Kirjoittaja Aihe: Onko pop kirosana?  (Luettu 9302 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Basia

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« : Kesäkuu 22, 2004, 20:41:25 »
Nykyään pop-musiikin kuuntelu vaikuttaa syntiseltä.. Jos joku "tunnustaa" kuuntelevansa vaikka Britneyä tai Tuiskua, väki katsoo välittömästi kieroon. Sen sijaan vanhojen rock/metalli/punkbändien kuuntelu on yleistä ja normaalia, rapista puhumattakaan.. Erilaisuus ja valtavirrasta erottuminen ovat jonkun sortin muoti-ilmiöitä. Omat kamunikin tuijottavat napapaitoja ja miss sixty-farkkuja kuin mätäneviä ruhoja. Mutta eikö pop ole juuri sitä, mikä on suosittua..? Ja koska pop on musiikkina ja ilmiönä pitkälti epäsuosiossa, se on persoonallista ja erilaista!
Eli, miten te suhtaudutte pop-kulttuuriin & -musiikkiin?

Toivottavasti tämä meni oikein, historiallinen ensimmäinen viestini Vuotavaan.. :D

barbabeau

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 22, 2004, 22:00:01 »
eugh. Hankala alkaa tekemään määritelmiä mikä on poppia. Populaarikulttuuriahan on kaikki suosittu, nyt varmaan esim. valtavirran hiphop on pop, kakskytluvulla oli charleston.

Popista on tehty myös musiikkigenre, mihin kait kuuluu tietynlainen iloluontoinen ja kevyesti kulkeva musiikki, vaikkei se olisi suosittua. (hieno määritelmä)

Popista en ole mittään mieltä, paitsi Warholin pop-taide  on ihan-jees-juttu

Britneytä ym. en karsasta siksi että se on poppia ja suosittua vaan siksi etten sitä musiikista pidä. Jotenkin tekopyhää olla väkisin vastavirrassa ja olla kuuntelematta vain siksi että että se on suosittua.

Ruusa Gamgi

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #2 : Kesäkuu 23, 2004, 02:21:15 »
Se, että katsoo kieroon Britney ja Antti Tuisku -faneja, ei tarkoita sitä, että katsoo kieroon kaikkia popin kuuntelijoita. Nuo esimerkithän ovat sitä huonoa liukuhihnapoppia (okei, asioista voidaan olla eri mieltä, mutta tästä ei ;) ), kyllä hyvääkin poppia on olemassa. Esimerkiksi yksi lempibändeistäni, ruotsalainen Weeping Willows, on mielestäni aika puhdasta poppia, mutta silti laadukasta.
Ja pop-musiikki voi ihan hyvin olla myös melankolista (kuten juuri Wiipparit), ei siinä mitään iloluontoisuutta tarvita. Pop-musiikin tunnuspiirteisiin kuuluu tuo musiikin eräänlainen keveys, rock on jo hieman raskaampaa ja agressiivisempaa, puhumattakaan sitten metallista sun muista.
Pop-musiikissa itsessään ei ole mitään vikaa. Huonossa popissa on, luonnollisesti.

Pop-kulttuuri taas on jo vähän eri juttu, eikä siitä keskusteleminen tunnu oikein luontevalta täällä Musiikki-osastolla.

Mutta anyway, nämä teinien muotivirtaukset ovat myös mielestäni paljon voimakkaampia kuin "erilaisuus on in"-buumi, mutta molemmat turhia yhtä kaikki.
Eihän minkään virtauksen mukana kulkeminen ole persoonallista, luulisi sen olevan päivänselvää. Aika kummalta tuntuu, että vetäessään muotivaatteet ylleen olisi persoonallinen vain siitä syystä, että jotkut halveksivat tällaisia muotivaatteita.

Persoonallisuus ei ole sitä, mitä muut katsovat karsaasti, eikä myöskään sitä, että kopioi Demin tyylivinkeistä itselleen jonkun ihme hippilookin. Persoonallisuus on luonnollisesti sitä, että on oma itsensä. Minulle ei ainakaan ole koskaan tullut mieleen, että se olisi jotain muuta. Sittenhän se olisi jo feikkiä.

Wrelqa

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #3 : Kesäkuu 23, 2004, 14:18:42 »
Minä en pahemmin Poppiin luokiteltavasta musiikista hirveästi pidä. Tietysti on olemassa poikkeuksia, mutta ei niitäkään kovin monta.
Sinänsä hassua, kun muuten minä kuuntelen aikalailla kaikkea. Kaksi ääripäätä: Beethoven - Kotiteollisuus. Aikalailla tuolta väliltä on minun musiksmak.
Täytyy myöntää, että kyllä minä katson hieman hassusti, jos joku sanoo pitävänsä Antti Tuiskusta :) En kuulu hirveisiin Antti Tuisku- faneihin.
Ja myönnän myös sen, että katson hieman vinosti tyyppejä, jotka hilluu napapaidoissa ja vastaavissa (sanoo ihminen joka liikkuu mustissa heinäkuussa).

Mutta jokaisella on oma persoonallinen tai vähemmän persoonallinen musiikkimakunsa. Joillakin siihen kuuluu Antti Tuisku ja joillakin iskelmät.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Onko pop kirosana?
« Vastaus #4 : Kesäkuu 24, 2004, 18:42:28 »
Olen miettinyt tätä pop-musiikkia viime aikoina. Minulla oli jonkin aikaa sitten kunnon asenneongelma sitä vastaan, mutta nyt se on vähän haihtumassa.

Poppia kuuntelevat ihmiset luokitellaan aivottomiksi teinikanoiksi, mikä on sinänsä väärin. Olen varma, että hyvin moni vannoutunut rokkari on kuunnellut ala-asteikäisenä poppia. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle, koska se on aika harmitonta ja kepeää, ja melodiat ovat yksinkertaisia ja tarttuvia. Äidit tykkää, sillä pop ei aja ihmisiä turmioon, mikä maine jollain punkilla ja metallilla on helposti. Popilla tarkoitan siis tyttö-ja poikabändien ja yksittäisten laulajien laulamaa pop-musiikkia. (vrt Spaissarit, Bäkkärit, Antti Tuisku yms.)

En väitä, että kaikki popparit ovat surkeita juuri sen popin takia. En vain voi sietää niitä popparinaisia (tai r'n'b), jotka keikkuvat MTV:llä hammaslankaan verhoutuneena ja laulaminen on verrattavissa ähkimiseen ja huokailuun. Siinä tilanteessa kyllä sympatiani rapisevat roimasti Tuiskun Antille...

Antista saakin oivan aasinsillan poikabändeihin/miespoppareihin. He laulavat ah-niin-haikeasti elämänsä rakkaudesta ja ouu beibe miten mulla on ikävä sua. Se on köyhää. Minä ainakin haluan kuunnella musiikkia, joiden sanoissa on jotain järkeä.

Yleensä on vielä niin, etteivät popparit tee itse laulujaan. Minä arvostan ja kuuntelen vain sellaisia bändejä, jotka tekevät itse musiikkinsa.

Tämä oli aika rankkaa yleistystä, mutta olkoon. Minulla on tällainen käsitys pop-maailmasta.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Williska

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #5 : Kesäkuu 25, 2004, 14:53:16 »
Minusta popissa ei ole mitään vikaa. Riippuu tosin minkälaisesta popista on kyse. Musta tuntuu siltä, että jotkut ihmiset eivät ns. voi pitää mistään Tuiskusta tai jostain muusta bändistä/artistista, koska ne on teinien idoleita. Tyhmää.

Myönnän itse, että kuuntelen aina välillä Tiktakia, (ja olen nykyään täysin ihastunut jpoppiin) mutta eivät minua mitkään Tuiskut tai Pakarisetkaan häiritse.

Itse en pidän mistään Britney, Christina tai Timberlake musiikista, mutta en minä ketään kyllä sen perusteella ainakaan tuomitse, että tykkää kuunnella näitä suuria popidoleita.

Ruusa Gamgi

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #6 : Kesäkuu 29, 2004, 14:50:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Seireeni"
Popilla tarkoitan siis tyttö-ja poikabändien ja yksittäisten laulajien laulamaa pop-musiikkia. (vrt Spaissarit, Bäkkärit, Antti Tuisku yms.)

Niin, aika moni (valitettavasti) ajattelee samoin. Miksi pop ei hyvänen aika voi olla vain yksi musiikkityyli, jota voi tavallisetkin itseään kunnioittavat bändit soittaa?! Pop-bändin ei tosiaankaan tarvitse olla ainoastaan sellainen, jonka jäsenet tanssivat muotivaatteissa eivätkä soita itse mitään instrumenttia, saatika sävellä itse kappaleitaan.
Pop-musiikin ei tarvitse olla yhtään sen pinnallisempaa kuin mikään muukaan musiikki, mutta juuri nuo pinnalliset esimerkit nousevat pintaan popista keskustellessa... Pop on muutakin kuin Britney ja Bäkkärit. Noita voi sanoa pikemminkin  purkkapopiksi. Pop sisältää onneksi paljon muutakin.

Poissa Kosminen Kala

• Maailmankaikkeuden valtias
  • Vuotislainen
Onko pop kirosana?
« Vastaus #7 : Heinäkuu 02, 2004, 13:36:26 »
Pop kirosana? Totta ihmeessä! Itse kuuntelen vain metallia, eri osa-alueilta. Radiota en kuuntele yhtään kun en tiedä mitään kanavaa miltä tulee vain metallia.

En esittänyt mielipidettäni vitsinä. En vain kestä muuta musiikkia. Ihmiset kuuntelevat erilaista musiikkia kukin. Metalli on melko monipuolinen musiikkilaji, ja todella napit vastakkain popin kanssa, ainakin usein. 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2007, 15:23:56 kirjoittanut Kosminen Kala »
Niin kauan kuin moraali kestää ei ole mitään hätää.

Villilapsi

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #8 : Heinäkuu 02, 2004, 18:33:27 »
Pop musiikkityylinä ei häiritse minua millään tavalla, ainoastaan median ja usein myös yksityisten ihmisten suhtautuminen pop"bändeihin", toisin sanottuna solisteihin. Ääriesimerkkejä ovat juuri britneyspearsit ja anttituiskut. Artisteja fanittavat ihmiset tuskin ovat koskaan kuulleetkaan, kuka säveltää heidän idoliensa kappaleet tai ketkä soittavat "taustabändissä". Laulajan perheenjäsenten nimet fanit sen sijaan tietävät kahdeksaa koiraa ja kanarianlintua myöten. Jos artisteista tehdään suurempaa viihdettä kuin itse musiikista, asenteissa on minun mielestäni jotain pielessä. Niin kauan kuin poppia soittavissa bändeissä kaikki jäsenet ovat suhteellisen tasapuolisesti esillä, ja yksi tai useampi bändin jäsen todella säveltää yhtyeen esittämät kappaleet, minulla ei ole mitään pop-musiikkia vastaan.

Lainaus
Miksi pop ei hyvänen aika voi olla vain yksi musiikkityyli, jota voi tavallisetkin itseään kunnioittavat bändit soittaa?!

Juuri median asennoitumisen takia. Sellaiset henkilöt, jotka eivät liiemmin kuuntele poppia, eivät ole kuulleetkaan niistä itseään kunnioittavista bändeistä, koska julkiset tiedotusvälineet eivät ole niistä kiinnostuneita.

Kosminen kala, jos et esittänyt mielepidettäsi vitsinä, olisi todella hienoa kuulla perustelusi noin yksipuoliseen näkemykseen. Minäkään en mielelläni kuuntele poppia, suosikkeihini kuuluu lähinnä melodinen metalli (heavy, death, power), mutta minun ei silti tarvitse vihata muita musiikkityylejä.

summerchild

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #9 : Heinäkuu 03, 2004, 22:16:03 »
Minusta pop on yleensä ihan hyvää musiikkia :) Spice Girls, TLC, Nylon Beat, Natalie Imbruglia, PMMP, Nelly Furtado, Christina Aguilera, Destiny's Child...you name it. En ymmärrä ihmisten vihamielisyyttä poppia kohtaan, taitaa olla jotenkin "cool" inhota poppia tai ainakin olla kuuntelematta sitä.
"Se on niin aivotonta, sanoitukset kertovat vain rakkaudesta" - mitä sitten? Mielestäni pirteässä fiilistelymusiikissa ei tarvitsekaan olla kovin sielukkaita sanoja. Oma asiansa sitten, jos sanoitukset ovat suoranaisesti typerät (kuten esim. Naikkareilla usein on), mutta englanninkielisessä musiikissa tuollaiselta on helppo sulkea korvansa.
"Laulajat on olevinaan niin seksikkäitä, pinnallista pissisten musiikkia, yksilönpalvontaa, eihän ne tee edes laulujaan itse" - mitä tekemistä noilla asioilla on musiikin kanssa?
Ainoa juttu, mikä minut saa takajaloilleni jonkun radiobiisin kanssa, on laulajan ärsyttävä ääni tai sitten se, ettei kappale yksinkertaisesti iske.
Minä siis tosiaankin kuuntelen (popista) enimmäkseen tuota radiosoitossa olevaa. Musiikkityyli ei iske kuitenkaan niin paljon, että alkaisin varta vasten etsiä bändejä.

Ja ennen kuin joku tulee sanomaan, etten tiedä paremmasta, voin ilmoittaa kuuntelevani suurimmaksi osaksi (melodista) metallia.

Off-topic, Ruusa Gamgille:

Lainaus
Eihän minkään virtauksen mukana kulkeminen ole persoonallista, luulisi sen olevan päivänselvää.

Lainaus
Persoonallisuus on luonnollisesti sitä, että on oma itsensä.

Minusta tuossa on pieni ristiriita...?

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
Onko pop kirosana?
« Vastaus #10 : Heinäkuu 04, 2004, 14:08:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Villilapsi"
Jos artisteista tehdään suurempaa viihdettä kuin itse musiikista, asenteissa on minun mielestäni jotain pielessä. Niin kauan kuin poppia soittavissa bändeissä kaikki jäsenet ovat suhteellisen tasapuolisesti esillä, ja yksi tai useampi bändin jäsen todella säveltää yhtyeen esittämät kappaleet, minulla ei ole mitään pop-musiikkia vastaan.
Juuri median asennoitumisen takia. Sellaiset henkilöt, jotka eivät liiemmin kuuntele poppia, eivät ole kuulleetkaan niistä itseään kunnioittavista bändeistä, koska julkiset tiedotusvälineet eivät ole niistä kiinnostuneita.

Erittäin samaa mieltä. Juuri tähtikultti ja hypetys ovat sekoittaneet popin musiikkina. Kyse näyttäsi olevan nipusta, jossa musiikki on se osa jolla katetaan radiot ja televisio. Loput rakennetaan persoonan ympärille sekä siihen mitä tämän ympäristössä tai hänelle itselleen tapahtuu. Kun kaikki mahdollinen on kerrottu tai juoruttu, siirrytään seuraavaan tuoreempaan kohteeseen. Vaatinee aika paljon, jos tämän kohinan jälkeen musiikki kestää ja bändi/artisti jää tekemään uraa. Kotimainen Aikakone lienee hyvä esimerkki. He tekivät biisinsä itse, ura kesti poskelleen menneen englennninkielisen levyn ja bändi lopetti vapaaehtoisesti ja biisejä kuulee vieläkin radiosta. 90-luvun diskotähti dj Bobo on vieläkin iso tähti keskieuroopassa. Bad Boys Blue on tehnyt muistaakseni 15 levyä, tiedän tämän koska eräs kaverini on hommannut ne netin kautta.
Levyissä ja radiossa on se hyvä puoli, että musiikin esittäjä ja/tai tekijät eivät näy. Vain musiikki ja sen toteutus ratkaisevat. Jos homma toimii, niin se että biisi on itse tehty on hyvä bonus ja nostaa pisteitä. Ja tietysti toisinpäin, viitsivätkin rääkätä kuulijoita hengentuotteillaan, suksikoon....Mutta noita ulkomusiikillisia juttuja on kyllä vaikea sulkea pois. Kuvitellaanpa tyttötrio jonka jäsenet olisivat olemukseltaan klassisia goottityttöjä. Luulen että monikaan ei odottaisi heiltä Christina Aguilera tyyppistä musiikkia? Eli tiivistäen pop hyötyisi paljon jos kaikki se muu kohina ja markkinointi saataisiin jotenkin rajoitettua. Kertakäyttöisyyden leima ainakin voisi heiketä.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Korvasieni

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #11 : Heinäkuu 05, 2004, 18:22:05 »
Minulle purkkapop on kirosana, mutta myönnän kuuntelevani mielestäni "syvällisempää" pop-musiikkia. Hyvänä esimerkkinä tästä ovat The Crash ja Red hot chilipeppers. Okei joku voi sanoa että "noi ei oo poppia" mutta en osaa laittaa niitä muuhunkaan musiikki genreen. Ja arvostan suuresti artisteja/bädejä jotka tekevät kappaleensa itse. Minusta se vain on hienoa. Ja minun mielessäni erilaiset kappaleet sulautuvat tilanteisiin joten jos kuuntelen hyväntuulista pop kappaletta minulle tulee auttamatta mieleen kesä, ja siksi ne ovat syksyllä suosikkilistani kärkipäässä.

Ruusa Gamgi

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #12 : Heinäkuu 07, 2004, 00:44:42 »
Lainaus käyttäjältä: "summerchild"

Off-topic, Ruusa Gamgille:

Lainaus
Eihän minkään virtauksen mukana kulkeminen ole persoonallista, luulisi sen olevan päivänselvää.

Lainaus
Persoonallisuus on luonnollisesti sitä, että on oma itsensä.

Minusta tuossa on pieni ristiriita...?

Mm, missä on ristiriita? Ainakin minun järjenkäyttöni mukaan
persoonallinen  = oma itsensä = ei virtausten mukana kulkeva.

Jos tarkoitat, että omana itsenään oleminen on virtauksen mukana kulkemista, niin huonostipa on tässä maailmassa asiat. :/

trisp

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #13 : Heinäkuu 11, 2004, 21:30:28 »
Pakko on nyt vastata: Nyt on muotia inhota Britenytä ja muita kohupoppareita.  Vuonna 97 kun asuin toistavuotta Britanniassa ja Spice Girlssit oli kovassa huudossa, moni nykyisistä kavereistani kuunteli spaissareita ja kuvittelivat olevanda gerejä ja Emmoja. Nyt Parhaimpiin kavereihini kuuluva Sarah on vannoutunut rockpunkkari ja melkeimpä oksentaa kuullessaan jonkun puhuvan Cristina Aquilerasta. Muistan kuitenkin oikein hyvin kun Sarahkin kuliki metrinpaksuissa kengissä ja lutkutti tikkareita.
Pop on nyt out.

vähän offtopic mutta pakko oli tämä tänne laittaa!

Poissa Krum the krummitus

• -
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Tuvaton
Onko pop kirosana?
« Vastaus #14 : Heinäkuu 12, 2004, 17:43:15 »
Kuten joku sanoikin: "Pop on out". Tällöinhän tarkoitetaan varmasti purkkapoppia, mutta täytyy muistaa, että Antti Tuisku, Gimmel yms. ovat tietylle kohderyhmälle nyt tosi in. Kyllä ainakin minun pikkusiskoni kuuntelevat kovasti poppia ja kummastelevat, miten kestän cmx:ää.

Vähän vanhemman nuorison keskuudessa pop on tainnut kuitenkin mennä pahasti pois muodista. Tämä todennäköisesti johtuu siitä, että esim popstars sun muut ovat pahasti kolhineet popin mainetta. Taustalta taas on noussut raskaampaa musiikkia suosioon.

Nauratti vähän, kun tuossa viime vuoden lopulla Gimmeliltä ja Tiktakilta tuli samaan aikaan ulos albumi ja povailtiin, kumpi menee listaykköseksi. Taustalta kuitenkin cmx vie piikkipaikan. Kertoohan se jotain, että keski-ikäiset ukot Lapista voittavat millimetripaperilla suunnitellun popin.

Ei pop minulle kirosana ole. Minulle pop tarkoittaa juuri millimetripaperilla suunniteltua musiikkia, jonka on tarkoitus mennä listakärkeen yhden kappaleen myötä. Poppia on niin vaikea luokitella. Jokaisella on omat tapansa siihen. Lähinnä minulle kirosana on Popstars yms. En arvosta tuollaista ylikaupallista tv-ohjelmaa jonka on tarkoitus tuottaa rahaa.

Ai niin yksi juttu viellä. Jos pitää laulaa englanniksi peittääkseen huonot sanat niin jo on asiat menossa huonoon suuntaan. Arvostan juuri siksi paljon enemmän suomenkielistä musiikkia ja se viellä kuullostaakin paljon mielenkiintoisemmalta.
-

Once

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #15 : Heinäkuu 13, 2004, 20:33:15 »
On. Ainakin minulle. Toisaalta saattaa johtua iästänikin. Olin äärimmäinen Spice Girls, Abba ja Britney fanaatikko joskus 10 vuoden iässä , sitten musamakuni alkoi mennä vähän raskaampaan suuntaan ja nyt kuulun juuri noihin Britney ja Antti tuisku vihaajiin. Jotain Spice Girlsiä ja vanhempaa Britneytä jaksaa silti kuunnella puhtaan nostalgian nimissä, eikä Christina Aquilerakaan ihan huono ole. En kuitenkaan jaksa uskoa uuteen poppiin, jotenkin se vaan alkaa olla aika loppuunkulutettua. Huonoja lyriikoita rakkaudesta, eroamisesta ja tanssimisesta. Ei kiitos.
Mutta älkää huoliko, pop-musiikki ei ole kuollutta edelleen on olemassa 10-vuotiaita pikutyttöjä, jotka pitävät pinkistä, heppakirjoista, Antti Tuiskusta ja Gimmelistä.

Ruusa Gamgi

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #16 : Elokuu 02, 2004, 22:44:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Krum the krummitus"
Minulle pop tarkoittaa juuri millimetripaperilla suunniteltua musiikkia, jonka on tarkoitus mennä listakärkeen yhden kappaleen myötä.

Lainaus käyttäjältä: "Once"
Mutta älkää huoliko, pop-musiikki ei ole kuollutta edelleen on olemassa 10-vuotiaita pikutyttöjä, jotka pitävät pinkistä, heppakirjoista, Antti Tuiskusta ja Gimmelistä.

Tämä tyttö alkaa kohta itkeä. Samasta asiasta jo useamman kerran kirjoittaneeni en silti saa mitenkään ääntäni kuuluville. Kai minun pitää luopua toivosta, että ihmiset ymmärtäisivät popin olevan vain yksi musiikkilaji toisten joukossa, jossa nyt vain sattuu olemaan paljon enemmän kaupallisia "artisteja". Kyllä niitä kliseisiä ja rahankiilto silmissä toisten tekemää musiikkia esittäviä typpejä varmasti löytyy muistakin genreistä. Ne eivät vain ole niin isossa mediapyörityksessä, että "huijaukseen" kiinnitettäisiin mitään huomiota.
Red Hot Chili Peppers on mielestäni hyvä esimerkki, Korvasieni sen mainitsikin. Vaikka se on poppia, ei sitä kuitenkaan vain kaikki 10-vuotiaat pikkutytöt kuuntele.

Jules

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #17 : Elokuu 03, 2004, 01:06:59 »
Mä oon kyllästyny aika lailla poppiin, koska jotenkin tuntuu että kaikki jauhaa vaan samaa. Voi voi kun on kauheeta, poikaystävä jätti, ihanaa olla rakastunu ah mä rakastan sua niin, rakastaiskos vai heittäiskö housuun.... Pitkästyttävää. Robbie Williams lasketaan popin GENREEN, mut sen sanotukset ja käyttäytyminen on aika popin ylestä kuvaa vastaan. Jos popista tulee ensimmäisenä mieleen Britney, se riitelee aika lailla Robbien kanssa.

Nyt kun Robbieen päästiin, tahdon vaan sanoa, että mun mielstä on hävytöntä että kultalusikka suussa syntynyt hemmoteltu kakara kehtaa tehdä coverin Angelsista. Voi yäk.

summerchild

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #18 : Joulukuu 12, 2004, 16:12:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Ruusa Gamgi"

Mm, missä on ristiriita? Ainakin minun järjenkäyttöni mukaan
persoonallinen  = oma itsensä = ei virtausten mukana kulkeva.

Jos tarkoitat, että omana itsenään oleminen on virtauksen mukana kulkemista, niin huonostipa on tässä maailmassa asiat. :/

Kyllä, takerrun vähän turhan herkästi tämmöiseen, mutta tuli vain mieleen "en-kyllä-tee-mitään-mikä-on-muotia"-teinit. Sitä lähinnä hain, että "trendikkäistä" asioista tykkääminen ei tarkoita, etteikö henkilö olisi oma itsensä (jos todella tykkää niistä asioista mitä kuuntelee/pitää päällään/tekee).
Mutta ehkä tarkoitit virtauksen mukana kulkemisella sitä "no emmä muuten mutku kaveritki"-asennetta.

Ja pitipä tuonkin takia nyt nostaa keskustelu.

Muuten, oletteko te huomanneet että pop-laulujen sanat ovat joskus tosi kivoja ja piristäviä? Minä ainakin tykkään tietyssä mielentilassa hurjasti semmoisista laulajista, jotka laulavat että voi kun on kivaa ja me luotetaan itseemme. Eikä sillä aina ole edes mitään tekemistä rakkauden kanssa.
Ja sittenhän on RHCP yms. joiden sanoituksissa oikeasti on muitakin aihepiirejä kuin se siirappi.

Diggle

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #19 : Joulukuu 12, 2004, 18:42:16 »
ei oo, senkin höpsö

Poissa Zariendha

• Vuotislainen
Onko pop kirosana?
« Vastaus #20 : Joulukuu 12, 2004, 18:59:27 »
Pop ei nykyään ole tosiaankaan muodissa, mutta mitäpä siitä. Poppi on joskus ihan hauskaa aivot narikkaan-musiikkia ja disco-ja showtanssia useamman vuoden tanssineena voin sanoa, että poppi on niissä piireissä melko tärkeä elementti.

Pop musiikkina on äärimmäisen tyhjää, tasainen rumpukomppi, muutamaa eri mitä-ne-jutut-on-kun-kitaran-kanssa-soitetaan (mitä tabulatuureissa näkyy) ja yksi tai muutama ihminen laulamassa. Joku siinä kuitenkin aina vetää puoleensa, että tekee mieli vähän heilua. ;)

Aika nirso olen kuitenkin popinkin suhteen, vaikka se onkin minulle aivot narikkaan / esiintymismusiikkia, esimerkiksi Robbie Williams parka putoaa minun poppilistalta ehdottomasti pois. Janet Jacksonilla puolestaan on muutama tosi hyvä poppibiisi ja viimeksi tänään olin esittämässä yhteen hänen biisiinsä tehtyä sarjaa. Minkäs sille voi kun tanssinopettaja on kauhea Janet-fani ollu jo vuosia. :)
Z.

Sharida

• Ankeuttaja
Onko pop kirosana?
« Vastaus #21 : Joulukuu 12, 2004, 19:43:29 »
Joissakin piireissä popin kuunteleminen on suoranaista syntiä. Minä en itse pidä popista sanojen takia mutta täytyy myöntää että joskus on mukava kaivaa kaapista esiin vanhoja poppi levyjä mitä tuli pikkusena kuunneltua ja fiilistellä sitten niitä. Vaikka pidän raskaammasta musiikista se ei tarkoita että en voi edes sanoa "Antti Tuisku" ilman mitään ympärilleni vilkuiluja. Joskus sitä kuuntelin huvittuneena kun kaverini (kova "hevari") paasasi suureen äänen minulle:"Ei se poppi ole ees siistin kuulosta. Musta Negative on parempaa." Miten sen nyt ottaa? Minulle tuli kyllä sellainen olo että tämä henkilö astelee siinä "pop on out" valtavirrassa. Onko erinlaisuutta kuunnella vaikkapa C.o.b jos ei selvästikkään pidä siitä. En tuomitse sitä mutta jos minä sanon vaikkapa että päässäni soi joku ihme poppi renkutus kaikki luulevat heti minun olevan ihastuksissani popista.

kaamo

• Ankeuttaja
Vs: Onko pop kirosana?
« Vastaus #22 : Huhtikuu 29, 2007, 18:52:25 »
Enpä poppia menisi nyt kiroamaankaan. Lähes kaikki kuuntelemani musiikki kuulunee tähän määritelmään. Jos tarkempaa genre-hinkkausta harrastetaan (hyi), kuuntelemani pop tarkentuu etuliitteillä mm. indie-, twee- ja synth-, jolloin purkkapop rajautuu tästä joukosta aika tehokkaasti poies. Uskon kuitenkin, että jo aloitusviestistä lähtien sanalla pop on tarkoitettu mm. Wikipedian tarjoamaa määrittelmää ylikaupallisesta hittihakuisuudesta.

Minulla ei silti ole tarvetta perusteetta arvostella tai lytätä sitä, mitä muut kuuntelevat, kunhan jättävät minut rauhaan.

On muuten jännää, että nuorilla nykyään tuntuu olevan aivan luonteva kehitysvaihe, jonka aikana mennään "massan" mukana: kuunnellaan ja "tykätään" samoista ajan MTV-poppareista kuin muutkin (Spice girlsiä, New kids on the blockia, Antti Tuiskua ja mitä nyt sattuukaan) ja jossain vaiheessa myöhemmin mahdollisesti löydetään muunlainen musiikki ja aletaan "inhota" purkkapoppareita. Samalla lapsuuden musadiggailua naureskellaan ja koetaan nostalgisia fiiliksiä silloisesta musiikkimausta. Tai sitten tämä yleistykseni menee puihin ja olen itse vain epäonnekseni ollut tässä konstruktioni mukaisessa "massan mukana" liikkuneessa vähemmistössä.

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Huhtikuu 29, 2007, 22:02:50 »
Pop ei ole kirosana, mutta liukuhihnapop on.

Pop voi olla parhaimillaan todella hienoa kuunneltavaa, mutta parhaimillaan se ei ole Gimmeleiden, Pussycat dollssien ja kaiken maailman Rihannojen esittämänä. Sielukas pop, niinkuin joku tuolla aikaisemmin jo hyvin luonnehti, on sitä parhautta.
Liukuhihnapop on aivan liian kaupallista minun makuuni, ja kyllähän sen jo tyhmempikin ymmärtää että ei siinä se musiikki ole enään ykkössijalla.
Pakko myöntää, että itsekin omistan yhden Britneyn levyn, (uusimman?) kokoelman. Siinä on paljonkin mun mielestä hyviä biisejä, vaikka levyn kansi lähinnä ällöttääkin (Britney puolipukeissa, voi jihuu). Täytyy tarkentaa, että mun musamakuni ylettyy todella moneen eri bändiin, todella erilaisista kategorioista. Ja oikeastaan kaikkein vähiten taidan kuunnella poppia :)

Tämäkin keskustelu on jo aika loppuunkulutettu, kaikkialla missä tästä keskustellaan samat mielipiteet toistuvat. Hassua että keskusteluista ei tunnu löytyvän melkeinpä yhtään niitä popin puolustajia, vaikka he (popin kuuntelijat) se enemmistö loppujenlopuksi ovatkin.

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
« Vastaus #24 : Huhtikuu 30, 2007, 21:58:25 »
Näh. Kuinka moni hevari/rokkari voi oikeasti väittää ettei välillä kuuntelisi ihan huomaamattaankin jotain popkipaletta, ja vielä nauttisi siitä? Hyvin usein kaikki raskaamman musiikin kuuntelijat rajoittavat popin pelkkään purkkapoppiin ja Antti Tuiskuun, eivätkä osaa avartaa katsettaan muullekin popille koska kaikki pop "on sitä Antti Huisku shittiä." Eipä ole hirveän avarakatseista porukkaa sanon minä.
Okei, todellakaan kaikki hevarit ynnämuut eivät ole tälläisiä, mutta suurin osa nuoreista jotka ovat juuri kääntyneet hevin puoleen, tuntuvat ajattelevan näin.

Itse kuuntelen enemmän juuri tätä raskaampaa musiikkia, mutta en silti kehtaisi mennä väittämään että hyvä popmusiikki ei olisi nautittavaa kuultavaa. Toisin kuin nämä BritneySpearsit ParisHiltonit jotka tekevät "musiikkia" ja rahastavat sillä että ovat puolialastomina levynkansissaan. Kuten moni muukin on jo sanonut, on olemassa tätä 'syvällisempääkin' poppia jota kuuntelee ihan mielellään (tähän kastiin laittaisin itse ainakin kovasti kuuluttamani Damien Ricen ja The Arkin). Ja vaikka kappaleiden sanoitukset eivät olisi mitä hengellisimpiä ja symboloivimpia, niin ihan sellaista hauskaakin rytmikästä poppiakin kuuntelee, kunhan se ei ole rahastettu puolialastomilla naisilla.

Jos minä saisin sanoa, niin rapmusiikki se ehkä on suurempi kirosana kuin pop.
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more