Kirjoittaja Aihe: Titanic  (Luettu 14185 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Shannerie

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #50 : Kesäkuu 21, 2006, 19:57:35 »
Todella harvinaislaatuinen elokuva! Tykkään älyttömästi. Oon nähnyt monta kertaa, mutta silti on aina pakko katsoa uudestaan! Juoneen jää joka kerta koukkuun, vaikka tietää jo ulkoa sen... Taitavat näyttelijät ja todentuntuinen tarina. Katson tämän aina uudestaan, vaikka loppujen lopuksi tuntuukin sen jälkeen aivan kamalalta. Meillä on tämä videona. My heart will go on- on tosi kaunis kappale ja juuri sopiva Titaniciin.

Chariela

• Ankeuttaja
Re: Titanic
« Vastaus #51 : Kesäkuu 22, 2006, 00:24:21 »
Joka voitti kapSanoisin K-7 elokuva. Suunnilleen, mutta on koko perheen elokuva.

Anteeksi nyt vain neitiseni mutta Titanic on K-15, ja hyvästä syystä. Onpa seitsemän vuotiaiden kiva katsella kuolleita ihmisiä vedessä ynnämuualla! Ihmisten kirkuna, melkein kuolema, aseet, rakkaan jättäminen, musiikki ja itku! Sopiipa hyvin seitsemänvuotialle. Mietis nyt vähän tytteli! (TAi jos oot poika niin Herraseni)

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
Titanic
« Vastaus #52 : Kesäkuu 25, 2006, 21:49:45 »
Sisältää spoilereita

Minä pidän tästä elokuvasta kaikkine kliseineen ja hömppäpömppineen.
Elokuvan juoni on keksinkertainen rakkaustarina, mutta se on raamitettu ihanasti elokuvaan sopivaksi.

Kun elokuva ilmestyi, olin niin nuori, etten päässyt itse elokuviin sitä katsomaan. Nyt harmittaa, olisi ihana kokea Titanicin viehätys valkokankaalla. Muistan, kun katselin joskus Siilinjärven vanhassa elokuvateatterissa Titanicin julisteita ja huokailin, että olisi kiva päästä katsomaan. Äiti totesi, että olen liian nuori. ^^

Sain Titanicin myöhemmin VHS;nä ja voi että sitä ihanuutta. Muistan, kuinka minua nolotti katsoa yhdessä äidin kanssa Rosen ja Jackin lemmenkohtausta. Vaan ei sillä, hävettää se vieläkin.

Minusta Titanicin hienoimmat ja koskettavimma kohdat eivät koske niinkään Rosea ja Jackia, vaan kohtauksia siitä, kun laiva uppoaa ja ihmiset jäävät hytteihin. Anderson kääntää kellon oikeaan aikaan, vanha pari jää yhdessä makaamaan hyttiin, äiti kertoo lapsilleen satua ihmisistä, jotka elävät onnellisesti laaksossa. Nämä ovat kohtauksia, joissa tekee mieli tirauttaa pari kyyneltään. Olen ehkä siinä mielessä outo, että en ole itkenyt kuin kerran Titanicia katsoessa ja silloin minulla oli PMS:ät pahimmillaan. Silloin itkin juuri edellä mainitsemissani kohdissa.

Nuorempana sitä hekummoi Titanicia siksi, koska siinä oli mukana ihana DiCaprio. Nyttemin olen kuitenkin todennut herra DiCaprionin varsinaiseksi omahyväiseksi limanuljaskaksi ja pitkäksi aikaa elokuvan hekummointi stoppasi. Sittemin olen keskittynyt juoneen ja itse tarinaan.

Ostin tässä jokin aika sitten Titanic special DCD:n, jossa on mukana "Näin tehtiin Titanic materiaalia." Kyseessä ei ole tämä 4-levyinen hirvitys, vaan perinteinen elokuva parilla lisäpalalla höystettynä. Elokuvaan tuo uutta ulottuvuutta se, kun tietää, miten jotkin tietyt kohdat on tehty.

Lopuksi haluan tuoda esille kantani Rosen kuolemasta. Minusta Rose ei kuole, sillä se olisi liian kliseistä, kaiken päälle. Windy sanoi tuolla aiemmin, että Rosen unessa olisi mukana vain ihmisiä, jotka kuolivat. Minulla on kuitenkin mielikuva, että paikalla on joku, joka jäi henkiin. Mutta tämä on vain mielikuva, ei mitään faktaa. ^^
Pakko on paras muusa.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #53 : Kesäkuu 27, 2006, 12:42:40 »
Elokuva on mielenkiintoinen ja pelotttava. Olen katsonut sen muutaman kerran ja pidän siitä. Titanichan on tositarina, mutta elokuva on hyvin tehty. Siis kaikki on kuvattu ja tehty erittäin hyvin.
Yksi parhaita leffoja, mitä minä olen nähnyt =)
xD

Madvampire

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #54 : Heinäkuu 16, 2006, 23:20:23 »
(Spoilaa.......)

ihih...en voi edes lukea nimeä Titanic ilman että ihania muistoja tulee mieleen. Titanic on niin ihana katsoa myöhään illalla kaverin vieressä. Rakastin sitä paljon, vaikka minulla ensin olikin ennakkoluuloja sitä kohtaan.

Leonardo oli niin hyvä näyttelijä, ja Jack niin ihana hahmo että olin koko ajan hymy huulilla (ennen loppua tietysti).

Vaikka toki elokuvassa oli naurettaviakin kotia, kuten Rose ja se korun pudotus. Tarina itsestään oli todella ihana. Rose elokuvan alussa oli todella mielenkiintoinen.

Pidin paljon kohtauksesta jossa Jack pelasti hänet ku nhän meenasi tippua. Pidin myöskin juhla kohtauksessa jossa tul iselväksi kuinka paljon hauskempaa ala luokissa matkustavilla oli. Myöskin Rosen ja jackkin juoksu kohtaus oli ihana, se nauru oli niin tarttuvaa.

Kun laiva alkaa upota alan heti ainahirveen herkäksi ja roikun kaveri parassani väkisin (niinkun tosin  teen aina...) vaikka tiedän täysin mitä tapahtuu alan aina miettimään jos yhtäkkiä kävisi toisin.

Kohta missä Rose jäätyneenä laulaa on todella ihana, se tulee ensimmäisenä aina mieleen. Vaikkakin olemme vetäneet elokuvasta vitsiä kavereideni kanssa ei se poista sen surullisuutta. Pidin todella paljon myskin lopusta jossa Rose kävelee nuorena odottavan jackkin luo ja ottaa tämän kädestä kiinni. Se oli niin ihana, ja ku nkaikki matkustajat ovat siellä yhdessä, elossa taputtamassa heille,iih <3

// Martina paiskasi punaisella spoilerimerkintää, jotta se erottuisi paremmin.

SuZa

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #55 : Elokuu 12, 2006, 13:54:46 »
Ooh, löysinhän mä tänki topicin täältä<3
 Niin Titanic on aivan ihana elokuva. Näyttelijät osaa roolinsa hyvin ja elokuva on suunniteltu perinpohjaisesti. Aina meinaa tulla itku siinä kohdassa kun Jack hukkuu. Loppu on ihanan jännittävä ja alku leppoisa. Jossain vaiheessa elokuva on hauska jossain vakava. Maailman ihanimpiin leffoihin kuuluu tuo Titanic<3

Poissa Herttuatar

• Sekopää
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #56 : Elokuu 21, 2006, 15:26:00 »
Minäpä järkytän teitä kaikkia: olen kolmetoista, juuri aloittanut ylä-asteeni, ja katsoin eilen ensimmäisen kerran elämässäni Titanicin. Voi kuulostaa oudolta.... O_o

Joka tapauksessa. Huomasin, että elokuva oli turhan pitkä. Kolme tuntia ja 15 minuuttia? hyvänen aika, koko juttu olisi saatu mahtumaan kahteen tuntiin täysin suruttomasti. Jack ja rose olivat hieman tavanomaisia hahmoja, mutta näyttelijät kyllä suoriutuivat kuta kuinkin hyvin.
Mikä sitten tekee tästä keskinkertaiselta kuulostavasat elokuvasat 11 oscar-palkinnon arvoisen?
Titanic on oikeasti ollut olemassa. Se on uponnut, vienyt mennessään perheitä, miehiä, vaimoja, lapsia ja vanhuksia. Se todella törmäsi jäävuoreen juuri noin.
Aikamoinen pohja tarinalle vai mitä?
Mutta elokuvan tunnelma, sen vakuuttelut, että "Titanic on uppoamaton" saa jotenkin miettimään, millaista se on oikeasti ollut.
Ajatellaanpa nyt vaikka sitä kapteenia.
Se oli niin itsevarma, että vaikka oli saanut jäävuori varoituksen, se vain lisäsi vauhtia. eikä miehistö ilmoittanut mielestäni tarpeeksi selvästi matkustajille tilanteesta.
Ja sitten se 1. ja 2. luokka.
"Puolet näistä ihmisistä kuolevat!"
"Ei ainakaan parempi parempi puoli."
Silloin han oli vielä sellaista sääty hömpötystä. miten ihmiset voivat olla eriarvoisia?
No kuitenkin. Olet laivassa joka uppoaa millä hetkellä hyvänsä, eikä sinulla ole edes pelastautumis mahdollisuutta! Toedät kuitenkin, että joillakin on. Ja mikä sen mahdollisuuden heille antaa? Raha. ja korkea yhteiskunnallinen asema.
Elokuva on tunnelmaltaan niin todellinen, se antaa vapautta omille ajatuksille, mieli kuville ja teorioille. Se jättää mieleen kaihertavan tunteen, joka ei ota väistyäkseen, ellei löydä jotain muuta tekemistä. On my heart will go on, on täydellinen kappale tähän elokuvaan. Jotkut ovat varmaankin nähneet elokuvan tietämättä miten se päättyy? Minä en. tiesin suunnilleen mitä tulee tapahtumaan ja miten kaikki loppuu.
Loppujen lopuksi Titanic... ansaitsee ne Oscarinsa.

Ja P.S. Elokuvan ikäraja on 12, mutta suuron osa on ilmeisesti nähnyt sen nuorempana?? Aika järkyttävä elokuva sitä nuoremmalle.
"Ei paavi ole paha, vaan kelpaa sille raha. Siksi sillä paisuu, peräpää ja maha."
Prinssi Faisalin sormus

Skar Phran

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #57 : Elokuu 22, 2006, 20:07:59 »
Aivan ihana elokuva, ja ainut joka on saanut minut itkemään. Näyttelijäsuoritukset ovat menneet aivan nappiin. Ja elokuvassa on todellista 1900-luvun alun tuntua. Olen nähnyt elokuvan 2 tai 3 kertaa, ja joka kerta se saa minuun sellaisen surullisen haikean tunteen, varsinkin lopussa.

Lainaus käyttäjältä: "Talia"

Silloin han oli vielä sellaista sääty hömpötystä. miten ihmiset voivat olla eriarvoisia?

No, se oli sitä aikaa. 1900-luvun alussa oli todella erilaista, eikä se periaatteessa liity millään muulla lailla koko elokuvaan, kuin että se tuo leffaan sen ajan tuntua.

Poissa Mikea

• Taikalampi
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #58 : Elokuu 27, 2006, 11:40:25 »
Titanic.. Todella, todella ihana leffa. Näin tämän leffan ensimmäistä kertaa (en ole varma) kaksi vuotta sitten. Silloin itkin lopussa.

Leffa kosketti, se oli kaunis. Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet (plus muut) suorittivat näyttelemisen todella hyvin. Jack ja Rose sopivat juuri niin hyvin tuohon leffaan kuin mahdollista.

Pidän tosi tosi paljon. <3
The fantasy, mmm.

henzzzu

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #59 : Syyskuu 02, 2006, 00:57:38 »
Ihan lälly elokuva...
Anteeksi, mutta olen nähnyt sen ihan liian monta kertaa, enkä enää jaksa katsoa sitä samaa, onhan siinä ihan hieno rakkaustarina, tehosteet ja aihekin spektaakkelinen, mutta eipä ole kovin revitty mitään mikä olisi nyt minusta niin kestävästi hienoa.

Tietysti näyttelijät ovat hyviä ja koko aihe ja tunnelma elokuvassa vievät sinne 1900-luvun alkuun. Ja mikä minä olen koko elokuvaa moittimaan, on kai sitä huonompiakin. Ainut syy varmaan siihen on se, että olen katsonut sen ainakin kymmenen kertaa, enkä enää jaksa! Ei kiitos, eiei.

liekkikirja

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #60 : Lokakuu 02, 2006, 17:29:08 »
Kadun, kun kerran menin nukkumaan tämän elokuvan alkaessa. Celine Dionin My Heart Will Go On on hyvä siellä taustalla, mutta vielä paremmin Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet vetävät roolinsa, eli pääroolit. Wikipedian tietojen mukaan elokuvaan oli käytetty oikeaa laivaa, ja joka oli vieläpä oikeasti upotettu! Jos tämä on totta, niin elokuvassa on ainakin ollut paljon työtä. Titanichan oli aikansa tuhoisin valtamerionnettomuus. Ei ihme, sillä White Line Star haaskasi rahaa ylellisyyteen ja kokoon, eikä nopeuteen. On sanottu, että laiva oli valmistettu huonosta teräksestä. En kuitenkaan ole aivan varma, onko Titanicissa sittenkään kätetty sitä huonoa terästä.

Poissa Crina

• äxdee
  • Vuotislainen
  • Pilkkupallero
  • Tupa: Mary Sue
Titanic
« Vastaus #61 : Lokakuu 02, 2006, 18:16:07 »
Titanic, Titanic, Titanic...

Taisin katsoa tämän ensimmäistä kertaa joskus yhdeksänvuotiaana, tai niillä main. Silloin se oli maailman paras ja ihanin elokuva (ja DiCaprio paras ja ihanin näyttelijä ja Rosen ja Jackin tarina maailman koskettavin ja ties mitä muuta), mutta nykyään... Ei.

Näyttelijät ovat ihan hyviä ja Titanicin tarinahan on hirveän koskettava - eniten pidän leffassa juuri uppoamiskohtauksista, siitä, miten ihmiset reagoivat siihen, se, miten laiva kallistuu pystysuoraan ja ihmisiä lentää veteen... Tämä kohta on myös ainoa, mitä Titanicista on enää kotoamme videolla, muun leffan päälle olen kylmästi nauhoittanut jotain hyödyllisempää.

Mutta muuten Titanic on jotenkin niin... Tyhjä, kliseinen, pitkästyttävä, ärsyttävä, liian pitkä... Rosen ja Jackin suhde aiheuttaa ainoastaan silmien pyörittelyä (siis miten siinä aina käykin niin, että kaunis nainen ottaa ja rakastuu komeaan mieheen, mutta voi, luokkaerot erottavat heidät?). Ja ah, niin ihana My heart will go on on kulutettu täysin puhki ja saa näkemään punaista.
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona.

Abbie

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #62 : Lokakuu 04, 2006, 18:22:22 »
Titanic. Olen nähnyt sen niin monesti. Muistan, kun pienenä olin serkkujeni luona ja vanhemmat serkkuni katsoivat sitä, minä ja muutama nuorempi serkkuni (noin minun ikäiseni) olimme aivan maassa, kun he eivät antaneet meidän katsoa Titanicia. Kuitenkin katsoimme sitä, tai ainakin muistan niin. Silloin näin sen osittain (osa jäi näkemättä, kun ne ei antanu katsoa sitä) ensimmäistä kertaa. Seuraavan kerran näin sen joskus 8 vuotiaana ja sitten niin lukuisia kertoja, etten enää edes muista. Viimeksi tänä kesänä.

Titanic on erittäin koskettava, kaunis ja romanttinen tarina. Ja kaiken huipuksi se pohjautuu tositarinalle. On kamalaa katsoa kuinka viattomat ihmiset joutuvat kuolemaan ja kuinka Jack kuolee kylmään ja uppoaa syvän meren pohjaan. En oikein tiedä mitä mieltä olen tästä leffasta. Se on mielestäni mukavaa katsottavaa, kaunis elokuva, mutta taas jotkut kohdat on vain niin kliseisiä. Mutta kai minä pidän tästä elokuvasta. Sen vain on nähnyt niin monen monta kertaa. Pienenä pidin Titanicia yhtenä parhaista elokuvista (saattoi kyllä johtua siitä etten ollut silloin nähnyt kovinkaan paljon elokuvia, ainoastaan lasten piirrettyjä), Rosen ja Jackin tarina oli ihanin rakkaustarina ja niin edespäin. Mutta enää en ole aivan samaa mieltä. DiCaprio ei todellakaan ole mielestäni enää kovinkaan hyvä näyttelijä, mutta tässä elokuvassa ihan siedettävä. Ja onhan tietenkin elokuvaan käytetty aivan kamalan paljon rahaa. Ihan hyvö elokuva, en osaa oikein nyt muuta sanoa.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
Titanic
« Vastaus #63 : Marraskuu 12, 2006, 12:41:52 »
Titanic on tosiaan ihan hyvä leffa, mutta kun se on niin pitkä, ettei koskaan jaksa katsoa kokonaan...
Enkä oikeastaan pidä siitä lopusta. Ihan liian surullinen. Jack olisi saanut jäädä henkiin, tai sitten Rose olisi voinut kuolla hänen mukanaan, niin että olisivat kumminkin saaneet olla yhdessä...
Nyyh...

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
Titanic
« Vastaus #64 : Marraskuu 12, 2006, 22:40:18 »
Loppu on kyllä enemmän onnellinen, kuin surullinen :3. Ainakin minusta. Ja jottei kukaan spoilaantuisi... Sisältää  älyttömästi juonipaljastuksia. Ja viesti on vähän outo, kun oli vaikea kirjoittaa mikä elokuvassa oikeastaan kiehtoo -_-.

Joo itse asiaan. Näin titanicin ensimmäistä kertaa ehkä noin kuukausi sitten, kun viimein päätin ottaa niskasta kiinni ja jostain hankkia sen käsiini -_-. Oli niin "sivistymätön ja typerä" olo, kun olin ainut ihminen mana päällä, joka sitä ei ollut nähnyt O_o (melkein siis). Juonesta olin tietenkin spoilaantunut ihan Jackin kuolemaan asti ja se hieman häiritsi koko ajan. Joka tapauksessa elokuvasta tuli heti alkuminuuteilla suosikkielokuvani ja olen sen nyt katsonut.. 7 kertaa? Kirjaston dvd piti palauttaa, niin ostin omankin version...

Minä rakastan elokuvan tarinaa, käsikirjoittaja on varmasti nähnyt paljon vaivaa sitä tehdessään. Titanic on tylsä vain siinä vaiheessa, missä Rose päättää, ettei halua enää tavata Jackia ja Cal käyttäytyy idioottimaisesti. Jopa illallisktsuista on saatu mielenkiintoisia. Loppu tapahtui suunnilleen reaaliajassa, eikä missään viiden minuutin jättiryminässä, mistä elokuva saa vielä lisäpisteitä. Jackin ja Rosen tarina on muutenkin niin.. kliseinen ja ihana ^_^. Ei niille kliseisille kohdille voi muuta kuin hymyillä /taidan olla hieman neiti, mutta ei sillä nyt niin väliä).

Hahmot... Calista on onnistuttu tekemään niin sika. Vihaan koko ukkoa. Niin raukkamainen pelkuri, itserakas, itsekäs ja muutenkin täysi ääliö. Vahingonilosta nauroin, kun Rose kertoi hänen tehneen itsemurhan. Säälittävä heppu. Kuitenkin ehkä parhaimpia hahmoja elokuvassa! Näyttelijä osaa hommansa. Muistakin hahmoista pidin paljon, muttei nyt mitään romaania tästä tehdä.

Suosikkikohtaukseni ovat ne perinteiset. Elokuvan ensimmäinen kohtaus, Titanicin lähtö, The Real Party, Flying (toinen suosikkikohtaukseni. Jotain aivan ihanaa), I'll Never Let Go ja aivan viimeinen kohtaus.
Viimeinen kohtaus on jotain uskomatonta. Se muutti masnetavan lopun täysin. Loppujenlopuksihan elokuva päättyi onnellisesti? Oli minusta todella hyvä veto siihen loppuun. Tästä kohtauksesta en ollut spoilaantunut ja se sai kyllä kyyneleet silmiin (neiti olen, tiedän). My Heart Will Go On vielä siihen perään.
Myös yksi poistetuista kohtauksista on mainitsemisne arvoinen. Typerässä dvd:ssäni ei ole tietenkään niitä, mutta youtubesta katselin. Se kohta, jossa Rose ja Jack kävelevät kannella juhlien jälkeen ja laulavat epävireisesti Come Josephineä ja juttelevat sen jälkeen tähdistä. Se on niin suloinen kohtaus, etten todellakaan käsitä miksi se on poistettu elokuvasta.

Musiikitkin ovat todella, todella hyviä. My Heart Will Go Onin intsrumentaalinen versio on jotain niin kaunista. Myös se irlantilaistyylinen "tanssimusiikki" kuuluu suosikkeihini.

Joo eli suosikkielokuvani on. En ole vieläkään kyllsätynyt, vaikka olen katsonut sne joka perjantai-ilta ja pari kerta hetken mielijohteesta keskellä viikkoakin.

Edit:// Se vaihtoehtoinen loppu on muuten täyttä kuraa. Oikeasti. Kamalaa pitkistystä vain siihen väliin, rikkoo sen kaiken tunnelman! Onneksi tajusivat vaihtaa.

Edit2:// Ettei kukaan nyt luule, että pidin onnellisena sitä, että kaikki ihanat sivuhenkilöt kuolivat... Tarkoitin vain sitä viimeistä kohtausta (tuli mieleen ja piti tulla äkkiä editoimaan).
Ja Rose kuoli. Ei ohjaaja/käsikirjoittaja ole sitä kyllä paljastanut, mutta varmasti jokainen tietää sen.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
Titanic
« Vastaus #65 : Marraskuu 12, 2006, 23:37:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Windy"
Tuosta lopun Rosen kuolemasta. Kyllä hän siinä varmasti kuolee. Huomasin tänään erään kiintoisan seikan, kun tämän topicin innoittamana päätin taas Titanicin katsoa. Kun sitä lopun laivakohtausta katsoo tarkkaan huomaa, ettei taputtavien joukossa ole ainoatakaan selviytyneistä.

Samoilla linjoilla olen minä tästä Rosen kuolemasta, koska se loppu antoi sellaista ihanaa mielikuvaa siitä kuinka ihmiset palaavat aikaan, jossa ovat kaikista onnellisempia eli Titanicilla matkanneet jäävät laivaan kuolemansa jälkeen.

Joku aikaisemmissa viesteissä mainitsi, että tämä vanha pariskunta, joka makasi sängyssä laivan upotessa oli 1.luokan matkustajia. Noh, minä olin tähän päivään asti luullut heitä sisäköksi ja hovimestariksi asujen takia :)
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Feronelle

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #66 : Marraskuu 18, 2006, 13:44:51 »
Saattaa, tai siis S P O I L A A

Aah, iki-ihana Titanic. Olen nähnyt 10 kertaa, enkä koskaan kyllästy. Ihanin kohtaus on se kun Jack menee Rosen kanssa sinne keulaan ja he "lentävät" tuulessa. Se kun se äiti kertoo siinä uppoamiskohdassa niille lapsille siitä laaksosta jossa kaikki elivät onnellisinä elämänsä loppuun asti ja laittaa ne nukkumaan oli kanssa ihana <3

Kuuntelen nyt Titanicin My Heart Will Go On. Ihana kappale, ja Celine Dion on mahtava laulaja.

Siinä lopussa kun Jack ja Rose ovat siinä lautalla ja Jack pyytää Rosea lupaamaan jotakin, en muista mitä, ja sitten sulkee silmänsä ja kuolee. Sitten Rose päästää kädestä irti ja antaa Jackin vajota pohjaan... Toivon aina ettei sitä tapahtuisi *NyyH*

Ja lopusta vielä: Rose kuolee, mutta näkee ennen sitä unelmahäänsä joissa menee naimisiin Jackin kanssa Titanicilla. Se on noin, ainakin minun mielestäni.

"Ei kovin rakentavaa palautetta", mutisi Feronelle ja poistui <3

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Titanic
« Vastaus #67 : Marraskuu 18, 2006, 17:23:42 »
Minä taas en edelleenkään usko, että Rose olisi kuollut lopussa, koska se olisi mielestäni ollut erittäin kliseistä, että totta kai, kun Jack sanoo, että "kuolet vuoteessasi vanhuksena, et täällä tänään",niin tietysti hän sitten kuolee lopussa. Niin kun minä ensimmäisen kerran katsoin sen kohdan, ajattelin, että toivottavasti elokuvan lopussa Rose ei kuole. Eikä minulle tullut mieleenkään, kun olin katsonut elokuvan loppuun, että hän olisi kuollut. Liian kliseistä ja arvattavaa minusta.

Edelleenkin suosikkihahmoni on Cal. Hieman kova ulkokuori, mutta välittää kuitenkin vaimostaan. Billy Zane teki loistosuorituksen. Aina viehättävä David Warnerin Lovejoy kiri kakkoseksi.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Dust to Dust

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #68 : Joulukuu 09, 2006, 00:12:25 »
Voih. Titanic on vain yksi maailman parhaista elokuvista minusta. Todella ihana rakkaustarina. Dramaattinen ja toisaalta surullinenkin, vaikka minä pidän elokuvan lopusta. Minusta se aivan viimeinen kohtaus on jotenkin niin haikea ja ihana. Jack ja Rose sitten saivatkin toisensa :). Eikö Rose kuole siinä lopussa, vanhuksena vuoteeseen, niin kuin Jack sanoi...
Kaikki esittävät minusta hyvin roolinsa. Pidän eniten Jackista ja Rosesta... joka tietenkään ei ole kovin suuri yllätys. Heidän tarinansa on vain ihana. Katsoin elokuvan ensimmäistä kertaa varmaan siihen aikoihin kun se VHS tuli. Olin silloin kuitenkin aika nuori :P
Elokuva on minusta todella hyvin tehty ja ansaitsi todella ne 11 oscaria!

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Titanic
« Vastaus #69 : Joulukuu 10, 2006, 17:12:33 »
Ehdottomasti yksi parhaimpia elokuvia mitä olen koskaan nähnyt! Toteutus on vain niin hyvin onnistunut, näyttelijäsuoritukset on parhainta, mitä toivoa saattaa ja tunnelmakin on saatu. Eikä tuo kolmituntinen käy kyllä missään vaiheessa pitkäksi, vaikka olisi katsonut elokuvan kymmeniä kertoja. Ainakaan minulla ei :)
Lempihahmoni on tietenkin Jack; hänen luonteensa on vain niin valloittava ja hurmaava. (ja DiCaprio niin komea.)

Koskettava ja iki-ihana elokuva, yksi niistä kuolemattomista elokuvista, jota en unohda koskaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2009, 17:02:47 kirjoittanut Shirlene »
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
Titanic
« Vastaus #70 : Joulukuu 10, 2006, 18:26:37 »
^Näyttelijä on Bernard Hill ja jep, sama mies esiintyy Rohanin kuninkaana TSH:ssa. Hyvät hoksottimet, minulle tuo seikka piti kertoa. :P
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #71 : Tammikuu 23, 2007, 22:18:53 »
Ja P.S. Elokuvan ikäraja on 12, mutta suuron osa on ilmeisesti nähnyt sen nuorempana?? Aika järkyttävä elokuva sitä nuoremmalle.

Eikö se ole kylläkin 11? Ainakin Wikipedia väittää niin.
Terve kaikille!

gnarl

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Helmikuu 09, 2007, 16:19:40 »

Eikö se ole kylläkin 11? Ainakin Wikipedia väittää niin.

DVD:n takakansi sanoo että se on K-11.
Itse pidän Titanicista, se on hyvä ja tavallaan mielenkiintoinen elokuvakin, ei se kyllä ihan suosikkeihin lukeudu. Kiva sitä on aina pari kertaa vuodessa katsoa :) Eilenkin katoin piiitkästä aikaa, olin jo kerennyt unohtaa monia juttua siitä. Omistin joskus sen soundtrackin ja nyt harmittaa kun menin sen myymään, mutta kyllä mä sen jostain kiven kolosta vielä kaivan :D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2007, 12:12:21 kirjoittanut gnarl »

Poissa Valerie Stardust

• Vuotislainen
  • Niin sen täytyy olla.
« Vastaus #73 : Helmikuu 13, 2007, 20:09:20 »
Titanic tulee varmasti ensimmäisenä mieleen, kun alkaa muistella, mitäs elokuvia 90-luvun lopulla tehtiinkään. Olin itse silloin ala-asteen viimeisillä luokilla ja luonnollisesti kaikki luokkamme tytöt olivat umpirakastuneita Leonardo DiCaprioon. Itselläni tosin Leonardon fanitus tuli vähän myöhemmin, mutta Titanicin toki kävin katsomassa elokuvateatterissa. Muistan, että jotkut maksoivat sen näkemisestä kolmekin leffalippua, joten kyseessä oli esimurrosikäisille jotakin ennennäkemätöntä.

Sittemmin sain Titanicin DVD:nä siihen aikaan, kun DVD:t olivat vasta tuloillaan, eikä levyssäni niin ollen ole mitään jänniä ekstroja. En ole katsonut sitä varmaan moneen vuoteen. Pidän elokuvasta kovasti, mutta en kestä katsoa sitä loppuun; minun Titanicini päättyy siihen kohtaan, missä laiva ja jäävuori kohtalokkaasti törmäävät toisiinsa.

Mutta on se Leonardo DiCaprio ihku. Ja sillä on nätti ääni. Kuuntelin tässä yksi päivä radiosta miehen uuden elokuvan, Blood Diamondin, arvostelua, jossa oli pätkiä elokuvan dialogeista. Jännää, että tyypin ääni on pysynyt samanlaisena, sellaisena jotenkin lapsekkaana, vaikka ikää on tullut kymmenen vuotta lisää. Menee vähän off topiciksi, mutta sanottakoon vielä, että vaikka Rautanaamio sai aikoinaan haukut monelta taholta, niin minusta se on ehkä paras DiCaprion elokuvista.
Oli liian underground main streetille.

Slysann

• Ankeuttaja
Vs: Titanic
« Vastaus #74 : Kesäkuu 27, 2007, 13:52:37 »
Ihana, ihana, ihana!!!<3

Mahtava elokuva, joka on toteutettu hienosti! Jack ja Rose ovat tosi ihana pari, mutta en ymmärrä Rosen äitiä. Anteeksi vain. :D

Kävin katsomassa sen leffateatterissa, ja siellä se tunnelma oli kyllä aivan erilainen kuin kotoa myöhemmin katsottaessa. Olin saanut kaverini ja äitini kanssa hyvät paikat keskeltä, joten valittamista ei ollut mistään asiasta.

Jotkut sanovat että rakkauselokuvat ovat pelkkää diipadaapaa, mutta ei Titanic ainakaan! Siinä on jännittäviä tilanteita ja se saa kyllä kylmät väreet tulemaan moneen otteeseen. Itse jännitän AINA kohdan, jossa Rose pelastaa Jackin sieltä käsiraudoista.

Elokuva on sopivan pitkä tuohon aiheeseen; ei ole yritetty tunkea sitä liian lyhyeen aikaan, eikä venytetty pitkäveteiseksi.

<3