Kirjoittaja Aihe: Nirvana  (Luettu 11744 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #50 : Joulukuu 20, 2004, 17:21:19 »
Itse asiassa, vaikka Kurt olisikin elossa, Nirvanaa tuskin ei enää olisi eikä ainakaan grunge-Nirvanaa. Monissa yhteyksissä olen lukenut, että Cobain oli toivottoman kyllästynyt Nirvanaan ja sen tarjoamiin uramahdollisuuksiin. Yhtenä vaihtoehtona hän piti vaimonsa Hole-yhtyeeseen siirtymistä. Esimerkiksi Soundissa esitettiin mielenkiintoinen ajatus siitä, että nykyään elossa olevan Kurtin musiikki olisi enemmänkin tyyliin Mark Lanegan; popimpaa ja bluesimpaa. Juurevaa. Ihan tolkullista. Cobainilla oli tajua kauneudelle ja melodialle.

Sitäpaitsi: myisikö Nirvana enää nykyään niin kuin ennen?

Sjufyrasju

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #51 : Joulukuu 20, 2004, 17:59:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Annúnqúerewen"

Sitäpaitsi: myisikö Nirvana enää nykyään niin kuin ennen?

Mitäs väliä sillä sitten olisi myisikö Nirvana vai ei?

Hmm, olisi aika vaikea kuvitella herra Cobainia bluesia soittamassa tai jotain muuta rauhallista, mutta ei kai se ihan tuhoon tuomittu yritys olisi ollut, mitä Unpluggedista voimme päätellä. Eli aika hienostihan hän lauloi sen, mutta en kuitenkaan välttämättä jaksaisi uskoa enää sen musiikin tasoon. Tai toisaalta se saattaisi olla jopa parempaa kuin Nirvana. Ainoa kunnon pohjaveto olisi ollut Holeen liittyminen, ei herran jumala. Tällöin Kurt olisi pilannut koko uransa, Hole on nimensä mukaisesti hyvin syvältä, kiitos Courtney Loven.

Parempi kuolla Legendana ja huipulla kuin kuopassa.

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #52 : Joulukuu 21, 2004, 15:43:30 »
Tarkoitin lähinnä sitä, että sellainen bändi, joka on joskus ratsastanut suosion aallolla ja sitten romahtanut ryömimään kaiken unohduksen ojassa, ilma minkäänlaista kiinnostusta yleisön suunnalta (=levynostajat), ei varmastikaan jaksa paahtaa täyttä päivää. Näitä raakkejahan on nähty. Sitä minä vain. Kun Kurt nyt kumminkin oli aika Klonkku oman suosionsa kanssa: vihasi ja rakasti sitä.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #53 : Joulukuu 21, 2004, 18:01:48 »
Juu, olihan Cobain lopullisesti kyllästynyt rassaamaan Smells like Teen spirit:iä illasta ja viikosta toiseen. Tuskinpa olisimme saaneet Nirvanalta yhtään tai ainakaan yhtä enempää levyä. Ja olisihan ollut hauska kuulla minkälainen Hole olisi ollut Kurtilla varustettuna. Sekä olisi myös mukava ollut kuulla minkälaista musiikkia Kurt Cobain olisi saanut aikaan omillaan.

Myisi Nirvana vieläkin hyvin, niin uskoisin. Sama homma kuin Metallican kanssa. Levyllä voi olla vaikka tunnin verran piereskelyä ja silti myisi satojatuhansia kappaleita. Näin se vain on. Mutta eihän sillä toisaalta ole väliä paljonko bändi möisi vaan sillä minkälaista/tasoista itse musiikki olisi.

Sjufyrasju

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #54 : Joulukuu 22, 2004, 13:00:59 »
Lainaus käyttäjältä: "sJugge"

Myisi Nirvana vieläkin hyvin, niin uskoisin. Sama homma kuin Metallican kanssa. Levyllä voi olla vaikka tunnin verran piereskelyä ja silti myisi satojatuhansia kappaleita. Näin se vain on. Mutta eihän sillä toisaalta ole väliä paljonko bändi möisi vaan sillä minkälaista/tasoista itse musiikki olisi.

Tämä on kyllä aivan totta. Vähän sama juttu on nykyään CMX:llä. Kaipa sitä sitten oltaisiin ylistetty Kurtin nerokkuudeksi. Ihan mielenkiintoinen juttuhan se lopulta olisi ollut, mutta minun puolesta You know you're right lopetti aivan loistavasti Nirvanan uran, joka oli kenties jopa heidän paras kappaleensa.

TKTH

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #55 : Tammikuu 03, 2005, 14:41:55 »
Nyt tämäkin topicci saa luvan nousta pinnalle vain ja ainoastaan sen takia että joku pääsisi purkamaan patoutumiaan With the lights outin vuoksi.
69 euroa siis tämä täydellinen paketti on ja en ole sitä vieläkään saanut...kutsuvat sitä täälläpäin myöhästyneeksi jolululahjaksi joka kuulemma tulee tammikuun aikana. Joten onko kukaan vielä saanut syynättyä koko kokoelmaa läpi ja olisi vielä valmis siitä kommentoimaan niiden iloksi jotka vielä kieli pitkällä katselevat sitä kaupan hyllyillä? Ainakin yksi ihminen olisi kovinkin kiitollinen, kun näihin musalehtien koviakokeneisiin kriitikkoihinkaan ei ole aina uskominen.

Nassu

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #56 : Huhtikuu 18, 2005, 22:07:32 »
Löysin tämän bändin ihan vasta. Tai no, olen kuullut niiden kappaleita jo kauan sitten ja tykännyt ja vasta nyt sain potkittua itseäni persuuksille jotta sain ostettua niiden "Best Of" -levyn. Tasokasta musaa, ei voi muuta sanoa. Cobainin ääni on tosi seksikäs. Ja huippu hyviä kappaleita niillä on.

Sephiroth

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #57 : Huhtikuu 20, 2005, 19:38:51 »
Kaikki sattui jotenkin hassusti. Se taisi olla kesällä noin pari vuotta sitten, kun menin kaverille yöksi. Siellä sitten innostuimme "penkomaan" tämän kaverini isoveljen levyhyllyä. Ja muiden levyjen seasta se Nirvanan Nevermind -levy löytyi. Kaikeksi onneksi.
Jo silloin olin suuntautunut enemmälti rock - grunge -tyyppiseen musiikkiin, joten ei ollut yllätys että innostuin Nirvanan musiikista.
Ja ah, Cobainin äänestä.

Eikä Nirvanan kuuntelu ole vieläkään vähälle jäänyt.
En itse oikein pidä tuosta Smells Like Teen Spirit -kappaleesta, tosiaankin vaikuttaa hieman kaupalliselta, mutta eihän se maailmaa kaada jos jotkut kys. kappaleesta pitävät. Mielipiteensä kullakin.
Voisin kai nimetä seuraavat kappaleet lempibiiseikseni ; Rape me, Pennyroyal Tea, Been a son sekä School. En minä tiedä, mutta kuka tietäisikään ?

Poissa Mirame

• Vuotislainen
    • http://miramii.livejournal.com
Nirvana
« Vastaus #58 : Toukokuu 15, 2005, 13:44:18 »
Nirvana, kyllävain on hyvä bändi.
En osaa sanoa mitään hienoa syytä siihen että miksi pidän Nirvanasta. Musiikki on hyvää, sanat on hyviä ja Kurt oli hyvä laulaja.
Pitäisi saada hankittua ne muutkin levyt, kuin se kokoelma. Kun rahaa saa kasaan, niin voi ajatella uudestaan. ^^

Osaako kukaan suositella mitään hyvää kirjaa Nirvanasta/Kurt Cobainista?
ava by iita

Absurdi

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #59 : Toukokuu 15, 2005, 16:19:42 »
Tätä bändiä onkin tullut kuunneltua jo jonkin aikaa. Levyjä omistan riittävästi ja Cobainin sekava persoona kiehtoo minua.
Musiikissa koukuttavinta in Cobainin ääni, käheyttä ja muuta hienoa. On myös paljon riffejä, jotka jäävät päähän soimaan ja ne onkin sitten pakko opetella itse soittamaan.

Jos nyt paras levy pitäisi mainita, olisi se In Utero. Incesticide taas on liian hätäinen, mutta kyllä niitä hyviä biisejä siltäkin löytyy.
Nevermind on liian klassikko, "Smells Like Teen Spirit on hirviö".

Lainaus käyttäjältä: "Mirame"
Osaako kukaan suositella mitään hyvää kirjaa Nirvanasta/Kurt Cobainista?

Itse omistan Christopher Sandfordin kirjan Kurt Cobain. Minun aivoilleni se ainakin on hyvä, kertoo herran elämästä syntymästä kuolemaan saakka.
Kurt Cobainin päiväkirjat on myös mielenkiintoista luettavaa.

pomi

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #60 : Toukokuu 18, 2005, 20:59:37 »
Minua itseasiassa huvittaa se, että ollessani n. 6 - 7 vuotias, olin aivan hurahtanut Nirvanaan ja olin hirveän kateellinen veljelleni kun hän omisti kaikki Nirvanan levyt, eikä äitini [luonnollisesti] suostunut ostamaan niitä minulle. Musikki oli yksinkertaisesti niin ihanaa, ja ne jotenkin koskettivat minua jo silloin, ja niin tekevät kyllä nykyisinkin. Tosin enää en Nirvanaa samallalailla fanita, mutta kyllä se aina on yhtä rohkaisevaa kun kuulee yhdenkin kappaleen, varsinkin kun nyt neljäntoista vanhana alkaa jo pikku hiljaa ymmärtää Curt Kobainin sanoituksiakin.

Eli lyhyesti vielä, koskettavaa rokkia ehdottomasti parhaimmillaan.

Poissa Winky

• Vuotislainen
    • http://vinkulelut.cjb.net
Nirvana
« Vastaus #61 : Toukokuu 21, 2005, 10:56:25 »
nirvanasta on jo tullut sellanen hot -juttu nuorison keskuudessa.
kaikki sanovat pitävänsä nirvanasta smells like teen spiritin vuoksi. kukaan ei vaivaudu kuuntelemaan lisää ja tarkemmin. jos joku fani tulee sanomaan, että SLTS on nirvanan paras biisi, niin en sillon usko, että se ois pahemmin tutustunut muuhun kun johonkin best of -levyyn. vaikka SLTS onkin se hittibiisi, jonka kaikki tietää, ja mistä nirvana nousi julkisuuteen, onhan niitä monia muitakin yhtä hyviä ja biisejä. ja paljon parempiakin. en mainostaisi pitäväni nirvasta, koska se on niin teennäistä. vaikka pidänkin, onhan mulla 6 niiden levyä. mutta pidän sen omana tietona. ei tule väärinkäsityksiä.

Larpskendia

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #62 : Kesäkuu 27, 2005, 22:54:20 »
Nirvana, aah! Aivan mahtava bändi oli, ja on edelleen. Yksi minun lempibändeistäni. (Muut: Green Day, Negative, U2 ja pari muuta....) Kappaleet Smells like teen spirit sekä Lithion ovat mielestäni parhaita. Upeita! Mutta myös muut todella mainioita.

Bändin ex-rumpalihan soittaa Nirvanan hajoamisen jälkeen(tarkkaa ajankohtaa en tiedä)perustetussa Foo Fighters bändissä. Hän on laulaja-kitaristi. Lahjakas kaveri onkin! Soittaa rumpuja ihan mahtavan hyvin, kitaran soitto sujuu upeasti ja laulamaan hän on todella lahjakas. Jos kuuntelee Foo Fightersin biisejä, joissain huomaa viiteitä Nirvana-ajasta.

Mutta etten liikaa mainostaisi aivan väärää bändiä tähän topikkiin niin nyt lopetan. :D

ps. Ja minä en ole tuollainen Nirvana-fani kuin Winky sanoo... En. Mutta toisaalta voihan Winky hyvinkin joidenkin kohdalla olla aivan oikeassa. Minä olen kuitenkin aito fani!

melilot

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #63 : Kesäkuu 28, 2005, 22:34:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Larpskendia"
Kappaleet Smells like teen spirit sekä Lithion ovat mielestäni parhaita. Upeita! Mutta myös muut todella mainioita.

pakko viilata pilkkua, se on Lithium :)

Itse olen aika uusi fani. Tai en oikeastaan fani olleenkaan, pidän vain musasta. Tutustuin heidän tekeleihinsä vasta ihan jokunen aikaa sitten kunnolla, ehkä puolisen vuotta sitten, ja sen jälkeen olen suht ahkerasti kuunnelut heidän matskua.

Oona

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #64 : Heinäkuu 05, 2005, 10:19:24 »
Nirvana on miun lempi bändi, on ollut jo melkein vuoden. Eräs helsinkiläinen kaupanmyyjä kysyi miulta kerran, että mikä siin Nirvanassa on niin hienoa ja hyvää. Hän oli nähnyt Kurt Cobain julisteen laukussani :) Oon itse miettinyt sitä, ja kyllä se musiikki ja sanoitukset tekevät sen.
Mie oon Nirvana-fani, oon lukenut kirjoja, omistan julisteita, paidan, kaikki levyt.
Lempikappale on ehdottomasti Dumb. Sen sellot on aivan ihanat ja sanat loistavat.
Nirvanan musiikkivideot ovat myös hienoja, Heart-Shaped Box, In Bloom ja Smells like teen spirit erityisesti. Mie suosittelen lukemaan Kurt Cobainin päiväkirjat, ne valaisevat monta asiaa. Miulla on myös Christopher Sandfordin kirjoittama elämänkerta ja Heavier than heaven, se on myös elämänkerta, mutta englanninkielinen.

chea

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #65 : Elokuu 21, 2005, 13:59:33 »
No niin, mahtavaa, että saan kirjoittaa ensimmäiseen viestini vuotikseen aiheesta Nirvana. :) Se on mulle ollut nyt viimeisen vuoden jotain suurempaa kuin elämä, sitä ennen en tiennyt bändistä paljoakaan.

Kurt Cobain oli yksinkertaisesti nero, suosittelen lukemaan päiväkirjat. Elämäkerta on mielestäni huonosti kirjoitettu, mutta kuuluu tietysti yleissivistykseen. Musiikki on monelta osin yksinkertaista, mutta ainutlaatuista. En osaa edes kuvata sitä tunnetta, esimerkiksi Kurtin voihkiessa Where did you sleep last night:n lopussa voisin hyvin kuvitella omistautuvani vain ja ainoastaan Nirvanan kuuntelemiselle lopuksi elämääni. Aluksi Nirvanasta kiinnostuessani mielenkiinto erityisesti Kurtiin ja tämän omakätiseen päivienpäätökseen oli suuri, olin tottakai sitä mieltä että Kurt oli täydellinen kaikin puolin myös henkisesti. Niinhän asia ei tietenkään ollut, tämän luokan rock-tähden ongelmathan olivat kuitenkin sitä luokkaa että johtivat sitten siihen mihin johtivat.. Vaikka ollaanhan siitäkin montaa mieltä. Itselleni musiikki merkitsee eniten, sanoitukset ovat ehdottomasti aivan jokaisen biisin (myös esimerkiksi Beans - aivan huippu :D) kohdalla jotakin käsittämättömän ainutlaatuista.

Jos yritän alkaa listata parhaita biisejä tai muuta vastaavaa, siinä käy useimmiten niin, että siinä onkin sitten kohta Nirvanan koko tuotanto listattuna.. Sanottaisiinko nyt sitten vaikka että levyistä pidän eniten In Uterosta. Ja Bleachista. Äh, toivotonta. ;) Ja kyllä, mielestäni myös teenspirit on loistava.

No juu, tykkäisin keskustella aiheesta enemmänkin, saa lisätä esimerkiksi  messengerin jos tykkää. :)

poxi

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #66 : Lokakuu 17, 2005, 13:23:31 »
Olen ollut todella suuri Nirvana fani jo monen monen vuoden ajan. Ensimmäisen kerran taisin tutustua Nirvanaan kun olin serkkujen luona kylässä ja toisella serkuistani oli Kurt Cobain seinälippu seinällä ja aloin tietysti siittä kyseleen ja eipä kovin kauaa aikaa tuosta niin hankin jo Nevermindin.

Ja siitä kaikki sitten lähti. Pikkuhiljaa aloin tutustumaan yhä enemmän ja enemmän Nirvanaan. Ostin muutama vuosi takaperin Kurt Cobainista kertovan kirjan, olisikohan joku elämänkertakirja. Ja saatuani sen luettua aloin paasaamaan kavereilleni kaikkea mitä kirjasta muistin vaikka heitä ei kiinnostanut pätkän vertaa. No nyt olen saanut muutaman kavereistani kuitenkin vouhotuksellani kiinnostumaan Nirvanasta.

Kun lopulta tajusin että Kurt oli tappanut itsensä enkä kuulisi enää koskaan uunituoreita Nirvana biisejä, niin järkytyin totaalisesti. Ainoa asia, jota silloin pystyin tekemään oli istua huoneessa hiljaa masentuneena ja nyyhkyttää.
(Okei. Ehkä reagoin hieman liikaa mutta so what)

Sohvilainen

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #67 : Lokakuu 24, 2005, 20:30:40 »
Smells like teen Spirit on kyllä todella hyvä kappale. En pahemmin muista tykkää/en ole kuullut. Siis kerron nyt etten ole edes pahemmin kappaleita kuullut ja en ole yhtään perehtynyt, siis en ole fani.

Haluaisin oppia soittamaan Smells like teen spiritin alun kitaralla. Se on (pieni)haaveeni. :) Jos jollakulla on nuotit niin sähköpostilla vain lähettämään. :D

Jude

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #68 : Lokakuu 25, 2005, 20:22:24 »
Tykkään todella paljon.

Nirvanahan se oli ensimmäinen bändi, joka käänsi musiikillisen elämäni aivan ympäri. Puolihuomaamatta tutkimusmatkalla veljen levyhyllylle mukaan tarttui levy, jonka kannessa luki yksinkertaisesti Nirvana.
Ensimmäinen levyni oli siis uusin kokoelma, vielä levyistä puuttuu Incesticide ja From the Muddy Banks of the Wishkas.

Ihastuin samantien kappaleeseen You know you're right, joka on edelleen yksi suosikeistani. Muita ovat mm. Polly, Dumb, Where did you sleep last night, All apologies, About a girl, In bloom ja Heart-shaped box.

Lyriikat ovat minulle tärkeitä ja herra Cobainin kirjoittamat laulut tarjoavat yllinkyllin syvyyttä ja ajateltavaa. Suurin huomio lyriikoiden lisäksi kiinnittyy rumpuihin.

Poissa Betelgeuze

• Vuotislainen
Nirvana
« Vastaus #69 : Marraskuu 25, 2005, 18:50:29 »
Nirvana on ihan LOISTAVA!!!! Mun kolmanneks lempibändi. Se ei tosin yllä lähellekkään bäkkäreitä..<3<3<3<3<3<3

//Suosittelen tutustumaan Vuotiksen sekä musiikin osastokohtaisiin sääntöihin ja miettimään mitä huomautettavaa tässä viestissä on. Jos et itse keksi, suosittelen tukarin puoleen kääntymistä. - Adéa
Kuuhut loistaa heleästi
Kuollut ajaa keveästi
Etkös kultani pelkää?

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
Nirvana
« Vastaus #70 : Joulukuu 13, 2005, 22:16:53 »
*ihkuttanut viikon*
Kaverini on hirveä Nirvana fani, ja kun pyysin siltä lainaan jotain levyä missä on Rape Me niin tyttö ilmoitti tuovansa KAIKKI Nirvanan levyt jotka hän omistaa. Kiitos siitä. Tähän mennessä oon tosiaan saanu kuunneltua In Uteron, Incesticiden, Nevermindin ja Best of the Bestin. Mä tykkään tästä todella palijon. Siis koko bändistä. en todellakaan tajua miksen ole aikaisemmin kuunnellut tätä.

Parhaita biisejä on Smells Like Teen Spirit, Rape Me, Heart-Shaped Box, Dumb, Milk It (ja muutenki koko In Utero on hyvä) Come As You Are, Lithium, Sliver... No niitä on paljon. Tykkään myös koko Nevermindista. Incesticide ei iskeny mulle kovinkaa paljoo, mutta pitänee kuunnella uudestaan jos mieli vaikka muuttus... :)
Forces collide.

Kuunsirppi

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #71 : Elokuu 02, 2006, 00:28:33 »
Minä olen tykännyt nirvanasta noin puolivuotta. Olin kyllä kuullut kyseisestä bändistä, mutten koskaan ajattelut pitäväni siitä. ELi tunnetuin Nirvanan kappalehan on luultavasti Smells like teen spirit, yleensä tallaiset tunnetut piisit menevät ja tulevat mun makuun, mutta hei tässä on jotain, mihin ei niin vain kyllästytä. Sitten sellanen vähemmän tunnetu ku Dive on myöskin hyvä. Meinasin ostaan Nevermindin, mutta jostain syystä en sitten ostanut, nyt kaduttaa kyllä..

Pidän Nirvanasta koska niillä oli/on mahtava asenne, Kurtilla on mahtava ääni. Jotkut luulee, että nirvana on sellaisten musiikkia jotka angstaavat tai jtn. sehän on ihan tyhmää, minä en todellakaan angstaa, ja silti tykkään.

En ala nyt selittään teorioita, minkätakia Kurt ei välttämättä tehnyt itsemurhaa, mutta kuitenkin. Ei ole 100% varmaa oliko se murha vai itsemurha, kummastakin eri teoriansa. (Joo meni offiks, mutta kun tuossa alussa sanottiin, että teki itsemurhaan pälä pälä) ;>

Nyt alan säästää rahaa kokoelmalevyyn. Mutta hyvää musiikkia kertakaikkiaan, yksi lempparibändeistä! Kurt on rock!

Muoks, unohdin sanoa, että Cobainilla oli erittäin hieno taito kirjoittaa lauluja, ja niitä pitää välillä ihan pysähtyä miettimään, ja silloin sen tajuaa. En tiedä toista näin hyvää lyriikkojenkirjoittajaa.

Muokssiii. En ole fani, tykkään vain musiikista, ja jotkut luulevat ettei voi olla kunnon fani jos on kuunnelu musaa vaa jotai kuukauden, miksei voi? Pitääks soittaa samoja kappaleita vuodesta toiseen, että pystyy oleen kunnon fani. Mun mielestä ei voi verrata onko kunnon fani fani, vai ihan tavallinen pari viikkoa sitten tutustunut musiikkiin. (Joo meni offiks)

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tomaatti
Nirvana
« Vastaus #72 : Elokuu 02, 2006, 11:21:28 »
Möhmöh. Näin Smells like teenspiritin musiikkivideon MTV:llä joskus viime kesänä, ja ihastuin piisin suunnattomasti. Sitten tuli talvi, ja koko juttu unohtui. Toukokuussa kävin kirjastossa, musiikkiosastolla, ja tajusin, että siellähän on muutakin kuin klassista ja Perun ja Bolivian kansallismusiikkia, ja sieppasin sieltä sitten Bleachin ja Nevermindin, tutustuakseni vähän enemmän tuohon bändiin. Tuossa ne pöydällä vieläkin on, eläköön uusimismahdollisuus.

Pidän siis noista kahdesta levystä hirmuisesti, Kurtilla on kiva ääni, kappaleissa on kivoja melodioita ja kaikkea. Jotenkin vain tykkään. Pitäisi ostaa levyjä, kun noista kahdesta tykkään paljon...

Muoksinmuoksin.

Nyt olen sivistyneempi Nirvanankin suhteen. Oi, bändihän on parempi kuin uskoinkaan! Loistavia kappaleita on tajuttomasti. Jotkut, kuten vaikkapa Dumb ja Lithium iskivät heti täysillä, jotkut taas parin kuuntelukerran jälkeen, kuten aivan upea biisi Heart shaped box. Tällä bändillä ei taida olla yhtäkään kappaletta, josta en pitäisi, loistavaa meininkiä. Mitä ihmettä minä kuuntelin ennen tätä? :O
"Hehe, I wonder about that..."

donkey

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #73 : Syyskuu 03, 2006, 18:46:03 »
Nirvana nirvana nirvana.
eikai muita bändejä ole edes olemassa, eihän? Kurt on legenda, maailman ykkösmies.
ja huomauttaakseni, KURT EI TEHNYT ITSEMURHAA, hänet murhattiin.
tieteellisesti mahdotonta, että hän olisi tehnyt itsemurhan! ;>
en ala paasaamaan, kyllästytte kuitenkin.

milk it, school, seasons in the sun ja something ih the way on parhaat biisit.

jeöö. nirvana rocks. never stop.

vihtori

• Ankeuttaja
Nirvana
« Vastaus #74 : Syyskuu 04, 2006, 19:40:36 »
IIKS, miten tämä on voinut jäädä huomaamatta?No, minun taidoillani ei mitenkään harvinaista

Mutta siis Nirvana. Ihastuin kesällä. Taitaa olla kohta muuttumassa rakastumiseksi.

Nirvana on niitä harvoja bändejä, joita pystyy kuuntelemaan ihan millä päällä tahansa. Yleensä kun on pahinkin masennus päällä, nirvana kyllä piristää. Ärsyttää vain,kun näin myöhäinen ihastukseni on, ei levyjä meinaa mistään löytää.:/ Mutta kaksi kappaletta tällä hetkellä omistan ja tarkoituksena kokoalmaa laajentaa heti kun rahatilanne antaa myötä.

Vaikka levyt ovatkin ahkeremmassa pyörityksessä, kuin mitkään muut omistamani levyt, ei siltikään ole alkanut kyllästyttämään. Yleensä ei tarvitse kuunnella kun muutama päivä tiettyä levyä, ja on pakko laittaa vaihtoon, oli kyseessä kuinka hyvä levy tahansa. Kaipa siinä se Nirvanan salaisuus onkin. Kyllästyminen on lähes mahdotonta ja kuuntelijakunta vain kasvaa.