Kirjoittaja Aihe: Muumit  (Luettu 39251 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Tuuli Pulkkinen

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #150 : Toukokuu 01, 2006, 08:57:15 »
Kyllähän noita pienenä aika paljon katteli mutta ei niin enää. Olihan nuo sillo yks lempi sarja ja sitä katsoin. Ihan kivan näköisiähan nuo oli ja ehkä söpöjäkin..:) En enää ehkä kuitenkaan katsele mitään lasten sarjoja...Paitsi sillo kun ei oo muuta tekemistä......

Surusilmä

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #151 : Toukokuu 01, 2006, 13:27:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Jents"
Eikö muumia tule enää teeveestä ;__________;

Eikö? Ennen pikkukakkosta luulisin et tulis.. siis joku viikonpäivä. En tiedä.

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • jump, deliver me
Muumit
« Vastaus #152 : Toukokuu 01, 2006, 14:03:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Jents"
Eikö muumia tule enää teeveestä ;__________;

Ei enää, kaikki jaksot tulivat jo (onneksi veli nauhoitti!). :<
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Shweti

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #153 : Toukokuu 02, 2006, 16:09:28 »
Muumi on ihana ohjelma. Joskus kun ollaankotona nouhoiteltu niiitä niin kipeenä pystyy katselemaan. Muumi ja pyrstötähti on ihana. Olen katsonut sen tuhansia kertoja. Muumeihin ei edes kyllästy niitä jaksaa katsoa ja katsoa. Mukavia ^^

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Muumit
« Vastaus #154 : Toukokuu 02, 2006, 18:44:01 »
Voiko joku kertoa, mitä viimeisessä muumijaksossa "Kultainen valtakunta", tapahtuu? Itseltäni jäi tämä jakso näkemättä ja kun on noin mielenkiintoinen nimi, niin kyllähän se pistää miettimään.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Silence

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #155 : Toukokuu 03, 2006, 09:37:28 »
Muumit on paras lastenohjelma ikinä!
Just eilen katsoin nauhotettuja jaksoja jotain kolme tuntia ja ne vain paranee vanhetessaan.

Paras jakso on varmaankin se talvijakso, jossa on Jäärouva. Tai sitten  Kuumalähde -jakso, jossa kolme kuumanlähteen etsijää tulee muumilaaksoon. Muumimamman jättikurpitsa -jakso on myös mahtava.

Muumihahmoista paras on varmaan Noita. Mörkö on aika sympaattinen, vaikka lapsuudesta jäikin siitä vähän traumoja.

Sinéad

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #156 : Toukokuu 20, 2006, 15:49:42 »
En ole varma, onko tätä mainittu missään aikaisemmin, en ainakaan löytänyt kun tein haun... Mutta tuli tuosta muumeista mieleen, muistaako/osaako kukaan sitä Alisan loitsua? Se on sellainen pitkä, outo rimpsu. Oon kuullut sen joskus, mutta en todellakaan osaa/muista sitä. Se loppuu kaiketi jotenkin tähän malliin: tilulilulaa (en kyl tiedä miten se tarkasti ottaen kirjoitetaan, mut toi on se pääpiirteitäin.)
Niin, ja joo, muumit on ihana sarja, en ole monia jaksoja nähnyt, mutta ne mitkä olen nähnyt ovat kivoja. Pelkäsin (ja pelkään ehkä vieläkin vähän) Mörköä ja Aavelaivaa, se musiikki todellakin lisää sitä jännitystä. Hahmot ovat kiintoisia ja hauskoja, musiikki tilanteisiin sopivaa ja muutenkin kivaa.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
Muumit
« Vastaus #157 : Toukokuu 23, 2006, 19:57:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Tasha"
En ole varma, onko tätä mainittu missään aikaisemmin, en ainakaan löytänyt kun tein haun... Mutta tuli tuosta muumeista mieleen, muistaako/osaako kukaan sitä Alisan loitsua? Se on sellainen pitkä, outo rimpsu. Oon kuullut sen joskus, mutta en todellakaan osaa/muista sitä. Se loppuu kaiketi jotenkin tähän malliin: tilulilulaa (en kyl tiedä miten se tarkasti ottaen kirjoitetaan, mut toi on se pääpiirteitäin.)

Olepa hyvä, tämä ei sitten mene välttämättä täysin oikein: Miramassa saragossa vanneloorum lom, barbarossa tillin tallin tilulilulaa!

// Martina laitti quotet kuntoon :)
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
Muumit
« Vastaus #158 : Toukokuu 24, 2006, 09:01:33 »
Spoilailee muumipeikko ja pystötähti elokuvaa/

Koska olen nyt kommentoinut pääosin mielestäni pelkkä sarjaa, kai se on tultava tänne elokuvastakin mielipidettä kertomaan.

Minusta muumipeikko ja pystötähti on mitä ihastuttavin elokuva ja tunnelmaltaan hakkaa melkein sarjankin. Ainoa asia mikä minua siinä häiritsee ovat ne äänet. Mikseivät ne voi olla samat?
Nuuskamuikkusen ääni on ehkä ärsyttävin, sillä tavalla se on kyllä ihan hyvä, mutta minusta ei ole laisinkaan mukavaa, että näyttelijän kasvot tulevat mieleeni ja muissa hahmoissahan tätä ei tapahdu.
Paitsi toisinaan hyvin harvoin muumimamman kohdalla.

Ja ne musiikit ja laulut. Niin ihanan tunnelmallisia kappaleita, melkein rupean aina itkemään siinä lopussa, kun meri rulee takaisin ja se musiikki soi.

Piisamirotta filosofi on ehkä lempparini, se on niin ihana kun se tulee kolkuttelemaan muumitalon ovelle ja näyttää tosiaankin aivan uitetulta rotalta. Sitten se selittää siitä kolostaan ja on kuin se ei muka haittaisi häntä yhtään niin kamalasti, kuin oikeasti harmittaakin.

Mutta arvatkaas mikä minua häiritsee myös? Se, että siellä on ainakin minun muistini mukaan Viljonkka, eikä hänen pitäisi kaiken järjen mukaan olla siellä vielä. On minusta kovin typerää, että sarja ja elokuva eivät täsmää toisiinsa. Voisivat edes ne pysyä samalla linjalla, kun sarja ja elokuva ovat jo muuten poikenneet kirjoista niin paljon.

Hahmot kyllä ainakin minun mielestäni pysyvät aika lailla samoissa rooleissaan kuin  sarjassakin. Ei ainakaan nyt tule mitään erikoisen poikkeavaa mieleen.

Huomaa kyllä, että Nipsu on se oma omistushaluinen, pelkuri ystävämme. Näyttää siltäkin kyllä jonkinmoista sisua löytyvän tarpeen tullen.

Muumipappa ei tainnut oikein ymmärtää tilanteen vakavuutta, tai sitten hänen arvojärjestyksensä on kovasti väärällään. Pappa vaan murehtii pitkiä sunnuntai kylpyjä, vaikka voisi tapahtua pahempaakin, kuin ammeen rikkoutuminen.

En tiedä onko tämä elokuva tehty ennen sarjaa vai toisinpäin, mutta joka tapauksessa pyrtötähtihän sijoittuu ajalle ennen sarjaa ja siitä ilmenee kuinka meille jo tuttuksi tulleet hahmot ovat oikein muumilaaksoon päätyneet.

Vaikka Niiskuneiti ja Muumipeikko ovatkin koko ajan olleet aikalailla läheisiä, minusta näiden kahden ihastuminen käy paremmin ilmi elokuvassa, sarjassahan he ovat lähinnä ystäviä, muutaman jakson romanttisia kanoottilla seilailuja ja muista hetkistä huolimatta.

Voi kuinka janoankaan muumikirjoja Voisi melkein käydä ostamassa ainakin yhden tällaisen sadepäivän varalle.
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Muumit
« Vastaus #159 : Toukokuu 24, 2006, 23:17:12 »
Muumit ovat kunnon lastenohjelma. Ne ovat kunnolla lapsille tarkoitettuja ja ne sopivat ihan kaiken ikäisille. Ei ole väkivaltaa eikä mitään semmoista. Jokaiseen tarinaan liittyy pieni opetus, ja lapsi oppii.
Itse olen aivan muumifriikki. Ei niitä voi katsoa ilman hymyä.

Koko ikäni olen muumeja katsonut eli joo 16-vuotta. Vaikka muistankin monet jaksot lähes ulkoa, en ole kyllästynyt niihin. Tietenkin on vain joitain jaksoja, joista ei ole ikinä tykännyt, eikä niistä pidä vieläkään. Esim. Ametistijakso

Viidakkojaksot ovat ihania. Ja vanhat muumit ovat sitä parasta muumia, kuten aiemminkin todettiin. Ei muumeille kuulu mitkään aikakoneet ja sen semmoiset.

Muumipeikko ja Pyrstötähti on aivan mahtava! Nauran ja itken aina sitä katsoessani. Ja aina piisamirotan kakkukohdassa nauran niin kippurassa että vesi lentää silmistä. Voi en ole katsonut sitä elokuvaa varmaan vuoteen, pitääpäs katsoa, jotain parasta. Muumihahmot ovat niin sympaattisia ja ihania, ja jokaiselle lapselle löytyy sieltä oma esikuva.

//Mää en oo nähnyt niitä tulvajaksoja viimeksi kuin vuonna nakki! :< Se missä on se primadonna-heppa!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2007, 12:20:32 kirjoittanut Huhutar »

hupsu

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #160 : Toukokuu 25, 2006, 08:19:22 »
Muumit ovat hirveen ihania! Pidän kyllä sarjasta jostain syystä enemmän, kuin elokuvasta Muumipeikko ja pyrtstötähti. Muumit ovat jotenkin personallitettu (? o_O), että niistä löytyy oikeita ihmisi, tai luonteita. Otetaan esimerkiksi Pikkku Myy; rämpäinen ja kova sanainen, tiedän itse tälläisen ihmisen :). Ja Haisuli on tääs kuin, joku pikkurikollinen.
Parhaat hahmot ovat ehdottomasti Pikku Myy ja Nipsu =). En tiedä miksi mutta kuitenkin... :)

Poissa Amity

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #161 : Toukokuu 25, 2006, 11:23:50 »
Muistaakseni olen tänne jo joskus jotain kirjoitellut, joten kysyn vain.

Muistaako joku mikä on sen jakson nimi, jossa Muumipeikko löytää vihreän smaragdin vesiputouksen takaa? Katseltiin kemian tunnilla Muumipeikko ja pyrstötähteä ja puhuttiin hyvistä muumijaksoista. En todellakaan muista milloin olisin tämän smaragdijakson nähnyt, eikä nimi ainakaan muistu mieleen.

Poissa Amiale

• Kangastus
  • Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #162 : Toukokuu 25, 2006, 12:31:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Amity"
Muistaako joku mikä on sen jakson nimi, jossa Muumipeikko löytää vihreän smaragdin vesiputouksen takaa? Katseltiin kemian tunnilla Muumipeikko ja pyrstötähteä ja puhuttiin hyvistä muumijaksoista. En todellakaan muista milloin olisin tämän smaragdijakson nähnyt, eikä nimi ainakaan muistu mieleen.

Jakson nimi on Satumainen smaragdi ja jos haluat tietää, mihin väliin se sijoittuu, kannattaa tarkastaa edellisen sivun Lilliputin kirjoittama viesti, jossa luetellaan järjestyksessä kaikki muumi -jaksot. ^^
I want to hunt with the tameless heart, I want to learn the wisdom of mountains afar
In my world love is for poets...

Sudenpuu

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #163 : Toukokuu 25, 2006, 12:34:55 »
Amity, minäkin muistan tuon jakson jossa Muumi näkee enneunta kyseisestä smaragdista joka on muistaakseni nimeltään Kuningatar-smaragdi. Jakson nimeä en millään muista mutta yksi parhaista muumijaksoista se kyllä on (kultakalan ohella).
Oliko näin että itse taikuri etsi tätäkin kivenmurikkaa... ja löysi sen, kuinkas ollakaan Muumipeikolta joka piti kiveä pöytälaatikossaan?

{muoksmuoks} Jep, satumainen smaragdihan sen jakson nimi olikin, niin kuin edellä ehdittiin mainitakin :)

Georrziina

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #164 : Joulukuu 08, 2006, 19:51:21 »
muumit ovat just parhaita! säälin mörköä. sillä ei ole yhtään ystävää(tuttu tunne) pikkumyy on kuitenkin paras! ja minä näytänkin siltä;)(ainakin jos laitan nutturan pikkumyy tapaan)minusta ohjelmat ovat parempia(no en olekkaan montaa kirjaa lukenut) mutta on meilläkin yksi melko surullinenkin kirja. rakastin sitä kovasti pienenä!(en ole vieläkään kovin iso)on se edelleenkin hyvä, mutta kovin surullinen. en juuri nyt muista sen nimeä, mutta hyvä se on silti, ja suosittelen muillekkin(varmaan melko vaikea löytää jos ei tiedä nimeä XD) no mutta en ole kovin hyvä kirjoittamaan mitään suurta ylistystä, joten lopetan nyt tähän.

Ghocaler

• Ankeuttaja
Vs: Muumit
« Vastaus #165 : Tammikuu 20, 2007, 14:03:55 »
Muumit rulettaa!
Hassua, en ole tiennytkään että jo kolmivuotiaasta lähtien olen katsonut animea, nääs.
Tyhmiä ovat, jotka sanovat: "Muumit on jotai pahkaa lastenohjelmaa! Etkai sä sellasii kato?!".
Kirjatkin ovat hauskoja, mutta TV-jaksot selvästi suositumpia.
Lempijaksoni jos sitä jaksoksi voi kutsua on selvästi Muumipeikko ja Pyrstötähti.

nicole gabriela

• Ankeuttaja
« Vastaus #166 : Tammikuu 20, 2007, 14:08:28 »
Muumit on hyvä ohjelma, sääli ettei se enää tule telkkarista... Onneksi meillä on videolla varmaan jokainen muumijakso, joka on tullut minun ollessa 2-4 vuotta vanha. Mulle Muumit toimii niin kuin suklaa jollekin, mä tuun aina hyvälle tuulelle kun katson niitä. Pikku Myy ja Muumimamma on mun suosikkeja.

Muumeista ihanan ohjelman tekee se, että ne Muumit ovat niin viattomia eikä niissä ole mitään väkivaltaa mitä monissa "nykyajan" lastenohjelmissa on.

Poissa Pau

• Hirnyrkki
« Vastaus #167 : Kesäkuu 14, 2007, 00:55:55 »
Muumit on kyllä paras lasten- (ja vähän vanhempienkin... : D) ohjelma ikinä!
Aww, pienestä asti olen muumeista tykännyt ihan hirveästi. Piti saada pikkusena kaikki nauhalle. Niitä sitten katselin uudestaan ja uudestaan. Jotkut nauhoista menivät hukkaan, mutta useimmat on vieläkin tallella. Harmi vaan että meidän videolaite on rikki, enkä voi niitä enää katsoa. : D
Joskus kun olen vähän vanhempana muumeja katsonut, olen huomannut niissä joitakin selvästi vanhemmille tarkoitettuja kohtia, joita lapset tuskin ymmärtävät. Ei niitä silloin lapsena ole ajatellut, mutta nyt vanhempana kyllä. En nyt saa yhtään sellaista kohtausta päähäni, mutta joskus olen vain pistänyt merkille sellaisen asian.. :>
Lempihahmoa ei oikestaan ole, kaikki on ihania. Mörkö oli pienenä mielestäni hirmu pelottava, nykyään enemmänkin säälittää ;o
Olen lainannut myös monesti kirjastosta muumi-sarjakuvia. : D En niitä sellaisia lehtiä, vaan niitä pehmeäkantisia kirjoja. Muumipeikkojako ne on nimeltään ;o. Ensimmäiset sellaiset on kirjottanut Tove Jansson, ja myöhemmät Lars Jansson. Niistä(kin) huomaa että ne on suunnattu hiukan vanhemmille lukijoille. Niille ollaan kaverin kanssa kyllä naurettu ihan kippurassa, ja muutamia inside-juttujakin niistä on syntynyt. : D
Aww, muumit.<3
Kusipäistä suloisin.
yhyy -> Pau

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #168 : Kesäkuu 16, 2007, 11:56:25 »
^^ Hihii, Muumit! Pienestä asti olen muumeista pitänyt, edelleenkin olen muumifani. :) Muumit on paras lastenohjelma, vaikka kyllä vanhemmatkin sitä katsoo. Lempikahvikuppini on muutama vuosi sitten joululahjaksi saamani muumimuki. x) Muumeissa on sitä jotakin! Olen lukenut kaikki muumikirjat ja katsonut tv-sarjan jokaikisen jakson. Olen lukenut ne Muumipeikko-sarjakuvatkin (siis ei lehdet vaan ne pehmeäkantiset kirjat jotka yhyykin mainitsi viestissään). Lempihahmojani ovat Muumimamma ja Pikku Myy. ^^

~Moondancer (se hullu muumifani) 

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #169 : Kesäkuu 16, 2007, 17:06:21 »
Muumit on kyllä ehdottomasti ollut aina, ja on edelleenkin, meikäläisen lemppari lastenohjelma. Kaikki jaksot löytyy nauhalta ja niitä on tapitettu suurinpiirtein nauhat puhki. Ne vanhat on niitä parhaimpia. Nämä uudemmat, missä muumit seikkailevat jollain aikakoneella ties minne, eivät ole mistään kotoisin. En ole kyllä tainnut edes nähdä niitä kaikkia. En oikein edes laske niitä mukaan niihin "alkuperäisiin".

Muumeissa on jotain tiettyä viattomuutta. Nykyään lastenohjelmat pursuavat ties mitä tappajamonstereita ja isopäisiä ja pitkäsäärisiä anorektikkopimuja. Kummat sitten lienee pelottavampia... Muumit on niin ihanan "tavallisia". He elävät mukavaa perhe-elämää vailla huolta huomisesta ja autuaan tietämättöminä tämän maailman kauheuksista, velvollisuuksista ja odotuksista.

Lempihahmojani ovat varmaan Pikku Myy ja Muumimamma. Hemulikin on ihan jees. :D Niiskuneidistä ja Muumipeikosta en oikein tykkää. Liian lällyjä jotenkin. Mörköä pelkäsin ihan hirveästi pienenä. Menin aina oven taa kurkkimaan kun tiesin että se oli tulossa. Se kohta missä Nipsu on lähdössä Muumitalosta siinä Tiuhti ja Viuhti-jaksossa on tosi pelottava vieläkin. :) Nipsu avaa ulko-oven ja katsoo että jaahas, ei näy mörköä, ja sitten se onkin sen oven takana. Iik! Onko Mörkö muuten tyttö vai poika? Automaattisesti ajattelisi että poika, mutta toisaalta se on aika tyttömäinen. Sehän tykkäsi kauheasti siitä sydämen muotoisesta simpukankuoresta, ja muut kiusoittelivat joskus Muumipeikkoa siitä, että Mörkö olisi ihastunut häneen. No tiedä häntä... (Muoks// Oho, huomasin juuri että tuolla ensimmäisellä sivullahan oli puhuttu tästä mörön poika/tyttöjutusta..)

Lempijaksoa en kyllä oikein osaa sanoa. Tykkään melkein kaikista. Nyt yhtäkkiä tulee mieleen ne vedenpaisumus/kelluva teatteri-jaksot ja sitten se missä Muumit muuttavat vähäksi aikaa siihen vanhaan kartanoon ja alkavat kunnostaa sitä. Ja sitten tietysti nämä missä Aliisa opettelee noidaksi. Nyt alkaa tulla mieleen vaikka kuinka paljon hyviä. :) Niistä jaksoista, jossa Niiskuneiti menettää muistinsa ja luulee olevansa prinsessa, ja siitä kun hän leikkii äitiä joillekin kauhukakaroille, en tykkää hirveästi. (Muoks// Tutkiskelin Ylen sivuilta listaa noista jaksoista, ja olin tyystin unohtanut muutaman lempijaksoni, nimittäin Feenkis-linnun, valokuvauskilpailun ja tyrmääjäsienet! Ihan loistavia.)

Tällä hetkellä taitaa tulla Muumeja vain FST:ltä. Olen katsonut muutaman jakson, mutta ne eivät ole niin hyviä. Äänet eivät ole yhtä hyviä kuin suomenkielisissä.

Ja olen kyllä samaa mieltä kuin jotkut aiemmatkin, että Muumit sopivat myös aikuisille. Aikuiset ymmärtävät niitä jotenkin eri lailla kuin lapset ja löytävät niistä uusia merkityksiä.

Muoks// Minä nyt muokkailen tätä näköjään vähän väliä, pahoittelen. :) Luin mitä Wikipediassa sanotaan muumeista, ja ainakin minulle tuli täysin puun takaa, se että Muumipapan urotyöt-kirjassa selviää, että Nuuskamuikkunen on Pikku Myyn veli! Mitäh?! Aina oppii uutta..
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2007, 18:57:42 kirjoittanut Nemorosa »

Poissa Jents

• hapankorpputyttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #170 : Kesäkuu 17, 2007, 15:05:52 »
Hmm, minusta olen jostain lukenut että Mörköstä (vai Möröstä?) käytetään ruotsin kielessä hon -sanaa, joten kai se tyttö on. Jotenkin nyt kun ajattelee Mörkö on kovin tyttömäinen. =)

Minä(kin) pelkäsin pienenä Mörköä, ja kuulemma myös Noitaa. Se noita on niin.. pelottavan näköinen =) Ja ehkä vieläkin hitusen pelkään Mörköä... Mutta siitä ei sitten puhuta, eihän?

Minä en oikein pidä näistä Muumi -kirjoista, vaikkakin esimerkiksi Muumipeikko ja pyrstötähti perustuu siihen kirjaan. Mutta minusta kirja oli huonompi kuin elokuva, johtuen kai siitä, että näin elokuvan ennen kun luin kirjan. Kirjassa oli kohtia, joita elokuvassa ei ollut, ja elokuvassa kohtia jota kirjoissa ei. Ja kirjoissa muutenkin selviää asioita mitä sarjassa ei selviä, kuten tuo että Nuuskamuikkunen on Myyn veli. Ja että se Talonpeikko (?) joka törmäsi Pyrstötähdessä siihen puuhun ja kertoi Peikolle & kumppaneille että Muumimamma ja -pappa ovat vielä Muumilaaksossa, on Muumimamman sisko (?). Jotain tämmöistä kuulin kaveriltani, joka on lukenut nämä kirjat. (Minäkin olen mutta niin kauan aikaa sitten etten muista enää)

Katsoin pari jaksoa ruotsinkielistä muumia kun niitä tuli tässä vasta TV:stä, mutta ne äänet ei jotenkin oikein innostanut.. Ja Muumipeikko & Pyrstötähdessä, miksi Nipsulla on eri ääni mitä sarjassa? Onko Nuuskamuikkusellakin? Siitä Muikkusen äänestä pidän kyllä Pyrstötähdessä...

Tulipas sekava viesti, mutta mitäpä pienestä.
Hän on kuin sade tai pimeys, tai kivi joka täytyy kiertää, että pääsisi eteenpäin.

niimp

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Kesäkuu 25, 2007, 12:13:01 »
Meidän perheessä on aina ollut kamala muumibuumi. Monta kasettia on nauhotettu ja vieläkin niitä katotaan siskon kanssa(ikää minulla 18 ja siskolla 13...) Kuten aikaisemminkin on sanottu, muumit on koko perheen ohjelma, väkivallaton ja suloinen. Muumikirjoissa tulee enemmän esille myös "aikuistenjuttuja", sellasia syvempiä merkityksiä. Jos oikein rupeaa ajattelemaan, niin muumit ovat aika filosofisia.

Parhaita jaksoja on vaikka kuinka. Ehdottomat suosikit ovat vanhoja jaksoja, mm. talvijaksot. Uudet aikakonejaksot ovat ihan hölmöjä, niissä on liikaa seikkailua ja häsellystä.

Muumeihin liittyy monia (noloja) lapsuusmuistoja. Muistatte varmaan viiidakojakson, jossa lihansyöjäkasvit pesiytyy kellariin ja yrittää tulla ulos siitä ovesta, jota Muumipappa työntää kiinni. Samalla pappa huutaa "Pitäkää kiirettä!". Äiti kertoi, että olin pienenä nojannut oveen ja huutanut samalla lailla. Olin ilmeisesti käsittänyt, että kiirettä pidetään konkreettisesti työntämällä ovea(olin fiksu lapsi).
Monet repliikit ovat myös jääneet mieleen, erityisesti äidille. Ekalla sivulla mainittu kamelin pieru naurattaa aina. Samoin Pikku Myyn ja Nuuskamuikkusen keskustelu sillalla:

"Ruvetaan seurustelemaan" (Muikkunen tippuu veteen)
"Minä teen sinusta heilan itselleni!" (Muikkunen vetää päänsä veden alle) xD

Muumikirjoista olen pitänyt jo pidemmän aikaa, Taikatalvi on suosikkini. Niissä on paljon sellaista hauskuutta mitä sarjassa ei ole.

Slysann

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Kesäkuu 27, 2007, 14:17:42 »
Oi oi, muumit ovat niiiin ihania! :) <3

Totta, vanhat jaksot ovat parempia uin uudet, mutta eivät uudetkaan huonoja ole. Olemme nauhoittaneet monta kasettia pelkkiä muumeja ja edelleen katsellaan niitä. Itse olen 15 vuotta, isoveljeni 17 vuotta, sekä pikkusiskoni 5 vuotta. Pikkusiskollani katselu on ihan ymmärrettävää, mutta vanhemmat usein nauravat minulle ja veljelleni, kun katselemme niitä. :D
Ei siinä kuitenkaan mielestäni mitään ikärajaa ole...

I'm so Pikku Myy. :D

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #173 : Helmikuu 23, 2008, 22:42:27 »
minusta muumit ovat kivoja...

Mielestäni muumeilla ei ole ikärajaa itse olen katsellun niitä pienestä asti ja katselen vieläkin (olen nyt 14, pian 15) Jotkut kaverini sanovat että muumit obvat pikkulasten ohjelma, mutten ole samaa mieltä.
Mummi nauhoitti joskus kasetille kaikki muumijaksot, ja nyt kun ne taas tulevat Tv:stä niin nauhoitetaan ne minulle ja sitten poltetaan DVD:lle kun en itse omista muuta kuin DVD- soittimewn.

Parasta jaksoa en osaa kyullä sanoa, mutta uudet jaksot ovat huonompia kuin vanhemmat jaksot..

Jossain muumijaksossa kai huudettiin jotain tyylin "en ikimaailmassa pääse pois täältä" niin minä olinkin siiten piewnenä seisonut meidän ulko-oven edessä portailla ja huutanut että " minä en ikimaailmassa pääse pois tä'ältä" ja sitten tätinin joputui nostamaan minut alas rappusset kun en itse suostunut tulemaan..

Joku nainen oli joskus jossain sanonut, että muumit ovat huono esimerkki lappselle, mutta minun mielipåiteeni siitä on se että muumit ovat kyllä aika opettavaisia :)

~maasu~
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #174 : Helmikuu 24, 2008, 18:42:58 »
Muumit ovat niin kivoja!!! :D Minun on joka aamu aina katsottava yle 2:lta muumit.
Minusta Pikku Myy on paras. Hän on ihan kuin minä: tempperamenttinen, utelias ja puhelias.
Pienenä pelkäsin mörköä. Nykyään ihmettelen miksi ihmeessä pelkäsin mörköä. Häntä käy sääliksi, koska hän on niin yksinäinen.
Muumimamma on vähän hölmö. Hän antaa lapsien tehdä kaikkea vaarallista. Kun Muumipeikko ja muut ratsastivat pilvillä Muumimamma vaan sanoi heille, että heidän pitää olla varovaisia. Muumipappa sentään oli huolissaan, ja pelkäsi, että lapset putoavat pilviltä.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2008, 18:53:45 kirjoittanut Fellad »