Nämä ovat mielenkiintoisia, on mukavaa lukea teidän pohdintojanne.
Minua erityisesti alkoi kiinnostamaan tämä anagrammi
kopioin sen suoraan aloitusviestistäDROOBLES BEST BLOWING GUM
GOLD BRIBE BELOW ST.MUNGOS
Alice Longbottom - A combine got toll (Yhdistyksellä on teos... Killalla on hirnyrkki?)
Olisiko tämä vihje, että kalmanhanaukiolla oli luihuisen medaljonki?
Minulla ei ole nyt mitään anagrammia, anteeksi, mutta teen nyt tässä teoriaa kaikkien vaivaksi :D
Alice Longbottomhan kuului kiltaan. Killalla on hirnyrkki.
Alice joutui Mungoon. Alice antoi purkkapaperin Nevillelle. Mietitäämpä, kun Drooble's Best Blowing Gum -purkasta saadaan "tietää" että Mungon alla on aarre tai jotain.. entä jos Alice vei hirnyrkin jonnekkin Mungoon ja se on pysynyt kaikkien tietämättömissä? Tai joku muu on haudannut sen sinne? Tai Voldemortilla on salainen kolo siellä ja hän vei piiloon sen. Ei Voldemort kumminkaan mikään viisainkaan ole, kun antaa lajitteluhatun lojua kaikkien nenän edessä - jos hattu on hirnyrkki. Ja muitakin vihjeitä siitä on, että Tom on aika tunari.
Minä olen itse miettinyt juuri tämänkaltaista teoriaa, nyt kuin sain tietää tämän anagrammin, siis purkan ja alicen. En usko että se olisi pelkkää sattumaa. Voisi luulla että vaikka ottaa huomioon alicen henkisen tilan, kun tämä antoi purkkapaperin nevillelle, voisin silti kuvitella että hän halusi viestiä sillä jotain. Ja kun kirjassahan mainitaan että alice on antanut niitä montakin tämä ei ollut ainoa kerta, joten hän haluaa toistaa sitä niin kauan, että neville loppujen lopuksi ymmärtäisi. Jospa mungon alla onkin juuri se piilotettu hirnykki? Medaljonki tai sitten jokin muu, kenties kuppi? Jotenkin tämä anagrammi vain kuulostaa niin mielenkiintoiselta. Alice olisi voinut ennen traagista tapahtumaa olla saanut hirnyrkin haltuunsa, muttei ehtinyt tuhota sitä joten päätti piilottaa sen, kunnes joku sen joskus tuhoaisi. Vai metsästikö kilta siihen aikaan hirnyrkkejä? Tämä on välillä aika vaikeaa, mutta silti niin mielenkiintoista.
Toinen teoriani olisi, että kun meille on kerrottu että Lucius on antanut lahjoituksia mungolle niin jos nämä lahjoitukset eivät olisikaan ihan puhdasta viattomuutta, vaan että näiden lahjoituksien avulla hän voisi pitää jotenkin salassa jonkin salattuna pidettävän asian. Monimutkaista. Mutta kun olen lukenut jostain kirjasta muistaakseni myös, että Voldemort antoi aikoinaan Luciuksen hoiviin päiväkirjansa, joka paljastui hirnyrkiksi, niin miksei Voldemort olisi voinut aikaisemmin antaa myös jonkin toisen hirnyrkin tälle ennen kukistumistaan? Jos hän piti Luciusta kaikista luotettavimpana kuolonsyöjänä. Ja kukistumisen jälkeen Luciukselle tuli pakkomielle päästä eroon tavaroista, ettei häntä voitaisiin mitenkään yhdistää Voldemortiin minkään kaltaisilla esineillä, joten päätti piiloittaa toisen. Toisen tiedämme päätyneen Ginny Weasleylle. Ja hyvä paikka piiloitukseen olisi Mungon alla, kuka sitä tajuaisi sieltä etsiä? Lahjoituksia tämä antaisi paikalle sen takia, että joku sairaalan työntekijä kuitenkin löysi sattumalta piilotetun esineen, tietämättä mikä se oli tai mitä se tarkoitti, hän päätti kiristää Luciusta lahjoituksilla sairaalalle, ettei tämä paljastaisi piilossa olevaa esinettä. Tai sitten jos lahjoitukset ovat sitä varten, että luotettava työntekijä varmistaa jonkun potilaan parantumattomuuden, sillä tämä potilas tietää hirnyrkistä. Ja esimerkkinä voisi sanoa kyseista Alice Longbottomia. Vaikka mahdollisuuksia tälle potilaalle voisi olla montakin.
Tässä nyt oli minun pari teoriaa jotka kehitin pienessä päässäni. :)