Kirjoittaja Aihe: Sonata Arctica  (Luettu 43228 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #100 : Lokakuu 14, 2004, 17:11:11 »
Olisin todella onnellinen jos tuollaisen setin vetäisivät Tampereellakin! Tuossa on lähes kaikki biisit mitä jäin kaipaamaan Tuskan settilistaan.

Ilmeisesti Sonatan pojat ovat muutenkin ihan mielellään fanejensakin kanssa, kun Tuskassakin jakoivat nimmareita ja pyörivät ihan alueellakin.

Maamme laulusta Tony taisi vetäistä pätkän silloin ennen keikan alkua kun teistailivat kamojaan..

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Sonata Arctica
« Vastaus #101 : Lokakuu 14, 2004, 21:31:54 »
Se on julkkiksessa hieno ominaisuus, että hän pystyy keskustelemaan fanien kanssa järkevästi. Se pissi kun niin usein nousee päähän, mutta Sonata on mielestäni pitänyt jalkansa hyvin maan pinnalla. Vaikuttivat herrat todella huumorimiehiltä, oli hauskaa kuunnella, kuinka he heittivät läppää ja naureskelivat.
Tuskaan olisin kyllä mielelläni tullut, mutta kyytiä ei täältä kaukaiselta korpimaalta löytynyt.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Tups

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #102 : Lokakuu 15, 2004, 19:10:40 »
Onpa muuten pirun hyvä levy ! n____n
Parhaita kappaleita Ain't Your Fairytale, koska pidän sen sanoista, ja kerto on oikein mainio; Don't Say A Word, koska sen loppu on ihan hirmuisen kiva, ja sanat on ihanat ja kerto toimii tässäkin; Wildfire, koska se on näitä vähän rankempia biisejä joista yleensä pidän eniten. Tonyn ääni pääsee oikeuksiinsa erittäin hyvin; White Pearl, Black Oceans, koska tämä on ihanan mahtipontinen ja hurjan koskettava. Se aukesi vasta minulle tänään, ja pidin siitä ihan kamalasti.

Eivät muutkaan kappaleet huonoja ole, mutta jotenkin pidän noista eniten. Ehkä toisetkin aukeavat minulle ajan myötä. Reckoning Night ei todellakaan ole levy josta pitää ihan kamalasti ensimmäisellä kerralla. Ei ainakaan minun kohdallani. Nyt se vasta alkaa aueta minulle, näin pikkuhiljaa. Mainio plätty jokatapauksessa. ^^

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #103 : Lokakuu 15, 2004, 19:36:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Rainmaker"
Se on julkkiksessa hieno ominaisuus, että hän pystyy keskustelemaan fanien kanssa järkevästi. Se pissi kun niin usein nousee päähän, mutta Sonata on mielestäni pitänyt jalkansa hyvin maan pinnalla.

Saa olla aika turha julkkis jos antaa pissin nousta päähän. Esimerkiksi jopa Iron Maidenin (HIEMAN eri luokan bändi kuin sonata, HIEMAN isompi nimi) jäsenet heittävät mielellään läppää faniensa kanssa, kuten myös Finntrollin, Ensiferumin ja Metallican kaverit. Ei se mitenkään poikeavaa sonatasta tee että kaverit läppää fanien kanssa heittävät, niin tekee jokainen itseään kunnioittava muusikko.

(ihan välihuomautuksena ennenkuin aletaan ylistämään sonataa sosiaalisuudesta yli muiden.)

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #104 : Lokakuu 15, 2004, 19:46:02 »
Taisit varmaan käsittää vähän väärin. En kyllä tarkoittanut, että Sonata nyt ainoa tällainen sosiaalinen yhtye olisi. Sitä vain joskus näkee, kuinka jotkut fanit seisovat keikan jälkeen tunnin odottamassa nimikirjoituksia, mutta niiden antajia ei näy eikä kuulu.

Juu, uusi levy on kyllä mitä mainioin. Parasta biisiä on vaikea sanoa, kun tuntuu, että RN on niitä täynnä. White Pearl, Black Oceans oli kyllä aika hieno teos, joskin sitä piti kuunnella useampaan kertaan, ennen kuin se alkoi aueta. Don't Say A Wordkin oli albumiversiona todella loistava, eikä tuo Liimataisen My Selenekään kovin huono ollut. Pidin todella paljon Misplacedista ja The Boy Who Wanted To Be A Real Puppet oli aika kiinnostava.

Katsoiko muuten kukaan tuota Top40:ä?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Tups

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #105 : Lokakuu 16, 2004, 16:40:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Rainmaker"
Katsoiko muuten kukaan tuota Top40:ä?

Hei, mitä siinä oli? Sehän tulee huomenna uusintana, vai? Pitääpä katsoa, josko vaikka Jani vilahtaisi siellä, kun se on niin ihQ. n____n

Blinded No More on melko mitäänsanomaton biisi. ;;___;;

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Sonata Arctica
« Vastaus #106 : Lokakuu 16, 2004, 20:04:12 »
Miekin katsoin Top40-ohjelman. Sonatan musavideo oli ihan ok. En voi oikein verrata mihinkään muuhun videoon, kun en ole muita nähnyt. Äiti kyllä ihastui Tonyn ääneen videon aikana. Aivan kuin ei olisi ikinä kuullutkaan sitä (enkö muka ole soitellut Sonataa kotona...).

Hienoo, voi saada nimmaritkin, jos mielellään niitä jakavat. Pakkahuoneelle... Jee.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #107 : Lokakuu 16, 2004, 21:10:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Tups"

Hei, mitä siinä oli? Sehän tulee huomenna uusintana, vai? Pitääpä katsoa, josko vaikka Jani vilahtaisi siellä, kun se on niin ihQ. n____n

Don't Say A Wordin musiikkivideohan siellä näytettiin, ja Tonyakin haastateltiin hieman puhelimen välityksellä. Ihan kiva video se oli, taisi olla listan sijalla kaksi. Juu, kannattaa katsoa se. Itse otin sen oikein nauhalle.

Ylai

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #108 : Lokakuu 17, 2004, 10:18:12 »
Tosiaan Sonata Arctica elää nyt parasta aikaansa. Tuo musiikkivideo vaikutti vähän pakkopullalla tehdyltä, mutta tottahan se on, että Sonis on livepändinä todella loistava, ei mitään videoita tarvittaisi. Toisaalta odotin kyllä hieman hienompaa videota, aika pienellä budjetilla tehty oli tuo Don't Say a Word, mutta hieno se silti oli, sekä piisi, että video.

Sonata Arctica on yksi Suomen parhaista bändeistä, harva menee sen ohitse, varsinkin minun kohdallani.

Tups

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #109 : Lokakuu 17, 2004, 16:33:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Ylai"
Toisaalta odotin kyllä hieman hienompaa videota, aika pienellä budjetilla tehty oli tuo Don't Say a Word...

Todellakin. Aika perusvideo, ei oikeastaan mitään persoonallista( paitsi Henrikin hassu koskettimisto, jonka nimeä en muista ), samankaltaisia videoita näkee todella paljon. Mutta kovin söpöjä oli ne äijät siinä videolla, ihan hirmuisen söpöjä. <3<3 Kerrassaan suloisia. n__n

Hum, Ruiskaunokki väitti, että My Selene on ennalta-arvattava. Njää, ei minusta, se jaksaa yllättää vieläkin, ja minulle ennalta-arvattavat kappaleet ovat niitä, joissa arvaan seuraavan nuotin ensimmäisellä kuuntelukerralla. .__. Se ei ole kivaa, eikä sitä yleensä tapahdu Dream Theaterin kohdalla. <3

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Sonata Arctica
« Vastaus #110 : Lokakuu 17, 2004, 18:55:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Tups"

Hum, Ruiskaunokki väitti, että My Selene on ennalta-arvattava. Njää, ei minusta, se jaksaa yllättää vieläkin, ja minulle ennalta-arvattavat kappaleet ovat niitä, joissa arvaan seuraavan nuotin ensimmäisellä kuuntelukerralla. .__. Se ei ole kivaa, eikä sitä yleensä tapahdu Dream Theaterin kohdalla. <3

No sitä minä itse asiassa meinasin, eli ns. arvaan seuraavan nuotin. Aivan kuin olisi kuullut kappaleen jo niin monta kertaa, että osaisi laulaa sen ilman levyä. Se oli helppo. Samoin kävi Don't Say A Wordin pätkässä, joka alkaa siitä We had it all so sweet ... kohdasta. Yllätyin, kun osasin sen heti ekalla kuuntelukerralla. Mutta toisaalta taas esim. Wildfireä en osaa vieläkään...

Cerena

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #111 : Lokakuu 20, 2004, 21:59:22 »
Reckoning night on jotenki epäsonatamainen levy... Ainakin itse tykkään enemmän Silencestä ja WHG:stä.

Onko joku suomennellut noita sanoja? Esim. Don't say a word on aika raju biisi Sonataksi... Hieman on tuo bändi muuttanut muotoaan.

Jospa nyt vastaisin tämän topicin kysymyksiin, olen aina tänne vaan jotain kirjoitellut.

Olen siis kuunnelut Sonataa ehkä 3 kuukautta silleen "kunnolla". Nyt se on ehdoton lempibändini :) Parhaita biisejä ovat kaikki, erityisesti Tallulah (onnistun aina itkemään, kun se soi), Draw me, Blank file, Black sheep, Fullmoon, Don't say a word, APBE, Broken ja THe ruins of my life. Huonoja biisejä ei olekaan.

Ainoa juttu, joka bändissä ärsyttää, on se, että Tony vetää niin korkealta! En pysty laulamaan mukana :( Paitsi kiljumalla. Ja Btoken taas menee niin matalalta... Siinä sentään pysyn perässä. Mahtava ääniala Tonylla! Muutenkin miehellä on niin ihana ääni... Luotu balladeihin. Varsinkin Draw messa...

Ainiin, ja RN:ssä on tehty suuri rikos :| Biisit on miksattu siten, että Kakon ääni ei enää ole niin "esillä". Huono juttu. Muutenki RN:n biisit ovat jotenkin... En nyt tiedä sitä sanaa, mutta jotain meldiahevimpää olisin kaivannut. Mutta ehkei levy ole minulle vielä auennnut, kun olen sitä vasta pari tuntia kuunnellut :)

Mutta, mitä olisikaan elämä ilman Sonataa?

Äh, muoksin tätä sitten kun ehdin, nyt äiti skitsoo, että pitää siivota...

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #112 : Lokakuu 21, 2004, 16:38:37 »
Tonyhan onkin sanonut, että Sonata muuttuu hardrockimpaan suuntaan, yrittää kai pikkuhiljaa päästä kikkelihevi-leimasta eroon.

Minusta Reckoning Night on kyllä ihan sitä tuttua Sonataa, aika Winterhearts Guildin tapainen levy, ihan hyvä, tykkään. Balladeja tosin olisi saanut olla, ne ovat yhä mielestäni Sonatan parhaimmistoa..

Pitää kuunnella kunnolla, ennen kuin pystyn sanomaan mielipiteeni kunnolla..

Xeemu

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #113 : Lokakuu 21, 2004, 20:02:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Cerena"
Onko joku suomennellut noita sanoja? Esim. Don't say a word on aika raju biisi Sonataksi... Hieman on tuo bändi muuttanut muotoaan.

Kuten moni jo tietääkin tuohan on jatkoa Silencedn The End of This Chapterille, jossa oli kyllä melko samanlaista menoa.

Minun mielestäni Reckoning Night on parempi kuin WHG, joka oli aikamoinen pettymys. Kehityskulku on ainakin oikeaan suuntaan pienen notkahduksen jälkeen.

helzie

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #114 : Lokakuu 22, 2004, 09:15:38 »
Tutustuin Sonataan oikeastaan vasta pari kuukautta sitten yhen tutun ansiosta. Ja hyvä että tutustuinkin!!!

Hmm. En ole kuullut läheskään kaikkia Sonatan biisejä, mut tykkään tosi paljon hitaista ja puolihitaista niiden biisesistä. tallulah, shy ja shamandalie ovat aivan ihania fiilistelybiisejä. sit tykkään paljon myös the end of this chapterista, last drop fallsista, the power of one:sta ja san sebastianista ^^.

Levyjä en omista, mutta kaverilta olen ottanut koneelle muutamankymmentä biisiä. Oih.

Välillä tosiaan häiritsee tuo englanti, mutta useimmiten ei. ja kitarat ovat aivaaaan ihanat, samoin pianot joissakin biiseissä! Aion vielä opetella ne soittamaan. <3

Sonata on todellakin sellaista fiilistelymusaa. Ja sitä jaksaa melkein aina kuunnella. Samalla kun tutustuin Sonataan, tutustuin myös Stratoon, ja todellakin kallistun enemmän Sonatan puolelle. (ehkä siksi että tykkäään hitaammista biiseistä ^_^?)

Juu. Mutta siis. IHANA bändi, tällä hetkellä yksi suosikkini <3.

Newilya

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #115 : Lokakuu 22, 2004, 15:17:53 »
Tutustuin Sonata Arcticaan vain ja ainoastaa Bessin ansiosta, joka minulle vuosi sitten lähetti Shy-kappaleen. Rakastuin kovasti ja seuraavaksi sain Brokenin koneelleni ja kuuntelin niitä yhtä mittaa, uudestaan ja uudestaan.
Sitten innostukseni hiipui vähäksi aikaa, ehkä pariksi kuukaudeksi. Muistaakseni siihen taisi tulla joku toinen yhtye väliin jota silloin kuuntelin todella paljon (ja nyt en edes muista mikä bändi oli kyseessä, go me :p).
Pyysin kumminkin ihmisiä lähettämään kappaleita itselleni, itsekin niitä etsin pari.. Kumminkin suurimman osan Sonatan kappaleista olen saanut Dementorilta.

Tuossa koulujen alkamisen aikoina minä sain Miralta cd:t Ecliptica, Silence ja Winterheart's Guild.
Silence oli paha pettymys, sillä parhaat kappaleet olivat ainoastaan The End Of This Chapter, Black Sheep ja Tallulah. Ecliptica, joka on julkaistu kaksi vuotta aikaisemmin, oli paljon parempi. o.O Siinä suunnilleen jokainen kappale oli ihana ja levy on vieläkin kovassa kulutuksessa.
Voiton vei kuitenkin - surprise surprise - Winterheart's Guild. Voi hyvänen aika kuinka ihkutankaan tuota cd:tä. <3 Itkin, kun kuulin The Miseryn ensimmäisen kerran. Se heitti sellaisen tunnekuohun sisälläni että kuuntelin sitä putkeen yöllä 23:00-02:00. Oli aika mielenkiintoinen fiilis.
Vahinko kyllä Mira halusi juuri sen cd:n jo takaisin, joten minun on pakko hankkia oma sellainen. :>

Yhtye on hyvä, pidän varsin paljon ja cd:eitä pystyy kuluttamaan monta kuukautta putkeen - sen olen jo todennut.
Annan jopa anteeksi Silencen kehnot kappaleet, uudemmat korvaavat ne mennen tullen. Älkää muuten missään nimessä luulko minua Sonata Arctican superfaniksi, hyvänen aika. Minä vain tykkään heidän kappaleistaan, ei minua kiinnosta sen enempi. Olisi kyllä kiva kuulla yhtyettä livenäkin. :) Vaikka laulusta kyllä kuulee että suomalainen bändi on kyseessä, niin eipä se ainakaan minua haittane.
Ja juu, peukut vain pystyyn että pojat pärjäävät suuressa maailmassakin yhtä hyvin kuin Suomessa.

Xeemu

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #116 : Lokakuu 22, 2004, 17:11:42 »
Silence on mielestäni Sonatan paras Reckoning Nightin jälkeen. Winterheart's Guild sen sijaan oli aikamoinen pettymys ja etenkin The Misery on minun mielestäni totaalisen surkea. Makunsa kullakin.

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #117 : Lokakuu 22, 2004, 18:44:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Newilya"
Tutustuin Sonata Arcticaan vain ja ainoastaa Bessin ansiosta, joka minulle vuosi sitten lähetti Shy-kappaleen. Rakastuin kovasti ja seuraavaksi sain Brokenin koneelleni ja kuuntelin niitä yhtä mittaa, uudestaan ja uudestaan.

Kohtalotoveri, minut myös Sonata Arcticaan tutustutti Bess, tosin minä aloitin kappaleella Tallulah ja sen jälkeen kävinkin ostamassa Winterhearts Guildin, joka oli juuri ilmestynyt. :) Olen siis kuunnellut Sonataa reilun vuoden. Välillä on ollut pitkiä aikoja jolloin en ole kuunnellut bändiä ollenkaan, mutta nyt kun Reckoning Night ilmestyi..

Reckoning Night on mielestäni ehdottomasti paras Sonata Arctican levyistä. Olen oikeastaan aika hämmästynyt, että tällä kertaa minua ei ollenkaan oikeastaan edes harmita, ettei kunnon balladeja tällä levyllä ole, niitähän nyt oli mm. Silencella ja Eclipticalla ihan mukavasti.
Vaikkei biisit ole kovin hitaita, muutamissa biiseissä on todella suloiset sanat ja ne ovat muutenkin jotenkin herkkiä.

Minä pidän Tonya loistavana lyriikoiden kirjoittajan, ne ovat todella monimutkaisia ja kertakaikkisen upeita. Monimutkaisuudella tarkoitan sitä, ettei niistä välttämättä heti arvaa, mitä herra on kappaleella halunnut viestittää, vaan joskus niitä saa pitkäänkin mietiskellä, läheskään kaikki ei välttämättä selviä minulle koskaan.
Reckoning Nightilla Tony on todella upeasti onnistunut taas tässä, sanat ovat todella yllättäviäkin. Kerrassaan upeaa.

Olen samaa mieltä Xeemun kanssa siitä, että Winterhearts Guild on hieman vaisu levy, se ei ole koskaan kolahtanut minuun niin kuin Silence.
Reckoning Nightin jälkeen mielestäni paras levy siis onkin Silence, joka pitkään johti eniten kuuntelemieni levyjen listaa.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #118 : Lokakuu 22, 2004, 23:03:19 »
Muistaakseni Tony jossain haastattelussakin sanoi, että tuo WHG oli vähän kiireessä tehty. Minusta se oli kyllä todella mainio levy kaikesta huolimatta, ja The Misery oli mielestäni aivan ihana kappale.

Minusta Sonatan levyissä ei ole sellaista heikkoa lenkkiä, vaikka tämähän on tietysti oma mielipiteeni. Jokainen niistä on pyörinyt stereoissani lukemattomia kertoja, eivätkä ne vieläkään tunnu olevan puhki kuluneita. Tuntuu, että biiseistä löytyy joka kerta jotakin uutta, mitä ei edellisellä kerralla edes huomannut.

Tups

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #119 : Lokakuu 23, 2004, 15:40:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Xeemu"
Silence on mielestäni Sonatan paras Reckoning Nightin jälkeen. Winterheart's Guild sen sijaan oli aikamoinen pettymys ja etenkin The Misery on minun mielestäni totaalisen surkea. Makunsa kullakin.

Olen täysin samaa mieltä. The Misery on mitäänsanomaton, ja itseasiassa koko levy on aikalailla täynnä mitäänsanomattomia ja toistensa kanssa samanlaisia kappaleita. Ainoastaan Broken iskee kunnolla, vaikka on se loppujenlopuksi ihan kuunneltava levy, en vaihtaisi sitä pois, en.

Myös olen samaa mieltä tuosta, että Silence on RN:n jälkeen paras levy. Ehdottomasti. Eclipticaa en valitettavasti ole kuullut yhdenkään kappaleen verran, mutta se on seuraavana ostoslistalla, kunhan menen taas Ouluun. n__n

Poissa Flamelion

• väsy
  • Vuotislainen
Re: Sonata Arctica
« Vastaus #120 : Lokakuu 24, 2004, 16:38:08 »
Tässä vastauksia kysymyksiin..:D
1. kuinka kauan olet kuunnellut?En kuuntele säännöllisesti :D (voiko noin sanoa?) mutta noin vuoden ajan aina silloin tällöin..
2. paras ja huonoin biisi?Paras on Victoria's secret tai The end of this chapter..Niissä on sitä jotain..:D
3. onko levyjä, mitä?en valitettavasti omista levyjä..
4. oma mielipide sonata arcticasta:
Sonata Arctica on hyvä bändi, ei oikeen mitään moitittavaa.. :) ekan kerran kuulin sonataa viimevuonna musiikin tunnilla levyraadissa.. sillon soi The end of this chapter ja tykästyin siihen ihan heti..alku on kyllä hieman tylsähkö puhe osuuden takia mutta ei muuten mitään vikaa.. (:
Monkey see, monkey do

Ayasha

• Ankeuttaja
Re: Sonata Arctica
« Vastaus #121 : Lokakuu 26, 2004, 15:09:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Flamelion"

Sonata Arctica on hyvä bändi, ei oikeen mitään moitittavaa.. :) ekan kerran kuulin sonataa viimevuonna musiikin tunnilla levyraadissa.. sillon soi The end of this chapter ja tykästyin siihen ihan heti..alku on kyllä hieman tylsähkö puhe osuuden takia mutta ei muuten mitään vikaa.. (:

Sen miehen ääni on muuten aivan sairas. :D Tai siis, se sopii jotenkin niin täydellisesti esim. Wildfireen, se naurukin, ihan hullu nauru. Kieltämättä puheosuudet ovat välillä vähän tylsiä eikä niitä välttämättä joka kerta jaksaisi kuunnella, mutta mielestäni The End Of This Chapter ei olisi sama biisi, jos siitä tuo puhe osuus puuttuisi.

Garthemus

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #122 : Lokakuu 27, 2004, 11:53:57 »
Kuulun ehdottomasti Sonata fanclubiin =) Aivan loistava bändi, suomen paras! Ostin viime perjantaina Reckoning Night:in, ja tykästyin heti, niinkuin kaikkiin aikaisempiinkin levyihin. My Selene on loistava biisi, ja vielä Janin säveltämä ja sanoittama!  Omistan kaikki levyt, myös sinkut ja EP:t, ja lempibiisini kautta aikojen on Winterhearts Guildilta Gravenimage. Keikallakin olen bändin nähnyt, mutta valitettavasti Tonyllä oli pientä flunssanpoikasta, mutta ei se menoa pahemmin haitannut. Siis kaikenkaikkiaan mielestäni Suomen paras metallibändi. kiitos.

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #123 : Lokakuu 28, 2004, 20:02:31 »
Uu, teenpä tähän nyt pienen arvostelun Reckoning Nightista, tai siis näette että mistä kappaleista minä tällä hetkellä eniten tykkään ja jos jokin mättää niin mikä. Luultavasti mielipiteeni myös hieman vaihtuu sitten kun tätä levyä on kuunneltu useita kymmeniä tai peräti satoja kertoja, mutta tätä mieltä olen nyt.

Misplaced, alku on loistava ja pieni katko 10 sekunnin kohdalla sopii kappaleeseen paremmin kuin hyvin, tekee kappaleesta jo huomattavasti mielenkiintoisemman kuunnella. :] Misplaced on muutenkin semmonen perusmukava kappale, tätä tullaan varmasti aika paljon soittamaan keikoillakin. Sitten kun alkaa kohta "I'll never have a chance, I can't understand", tulee minusta biisin parhaat puolet esiin. Tai siis yksinkertaisesti tuo on yksi lempikohdistani kappaleessa, ehkä kun se lauletaan aika voimakkaasti ja musiikkikin muuttuu hieman rankemmaksi siinä kohtaa. Sopii kappaleeseen loistavasti ja tuo sitä lisä särmää.

Blinded No More on mielestäni yksi levyn parhaimmista. Ehkä monien mielestä vähän tylsähkö, mutta minä rakastuin tähän ihan ensikuulemalta jo. Varsinkin kertosäe ja muutamat muut kohdat ovat melodialtaan juuri sellaisia, että minä usein pidän tämän tyylisistä kappaleista. Pidän myös Tonyn laulusta tässä ja se rumpujen lehmänkello(?) on mielestäni ihanasti esillä siinä yhdessä kohtaa. Sitä särmää. ;>
Tätä tulee jo osaksi hoilailtua ulkoakin, tykkään kovasti.

Ain't Your Fairytale, ei kolahtanut minuun sinkulla, eikä vieläkään kyllä kuulu lempikappaleisiini, aika usein tulee hypättyä tämän yli. Jokatapauksessa ihan onnistunut kappale ja Sonatamainenkin. Tässäkin on kyllä muutamia kohtia joista pidän kovasti, etenkin rummut ja kitara soivat välillä todella mukavasti. Ja kyllä Tony vetää tämänkin mielestäni oikein hyvin.

Reckoning Day, Reckoning Night, tästä ei ole paljoakaan sanottavaa, lähes jokakerta hyppään tämän yli. :/ Vaikka ihan hieno instrumentaali pätkä, en yleensä jostain syystä jaksa niitä kuunnella levyiltä..

Don't Say A Word, levyn versiosta tykkään todella, sinkun versio ei ole läheskään tämän veroinen. Tonyn lyriikat kyllä yllättivät vähän tässä kappaleessa, kun en ole tottunut että hän tekisi näin "vihaisia ja rankkoja" sanoituksia kappaleisiinsa. Kertosäe on mukava ja varsinkin kun kertosäe on tullut kerran, kuulostaa "It won't belong now, love.."-kohta todella hyvältä. Muutenkin erittäin onnistunut ja vaihteleva kappale, tätä kyllä jaksaa kuunnella. Myös kohdat jotka sinkun versiosta puuttuivat, kuulostavat hyviltä ja kuuluvat ehdottomasti tähän kappaleeseen.

The Boy Who Wanted To Be A Real Puppet, minun mielestäni todella mukava kappale. <: Tässä on mielestäni vähän sellasta leffa/piirretty-meininkiä. Tämä on varmaankin sellainen kappale, ettei jokaiseen teiniin kolahda. Eniten pidän kohdasta "Never feel hunger, never grow older", siinä on justiinsa sitä piirretty/musikaali-tunnelmaa, kuten myös kohdissa joissa kuoro vastaa Tonyn lauluun. Hieno kappale. Outoudessaan mahtava. <:

My Selene, ajattelin että tämä kappale on hidas ja kaunis. Niin hidashan tämä ei ole mitä ajattelin, mutta kaunis kyllä. Jotkut puhuivatkin että melodia on aika ennaltaarvattava, minun mielestäni myös. On helppoa arvata mikä nuotti tulee seuraavaksi. Tämä siis ei ole niin monimutkainen mitä Tonyn kappaleet tällä levyllä. My Selene muistuttaa enemmän Tonyn vanhempia tuotoksia. Mutta ihan nätti tekele Liimataiselta.

Wildfire, sanalla sanoen mahtava! Ehdottomasti yksi lempikappaleistani. En olisi välttämättä ihan heti arvannut että Kakko tekisi tällaisen kappaleen, mutta pidän tästä todella. Mielestäni Sonata on muuttumassa vain parempaan suuntaan, jos tästä kappaleesta voi jotain päätellä. Pidän todella Nick Van-Eckmanin äänestä tässä, sopii ihan täydellisesti tähän kappaleeseen, se on niin hullu ääni ja mielestäni tässä kappaleessakin on jotain hullua. Musikaali/leffameininkiä myös joissain kohtaa. Ja tuo "örinä", onko se Tony? Kuulostaa hyvältä. Tämä on vain niin onnistunut kappale kuin voi olla, tähän biisiin ollaan saatu vangittua tunnelma. Sen tunnelman pystyy aistimaan ja siksipä tämä synnyttääkin ihmisissä varmaan monenlaisia mielikuvia. Joo, rakastan vain tätä, en olisi uskonut Tonylta tällaista biisiä.

White Pearl, Black Oceans, tältä kappaleelta sitten odotinkin jotain vähän rankempaa, mutta tämä osoittautui varsin ihanaksi ja kauniiksikin. Tonyn ääni on ihana tässä. Yksi levyn parhaista kyllä. Tässä on mielestäni Disneyn Pocahontasista tuttua melodiaa joissakin kohtaa, siksi tästäkin tulee mieleeni musikaalit/piirretyt/leffat. Tämä kohta missä samaa rumpukohtaa soitetaan monesti peräkkäin, saa kuuntelijan odottamaan lisää kappaleelta, joten se sopii myös hyvin tähän. Loistava tämäkin kappale.

Shamandalie, tämä on ihana. Pidän tästä todella. Akustinen kitara ja Tonyn ääni on jotain todella kaunista. Melodia on myös juuri sellainen, että tykkään. Tony myös laulaa tämän kivasti. Ihana. Tätäkin tulee jo jonkin verran lauleskeltuakin ulkoa. Todella tunnelmainen, mutta ehkä jollakin tavalla hienostuneempi kuten esimerkiksi Last Drop Falls. Tämä on hieno.

Ja sitten tässä digi-versiossa on ainakin lopussa tämä
Wrecking The Sphere, todella hauska. :] Tämä on niin itse Sonataa kuin voi olla, nuo poikien jutut ja kaikki. Tällaiset on aina kivoja, kun saa huomata että toiset vielä tykkää soittaa. <: Tonyn naurua on myös mukava kuunnella.

Yhteenvedon koko levystä kirjoitan joskus kun jaksan ja ehdin.

Xeemu

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #124 : Lokakuu 28, 2004, 20:17:10 »
Itse asiassa Wrecking the Sphere on ainoastaan Japanin ja Korean versiossa. Digi- pakin lopussa oleva jammaus on ööh.. jammausta. Sonata Arcticallahan on joka levyn lopussa jotakin erikoista tai vähemmän erikoista.