Kirjoittaja Aihe: Boikotit  (Luettu 7407 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Boikotit
« Vastaus #50 : Kesäkuu 02, 2009, 23:04:23 »
Vielä joitakin vuosia takaperin boikotoin ihan täpinöissäni mm. Mäkkäriä, mutta nykyään vierailen about pari kertaa kuussa siellä - Hesen sapuskat eivät vain ole yhtä hyviä, varsinkaan se kanapuoli, kun yksi kämäinen hampurilainen, Mäkissä sentään on näistä sesonkituotteista myös kanavaihtoehto.
Jos olisin ulkomailla, en varmastikaan kävisi yhdessäkään Mäkkärissä - en voi tajuta, miksi jotkut turistit käyvät innolla jossain Mäkkärissä syömässä, kun samaa kamaa saa Suomestakin; minä ainakin haluaisin hieman edes päästä paikallisen ruuan makuun ja jo periaatteestakin suosia enemmän 'paikallisia' ruokapaikkoja.

Huvittavaa, kuinka jotkut intohimoisesti teetä, kahvia, kaakaota tms. lipittävät jaksavat kauhistella tupakoivalle kaverilleen, kuinka tämä edesauttaa sademetsien tuhoa jne. - ilmeisen tietämättä, että omatkin tavat niiden tuhoa edesauttavat.
Itse en voi juoda kahvia, koska mahani ei sitä kestä, joten tavallaan sitä tulee samalla boikotoituakin. Teestä en muuten vain pidä, joten harvoin sitäkään juon. Kaakao nyt on ok, mutten jaksa ostella mitään kaakaojauheita kaupasta, joten en sitäkään juuri juo.

Punaista lihaa myöskin tavallaan boikotoin, kun en ole sitä syönyt useisiin vuosiin. Onpahan sekin liitoksissa mm. tehotuotantoon ja ilmastonmuutokseen.

Boikotoin ehdottomasti joka ainoaa Rainbow-tuotetta, jota kaupoista löytyy. Hinta-laatu-suhde ei alkuunkaan täsmää. Ehkä olen liian tarkka, mutta mielestäni jopa ananas-purkkien sisältö on pahempaa kuin muut mahdolliset vaihtoehtoiset.
Rainbow-tuotteethan ovat pääsääntöisesti hinta/laatu-suhteeltaan oikein hyviä. Mitä pienempi jalostusaste, sen pienempi ero ns merkkituotteisiin. Itse en niitä enää juuri osta kun ei tarvitse leikkiä köyhää opiskelijaa, mutta se ei johdu siitä, että niissä olisi mitään vikaa.
Siis joo, Rainbow-tuotteet ovat ainakin minusta varsin hyvälaatuisia, vaikken itse niitä tietoisesti suosikaan.

//No joskus ennen olikin eri asia, kun ei Suomessa Mäkkäreitä niin hirveästi ollut, mutta nykyään niitä kyllä piisaa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2009, 09:22:15 kirjoittanut Giladra Carrion »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Carlos

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • LiveJournal
« Vastaus #51 : Kesäkuu 02, 2009, 23:11:39 »
Jos olisin ulkomailla, en varmastikaan kävisi yhdessäkään Mäkkärissä - en voi tajuta, miksi jotkut turistit käyvät innolla jossain Mäkkärissä syömässä, kun samaa kamaa saa Suomestakin; minä ainakin haluaisin hieman edes päästä paikallisen ruuan makuun ja jo periaatteestakin suosia enemmän 'paikallisia' ruokapaikkoja.

Minä kävin pienempänä nimenomaan ulkomailla Mäkkärissä. Syynä oli yksinkertaisesti se, että paikkakunnalle jossa asuin tuli ensimmäinen Mäkkäri vasta joskus 90-luvun puolivälissä ja Hese vieläkin myöhemmin. Kyseessä ei siis ollut sama kama jota sai Suomesta vaan jotain uutta ja erilaista. Eikä niissä kyllä käyty Suomessa ikinä sen jälkeenkään kun ne tulivat.

Poissa Shan

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #52 : Marraskuu 01, 2009, 16:14:37 »
Mä boikotoin ehdottomasti tommy hilfigeriä ja muutamaa muuta kallista merkkiä joiden pomot on ku ne omastais koko maailman vaan koska niillä on joku mukamas hyvä vaatemallisto tai jotai... -.- ja lacostetta ku se on sellanen teini merkki eikä kukaa täysjärkinen osata 30 euron sukkia :D niin ja jotai näyttelijöiitä, en esim. kato lindsay lohanin tai paris hilttonin leffoja.. enkä kuunetele sellasten artistien musaa (ainakaan mielelläni) jotka myy musaansa p***eellään...
"oh, of course, I forgot we'll be hunting down Voldemort in a mobile library." -ron