Kirjoittaja Aihe: Suomessa taikakoulu?  (Luettu 59937 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

anbeau

• Ankeuttaja
Vs: Suomessa taikakoulu?
« Vastaus #100 : Elokuu 11, 2007, 16:48:43 »
Uskoisin, että Suomen taikakoulu olisi jossakin karussa saaristossa kaukana mantereesta ja mahdottomassa paikassa, kalliolinnan tyylinen rakennus, kolea ja karu, mutta kuitenkin toimiva. Uskoisinkin, että suomalaiset velhot olisivat hyvinkin karaistuneita ja sisukkaita. Mikäs sen parempi ratkaisu kuin suuri saari, jonka ympärillä on valtavat kivikot tai korkeat kalliot niin, että saarelle voisi päästä vain taikakeinoin.

Olen oikeasti suht realistinen, mutta kai sitä aina saa unelmoida... :) sitäpaitsi en jaksa uskoa, että juuri tontut, menninkäiset ynnä muut olisi tulleet tyhjästä.

aijju

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Elokuu 21, 2007, 18:12:00 »
Niin, jossain siellä kädessä se voisikin sijaita. En ole ikinä kuvitellut taikakoulua esim. Helsinkiin, eihän siellä olisi paljoa tilaa. Eniten se kyllä sinne Lappiin sopisi.

Onko kirjoissa mainittu, että tylypahka olisi ainoa taikakoulu euroopassa? Ei muistaakseni oli, niitä voisi olla pari kaukana toisistaan. Esim. Venäjällä, ja vaikkapa Saksassa? Tai, Ranskassahan on jo Beauxbatons.

Mutta kyllähän sekin kävisi päinsä, että kaikista Euroopan maista matkustettaisiin sitten Tylypahkaan, Durmstrangiin tai Beauxbatonsiin?

Jos huispauskisoissa on monia maita, se ei tarkoita sitä, että niissä kaikissa maissa olisi taikakoulut.

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #102 : Elokuu 28, 2007, 22:10:24 »
Kyllä Suomessa ainakin yksi taikakoulu on. Ettekö ole koskaan ihmetelleet lahoamispisteessä olevaa latoa pienellä hoitamattomalla peltotilkulla? Lato on vuodesta vuoteen muuttumattomana. Aivan selvästi siinä on taikakoulu. Kuljetukset näppärästi linja-autolla, sillä ladon kohdalla on -kummallista kyllä- pysäkki. Täällä voitaisiin opettaa taikajuomia, pimeyden voimilta suojautumista (maailmalla tarvitavat huippuaurorit tulevat Suomesta) ja yrttitietoa.

Toinen taikakoulu voisi olla Lapissa. Siellä voitaisiin opiskella ennustamista (siis oikeaa, loveen lankeamisineen; ei sitä huuhaata), muodonmuutoksia, loitsuja, parantamista,tähtitiedettä, taikaeläniten hoitoa (lentävät porot erikoisuutena) sekä innokkaille lisäkursseja yrttitiedosta ja PVS:ta.

Koska meillä taikuus on vielä lähellä jokaista  (tosin verhottuna mm. joulupukki- ja juhannustaika- juttuhin) , niin taikuuden opiskelu voisi alkaa peruskoulun tai vasta lukion/ammattikoulun jälkeen. Ja koska taikakouluun mennään vähän vanhempana, on omat vahvuudet ja suuntautuminen jo osittain selvillä, joten tuon koulutuksen voi jakaa kahteen kouluun. Joskus kutsu voi tulla vielä myöhemmälläkin iällä. Joten olkaa valmiina, kutsu voi tulla milloin vain!!   ;)

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Elokuu 28, 2007, 22:18:15 »
Lainaus
Lato on vuodesta vuoteen muuttumattomana. Aivan selvästi siinä on taikakoulu. Kuljetukset näppärästi linja-autolla, sillä ladon kohdalla on -kummallista kyllä- pysäkki.

Tämä on kyllä ihmeellistä, nimittäin täällä Oulussa Kastellin alueella oli juuri samanlainen lato, bussipysäkin vieressä. Se vaan purettiin parisen vuotta sitten, mutta olen ihan varma että ennen sitä siinä oli taikakoulu. Koululaiset siirrettiin vain kauemmas kouluun, eikai siinä muuta. Mutta olen aika pettynyt ettei minua ole kutsuttu sinne opiskelemaan ;>

Ja suuri taikakoulu sijaitsee Korvatunturilla, siellä on myös Suomen velhopankki (tontut-maahiset). Korvatunturille pääsee vain paikkakuntakohtaisten pienten koulujen parhaimmat oppilaat. Rehtorina toimii tietenkin, meille nimellä Joulupukki tunnettu henkilö.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

onkelmalapsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Elokuu 29, 2007, 18:29:52 »
Lainaus
.. Nimeä en ryhdy arvailemaan mutta sen voisin arvata että Huoneita (vastaa tylypahkan tupia) olisi myös neljä ja niiden nimet olisivat: Repontuli, Tuntursielu, Viikinsydän ja Karjukolo. xD..

*Naur*

Mutta epäilen, että siellä Lapissa se sijaitsisi. Linja-auto toimisi pikajunana ja Joulupukki rehtorina. ^^ Näin sen on oltava. ^^ Linna olisi naamioutu suuriksi tuntureiksi. Ja Kielletty Metsäkin varman löytyy.. ^.^

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Syyskuu 03, 2007, 21:58:16 »
No juu... Voishan se ollakki olemassa, mut en mä silti usko, et me nähtäs, koska mehä ollaa ihan normaaleja 'jästejä' :D (Paitsi tietty ne jotka on saanu ne ihanat ja kauan odotetut kirjeet Tylypahkasta..)

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Syyskuu 04, 2007, 12:01:04 »
Minä sijoittaisin taikakoulun jonnekkin Itä-Suomeen. On metsää ja tuntematonta aluetta (ei niinkään paljoa kuin lapissa). Ja Itä suomi on muutenkin niin kaunis ja sanotaan nyt siltäkin kannalta että (nyt ennen pahinta ilmastonmuutosta) Lapissa on talvet kylmiä, kuten myös muualla suomessa. Mutta kesät sitten. itä-Suomen kesässä on aurinkoa ja lämmintä ilmaa, mutta Lapissa kesätkin ovat hiukkasen viileämpiä kuin muualla. Mutta ei siihen pidä katsoa.
 Voisihan Suomen Tylypahkan sijoittaa vaikka Helsingin kauppatorille, kun sen voi aina taikoa näkymättömäksi!

Ja kuka tietää onko tälläistä jo olemassa? ;)

Mystica

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Syyskuu 10, 2007, 17:07:36 »
Tuosta Saamen kielestä, ja "suomen" kielestä...
Jos ajatellaaan nyt ihan loogisesti, niin ihan pohjoislapissa, SEKÄ täällä (joo, omaa napaani ajattelen taas :D) etelessä olisi koulu.

Lainaus
.. Nimeä en ryhdy arvailemaan mutta sen voisin arvata että Huoneita (vastaa tylypahkan tupia) olisi myös neljä ja niiden nimet olisivat: Repontuli, Tuntursielu, Viikinsydän ja Karjukolo. xD..

*Naur*

Mutta epäilen, että siellä Lapissa se sijaitsisi. Linja-auto toimisi pikajunana ja Joulupukki rehtorina. ^^ Näin sen on oltava. ^^ Linna olisi naamioutu suuriksi tuntureiksi. Ja Kielletty Metsäkin varman löytyy.. ^.^
Joo, samaa mieltä! Joulupukki rehtoriksi! Ja tontut on kotitonttuja, ja toimivat keittiössä, ja "Irvetassa" maahisina... Ja Joulumuori on kuin Weasleyn Molly, ja ja ja.... *unohtuu ajattelemaan aikakoulua, joka sijaitsee lapissa...*

smoksa

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Joulukuu 14, 2007, 12:20:54 »
Monet näyttää vahvasti olevan Lapin kannalla, mutta itse kun en ole juurikaan mikä Lappi-fani, niin yritän kovasti keksiä jotain muuta paikkaa. Joku tuolla aikaisemmin sanoi, että järvi-Suomi voisi olla yksi vaihtoehto. Siitä mulle tuli mieleen Seitsemisen kansallispuisto. Siinäpä olisi hienot puitteet (ja suht lähellä mun lapsuudenkotia!:p). Ja toisekseen, olisihan kiva, että koulu sijaitsisi keskeisellä paikalla. Tai jos alan kotipaikkaa mainostaan, niin eikös hyvin voisi kuvitella, että Porin Yyterin dyyneissä voisi ollakin jotain elämää?!;)

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #109 : Joulukuu 15, 2007, 12:58:25 »
Tuliluola :) (Oma kehittämäni  velhokoulu Suomessa. Sijaitsee jossain päin pohoista. :) Mutta ei Rovaniemellä eikä Oulussa kuitenkaan) :)
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #110 : Joulukuu 16, 2007, 03:36:20 »
Totta kai Suomessa on taikakoulu! Mutta olen aina ajatellut, että se sijaitsee aika Etelä-Suomessa, ja on sellainen moderni ja vähän samanlainen kuin Tylypahka, mutta ei ihan. Linna kuitenkin, mutta vähän pienempi sellainen. Ja ne kaikenmaailman Sumen perinteiset puutarha,- ja saunatontut saavat minun puolestani painua... Niin. Minä henkilökohtaisesti vihaan nitä, en tiedä miksi. Pidän Harry Pottereista osin sen takia, että Rowling on tehnyt taikamaailmasta niin erilaisen kuin nämä perinteiset metsän tonttu- ja haltiaukkelit. Ne ovat ärsyttäviä. Suomen taikakoulussa pitää olla myös järvi, onhan Suomi tuhansien järvien maa. Linnan pitää olla jossain metsässä, sellaisessa paikassa missä ei ole jästien kesämökkejä tai muuta vastaavaa. Siellä pitää olla melko kodikasta, kiviseinät, mutta niiden päällä puuta. Ja sellaisia paksuja, pehmeitä mattoja, mutta ei liikaa. Ja siellä pitää olla samanlaista kuin Tylypahkassa, pelataan huispausta ja niin eteenpän. Onko muuten ikinä mainittu, että valhoilla ja noidilla olisi joku muu urheilulaji kuin huispaus? Minä en ainakaan muista.

~Valkovuokko
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2009, 19:35:15 kirjoittanut Valkovuokko »
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #111 : Joulukuu 26, 2007, 22:51:59 »
Pohjoismaiden taikakoulu vosi olla jossain vuoristolaaksossa niin kuin iso hirsilinna.
Siellä olisi kaikkia kieliä mutta laaksoon olisi langetettu loitsu jonka ansiosta kaikki ymmärtävät kaikkia kieliä.
Tuvat olisivat luonteilla:itsekäs,herkkä,peräänantamaton ja rehellinen.
Vuoristolaakso olisi velhosaarella ja sinne matkustettaisiin valtavien merikäärmeiden vetämillä vedenalaisilla
kuplilla.Pelkästään tavallisia sauvoja ei käytettäisi vaan myös,isoja Gandalf-maisia sauvoja käytettäisiin.
Vapaa-ehtoiskursseihin kuuluisi suohonlaulanta,pimeän taikuus(!)ja taikapölyjen käyttö.Myös dragonologia,velhologia,mythologia
piratologia ja egyptologia kuuluvat niihin.Velhosaarella olisi myös kyliä urheilukenttiä ja asuintontteja.
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

Worshiper of Dark

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Tammikuu 02, 2008, 21:56:32 »
Voi, olisi ihanaa jos Suomessakin olisi taikakoulu! ;)

Olen aina pitänyt Suomea jotenkin tylsänä maana. Suomen kielikin on hassun kuuloista, en pidä siitä ollenkaan.  Käsitykseni kuitenkin muuttuisi taikakoulun myötä, sillä tuntuu että koskaan mikään hauska ja omaperäinen ei kohdistu Suomeen.

Olen hyvin vahvasti sillä kannalla, että Suomen taikakoulu sijaitsisi Korvatunturilla, juuri siksi että siellä on tonttuja ja joulupukki. ^^ Opetettavat aineet olisivat varmastikin samat, mutta niiden lisäksi voisi olla jotain aineita, jotka liittyvät enemmän Suomeen. Opetusvälineet olisivat vanhanaikaisia, mutta mitään pergamenttia ym. ei olisi koska sellaisia ei kai Suomessa koskaan ole ollutkaan? :P

Suomen taikakoulu voisi minusta olla hyvin jokin tunturin sisään piilotettu, upea paikka, vanhanaikaista idylliä huokuva. Linnaa en kannata, sillä vaikka Suomessakin sellaisia on, niin en jotenkin yhdistä linnoja ja Suomea toisiinsa. Vaikka olisi linna ihan kiva. :>

Kirziga

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Tammikuu 09, 2008, 21:44:24 »
Mielestäni on hyvin oletettavaa, että Suomessa todellakin on noitakoulu. (Ja sinne myös haluaisin mahdollisimman pian opiskelemaan;) )

Lueskelin edellisiä ehdotuksia Suomen noitakoulun sijainnista. Olen itse(kin) sitä mieltä, että se sijaitsisi jossain päin Lappia. En perustele sitä sillä, että Lapissa on paljon tilaa isolle koululle, vaan mielestäni Lapin kulttuuri ja vanhat muinaiset perinteet kohdistuvat juuri taikuuteen. Lapissa on todella kaunis luonto, ja ehkäpä sinne astuessaan tuntee sellaisen "satumaisen tunnelman". Joten sijainti olisi siellä.

Mutta se millainen se koulu sitten on? Kannatan ajatusta, että Suomen noitakoulu sijaitsee luolan/tunturin sisässä ja se olisi Tylypahkan tapaan sisäoppilaitos, vaikkei sellaisia Suomessa paljon olekaan. Mutta muistattekos tätä Joulupukin ja tonttujen satumaata, SantaParkia Rovaniemellä (Onko sitä vielä olemassa?).  Sehän on myös luolan sisällä ja osittain maan alla. Suomen noitakoulu olisi mielestäni rakennettu samaan tapaan luolan sisään ja lumottu Tylypahkan tavoin jästeiltä näkymättömäksi.

Että näin.

Perry

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Tammikuu 18, 2008, 20:44:28 »
Varmaan paljon jo tästäkin tullut, mutten jaksanut lukea jokaista sivua -__-''.

Lappi on hyvä ehdotus, mutta onhan karjalassakin laajoja erämaa-alueita. Tulisi mieleen, että sinne päästäisiin helpommin, vaikkei matkustaminen taikaväelle mikään kynnyskysymys olekaan. Karjalaa myös epäiltäisiin myöhemmin :3 Siinä mielessä olen myös etelä(isemmän)-suomen kannalla. Jokin suojelualue on myös hyvä veikkaus.

Jos oletetaan, ettei koulu ole yhteinen muiden pohjoismaiden kanssa, kuten todennäköistä kielen takia, niin se ei todellakaan olisi iso.
Suomen väkiluku on niin alhainen, ettei oppilaita olisi paljoa.
Muistan vuosia sitten laskeneeni, että suomen taikakoulussa olisi britannian väkilukuun ja tylypahkan oppilaiden määrään (mikä on epätarkoista faktoista määritelty) suhteutettuna n. 90 oppilasta. Olen itsekin ajatellut, että suomen kansan velhousprosentti voisi olla hitusen korkeampi saameleisten ja tukevan kansanperinteen ansiosta, mutta se ei tod.näk. millään riitä kohottamaan määrää suuresti, täten 100 ei olisi paha arvio. On myös oletettava, ettei suomessa ole paljoa puhdasverisiä, ehkei ollenkaan ja tämä saattaa heijastua velhoyhteisön rakenteeseen. Suomessa olisi varmaankin niin vähän velhoja, ettei kunnollista yhteisöä olisi järkeä pitää, kosketus jästeihin olisi lähes aina välttämätön ja täysin luonnollinen kun suuri osa ihmisistä olisi jästisyntyisiä tai puoliverisiä. Mitään jyrkästi velhoutta ihannoivaa klikkiä ei pääsisi syntymään.

Saattaisiko olla, että itse koulukin olisi sekoitus peruskoulua ja taikakoulua. Kattaisi peruskoulun oppimäärän, mikä varmasti on jokaiselle taikovallekin suomalaiselle tuiki tarpeellinen, ja opettaisi siinä siivellä taikuutta. Koulu mitä todennäköisimmin olisi sisäoppilaitos, sillä oppilaita tulisi ympäri maata. Koulu voisi myös olla täysin normaali oppilaitos, joka vain olisi suojattu jästien varalta tai vetäisi peiterooliaan peruskouluna kun jästejä sattuu paikalle. Ehkä jästimyönteisyys näkyisi oppiaineissakin, vaikkapa taikuudenalana, joka keskittyisi vaikuttamaan ja kehittämään korkeaa teknologiaa.

Herttaista kuinka olin vähällä ja varmaan osin kirjoitinkin niin kuin koulu olisi totta xD

Poissa Mega

• Vuotislainen
« Vastaus #115 : Tammikuu 27, 2008, 10:05:11 »
Luin (lähes) jokaisen sivun, joten voi olla että toistelen vanhoja asioita.

Olen yhtämieltä siitä, että koulu sijaitsisi jossain käsivarren siellä käsivarren tienoilla, jonkun tunturin sisällä.
Koulu ei olisi yhteinen muiden pohjoismaiden kanssa, koska tulisi liikaa kieliongelmia, pidetään vaan ihan omana tämä koulu. Pergamenttejä ei välttämättä tarvitsisi käyttää(!) vaan voitaisiin käyttää ihan tavallisia
vihkosia, jokaiselle oppiaineelle oma vihko. Jos se jossain pohjoisessa olisi, sen pitäisi olla sisäoppilaitos, kuka jaksaa jostain etelestä tulla joka päivä sinne niin? Tuvat olisivat, mutta en mene sanomaan mitään siitä, miten oppilaat jaetaan niihin, Tylypahkan lajitteluhattuhan oli Godricin idea, enkä usko että sitä on muualla käytetty. Onhan Durmstrangissakin tuvat, vissiin Kavalikko, Lepalikko ja Raatelikko, jos ette tienneet. Koulussa voisi olla noin 100 oppilasta, tai sitten otetaan vaan reilusti jästisyntyisiä, koska en usko että kovin montaa puhdasveristä perhettä täällä suomessakaan on.
Ehkä kolme tupaa olisi hyvä, niin kuin Durmstrangissa kun oppilaita ei tässä tulisi suomen väkilukuun katsoen olemaan.
Huispausta voitaisiin harrastaa tupajoukkueissa, ihan niinkuin tuolla Tylypahkassakin. Joo, päättömiä ideoita. Lopettelen.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #116 : Helmikuu 01, 2008, 20:14:51 »
Oma kuvitelmani olisi se, että jos Suomessa olisi taikakoulu, se sijaitsi käsivarressa. Sinne saataisiin paljon porukkaa, jos se toimisi Ruotsin, Norjan ja Suomen välisenä taikakouluna koska se on käsivarressa ja siinä lähellähän on nämä maat. Venäjäkin voisi olla mukana.

Taikaministeriö olisi jossakin Rovaniemellä tai sitten sinne ei pääsisi edes mistään kaupungista, vaan jostain syrjäisestä paikasta. Kouluun mennään laivalla, joka kulkee jokia ja järviä pitkin ja joululoman viettoon lennetään lentävillä poroilla. Koulun nimen voisi myös keksiä.

Ja se Harry Potter-fanien joulukalenterin tarina Otavalasta, JFA:n kirjoittamako se oli? Siinä kerrottiin että kolmannella luokalla voi aloittaa aineen, jossa tehdään revontulia. Tämä on kyllä hyvä keksintö.

Kaikkea tällaista Suomen taikakoulussa voi olla. Se voisi olla Pohjoismaiden taikakoulu tai Skandinavian taikakoulu, sitten olisi erikseen Baltian taikakoulu, Keski-Aasian taikakoulu, Itä-Aasian taikakoulu, tällaisilla alueilla voisi olla aina yksi taikakoulu.

Mitä minä oikein tuollaista olen höpöttänyt? Parempi idea on sittenkin, nyt kun olen vähän miettinyt, että taikakoulu sijaitsee jossakin täällä Itä-Suomessa, Pohjois-Karjalassa tai täällä jossakin erämaassa, vaikeakulkuisessa maastossa johon tullaan veneillä järviä ja jokia pitkin, koska ilmiintyminen on liian vaikeaa siihen maastoon, niin vaikeakulkuista se on. Oppilaat hyppäävät suureen hiidenkirnuun joka vie heidät upeaan kouluun, joka ei ole linna vaan vähän niin kuin kylä, jossa on neljä korkeaa tornia joissa on tupien oleskeluhuoneet ja luokkahuoneet sijaitsevat sitten taloissa, joita on monia. Pikkuiset sillat ylittävät koskia ja puroja ja pienet vesiputoukset ovat nättejä ja erämaassa voi harrastaa myös upeita suomalaisia taikaoppiaineita, kuten se loitsulaulanta / laululoitsinta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2009, 23:45:28 kirjoittanut Tomataro »
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
« Vastaus #117 : Helmikuu 01, 2008, 20:55:25 »
Aivan.Tuvat olisivat maan mukaan koska perustajat olisivat Norjalainen,Ruotsalainen ja Suomalainen.Tästä siis saavat suomliset hyvät vitsit.
Kuten jo kerran sanoin niin koulun yllä olisi kielitaika;kaikki ymmärtävät sen sisällä kaikkia kieliä.
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

Flamich

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Helmikuu 06, 2008, 17:08:28 »
Kurkistin kristallipalloon, tässä oma näkemykseni asiasta (sisältää amnesiointia yli sallitun rajan).

Taikakoulun sijainnista ei sisäinen silmäni saa selvää, mutta sen sijaan sain tietooni jotain mullistavaa. Koulu kasvattaa oppilaansa hyvin Joulupukinvastaiseksi, sillä tämä menestyksestään järkensä menettänyt ahne petturi on aikeissa paljastaa koko pohjoismaisen taikajärjestelmän. Hän pitää suunsa kiinni ainoastaan Pohjoismaisen noitien ja velhojen kansanyhteisön korruptoimana, mutta kiristää vaatimuksiaan jatkuvasti. Kutsu lähetetään variksen mukana jokaiselle yhdeksänvuotiaalle, sillä tässä iässä taikuutta aiheuttavat geenit aktivoituvat. Halutessaan vanhemmat voivat viedä penikkansa jonkun metsämökin noidan luo, jonka tehtävänä on valmistella lapsen ajatusmaailmaa siihen tosiseikkaan, että hänkin on vinksallaan.
16-vuotiaana oppilaat saavat valita, mille linjalle he erikoistuvat. Suosituin näistä on ollut shamaanilinja, mutta myös tarkkailulinja (tarkkailijavelho tai -noita kyttää jästejä siltä varalta, että nämä saisivat jotain hajua taikuudesta. Muistiloitsut on hallittava erityisen hyvin tälle linjalle yrittäessä.)
Koulupukupakkoa ei ole, mutta jästivaatteet eivät kuulu nuorten taikureiden pukeutumiskulttuuriin, kukaan ei pukisi niitä vapaasta tahdostaankaan.
Yli 10-vuotiaat saavat vanhempien luvalla osallistua myös poroajotunneille, jotka pidetään oppilaiden vapaa-ajalla. Yli 15-vuotias ei enää tarvitse huoltajan lupaa. Koulun omat suuret poroajot ovat tapahtuma, jossa oppilaiden on helppoa kohentaa pisteitään muiden silmissä, vaikka harjoitteluahan se tietysti vaatii.
Englantilaistyyliset sauvat (lyhyet) eivät ole suosiossa huolimatta kätevyydestään. Lumessa, kivikoissa ja metsissä liikkuessa pitkä pohjalaissauva on se aito ja oikea. Nykyään monet oppilaat myös tuunaavat sauvojaan ja vertailevat niitä keskenään. Joskus opettajat joutuvat suorittamaan puhdistusloitsuja sauvoihin taikakirjaimin kirjoitettujen hävyttömyyksien vuoksi.
Yksi oppilaiden suurimmista kiinnostuksenkohteista on tulitaistelu, jota seurataan taiottujen taulujen (muistuttavat paljon TV'tä) avulla. Tavoitteena on polttaa vastustajan sauvan kärkeen kiinnitetty sulka, mutta hommaan liittyy myös paljon showmeininkiä, kuten koristeellisia asuja ja erikoisia liekkejä. Varsinkin nuoret noidat kuolaavat tulitaistelijoiden perään, yksi suosittuimista on Aslak Hirvenleuka, joka on itse opiskellut samassa koulussa.
Tupia ei ole, sillä epäluuloisiksi ja sulkeutuneiksi kasvaneet suomalaiset saattaisivat erakoitua viettämään aikaa vain oman tuvan jäsenten kanssa. Tämä ns. avoin tyyli on saanut paljon kritiikkiä eteläisempien koulujen keskuudessa, tupien välinen kilpailu kasvattaa heidän mielestään oppilaita selviytymään elämästä.
Luonto on taikoja tehdessä keskeisessä osassa. Sitä pidetään voimanlähteenä, jonka kunniaksi suoritetaan kiitosrituaali perjantaiaamuisin. Oppilaat ovat tutkimusten mukaan paljon virkeämpiä ja iloisempia saadessaan olla usein vuorovaikutuksessa luonnon kanssa.

Ai niin, joko mainitsin, että koulun nimihän on tietysti Vittula.

Poissa Gououbuck

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #119 : Marraskuu 06, 2008, 20:01:17 »
Minun mielestä Suomen noitien ja velhojen koulu olisi Lapissa.
Termit kuten Tylyaho, Tylypahka ym. olisivat samat. Sillä minun teoriani on, että Pottereiden suomentaja on ollut noita ja sen takia tietää niin loistavat nimet loitsuille ja tupien nimille koska ne on jo olemassa! Hih :)
Just let me Love you...and I learn to Love you right

Tinasormus -> Gououbuck

Jelia

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Marraskuu 16, 2008, 12:57:15 »
Djaa. Monet ovat ehdotelleet Suomen mahdollisen taikakoulun olinpaikaksi Lappia, mutta itse kyllä sanoisin, että se olisi jossain Oulun läänin alueella tai Kainuussa - Soita ja metikköä, jonkun verran vaara-maisemaa. Mikä voisi enää parempi ja syrjäisempi paikka ollakkaan?
Millainen tämä linna sitten olisi? Tuskinpa sitä rakennettaisiin puusta - vaikka puu voitaisin noitua olemaan syttymätöntä, siinä olisi kova homma ylläpitä semmoisia taikoja. Puu kun syttyy kovin helposti pikku räjähdyksissä : / Eli luultavasti rakennusmateriaallina on käytetty kiveä. Ja minä en kyllä usko että linaa olisi rakennettu tunturin sisään - siellä olisi niin pimeää ja kolkkoa, ja entäpä jos rakenelma romahtaisi? Nuoremmat velhot eivät pystyisi kaikkoontumaan ja jäisivät alle luola-linnan sortuessa.

Entäpä, moni vuotiaana oppilaat Suomessa pääsisivät kouluun? Suomessahan me ollaan kaikki vähän jälessä 8) Oon aina kuvitellut että ois paljon fiksumpaa käydä ala-koulu jästikoulussa loppuun, ja vasta sitten lähteä oppiteille Suomen noituuskouluun.

Poissa Etsku

• Vuotislainen
  • Potter FOREVER !
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #121 : Joulukuu 07, 2008, 12:36:37 »
Jos suomessa olisi taikakoulu ni se olis tosi kivaa ja mä ainakin haluaisin käydä tai jopa opiskella siellä.
Potter will always stay in my heart <3

Partybansku

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Joulukuu 07, 2008, 15:34:52 »
Tietysti Suomessakin voi olla taikakoulu. Kuulun myös siihen valta-osaan, jonka mielestä taikakoulu sijaitsisi jossain pohjoisessa osassa Suomea, siellä missä on vähän asutusta ja paljon erämaata. Silti on jotenkin vaikeaa kuvitella Suomessa velhomaailma, ajatelkaa nyt, jostain metrotunnelista pääsisi taikaministeriöön, tai Robert's Cafeen läpi pääsisi taikakauppoja täynnä olevalle kujalle :D! Mutta kai se voisi olla ihan yhtä hyvin mahdollista Suomessa, kuin Englannissakin.
Kuitenkin ajatus pohjoisesta, lumen keskellä olevasta koulusta sekoittuu minulla ainakin kummasti Korvatunturiin ja joulupukin maahan, eli olisiko se oikea paikka sittenkään pohjoinen?

Suunnilleen näin olen kuitenkin koulun kuvitellut:
Koulu itsessään on hirsistä tehty, linnamainen, valtava rakennus keskellä ei-mitään. Koulu on pelkästään suomalaisille, mutta oppiaineet muistuttavat vahvasti Tylypahkan aineita, en oikein innostu mistään porojen kasvatus ideoista, vaan ihan sitä tuttua opiskelua muodonmuutosten ja loitsujen parissa. Toki joitain suomalaisia piirteitä on, kuten astrologiassa revontulien tarkkailu, sekä taikahistoriassa kenties Kalevalan tutkiminen. Oppilasmäärä on pienempi kuin Tylypahkassa, n. 150 oppilasta. Opiskelu koulussa aloitetaan 12 vuoden iässä, sillä eikös britit mene vuotta aikaisemmin kouluun kuin me (?), joten jos brittinoidat ja -velhot aloittavat 11 vuotiaana, niin suomalaiset noidat ja velhot aloittavat sitten 12 vuotiaina (Ala-aste olisi sitten käyty loppuun).

Tuollaiseksi suomalaisen velhokoulun olen aina haaveillut :D.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #123 : Joulukuu 07, 2008, 16:34:32 »
Ihan hyvin voisi olla. Kun briteissä on nämä hippokriffit sun muut, niin suomessa opeteltaisiin kesyttämään Kokko-lintua, Feeniksiä, Poroja, Karhuja, ja tämän tyylistä. Kuka olisi opettaja? keksikääpäs hyvä nimi... Voisi olla vakka Erkki Einari Virtanen xP
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #124 : Joulukuu 08, 2008, 15:18:00 »
Mä en pidä mahottomana että suomessakin ois semmonen koulu, ja miksei se voisi olla sisäoppilaitos? Jotkut väittivät, ettei Suomessa ole sisäoppilaitoksia. Sitten korjaan: Suomessa ON sisäoppilaitoksia! Esimerkiks Jämsässä, Reisjärvellä ja Ranualla on yhet. Miksei sit vois olla neljättä tai enempääkin?