Kirjoittaja Aihe: Muumit  (Luettu 42387 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Gwindorfyel

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Muumit
« Vastaus #125 : Elokuu 03, 2005, 18:08:56 »
Minä kattelin pienempänä Muumeja, tosi ihana tv-sarja, kivaa että tulee vieläkin :)
Mutta siitä en tykkää, että ne on muuttuneet Tove Janssonin kuoleman jälkeen, kun hänhän oli aktiivisesti mukana silloin kun eli, halusi että niistä jaksoista tulee juuri sellaisia kuin pitääkin olla..
Uusimmissa jaksoissa on ollut jopa väkivaltaa, joka ei todellakaan kuulu Muumeihin. Ei nyt mitään hirvittävää, mutta esim. sille jo nauretaan että joku (Nipsi muistaakseni jossain jaksossa) lentää portaita alas, sen pitäisi olla jotenkin hauskaa.

Mutta on kiva vieläkin kattella, vaikka tulee jotenkin vaivaantunut olo aina kun näkee sellaisen jakson, minkä on nähnyt viimeksi 6-vuotiaana, jotenkin ei vaan ole mukava olo :D
Onko sama kellekkään tuttua?
Ich bin nicht ich wenn du nicht bei mir bist

Primula

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #126 : Elokuu 03, 2005, 20:05:46 »
kivaa kun on muumeille tehty oma  foorumi!

Tunnustan katsoneeni tänään muumia... Se missä pikku Myy on ilkeä!!

Mie oon kattonu aivan lapsesta saakka muumeja ja katon niitä vieläkin.
Meillä nauhoitettiin melkein kaikki jaksot mutta osa on jo pyyhkiintynyt pois *katsoo surullisena muumitaloa*.

Miun lemppari jakso on Majakka ja sen jatko osa jonka nimee en muista.
Tykkään niistä kummalista musiikki kohdista joita tulee eritilaanteessa.

Lemppari hahmot ovat Nuuskamuikkunen ( kuuluu miun hengenheimoon), Nipsu (pikkusiskoni on sanonut, että olen yhtä kova syömäri kuin Nipsu) ja Mörkö ( aivan massi kassi) .
Minulla on ollut eräänlaisia teorioita, että Nuuskamuikkusella ja Aliisalla on jotain vipinää tai Nuuskumuikkunen on ihastunut Muumimammaan. Järjetöntä tiedän.
Onko kukaan lukenut Muumi sarjakuvia? Ne ovat hyviä ja hauskoja. Itse joskus lainailen niitä kirjastosta. :)

Yoichi

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #127 : Elokuu 03, 2005, 23:46:06 »
Minullakin on ollu semmonen mielikuva joskus, että nuuskis on ihastunu muumimammaan. Johtunee kai siitä jaksosta kun mamma karkaa etsimään niitä kirsikoita ja nuuskis sanoo jossain kohtaa; ´Mitä vain kun sina kokkaat´...hehhe ^__^ tuli vaan mieleen. Ja muumipeikkohan on tunnetusti rakastunu nuuskikseen ja mörkö muumipeikkoon.

Primula

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #128 : Elokuu 04, 2005, 14:05:07 »
Siitä miullekiin tuli sellainen tunne että Nuuskamuikkunen on ihastunut Muumimammaan... Ja sekin ,että Muikkunen lähti mamman mukaan oli aika epäilyttävää... Mitähän Muumipappa oikein ajattelisi?

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #129 : Elokuu 05, 2005, 17:36:19 »
No, en ole minkäänlainen muumifani, mutta kyllä niitä tulee katottua, muttei kylläkään harmita jos jokunen jakso jää väliin. Paitsi jos se on tuo Muumipapan muistelma -jaksot... pidän niistä jaksoista. Samoin tuosta Muumit muinaisuudessa -jaksoista...
Minulla ei ole ohjelmassa mitään erityistä lempihahmoa, mutta pidän siitä Hosulista mikä oli muumipapan nuoruuden ystävä. Ja sitäkautta myös nipsusta. Ei mikään ylikiltti (kuten muumit ovat) ja osaksi säälittävä tyyppi. Ai niin ja on vielä Haisulikin^^. Muista hahmoista en hirveesti pidä. Muumien kohdalla tunteeni ovat aika negatiiviset jopa. Inhoan kun ne on niin kilttejä. Ylitsevuotavan kilttejä.
Muumimamma on kyllä poikkeus.  
Mörkö oli pitkään se mitä pelkäsin muumeissa. VAsta nyt olen, Mörön ollessa ruudussa, välinpitämätön sitä kohtaan. Muistan kun lapsena juoksi toiseen huoneeseen kun Mörkö oli telkkarissa XD.  Ja... öön kolmevuotta sitten (?) jouduin säätään telkkarin värejä niin ettei sitä Mörköä pystynyt helposti erottamaan. Traumoja mulle aiheutti se jakso missä Muumipeikko oli heränny kesken talviunien ja menny ulos seikkailemaan (ilmeisesti metsään) ja nähnyt kaukana Mörön, mikä oli (muistaakseni) jähmettyny paikoilleen (ihan kuin jäätyny siihen). Näin sen viimeksi silloin pienenä ja kai sen takia sain hirveen pelon Mörköö kohtaan. Nyt kun Mörkö on telkkarissa alan lähinnä ihmettelemään mikä siinä niin pelottaa. Tollanen ihme möykky jolla on valtava nenä ja jokin irvistys päällä... Luultavasti sen takia pelkäsin sitä. Sillä oli se ihme ilme naamalla ja päästi ihme ääntä.

Kun menin ylä-asteella 'tein lopun' lastenohjelmien kattomisesta. Ajattelin että katon vielä aikuisena niitä kun kaikki muut kattovat muunlaisia ohjelmia ja niin loppu muumein kattominen. Mutta, nyt olen alkanu kattoon taas muumeja.  Joitain jaksoja kylläkin. Minut ajoi siihen se että se on Japanissa tehty (eks ookkin????). Arvostan suuresti Japanilaisia piirosohjelmia (olenkin jonkinlainen Animefani) ja aloin katsomaan muumeja siitä syystä. VAikkei ne nyt Animea muistutakkaan...
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Gnat

• Niark, niark!
  • Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #130 : Elokuu 05, 2005, 21:47:45 »
ooh, muumit on ihanin piirretty mitä on! Monet kohdat on tosi hauskoja, nyt ei oikeestaan tule mieleen muuta kuin se kamelin pieru kohta xD Kaikenlaiset muumitavarat on muos kivoja, varsinkin ne seinälautaset. Olen lukenut myös niitä sarjakuvia, ne on kyllä aivan parhaita, oikeastaan parempia kuin ohjelmat. :D

Veli-Äreä

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #131 : Elokuu 06, 2005, 12:57:26 »
Muumit on ihan huippuja! Varsinkin ne vanhat jaksot. Mutta parhaita on ne vanhat mustavalkoset muumisarjikset! Niitä kannattaa ehdottomasti lukea!

"On tämäkin yhteiskunta jossa möröt saavat syödä kenet haluavat" -muumipappa

"Pitää tehdä paljon ruokaa ettei joulu vain syö meitä" -muumimamma

alcor

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #132 : Elokuu 06, 2005, 13:06:11 »
Tykkään Muumeista yli kaiken, niistä tulee turvallinen ja lapsekas olo. Ei varmaankaan ole sellaista jaksoa, josta en tykkäisi, Muumit ovat aivan loistavia! Rakastan myös Muumipeikko ja pyrstötähti -elokuvaa, joka on varmaan yksi maailman hauskimpia elokuvia. Oma henkilökohtainen lempihahmoni tässä elokuvassa on Piisamirotta, jonka lausahdukset ovat aivan legendaarisia!

Piisamirotta: "Katastrofi."
Muumimamma: "Sitä odotellessa, maistakaa toki pikkuleipiä."
Piisamirotta: "Pikkuleipiä, tässä tilanteessa, no ehkä yksi."

Muutenkin, Muumeissa on aivan oma elämänfilosofia, joka on kaikkea muuta kuin pessimistinen. Muumit ovat ikuisia optimisteja, eivätkä turhista stressaa, mikä on ihanaa.

Yhdyn siihen, että monet Muumi -jaksot ovat aika pelottavia, varsinkin pikkulapsille. Pelkäsin itse Taikurinhattu -jaksoa ylitse kaiken, jossa oli joku ihmeotus hiekassa. Mörköä en ikinä pelännyt, vaikka Mörkö-kohtauksissa pelkoa yritettiinkin lietsoa.

Paras hahmo ikinä on tietenkin Pikku Myy, koska hahmo on niin suorapuheinen ja hauska. Lapsuuden lempparihahmo oli tietysti Niiskuneiti.

Parhaat jaksot ovat mielestäni ne Juhannus-jaksot, kun Muumit perustavat sen oman teatterinsa, sekä Primadonna-jakso. Pienenä tykkäsin eniten siitä, missä Niiskuneiti luuli olevansa prinsessa. On vaikea valita vain yhtä, koska kaikki ovat helmiä.

tahmatassu

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #133 : Elokuu 06, 2005, 16:51:24 »
Muumit! Katoin niitä pienenä ja katon edelleen. Nipsu ja Pikkumyy on parhaat. Joskus pienenä pelkäsin kauheesti Mörköä ja sitä kummitusta. Mun mielestä elokuva ei oo niin hyvä kuin itse televisiosarja, koska mielestäni ne äänet on paremmat ohjelmassa ja muutenkin jotenkin ohjelma on hienommin piirretty mielestäni. Ja muumi-sarjakuvat (siis Janssonin piirtämät, ei ne pikkukakaroitten lehet mitä myydään ruokakaupassa) on kans tosi hyviä :)

Kuollut Ankka

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #134 : Elokuu 06, 2005, 21:42:15 »
Muumit, ne ovat ihania. Ihanaa kun muumit alkoivat taas pitkästä aikaa tulemaan tv:stä. Lempihahmoni muumeista ovat Mörkö, Hattivatit, Haisuli ja Noita. :> Olen lukenut pari muumikirjaa ja vanhoja muumilehtiä. Uudet muumilehdet ovat mielestäni aivan kammottavia, koska eivät ole niin hauskoja kun vanhat. Itse en pidä hirveästi elokuvasta Muumipeikko ja pyrstötähti, mutta onhan se ihan siedettävä. Itselläni on myös hirveästi muumivideoita ja niitä tulee välillä katsottua jos ei ole muuta tekemistä. :>

Etelämanner

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #135 : Joulukuu 30, 2005, 19:08:33 »
Tykkän kamalasti muumeista. Ja jos joku sanoo että ne ovat lapsellisia, minä voin ainakin sanoa, etteivät ne ole lapsellisia vaan lapsenmielisiä.

Nipsu on söpö, ja myy on mukava. Hattivatit ovat aivan ihania. Muumimamma on ihanan kiltti ja äitimäinen -oikea unelmamamma.

pienenä kammosin mörköä. Kiljuin aina kun se tuli ja kapusin äitykän syliin.

Elindar

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #136 : Joulukuu 31, 2005, 14:44:16 »
Muumit oli aina lempiohjelmani lapsena, ja se on sitä muuten vieläkin. Taivaan kiitos tv-kakkoselle, kun näytti nuo Muumit uusintoina. Nyt meillä on taas kaikki jaksot nauhalla. :}
Muumeja on ihana katsoa, minulla on tosi monta lempparijaksoa. Olen katsellut kaikki niin monta kertaa että osaan ne ulkoa. Pikku Myy on kyllä paras. :D Siltä lentää aina jotain hauskaa juttua. Ja Nuuskamuikkunen. :P Olenkohan ainoa, joka on joskus ollut siihen pihkassa? xD

Ja Muumit on vielä animeakin. Harvinaisen hyvää sellaista. Minä vihaan niitä ns. 'uusia muumeja' joissa Muumipeikko menee kihloihin Niiskuneidin kanssa ja ne matkustaa sillä ihme aikakoneella johonkin Egyptiin jne. Ne jaksot on ihan kamalia. Nämä aidot ja alkuperäiset on niitä parhaimpia. :)

Reebie

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #137 : Tammikuu 01, 2006, 18:03:44 »
Pikkuveljeni on pakko katsoa joka ikinen muumiohjelma, joka telkkarista tulee. Katsoin itsenäisyyspäivänä Muumipeikko ja Pyrstötähti ja minun muumikiintiöni on jo seuraavan vuoden ajaksi täynnä. Nehän ovat vain valkoisia Nasuja, joilla on vähän suuremmat mittasuhteet!! No, oikeasti ne ovat kyllä Tove Janssonin pilapiirros hänen pikkuveljestään. Tiedän. Mutta muumit eivät minuun kolahda ja sillä selvä.
Ymmärrän kyllä, että viisivuotiaita muumit kiinnostavat. Nehän ovat ihan kivoja tarinoita vauvaikäisille.

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #138 : Huhtikuu 20, 2006, 13:19:22 »
Voi, muumit ovat niin ihania!
Minulla on nauhoitettuna aika monta kasetillista muumi-jaksoja, koska olen pienestä pitäen niitä katsonut, ja katson yhä! Ne jaksavat naurattaa yhä, vaikka olen katsonut jokaisen muumi-jakson vähintään kaksi kertaa. Toivoisin että muumeja alkaisi taas tulla televisiosta, hyvää viihdettä! <3
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

faint

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #139 : Huhtikuu 20, 2006, 16:26:48 »
Pidän kovasti muumeista, mutta inhoan sitä "tykätään muumeista ollaan mukalapsellisia"-buumia, joka tuntuu ala-asteen ylimmillä luokilla tulevan. En tiedä, onko muissa kouluissa tätä, mutta minun (ex)ala-asteellani oli "kuuminta hottia" kutosella hehkuttaa muumeja koska ne olivat ns. "lapsellisia" ja siksi niistä pidettiin. Siis että oltiin niin aikuisia ettei katsottu muumeja tosissaan vaan vitsillä.

Oikeasti muumit ovat todella ihana ohjelma. Rakastan jokaista hahmoa, mutta eritoten Myytä ja Nipsua. :) Vilionkasta en ole koskaan oppinut pitämään, vaikka se jakso kun Muumipappa tai -mamma kaivaa lumikinoksen läpi sateenvarjolla tiensä Vilionkan luo, on hauska. *hymy*

Minä en koskaan ole pelännyt Mörköä, mutta voi luoja että kiljuin kun Muumipeikko muuttui siinä yhdessä jaksossa, kun hän meni piiloon taikahattuun tms. (siihen silinteriin, u know, ei ole tullut jaksoa katsottua pitkään aikaan).

Onko kukaan muuten kuullut, että Muumit olisivat periaatteessa japanilainen keksintö? Oli japanilaisten idea tehdä juoppo-muumeista (jollaisia muumit siis aluksi olivat) lastensarja. (Näin meille kerrottiin koulussa, en ole varma onko totta. Osaako kukaan vahvistaa?)

Muumit ovat oikeasti fiksu ohjelma, ja sieltä voi bongata hyviäkin elämänohjeita ja elämänfilosifiaa jos pitää silmät auki. ^^

//Lilyca, hyvin mahdollista. Itseasiassa tv-sarjaa tuossa tarkoitinkin, kun selitin. :)

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #140 : Huhtikuu 20, 2006, 16:34:01 »
faint: Eikös se muumi-televisiosarja ole Japanilainen, mutta ne vanhimmat kirjat ja sarjakuvat ei? Näin minä olen olettanut.

Vielä muumeista. Minä pelkäsin pienenä mörköä. Aina kun katsoin muumeja, menin ison kukkaruukun taakse piiloon kun mörkö tuli. En ymmärrä miten pystyin pelkämään mörköä, se vain mörisi ja nökötti paikallaan. Oli sillä kyllä vähän pelottava tuijotus...
Onko joku muuten lukenut muumi-sarjakuvia? Ei liity aiheeseen, mutta... :)
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Shamines

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #141 : Huhtikuu 20, 2006, 17:37:49 »
Muumit on ihania! Lapsena niitä tuli katsottua melkein joka päivä...Kyllä niitä tulee nytkin katsottua. Minulle ovat hyvin jääneet mieleen kaikki muumien eri lausahdukset ja "vitsit." Varsinkin Pikku-Myyn. En tiedä mikä on siihen syynä, mutta oma suosikkini muumeissa on haisuli;)

Skradamsa

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #142 : Huhtikuu 20, 2006, 18:38:58 »
Oi, muumit on ihania! (Jos jotakuta muuten kiinnostaa, niin tuossa allekirjoituksessa on linkki hyvälle muumiaiheiselle foorumille.) Itse olen lukenut kaikki kirjat ja sarjakuvat (Ne ikivanhat Janssonien itse tekemät, eikä mitkään uudet pikkulapsille tarkoitetut.) vaikka kuinka moneen kertaa, enkä koskaan kyllästy! Muumeilla on aivan mahtava elämän filosofia. Tietenkin myös (alkupään) TV:stä tulevat on kivoja, mutta eivät aivan vedä vertoja näille vanhoille.

Oma suosikkini on aina ollut Vaarallinen juhannus, mutta myös Muumilaakson marraskuu on aivan ihana.

Niin kuin täällä on ilmeisesti jo monesti sanottu; muumit sopivat kaiken ikäisille.

Huffle

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #143 : Huhtikuu 21, 2006, 22:54:32 »
Muumit ovat hyviä :'D
Pienenä katoin niitä, nytkin tulee joskus katottua jos sattuu telkkarista tulemaan.

Nixi

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #144 : Huhtikuu 22, 2006, 11:38:22 »
Muumit ovat aivan mahtavia! He jaksavat aina viihdyttää minua. Katsoin niitä pienenä ihan jatkuvasti ja nytkin kun niitä tuli TV: stä. Olemme nauhoittaneet mahdollisimman paljon että sitten joskus synkkinä kesäpäivä voisin katsella niitä. Harmi vain että olen nähnyt jo varmaan kaikki jaksot, koska enää mitään uutta ihmeteltävää ei sitten voi ilmestyä. Lempijaksoni on varmaankin ne majakka- jaksot tai se papepipopupypäpö eli se merirosvo juttu! Antaisin arvosanakis Muumeille ehkä 9.

Rottenmind

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #145 : Huhtikuu 22, 2006, 12:23:18 »
Muumithan on vallan piristäviä =DD
Tuli taas seurattua, kun niitä tuli joskus ennen Pikku Kakkosta. Ja Muumipeikko ja Pyrstötähti on ihan pakko kattoa aina kun se tulee. Vaikka olis kuinka hyvin muistissa mitä siinä tapahtuu =))

Pikku Myy on ehdoton suosikkini. Pieni ja pippurinen. Sille ei todellakaan kukaan ryppyile.
Ja Mörköä pelkäsin pienenä todella. Varsinkin sitä ihme murinaa, mitä se pitää aina kun se tulee. Nykyään se on enempi symppis. Käy vähän sääliksi, kun kaikki aina pelkää sitä =/

Poissa Linnea

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #146 : Huhtikuu 22, 2006, 13:20:17 »
Muumit ovat kyllä sellainen juttu että niiden kuuluisi olla osa jokaisen lapsen elämää. Muumeissa tarina on aina mukavan yksinkertainen ja mielenkiintoinen.

Meilläkin on kotona muumeja nauhalla monta kasettia ja ne alkavat olla jo aika kuluneita, mutta muumien tarinat ovat ikuisia. Muumit ovat aina ajankohtaisia. Ne ovat niin kestosuosikki lastenohjelmien joukossa. Monet kerrat yle on ne uusinut ja tulee varmasti uusimaan jälleen monet kerrat.

Viimeeksi katsoin muumeja eilen. Katsottiin niitä latinan tunnilla, kun yhdellä ihmisellä sattui olemaan kasetti mukana. ;) Katsottiin tuo jakso Timantti ja satumainen smaragdi. Se oli kivoin latinan tunti pitkään aikaan.
Kind of dumb with her finger and her thumb
In the shape of an "L" on her forehead

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Muumit
« Vastaus #147 : Huhtikuu 23, 2006, 13:11:59 »
Voisin vaikka lyödä vetoa papan hatusta, että olen kirjoittanut tänne aikaisemminkin... En kylläkään löytänyt sitä sitten.

Muumit ovat aivan ihania! ^^
Kun niitä tuolloin viimeksi kesällä tuli nauhoittelin niitä taas. Valitettavasti en taaskaan saanut niistä alusta asti ja se kartano muumi jäi taasen nauhouttamatta. *snif*

Muumit ovat kyllä aivan huippuja ja humoristisia. Ei ne ennen sillä tavalla hauskoja ollut uin nyt. Olihann e hyviä ja ihania, mutta nyt niille kommelluksille jopa naureskelee. Se yksi jakso, jossa niiskuneiti kai kuvitteli olevansa prinsessa tms.? en nyt muista, joka tapauksessa on aivan nauruhermoja kutkuttava.

*Hemuli laskee jotain kukan osia ja niiskuneiti vierii mäkeä alas*
Hemuli: "Herranjestas, lumipallo keskellä kesää!"
Muumipeikko: "Oletko nähnyt niiskuneitiä?"
Hemuli: "En, mutta näin juuri lumipallon"
Muumipeikko: "Se oli niiskuneiti!"
Hemuli: "ei niiskuneiti ole tehty lumesta!"

Mörköä pelkäsin pienenä oikein kovasti. Se kun nipsu avaa oven ja mörkä on siellä oven takana on jotain niin kovin karmivaa edelleen. Toinen asia mitä muumeissa olen pelännyt on aavelaiva. Se musiikkikin niissä kohdissa on niin selkäpiitä karmiva ja tunnelma on hyytävä, pelottava.

Musiikki on myös toteutettu hyvin, kuten piirrosjälkikin. Ne pienet musiikin pätkät ovat yleensä kovin piristäviä. Tykkään niistä, mitkä soi usein silloinkun joku juoksee.

Hahmot ovat vallan ihastuttavia myös. Pikkumyy on mukavan pippurinen ja nuuskamuikkunen sellainen mukavan symppis ja fiksu kaveri. Ei tosin voita pyrstötähden arvon filosofia sitten millään. Nipsu on ihana kun se pelkää niin kovasti kaikkea, muumipeikko on sellainen sankari hahmo, muumi mamma mukava äiti ja papastakin löytyy sitä jotakin. Niiskuneidistä en ole koskaan oikein pitänyt, se on jotenkin vään sellainen nirppanokka, kuten viljonkka on joskus sanonut.
Hemuli on toisinaan kovin mukava heppu.

"Maailmassa ei ole koskaan järjestystä, hemuli ajatteli surullisena. Eilen oli liian kuuma ja nyt on liian märkää."

Mieleeni muistui yksi kohta, jossa hemuli ilmeisestti vietteli päivätorkkuja luolassa ja ystävykset löysivät hänet sieltä, olisivatkos peräti pudonneet hänen päälleen? Hemuli harmitteli kaiketi, että on kerännyt kaikki postimerkit ja ystävät auttavat häntä sitten keksimään uuden harrastuksen. :>

Muumi aforismit ovat muuten vallan ihastuttavia. <3 (anteeksi pieni offi, mutta on ihan pakko;

Ihmeellistä, sanoi orava hämmästyneenä. - Tuota pahvilaatikkoa ei ollut täällä aikaisemmin. Tässä on varmasti jotakin vinossa. Tai sitten tämä on kokonaan väärä luola. Tai minä olen ehkä väärä orava, mutta sitä en oikein uskoisi.

Kyllä te vietätte elämää! Korjaatte, puuhaatte ja hypitte aamusta iltaan. Mokoma hosuminen voi olla vaarallista. Johan sitä masentuu, kun vain ajatteleekin kaikkia niitä, jotka tekevät työtä ja raatavat, ja mitä hyötyä siitä muka on. Eräs sukulaiseni luki trigonometriaa tuntokarvansa lerpalleen, ja kun hän oli oppinut kaiken, tuli Mörkö ja söi hänet suuhunsa.

Muumipappa on aika paras: "On tämäkin yhteiskunta, jossa möröt saavat syödä kenet haluavat!"
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Rainy

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #148 : Huhtikuu 28, 2006, 22:26:57 »
Muumit on maailman paras sarja! Ne on herjoja. x)

Minä pidän kyllä enemmän vanhoista jaksoista, koska uudet ovat vähän huonosti piirrettyjä. (Minä huomaan pelkästä piirtotavasta, onko piirretty vanha vai uusi..xD )
Kuitenkin...

Minusta Muumipeikko ja pyrstötähti on todella hauska elokuva. Varsinkin loppukohtaus, jossa meri "tulee takaisin". x)

Muumien paras jakso on minusta kyllä se, jossa mörkö tulee ensimmäisen kerran muumitalolle Tiuhdin ja Viuhdin perässä. x)

Myönnän, olen 'muumifani'. x) Juuri pari päivää sitten tilasin Muumisoittoäänen.. x)

Toivon, että ette pitäisi minua outona, vaikka muumit ovatkin mielestäni todella hauska sarja. x)

Rainy

Surusilmä

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #149 : Huhtikuu 29, 2006, 11:39:33 »
Muumit on legendaarisia.

Pienenä niitä tuli katsottua, mörkö oli aivan kamalan pelottava :/
Mummo sanoo aina, että muumit ovat paras lastenohjelma ikinä, kun siinä ei ole mitään ihmeen monstereita, tai muuta sellaista, ja olen kyllä aivan samaa mieltä. (Paitsi tietysti tuo mörkö : D)

Kyllä muumeja tulee vieläkin joskus katsottua, ja jotkut jaksot ihan muistankin. Parhaiten muistan sen, jossa oli leija, ja Pikku Myy joutui sen kyytiin 8)