Kirjoittaja Aihe: Sonata Arctica  (Luettu 55642 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Whinez

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #175 : Huhtikuu 30, 2006, 15:20:16 »
Sonata Arctica on jees Silenceen asti. Winterheartti vielä menee, mutta Reckoning Night on ihan hirveätä paskaa. Sanoitukset on kamalaa lässytystä, ja biisit aivan järkyttäviä. Kaiken lisäksi Portimo on ganska huono rumpali joka levyllä.

Blind

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #176 : Toukokuu 29, 2006, 22:25:18 »
1. kuinka kauan olet kuunnellut?
En tiedä kuinka kauan, mutta niin kauan että tunnistan lauluäänen. :D

2. paras ja huonoin biisi?
Huonointa en osaa nimetä, Tallulah on toki jo niin kulutettu loppuun. Itsellä iskevät The misery ja Shy. Myös Replica on kaunis piisi. Harvemmin olen nyt sonataa kuunnellut.

3. onko levyjä, mitä?
Ei ole. Tietokoneella tosin on varmaan sata Sonatan piisiä. Eivaan en ole varma, sisko on ladannut ne.

4. oma mielipide sonata arcticasta.
Ensinnäkin erisnimet isolla. Mutta Sonata on hyvä pändi, ja odotan innolla näkeväni sen Tuskassa. Vaikkakin ihmettelen että mitä se sielä tekee, eikös Sonata ole suht. lempeätä musiikkia?

Pollexia

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #177 : Toukokuu 29, 2006, 23:32:00 »
Pitääkin nyt ilmoittaa, että Sonatan kappaleesta Last Drop Falls on tullut minun hyvin epävirallinen surubiisini. Aina kun haluan hiljentyä jaq olen surullinen tai masentunut niin kappale lähtee soimaan. Kappale tarttuu kuin liima päähän. Olen tässä kohtapuolin ajatellut ostaa bändiltä jonkun cd:n en enää pelkällä singlellä pärjää.

Osaako joku muuten sanoa, että millä cd:llä Talluah oikein on, tykkään kappaleesta, vaikka kulunut onkin(eikös se ole sonatan kappale?) tai voisitte kertoa cd:n jolla olisi Full Moon, sekin on niin lumoava.

// Kiitos kaunis. *laskee rahojaan ja elää syntärilahjojen toivossa*

Lizlego

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #178 : Toukokuu 30, 2006, 12:11:48 »
Otetaanpas kantaa tähänkin, vaikka en ole mikään Sonata asiantuntija. Minusta Sonatan musiikki on hauskaa tilutusta, mutta en siis millään muotoa sanoisi sitä heviksi, metalliksi kyllä mutta heviä se ei ole nähnytkään. Ja harjaantumattomalle korvalle kyllä uudemmat biisit kuulostavat paremmalta kuin vanhemmat, mutta kai se on eri asia sellaiselle ihmiselle, joka on seurannut bändiä pitempään. Minä en siis ole. Tykkään Sonatan biisien lyriikoista ja se on merkittävää, koska yleensä en kiinnitä mitään huomiota sanoituksiin tai pidän suunnilleen kaikkia sanoituksia ihan ufoina. Tosin minusta Sonatan musiikki on iloista ja sanat ovat jotenkin omassa mielessäni ristiriidassa musiikin kanssa, mutta sama ilmiö toistuu minulla aika usein. Ehkä olen vain niin iloinen persoona, että kaikki musiikki kuulostaa iloiselta, vaikka sanoissa laulettaisiin mitä. ;)

Emotionless

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #179 : Toukokuu 30, 2006, 13:18:17 »
Taidan itsekin tulla jotain kertomaan, vaikka en paljon Sonataa ole kuunnellut.

Olen kuullut ainoastaan Tallulah-biisin ja tälläkin hetkellä sitä kuuntelen. Todella kaunis kipale. Sanoitus on todella hyvä ja musiikki käy niihin sanoihin pirun hyvin. Ainut, mikä särähtääkorvaan vähän inhottavasti, on tuon miehen englanninkielen lausuminen. Ei se kovin pahaa ole, mutta silti vähän ärsyttää ;>

Olen ollut kahdella Sonata Arctican keikalla, mutta silti en ole levyä ostanu. Kesällä menen ruississa katsomaan Sonataa, kun kaveri on kova fanittaja ja tahtoo katsomaan. Toivottavasti ne soittaisivat Tallulahin.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Sonata Arctica
« Vastaus #180 : Toukokuu 30, 2006, 17:13:17 »
Olenpa aikeissa mennä Vauhtiajoihin tuota Sonataa katsomaan, kun ei varmaan muualla tule päästyä tänä kesänä. Muuta näkemisen arvoista siellä ei sitten olekaan. :D Viimeksi olin Sonatan keikalla joskus pari vuotta takaperin ja nyt olisi jo kova hinku päästä taas herroja katselemaan. Onko täällä muita mahdollisesti Vauhtiajoihin tulevia?

For The Sake Of Revenge muuten tuli minulle postissa viime viikolla. Olen sitä aivan rakastuneena katsellut koko viikonlopun. Harmittavan kauan sitä piti odottaa, mutta oli kyllä odottamisen arvoinen.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Sonata Arctica
« Vastaus #181 : Toukokuu 30, 2006, 18:34:00 »
Lainaus
Onko täällä muita mahdollisesti Vauhtiajoihin tulevia?

Minä tulen, jos saan jotain sen asian suhteen aikaiseksi. Tosin jos tahtoisin, voisin työntää kaiken äidin kontolle, kun sillekin on tullut joku Sonata-pakkomielle ja se alunperin ehdottikin sinne Vauhtiajoihin lähtemistä. Täytyypi nyt katsoa että jaksaako tuhlata rahojaan, kun ne muut bändit ovat mitä ovat. Tosin ehkä sinä Sonatan vuoksi voisi uhrautua. :D

For the sake of revenge on muuten aika mahtava. Minä ostin sen lauantaina vaikka en ollutkaan ajatellut että hommaisin sen. Onneksi ostin, se nimittäin on ihana. Siitä tuli hirveä Sonatanfanitus päälle, vaikka viime aikoina en olekaan kuunnellut poikien levyjä hirveästi. ^^ Tosin oli aika ärsyttävää, kun ei saanut rauhassa kattella sitä dvd:tä, kun sisko oli koko ajan vieressä ihmettelemässä että miten ihmeessä Tommy voi paukuttaa niin nopeasti niitä rumpujansa.
Tietääkö kukaan muuten mitä Tony oikein lauloi tuossa Black sheepissä? Minulta meni vähän ohi se, mutta jotain Sonataan viittaavaa se siinä sanoi eikä sellaista kyllä tasan ole varsinaisessa laulussa. :)
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #182 : Kesäkuu 07, 2006, 22:25:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Blind"
Mutta Sonata on hyvä pändi, ja odotan innolla näkeväni sen Tuskassa. Vaikkakin ihmettelen että mitä se sielä tekee, eikös Sonata ole suht. lempeätä musiikkia?

Osa Sonatan musiikista edustaa power metallia ja onhan Sonata ollut Tuskassa ennenkin. On Tuskassa muutakin hard rockia ja saman tyylistä metalliakin ollut ja hyvä vaan, että pitävät monipuolisena valikoiman, monien genrejen kuuntelijoille löytyy jotakin. Tietysti se vähän riippuu, mitä tarkoitat lempeällä. Balladeja ei juurikaan Sonatan festarikeikoilla ole kuulunut. :<

Onhan esimerkiksi Lordikin ollut Tuskassa ja läheskään kaikki eivät miellä heidän musiikkiaan metalliksi.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
Sonata Arctica
« Vastaus #183 : Kesäkuu 08, 2006, 01:10:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Ayasha"
Lainaus käyttäjältä: "Blind"
Mutta Sonata on hyvä pändi, ja odotan innolla näkeväni sen Tuskassa. Vaikkakin ihmettelen että mitä se sielä tekee, eikös Sonata ole suht. lempeätä musiikkia?

Osa Sonatan musiikista edustaa power metallia ja onhan Sonata ollut Tuskassa ennenkin. On Tuskassa muutakin hard rockia ja saman tyylistä metalliakin ollut ja hyvä vaan, että pitävät monipuolisena valikoiman, monien genrejen kuuntelijoille löytyy jotakin. Tietysti se vähän riippuu, mitä tarkoitat lempeällä. Balladeja ei juurikaan Sonatan festarikeikoilla ole kuulunut. :<

Onhan esimerkiksi Lordikin ollut Tuskassa ja läheskään kaikki eivät miellä heidän musiikkiaan metalliksi.

Niinpä, ja lisää off-topikkia: Tänä vuonnakin Tuskan itselleni paras esiintyjä eli Anathema on sekin ollut jo pitkään ihan jotain muuta kuin metallia.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Envu

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #184 : Kesäkuu 15, 2006, 10:34:06 »
Kyllä minä jotenkin miellän Sonatan metalliksi silti, vaikka se lempeää onkin. Pitäähän sitä nyt välillä rentoutua kuuntelemalla jotain kevyempääkin, eikä Sonata ole ollenkaan huono vaihtoehto tähän.

Mutta nämähän ovat kaikki mielipideasioita, melkein. Kategoriat ( etenkin alakategoriat, tyyliin power metal, death metal jne. ) kyllä ovat hirveitä järjestellä, joten tyydyn vain siihen metalli-leimaan.

Ja Tuskaan tulossa itsekin, Sonata lähes pakollisena nähtävänä. Mikä pelottavinta, pikkusiskoni on tulossa kuten myös äiti ja isä. Että tällaista meillä, Sonata on ihan kaikkien musiikkia ( paitsi teinipikkuveljeni :p ).

Lainaus käyttäjältä: "Asoalian"
Tietääkö kukaan muuten mitä Tony oikein lauloi tuossa Black sheepissä? Minulta meni vähän ohi se, mutta jotain Sonataan viittaavaa se siinä sanoi eikä sellaista kyllä tasan ole varsinaisessa laulussa. :)

"We're not Iron Maiden and we're not from England,
we are Sonata and we come from Finland"

Jotain tuonkaltaista se oli. Pisti kyllä vähän hymyilyttämään, kun tuota biisiä kuuli ekaan kertaan ja odotti jo vanhaa tuttua aloitusta.. Ja sitten jotain ihan muuta sölkötystä! Sitten oli ihan wtf-olo ja oli pariin kertaan pakko kuunnella uudelleen, jotta käsitti. ;)

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Sonata Arctica
« Vastaus #185 : Kesäkuu 16, 2006, 17:33:13 »
Laulaja olisi voinut opiskella ääntämystä enemmän ennenkuin alkoi laulamaan, sillä vaikka englannintaitoni aika hyvin onkin, en välillä meinaa saada mitään selvää sanoista.

No mutta ei se mitään, sillä musiikkihan tässä on pääasia. Sonatan melodiat ovat hienoja, ja laulaja ei laula nuotin vierestä. Rumpali on tylsä ku mikä, sillä hänellä on tasan kaksi komppia joita hän käyttää. Muuten bändi on ihan kiva, ja tylsyydestä huolimatta rumpali pysyy kuitenkin tahdissa, ja jaksaa soittaa pitkään. Tahdissa pysyminenhän on tärkeintä kuitenkin:)

Joo no mutta lol. Children of Bodom on kivempaa kuunneltavaa aamuisin, mutta iltaisin tekee mieli kuunnella Sonata Arcticaa.

Poissa summershine

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #186 : Heinäkuu 23, 2006, 13:23:25 »
Pelkäsin jo, että täällä ei tosiaan ole omaa topiccia Sonatalle. Itse olen menossa Ankkarockiin kyseistä bändiä kuuntelemaan. Tarkoitus tätä päätöstä ennen oli mennä niin ruisrockiin, Vauhtiajoihin kuin Tuskaankin, mutta kaikkiin tuli jokin este. Olin jo itkuraivarin partaalla, kun näytti siltä etten Sonataa tule näkemään pitkään aikaan. :D Onneksi asiat järjestyi ja nyt pääsen Ankkaan. Bändiä kun en aikaisemmin ole nähnyt.

Olen nyt kuunnellut Sonataa melkein vuoden ja kiitos siitä kuuluu rakkaalle iskälleni. Hän soitti yhdessä vaiheessa Sonataa niin paljon, että siitä oli yksinkertaisesti pakko ruveta pitämään, jotta täällä pärjäsi. Lisäksi asiaa auttoi myös se, että olin juuri tutustunut tähän raskaamman musiikin sarjaan Nightwishin muodossa. Sitä ennen 'hevi'-sana oli minulle yhtä kuin kirosana. Olen kyllä todella tyytyväinen, että pääsin tutustumaan tähän monisyiseen musiikkiin, jossa on erittäin mahtavat melodiat.

Tässä näiden kuukausien kuluessa Sonatasta on muodostunut yksi ykkösbändeistäni ja sitä tulee kuunneltua melkein päivittäin niin, että perheenjäseneni eivät jaksa sitä kuunnellakaan esim. autossa. Tosin kaikki meidän perheestä Sonatasta pitävät ja paljon. Useimmat kavereistani eivät suuremmin Sonatasta tykkää, vaikka kuinka olen yrittänyt heitä tutustuttaa tähän musiikkiin. Toisaalta eivät he pahemmin Sonataa ole kuunnelleetkaan.

Tuosta Tony Kakon ääntämisestä vielä. Mielestäni hän on harpannut IIISON harppauksen eteenpäin siinä suhteessa, jos vertaa esimerkiksi Eclipticaa ja uusinta levyä toisiinsa (en osaa kirjoittaa sitä näin yhtäkkiä :D). Lisäksi se kuulostaa jo aika hyvältä jo keikoillakin, jos For the sake of Revengen live-cd:tä (iskä meni jo ostamaan sen eikä tiennyt, että myös DVD on olemassa...) on uskominen.

Suosikkini Sonatan albumeista on Silence ehdottomasti ja Winterheart's guild ja Ecliptica tulevat heti perässä. Uusin levy on vieläkin hieman pureksinnan alla, kun en sitä ole oikein ehtinyt ajatuksen kanssa kuunnella. Näin en ole vielä osannut päättää pidänkö kyseisestä levystä vai en. Levyllä on hyviäkin elementtejä, mutta silti siitä tuntuu ainakin parin kuuntelukerran jälkeen puuttuvan jotain olennaista. Mutta suodettakoon yksi huonotasoisempi levykin, kunhan vielä soittavat keikoilla vanhempiakin biisejä ja paikkaavat tilanteen seuraavalla levyllä. Sitä odotan innolla ja kauhulla.

muoks//Pakko päivitellä tuota viimeistä kappaletta. Reckoning Night on nyt parasta mielestäni, mitä Sonata on ikinä tehnyt. Jonkin aikaa kesti ennen kuin useimmat biiseistä todella aukenivat, mutta kyllä kannatti! Erityisesti Wildfire (Henkan taustalaulu sopii tähän mielettömän hyvin) ja WPBO ovat mahtavia.
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Tessa

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #187 : Heinäkuu 23, 2006, 17:48:51 »
Näin Sonatan kun olin Tuskassa. Veti tosi hyvän keikan. ^^ Ennen tuskaa olin satunnaisesti Sonataa kuunnellut, mutta en miksikään suureksi faniksi itseäni voinut kutsua. Sonatan keikan aikana tapahtui kaikkea mukavaa omalla kohdallani ja sen takia parikin biisiä tuovat aina ihania muistoja mieleen. Rakastuin Full Mooniin siellä. <3 Omistan itse levyn Reckoning Night(kirjoitetaanko se noin?), ja sitä olen sitten kuunnellut. Mp3-soittimella on myös paljonpaljon Sonataa. Sonata on yksi lempibändeistäni, sillä siihen ei kyllästy helposti ja biisit ovat mukavan "laulettavia" ja niissä käsitellään hyviä aiheita. Propsit Full Moonille. -.^

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #188 : Heinäkuu 30, 2006, 18:35:10 »
Vauhtiajot sitten tulivat ja menivät, ja Sonata veti todella upean keikan minun mielestäni - senhän takia niihin kemuihin meikäläinenkin vaelsi. Menin puolisen tuntia ennen keikan alkua odottelemaan, ja pääsinkin melkein eteen.

Keikan jälkeen kurkussa tuntui aika hauskalta ja kädet oli aika punaiset. Tuli huudettua ja laulettua melko tavalla. Varsinkin Tallulahin jätkät vetivät upeasti, ja olin vähällä alkaa itkeä. Jäi kyllä harmittamaan, kun en saanut edes rumpupalikkaa. :b

Minusta jätkät vetivät oikein energisen ja hyvän keikan. Siitä onkin jo sellaiset parisen vuotta, kun viimeksi heitä kävin katsomassa ja täytyy sanoa, että tekipä eeverttiä. :D Encore olisi kyllä ollut mukava, mutta kaipa siinä oli tietty kiire saada t.A.T.u:n bändin tavarat lavalle. Seisoskelin paikalla vielä hetken nimikirjoitusten toivossa, mutta en viitsinyt jäädä pitkäksi aikaa, kun kaverini odottelivat ulkopuolella. Olittekos paikalla ja jos olitte, niin tulivatko herrat nimikirjoituksia jakelemaan?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #189 : Elokuu 20, 2006, 17:28:41 »
Noh. Vauhtiajoihin minä en jaksanut mennä, mutta näinpä Sonatan Ankkarockissa. ^^ Toiseen riviin sain ängettyä itseni, jee. Ja hyvän keikan vetivät siellä, vaikka olikin todella huono settilista. Jotenkin sekava ja hysteerinen. Melkein pelkkiä nopeita ja juuri niitä, mistä en pidä yhtään, tai ainakaan niin paljoa. Vähän hitaammista eivät vetäneet kuin Blinded no moren ja Tallulahin. Jälkimmäisen olisi saanut jättää pois, ja laittaa tilalle Shamandalien vaikka. Tallulahiin on ihan kyllästynyt. ^^ Mutta Vodkan sentään soittivat. Se on kyllä ihan paras. :)

Lainaus käyttäjältä: "Rainmaker"
Keikan jälkeen kurkussa tuntui aika hauskalta ja kädet oli aika punaiset. Tuli huudettua ja laulettua melko tavalla. Jäi kyllä harmittamaan, kun en saanut edes rumpupalikkaa. :b

Sama täällä. Tuli vähän kädet kipeiksi, kun koko tunnin keikan ajan piti niitä tauotta ilmassa. Mutta ei voi mitään, Sonata vaan on niin hyvä bändi että on pakko riehua ihan liikaa.. ^^

Olittekos paikalla ja jos olitte, niin tulivatko herrat nimikirjoituksia jakelemaan?

Vauhtiajoista en tiedä, mutta Ankassa eivät ainakaan tulleet sinne minnekään nimmareita jakamaan. ^^ Minä kuitenkin sain bongattua Tommyn ja Markon (neljä kertaa, hehhehhee) ja sain niiltä nimmarit..

Onko muuten yksikään vuotislainen tulossa ensi lauantaina Kemiin Sonatan keikalle? Minä olen menossa, liput on jo ja kaikki. Tulee varmaan ihana keikka. <3

Enskuli

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #190 : Elokuu 20, 2006, 21:35:51 »
^ Mä olen tietenkin menossa katsomaan kun tänne kotikaupunkiin tulevat :) Liput on mullakin jo sinne. Odotan innolla :D

Mutta siis. Tykkään kyllä Sonatasta, vaikkakaan en yhtään levyä vielä omista. Lainasin kirjastosta Silnce levyn ja sitä olen kuunnellut. En osaa sanoa kauanko olen kuunnellut koska tää on vähän sellaista kausiluontoista mulla :D Mutta on siitä jo monta vuotta kun olen ekan kerran näistä kuullut. Lempibiisejä en osaa oikein sanoa, mutta pakko sanoa että Black Sheep iskee.

Poissa summershine

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #191 : Elokuu 21, 2006, 22:49:23 »

Olittekos paikalla ja jos olitte, niin tulivatko herrat nimikirjoituksia jakelemaan?

Vauhtiajoista en tiedä, mutta Ankassa eivät ainakaan tulleet sinne minnekään nimmareita jakamaan. ^^ Minä kuitenkin sain bongattua Tommyn ja Markon (neljä kertaa, hehhehhee) ja sain niiltä nimmarit..

Kyllä ne tuli nimmareita jakamaan, kun tarpeeksi kauan niitä odotettiin muutaman muun sonata-fanin kanssa yhdellä aukolla. Sain kuvat kaikista ja Reckoning night-kansilehdissä komeilee kaikkien nimmarit oikeiden kuvien kohdalla. :)

Sonata todellakin rokkasi Ankassa, vaikka olikin perussettilista (tosin taitaa olla festareilla aika samanlainen joka kerta..). Olisin toisaalta kuitenkin kaivannut jotain harvinaisempia keikkavetoja, mutta kyllä tämä ensimmäisestä keikasta kävi. :) Harmitti tosin, kun Rock to the riverissä olivat sitten vetäneet muun muassa The end of this chapterin ja setti oli vielä puolentoista tunnin mittainen. Ja siis tietenkään en siellä ollut Kemiinkään en pääse ja ärsyttää vietävästi. No, ei kun uutta levyä odottelemaan. Sitten ryntään keikalle suoraan, kun keikkatauko on ohi, kunhan tulevat vähän lähemmäksi keikalle!

muoks// Voisinpa nyt vastata kysymyksiin, joita keskustelun aloittaja kyseli:

3. onko levyjä, mitä?

Vastaukset:

1. Melkein vuoden. Marraskuun alussa tulee vuosi täyteen. :)
2. Huonoin (ja samalla ainoa varsinainen huono) on varmaan Shy, jota ei edes varsinaisilta albumeilta löydy. Vähän liian yksinkertainen minun makuuni. Lisäksi sanat ovat mielestäni aika huonot kyseisessä biisissä.
3.Kaikki muut levyt aitoina, paitsi Winterheart's guild poltettuna, mutta sekin on hankintalistalla. :)
4.Sen voi periaatteessa lukea ensimmäisestä viestistäni tähän topicciin. Selaile vähän ylöspäin tätä topicia, niin löydät.

Muoks////

Lainaus käyttäjältä: "whisplet"
Onko muuten yksikään vuotislainen tulossa ensi lauantaina Kemiin Sonatan keikalle? Minä olen menossa, liput on jo ja kaikki. Tulee varmaan ihana keikka. <3

Olin! Aika mielettömän huisi pläjäys. Tykkäilin kovasti. Shy oli kovin herttainen, kyynelehtimään melkein rupesin :o Ja ah, Hiljaisen talven lapsi!

Siellä olisin kyl halunnu olla...! Pikkasen harmitti, kun sain tietää yllätysvieraista. :/ Siellä oli varmaan hyvä meininki. Mut ens vuonna sitten! :) Hyvää kannattaa odottaa!
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

whisplet

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #192 : Elokuu 30, 2006, 14:15:46 »

Olin! Aika mielettömän huisi pläjäys. Tykkäilin kovasti. Shy oli kovin herttainen, kyynelehtimään melkein rupesin :o Ja ah, Hiljaisen talven lapsi!

Muocho

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #193 : Elokuu 31, 2006, 10:18:03 »
- öööm. Sanotaanko.. Vuosi, pari. En tarkalleen muista.

- Parhaaksi sanoisin The Miseryn tai My Selenen, huonoin on minun mielestä Last Drop Falls, en ole koskaan tykännyt kappaleesta, en oikeastaan tiedä miksi.

3. onko levyjä, mitä?
- Juu, Winterheart's Guildin omistan, ja aikas paljon kappaleita koneelle tullut imuteltua.

- Sonata Arctica on Nightwishin tapaan yksi Suomen parhaimmista Power Metal yhtyeistä, minun mielestä siksi, että jokainen yhtyeen jäsen osaa asiansa ja tekee sitä innoissaan. Kovasti odotellaan seuraavaa studiolevyä.

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #194 : Elokuu 31, 2006, 18:00:04 »
Lainaus käyttäjältä: "whisplet"

Juu, aivan loistava keikka oli. Ehdottomasti paras, jolla tähän mennessä olen ollut. Kakkosriviin sain peräti itseni ängettyä, sinne Janin puolelle. ^^ Mainion settilistan olivat sinne laittaneet, oli mukavaa kuulla Dream Thieves, Shy ja Champagne bath kun niitä luultavasti hieman harvemmin soitetaan. Ja Hiljaisen talven lapsi oli myös aika ihana, etenkin kun olivat Tuomaksen onnistuneet sinne raahaamaan... Välispiikit olivat nekin hieman liian loistavat, etenkin Janin 'Tuomas erotti meidät kaikki'-kommentti ennen Shytä.
Ilotus oli nätti sekin, meinasi ihan ruveta itkettämään siinä vaiheessa kun Draw me-instrumentaali alkoi soida. Tosin sen ilotulituksen takia meni vähän niiden kumarrukset ohi, mutta eivät pahasti onneksi sentään.
Nyt pitäisi vain sitten seuraavaa levyä ruveta odottelemaan, toivottavasti saavat sen tehtyä pian. :)

Lainaus
Tuosta Tony Kakon ääntämisestä vielä. Mielestäni hän on harpannut IIISON harppauksen eteenpäin siinä suhteessa, jos vertaa esimerkiksi Eclipticaa ja uusinta levyä toisiinsa. Lisäksi se kuulostaa jo aika hyvältä jo keikoillakin.

Kyllähän Reckoning nightiltäkin vielä joitain ääntämistökkejä löytyy, mutta eivät ne kyllä todellakaan niin silmiinpistäviä ole kuin ensimmäisellä ja toisella levyllä. Ärsyttää vain se, ettei Tony ikinä ole oppinut lausumaan "you"tä oikein, vaan se on aina "juu". Livenä se kuitenkin osaa "you"nkin sanoa oikein, toivottavasti myös seuraavalla studiolevyllä. ^__^

vhtrjr

• Ankeuttaja
Mistä?
« Vastaus #195 : Syyskuu 04, 2006, 21:07:13 »
mistä sais kappaleen sanoja???

Zemina

• Ankeuttaja
Re: Mistä?
« Vastaus #196 : Syyskuu 04, 2006, 21:42:36 »
Lainaus käyttäjältä: "vhtrjr"
mistä sais kappaleen sanoja???

Google on aina keksitty. Mutta kokeile vaikkapa Sonatan kotisivuilta http://www.sonataarctica.info > discography > valitse albumi. Tai sitten helpoimman kautta http://www.darklyrics.com/s/sonataarctica.html Dark Lyrics on ystävä.

Poissa escalier

• ilkeännäköinen
  • Vuotislainen
    • A word, please.
Sonata Arctica
« Vastaus #197 : Syyskuu 07, 2006, 22:48:56 »
Outoa, luulin jo kommentoineeni tätä :D, mutta juu Narnian ohella lempibändini...

1. kuinka kauan olet kuunnellut? Nyt vähän yli vuoden, kaveri (joka itse kuuntelee Nigthwishiä) Suositteli minille ja siitä alkoi minun ja Sonatan rakkaustarina :D

2. paras ja huonoin biisi? Parhaimpiin lasken Victoria's Secretin (ensimmäinen minkä kuulin!), The Miseryn, The end of this chapterin, Tallulahin, Blinded no moren ja Tallulahin. Huonoipaa en osaa nyt sanoa..

3. onko levyjä, mitä? Reckoning night, Silence ja Winterheart's Guild

4. oma mielipide sonata arcticasta. Ihana sondi, pidän Tonyn äänestä ja lausumistavasta (vaikka sitä jotkut arvostelevatkin :D). Toivontodella, että pääsen bändin keikalle joskus..
"You may have created my past and screwed up my present but you have no control over my future."
-David Klass

Shiara

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #198 : Syyskuu 08, 2006, 21:31:01 »
Kuten myös, luulin ja oletin kommentoineeni tähän ketjuun jotain, mutta parin kerran epäuskoinen topicin läpikäynti osoitti, että olen ollut tyhmä enkä ole kommentoinut.

Sonata Arcticaa olen kuunnellut alkuvuodesta 2005 saakka. En siis ihan hirveän kauaa, mutta tarpeeksi kauan totaalisen kiintymys- ja riippuvuussuhteen muodostamiseen jätkien musiikista. Olen ylpeä siitä, että löysin Sonatan ihan itse, ilman että kukaan kehui bändiä minulle, ilman että sitä minulle erityisesti suositeltiin. Joku kaunis päivä vain päätin hankkia levyn, Winterheart's guildin ja jäin koukkuun. Pienellä viiveellä tosin, kävi kuten kaikkien muidenkin uusien levyjen kanssa. Kun ostan uuden levyn, varsinkin jonkin vähemmän tutun bändin, menee muutamia kuukausia ennen kuin levy pääsee tehokulutukseen. Täytyy ensin jonkin aikaa ihailla levyä hyllyssä ;) Kuuntelin kuitenkin sen verran, että tiesin ja osasin kaikki WHG:n kappaleet Ankkarockissa 2005, kun näin Sonatan ensimmäisen kerran livenä.

Toinen kerta tuli, kun olin Nightwishin Hartwall Areenan keikalla, jossa - kuten kaikki tietävät - Sonata oli lämppärinä. Sitä ennen hankin Reckoning nightin, jota tosin ensimmäisen kerran kuuntelin vasta junassa matkalla Helsinkiin...

Sen jälkeen olen tässä viimeisen vuoden aikana hommannut kaikki loputkin albumit, sekä For the sake or revengenkin itse asiassa juuri eilen ja sitä on sitten aktiivisesti pyöritetty DVD-soittimessa tänään, kun ei ollut kouluakaan. Kesällä oli vähän Sonata -taukoa, kun oli sellainen Provinssirockin aikaansaama The Ark -kausi, mutta se hiipui aika nopeasti kun vähän ylikulutin... Sonatalle tosin ei näköjään niin voi käydä, olen nyt Vauhtiajoista saakka kuunnellut melkein pelkästään Sonataa ja koko ajan vain addiktoidun yhä vahvemmin :D

Että sellainen Sonata -historia ;) Ette arvaa paljonko otti päähän kun tajusin etten pääse Kemin keikalle. Sitä kun on vähän PA niin... Olin ihan varma että tuo keikka tulisi olemaan jotain tosi loistavaa, ja siinä vaiheessa sitten teki mieli itkeä kun kuulin (tai itseasiassa täältä luin), että siellä oli ollut Tuomas Holopainenkin :/

Sonatassa tykkään ehkä eniten niiden musiikin melodisuudesta. Minulla musiikissa kaikkein tärkeintä on melodia, lyriikat ja muu tulee sitten vähän matkan päässä perässä. No, melodisuuden lisäksi Sonatan musiikki on makuuni juuri sopivan raskasta ja lyriikatkin ovat jotain niin hienoja. Ja tykkään Tonyn äänestä. Oli muuten jännä kuulla sen laulavan suomeksi Hiljaisen talven lapsessa. Hyvältä kuullosti niinkin :) Sillä vaan on jotenkin niin monipuolinen ääni, saa aikaan kaikkia ihan ihmesoundeja, positiivisessa mielessä.

Jätkien live-esiintyminen on jotain tosi koukuttavaa ja loistavaa ja keikan jälkeen elää sellaisessa Sonata-huumassa seuraavat kaksi viikkoa. Vähintään ;D

En osaa sanoa parasta levyä, en myöskään parasta kappaletta. Niitä vain on niin paljon enkä osaa eritellä sitä parasta, eikä kyllä ole ainuttakaan sellaista kappaletta, jonka levyä kuunnellessani hyppäisin yli. Tai no, ehkä joskus Tallulahin mutta senkin siksi että sitä on kuullut niin paljon radiosta yms. Eikä sekään huono ole, vähän kulutettu vain.

Ensi kesänä kierrän kaikki niiden Suomen keikat (ja saan itsellenikin sellaisen Portimon rumpukapulan, tai Liimataisen plektran tai edes jotain; olin niin kateellinen kaverini serkulle Vauhtiajoissa, kun nappasi rumpukapulan... no, sain edes pitää sitä kädessäni, sekin oli jo paljon :)) jos vaan on aikaa ja rahaa. Jälkimmäistäkään en katso välttämättä esteeksi ;)

Ja mikä soi tälläkin hetkellä ämpärissä? No tietysti... Sonata Arctica!

[muoks]

Ja tämä oli taas tätä että anna loistava aihe ja minä kirjoitan :D

[/muoks]

Poissa Sahara

• Satakieli
  • Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #199 : Syyskuu 10, 2006, 19:36:08 »
Minä löysin Sonata Arctican, kun kuulin netissä Tallulahin, Replican ja Shamandalien n. puoli vuotta sitten. Kaikki oli aivan loistavia lauluja. Päätin siten ostaa niiden levyn noiden kolmen laulun perusteella. Mikä on muuten minulle todella poikkeuksellista. En juuri koskaan osta levyjä. Eli siis tykkäsin todellla paljon niistä kolmesta laulusta. Löysin sitten Ecliptica levyn, enkä pettynyt.

Lempilauluni (niistä mitä olen kuullut) on Tallulah, Replica, Shamandalie, Letter to Dana ja Fullmoon. Huonoja on pari, mutta en muista niiden nimiä. No Victoria`s secret ei oo parhaimmasta päästä.

Levyistä omistan siis Ecliptican ja For The Sake Of Revengen. Luulin että se toka on joku kokoelma, mutta ei se ollutkaan... Eka olin aika järkyttynyt, että onko tää koko levy joltain keikalta nauhotettu?! Mutta sitten se kuulostikin aika hyvältä. olentosifiksu
Levyjä aion ostaa lisääkin vielä. Haluaisin ainakin Silencen, koska siinä on kai Tallulah, mutta en ole löytänyt sitä mistään.

Eli siis Sonata Arctica on tosi hyvä bändi. Onneksi löysin sen, ja ostin riskillä koko levyn. Hienoa musiikkia!