Kirjoittaja Aihe: Titanic  (Luettu 20825 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Angelo

• Ankeuttaja
Titanic
« : Helmikuu 24, 2004, 21:00:35 »
Titanic, lempi elokuvani. Henkeäsalpaava elokuva, jonka olen katsonut kahdesti. Vanha nainen, luultiin 101 vuotiaaksi, selviytyi 2.200 henkilöstä josta selviytyi 700 miestä, naista ja lasta. Siinä oli tutkimus ryhmä, joka halusi tutkia Titanicin salaisuuden. Mutta he jättivät sen sikseen. Oli olemas valtameren sydän. Kallis, ja arvokas jalokivi joka hiottiin kuninkaallisille kaulakoruksi. Aluksi Roselle, löytyy vanhat tavarat. 1-luokan huoneesta joka oli kauhean näköinen. Titanic oli myös monen sadan ihmisen hauta. Orkesteri soitti viimeiseen asti. Ihmisillä oli pelastusliivit. Ei Jackilla. Jack taas oli Rosen ihastus. Taiteilija joka oli ennen tehnyt kätevästä kynä taidostaan, 10 centillä muoto kuvia satamassa. Joka voitti kapakka pokerissa liput. Elokuva, on totta. Herkistyttävä tarina. Titaniciin on laitettu paljon. Rakkautta, seikkailua ja huumoria. Sanoisin K-7 elokuva. Suunnilleen, mutta on koko perheen elokuva.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 12:29:59 kirjoittanut Eleanír »

Snivellus

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #1 : Helmikuu 25, 2004, 10:35:44 »
Täytyy kyllä myöntää että sekavampaa selitystä elokuvalle en ole vuotiksessa nähnyt:D

Mutta Elokiuva on hyvä, onhan se katsttu ainankin 5 kertaan. Se on hyvä ajantappaja koska on niin pitkä.
Titanic on todella romanttinen ja koskettava elokuva, suurella budjetilla hyvin tehty.

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #2 : Helmikuu 27, 2004, 14:30:11 »
Täytyy kyllä myöntää,että elkuvan selittäminen oli hiukkasen sekavaa. Mutta siitähän tänne ei tultu puhumaan, vai mitä? :)

Niin, Titanic. Se on todellakin henkeä salpaava, kaunis, koskettava, surullinen ja kaikin tavoin täydellinen elokuva. Siinä on jännutystä, romantiikkaa (ah, minä tykkää! ) ja surullisuutta. Lopussa saa aina kunnon kyynelehtimiset kaupan päälle.

Hyvä ajan tappaja myökin, niinkuin mainittiin. Ei ainakaan aika käy pitkäksi kun tässä elokuvassa tapahtuu koko ajan jotakin jänskää. Ja muutenkin tätä jaksaa kyllä tuijotella ruudulta monta monituista kertaa (älkää edes kysykö monestikko tämän olen katsonut!).

Muusikistakin täytyy sanoa sen verran, että se on todella koskettavaa ja kaunista (itse ostin vähän aikaa sitten epävirallisen soundtrackin, missä on suurinosa elokuvassa esiintyviä kipaleita). Se antaa elokuvalle hyvän vaikutuksen enkä usko että esim. se loppu olisi yhtään niin surullinen ilman musiikkia. Tähän elokuvaan musiikki on yksi olennainen osa.

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
Titanic
« Vastaus #3 : Maaliskuu 02, 2004, 15:59:35 »
Ensinnäkin, elokuvan "Zack" on Jack

Toiseksi, kyseinen leffa olisi ollut hyvä jos se olisi tiivistetty kahteen tuntiin. Tuo kolme tuntia ei enää piinaa ketään jännityksestä, se piinaa ainoastaan istumalihaksia. Näyttelijät olivat kuitenkin jo ensi kerralla katsottaessa hyviä, jopa Leonardo vaikken siitä hepusta koskaan ole pitänytkään.

Ohjaus oli mielestäni hyvä, ei kai sitä muuten olisi uskottu James Cameronille kun kyseessä oli sellainen budjettihirviö.

Kun kävin katsomassa leffan elokuvissa, en pitänyt ensimmäisesta kahdesta tunnista, ne olivat mielestäni ajan haaskausta. Ja kun viimeinkin alkoi tapahtua, jotkut ihmiset alkoivat itkeskellä ja vaikeroida Rosen ja Jackin vuoksi. Itse pilasin varmaan muutaman ihmisen nyyhkytyshetken alkaessani nauraa ensin sille naiselle, joka liukuu laivan kantta pitkin, seuraavaksi miehelle, joka hypätessään osuu laivan potkuriin ja lopuksi nauroin vielä siinä kohtaa kun Jack vaipuu pinnan alle...

Elokuvan 11 Oscarin saavutus oli silloin minulle yllätys. En ajatellut että elokuva olisi Oscar Akatemian mielestä niin hyvä. Enkä ymmärrä miksi jotkut ihmiset menivät katsomaan sen elokuvateattereihin useammin kuin kerran...
Mens agitat molem.

ayu

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #4 : Maaliskuu 05, 2004, 22:31:34 »
Ihana elokuva. <3
minusta ainakin. Jack ja Rose olivat todella hyviä rooleissaan ja niin olivat myös muut. Kuka se ukko oli, joka antoi Roselle sen timantin? Ja sen joku poliisi apuri..?
Well, minusta elokuva on tehty oikein hyvin, mutta muutamat kohdat ovat tylsiä, tai jotenkin muuten van, ei leikannut.
Minä haluaisin tämän ostaa dvd:lle, vaikka meillä se on jo kasetilla. UPEA

ayu

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #5 : Maaliskuu 14, 2004, 17:07:01 »
Lainaus
Jäikö ketään muuta vaivaamaan kuoliko Rose siinä lopussa vai nukkuiko vaan tyynesti yöuniaan punkassaan?

Minä epäilen että hän kuoli, koska kuuluis se ihana musiikki taustalla ja Jack sanoi kuolinpäivänään Roselle, jotain, ettei Rose jäätyisi kuoliaaksi, vaan nukahtaisi pois vanhana naisena...Siinä minun outo teoriani..

parempi-ananas

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #6 : Toukokuu 24, 2004, 19:34:21 »
Katsoin juuri perjantaina yöllä, kun en saanut unta...
On kyllä hyvä elokuva. Se osaa hienosti koskettaa ja antaa edes jonkinlaista kuvaa siitä, minkälaista Titanicilla OIKEASTI oli. Oli myös hienoa nähdä, kuinka paljon oli nähty vaivaa, jotta faktat olisivat faktoja (esim. sama kapteeni, laivan rikkain mies, matkustajamäärät...) ja paljon yksityiskohtia oikealta Titanicilta (tähystäjillä ei kiikareita, vaikka laivalla oli).

Loppu varsinkin oli koskettava, enkä ihmettele, miksi monille nousi kyyneleet silmiin, mutta vaikka jokaisella onkin oikeus mielipiteeseensä, minusta se (kuka ikinä olikaan), joka NAUROI kohdissa, joissa muut itkivät, on äärettömän törkeä, lapsellinen ja hmm.. tunteeton.

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #7 : Heinäkuu 13, 2004, 20:00:46 »
Titanic ei kuulu lempileffoihini, mutta kyllähän sen voi katsoa.

Näyttelijät ovat mielestäni panostaneet tähän, sillä eläytyminen on mielestäni hienoa. Vaikka kaikki roolit eivät ehkä olleetkaan kaikkein sopivimmat, on elokuva silti näytelty hienosti, ja kiinnostavuutta lisää se, että se perustuu tositarinaan. Alku on pelottava.

Mitä voisin sanoa, elokuva on ehkä liian pitkä. Sitä ei kovin usein killittää jaksaisi, eikä minulla kyllä kovinkaan usein kiksejä siihen ole. Onneksi. Vaikkakin Cal oli ihku! <3

Musiikki. En muista sitä kovin paljoa, mutta kuitenkin Celine Dionin kappale My Heart Will Go On on todella herkkä, ja kuuntelen sitä mielleläni aina kun se radiosta sattuu tulemaan.

Lempikohtaukseni on ehkä se, kun Rose uhkaa hyppäävänsä laivasta. Se on upeasti toteutettu. Nojuu. mitäpä minä vielä. Kerrassaan kaunis ja melkein kokonaan onnistunut elokuva.
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Poissa Goldenfake

• Contessa
  • Hirnyrkki
  • Roma ♥ Italia ♥
    • Questo inverno finirà
Titanic
« Vastaus #8 : Marraskuu 30, 2004, 20:35:08 »
Titanic: Tylsä elokuva, vai onko?
Kun ajat sitten näin tämän kyseisen elokuvan, oli ihme, etten heti juossut etsimään elokuvasta ja näyttelijöistä lisää tietoa. Ihme oli jopa, etten katsonut sitä silloin kuin vain nelisen kertaa viikossa. Silloin sitä tuli nyyhkytettyä ja kauhisteltua, että: "Kauheaa, tuohan on tapahtunut oikeasti!"

Nyt.. ihmettelen, miksi enää jaksan jauhata kyseisestä elokuvasta.
Onhan se romanttinen jne, mutta kolme tuntia on vähän liian pitkä tuosta noin vaan katsottavaksi. Eiköhän jokainen löydä jonkun uuden parin tunnin toimintapätkän, jota ei ole ennen nähnyt, jos nyt välttämättä haluaa elokuvia töllöttää perjantai-iltana. Ja voittehan te hyvät ihmiset käydä ulkonakin! Itse katsoin kyseisen leffan viimeksi silloin, kun olin sairas, kun ei voinut mitään muutakaan tehdä.

Ja mitä lauluun My Heart Will Go On tulee, Celine on tehnyt loistavaa työtä!  Aluksi en pitänyt siitä kovinkaan paljon, mutta nyt se on ihan kivaa laulettavaa aina, kun tulee tylsää. Kummasti kääntyvät nämä minun mielipiteet..[/b]
Fabrizio: Si, ti desidero, ti voglio con tutto me stesso, dalla prima volta che ti ho visto ti desidero, da settimane ti voglio fino ad impazzirne, e ti amo, io, ti amo, io ti amo e ti desidero e ti amo, potrei urlarlo se vuoi te lo giuro! Si, ti giuro... Nessuno, nessuno potrebbe dirmi che devo vergognarmi: Io amo Elisa!

enetha

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #9 : Joulukuu 02, 2004, 16:06:40 »
Ei missään nimessä suosikkielokuvani, mutta jollain tapaa kuitenkin pidän. Surullinen, kaunis ja jonkin verran siirappinenkin - kyllä. Silloin kun se videolle tuli, taisi olla suosikkielokuvani, mutta ei enää aikoihin. Näyttelijänä en todellakaan Di Capriosta pidä, mutta tuohon rooliin se sopii kyllä todella hienosti. Kokonaisuudessaan suloinen toteutus, vaikkakin ne lavastevirheet pistivät välillä liian terävästi silmään.

Pot

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #10 : Joulukuu 04, 2004, 14:41:18 »
Vielä eilen tähän aikaan se oli lempielokuvani, kunnes näin uusimman Bridget Jonesin eilen. Mutta, siinä varmaankin viehätti ne hienot vanhat puvut, dramaattisuus ja kaikki. Laivaonnettomuudet ovat jotenkin niin... tuhoisia. En kyllä minäkään pitänyt Jackista / DiCapriosta, vaan Fabriziosta. n__n Danny Nucci esitti sitä hyvin. Mutta, mutta, mutta, on vähän vaikea sanoa miksi olin sen fani. Ehkä me kaikki ollaan jossain vaiheessa oltu.

Sharida

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #11 : Joulukuu 04, 2004, 23:44:20 »
En kovinkaan paljon pidä. Ihan katsottavahan se on ja onhan se meillä videollakin. On se moneen kertaan katsottu (noin 5 on minulle sitten monta!) mutta kertaakaan en ole itkenyt. Toden totta se kohta kun joku ukko osuu potkuriin ja "pyörii" loppu matkan ennenkuin osuu veteen niin se saa minut hymyilemään. En tajua mikä siinä on niin kamalan surullista. Se kai että kyseinen leffa perustuu tositapahtumiin mutta silti...! DiCaprion näyttelystä en ole koskaan pitänyt ja en voi sille mitään että pyörittelen silmiäni välillä leffan aikana kun Jack riehuu sen Rosen kanssa. Mutta silti ihan katsottava ja välillä hauskakin elokuva. Varsinkin ne kaikenmoiset kömmähdykset mitä Jack tekee "hienoston" seurassa.

Tellu

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #12 : Huhtikuu 10, 2005, 21:24:17 »
Kyseinen elokuva on minusta liikuttava aivan tuli tippa silmään ensimmäistä kertaa katsoessa. Elokuva oli myös hyvä eli siis nykyään se on minun elokuvieni kolmen parhaan joukossa! Elokuva on ihan hyvä alussa mutta sitten uppoamisen jälkeen näytetään niitä ruumiita jotaka kelluvat vedessä se on kauheaa!! Mutta minä pidin elokuvasta oikein paljon ja katson sitä aika usein. Suosittelen tätä elokuvaa! Joka tykkää tälläisistä tosi tapahtumista ja kauheista sellaisista!

Onnenkeiju

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #13 : Huhtikuu 10, 2005, 21:43:51 »
Kyllä,minäkin pidän kyseisestä elokuvasta erittäin paljon!Jostain syystä huomaan aika uudella katsomiskerralla jotakin uutta,jonka olin jättänyt edellisellä kerralla huomioitta. Minusta on ihanaa kääriytyä jonkun pehmeän viltin sissän nenäliinapaketti vierellä ja katsoa Titanc. Mieluiten katselen sen yksin, koska kun itken...itken oikeasti:) Ja muutenkin jokin siinä tekee sen että se on välttämätöntä että sen katsoo yksin. Yksi surullisimmista leffoista jonka olen koskaan nähnyt. Vielä paremman ja kenties myös mielenkiintoisemman siitä tekee se että se myöskin perustuu tosi tapahtumiin.

Poissa Windy

• Kylän salamurhaaja
  • Hirnyrkki
    • Kylä
Titanic
« Vastaus #14 : Huhtikuu 10, 2005, 23:32:09 »
Täällä on paljon valitettu siitä, että leffa on liian pitkä. Kyseiset henkilöt tuskin pitävät LotRistakaan. Tai ainakaan sen pidennetyistä osista. (4 tuntia yhtä leffaa. Yli 10 jos ne kaikki kolme lasketaan yhdeksi. Eikä minulla edes aika käy pitkäksi.)

Minusta se ei ole lainkaan liian pitkä, mutta minä nyt pidänkin pitkistä elokuvista, joihin mahtuu paljon pikkusälää varsinaisen juonen lisäksi. Ainoa ongelma pitkissä on, ettei aika niiden katsomiseen tahdo riittää. Koko ajan kaikkea muutakin. Vaikka tekisi mieli katsoa, ei ehdi.
Taidan olla niin valtavirtaihminen kuin olla voi, mutta olen aina pitänyt kovasti Titanicin kaltaisista suurista spektaakkelielokuvista. Suuri budjetti, hyvä ohjaaja, hyvät näyttelijät, hienot lavasteet ja edes keskinkertainen juoni. Titanicissa ainakin juoni on juuri tuota keskinkertaista. Mutta Jackin ja Rosen rakkaustarina ei olekaan se, miksi elokuvasta pidän. Se on se kaikki muu sen ympärillä.
Hyvä esimerkki: En ole ensimmäisen kerran jälkeen itkenyt Jackin kuolemaa lopussa. Mutta joka ainoa kerta minua alkaa itkettää, kun orkesteri alkaa soittaa sitä kuuluisaa viimeistä kappalettaan ja kuvataan niiden täysin tuntemattomien ihmisten valmistautumista kuolemaansa. Jotenkin samaistun elokuvassa paljon enemmän niihin pieniin sivuhenkilöihin, joita kuvataan vain ohimennen. Heidän kuolemansa koskettaa enemmän kuin Jackin.

Mutta siis. En ole koskaan ollut Titanicin lumoissa pahimmalla mahdollisella tavalla. Leffassa taisin käydä kahdesti katsomassa ja kotona videolta sitä tietysti tuijotin aluksi moneen kertaan. Soundtrackin tuli hankittua. (Pidän monistakin leffamusiikeista ja tämä kuuluu niihin.) Nyt oli pitkä tauko ennen kuin taas katsoin televisiosta. Kyllä sitä yhä katsoo, mutta ei joka päivä.
Hp-roolipeliä Ircissä!// "Mikään ei kirvoita niin hyvää kirkaisua kuin pöydän poikki tanssiva Sardiini!" //Suomalainen Pratchett-foorumi//Juonittelupelejä

Poissa Miukumauku

• @!
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #15 : Huhtikuu 11, 2005, 14:39:13 »
Krr, Titanic on yhtä kuin ihana.
Tietysti elokuva kestää kauan - mutta kukapa olisi noin järkyttävän ja suuren tapahtuman saanut ängettyä vain puolitoistatuntiseen elokuvaan?
Winslet saa mun pisteeni, DiCaprio taas on - suoraan sanottuna - jotenkin liian lapsellisen näköinen sellaiseen rooliin. Muutoin näyttelee hyvin.
Kumma kyllä, Jackin kuolemaa en surenut sitten YHTÄÄN.
"Rose, lupaa minulle. Lupaa minulle bla bla bla bla"- homma alkoi vähän ärsyttää, mutta elämä on.
Suosittelen katsomaan. <3
But never love. Never happiness. Never love.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #16 : Huhtikuu 11, 2005, 17:55:37 »
Milloin taas titanic ilmestyi kauppoihin? En muista, mutta muistan sen kuinka marisin äidiltä että se ostais sen elokuvan mulle. No, se ei mull sitä ostanu sano vaan ett hän muka ostais sen mulle ja antais mulle sitt kun täytän 12v =/ (ei se sitä mulle voinu ostaa koska siinä oli sellanen kröhöm kohta ja se on aina ollu sille arkapuheen aihe =? ja on edelleen, tosin en minä sitä haluu siltä kuulla tai edes puhuu [jotenkin outoo O.o]). Mutt oon kyll nähny sen elokuvan varmaankin sata kertaa. Oon lainannu DVD:n kirjastosta ja kattonu sen kun veli vuokras sen joskus. Niin ja nähnyt/nauhoittanut pariin kertaan sen tv:stä. En kyll ymmärrä miks sitä niin monta kertaa pitää näyttää. Ihan äskeittäin se tuli kolmoselta tai neloselta.
Mutt, okei, se elokuva oli hyvä. Tosin tympäännyin siihen kun sitä lako tuleen vähän liian usein kaikkialta... mutt, edelleenkään *nauraa* en ole pystynyt katsomaan sitä loppu kohtaa siitä elokuvasta jolloin alettiin jo laittaa ekanluokan naisia pelastusveneisiin. SIitä eteen päin en pysty kattoon tai sitä kohtaa ainakaan jossa ne yrittää kannelle ja on hirvee pakokauhu. Oikeestaan se mist en pysty kattoon alkaa siitä kun Titanic törmää siihen jäävuoreen ja siellä alhaalla tulee hirvee paniikki niille miehille. Siin tulee vain itellekkin sellanen paniikki. Tosin nauroin sitä kohtaa, jossa ravintola alkoi oleen veden peitossa ja ne soittajat vain soittaa siellä vaikka kaikki muut ovat muualla ja yrittävät ängetä veneisiin. Mutt siihen ne naurut taitaa jäädä.
Se pääosan naisnäyttelijä ei ollu musta hyvä. TAi siis... olihan se tavallaan  hyvä mutt joissain kohissa se oli hirvee tekopirtee (tai sitten vain se vaikutti kun ne juoksi pelehtiin sinne alas) sillai etta "haa haa kun on hauskaa juosta pakoon poliisii" jne.
Mutta musta se elokuva ei ole sellainen jota kannattais joka paikasta näyttää hirveen useesti. Siihen kyllästyy kuten mihin tahansa muuhunkin leffaan. =///
"Are we there yet?"
"No"

Ancel

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #17 : Huhtikuu 12, 2005, 20:40:19 »
Jep jep. Titanic on avan ihana elokuva. Sain vasta nyt äsköttäin katsottua sen ihan sekunnilleen alusta loppuun.
Toisaalta pidän tämän elokuvan juonesta. Suloinen rakkaustarina. :9 Hyvin omaperäinen elokuva. Ja tosiaan, ajantappaja. ;) Mutta ei voi mitään, hyvä elokuva, niin hyvä elokuva.
Maisemat ovat siinä minusta aivan ihanat. Aava meri josta loikkii delfiineitä. :D Ihkua. Sekä lavasteet ovat todella hyvin tehtyjä. Osahan on aitoa kuvamateriaalia. Siis siinä alussa kun sitä hylkyä näytetään meren pohjasta. Vähä siistii... Just joo.
Loppu oli koskettava ja - surullinen. Itse sain kyynelet sumentamaan silmäni siinä lopussa, vaikka lopun olin nähnyt varmaan 3 kertaa. Minkäs sille mahtaa, herkkä kun on. Aika kamalaa, perustuu tositapahtumiin. *puistatus* En ainakaan itse haluaisi olla kyydissä. :l Laivakammoinen. :D
Mutta joo, muuta ei voi sanoa tästä elokuvasta kuin ; Koskettava - ihana.

millie

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #18 : Huhtikuu 12, 2005, 22:18:09 »
Titanic on erinomainen elokuva, tosin olen nähnyt sen jo niin monta kertaa, että enää se ei jaksa hirveästi kiinnostaa. Ja olihan se DiCapriokin aikoinaan makean näköinen mies, mutta hohto on siitäkin mennyt...

FashionLight

• Ankeuttaja
Titanic <3
« Vastaus #19 : Huhtikuu 13, 2005, 20:50:13 »
Titanic saa minut itkemään, aina! Eikä sillä väliä. Jos minä alan itkemään, se merkitsee, että minä pidän elokuvasta. Niin on aina käynyt.

Pidän paljon tositarinoista, koska ne ovat ainoat leffat, mitkä saavat minut itkemään, koska ajattelen hänät, jolle se tapahtuu esmi. Titanicissa sille naiselle tapahtuu vaikka mitä. Kate. Eikö se ollut Kate? o.O

VÄHÄN JUONTA!

Alku on hyvin suunniteltu, koska siinä ensin kuvataan pohjassa "makaavaa" Titanicia (olikohan se edes se oikea ja alkuperäinen Titanic-laiva? o.O). Ja sitten Vanha Kate kuulee jotain radiosta Titanicista ja se saa Katen kiinnostumaan, koska Kate oli ollut monia vuosia sitten itse Titanicissa, joka upposi törmättyään jäävuoreen. Kate lähtee laivalle, jossa iso ryhmä yrittää löytää merensydamen, mutta sitä ei löydy merestä, koska merensydän on ollut koko ajan Katella.
Katea ei uskota, mutta (en nyt muista tarkkaan) häntä uskotaan vähän ajan kuluttua ja hän kertoo, mitä tarkalleen tapahtui Titanicissa.
Kate tapaa Leonardon (en muista roolinimeä :/) ja rakastuu tähän, mutta Kate ei saisi olla rutiköyhän kanssa ja vielä, kun on kihloissa miehen kanssa, joka on rikas ja lyö aina välilölä Katea. Titanicissa tapahtuu paljon kaikkea jännää, ennen kun törmää jäävuoreen. Leonardo kuitenkin jäätyy lautalla, jossa Kate on päällää Titanicin hukkumisen jälkeen. Leonardo on vedessä ja jäätyy. Kate löydetään ja hänen "sulhasensa" etsii häntä, mutta ei löydä, koska Kate ei halua niin.
Kun vanha Kate on lopettanut jutun kertomisen, hän heittää Merensydämen kaiteen yli alas. Musiikki tuo tähänkin elokuvaan tunnelman.

LOPPU

Niin. Musiikki. Uii. Ihana My heart will go on, mutta huonokin puoli siinä on: siinä ei lauleta ja rytmi on väärä.. :(

Suosittelen vain niille, jotka pitävät romantiikka elokuvista, muuten ei kannata edes vilkaista..!

Pollexia

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #20 : Huhtikuu 20, 2005, 08:02:46 »
Olen varmasti outo tapaus kun en elokuvasta tykkää. Olen nähnyt kerran ja minusta se oli tylsä. Pienenä luulin että se olisi tosi vanha leffa, mutta nyt kun käsittää jotakin voi sanoa että tehosteet ovat ihan mukiin meneviä. Pidän musiikista ja näyttelijä suoritukset hyviä. Mutta itse elokuva on tylsä.

sanzu

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #21 : Huhtikuu 21, 2005, 17:41:55 »
Ittestäni se oli ihan ok. Se olis ollu parempi jos se ei olis ollu niin surullinen, mut eihän tapahtuneille voi mitää! :(   Purin huultani koko loppuajan sillä en voinut itkeä perheeni keskellä! (kuullostaa ehkä hullulta)   Jos se ois sit viel tapahtunu joskus 100-vuotta sitte (ei silloin varmaa ollu mitää Titanic laivoi) ni aattelisin toisin, sillä laivat olisi vähän paremmassa kunnossa! Muuten leffa oli hyvä!

Yayoi

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #22 : Elokuu 02, 2005, 22:27:33 »
Ihana elokuva. Se on surullinen, muttei saanut minua itkemään. Elokuvat eivät saa minua itkemään. Musiikista plussaa ja siitä, että tietää, että se on oikeasti tapahtunut (en ehkä puhu siitä, mitä tapahtui uppoamisen jälkeen...). Kaunis elokuva, mukavaa ajanvietettä, koska on niin pitkä. En olisi uskonut sen olevan niin pitkä. Näyttelijät suoriutuivat hyvin, ehkä pari kohtaa olisi kaivannut vähän hiomista....

<3: Yayoi

Fiona

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #23 : Elokuu 05, 2005, 14:44:30 »
Aina niin ihana ja koskettava elokuva. Todella hyvin tehty. Sitä jaksaa vielä katsoa vaikka Titanic tehtiinkin vuonna 1997 eli kahdeksan vuotta sitten.
En pysty katsomaan elokuvaa pidemmälle, kohtauksessa, jossa se on törmäämässä jäävuoreen. Siihen loppuu sen katselu. Muutenkin kun se on niin kamalan surullinen. *sniif*

Thelma

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #24 : Elokuu 05, 2005, 17:06:25 »
Titanic on yks parhaimpia elokuvia, mitä mä oon nähny! Mä en yleensä tykkää mistään nyyhkyleffoista, mutta jotenkin Titanic on pakko kattoo aina uudestaan, kun se tulee telkkarista. Koskaan en oo saanu videolle, paitsi puolte, kun se tuli kerran telkkarista kahdessa osassa.... Sitä puolikasta joskus on tullu katottua kun on kipeenä kotona - mutta kyllä se pitää nähä kokonaisena alusta loppuun! :)

Mä en yleensä edes itke leffoja katsoessani, mutta joskus kun katon jotain leffaa yksin, niin saattaa tulla pari kyyneltä...ja varsinkin Titanicia katsoessa!! Se on niin koskettava kertomus rakkaudesta ja siitä, miten kaksi rakastavaista tekee kaikkensa jotta saa olla yhdessä! <3

Ja elokuvan näyttelijät ovat hyviä, varsinkin pääosien näyttelijät: Leonardo DiCaprio Jackin roolissa ja Kate Winslet Rosena. He ovat aivan ihania rooleissaan...
Ainoa henkilö koko elokuvassa, josta en TODELLAKAAN pidä, on Rosen mies, sikamainen hirviö joka ajattelee vain omaa parastaan! Hyi, tekisi mieli listiä äijä aina kun katson elokuvaa! *irvistää*

Jos mun pitäs antaa elokuvalle arvosana, se olisi ehdottomasti 5tähteä! Jotkut ei ehkä pidä elokuvasta, mutta mun mielestä se on i-h-a-n-a!!

Denila

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #25 : Elokuu 06, 2005, 19:37:07 »
Titanic. Ah niin romanttinen, mutta silti niin itkettävä.. Surullista. Olen katsonut Titanicin tavallaan kahdesti, tavallaan en. Mutta siitä elokuvasta todella pidän. Rakastan Jackia, hän on niin ihana resupekka. Myös se tyttö, odotas.. Hmm..En satu muistamaan nimeä, mutta Kate Winsletin  esittämä(tiedän, hän on toinen päähenkilö, en voi hataralle muistilleni mitään!)tyttö, hän hurmaa minut myös. En tiedä miksi. Aa, nyt muistan; Rose! Haluaisin katsoa Titanicin vielä kerran, puristuneena poikaystävän kainaloon ja poppariastia sylissä.

Rakastan vain tuota elokuvaa, sen hyvin tehtyä juonta, sen surullisia kohtauksia. Haluan aina vain katsoa sen uudelleen ja uudelleen. Rakastan sitä!<3

LenaJulia

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #26 : Joulukuu 08, 2005, 21:19:49 »
Titanic on ihana. Niin romanttinen ja surullinen. Mutta ehkäpä kuitenkin liian pitkä, ennen jaksoin katsoa sitä -öö, puoli kuuteen aaamulla?- mutta nykyään en enää kerta kaikkiaan jaksa katsoa sitä. Ei se enää itketäkkään. Minun kohdallani Titanic on loistava esimerkki hyvästä elokuvasta joka on menettänyt makunsa totaalisesti. Yli kolme tuntiset elokuvat ovat vain liian pitkiä. Mutta vaikken sitä enää jaksiais katsoa, se on silti erittäin hyvin tehty elokuva, voitti 11 oscaria eikä syyttä.

faint

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #27 : Helmikuu 04, 2006, 18:35:41 »
Titanic, ah. Upea leffa. En jaksa edes laskea kuinka monta kertaa olen tämän katsonut, mutta aina se jaksaa olla yhtä ihana - enkä ymmärrä tämän leffan kohdalla, kun jotkut sanovat, että se on liian pitkä. Kolme tuntia tuntuu kolmelta minuutilta, enkä koskaan kyllästy kesken Titanicin. Surullinen ja koskettava leffa, ja aina sitä jaksaa toivoa happy endiä vaikka tietää miten siinä lopussa käy. Paras koskaan tehty rakkauselokuva, ja Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet ovat upeita (+ kaikki muutkin näyttelevät hyvin, mutta en muista kaikkien nimiä). Nappivalinnat rooleihin. ^^

My heart will go on on ehdottomasti kaunein rakkauslaulu mitä on koskaan tehty. Ei se muuten ehkä niin sykähdyttäisi (vaikka uskomattoman kaunis onkin, ja Celine Dionilla on ihana ääni), mutta kun sen biisin kuulee, Titanic alkaa pyöriä pään sisällä. Itken koko leffan ajan kun tiedän mitä lopussa tapahtuu.

Kuka on nähnyt jonkun muun Titanicin kuin DiCaprion ja Winsletin tähdittämän klassikon? Katsoin itse viikko sitten Catherine Zeta Jonesin ja Peter Gallagherin näyttelemän leffan, enkä lainkaan tiennyt, miten suhtautua. Ei Titanicista voi tehdä toista leffaa, ei voi, ei ei ei. Tarina oli ihan erilainen (ei kertonut Jackista ja Rosesta), mutta silti. Leffa oli muutenkin aika huono. Tietokoneella tehdyt kohdat olivat niin tietokoneella tehtyjä että niille tuli naurettua. :'D (Esim. kun kuvataan laivan keulaa joka halkoo vettä kulkiessaan - en ole huonommin 2000-luvun teknologialla tehtyä kohtaa nähnyt.) Titanicin törmätessä jäävuoreen tilanne oli liian normaali. Ei siinä tullut edes mieleen tirauttaa kyyneliä. Tilanteesta ei missään vaiheessa saatu tarpeeksi hektistä, jotta se oisi vaikuttanut aidolta. Ja se loppu - ei *piip*. XD (SPOILAA -->) Se mies kuolee, ja Isabel (vai mikä olikaan) on ensin vähän surullinen mutta kun hänen oikea miehensä tulee hakemaan häntä kotiin, hän on niin onnellinen ja iloinen ja pusipusi. Voi Jumala että oli typerä loppu.

[miten niin puolet viestistä offtopiccia?]

Poissa Caccie

• Kahdeksas kuolemansynti
  • Vuotislainen
  • Darkness never take your heart
Titanic
« Vastaus #28 : Helmikuu 06, 2006, 15:41:26 »
Titanic oli ihana elokuva. Ehkä yksi parhaista. Paras kappale oli ehkä My heart Will Go On. 2 kertaa on katsottu. Romanttinen, surullinen ja koskettava. Niin ihana.
I'm not Okey

Nerdie

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #29 : Helmikuu 07, 2006, 16:03:59 »
Titanic. Olen aikonut kauan jo kommentoida tänne, mutta aina on aikomiseksi jäänyt.
Mutta siis, elokuvaan. Kuinkakohan monta vuotta vanha tämäkin leffa sattuu olemaan? Varmasti monta. Se on suoraan sanoen legenda. Niin itse tämä tapahtuma, kuin elokuvakin.

Muistan kuinka eräs kaverini sai Titanicin lainaan serkultaan joskus kun olimme ensimmäisellä luokalla. Kaverini äiti soitteli aina minun äiskälleni, että saahan teidän tyttöne varmasti katsoa elokuvan. Ja sitten katsoimme elokuvaa silmät ymmyrkäisinä, ja ystäväni äiti peitti silmämme ns. "pahoissa kohdissa." Niin, SAATTAA SPOILATA esimerkkinä Jackin ja Rosen legendaarinen autokohtaus. Muistan, kuinka tämä oli tosi jännä leffa ja sitten kehuskelimme muille kavereille että "hahah, mepä ollaan katottu Titanikki." Sellaista silloin.

Parasta Titanicissa on... hmm. Kaikki? No okei, ehkäpä musiikki, tunnelma, tarina ja lukuisat muut kohtaukset. Leonardo DiCaprio on syötävän suloinen, ja samalla Jackin ja Rosen rakkaustarina hipoo jo Romeota ja Juliata. Kate Winsletkin sulautuu upeasti rooliinsa. Surullisin ja koskettavin kohtaus on juuri se, jossa Rose (Spoilaa) huutaa jäätyneen Jackin nimeä, kunnes päästää tämän veteen. Ajatelkaa, kuinka kamalaa olisi jäätyä kuoliaaksi. Ja sen kaiken Jack teki Rosen tähden... tämä Rosen tuleva aviomies (vai oliko hän jo?) olisi varmasti itsekeskeisyyttään tyrkännyt Rosen veteen ja hypännyt itse sille lautalle. XD
Mutta siis. Koskettava, ihana, elokuva-johon-ei-ksokaan-kyllästy ja muutenkin kaikkien Oscariensa arvoinen. Celine Dionin My heart will go on- kappale on maailman kaunein rakkauslaulu, ja on juuri niin ihana Titanicissa. Joo, en osaa muuta kuin toistella ihanuutta.

Parhaita henkilöitä ovat Jackin kaveri (en muista nimeä, en ole pitkään aikaan katsonut) ja Jack itse.
Aloin myös itkemään kohdassa, jossa kaksi vanhusta, nämä mummo ja pappa jäivät sänkyihinsä hyttiinsä, makasivat siinä sängyllä, odottaen veden nousua ja kuolemaa. Käsikkäin. Se oli oikeasti koskettava.
Monesti Titanicia katsoessani alan miettimään, mitä olisin itse tehnyt. Olisinko jäänyt laivaan, odottanut kuolemaa, vaiko hypännyt täpötäysiin pelastusveneisiin? No, ainakin olisin odottanut että kaikki muut naiset olisivat päässeet veneisiinsä, minä sitten viimeisenä jos tilaa olisi jäänyt. Hah, nyt ajattelen näin, mutta siellä laivalla olisin varmasti ollut siinä hädässä itsekeskeisempi kuin kukaan muu.

Eli täytyy sanoa, että yksi maailman parhaista elokuvista. Ei muuta.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
Titanic
« Vastaus #30 : Helmikuu 07, 2006, 17:25:54 »
Titanic, ehdottomasti yksi maailman parhaista elokuvista.

Hmm, mielenkiintoista, että kukaan ei muista Rosen tulevan aviomiehen nimeä, vaikka itselläni tämä on syöpynyt helposti muistiin: ( Tosin meillä onkin kyseinen leffa omana) Caledon Hockley, tuttavallisemmin Cal, kuten Rose tätä kutsuu. Eikä tyyppi suinkaan ole pelkkä paskiainen, vaan minun käy enemmänkin sääliksi tätä, esim. kohdassa jossa Titanicin uppoamisen jälkeen etsii Rosea, mutta ei löydä tätä. Ja sitten kun vanha Rose kertoo, että tämä teki vuonna 1929 itsemurhan, tulee aina kyyneleet silmiin. Ja tiedoksi: Rose ei kuollut lopussa, koska hän näki lopussa unta, jossa hän ja Jack olivat Titanicilla ja matkustajat taputtavat heille. Mutta todella kaunis leffa.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Titanic
« Vastaus #31 : Helmikuu 07, 2006, 17:56:42 »
Titanic on niitä elokuvia mitä pitää suunnileen yleissivistyksen takia olla katsottu. Itse katsoin Titanicin ensimmäisen kerran muistaakseeni kolmannella luokalla, silloin katsoimme sen koulussa. Sen jälkeen olen katsonut elokuvan säännöllisesti aina kun se on tullut televisiosta. Elokuva on todella kaunis ja yksi niistä harvoista elokuvista, jotka saavat minut itkun partaalle niinkin monen katsomis kerran jälkeen.

Jos joku pelkää SPOILEREITA niin varo!
Vaikka Titanicin tarina onkin niin perinteinen on se sitäkin ihanampi. Perinteisellä tarkoitan sitä, että rikkaan perheen tyttö ihastuu hieman vähempi osaiseen poikaan ja he aikovat elää onnellisen lopun, mutta kuinka käykään poika kuolee ja tyttö jää kaipaamaan häntä. Noh, mitä perinteisempi sitä parempi..

Ehodttomasti paras kohta elokuvasta on kohta, jossa Jack ja Rose ovat laivan kannella siellä aivan kärjessä (miksi sitä ikinä pitäisi sanoa..) ja Jack nostaa Rosen ilmaan ja tulee tämä 'minä lennän!' -lausahdus. Se on todella kaunis kohta. Ja sitten se musiikki. Se on aivan ihanaa. Celine Dionen My heart will go on on varmasti yksi maailman kaikkeuden ihanimmista kappaleista. Sitä pystyy kuuntelemaan paljon, eikä siihen kyllästy. Kappale on vain jotain niin ihanaa.. Muutenkin elokuvassa on loistavat musiikit.

Lainaus käyttäjältä: "castlevania"
Ja tiedoksi: Rose ei kuollut lopussa, koska hän näki lopussa unta, jossa hän ja Jack olivat Titanicilla ja matkustajat taputtavat heille. Mutta todella kaunis leffa.

Minä olen käsittänyt tuon lopun aina niin, että Rose kuolee. Hän oli saanut kerrottua tarinan matkastaan ja rakkaasta Jackistaan. Sekä siinä pöydällähän oli niitä valokuvia. Niissä ainakin oli kuva kun Rose ratsasti hevosella "kuten miehet", Jackinhan piti opettaa Rosea ratsastamaan kuin miehet. (okei.. tämän tajusin kun kaveri kertoi..) Sitten kun hän kuoli(/nukahti) hän näki kuinka hän ja Jack olivat onnellisia tanssimassa laivalla. Tämän minä käsitin niin, että siellä jossain lopussa kaikki ovat onnellisia. Rose menetti Jackin, mutta he tapasivat jossain kuitenkin ja olivat onnellisia. No jaa en tiedä miten se loppu on tarkoitettu, mutta nuin minä sen olen ymmärtänyt..
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

liquirizia

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #32 : Helmikuu 07, 2006, 21:40:08 »
Juu on se titanic ihana leffa ja se on "pari" kertaa tullut katsottuakin. mutta enemmän olen lukenut Titanic aiheisia kirjoja! niissä saa tietää tosiasioita Titanicista ja sen matkustajista. Aika liikuttavaa lukea jonkun viimeisistä hetkistä. Voin oikeastaan suositella kaikille lukea esimerkiksi Walter Lordin: Titanicin kohtalon yö ja Ulla Appelsinin: Titanicin tuntematon lapsi. Molemmat täysin totta ja niissä ei ole keksittyjä hahmoja (toisin kuin elokuvassa mm. Jack ja Rose) Lukekaa ihmiset lukekaa!!! ;D

Poissa Windy

• Kylän salamurhaaja
  • Hirnyrkki
    • Kylä
Titanic
« Vastaus #33 : Helmikuu 08, 2006, 15:21:18 »
Kommentoinkin jo täällä aikaisemmin pitäväni leffasta, mutta oli pakko päästä kirjoittamaan nyt, kun on nähnyt noita uudella DVD:llä julkaistuja poistettuja kohtauksia. Ymmärrän kyllä niiden pois jättämisen, kun nytkin leffan pituudesta valitettiin, eivätkä ne nyt niin kovin tärkeitä edes useimmat ole. Mutta esimerkiksi Titanicin kohtalonyön lukeneelle ne ovat tuttuja, laivalta selviytyneiden kertomuksiin pohjautuvia ja siten aitoja tapahtumia. Leffaan oli näköjään tarkoitus jopa ottaa mukaan pieni pätkä siitä aivan Titanicin lähellä olleesta Californianista, jonka sähköttäjälle Titanicin sähköttäjä äksyili uppoamisiltana.
Ja Fabrizion ja Helgan rakkaustarina oli myös suloinen. Kumpikaan ei kunnolla tajua, mitä toinen puhuu.
Vaihtoehtoisesta lopusta en niinkään pitänyt, sillä kävi sääliksi sitä timantinetsijää. (Jonka nimi ei nyt jostain syystä suostu pälkähtämään päähän.)

Tuosta lopun Rosen kuolemasta. Kyllä hän siinä varmasti kuolee. Huomasin tänään erään kiintoisan seikan, kun tämän topicin innoittamana päätin taas Titanicin katsoa. Kun sitä lopun laivakohtausta katsoo tarkkaan huomaa, ettei taputtavien joukossa ole ainoatakaan selviytyneistä. Kaikki upposivat laivan mukana. Koska jos näin ei olisi, niin sieltä löytyisi varmasti vähintään Molly Brown, josta Rose piti.
Hp-roolipeliä Ircissä!// "Mikään ei kirvoita niin hyvää kirkaisua kuin pöydän poikki tanssiva Sardiini!" //Suomalainen Pratchett-foorumi//Juonittelupelejä

damis

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #34 : Helmikuu 08, 2006, 17:01:18 »
En osaa kuvailla Titanicia sanoin. Loistava, upea ja mahtava kuulostavat niin kliseisiltä ja teennäisiltä. Vaan kun muitakaan sanoja en tunnu keksivän, niin nuo saavat kelvata.
Kyllä ohjaaja osasi... Titanicissa on sitä jotain, jota jokaisesta elokuvasta tulisi löytyä (vaan harvoistapa sitä löytyy). Ehkä se on se tarina, tuo rakkaustarina ja ennen kaikkea se tositarina. Elokuvan loppupuoli vetää kyllä naaman vakavaksi, ja laittaa todella miettimään. Upeaa...

Ja tuo ensimmäinen viesti, jossa elokuvan juonta oli selitetty, piristi päiväni ;D

Lovisa

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #35 : Helmikuu 10, 2006, 21:51:51 »
Ainoa elokuva jonka jälkeen olen itkenyt kunnolla :D. vaikka katsoinkin sen viimeksi 3 luokalla ja olen nyt seiskalla :)  se on koskettava tarina. Vielä kun se on totisentotta ollut joskus.

Neruri

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #36 : Helmikuu 11, 2006, 19:26:24 »
Siitä on pitkä aika kun Titanicin viimeksi katsoin. Joka kerta kun olen katsonut sen, olen itkenyt melkein koko elokuvan ajan ensimmäisen katselukerran jälkeen. Fanitin tätä elokuvaa joskus neljännellä hirveästi. Voisinkin katsoa sen taas joku päivä.

Minusta ne eräät ensimmäisen luokan ihmisiet olivat kerrassaan kamalia, varsinkin Cal. Minusta Jack ja Rose oli ihana pari, mutta ei se Leonardo DiCaprio niin söpö ollut, ihan ok-näköinen vaan. Minusta Rose oli ihanin hahmo ja Kate Winslet on hurmaava näyttelijätär.
Pidän tästä leffasta todella paljon, jo sen musiikki saa minut nyyhkimään. ._. Loppu on kamalin, varsinkin kun se on tapahtunut oikeasti niille laivan matkustajille (nojoo, paitsi Jackille ja Roselle ;>).

Chyne

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #37 : Helmikuu 13, 2006, 11:24:13 »
Ennen kuin aloitin, niin täytyy huomauttaa tuosta Angelon aloitusviestistä, nimittäin en ollenkaan tiennyt miksi Rose siinä lopussa heitti Valtameren sydämmen mereen. Luulin vain, ettei hän halunnut antaa sitä etsijöilleen ja piilotti muistonsa sinne missä oli kokenut tämän kaiken, sinne minne Titanic oli lopulta uponnut - mereen... Ja näin hautasi asian ikuisesti, paitsi Jack ei koskaan unohtunut. Hän säilytti sydämessään elämänsä rakkauden.

Tämä on yksi niistä leffoista, joista itken vieläkin. En voi sille mitään, mutta tuo tarina koskettaa niin syvälle että jää varmaan kohta arpi siihen paikkaan jos vielä katon kyseisen leffan.
Kun enimmäistä kertaa näin Titanicin, olin 11-vuotias. Olin melkein peittoni alla loppukohtausten aikana, ja en päässyt siitä traumasta yli puoleen vuoteen.. Oli kyllä ihan kamalaa. Muistan vieläkin kaikki ne painajaiset, jotka tuli.. Joskus olin itse Rose ja rakastuin Jackiin.
Sitten joskus olin hänen kanssaan sukellusveneessä ja muistan kuinka jumituin kiinni siihen pyöreään kanteen, mistä pääsee ulos :D
Jack hukkui siis, koska en itse päässyt ulos.. xD Vaikka en oikeasti ole mitenkään lihava, jumituin vain niin totaalisesti kiinni.

Romanttisin kohta koko elokuvan aikana, on se kun oli auringonlasku. Jack seisoo laivan keulassa ja Rose tulee hänen takaansa. Kun he "lupautuvat" toisilleen ja Jack ohjaa tyttönsä keulaan.. lentäen korkeammalle ja korkeammalle.
Oli se ihana leffa, mutta hirveän mielelläni en kestäisi kattoa joka päivä putkeen - varsinkin kun siitä loppukohtauksesta ei koskaan meinaa tulla loppua. Ja sitten aina toivois, että Jack selviytyis vaikka tiedetäänhän miten siinä sitten käy :)

Myar

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #38 : Helmikuu 21, 2006, 13:22:00 »
Titanic on yksi typerimmistä elokuvista, joita olen nähnyt... liian monta kertaa! En tajua miten olen joskus jaksanut tuhlata aikaani yli kolme tuntia katsoakseni moisen tekeleen. Elokuvana sinänsä onnistunut, mutta minun makuuni turhan dramaattinen... Sitäpaitsi alku on erittäin pitkästyttävä.

Näyttelijävalinnat ihan ok. Leonardo onnistuu hyvin eläytymään rooliinsa, ja hänen suht hyvien näyttelijäntaitojensa vuoksi, elokuva oli joskus jotenkin katsottava. Ainoastaan säälittävä faniuteni aikoinaan sai minut katsomaan tämän elokuvien legendan!

Rahaa elokuvaan on kieltämättä upotettu mallikkaasti, mutta kyllä se on näköjään tehnyt tehtävänsä, ainakin muiden kommenteista päätellen. Sille joka tykkää draamasta ja romantiikasta elokuva voi olla suositeltavissa. Tosin telkkarissa sitä ei tarvitsisi välttämättä enää näyttää. Eiköhän kaikki kiinnostuneet ole nähnyt sen jo vähintään 3 kertaa.

Kuunsirppi

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #39 : Helmikuu 25, 2006, 18:23:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Nerdie"

Parhaita henkilöitä ovat Jackin kaveri (en muista nimeä, en ole pitkään aikaan katsonut) ja Jack itse.
Aloin myös itkemään kohdassa, jossa kaksi vanhusta, nämä mummo ja pappa jäivät sänkyihinsä hyttiinsä, makasivat siinä sängyllä, odottaen veden nousua ja kuolemaa. Käsikkäin. Se oli oikeasti koskettava.

Jackin kavereita olivat Fabrizio ja Tommy, mutta Fabriziota näytettiin enemmän, ja ne mummo ja pappa olivat ykkösluokanmatkustajat Ida ja Isidor Straus. Oikeasti he menivät käsikkäin kansituoleihin, mutta oikeassa Titanicissa tuo pariskunta oli. Joku kertoi lukeneensa Walter Lordin: Titanicin kohtalonyö. Se on todella hyvä kirja, lainauksia, hirveästi pieniä yksityiskohtia ym. Tosin kirja on tehty vuomma 1955, mutta Titanic elokuvana.

Koskettava, mitä muuta tuosta ihanasta leffasta voi sanoa, Jack on ihku, ja Rose. Kate ja Leo näyttelevät hyvin. Lempparini oli Gloria Stuart. Mua säälittää välillä se Cal.  Mutta Murdochia näyttelevä joku mies, on kaikista parhain! katsoin ekan kerran 7-vuotiaana, en oikee uskaltanu vielä sillon kattoo, mutta nyt katon sitä aika paljon, kaveri kun on titanicfani. Poistetut kohtaukset sillä uudella DVD.llä on parahaita. <3 Mutta siis tää on ihana nyyhkylefa. <3

Silvara

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #40 : Helmikuu 27, 2006, 16:50:38 »
Voi, Titanic. Se niin legendaarinen ja suosittu elokuva.
Ensimmäisen kerran näin sen aika nuorena, joten se oli aika outo minulle, enkä välittänyt sitä. Mutta nyt se on oikeastaan tosi hyvä, ainakin niiden parin katsomisen perusteella. Melkein ällöromanttinen.

Mielestäni näyttelijät olivat oikeat rooleihin (varsinkin DiCaprio) ja tarina oli niiiin ihana ja surullinen. Aivan itketti:) Varsinkin se kohtaus jossa Rose ja Jack ovat kannella ja "lensivät". Ja se törmäys kohtaus oli kanssa hyvä.

Ja musiikki oli minusta hyvä. Eikös se ollut C. Dion? (miten se nyt kirjoitetaan). Se tunnari on niin kaunis...

Joo, niinkuin joku jo sanoi, elokuvassa ei ole säästelty rahan kanssa, mutta hieno siitä tuli:)

Raindrops

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #41 : Maaliskuu 06, 2006, 17:14:48 »
Titanic, katsoin sen taas kerran eilen illalla. Enkä säästynyt tältä kertaakaan kyyneliltä, se jaksaa aina olla yhtä koskettava.

Tarina on mielestäni todella kaunis, romanttinen ja dramaattinen. Elokuva vain on aivan henkeäsalpaava, enkä ole vieläkään nähnyt elokuvaa, joka voittaisi Titanicin.

Näyttelijät elokuvassa ovat aivan loistavia, esimerkiksi Kate Winslet sopii Rosen rooliin täydellisesti. Jopa hänen kasvonpiirteensä ovat yhtä klassiset kuin elokuvan tunnelmakin. Jack taas. Oih, Leonardo di Caprio tekee tässä kyllä elämänsä suorituksen. Ja oikun hän on herttainen ja hyvännäköinen. Ei komea, vaan sellainen poikamaisen ihana. ^^ (sen jälkeen kun pienenä näin kyseisen elokuvan ensimmäisen kerran, fanitin monta vuotta Di Capriota. p_P )

Kuvaus ja elokuvan ohjaus on onnistunut myös erinomaisesti. Elokuvassa on paljon upeita auringonlaskuja. Titanic on kuvattu hyvin selkeällä linjalla, eikä siihen ole yritetty tunkeakaan mitään erikoisia kuvakulmia. Ja mielestäni se on hyvä, koska muuten elokuvan tunnelma olisi mennyt pilalle.

On nin ihmeellistä, miten tämä näyttelijäkaarti, ohjaaja ja kaikki muutkin elokuvaa tekemässä olleet ovat saaneet vangittua kaikkia tunteet valkokankaalle ja välitettyä ne katsojille. Itse ainakin itken monessakin kohtaa.. viimeiset puoli tuntia silmät ovat koko ajan aivan vetiset.

Saattaa spoilata.
Kaikista surullisin kohta mielestäni on se, kun Rose menee pelastusveneeseen, ja katsoo Jackia. Se kohtaus on upea ja Di Caprio saa roolihahmonsa tuntumaan niin todelliselta. Jack näyttää niin surevalta, kärsivältä. Toinen on tietysti se, kun Rose päästää Jackin kädestä irti. Koko tarina on vain niin epäreilu, he tunsivat niin syvästi toisiaan kohtaan.

Taidan kohta pillahtaa itkuun. Ja minä en muuten kovin pienestä itke. Taitaa olla ainut elokuva joka on koskaan saanut minut itkemään.

Ja kyllä, kyllä vain. Rose kuolee lopussa. Käsittääkseni ideana on, että Rose pääsee tarinan kerrottuaan takaisin rakkaansa luokse, aivan niin, kuten oli Jackille oli hänelle ennen kuolemaansa sanonut, että Rose kuolisi vanhana vuoteessaan, ei näin, ei täällä. Ja Rose lupasi, ettei koskaan luovuttaisi. Niin kuin ei tehnytkään.

Raindrops

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #42 : Maaliskuu 06, 2006, 17:18:52 »
Lainaus käyttäjältä: "MiukuMauku"

Winslet saa mun pisteeni, DiCaprio taas on - suoraan sanottuna - jotenkin liian lapsellisen näköinen sellaiseen rooliin.

- Mielestäni Jackin taas kuuluu olla juuri sellainen. Mielestäni taas elokuva ei olisi mikään js siinä olisi joku Bondin tyylinen mies. Hyhhyh.

Qiar

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #43 : Huhtikuu 16, 2006, 19:49:08 »
Katsoin Titanicin tänään aikaisemmin. melkein purskahdin itkuun, kun jack kuoli ja vanhempi Rose kertoi loput tarinastaan... vaikka olenkin nähnyt se jo monta kertaa. Titanic on .. no, miten sitä nyt kuvailisi.. koskettava, romanttinen ja silleen.. (niinkuin monet ovatkin jo sanoneet..)
 ja nyt tekisi niiiiiiiiiiiiiiiin mieli katsoa se uudestaan ja uudestaan...

(tais tulla aika sekavasti, mutta älköös antako sen häiritä !! ^^ )

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
Titanic
« Vastaus #44 : Huhtikuu 24, 2006, 15:42:11 »
Olen nähnyt kyseisen elokuvan monta kertaa televisiosta. Ihan loistava se on, vaikkakin hyvin surullinen. Minusta elokuvasta ei kovin hyvin edes erota, että se on ennenvanhaan tapahtunut, sillä siinä on värit jne. Vaikka elokuva onkin surullinen, on siinä myös paljon hauskojakin tapahtumia ja myös huumoria on kiitettävästi. Erityisesti se Rosen "Stars"-repliikki, kun ne oli siinä vanhassa autossa Jackin kanssa oli hirveän hauska.

Näyttelijät ja kuvaus olivat minustakin hyvin onnistuneita. Myös musiikki oli hyvää. Pidän aivan valtavasti siitä kappaleesta, joka silloin tällöin tulee radiostakin (en muista kappaleen nimeä).
Terve kaikille!

Bettiina

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #45 : Kesäkuu 01, 2006, 14:21:31 »
Maailman ihanin leffa. Kyllä se näin on. Olen katsonut sen niin monta kertaa, että ei oikeesti voi tietää. Varmaan jotain 30? kertaa. Siinä leffassa kiehtoo kyllä ihan kaikki. Se laiva on niin upea, aikakausi, tragedia ja elokuvan juonen rakkaustarina. Joskus pienempänä minä olin ihan koukussa, ja olen minä jollain lailla edelleen.

Meillä on kotona muutenkin kaikkia erilaisia dokumenteja siitä oikeasta Titanicista ja nettiäkin on sen tiimoilta tullut koluttua. Minua vaan kiehtoo todella koko Titanic ja sen kohtalo yms. Ehkä minä olen vähän pimahtanu, en sitte tiiä. :P Olisi ihana joskus käydä siinä Titanic-museossa, olikohan se Englannissa ainakin joskus. Vois vaan olla aika spooky. :S Kirjallisuuttakin aiheesta olisi tarkoitus kesällä lukea. Ja leffa katotaan tietty.

Elokuvan ehdottamana fanina haluankin suositella sitä 4 levyn erikois- DVD-julkaisua. Itse tässä vähän aikaa sitten ostin (osittain koska se video meni hajalle - liikaa katsottu? ;P) ja oon nyt jo vähän katsonut niitä ekstroja ja kyllä olen tyytyväinen. Jos vaan rahat saa niin ehdottomasti ostamaan.
Ja leffan soudtrackkin on tullut ostettu ja sitäkin suosittelen! On vaan niin ihanaa se musiikki, ihan fiilistelyä. Tykkään kun siinä on niitä huiluja ja viuluja vai mitälie. Se on jotenkin sellaista ihanan irlantilaisen kuulosta ja niiin surullista. Aina tulee tippa linssiin. :'/ Ja tietenkin ihana My heart will go on. :9
Mistäköhän saisi vielä semmoisen julisteen seinälle, semmonen iso? Semmosen kyllä voisi ostaa, olisi niin ihana.

Kyllä maailman paras leffa mielestäni ja ehdottomasti lempielokuvani. Kestosuosikki (jo kohta 10 vuotta), ei ikinä kyllästy. Siinä on oikeastaan kaikkea mitä pitääkin. Ansaitsee ehdottomasti kaikki 11 (!!) Oscariaan. :D (Taisi mennä vähän liian hehkuttamiseksi. ;P)

Maaffu

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #46 : Kesäkuu 05, 2006, 12:21:38 »
Tykkään kyllä leffasta  juu. Yleensä en tykkää kovin romanttisista leffoista, mutta Titanic kyllä kosketti, ehkäpä siksi, että on oikeasti ollut laiva nimeltä Titanic, laiva joka on uponnut merten syvyyksiin. Katsoin leffan tuossa pari kuukautta sitten ensimmäisen kerran, enkä ennen ollut melkein kuullutkaan mistään Titanicista, mutta nyt joka paikassa kuulen mainittavan siitä. Radiossa, telkassa, lehdissä ja joka paikassa. Joo, ihminen kuulee sen mitä haluaa kuulla. ^^
Mutta ihan hyvä leffahan tuo oli. Surullinen, aiakin lopussa. Ja se musiikki.<3 Ihanaa.  Harmittaa vaan, kun en kahden katsomiskerran aikana ole nähnyt, kun joku mies putoaa potkureihin .Kun kaikki puhuu siitä. x) Eli pitää katsoa leffa uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Jos en löydä sitä kohtaa. Ja muutenkin. Joo.

OFF/ Pikkusiskoni luulee, että oikeassa Titanicissa olivat myös henkilöt Jack ja Rose. Juttelin leffasta kaverini kanssa puhelimessa, ja viewressä oleva pikkusiskoni tuumasi, että "Ei ne typit oikeesti kuollu. Sillon sata vuotta sitten siellä laivassa oli eri näyttelijät." x) jee. /OFF

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
Titanic
« Vastaus #47 : Kesäkuu 05, 2006, 12:48:26 »
Lainaus: Harmittaa vaan, kun en kahden katsomiskerran aikana ole nähnyt, kun joku mies putoaa potkureihin

Saanen avittaa, se kohta on melko lopussa siinä kohtaa, kun laiva on jo kohonnut suunnilleen pystysuoraksi ja yksi mies putoaa huipulta ja osuu potkuriin ja vetää sitten voltteja mereen :I
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Miss L

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #48 : Kesäkuu 15, 2006, 14:35:56 »
Katsoin Titanicin ekan kerran kun olin ehkä viisi. Meitä oli siinä neljä pikkuihmistä. Joku taisi olla lukemassa meille tekstejäkin, että tajusimme jotain. Silloin leffa oli lähinnä ahdistava. Eikä tajunnut sen hienouksia, se oli vain ahdistava. Pelkäsin laivoja sitten vähän aikaa ja toivoin, että kumpa ei nyt lähdettäisi Ruotsiin tai Tallinnaan laivalla. Sitten pelko vain katosi. Ja silloin ihmetteli sitä kohtaa, missä Rose vetää kädellään jäljen siihen huuruiseen ikkunaan. Meille taidettiin selittää, että "ne vaan leikkii" tai jotain. 5-vuotiaana myös purin kynteni ihan lyhyiksi, kun jännitin, että mitä tässä elokuvassa oikein tapahtuu. Semmoista "hui kauhiaa"
-vouhotusta se oli koko ajan.
Sitten katsoin sen uudestaan merkittävästi vanhempana, bestikseni kanssa meillä kotona koulun jälkeen. Tajusin, että sehän on oikeasti hyvä leffa. Visuaalisesti kaunis ja romanttinen. Roolihenkilöistä en kuitenkaan pitänyt vieläkään. Enkä pidä nytkään. Toisella katselukerralla huomasi myös uusia juttuja. Just sen potkuriin putoajan ja sen, kuinka yksi äiti vain laittaa lapsensa nukkumaan, mutta pakenee itse.
Ylipäätään Titanic on hyvä leffa. Ei se ehkä henkilökohtaiseen top-10:neen mahdu, mutta tällaisista "hömppäleffoista" ehdottomasti paras.

- Anteeksi epäselvyyteni

Bettiina

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #49 : Kesäkuu 15, 2006, 16:26:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Miss L"
 Just sen potkuriin putoajan ja sen, kuinka yksi äiti vain laittaa lapsensa nukkumaan, mutta pakenee itse.

Ylipäätään Titanic on hyvä leffa. Ei se ehkä henkilökohtaiseen top-10:neen mahdu, mutta tällaisista "hömppäleffoista" ehdottomasti paras.

Miten niin se äiti laittaa lapsensa nukkumaan ja itse pakenee? Ei se minun muistaakseni näin mennyt. (Leffan olen katsonut triljoona kertaa ja viimeksi pari viikkoa sitten?) Ei sieltä tietääkseni päässyt edes pois ja äiti halusi rauhoittaa lapsiaan laittamalla heidät 'vain' nukkumaan. Ei siinä kuitenkaan näytetä sen äitin kohtaloa?

Titanicia en kyllä missään nimessä luokittelisi 'hömppäleffaksi' ! Se, että siinä on pääosassa rakkaustarina, ei tee siitä 'hömppäleffaa', joka olisi mielestäni romanttinen komedia,jossa on onnellinen loppu eikä sen ole tarkoituskaan olla kauhean vakava. Voiko todellakaan sanoa, että Titanic täyttää kumpaakaan?

Anteeksi pilkunviilaukseni. Oli pakko saada sanoa. :)

Shannerie

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #50 : Kesäkuu 21, 2006, 19:57:35 »
Todella harvinaislaatuinen elokuva! Tykkään älyttömästi. Oon nähnyt monta kertaa, mutta silti on aina pakko katsoa uudestaan! Juoneen jää joka kerta koukkuun, vaikka tietää jo ulkoa sen... Taitavat näyttelijät ja todentuntuinen tarina. Katson tämän aina uudestaan, vaikka loppujen lopuksi tuntuukin sen jälkeen aivan kamalalta. Meillä on tämä videona. My heart will go on- on tosi kaunis kappale ja juuri sopiva Titaniciin.

Chariela

• Ankeuttaja
Re: Titanic
« Vastaus #51 : Kesäkuu 22, 2006, 00:24:21 »
Joka voitti kapSanoisin K-7 elokuva. Suunnilleen, mutta on koko perheen elokuva.

Anteeksi nyt vain neitiseni mutta Titanic on K-15, ja hyvästä syystä. Onpa seitsemän vuotiaiden kiva katsella kuolleita ihmisiä vedessä ynnämuualla! Ihmisten kirkuna, melkein kuolema, aseet, rakkaan jättäminen, musiikki ja itku! Sopiipa hyvin seitsemänvuotialle. Mietis nyt vähän tytteli! (TAi jos oot poika niin Herraseni)

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
Titanic
« Vastaus #52 : Kesäkuu 25, 2006, 21:49:45 »
Sisältää spoilereita

Minä pidän tästä elokuvasta kaikkine kliseineen ja hömppäpömppineen.
Elokuvan juoni on keksinkertainen rakkaustarina, mutta se on raamitettu ihanasti elokuvaan sopivaksi.

Kun elokuva ilmestyi, olin niin nuori, etten päässyt itse elokuviin sitä katsomaan. Nyt harmittaa, olisi ihana kokea Titanicin viehätys valkokankaalla. Muistan, kun katselin joskus Siilinjärven vanhassa elokuvateatterissa Titanicin julisteita ja huokailin, että olisi kiva päästä katsomaan. Äiti totesi, että olen liian nuori. ^^

Sain Titanicin myöhemmin VHS;nä ja voi että sitä ihanuutta. Muistan, kuinka minua nolotti katsoa yhdessä äidin kanssa Rosen ja Jackin lemmenkohtausta. Vaan ei sillä, hävettää se vieläkin.

Minusta Titanicin hienoimmat ja koskettavimma kohdat eivät koske niinkään Rosea ja Jackia, vaan kohtauksia siitä, kun laiva uppoaa ja ihmiset jäävät hytteihin. Anderson kääntää kellon oikeaan aikaan, vanha pari jää yhdessä makaamaan hyttiin, äiti kertoo lapsilleen satua ihmisistä, jotka elävät onnellisesti laaksossa. Nämä ovat kohtauksia, joissa tekee mieli tirauttaa pari kyyneltään. Olen ehkä siinä mielessä outo, että en ole itkenyt kuin kerran Titanicia katsoessa ja silloin minulla oli PMS:ät pahimmillaan. Silloin itkin juuri edellä mainitsemissani kohdissa.

Nuorempana sitä hekummoi Titanicia siksi, koska siinä oli mukana ihana DiCaprio. Nyttemin olen kuitenkin todennut herra DiCaprionin varsinaiseksi omahyväiseksi limanuljaskaksi ja pitkäksi aikaa elokuvan hekummointi stoppasi. Sittemin olen keskittynyt juoneen ja itse tarinaan.

Ostin tässä jokin aika sitten Titanic special DCD:n, jossa on mukana "Näin tehtiin Titanic materiaalia." Kyseessä ei ole tämä 4-levyinen hirvitys, vaan perinteinen elokuva parilla lisäpalalla höystettynä. Elokuvaan tuo uutta ulottuvuutta se, kun tietää, miten jotkin tietyt kohdat on tehty.

Lopuksi haluan tuoda esille kantani Rosen kuolemasta. Minusta Rose ei kuole, sillä se olisi liian kliseistä, kaiken päälle. Windy sanoi tuolla aiemmin, että Rosen unessa olisi mukana vain ihmisiä, jotka kuolivat. Minulla on kuitenkin mielikuva, että paikalla on joku, joka jäi henkiin. Mutta tämä on vain mielikuva, ei mitään faktaa. ^^
Pakko on paras muusa.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #53 : Kesäkuu 27, 2006, 12:42:40 »
Elokuva on mielenkiintoinen ja pelotttava. Olen katsonut sen muutaman kerran ja pidän siitä. Titanichan on tositarina, mutta elokuva on hyvin tehty. Siis kaikki on kuvattu ja tehty erittäin hyvin.
Yksi parhaita leffoja, mitä minä olen nähnyt =)
xD

Madvampire

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #54 : Heinäkuu 16, 2006, 23:20:23 »
(Spoilaa.......)

ihih...en voi edes lukea nimeä Titanic ilman että ihania muistoja tulee mieleen. Titanic on niin ihana katsoa myöhään illalla kaverin vieressä. Rakastin sitä paljon, vaikka minulla ensin olikin ennakkoluuloja sitä kohtaan.

Leonardo oli niin hyvä näyttelijä, ja Jack niin ihana hahmo että olin koko ajan hymy huulilla (ennen loppua tietysti).

Vaikka toki elokuvassa oli naurettaviakin kotia, kuten Rose ja se korun pudotus. Tarina itsestään oli todella ihana. Rose elokuvan alussa oli todella mielenkiintoinen.

Pidin paljon kohtauksesta jossa Jack pelasti hänet ku nhän meenasi tippua. Pidin myöskin juhla kohtauksessa jossa tul iselväksi kuinka paljon hauskempaa ala luokissa matkustavilla oli. Myöskin Rosen ja jackkin juoksu kohtaus oli ihana, se nauru oli niin tarttuvaa.

Kun laiva alkaa upota alan heti ainahirveen herkäksi ja roikun kaveri parassani väkisin (niinkun tosin  teen aina...) vaikka tiedän täysin mitä tapahtuu alan aina miettimään jos yhtäkkiä kävisi toisin.

Kohta missä Rose jäätyneenä laulaa on todella ihana, se tulee ensimmäisenä aina mieleen. Vaikkakin olemme vetäneet elokuvasta vitsiä kavereideni kanssa ei se poista sen surullisuutta. Pidin todella paljon myskin lopusta jossa Rose kävelee nuorena odottavan jackkin luo ja ottaa tämän kädestä kiinni. Se oli niin ihana, ja ku nkaikki matkustajat ovat siellä yhdessä, elossa taputtamassa heille,iih <3

// Martina paiskasi punaisella spoilerimerkintää, jotta se erottuisi paremmin.

SuZa

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #55 : Elokuu 12, 2006, 13:54:46 »
Ooh, löysinhän mä tänki topicin täältä<3
 Niin Titanic on aivan ihana elokuva. Näyttelijät osaa roolinsa hyvin ja elokuva on suunniteltu perinpohjaisesti. Aina meinaa tulla itku siinä kohdassa kun Jack hukkuu. Loppu on ihanan jännittävä ja alku leppoisa. Jossain vaiheessa elokuva on hauska jossain vakava. Maailman ihanimpiin leffoihin kuuluu tuo Titanic<3

Poissa Herttuatar

• Sekopää
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #56 : Elokuu 21, 2006, 15:26:00 »
Minäpä järkytän teitä kaikkia: olen kolmetoista, juuri aloittanut ylä-asteeni, ja katsoin eilen ensimmäisen kerran elämässäni Titanicin. Voi kuulostaa oudolta.... O_o

Joka tapauksessa. Huomasin, että elokuva oli turhan pitkä. Kolme tuntia ja 15 minuuttia? hyvänen aika, koko juttu olisi saatu mahtumaan kahteen tuntiin täysin suruttomasti. Jack ja rose olivat hieman tavanomaisia hahmoja, mutta näyttelijät kyllä suoriutuivat kuta kuinkin hyvin.
Mikä sitten tekee tästä keskinkertaiselta kuulostavasat elokuvasat 11 oscar-palkinnon arvoisen?
Titanic on oikeasti ollut olemassa. Se on uponnut, vienyt mennessään perheitä, miehiä, vaimoja, lapsia ja vanhuksia. Se todella törmäsi jäävuoreen juuri noin.
Aikamoinen pohja tarinalle vai mitä?
Mutta elokuvan tunnelma, sen vakuuttelut, että "Titanic on uppoamaton" saa jotenkin miettimään, millaista se on oikeasti ollut.
Ajatellaanpa nyt vaikka sitä kapteenia.
Se oli niin itsevarma, että vaikka oli saanut jäävuori varoituksen, se vain lisäsi vauhtia. eikä miehistö ilmoittanut mielestäni tarpeeksi selvästi matkustajille tilanteesta.
Ja sitten se 1. ja 2. luokka.
"Puolet näistä ihmisistä kuolevat!"
"Ei ainakaan parempi parempi puoli."
Silloin han oli vielä sellaista sääty hömpötystä. miten ihmiset voivat olla eriarvoisia?
No kuitenkin. Olet laivassa joka uppoaa millä hetkellä hyvänsä, eikä sinulla ole edes pelastautumis mahdollisuutta! Toedät kuitenkin, että joillakin on. Ja mikä sen mahdollisuuden heille antaa? Raha. ja korkea yhteiskunnallinen asema.
Elokuva on tunnelmaltaan niin todellinen, se antaa vapautta omille ajatuksille, mieli kuville ja teorioille. Se jättää mieleen kaihertavan tunteen, joka ei ota väistyäkseen, ellei löydä jotain muuta tekemistä. On my heart will go on, on täydellinen kappale tähän elokuvaan. Jotkut ovat varmaankin nähneet elokuvan tietämättä miten se päättyy? Minä en. tiesin suunnilleen mitä tulee tapahtumaan ja miten kaikki loppuu.
Loppujen lopuksi Titanic... ansaitsee ne Oscarinsa.

Ja P.S. Elokuvan ikäraja on 12, mutta suuron osa on ilmeisesti nähnyt sen nuorempana?? Aika järkyttävä elokuva sitä nuoremmalle.
"Ei paavi ole paha, vaan kelpaa sille raha. Siksi sillä paisuu, peräpää ja maha."
Prinssi Faisalin sormus

Skar Phran

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #57 : Elokuu 22, 2006, 20:07:59 »
Aivan ihana elokuva, ja ainut joka on saanut minut itkemään. Näyttelijäsuoritukset ovat menneet aivan nappiin. Ja elokuvassa on todellista 1900-luvun alun tuntua. Olen nähnyt elokuvan 2 tai 3 kertaa, ja joka kerta se saa minuun sellaisen surullisen haikean tunteen, varsinkin lopussa.

Lainaus käyttäjältä: "Talia"

Silloin han oli vielä sellaista sääty hömpötystä. miten ihmiset voivat olla eriarvoisia?

No, se oli sitä aikaa. 1900-luvun alussa oli todella erilaista, eikä se periaatteessa liity millään muulla lailla koko elokuvaan, kuin että se tuo leffaan sen ajan tuntua.

Poissa Mikea

• Taikalampi
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #58 : Elokuu 27, 2006, 11:40:25 »
Titanic.. Todella, todella ihana leffa. Näin tämän leffan ensimmäistä kertaa (en ole varma) kaksi vuotta sitten. Silloin itkin lopussa.

Leffa kosketti, se oli kaunis. Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet (plus muut) suorittivat näyttelemisen todella hyvin. Jack ja Rose sopivat juuri niin hyvin tuohon leffaan kuin mahdollista.

Pidän tosi tosi paljon. <3
The fantasy, mmm.

henzzzu

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #59 : Syyskuu 02, 2006, 00:57:38 »
Ihan lälly elokuva...
Anteeksi, mutta olen nähnyt sen ihan liian monta kertaa, enkä enää jaksa katsoa sitä samaa, onhan siinä ihan hieno rakkaustarina, tehosteet ja aihekin spektaakkelinen, mutta eipä ole kovin revitty mitään mikä olisi nyt minusta niin kestävästi hienoa.

Tietysti näyttelijät ovat hyviä ja koko aihe ja tunnelma elokuvassa vievät sinne 1900-luvun alkuun. Ja mikä minä olen koko elokuvaa moittimaan, on kai sitä huonompiakin. Ainut syy varmaan siihen on se, että olen katsonut sen ainakin kymmenen kertaa, enkä enää jaksa! Ei kiitos, eiei.

liekkikirja

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #60 : Lokakuu 02, 2006, 17:29:08 »
Kadun, kun kerran menin nukkumaan tämän elokuvan alkaessa. Celine Dionin My Heart Will Go On on hyvä siellä taustalla, mutta vielä paremmin Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet vetävät roolinsa, eli pääroolit. Wikipedian tietojen mukaan elokuvaan oli käytetty oikeaa laivaa, ja joka oli vieläpä oikeasti upotettu! Jos tämä on totta, niin elokuvassa on ainakin ollut paljon työtä. Titanichan oli aikansa tuhoisin valtamerionnettomuus. Ei ihme, sillä White Line Star haaskasi rahaa ylellisyyteen ja kokoon, eikä nopeuteen. On sanottu, että laiva oli valmistettu huonosta teräksestä. En kuitenkaan ole aivan varma, onko Titanicissa sittenkään kätetty sitä huonoa terästä.

Poissa Crina

• äxdee
  • Vuotislainen
  • Pilkkupallero
  • Tupa: Mary Sue
Titanic
« Vastaus #61 : Lokakuu 02, 2006, 18:16:07 »
Titanic, Titanic, Titanic...

Taisin katsoa tämän ensimmäistä kertaa joskus yhdeksänvuotiaana, tai niillä main. Silloin se oli maailman paras ja ihanin elokuva (ja DiCaprio paras ja ihanin näyttelijä ja Rosen ja Jackin tarina maailman koskettavin ja ties mitä muuta), mutta nykyään... Ei.

Näyttelijät ovat ihan hyviä ja Titanicin tarinahan on hirveän koskettava - eniten pidän leffassa juuri uppoamiskohtauksista, siitä, miten ihmiset reagoivat siihen, se, miten laiva kallistuu pystysuoraan ja ihmisiä lentää veteen... Tämä kohta on myös ainoa, mitä Titanicista on enää kotoamme videolla, muun leffan päälle olen kylmästi nauhoittanut jotain hyödyllisempää.

Mutta muuten Titanic on jotenkin niin... Tyhjä, kliseinen, pitkästyttävä, ärsyttävä, liian pitkä... Rosen ja Jackin suhde aiheuttaa ainoastaan silmien pyörittelyä (siis miten siinä aina käykin niin, että kaunis nainen ottaa ja rakastuu komeaan mieheen, mutta voi, luokkaerot erottavat heidät?). Ja ah, niin ihana My heart will go on on kulutettu täysin puhki ja saa näkemään punaista.
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona.

Abbie

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #62 : Lokakuu 04, 2006, 18:22:22 »
Titanic. Olen nähnyt sen niin monesti. Muistan, kun pienenä olin serkkujeni luona ja vanhemmat serkkuni katsoivat sitä, minä ja muutama nuorempi serkkuni (noin minun ikäiseni) olimme aivan maassa, kun he eivät antaneet meidän katsoa Titanicia. Kuitenkin katsoimme sitä, tai ainakin muistan niin. Silloin näin sen osittain (osa jäi näkemättä, kun ne ei antanu katsoa sitä) ensimmäistä kertaa. Seuraavan kerran näin sen joskus 8 vuotiaana ja sitten niin lukuisia kertoja, etten enää edes muista. Viimeksi tänä kesänä.

Titanic on erittäin koskettava, kaunis ja romanttinen tarina. Ja kaiken huipuksi se pohjautuu tositarinalle. On kamalaa katsoa kuinka viattomat ihmiset joutuvat kuolemaan ja kuinka Jack kuolee kylmään ja uppoaa syvän meren pohjaan. En oikein tiedä mitä mieltä olen tästä leffasta. Se on mielestäni mukavaa katsottavaa, kaunis elokuva, mutta taas jotkut kohdat on vain niin kliseisiä. Mutta kai minä pidän tästä elokuvasta. Sen vain on nähnyt niin monen monta kertaa. Pienenä pidin Titanicia yhtenä parhaista elokuvista (saattoi kyllä johtua siitä etten ollut silloin nähnyt kovinkaan paljon elokuvia, ainoastaan lasten piirrettyjä), Rosen ja Jackin tarina oli ihanin rakkaustarina ja niin edespäin. Mutta enää en ole aivan samaa mieltä. DiCaprio ei todellakaan ole mielestäni enää kovinkaan hyvä näyttelijä, mutta tässä elokuvassa ihan siedettävä. Ja onhan tietenkin elokuvaan käytetty aivan kamalan paljon rahaa. Ihan hyvö elokuva, en osaa oikein nyt muuta sanoa.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
Titanic
« Vastaus #63 : Marraskuu 12, 2006, 12:41:52 »
Titanic on tosiaan ihan hyvä leffa, mutta kun se on niin pitkä, ettei koskaan jaksa katsoa kokonaan...
Enkä oikeastaan pidä siitä lopusta. Ihan liian surullinen. Jack olisi saanut jäädä henkiin, tai sitten Rose olisi voinut kuolla hänen mukanaan, niin että olisivat kumminkin saaneet olla yhdessä...
Nyyh...

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #64 : Marraskuu 12, 2006, 22:40:18 »
Loppu on kyllä enemmän onnellinen, kuin surullinen :3. Ainakin minusta. Ja jottei kukaan spoilaantuisi... Sisältää  älyttömästi juonipaljastuksia. Ja viesti on vähän outo, kun oli vaikea kirjoittaa mikä elokuvassa oikeastaan kiehtoo -_-.

Joo itse asiaan. Näin titanicin ensimmäistä kertaa ehkä noin kuukausi sitten, kun viimein päätin ottaa niskasta kiinni ja jostain hankkia sen käsiini -_-. Oli niin "sivistymätön ja typerä" olo, kun olin ainut ihminen mana päällä, joka sitä ei ollut nähnyt O_o (melkein siis). Juonesta olin tietenkin spoilaantunut ihan Jackin kuolemaan asti ja se hieman häiritsi koko ajan. Joka tapauksessa elokuvasta tuli heti alkuminuuteilla suosikkielokuvani ja olen sen nyt katsonut.. 7 kertaa? Kirjaston dvd piti palauttaa, niin ostin omankin version...

Minä rakastan elokuvan tarinaa, käsikirjoittaja on varmasti nähnyt paljon vaivaa sitä tehdessään. Titanic on tylsä vain siinä vaiheessa, missä Rose päättää, ettei halua enää tavata Jackia ja Cal käyttäytyy idioottimaisesti. Jopa illallisktsuista on saatu mielenkiintoisia. Loppu tapahtui suunnilleen reaaliajassa, eikä missään viiden minuutin jättiryminässä, mistä elokuva saa vielä lisäpisteitä. Jackin ja Rosen tarina on muutenkin niin.. kliseinen ja ihana ^_^. Ei niille kliseisille kohdille voi muuta kuin hymyillä /taidan olla hieman neiti, mutta ei sillä nyt niin väliä).

Hahmot... Calista on onnistuttu tekemään niin sika. Vihaan koko ukkoa. Niin raukkamainen pelkuri, itserakas, itsekäs ja muutenkin täysi ääliö. Vahingonilosta nauroin, kun Rose kertoi hänen tehneen itsemurhan. Säälittävä heppu. Kuitenkin ehkä parhaimpia hahmoja elokuvassa! Näyttelijä osaa hommansa. Muistakin hahmoista pidin paljon, muttei nyt mitään romaania tästä tehdä.

Suosikkikohtaukseni ovat ne perinteiset. Elokuvan ensimmäinen kohtaus, Titanicin lähtö, The Real Party, Flying (toinen suosikkikohtaukseni. Jotain aivan ihanaa), I'll Never Let Go ja aivan viimeinen kohtaus.
Viimeinen kohtaus on jotain uskomatonta. Se muutti masnetavan lopun täysin. Loppujenlopuksihan elokuva päättyi onnellisesti? Oli minusta todella hyvä veto siihen loppuun. Tästä kohtauksesta en ollut spoilaantunut ja se sai kyllä kyyneleet silmiin (neiti olen, tiedän). My Heart Will Go On vielä siihen perään.
Myös yksi poistetuista kohtauksista on mainitsemisne arvoinen. Typerässä dvd:ssäni ei ole tietenkään niitä, mutta youtubesta katselin. Se kohta, jossa Rose ja Jack kävelevät kannella juhlien jälkeen ja laulavat epävireisesti Come Josephineä ja juttelevat sen jälkeen tähdistä. Se on niin suloinen kohtaus, etten todellakaan käsitä miksi se on poistettu elokuvasta.

Musiikitkin ovat todella, todella hyviä. My Heart Will Go Onin intsrumentaalinen versio on jotain niin kaunista. Myös se irlantilaistyylinen "tanssimusiikki" kuuluu suosikkeihini.

Joo eli suosikkielokuvani on. En ole vieläkään kyllsätynyt, vaikka olen katsonut sne joka perjantai-ilta ja pari kerta hetken mielijohteesta keskellä viikkoakin.

Edit:// Se vaihtoehtoinen loppu on muuten täyttä kuraa. Oikeasti. Kamalaa pitkistystä vain siihen väliin, rikkoo sen kaiken tunnelman! Onneksi tajusivat vaihtaa.

Edit2:// Ettei kukaan nyt luule, että pidin onnellisena sitä, että kaikki ihanat sivuhenkilöt kuolivat... Tarkoitin vain sitä viimeistä kohtausta (tuli mieleen ja piti tulla äkkiä editoimaan).
Ja Rose kuoli. Ei ohjaaja/käsikirjoittaja ole sitä kyllä paljastanut, mutta varmasti jokainen tietää sen.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
Titanic
« Vastaus #65 : Marraskuu 12, 2006, 23:37:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Windy"
Tuosta lopun Rosen kuolemasta. Kyllä hän siinä varmasti kuolee. Huomasin tänään erään kiintoisan seikan, kun tämän topicin innoittamana päätin taas Titanicin katsoa. Kun sitä lopun laivakohtausta katsoo tarkkaan huomaa, ettei taputtavien joukossa ole ainoatakaan selviytyneistä.

Samoilla linjoilla olen minä tästä Rosen kuolemasta, koska se loppu antoi sellaista ihanaa mielikuvaa siitä kuinka ihmiset palaavat aikaan, jossa ovat kaikista onnellisempia eli Titanicilla matkanneet jäävät laivaan kuolemansa jälkeen.

Joku aikaisemmissa viesteissä mainitsi, että tämä vanha pariskunta, joka makasi sängyssä laivan upotessa oli 1.luokan matkustajia. Noh, minä olin tähän päivään asti luullut heitä sisäköksi ja hovimestariksi asujen takia :)
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Feronelle

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #66 : Marraskuu 18, 2006, 13:44:51 »
Saattaa, tai siis S P O I L A A

Aah, iki-ihana Titanic. Olen nähnyt 10 kertaa, enkä koskaan kyllästy. Ihanin kohtaus on se kun Jack menee Rosen kanssa sinne keulaan ja he "lentävät" tuulessa. Se kun se äiti kertoo siinä uppoamiskohdassa niille lapsille siitä laaksosta jossa kaikki elivät onnellisinä elämänsä loppuun asti ja laittaa ne nukkumaan oli kanssa ihana <3

Kuuntelen nyt Titanicin My Heart Will Go On. Ihana kappale, ja Celine Dion on mahtava laulaja.

Siinä lopussa kun Jack ja Rose ovat siinä lautalla ja Jack pyytää Rosea lupaamaan jotakin, en muista mitä, ja sitten sulkee silmänsä ja kuolee. Sitten Rose päästää kädestä irti ja antaa Jackin vajota pohjaan... Toivon aina ettei sitä tapahtuisi *NyyH*

Ja lopusta vielä: Rose kuolee, mutta näkee ennen sitä unelmahäänsä joissa menee naimisiin Jackin kanssa Titanicilla. Se on noin, ainakin minun mielestäni.

"Ei kovin rakentavaa palautetta", mutisi Feronelle ja poistui <3

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
Titanic
« Vastaus #67 : Marraskuu 18, 2006, 17:23:42 »
Minä taas en edelleenkään usko, että Rose olisi kuollut lopussa, koska se olisi mielestäni ollut erittäin kliseistä, että totta kai, kun Jack sanoo, että "kuolet vuoteessasi vanhuksena, et täällä tänään",niin tietysti hän sitten kuolee lopussa. Niin kun minä ensimmäisen kerran katsoin sen kohdan, ajattelin, että toivottavasti elokuvan lopussa Rose ei kuole. Eikä minulle tullut mieleenkään, kun olin katsonut elokuvan loppuun, että hän olisi kuollut. Liian kliseistä ja arvattavaa minusta.

Edelleenkin suosikkihahmoni on Cal. Hieman kova ulkokuori, mutta välittää kuitenkin vaimostaan. Billy Zane teki loistosuorituksen. Aina viehättävä David Warnerin Lovejoy kiri kakkoseksi.

Dust to Dust

• Ankeuttaja
Titanic
« Vastaus #68 : Joulukuu 09, 2006, 00:12:25 »
Voih. Titanic on vain yksi maailman parhaista elokuvista minusta. Todella ihana rakkaustarina. Dramaattinen ja toisaalta surullinenkin, vaikka minä pidän elokuvan lopusta. Minusta se aivan viimeinen kohtaus on jotenkin niin haikea ja ihana. Jack ja Rose sitten saivatkin toisensa :). Eikö Rose kuole siinä lopussa, vanhuksena vuoteeseen, niin kuin Jack sanoi...
Kaikki esittävät minusta hyvin roolinsa. Pidän eniten Jackista ja Rosesta... joka tietenkään ei ole kovin suuri yllätys. Heidän tarinansa on vain ihana. Katsoin elokuvan ensimmäistä kertaa varmaan siihen aikoihin kun se VHS tuli. Olin silloin kuitenkin aika nuori :P
Elokuva on minusta todella hyvin tehty ja ansaitsi todella ne 11 oscaria!

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
Titanic
« Vastaus #69 : Joulukuu 10, 2006, 17:12:33 »
Ehdottomasti yksi parhaimpia elokuvia mitä olen koskaan nähnyt! Toteutus on vain niin hyvin onnistunut, näyttelijäsuoritukset on parhainta, mitä toivoa saattaa ja tunnelmakin on saatu. Eikä tuo kolmituntinen käy kyllä missään vaiheessa pitkäksi, vaikka olisi katsonut elokuvan kymmeniä kertoja. Ainakaan minulla ei :)
Lempihahmoni on tietenkin Jack; hänen luonteensa on vain niin valloittava ja hurmaava. (ja DiCaprio niin komea.)

Koskettava ja iki-ihana elokuva, yksi niistä kuolemattomista elokuvista, jota en unohda koskaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2009, 17:02:47 kirjoittanut Shirlene »
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
Titanic
« Vastaus #70 : Joulukuu 10, 2006, 18:26:37 »
^Näyttelijä on Bernard Hill ja jep, sama mies esiintyy Rohanin kuninkaana TSH:ssa. Hyvät hoksottimet, minulle tuo seikka piti kertoa. :P
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #71 : Tammikuu 23, 2007, 22:18:53 »
Ja P.S. Elokuvan ikäraja on 12, mutta suuron osa on ilmeisesti nähnyt sen nuorempana?? Aika järkyttävä elokuva sitä nuoremmalle.

Eikö se ole kylläkin 11? Ainakin Wikipedia väittää niin.
Terve kaikille!

gnarl

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Helmikuu 09, 2007, 16:19:40 »

Eikö se ole kylläkin 11? Ainakin Wikipedia väittää niin.

DVD:n takakansi sanoo että se on K-11.
Itse pidän Titanicista, se on hyvä ja tavallaan mielenkiintoinen elokuvakin, ei se kyllä ihan suosikkeihin lukeudu. Kiva sitä on aina pari kertaa vuodessa katsoa :) Eilenkin katoin piiitkästä aikaa, olin jo kerennyt unohtaa monia juttua siitä. Omistin joskus sen soundtrackin ja nyt harmittaa kun menin sen myymään, mutta kyllä mä sen jostain kiven kolosta vielä kaivan :D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2007, 12:12:21 kirjoittanut gnarl »

Poissa Valerie Stardust

• Vuotislainen
  • Niin sen täytyy olla.
« Vastaus #73 : Helmikuu 13, 2007, 20:09:20 »
Titanic tulee varmasti ensimmäisenä mieleen, kun alkaa muistella, mitäs elokuvia 90-luvun lopulla tehtiinkään. Olin itse silloin ala-asteen viimeisillä luokilla ja luonnollisesti kaikki luokkamme tytöt olivat umpirakastuneita Leonardo DiCaprioon. Itselläni tosin Leonardon fanitus tuli vähän myöhemmin, mutta Titanicin toki kävin katsomassa elokuvateatterissa. Muistan, että jotkut maksoivat sen näkemisestä kolmekin leffalippua, joten kyseessä oli esimurrosikäisille jotakin ennennäkemätöntä.

Sittemmin sain Titanicin DVD:nä siihen aikaan, kun DVD:t olivat vasta tuloillaan, eikä levyssäni niin ollen ole mitään jänniä ekstroja. En ole katsonut sitä varmaan moneen vuoteen. Pidän elokuvasta kovasti, mutta en kestä katsoa sitä loppuun; minun Titanicini päättyy siihen kohtaan, missä laiva ja jäävuori kohtalokkaasti törmäävät toisiinsa.

Mutta on se Leonardo DiCaprio ihku. Ja sillä on nätti ääni. Kuuntelin tässä yksi päivä radiosta miehen uuden elokuvan, Blood Diamondin, arvostelua, jossa oli pätkiä elokuvan dialogeista. Jännää, että tyypin ääni on pysynyt samanlaisena, sellaisena jotenkin lapsekkaana, vaikka ikää on tullut kymmenen vuotta lisää. Menee vähän off topiciksi, mutta sanottakoon vielä, että vaikka Rautanaamio sai aikoinaan haukut monelta taholta, niin minusta se on ehkä paras DiCaprion elokuvista.
Oli liian underground main streetille.

Slysann

• Ankeuttaja
Vs: Titanic
« Vastaus #74 : Kesäkuu 27, 2007, 13:52:37 »
Ihana, ihana, ihana!!!<3

Mahtava elokuva, joka on toteutettu hienosti! Jack ja Rose ovat tosi ihana pari, mutta en ymmärrä Rosen äitiä. Anteeksi vain. :D

Kävin katsomassa sen leffateatterissa, ja siellä se tunnelma oli kyllä aivan erilainen kuin kotoa myöhemmin katsottaessa. Olin saanut kaverini ja äitini kanssa hyvät paikat keskeltä, joten valittamista ei ollut mistään asiasta.

Jotkut sanovat että rakkauselokuvat ovat pelkkää diipadaapaa, mutta ei Titanic ainakaan! Siinä on jännittäviä tilanteita ja se saa kyllä kylmät väreet tulemaan moneen otteeseen. Itse jännitän AINA kohdan, jossa Rose pelastaa Jackin sieltä käsiraudoista.

Elokuva on sopivan pitkä tuohon aiheeseen; ei ole yritetty tunkea sitä liian lyhyeen aikaan, eikä venytetty pitkäveteiseksi.

<3

EternalEmerald

• Ankeuttaja
« Vastaus #75 : Kesäkuu 28, 2007, 10:23:11 »
Upea elokuva.. surullinen, koskettava, romanttinen... Elokuvassa upeaa on se, että se kertoo oikeista asioista edelleen niin koskettavasti, mutta siihen on listätty rakkautta, joka tekee elokuvasta vieläkin koskettavamman. Elokuva on upeasti ohjattu, näyttelijät ovat taitavia ammattilaisia, musiikki on kaunista ja kohtaukset aitoja ja tunteikkaita. Tuollainen on juuri oikeanlainen rakkauselokuva. En paljoa pidä rakkauselokuvista, mutta Titanicissa on vain jotain erilaista. Kun Jack ja Rose rakastuvat miltei ensisilmäyksellä, kumpikin aivan erilaisia ihmisiä päältäpäin, ja tekevät toistensa vuoksi kaikkensa. Ei voi muuta kuin sanoa, että elokuva on yksi parhaimmista ja sitä katsotaan toivottavasti vielä vuosienkin päästä!
Katsoin elokuvan ensimmäisen kerran kun olin muistaakseni kuusi. Elokuvasta en paljoa vielä kunnolla ymmärtänyt, mutta pidin siitä kovasti siltikin. Sen jälkeen katselin sitä todella usein parhaan ystäväni kanssa. Pidän elokuvasta vieläkin, mutta koska olen katsonut sen niin monta kertaa, ei nyt huvita katsoa sitä taas. Mutta, jonakin sadepäivänä minä vielä luultavasti haluan nähdä sen. Elokuvan pituuskaan ei haittaa, sillä elokuvan juoni on mukaansatempaavaa ja nopeasti etenevä.

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Kesäkuu 28, 2007, 17:56:13 »
Titanic on ihana elokuva. <3 Yks suosikeistani. Oon katsonut sen monta kertaa, ja aina vaan se itkettää. Ei voi mitään. Titanic ei ole mun mielestäni liian pitkä, vaikka kestääkin kolme tuntia, sitä jaksaa katsoa. Kun jotain TSH:ta aloin katsomaan, en jaksanut katsoa kerralla loppuun sitä.
En ajattele niin että Rose kuolisi siinä, vaikka lopussa on kohta missä Rose ja Jack ovat laivassa ja suutelevat. Mutta mielestäni Rose ei silti kuollut.
Kate ja Leo sopi niihin rooleihin tosi hyvin.

Strawberry

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Heinäkuu 02, 2007, 09:48:11 »
Yksi lemppareistani. (:
Näin tämän ekan kerran joskus v. 2001-2002 (?), en nyt tarkalleen muista mutta aika alussa kumminkin.
En silloin jaksanut katsoa koko leffaa, minusta se oli liian pitkä silloin, katsoin sitä vaan jonkun reilu 2 tuntia.
Toisen kerran katsoin sen kokonaan ja ajattelin että: "No, tämähän on tosi hyvä."
Se loppu oli vähän surullinen kun Jack kuoli. Kunpa ne molemmat olis säilyneet hengissä. ;(
Ja tuntui vähän typerältä, että jotkut uskoo että "ei tämä laiva mihinkään uppoa, turhaa tilantuhlausta nuo pelastusveneet tuossa."
Mutta sen jälkeen olen katsonut Titanicin lukemattomat kerrat ja kiitos ideasta puhuen, voisin katsoa sen tänäänkin, kun en ole aikoihin katsonut. <3

Niin ja Phoebe, sanon nyt sinulle, minä käsitin sen lopun niin, että se Rose kuoli siinä lopussa ja pääsi siinä sen Jackin luo. Niin minä sen ymmärsin. Ensin luulin, että näkeekö hän jotain unta, mutta minun käsittääkseni Rose kuoli lopussa.

Poissa Zipru

• Vuotislainen
  • Pottermore: HeartHazel115
« Vastaus #78 : Heinäkuu 10, 2007, 19:10:33 »
Oh, tiesin että täällä on aihe tästä mahtavasta elokuvasta. Titanic siis ehdottomasti lukeutuu mun lempielokuvien listalla kärkeen. En tiedä mikä siinä kiehtoo, varmaankin kaikki se musiikki ja tunnelma mikä välittyy tätä elokuvaa katsottaessa.

Ekan kerran näin tämän elokuvan ollessani hyvin pieni, varmaankin ihan niinä alkuaikoina kun tämä ilmestyi videolle ja vuokrattavaksi. Muistan, että jo tuolloin rakastuin elokuvan musiikkeihin. Titenkin minua järkytti loppu ja ärsytti kun siinä kävi niin. Kuitenkin mulla on hyvät muistot ekoista kerroista kun katsoin tätä, tosin muistan etten itkenyt vaan katsoin kummissani kun äitini itki vieressäni.

Tämän elokuvan olen nähnyt varmaan lähemmäs kaksikymmentä kertaa alusta loppuun saakka näiden kymmenen (? vai kuinka monta vuotta siitä onkaan kun se valkokankaille tuli..) vuoden aikana. Aina se vaan jaksaa kiehtoa, vaikka tarinan juonenkin tietää jo entuudestaan. Silti sitä yhä jännittää lopussa miten Rosen ja Jackin käy. Pystyn itse oikeastaan samaistumaan jotenkin Roseen, hänellä on elokuvassa samanlaisia ajatuksia kuin mitä minulla pyörii päässäni. ( "inside - i was screaming" esimerkiksi.) Elokuvan pituus minua ei ollenkaan haittaa, vaikka toki elokuvan pääpiirteet olisi saatu mahtumaan lyhyempäänkin aikaan.

Näyttelijävalinnat ovat mielestäni aivan nappiin valittu, en voisi kuvitella parempia näyttelijöitä päärooleihin kuin Kate ja Leo ! Aivan mahtavaa.

Ja mun mielestä se loppu menee myös niin, että Rose kuolee ja pääsee Jackin ja muiden Titanicissa kuolleiden luokse taivaaseen. Myös ne valokuvat joita kuvataan siinä lopussa, kertoisivat hyvin sen että Rose todella eli niinkuin Jack käski. Oppi ratsastamaan satulan kanssa, lensi lentokoneella.. ja lopulta kuolee vanhana vuoteessaan.
harry you are so loved, so loved

Schumi

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Heinäkuu 30, 2007, 22:11:30 »
Taisin katsoa Titanicin hieman liian nuorena. Siitä jäi jonkinlaiset traumat, enkä ole uudelleen pystynyt katsomaan..
Kovin tarkkaan en - ehkä onneksi - elokuvaa enää muista, mutta jotenkin se oli pienen tytön mielestä todella ahdistavaa katseltavaa. Voi olla, että olisin samaa mieltä vieläkin, jos katsoisin sen uudelleen..

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #80 : Elokuu 18, 2007, 18:45:39 »
SPOILAA.

Titanic on tullut katsottua muutaman kerran. Rakkasutarina, joka nyt vahvasti tulee esiin elokuvassa, on ihan kiva. Nuorempana (eli siis ihan pikkuisena ;) tykkäsin tästä todella paljon, joskin tuo Rosen alastonkohtaus ei tehnyt kovinkaan suurta vaikutusta, vaikka se osoittaakin luonteenlujuutta esiintyä alasti elokuvassa. Ja saihan se siitä aika paljon rahaakin.. :)
Näyttelijät olivat ihan hyvät, joskin Leonardo oli vähän lälly, verrattuna tämän upeaan roolisuoritukseen Gilpert Grapessa. Kate Winslet taas hoiti tapansa mukaan todella hyvin roolinsa. Muidenkin roolit ovat ihan kivat, vaikka en muistakaan niitä näyttelijöitä, tyai niitä näyttelijäsuorituksia kovinkaan hyvin.

Elokuvan ei tosin tarvisi olla ihan niin pitkä kuin se on. Minua tylsistyttää hieman, vaikka Rosen ja Jackin rakkaustarina on niin ihana, ja koskettava, ja se on niin ihanaa, kun ne pakenee sitä Rosen aviomiestä. Ja kun Jack tippuu sen mereen, ei sekään hetkauta kauheasti. Tämä leffa ei toki jätä ihan kylmäksi, ja se romanttista, kun se vanhempi Rose tiputtaa sen korun sinne mereen. Mutta jotenkin tämän leffan se ahdistava tunnelma, kun kuitenkin tiedät mitä siinä lopussa tapahtuu, on liian ahdistava, koska tämä faktaa. Tai Titanicin uppoaminen on. Taitavasti tehty elokuva kuitenkin..
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #81 : Elokuu 19, 2007, 20:45:07 »
Titanic on ensimmäinen elokuva, jonka olen käynyt katsomassa elokuvissa. Se on myös ensimmäinen tälläinen "aikuisten elokuva" jonka katsoin, niimpä se on monella tapaa minulle hyvin rakas. Olin aika nuori kun sen näin, joten en varmaan silloin ihan sisäistänyt elokuvan juonta, mutta näin vanhempana monien katselukertojen jälkeen se on kyllä useamman Oscarin arvoinen elokuva.

Pohjalla oleva rakkaustarina on ihana, se on suloinen, romanttinen ja kliseinen. Elokuvaan on valittu loistavat näyttelijät Leonardo on juuri sellainen vaatimaton "suuruus", eikä hän ainakaan ylinäyttele missään kohtaan, Kate on yhtä loistava kuin aina. Hän saa hyvin pinnalle sen kaiken tuskan ja ärtymyksen mitä Rose kantaa mukanaan. Näiden kahden kemiatkin toimii moitteettomasti yhteen, joka saa kaiken tuntumaan niin aidolta.

Titanicissa on myös oma suosikkini kaikkien aikojen suutelukohtauksista. Rose ja Jack siellä laivan keulassa ja taustalla ihana My heart will go on, kohtaus on vain jotenkin satumainen ja koskettava. Olen aina tykännyt siitä.
MInua aina vähän ahdistaa loppu, laivan uppoaminen ei nyt ole mitenkään kauhean kivaa katsottavaa. Se on niin surullinen ja se kohta kun Rose päästää Jackin menemään, repeän siinä aina itkuun.

Titanic on tosiaan upea, koskettava elokuva. Se varmaan säilyy aina yhtenä suosikkinani.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Devia

• Matami Toheloitsija
  • Vuotislainen
  • Enkelipiru
    • Devia
« Vastaus #82 : Elokuu 24, 2007, 11:05:44 »
Titanic on yksi parhasita elokuvista mitä olen nähnyt. Olin kahdeksan vanha kun elokuva ilmestyi. Lähes heti kun se tuli videolle. Se oli ensimmäisiä ns. vanhempien elokuvia minkä katsoin. Eli siinäkin mielessä se on ollut melko tärkeä elokuva elämässäni. Rakastuin elokuvaan, ja siitä johtuen ehkä sitten nykyään tykkäänkin niin paljon erinäköisistä "rakkauselokuvista".

Elokuvan musiikki on upeaa kuunneltavaa, ja ne soivat juuri oikeissa kohdissa. Myönnän itkeneeni useaan otteeseen Jackin kohtaloa. Ja muitakin kohtia.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Elokuu 31, 2007, 18:48:33 »
Yhdentoista Oscar-palkinnon Titanic on mielestäni todella hyvä elokuva – tekijät ohjaaja James Cameronin johdolla onnistuivat siirtämään RMS Titanicin legendaarisen katastrofiin päättyneen neitsytmatkan todella hienosti valkokankaalle Rosen ja Jackin suhteen tavoin – mutta kaikessa komeudessaan on se silti minusta yliarvostettu elokuva. Titanic, jonka olen katsonut pari kertaa, on silti edelleen toimiva, klassikoksi noussut elokuva ollen suuri ja mahtava tarina laivalla tapaavien ihmisten rakkaudesta ja tyylikkäästi toteutettu etenkin visuaalisesti, ja kaikesta huomaa, että siihen on käytetty enemmän rahaa kuin mihinkään muuhun elokuvaan koskaan. Nykyhetki ja menneisyys onnistuttiin kietomaan toisiinsa erittäin sulavasti ja sadun loppu on surullinen, kuten sen pitääkin olla: Jackin menehtyminen aivan lopussa tekee tarinasta traagisemman ja koskettavamman.

Titanic on aidontuntuinen elokuva, 1900-luvun alkupuoliskon rikkaiden ja köyhien välinen ero on onnistuttu toteuttamaan todella hyvin. Yksi elokuvan lukuisista teemoista on rikkaasta perheestä tulevan Rosen ja köyhän taiteilijan Jackin laivalla syttynyt suhde, joka osoittaa, etteivät täysin erilaiset taustat estä saati pysäytä rakkautta. Minusta yhteiskuntaluokkien välistä eroa paisuteltiin ja korostettiin kuitenkin toisinaan liiaksikin. Muuten tarina pysyi hyvin koossa eikä mikään siinä häirinnyt katselukokemusta; Titanic pysyi kaiken kaikkiaan hieman yli kolme tuntia kiinnostavana ja paikoin jännittävänä elokuvana. Vaikka jokainen tuntee uppoamattoman laivan legendan, on elokuva silti jännittävä siitä huolimatta, että jokainen joka on sen joskus katsonut tiesi etukäteen että laiva uppoaa lopulta meren syvyyksiin. Sillä saralla tekijät onnistuivat todella hyvin: itse katsoin Titanicin uskoen jännittäväni laivan uppoamista, mutta lopulta jännitysmomentit löytyivätkin siitä, että selviytyisivätkö Rose ja Jack hengissä.

Näyttelijät Rose DeWitt Bukateria näyttelevän Kate Winslettin johdolla onnistuvat todella hyvin. Winslet oli mielestäni vakuuttavampi kuin uskottavasti köyhää taiteilijanalkua Jack Dawsonia näyttelevä Leonardo di Caprio, jonka suorituksessa ei kuitenkaan varsinaisesti ollut mitään vikaa: Winslet oli yksinkertaisesti vain säväyttävämpi. Positiivisimpia yllätyksiä näyttelijärintamalla oli Gloria Stuart, joka näytteli 101-vuotiasta Rose Calveria päästen vielä kahdeksankymmentäkuusi vuotta vanhana ehdokkaaksi parhaan naissivuosan Oscar-palkinnon saajaksi, mikä taitaa olla edelleen jonkinlainen ennätys. Titanic on muutenkin kaikin puolin laadukas elokuva: puvustus oli kaunista ja hyvin aikakauteensa sopivaa, ja lavastus, etenkin uppoava Titanic, on uskomatonta katseltavaa. James Hornerin musiikki on hienoa ja Celine Dionin laulama "My Heart Will Go On" luultavasti kaikkien aikojen tunnetuin elokuvan yhteydestä tunnettu kappale.

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
« Vastaus #84 : Syyskuu 01, 2007, 01:05:45 »
Jaa-a, tämä erittäin pidetty ja vihattu elokuva. Itse olen tainnut kyseisen leffan nähdä jotain seitsemän kertaa. Huh huh! Aika paljon jo yhdelle leffalle. Leffa on pistetty sellasen kolmen tunnin (?) pakettiin, vaikka oishan sen kyllä periaatteessa voinu rutistaa vähemmälleki ajalle. Siis joku Potter vitonen olis voinu kestää sen verran mitä Titanic kesti, mut ääh, eipäs mennä ohi aiheen =). Tavallaan tarinahan on ihan mukaansatempaava rakkausstoori, jos siis sellaisista sattuu tykkäämään, niin tottakai rakastaa tätäkin leffaa.. Mitä tuliks tää siis jotai 10 v sit? Tai 11, ku asuin kuitenkin vielä kai siinä omakotitalossa.. *muistelee*.. No muistan nyt ainakin ku äiti meni sitä leffateatteriin sillo kattoo ku uutena tuli. Itse ku näin ekalla kerralla (en edes muista milloin se oli), niin itkin kamalasti siinä lopussa niiden kaikkien ihmisten kohtaloa. Nyt jos katsoisin sen, niinkuin monta kertaa sen ekan kattomisen jälkee nähnyki, nii olen vain "ai katos, tää on jo loppusuoralla". Mä aina tykkään imitoida sitä Rosen (vai mikä mamma olikaan =D) "Jack, come back"-repliikkiä. Osaan kuulemma sanoa sen sillee, että se kuulostaa ihan siltä oikealta versiolta *ylepä*. Sit on jotenkin nii "hämyy", ku mä muistan aina, että siinä kohtaa ku Jack, eli säkki ja "roussii" on nousemassa sen jonkun puukappaleen päälle, ku ovat jo vedessä, että säkki sanoisin jotain "mene sinä vain, emme molemmat voi olla sen päällä tai se kippaa meidät pois". Siis mistäköhän toi repliikki on mun alitajuntaa tullu, ku sitä ei sit siinä oikeasti sitten edes ollu....o__o,
Oon kattonu youtubessa sen feikki Titanic kakkos trailerin. Vähä se oli hyvin tehty! Olis kyllä aika tyhmää jos tulis joku jatko-osa tälle, ku se leffa kuitenkin oli vähän enemmän vaan sellanen "tää oli tässä loppu iäksi". Joku mun kaveri oli ihan innoissaan, ja sano, että se ois vaan kiva juttu, ku se muutenkin Titanicista tykkäs. Mulla vaan on tähän leffaan enemmänki sellanen "ihan sama"-fiilis.. Eli periaatteessa en ole ihan varma kumman puolen ottaisin. Ihan katsottava, vaikka aika unettava jostai kohdin. Sain muuten mummon ja vaarinkin kerran sen katsomaan, ku neloselta tuli!
Leosta en niinkään pidä, en tosin melkein missään hänestä ole niinkään pitänyt. Onhan hän "ihan ok"-materiaalia, mutta siihen se jääkin.

Maylee

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Syyskuu 06, 2007, 20:35:40 »
Titanic. Kertakaikkisen ihana leffa. Perustuu vielä tositapahtumiin, kun nykyään kaikki leffat ovat sellaisia, että ne on keksitty. Ihanaa, että vielä puhutaan tällaisista todenperäisistä leffoista.
Muttamutta. Menen sitten itse leffaan.
Mainio leffasuoritus jokaiselta näyttelijältä, erityisesti Leonardo di Capriolta sekä Kate Winsletiltä. :)
Taisin olla... kuuden tai seitsemän, kun Titanicia katsoin ensimmäisen kerran äidin kanssa. Kiinnostuin leffasta totaalisesti jo silloin ja ajattelin, että tulen kyllä katsomaan tämän leffan vielä monia monia kertoja. =D
Ja niin kyllä kävikin. Joka vuosi olen katsonut Titanicin ainakin muutamaan kertaan. Enkä kertaakaan kyllästy.
Aihekin mitä mainioin, olen ihan hulluna kaikkiin rakkausleffoihin. Tällainen romantikko kun olen. (:

Toivottavasti ihmiset muistaisivat Titanicin vielä kymmenienkin vuosien päästä.

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
« Vastaus #86 : Syyskuu 09, 2007, 10:47:22 »
Ihana elokuva.Niin ihana.Itse katsoin ensimäistä kertaa kun olin ensimmäistä kertaa ja sen jälkeen olen katsonut tänä vuonna 2 kertaa,en enempää.Vaikkakin voisin katsoa sen vaikka joka päivä,mutta annostelu riittää.Titanic on uskomattoman ihana ja kun Rose menee pelastamaan sen-mikä sen nimi nyt olikaan-sieltä alakerrasta vedenpaisumuksen aikaan,niin kyllä on ihana kohta.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #87 : Syyskuu 11, 2007, 20:16:41 »
Titanic on varmasti ainoa elokuva, joka tulee mieleen katsoa aamulla kello neljä kaverin kanssa, kun sanat eivät enää riitä. Hienoahan koko jutussa on se, että elokuvan voi mainiosti pysäyttää uppoamiskohtaa ja katsoa loppuun, kun on nukkunut hieman. Tosin totuushan on se, että montaa muuta elokuvaa ei tarvitse edes jättää kesken, koska harvempi on niin pitkä.

Periaatteessa täydellinen elokuva. Ainakaan en muista yhtään kohtaa, joka ikävystyttäisi minua tai olisi kökkö. Kaipa tämän kaltaiset suuret rakkaustarinat vetoavat aina varsinkin, kun niihin liittyy meri, joka on hyvin vaikuttava elementti sinällään. Ihan vaan, koska meri on niin pelottava - julma ja armoton. Tunteeton ja kylmä. Mutta kyllähän nää jutut tiedetään. Vastakkain asettelu ei ole niinkään Jackin ja sen Rosen miehen välillä vaan sen rakkaustarinan ja meren välillä. Toinen antaa, toinen ottaa - kuuma ja kylmä.

Onneksi olen varmaan ainoa ihminen, jonka lempikohta on se, kun Jack ja Rose ovat laivan keulassa ja My Heart Will Go On soi taustalla ja ah, kaikki on niin ihanaa. Elämä on kaunista ja rakkaus on ikuista. Meri on ystävällinen ja tuuli vapauttava. Kyllä, olen ainoa. ;)

Loppe osa on parasta jättää vasta unien jälkeen katsottavaksi ihan vain senkin takia, että en kestä sitä ahdistavaa tunnetta, joka iskee, kun katson ihmisiä paniikissa ja veden vallassa ja alan miettiä miltä heistä on mahtanut tuntua. Huh, se on liikaa.

Pidin Titanicista alusta alkaen, mutta uskallan sanoa, että se paranee vain joka katsomiskerralla ja sitä mukaa kuin minä vanhenen. Sitten kun olen yhtä vanha kuin Rose alussa ja lopussa elokuva alkaa ollakin jo elämää suurempi siksi se on ehdottomasti hankittava pian DVD:llä ja myöhemmin tulevilla elokuvan katsomisvälineillä. Tämä on ikuinen ja täydellinen rakkaussuhde eikä meri tule väliimme.

Anteeksi, nyt väsyttää. Vannon silti kaiken sanomani todeksi, vaikka sanonkin kaiken epäuskottavasti HUOH.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Syyskuu 19, 2007, 21:17:24 »
No oli ehkä hieman hmm.. hauskasti selitetty. :DD

Noh, se perinteinen leffa, joka saa joka kerta itkemään. ;D Vaikkakin on nähty jo 4 kertaa.
Ihana leffa<3

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Syyskuu 23, 2007, 10:48:29 »
Iaha, koskettava! :') Nyyhk! Upea elokuva, en edes muista kuinka monta kertaa olen sen katsonut!
Periaatteessa täydellinen elokuva. Ainakaan en muista yhtään kohtaa, joka ikävystyttäisi minua tai olisi kökkö. Kaipa tämän kaltaiset suuret rakkaustarinat vetoavat aina varsinkin, kun niihin liittyy meri, joka on hyvin vaikuttava elementti sinällään. Ihan vaan, koska meri on niin pelottava - julma ja armoton. Tunteeton ja kylmä. Mutta kyllähän nää jutut tiedetään. Vastakkain asettelu ei ole niinkään Jackin ja sen Rosen miehen välillä vaan sen rakkaustarinan ja meren välillä. Toinen antaa, toinen ottaa - kuuma ja kylmä.

Onneksi olen varmaan ainoa ihminen, jonka lempikohta on se, kun Jack ja Rose ovat laivan keulassa ja My Heart Will Go On soi taustalla ja ah, kaikki on niin ihanaa. Elämä on kaunista ja rakkaus on ikuista. Meri on ystävällinen ja tuuli vapauttava. Kyllä, olen ainoa. ;)
size]

Anteeksi, Liberty, mutta et ole ainoa! ;) Ja olen samaa mielta, että elokuvassa ei tule kohtaa, joka ikävystyttäisi tai olisi kökkö.
I love! <3

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Syyskuu 24, 2007, 21:37:37 »
Taisin katsoa Titanicin hieman liian nuorena. Siitä jäi jonkinlaiset traumat, enkä ole uudelleen pystynyt katsomaan..
Kovin tarkkaan en - ehkä onneksi - elokuvaa enää muista, mutta jotenkin se oli pienen tytön mielestä todella ahdistavaa katseltavaa. Voi olla, että olisin samaa mieltä vieläkin, jos katsoisin sen uudelleen..

Minäkin koin ensimmäisen katselukertani aivan liian nuorena. Pelkäsin sen jälkeen merta ihan hulluna ja viikko elokuvan katsomisen jälkeen olin lähdössä purjelaivalla partioretkelle. Se on yksi syvälle painuneimmista paniikkihetkistä, mitä minulla on ikinä ollut. Seisoin laivan kannella ja köydet irrotettiin ja ihan yhtäkkiä muistin, kuinka Titanicille kävi. Itkuhan siitä tuli ja meinasin hypätä laidan yli takaisin laiturille. Onneksi joku pysäytti, koska olisin todennäköisemmin hukkunut siinä rytäkässä kuin ulapalla :'D

Ihme kyllä, selvisin traumoistani kovin helposti. Ehkäpä se vaikutti aika suuresti, että selvisin kyseisestä partioretkestä ilman naarmun naarmua ja meri ei osoittautunutkaan yhtä julmaksi kuin Titanicissa. Onneksi sitten sain myöhemmin uudelleen innon katsoa elokuva, koska paljosta olisin jäänyt paitsi ilman sitä.

Poissa Serious

• Tillintalla
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Syyskuu 25, 2007, 15:07:49 »
Näin Titanicin ensimmäisen kerran 7-vuotiaana, mutta ei siitä mitään traumoja pahemmin jäänyt. Tai no, vieläkin sitä katsellessa on ahdistava olo (leffa on tullut katsottua n. 20 kertaa), mutta en yhdistä sitä liian nuorena koettuun katselukokemukseen. Pikemminkin ahdistus johtuu siitä, että tiedän, mitä seuraavaksi tapahtuu (laiva uppoaa)...

Minulla on vain yksi yli 10-vuotias tuttu, joka ei ole nähnyt Titanicia. Sehän kuuluu mielestäni jo yleissivistykseen.
Titanic kuuluu varmasti maailman tunnetuinpien elokuvien TOP kolmoseen, ellei ole jopa ykkösenä. Ei ole mikään ihme, jos ihmisillä on siitä samoja lempikohtauksia tai samoja lempilauluja (My heart will go on voisi olla yhtä hyvin Pohjoisen pallonpuoliskon kansallislaulu).
Elokuva on kaikinpuolin kutkuttavan ihana, mutta sieltä täältä voi pongailla virheitä (esim. mikrofoneja). Yksi suomalainenkin muuten esiintyy leffassa, hän on se känninen mies joka kaataa kapakassa oluet Katen päälle. Leffan haluaa katsoa yhä uudestaan ja uudestaan, jos vaikka jollain kerralla laiva ei uppoaisikaan. ;)

Aina kun menen risteilylle, alitajunnassa muistuttavat Titanicin (ja Estoonian) tapaus.
Elämän tarkoitus on etsiä se.

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #92 : Lokakuu 07, 2007, 23:24:15 »
Päätin katsoa Titanicin kun ärsytti se, että kaikki puhuivat siitä, enkä tiennyt mitään.
Olen katsonut Titanicin kerran ja se oli ihan hyvä, vaikka en tajuakkaan, miksi jotkut itkevät elokuvan aikana nimittäin minua ei edes itkettänyt (en ole itkenyt minkään elokuvan aikana)

On minulla kyllä pari tuttua, jotka eivät ole nähneet Titanicia.
Elokuvan alku oli hieman tylsä, mutta kun päästiin vauhtiin niin sitten sitä kyllä kkatselikin. En kyllä joka päivä katselisi, koska se on aika pitkä...
Oli kyllä ihana elokuva. Näyttelijätkin hyviä ja musiikkikin ihan ok...

~maasu~
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Kirikaze

• Vuotislainen
« Vastaus #93 : Marraskuu 21, 2007, 20:26:44 »
Rakastanrakastanrakastan. Mitä muuta voin sanoa? Enää en itke Titanicissa, mutta noin ensimmäisellä sadalla kerralla tuli tippa linssiin :). Ihana. Täydellinen. 
Luulin muuten että kaikki ihmiset ovat nähneet elokuvan, vaan eipäs olekaan. Naapurin 80-vuotias mummeli kertoi pari viikkoa ettei ole sitä nähnyt. Ostin sen videon heti kun se ilmestyi, mutta koska meidän ikäloppu vhs-laite vetää viimeisiään, niin täytyy kai Titanicin hankkia DVD:nä. Pääsee sitten naapurikin katsomaan.
"Jesus Christ!"
"Jesus Christ? Stop me if you heard this one: Jesus Christ walks into a hotel." ~Funboy ja Eric Draven, The Crow~

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #94 : Marraskuu 23, 2007, 20:21:01 »
Titanic, hitti, legenda, tositarinaan perustuva, loistavaa!

Ohjaus, käsikirjoitus, näyttelijät, tehosteet... Kaikki tarkkaan mietitty ja todella hyvin toteutettu. Leonardo DiCaprio ja (yää... mikä sen anisen nimi oli??) ovat onnistuneet loistavasti toteuttamaan tuon todella vanhan tapahtuman. Olen kiinostunut aiheesta yleensäkin ja olen tutkinut asiaa. Elokuvaan oli lisäilty paljon omaa, ja tietysti yksi rakkaustarina - mitä muutakaan?  Elokuvassa oleva vanha nainen, oli minusta paras koko elokuvassa. Se osasi osansa ja väkisinkin nousi hymy ja kyyneleet silmiin, kun hän elokuvan lopussa heitti Valtamerensydämen -sekös se oli?- mereen, eli tuon ihanan tummansinisen sydämenmuotoisen jalokiven!
Koko elokuva salpasi hengen ja pani todella miettimään ja kyyneleiltä ei voinut välttyä! Kun ensimmäisenkerran elokuvan näin, itkin koko loppuosan, varmaan jonkun tunnin. Mielestäni kahteen tuntiin lyhentäminen, olisi pelkistänyt elokuvaa, eikä se olisi ollut niin hyvin toteutettu, kun se todellisuudessa oli. Ei voi muuta sanoa, kuin aplodit käsikirjoittajille, näyttelijöille ja tuottajille, sekä kaikelle muullekin elokuvaporukalle! Mahtava leffa!

-Zenz
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

ioneil

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Marraskuu 26, 2007, 13:46:47 »
Titanic on todella romanttinen ja koskettava elokuva, suurella budjetilla hyvin tehty. Minä olen katsonut tuon 3 kertaa ja joka kerralla se on yhtä romanttinen.

aijju

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Syyskuu 07, 2008, 16:53:30 »
Ah, rakastan tätä. Kuuluu mun lempileffojen Harry Pottereiden ja Jumperin lisäks. Tää on vaan niin kaunis leffa, en pysty oleen itkemättä tätä kattoessa. Tehosteet tosi hyvät, tekee tästä tosi aidon. Tähän ei tosiaankaan kyllästy, mä en ainakaan kyllästy. Käsittelee tositapahtumia, voi siis nähdä, miten ne ihmiset oli siellä tosi peloissaan ja kauhuissaan ja sillain. Kate ja Leo sopii näihin rooleihin ihan mahottoman hyvin! Siis en vois kuvitella ketään muita päähenkilöitä näyttelemään. : D

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Syyskuu 13, 2008, 17:36:02 »

Minä näin tänään Titanicin ihka ensimmäistä kertaa. Olen kyllä kuullut tarinan monesti, ja totta kai tiesin, mitä lopussa tulisi käymään. Mun mielestä kaikkein paras adjektiivi kuvaamaan koko elokuvaa on ehdottomasti kaunis. Hirveän, hirveän surullinen mutta kaunis. En varsinaisesti itkenyt, mutta kyllä nousi kyyneleet silmiin. Jos pystyisin katsomaan elokuvan niin, että talossa ei olisi ketään muuta eikä mikään häiritsisi keskittymistä, niin varmaan tulisi kyllä itkettyä enemmänkin.
   Elokuva ei tosiaankaan tuntunut liian pitkältä eikä alku tylsältä. Mielestäni käytetty aika oli just oikean mittainen. Oli hyvä juttu lopettaa se siihen, että Rose pääsee muiden luokse laivaan. Lopusta tuli tavallaan 'onnellinen'. Muutenkin hyvä, ettei se loppunut Rosen pelastumiseen, sai hyvän mahdollisuuden pyyhkiä silmät. Musiikki oli aivan ihanaa, ja lopussa My Heart Will Go On meinasi saada uudesaan itkemään. En varmaan enää pysty kuuntelemaan sitä ilman, että nousee kyyneleet silmiin.

Minua suorastaan ärsytti se, että pelastusveneitä ei ensinnäkään ollut tarpeeksi ja toisekseen että niitä ei täytetty kunnolla. (Minulle käy näin Romeossa ja Juliassakin, ärsyttää, kun lopussa kuolema on kuitenkin niin vähästä kiinni. Tai ehkä ärsyttää on huono sana, mun tekis vaan mieli kiljua niille, miten kannattaisi tehdä... Ärsyttävä tapa, omasta mielestäni. Mutta ei voi mitään.) Kaikki olisivat voineet selviytyä, jos turvajärjstelyt vain olisivat olleet kunnolliset. No, minkäs teet.

Oli elokuva kyllä sen verran ahdistava, että varmaan saan laivakammon vähäksi aikaa. Inhottaa ajatella, miltä itsestä tuntuisi jäädä jumiin sellaiseen laivaan... Hyi kamala.

Kaunein kohtaus on mielestäni se, kun Jack ja Rose kelluvat siellä merellä sen oven päälä, ja Jack pyytää Rosea lupaamaan, ettei se ikinä anna periksi. Jack on jotenkin niin rohkea. Se tietää itse kuolevansa, mutta haluaa, että Rose elää... Paljon kauniimmin se menee, kuin esim. Romeossa ja Juliassa, jossa ne kumpikin kuolee...

Rose ja Jack on kyllä suloinen pari. Sääli, että niille piti käydä, miten kävi. Onneksi Rose kuitenkin piti sen lupauksensa ja eli elämänsä täysillä. Jotenkin ihanaa, että se otti Jackin nimen itselleen.  Ja uskalsi elää.

Ihana elokuva, ei voi muuta sanoa.

vingvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Lokakuu 19, 2008, 17:12:39 »
Ooh Titanic.. Se loppu on niin ihanan kauhee ja itken siinä aina. Katsoin Titanicin ekan kerran joskus noin 11 vuotiaana ja tykkäsin siitä jo sillon tooosii paljon. Se on vaan niin ihana ja sen kun on kattonu jää kauheen haikee olo (Niisk). Titanic on ehdottomasti yksi ihannimmista elokuvista se on niin rauhallinen mutta toisaalta taas niin.. no sellainen ihana kuitenkin.

Poissa Tia-Maria

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #99 : Lokakuu 20, 2008, 17:59:00 »
Ei ole vielä tullut vastaan kertaa, että olisin ollut itkemättä. Joka kerta viimeistään siinä lopussa tulee itku. Ensimmäistä kertaa taisin nähdä sen joskus 10(?)-vuotiaana. Sillon se oli ihan liian pitkäveteinen ja tuli joskus illalla, joten vähän väliä nukahtelin, enkä saanut edes katsoa sitä loppuun.
Toisen kerran taisin katsoo sen 12-vuotiaana, kun pidettiin kavereiden kanssa leffailtaa. Siitä lähtien se on jääny ykkössuosikiksi ja sen voi kattoo kevyesti vaikka kolme kertaa peräkkäin (niin kuin on käynyt ^^) Ihana yllätys löytyi meidän kaapista, kun etin vanhoja CD-levyjä. En edes tiennyt, että äiti tykkää koko leffasta ja sillä oli sen sound track! Sitä on tullut kuunneltua aika paljon. Yli-ihana musiikki!

Muuta vikaa leffassa ei ole, muuta kuin se, että Kate Winslet ei sovi Rosen rooliin. Siis Kate on yks mun lempinäyttelijöistä ja niin, mutta Rosehan on siinä 17-vuotias? No vaikeeta se on löytää rooliin sopivaa 17-vuotiasta (tai siltä näyttävää), mut Kate oli ehkä vähän liian naisellinen jo siihen rooliin. Tosin ei sekään haittaa, kunhan jättää aivot narikkaan ja nauttii vaan leffasta.

Rakastan sitä, kun siinä jossain vaiheessa Rose ja Jack puhuu, et mitä Rose haluais tehdä. Sitten ku ihan leffan lopussa näytetään sitä nukkuvaa, vanhaa Rosea ja niitä valokuvia, niistä näkee et Rose teki kaiken, mitä se suunnitteli Jackin kanssa. En tiiä, mikä siinä vaikuttaa, mut se saa mut aina nyyhkimään.

Mussa itsessä mua ärsyttää vaan se, että aina kun katon leffan, jään miettimään, et "miks?". Miksei ne voinu pelastua? Miksei ne menny siihen oven päälle, mut olis menny eripuolilta, ettei se olis kaatunu? Miksei Rose menny veneeseen? Se herättää mussa liian paljon miksi-kysymyksii. Vaikka tiiän, että se on vaan leffa, Rose ja Jack on kuviteltuja, niin silti. Ehkä mä eläydyn siihen leffaan liikaa :)
//Onpas sekavaa tekstiä. Syyttäkää univelkaa :)

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #100 : Marraskuu 07, 2008, 20:13:07 »
Muuta vikaa leffassa ei ole, muuta kuin se, että Kate Winslet ei sovi Rosen rooliin. Siis Kate on yks mun lempinäyttelijöistä ja niin, mutta Rosehan on siinä 17-vuotias? No vaikeeta se on löytää rooliin sopivaa 17-vuotiasta (tai siltä näyttävää), mut Kate oli ehkä vähän liian naisellinen jo siihen rooliin. Tosin ei sekään haittaa, kunhan jättää aivot narikkaan ja nauttii vaan leffasta.

Minulle taas ei ole koskaan tullut mieleenkään, että Kate näyttäisi liian vanhalta Roseksi. Nykyään tietty 17-vuotiaat tytöt pukeutuvat kovin eri tavalla kuin tuolloin, mikä saattaa antaan sen vaikutelman, että Rose olisi jotenkin keskiverto 17-vuotiasta naisellisempi. Minusta niin ei kuitenkaan ole vaan Rose on aika tyttömäinen ja ainakin omalla kohdallani voin sanoa olevani aika samalla viivalla Rosen kanssa (olen 18) - jos kukaan nyt ymmärtää, mitä tarkoitan - ja voisin hyvin kuvitella Rosen näköisen ihmisen samaan kouluun kanssani, vaikkakin eri vaatteissa. Minulla sitä paitsi on yksi kaveri, joka pukeutuu vanhoihin vaatteisiin ja todella paljon naisellisemmin kuin perusfarkkutytöt ja se kyllä antaa heti paljon vanhemman  vaikutelman ihmisestä. Sitä paitsi ei Kate itsekään ollut kovin vanha leffaa tehdessään. Taisi olla 21 ellen aivan väärin muista.

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #101 : Elokuu 17, 2009, 00:59:43 »
Titanic on LOISTAVA elokuva. Ehdottomasti lempileffani iknä. Jotenkin varsinkin se, että se perustuu tositapahtumiin, tekee siitä surullisemman. Jackin ja Rosen rakkaustarina on kliseinen kielletty rakkaus, mutta se toimii. Erikoistehosteet, ohjaus, käsikirjoitus ovat kaikki mahtavia. Musiikki on täydellistä, ja soi oikeissa kohdissa. My heart will go on on mahtava biisi. Lopussa itken aina viimeiset puoli tuntia, myös niissä käytäväkohtauksissa, joita on ehkä vähän liikaa, kun tiedän mitä käy. Loppu on NIIN surullinen, ja Leonardo diCapro ja varsinkin Kate Winslet ovat niin sopivat näyttelijät tähän, ja elokuva on kokonaisuudessaan onnistunut. Varsinkin lopun vanha Rose on ihana.:) Loistava elokuva, siis.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2009, 12:19:46 kirjoittanut Leila »
Tahdonvoimaa!

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Syyskuu 18, 2009, 15:25:16 »
Alku selitys oli hiukan sekava, eikä ihan noin paljon juonta olisi tarvinnut kertoa. Kuitenkin leffa on todella kauniisti ja hienosti tehty. Kate ja Leonardo tekevät hyvää työtä tässä elokuvassa.
Eniten minua hämmästytti laiva. Sehän oli rakennettu oikeastikin juuri oikeaksi ja niin edes päin. Loppu oli kaunis ja surullinen ja musiikki oli ihanaa kuunneltavaa.
Itkettiin serkun kanssa silmämme kuiviksi lopussa, mutta selvisimme lopulta. Kaikin puolin hieno elokuva!

Poissa Oljolover

• kuuroille korville puhuva
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Syyskuu 18, 2009, 16:41:33 »
Titanic on loistava leffa. Se vaan, että loppupuoli elokuvasta on tavallaan aika pelottava kun laiva uppoaa ja tietokoneihmiset tippuvat laivasta joka on katkennut keskeltä... Olen katsonut tämän elokuvan vain muutaman kerran loppuun asti, usein teen niin, että katson vain alkupuolen ihanat hömpötykset ja lopetan siihen :)
Elokuvan musiikki ja kaikki on ihan täydellistä, varsinkin Kate ja Leonardo on ihan hirveän söpöjä molemmat :)
Todellakin, siinä on mukana tämä kliseinen kielletty tosirakkaus...
Chill out, baby

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #104 : Joulukuu 27, 2009, 09:32:07 »
Täytyy tunnustaa, että tähän elokuvaan tutustuin vasta muutama vuosi sitten. Häpeällistä oli, kun yläasteella varmaan kaikki muut olivat nähneet Titanicin, paitsi minä :( Mutta tämä tyttö otti härkää sarvista kiinni ja kävi ostamassa tämän leffan.

Titanic-elokuvan ostoa en ole katunut päivääkään. Ihana rakkaustarina, joka päättyy murheeseen. Vaikka muuten en pidä tämäntyylisistä elokuvista, kyllä Titanic vaan on niin mahtava, että se nousee omalle top10-listalleni :)

Näyttelijät ovat onnistuneet työssään aivan mahtavasti. Juonen nyt tiesin alun alkujaankin noin suurpiirteisesti, eli se ei tuottanut mitään yllätyksiä. Tunnelma kuitenkin välittyi kaikesta huolimatta ja se nostattaa hymyn huulilleni.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Joulukuu 29, 2009, 16:43:39 »
Titanic on pysynyt kestosuosikkina siitä asti kun sen katsoin joskus eäää... Mitähän se oli. On siitä aikaa, varmaan ala-asteen lopulla sen katsoin ensimmäisen kerran. Itse asiassa se taisi olla äitini joka sanoi että Titanic on aivan ihana leffa. Siinä vaiheessa minua ei hirveästi kiinostaneet mitkään rakkausleffat, mutta koska olin muuten kiinostunut Titanicin kohtalosta ja historiasta, kohautin olkiani ja painelin filmivuokraamoon hakemaan Titanicin kotiin.

Kun aloin tapittaa sitten leffaa yksikseni, tajusin että olin todellakin tehnyt oikein kun olin alkanut sitä katsomaan ja käynyt vuokraamassa. Se oli tosi uskomattomasti toteutettu, vaikka ensin kuvittelin sen olevan jotain kuraa koska ajattelin ettei tietokoneillakaan saisi mitenkään hienosti tehtyä esimerkiksi sitä törmäyskohtaa. Se oli kuitenkin paremmin toteutettu kuin mitä osasin odottaa! Tarina ja juoni oli rakennettu hienosti. Leonardo DiCaprio on aina vähän häirinnyt leffaa katsoessa, koska en pidä kyseistä näyttelijästä. Mutta menihän tuo, ja varmaan oli oikea ja sopiva rooliinsa Jackina.

Pari vuotta sitten hankin Titanicin neljän DVD:n keräily boksin josta löytyy Titanicista kaikkea maan ja taivaan väliltä; miten leffa on tehty, haastatteluja, mielipiteitä ja arvosteluja jne. Tästä tulikin mieleen että pitäisi alkaa pikku hiljaa vaatimaan boksiani takaisin kaveriltani, joka sen lainasi... kaksi kuukautta sitten.

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Tammikuu 01, 2010, 21:34:35 »
Tuota noin... Itse asiassa näin tämän leffan ensimmäistä kertaa vuonna 2008, ja ostin sen dvd-kokoelmaani viime kesänä.
En oikeastaan ikinä ole ajatellut tätä millään tapaa huippu romanttisena. Pikemminkin huvittava se loppu, 
Mutta juonellisesti elokuva oli hyvä, ja ansaitsee melkein kaiken arvostuksensa. Itse tosin en valitsisi tätä ystävänpäivänä katsottavaksi.
Tykkäsin koko leffassa luultavasti eniten kaikkien ylempiluokkaisten puvuista ja esineistä :D

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Maaliskuu 27, 2010, 18:47:40 »
 Koska olen Titanic-fani muutenki rakastan tätä elokuvaa! Jack on ihana<3. Fanitan Leonardoa ja mielestäni hän on loistava roolissaan.  Itken AINA katsoessani Titanicia varsinkin uppoamiskohdassa. Kamalaa kun
!!! Tykkäsin hänestä niin kauheesti!

Molly eli Margaret Brown on jostain kumman syystä mielestäni aivan mahtava hahmo: humoristinen, rohkea ja muutenkin sellainen ihana Elvi-tyyppi.

Cal on oikea unelmamies, ainakin Roselle. <3 Olisi ollut hyvä jos Jack ei olisi ottanut häntä niin olisin minä saanut tämän jätkän. <3<3<3<3 Olen nähnyt koko leffan ainakin 40 kertaa ja aina jaksan katsoa uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan..........

Poissa Kishika

• Kävelevä kaiutin
  • Vuotislainen
« Vastaus #108 : Huhtikuu 05, 2010, 17:02:39 »
Pidettiin viime syksynä kavereiden kanssa kunnon leffailta. Vuokratiin makuunista Titanic ja ostettiin kaks kiloa karkkia. Ihana leffa se oli, täytyy myöntää. Loistava juoni, musiikki ja ihan kaikki. Keksittyähän siitä on valtaosa, mutta, kun se vois olla niin totta!
I can see you

Poissa Blackie

• Summer girl
  • Vuotislainen
  • Eksentrinen ja ristiriita.
« Vastaus #109 : Toukokuu 06, 2010, 18:26:38 »
Tämä on yksi lempi elokuvistani. Ja yksi niistä elokuvista, jotka saavat minut itkemään. Itken lopussa Rosen kanssa Jackin kuolemaa. Leffa on todellakin Oscarinsa ansainnut! En muista enää milloin katsoin Titanicin ensimmäisen kerran.. Tein sen kuitenkin isäni suosituksesta ja kuten monet muut täällä en ole katunut hetkeäkään!

Lainaus
Alku selitys oli hiukan sekava
Tuosta olen täysin, ehdottoman samaa mieltä.
Onko mitään ihanampaa kuin uiminen, aallokko ja ksätuuli vartalollasi!?

Uusi alku elokuussa.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #110 : Toukokuu 06, 2010, 22:03:57 »
Häpeä myöntää, mutta katsoin Titanicin ensimmäisen kerran vasta pari päivää sitten. No joo, tiesin osittain mitä siinä käy ja laulun olin kuullut sata kertaa, mutta oli se silti aika huikea kokemus. Ja viesti spoilaa.

DiCaprio on tosi ihana tässä leffassa kun sillä on vielä kapeat kasvot ja se esittää nuorta laitapuolen kulkijaa (ai mitenniin naiset tykästyvät aina vähän rentumpiin?), se Jack on vain niin ihana ja syötävän söpö. Kolikon toinen puoli, koko leffan ajan häiritsi se Rose, kun ei vaikuta yhtään 17-vuotiaalta, muutenkin ihan typerä. Koko ajan vaan ajattelin että miksi se Jack tuhlaa aikaansa sellaiseen idioottiin. Muista hahmoista mielestäni se Rosen miekkonen on hyvinnäytelty ja hyvä hahmo, vaikka onkin niin törkeä koko ajan.

Tarinassa on mielestäni hyvää se, että näytetään vanhaa Rosea ja Titanicin hylkyä siihen alkuun. Loistava lisä pääjuoneen. Muuten sitä rakkaustarinaa häiritsee se Rose, josta en vain pidä. Typerys meni vielä loikkaamaan pelastusveneestä takaisin uppoavaan laivaan. Jack olisi varmasti pärjännyt omillaan ja pelastunut (en anna ikinä anteeksi sille Roselle), mutta sen piti vielä raahata Rosea mukanaan, ja tapa jolla Jack kuoli oli todella laimea. Jos olisin saanut päättää, olisin laittanut Jackin hukkumaan siihen laivan imuun (vähän dramaattisempi!), mutta kun ei niin ei. Ja ihmettelen ettei ne molemmat mahtuneet siihen lautalle, ei se yhden laihan pojan painoon olisi uponnut.

Nyt vaikuttaa siltä etten pidä leffasta, mutta kyllä minä pidän, ja aika paljon. Enkä minä nyt sitä Roseakaan niin vihaa, kunhan vähän nyppii välillä. Musiikkia on täälläkin moneen kertaan kehuttu, ei siitä nyt sen enempää kuin että My Heart Will Go On on kyllä maailman kauneimpia lauluja. Muuta hyvää leffassa oli mielestäni se luokkaerottelu, vaikka vedettiinkin vähän överiksi. Ja se tavallaan ärsyttää, kun ne ei voineet ahtaa niitä pelastusveneitä täyteen, paljon  useampi olisi selvinnyt. Nyt kun olen käsitellyt leffaa päässäni, niin tuntuu että oli selvää kumpi kuolee ja kumpi jää henkiin. Jos Jack olisi selvinnyt ja Rose kuollut, mikään maailmassa ei olisi muuttunut, mutta nyt kun Rose oli se joka selvisi, hänellä oli tilaisuus tehdä muutos ja senhän hän teki.

Lopusta vielä sen verran, että minä käsitän sen niin että Rose kuoli ja pääsi johonkin Titanicilla olleitten taivaaseen tjsp. Silti häiritsee, että eikö se kaipaa sen uutta aviomiestä, joka luultavasti on myös jo kuollut (kai sillä oli aviomies, kun oli lapsenlapsikin?). Kaikkein kliseisintä olisi ollut jos Rose olisi 9kk Titanicin uppoamisen jälkeen synnyttänyt Jackin lapsen.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Heinäkuu 06, 2010, 11:15:57 »
Lopusta vielä sen verran, että minä käsitän sen niin että Rose kuoli ja pääsi johonkin Titanicilla olleitten taivaaseen tjsp. Silti häiritsee, että eikö se kaipaa sen uutta aviomiestä, joka luultavasti on myös jo kuollut (kai sillä oli aviomies, kun oli lapsenlapsikin?). Kaikkein kliseisintä olisi ollut jos Rose olisi 9kk Titanicin uppoamisen jälkeen synnyttänyt Jackin lapsen.

Kyllä se siellä leffassa käy ilmi, ettei lapsi ole Jackin, koska Rose kertoo, ettei ole koskaan puhunut Jackista kenellekään ja toteaa lapsenlapselleen "en edes isoisällesi" tai jotain muuta vastaavaa. Eli Rosella oli siis aviomies, joka itse asiassa oon aika olennainen osa juonta, koska lupaahan hän Jackille elävänsä pitkän ja onnellisen elämän, menevänsä naimisiin ja niin edelleen lässynlää. Lopussa olevista valokuvistahan käy ilmi, että Rose on elänyt täyttä elämää ja tehnyt juttuja, joita hänen piti alunperin Jackin kanssa tehdä, kuten ratsastanut jalat molemmin puolin hevosta.

Hassua muuten, etten ole aikaisemmin ajatellut asiaa noin, että eikö sillä ole ikävä aviomiestään. Olen vain joka kerta ollut niin lumoutunut siitä, että kaikki nämä vuoden Jack on siellä kummituslaivassa odotellut Rosea ja viimein he saavat toisensa. Ehkä Rose eli täyden elämän aviomiehensä kanssa ja nyt on aika elää täysi elämä (haha kuolema siis) Jackin kanssa, jonka kanssa ei saanut elää kuin muutaman päivän. Eh?

Poissa Europe

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Marraskuu 07, 2010, 19:54:15 »
Lainaus
Hassua muuten, etten ole aikaisemmin ajatellut asiaa noin, että eikö sillä ole ikävä aviomiestään. Olen vain joka kerta ollut niin lumoutunut siitä, että kaikki nämä vuoden Jack on siellä kummituslaivassa odotellut Rosea ja viimein he saavat toisensa. Ehkä Rose eli täyden elämän aviomiehensä kanssa ja nyt on aika elää täysi elämä (haha kuolema siis) Jackin kanssa, jonka kanssa ei saanut elää kuin muutaman päivän. Eh?

Joo no mutta mitäs pienistä. ^^ Unohdetaan se. Nautitaan elokuvasta. Jos se ei vaikka tykännyt siitä sen aviomiehestä... Tai jos se siellä laivataivaassaan voi jotenkin vaihtaa maisemaa miten mielii (mistäs sitä tietää).

Joka tapauksessa paras itkuelokuva johon olen törmännyt. Jos on ahdistava olo ja tekee mieli tirauttaa muutama kyynel (nuh, ehkä vähän enemmänkin) niin ei muuta kuin Titanic pyörimään ja avot. Mulla ainakin kyynelkanavat aukee jo heti alussa. Elokuvan jälkeen voi sitten olla ihan tyytyväinen kun on itkuvarastot tyhjentyneet joksikin aikaa. ;)

On se kyllä surullinen leffa, mutta myös romanttinen... Välillä menee ehkä yli, mutta kuten sanoin, mitäs pienistä. :P
Dreaming Istanbul.

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Marraskuu 07, 2010, 19:59:49 »
 Uiij, Titanic. Ehdottomasti lempielokuviani. Ihana musiikki, loistavia näyttelijöitä, ihana juoni... Ja koko laiva oli ihan mahtava. Vähän olisin halunnut päästä siihen laivaan, vaikka se upposikin. Olisi ollut tosi jännää.

Leo on söpö. Kerran koulussa opettaja puhui Leonardo Da Vincistä, ja se sanoi vahingossa Leonardo DiCaprio. (tuokin liittyy aiheeseen todella paljon)
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #114 : Helmikuu 14, 2011, 23:46:49 »
Ihan hyvä elokuvahan tuo on, varmaan viidesti on tullut katsottua eri kavereiden kanssa ja kerran koulussa.... Alkaa valua korvista pikkuhiljaa. Ihan kaunis leffa, mielestäni Titanicin tarina on todella surullinen. Monia ihmisiä kuoli, se uppoamaton laiva sitten upposikin neitsytmatkallaan. Onkos tuo nyt ihmekkään miksi Titanicin tarina on niin kuuluisa. Itse elokuvasta en niin hirveästi innostunut, tykkään tutkia tietoja itse oikeasta tapahtumasta Titanicilla. Esimerkiksi vieläkään ei tiedetä, miksei tähystäjillä ollut kiikareita vaikka laivalla niitä oli. Oli vain sekunneista kiinni, että laiva törmäsi.. Ja surullisinta on kai se, että jos ne ei olis kääntäny laivaa, ne olis selvinny. Niin pahaa repeämää sivuun ei olisi tullut. Mutta se ei kyllä nyt liity aiheeseen yhtään mitenkään, anteeksi.

En liiemmin välitä romanttisista draamoista, Titanic on ihan hyvä mutta ei sitäkään jaksa liian monesti katsoa. Suhteellisen pitkä elokuva. Mutta loppujen lopuksi ihan hyvä kuitenkin, en varmaan enää tule katsomaan sitä ikinä tai sitten vasta pitkän ajan kuluttua. Eiköhän se ole tarpeeksi moneen otteeseen katsottu.
Cadillac.

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
« Vastaus #115 : Helmikuu 15, 2011, 09:17:58 »
Spoilailee, jos ei halua spoilaantua ni turha lukea.
Mää katsoin kyseisen leffan vasta ihan vähän aikaa sitten kaverin synttäreillä. Olihan se koskettava leffa, ja itkinkin joissain kohdissa, mutta en niissä rakkauskohdissa, vaan esimerkiksi siinä kun se pikkupoika jää loukkuun veteen isänsä kanssa ja siinä, kun äiti peittelee lapsensa sänkyyn tietäen, että nämä eivät siitä ikinä heräisi ja kertoo heille: "And so they lived, happily together for three-hundred years. In the land of Tír na nÓg, of eternal youth and beauty."

Myös loppubiisinä ja nimikkobiisinä tunnettu My heart will go on on mulle muutenki tosi muistorikas biisi, joten lopputekstien aikana tuli jotenki semmonen maailmaa suurempi fiilis. Ei sitä voi sanoin kuvailla...
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #116 : Helmikuu 22, 2011, 13:52:56 »
Minäkin tykkään tutkia tietoja niistä oikeista tapahtumista ja leffan takia kiinnostuinkin niistä vielä enemmän. Leffa sinänsä on ihan hyvä, vaikka kolme tuntia on aika pitkä.

Jackin kuolema oli toteuttettu hyvin, näin se oli paljon parempi ja ehkä koskettavampikin. Jos Jack olisi joutunut sinne laivan imuun, hänen kuolemansa olisi ollut lähinnä traaginen, joka ei minusta ehkä kuitenkaan olisi sopinut kyseiseen leffaan, mutta mielipiteensä kullakin. Karan mainitsema peittelykohtaus oli minunkin mielestäni todella surullinen. Siinä tuli itkettyä myös.

Titanicin jaksaa katsoa aina vain uudestaan, vaikka jotkut kohdat ovatkin vähän tylsempiä, sillä leffa on jotain todella mahtavaa. Itkettävä, naurattava ja muutenkin todella hyvä juoninen leffa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2011, 16:26:57 kirjoittanut augustiina »
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #117 : Huhtikuu 12, 2012, 21:49:40 »
Voisin aluksi sanoa, että elokuvasta en pidä lainkaan. Menee taas offtopiciksi, mutta kuitenkin, en jotenkaan pidä Titanicin näyttelijöistä. No joo, Leonardo DiCaprio (meinasin kirjoittaa Da Vinci) oli ihan siedettävä, mutta muhun ei vain iskenyt. Olen toki kiinnostunut Titanicin uppoamisesta ja kyseisestä laivasta selviytyneistä jne., mutta elokuvasta en pidä ollenkaan.
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Huhtikuu 13, 2012, 06:52:31 »
Silloin joskus aikanaan kun elokuva ilmestyi, se jäi minulla välistä ja en siis ollut ollenkaan kartalla, mistä ihmiset vouhkaa. Myöhemmin tuli toki katsottua. Kaunis elokuva Titanic on. Löysin elokuvan kirpputorilta videona, maksoi 1 euroa (ja kyllä, meillä on kotona sellainen muinaisjäänne kuin videonauhuri...), esittelin sen tyttärelle. No nyt kun se tuli elokuviin 3D:nä niin pitihän se päästä katsomaan.

Mie en ole koskaan ajatellut että Rose kuolisi siinä lopussa, kun siinä alkaa soida My heart will go on, ja alkaa sanoilla "every night in my dreams I see you, i feel you..." niin oon aina ajatellut että hän pääsee unessaan Jackin luo. Mutta tokihan se on mahdollista se kuolemakin.

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
« Vastaus #119 : Elokuu 12, 2012, 21:30:33 »
Titanic.

Titanic on sekä elokuvana että legendoinaan ja faktoinaan ehkä tärkeimpiä asioita elämässäni. Katoin elokuvan keväällä ekan kerran, kun se tuli telkkarista, katoin sen yksin omassa pimeässä huoneessani ja itkin. Itkin melkein koko lopun.
Spoilailee, jos ei halua spoilaantua ni turha lukea.
Mää katsoin kyseisen leffan vasta ihan vähän aikaa sitten kaverin synttäreillä. Olihan se koskettava leffa, ja itkinkin joissain kohdissa, mutta en niissä rakkauskohdissa, vaan esimerkiksi siinä kun se pikkupoika jää loukkuun veteen isänsä kanssa ja siinä, kun äiti peittelee lapsensa sänkyyn tietäen, että nämä eivät siitä ikinä heräisi ja kertoo heille: "And so they lived, happily together for three-hundred years. In the land of Tír na nÓg, of eternal youth and beauty."
Rakastan tota äidin ja lapsen kohtausta! Ja muutenkin sitä, jossa se vaan on uppoamaisillaan se laiva ja kaikki kiljuu ja itkee ja pappi rukoilee. Ja musiikki soi taustalla.

Mutta joka tapauksessa, Jack ja Rose on ihania henkilöitä ja Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet älyttömän hyvii näyttelemään. Rakastan elokuvaa yli kaiken, se kuuluu suosikkielokuviini ja tulee aina kuulumaan.
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Elokuu 22, 2012, 22:39:31 »
Wuhuu! Katsoin Titanicin TÄNÄÄN ensimmäisen kerran!!! :D Jääkööt se aikakirjoihin!

Hieno leffa ja erityinen arvostus tulee siitä, että mielestäni kliseitä vältettiin sujuvasti! Loppu oli tosi surullinen ja ehkä päänäyttelijät (erityisesti DiCaprio) hieman nuoria isoihin rooleihin, mutta äh, mitä väliä hyvää työtähän ne lopulta tekivät! Katsoin tämän leffan kirpputorilta ostetulta VHS:ltä ja kesken leffaa oli pakko käydä juoksemassa ulkona, jossa sataa vettä täysillä ja nurmikko on jättilammikoiden peitossa... Mikä tunnelma!

Leffassa oli loistavaa huumorinpilkettä kaiken vakavuuden keskellä, yksityiskohdat olivat muutenkin todella hienoja ja se taivas. <3 Jos alkaisi miettiä liikaa tulisi varmaan hirveä ahdistus, mutta suosittelen silti lämpimästi Titanicia sateiselle kesäillalle... sen katsomisen jälkeen tekee kyllä kovasti mieli painautua jonkun kainaloon, joten ei mielellään kannata katsoa yksin. :')
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2012, 23:40:08 kirjoittanut Prosper »

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #121 : Syyskuu 11, 2013, 02:45:31 »
Minua on aina kiehtonut eniten Cal. Mies on kieltämättä kusipää mutta hän tekee hyviä pointteja parissa kohtaa. Esimerkiksi ennen kuin tyyppi alkaa potkimaan kissanpentuja niin mielestäni hänellä on täysi oikeus Rosen sulhasena olla tuohtunut siitä että tämä viettää yön jonkun miehen kanssa jonka tapasi vasta äskettäin. Myös kyseenalaista on se että Rose rakastelee Jackin kanssa ennen kuin tekee päätöksen ilmoittaa Calille ettei aio naida tätä. Ja tämä oli vielä siinä vaiheessa kun Cal ei ollut tehnyt juuri muuta kuin tuon yhden purkauksen aamiaispöydässä. Jopa kun Cal lopulta ylittää rajan ja koettaa ampua Jackin on otettava huomioon että tapahtumat sijoittuvat  vuodelle 1912 ja esimerkiksi Italiassa oli silloin vielä periaatteessa aviomiehelle laillista tappaa pettävä henkilö.

Yleensäkin pidän pahiksista enemmän koska heillä on enemmän "vapautta" tekojensa suhteen etc. Kuten sanoin jo aikaisemmin, en kiellä että tyyppi on suuren luokan kusipää, mutta mielestäni hänellä on kohtuullisen pätevät motiivit.