Voisin vaikka lyödä vetoa papan hatusta, että olen kirjoittanut tänne aikaisemminkin... En kylläkään löytänyt sitä sitten.
Muumit ovat aivan ihania! ^^
Kun niitä tuolloin viimeksi kesällä tuli nauhoittelin niitä taas. Valitettavasti en taaskaan saanut niistä alusta asti ja se kartano muumi jäi taasen nauhouttamatta. *snif*
Muumit ovat kyllä aivan huippuja ja humoristisia. Ei ne ennen sillä tavalla hauskoja ollut uin nyt. Olihann e hyviä ja ihania, mutta nyt niille kommelluksille jopa naureskelee. Se yksi jakso, jossa niiskuneiti kai kuvitteli olevansa prinsessa tms.? en nyt muista, joka tapauksessa on aivan nauruhermoja kutkuttava.
*Hemuli laskee jotain kukan osia ja niiskuneiti vierii mäkeä alas*
Hemuli: "Herranjestas, lumipallo keskellä kesää!"
Muumipeikko: "Oletko nähnyt niiskuneitiä?"
Hemuli: "En, mutta näin juuri lumipallon"
Muumipeikko: "Se oli niiskuneiti!"
Hemuli: "ei niiskuneiti ole tehty lumesta!"
Mörköä pelkäsin pienenä oikein kovasti. Se kun nipsu avaa oven ja mörkä on siellä oven takana on jotain niin kovin karmivaa edelleen. Toinen asia mitä muumeissa olen pelännyt on aavelaiva. Se musiikkikin niissä kohdissa on niin selkäpiitä karmiva ja tunnelma on hyytävä, pelottava.
Musiikki on myös toteutettu hyvin, kuten piirrosjälkikin. Ne pienet musiikin pätkät ovat yleensä kovin piristäviä. Tykkään niistä, mitkä soi usein silloinkun joku juoksee.
Hahmot ovat vallan ihastuttavia myös. Pikkumyy on mukavan pippurinen ja nuuskamuikkunen sellainen mukavan symppis ja fiksu kaveri. Ei tosin voita pyrstötähden arvon filosofia sitten millään. Nipsu on ihana kun se pelkää niin kovasti kaikkea, muumipeikko on sellainen sankari hahmo, muumi mamma mukava äiti ja papastakin löytyy sitä jotakin. Niiskuneidistä en ole koskaan oikein pitänyt, se on jotenkin vään sellainen nirppanokka, kuten viljonkka on joskus sanonut.
Hemuli on toisinaan kovin mukava heppu.
"Maailmassa ei ole koskaan järjestystä, hemuli ajatteli surullisena. Eilen oli liian kuuma ja nyt on liian märkää."
Mieleeni muistui yksi kohta, jossa hemuli ilmeisestti vietteli päivätorkkuja luolassa ja ystävykset löysivät hänet sieltä, olisivatkos peräti pudonneet hänen päälleen? Hemuli harmitteli kaiketi, että on kerännyt kaikki postimerkit ja ystävät auttavat häntä sitten keksimään uuden harrastuksen. :>
Muumi aforismit ovat muuten vallan ihastuttavia. <3 (anteeksi pieni offi, mutta on ihan pakko;
Ihmeellistä, sanoi orava hämmästyneenä. - Tuota pahvilaatikkoa ei ollut täällä aikaisemmin. Tässä on varmasti jotakin vinossa. Tai sitten tämä on kokonaan väärä luola. Tai minä olen ehkä väärä orava, mutta sitä en oikein uskoisi.
Kyllä te vietätte elämää! Korjaatte, puuhaatte ja hypitte aamusta iltaan. Mokoma hosuminen voi olla vaarallista. Johan sitä masentuu, kun vain ajatteleekin kaikkia niitä, jotka tekevät työtä ja raatavat, ja mitä hyötyä siitä muka on. Eräs sukulaiseni luki trigonometriaa tuntokarvansa lerpalleen, ja kun hän oli oppinut kaiken, tuli Mörkö ja söi hänet suuhunsa.
Muumipappa on aika paras: "On tämäkin yhteiskunta, jossa möröt saavat syödä kenet haluavat!"