Kirjoittaja Aihe: Hellsing  (Luettu 5676 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
Hellsing
« : Helmikuu 25, 2004, 18:41:11 »
Haun perusteella tällaista topiccia ei ole, joten ajattelinpa nyt tehdä sellaisen...
Mitä olette mieltä kyseisestä anime(/manga) sarjasta? Miksi se on niin hyvä/huono? Lemppari henkilösi? Pidätkö enemmän animesta vai mangasta?
Itse olen vahvasti Hellsingin kannalla (vaikka en omista yhtään mangaa tai animea). Olen lukenut siitä ja kuulosti mielenkiintoiselta.
Vaikka siinä onkin tappamista ja ampumista jne. niin se on kiehtovasti sisälletty tarinaan. Ja vampyyrit ovat hienoja olentoja. ^^
Henkilö, josta pidän eniten on Alucard/Arucard. Tummahiuksinen ja silmäinen, iso hattu yleensä päässä ja todella harteikas mies-puolinen vampyyri. Pidän hänen äänestään, se on samalla pelottava mutta "charmikas", ja hiukset on ihanat.
Pitää katsoa vielä anime niin kaikki on täydellsitä. Mutta sitä ennen Te saatte kertoa omat mielipiteenne.

SilverChanteur

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #1 : Helmikuu 25, 2004, 19:05:34 »
Pirun laadukas ja nätti kauhu/aikuisemman maun anime. Mangaa en ole päässyt lukemaan. Tottahan se on, että veri lentää ja väkivaltaa sun muita kauheuksia piisaa - siinä syy miksi sensuroin sarjan toistaiseksi pikkusiskoiltani. Sen lisäksi, että piirrosjälki ja tarina hohtavat, on sarjan musiikkikin melkoinen nappiosuma.

Ne hahmot... ne hahmot. Alucard (Arucarudo!) on iloisen psykoottinen ja aidosti pelottava, vaikuttava hahmo. Sir Integran sukupuolta tosin jouduttiin kaveriporukassa arvailemaan yli sarjan puolenvälin. :D (Kyllä se on nainen, vaikkei heti uskoisi.) En itseasiassa tähän väliin muista enää liikoja... on siitä jo reilu vuosi, kun tuli viimeksi tapitettua. Mutta ei sillä: jäi se mieleen. Päätösjakson ryminä ainakin repäisi sopivasti Lontoota - hihittelin sille pitkään jälkeenpäin.

Voi kyllä suositella kaikille, jotka kauhusta ja animesta pitävät. Jos kavahtaa väkivaltaa, kannattaa kuitenkin jättää väliin.

Envu

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #2 : Kesäkuu 11, 2004, 00:42:29 »
Eräs miespuolinen ystäväni suositteli kerran Hellsingiä minulle. Ehkäpä hän oli huomannut, että olen kiinnostunut vampyyreista ja sellaisesta, tai ehkäpä hän vain itse piti sarjasta ja uskoi sen kiinnostavan minuakin, ei sillä väliä.
Joka tapauksessa, hänen innoittamanaan päädyin *köh* laittomasti lataamaan muutaman ensimmäisen jakson.

Ooh. Siis oikeasti. Ihastuin ensi silmäyksellä. En tiedä miksi, mutta varmasti tyylikäs piirrosjälki, jonkinlainen tummuus, ja mielenkiintoiset henkilöhahmot vaikuttivat asiaan.
Huonoa sarjassa on ehkäpä sen pituus. Se on aika lyhyt. Toisaalta, moni asia voisi olla eri tavalla, jos se olisi pidempi ( = mahdollisesti tuskaisempi katsoa ). Lisäksi se loppu on edelleenkin HYVIN hämärä minulle.
SPOILSPOIL!
Nooh, muutaman katselukerran jälkeen olen jo ymmärtänyt, että Integral on jossakin vankina. Ehkäpä sen takia, että se lavastettiin niiden yksien tyyppien pettäjäksi, olivatkos ne sitten jotkut.. Jotenkin se liittyi varmaan ehkä vähän pyöreään pöytään..
Tulee mieleen vain pyöreän pöydän ritarit. jotakin hyvin samantapaista.
Tai no, näin minä olen asian käsittänyt. Ja luultavasti Alucard on tullut muuten vain sinne, ja uskoakseni se tarjoaa Integralille sitä mitä aikaisemminkin - kuolemattomuutta.

Haluaisin lukea Hellsingiä manganakin. mitä olen kuullut, se poikkeaisi aika tavallakin animesta, eli esimerkiksi Enrico Maxwellilla olisi suurempi rooli. Hööh, niin hyvää pahisainesta, ja laitetaan vain kääntymään sarjassa. :p
Mutta toistaiseksi Hellsing-mangahakuni on kesken, sillä ajattelin haalia loput Sandmanit sitä ennen kasaan. Ja kesätöiden puuttuminen -> ei rahaa -> ei huvia.
Mutta onnekseni edes omistan animet neljällä laillisella DVD:llä. Niistä en luovu ikinä, vaikka ovatkin aluekoodiltaan nelosta. ^^ Pitänee vain toivoa, että ostan tuon DVD-soittimeni hajottua myös sellaisen, minkä voi "korjata" aluekoodivapaaksi.
*unohtaa tässä välissä, että on unohtanut yrittää voittaa huudon yhdestä jutusta, ja alkaa huutaa*
Eiii! Kuinka saatoin unohtaa! o.O

Yyh.. Takaisin aiheeseen.
Lempihenkilöni on varmaan, niin typerältä kuin se kuulostaakin ja tavanomaiselta, Alucard. Siinä on sitten hauska heppu. "It's a great night", kuten se taitaakin todeta heti ensimmäisessä jaksossa. Ihastuin varmaan jo siinä vaiheessa siihen. ^^
Pidän varmaankin Alucardissa siitä, että se ei tunnu ottavan asioita niin vakavasti. Ja etenkin, kun se tuntuu koko ajan leikkivän (Pepsodent) Integralin kanssa.
Lisäksi Alucardin naurussa on jotakin todella.. ihastuttavaa.
Toinen lempihahmoni saattaa olla Jan. Silläkin oli mukava nauru. Ja varsinkin kun kaikki mitä se puhui, sensuroitiin tutulla piippauksella. :D Oli siinä naurussa pitelemistä.

Vielä enemmän koetin olla tukehtumatta, kun niissä loppujutuissa näytettiin se "sääennustus". Luke ja Jan Valentine kun olivat siinä ja lupailivat Hellsing Organizationin päälle verisadetta..
Mutta sitten seuraavassa loppujutussa niille kävikin sitten vähän huonommin.

SPOILSPOIL!
Lopputaistelu on mielenkiintoinen. Inkognito ja Alucard ne vain painavat Lontoon katoilla ja räjäyttelevät Lontoota palasiksi. Ja ihmiset katselevat alhaalla maassa.. ^^'
Anime on aina niin järkiperäistä, eeh.

Toinen mietityksen kohde on se, että miksi Walter ei kuollut, kun helikopteri osui maahan ja räjähti. Nooh, animeahan se vain on.

Joka tapauksessa, loistava sarja. Voisin suositella tätä lähes kenelle tahansa, paitsi tosikoille. :p Loppujen lopuksi Hellsing kun ei tunnu ottavan edes itseään tosissaan, mikä on aika hyvä juttu silti.

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #3 : Kesäkuu 25, 2004, 13:29:27 »
No, aikaa tässä vähän mennyt ja olen saanut hankittua Hellsingia kaksi DVD:tä, Impure Souls ja Blood Brothers.

Lisää hyviä henkilöitä on tullut paljon, mm. Seras Victoria, Jan (tai Yan), Walter ja tietysti tämä lempparini, Arucard/Alucard on pysynyt.

Mielestäni näiden parin jakson välissä Hellsing on hieman muuttunut, onko joku huomannut saman? Varsinkin Blood Brothersissa oli jotenkin... hmm... erilainen tunnelma tai jotain.. Mutta hyvä silti, ei siinä mitään. Arucard on tullut yhä vain mielenkiintoisemmaksi ja Walter on mahtavana kakkosena. Ja seiyyt ovat mahtavia, varsinkin japanilaiset.
(Omistan kaksi chapteria mangaakin, mutta lisää en voi saada, koska se sivu lopetti...)

Lainaus käyttäjältä: "Anaski"

Joo... se on ALUCARD elikkä siis toisinpäin DRACULA hyvin yksinkertaista...

Ja tästä vielä. Elikkäs; se on MYÖS Arucard, koska luin jostain, että itse Alucard/Arucard pitää kun häntä kutsutaan sillä nimellä (olisikohan keksitty juttu vai mangassa?) ja sitten japanissa Arucardia käytetään enemmän kuin Alucardia. Eli kumpikin on oikein. :)

Envu

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #4 : Kesäkuu 29, 2004, 22:37:57 »
Ja tästä vielä. Elikkäs; se on MYÖS Arucard, koska luin jostain, että itse Alucard/Arucard pitää kun häntä kutsutaan sillä nimellä (olisikohan keksitty juttu vai mangassa?) ja sitten japanissa Arucardia käytetään enemmän kuin Alucardia. Eli kumpikin on oikein. :)[/quote]

Ymmärtääkseni Alucard on länsimaistettu versio.. Se on siis Japanissa poikkeuksetta Arucard ( korjatkaa jos olen väärässä, kiltit ).
Muistaakseni syy liittyi jotenkin japanin kielen hassuihin juttuihin, mutta en viitsi sanoa muuta etten ihan nolaa itseäni jos olen väärässä. ^^'

Myös Integralilla on ollut monta kirjoitusasua, omien silmieni mukaan. Joskus L on poissa sieltä lopusta, että se on vain Integra.
Hmmh. Enpäs sitten tiedä, mutta tuo Alucard/Arucard-juttu ainakin on. Joskin omaan korvaan yllättäen Alucard kuulostaa paremmalta, enkä enää muuta osaisi käyttääkään. :p

Poissa Saremina

• Wanted Dead Not Alive
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Dissociative identity disorder patient
    • DeviantART tili
  • Tupa: Luihuinen
Hellsing
« Vastaus #5 : Heinäkuu 01, 2004, 00:37:26 »
Ikuinen suosikkinihan tämä on... Siitä on ollut puhetta, että onko se  Arucard vai Alucard. Japanissa L ja R lausutaan nimittäin samalla tavalla tai jotakin. Eli perjaatteessa kumpi vaan, mutta itse suosin Alucardia (jostain kumman syystä...) Sain kaikki 4 DVD:tä mankumalla vähän. Piti tilata Saksasta ja voitte vain kuvitella hintaa + tullimaksu... En varmaan saakkaan remontia huoneeseeni. Suosikkihenkilöni... Ovat (tietysti) Alucard, Integra ja Seras, mutta muutkin ovat ihan huippuja. Kielen käyttö tässä elokuvassa ei varmaankaan sovi ihan herkimmille, veri lentää ja kaikki tapetaan tyyliin tässä mennään, mutta se on vain hyvä. Sopii nimittäin elokuvan tunnelmaan. Suosikki kohtia on vaikea alkaa nimeämään, mutta...

Täytyy kai tässä vaiheessa jo sanoa, että Hellsing on omalla tavallaan jatkoa(?) Bram Stokerin Draculalle, onhan Integra Draculassa olleen VanHelsingin tytär(korjatkaa jos olen väärässä). Mangaa en ole vielä saanut, mutta jos sen jostakin löydän, niin kyllä sen myös ostan :) Suosittelen elokuvaa kaikille, vaikka ikäraja onkin 16.

Ja tämä spoilaa vähäsen mangaa..
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Ja suosikki kohtiani näin pikaisesti kirjoitettuna...

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

//Eleanír pisti spoilerit kuntoon :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 10:31:58 kirjoittanut Eleanír »
I'm only laughing on the inside, my smile is just a skin deep, if you could see inside I'm really crying, you might join me for a weep

Sanansaattaja

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #6 : Heinäkuu 01, 2004, 01:04:56 »
Pidän paljon. Latasin kaikki 13 jaksoa tässä viikko sitten. Itse piirrostyyli oli loistavaa. Voisiko jopa sanoa "realistisempaa" kuin muut joihin olen tutustunut tässä lähiaikoina. Harmittaa ettei noita jaksoja ole sen enempää, eikä ilmeisesti tulekkaan. Mangana haluaisin sitä lukea, mutta pitäisi tilata netistä..

Hahmot olivat varsinkin mielenkiintoisia :) etenkin Alucard sekä hovimestari (jonka nimeä en nyt muista).

Tosin loppu oli omituinen, ihan kuin olisi jäänyt kesken??

Envu

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #7 : Heinäkuu 01, 2004, 17:34:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Saremina"
Sain kaikki 4 DVD:tä mankumalla vähän. Piti tilata Saksasta ja voitte vain kuvitella hintaa + tullimaksu...

Vähän off-topicia, mutta mitä Saksasta tilaamalla tuli maksamaan?
Minä tilasin Videodivarista tässä aiemmin, keväällä, ja maksoi n. 120 euroa. En ihan tarkalleen muista.

Isabella

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #8 : Heinäkuu 01, 2004, 19:40:27 »
Näin viime viikolla ekaa kertaa Hellsingiä - ihastuin heti. Tänäänkin juuri katoin 3 jaksoa.
Johtuuko se vaan musta, vai onko jokin muukin huomannu, että juoni etenee tosi nopeesti, ja välillä on aivan pihalla, mitä tapahtuu? Suurimmilta osin kyllä pysyn kärryillä ja pidän oikein paljon:)
Lempihahmoni on -kuten näköjään kaikilla muillakin- Alucardo. Se on samalla vähän pelottava ja omituinen, mutta myös charmantti ja huumorintajuinen. Ah.
Musiikit on aivan loistavia, varsinkin alkutunnari jää heti päähän:) Kuuntelin just sitä Soundtrackia, mutta en löytänyt siitä sitä loppubiisiä ("...shine, shine down on me..." jne.) millään. Onko sitä edes sillä koko levyllä?

Poissa Pomdidali

• Juustokakku
  • Vuotislainen
Hellsing
« Vastaus #9 : Heinäkuu 07, 2004, 04:09:37 »
Katsoin tänään sitä tuolta koneelta, kun sinne oli kertynyt *köh köh* liikaakin animea, katsoin sitten mitkä ovat poistamisen arvoisia, ja silmiini osui Hellsing. Amerikkalaisen, varsin väkivaltaisen kaverini suosikki anime (siis heti Angel Sanctuaryn jälkeen...;)). Sitten katsoin aika monta jaksoa ja pakko myöntää Integral ei vaikuta naiselta ei sitten tippakaan...;) Suosikki henkilöitä en mene vielä julistamaan, en mie ihan niin sisällä siinä sarjassa ole. ;) Mutta erittäin vaikuttava, ja omalla tavallaan erittäin koskettava, mut ne zombi tyypit ei oikein iske kunnolla, jotenkin liian persoonattomasti piirrettyjä. :/ Mutta kaikinpuolin hyvä anime, eipäs poistunut koneelta ainakaan vielä. :)
Who'd want to be men of the people
When there's people like you?

ayu

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #10 : Heinäkuu 08, 2004, 20:40:02 »
Olen nähnyt kaverillani kolme ensimmäistä jaksoa tietokoneella.

Anime oli todella hienosti tehty ja äänet olivat kaikille kuin luotu. Alucard tai Arucard oli ihana hahmo ja se oli ihanan näköinen aina, kun sen silmät näytettiin.
Vampyyreja! Ihanaa!
Minulle kuitenkin jäi vähän epäselväksi, mitä ne "epävampyyrit" olivat ja ne rumat örisijät, joita on siinä alkulaulussa hirveästi.
Se alku on muuten järkyttävä! :D

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #11 : Heinäkuu 09, 2004, 11:41:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Sanansaattaja"
Hahmot olivat varsinkin mielenkiintoisia :) etenkin Alucard sekä hovimestari (jonka nimeä en nyt muista).

Se hovimestarihan on siis "Angel of the Death"; Walter Kum Dorne, mutta sehän on erilainen Enkussa ja Japanissa. Tuo Japanilainen nimi nyt vain on jäänyt päähän...

Lainaus käyttäjältä: "Pippin"
Minulle kuitenkin jäi vähän epäselväksi, mitä ne "epävampyyrit" olivat ja ne rumat örisijät, joita on siinä alkulaulussa hirveästi.

Hmm. Tarkoitat varmaan niitä "ihmisiä", joista vampyyri on juonut verta tai vain purrut, ja heistä on sitten tullut tuollaisia ns. zombeja (yksikössä se on enkuksi 'ghoul', anteeksi se virhe.. *^^*), jotka vain kärsivät eläessään. Arucardhan sanoikin kolmannessa jaksossa Serasille, että niitä kannattaa ampua mieluiten päähän, että ne kuolisivat nopeasti.

Se alkutunnari (Logos naki World) on muuten aika huono, niin videona kuin kappaleena. Siitä lopusta (Shine) taas pidän. Siinä on pirteä tunnelma ja minulla tulee siitä Arucard mieleen. ;)

innoscent

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #12 : Heinäkuu 12, 2004, 16:32:34 »
Hee, myös minä pidän Hellsingistä. Te netistä imuttajat! Oletteko huomanneet tekstityksen tasossa muutoksia? Kun itse meinaan katsoin ne joskus vuosi sitten, tekstittäjäryhmiä oli kolmentoista jakson sisällä ainakin neljä. En pitänyt käännöksistä laisinkaan... Tosin kuulemma englanniksi dubattu versio kuulostaa kamalalta, enkä yhtään sitä epäile, joten olen vain iloinen että tekstiä löytyi.

Joo, tuo oli tuollainen sivuhuomio.. Minusta Hellsingin hyviä puolia ovat ehdottomasti sen huumori ja piirtämisen laatu. Kuulemma mangana homma toimii paremmin, en ole itse nähnyt, joten sitä en voi kommentoida. Ne ylisuuret aseet ovat kyllä ihan ykkönen, tosin tämäkin animelle hyvin hyvin yleistä. Jäin kyllä lämmöllä kaipaamaan jaksoja, ne kun eivät ole omassa hallussani. :(  Vielä joskus ne kyllä hankin.

maniac

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #13 : Heinäkuu 12, 2004, 20:04:35 »
Alucardin ja Integralin nimien erilaiset variaatiot johtuvat siitä, että japanin kielessä ei ole ollenkaan l-kirjainta. Tai oikeastaan Japanissa l ja r ovat sama kirjain, ja kun se romanisoidaan, se pitäisi kirjoittaa r-kirjaimena. Lausuminen riippuu sanasta, se on jotain l:n ja r:n välillä, ei niin voimakkaana kuin suomen l tai r. Eli siitä johtuu se, miksi Alucard on välillä Arucard, Arkard, mitä vaan ja miksi Integralin nimestä jää l pois.

Alucard on tietääkseni se virallinen kirjoitusasu kuitenkin, tai niin ainakin Hellsingin mangaka Kohta Hirano sen kirjoittaa.

Mutta asiaan. Hellsing oli ensimmäinen näkemäni anime, enkä sen jälkeen ole nähnyt mitään yhtä hyvää sarjaa. Vampyyrit + synkkä meininki + hieno piirrosjälki + hyvät seiyuut + mahtava musiikki + sopivasti toimintaa = loistava lopputulos.

Mangaa omistan kaksi ekaa albumia, ja voin sanoa tykkääväni ehkä jopa enemmän kuin animesta. Tai no, vaikea vertailla. Mangasta puuttuu kuitenkin musiikin ja ääninäyttelijöiden tuoma tunnelma. Mutta piirrosjälki on hyvä ja Hellsingiin sopivaa huumoria sopivasti. Animen nähtyäni minulta jäi jotain epäselväksi, mutta manga täydensi sitten kaikki tiedot.

Alucard on (minunkin) lempihahmoni. Siinä vain on jotain vastustamatonta, ja se nauru.. ^^ Nakata Jouji on ihan täydellinen seiyuu Alucardille. Integral on myös hyvä hahmo, erityisesti mangassa tykkään siitä.

Joku puhui jotain laittomasta netistä lataamisesta. Minun tietääkseni fansubbien lataaminen omaan käyttöön ei ole laitonta, niiden levittäminen ja myyminen on. Edes niiden tekeminen ei ole laitonta siihen asti, kunnes animesta on tehty virallinen eglanniksi tekstitetty (tai dubattu) versio myyntiin. Sen jälkeen fansubbien tekemisestä tulee laitonta. Eli Hellsingin kohdalla niitä ei enää saisi tehdä, koska virallinen on jo tehty.

Sanansaattaja

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #14 : Heinäkuu 16, 2004, 02:28:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Shikoku Gin"
Lainaus käyttäjältä: "Sanansaattaja"

Se hovimestarihan on siis "Angel of the Death"; Walter Kum Dorne, mutta sehän on erilainen Enkussa ja Japanissa. Tuo Japanilainen nimi nyt vain on jäänyt päähän...

Ah juu. Sepä se. Kiitoksia :)

Lainaus käyttäjältä: "Pippin"

Korjataan hieman, kyseessä on ghoul, ei gool. Gool sanaa ei ole edes olemassakaan, ainakaan englanninkielessä ;)

Pride

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #15 : Heinäkuu 28, 2004, 05:07:33 »
Hellsing on yksi lempianimesarjoistani, voisin sanoa. Hieno juoni, hyvät hahmot, hyvä piirrosjälki ja upea musiikki lienevät tarpeeksi hyviä perusteluita tuolle väitteelle.
Kuten monilla muillakin näyttäisi olevan, on myös minun lempihahmo Alucard. Siinä hepussa on tyyliä. Se takki ja hattu mitä se käyttää :) Ja se koko olemus. Rupesin pitämään Alucardista entistä enemmän sen jakson jälkeen jossa kerrottiin hänen historiasta.

spoil Ja se  juttu kun sarjan loppupuolella Alucard oli palasissa.. Ja se vastustaja muistaakseni luuli jo voittaneensa. Alucardia kun ei noin vain voiteta, koska se on niin älyttömän kova tyyppi. /spoil.

Kaiken kaikkiaan tyylikäs ja persoonallinen hahmo.
Toinen hahmo josta pidän on Integral-sama. Niin älyttömän päättäväinen 'tiukkis'. Muuta ei voi sanoa. Siinä naisessa vaan on niin paljon asennetta.
Niin ja tuo Alucardin ääntäminen ja kirjoitusasu. Niinkuin maniac taisi jo mainita. Alucardin ja Integralin nimien eri muunnokset johtuvat japanin kielestä. Periaatteessa japanin kielessä ei ole 'r' tai 'l' kirjaimia ollenkaan,  vaan näiden välimuoto (niinkuin yrittäisit lausua 'r' ilman että kieli koskettaa kitalakea). Japanilaisten mielestä 'meidän' 'r' on jotenkin rajun tai agressiivisen kuulonen, tai näin olen kuullut. Nimien ääntäminen on muutenkin japanilaisille luultavasti hankalaa, koska suurin osa äänteistä on tavuina kuten 'na' tai 'ma', ja kaikkia mahdollisia tavuja ei välttämättä löydy. Hieman offtopic, pahoittelen sitä..

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Hellsing
« Vastaus #16 : Syyskuu 14, 2004, 17:55:44 »
Olen ehkä ainoa joka ei pidä hirveästi kyseisestä animesta. Sain tilatuksi ensimmäisen osan Hellsingistä. Katsoin pariin kertaa DVD:n kaikki jaksot läpi ja sen jälkeen en olekkaan sen koomin katsellut sitä. Ensimmäisen osan perusteella anime oli keskivertoa huonompi. En pitänyt siitä kun jaksossa tapettiin vihollinen ja sitten seuraavassa on jo aivan uusi tuttavuus taas vastassa. Eikä piirrostyylikään ollut parasta mahdollista.

Syy miksi eksyin katsomaan tätä animea oli se että olin Vampire hunter D: Bloodlustin ansiosta hurahtanut vampyyrianimeihin ja halusin teitty kattoo muitakin vampyyri animeja ja koska joka manga/anime foorumissa lähestulkoon vain kehuttiin Hellsingiä oli mun pakko se kattoo. Muttei se ollut musta maineensa veroinen. Ainakaan ne ykkös DVD jaksot.
Mutta jotenkin musta tuntuu että noi muut jaksot (2, 3, 4 DVD jaksot) olisivat parempia kuin 1-3, miten on?
"Are we there yet?"
"No"

Pohjantähti

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #17 : Syyskuu 26, 2004, 22:37:55 »
Ahh, Hellsing...

Anime ei kyllä viihdytä yhtä paljon kuin manga. Tai siis, hahmot on jotakuinkin samanlaisia, mutta se tunnelma on täysin erilainen. Manga on selvästi humoristisempaa - synkällä tavalla - , mutta anime melkeinpä tylsää paikoittain.

Manga on kyllä aivan loistava. Suosikkihahmoja on Integra (että se nainen on hawt!)ja Rip van Winkle. Toivon vaan, että animen toiseen kauteen laitetaan myös Rip, koska se on niin paras hahmo. Ar/lucard myös on ihan OK hahmo, mutten jaksa ihQttaa sitä... Sillä on kyllä hauska huumorintaju.

En muuten omista tuota mangaa muuten kuin fanikäännöksenä koneella. Tosin pitäisi ostaa kun sitä nyt kerrankin saa suomesta. Kukunorissa ja Fantasiapeleissä oli 19 euroa...

ankkalaps

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #18 : Lokakuu 07, 2005, 07:19:47 »
Pidän sarjasta. Tai ainaki niistä 5 ekasta jaksosta jotka olen nähnyt. Enempää en ole koska en ole löytänyt suomitekstejä muihin jaksoihin :( Mutta kaipa nekin josksu löytyvät. Lempihahmo on Alucard niinkuin moni muukin on täällä jo maininnut. Siinä vaan on se jokin.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
Hellsing
« Vastaus #19 : Lokakuu 10, 2005, 17:53:12 »
Jee jee Helsingiä^^

Suurena vampyyri fanina olen tietysti koukuttunut kyseiseen anime-sarjaan erittäin pahasti xD. HEH HE HEE miten joku sarja voikin olla niin hyväää! (no niin rauhoitu ja kokoa itsesi :D).

Elisiis sarja on piirretty todella hyvin ja pidän eityisessti sen synkästä sävystä. Jotkut tärkeät jutut menivät kyllä välillä ohi, koska teksti oli englanniksi ja enkku ei ole meikäläisen vahvin aine, mutta ei se paljoa haitannut. Suosikki hahmoni on yllätys yllätys... Alucard xD. Lisäksi pidin hovimestarista ja sir Integranista. Alucardin ainainen hymy ja punaiset kuteet vain upposivat minuun täysin. (juuri sellaisia vampyyrit mielestäni ovat^^).

Sarjan musiikit ovat loistavat ja sopivat siihen täydellisesti. Äniinäyttelijöille iso hatun nosto heidän suorituksensa oli hyvä (rakastui alucardin ääneen... <3<3<3).

Mangaa en ole vielä saanut käsiini, sitä olisi kyllä kiva lukea. Toivottavasti manga on yhtä hyvää kuin anmekin.

Michiyo

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #20 : Lokakuu 11, 2005, 18:55:31 »
Lukeudun mukaan niihin, jotka pitävät tästä animesta ja mangasta. Vaikka itse en sano pitäväni siitä, rakastan sitä. Hirano Kohta on tehnyt älyttömän kaunista työtä tehdessään tätä mangaa, animekin on kaunista katsottavaa kaikinpuolin kyllä.

Yksi syy miksi rakastan sarjaa on tämä: vampyyrit. Ja erityisesti Arucard/Alucard. Herkullinen hahmo, pidän jopa enemmän kuin Anne Ricen vampyyreistä. Toinen syy on myös sarjan synkkyys ja (animessa) upeat seiyuut.
Paras on tíetenkin Alucard, kuten nähtävästi monen muunkin. Vastustamaton, pienoinen sisältä pulppuava ironia, huumori ja toiminta. Ehdottomasti perfecto. Alucardin lisäksi yksi suosikeistani on Walter, se uskollisuus ja hahmo muutenkin on älyttömän kiinnostava.

En omista vielä yhtään mangaa, mutta tässä yhtenä päivänä sain lukea eräältä kaveriltani yhden osan. Helsinkiin mennessäni ajattelin ostaa mangaa ja animea, vaikka jaksot omistankin koneella. Haluan ne kuitenkin DVD:lle.
Onko muutkin kuulleet nyt, että Hellsingistä tulee OVA, joka seuraa uskollisesti mangan juonta, toisin kuin nykyinen anime? Itse kuulin vähän aika sitten ja innostukseni kasvoi, varsinkin trailerin nähtyäni. Upeaa kerrassaan ^^. Jokaisen jakson pituus oli jotain n. 35 minuuttia, en nyt muista paljonko niitä jaksoja tulee, sillä eikös nyt Hellsingistä ole ilmestynyt 8 albumia Japanissa? Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta kuulemma vuonna 2007 se tulisi Suomeen? En tiedä.
Tykkään jo valmiiksi OVA:sta, jo sen takia että se seuraa mangan juonta ja siinä on henkilöitä mangasta, joita ei nykyisessä animessa näy. Ja koska nykyinen anime loppui vähän laimeasti, niin on mukava, oikeastaan ihanaa, nähdä kaiken oikea meno.

Animea ja mangaa suosittelen kaikille, jotka pitävät kauhusta, toiminnasta (ja väkivallasta). Hellsing on todella yhtä upeinta, yksi kestosuosikeistani.

peepeti

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #21 : Tammikuu 14, 2006, 19:35:50 »
Aaargh! Hellsing *peukkupeukku*.

Pidän siitä, anime, manga... kaikki on niin hienosti toteutettu.
En tiedä miksi pidän siitä. Ehkä siksi, että se ei ole sellasta "pallosilmäsöpöttämistä" c'',) vaan synkempää hommaa. Paras hahmo on mielestäni Jan Valentine >.,<  vaikka se on kuulemma "yks #¤%!** äijä" niin .. en tiiä, se vaan on niin hyvä.
Ei hyvänen aika ja Alucard tietysti isolla teellä. (;  Yksinkertaisen *ylöspäinsojottavapeukku* Mut kyl se Jan on nyt ykkösenä..

En omista mangaa enkä animea, mutta koenumeroiden parannus tuo valoa siihen asiaan. *Phew* Monet ovat sanoneet että anime poikkeaa siiä mangasta jonkin verran, mutten sitten tiedä.. Kuhan nyt ei poikkea yhtä paljon kuin kissa ja kala toisistaan niin thanks.

Wrelqa

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #22 : Tammikuu 17, 2006, 10:14:39 »
Mangaa olen ostanut kaksi ensimmäistä osaa, mutta animea en ole saanut käsiini. Canal+ sitä näyttäisi, mutta miulla se ei näy. Kovasti olen sen takia suunnitellut siskon luokse muuttamista. Heillä kun näkyy taivaskanavat. :P  Mangaa aion ostaa aina kun rahatilanne sen sallii, Hellsing kun sattuu olemaan törkeän kallis. Ainakin fantasiapeleissä.

Suosikkihahmoa ei oikeastaan ole. Alucardista nyt voi sanoa sen verran että yksi parhaimmista "tapaamistani" vampyyreista pitkiin aikoihin.
Ja integran sukupuolta tuli ykkös albumin alku ihmeteltyä, mutta kyllä se sitten selvisi. harvemmat miehet kun käytävät hameita.

Harmittelen kyllä kovasti sitä, että en ostanut Hellsing 2 dvd:tä Helsingistä kun sellaisen havaitsin. Sen sijaan sisko osti vähän köttelön Blood: the last vampiren. :p

Selene

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #23 : Helmikuu 19, 2006, 02:37:54 »
Oujeah! Ketju Hellsingistä!
Elikäs yksi parhaista mangoista mitä olen lukenut (tosin vasta 4 kirjallista muttah...) Animenakin yksi parhaista (tosin ei vedä mangalle vertoja niin millään) Suosikkihahmoni on Arukard (tai Aakaado (suoraan katakanakäännöksestä siis) niinkuin häntä erään kaverini kanssa Hellsingistä puhuessani kutsun x3 ) ja Alexander Anderson. Molemmat niin badass hemmoja, että ei voi muuta sanoa.
Hellsing OVA:n ensimmäinen osa (ainakin luulen sen olevan ensimmäinen... Eikai se voi niin ilkeästi loppua, nee? O__o) sai meikäläisen lähes hyppimään riemusta kun sitä katsoin (50 minuuttia meni liian äkkiä! Nou fun!) Suoraan mangasta kun sattuu olemaan. (tämä kyllä hankkii lisää Hellsingiä mangana siten Nykistä kun sinne pääsee!)

Sharida

• Ankeuttaja
Hellsing
« Vastaus #24 : Helmikuu 19, 2006, 17:15:07 »
Hellsing mangaan en ole päässyt koskaan käsiksi, mutta kyseisen animen olen katsonut. Olen alkanut katsomaan animea vasta loppu syksystä enemmän ja täytyy sanoa, että tähän mennessä Hellsingin juonta ja piirrustustyyliä ei ole mikään voittanut. Hahmot, tummat sävyt ja äänet ovat loistavia. Olen katsonut animen japaniksi puhuttuna, mutta toisaalta pidän Alucardin äänestä englanniksi. Se ääni on niin... hmm... charmikas

Lempihahmojani taitavat olla tuo vampyyrien kuningas Alucard itse ja Integral. Jotenkin kummassakin hahmossa on omaa tyylikkyyttään, Integral on ihanan viileä ja Alucard taasen niin tyylikäs vaatteineen ja aseineen.

Mutta koska olen jollakin tapaa väkivaltaisen toiminnan ystävä ja tykkään kun räiskintää on niin Hellsing upposi minuun täysin. Harmittaa näin jälki käteen, että ahmin koko sarjan niin sietämättömällä nopeudella loppuun asti (jossain 2 ja puolessa päivässä) kun en vain voinut olla katsomatta.

Tällä hetkellä tämä anime on suosikkini, hyvänä kakkosena tulee Gungrave, jossa on hiukan jotain samaa kuin Hellsingissä noin piirrustustyyliltään. Tietääkö joku onko Gungraven piirrustusporukassa samoja tyyppejä kun Hellsingeissä?

Mutta Hellsing mangoja tahtoisin kovasti päästä joskus lukemaan. Toisaalta en tiedä tahtoisinko niitä hommata, mangat ovat julmetun kalliita minun budjetilleni ja kun koko sarjan juonen kuitenkin tiedän niin... Mutta katsoo nyt.