Kirjoittaja Aihe: Titanic  (Luettu 14232 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Denila

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #25 : Elokuu 06, 2005, 19:37:07 »
Titanic. Ah niin romanttinen, mutta silti niin itkettävä.. Surullista. Olen katsonut Titanicin tavallaan kahdesti, tavallaan en. Mutta siitä elokuvasta todella pidän. Rakastan Jackia, hän on niin ihana resupekka. Myös se tyttö, odotas.. Hmm..En satu muistamaan nimeä, mutta Kate Winsletin  esittämä(tiedän, hän on toinen päähenkilö, en voi hataralle muistilleni mitään!)tyttö, hän hurmaa minut myös. En tiedä miksi. Aa, nyt muistan; Rose! Haluaisin katsoa Titanicin vielä kerran, puristuneena poikaystävän kainaloon ja poppariastia sylissä.

Rakastan vain tuota elokuvaa, sen hyvin tehtyä juonta, sen surullisia kohtauksia. Haluan aina vain katsoa sen uudelleen ja uudelleen. Rakastan sitä!<3

LenaJulia

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #26 : Joulukuu 08, 2005, 21:19:49 »
Titanic on ihana. Niin romanttinen ja surullinen. Mutta ehkäpä kuitenkin liian pitkä, ennen jaksoin katsoa sitä -öö, puoli kuuteen aaamulla?- mutta nykyään en enää kerta kaikkiaan jaksa katsoa sitä. Ei se enää itketäkkään. Minun kohdallani Titanic on loistava esimerkki hyvästä elokuvasta joka on menettänyt makunsa totaalisesti. Yli kolme tuntiset elokuvat ovat vain liian pitkiä. Mutta vaikken sitä enää jaksiais katsoa, se on silti erittäin hyvin tehty elokuva, voitti 11 oscaria eikä syyttä.

faint

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #27 : Helmikuu 04, 2006, 18:35:41 »
Titanic, ah. Upea leffa. En jaksa edes laskea kuinka monta kertaa olen tämän katsonut, mutta aina se jaksaa olla yhtä ihana - enkä ymmärrä tämän leffan kohdalla, kun jotkut sanovat, että se on liian pitkä. Kolme tuntia tuntuu kolmelta minuutilta, enkä koskaan kyllästy kesken Titanicin. Surullinen ja koskettava leffa, ja aina sitä jaksaa toivoa happy endiä vaikka tietää miten siinä lopussa käy. Paras koskaan tehty rakkauselokuva, ja Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet ovat upeita (+ kaikki muutkin näyttelevät hyvin, mutta en muista kaikkien nimiä). Nappivalinnat rooleihin. ^^

My heart will go on on ehdottomasti kaunein rakkauslaulu mitä on koskaan tehty. Ei se muuten ehkä niin sykähdyttäisi (vaikka uskomattoman kaunis onkin, ja Celine Dionilla on ihana ääni), mutta kun sen biisin kuulee, Titanic alkaa pyöriä pään sisällä. Itken koko leffan ajan kun tiedän mitä lopussa tapahtuu.

Kuka on nähnyt jonkun muun Titanicin kuin DiCaprion ja Winsletin tähdittämän klassikon? Katsoin itse viikko sitten Catherine Zeta Jonesin ja Peter Gallagherin näyttelemän leffan, enkä lainkaan tiennyt, miten suhtautua. Ei Titanicista voi tehdä toista leffaa, ei voi, ei ei ei. Tarina oli ihan erilainen (ei kertonut Jackista ja Rosesta), mutta silti. Leffa oli muutenkin aika huono. Tietokoneella tehdyt kohdat olivat niin tietokoneella tehtyjä että niille tuli naurettua. :'D (Esim. kun kuvataan laivan keulaa joka halkoo vettä kulkiessaan - en ole huonommin 2000-luvun teknologialla tehtyä kohtaa nähnyt.) Titanicin törmätessä jäävuoreen tilanne oli liian normaali. Ei siinä tullut edes mieleen tirauttaa kyyneliä. Tilanteesta ei missään vaiheessa saatu tarpeeksi hektistä, jotta se oisi vaikuttanut aidolta. Ja se loppu - ei *piip*. XD (SPOILAA -->) Se mies kuolee, ja Isabel (vai mikä olikaan) on ensin vähän surullinen mutta kun hänen oikea miehensä tulee hakemaan häntä kotiin, hän on niin onnellinen ja iloinen ja pusipusi. Voi Jumala että oli typerä loppu.

[miten niin puolet viestistä offtopiccia?]

Poissa Caccie

• Kahdeksas kuolemansynti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Darkness never take your heart
Titanic
« Vastaus #28 : Helmikuu 06, 2006, 15:41:26 »
Titanic oli ihana elokuva. Ehkä yksi parhaista. Paras kappale oli ehkä My heart Will Go On. 2 kertaa on katsottu. Romanttinen, surullinen ja koskettava. Niin ihana.
I'm not Okey

Nerdie

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #29 : Helmikuu 07, 2006, 16:03:59 »
Titanic. Olen aikonut kauan jo kommentoida tänne, mutta aina on aikomiseksi jäänyt.
Mutta siis, elokuvaan. Kuinkakohan monta vuotta vanha tämäkin leffa sattuu olemaan? Varmasti monta. Se on suoraan sanoen legenda. Niin itse tämä tapahtuma, kuin elokuvakin.

Muistan kuinka eräs kaverini sai Titanicin lainaan serkultaan joskus kun olimme ensimmäisellä luokalla. Kaverini äiti soitteli aina minun äiskälleni, että saahan teidän tyttöne varmasti katsoa elokuvan. Ja sitten katsoimme elokuvaa silmät ymmyrkäisinä, ja ystäväni äiti peitti silmämme ns. "pahoissa kohdissa." Niin, SAATTAA SPOILATA esimerkkinä Jackin ja Rosen legendaarinen autokohtaus. Muistan, kuinka tämä oli tosi jännä leffa ja sitten kehuskelimme muille kavereille että "hahah, mepä ollaan katottu Titanikki." Sellaista silloin.

Parasta Titanicissa on... hmm. Kaikki? No okei, ehkäpä musiikki, tunnelma, tarina ja lukuisat muut kohtaukset. Leonardo DiCaprio on syötävän suloinen, ja samalla Jackin ja Rosen rakkaustarina hipoo jo Romeota ja Juliata. Kate Winsletkin sulautuu upeasti rooliinsa. Surullisin ja koskettavin kohtaus on juuri se, jossa Rose (Spoilaa) huutaa jäätyneen Jackin nimeä, kunnes päästää tämän veteen. Ajatelkaa, kuinka kamalaa olisi jäätyä kuoliaaksi. Ja sen kaiken Jack teki Rosen tähden... tämä Rosen tuleva aviomies (vai oliko hän jo?) olisi varmasti itsekeskeisyyttään tyrkännyt Rosen veteen ja hypännyt itse sille lautalle. XD
Mutta siis. Koskettava, ihana, elokuva-johon-ei-ksokaan-kyllästy ja muutenkin kaikkien Oscariensa arvoinen. Celine Dionin My heart will go on- kappale on maailman kaunein rakkauslaulu, ja on juuri niin ihana Titanicissa. Joo, en osaa muuta kuin toistella ihanuutta.

Parhaita henkilöitä ovat Jackin kaveri (en muista nimeä, en ole pitkään aikaan katsonut) ja Jack itse.
Aloin myös itkemään kohdassa, jossa kaksi vanhusta, nämä mummo ja pappa jäivät sänkyihinsä hyttiinsä, makasivat siinä sängyllä, odottaen veden nousua ja kuolemaa. Käsikkäin. Se oli oikeasti koskettava.
Monesti Titanicia katsoessani alan miettimään, mitä olisin itse tehnyt. Olisinko jäänyt laivaan, odottanut kuolemaa, vaiko hypännyt täpötäysiin pelastusveneisiin? No, ainakin olisin odottanut että kaikki muut naiset olisivat päässeet veneisiinsä, minä sitten viimeisenä jos tilaa olisi jäänyt. Hah, nyt ajattelen näin, mutta siellä laivalla olisin varmasti ollut siinä hädässä itsekeskeisempi kuin kukaan muu.

Eli täytyy sanoa, että yksi maailman parhaista elokuvista. Ei muuta.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Titanic
« Vastaus #30 : Helmikuu 07, 2006, 17:25:54 »
Titanic, ehdottomasti yksi maailman parhaista elokuvista.

Hmm, mielenkiintoista, että kukaan ei muista Rosen tulevan aviomiehen nimeä, vaikka itselläni tämä on syöpynyt helposti muistiin: ( Tosin meillä onkin kyseinen leffa omana) Caledon Hockley, tuttavallisemmin Cal, kuten Rose tätä kutsuu. Eikä tyyppi suinkaan ole pelkkä paskiainen, vaan minun käy enemmänkin sääliksi tätä, esim. kohdassa jossa Titanicin uppoamisen jälkeen etsii Rosea, mutta ei löydä tätä. Ja sitten kun vanha Rose kertoo, että tämä teki vuonna 1929 itsemurhan, tulee aina kyyneleet silmiin. Ja tiedoksi: Rose ei kuollut lopussa, koska hän näki lopussa unta, jossa hän ja Jack olivat Titanicilla ja matkustajat taputtavat heille. Mutta todella kaunis leffa.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Titanic
« Vastaus #31 : Helmikuu 07, 2006, 17:56:42 »
Titanic on niitä elokuvia mitä pitää suunnileen yleissivistyksen takia olla katsottu. Itse katsoin Titanicin ensimmäisen kerran muistaakseeni kolmannella luokalla, silloin katsoimme sen koulussa. Sen jälkeen olen katsonut elokuvan säännöllisesti aina kun se on tullut televisiosta. Elokuva on todella kaunis ja yksi niistä harvoista elokuvista, jotka saavat minut itkun partaalle niinkin monen katsomis kerran jälkeen.

Jos joku pelkää SPOILEREITA niin varo!
Vaikka Titanicin tarina onkin niin perinteinen on se sitäkin ihanampi. Perinteisellä tarkoitan sitä, että rikkaan perheen tyttö ihastuu hieman vähempi osaiseen poikaan ja he aikovat elää onnellisen lopun, mutta kuinka käykään poika kuolee ja tyttö jää kaipaamaan häntä. Noh, mitä perinteisempi sitä parempi..

Ehodttomasti paras kohta elokuvasta on kohta, jossa Jack ja Rose ovat laivan kannella siellä aivan kärjessä (miksi sitä ikinä pitäisi sanoa..) ja Jack nostaa Rosen ilmaan ja tulee tämä 'minä lennän!' -lausahdus. Se on todella kaunis kohta. Ja sitten se musiikki. Se on aivan ihanaa. Celine Dionen My heart will go on on varmasti yksi maailman kaikkeuden ihanimmista kappaleista. Sitä pystyy kuuntelemaan paljon, eikä siihen kyllästy. Kappale on vain jotain niin ihanaa.. Muutenkin elokuvassa on loistavat musiikit.

Lainaus käyttäjältä: "castlevania"
Ja tiedoksi: Rose ei kuollut lopussa, koska hän näki lopussa unta, jossa hän ja Jack olivat Titanicilla ja matkustajat taputtavat heille. Mutta todella kaunis leffa.

Minä olen käsittänyt tuon lopun aina niin, että Rose kuolee. Hän oli saanut kerrottua tarinan matkastaan ja rakkaasta Jackistaan. Sekä siinä pöydällähän oli niitä valokuvia. Niissä ainakin oli kuva kun Rose ratsasti hevosella "kuten miehet", Jackinhan piti opettaa Rosea ratsastamaan kuin miehet. (okei.. tämän tajusin kun kaveri kertoi..) Sitten kun hän kuoli(/nukahti) hän näki kuinka hän ja Jack olivat onnellisia tanssimassa laivalla. Tämän minä käsitin niin, että siellä jossain lopussa kaikki ovat onnellisia. Rose menetti Jackin, mutta he tapasivat jossain kuitenkin ja olivat onnellisia. No jaa en tiedä miten se loppu on tarkoitettu, mutta nuin minä sen olen ymmärtänyt..
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

liquirizia

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #32 : Helmikuu 07, 2006, 21:40:08 »
Juu on se titanic ihana leffa ja se on "pari" kertaa tullut katsottuakin. mutta enemmän olen lukenut Titanic aiheisia kirjoja! niissä saa tietää tosiasioita Titanicista ja sen matkustajista. Aika liikuttavaa lukea jonkun viimeisistä hetkistä. Voin oikeastaan suositella kaikille lukea esimerkiksi Walter Lordin: Titanicin kohtalon yö ja Ulla Appelsinin: Titanicin tuntematon lapsi. Molemmat täysin totta ja niissä ei ole keksittyjä hahmoja (toisin kuin elokuvassa mm. Jack ja Rose) Lukekaa ihmiset lukekaa!!! ;D

Poissa Windy

• Kylän salamurhaaja
  • Hirnyrkki
    • Kylä
Titanic
« Vastaus #33 : Helmikuu 08, 2006, 15:21:18 »
Kommentoinkin jo täällä aikaisemmin pitäväni leffasta, mutta oli pakko päästä kirjoittamaan nyt, kun on nähnyt noita uudella DVD:llä julkaistuja poistettuja kohtauksia. Ymmärrän kyllä niiden pois jättämisen, kun nytkin leffan pituudesta valitettiin, eivätkä ne nyt niin kovin tärkeitä edes useimmat ole. Mutta esimerkiksi Titanicin kohtalonyön lukeneelle ne ovat tuttuja, laivalta selviytyneiden kertomuksiin pohjautuvia ja siten aitoja tapahtumia. Leffaan oli näköjään tarkoitus jopa ottaa mukaan pieni pätkä siitä aivan Titanicin lähellä olleesta Californianista, jonka sähköttäjälle Titanicin sähköttäjä äksyili uppoamisiltana.
Ja Fabrizion ja Helgan rakkaustarina oli myös suloinen. Kumpikaan ei kunnolla tajua, mitä toinen puhuu.
Vaihtoehtoisesta lopusta en niinkään pitänyt, sillä kävi sääliksi sitä timantinetsijää. (Jonka nimi ei nyt jostain syystä suostu pälkähtämään päähän.)

Tuosta lopun Rosen kuolemasta. Kyllä hän siinä varmasti kuolee. Huomasin tänään erään kiintoisan seikan, kun tämän topicin innoittamana päätin taas Titanicin katsoa. Kun sitä lopun laivakohtausta katsoo tarkkaan huomaa, ettei taputtavien joukossa ole ainoatakaan selviytyneistä. Kaikki upposivat laivan mukana. Koska jos näin ei olisi, niin sieltä löytyisi varmasti vähintään Molly Brown, josta Rose piti.
Hp-roolipeliä Ircissä!// "Mikään ei kirvoita niin hyvää kirkaisua kuin pöydän poikki tanssiva Sardiini!" //Suomalainen Pratchett-foorumi//Juonittelupelejä

damis

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #34 : Helmikuu 08, 2006, 17:01:18 »
En osaa kuvailla Titanicia sanoin. Loistava, upea ja mahtava kuulostavat niin kliseisiltä ja teennäisiltä. Vaan kun muitakaan sanoja en tunnu keksivän, niin nuo saavat kelvata.
Kyllä ohjaaja osasi... Titanicissa on sitä jotain, jota jokaisesta elokuvasta tulisi löytyä (vaan harvoistapa sitä löytyy). Ehkä se on se tarina, tuo rakkaustarina ja ennen kaikkea se tositarina. Elokuvan loppupuoli vetää kyllä naaman vakavaksi, ja laittaa todella miettimään. Upeaa...

Ja tuo ensimmäinen viesti, jossa elokuvan juonta oli selitetty, piristi päiväni ;D

Lovisa

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #35 : Helmikuu 10, 2006, 21:51:51 »
Ainoa elokuva jonka jälkeen olen itkenyt kunnolla :D. vaikka katsoinkin sen viimeksi 3 luokalla ja olen nyt seiskalla :)  se on koskettava tarina. Vielä kun se on totisentotta ollut joskus.

Neruri

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #36 : Helmikuu 11, 2006, 19:26:24 »
Siitä on pitkä aika kun Titanicin viimeksi katsoin. Joka kerta kun olen katsonut sen, olen itkenyt melkein koko elokuvan ajan ensimmäisen katselukerran jälkeen. Fanitin tätä elokuvaa joskus neljännellä hirveästi. Voisinkin katsoa sen taas joku päivä.

Minusta ne eräät ensimmäisen luokan ihmisiet olivat kerrassaan kamalia, varsinkin Cal. Minusta Jack ja Rose oli ihana pari, mutta ei se Leonardo DiCaprio niin söpö ollut, ihan ok-näköinen vaan. Minusta Rose oli ihanin hahmo ja Kate Winslet on hurmaava näyttelijätär.
Pidän tästä leffasta todella paljon, jo sen musiikki saa minut nyyhkimään. ._. Loppu on kamalin, varsinkin kun se on tapahtunut oikeasti niille laivan matkustajille (nojoo, paitsi Jackille ja Roselle ;>).

Chyne

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #37 : Helmikuu 13, 2006, 11:24:13 »
Ennen kuin aloitin, niin täytyy huomauttaa tuosta Angelon aloitusviestistä, nimittäin en ollenkaan tiennyt miksi Rose siinä lopussa heitti Valtameren sydämmen mereen. Luulin vain, ettei hän halunnut antaa sitä etsijöilleen ja piilotti muistonsa sinne missä oli kokenut tämän kaiken, sinne minne Titanic oli lopulta uponnut - mereen... Ja näin hautasi asian ikuisesti, paitsi Jack ei koskaan unohtunut. Hän säilytti sydämessään elämänsä rakkauden.

Tämä on yksi niistä leffoista, joista itken vieläkin. En voi sille mitään, mutta tuo tarina koskettaa niin syvälle että jää varmaan kohta arpi siihen paikkaan jos vielä katon kyseisen leffan.
Kun enimmäistä kertaa näin Titanicin, olin 11-vuotias. Olin melkein peittoni alla loppukohtausten aikana, ja en päässyt siitä traumasta yli puoleen vuoteen.. Oli kyllä ihan kamalaa. Muistan vieläkin kaikki ne painajaiset, jotka tuli.. Joskus olin itse Rose ja rakastuin Jackiin.
Sitten joskus olin hänen kanssaan sukellusveneessä ja muistan kuinka jumituin kiinni siihen pyöreään kanteen, mistä pääsee ulos :D
Jack hukkui siis, koska en itse päässyt ulos.. xD Vaikka en oikeasti ole mitenkään lihava, jumituin vain niin totaalisesti kiinni.

Romanttisin kohta koko elokuvan aikana, on se kun oli auringonlasku. Jack seisoo laivan keulassa ja Rose tulee hänen takaansa. Kun he "lupautuvat" toisilleen ja Jack ohjaa tyttönsä keulaan.. lentäen korkeammalle ja korkeammalle.
Oli se ihana leffa, mutta hirveän mielelläni en kestäisi kattoa joka päivä putkeen - varsinkin kun siitä loppukohtauksesta ei koskaan meinaa tulla loppua. Ja sitten aina toivois, että Jack selviytyis vaikka tiedetäänhän miten siinä sitten käy :)

Myar

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #38 : Helmikuu 21, 2006, 13:22:00 »
Titanic on yksi typerimmistä elokuvista, joita olen nähnyt... liian monta kertaa! En tajua miten olen joskus jaksanut tuhlata aikaani yli kolme tuntia katsoakseni moisen tekeleen. Elokuvana sinänsä onnistunut, mutta minun makuuni turhan dramaattinen... Sitäpaitsi alku on erittäin pitkästyttävä.

Näyttelijävalinnat ihan ok. Leonardo onnistuu hyvin eläytymään rooliinsa, ja hänen suht hyvien näyttelijäntaitojensa vuoksi, elokuva oli joskus jotenkin katsottava. Ainoastaan säälittävä faniuteni aikoinaan sai minut katsomaan tämän elokuvien legendan!

Rahaa elokuvaan on kieltämättä upotettu mallikkaasti, mutta kyllä se on näköjään tehnyt tehtävänsä, ainakin muiden kommenteista päätellen. Sille joka tykkää draamasta ja romantiikasta elokuva voi olla suositeltavissa. Tosin telkkarissa sitä ei tarvitsisi välttämättä enää näyttää. Eiköhän kaikki kiinnostuneet ole nähnyt sen jo vähintään 3 kertaa.

Kuunsirppi

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #39 : Helmikuu 25, 2006, 18:23:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Nerdie"

Parhaita henkilöitä ovat Jackin kaveri (en muista nimeä, en ole pitkään aikaan katsonut) ja Jack itse.
Aloin myös itkemään kohdassa, jossa kaksi vanhusta, nämä mummo ja pappa jäivät sänkyihinsä hyttiinsä, makasivat siinä sängyllä, odottaen veden nousua ja kuolemaa. Käsikkäin. Se oli oikeasti koskettava.

Jackin kavereita olivat Fabrizio ja Tommy, mutta Fabriziota näytettiin enemmän, ja ne mummo ja pappa olivat ykkösluokanmatkustajat Ida ja Isidor Straus. Oikeasti he menivät käsikkäin kansituoleihin, mutta oikeassa Titanicissa tuo pariskunta oli. Joku kertoi lukeneensa Walter Lordin: Titanicin kohtalonyö. Se on todella hyvä kirja, lainauksia, hirveästi pieniä yksityiskohtia ym. Tosin kirja on tehty vuomma 1955, mutta Titanic elokuvana.

Koskettava, mitä muuta tuosta ihanasta leffasta voi sanoa, Jack on ihku, ja Rose. Kate ja Leo näyttelevät hyvin. Lempparini oli Gloria Stuart. Mua säälittää välillä se Cal.  Mutta Murdochia näyttelevä joku mies, on kaikista parhain! katsoin ekan kerran 7-vuotiaana, en oikee uskaltanu vielä sillon kattoo, mutta nyt katon sitä aika paljon, kaveri kun on titanicfani. Poistetut kohtaukset sillä uudella DVD.llä on parahaita. <3 Mutta siis tää on ihana nyyhkylefa. <3

Silvara

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #40 : Helmikuu 27, 2006, 16:50:38 »
Voi, Titanic. Se niin legendaarinen ja suosittu elokuva.
Ensimmäisen kerran näin sen aika nuorena, joten se oli aika outo minulle, enkä välittänyt sitä. Mutta nyt se on oikeastaan tosi hyvä, ainakin niiden parin katsomisen perusteella. Melkein ällöromanttinen.

Mielestäni näyttelijät olivat oikeat rooleihin (varsinkin DiCaprio) ja tarina oli niiiin ihana ja surullinen. Aivan itketti:) Varsinkin se kohtaus jossa Rose ja Jack ovat kannella ja "lensivät". Ja se törmäys kohtaus oli kanssa hyvä.

Ja musiikki oli minusta hyvä. Eikös se ollut C. Dion? (miten se nyt kirjoitetaan). Se tunnari on niin kaunis...

Joo, niinkuin joku jo sanoi, elokuvassa ei ole säästelty rahan kanssa, mutta hieno siitä tuli:)

Raindrops

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #41 : Maaliskuu 06, 2006, 17:14:48 »
Titanic, katsoin sen taas kerran eilen illalla. Enkä säästynyt tältä kertaakaan kyyneliltä, se jaksaa aina olla yhtä koskettava.

Tarina on mielestäni todella kaunis, romanttinen ja dramaattinen. Elokuva vain on aivan henkeäsalpaava, enkä ole vieläkään nähnyt elokuvaa, joka voittaisi Titanicin.

Näyttelijät elokuvassa ovat aivan loistavia, esimerkiksi Kate Winslet sopii Rosen rooliin täydellisesti. Jopa hänen kasvonpiirteensä ovat yhtä klassiset kuin elokuvan tunnelmakin. Jack taas. Oih, Leonardo di Caprio tekee tässä kyllä elämänsä suorituksen. Ja oikun hän on herttainen ja hyvännäköinen. Ei komea, vaan sellainen poikamaisen ihana. ^^ (sen jälkeen kun pienenä näin kyseisen elokuvan ensimmäisen kerran, fanitin monta vuotta Di Capriota. p_P )

Kuvaus ja elokuvan ohjaus on onnistunut myös erinomaisesti. Elokuvassa on paljon upeita auringonlaskuja. Titanic on kuvattu hyvin selkeällä linjalla, eikä siihen ole yritetty tunkeakaan mitään erikoisia kuvakulmia. Ja mielestäni se on hyvä, koska muuten elokuvan tunnelma olisi mennyt pilalle.

On nin ihmeellistä, miten tämä näyttelijäkaarti, ohjaaja ja kaikki muutkin elokuvaa tekemässä olleet ovat saaneet vangittua kaikkia tunteet valkokankaalle ja välitettyä ne katsojille. Itse ainakin itken monessakin kohtaa.. viimeiset puoli tuntia silmät ovat koko ajan aivan vetiset.

Saattaa spoilata.
Kaikista surullisin kohta mielestäni on se, kun Rose menee pelastusveneeseen, ja katsoo Jackia. Se kohtaus on upea ja Di Caprio saa roolihahmonsa tuntumaan niin todelliselta. Jack näyttää niin surevalta, kärsivältä. Toinen on tietysti se, kun Rose päästää Jackin kädestä irti. Koko tarina on vain niin epäreilu, he tunsivat niin syvästi toisiaan kohtaan.

Taidan kohta pillahtaa itkuun. Ja minä en muuten kovin pienestä itke. Taitaa olla ainut elokuva joka on koskaan saanut minut itkemään.

Ja kyllä, kyllä vain. Rose kuolee lopussa. Käsittääkseni ideana on, että Rose pääsee tarinan kerrottuaan takaisin rakkaansa luokse, aivan niin, kuten oli Jackille oli hänelle ennen kuolemaansa sanonut, että Rose kuolisi vanhana vuoteessaan, ei näin, ei täällä. Ja Rose lupasi, ettei koskaan luovuttaisi. Niin kuin ei tehnytkään.

Raindrops

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #42 : Maaliskuu 06, 2006, 17:18:52 »
Lainaus käyttäjältä: "MiukuMauku"

Winslet saa mun pisteeni, DiCaprio taas on - suoraan sanottuna - jotenkin liian lapsellisen näköinen sellaiseen rooliin.

- Mielestäni Jackin taas kuuluu olla juuri sellainen. Mielestäni taas elokuva ei olisi mikään js siinä olisi joku Bondin tyylinen mies. Hyhhyh.

Qiar

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #43 : Huhtikuu 16, 2006, 19:49:08 »
Katsoin Titanicin tänään aikaisemmin. melkein purskahdin itkuun, kun jack kuoli ja vanhempi Rose kertoi loput tarinastaan... vaikka olenkin nähnyt se jo monta kertaa. Titanic on .. no, miten sitä nyt kuvailisi.. koskettava, romanttinen ja silleen.. (niinkuin monet ovatkin jo sanoneet..)
 ja nyt tekisi niiiiiiiiiiiiiiiin mieli katsoa se uudestaan ja uudestaan...

(tais tulla aika sekavasti, mutta älköös antako sen häiritä !! ^^ )

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
Titanic
« Vastaus #44 : Huhtikuu 24, 2006, 15:42:11 »
Olen nähnyt kyseisen elokuvan monta kertaa televisiosta. Ihan loistava se on, vaikkakin hyvin surullinen. Minusta elokuvasta ei kovin hyvin edes erota, että se on ennenvanhaan tapahtunut, sillä siinä on värit jne. Vaikka elokuva onkin surullinen, on siinä myös paljon hauskojakin tapahtumia ja myös huumoria on kiitettävästi. Erityisesti se Rosen "Stars"-repliikki, kun ne oli siinä vanhassa autossa Jackin kanssa oli hirveän hauska.

Näyttelijät ja kuvaus olivat minustakin hyvin onnistuneita. Myös musiikki oli hyvää. Pidän aivan valtavasti siitä kappaleesta, joka silloin tällöin tulee radiostakin (en muista kappaleen nimeä).
Terve kaikille!

Bettiina

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #45 : Kesäkuu 01, 2006, 14:21:31 »
Maailman ihanin leffa. Kyllä se näin on. Olen katsonut sen niin monta kertaa, että ei oikeesti voi tietää. Varmaan jotain 30? kertaa. Siinä leffassa kiehtoo kyllä ihan kaikki. Se laiva on niin upea, aikakausi, tragedia ja elokuvan juonen rakkaustarina. Joskus pienempänä minä olin ihan koukussa, ja olen minä jollain lailla edelleen.

Meillä on kotona muutenkin kaikkia erilaisia dokumenteja siitä oikeasta Titanicista ja nettiäkin on sen tiimoilta tullut koluttua. Minua vaan kiehtoo todella koko Titanic ja sen kohtalo yms. Ehkä minä olen vähän pimahtanu, en sitte tiiä. :P Olisi ihana joskus käydä siinä Titanic-museossa, olikohan se Englannissa ainakin joskus. Vois vaan olla aika spooky. :S Kirjallisuuttakin aiheesta olisi tarkoitus kesällä lukea. Ja leffa katotaan tietty.

Elokuvan ehdottamana fanina haluankin suositella sitä 4 levyn erikois- DVD-julkaisua. Itse tässä vähän aikaa sitten ostin (osittain koska se video meni hajalle - liikaa katsottu? ;P) ja oon nyt jo vähän katsonut niitä ekstroja ja kyllä olen tyytyväinen. Jos vaan rahat saa niin ehdottomasti ostamaan.
Ja leffan soudtrackkin on tullut ostettu ja sitäkin suosittelen! On vaan niin ihanaa se musiikki, ihan fiilistelyä. Tykkään kun siinä on niitä huiluja ja viuluja vai mitälie. Se on jotenkin sellaista ihanan irlantilaisen kuulosta ja niiin surullista. Aina tulee tippa linssiin. :'/ Ja tietenkin ihana My heart will go on. :9
Mistäköhän saisi vielä semmoisen julisteen seinälle, semmonen iso? Semmosen kyllä voisi ostaa, olisi niin ihana.

Kyllä maailman paras leffa mielestäni ja ehdottomasti lempielokuvani. Kestosuosikki (jo kohta 10 vuotta), ei ikinä kyllästy. Siinä on oikeastaan kaikkea mitä pitääkin. Ansaitsee ehdottomasti kaikki 11 (!!) Oscariaan. :D (Taisi mennä vähän liian hehkuttamiseksi. ;P)

Maaffu

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #46 : Kesäkuu 05, 2006, 12:21:38 »
Tykkään kyllä leffasta  juu. Yleensä en tykkää kovin romanttisista leffoista, mutta Titanic kyllä kosketti, ehkäpä siksi, että on oikeasti ollut laiva nimeltä Titanic, laiva joka on uponnut merten syvyyksiin. Katsoin leffan tuossa pari kuukautta sitten ensimmäisen kerran, enkä ennen ollut melkein kuullutkaan mistään Titanicista, mutta nyt joka paikassa kuulen mainittavan siitä. Radiossa, telkassa, lehdissä ja joka paikassa. Joo, ihminen kuulee sen mitä haluaa kuulla. ^^
Mutta ihan hyvä leffahan tuo oli. Surullinen, aiakin lopussa. Ja se musiikki.<3 Ihanaa.  Harmittaa vaan, kun en kahden katsomiskerran aikana ole nähnyt, kun joku mies putoaa potkureihin .Kun kaikki puhuu siitä. x) Eli pitää katsoa leffa uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Jos en löydä sitä kohtaa. Ja muutenkin. Joo.

OFF/ Pikkusiskoni luulee, että oikeassa Titanicissa olivat myös henkilöt Jack ja Rose. Juttelin leffasta kaverini kanssa puhelimessa, ja viewressä oleva pikkusiskoni tuumasi, että "Ei ne typit oikeesti kuollu. Sillon sata vuotta sitten siellä laivassa oli eri näyttelijät." x) jee. /OFF

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Titanic
« Vastaus #47 : Kesäkuu 05, 2006, 12:48:26 »
Lainaus: Harmittaa vaan, kun en kahden katsomiskerran aikana ole nähnyt, kun joku mies putoaa potkureihin

Saanen avittaa, se kohta on melko lopussa siinä kohtaa, kun laiva on jo kohonnut suunnilleen pystysuoraksi ja yksi mies putoaa huipulta ja osuu potkuriin ja vetää sitten voltteja mereen :I
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Miss L

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #48 : Kesäkuu 15, 2006, 14:35:56 »
Katsoin Titanicin ekan kerran kun olin ehkä viisi. Meitä oli siinä neljä pikkuihmistä. Joku taisi olla lukemassa meille tekstejäkin, että tajusimme jotain. Silloin leffa oli lähinnä ahdistava. Eikä tajunnut sen hienouksia, se oli vain ahdistava. Pelkäsin laivoja sitten vähän aikaa ja toivoin, että kumpa ei nyt lähdettäisi Ruotsiin tai Tallinnaan laivalla. Sitten pelko vain katosi. Ja silloin ihmetteli sitä kohtaa, missä Rose vetää kädellään jäljen siihen huuruiseen ikkunaan. Meille taidettiin selittää, että "ne vaan leikkii" tai jotain. 5-vuotiaana myös purin kynteni ihan lyhyiksi, kun jännitin, että mitä tässä elokuvassa oikein tapahtuu. Semmoista "hui kauhiaa"
-vouhotusta se oli koko ajan.
Sitten katsoin sen uudestaan merkittävästi vanhempana, bestikseni kanssa meillä kotona koulun jälkeen. Tajusin, että sehän on oikeasti hyvä leffa. Visuaalisesti kaunis ja romanttinen. Roolihenkilöistä en kuitenkaan pitänyt vieläkään. Enkä pidä nytkään. Toisella katselukerralla huomasi myös uusia juttuja. Just sen potkuriin putoajan ja sen, kuinka yksi äiti vain laittaa lapsensa nukkumaan, mutta pakenee itse.
Ylipäätään Titanic on hyvä leffa. Ei se ehkä henkilökohtaiseen top-10:neen mahdu, mutta tällaisista "hömppäleffoista" ehdottomasti paras.

- Anteeksi epäselvyyteni

Bettiina

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #49 : Kesäkuu 15, 2006, 16:26:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Miss L"
 Just sen potkuriin putoajan ja sen, kuinka yksi äiti vain laittaa lapsensa nukkumaan, mutta pakenee itse.

Ylipäätään Titanic on hyvä leffa. Ei se ehkä henkilökohtaiseen top-10:neen mahdu, mutta tällaisista "hömppäleffoista" ehdottomasti paras.

Miten niin se äiti laittaa lapsensa nukkumaan ja itse pakenee? Ei se minun muistaakseni näin mennyt. (Leffan olen katsonut triljoona kertaa ja viimeksi pari viikkoa sitten?) Ei sieltä tietääkseni päässyt edes pois ja äiti halusi rauhoittaa lapsiaan laittamalla heidät 'vain' nukkumaan. Ei siinä kuitenkaan näytetä sen äitin kohtaloa?

Titanicia en kyllä missään nimessä luokittelisi 'hömppäleffaksi' ! Se, että siinä on pääosassa rakkaustarina, ei tee siitä 'hömppäleffaa', joka olisi mielestäni romanttinen komedia,jossa on onnellinen loppu eikä sen ole tarkoituskaan olla kauhean vakava. Voiko todellakaan sanoa, että Titanic täyttää kumpaakaan?

Anteeksi pilkunviilaukseni. Oli pakko saada sanoa. :)