Kirjoittaja Aihe: Minkä rotuinen koira Sirius Musta on?  (Luettu 44148 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sonsku

• Ankeuttaja
Minkä rotuinen koira Sirius Musta on?
« : Huhtikuu 25, 2004, 17:49:49 »
Minkä rotuinen koira Sirius Musta on? Sitä ei mainita minun muistini mukaan mainita missään kirjassa, tai no en tiedä mainitaanko se viidennessä en ole vielä päässyt lukamaan sitä. Onko Sirius Musta animaagina puhdas- vai sekarotuinen koira? Hänethän mainitaan vain (siis kuvataan) isona mustana koirana jolla on keltaiset silmät. Peri aatteessa Sirius Musta voisi olla puhdasrotuinen tanskandoggi, mutta epäilen sitä. Mutta taas sekarotuinen kylläkin sopisi paremmin Sirius Mustalle. Mitä mieltä te muut olette? Olen miettinyt tätä siitä lähtien kun luin ensimmäisen kerran Harry Potter ja Azkabanin vanki -kirjan.

Aredhel

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Huhtikuu 25, 2004, 19:36:16 »
Varmastikin asian on niin, ettei Rowling tule mainitsemaan koskaan Siriuksen animaagimuodon rotua. Se vain on iso, karhumainen koira, joten periaatteessa kaikki rodut melkein käyvät kuvaukseen, jos niitä vähän muokkaa. Eivät tietenkään mitään chihuahuat, mutta siis lähes kaikki käyvät vähän mielikuvitusta lisäämällä.

Poissa Windy

• Kylän salamurhaaja
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
    • Kylä
« Vastaus #2 : Huhtikuu 25, 2004, 21:52:21 »
Mielestäni tämä ei ole niinkään aivan turha kysymys. Rotu on aika tärkeä, kun yritetään luoda mielikuvaa Siriuksesta koirahahmossaan. Minä ainakin haluaisin tietää millaiseksi Rowling on sen kuvitellut. On aika paljon eroa sillä, olisiko kyseessä musta tanskandoggi vai suuri labradorinnoutaja.
Itse kuvittelen Siriuksen sekarotuiseksi. Enkä todellakaan ota tuota karhunkokoista kovin kirjaimellisesti. Luultavasti ennemminkin suden kokoinen, ehkä hiukan isompi. Muutenkin pidän sitä susimaisena, tiedä sitten johtuuko vain Liekehtivän pikarin takakannen kuvasta.
Hp-roolipeliä Ircissä!// "Mikään ei kirvoita niin hyvää kirkaisua kuin pöydän poikki tanssiva Sardiini!" //Suomalainen Pratchett-foorumi//Juonittelupelejä

Snivellus

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Huhtikuu 26, 2004, 07:15:12 »
Itse en ole asiaa tuolta kantilta miettinyt, tarkoitan että en ole pohtinut minkä rotuinen koira Sirius Animaagihahmoltaan on, mutta sellainen mielikuva minulle on jäänyt että Sirius on sekarotuinen. Joskus 5-vuotta sitten tutkittiin noita koirarotuja etsittiin meille sopivaa koiraa eikä tuollaista isoa ja karhumaista koiraa näkynyt missään kirjassa. Oma mielikuvani on iso & tumma turkki, keskikokoiset-pienet lurppakorvat, valtavat tassut. Tästä tulee kaikkein eniten mieleen Suursnautseri, ehdottomasti. Kirjassahan mainittiin kuinka Siriuksen häntä hakkaisi Harrya reiteen tms. Suursnautserilla on nuo kaikki ominaisuudet, mutta Sirius voisi olla sekä Suursnautseria että jotakin muuta.

http://www.hauhau.com/koira_galleria_arkisto/5/suursnautseri3.jpg

Haltiamieli

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Huhtikuu 26, 2004, 15:42:27 »
Kysymys:   Kuvittelen Anturajalan skotlanninhirvikoiran ja newfoundlandinkoiran risteytymäksi, oliko sinulla mielessäsi jokin tietty koirarotu luodessasi häntä?   
Vastaus:   Ei oikeastaan. Ajattelen hänet enemmänkin suureksi ja karhumaiseksi sekarotuiseksi koiraksi.

(Rowling Barnes&Noblen haastattelussa lokakuussa 2000)

/Muoks: Hahaa. Olen nopea ;)

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 26, 2004, 15:46:54 »
Muistaakseni Row sanoi jossain haastattelussa, (en löydä juuri nyt linkkiä ja se taisi lisäksi spoilata FK:ta) että hän oli itsekin kuvitellut Siriuksen animaagimuodon sekarotuiseksi. Itse en tiedä minkä rotuiseksi sen kuvittelin, mutta en kyllä ainakaan labradorinnoutajaksi, tanskandoggiksi tai suursnautseriksi. Labbikset ja tanskandoggit ovat molemmat suht. lyhytkarvaisia, eivätkä siksi voi olla kovinkaan takkuisia. Lisäksi ne ovat aika ystävällisen näköisiä, en minä ainakaan niitä voisi kalmakoiriksi luulla. Suursnautserilla on jo enemmän niitä ominaisuuksia, joita Anturajalalle kuvittelin, mutta ei sekään vastaa kokonaan käsitystäni.:P Joten kyllä minäkin sen sekarotuiseksi kuvittelen.

muoks.

Nääh, Haltiamieli ehti ensin.;) Juuri tuota juttua minäkin tarkoitin.

Poissa iidba

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Huhtikuu 27, 2004, 16:38:10 »
Sekarotuiselta vaikuttaa. Kirjan kansikuva näyttää vähän joltain spanielilta mutta luulen silti että Sirius on sekarotuinen. Yleensähän joidenkin mielestä sekarotuiset ovat ns. "likaisia koiria" (mikä ei kyllä minun mielestäni ole totta kun itselläni on sekarotuinen koira), ja Siriushan on rähjäinen ja hänen ulkonäkönsä vastaa koiramaailmassa kulkukoiraa, jotka taas yleensä ovat sekarotuisia. Siitä en sitten tiedä miten Sirius voi olla sekarotuinen, tai siis hänhän vain muuttuu koiraksi, ei sitä määritetä mitä rotuja hänessä on. Ehkäpä Rowling ei ole miettinyt niin tarkkaan, minkä rotuinen Sirius on, riittää kun se on rähjäinen, musta kulkukoira. Kyllä se minullekin taitaa riittää.
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

pikkupercival

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Huhtikuu 29, 2004, 17:06:07 »
Minunkin mielestäni tämä on kysymys, johon ei oikein voi löytää vastausta, enkä näe syytäkään etsiä. Mutta silti haluan sanoa oman mielipiteeni.

Jostain syystä liitän kalmakoiran baskervillenkoiraan. Ja baskervillenkoirahan oli tanskandogi, joten Siriuksen kuvittelisin sellaiseksi, tosin hieman ystävällisemmän näköiseksi.

The Moon

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Huhtikuu 29, 2004, 20:28:08 »
Luulisin sekaroituinen. Tai, sitten sellaista rotua ei olekaan, se vaan on sekoitus koiria jotka sopivat Sisiukselle. (Eli siis: Sekarotuinen) En usko, että Rowling itsekään on tätä pahemmin miettinyt. Ajatteli vain iso musta koira ja se riittää, ei ole mitään syytä ilmoittaa, että Sirius on nimenomaan esim. Susikoira.

Nymfadora Tonks

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Toukokuu 02, 2004, 14:56:49 »
Minä en ole ajatellut Siriusta minkään tietyn rotuiseksi koiraksi. Ajattelen sitä vain suureksi, mustaksi, karhumaiseksi ja keltasilmäiseksi koiraksi. Eli sekarotuiseksi. Varmaankin Rowling on tarkoittanut, että Sirius on sekarotuinen muuttuessaan koiraksi, eikä rotukoira....

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Toukokuu 02, 2004, 23:13:14 »
Eikös Sirius ole animaagimuodoltaan kalmakoira? Siis eräänlainen taruolento? Tai uskomus-olento? Tai kalmakoiran näköinen koira? Ei se silloin ole minkään rotuinen. Ulkonäöltään musta, karhun kokoinen ja takkuturkkinen - siis ei mikään lyhytturkkinen.
Voi se tietenkin jotain koirarotua muistuttaa, mutta en usko että Sirius olisi mikään tietty rotu. Jokaisella on tietenkin omat mielikuvat Sirkusta, että sillä tapaa on turha kiistellä...

Vaikka eihän ihmissusikaan ole mikään susi, vaan ihmissusi.

Enkä osaa päättää sitä, onko Siriuksella pystyt vai lurpat korvat.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Aredhel

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Toukokuu 03, 2004, 10:58:29 »
Ei, ei missään ole sanottu, että hän on kalmakoira. Harrysta vain näytti siltä, kun hän näki koiran varjoissa Mangoliakaarella, ja vilaukselta hiuispausmatsissa. Ja hänestä se muistutti kalmakoiraa. Mutta varmasti varjot ym. vääristivät kuvaa, sillä muutenhan velhot Tylyahossa olisivat pelästyneet tätä "kalmakoiraa", eikä se varmaankaan olisi jäänyt huomaamatta. Ja kalmakoiraanhan liittyy joitain taikaa, myös, luultavasti sen läsnäolon tuntee jollain erikoisemmalla tavalla, kuin tavallisen koiran.

Wirtlize

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Heinäkuu 09, 2004, 22:45:21 »
Luulen, että Sirius on koiran muodossa sekarotuinen, sillä yleensä kirjoissa sekarotuiset koirat kuvataan takkuturkkisina jne. Mutta muistelen myös, että Siriusta koiran muodossa on sanottu isoksi koiraksi, joka taas viittaa Tanskandogiin...

TytoAlba

• Ankeuttaja
Re: Minkä rotuinen koira Sirius Musta on?
« Vastaus #13 : Heinäkuu 11, 2004, 13:19:04 »
Olen minäkin sitä hieman miettinyt... Mutta olen tullut siihen tulokseen, että "Nuuhku" on sekarotuinen... Jos se joku rotu kuitenkin olisi, niin varmaan tämä Suurnautseri. Paha vain, että mikään rotu ei ole "karhun kokoinen"...
Mutta se voisi olla labradorinnoutajan ja irlanninsusikoiran sekoitus...
Tai anatolian paimenkoiran ja suurnautserin...
Tai englannin hirvikoiran ja Newfoundlandinkoiran...
Tai tanskandogin ja englanninvinttikoiran...

Mahdollisuuksia on rajattomasti x)

weelow

• Ankeuttaja
Vs: Minkä rotuinen koira Sirius Musta on?
« Vastaus #14 : Maaliskuu 17, 2007, 19:55:21 »
Itse olen aina mieltänyt Siriuksen koiramuodon, eli Nuuhkun, sekarotuiseksi. Lähinnä siksi, että mitään sen tarkempa rotua ei mainittu koiran ensiesiintymisen yhteydessä tai edes sen jälkeen. Eiköhän Row olisi jo Azkabanin vangissa kertonut koiran rodun, jos se jokin puhdasrotuinen olisi? Tai näin ainakin minä kuvittelisin. Oma mielikuvani Nuuhkusta on susimainen ja hieman tavallista sutta isompi pystykorvainen koira, jolla on paksu, karhea ja ehkä jopa hieman takkuinenkin turkki. Elokuvien animoitu koira vastaa suurilta osin omaa näkemystäni. Myös tuo kuva on mielestäni osuva, hieman pienen näköinen vain.

vaula

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Huhtikuu 10, 2007, 18:39:01 »
  Itse kuvittelen Siriuksen mustaksi tai tummansiniharmaaksi chow chowksi. Tosin suuremmaksi, paljon suuremmaksi, sekä pitkäkarvaiseksi ja takkuiseksi.
Tämä voisi olla aika osuva mielikuvalleni... Siis jotain tuon suuntaista, ei tismalleen tuonnäköinen. Ja välillä taas en ajattele Siriuksen koirahahmoa minkään näköiseksi. Silloinn se on vain... iso tumma hahmo.

Lainaus
En minäkään. Voi tätä valinnan vaikeutta... : D

Poissa Kuromeru

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Huhtikuu 10, 2007, 19:01:38 »
Onko HP elokuvissa yhtään näkynyt Nuuhkua (eli Siriusta)? :o Siitä nyt ainakin saisi jonkun mielikuvat, kun täälläkään ei osata päättää onko lurpat vai pystyt korvat. :') Entäs sopisiko http://fi.wikipedia.org/wiki/Belgianpaimenkoira_groenendael Belgianpaimenkoira teidän mielestänne Nuuhkun roduksi?

muokk/ olempas minä sokea, tuoltahan se tulikin. :p

Elokuvien animoitu koira vastaa suurilta osin omaa näkemystäni.

Parodia

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Huhtikuu 10, 2007, 20:04:19 »
Yhdessä kirjassa sanottiin että "karhumainen". Newfoundlandin koira on ihan karhun näköinen, hirmu iso, useimmiten musta.. voimakas. Minusta se on selkeästi se. Belgianpaimenkoira ei ole karhumainen.

ninjamau

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Huhtikuu 10, 2007, 20:20:15 »
Minä en usko että Sirius olisi belgianpaimenkoira. Ne kun ovat kuitenkin aika pieniä, eivätkä karhumaisia. Ainakin tuo meidän koira on melkoisen pieni. (Tosin se ei ole groenendael, vaan malinois, etten tiedä onko niillä kokoeroja..)

Tuo newfoundlandinkoira on kyllä minusta melko karhumainen. Kuono on minusta vähän epäSiriusmainen (älä kysy mitä se tarikoittaa). Ja vaikuttaa muutenkin aika lempeältä koiralta. Mutta muuten tuo vaikuttaisi minusta aika hyvältä rodulta Siriukselle. n_n

Tai ehkä Sirius on sekarotuinen, jossa on newfoundlandinkoiraa, ja jotain toista rotua? n__n'

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Huhtikuu 22, 2007, 17:49:33 »
Iso, karhumainen, keltaiset silmät, ilmiselvästi (kuten myös Row on sanonut) Sirius on sekarotuinen, mutta mitä rotuja sekoitettuna ? Itse olen sitä mieltä, että mukana on ainakin mustanorjanhirvikoiraa ja jotain vähän jykevämpää lajia.
Lainaus
Entäs sopisiko Belgianpaimenkoira teidän mielestänne Nuuhkun roduksi?

Voin sanoa, että yhdessä omistamassani koirakirjassa, tämä kyseinen koira oli piiretty aikalailla sen näköiseksi miltä olen itse kuvitellut Siriuksen näyttävän, mutta oikeissa kuvissa ei. Koiralla on liian suippomainen olemus ja liian pitkät karvat, minusta siis.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Cobaia

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Huhtikuu 23, 2007, 15:29:29 »
Itse olen miettinyt, ett Sirius tosiaan voisi olla newfoundlandinkoira, koska koiraa kuvataan isoksi ja karhumaiseksi, ja sitä se tosiaan on. Keltaisista silmistä en niin tiedä :)
Tosin joku myös mainitsi jonkin sortis suursnautserin (?) no jaa, en kyllä miletäsi Siriusta tälläiseksi
Nöffi ehkä mielummin, tai sitten se sekarotuinen.

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #21 : Huhtikuu 24, 2007, 21:52:01 »
Mä oon aina ajatellu, että se on sekarotuinen just sen takia, että se on oikeasti puhdasverinen ja sitten se vihas sitä sen perheen puhdasverisyysvimmaa.

En usko, että sitä animaagihamoa saa itse päättää...

Tai siis, kuka haluaa olla rotta, kun vo olla vaik seepra tai kameli?
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Huhtikuu 24, 2007, 22:04:53 »
Lainaus
En usko, että sitä animaagihamoa saa itse päättää...
Tai siis, kuka haluaa olla rotta, kun vo olla vaik seepra tai kameli?

Tämä menee jo offiksi, mutta vastaan silti. Minun käsittääkseni animaagi hahmon saa päättää itse. Peter ei ollut lahjakas koulussa, joten rotaksi muuttuminen oli helpompaa kuin suuremmaksi eläimeksi, mm. koiraksi. Kun taas Rita Skeeter:in (mikä se nyt on, Luodinko ?) oli helpompi salakuunnella kärpäsenä, koska kukaan ei kiinnittäisi huomiota, kun taas vaikkapa seepraan.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

forlorn

• Ankeuttaja
Vs: Minkä rotuinen koira Sirius BLACK (ei saa sanoa mustaksi) on?
« Vastaus #23 : Huhtikuu 25, 2007, 21:09:17 »
Mielenkiintoista, mielenkiintoista, tätä minäkin juuri tänään pohdiskelin.

Itse kuvittelen kirjoissa Siriuksen joksikin Berhantilaisen, ehkä mustan Hovawartin tapaiseksi. Ficeissä useimmiten juuri jonkinmoisen suden ja kissan sekoitukseksi, jonkinmoiseksi joka käyristelee selkäänsä ja tuijottaa hurjilla keltaisilla silmillään. Mutta, heinäkuussahan tulee FK-leffa, sitten näämme kenenlie mielipiteen (en ole varma, onko tästä päättänyt ohjaaja vai kuka). Tähän sekarotuisuus juttuun en lusikkaani sotke koska minulla ei asiasta ole edes kunnon mielipidettä joten en ala siitä väittelemään.

ps: Se on Sirius Black :3

HÄPEÄmuokkaus: Eikös se jo Azkabanin vangin loppupuolella näkyillyt, Sirius siis? Ei mulla mitään hajua nyt. Kirjassa ainakin, ja leffathan mukailevat kirjoja, tietysti.. En ole niihin kovinkaan perustanut, haluaako joku selvittää tämän miulle? :D

Muokstaas: Joo, ymmärsin lukea viestit kunnolla paremmin läpi, ja tuollahan selvisikin että elokuvassa (=AV) on jokin animoitu koiranen. Tulikos teille muuten mieleen, että velhomaailmassahan voi olla ihan omiakin koirarotuja? 8D Niin ja tuo Newfounlandinkoira vastaa paljonkin kuvitelmiani [off]ja mie haluaisin sellaisen[/off]. Ja mie olen ehdottamasti sitä mieltä että lurpat. Paitsi sitten niissä ficeissä, äh.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2007, 21:20:00 kirjoittanut forlorn »

tirsk

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Toukokuu 01, 2007, 16:31:27 »

Lainaus

Kyllä sillä pystykorvat on, ainakin minun mielestäni. :) Jospa Sirius ei muuttunutkaan miksikään tietyksi roduksi, vaan pystytti ihan oman Sirius-rodun.
McGarmiwakinhan muuttui kissaksi, jolla oli omannäköiset silmälasien muotoiset kuviot silmiensä ympärillä. En usko että Sirius muuttui juuri Belgianpaimenkoiraksi tai miksikään muuksikaan yleiseksi roduksi, vaan Nuuhku rupesi muistuttamaan Siriusta itseään. Siis tavallaan sekarotuinen mutta ei kuitenkaan.