Kirjoittaja Aihe: Titanic  (Luettu 18967 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

EternalEmerald

• Ankeuttaja
Vs: Titanic
« Vastaus #75 : Kesäkuu 28, 2007, 10:23:11 »
Upea elokuva.. surullinen, koskettava, romanttinen... Elokuvassa upeaa on se, että se kertoo oikeista asioista edelleen niin koskettavasti, mutta siihen on listätty rakkautta, joka tekee elokuvasta vieläkin koskettavamman. Elokuva on upeasti ohjattu, näyttelijät ovat taitavia ammattilaisia, musiikki on kaunista ja kohtaukset aitoja ja tunteikkaita. Tuollainen on juuri oikeanlainen rakkauselokuva. En paljoa pidä rakkauselokuvista, mutta Titanicissa on vain jotain erilaista. Kun Jack ja Rose rakastuvat miltei ensisilmäyksellä, kumpikin aivan erilaisia ihmisiä päältäpäin, ja tekevät toistensa vuoksi kaikkensa. Ei voi muuta kuin sanoa, että elokuva on yksi parhaimmista ja sitä katsotaan toivottavasti vielä vuosienkin päästä!
Katsoin elokuvan ensimmäisen kerran kun olin muistaakseni kuusi. Elokuvasta en paljoa vielä kunnolla ymmärtänyt, mutta pidin siitä kovasti siltikin. Sen jälkeen katselin sitä todella usein parhaan ystäväni kanssa. Pidän elokuvasta vieläkin, mutta koska olen katsonut sen niin monta kertaa, ei nyt huvita katsoa sitä taas. Mutta, jonakin sadepäivänä minä vielä luultavasti haluan nähdä sen. Elokuvan pituuskaan ei haittaa, sillä elokuvan juoni on mukaansatempaavaa ja nopeasti etenevä.

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Kesäkuu 28, 2007, 17:56:13 »
Titanic on ihana elokuva. <3 Yks suosikeistani. Oon katsonut sen monta kertaa, ja aina vaan se itkettää. Ei voi mitään. Titanic ei ole mun mielestäni liian pitkä, vaikka kestääkin kolme tuntia, sitä jaksaa katsoa. Kun jotain TSH:ta aloin katsomaan, en jaksanut katsoa kerralla loppuun sitä.
En ajattele niin että Rose kuolisi siinä, vaikka lopussa on kohta missä Rose ja Jack ovat laivassa ja suutelevat. Mutta mielestäni Rose ei silti kuollut.
Kate ja Leo sopi niihin rooleihin tosi hyvin.

Strawberry

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Heinäkuu 02, 2007, 09:48:11 »
Yksi lemppareistani. (:
Näin tämän ekan kerran joskus v. 2001-2002 (?), en nyt tarkalleen muista mutta aika alussa kumminkin.
En silloin jaksanut katsoa koko leffaa, minusta se oli liian pitkä silloin, katsoin sitä vaan jonkun reilu 2 tuntia.
Toisen kerran katsoin sen kokonaan ja ajattelin että: "No, tämähän on tosi hyvä."
Se loppu oli vähän surullinen kun Jack kuoli. Kunpa ne molemmat olis säilyneet hengissä. ;(
Ja tuntui vähän typerältä, että jotkut uskoo että "ei tämä laiva mihinkään uppoa, turhaa tilantuhlausta nuo pelastusveneet tuossa."
Mutta sen jälkeen olen katsonut Titanicin lukemattomat kerrat ja kiitos ideasta puhuen, voisin katsoa sen tänäänkin, kun en ole aikoihin katsonut. <3

Niin ja Phoebe, sanon nyt sinulle, minä käsitin sen lopun niin, että se Rose kuoli siinä lopussa ja pääsi siinä sen Jackin luo. Niin minä sen ymmärsin. Ensin luulin, että näkeekö hän jotain unta, mutta minun käsittääkseni Rose kuoli lopussa.

Poissa Zipru

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: HeartHazel115
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #78 : Heinäkuu 10, 2007, 19:10:33 »
Oh, tiesin että täällä on aihe tästä mahtavasta elokuvasta. Titanic siis ehdottomasti lukeutuu mun lempielokuvien listalla kärkeen. En tiedä mikä siinä kiehtoo, varmaankin kaikki se musiikki ja tunnelma mikä välittyy tätä elokuvaa katsottaessa.

Ekan kerran näin tämän elokuvan ollessani hyvin pieni, varmaankin ihan niinä alkuaikoina kun tämä ilmestyi videolle ja vuokrattavaksi. Muistan, että jo tuolloin rakastuin elokuvan musiikkeihin. Titenkin minua järkytti loppu ja ärsytti kun siinä kävi niin. Kuitenkin mulla on hyvät muistot ekoista kerroista kun katsoin tätä, tosin muistan etten itkenyt vaan katsoin kummissani kun äitini itki vieressäni.

Tämän elokuvan olen nähnyt varmaan lähemmäs kaksikymmentä kertaa alusta loppuun saakka näiden kymmenen (? vai kuinka monta vuotta siitä onkaan kun se valkokankaille tuli..) vuoden aikana. Aina se vaan jaksaa kiehtoa, vaikka tarinan juonenkin tietää jo entuudestaan. Silti sitä yhä jännittää lopussa miten Rosen ja Jackin käy. Pystyn itse oikeastaan samaistumaan jotenkin Roseen, hänellä on elokuvassa samanlaisia ajatuksia kuin mitä minulla pyörii päässäni. ( "inside - i was screaming" esimerkiksi.) Elokuvan pituus minua ei ollenkaan haittaa, vaikka toki elokuvan pääpiirteet olisi saatu mahtumaan lyhyempäänkin aikaan.

Näyttelijävalinnat ovat mielestäni aivan nappiin valittu, en voisi kuvitella parempia näyttelijöitä päärooleihin kuin Kate ja Leo ! Aivan mahtavaa.

Ja mun mielestä se loppu menee myös niin, että Rose kuolee ja pääsee Jackin ja muiden Titanicissa kuolleiden luokse taivaaseen. Myös ne valokuvat joita kuvataan siinä lopussa, kertoisivat hyvin sen että Rose todella eli niinkuin Jack käski. Oppi ratsastamaan satulan kanssa, lensi lentokoneella.. ja lopulta kuolee vanhana vuoteessaan.
harry you are so loved, so loved

Schumi

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Heinäkuu 30, 2007, 22:11:30 »
Taisin katsoa Titanicin hieman liian nuorena. Siitä jäi jonkinlaiset traumat, enkä ole uudelleen pystynyt katsomaan..
Kovin tarkkaan en - ehkä onneksi - elokuvaa enää muista, mutta jotenkin se oli pienen tytön mielestä todella ahdistavaa katseltavaa. Voi olla, että olisin samaa mieltä vieläkin, jos katsoisin sen uudelleen..

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #80 : Elokuu 18, 2007, 18:45:39 »
SPOILAA.

Titanic on tullut katsottua muutaman kerran. Rakkasutarina, joka nyt vahvasti tulee esiin elokuvassa, on ihan kiva. Nuorempana (eli siis ihan pikkuisena ;) tykkäsin tästä todella paljon, joskin tuo Rosen alastonkohtaus ei tehnyt kovinkaan suurta vaikutusta, vaikka se osoittaakin luonteenlujuutta esiintyä alasti elokuvassa. Ja saihan se siitä aika paljon rahaakin.. :)
Näyttelijät olivat ihan hyvät, joskin Leonardo oli vähän lälly, verrattuna tämän upeaan roolisuoritukseen Gilpert Grapessa. Kate Winslet taas hoiti tapansa mukaan todella hyvin roolinsa. Muidenkin roolit ovat ihan kivat, vaikka en muistakaan niitä näyttelijöitä, tyai niitä näyttelijäsuorituksia kovinkaan hyvin.

Elokuvan ei tosin tarvisi olla ihan niin pitkä kuin se on. Minua tylsistyttää hieman, vaikka Rosen ja Jackin rakkaustarina on niin ihana, ja koskettava, ja se on niin ihanaa, kun ne pakenee sitä Rosen aviomiestä. Ja kun Jack tippuu sen mereen, ei sekään hetkauta kauheasti. Tämä leffa ei toki jätä ihan kylmäksi, ja se romanttista, kun se vanhempi Rose tiputtaa sen korun sinne mereen. Mutta jotenkin tämän leffan se ahdistava tunnelma, kun kuitenkin tiedät mitä siinä lopussa tapahtuu, on liian ahdistava, koska tämä faktaa. Tai Titanicin uppoaminen on. Taitavasti tehty elokuva kuitenkin..
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #81 : Elokuu 19, 2007, 20:45:07 »
Titanic on ensimmäinen elokuva, jonka olen käynyt katsomassa elokuvissa. Se on myös ensimmäinen tälläinen "aikuisten elokuva" jonka katsoin, niimpä se on monella tapaa minulle hyvin rakas. Olin aika nuori kun sen näin, joten en varmaan silloin ihan sisäistänyt elokuvan juonta, mutta näin vanhempana monien katselukertojen jälkeen se on kyllä useamman Oscarin arvoinen elokuva.

Pohjalla oleva rakkaustarina on ihana, se on suloinen, romanttinen ja kliseinen. Elokuvaan on valittu loistavat näyttelijät Leonardo on juuri sellainen vaatimaton "suuruus", eikä hän ainakaan ylinäyttele missään kohtaan, Kate on yhtä loistava kuin aina. Hän saa hyvin pinnalle sen kaiken tuskan ja ärtymyksen mitä Rose kantaa mukanaan. Näiden kahden kemiatkin toimii moitteettomasti yhteen, joka saa kaiken tuntumaan niin aidolta.

Titanicissa on myös oma suosikkini kaikkien aikojen suutelukohtauksista. Rose ja Jack siellä laivan keulassa ja taustalla ihana My heart will go on, kohtaus on vain jotenkin satumainen ja koskettava. Olen aina tykännyt siitä.
MInua aina vähän ahdistaa loppu, laivan uppoaminen ei nyt ole mitenkään kauhean kivaa katsottavaa. Se on niin surullinen ja se kohta kun Rose päästää Jackin menemään, repeän siinä aina itkuun.

Titanic on tosiaan upea, koskettava elokuva. Se varmaan säilyy aina yhtenä suosikkinani.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Devia

• Matami Toheloitsija
  • Vuotislainen
  • Enkelipiru
    • Devia
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #82 : Elokuu 24, 2007, 11:05:44 »
Titanic on yksi parhasita elokuvista mitä olen nähnyt. Olin kahdeksan vanha kun elokuva ilmestyi. Lähes heti kun se tuli videolle. Se oli ensimmäisiä ns. vanhempien elokuvia minkä katsoin. Eli siinäkin mielessä se on ollut melko tärkeä elokuva elämässäni. Rakastuin elokuvaan, ja siitä johtuen ehkä sitten nykyään tykkäänkin niin paljon erinäköisistä "rakkauselokuvista".

Elokuvan musiikki on upeaa kuunneltavaa, ja ne soivat juuri oikeissa kohdissa. Myönnän itkeneeni useaan otteeseen Jackin kohtaloa. Ja muitakin kohtia.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Elokuu 31, 2007, 18:48:33 »
Yhdentoista Oscar-palkinnon Titanic on mielestäni todella hyvä elokuva – tekijät ohjaaja James Cameronin johdolla onnistuivat siirtämään RMS Titanicin legendaarisen katastrofiin päättyneen neitsytmatkan todella hienosti valkokankaalle Rosen ja Jackin suhteen tavoin – mutta kaikessa komeudessaan on se silti minusta yliarvostettu elokuva. Titanic, jonka olen katsonut pari kertaa, on silti edelleen toimiva, klassikoksi noussut elokuva ollen suuri ja mahtava tarina laivalla tapaavien ihmisten rakkaudesta ja tyylikkäästi toteutettu etenkin visuaalisesti, ja kaikesta huomaa, että siihen on käytetty enemmän rahaa kuin mihinkään muuhun elokuvaan koskaan. Nykyhetki ja menneisyys onnistuttiin kietomaan toisiinsa erittäin sulavasti ja sadun loppu on surullinen, kuten sen pitääkin olla: Jackin menehtyminen aivan lopussa tekee tarinasta traagisemman ja koskettavamman.

Titanic on aidontuntuinen elokuva, 1900-luvun alkupuoliskon rikkaiden ja köyhien välinen ero on onnistuttu toteuttamaan todella hyvin. Yksi elokuvan lukuisista teemoista on rikkaasta perheestä tulevan Rosen ja köyhän taiteilijan Jackin laivalla syttynyt suhde, joka osoittaa, etteivät täysin erilaiset taustat estä saati pysäytä rakkautta. Minusta yhteiskuntaluokkien välistä eroa paisuteltiin ja korostettiin kuitenkin toisinaan liiaksikin. Muuten tarina pysyi hyvin koossa eikä mikään siinä häirinnyt katselukokemusta; Titanic pysyi kaiken kaikkiaan hieman yli kolme tuntia kiinnostavana ja paikoin jännittävänä elokuvana. Vaikka jokainen tuntee uppoamattoman laivan legendan, on elokuva silti jännittävä siitä huolimatta, että jokainen joka on sen joskus katsonut tiesi etukäteen että laiva uppoaa lopulta meren syvyyksiin. Sillä saralla tekijät onnistuivat todella hyvin: itse katsoin Titanicin uskoen jännittäväni laivan uppoamista, mutta lopulta jännitysmomentit löytyivätkin siitä, että selviytyisivätkö Rose ja Jack hengissä.

Näyttelijät Rose DeWitt Bukateria näyttelevän Kate Winslettin johdolla onnistuvat todella hyvin. Winslet oli mielestäni vakuuttavampi kuin uskottavasti köyhää taiteilijanalkua Jack Dawsonia näyttelevä Leonardo di Caprio, jonka suorituksessa ei kuitenkaan varsinaisesti ollut mitään vikaa: Winslet oli yksinkertaisesti vain säväyttävämpi. Positiivisimpia yllätyksiä näyttelijärintamalla oli Gloria Stuart, joka näytteli 101-vuotiasta Rose Calveria päästen vielä kahdeksankymmentäkuusi vuotta vanhana ehdokkaaksi parhaan naissivuosan Oscar-palkinnon saajaksi, mikä taitaa olla edelleen jonkinlainen ennätys. Titanic on muutenkin kaikin puolin laadukas elokuva: puvustus oli kaunista ja hyvin aikakauteensa sopivaa, ja lavastus, etenkin uppoava Titanic, on uskomatonta katseltavaa. James Hornerin musiikki on hienoa ja Celine Dionin laulama "My Heart Will Go On" luultavasti kaikkien aikojen tunnetuin elokuvan yhteydestä tunnettu kappale.

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #84 : Syyskuu 01, 2007, 01:05:45 »
Jaa-a, tämä erittäin pidetty ja vihattu elokuva. Itse olen tainnut kyseisen leffan nähdä jotain seitsemän kertaa. Huh huh! Aika paljon jo yhdelle leffalle. Leffa on pistetty sellasen kolmen tunnin (?) pakettiin, vaikka oishan sen kyllä periaatteessa voinu rutistaa vähemmälleki ajalle. Siis joku Potter vitonen olis voinu kestää sen verran mitä Titanic kesti, mut ääh, eipäs mennä ohi aiheen =). Tavallaan tarinahan on ihan mukaansatempaava rakkausstoori, jos siis sellaisista sattuu tykkäämään, niin tottakai rakastaa tätäkin leffaa.. Mitä tuliks tää siis jotai 10 v sit? Tai 11, ku asuin kuitenkin vielä kai siinä omakotitalossa.. *muistelee*.. No muistan nyt ainakin ku äiti meni sitä leffateatteriin sillo kattoo ku uutena tuli. Itse ku näin ekalla kerralla (en edes muista milloin se oli), niin itkin kamalasti siinä lopussa niiden kaikkien ihmisten kohtaloa. Nyt jos katsoisin sen, niinkuin monta kertaa sen ekan kattomisen jälkee nähnyki, nii olen vain "ai katos, tää on jo loppusuoralla". Mä aina tykkään imitoida sitä Rosen (vai mikä mamma olikaan =D) "Jack, come back"-repliikkiä. Osaan kuulemma sanoa sen sillee, että se kuulostaa ihan siltä oikealta versiolta *ylepä*. Sit on jotenkin nii "hämyy", ku mä muistan aina, että siinä kohtaa ku Jack, eli säkki ja "roussii" on nousemassa sen jonkun puukappaleen päälle, ku ovat jo vedessä, että säkki sanoisin jotain "mene sinä vain, emme molemmat voi olla sen päällä tai se kippaa meidät pois". Siis mistäköhän toi repliikki on mun alitajuntaa tullu, ku sitä ei sit siinä oikeasti sitten edes ollu....o__o,
Oon kattonu youtubessa sen feikki Titanic kakkos trailerin. Vähä se oli hyvin tehty! Olis kyllä aika tyhmää jos tulis joku jatko-osa tälle, ku se leffa kuitenkin oli vähän enemmän vaan sellanen "tää oli tässä loppu iäksi". Joku mun kaveri oli ihan innoissaan, ja sano, että se ois vaan kiva juttu, ku se muutenkin Titanicista tykkäs. Mulla vaan on tähän leffaan enemmänki sellanen "ihan sama"-fiilis.. Eli periaatteessa en ole ihan varma kumman puolen ottaisin. Ihan katsottava, vaikka aika unettava jostai kohdin. Sain muuten mummon ja vaarinkin kerran sen katsomaan, ku neloselta tuli!
Leosta en niinkään pidä, en tosin melkein missään hänestä ole niinkään pitänyt. Onhan hän "ihan ok"-materiaalia, mutta siihen se jääkin.

Maylee

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Syyskuu 06, 2007, 20:35:40 »
Titanic. Kertakaikkisen ihana leffa. Perustuu vielä tositapahtumiin, kun nykyään kaikki leffat ovat sellaisia, että ne on keksitty. Ihanaa, että vielä puhutaan tällaisista todenperäisistä leffoista.
Muttamutta. Menen sitten itse leffaan.
Mainio leffasuoritus jokaiselta näyttelijältä, erityisesti Leonardo di Capriolta sekä Kate Winsletiltä. :)
Taisin olla... kuuden tai seitsemän, kun Titanicia katsoin ensimmäisen kerran äidin kanssa. Kiinnostuin leffasta totaalisesti jo silloin ja ajattelin, että tulen kyllä katsomaan tämän leffan vielä monia monia kertoja. =D
Ja niin kyllä kävikin. Joka vuosi olen katsonut Titanicin ainakin muutamaan kertaan. Enkä kertaakaan kyllästy.
Aihekin mitä mainioin, olen ihan hulluna kaikkiin rakkausleffoihin. Tällainen romantikko kun olen. (:

Toivottavasti ihmiset muistaisivat Titanicin vielä kymmenienkin vuosien päästä.

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #86 : Syyskuu 09, 2007, 10:47:22 »
Ihana elokuva.Niin ihana.Itse katsoin ensimäistä kertaa kun olin ensimmäistä kertaa ja sen jälkeen olen katsonut tänä vuonna 2 kertaa,en enempää.Vaikkakin voisin katsoa sen vaikka joka päivä,mutta annostelu riittää.Titanic on uskomattoman ihana ja kun Rose menee pelastamaan sen-mikä sen nimi nyt olikaan-sieltä alakerrasta vedenpaisumuksen aikaan,niin kyllä on ihana kohta.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #87 : Syyskuu 11, 2007, 20:16:41 »
Titanic on varmasti ainoa elokuva, joka tulee mieleen katsoa aamulla kello neljä kaverin kanssa, kun sanat eivät enää riitä. Hienoahan koko jutussa on se, että elokuvan voi mainiosti pysäyttää uppoamiskohtaa ja katsoa loppuun, kun on nukkunut hieman. Tosin totuushan on se, että montaa muuta elokuvaa ei tarvitse edes jättää kesken, koska harvempi on niin pitkä.

Periaatteessa täydellinen elokuva. Ainakaan en muista yhtään kohtaa, joka ikävystyttäisi minua tai olisi kökkö. Kaipa tämän kaltaiset suuret rakkaustarinat vetoavat aina varsinkin, kun niihin liittyy meri, joka on hyvin vaikuttava elementti sinällään. Ihan vaan, koska meri on niin pelottava - julma ja armoton. Tunteeton ja kylmä. Mutta kyllähän nää jutut tiedetään. Vastakkain asettelu ei ole niinkään Jackin ja sen Rosen miehen välillä vaan sen rakkaustarinan ja meren välillä. Toinen antaa, toinen ottaa - kuuma ja kylmä.

Onneksi olen varmaan ainoa ihminen, jonka lempikohta on se, kun Jack ja Rose ovat laivan keulassa ja My Heart Will Go On soi taustalla ja ah, kaikki on niin ihanaa. Elämä on kaunista ja rakkaus on ikuista. Meri on ystävällinen ja tuuli vapauttava. Kyllä, olen ainoa. ;)

Loppe osa on parasta jättää vasta unien jälkeen katsottavaksi ihan vain senkin takia, että en kestä sitä ahdistavaa tunnetta, joka iskee, kun katson ihmisiä paniikissa ja veden vallassa ja alan miettiä miltä heistä on mahtanut tuntua. Huh, se on liikaa.

Pidin Titanicista alusta alkaen, mutta uskallan sanoa, että se paranee vain joka katsomiskerralla ja sitä mukaa kuin minä vanhenen. Sitten kun olen yhtä vanha kuin Rose alussa ja lopussa elokuva alkaa ollakin jo elämää suurempi siksi se on ehdottomasti hankittava pian DVD:llä ja myöhemmin tulevilla elokuvan katsomisvälineillä. Tämä on ikuinen ja täydellinen rakkaussuhde eikä meri tule väliimme.

Anteeksi, nyt väsyttää. Vannon silti kaiken sanomani todeksi, vaikka sanonkin kaiken epäuskottavasti HUOH.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Syyskuu 19, 2007, 21:17:24 »
No oli ehkä hieman hmm.. hauskasti selitetty. :DD

Noh, se perinteinen leffa, joka saa joka kerta itkemään. ;D Vaikkakin on nähty jo 4 kertaa.
Ihana leffa<3

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Syyskuu 23, 2007, 10:48:29 »
Iaha, koskettava! :') Nyyhk! Upea elokuva, en edes muista kuinka monta kertaa olen sen katsonut!
Periaatteessa täydellinen elokuva. Ainakaan en muista yhtään kohtaa, joka ikävystyttäisi minua tai olisi kökkö. Kaipa tämän kaltaiset suuret rakkaustarinat vetoavat aina varsinkin, kun niihin liittyy meri, joka on hyvin vaikuttava elementti sinällään. Ihan vaan, koska meri on niin pelottava - julma ja armoton. Tunteeton ja kylmä. Mutta kyllähän nää jutut tiedetään. Vastakkain asettelu ei ole niinkään Jackin ja sen Rosen miehen välillä vaan sen rakkaustarinan ja meren välillä. Toinen antaa, toinen ottaa - kuuma ja kylmä.

Onneksi olen varmaan ainoa ihminen, jonka lempikohta on se, kun Jack ja Rose ovat laivan keulassa ja My Heart Will Go On soi taustalla ja ah, kaikki on niin ihanaa. Elämä on kaunista ja rakkaus on ikuista. Meri on ystävällinen ja tuuli vapauttava. Kyllä, olen ainoa. ;)
size]

Anteeksi, Liberty, mutta et ole ainoa! ;) Ja olen samaa mielta, että elokuvassa ei tule kohtaa, joka ikävystyttäisi tai olisi kökkö.
I love! <3

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #90 : Syyskuu 24, 2007, 21:37:37 »
Taisin katsoa Titanicin hieman liian nuorena. Siitä jäi jonkinlaiset traumat, enkä ole uudelleen pystynyt katsomaan..
Kovin tarkkaan en - ehkä onneksi - elokuvaa enää muista, mutta jotenkin se oli pienen tytön mielestä todella ahdistavaa katseltavaa. Voi olla, että olisin samaa mieltä vieläkin, jos katsoisin sen uudelleen..

Minäkin koin ensimmäisen katselukertani aivan liian nuorena. Pelkäsin sen jälkeen merta ihan hulluna ja viikko elokuvan katsomisen jälkeen olin lähdössä purjelaivalla partioretkelle. Se on yksi syvälle painuneimmista paniikkihetkistä, mitä minulla on ikinä ollut. Seisoin laivan kannella ja köydet irrotettiin ja ihan yhtäkkiä muistin, kuinka Titanicille kävi. Itkuhan siitä tuli ja meinasin hypätä laidan yli takaisin laiturille. Onneksi joku pysäytti, koska olisin todennäköisemmin hukkunut siinä rytäkässä kuin ulapalla :'D

Ihme kyllä, selvisin traumoistani kovin helposti. Ehkäpä se vaikutti aika suuresti, että selvisin kyseisestä partioretkestä ilman naarmun naarmua ja meri ei osoittautunutkaan yhtä julmaksi kuin Titanicissa. Onneksi sitten sain myöhemmin uudelleen innon katsoa elokuva, koska paljosta olisin jäänyt paitsi ilman sitä.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Serious

• Tillintalla
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Syyskuu 25, 2007, 15:07:49 »
Näin Titanicin ensimmäisen kerran 7-vuotiaana, mutta ei siitä mitään traumoja pahemmin jäänyt. Tai no, vieläkin sitä katsellessa on ahdistava olo (leffa on tullut katsottua n. 20 kertaa), mutta en yhdistä sitä liian nuorena koettuun katselukokemukseen. Pikemminkin ahdistus johtuu siitä, että tiedän, mitä seuraavaksi tapahtuu (laiva uppoaa)...

Minulla on vain yksi yli 10-vuotias tuttu, joka ei ole nähnyt Titanicia. Sehän kuuluu mielestäni jo yleissivistykseen.
Titanic kuuluu varmasti maailman tunnetuinpien elokuvien TOP kolmoseen, ellei ole jopa ykkösenä. Ei ole mikään ihme, jos ihmisillä on siitä samoja lempikohtauksia tai samoja lempilauluja (My heart will go on voisi olla yhtä hyvin Pohjoisen pallonpuoliskon kansallislaulu).
Elokuva on kaikinpuolin kutkuttavan ihana, mutta sieltä täältä voi pongailla virheitä (esim. mikrofoneja). Yksi suomalainenkin muuten esiintyy leffassa, hän on se känninen mies joka kaataa kapakassa oluet Katen päälle. Leffan haluaa katsoa yhä uudestaan ja uudestaan, jos vaikka jollain kerralla laiva ei uppoaisikaan. ;)

Aina kun menen risteilylle, alitajunnassa muistuttavat Titanicin (ja Estoonian) tapaus.
Elämän tarkoitus on etsiä se.

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #92 : Lokakuu 07, 2007, 23:24:15 »
Päätin katsoa Titanicin kun ärsytti se, että kaikki puhuivat siitä, enkä tiennyt mitään.
Olen katsonut Titanicin kerran ja se oli ihan hyvä, vaikka en tajuakkaan, miksi jotkut itkevät elokuvan aikana nimittäin minua ei edes itkettänyt (en ole itkenyt minkään elokuvan aikana)

On minulla kyllä pari tuttua, jotka eivät ole nähneet Titanicia.
Elokuvan alku oli hieman tylsä, mutta kun päästiin vauhtiin niin sitten sitä kyllä kkatselikin. En kyllä joka päivä katselisi, koska se on aika pitkä...
Oli kyllä ihana elokuva. Näyttelijätkin hyviä ja musiikkikin ihan ok...

~maasu~
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Kirikaze

• Vuotislainen
« Vastaus #93 : Marraskuu 21, 2007, 20:26:44 »
Rakastanrakastanrakastan. Mitä muuta voin sanoa? Enää en itke Titanicissa, mutta noin ensimmäisellä sadalla kerralla tuli tippa linssiin :). Ihana. Täydellinen. 
Luulin muuten että kaikki ihmiset ovat nähneet elokuvan, vaan eipäs olekaan. Naapurin 80-vuotias mummeli kertoi pari viikkoa ettei ole sitä nähnyt. Ostin sen videon heti kun se ilmestyi, mutta koska meidän ikäloppu vhs-laite vetää viimeisiään, niin täytyy kai Titanicin hankkia DVD:nä. Pääsee sitten naapurikin katsomaan.
"Jesus Christ!"
"Jesus Christ? Stop me if you heard this one: Jesus Christ walks into a hotel." ~Funboy ja Eric Draven, The Crow~

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #94 : Marraskuu 23, 2007, 20:21:01 »
Titanic, hitti, legenda, tositarinaan perustuva, loistavaa!

Ohjaus, käsikirjoitus, näyttelijät, tehosteet... Kaikki tarkkaan mietitty ja todella hyvin toteutettu. Leonardo DiCaprio ja (yää... mikä sen anisen nimi oli??) ovat onnistuneet loistavasti toteuttamaan tuon todella vanhan tapahtuman. Olen kiinostunut aiheesta yleensäkin ja olen tutkinut asiaa. Elokuvaan oli lisäilty paljon omaa, ja tietysti yksi rakkaustarina - mitä muutakaan?  Elokuvassa oleva vanha nainen, oli minusta paras koko elokuvassa. Se osasi osansa ja väkisinkin nousi hymy ja kyyneleet silmiin, kun hän elokuvan lopussa heitti Valtamerensydämen -sekös se oli?- mereen, eli tuon ihanan tummansinisen sydämenmuotoisen jalokiven!
Koko elokuva salpasi hengen ja pani todella miettimään ja kyyneleiltä ei voinut välttyä! Kun ensimmäisenkerran elokuvan näin, itkin koko loppuosan, varmaan jonkun tunnin. Mielestäni kahteen tuntiin lyhentäminen, olisi pelkistänyt elokuvaa, eikä se olisi ollut niin hyvin toteutettu, kun se todellisuudessa oli. Ei voi muuta sanoa, kuin aplodit käsikirjoittajille, näyttelijöille ja tuottajille, sekä kaikelle muullekin elokuvaporukalle! Mahtava leffa!

-Zenz
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

ioneil

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Marraskuu 26, 2007, 13:46:47 »
Titanic on todella romanttinen ja koskettava elokuva, suurella budjetilla hyvin tehty. Minä olen katsonut tuon 3 kertaa ja joka kerralla se on yhtä romanttinen.

aijju

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Syyskuu 07, 2008, 16:53:30 »
Ah, rakastan tätä. Kuuluu mun lempileffojen Harry Pottereiden ja Jumperin lisäks. Tää on vaan niin kaunis leffa, en pysty oleen itkemättä tätä kattoessa. Tehosteet tosi hyvät, tekee tästä tosi aidon. Tähän ei tosiaankaan kyllästy, mä en ainakaan kyllästy. Käsittelee tositapahtumia, voi siis nähdä, miten ne ihmiset oli siellä tosi peloissaan ja kauhuissaan ja sillain. Kate ja Leo sopii näihin rooleihin ihan mahottoman hyvin! Siis en vois kuvitella ketään muita päähenkilöitä näyttelemään. : D

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Syyskuu 13, 2008, 17:36:02 »

Minä näin tänään Titanicin ihka ensimmäistä kertaa. Olen kyllä kuullut tarinan monesti, ja totta kai tiesin, mitä lopussa tulisi käymään. Mun mielestä kaikkein paras adjektiivi kuvaamaan koko elokuvaa on ehdottomasti kaunis. Hirveän, hirveän surullinen mutta kaunis. En varsinaisesti itkenyt, mutta kyllä nousi kyyneleet silmiin. Jos pystyisin katsomaan elokuvan niin, että talossa ei olisi ketään muuta eikä mikään häiritsisi keskittymistä, niin varmaan tulisi kyllä itkettyä enemmänkin.
   Elokuva ei tosiaankaan tuntunut liian pitkältä eikä alku tylsältä. Mielestäni käytetty aika oli just oikean mittainen. Oli hyvä juttu lopettaa se siihen, että Rose pääsee muiden luokse laivaan. Lopusta tuli tavallaan 'onnellinen'. Muutenkin hyvä, ettei se loppunut Rosen pelastumiseen, sai hyvän mahdollisuuden pyyhkiä silmät. Musiikki oli aivan ihanaa, ja lopussa My Heart Will Go On meinasi saada uudesaan itkemään. En varmaan enää pysty kuuntelemaan sitä ilman, että nousee kyyneleet silmiin.

Minua suorastaan ärsytti se, että pelastusveneitä ei ensinnäkään ollut tarpeeksi ja toisekseen että niitä ei täytetty kunnolla. (Minulle käy näin Romeossa ja Juliassakin, ärsyttää, kun lopussa kuolema on kuitenkin niin vähästä kiinni. Tai ehkä ärsyttää on huono sana, mun tekis vaan mieli kiljua niille, miten kannattaisi tehdä... Ärsyttävä tapa, omasta mielestäni. Mutta ei voi mitään.) Kaikki olisivat voineet selviytyä, jos turvajärjstelyt vain olisivat olleet kunnolliset. No, minkäs teet.

Oli elokuva kyllä sen verran ahdistava, että varmaan saan laivakammon vähäksi aikaa. Inhottaa ajatella, miltä itsestä tuntuisi jäädä jumiin sellaiseen laivaan... Hyi kamala.

Kaunein kohtaus on mielestäni se, kun Jack ja Rose kelluvat siellä merellä sen oven päälä, ja Jack pyytää Rosea lupaamaan, ettei se ikinä anna periksi. Jack on jotenkin niin rohkea. Se tietää itse kuolevansa, mutta haluaa, että Rose elää... Paljon kauniimmin se menee, kuin esim. Romeossa ja Juliassa, jossa ne kumpikin kuolee...

Rose ja Jack on kyllä suloinen pari. Sääli, että niille piti käydä, miten kävi. Onneksi Rose kuitenkin piti sen lupauksensa ja eli elämänsä täysillä. Jotenkin ihanaa, että se otti Jackin nimen itselleen.  Ja uskalsi elää.

Ihana elokuva, ei voi muuta sanoa.

vingvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Lokakuu 19, 2008, 17:12:39 »
Ooh Titanic.. Se loppu on niin ihanan kauhee ja itken siinä aina. Katsoin Titanicin ekan kerran joskus noin 11 vuotiaana ja tykkäsin siitä jo sillon tooosii paljon. Se on vaan niin ihana ja sen kun on kattonu jää kauheen haikee olo (Niisk). Titanic on ehdottomasti yksi ihannimmista elokuvista se on niin rauhallinen mutta toisaalta taas niin.. no sellainen ihana kuitenkin.

Poissa Tia-Maria

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #99 : Lokakuu 20, 2008, 17:59:00 »
Ei ole vielä tullut vastaan kertaa, että olisin ollut itkemättä. Joka kerta viimeistään siinä lopussa tulee itku. Ensimmäistä kertaa taisin nähdä sen joskus 10(?)-vuotiaana. Sillon se oli ihan liian pitkäveteinen ja tuli joskus illalla, joten vähän väliä nukahtelin, enkä saanut edes katsoa sitä loppuun.
Toisen kerran taisin katsoo sen 12-vuotiaana, kun pidettiin kavereiden kanssa leffailtaa. Siitä lähtien se on jääny ykkössuosikiksi ja sen voi kattoo kevyesti vaikka kolme kertaa peräkkäin (niin kuin on käynyt ^^) Ihana yllätys löytyi meidän kaapista, kun etin vanhoja CD-levyjä. En edes tiennyt, että äiti tykkää koko leffasta ja sillä oli sen sound track! Sitä on tullut kuunneltua aika paljon. Yli-ihana musiikki!

Muuta vikaa leffassa ei ole, muuta kuin se, että Kate Winslet ei sovi Rosen rooliin. Siis Kate on yks mun lempinäyttelijöistä ja niin, mutta Rosehan on siinä 17-vuotias? No vaikeeta se on löytää rooliin sopivaa 17-vuotiasta (tai siltä näyttävää), mut Kate oli ehkä vähän liian naisellinen jo siihen rooliin. Tosin ei sekään haittaa, kunhan jättää aivot narikkaan ja nauttii vaan leffasta.

Rakastan sitä, kun siinä jossain vaiheessa Rose ja Jack puhuu, et mitä Rose haluais tehdä. Sitten ku ihan leffan lopussa näytetään sitä nukkuvaa, vanhaa Rosea ja niitä valokuvia, niistä näkee et Rose teki kaiken, mitä se suunnitteli Jackin kanssa. En tiiä, mikä siinä vaikuttaa, mut se saa mut aina nyyhkimään.

Mussa itsessä mua ärsyttää vaan se, että aina kun katon leffan, jään miettimään, et "miks?". Miksei ne voinu pelastua? Miksei ne menny siihen oven päälle, mut olis menny eripuolilta, ettei se olis kaatunu? Miksei Rose menny veneeseen? Se herättää mussa liian paljon miksi-kysymyksii. Vaikka tiiän, että se on vaan leffa, Rose ja Jack on kuviteltuja, niin silti. Ehkä mä eläydyn siihen leffaan liikaa :)
//Onpas sekavaa tekstiä. Syyttäkää univelkaa :)