Kirjoittaja Aihe: Digimon  (Luettu 8265 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Qia

• Ankeuttaja
Digimon
« : Huhtikuu 10, 2004, 17:09:03 »
En löytänyt haulla tällaista topiccia joten...

Katsooko kukaan Digimonia? Minä katson! (Ken on paras ^^)
Onhan se melkein ainoaa Animea joka tulee tälläisilta "tavallisilta" kanavilta. Mutta minä siis oikeasti tykkään Digimonista, varsinkin nyt kun se tulee japaniksi ja tekstitettynä. Muistaakseni se tulee keskiviikko ja lauantai aamuisin... Mielestä se on paras lastenohjelma mitä nykyään tulee (Tao tao oli kyllä se kaikista paras).

Mutta entäs te? Mitä mieltä te olette?

Essu

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #1 : Huhtikuu 10, 2004, 17:37:27 »
Minä vihaan tällaisia lastenohjelmia kuten Digimon ja Pokemon. Ne pursuavat "väkivaltaa" siinä mielessä, että lapsille sopivimpia lastenohjelmia olisivat vanhat kunnon Muumit, Tao taot ja Babarit sun muut. Vaikka Harry Potterkin on yliluonnollinen, niin tämä on jo vähän liikaa. Taistellaan jotain ötököitä vastaan ja blaa blaa. En tajua mikä hullutus on tämä "Pokemon ja Digimon". Kummassakin on sama juoni. Muutama örkki joilla taistellaan muutamaa pahaa örkkiä vastaan ja sitten kun tulee homma vähän vaikeaks niin muuntaudutaan isommiksi. Siispä minä sanon että en pidä laisinkaan.

Tulleko se nykyään japaniksi? No se on kyllä mielenkiintoista (kieli on niin kaunista)

Ehkä sen vuoksi voisin vain katsella. En muuten.

ayu

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #2 : Huhtikuu 13, 2004, 18:13:41 »
Lainaus
En tajua mikä hullutus on tämä "Pokemon ja Digimon". Kummassakin on sama juoni.

Epä ole. Pokemonissa tullaan "maailman parhaaksi pokemon kouluttajaksi" ja digimonisa pelastetaan maailmaa.

Sillon kun se vasta oli tullut ja tuli niitä söpöjä pehmoleluja, minä halusin nähdä niitä jaksoja. Yhdellä kaverillani oli nelonen ja he nauhoittivat niitä kasetille. Minä katsoin niitä ja mielessäni oli vain yksi sana. "Huono."

Minä en pidä digimonista lainkaan. Elokuva on ihan katsottava, mutta siihenkin kyllästyy pian.
Tai on paras ihmisistä ja Gatomon digimoneista..

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #3 : Huhtikuu 15, 2004, 17:34:40 »
Juu, määkin aloin taas katomaan Digimoneja tässä kuukauden sisällä aina lauantaisin (3 kanavalta ei tuu mitään kivaa katottavaa aamuisin). Onneksi Digimonit jätettiin japanin kieliseksi vaikka olihan suomennoskin ihan hyvä.  
Mutta olisin halunnut nähdä ne jaksot kun Gengi (en muista sen vanhuksen nimeä) kutsu ne lapset takasin Digimaailmaan täyttämään jotain tehtävää, mutta ne jaksot taidettiin hypätä yli. Pidän enemmän siitä ekasta sankariporukasta joissa olivat Yamato ja Taichi mukana (porukassa). Yamato ja Taichi ovatkin mun lempihahmojani siinä sarjassa ja tässä uudessa on Ken ja se toinen jalkapalloilija jonka nimee en muista.
Jos pitäis sanoo kumpi on parempi sarja, Pokemon vai Digimon niin vastaan varmasti Digimonin olevan parempi sarja.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Claud Kishi

• höpöäjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #4 : Huhtikuu 15, 2004, 18:10:45 »
Nuorempana tykkäsin tästä kovastikin. *nostalgia-kohtaus* Yksi minun lapsuuteni vahvimmista muistoista on juuri se aika, kun pidin Digimonia parhaana piirrettynä päällä maan.
Lempihahmoni oli aina Mimi. Joskus minulla on ollut täälläkin Mimi-avoja, mutta tosin vain siksi että ne ovat hienoja. Japaninkielisiä jaksoja en ole nähnyt, koska siitä on jo kauan kuin kyseistä ohjelmaa säännöllisesti katsoin. Serkkuni sanoo minua aina välillä edelleen Mimiksi, ja luulisin muistuttavanikin hahmoa jonkun verran. Se on taas ihan kuin Hikari. (joskus repeilin aina tuolle nimelle kun se on niin kuin"hikipinko") Kun olimme pieniä tyhmiä Digimon-faneja, niin sanoimme toisiamme aina Mimiksi ja Hikariksi, ja jos vahingossa päästi suustaan nimen "Sanni" tai "Anniina" niin siitä ei hyvä seurannut. Ja muistan vielä - no, tämä viesti meni nyt lapsuusmuistojen kertaamiseksi, joten se siitä. Ainiin ja, vaikka en enää kummastakaan välitä, niin kyllä Digimon parempi ja "järkevämpi" on kuin Pokemon.

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #5 : Huhtikuu 16, 2004, 16:27:19 »
Voihku, pidin Digimonista hirveästi joskus kun aloittelin anime/mangainnostuksen parissa. Niin no, oikeastaan katsoin sarjaa lähinnä henkilöiden vuoksi, koska ne olivat niiiin hauskoja ja niitä oli sitäkin hauskempaa parittaa keskenään. Ykkössuosikkini oli tietenkin Yamato, joka alunperin minut ajoi koko sarjaa katsomaan (hei, on se edelleen ihan okei jos ei mieti että mistä sarjasta se on peräisin).

...itse asiassa jopa nauhoitin jaksoja, koska olin jotensakin niin koukussa. xD Katselin niitä silloin tällöin sitten myöhemminkin, kun olin jo rauhoittunut fanituksen kanssa ja alkanut katsomaan muuta animea, mutta viime kesänäkin onnistuin saamaan niistä jonkun nostalgiakohtauksen. Onhan se koko sarjan idea vähän hönö sinänsä, ja ne suomeksi dubatut äänet toivottomia, mutta... kyllä Digimon menee paremmin kuin Pokémon. Tai sitten vain lapsetti armottomasti, mutta hauskaa se oli silloin kun intoilin siitä.

parempi-ananas

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #6 : Huhtikuu 16, 2004, 18:53:13 »
Pokémonia katsoin joskus, kunnes kyllästyin. Digimonista en koskaan pitänyt, koska pidin sen ideaa kopioituna. Myöhemmin kuulin, että molemmat sarjat ovat samoilta tekijöiltä. Halusivat pokémonille kilpailijan.. Pikkuveljet sitä innoissaan (videoilta?) katsoo ja kyllähän sitä itsekin tulee välillä vähän matkaa seurattua. Siinä olen kyllä aivan samaa mieltä, etteivät suomalaiset dubbaukset mitenkään hyviä ole, kuten dubbaukset yleensäkään. Mutta ne vain on jotenkin sellaisia
esimerkiksi: *sanotaan erittäin tylsällä äänellä* "jännitävää pelastamme maailman" Ymmärättekö? Ei eläydytä tarpeeksi. Ottakoon oppeja vaikka muumeista! Ja olen muutenkin aina pitänyt enemmän alkuperäiskielisistä animaatioista, joten ihan hyvä juttu, jos Digimonia tulee japaniksi.

Tups

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #7 : Syyskuu 29, 2004, 17:26:13 »
Hih, minäkin pidin ennen Digimonia Pokèmonin täydellisenä kopiona ja inhosin sitä ylikaiken. Enkä siis ollut katsonut jaksoakaan. ^^' Mielenkiintoni heräsi vasta silloin, kun satuin laittamaan Nelosen päälle, ja sieltä tuli japaninkielinen Digimon. Jäin katsomaan ja erityisesti kuuntelemaan, ja minusta sarja oli nätti. Tosi nätti. Se oli kauniisti taiteellinen, siinä oli se legendaarinen hyvä vs. paha - asettelu, ja se oli hienosti toteutettu. Taiteellisempi, ja ehkä jotenkin sympaattisempi sarja kuin Pokèmon, vaikka toki katson vielä sitäkin. n__n

Shiruka

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #8 : Lokakuu 03, 2004, 20:41:46 »
Ykköskaudella on suosikki-Digimonini, Van Demon. (menikö noin?) Ihana, pitkäaiaksisn pahis koko sarjassa. (ja hyvännäköinenkin!)

Minä pidän Digimonista, mutta minua jäi kalvamaan Van Demonin kuolema, koska hänhän oli kuolematon! Van Demon tosin kehittyi joksikin toiseksi, ylemmänasteen Van Demoniksi, mutta prkl vie ei sen olis tarvinnut kuolla!

Olenkos minä muuten ainoa, joka on itse keksinyt Digimoneja? Minä olen, ja kirjoittanut parisataa sivua Digimonnovea! Van Demon mukana, mitä iloa siitä muuten olisi?

Regulus

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #9 : Kesäkuu 27, 2005, 16:04:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Shiruka"
Ykköskaudella on suosikki-Digimonini, Van Demon. (menikö noin?) Ihana, pitkäaiaksisn pahis koko sarjassa. (ja hyvännäköinenkin!)

Whee, Vandemon! Paras pahis ykköskaudelta, ja kyllä, myös hyvännäköinen. ^^
Joo, olen Digimonfani. Taisin olla ainoa koko koulussamme, joka vahtasi kakkoskauden jaksoja. Keskiviikko oli onnen päivä minulle. Oletteko muuten kuulleet, ettei Nelonen ehkä hankikkaan Tamersia ja Frontieria ohjelmistoonsa? Sääli, sillä Frontierin idea kuulostaa melko jännittävältä.

Mielestäni kakkoskausi oli paljon parempi kuin ensimmäinen. Ensimmäiseltä kaudelta mieleeni jäivät vain Yamato ja Vandemon, mutta toisella kaudella olivat mukana myös Ken (aka Kaizer <3), Wormmon ja Oikawa (palvotaan Oikawaa ^^).  Unohtamatta Daisukea.

Tietääkö kukaan, mistä päin Internettiä voisi ladata Digimon 02:sen jaksoja?

Regulus

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #10 : Heinäkuu 11, 2005, 22:22:09 »
[pienoinen spoilaus] En nähnyt kyseistä jaksoa kokonaan, mutta valitut lapset saivat pelastettua päivän (eli pyhän kiven...). Blackwargreymonin kohtalosta sen verran, että se uhrasi itsensä, jotta eräs portti Digimaailmaan sulkeutuisi. Surullista. :/ Kyllä, en muista kaikkea tarkalleen, mutta onhan siitä jo puoli vuotta, herran tähden! [/pienoinen spoilaus]

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #11 : Heinäkuu 12, 2005, 13:15:00 »
Onhan tullut 1 tuotanto ja kakkonenkin osittain katsottua. Ykköstuotantokausi oli paljon parempi, jos ei oteta huomioon ekojen jaksojen dubbausta. >___<;;; Itse olen ladannut 1 jakson netistä japanipuheella testin vuoksi ja huomasin sen olevan paljon parempi. Tunnusmusiikin laulaja oli myös parempi,. Jos joku viitsii voisi lähettää minulle yksärinä mitä tapahtui ensimmäisen pyhän kiven tuhoamisen ja sen välillä kun lapset palasivat 2 seasonissa omaan maailmaansa. En nimittäin tajunnut, että sarja jatkui ja se jäi näkemättä. ;;_;; Digimon Tamers eli 3 tuotanto on kammmottava eikä frontier sen parempi. Uskotte sitten kun näette ne.. (ne kai tilataan suomeen, nee?^^) Onneksi nelonen kuitenkin tilasi itse japaniversion eikä sitä jenkkien raiskausta (anteeksi "ruma kielenkäyttöni, mutta minusta on väärin, että hyviä animesarjoja sensuroidaan ja nimet muutetaan. Hyvänä esimerkkinä se mukamas digimon-elokuva joka suomessa näytettiin. Kesto huimat 2 tuntia. Japanissa on tehty 7 digimon elokuvaa ja 3 niistä (joiden kesto on yhteensä 3 h 30 min) tiivistettiin yhteen ja juoni pilattiin. >___<) Joka tapauksessa fanitan digimonia. ^__^ Kun näen Fennica Comicsissa mangan 1 numeron ostan sen. *_* Tähän mennessä on näkynyut vain neljäs. >.<;

Regulus

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #12 : Elokuu 10, 2005, 10:37:38 »
Pakko sanoa tähän jotain. :p
Ensinnäkin, on totta, että Pokèmon ja Digimon muistuttavat toisiaan hyvin paljon, ja voi olla, että Digimonin tekijät ovat saaneet idean Pokèmonista. Lisäksi molemmissa jonkinnäköisiä olentoja, Digimoneja ja Pokèmoneja. Siihen ne samankaltaisuudet taitavat sitten loppuakin.

Digimonit ovat ystäviä, eikä yhdellä lapsella voi olla kuin yksi Digimon kerrallaan. Pokèmonissa taas Pokèmoneja kerätään ja koulutetaan. En toki väitä, että jotkut Pokèmonit eivät voisi olla kouluttajalleen ystäviä, mutta silti.

On totta, että Digimon saattaa olla paljon raaempaa kuin Pokèmon, mutta onhan Japanissakin Digimonia seuraavien keski-ikä 16-vuotta, jos oikein muistan. Lisäksi Digimonin touhu on paljon syvälisempää, vaikka sitä ei ehkä heti uskoisi. Pokèmonin puolesta on nyt pakko sanoa, että tietyissa jaksoissa viljellään aivan kamalan hyvää huumoria. xD

Haluaisin vielä kuulla perusteluja, että miksi Pokèmon olisi uskottavampaa?
Eikös tämä ole vähän väärällä osastolla? ^^;;

Mondschein

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #13 : Elokuu 10, 2005, 10:40:44 »
Sanonpahan vaan, että kaikilla on eri mielipiteet. Pokémon on sinusta parempaa ja Digimon minusta. Siitä ei pääse mihinkään.
Digimon ei sitä paitsi ole matkittu Pokémonista. Ei millään tapaa. Digimoneja ei esimerkiksi voi omistaa, ne ovat ystäviä. Eroja on monia, jopa kymmeniä.

Jos kerran inhoat Digimonia niin mitenkäs sitten tiedät siitä noinkin paljon? Ei kai sitä ohjelmaa kannata katsoa jos siitä ei pidä o_O Minäkään en ole katsonut Pokémonia moneen vuoteen, koska en siitä enää pidä. Mutta en silti rupea haukkumaan sitä.  

Tuli muuten vielä, että kun sanoit, että Pokémon on uskottavampaa... Eh tuota... Uskotko sinä, että niitä olentoja on olemassa? Hypippäs sinne metsään etsimään Pikachuja. Sopivampaakin vielä...? Sen asian annan olla... ("Pikachu matkaan!") Ei-raakaa... Mitenkäs se nyt tähän liittyy? Tiedätkös mikä on Digimonin katsojien keski-ikä Japanissa? Sehän on 16-vuotta.

ayu

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #14 : Elokuu 10, 2005, 21:30:15 »
Ei ei ja ei. Digimon ei ole matkittu pokémoneista. Luin jostakin että digimonin idea lähti alunperin tamagotcheista. Ja pokémonista on otettu kyllä jotakin mutta itse digimonin juoni ja kaikki poikkeaa niin paljon pokémonista ettei se edes muistuta sitä ollenkaan. Ja onhan ne jotkut örvelöt samankaltaisia, mutta ovathan monet muutkin anime sarjojen seibutsut?

Mutta oletetaan että digimon on matkittu pokémonista. Who cares? Onhan pepsikin voitu matkia coca-colasta eikä kukaan valita siitäkään.

Minulle se on sama onko se matkittu vai ei. Silti pidän enemmän pokémoneista. Vaikka vain vanhat jaksot ovat hyviä. Ja samaten 151 ensimmäistä pokémonia. En tykkää yhtään uusista ja en edes halua olla pokémon fani.

Mondschein

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #15 : Elokuu 11, 2005, 10:20:42 »
Digimon ei ole matkittu Pokémonista. Uskokaa nyt jo.

Pokémonissa OLI juoni ekalla kaudella, sitten se hävisi. Digimonissa juoni on ja pysyy. Valitut lapset vaihtuu Digimonissa, joka kaudella. Pokémonissa taas pysyy se ((*yäk*)) Ash ja ne. Aina välillä tulee lisää mukaan, mutta eikö ne nyt keksi vaihtaa sitä päähenkilöä? Raketti ryhmä alkaa olla jo vähän vanha juttu. Eikö uutta vihollistakaan voi keksiä?

Nyt se sitten, joka sanoo, että se on matkittu; Kerääppäs kaikki yhtäläisyydet, vertaile. Kerro millä perusteella!

Tässä on minun syyni: http://hrst.serveftp.net/digirst/ Painakaa sieltä vasemmalta kohdasta Pokémon ja Digimon.

// Hyvä Hopsu!! *nostaa peukut pystyyn*

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #16 : Elokuu 11, 2005, 13:43:59 »
Olin valtaisa pokemon fani kun sarja oli alkanut suomessa. Joka jakson nauhoitin ja ostin kaksi ensimmäistä elokuvaa kun sain ne käsiini ja ostin joka viikonloppu viikkorahoillani pokeminkortteja. Kaksi ensimmäistä vuotta pokemoneissa olivat hyviä. Ainakin aloitus jakso oli hyvä. Katselin moneen kertaan kohtaa jossa Gengair (?) ja se pinkki dinopokemon tappelivat alussa. Se oli vain hienosti tehty. Katselin ja nauhoitin kyllä pokemoneja senkin jälkeen kun nuo kaksi ekaa vuotta olivat menneet, mutta... laatu huononi ja fanius alkoi laantua. Ainoat hyvät pokemonit olivat ne elokuvat. Niissä oli kunnon grafiikka...
Kun kuulin että neloselta alkaa jokin digimon aattelin että se on samanlainen kuin pokemon ja vaikutti se alussa siltä. Pidin silloin pokemonia parempana ohjelmana.
Mutta...
Digimon... se on kokonaan eriasia kuin pokemon... Ainoastaan sen kamalan suomi duppausken takia mikä alussa oli jätin katselun aika lyhyeen, mutta kun parempi suomiduppaus tuli aloin vakituisesti katsomaan niitä. Ainoastaan nelosen outo ohjelmisto sai minut lopettamaan niiden katselun kun en tienny milloin sitä tuli ja milloin ei. Ja sitten tuli vielä tekstitetty versio mikä oli puhuttu japaniksi. Katsoisin digimoneja vieläkin jos niitä vain tulisi. Se on musta aivan toista luokkaa verrattuna pokemoniin.
Digimonissa ei tupsahda joka nurkan takaa jokin Raketti ryhmä 'valepuvuissa' eikä digimoneissa ole yhtä ennelta arvattavia taistelukohtauskia eikä ne pääty yhteen jaksoon kuten pokemonissa jossa Ash voittaa aina R-ryhmän tai salimerkin. Ja grafiikka on toista luokkaa digimoneissa. Sitä katsoo mielellään kuin pokemoneja... Olen etsinyt netistä jopa Digimon bokseja (niitä ei kuulemma ole muualla kuin japanissa =/) ekastakaudesta (tai siitä kun valitutlapset menivät omaan maailmaan pelastamaan sitä joltain vampyyridigimonilta) ja muistakin kausista. Pokemonissa on musta se sama juoni joka jaksossa. Voita salimerkki, tule pokemonmestariksi, päihitä rakettiryhmä joka jahtaa sähköhiirtä (en musita miten oikeanimi kirjotettiin) vaikka paljon voimakkaampia pokemoneja on olemassa. Sitä paitsi... tuo sähköhiiri on liian täydellinen. Voittaa aina, tai ainakin lopuksi ja antaa sähköiskun. Tää juttu toimi silloin alussa mutta nyt se on kulunu. Jättäisivät vain sarjan pois suosiolla ja jatkaisivat elokuvien tekoa joita pystyy katsomaan...
Mun mielipide siis pokemonista ja digimonista...
"Are we there yet?"
"No"

Lexie

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #17 : Elokuu 16, 2005, 19:02:55 »
Pokémon ja Digimon eivät oikein ole minun juttujani. Niistä on tehty vain kaupallisia tuotteita, (no on Harry Potteristakin tehty, mutta vain elokuvien perusteella) mutta Pokémonista ja Digimonista karkkia ja keksiä, limua ja tikkaria, korttia ja peliä. Joskus silloin kun minä oli vielä pieni, niin eihän sitä ollut mitään jos se ei osannut jok´ikistä miljoonaa Pokéa. En minä niitä opetellut, Pokéminissa oli ihan tyhmä juoni.
Minusta ne sarjat eivät sovi perheen pienimmille katsojille, koska niissä on väkivaltaa ja kaikkea muuta tyhmää. Tyhmät Pokét ja digit >_<

Maglor

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #18 : Elokuu 17, 2005, 03:36:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mondschein"
Pokémonissa OLI juoni ekalla kaudella, sitten se hävisi. Digimonissa juoni on ja pysyy. Valitut lapset vaihtuu Digimonissa, joka kaudella.
Lapset eivät tarvitse mitään digimonin ihmissuhdepaskoja. Ennen oli esim. prätkähiiret ja niissä juoni oli yksinkertainen: oli hyvät ja pahat ja sitten ne tappeli. Pokemon oli juuri tällainen hyvän tarinan omaava otusmättö. Sitten kun pokemoneja alkoi olemaan se yli 150, alkoi se mennä yli. Liika on aina liikaa.

Digimonin juoni perustuu juuri perus animejuoneen ihmissuhdeongelmien kanssa. Sitten loppuun tulee armoton mättö, joka parhassa tapauksessa ei lity muuhun tarinaan mienkään. Parasta oli kuitenkin nämä digimonin mustat tornit. Juuri kun ne oli saanu tuhottua ne miljoona tornia, ne vaan ilmesty uudestaan.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #19 : Elokuu 20, 2005, 13:08:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Maglor"
Lainaus käyttäjältä: "Mondschein"
Pokémonissa OLI juoni ekalla kaudella, sitten se hävisi. Digimonissa juoni on ja pysyy. Valitut lapset vaihtuu Digimonissa, joka kaudella.
Lapset eivät tarvitse mitään digimonin ihmissuhdepaskoja. Ennen oli esim. prätkähiiret ja niissä juoni oli yksinkertainen: oli hyvät ja pahat ja sitten ne tappeli. Pokemon oli juuri tällainen hyvän tarinan omaava otusmättö. Sitten kun pokemoneja alkoi olemaan se yli 150, alkoi se mennä yli. Liika on aina liikaa.

Ei musta digimonissa ole mitään pokemonia pahempia ihmissuhdedraamoja. Siinä on pikkuriitaa kavereiden kesken ja joku on ihastunu johonkuhun tyttöön/poikaan salaa/vähemmän salaa. EI sen pahempaa. Ja onhan digimonissa kans tuo hyvä ja paha ja sitten ne tappelee. Ihan sama juttu.
"Are we there yet?"
"No"

Lancelot

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #20 : Elokuu 20, 2005, 16:05:48 »
Digimonista tulee piakkoin draamasarja, häh?

Älytöntä. Kuka nyt siitä välittäisi? Samaa moskaa kumpikin. Pokemonin juonessa ei ole paljoa kehumista, ei ole kyllä Digimoninkaan. Manga - ohjelmat ovat miltein kaikki samaa sössötystä. Vielä enemmän ärsyttää Dragon Ball Z. Siinä ne järjestää mätkintää, kuin ei olisi muutakaan tekemistä. En ole sen koommin ihastunut näihin Japanilaisten "väkivaltasekamelskoihin." Mutta eihän ne muuta osaa tehdä. Kuitenkin on nostettava heille hattua Muumeista, parempaa ohjelmaa en ole katsonut pitkään aikaan.

Regulus

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #21 : Elokuu 20, 2005, 20:36:44 »
Sanoisin, että Digimonin juoni on ehkä hiukan syvällisempi kuin Pokèmonin, mutta onko siinä nyt silti niin paljon sitä "ihmissuhdepaskaa"? Katsokaa Salkkareita niin tiedätte. Salkkareissa on paljon ihmissuhdesekoiluja. Digimon on vielä kaukana niistä.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #22 : Syyskuu 18, 2005, 09:45:31 »
Oon suuri pokemon-ja digimonfani, ja digimonia ei olla matkittu pokemonista, digimon 2 on niin cool, iori , ken ja daisuke oli parhaat valitut ja digmon kultadigimon on suosikkidigimonini! Digimonkeisari on lempipahikseni, mutta heti sen jälkeen tuylevat uskomattomat arukenimon ja mummymon jotka(oletteko huomanneet) muistuttavat suuresti rakettiryhmän Jessietä ja Jamesia. :D
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Katariina

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #23 : Syyskuu 19, 2005, 22:16:46 »
Tuleeko Pokemonia taas?
Siinä on muuten nykyään todella typerät ääninäyttelijät... koko ajan menee vaan huonompaan suuntaan. Mutta Pokemon itessään on kyllä ihan mukiinmenevää katottavaa, tykkään piiretyistä muutenkin. Sarja on ihan kivasti piirretty. Plus, olen ikuinen Rocketshipper ja James on ihana   <3 Paras jakso ikinä on se missä James on vanhassa kotitalossaan, en muista sen nimeä. Siellä on kai sit joku sen morsian tms. joka on ihan Jessien näkönen.

Pluurankeli

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #24 : Syyskuu 25, 2005, 17:21:55 »
No, nyt minäkin tämän löydettyäni päätin kommentoida... ^^

Joskus vuonna mikälie, kun olin pieni ja Pokemon alkoi tulemaan, niin tietysti katsoin sitä. Hirveän suosittu se silloin oli, ja minäkin keräsin niitä ihmekortteja, jotka nyt on luovutettu serkulle. Silloin pidin ohjelmasta, mutta kun toinen kausi alkoi, niin en viitsinyt enää katsoa, ja näin jälkeen päin koko ohjlema on mielestäni aikasten... hmm... huono. Huonontunut paljon, juonesta ei mitään hajuakaan ja äänet ovat suomalaisessa versiossa ihan kamalat, ja lisäksi niitä ötököitä on liikaa. Koko idea (jos sitä edes on) on outo. Jotkut rääkkää pieniä otuksia saadakseen joitai n salimerkkejä ja kunniaa? Voi apua, miten joku voi keksiä jotain noin hirveää...

Digimon sen sijaan... Ne ovat väärässä, jotka sanovat että se on lapsille, ainakin mitä olen sitä englanninkielisenä katsonut, niin siinä on melko paljolti kohtia, joita ei ehkä suomenkielisessä versiossa ole. Digimonia jaksan katsoa, harmi ettei sitä enää tule. :/ Digimonissa on paljon syvällisempi ja jossain määrin ymmärrettävämpi juoni, piirrostyyli ja grafiikka yleensäkin on tasokaampaa ja jaksot eivät toista kovinkaan paljon itseään, toisin kuin Pokemonissa... :P Olen katsonut tätä aina silloin kun sitä tuli, ja jos se nyt alkaisi tulemaan, niin katsoisin kyllä. ^^ Valitettavasti siitä on niin pitkä aika kun viiemski katsoin, niin minulla ei ole jäänyt ohjelmasta muuta mieleen kuin miltei kaikkai valitut ja pari söpöä pahista. ^^ Ja lisäksi ne "maisemat", tai siis ne paikat, jossa ne liikkuvat... Kerrassaan ihanaa katseltavaa.

Ja mikä tärkeintä: Digimon ei ole matkinut Pokemonia. Minä en ainakaan löydä mainittavia yhtäläisyyksiä.

En kuitenkaan ole kummankaan fani, mutta jos sitä Digimonia tulisi, niin kyllä katsoisin. :D Ja saattaisinkin alkaa fanittamaan... Ei tiedä. Jos sitä nyt vaan tulisi... :(

Arwen's Light

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #25 : Syyskuu 25, 2005, 17:30:20 »
Joskus silloin ammoisina aikoina kun Pokémon alkoi, olin ihan hulluna. Ihan kiva se silloin aluksi olikin, mutta jonkun ajan kuluttua innostus lopahti täysin. Miksikö? No, en minä tiedä... Ehkä siksi, että Pokémon on juuri semmoinen tyypillinen anime-sarja, missä joku poika pääsee jonkun pelin huipuille. Pelin? *pudistaa päätään* Eikös näitä ole aikalailla? kuten esim. Duelmasters, Bayblade ym. Blaah.

Kun sitten digimon taas on aivan toista luokkaa. Kuten joku jo sanoi, valitut lapset vaihtuvat koko ajan, ja se on hyvä asia, niinn ei tarvitse kokoajan tuijotella samoja kasvoja...
Ja muutenkin. Harmi ettei Digimonia enää töllöstä tule. Olin ihan hulluna Digimoneihin yhdessä vaiheessa :)

Pollexia

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #26 : Syyskuu 25, 2005, 21:55:57 »
Reguluksen lempiaihe^^

No niin... Minä oli SUURI pokémon fani ala-asteella. Osasin ensimmäiset sataviisikymmentä ulkoa, mikä tosin johtuu julisteesta, joka oli huoneessani seinällä. Minulla oli myös iso juliste, jossa oli joku pokemon... En muista enää mikä. Vieläkin seinälläni on Nidorino taulu. Pokémon kortista otettu kuva suurennos. Kaksi pehmoleluakin löytyy ja yhden räpinkin osaan vielä ulkoa. Sain myös jokus cd:n jossa oli ensimmäisen elokuvan musiikkia. Turha kai ilmoittaa, että kaikki elokuvat meillä on. Kinnostukseni meni silloin kun rupesi tulemaan pokémoneja joiden numerot olivat yli sadanviidenkymmenen. Minusta siitä maailmasta tuli solloin liian iso ja eikä siihen enää silloin jaksanut tutustua.

Digimoniakin on tullut katsottua. Hauskojahan nekin jaksot olivat, mutta ne suomalaiset äänet olivat karmeita. En tykännyt, mutta idea oli hyvä ja joka keskiviikkoaamu piti katsoa kun se tuli. Mutta sitten siinäkin vaihtui osa pää hahmoista enkä tykännyt siitä. Minusta se oli kamalaa. Olisivat vain pysyneet niissä vahoissa. Ne oli parempia.

Etelämanner

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #27 : Joulukuu 30, 2005, 19:02:34 »
Voi.

Digimonit ovat älyttömän suloisia ja omistan pari pehmolelua. (Pókemonit ei niinkään)

Pókemonia katson kuitenkin mieluummin kuin digimonia. Pókemon on sitäpaitsi dubattu paremmin. Ja muutenkin paljon fiksumpi kuin digimon.

Digimon pehmot on kyllä söpöjä, itse animessa Gabumon on kyllä "Ihq"

Elindar

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #28 : Tammikuu 01, 2006, 19:37:12 »
Heh heh.. Olen ollut molempien sarjojen fani silloin joskus.
Pokémon oli tosi kova juttu silloin aikoinaan. Minä jaa pikkuveljemme olimme ihan täysiä faneja. Minulla oli ihan törkeästi niitä kortteja, ja taitaa löytyä pari vieläkin. Ja veljelläni oli se sellainen juliste jossa olivat kaikki 150 pokémonia.. Ja käytiin kattomassa se leffa jne. xD Meillä on vieläkin monta kasettia pokemoneja nauhalla.

Digimoniakin fanitin. Ja se ei tosiaankaan ole matkittu Pokémonista, vaikka samantapainen onkin. Jos nyt pitäisi valita toinen näistä, ottaisin digimonin. Siinä oikeasti tapahtuukin jotain, ja jotenkin siinä ne kaikki hahmot on parempia kuin pokemonissa. Tykkäsin kaikkein eniten niistä ensimmäisistä 'valituista lapsista' vai mitä olivatkaan.
Ja se Digimon-elokuvakin on aika hyvä. :b Sekin on meillä hyllyssä. Ja löytyy meiltä niitä jaksojakin jonkin verran. :>

Hömötiainen

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #29 : Tammikuu 02, 2006, 17:17:14 »
Pokemon elokuvat meillä on kaikki, mutta sarjasta en ole koskaan pitänyt. Mutta nyt, 14-vuotiaana, kröh, olen taas alkanut pitämään kauheasti Digimonista, ja harmittaa, että monen 01 jakson päällä on nauhoitettu jotain muuta, kun niitä nyt haluasi katsoa. Pystyykö netistä ostamaan ko. videoita?

Min rakastan Taichia ja Yamatoa. Niistä kahdesta saa niin hyvää slässiä. ^^ En oikeastaan vihaa mitään hahmoa, muuta kuin vanhempaa Soraa, joka särki Tai-chanin sydämen, Yoleita ja Takerua vanhempana. Kaikki muut ovat ainakin jollain tavalla rakastettavia.

Juontahan sarjassa ei ole kuin nimeksi, samaa vanhaa maailmanpelastamista. Mutta 01 ja 02 sentään ovat jotain, toisin kuin 03 ja 04. Tamers are Lamers. -.-  En oo nähny kylläkään 02 muuta kuin pätkiä sieltä täältä ja 01 siihen saakka kun ne saapu takasin omaan
maailmaansa, ja Hikari vaarassa! - jakson.

Äh, unohdin kumminkin sen tärkeimmän. Ensimmäiset ääninäyttelijät, en muista mihin saakka, mutta Hikarin tullessa ne ainakin muuttu, oli ihan kamalia. Ei osannu itkee, nauraa tai huutaa. Uudet osas imitoida tunteita, mutta....Ne äänet on aivan hirveet! Meinaan aina ruveta itkemään kun kuulen Taichin tai Yamaton puhuvan. ;_;

Poissa Cache

• Vuotislainen
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #30 : Toukokuu 07, 2006, 01:01:13 »
Hee, myönnän olleeni ISO fani silloin ala-asteella. Oli kait tokalla kun Pokemonista tuli iso hitti ja tykkäsin vielä nelosellakin, ehkä jopa vitosellakin. Vieläkin löytyy kolme ekaa leffaa ja olen kieltänyt porukoita hankkiutumaan eroon niistä. Myös Game Boy color pelejä löytyy, ne kun oli mielettömän hieno juttu silloin. Multa löytyy Yellow, Gold ja Chrystal. Veljeltäni, joka myös oli kova fani, löytyy Red, Silver ja Pin ball. Myös N64 peli löytyy, Pokemon Stadium 2 nimittäin. Myös suurin osa korteista mulla on vielä. Annoin ne jo kerran kaverin pikkuveljelle, mutta kaduin ja otin ne takasin. :D Ne ei muutenkaan mitään halpoja ollut. Kaikki taskurahat meni niihin.
Nyt harmittaa ihan kauheesti, koska mulla oli aikanaan 8 nauhallista Pokemonia ja jokasen päälle on vedetty jotain muuta. :/ Tyhmä minä. Rakastin niitä ensimmäisen tuotantokauden jaksoja! Olen ajatellut, että pitäisi pyytää maikkaria näyttämään ne taas uusintana. Moni kaverinikin on sanonut niitä parhaimmiksi jaksoiksi! Niitä ei edes videolla/DVD:llä löydy mistään. Ehkä kirppareilta. Olinpas typerä kun luulin silloin vitosella/kutosella olleeni niin iso ja kova, että mitään Pokemonia ei voinut enää katsoa.

Mulla oli myös enon antama Pikachu -juliste. Se oli yksi rakkaimpia esineitäni silloin. En enää muista mitä sille tapahtui. Saatoin myydä sen, heittää roskiin tai sitten se löytyy jostain lasten tavaroiden seasta ullakolta.

Digimonista en koskaan pitänyt. En tiedä miksi, mutta minuun se ei iskenyt. Mutta Pokemon oli minun ja parin kaverini suuri ilonaihe silloin ala-asteella. Aina yhdessä vaihettiin kortteja ja pelattiin Game Boylla. Siitäkään elämästä ei ole enää mitään jäljellä. Harmi, että Pokemonin suosio ei pysynyt katossa kuitenkaan niin kauhean kauaa. Luultavasti se johtuu siitä, että minä ja muut ikäiseni, jotka olimme siihen aikaan niitä pikkunassikoita, olemme jo kasvaneet isommiksi ja vaikka meillä olisi kiinnostusta, emme myönnä sitä. Minä tässä 15 vuotiaana myönnän edelleen pitäväni Pokemonista ja tänään katsoin pitkästä aikaa TV-sarjaa. Uskomatonta, että niitä jaksoja on tullut jo yli 300 ja minä alotin katsomaan lähes ensimmäisesta jaksosta lähtien! Siitä on niin kauan aikaa.. 7 vuottako siitä on?

Onko teillä joillain nyt sitten kiinnostusta aloittaa adressi, jotta maikkari näyttäisi uudestaan ensimmäisen tuotantokauden?

Grace

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #31 : Toukokuu 27, 2006, 20:59:34 »
Digimon on ihan huippu!!! :D
Harmi vaan, että se loppu... ;(
Digimon on hyvin piirretty, USEIMMAT hahmot on hyviä (esim. Ken, Yamato).
Kaikki jaksot eivat ole sellaista RÄISKISPUNJEEMEVOITETTIIOLLAAPARHAIT-hössötystä. Niissä on ihan oikee juoni ja "vähän isommille"-asioita, kuten avioerojuttuja (kyllä, yhes jaksos oli!!). Jotkut hahmot ottaa kyllä pattiin, kuten se rillipäinen likka. Se on niin näsäviisas ja muutenkin kamala. Mutta ei Digimonista enempää.
Pokémon on taas ihan perseestä. Ainakin oheituotteet (kortit sun muut) ja TV-sarja. Game boy ja Game Cube pelit on ihan OK. Ash on niin järkyttävä hahmo ja mitkä vitsin arvet sillä on silmien alla! Ja entä sitten sen
ääni ja "jee mä voitan aina jos luotan itseeni oot paras pikachu"-asenne! Voi tsiisus. Kaiken kruunaa joku hiton rakettiryhmä. Naurettavaa!!!!!!

Heke

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #32 : Toukokuu 27, 2006, 22:13:52 »
Lainaus
Onko teillä joillain nyt sitten kiinnostusta aloittaa adressi, jotta maikkari näyttäisi uudestaan ensimmäisen tuotantokauden?

Innostuin tekemään adressin ensimmäisen kauden näyttämiseksi.

Tukena pyytäisin linkittämään adressin foorumeiden allekirjoituksiinne, ym.-juttuihin, että saisimme paremmin nimiä alle.

Adressin löydät täältä:
http://www.adressit.com/Pokemon

Muistakaa äänestää!

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #33 : Toukokuu 28, 2006, 20:32:45 »
Minä seurasin pienenä Pokémonia, rakastin sitä. Sitten tuli Digimon, mutta se oli paljon huonompi, koska se on matkittu. Ainakin nimestä.
Katsoin tässä vähän aikaa sitten taas pitkästä aikaa Pokémonin, ja ihmettelen sitä, että pidin silloin ohjelmaa niin erikoisena ja ihanana. Kaikki on ihan erilailla, mutta kaikki on silti niin samanlaista. Jokainen jakso toistaa samaa kaavaa.

Heke, laitoin nimeni addressiisi, haluaisin nähdä ensimmäisen tuotanto-kauden!
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Tutteri

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #34 : Kesäkuu 23, 2006, 00:09:56 »
Gigimon ja Pokémon oli ekoina kausina tosi hyvii ja mun lemppari sarjoi<3 Nyt ne ei enää oikee iske.. Muuttunu liikaa ja se alkuperänen idea jo hiipunut... Toisaalta ei sekään olisi enää kivaa jos ne alkaisi alusta... Eikä kaikki ohjelmia voi pitää samanlaisina kehitystä ja muutosta tapahtuu aina.. Olin vaan niin tottunut niihin vanhoihikin pokemoneihin.. Nyt on jotain uusia ja ihan ihmeellisiä:D Uudet Digimon jututkin on menny mun ohi.. Tai se johtuu siitäki et en kato niit enää ni on ihan pihalla:DD

Elindar

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #35 : Kesäkuu 23, 2006, 11:17:22 »
Digimon tulee taas. :b Se tulee vain niin huonoon aikaan, etten melkein ikinä muista katsoa sitä. Yhden jakson katsoin, mutta nuo ovatkin niitä ihan viimeisiä jaksoa, eikä ne ole niin hyviä. :< Olisivat minun puolestani voineet näyttää sen vaikka ihan alusta asti. Toisaalta hyvä, kun sarjaa ei ole dubattu, mutta jotkut äänet eivät sovi sitten yhtään hahmolle. Useimmilla pojillakin on naisääninäyttelijät (jotka vielä kuulostavatkin naiselta.)
No joo. Ei nuo kuitenkaan nyt niin ihmeellisiä ole. Ne oli paljon parempia silloin joskus. Jos muistan ja olen tv:n ääressä, niin kyllä tuon katsoo, mutta..

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #36 : Kesäkuu 27, 2006, 12:45:53 »
Katsoin niitä ennen, joskus kun oli kakkosella ja ykkösellä. Meillä on nauhoitettu kumpaakin sarjaa monta videota. Niitä on ihan kiva katsoa, kun ei ole mitään muuta tekemistä ^^*
Pidän enemmän Pokémonista, kuin Digimonista. Digimon on niin outo ja silleen...En ole vain pitkään aikaan katsonut niitä, joten en tiedä missä mennää...XD

-carmelie
xD

Semino

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #37 : Heinäkuu 04, 2006, 20:13:43 »
Hahaa, joo, minunkin lapsuuteni vahvimmat muistot olivat Pokémon ja Digimon.

Pokémon oli.. eh, ihan ookoo, nykyään en oikeastaan pidä siitä, mutta minulla on vieläkin about 13 nauhaa niitä jaksoja jossain. Pidin siitä pienempänä, paljon. Ala-asteen alussa niitä innoissani katselin, on kansio täynnä vieläkin jotain ihmeen keräilykortteja ja leffoja omistan kolme ensimmäistä ja jonkun Mewtwon paluun. Olen myös katsonut sen viidennen, joskus nostalgiainnoissamme kaveri toi sen ja oli aika huono. Ei se nappaa enää samalla lailla, kuin pienempänä, mutta ihan järjettömän nostalgian takia niitä on kiva katsoa.

Jostain syystä pidän vieläkin noista Pokémonleffoista, kyllä niitä mielelläni katselisin uudestaankin, on sen verran mahtava tunnelma. Ainakin siinä kakkosessa, Lugialeffassa (se melodia, mitä se tyttö soittaa monta kertaa leffan aikana ja varsinkin lopussa! <33) ja kolmosessa, jossa on Entei.

Pelejäkin vielä on, Nintendo64 makaa yhä kaapissa ja GameBoy Color myös Crystalin, Yellow’n ja Redin seurana.

Digimonista pidän vieläkin. Se on riipaissut minua enemmän tuolta sydämen luota, monen monituista kertaa muistan pienempänä itkeneeni tätä sarjaa katsoessani. Ykkös- ja kakkostuotantokaudet olen nähnyt ja molemmat ovat myös nauhoillani vieläkin (tosin kakkostuotantokaudesta vain pari ensimmäistä jaksoa ja joku kymmenen viimeistä). Digimonin musiikki on myös. <3

Digimon-jaksoja haluaisin ehdottomasti katsoa uudestaan. Vetää maratonin jonkun kanssa ja nauraa ensimmäisten jaksojen käsittämättömille dubbauksille. Kyllä minä itse asiassa katson niitä jaksoja mieluummin dubbauksen kanssa ihan vain sen takia, että niihin olen pienestä pitäen tottunut ja ei se vain alkuperäisillä äänillä, ainakaan ensimmäiset jaksot, tunnu samalta. Tarvitsemme Agapion kuraa olevia ääniä oikeaan tunnelmaan päästäksemme, hai!

Digimonleffasta pidän myös. Erityisesti sen musasta ja piirtotyylistä, minua se viihdyttää. Senkin haluaisin katsoa uudestaan.

Psst, omistan Digimoneista myös papupehmoleluista kaikki muut paitsi sen Tentomonin ja Gabumonin (pienempänä tein barbiestanikin Angewomonin ja iso nalle leikki Greymonia, awww <3) ja keräilykorttejakin omistan.

Onhan siitä jo kulunut monen monta vuotta, kun viimeksi katsoin näistä kummastakaan leffoja tai jaksoja (tosin Digimonista kun tuli nuo kakkoskauden loppupään jaksot, niin niitä nauhoitin :D). Odotan innoissani sitä päivää, kun pääsen joskus vielä niitä katsomaan ja purkamaan nostalgialataukseni.

Näin.

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #38 : Heinäkuu 12, 2006, 17:26:45 »
Aaah... Pokemonia! Joo, mäkin oli tosi nuori kun sitä alkoi tulla teeveestä ja mä tiesin heti, että tää on mun juttu. Monet kaverit hurahtivat siihen myös, mutta kasvaessaan ja aikuistuessaan ( ja muodin mennessä pois ) kasvoivat siitä ulos ja ainoastaan minä jäin yksin fanittamaan. Onhan se vähän outoa kun on 16 ja edelleen digailee pokemoneja, mut ketä muiden mielipiteet kiinnostaa?

Pelejä olen pelaillut tosi ahkerasti, odettelen innolla Diamondia ja Pearlia Nintendon DS:lle ja kaikkia aina Redistä ja Bluesta lähtien on pelailtu.

Kaikki Suomessa ilmestyneet elokuvat omista ja ne  kolme ekaa, jotka näytettiin leffateatterissa kävin katsomassa. Kivaa oli. Nyt vain ottaa pannuun kun pokemon leffoja on tullut jo jotain 9 ja Suomessa on ilmestynyt 5. No toivossa on hyvä elää, kyllä ne sieltä tännekkin tulee.

Digimoneista tykkään myös, synkemmän tarinan takia, mutta ne eivät kolahda niin paljon.
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #39 : Heinäkuu 19, 2006, 12:06:17 »
Äh. En pidä nykyään kummastakaan, mutta joskus pienempänä ollessani about 6-8vuotias, katselin kumpaakin aivan himolla ja fanitin molempia. Digimonista taisin kuitenkin pitää hieman enemmän, ja vieläkin törmään kasetteihin, joihin olen nauhoitellut läjittäin etenkin Digimonin jaksoja, mutta kyllä niitä Pokemonejakin löytyy. Muistan myös keräilleeni Pokemon-keräilykortteja, ja kaipa niitä Digimonejakin tuli kahmittua. Nykyään en tosin voi käsittää, mitä näin kyseisissä ohjelmissa. Mutta, olin silloin vielä pieni... :>

Pidän animesta ja mangasta, mutta Digimon ja Pokemon eivät ole kumpikaan minun makuuni. Molempien juoni on samantyylinen, ja muutenkin sarjat ovat molemmat melko väkivaltaisia, vaikkei siinä nyt veri erityisemmin lennäkään, mutta silti ne ovat aivan liian raakalaismaisia pienille lapsille, jotka muutenkin ottavat kaikista suosikkiohjelmistaan mallia. Harmi, ettei Suomen kanaville oli suomennettu mitään parempaa animea.

Onneksi nykyään Digimon ja Pokemon - villitys on laantunut huimasti, minun fanitus-aikoinani se oli vielä käytännössä jokaisen suosikki-sarja, mutta nykyään sitä katsovat vain jotkut harvat. Helpottunut huokaisu siitä, ettei pikkusiskoni katso juuri noita kyseisiä anime-sarjoja, vaikka animea muuten minun tavoin katseleekin melko ahkerasti.

Ei Digimonissa ja Pokemonissa varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta minä en vain tykkää (enää)... Mutta kuten sanottu, pienenä näin siinä monen muun kakaran lisäksi vaikka mitä fantastista, ja - tadaa! - muistanpahan vielä, että Digimonia himolla katsoessani jouduin heräämään seitsemältä aamulla keskiviikkoisin, jotta näkisin sen. :>

Saippuakupla
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Wyndra

• Ankeuttaja
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #40 : Heinäkuu 19, 2006, 12:40:28 »
Joskus kuusi vuotiaana juoksin pitkin pihamaata ja ylistin pokemonia... (En nyt sentään, Mutta katsoin sitä silti aina kun se tuli)
Nyt ei enää jaksa kiinnostaa ne pokemonit ja digimonit. Digimonista en koskaan ole pitänytkään.
Ainoa lastenohjelma mitä tulee katsottua on muumit. Pienenä rakastin TaoTaota mutta sekään ei taida tulla enää?

Se että en pidä Pokemonista ja Digimonista ei johdu siitä että inhoaisin animea... Ei, ei ollenkaan.
Katson kyllä Dragon ball z, se on jotenkin vaan niin hyvä ohjelma

Poissa Aberforth

• Vuotislainen
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #41 : Heinäkuu 22, 2006, 20:09:50 »
Pokemonit ovat aitoja luonnonkappaleita, Digimonit vain mekaanisia kopioita.

// Perusteluja väitteellesi, tai ylipäätään sisältöä viestiin? -Martina

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Pokémon ja Digimon
« Vastaus #42 : Elokuu 15, 2006, 19:18:33 »
Katselin silloin joskus Digimonia.
Ne ekat kaudet olivat hyviä joita näytettiin suomessa.
Nykyään minä katson joskus netin kautta  Digimon kausia 3-5 mutta ne on loppujen lopuksi melko tylsiä.

Pokemon taas oli niin mahdottoman hyviä silloin vaavelina jolloin odotin kiihkeästi milloin Picachu räjähtäisi ja Raksu lähtee lentoon.
Nykyään pokemon on menny melko överiksi kun ne uudet ystävät tuli mukaan.
Silloin villitykseni laantui ja nykyään katson Poket jos vaan sattumalta tulee ja ne ääni näyttelijät suomessa ovat kauheita!: "Torttick valitsen sinut!"
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Interwise

• Luihu velmuttelija
  • Vuotislainen
Vs: Digimon
« Vastaus #43 : Joulukuu 06, 2007, 16:24:23 »
Ensimmäinen- ja toinen Digimonin tuotantokausi ovat aivan loistavaa kamaa, kolmas ja siitä eteenpäin ovat täyttä kuraa. Digimonia tuli ahkerasti katsottua, kun olin pieni. Hirveetä kyytiä aina aamuisin heräämään klo.7.00, että varmasti ehtii katsoa. Takeru ja Patamon ownas, vaikka harmittikin, kun se ei koskaan muuttunu mega-muotoonsa, eli Seraphimoniksi.

Suomidubatussa versiossa ensimmäisen pääpahiksen, eli Devimonin ääni oli paljon parempi, kuin japaninkielisessä. Jotenkin sopi paremmin. Yleisesti kuitenkin japaninkielinen anime on AINA parempaa.

Aberforth, jos olisit Digimonia katsonu tietäisit, että moneen otteeseen sanotaan, että Digimonit ovat todellakin eläviä olentoja, vaikka ne alunperin perustuivatkin dataan.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Pokemon ja Digimon
« Vastaus #44 : Syyskuu 28, 2010, 13:29:28 »
Voi, pokemon on niin legendaarinen juttu lapsuudesta. :D Minä nyt vähän "innostuin" pokemonista vaikka ikää löytyy. xD Olen katsonut niitä ihan ensimmäisiä jaksoja kun netistä löysin suomeksi, ja voi että ne on hauskoja. :D Pokemonin alkuaika on sitä minun aikaani, en piittaa kamalasti näistä nykyisistä, kun niitä pokemonejakin on jo varmaan 600! Minulle tutuksi on tullut vain ensimmäisen ja toisen sarjan pokemonit. Mutta heheh, minulla on aina tällaisia jonkun asian "fanitus" kausia.. Mm. Potter, Hopeanuoli yms., nyt Pokemon, Frendit, Serranon perhe.. jne. :D Okei, nyt tuli hieman offtopikkia, anteeksi.

Digimonista taasen en ole ikinä välittänyt. Joskus penikkana sain kyllä digimon pehmolelun (olikohan se Gonamon? ja isosiskolla oli Patamon). Mutta olen nähnyt ehkä yhden digimon jakson ja minusta on liikaa pokemonia matkittu.
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Pon

• Vuotislainen
  • Puhelinpokipoki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #45 : Lokakuu 03, 2010, 20:36:14 »
Ite tykkään Digimonista se o yks mun suosikki anime sarjoista :--D Parhaat kaudet ovat adventure ja adventure 02..... Suosikkihahmot on varmaan ihmisistä Mimi ja digimoneista Lilimon :--D Pokemon on ihan OK animena, mangana se on vähän outo ja pelit o ihan kivoja :--D Ite en ole koskaan lukenut digimonia manga kun en ole löytänyt mistään ;<<

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Lokakuu 03, 2010, 23:56:14 »
Digimon oli päiväkodin tuoman lapsenmasennuksen piriste joka aamu. Aamulla ennen päiväkotiin lähtöä katsoin Digimonia aivan haltioissani, onnellisena, autuaana ja ties missä muussa olotilassa. Digimonit on taitavasti piirretty, tehty ja toteutettu. Sarjaa en ole nyt lähiaikoina katsonut mutta mieleen on jäänyt paljon asioita. Olin pienenä siis todellinen Digimon-fani ja sellaine nuinuu yhä syvällä alitajunnassani. :)

- Betaé.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #47 : Marraskuu 20, 2010, 16:47:55 »
Sisi joo, digimonia miekin fanitan vaikka en siitä mitään tiedäkään :D Digsut, niistä oli vaikka minkälaista krääsää myynnissä kaupoissa, tuossa seitsemän vuotta sitten kun digimonit olivat suomessa pinnalla ( ja mie eskarissa :3 purnau..)
Digimonejahan tuli telkkarista neloselta, ja niitä olen kinunnut takaisin, mutta vastaus on ollut ettei ole lupia näyttää suomen telkkarissa, aikun ymmärtäis jotain mitä ne sillä tarkotta... Anyone? please?

Ne piti aina katsoa ennen kouluun lähtöä,niukinnaukin kerkesin joka aamu, ja nyt isompana on katsonut niitä suomidubbeja. voin todeta että lapsiraukkoja, kun olemme katselleet suomidubbia ja ajatelleet ettei paremmasta väliä.

Nostalgiaa, kauhua, koukuttautumista, seikkailuja, digimaailma. Se on se digimoni :3
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Hetukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Tammikuu 09, 2011, 00:22:53 »
Itse pidän Digimonista, sekä Pokemonista valtavasti, olen aina pitänyt. ^w^ Minusta niiden keksimiseen on käytetty valtavasti aikaa ja mielikuvitusta. Digimon on kuitenkin ehkä parempi kuin Pokemon, Digimoneja kun ei säilytetä palloissa ja niillä ei taistella vain huvin vuoksi. Digimon on ystävä, joka pelastaa henkesi aina uudestaan ja uudestaan ja yhdessä pelastatte maailman pahoilta digikeisareilta ja katastrofeilta, ystävätkin vielä siinä sivussa tukevat parhaansa mukaan tai sitten toisin päin. Sarjassa käsitellään kaikkia tunteita ja käydään läpi rankkojakin aiheita, kuten kuolemia ja perheongelmia. Siksi se ehkä onkin niin hyvä sarja. Eikä edes loppumassa, nytkin kuudetta kautta pukkaa uusilla valituilla lapsilla, joiden on taas vuorostaan aika pelastaa maailma. Mielestäni Digimon Tamers on paras kausi, lempihahmoihin kuuluvat ehdottomasti Taichi, Sora, Daisuke ja Takato :)

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #49 : Joulukuu 12, 2011, 22:31:00 »
Aah Digimon, yksi lapsuuteni kestosuosikkeja. Rakastin tätä heti enemmän, kuin Pokemonia (Muumeille tosin ei koskaan pärjännyt) ja muistan vieläkin, kuinka minulla ja serkullani oli pitkiä riitoja siitä kumpi sarja on parempi.

Lapsen korvissa ”legendaarinen” Agapion suomidubbaus ei ollut huono, mutta nykyään sen tajuaa kuinka huonosti ja motivaatio nollassa se on tehty. Myöhempi Westernin dubbi on paljon parempi, vaikka sekään ei ilman nostalgia-laseja (tai tässä tapauksessa korvatulppia) saa täysiä pisteitä (miksi ihmeessä Jukka Rasila vetää 95% rooleista?).
Tosin Agapio ansaitsee pisteet siitä, että se teki dubbinsa alkp. japaninkielisen-version pohjalta (ja tätä urotekoa Western toki jatkoi) siinä missä harmillisen moni suomennos tehdään laiskasti enkunkielisen-version pohjalta. Hu hu, kun youtubesta katsoo pätkiä englanninkielisestä dubista, kaikki ne väkisin ängetyt vitsis ja sensuroosin saksimiset puistattavat. Onneksi näiltä vältyttiin täällä Suomessa, vaikka tosin myöhemmin leffa väännettiin amerikkalaisen-julkaisun pohjalta.

Näistä Digimon tuotantokausista katsoin lapsena ensimmäisen, eli Adventuresin, kokonaan (mitä nyt joskus nukuin pommiin tms. ja jakso jäi välistä) ja jatkosarjasta, Zero Two, näin ensimmäisen tarina-arkin (Digimonkeisari) suht kokonaan ja ihan viimeisen (Oikawa), välissä olevien tapahtumien jääden täysiksi arvoituksiksi. Vähän aikaa sitten katsoin, selittämättömän Digimon-vimman herättyä, molemmat sarjat uudelleen ja Digimon Tamersin kaupanpäälle.

Adventure toimii edelleen. Itse asiassa tämä on todella hyvin tehty sarja, sillä päähahmot ovat värikkäitä, joten on helppo valita suosikkinsa (ja inhokkinsa) ja näistä jokainen kehittyy sarjan aikana. Pahikset olivat ihan kiinnostavia (vaikkakin mustavalkoisia) ja näitäkin oli monennäköistä. Juoni sisältää monia hyvin tehtyjä ”dan-dan-daa” tilanteita ja oikeasti surullisia kohtauksia
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Pitää antaa myös isot propsit sarjalla, että se uskalsi käsitellä sellaisia asioita, kuin adoptiota, avio-eroja yms. Toiminnan ystäville on myös tarjolla useita monsterien yhteenottoja.

Zero Two on vähän kaksijakoisempi juttu. Teoriassa mukana on kaikki samat elementit, jotka tekivät ekasta sarjasta hyvän, mutta niitä ei käytetä yhtä hyvin. Uudet päähahmot ovat pääasiassa aika yksiulotteisia ja tylsiä, eikä näistä yksikään koe ihmeellisempää kehitystä sarjan aikana. Luin jostain, että sarjalla oli useita käsikirjoittajia ja käsikirjoittajien avustajia tms. mikä näkyy siinä, että monia juonielementtejä esitellään, mutta ne joko unohdetaan tai hoidetaan pois alta liian hitaasti tai nopeasti. Loppukin oli vähän turhan happy happy ja nopeasti hutaistun oloinen. Sarjan paras osuus on Oikawa, joka on varmaan yksi sympaattisimpia ja traagisimpia hahmoja lastenohjelmien historiassa. Kyllä tätä suositella kehtaa, mutta lähinnä vain niille, jotka pitävät Digimonista.

Tamersin päätin katso 100% uteliaisuudesta, koska sitä kohtaan ei luonnollisesti ollut minkäänlaisia nostalgisia-siteitä. Huomautettakoon, etten katsonut sarjaa, kun nelonen esitti sitä jokin aika sitten. Tämä oli hyvin kiinnostava uusi suunta sarjalla, sillä meno on paljon synkempää ja juonta kehitellään hyvin hitaasti usean jakson ajan.
Tällä kertaa hahmot ovat kiinnostavia ja kehitystä löytyy. Kuten sanoin, tämä oli todella synkkä ja välillä jotkin visuaaliset yksityiskohdat saivat niskavillat pystyyn. Voin vain kuvitella, kuinka jotkut pienet lapset yrittävät katsoa viimeisimpiä jaksoja. Loppu oli todella masentava tapa lopettaa sarja. En ole sitä mieltä, että lastenohjelmien pitäisi aliarvioida yleisöään tms. mutta… katsokaa itse niin ymmärrätte.

Nopeaa kommenttia Digimon vs Pokemon – kiistaan (en viitsinyt tarkistaa onko sitä nostettu esille täällä vuottiksessa, mutta anti mennä):
Minusta Digimon voittaa Pokemonin kaikilla osa-alueilla. Hahmoilla oikeasti luonnetta (yrittäkääpä kuvailla Pokemonin päähahmoja mahdollisimman simppelisti nostamatta esille sarjan juonenkäänteitä) ja nämä kehittyvät jaksojen aikana. Vilkaisin viime viikonloppuna yhtä uutta Pokemon-jaksoa eikä yksikään hahmoista tunnu kehittyneen mihinkään ekasta jaksosta. Digimonin juonessa on oikeaa konfliktia ja vakavia ja surullisia aiheita. Lisäksi Digimon tuo jokaisella kaudella mukaan uusia elementtejä, eikö kierrätä vanhoja juonenkäänteitä. Okei, tuo kuulosti vähän liian jyrkältä. Pidin Pokeministakin pienenä, joten minulla on pehmeä paikka sitä kohtaan. Reiluuden nimissä on muistettava, että Pokemon on tarkoitettu vähän nuoremmille lapsille (vaikkei mitenkään dramaattisesti) ja se on aika harmitonta viihdettä lapsille. Minusta on silti hyvin epäreillua, että Digimonilla on Pokemon-kopion maine vaikkei kahdella sarjalla ole muuta yhteistä, kuin nimi ja perusidea tappelevista hiviöistä.

Saa nähdä jaksaako muita Digimon-sarjoja vilkaista, mutta jos näin pääsee käymään niin rustaan niistäkin jotain mielipidettä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2012, 19:03:17 kirjoittanut Hämppyli »
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #50 : Tammikuu 18, 2012, 19:24:02 »
Minä pidän Digimonin ensimmäisestä kaudesta. Toinen kausi on myös ihan hyvä, mutta lähinnä katson siitä vain niitä jaksoja, joissa on ensimmäisen kauden valittuja lapsia. He tuovat minusta sarjaan sen oikean tunnelman. He ovat minusta myös paljon mielenkiintoisempia, kuin muiden kausien valitut lapset.

Olin 11-12-vuotias, kun ensimmäinen kausi tuli Neloselta ensimmäisen kerran. Vaikka olinkin silloin kova Pokémon-fani ja haukuin pari vuotta nuoremman ystäväni kanssa (joka siis myös oli kova Pokémon-fani) aina Digimonia, niin silti katsoin sitä. Taisin kuitenkin salaa tykätä siitäkin. :D

Katsoin sarjaa yleensä kuusi vuotta vanhemman siskoni kanssa. Nauroimme aina Agapion dubeille, mutta muuten sarja oli hyvä. Wernen alettua dubata sarjaa, siitä tuli vielä parempi. Luultavasti siksi, että paremman dubin ansiosta siitä tuli selkeämpi.
Muistan vieläkin, kun kuulin ensimmäisen kerran Wernen dubin. Kuulosti ihan hassulta, kun oli tottunut Agapion dubbeihin. Uusiin ääniin tottui kuitenkin nopeasti ja minusta ne sopivat hyvin hahmoille. Minua ei haittaa, vaikka ääninäyttelijät tekevätkin useampia rooleja. Kaikista ei edes välttämättä huomaa, että on sama näyttelijä. Esim. minulta meni kymmenen vuotta huomata, että Koshirolla ja Takerulla on sama näyttelijä.
Täytyy tosin sanoa, että sillä joka näytteli Mimiä Agapio-dubissa, oli edes hieman yritystä. Kunnon studiolla esim. Wernellä, hänestä olisi saattanut tulla ihan hyväkin näyttelijä.

Suosikki hahmojani ovat aina olleet Yamato, Koshiro ja Mimi.

Sarjassa on kiva juoni ja hyvää huumoria. Animaatio ei ehkä ole kaikkein parasta, mutta ei huonoakaan.
Edelleen tulee katseltua joskus ensimmäistä kautta. Minulla on nauhalla melkein kaikki Wernen dubbaamat ensimmäisen kauden jaksot, sekä muutama valmiskasetti, joissa on vielä Agapio-dubit.

Että minua naurattaa vieläkin, kun tämän Pokémon-fani-ystäväni kanssa haukuimme aina Digimonia, mm. lausahduksella "Pokémon on paras! digimonit alas!". Pokémon piti aina kirjoittaa isolla ja een päälle piti aina laittaa se heittomerkki, kun taas Digimon piti aina kirjoittaa pienellä. Siitä huolimatta nousimme seitsemältä aamulla (tai valvoimme sinne asti, en muista enää, mutta kuitenkin) sinä aamuna, kun Digimonin toinen kausi alkoi, sillä halusimme nähdä millainen se on. :D

Digimon-elokuvan kävin katsomassa elokuvateatterissa ja se on minusta edelleen ihan hyvä. Ainoa mikä häiritsee on se, että se on Amerikan versio ja hahmojen nimet ovat erilaiset, kuin tv-sarjassa. Elokuvassa on kuitenkin ihan hyvä juoni ja tykkään myös sen huumorista.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2012, 19:36:19 kirjoittanut Mansikkarahka »

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Tammikuu 18, 2012, 20:06:44 »
Minä pidän Digimonin ensimmäisestä kaudesta. Toinen kausi on myös ihan hyvä, mutta lähinnä katson siitä vain niitä jaksoja, joissa on ensimmäisen kauden valittuja lapsia. He tuovat minusta sarjaan sen oikean tunnelman. He ovat minusta myös paljon mielenkiintoisempia, kuin muiden kausien valitut lapset.

Allekirjoitan tämän täysin. Digimon on niitä lapsuuden suosikkisarjoja tai ainakin se oli minusta monta kertaa mielenkiintoisempi (ainakin animesta puhuttaessa) kuin Pokémon, kun noita kahta aina vertaillaan.

Toinen kausi, eli Zero Two käytti hienosti ykköskauden lapsia tunnelmanlisääjinä ja yksittäiset jaksot – mitä niistä nyt ylipäätään muistan – olivat hienoja. Muihin tuotantokausiin en ole liiemmin tutustunut.

Digimonissa oli myös hyvin tehtyä musiikkia. Plus hahmodesignit (Digimonien kohdalla) olivat parhaimmillaan julmetun hienoja.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2012, 17:40:59 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #52 : Heinäkuu 26, 2012, 22:15:25 »
Ah, Digimon.. Ehkä rakkain sarja, jota olen joskus lapsena katsonut (nm. vieläkin näin melkein 18-vuotiaana Gomamon-, Palmon- ja Patamonpehmolelut hyllyllä.) Huomattavasti Pokemonia mielenkiintoisempi ainakin omasta mielestäni..

Rakastan Adventurea, pidän Zero-Two:sta, en niinkään välittänyt Tamersista, Frontierin tarina oli ihan kiva (mutta lapset muuttuvat digimoneiksi? nej tack) ja enempää en ole katsonut.

Adventure. Alkuperäisyys, ihanaakin ihanammat hahmot, loistavat musiikit ja hieno tarina. Hahmoista pidän eniten Yamatosta ja Gabumonista, vaikka muksuna suosikkini olivatkin eri hahmot.. Kellään ei ole niin syvää ystävyyttä ja ymmärrystä missään animessa (mitä olen nähnyt) kuin kyseisellä kaksikolla.. Yamato on yksinäinen susi (ja rakastan aina sarjojen yksinäisiä susia..), ja hän kasvaa, kuten kaikki muutkin, sarjan aikana paljon..

Zero Two... Nuoremmat valitut, Hikari ja Takeru tekevät vahvan comebackin, muut vanhat valitut taustalla, ja uudemmat rinnallaan. Ihanaa tunnelmaa, ja pidän etenkin tavasta, jolla vanha kausi nostetaan mukaan: samoja musiikkeja, ja esimerkiksi muistelujakso, Wizardmonin haamu ja Takerun painajaiset.. Hahmot jälleen aivan upeita, täytyy myöntää, että suosikkini ovat vanhoja valittuja, mutta Daisuke on aivan ihanan hölmö, ja hänen ilmeensä aina, kun Takeru tekee jotain, mistä Hikari huomioi hänent.. Kuitenkin, suurin osa jaksoista on vähän tympeämpiä, ja yleensä katsonkin vain ne, joissa vanhoilla valituilla on jokin isompi rooli..

Digimonin musiikit täytyy vielä mainita.. Voisin kuunnella tiettyjä soundtrackeja maailman tappiin, ne ovat niin älyttömän kauniita ja upeita. Pidän etenkin Butterfly:n pianoversiosta todella paljon, ja Brave Heart sopii digivoitumismusaksi hyvin..
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."