Kirjoittaja Aihe: Sonata Arctica  (Luettu 53599 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Winterheart

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #125 : Lokakuu 29, 2004, 16:19:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Xeemu"
Itse asiassa Wrecking the Sphere on ainoastaan Japanin ja Korean versiossa. Digi- pakin lopussa oleva jammaus on ööh.. jammausta. Sonata Arcticallahan on joka levyn lopussa jotakin erikoista tai vähemmän erikoista.

Kyllä se on myös ihan tässä normaalissa versiossa.

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #126 : Lokakuu 29, 2004, 16:51:21 »
Kansivihkossahan tuota ei mainita, mutta kun koneelta levyä kuuntelin, niin kappaleen kohdalla luki Wrecking the Sphere. Siis juuri se jammaus-juttu kyseessä, mutta noin tämä kone minulle asian ilmoitti.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Sonata Arctica
« Vastaus #127 : Lokakuu 29, 2004, 17:22:36 »
Muistaakseni Japanin versiolla tämä Wrecking The Sphere oli sellaiset seitsemän minuuttia pitkä. Että tämä ns. piiloraita on varmaankin sitten vain jonkinlainen jammailu.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Xeemu

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #128 : Lokakuu 29, 2004, 18:50:58 »
Laitetaanpas vielä Wrecking the Spheren lyriikat näkyville.

Wrecking The Sphere

I see the landscape before me
So beautiful it makes me smile
Those whispering sounds in silence
Reaching for me, trying to warn me...once again.

Wake up to sense the violence
Right and wrong, clear and strong
Whispering sounds in the darkness
'The time will come to undo what you have done...'

'What if the seas can't save you
From the fires of this world...
You left no trees to keep you
on the surface, when the day comes...'

'The push that you gave derailed me
...on my knees, broken seals
Your vagary led to the slience...'
...I can't hear you.

'Please cast the die
Paint the horizon with the right shade of red
When the oceans rice
Mother cleans the slate and the cradle becomes
your grave...'

'What if the seas can't save you
You left no trees to keep you
on the surface, the oceans rise...'

Under the sky...
we create our future
Towards the end we tend to forget
Is world such a bad place
Why are we wrecking the sphere...

Four seasons turn into two,
Two less seats in the ancient guild
The bond is now obselete...
You gave us the roots and the wings,
the more you gave, the more we parted from you.
This day seems so infinite
We never learned to be afraid...

Pray no, you should not pray now
Must believe in yourself
All the choices you make
Will define you in the end
Truly, we're a lost cause
A tiny rhymless word
In the poem of time

What if the seas can't save you
You left no trees to help you
back to surface, when the oceans rise...

Että noin. Jammaussesiossa puhutaan jostain Best Flamencosta ja ihmetellään aprillipilan jälkeen kadonnuta basisti Paasikoskea

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #129 : Lokakuu 31, 2004, 20:10:15 »
Äsken tuli Subilta Don't Say A Wordin video. Ihan mukava video sinäänsä, ei ehkä kovin mieleenpainuva, mutta ihan miellyttävä katsoa.
Pitkää tukkaa ainakin heilui aika kiitettävästi. ;>

Myös Liimataisen kitarasoolo kuvattiin ihan kivasti. Jostain syystä Henrik näytti mielestäni vähän oudolta, hieman erin näköinen mitä kesällä oli. :D

Tommy oli suloinen itsensä, symppis. <3 Tommyn hiukset on kasvanut kivaksi vuosien varrella (eron huomaa kun katsoo Ecliptican kansi lehtistä..).

Xeemu

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #130 : Lokakuu 31, 2004, 21:33:47 »
No on kyllä Ecliptican kannesta muuttunut myös Tony "hieman" parempaan suuntan. Harmi, etten tietenkään ollut telkkarin ääressä. Jotenkin minulla on tapana missata tällaiset jutut.

Newilya

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #131 : Marraskuu 27, 2004, 17:41:37 »
Täällä taas. :>

Joululahjalistan ykkösenä on hillunut jo monta päivää tietenkin albumi Reckoning Night, mutta kohtalon syvistä oikuista koneelleni on jotenkin ihmeellisesti ilmestynyt pari kyseisen levyn kappaletta.. *köhköh* En minä vaan tiedä mistään musiikin lataamisesta mitään.

Noh, anyway.
Voisin vaikka kertoa oman pienen mielipiteeni parista kappaleesta:

Ain't Your Fairytale - En pidä alusta, ihme rahinaa. Tekee mieli itsekin yskiä kurkku selväksi siinä samalla. o_O Jotenkin tulee mieleen sana pikakelaus seuraavaksi, mutta loppua kohden kappale on oikein hyvä. Tykkään ja sanat ovat ihania, kuten aina. Kappale joka on ok:n yläpuolella muttei silti ole kolahtamisen arvoinen. (paitsi kun kappaleen nimi lauletaan.. tykästyin siihen kohtaan :>)

Blinded No More - Latasin tämän kappaleen pari minuuttia sitten. En ole vielä hirveästi ehtinyt tutustua, mutta ihan hyvältä vaikuttaa. Näitä kappaleita on muuten erittäin vaikea arvioida, kun kaikki vaikuttavat niin hyviltä. Ei mitään valittamista. :)

Don't Say A Word - Noniin. \o/ Tässä kappale joka kolahtaa ihan täysillä, olin ihan fiiliksissä kun kuulin ekan kerran. Rakastan kertosäettä, rakastan joka sanaa ja melodiaa, koko kappale aiheuttaa sydämen läpätystä ja pakonomaista tarvetta laulaa mukana. Do I need to say more? Ihastuin myös sanojen ns. voimakkuuteen, antaa enemmän tunnetta ja voimaa koko kappaleelle.

Shamandalie - Tämä oli ensimmäinen lataamani kappale kys. levyltä ja olin heti että "hitto vie jos muut kappaleet ovat samaa tasoa niin tämä cd on suoraan seitsemännestä taivaasta". <3 Fiilistelykappale, sanat oppii helposti ja on niitä todellakin tullut laulettua. Hyvän kappaleen tunnistaa siitä, että se jotenkin koskettaa sisältä.. tämä kappale tuntuu ravistelevan minut riekaleiksi.

[Edit]
Misplaced - Unohdin mainita tämän kappaleen kokonaan. Täytyy sanoa, että sanat ovat vallan ihanat, mutta toteutuksesta en oikein pidä.. Ainakaan aluksi, musiikki selvästi paranee jo keskikohdassa ja loppu on ok. Tietyssä mielentilassa pitäisi erittäin paljon, mutta nyt ei oikein toimi. Ihan hyvä kappale silti, ei valittamista tai pettymyksiä.

Tämähän on melkein pelottavaa, viime viestissä kovasti yritin väittää etten mikään kova fanittaja ole mutta enää en olisi niin varma. Katsotaan miten käy kun Reckoning Night on levyhyllyssä..

Ja ette voi edes arvata harmittaako kun en ollut Tampereella Sonatan keikalla tänään. Suoraan sanoen vähän vituttaa. :/
Ne, jotka siellä olivat, kertokaahan vähän miten live-esitykset kolahtivat.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Sonata Arctica
« Vastaus #132 : Marraskuu 28, 2004, 13:45:35 »
Eilen Tampereen Pakkahuoneella Sonataa katsomassa. Ensimmäisen kerran näin Sonatan livenä ja hyvä mieli jäi. Keikalla fiilis ei ollut samanlainen kuin Nightwishin esiintyessä, mutta todellakin tykkäsin. Ehkä voisin kuitenkin verrata tätä siihen, kun olin ekalla NW:n keikalla, vähän tutustutaan hommaan...

Mielestäni biisit toimivat hyvin. Aloittivat Misplacedilla, kakkosena Blinded No More. Päättivät Don't Say A Wordiin ja The Cageen. Biisilistaa en enää muista, ainakaan järjestyksessä (joku muu voi sen pistää...) Tulihan se Broken siellä, mutta niin ajattelinkin. Suurena yllätyksenä tulivat Shamandalie, The End of This Chapter ja Gravenimage (parin minuutin pätkä alusta). En ollut ollenkaan odottanut niitä ja kyllä syntyi erittäin leveä virne naamalle ja kaikissa lauloin niin kovaa kuin kehtasin :) Fullmoon olisi ollut lähes pakollinen, olihan juuri edellisenä päivänä ollut täysikuu, ja näytti siltä vielä eilen, mutta se jäi uupumaan...

Suunnilleen kolmannessa rivissä olin kahden kaverini kanssa, keskellä. Pari pitempää oli edessäni, jotka häiritsivät näkyvyyttä välillä. Ja puoli välissä keikkaan pari naispuolista ryhtyivät tappelemaan, kiskoivat toisiaan hiuksista tönien muita. Taisivat olla hiprakassa... Se oli miinus keikalla, joka ei tosiaankaan johtunut Sonatasta. Keikan jälkeen odottelimme varmaankin melkein puolitoista tuntia backstagen ovella poikia tulemaan nimmareita jakamaan. Onnistuin saamaan Janin nimmarin (Reckoning Nightiin oman kuvansa kohdalle) ja lopulta myös Tonyn nimmarin. Lähes kaikki muut fanit olivat jo lähteneet ja pyysin päästä samaan kuvaan Tonyn kanssa. Ja nyt minulla on hieno kuva minusta ja Tonysta, jossa Tonylla on toppatakki ja kaulaliina, huppu päässä :)

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #133 : Marraskuu 29, 2004, 17:50:48 »
Olin myös Tampereen keikalla, kyllähän siellä hauskaa oli. (: Toinen keikka siis mitä Sonatalta näin ja tähän settiin olinkin sitten todella tyytyväinen, Tuskan settihän minut jätti hieman kylmäksi, vaikka hyvä keikkahan sekin oli.

Eturivissä olin, Janin ja Tonyn välissä suurinpiirtein. Olin enemmän kuin onnellinen kun soittivat Replican, The End Of This Chapterin, Blinded No Moren ja etenkin Shamandalien! Shamandalie on sellainen kappale, että minun tekisi mieli vain itkeä kun se on niin kaunis. Tony taisi unohtaa sanat yhdessä kohtaa, hän oli niin suloinen hakiessaan sanoja päästään, että olisi mieli tehnyt hypätä sinne lavalle halaamaan häntä. Ja välillä muutenkin, kun osasi näyttää välillä niin perkeleen masentuneelta. :D

Kaikki biisit huusin mukana niin lujaa kuin pystyin ja tosiaan nautin tuosta keikasta todella, vaikkei tunnelma ollutkaan ihan niin korkealla kuin Nightwishin Nosturin keikalla. Nosturi on mielestäni huomattavasti rennompi keikkapaikka kuin Pakkahuone.

Paasikoski se sitten vaan osaa olla niin huomaamaton lavaesiintyjä, täytyy sanoa, että minä en edes muistanut kuin vasta keikan jälkeen, että sekin kuuluu siihen bändiin. Liikkuuko se siellä lavalla ollenkaan? O.o En tosiaankaan huomannut häntä.

Pidän Sonatan live-esiintymisestä, voisin sanoa, että he jopa hieman näyttelevät lavalla, tekevät keikasta katsomisen arvoisen. (: Otettiin jonkun verran kuvia taas keikasta, yhdessä vaiheessa Kakko tuli vartavasten sen takia seisomaan Liimataisen viereen, että me saataisiin niistä kuvia. :D Hauska mies, arvostan häntä todella.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #134 : Marraskuu 30, 2004, 18:15:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Ayasha"

Paasikoski se sitten vaan osaa olla niin huomaamaton lavaesiintyjä, täytyy sanoa, että minä en edes muistanut kuin vasta keikan jälkeen, että sekin kuuluu siihen bändiin. Liikkuuko se siellä lavalla ollenkaan? O.o En tosiaankaan huomannut häntä.

Sama juttu. Itse asiassa en juurikaan huomioinut muitakaan bändin jäseniä (paitsi alussa), ainoastaan Tonyn. Yksi syy varmaan olivat ne seilailevat hujopit edessäni...

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #135 : Joulukuu 01, 2004, 17:28:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Ruiskaunokki"

Sama juttu. Itse asiassa en juurikaan huomioinut muitakaan bändin jäseniä (paitsi alussa), ainoastaan Tonyn. Yksi syy varmaan olivat ne seilailevat hujopit edessäni...

Tiedän luultavasti ketä tarkoitatte, jos olitte lavan keskivaiheilla. (: Olin kyseisten tyyppejen vasemmalla puolella, siinä tosin oli ainakin yksi tyttö välissä. Taisivat jotain ulkomaalaisia olla nuo ja oli välillä vähän holtittoman näköistä se meno, kun ne teinitytöt ketä niiden kanssa oli, näyttivät vähän humalaisiltakin, en tosin ole varma että olivatko, mutta siltä näyttivät. :D

Itse tuli katseltua eniten Tonya ja Jania, mutta kyllä sen Henrikinkin siellä lavalla näki, Tommynkin. Paasikoski vaan jättäytyy NIIN taka-alalle, että saisi minun mielestäni liikkua siellä edes hieman. <:

Cerena

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #136 : Joulukuu 02, 2004, 20:51:47 »
Kuunteliko joku Ylex livestä tänään Sonataa? Ne taisi soittaa Victoria's secretin, Kingdom for a heartin, Sing in silencen ja mukamas End of this chapterin, mutten sitä biisiä ole kertaakaan kuullut ja en biisinvaihdosta huomannut :P Ihan hyvin äijät soittaa, mutta se kuulostaa tyhmältä kun Kakko laulaa Victoria's secretin stacctattona (en tiedä siihen mutta sanaa... siis silleen katkoen ja silleen...), se kuulostaa kuin sen ääni katkeais!

Onko kukaan nähnyt Silencea lähiaikoina kaupoissa? Kun multa puuttuu se :| Ja siinä on Tallulah...

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #137 : Joulukuu 02, 2004, 21:04:58 »
Kyllähän niitä levyjä pitäisi löytyä. Ainakin Hämeenlinnan Anttilan TopTenistä löytyy yleensä pari kappaletta per levy, ja jos ei ole, niin voihan niiltä myyjiltä kysellä, onko niitä lisää tai tulossa...

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #138 : Joulukuu 03, 2004, 15:19:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Cerena"
Kuunteliko joku Ylex livestä tänään Sonataa? Ne taisi soittaa Victoria's secretin, Kingdom for a heartin, Sing in silencen ja mukamas End of this chapterin, mutten sitä biisiä ole kertaakaan kuullut ja en biisinvaihdosta huomannut :P Ihan hyvin äijät soittaa, mutta se kuulostaa tyhmältä kun Kakko laulaa Victoria's secretin stacctattona (en tiedä siihen mutta sanaa... siis silleen katkoen ja silleen...), se kuulostaa kuin sen ääni katkeais!

Onko kukaan nähnyt Silencea lähiaikoina kaupoissa? Kun multa puuttuu se :| Ja siinä on Tallulah...

Minä kuuntelin tuota, Kingdom For A Heart jäi vain välistä. Tony unohteli tuollakin keikalla sanoja, Sing In Silencessa ainakin taisi tulla pieniä virheitä. (:
Ja kyllähän he The End of This Chapterin soittivat, se taisi lähteä suoraan Sing In Silencen tai Victoria's Secretin perään, Tampereella taisivat vetää samalla tavalla niin, että lopettivat biisin kesken ja jatkoivat siihen suoraan TEOTC:n. Minusta se oli varsin toimiva ratkaisu.

Silencea saa ainakin nettikaupoista, usein myös halvemmalla kuin tavallisista levykaupoista. Ainakin useamman levyn halutessani olen säästänyt paljon tilaamalla nettikaupoista, postikuluista huolimatta.

Xeemu

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #139 : Joulukuu 05, 2004, 10:35:54 »
Nonnih. Nyt on sitten Sonatan keikka takana. Oli kyllä loistavaa menoa. Soittolistan järjestyksestä en paljon muista, mutta yritetään. Misplaced, Blinded No More. Jahas, noin paljon muistin järjestystä, joten nyt tulee sitten sekaisin, Fullmoon, Victoria's Secret, My Land, Replica, Sing in Silence, The End of This Chapter, Broken, Black Sheep, Last Drop Falls, 8th Commandment, Gravenimagen alku, Shamandalie, The Cage, Don't Say a Word. Siinä taisi olla.

Ei tarvinnut edes kauan odotella, niin saatiin nimmareitakin. Kaikkien nimmarit sain metsästettyä Reckoning Nightin kansilehteen oman kuvansa viereen, paitsi Tommyn, jonkun nimmarin sain rumpukapulaan. Sanoinkin kaverille, kun odoteltiin, että tässä on hyvä paikka, koska tästä voi saada rumpukapulan. Sieltähän se lensi suoraan eteeni.

Lampunhenki

• Ankeuttaja
Re: Sonata Arctica
« Vastaus #140 : Joulukuu 05, 2004, 11:45:41 »
Noh, siis Sonata arctica on aivan mahtava, näin ne livenä just perjantaina, oli vähän ihanaa mossailla siinä eturivissä, ja pääsin niitten kainaloon valokuvaan ja nimmarit tietty!!! *hurmiossa*

1. Pari vuotta olen kuunnellut
2. Parhaita biisejä on esim. Fullmoon, Misplaced, Land of the free, no eihän!! Kaikki biisit on hyviä!!!! Huonoja ei vaan oo!!
3. Mulla on kaikki levyt, 'rok rok'
4. Sonata arctica on mun lempibändi Nightwishin ohella (ne on samalla tasolla) Mä kuuntelen sitä jatkuvasti, kuten myös nytkin. Livenä päntilä on erittäin loistava!!!! Ja jätkät on toooosi söpöjä=)

Cerena

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Joulukuu 05, 2004, 13:28:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Lampunhenki"
Ja jätkät on toooosi söpöjä=)

[offtopic]Todellakin, kaverini kehtaavat väittää että Liimataisen nenä on epämuodostunut ja että Tommy näyttää ihan naiselta :| Kattokaa nyt tätäkin kuvaa, Janilla muka epämuodostunut nenä? http://www.sonataarctica.info/pics/promo/showpicture.php?sonata9.jpg ... Mulla on toi muuten julisteena :) [/offtopic]

Onko Sonatan keikoille muuten ikärajaa?

Lampunhenki

• Ankeuttaja
« Vastaus #142 : Joulukuu 05, 2004, 13:39:43 »

[offtopic]Todellakin, kaverini kehtaavat väittää että Liimataisen nenä on epämuodostunut ja että Tommy näyttää ihan naiselta :| Kattokaa nyt tätäkin kuvaa, Janilla muka epämuodostunut nenä? http://www.sonataarctica.info/pics/promo/showpicture.php?sonata9.jpg ... Mulla on toi muuten julisteena :) [/offtopic]

Mitäh, Liimataisen nenässä ei ole mitään vikaa, päinvastoin! Ja Tommyko muka näyttää naiselta, ihme kavereita sulla!=) Mullekin kyllä kelpaisi tuollainen juliste!=) Se keikka, millä mä juuri olin, niin se oli ikärajaton, siis suomeksi ei ikärajaa! 'rok rok'

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Joulukuu 05, 2004, 17:56:02 »

Minusta Jani näyttää iha haltialta tuossa kuvassa. (: Itse en ole hirveästi äijien ulkonäköön kiinnittänyt huomiota. Ihan sama minulle miltä näyttävät, kun musiikki on niin hyvää.
Tosin Tommy on mielestäni nykyisin todella sympaattisen näköinen ja hänen hiuksensa ovat ihanat. <3 Lisäksi poikaystävälläni on samanlainen nenä kuin Kakolla.

Jotkut keikat ovat ikärajallisia, kaikki eivät. Pakkahuoneella oli 16-vuoden ikäraja, mutta kyllä sinne kaikki sisälle taidettiin päästää..

http://community.webshots.com/user/ayashatuska2004 , tuolta muuten löytyy nyt myös Sonatan Tuska-keikan kuvia. (: Parhaimmisto tuossa ei ole, kun en ole vielä saanut läheskään kaikkia Anssin kuvia..

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #144 : Joulukuu 06, 2004, 21:25:24 »
Miten mie en ole tähän topiciin kirjoittanut? :D

Eli siis pidän Sonata Arctican musiikista todella paljon. Kuuluu lempibändeihini. :)

En tarkalleen muista, koska aloin Sonataa kuuntelemaan. Nightwishin "avulla" kuitenkin. Ehkä vuosi, pari sitten.

Levyjä minulla on Ecliptica (Tonyn, Janin ja Tommyn nimmarit kannessa), Silence, Winterheart's Guild, Takatalvi ja Reckoning Night.
Yksi sinkku löytyy - Don't Say a Word.

Kerran olen Sonatan keikalla käynyt, 27.11 olin Pakkahuoneella ja keikka oli kyllä hieno. Settilista oli hyvä ja jätkät vetivät todella hyvin.

Parasta biisiä on vaikea sanoa. FullMoon, 8th Commandment, Replica, Shamandalie, Gravenimage ja The End of This Chapter ovat olleet suosikkejani pitkään.
Ainoa Sonatan biisi, mistä en pahemmin tykkää on Wolf & Raven. Ei sekään huono ole.

Xeemu

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #145 : Joulukuu 06, 2004, 21:31:46 »
Wolf & Ravenhan on mahtava kappale. Jäikin tuon keikan jälkeen harmittamaan kun sitä ei soittaneet. Tulikos se Shamandalie- sinkku huomenna myyntiin vai oliko se vasta ylihuomenna? Täytynee käydä ostamassa, vaikka ei siinä yhtään uutta kappaletta olekaan. Shamandalie on kyllä niin hieno kappale, että se ansaitsee melkein oman levynsä. Eikä tuo Rest of the Sun Belongs to Me huono ole.

Sinipaitainen tyttö

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #146 : Joulukuu 26, 2004, 06:02:17 »
Hmm. Tampereelle uudeksi vuodeksi. Haluan Shamandalien sinkun. Näin sen öö, jossain, 15.päivä, muttei ollut rahaa mukana sillä hetkellä. No, isi ostaa meille vielä joululahjat... Siitä vaan kauriinsilmät sitten käyttöön. :P

Minkähänlaisia bonusraitoja tässä sinkussa on? :D

//muoks. Oli muuten kiva shokki nähdä se siellä jossain levyhyllyssä. ("Mitä? Shamandalie? Mitä se täällä tekee?") Pitäisiköhän käydä siellä Sonatan sivuilla vaikka hiukkasen useammin? Jos vaikka vaan ne, krhm, sinkkujulkaisut tms.? :D

sire

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #147 : Joulukuu 26, 2004, 21:33:51 »
1. kuinka kauan olet kuunnellut?

Parisen ihanaista vuotta.

2. paras ja huonoin biisi?

Mahdotonta sanoa, todellakin. Parhaita löytyy monia, esim. Replica, Victoria's secret, The Cage, Shy ym.ym. ja tietenkin uudella levyllä Ain't your fairytale, The Boy Who Wanted to Be a Real Puppet ja Shamandalie kolahtavat ehkä parhaiten tällä hetkellä.

Huonointa biisiä ei ole. Joistakin biiseistä pidän vähemmän kuin toisista, mutta yksikään biisi ei ole huono.

3. onko levyjä, mitä?

Kyllä. Kaikki Suomesta löytyvät (paitsi live levy) eli Ecliptica, Silence, Winterheart's Guild ja Reckoning Night.

4. oma mielipide sonata arcticasta.

Mistäköhän sitä aloittaisi. Suosikki bändini ehdottomasti. Ja miksi ei olisi? Mahdottoman upeita "jytä" - biisejä ja tietenkin niitä koskettavia balladeja. Miehet ovat uskomattomia. Kuinka joku voi tehdä noin hienoa musiikkia?

26.11 pääsin Finlandia klubiin keikalle, enkä unohda sitä koskaan. "Vodka, we need some vodka..." :D älyttömän hyvin soittivat. Tonyn nimmarinkin sain lopuksi varastettua Siwan kuittiin. xP ei vain ollut mitään muuta mukana mihin sen olisi voinut ottaa. Kättä ajattelin aluksi, mutta sehän olisi lähtenyt siitä hetkessä pois.

Musiikki on sanoin kuvailemattoman hienoa. piste. kiitos.

Valandil

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #148 : Huhtikuu 28, 2005, 22:09:42 »
1. kuinka kauan olet kuunnellut?
Siitä saakka kun ensimmäinen levy ilmestyi.

2. paras ja huonoin biisi?
Vaikea sanoa tuota, pidän kovasti Replica, Shy ja Tallulah lauluista.. Ja tietty muista ihanista lauluista.. (Nukahdan kun kuuntelen..)
Vaikka en kuuntele sitä nykyään kokoajan, olen yhä fani, onhan se naapurikaupunki. :)
Kaverini soitotti minulle Replican ja sen jälkeen olen kuunnellut..
Ecliptica on siis eka levyni.. *ainainen fani.. :)*

3. onko levyjä, mitä?
Kaikki levyt omistan, pari sinkkua.. jne...

4. oma mielipide sonata arcticasta.
Pidän kovasti, mutta kuuntelen nykyään muutakin, en siis ole ihan täysin mikään sonata fani.
Kuuntelen silti tietyin ajoin ja seinä on täynnä Sonatan ja muitten bändien kuvia. Jani Liimatainen on hyvä kitaristi ja Tonylla ihan hyvä ääni.
Muutkin on hyviä. :) Aion juosta heti keikalle, kun ilmestyy kemiin keikka, ei k-18.. x))((x

Sonata on muuten yks parhaimmista live esiintyjistä (ei pidä jättää keikkaa väliin, jos on mahdollisuus päästä keikalle. ) x)

Noirre

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #149 : Heinäkuu 01, 2005, 21:25:15 »
*huokaus* Sonata Arctica on lähiaikoina pettänyt minut. Uusia erikoisen hyviä biisejä ei ole tullut, ja vaikka keikoilla Tonin ääni on alkanut kestämään, niin voi nyyh minkälaista läppää niillä heitetään. Esim. Sauna Open Air:issa;

"Meidän kitaristi täyttää tänään vuosia. Hän on yhtä vanha kuin hänen peniksensä on pitkä!"

Eee-he-hee. Not funny.

No, onneksi Sonata ei sentään vattuile yleiselleen, ainakaan pahasti. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että joku maksaa keikasta ja raahautuu sinne ja sitten esiintyjä, jota hän menee katsomaan, vain ivailee hänelle, kuten esim. Kotiteollisuuden keikoilla ideana näyttäisi olevan.