Kirjoittaja Aihe: Minkä rotuinen koira Sirius Musta on?  (Luettu 43386 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Carablea

• Ankeuttaja
Vs: Minkä rotuinen koira Sirius Musta on?
« Vastaus #50 : Heinäkuu 16, 2008, 22:34:43 »
Mun siskopuolten koira näyttää musta ihan Siriukselta :D Rodultaan se on Bouvier des Flandres. Tosin sillä on paljon lyhyemmäksi leikattu turkki kuin noilla Googlen kuvahaun koirilla koska pitempää turkkia on tosi työlästä hoitaa ja siskopuoleni eivät käytä koiraa näyttelyissä joten pitkälle turkille ei ole tarvetta; löysin yhden kuvan joka muistuttaa siskopuolieni koiraa, se on kuva pennusta, elikkä lienee syytä kertoa että tämänrotuisen koiran säkäkorkeus vaihtelee 59 cm:n ja 68 cm:n välillä, riippuen sukupuolesta.

Tässä Siriuksen näköinen koira siis: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Bouvier2.JPG

Edit: Vaikkaki Danan, eli siskopuolten koiran, turkki on kiharempi kuin tuolla..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2008, 22:39:20 kirjoittanut Carablea »

Poissa morvanvarjo

• o_O
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #51 : Heinäkuu 17, 2008, 13:23:09 »
Sekarotuinen, ehdottomasti :D Sellainen iso, takkuturkkinen, rähjäinen, mutta elegantti.

Tulee mieleen jonkinmoinen sekoitus irlanninsusikoiraa/skotlanninhirvikoiraa, newfoundlandia, australianpaimenkoiraa ja groenendaelia. Säkäkorkeus olisi n. 60cm tai isompi, turkki olisi tuuhea, paksu, takkuinen ja musta. Korvat olisivat puolipystyt ja pörröiset, häntä paksu, jalat lihaksikkaat ja tassut isot ja pyöreät. Ja silmät keltaiset. Ruumiinrakenne olisi melko solakka, muttei mitenkään hintelä, kuten vinttikoirilla. Pikemminkin lihaksikas, kestävä, paimenkoiratyylinen. Kuono olisi suippo ja pitkä, leuat melko vahvat, kirsu iso ja musta.
Hmm, lähinnä tuli mieleen tuo: http://www.liperinkennelkerho.net/images/aussie.jpg , mutta isompi, lihaksikkaampi, pitkäkoipisempi, rähjäisempi, mustaturkkisempi, ja Siriusmaisempi. :)

Kolmoselokuvassa viuhahtava Siriuskoira vastasi aika hyvin kuvitelmaa, mutta oli ehkä hieman pienempi. Vitoselokuvan koirasta en paljoa tykännyt, oli ihan erilainen verrattuna kolmoseen. o_O
When Remus Lupin rules the world all problems will be solved with chocolate.

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Heinäkuu 19, 2008, 16:44:57 »
Olen mieltänyt Siriuksen aina belgianpaimenkoira groenendaeliksi, joka on tosin paljon suurikokoisempi, melko takkuinen ja siro. Tosin se voisi olla semmoinen kiva sekoitus labbista, groenendaelia, tanskandoggia, berhandilaista, saksanpaimenta, newfoulandia ja irlanninsusikoiraa. Olisi kyllä mainio sekoitus, voi kun olisi myytävänä niin ihan varmana ottaisin. Lisäksi siinä voisi olla alaskanmalamuuttia, mutta se ei passaa yhtään Siriukseen. Eli tuollaista olen ajatellut, lienekkö mennyt yhteen Rowlingin kanssa, en usko. :)

Sirius ei kyllä varmasti ole irlanninsusikoira. Siriuksella ei ole pitkää, laihaa kuonoa eikä pitkiä, lukkimaisia jalkoja. Ei niissä mitään pahaa ole mutta ne eivät sovi Siriukseen..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2008, 19:45:38 kirjoittanut Chrystal »
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #53 : Heinäkuu 21, 2008, 12:49:33 »
Minäkin olen aina kuvitellut Siriuksen koirana sekarotuiseksi. Siinä täytyy olla aika montaa rotua, jos sitä kuvaillaan takkuiseksi, laihaksi ja karhunkokoiseksi. No minähän en ota tuota karhunkokoista kirjaimellisesti, sillä jos koira on laiha, se on vähän vaikeaa kuvitella niiiin isoksi. Siis AV:ssä sivulla (tarkistus) 391 kerrotaan että Sirius on koirana laiha... Se johtui tietty vain siitä, että hän oli vankilassa silloin, eikä saanut kunnon ruokaa tai mitään. (tässä AV:ssä siis kerrotaan siitä ajasta kun se karkasi sieltä...) Joten en kuvittele, että siinä olisi mitään erityisen hoikkia rotuja, vaan se johtui vain vankilasta. Luulen että Sirius on todella iso koira, varmaan jonkun irlanninsusikoiran kokoinen tjsp. Olenkin aina kuvitellut Sirin tosi paljon tuon irlanninsusikoiran näköiseksi... (nyt vasta huomasin) Ja pitääkö siinä rodussa olla jotain karhumaista? No minulle Anturajalka on aina ollut joku irlanninsusikoiran ja parin muun rodun (jotain karhumaisia rotuja ehkä? yms.) sekoitus. Se on sellainen musta, mutta sen on pakko olla sekarotuinen, vaikka se näyttääkin irlanninsusikoiralta. Minun Anturajalkani. <3
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Heinäkuu 21, 2008, 14:38:35 »
Sekarotuinen.
Juuri sellainen, niinmonen koiran risteymä, ettei mitään tiettyä rotua pysty edes havaitsemaan.
Oikeastaan kaverini koira olisi melkolailla "Sirius"-mallia. Kuvaa nyt en saa lisättyä tähän, mutta tietääkseni labradoria ja paljon muuta siinä on.
Puoli pystyt korvat, karheahko musta turkki jossa jotain ruskeahkoja viiruja siellä täällä. Semmoinen perus koira 8D
Tässä on nyt tullut useaan otteeseen puhuttu irlanninsusikoirasta. Oma käsitykseni on kaukana siitä. Jotenkin liian.. luiseva? Pitkäjalkainen?
Vaikka Sirius siis kuvattiin laihaksi, ajattelen, että se oli ainoastaan ruuanpuutteen ansiota. Tosin jos labradori laihtuisi niin laihaksi kuin mahdollista, olisiko se silloinkaan tarpeeksi kapea..?
Ehkä Sirius on siis äärinmäisen kapea rakenteinen koira, joka massan ja runsaan karvan ansiosta näyttää karhumaisemmalta. Tosin jos animaagin eläin-hahmo heijastaa jotenkin velhon/noidan omaa ruumiinrakennetta, Sirius voisi todella olla irlanninsusikoira, vaikkei se omaa mielikuvaani mitenkään tukisikaan.

Yhteenveto: Irlanninsusikoiran rakenne, runsaasti mustaa ja karkeahkoa karvaa karhumaisuuteen, puolipystyt korvat, tuuheahko häntä = Sirius minun aivoissani

Jokatapauksessa ajattelen, etteivät animaagien koirarodut vastaa jästien-koirarotuja. Sirius siis on yksinkertaisesti koira, joka on rodultaan.. Sirius? 8'D

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #55 : Elokuu 20, 2008, 20:10:49 »
Olen aina ajatellut Siriusta koirana sekarotuiseksi. Sellainen takkuinen karvakasa, joka elokuvissa näkyy kuvasta minusta erittäin hyvin Siriusta luonteenpiirteiltään ja ulkonäöltään. En voisi kuvitella, että Sirius muuttuisi joksikin toiseksi eläimeksi kuin koiraksi.
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #56 : Elokuu 25, 2008, 18:07:27 »
Kirjoissa ei oo mainintaa, mutta viidennessä leffassahan kyseistä koiraa esittävä vuffe näyttää epäilyttävästi irlanninsusikoiralta.
Mutta mun mielestä Sirius on sekarotuinen iiiiso koira :)

~Nuuhku~
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Elokuu 27, 2008, 19:57:51 »
Mun mielikuvan mukaan Sirius on irlanninsusikoira. Tai sekaroituinen, jonka yhtenä rotuna on irlanninsusikoira ja toisena voisi olla vaikka newfoundlandinkoira. Kuitenkin: iso, ei kovin pitkäkarvainen (mutta niin, että menee hyvin takkuun), korvat semmoiset - öö - ei pystyt, muttei ihan luppakorvatkaan, semmoset roikkuvat. :D Ja väritys musta tai tummanharmaa. Eikä sillä ole semmoinen pyöreä pää vaan enemmän suippo. Muttei siis niin suippo kuin jollain colliella tms. Että näin minä ajattelen. :)

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #58 : Huhtikuu 28, 2009, 22:11:12 »
Mun on ihan pakko sanoo tähän väliin, et mun mielestä animaagihahmoonsa ei saa itse päättää.
Tai no, miksi Peter olisi halunnut olla rotta?!
No Ritalla koppiksen ymmärtää. Mun mielest se tulee ittestää luonteen mukaa ja sillaa...

Tack
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #59 : Huhtikuu 29, 2009, 07:41:12 »
Kyllä ymmärtääkseni voi olla että vähän saa päättää että miksi muuttuu. Ajattele esimerkiksi Rita Luodikoa. Katsos kun sehän on mahtaaa että saa olla koppakuoriainen.
Voi salakuunnella kaikkia salaa... Niin että...
Sirius varmaankin aatteli että voisi isona eläimenä Jamesin kanssa pitää ihmissuden kurissa. Eli kylläpä he ovat varmaankin vähän saaneet vaikuttaa. Elikkä Sirius sai varmaankin päättää, että on sellainen tuntematon iso karvainen koira, kulkukoiran tapainen. Jotta jos karkaa jonnekkin jostakin aikuisena(KHÖHazkabanKÖHHÖH). Uskon että Sirius arvasi että jotakin tulee tapahtumaan. Ja Peter tahtoi olla rotta, koska hänhän on pelkuri, eikä tahtoisi tehdä mitään. Elikkä hän tahtoi olla piilossa, kun ihmissusi on vapautunut.  Niin pelkuri hän on. Joten Rotta muodosta saattoi olla vielä käyttöä, kun oli tiedät-kai-kenen mestoilla. Ihan varmana hänkin on salakuunnellut jotakin. Tai muuta sen tyylistä.
//kyllä on mielipiteet vaihtuneet tästä, unohtakaa että puhuin^ :D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2012, 12:16:47 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #60 : Huhtikuu 29, 2009, 08:16:30 »
Tämä keskustelunne menee nyt hieman sivuun aiheesta, mutta minunkin pitää ottaa osaa tähän.
Tietääkseni animaagihahmoaan ei saa itse valita, sehän olisi ihan tylsää. Ei, luonteesta sen pitää riippua. Ei kukaan voi ennalta arvata mitä tulee tapahtumaan tulevaisuudessa, ja luultavasti jokaisesta animaagimuodosta on jotain hyötyä. Sirius ja muut muistuttavat niin niitä eläimiä jotka ovat animaagihahmoissaan, että minusta on tyhmää edes miettiä, saako eläintä itse valita. Mutta tehkää kuten haluatte.
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Huhtikuu 29, 2009, 19:07:32 »
Tämä keskustelunne menee nyt hieman sivuun aiheesta, mutta minunkin pitää ottaa osaa tähän.
Tietääkseni animaagihahmoaan ei saa itse valita, sehän olisi ihan tylsää. Ei, luonteesta sen pitää riippua. Ei kukaan voi ennalta arvata mitä tulee tapahtumaan tulevaisuudessa, ja luultavasti jokaisesta animaagimuodosta on jotain hyötyä. Sirius ja muut muistuttavat niin niitä eläimiä jotka ovat animaagihahmoissaan, että minusta on tyhmää edes miettiä, saako eläintä itse valita. Mutta tehkää kuten haluatte.

Mmm.. Olen samaa mieltä. Harry Potter-wikipediassa (http://harrypotter.wikia.com/wiki/Animagus) sanotaan, että eläinhahmo riippuu luonteesta, eikä sitä voi itse päättää. En kuitenkaan tiedä kuinka luotettava lähde tuo on, mutta löysin Rowlingin vastauksen animaagikysymykseen accio-quote-sivustolta, josta voisi ehkä päätellä jotain. Question: If you were Animagus, what kind of animal would you be?
J.K. Rowling responds: I'd like to be an otter — that's my favourite animal. It would be depressing if I turned out to be a slug or something.

Rowling siis sanoo että haluaisi olla saukko, mutta että olisi tylsää jos hänestä tulisikin vaikka etana. Eikö tästä voi päätellä että haluta saa mitä vain, mutta totuus voi olla toinen.. :)

Saiccu

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Kesäkuu 05, 2009, 15:06:09 »
Itse kuvittelen Siriuksen jokseenkin hieman susimaiseksi. Mutta myös kuvaus "rakki" ja "kulkukoira", jonka muutama täällä on maininnut, on omiaan kuvaamaan Siriusta.

En saa oikein muotoiltua mielessäni Siriuksesta karhumaista, kun Sirius on kuitenkin itse melko laiha ja luiseva ihmisenä. On vaikeaa muodostaa mielessään Siriuksen ihmishahmosta yhtäkkiä karhumaista koiraa. Tietty, jos tämä turkki on karhumainen, mutta rakeentelta sitä on hieman outoa kuvitella karhumaiseksi.

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #63 : Syyskuu 20, 2009, 19:42:47 »
Minä olen aina kuvitellut Siriuksen sileäkarvaiseksi noutajaksi, mustaksi sellaiseksi. Naapurissa nimittäin on juuri tuollainen.
 Noutajathan ovat aika "karhumaisia" minun mielestäni, ja kai, jos sellaisen turkki on likainen, se näyttää aika paljon kulkukoiralta. Jep jep, en osaisi ikinä kuvitella Siriusta jonkin pystykorvaisen koiran hahmoon...
"Tänään satun olemaan täällä - Huomenna jossakin toisessa paikassa. Minä kuljen kulkemistani, ja kun löydän hauskan paikan, pystytän telttani ja soitan huuliharppua."

Poissa liiketerapia

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #64 : Lokakuu 09, 2009, 15:43:26 »
Tämä on yksi niistä kysymyksistä, joiden miettimistä en pidä tärkenä.
Ehkä Rowling ei tunne koirarotuja tai muuten edes miettinyt asiaa.
Ehkä animaagi ei aina ole jokin tietty, tunnettu eläinlajike vaan jäljittelee sellaista. Ehkä Sirius ei osannut muodonmuutosta kunnolla, kun teki sen ensi kertaa ja on useiden koirarotujen sekoitus.

Poissa Accused

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Lokakuu 13, 2009, 21:52:19 »
Mulla on aina ollut mielessä irlanninsusikoiran ja skotlanninhirvikoiran tyylinen karkeaturkkinen suuri koira. Itse en noutajaa sekottaisi Siriukseen/Nuuskuun koska noutajat on turhan herttaisia kalmankoiriksi :D (kotona noutaja..) Jos noihin irlanninsusikoiraan ja skotlanninhirvikoiraan sekottaa hieman newfoundlanninkoiraa niin tulos olisi lähellä mielikuvaani Siriuksen koirahahmosta.

Lopputulos = sekarotuinen.
We need to come back down and face what we\'ve become

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #66 : Lokakuu 14, 2009, 12:38:30 »
Kaipa sekarotuinen, siltähän se ainakin vaikuttaa?

Rotukoirat eivät varmasti ole Siriuksen kaltaisia, hänhän nimenomaan yritti pyristellä irti tästä "rotukasvatuksesta".
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #67 : Lokakuu 24, 2009, 15:52:14 »
Potter kirjoissa puhutaan suuresta, mustasta ''karhumaisesta'' koirasta ei sen tarkemmin rodusta tai puhdasrotuisuudesta (kuten monet ovat sen jo todenneet). HP Azkabanin vangissa kuitenkin puhutaan paljon Kalmankoirasta, joka kävi ilmi ennustustunneilla, samoin myös Ron mainitsi Harrylle ettei Kalmankoiran näkeminen ole hyvä merkki vaan merkitsee kuolemaa. Harry ajatteli muutaman kerran nähneensä juuri Kalmankoiran. Se Kalmankoira oli kuitenkin Sirius, eikä tuonut Harrylle kuolemaa, kuten hyvin tiedämme.
Voisiko kuitenkin olla, että Kalmankoira ei olekkaan ainoastaan 'myytti' velhomailmassa, joka tuo kuolemaa vaan oikea eläin jokin tietty suuri musta ''karhumainen'' koira eli tavallaan oma rotunsa.
Tällöihän Siriuksen animaagi hahmon rotu olisi Kalmankoira. Itse en ainakaan pitäisi hullumpana ajatuksena tätä teoriaa, koska Kalmankoiran kuvaus sopii Siriuksen koiramuotoon ja Siriusta kuitenkin pidettiin murhaajana.

Sitten voisin vielä kommentoida tähän puhdas- vai sekarotuinen keskusteluun. Periaatteessa Sirius voisi olla kumpaakin. Puhdasrotuinen merkkinä puhdasverisyydestä velhomaailmassa tai sekarotuinen Siriuksen itsensä vuoksi, joka halveksi sukuaan ja muutenkin sekarotuinen olisi enemmän siriusmainen, ainakin myöhemmissä vaiheissa (aikuisena siis). Mutta muistakaamme kuitenkin, että Siriuksesta tuli animaagi nuorena, kun hän oli hyvännäköinen, suosittu ja muutenkin hyväkuntoinen, jolloin puhdasrotuinen olisi kuvannut paremmin Siriusta. Eli itse siis uskoisin, jos Sirius olisi puhdasrotuinen, jos jompi kumpi pitäisi valita. (:

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Lokakuu 25, 2009, 12:10:45 »
Enkö muka ole tähän vielä vastannut? x) Minusta Sirius Mustan animaagimuoto on sekarotuinen kulkukoira. Hän tulee puhdasverisestä perheestä, mutta hänen sydämensä on muun väen luona ( puoliveriset, kuraveriset, ihmissudet.. ) joten siinäkin jo näkee miten sekainen hänen luonteensa on. Itse ajattelen Siriusta kulkukoirana vailla kotia. Vaikka hän tuntuukin kuuluvan Rohkelikkojen pariin, niin hänen sydämessään on silti aina ripaus sitä pimeyttä, jonka hän on vastasyntyneestä lähtien kokenut.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #69 : Marraskuu 03, 2009, 10:50:46 »
Itse olen kuvitellut Siriuksen aina suurikokoiseksi mutta silti hoikaksi, ehkä hieman laihanpuoleiseksi mutta ketteräksi koiraksi. Lyhyt, tuuhea mutta hieman sotkuinen turkki, pystyt korvat, pitkä kuono ja suora, hieman muuta kroppaa pörröisempi häntä. Miksikään luppakorvaiseksi tai noutajaksi en ole oikein voinut häntä kuvitella, koska ne ovat niin kiltin ja sympaattisen näköisiä ja yleensä vähän sellaisia pötköjä ruumiinrakenteeltaan. Siriuksen kuvittelin enemmän petomaisen ja hurjistuneen näköiseksi, ja enemmän suden ulkonäön puoleen kallistuva koira tukee paremmin tuota mielikuvaa.

Tämä on esim. aika lähellä:

Leffassa oli ihan kamalaa nähdä luppakorvainen ja kiharakarvainen koira. .-.;;
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Ryminä

• Kuutamomussukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Marraskuu 03, 2009, 16:26:41 »
Itsellä on ollut alusta lähtien Siriuksen koiramuodosta selkeä käsitys: se on musta irlanninsusikoira. En enää yhtään muista millainen koira elokuviin oli laitettu, mutta jotenkin tuo rotu kuvaa minusta sotkuturkkista, karhumaista koiraa hyvin.

Poissa saphira

• Vuotislainen
  • Pottermore: DragonDream27901
« Vastaus #71 : Joulukuu 11, 2009, 17:14:50 »
okei. Sirius on minun mielestäni vinttikoira. en muista mikä, mutta kuitenkin olen aika hyvä koirarotujen tunnistaja ja näin elokuvassa että Sirius näytti ihan joltain vinttikoiralta.
VASTAUKSENI: VINTTIKOIRA
"Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni"

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #72 : Marraskuu 13, 2010, 11:36:31 »
Olen kuvitellut Siriuksen irlanninsusikoiran ja lapinkoiran risteytymäksi. Sekarotuinen se taitaa olla.

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #73 : Marraskuu 13, 2010, 11:50:54 »
Pitää minunkin nyt koiraihmisenä ja koiran omistajana kommentoida...

eli itse olen sekarotuisen kannalla, se jotenkin tuntuu vain sopivan Siriukselle. Mutta mitä rotuja hänen animaagi muodossaan olisi? Ajatus mustasta koirasudesta olisi minusta mielenkiintoinen ja sopisi kuvaan hyvin. Koiran ja suden risteytyksiä ei suositella lemmikeiksi, koska ne saattavat olla luonteeltaan hieman "haastavampia" kuin "normaalit" koirat. Moni koirasusi on joutunut vääriin käsiin ihmisten tietämättömyyden takia. Ja jotenkin tuo kuulostaa Siriukselta (?) :).

Minua häiritsi, kun Azkabanin vangissa (siis elokuvassa) koira oli aivan erinäköinen kuin Feeniksin killassa, jossa koira ainakin minun silmiini näytti mustalta irlanninsusikoiralta. Pidin itse kuitenkin enemmän tästä irliksestä.
Joo, tota... mun vastaukseni joka tapauksessa on sekarotuinen.

Korjaan: ei irlis, vaan skotlanninhirvikoira :--)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2010, 11:54:24 kirjoittanut Yamaneko »
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Volpino

• Feeniksin kiltalainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #74 : Marraskuu 14, 2010, 12:47:14 »
Minä olen aina kuvitellut Siriuksen newfoundlandinkoiraksi. Isoksi takkuturkkiseksi nöffiksi, joka on kokenut kovia.
"Kun pimeä nousee sankka, nämä kuusi sen torjuvat vasta; on niistä kehältä kolme ja kolme on keskustasta."
- Susan Cooper, 1973
Penny -> Volpino