Kirjoittaja Aihe: Hellsing  (Luettu 6480 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zazuli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Hellsing
« Vastaus #25 : Helmikuu 25, 2006, 17:58:52 »
Kerran kauan sitten (2004/2005 vuodenvaihteen kieppeillä) minua suurinpiirtein seitsemän vuotta vanhempi isosiskoni pakotti minua katsomaan ensimmäisen jakson kyseisestä animesta. Eli olen siis nähnyt nuo 13 osaa ja voisihan sitten jossain vaiheessa niitä hieman uudeampiakin vilkaista, sitten kun jostain löytyy/tai jaksaa etsiä.

MAngaakin olen lukenut kuuden osan berran, mutta ne ovat isosiskoni, jojnka satuin mainitsemaan jo ja isosiskoni sattuu olemaan tällä hetkellä Porvoossa asumassa, jotan en voi niitä oikein lueskella.

Integran sukupuoli selvisi minulle siinä vaiheessa kun huomasin, että tekstityksessä häneen viitattiin sanalla she, harvemmin tuota käytetään miespuolisesta henkilöstä. Alucard on aivan ihanan kuolattava. Isosiskoni saa olla onnellinen, että hänen tietokoneensa (Oli kesätöissä ja sai niin hyvän palkan, että osti iteseellen kannettavan peri kesää sitten) näppäimistö toimii yhä, vaikkei kuola kauhean lähelle näppäimistö osunut. Vieläkin onnellisempi saa isosiskoni olla siitä, että hänen pöytänsä on vielä ehjänä, sillä viimeisen jakson katsottuani olisi mieleni tehnyt hakata päätäni pöytään.

Nyt mietin sitten, että tilaisinko netin kautta Hellsingin ensimmäisen DVD:n vaiko sitten Dir en grey:n CD:n. En halua molempia tilata, sillä rahanmeno olisi silloin aikas mukava, kumpikaan ei ole sieltä halvimmasta päästä.

Näin tässä viikko sitten unta, että Alucard oli tullut Suomeen. Satuin vain heräämään ennen kuin kerkesin nähdä hänet. Erittäin epäreilua.

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
Hellsing
« Vastaus #26 : Maaliskuu 11, 2006, 01:04:10 »
Hellsing on jotain vain niin <3
Ensinnäkin ne musiikit. Ne jäävät pyörimään päässä loppuelämäksi. Toinen on Alucard. Ehdottomasti siistein, hyvännäkösin ja yksinkertaisesti paras hahmo, jota animeissa on ikinä nähty (minulla on vahvat mielipiteet, tiedän). Harmittaa vain, kun ensimmäinen Hellsing anime ei mene jakson 8 jälkeen lainkaan mangan mukaan. Loppu tuli liian pian!

Onneksi saan sen kunnian ja ilon ilmoittaa, että nyt tehdään uutta versiota, Hellsing OVa:a johon tulee kuulemma ainakin kaksikymmentä jaksoa ja jokainen kestää 35 minuuttia. Olen onnellisesti katsonut kaksi ensimmäistä, ja vaikka musiikit eivät yhtä hyvät olekaan, on se Alucard silti niin ihana... (sadistit rocks!)

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
Hellsing
« Vastaus #27 : Maaliskuu 11, 2006, 14:50:02 »
Hyvä sarja! Hiukan verinen, mutta se kannattaa. Alucard on tietenkin lempparini, mutta myös poliisi tyttö/ Seras Victoria on hyvä. Etenkin Alucardin ase olisi kiva saada kokoelmiin. ^^
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

NightWalker

• Ankeuttaja
Vs: Hellsing
« Vastaus #28 : Tammikuu 21, 2007, 11:03:46 »
Hellsing on todella loistava sarja sekä mangana että animena. Animessa olen katsonut läpi kaikki 13 vanhaa jaksoa japaniksi, mutta osan myös englanniksi. Ja täytyy sanoa että pidän huomattavasti enemmän alkuperäisistä äänistä. Neidit Seras ja Integra on onnistuttu molemmat pilaamaan englanninkielisellä ääninäyttelyllä. Integran äänestä arvaa saman tien sukupuolen ja Seraksesta on tehty kliseinen kimittäjä. Walterin ja Alucardin ääninäyttelijät ovat onnistuneet loistavasti. Hellsing Ultimate ovaa olen katsonut sen minkä olen voinut ja pidän siitä todella paljon.
 Vanhan ja uuden animen eroista sen verran, että vanha ei noudata mangan juonta, koska se on tehty ennen mangaa. Tästä johtuen animessa ja mangassa on eri hahmoja ja loppu on erilainen. Ultimate ova taas on mangan juonta noudattava anime. Eniten Ultimatessa häiritsevät kohdat, joissa ammutaan aseella ja laukaukset näytetään hitaasti animoituna. Molemmissa animeissa on hienoja kohtauksia joista pidän valtavasti.
 Mangassa pidän pienestä sanailusta, mitä hahmojen välillä tuntuu jatkuvasti olevan. Lisäksi hetken totuttelun jälkeen itse tumma ja välillä ei niin sievä piirrostyyli tuntuu jo todella ihanalta. Välillä hahmojen linnun nokkaa muistuttavat nenät hiukan häiritsevät, mutta siitä pääsee yli. Myös ensimmäisessä albumissa Alucardilla on omituiset hiukset. Albumeita en ole lukenut kuin pari ensimmäistä, mutta ajan kanssa aion hankkia niitä lisää.

Lempihahmoiksi voisin sanoa Alucardin ja Angel of Deathin eli Walter Dornezin. Alucard ärsyttävine kommenteineen ja charmeineen, Walter erityisesti taistelukohtauksissa tyylikkäänä ja hillittynä hovimestarina. Alucardin ja Integran sanailua on hauska kuunnella, samoin myös muita kohtia, missä herran on pakko aukoa päätään pilkkaavasti. Walterissa on hillittyä arvokkuutta ja lisäksi taistelutyyli on sellainen, josta valtavasti pidän. Intagra tulee melko lailla heidän jälkeen, sillä vaikka naisessa on arvokkuutta ja tyyliä, pidän tämän asennetta elämään täysin typeränä. Vaikka naisella onkin jääsydän, sulaa se kyllä tarvittaessa. Seras taas on pelkkä ärsyttävä säheltä, jonka sopisi päästä päivil.. anteeksi öiltään.

Ja tuosta Alucardin nimestä. Itse suosin ainakin puheessani Arcado-nimitystä. Kirjoitusasusta en ole täysin varma, vaikka Arucado varmaan on melko lähellä oikeaa muotoa. Japanin kielessä ei ole l-, vaan se on r- ja l- välimuoto. Lisäksi, riippuen murrealueesta, u- on lähes täysin kuulumaton sanoissa. Lisäksi aika usein huomaa, että jos nimi loppii konsonattiin, perään lisätään yleensä o. Periaatteessa Alucard voitaisiin kirjoittaa myös katakana merkeillä täysin länsimaista vastaavaksi, mutta itse pidän enemmän pienestä muokkauksesta japanilaisemmaksi.

Goldie

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Tammikuu 21, 2007, 16:22:55 »
OOH! Täältä löytyy siis ne itseni kaltaiset hupakot, jotka löytävät itsensä tuijottamasta Hellsingiä silmät mielipuolisina kiiluen. ^^ Kiinnostuin Hellsingistä, kun anime-hullu ystäväni oli DVD-boxin Alankomaista käynyt noutamassa. Heti ensimmäisestä katselukerrasta jäin pahasti koukkuun ja nyt on sarja tullut useampaankin otteeseen tullut katseltua läpi, milloin missäkin mielentilassa. Verisyys lisää mielenkiintoa, muttei sarjasta olla tehty pelkkää juonetonta teurastusta (kiitos siitä..). Itse asiassa tyyli, jolla koko sarja on koottu kiehtoo. Pieni slaughter piristää päivää ja taustojen kertominen valottaa tarinaa riittävästi. Manga on vielä hakusen puolella, mutta kunhan joulun jälkeisestä rahanpuutteesta selviän, suuntaan kirjasten perään.

Lempparihahmo on (YLLÄTYSYLLÄTYS!) Arucard. Siinä miehessä on vaan niin paljon munaa, ettei paremmasta väliä. Mieluiten katselen Arucardia silloin, kun hän silmät hohtaen tappaa pelkästä nautinnosta. Silmä lepää myös herran toikkaroidessa kellarissa kahlittuna tai viimeisessä battlessa Incognitoa vastaan. Pitkät hiukset tekee miehen.. Victoria Seras ja Sir Integra ovat pitkästä aikaa hyviä naishahmoja. Heistä ei ole tehty neitejä, mutta naisia kuitenkin.

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
« Vastaus #30 : Helmikuu 23, 2007, 22:11:50 »
En sitten kestä! Miksi ihmeessä sen OVA kolmosen piti viivästyä noin paljon pelkän paladin Andersonin muovinuken takia? Olisikin ollut edes Arska, mutta ei (No on Arskakin ollut, mutta...)! Olen yrittänyt urkkia puolin jos toisin josko se uusi julkaisupäivä ilmoitettaisiin, mutta tuloksetta. Miksi edes laittaa ilmestymispäivää jos ollaan aina myöhässä? Kakkosovakin oli tuskallisesti myöhässä, vaikkakin vain muutaman viikon.

Ach, anteeksi tilitykseni. (miksi oi miksi te muut ette ole näin fanaattisen kiihtyneitä? :D)

Hellsing

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Helmikuu 24, 2007, 21:48:48 »
Pakkohan on tännekkin vastata^^
Hellsing oli yksi ensimmäisistä animesarjoista, joita katsoin. Ja kuinka ollakkaan, tykästyin siihen heti.(Näihin aikoihin minä myös Vuotikseen eksyin, huomaako kukaan seurauksia?)
Hellsingistä lähti myös liikkeelle rakkauteni vampyyrejä kohtaan(joka aluksi saattoi minut isoihin vaikeuksiin). Kokonaan en ole sarjaa päässyt katsomaan, mutta ne pari ekaa jaksoa takasivat, että olin myyty.

Lempihahmoni lienee Alucard. Niin pitkä, vahva, ja näyttää tosi hyvältä ilman niitä outoja laseja. Niin ja se on vampyyri <3
kerran olen Hellsing-mangaa lukenut, mutten pitänyt. Anime oli paljon parempi.

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
« Vastaus #32 : Helmikuu 25, 2007, 19:09:47 »
kerran olen Hellsing-mangaa lukenut, mutten pitänyt. Anime oli paljon parempi.
Och, oletko tosiaan tuota mieltä? Jos niin, niin olet todellakin ainoa, jonka tiedän olevan tuota mieltä. Alkuperäinen anime oli toki se, joka minutkin sai kiinni Hellsingiin. Mangaan päästyäni kuitenkin tajusin, kuinka paljon syvempi Hellsing oli, kuin mitä wanha anime tarjosi. Wanha anime keskittyi lähinnä siihen, kuinka "siisti" Arska on, näyttämättä parhaita paloja hänen mielipuolisuudestaan ja synkkyydestään. Myös nuo ach-niin-hienot faktat ja viittaukset jäivät armotta pois. OVA:sta ei voi olla pitämättä, koska siinä näkyy paremmin Hiranon kädenjälki (huomatkaa paksut ja ohuet viivat), vaikkakin suurin osa parhaista vitseistä on korvattu pomppivilla taloilla ja tietokoneanimaatioilla aseiden latauksesta ^^'

...Tulisipa se jo.

Poissa Citrus

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Heinäkuu 13, 2007, 00:52:41 »
Psst. Kukunorin ja Fantasiapelien lisäksi Hellsing-mangaa myi ainakin vielä talvella Helsingin akateeminen. Hinnasta en sitten tiedä mitään, mutta siellä sitä oli.

Oi, Hellsing. Vaikka se kauhua onkin, ja minähän inhoan kauhua, niin enkös löytänytkin itseni tapittamasta YouTubesta säälittävästi pätkiviä jaksoja, jotka jokainen oli pilkottu kolmeen osaan. Tuskaa niiden kyttäily oli, mutta anime oli silti aivan mahtava mustine huumoreineen ja musiikkeineen. Varsinkin E Nominen Vater Unser, joka käsittääkseni löytyy animen/leffojen(joita on CDON.comista ainakin muutamaa laatua, eikä hintakaan hivele pilviä) sountrackiltä, näin olen käsittänyt. Joku neropatti on tehnyt Vater Unseriin YouTubeen musiikkivideonkin, mielestäni melko heinosti tehdyn vieläpä.
Hassua sinänsä, että vaikka kauhuanimesta ja veren roiskumisesta puhutaankin, en heikoista hermoistani huolimatta pelännyt ensimmäisen jakson jännitystä enempää. Ei sikäli, että se kamalasti olisi syönyt animen viehätystä, hienoa se oli, kun kerran kykenin sitä katsomaan. Näin minun näkökulmastani.

Alucard on toki hieno ja moniulotteinen hahmo, mutta ehdoton suosikkini on Enrico Maxwell . Häntä näytetään sarjassa harmillisen vähän, mikä on sääli, sillä hänen hahmonsa on ehkä kaikista herkullisin. Hän on naiivisti ajateltuna hyvä, taistelee paholaista, tässä tapauksessa, vampyyreja vastaan ja on todelline sarjan Van Hellsing, mutta Hellsingin organisaatiolle hän on vihollinen ja tätä kautta myös kruunun. Ja minusta se on uskomattoman mehevää.

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
« Vastaus #34 : Elokuu 25, 2007, 15:31:52 »
Varsinkin E Nominen Vater Unser, joka käsittääkseni löytyy animen/leffojen(joita on CDON.comista ainakin muutamaa laatua, eikä hintakaan hivele pilviä) sountrackiltä, näin olen käsittänyt.

Nuo biisit yhdistetään Hellsingiin nimenomaan musiikkivideoiden kautta (ja niitähän löytyy;D), eikä niitä ainakaan viime vilkaisulta löytynyt soundtrackilta. Mitternacht ja Vater Unser ovat tosi suosittuja vampyyriamv:ssä, eikä ihme. Ei ne ovat mitään elokuvia ole, ne on ovia.

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Joulukuu 19, 2007, 18:01:47 »
Kaverini tunki minulle 1 ja 2 mangat minulle. En lukenut, en kerennyt, en jaksanut, en ymmärtänyt englantia ;D Selailin kyllä, ja kaverini puhuu, että hyvä sen on. ;D No.. Ehkä joskus sitten.

Latu

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Toukokuu 30, 2008, 22:00:15 »
Uh, itse Hellsing on yksi niistä harvoista sarjoista joita seuraan, mikä tarkoittaa sitä että son meikäläisen mielestä todella laadukasta. ^_^
En muista kuinka kyseiseen tutustuin... jonkin roolipelin kautta kait. Luen sekä mangana että ostan animena (OVA). Tähän väliin pakko sanoa, että Future Filmin käännöstyö ei ole sitä parasta mahdollista, mutta ihanaa kun ihan reteesti voi kävellä Anttilaan ostamaan Hellsingiä.
Itseeni iski kovin hyvin Rip van Winkle. En tiedä, mikä siinä oopperahirmussa kiehtoo... jokin mystinen vetovoima? Schrödinger on myöskin hyvin hurmaava hahmo. Toisaalta "suosikkihahmosi" on hyvin hankala kysymys, koska minun on vaikea sanoa sitä. Nyt kun tarkemmin ajattelen, suurin osa hahmoista on hyvin omalaatuisia ja moniulotteisia.
Minä en vain yksinkertaisesti tiedä, mikä siinä sarjassa niin kiehtoo. Ehkä se on verimässäily, ehkä hyvin mielenkiintoiset hahmot tai jokin muu. Mangoissa ei ainakaan vähiten Kohta Hiranon ihana tyyli. Tosin ainakin minun kaveripiirissäni juuri tämä tyyli jakaa ihmisiä kahtaalleen -jotkut eivät sitä voi sietää, ja toiset, kuten minä, suorastaan ihannoivat Hiranon vaihtelevaista kynänjälkeä yksityiskohtaisista tunnelmakuvista aina chibeihin ja muuhun... huumoripainotteisempaan. n_n'

Ja mikäs sen parempi tapa viettää iltaa kuin tuijottaa silmät ristissä kun Alucard räiskii aivoja seinille. Nami.

// Sadas viesti. :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2008, 22:05:56 kirjoittanut Latu »

Momy

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Tammikuu 19, 2009, 21:17:35 »
Noh.. Ensimmäistä osaa en ole lukenut (joten en tiedä siitä mitään..)
Toisen osan ostin viimeviikolla.. (luin heti ostamisen jälkeen.)
Ja sanon vain tämän: Oli hyvä. En tietenkään voi tietää oliko ensimmäinen
osa parempi kuin tämä toinen? Te, jotka olette lukeneet molemmat,
niin kertokaas jos jaksattE? :)

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #38 : Helmikuu 15, 2009, 12:28:23 »
mangasta puhumine nkuuluu varmaan manga osastolle..?

joops, eli olen kasonut yhden ovan, ja ensimmäisen jakson kyseisestä sarjasta. Ovasta pidin enemmän, meni paremmin mangan mukaan.. sarja oli mitä oli, en tykännyt yhtään.. kannattaa mieluummin lukea manga, on paljon parempi
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Maaliskuu 09, 2009, 15:10:53 »
Loistotavaraa tämä Hellsing, sekä animena että mangana. Mangaa en tosin ole saanut luettua loppuun asti, mutta tarkoitus olisi jonain päivänä sekin asia toteuttaa. Pidin mangasta hieman enemmän kuin animesta, mutta ei anime kyllä paljon häviä; pidän siitä erityisesti loistavien ääninäyttelijöiden ja tunnelmaan tajuttoman hyvin sopivan musiikin takia. Piirtotyylissäkään ei ole mitään valittamista. Ajoittain sarjan raakuus vähän ahdistaa ja siksi Hellsingia ei voikaan lukea/katsoa liian usein tai väärällä mielialalla, mutta taas joskus sitä katsoo ihan silmät ristissä eikä malta lopettaa kesken. Lempihahmoa en varsinaisesti osaa sanoa, mutta Integra on aivan huippu; siinä on nainen, jolla on munaa. :) Alucardissa taas kiehtoo hahmon arvoituksellisuus ja synkkyys, ja rakastan sitä virnettä. Animessa Alucardin ääninäyttelijä on aivan täydellinen, mutta muutkin ääninäyttelijät on valittu hyvin.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Pimeänpiirto

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Joulukuu 05, 2010, 20:10:26 »
Aah, Hellsing! Ainoa animesarja jota katson, ainoa mangasarja jota luen, ainoa anime/manga joka tarkoittaa minulle jotain! Siinä on hyvä juoni, kun on natsitkin lisätty mukaan ;) Henkilöistä paras taitaa olla Seras Victoria ja Alucard tietenkin. Animena kivempi (huom. OVA-versio). Toki Kohta Hiranon käsialaakin on mahtava lukea, omistan koko mangasarjan, paitsi että yksi osa puuttuu, joku siitä keskivaiheilta.... Vampyyrit ovat parhaita, mutta kylhän ne ghoulitkin kivoja on :D Alulla ihana ääni, ihanat hiukset, ihanan pitkä.. aah.
Seras, mahtava hahmo (tosin huhhuh mitkä rinnat), Pip Bernadette / Bernadotte, ihana <3