Kirjoittaja Aihe: Anna Tapion sisäoppilaitos  (Luettu 7793 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Lassie

• Ankeuttaja
Anna Tapion sisäoppilaitos
« : Toukokuu 16, 2004, 21:31:44 »
Niin, ajattelinpa vaan udella vähän, että ketkä ovat kyseisestä koulusta kuulleet, käyvät parhaillaan/ovat käynneet sitä ja mitä mieltä olitte?

Minä olen sinne hakenut, toisaalta vastauksen saa tietää vasta joskus kesäkuun puolivälissä. Kävimme siellä perheen ja kaverin kanssa vierailupäivänä katsomassa, ihan kivalta paikalta näytti. :) Jotenkin Potterien mukaan alkoi kiehtomaan entistä enemmän nuo sisäoppilaitokset ja miten kaikki oppilaat asuu oikein yhdessä, asuntoloissa... Varmaan ihan kivaa.

Miten teidän kaverinne ovat asiaan suhtautuneet?

Yks parhaista ystävistäni oli aika positiivinen koko homman suhteen, mitä nyt sitä murehti etten välttämättä pääsisi kaiken maailman bileisiin jne... :| Pah. Ikäänkuin jotkut bileet kiinnostaisivat! >:|

Muut (pojat siis) ovat suunnilleen nauraneet koko asialle. Miten pojat osaakin olla niin tyhmiä joskus... -.-' *Huoh*.
(Vuotislaiset pojat, älkää nyt mua tappako. En tarkoittanut teitä... :) )

Jos nyt joku negatiivinen asia koulusta olisi pakko mainita, niin se saattaisi olla se että joka luokalla on vaan yksi kerta viikossa netti-vuoro! Höh!
Onneksi tietty on viikonloput jolloin pääsee kotikoneelle nettiin roikkumaan... :P

Poissa Tanya

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2004, 22:25:01 »
Mielenkiintoista, että juuri tuosta laitoksesta tehtiin oma topicci. Minun eräs vanha luokkalaiseni kävi kyseisen koulun ja vasta vähän aika sitten kuulin hänestä taas. Lainaan tähän hänen kuvauksensa ko. oppilaitoksesta (itse en siellä siis ole käynyt):

"--Anna Tapio on todella mielenkiintoinen paikka.. Se oli kyllä sellanen kokemus
että vois vaikka kirjan kirjoittaa.. ennen sitä en tiennyt miten kamalia säänöt
ja opettajat voi olla. Paikassa on ihan järkyttävän kova kuri.. Tyyliin
nurmikolla saa olla muttei kävellä tai liikkua. Ja pakolliset työvuorot.. Onhan
se aika ihanaa tehdä 300 oppilaalle kuudelta aamulla aamupala.. Ja asuntolat..
huh!! siis niin tarkasti säädetty kaikki.. No enpä ihmettele että miut sieltä
kolmeks viikoks erotettiin ja pistettiin koulupsykologille... Voi että tästä
aiheesta vois avautua vaikka 1000 sivua mutta ei jaksa kirjottaa.... No ehkä sit
taas joskus jaksan ..."

Hauskaa tulevaa lukuvuotta :)

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Toukokuu 17, 2004, 09:21:12 »
Minun piti viimevuonna kyseiseen kouluun mennä, mutta se sitten jäi. Vieläkin mietin miltäköhän olisi tuntunut jos olisin silloin laittanut se hakemuksen postiin.

Minusta ko. paikka oli aivan ihana, siellä oli hyvä tunnelma kun siellä kävin ja oppilaat tuntuivat mukavilta (mukavammilta kuin tässä koulussa missä nyt olen) Asuntolat olivat aivan ihania, etenkin yhdeksäsluokkalaisten tyttöjen asuntola.

Miinuksia siellä sitten oli monia, joista kaksi nousee pintaan vahvasti.

Ensiksi se netittömyys, luokkaasteet saavat käydä netissä kerran viikossa. Muistaakseni seiskaluokkalaisilla se oli tiistai. Olisi ollut edes kaksi kertaaa viikossa *murr* Minäkun olen tälläinen, jolla ei ole elämää netin ulkopuolella *naur*

Ja toinen: nukkumaanmenoajat. Muistaakseni yhdeksältä piti olla valot poispäältä ja sängyssä. Minä nukahdan yleensä vasta 4 tunnin kuluttua siitä kun olen mennyt nukkunaan ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että on aivan kauheaa yrittää nukahtaa, jois ei kuitenkaan nukahda.

Muuten se paikka oli ihana. Minusta tuntuu, että olisin sopinut sinne todellla hyvin, olisi kuulunut siellä joukkoon, toisinkuin täällä, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi ja minä pysyn täällä.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Toukokuu 17, 2004, 15:56:29 »
Niin missä kyseinen koulu on, mikä on sen historia ym? Voisikohan joku sinne menevistä kirjoittaa siitä jotain? Nettipäiväkirjan? Paikka kuulostaa mielenkiintoiselta!

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Toukokuu 17, 2004, 15:56:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Yugo"
En muista kaikkea, mitä hän sanoi, mutta puhuipa jotakin kasvihuoneista.
Tuli ihan Tylypahka mieleen...:)

Muistaakseni siellä oli sellainen kasvihuone, jossa opiskeltiin jotakin, en ole asiasta aivan 100% varma, mutta muistelisin niin.  Olisikohan ollut jopa matematiikkaa?

Muoks. Peetulille.

Koulun nettiosoite on www.annatapio.fi sieltä löytyy (ainakin viimevuonna) kaikki koulun tiedot
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Hexie

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Toukokuu 17, 2004, 16:45:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Zerijah"
Minkä ikäisille ihmisille se on?

A-T on yläaste, eli 13-15 vuotiaita.

Yksi tuttu siellä oli, kuvaili ihan mukavaksi paikaksi muuten, mutta kuri kuulemma vähän turhan tiukkaa. Opettajatkaan eivät kuulemma olleet mitenkään rentoja.
   Mutta mikäs siinä jos sellaisesta paikasta tykkää. Itse en tosin voisi kuvitella olleeni yläasteen sisäoppilaitoksessa. Arvostan liikaa omaa rauhaa, mitä asuntoloissa tuskin on!

Lassie

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Kesäkuu 24, 2004, 11:15:34 »
Ibis, ei niitä opettajia siellä paljon enempää nää kun tavallisessakaan ylä-asteessa, koska opettajat eivät asu koululla. Eikä se 300 sadalle oppilaalle aamupalan tekeminen varmasti nyt niin rankkaa ole, kun vuorossa on aina varmasti ainakin kolme toista oppilasta ja keittiön väkikin varmasti auttaa kanssa ruoan tekemisessä. Sitäpaitsi koulun koko idea on ehkäistä uusavuttomuutta, eli on vaan hyvä jos joskus joutuu tekemään vähän enemmänkin kotitöitä jne.

Essu

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Kesäkuu 24, 2004, 21:58:16 »
Erään ystävällisen tuttavaperheemme tytöt ovat käyneet laitosta. En tiedä siitä oikein mitään, mutta mulla on muistikuva, että meidän koulun seinällä oli kauan aikaa sitten juttu siitä. En sitä sitten koskaan kiireistäni lukenut.

Olen aina jotenkin... kammonnut sisäoppilaitoksia. Minulle sellainen on vapauden riistoa. Olen niin itsenäinen ja innokas, että mätänisin sinne.

Luna

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Heinäkuu 01, 2004, 19:28:27 »
Oi, tästä on tehty oma topic! :)

Minä hain sinne. Ja pääsin. :) Onneksi olkoon myös sinulle, Lassie, näemme siellä sitten. :)

Molemmat isoveljeni ovat käyneet kyseisen koulun, muutama vanhempi kaverini on siellä tällä hetkellä ja olen kuullut pelkkää hyvää tästä koulusta! Noh, säännöt ovat kuulostaneet hirvittävän ankarilta, mutta eivät ne silti ole minun mieltäni kääntäneet.
Nojoo, kaverit jäävät tänne. Mutta kyllä ne odottavat. Ja aina viikonloppuisinhan pystyn niitä näkemään. On minulle vähän naureskeltu sisäoppilaitokseen menosta (tämä tullut suurimmaksi osaksi poikien osalta), kun tuohon aivan minun kotini viereen rakennettiin uusi yläaste, mutta en ole pahemmin siitä piitannut. Olin jo kauan sitten päätökseni tehnyt, ja siinä pysyn.
Koko paikka vaikutti aivan ihanalta, kun kävin siellä (en ollut tutustumassa, kävin ihan omalla ajallani...)  Kasvihuoneet, asuntolat, ihmiset... kaikki vaikutti niin mukavalta. Ja uskon viihtyväni siellä paremmin kuin täällä.

Ja niistä säännöistä vielä. Okei, kyllähän ne jotkut voivat hiukan kamalilta kuulostaa. Mutta kunhan vain oppii elämään niiden mukaan, niin eiköhän siitä selviä. Eikö useimmissa muissakin kouluissa ole tälläinen seurustelu yleisillä paikoilla kielletty (sisältää mm. suutelua).  Koulun vapaa-ajalla tätä ei ole tietääkseni kielletty.

Muoks: Yli kuukauden vanha Anna Tapiolainen ilmoittautuu tänne. :)

Nyt kun olen siellä vähän aikaa ollut ja asustellut, alan jo pikkuhiljaa hahmottamaan, minkälaista siellä todellisuudessa on. Epänormaalin pitkiä koulupäiviä, välistä hyvinkin ärsyttäviä opettajia, omituisia ja hiukan epäreiluilta tuntuvia sääntöjä, paikka itsessään on keskellä ei mitään jne... lista on todellakin pitkä. Mutta vaikka nuo tuntuivatkin pahoilta asioilta, ei siellä oikeasti ole niin kamalaa, mitä jotkut ovat antaneet ymmärtää. Se paikka täytyisi itse nähdä ja kokea, ennen kuin pystyy sanomaan mitään. Koko koulussa on lukemattoman paljon pieniä hyviä asioita, jotka täytyisi vain itse tajuta. :)

Selviytyjä

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 03, 2004, 17:09:24 »
Eräs hyvä kaverini käy Anna Tapion koulua. Hän on kertonut, kuinka typeriä sääntöjä siellä on. Siellä ei kuulemma saa edes käyttää niittivöitä! Eikä siellä saa pitää ketään vastakkaista sukupulta olevaa kädestä kiinni tai halia. Puhumattakaan suutelemisesta...

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #10 : Marraskuu 13, 2004, 22:01:38 »
Olen kuullut kyseisestä paikasta. Pari kaveriani on siellä vieraillut joskus luokkaretkellään, mutta henk. koht. en ketään entistä tai nykyistä oppilasta tunne. Olen aina vähän kammonnut sisäoppilaitoksia - muistuttivat sitten Tylypahkaa tai eivät :D Minulle tulisi siellä varmaan hirveä koti-ikävä jo ensimmäisinä päivinä. Ja kaipaan paljon omaa rauhaa.

Ihan mielenkiinnon vuoksi ajattelin kuitenkin vilkaista tuota nettisivua ;)
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Sharida

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Marraskuu 13, 2004, 23:05:52 »
Käväisin katsomassa sivuja ja minulla on sellainen tunne että olisin käynyt tuolla kyseisellä koululla kerran oliko se kuudennella. Oli sellainen joku luokkaretken tapainen tapahtuma jonne mentiin ehkä tuonne koko luokka ja pari luokkalaisen vanhempaa oli kanssa mukana. Ja tottakai opettajakin oli mukana. Olen tainnut sitten käväistä tuolla. En ole varma Jotenkin oli vain sellainen tunne.

Täytyy myöntää että minusta olisi ainaki mukava kokeilla tuota koulua. En kuitenkaan sinne tahtoisi jäädä opiskelemaan. Minusta on ihanaa olla tällä yläasteella jossa voi kulkea niin lähekkäin poikien kanssa kun tahtoo ja olla välitunneilla melkein missä vain ja miten vain haluaa. Minulla on noista sisäoppilaitoksista ainakin sellainen kuva että siellä on kamalaa nipo touhua ja tiukkaa. Minä olen laiska ihminen enkä todellakaan jaksaisi 300 oppilaalle ruokia valmistella saati sitten opiskella pitkiä päiviä. Ja netissäkin saa olla noin vähän... Kai tuokin olisi omalla tavallaan kokemus. Mutta minulle on melkein ihan sama missä opiskelen kunhan sen todistuksen ysin jälkeen saan kouraani (:

talvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Marraskuu 14, 2004, 12:19:09 »
Mietin hetken aikaa, että viitsinkö tänne kirjoittaa vai en, mutta kyseisen koulun käyneenä päätin sitten kuitenkin kirjoittaa. Pakko sanoa, että kuulostaa kyllä lievästi sanottuna hassulta kuunnella teidän mielikuvia anna tapiosta. Nykyään koulu on muuttunut paljon siitä, mietä se vielä oli silloin kun sen kävin. Navetta on kadonnut ja hevoset tulleet tilalle, henkilökohtaisesti en pidä tuosta muutoksesta yhtään ja säännöt tulleet varmaankin vielä tiukemmiksi mitä silloin ne jo oli. Tiedä sitten, että pitäisikö tässä onnitella Lassieta ja Luna, mutta toivottavasti viihdytte, jos se nyt on mahdollista. Koulun aikana tutustuin moniin sellaisiin ihmisiin, mihin en olisi ilman tuota koulua koskaan tullut tutustuttua. Menetin parhaan kaverini tuossa koulussa kolmen vuoden aikana, mutta sain myös sellaisen ystävän jonka kanssa ystävyys tulee todennäköisesti olemaan aivan iänikuinen. En kaikestahuolimatta kadu tuon koulunkäymistä.

Tanya, yksää vaikka mulle(jos vain voit), että kuka luokkakaverisi on tuon koulun käynyt, olisi kiva tietää, että ollaanko oltu koulussa samaan aikaan.
Luna ja Lassie yksätkää jos haluatte, olis kiva kuulla et miten siellä suunnalle menee nykyään..

Tiamat

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Marraskuu 14, 2004, 20:28:31 »
Itse en ole käynyt, mutta kaverini, joka on nyt lukion ensimmäisellä, kävi kyseisen yläasteen.
Ja kuulemma oli paras mahdollinen valinta.

Eihän sitä silloin voinut ymmärtää, että miksi semmoinen pieni, ujo tyttö lähtee semmoiseen kouluun, mutta niin vain kävi. JA myönnetään, ystävä soitteli ensimmäisen kuukauden ajan iltaisin itkien, kuinka on koti-ikävä ja muuta, mutta se oli alussa.
Ja pelkkää hyvää olen kuullut. Ihmiset koulussa ovat paljon erilaisempia ja avoimempia, vaatiihan se sisua lähteä tuollaiseen paikkaa ja vielä yläasteikäisenä. Siispä porukka siellä oli aivan mahtavaa ja heitä itse tavanneena voin sanoa, että totta on.

Ok, ehkä sääntöjä on paljon, mutta sen pitääkin olla niin, kun nuoret teinit ovat keskenään siellä. Eihän siitä muuten mitään tulisi...
Mutta mitään noin tiukkaa, kun "ei saa kädestä pitää esim. poikaa ym. pussailla", en ole kyllä kuullut. Päinvastoin. Enemmän siellä on seukkausjuttuja kun muualla ja muutenkin tytöt ja pojat viettävät paljon aikaa yhdessä.

Ja huh sitä listaa, mitä pahuuksia kaverini teki! :) Kyllähän aina kapinahenkeä on mukana kaikkialla ja sääntöjähän voi ...soveltaa.

Rehellisesti sanottuna, minun kävi sääliksi kaveriani, kun kuulin aina kaikesta siitä kivasta. Onhan se rankempaa ja sääntöjä on, mutta niin se meneekin aina yhteiskunnassa. Ja se porukka siellä oli sitä parasta.
Pahinta on sen loppuminen, kun ysiluokka loppuu.
Sinne kuulemma haluais vaan jäädä lisäajaksi. :)

Mutta paljonhan se riippuu asenteesta ja innokkuudesta kuinka kokee ja pärjää siellä. Helppoa ei kuulemma ole, mutta ei niin voikkaan olettaa.
Sehän ON koulu, vieläpä yläaste.
:)

Mutta itse, jos olisin uskaltanut, olisin mennyt.

Lassie

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Heinäkuu 30, 2005, 14:35:28 »
Tinid, tuota, ei ole mikään nuoriso-psykiatrian osasto. x) Ihan tavallinen koulu vaan.

Krhm, toivottavasti ei nyt tuota Lunaa häiritse että tämän täällä mainitsen, mutta mepäs sitten tavattiin siellä koulussa, samalla luokalla ollaan ja asutaankin melko lähellä toisiamme. ;) Siis koulussa.

Tiedän että tämä tulee vähän myöhään, lähemmäs vuosi siitä kun on kun tuon koulun aloitin. ^^

Mutta en ole katunut. Joskus on tullut mieleen lopettaminen kun on ahdistanut tai masentanut, mutta nyt kun miettii niin en mä kyllä täällä tämän paikan teinihel**tissä haluaisi olla. Opettajista tykkään, vaikka yksi lempiopeista, äikänope, lähtikin. :( Kielten opettajat on nyt ihan OK, ruotsin opettaja on vähän pelle, mutta... En osaa opetuksen laadusta sanoa kun itse jo ruotsia osaan. Puhtaanapidon opettaja on legendaarinen. xD Fysiikka/Kemian opettajakin on kyllä aika... Siis, on se hyvä opettaja, mutta ei meinaa saada luokkaa kuriin. Ja minähän siis en ole se joka sitä kurissapitämistä kaipaa, en. O.O

Kaikenkaikkiaan oikeastaan ihan hyvä juttu että koulu alkaa pian. Saa taas nähdä kaikki kaverit, Lunan ja muut :D ... Ja syömään koulun ruokalaan. *.* Se ruoka on jotain niin ihanaa, siis minun mielestäni. :DD

Että tulkaa nyt kaikki vaan jotka sitä miettivät, saatatte katua, mutta saatatte myös pitää sitä paikkaa aivan ihanana.

Zizuka

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Maaliskuu 11, 2006, 12:24:46 »
Omgh! Minä aijjon hakea sinne koska haluan kokeilla jotain uutta ja ihmeellistä. Kerranhan sitä nuoria ollaan.

Säännöt kuullostivat ikäviltä, mutta kai ne ovat vain liijoiteltuja huhuja.. Ehkä. (Voihan sitä taskulampun kanssa voi lukea peiton alla. :)

Ja sivuillahan mainitaan, että päivät pitempiä kuin yleensä. Miksi hakea sinne jos ei halua vapauden riistoa?

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #16 : Maaliskuu 11, 2006, 12:29:54 »
Minäkin olisin halunnut sinne, mutta en olisi kuitenkaan keksinyt mitään kunnon perusteluja hakemuslomakkeeseen ja kukaan ei olisi maksanut lukukausimaksuja. Aika angstiselta ja maailmanvastaiselta kuulostaa, mutta näin tyydyttelen mieleni vaipumasta epätoivoon.

Vitsit kun olisinkin halunnut sinne...

Luna

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Toukokuu 07, 2006, 22:02:20 »
Huhhuh. Tähän asti selvitty. Ja ihan jo valmiina odotellen seuraavan vuoden uusia oppilaita. Toivottavasti täältäkin muutama sinne eksyy. ^^

Täällä on jo ihan valmiiksi puhuttu kaikenlaista kyseisestä koulusta (joo-o, minäkin ilmeisesti joskus hieman yli vuosi sitten...), muodostettu omia mielipiteitä ja heitelty arvauksia.
Arvatkaas mitä. Minä pidän siitä paikasta. Siellä maalla on kaunista. Siellä on hyvää ruokaa. Siellä tapaa aivan mahtavia tyyppejä. Ujoinkin ihminen sosiaalistuu (uskokaa minua, minähän sen tiedän) ja ne ystävät jäävät varmasti elinikäisiksi.
Se on se oikea asennoituminen siihen paikkaan, joka saa sen vaikuttamaan mukavalta.

Ja varsinainen asia. Olisi mukavaa saada hieman yksärillä sinne tulevien/sinne tuloa harkitsevien kommentteja, ajatuksia, kuulumisia tai ihan mitä vain. Kiva olisi vain tietää, että teitä sinne halukkaita on vielä olemassa. Niin, ja tietysti siellä tällä hetkellä jo olevatkin saavat lähettää minulle viestiä, en katso pahalla. ^^

Sokerihumala

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Toukokuu 10, 2006, 13:12:53 »
Minua harmittaa nyt. Just kun saan tietää että Suomessaa ois tollanenki ihana paikka jossa mä tykkäisin opiskella niin oonki yllättäen liian vanha sinne. Lisäksi asun tosi kaukana siitä koulusta.

Oon pienestä asti tuntenu jonku näköstä kiintymystä sisäoppilaitoksiin ja olen ensi vuonna menossa yhdenlaiseen sellaiseen, mutta olisin halunnut olla sisäoppilaitoksessa vaikka koko yläasteenki. Eikä kuri haittaisi minua. Juuri kurin puute on oikeastaan tehnyt suuresta osasta kouluaikaani aika painajaista.

Jos olisin tiennyt että Suomessa on joku Anna Tapion sisäoppilaitos niin olisin harkinnut todella vakavasti menoa sinne, mutta kun ei niin ei. Harmittaa.

Kel

• Ankeuttaja
Re: Anna Tapion sisäoppilaitos
« Vastaus #19 : Helmikuu 19, 2007, 17:39:21 »
Kuulostaa mukavalta koululta, mutta harmi että olen jo yläasteeni käynyt. Kiinnostaisi kuitenkin tietää, että minkä hintanen tämä lukukausimaksu on? :)

Poissa miki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Re: Anna Tapion sisäoppilaitos
« Vastaus #20 : Helmikuu 23, 2007, 13:51:59 »
Kuulostaa mukavalta koululta, mutta harmi että olen jo yläasteeni käynyt. Kiinnostaisi kuitenkin tietää, että minkä hintanen tämä lukukausimaksu on? :)

Sivuilla lukee että lukukausimaksu olisi 600e/lukukausi ja lukukausia on yhdessä vuodessa neljä.

Löysin koulun nettisivut tämän topicin kautta joskus viime vuonna ja kiinnostuin Anna Tapiosta aika paljonkin. Harmi vaan että olin jo liian vanha hakemaan tuonne... Idea kuulostaa tosi ihanalta: asuntola, omat kasvimaat, yhteisiä tapahtumia ja muuta kivaa, mutta näin myöhemmin ajateltuna en tiedä olisinko jaksanut kuitenkaan olla näitä kolmea vuotta, mitkä olen nyt ollut "tavalliseslla" yläasteella. Muuten ehkä onnistuisikin, mutta matkat viikonlopuiksi kotiin tänne Savon perukoille veisi älyttömästä aikaa ja rahaa. Matkoihin taitaa kattua minun pikkusiskonikin hakemisyritykset. Hän on nyt menossa yläasteelle ja haluaisi kovasti tuonne Anna kouluun. Millä tavalla ja mistä asti te Anna Tapion nykyiset oppilaat yleensä viikoiksi tuonne kouluun tulette?
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Anna Tapion sisäoppilaitos
« Vastaus #21 : Helmikuu 24, 2007, 17:39:08 »
Lainaus
majoitus- ja täysihoitomaksu 600 €/ lukuvuosi.
Maksu laskutetaan neljä kertaa vuodessa
ammatillisen opetuksen vaatimat työpuvut ja kirjat n. 350 €
kirjoittautumismaksu 10 €

Tuossa puhutaan, että 600 euroa vuodessa, joten veikkaisin, että tuo "neljä kertaa vuodessa" pitäisi tarkoittaa sitä, että lasku tulee neljässä eri osassa. Lukuvuosi kun kuitenkin on vuosi, vaikka voissa paistaisi. Nuo lauseet kuitenkin jo tappelevat keskenäänkin, niin että ota siitä nyt selvää. Koska tuossahan sanotaan tavallaan kuitenkin, että tuo 600 euroa laskutettaisiin neljä kertaa vuodessa (=2400 e), vaikka sitä ennen sanotaan, että maksu on 600 euroa vuodessa.

Että joo. Ja lisäksi sivujen mukaan myös nuo muut hörhellykset.

Itse olen aina halunnut sisäoppilaitokseen, mutta ihan "tavallisen" yläasteen ja lukion olen käynyt. Ehkä sitä joskus vielä päätyy johonkin asumisopistoon. :)
What would The Doctor do?

Poissa sprett

• Naurava nakki
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Helmikuu 26, 2007, 14:44:20 »
Joutuuko siis Anna Tapiolasta lähtemään aina viikonlopuksi kotiin? Pääkaupunkiseudulla asun joten olisi varmaan aika hankalaa. Toisin olen tehnyt Helsingin haut, mutta voihan paikan aina peruuttaa ja lähteä muille maille. Kuulostaa todella kiehtovalta, koska minäkin olen kiinnostunut sisäoppilaitoksista :).

Muokkaus: Joo luin tuolta netistä, että joutuu. Hmm ... menisiköhän liian hankalaksi? Olen tässä ehdottomasti kahden vaiheilla, koska a.) se on kaukana kotoa (vkloput yms.) b.) saako siellä rauhan c.) äiti ei ole innoissaan. Mutta toisaalta varmaan a.) tosi siistiä b.) siellä on hevosia (tarkempaa tietoa?) c.) saa tutustua kaikkiin ihmisiin ja näin. Laittakaas vastausta, että hakuaika ei mene umpeen mun osalta ... :'D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2007, 17:57:54 kirjoittanut sprett »

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #23 : Helmikuu 27, 2007, 13:41:05 »
Lainaus
600 euroa laskutettaisiin neljä kertaa vuodessa (=2400 e)

Minä olin jo että mitä, 2400 euroa, mutta varmaan tarkoitettu yksi nolla pois tuosta? 8)

Ei vaan siis juuri noinhan se menisi, jos 600 euron lasku tipahtaisi postissa neljästi vuodessa. Sitten taas se 600 euroa neljään osaan jaettuna olisi 150 euroa. Minulla ei ole aavistustakaan kumpaa tuossa tarkoitetaan, sen verran huonoa suomea tuo hintaosio tuolla sivulla on. Kertokaa nyt joku, joka siellä käy, niin päästään piinasta? :)
What would The Doctor do?

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • All right
« Vastaus #24 : Helmikuu 27, 2007, 16:31:06 »
Edellytetäänkö hakijoilta muuten evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuulumista?
Syntyperäinen urpå