Kirjoittaja Aihe: Muumit  (Luettu 31201 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Miranda

• Ankeuttaja
Muumit
« : Joulukuu 08, 2002, 17:18:39 »
Minusta ne ainakin olivat ihkuja. Varsinkin ne vanhat jaksot. Uudet ovat vähän kummallisia, pompitaan aikakoneilla yms.

Ja näittehän  kaikki sivistyksen tukipylvään, klassikkoleffan Muumipeikko ja Pyrstötähti itsenäisyyspäivänä? Mielestäni se on hieno tulkinta kys. kirjasta, hirveän piristävä leffa (tästä syystä olenkin katsonut sen jo kahdesti  tällä viikolla)

Mitä mieltä te?

firith

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #1 : Joulukuu 08, 2002, 18:31:24 »
Katsoin sen elokuvan, mutta tykkään jostain syystä enemmän siitä sarjasta. En pitänyt siitä miten elokuvan taustat oli maalattu. Se oli jotenkin sotkuisempaa jälkeä kuin taas sarjassa. Olen pienestä pitäen ihaillut Muumi-tv-sarjan ulkoasua.

Yksinäiset vuoret ja meri on piirretty aivan ihaniksi. Jos pitäisi valita joku muu maailma missä asua, minä menisin oitin Muumilaaksoon koska se vaan on niin kaunis. Kerran kun katsoin nauhalta muumeja, minun oli pakko stopata nauha hetkeksi ja katsoa sitä kohtaa mihin stoppasin. Sitten luonnostelin sen paperille ja painoin värit mieleeni. Se oli ihku kuva. Kyllä japanilaiset osaavat.

Ja tv-sarjan taustamusiikit. Ne juuri tilanteeseen sopivat hassut musiikit. Aina kun mörkö tulee niin sellainen kiva dii-dy-dii-dy-diidyy. Ja Jäärouvan huvittava laulu soi joskus päässäni. Aa-o-aa-aa-oiii...

Lempi hahmoni (kuten varmasti monen muunkin) on pikku Myy. Toinen on noita. Noitaa ja Myytä katsellessa alkaa naurattamaan usein. Noidalla on hauska puhetyyli.

Muumilaaksossa kaikuu joka yö outoja jysäyksiä jotka tulevat mereltä päin. Noidan mökissä käydään seuraava keskustelu:
- Hmm, siis sinä se et ainakaan ole.
- Minkä takia te luulette että se olen minä? Kun minä oikein jysäytän niin se ei totisesti ole mikään kamelin pieru.
- Vai kamelin pieru! Hohohoohähäähö!

"Hyvä herra, mutta savupiipustanne pilkistää pyytton."

Adnil

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #2 : Joulukuu 08, 2002, 18:32:26 »
Joo muumit on ihkuja :) Ja tietysti katsoin itsenäisyyspäivänä sen "muumipeikko ja pyrstötähti" ..tosin ihan alkua en katsonut,mutta olen nähnyt sen monta kertaa.Mä katson usein muumeja silloin kun olen kipeä :) .Pienenä mun ehdoton lemppari oli se majakka-muumi :wink:  nykyään mulla ei ole mitään lempparia,mutta pelkäsin sitä mörköä pienenä.Se oli kaamea kohta kun se mörkö tulee tai siis sitä ennen kun kaikki jäätyy ja tulee pimeää ja valot sammuu,hui! :D Pienenä se oli vaan tosi pelottavaa...

Poissa Vendel

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/disturbed_toons
Muumit
« Vastaus #3 : Joulukuu 08, 2002, 19:52:48 »
Muumithan on aina kivoja. Vaikka enemmän minua viehättävät ne Toven ja Larsin sarjakuvat..

Mutta silti. Minä tykkäsin muumista, silloin kun se nyt alkoi tulla joskus vuonna väinö ja pallo ennen puusepän syntymää. Kun minäkin olin vielä kohtalaisen pieni. Tiuhti ja Viuthi olivat hurmaavia. Mutta miten minusta tuntuu, että ne eivät puhuneet siinä sarjassa sitä heidän kieltään? Puhuivatko? Silleenti ettäti niinkuinti näinti. En muista.

Lainaus
mutta pelkäsin sitä mörköä pienenä.

Vai pelkäsit? Minä pelkään vieläkin. Ihan vähän vain (...sanoi värisevä ääni sängyn alta.).

Muumit on symppiksiä. Ihan muuta kuin teletapit. *shriek*

Poissa Vammahaltia

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #4 : Joulukuu 08, 2002, 19:55:50 »
*halii muumipeikkoa*

Muumit kuuluu elämään. Ihan totta.

Meillä on nauhalla kiakki vanhat ihunat muumijaksot. Katselen ne läpi kerran vuodessa, yleensä hullaannun katsomaan ne putkeen ystävänpäivänä.

Lempparijaksoni ovat nimenomaan vanhoja. Nuo uudet, missä on aikakoneita ja intialaisia temppeleitä ja...no, eivät ne sovi.
Feeniksjakso on ihku. Samoin se, kun muumipeikko, myy ja niiskuneiti maalaavat Hemulin talon. Ja muumipeikko ja pyrstötähti. Ja hattivatit!
Mörköä pelkäsin pienenä niin, että pelkkä  nenä tai mörkömusiikki lennättivät minut täristen nurkan taakse. Ja...äh, mii lurves them all!

Ronja

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #5 : Joulukuu 09, 2002, 15:34:57 »
Muumit ovat aivan ihkuja!

Tottakai katsoin itsenäisyyspäivänä Muumipeikon ja pyrstötähden. Elokuvana se on ihan hyvä, mutta kun alkaa vertaamaan sitä siihen alkuperäiseen kirjaan, niin siitä on jätetty paljon pois. Kuten esimerkiksi lopussa oleva kauppa, se kuuluu ehdototmasti lempparikohtiini kirjassa ja olisin niin halunnut nähdä sen siinä elokuvassakin.

Muumeissa parasta on, että muumit ovat aina ihanan positiivisia. Toinen hyvä puoli on yksinkertaisesti sarjan "kauneus". Välillä kun näytetään kauniita maisemia, niin tulee oikein kylmät väreet selkää pitkin. Rakastan myös muumien musiikkia. Haluaisin niin paljon sellaisen CD:n missä on pelkästään sarjan taustamusiikkia.

Lempparijaksoni muumeissa on ehdottomasti Kultakala. Se on aivan ihana. Rakastan varsinkin kohtaa missä muumipeikko ja kumppanit odottavat rannalla kultakalan ilmestymistä. Siinä soi se ihana musiikki taustalla. Toinen lempikohtaukseni (tosin eri jaksosta) on se kun Nuuskamuikkunen seisoo kalliolla ja muumipeikko tulee paikalle ja kallion alapuolella näkyy hattivatteja lähdössä etelään.  Se on niin kaunis kohtaus.

Hmm, suosikkihahmoni on varmaan Pikku Myy ja Mörkö. Kaikki jaksot jossa on mörkö, on aivan pakko katsoa. Se on vaan jotenkin niin surullista. Mörkö on niin yksinäinen ja haluaa kavereita ja kaikki pelkää sitä koska se on niin kylmä  :(
Pikku Myy on suosikkini, melkein vastakkaisesta syystä. Myy on aina valmiina seikkailuun  :)

* Ronja

Nani

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #6 : Joulukuu 09, 2002, 15:57:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Ronja"
Muumit ovat aivan ihkuja!

Hmm, suosikkihahmoni on varmaan Pikku Myy ja Mörkö. Kaikki jaksot jossa on mörkö, on aivan pakko katsoa. Se on vaan jotenkin niin surullista. Mörkö on niin yksinäinen ja haluaa kavereita ja kaikki pelkää sitä koska se on niin kylmä  :(

Jotkut luulevat, että Mörkö on poika. Tove on kylläkin kertonut, että hänen mielessään Mörkö on surullinen tyttö, jolla ei ole ystäviä. Hän tulee aina kylmemmäksi, kun muut ovat ilkeitä hänelle, tai hän jää ilman ystäviä.  :cry:

No, minä itse pidän erityisesti Nipsusta, Haisulista ja Hattivateista. Muumisarjakuvat ovat ihanan humoristisia. Minä pidän esim. aikakonejaksoista, mutta monet muut uudet (Ja jotkut vanhatkin) jaksot ovat inhoja. Minun suosikkijaksoni on Majakka, mutta siitä on jätetty paljon pois, koska sehän perustuu kirjaan "Muumipappa ja meri".

Juliette

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #7 : Joulukuu 09, 2002, 16:11:30 »
Meillä on vanha kotona kuvattu video (jotain kymmenen tai yksitoista vuotta sitten) jossa katselen "mörkö muumia".
Siinä vaiheessa kun Nipsu on lähdössä kotiin, minä konttaan sohvan taakse ja pistän kädet korvilleni.
Tuo konttaan kuulostaa kuin olisin 2-vuotias, mutta olin jotain viisi tai neljä.
Uskalsin katsoa koko jakson vasta kun olin ala-asteen kolmannella luokalla.

Ne muumit on parhaita missä on jo talvi ja muumipeikko sekä pikku-myy heräävät. Ne rakentaa sen hevosen ja pikku-myy jäätyy jne..
Ne on kyllä ihan parhaita!

Poissa jenan

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Muumit
« Vastaus #8 : Joulukuu 09, 2002, 19:54:58 »
Muumit ovat ihania. Pidän vielä enemmän niistä alkuperäisistä kirjoista, mutta Muumi-piirretyt ovat olleet hirveän suuri osa lapsuuttani ja ovat edelleenkin.

Lempihahmoa on mahdotonta sanoa. Välillä Pikku Myy, välillä Mörkö, välillä Muumimamma.. Mymmelistä en ole erityisemmin ikinä välittänyt. Kjöh.

Meillä on monta kasetillista Muumi-sarjaa, ja taitaapa olla tuo Pyrstötähtikin [kyllä katsoin perjantaina, pitkästä aikaa].. Piisamirotta on kyllä kingi. *tahtoo olla Piisamirotta*

Lainaus käyttäjältä: "firith"
Muumilaaksossa kaikuu joka yö outoja jysäyksiä jotka tulevat mereltä päin. Noidan mökissä käydään seuraava keskustelu:
- Hmm, siis sinä se et ainakaan ole.
- Minkä takia te luulette että se olen minä? Kun minä oikein jysäytän niin se ei totisesti ole mikään kamelin pieru.
- Vai kamelin pieru! Hohohoohähäähö!

Tuolle on vuosien saatossa tullut lievästi repeiltyä. Hehheh.

Minua kutsuttiin tänään koulussa Pikku Myyksi [älkää kysykö miksi].

Poissa iidba

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #9 : Joulukuu 09, 2002, 20:27:12 »
Hihii. Ajattelinkin juuri itse luoda tästä topicin, mutta ei tarvinnutkaan!  :)
Muumit on ihania!

Yks ilta me oltiin just poikakaverin kanssa katsottu Manaaja-leffa (okei, ei mitenkään romanttista!), ja pelotti ihan sairaasti. Poikakaverini nukahti heti kun painuimme pehkuihin, mutta mä näin joka paikassa pikkupiruja...  :twisted: ...sitten alkoi ärsyttämään. Menin ja laitoin muumit pyörimään hiljaiselle, katsoin pari ihkua vanhaa jaksoa ja nukahdin kauneusunilleni sohvalle. Ainut huono pointti oli, että aamulla kun aloimme kundin kanssa juttelemaan Manaajasta, mä höpisin vain jotakin Pikku-Myystä ja Muumipeikosta... heh.  :lol: Sellaista se on. Muumeja ei voita mikään!
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Dementor

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #10 : Joulukuu 10, 2002, 21:23:04 »
Random fact: Muumit-TV-sarja on japanilaisten tekemä O_o

Jooh, muumit on ihq. Tässä olin eräänä päivänä tuskissani (lue: oksennustaudissa) kotona ja mitäpää muutakaan siinä voi tehdä kuin katsella vanhoja muumeja jotka ovat jääneet siihen kun serkut olivat katsoneet niitä ^^ Pikku myy on aivan loistava ja noita on ihqn noitamainen. Taikurikin on mahtis. Niin, ja mörkö tietenkin ^^

Ja kyyyyllä, kyllä minä sen Pyrstötähden katsoin, serkut kun tulivat taas käymään niin oli "pakko" katsoa ^^ Filosofi-piisamirotta on uskomaton... oikea teh kyynikko & inhorealisti ^^

Poissa iidba

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #11 : Joulukuu 11, 2002, 22:01:35 »
Päätin vielä kirjoittaa tänne, kun kattelin vähän Muumeja... mäkin katon usein kun olen kipeä, muumeja. Ne on niin ihkuja! ^_^ Mulla ei myös ole mitään lempparia, mutta näitä kohtia katsellessa on tullut repeiltyä:
"Äiti, täällä on hirveän sotkuista ja pölyistä." (Vilionkan tytär sanoi)
"Ja kerran hän (haisuli) upotti uimahousuni liimaan!" (muumipeikko sanoi)
...haisuli siihen: "No, se oli huvittava temppu!"

Onhan niitä muitakin, kuten tuo Kamelin pieru-juttu... Ja mä pelkään vieläkin sitä yhtä kohtaa, missä Nipsu päättää lähteä yöllä kotiin ja mörkö seisookin oven takana... hui...  :shock:

Lempihahmo... niin... en tiedä, mutta Nipsu on ainakin niistä kaikista suloisin!  :wink: Mutta mä en ymmärrä että mitä se oikein tekee rahalla kun ei mistään voi ostaa mitään...???  :roll:
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Ursula

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #12 : Joulukuu 12, 2002, 10:56:53 »
En olekaan uusia Muumeja paljon katsellut. Isovanhemmilla on niitä vanhoja jaksoja, joita katsellaan aina uudestaan ja uudestaan. Muumipapan myrskyisestä nuoruudesta kertovat jaksot ovat minun lemppareitani. Ja kaikki muutkin meri- ja hattivattiseikkailut. Ja se kun Muumimamma ja Muumipappa "karkaavat".

Muumeissa on asennetta. He osaavat elää. =) Ehkä tämä käy ilmi vielä nautittavammin niissä sarjakuvissa, ne ovat hienon tarkkanäköisiä. Voi ihkutus, kun muumit ovat ihania.

Olen aivan rakastunut Nuuskamuikkuseen. Se ääni... ihk.
*muoks* Ääni, joka on siis Timo Torikan.  :P  Mutta siis Nuuskamuikkusen ääni sen on kuitenkin.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
Muumit
« Vastaus #13 : Joulukuu 12, 2002, 14:44:31 »
Ihan kiva sarja, en kuitenkaan taida olla mikään erityinen fani. Silloin tällöin sitä tulee seurattua. Joidenkin hahmojen äänet ovat todella ärsyttävän kuuloisia, kuten esimerkiksi Nips ja Naps -> *Mua, muahaha, muahahahahahaha!* Tiedätte mitä tarkoitan, vai..? Lapsilla sellaiset äänet o.o Mymmelin ja Niiskuneidin äänistä en myöskään perusta, etenkään Mymmelin -.-

Möröstä taidan pitää ehkä eniten. Pienenä pelkäsin sitä mutta nyt se on yksi lempihahmoistani :p

Taikuri ja noita ovat myös huippuja, ja se punainen lohikäärme, mikä näkyy joskus niissä jaksoissa, missä Muumipappa oli nuori (en muista sen nimeä.) Muistaako kukaan täällä koko lohikäärmettä..? Joka tapauksessa se on aivan ihana :3

Se "punainen lohikäärme" on drontti Edvard. -L
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Wolfie

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #14 : Joulukuu 15, 2002, 10:04:16 »
Jee, muumit!  :D
Muumit on oikeasti ainoa hyvä lastenohjelma. Siinä on jänniä ja hauskoja kohtia. (tosin enää niitä jänniä ei oikein jännitä... olen 13.)
*repeää kamelin pieru-jutulle* hah, se on mahtis! *repeää uudestaan*
*tippuu tuolilta*
Köh, niin... Mutta oikeasti, muumit on ihq! *kikatus*

jackie

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #15 : Joulukuu 15, 2002, 11:00:35 »
Muumit!

Minulla on muumeja ainakin 5 tuntia nauhalla, kun pienenä katselin.
Muistan, kun minä pelkäsin sitä mörköä, ja haisuli oli mielestäni kauhean ilkeä, kun se jätti Ninnin sinne loukkuun...
Muumit vaikuttavat aika paljon katselijan mielialaan. En katsonut itsenäisyyspäivänä sitä kokonaan, näin sen kohdan, kun ne oli siinä jalokivipaikassa...
Pitäisi hakea niitä videoita nauhalta.

Walda

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #16 : Joulukuu 16, 2002, 21:07:34 »
Muumit tosiaan on ainoa kunnon lastenohjelma! Varsinkin ne vanhat jaksot, uusia en ole paljon katsellut, mutta ne mitä oon nähny on ollu aika outoja..
Mulla on kans muumeja nauhalla moonta kasettia, ja muumipeikko ja pyrstötähti myös.  :wink:
Paras jakso? Nehän on kaikki parhaita. Mut oon kyllä aina tykänny siitä kun Muumimamma ja Nuuskamuikkunen lähtee hakemaan kirsikoita sieltä jostain salaisesta laaksosta. Se jakso vaan on niin ihku!  :P
Ja Pikkumyy kyllä Rlz!

UniQue

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #17 : Tammikuu 16, 2003, 19:47:43 »
Muumit! Ah - aivan ihana sarja! ^^ Ne muumit on niin suloisia ja Nipsu on niin ihku! :D Mulla on monta muumii nauhalla ja niitä on kiva kattoo isoveljen kanssa yöllä, kun ei jaksa mennä nukkumaan.
Muumit on ollut aina mun suosikkeja, myös muumi kirjat on ihania ja ne sarjakuvat. Niissä on hauskoja juttuja ja ne osaa relata. lol. Niin, ja "Muumeilta elämää oppia voi". Noinhan se asia on.

Muumeilla on monta hyvää jaksoa. Minä tykkään erityisesti Taika Talvi jaksoista, myös Juhannus jaksot ovat hyviä. ^^ Eikä saa unohtaa sitä ihanaa kummitus jaksoa. :P Olen katsonut muumeja niin paljon, että muistan monet vuorosanat ulkoa. Mikä onkaan parempaa tekemistä, kuin katsoa sairaana monta tuntia muumia, kun ei ole muutakaan tekemistä kotona? ; )

Micla Boffin

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #18 : Tammikuu 16, 2003, 20:48:36 »
Joo,meilläkin on varmaan kaikki muumit nauhalla :D Kun tuli aina pienenä niitä katseltua...okei,katselen niitä vieläkin!

Joka tiistai...istun vähän ennen viittä telkun edessä ja odotan,että se sama tuttu musiikki alkaa...Muumien tunnari!

Jippii! Muumit rulez :lol: Niistä saa tosi hyvän mielen jokaisena masentavana päivänä. Ja joka jaksossa on erilainen juoni, mielestäni, ja se on hyvä asia!

Muumipeikko ja pyrstötähti on nähty todella moneen kertaan...meillä on sekin nauhalla,mutta katsoin sen itsenäisyyspäivänä ihan telkusta :D

Paras lause mitä tiistain muumeissa on pitkään aikaan ollut:

"Maineeni kärsii,jos minut nähdään tuollaisten lälläreiden seurassa!" Noita sanoo Muumipeikolle,Nuuskamuikkuselle ja Pikku-myylle mökillänsä.

Tuo piristi silloin päivääni...milloinkas tuo jakso tulikaan? Jotain kuukausi sitten.

Mutta lopetan löpöttelyni tähän :D

Crysales

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #19 : Tammikuu 17, 2003, 22:42:11 »
Iiih! Muumeja! ^^

Muumit ovat vieläkin todella ihana sarja. Siskoni kanssa oltiin syömässä ja silloin tuli se 'Oudot jysäykset' vai mikä olikaan jakso niin siinä repeiltiin monta kertaa :D

- Sitten me improvisoimme
*Muumipeikko hyppää kiinni Nuuskamuikkuseen*
:D

Sitten se kamelin pieru juttu kanssa *g*

Minäkin pelkäsin pienenä mörköä ja siskoni hattivatteja  :D  Mörössä oli aina ihan kamala musiikki ja sitten ainakun se mörisi/inisi... Mii piilouduin sohvan taakse  :D

Joo Muumipeikko ja pyrstötähti tuli katottua silloin kun se tuli televisiosta ja se on meillä kasettinakin.

Ne uudet jaksot ovat outoja... Meillä on niitä kaksi videota. Ne 'Muumipeikko ja Haisuli vaihdokkaina' ja toista en muista... Olikohan sekin nyt 'Muumipeikon kihlaus'...?

Gaisu

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #20 : Tammikuu 18, 2003, 10:52:28 »
Muumit on vaan kertakaikkisesti paras lastenohjelma mitä ikinä on tehty!!! :D Ja muumipeikko ja pyrstötähti on mahtava leffa!Mutta tottahan se on, että ne uudet jaksot ON outoja...Go muumit go!

"Kansio?! Pyörremyrskyn tuoma kansio?!"
"Niin, minä löysin postimerkkejä jopa taikinasta jonka olin jättänyt kuistille nousemaan (en muista näitä tarkasti)"
"Missä se on?! Missä?!"
"Ripustin kaikki merkit narulle kuivumaan"
"Pikku ystäväni hemuli-setä on täällä! Kaikki näyttävät säilyneen, voi luulin etten näe teitä enää ikinä"
"Hemuli näyttää onneliselta!
"niin, voisimme vaikka perustaa postitoimiston"

Toi kohta on täys helmi!

"oho, pikku kisu yksinään"
"tule kisu nipsu antaa sinulle palan kakkua"
"tule nipsun kanssa luolaan"

scout

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #21 : Tammikuu 18, 2003, 23:45:43 »
Ihkua!
Kun näitä juttuja tässä lueskelin niin tuli ihan muumi fiilis ja oli ihan pakko katsoa taas pitkästä aikaa nauhalta pari jaksoa. :D
Sarjassa on minusta todella hyvää se musiikki ja se miten hyvin sitä on osattu käyttää.
Esim. juuri se kun Mörkö tulee ja kukat lakastuu, valot sammuu ja joki jäätyy yms. Olin aivan kauhuissani pienenä ja pelottaa pikkusen vieläkin!
Hyvää Muumeissa on myös niitten helppo ja mutkaton elämän tapa. Ei murehdita laskuista tai veroista. Kellään ei ole melkein koskaan kiire eikä kukaan ole toisille ainakaan kauhian ilkeä.

Kaikkein pelottavin jakso on miusta se aavelaiva/majakka jakso. Se musiikki.... hrrr.

Pelottavimpia kohtia koko sarjassa
Muumit istuvat nuotiolla Majakka saarella ja puhuvat majakanvartiasta.
Pikku Myy: Ehkäpä Nimetön Hirvitys vei majakan vartian

Mörkö saapuu noutamaan rubiiniaan Tiuhtilta ja Viuhtilta.

*pelkää ihan liikaa*

Paras hahmo vaihtelee minullakin mutta Hemuli (olen kasvi friikki) ja Mörkö ovat parhaita.
Ne uudet jaksot muuten ON outoja miunkin mielestä.
Sarja on uskomattoman hyvin piirretty mutta kyllä ne Toven kuvittamat muumit on parempia. Kirja -Kuinkas sitten kävikään- on piirretty aivan uskomattomalla tavalla

Amnada

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #22 : Tammikuu 19, 2003, 16:58:41 »
Mörkö on kammottava.  Mäkin pelkään sitä vieläkin.  Meidän äitillä on tallessa mun pienenä piirtämiä mörkökuvia.  Se käski mun piirtää niitä, kun se yritti saada mun pelon loppumaan.  Ei onnistunu.  ^^
Jäärouvakin on hurjan pelottava.  Se laulu...  *iiik*

Pitäisi varmaan käydä kirjastossa lainaamas Muumi-kirjoja.  Niissä on aivan ihania yksityiskohtia.
Pikku Myy on paras aina ja ikuisesti. Sille jaksaa hihittää aina.  Se on kuin minä.  *hm*  Mä halusin aina pienenä olla Myyn kokonen, että olisin löytäny hyviä piiloja, kun leikitiin piilosta.

Emily

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #23 : Tammikuu 20, 2003, 18:32:23 »
Viimeksi katoin muumia kun olin mun kaverilla *Klo oli jotain 10.00(Koska mun kamulla oli ollu bileet ja jäätiin sinne yöks*

Paras hahmo on ehkäpä Nipsu,Pikku-myy (...)

Pelkään vieläkin (Vähän) Mörköä...Silloin kunse tulee kuuluu sen pelottava musa... :shock:

Se muumipeikko ja pyrstöthti oli aivan ihQ :D

Aijon kattoo sen ehkäpä tänään :D

Ja ainakun alan kattoon mumii niin tulee aina semmonen tunne että-"Ai kun olisin vielä 3w :)

Winnie the Weela

• Ankeuttaja
Re: Muumit
« Vastaus #24 : Tammikuu 27, 2003, 21:45:06 »
Minä_Rakastan_Muumeja.
Yleensä aina, kun olen ollut kipeenä, olen katsonut muumeja.... Parina viime kertana se on jäänyt, mutta tänään taas laitoin nauhat pyörimään ja minust oli ihanaa taas katsella niitä!
En osaa sanoin selittää, kuinka ihania ne ovat. Jos saisin päättää, missä asuisin, haluaisin asua Muumilaaksossa! Kontu, Tylypahka ja kaikki jäisivät taakse! Muumilaakso Noitametsineen, rantoineen, Nipsun löytämine luolineen, reunustamine Yksinäisine vuorineen *ihq*
Ehkä menen katsomaan lisää muumeja..