Kirjoittaja Aihe: Interview with the vampire / Veren vangit  (Luettu 5023 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Damrio

• Ankeuttaja
Interview with the vampire / Veren vangit
« : Helmikuu 02, 2004, 19:00:56 »
Kukaan nähnyt kyseistä elokuvaa, Veren vangit? Itse näin sen vähä aika sitten ja ihastuin siihen tyystin. Ennestään olin lukenut hieman siihen liittyvän kirjan: Vampyyri Lestat. Veren vankien juoni on hieman samalainen kuin Vampyyri Lestat kirjankin; Vampyyri kertoo menneisyydestään, siitä miten hänestä tuli vampyyri ja mitä hän sen jälkeen on kokenut. Elokuvassa tuo "tarinan" kertoja on Louis (Brad Pitt). Brad osaa mielestäni hienosti eläytyä vampyyriksi, mutta Tom Cruiselta (Lestat) se sujuu mielestäni hiukan paremmin. Myös Antonio Banderas on tässä elokuvassa päässyt merkittäväksi vampyyriksi, Armandiksi, musta hiuksiseksi söpöliiniksi. Elokuvan vampyyri tehosteet ovat varsin vaikuttavat myöskin. Suosittelen elokuvaa jokaiselle vampyyreista ja kauhusta kiinnostuneille.

Ja vielä piti sanomani että Tom Cruise (Lestat) näyttää aivan ihanalta verisine huulineen ja vampyyri hampaineen Bradin (Louis) kimppuun käydessään.  :twisted:

SilverChanteur

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Helmikuu 02, 2004, 21:23:53 »
Kai tiedät, että ennen Vampyyri Lestatia on ilmestynyt toinen kirja, juurikin Veren vangit, johon elokuva pohjautuu? Kirjoista Vampyyri Lestat ja Kadotettujen kuningatar taas tehtiin äskettäin (huono) elokuvaversio nimellä Kadotettujen kuningatar.

Kyllä, olen nähnyt. Sellaisen tusinan kertaa. :) Pidän, tai ainakin pidin, kovasti Ricen kronikoista. Alkuperäiset kolme ovat minusta lottovoittoja, loput.. nnngh. En ole saanut niitä luettua.

Spoilereita!

Niin, elokuvastahan tässä oli puhe. Se täytyy sanoa, että IWTV on hämmästyttävän uskollinen kirjalleen. Se on melkein hyvä kirjafilmatisoinniksi. Elokuvana se on hyvä. (Erottelen kohdat "elokuva" ja "kirja-adaptaatio" aina.) Roolivalinnat osuivat kohdalleen: Tom Cruise oli, ehkä ulkonäköään lukuunottamatta, nappiosuma Lestat de Lioncourtiksi. Vielä luettuani Lestatin näkökulmankin olen tätä mieltä. Se sekopäisyys, se nauru. ("There's still life in the old lady yet...!") Hän osasi ottaa hahmon omakseen. Pitt ei saanut aivan samaa karismaa, mutta Louisin itsensäsurkuttelu ja melankolia olivat silti vakuuttavia, samoin hänen yksinkertainen säälittävyytensä... kanoja, rottia... puudeleita.

Yksi roolivalinta, tietenkin, oli hirvittävä, joskin alkoi vaivata minua vasta jälkikäteen - näin ensin elokuvan, sitten vasta luin kirjan. Antonio Banderas Armandina on... nngh. Armandin oli tarkoitus olla kuvankaunis, 15-vuotias renessanssinuorukainen kastanjanruskeilla hiuksilla. Myönnettäköön, että elokuvaan vanhempi, uhkaavamman oloinen Armand sopi paremmin, mutta jos haluttiin olla uskollisia kirjoille... eäh.

/muoks: äh, miten saatoin unohtaa: Kirsten Dunst! Vaikka en järin paljon kunnioita tytön suorituksia myöhemmin elämässä, olen aina ollut hyvin ihaileva hänen suorituksestaan Claudiana. Lienikö Dunst kahdeksan vai yhdeksän vanha filmatessaan roolia - sen ikäiseltä on valtava suoritus saada uskottavasti esiin sellaisen "demonilapsen" persoona, joka Claudia on. Kuinka moni (roolin kannalta) tarpeeksi pieni tyttö sisäistää tarpeeksi konseptin lapsesta, joka ei ikinä kasva aikuiseksi muuten kuin sisältä? Ihastuin Claudian hahmoon myös kirjoissa. Lapsinaisen rooli samaan aikaan Louisin tyttärenä ja rakastettuna... siinä oli sitä jotain minulle. Dunstin ulkoinen olemus jäi minulle ikuisesti kuvaamaan Claudiaa, vaikka yksikään muu kirjojen henkilö ei ole mielessäni samanlainen kuin elokuvassa. Aplodien arvoinen roolisuoritus. Arvostan.

Mutta hyvä leffa se on, sitä ei käy kieltäminen. Hyvä adaptaatio kirjasta, myös. Suosittelen kaikille synkän draaman ja kevyemmän goottilaisuuden ystäville. Ja kaikille, jotka ovat vampyyrikronikkansa lukeneet.

Fleur

• Ankeuttaja
Re: Interview with the vampire / Veren vangit
« Vastaus #2 : Helmikuu 02, 2004, 21:37:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Damrio"
Kukaan nähnyt kyseistä elokuvaa, Veren vangit? Itse näin sen vähä aika sitten ja ihastuin siihen tyystin. Ennestään olin lukenut hieman siihen liittyvän kirjan: Vampyyri Lestat.

(Psst...hymiöt eivät toimi)

Tänne luultavasti ryntää kohta kymmenittäin pieniä vihaisia Rice-faneja kiljumaan, että Veren Vangit/IwtV perustuu samannimiseen kirjaan. Vampyyri Lestat on kirjoitettu vuosia myöhemmin.

Koska synnyin liian myöhään, en itse ole onnistunut löytämään asiasta mitään todisteita, mutta kuulemma Rice ei tykännyt ollenkaan Tom Cruisen valitsemisesta Lestatin rooliin vaan vastusti sitä julkisesti. Tomppa kuitenkin osoittautui paremmaksi kuin Rice luuli, ja hän perui puheensa.
Enpä voi muuta sanoa, kuin että Cruise ei varsinaisesti vakuuttanut minua taidoistaan muissa rooleissaan, mutta Veren Vangeissa hän onnistui. Aluksi jo pelkästään joku niin perusjenkin näköinen tyyppi siinä roolissa tuntui mahdottomalta, mutta häntä tuskin tunnistaa.

Antonio Banderaksesta en sano muuta kuin että Armand, jota hän esittää, on 17 ja venäläinen. Lisäksi ne hiukset ovat naurettavat.

Brad Pittillä on hyvät puolensa, mutta en olisi valinnut häntä Louisiksi. Kirjassa hänen puolelleen oli helpompi asettua, elokuvassa hän jää melkein Lestatin varjoon.
Kirsten Dunst (lapsivampyyri Claudia) onnistuu paljon paremmin.

Olen nähnyt leffan jo 7 kertaa ja lukenut kirjan vain 2, joten en enää muista kunnolla mitä eroja niillä kahdella on. Kohtia kuitenkin puuttuu. Sitten taas toisaalta, useat vuorosanat ovat aivan suoraan kirjasta. Noin yleisesti ottaen Veren Vangit on kirjalle paljon uskollisempi kuin Kadotettujen Kuningatar (jos et ole vielä nähnyt, Damrio, ei kannata).

Musiikki on tietenkin loistavaa. Alun
Libera me kertoo kaiken. Ja Sympathy for the Devil jää soimaan päähän.
(Löysin soundtrackin Lontoosta pilkkahintaan ^^)

Ruusa Gamgi

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Helmikuu 02, 2004, 23:30:15 »
Minä olen nähnyt elokuvan kerran enkä silloinkaan niin sataprosentisen keskittyneesti, että ehkä siksi mielipiteeni on se mikä on.

Joka tapauksessa, Veren vangeissa oli joitain todella ärsyttäviä piirteitä. En pidä niin kauheasti verellä mässäilystä, ja tässä sitä oli enemmän kuin tarpeeksi. Ja joka kerta, kun vampyyri iski hampaansa jonkun valtimoon, kuului sellainen hirvittävä rusahdus. Myöhemmin tajusin, että kaalin pureskelusta kuuluu ihan samanlainen ääni.

Näyttelijät olivat kohtalaisen hyviä ja elokuva oli teknisesti ihan onnistunut. Sekavahkoon juoneen olisin päässyt enemmän sisälle, jos olisin seurannut elokuvaa tarkkaavaisemmin, mutta en yksinkertaisesti jaksanut ja jo mainitsemani häiriötekijät suorastaan ällöttivät. Myöskin se, että elokuva oli ymmärrettävästi kovin tummasävyinen, väsytti katsojan silmää. Tom Cruisen ja Kirsten Dunstin hahmoissa sentään oli sellaista mielenkiintoa, mikä sai minut hetkittäin keksittymään paremmin.

En tiedä, haluanko nähdä elokuvaa uudestaan. En oikeastaan. Kirjan voisin hyvinkin lukea, se voisi osoittautua jopa hyväksi.

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Helmikuu 03, 2004, 02:38:08 »
Olen nähnyt sen elokuvan niiin monta kertaa. :) Itse asiassa se on elokuva, jossa muistan ensimmäisen kerran kiinnittäneeni huomioita näyttelijöihin nimeltä "Brad Pitt" ja "Tom Cruise". (Näin kyseisen leffan ensimmäistä kertaa varmasti joskus 90-luvun puolivälin tienoilla, joten sitä ennen en muutenkaan erityisemmin näyttelijöitä huomioinut.)

Tom Cruise. Voihan ihme miten se on niin Lestat. Luin Vampyyri Lestatin vasta ehkä nelisen vuotta sitten (sen jälkeen Kadotettujen kuningattaren ja Veren vangit), joten Tom Cruise oli päässäni saanut elää Lestatina aika kauan. Näin jälkeenpäin on vaikeaa olla objektiivinen, mutta en osaa kuvitella Lestatiksi ketään muuta. Äijä on hyvännäköinen, äijällä on ärsyttävä virnistys, äijä osaa näytellä. Lähes täydellistä (ne hampaat olivat karseat, vampyyreillä pitäisi olla ihan siistit hampaat, joissa sitten hienot terävät kulmahampaat. Mutta Tomhan tunnetusti saikin tässä joskus hammasraudat, kun hänen suunsa ei meinannut mennä enää kiinni tms).

Brad Pitt patsastelee läpi elokuvan. Nättipoika kyllä, mutta Louis olisi voinut olla jotain muutakin.

Elokuvaa suuri ja pelottava mighty-Armand palvelee paremmin kuin joku poikanen, elokuvassa kuitenkin ulkokuori luo henkilön voimasta suuren osan, toisin kuin kirjassa. Armand olikin minulle sitten kirjassa aika yllätys.

Claudia, voi että se tyttö oli hyvä siinä roolissaan. Ei voi muuta sanoa.

Veren vangit on yksi kaikkien aikojen lempielokuvistani, lainasin sitä jossakin vaiheessa vähän väliä videovuokraamosta. Nykyisin sitä ei näissä uusissa Makuuneissa ole. DVD:n näin silloin joskus dvd:n alkuaikoina kaupassa, silloin en kuitenkaan ostanut, koska en uskonut voivani katsoa sitä koskaan. Nyt ostaisin sillä sekunnilla, jos vain jossain olisi. En ehkä niinkään sen takia, että voisin katsoa sitä elokuvaa uudestaan ja uudestaan (koska olen sen niin monesti jo nähnyt), vaan siksi, että onhan sitä omat kulttielokuvansa ostettava.

Kadotettujen kuningatarta en ole nähnyt, eikä aikeissa ole katsoakaan. Se joku poju siinä ei vastaa minkäänlaista mielikuvaani Lestatista ja olen kuullut muutenkin elokuvan olevan aika surkea. En halua häväistä mielikuvaani vampyyrikronikoista moisella.

Ainiin. Se rusahdus. Ette varmaan ole yrittäneet tehdä reikää jalkaanne tai muuhun paikkaan, mutta kyllä iho rusahtaa, kun siihen tehdään sellainen "läpireikä". Ja se ääni on todellakin inhottava. Tuskin vampyyritkaan voivat purra reiän ihon läpi ilman minkäänlaista ääntä. Hyi, se ääni on silti kammottava. Verellä mässäilyä... hm. Minä pidän enemmän verellä mässäilynä kaiken maailman silpomiselokuvia, joissa ruiskuaa verta millon mistäkin. Mutta joo, onhan se verta Veren vangeissakin.
What would The Doctor do?

Kelpie

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Helmikuu 03, 2004, 15:24:28 »
IwtV on aivan ihana. Tai siis. Lestat on aivan ihana. Enpä suoraan sanottuna olisi uskonut että Tom Cruise voisi olla noin syötävän hyvännäköinen...

Mutta siis. Jos jokin minua ärsyttää, niin se, ettei sitä löydy DVD:na/videona mistään. Eikä niitä kirjojakaan löydy mistään! No, lainaan Veren Vangit taas pian yhdeltä tutultani, hänkin on tilannut sen Englannista.

Tuo Armand, josta te puhutte. Taitaa olla siinä kirjassa yhtenä päähenkilöistä..? Meinaan minulle jäi siitä tuskin minkäänlaista mielikuvaa. Se oli mulle vaan sellainen huomaamaton sivuhahmo, suoraan sanottuna. Se näyttelijä oli jotenkin niin... vaisu.

Claudia taas. Välillä, kun näytettiin jostain tietystä kuvakulmasta niin hän oli jotenkin häiritsevän paljon itseään vanhemman näköinen, tai ehkä silmäni vaan temppuilivat. Mutta hieno hahmo oli juu.

Louis. Aina kun Louisia näytettiin niin minä yritän nähdä onko Lestat jossain siellä takana ^^;

SPOILAA.

Se loppu oli aivan ihana. "Louis, Louis. Still whining. Have you heard enought? I had to listen that for centuries."

Toinen ihana kohta oli kun Lestat pisti sen naisen ruumisarkkuun (;
(Miten niin kieroutunut huumorintaju..?)

Fleur

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Helmikuu 03, 2004, 15:53:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Kelpie"
Mutta siis. Jos jokin minua ärsyttää, niin se, ettei sitä löydy DVD:na/videona mistään. Eikä niitä kirjojakaan löydy mistään! No, lainaan Veren Vangit taas pian yhdeltä tutultani, hänkin on tilannut sen Englannista.

Tilasin IwtV DVD:n Free record shopista, kyllä sitä varmaan saa vieläkin...
Suomeksi kirjoja ei tosiaankaan saa mitenkään, mutta eng. kielisistä on otettu uusintapainos, ja ainakin Suomalaisessa olen nähnyt. Joku paksupää on kuitenkin laittanut ne Crime-hyllyyn, eli ei kun etsimään ^^

Ruusa Gamgi

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Helmikuu 03, 2004, 16:42:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Derica Tonks"

Ainiin. Se rusahdus. Ette varmaan ole yrittäneet tehdä reikää jalkaanne tai muuhun paikkaan, mutta kyllä iho rusahtaa, kun siihen tehdään sellainen "läpireikä".

Tuota noin, menee vähän offtopic, mutta... Ei ihosta tuollaista  rusahdusta kuulu. Ei kuulu verisuonistakaan. Ainoastaan, jos jonkun jänteen katkaisee, voi kuulua vastaavanlainen ääni. Ja luulisi, että ranteen saa auki ilman jänteisiin osumista, verisuonet kun on sen verran siinä pinnalla.
Mutta eipä tuo mikään keskeisin asia elokuvassa ole, täytyyhän niiden nyt vähän efekteillä leikkiä ;) .

Aren

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Helmikuu 03, 2004, 16:42:17 »
IwtV'rea saa ainakin Free Record Shopista Lasipalatsin toimipisteestä ja Pienestä Leffakaupasta. Itse ostin omani Free Recordin 2dvd 25e tarjouksesta.

Ja jos välttämättä joku haluaa tietää mikä se toinen leffa oli niin se oli tuo "Royal Tenenbaums" :D

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Helmikuu 08, 2004, 19:25:35 »
Veren vangit on hyvä elokuva. Se toimii sekä yksinään, että sitten jos sitä miettii kirjafilmatisointina. Varmasti paras filmatisointi, mitä olen nähnyt. Tai ainakin muistan nähneeni ja tiedostan nähneeni.

Tom Cruise ei ehkäpä ulkonäöllisesti ole Lestat, mutta muuten täydellinen. Ääni, eleet.. Jotenkin se vain on Lestat, ja on se ainakin mielestäni parempi kuin Stuart Townsend Kadotettujen Kuningattaren Lestatina. Meinasin suurinpiirtein hajota, kun se asteli aluksi esiin. Ääk! ( Sivuhuomautuksena Kadotettujen kuningattaresta. Sitä ei kannata todellakaan vaivautua etsimään. Raiskaa paitsi sekä Vampyyri Lestatin että Kadotettujen kuningattaren, minun mielestäni ainakin. Ja.. Nooh, soundtrack on kuitenkin hyvä. ^^ )

Kuten joku jo aikaisemmin mainitsikin, Sympathy for the Devil jää soimaan päähän. Sekin sopii kuin rusina pullaan siihen loppuun, vaikka loppu erilainen onkin kuin kirjassa.

Jotenkin kuitenkin sekä Armand että sitten se Daniel olivat vähän erilaisia kuin kuvittelin. Tai no, kuva Danielista murskautui vasta kun luin Kadotettujen kuningattaren, siinähän siitä tulee varsin.. hellyyttävä.. vaikutelma.
Ja Armand, todellakin, Antonio Banderas ei kovin vakuuttava suloisen pikkuisen 17-vuotiaan pojan roolissa ole. ;) Ne hiukset muuten vaikuttavat vähän uruk-hain peruukilta, eikö totta?

Kirsten Dunstia minun tuskin enää pitää ylistää. Loistava Claudiana, täysin nappivalinta. Kuten jonkulla muullakin topiciin kirjoittaneella, minullakaan ei tule enää mitään muuta mieleen kuin Kirsten kun luen Claudiasta tai edes ajattelen Claudiaa.

Lainaus käyttäjältä: "Ruusa Gamgi"

Ainiin. Se rusahdus. Ette varmaan ole yrittäneet tehdä reikää jalkaanne tai muuhun paikkaan, mutta kyllä iho rusahtaa, kun siihen tehdään sellainen "läpireikä".

Tuota noin, menee vähän offtopic, mutta... Ei ihosta tuollaista  rusahdusta kuulu. Ei kuulu verisuonistakaan.
Ja luulisi, että ranteen saa auki ilman jänteisiin osumista, verisuonet kun on sen verran siinä pinnalla.

Niin no, jos minä purisin ihmisiä tarkoituksena tappaa, niin varmasti rusauttaisin oikein kunnolla, enkä pistäisi vain söpöä reikää. Ja kyllä ainakin minun jalkani iho (ei ehkä sitten iho vaan jokin muu) rusahti, kun sen... joo, en kerro enempää. Mutta siis onhan se siinä elokuvassa liioiteltu, en kiellä. :) Ei iho rusahda, jos siitä otetaan verikoe tai jos joku angsteissaan viiltelee itseään, mutta kyllä sen saa rusahtamaan, jos sitä hampaillaan oikein kunnolla vampyyri puree. Aivan varmasti saa. Tai saisi, jos niitä vampyyrejä olisi olemassa. Joo, olen offtopik. Anteeksi.

Kiitos muuten noista DVD:n löytämisvinkeistä. Pitää käydä etsimässä.

Periaatteessa ihostahan kuuluu sellainen rusaus, ainakin joistakin paksuimmista kohdista, kun nuo pintakerrokset lävistetään. Ainakin navasta iho rusahtaa. :D Mutta ei niin suurta rusahdusta, enkä nyt tiedä, jos jostakin ranteesta tai kaulasta..

DVD:nä Veren vangit löytää ainakin helposti. NetAnttilan sivuilla sitä oli ainakin vähän aika sitten myytävänä, tarpeeksi kun selailee. Taisi olla vielä alennuksessakin.
Ja minulla on se videonakin. ^^ Joskus ostin.

Poissa unihukka

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/~unihukka
« Vastaus #10 : Maaliskuu 24, 2004, 00:59:05 »
Veren vangit on yksi lempielokuvistani, yksi niistä, joita on tullut katsottua niin usein että muistaa repliikit ulkoa. Jotain elokuvan tasosta kertoo, että pidän siitä enemmän kuin kirjasta, johon se perustuu. Tämä siitä huolimatta, että luin kirjan ensin.

Tom Cruise on tässä elokuvassa loistava, vaikka muuten en herrasta pidäkään. En edelleenkään kuvittele Lestatia Cruisen näköiseksi, mutta jotain hyvin lestatmaista hänen suorituksessaan on.

Brad Pitt on myös onnistunut Louisin roolissa (vaikka ei näytäkään vampyyrilta). Oikeasti kaunis tulkinta Louisista, angsteineen ja surkeine ilmeineen. Arvostan.

Antonio Banderas... Tässä kohtaa näyttelijävalinta on kyllä mennyt pahasti metsään. Ei Antonio hirveän huono ole, mutta erittäin kaukana oikeasta Armandista. Armand on minulle niin tärkeä hahmo, että häiritsee aika paljon tuo elokuvan versio hänestä. No, ajattelen niitä jotenkin erillisinä hahmoina.

Pidän elokuvan musiikeista, tunnelmasta, kuvauksesta, käsikirjoituksesta, väreistä, kaikesta. Kaiken kaikkiaan hieno ja nerokas filmatisointi, jossa on vain pari kökköä kohtaa.

Hannah Mayfair

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Huhtikuu 16, 2004, 19:32:10 »
Jatkan tässä edellisten kirjoittajien hehkutusta siitä, että Veren vangit on myös yksi minun lempi elokuvistani.

Olen myös suuri Anne Rice fani. En ole valitettavasti onnistunut vielä lukemaan Veren vankeja (Interview with the Vampire) kirjana, mutta tarkoituksena on. Ihastuin Veren vangit elokuvaan heti ensimmäisellä katselukerralla. En ollut sitä ennen lukenut yhtään Anne Ricen vampyyri kronikoista, mutta nyt olen lukenut melkein kaikki. Mainitakseni yhden suosikeistani Blood and Gold the story of Marius. Aivan mahtava!

Mielestäni elokuvan näyttelijävalinnat ja -suoritukset olivat hyviä. Tom Cruise sopii todella hyvin Lestatiksi. Ulkonäkö voisi tietysti olla hieman erilainen, mutta Cruise onnistui tuomaan esille Lestatit luonnetta ja huumorintajua. Se nauru on aivan mahtava!

Brad Pitt sopii hyvin Louis:ksi. Melankoliaa, kärsimystä ja katumusta... Paitsi Louis:n hiukset eivät mielestäni ole tummat niissä kirjoissa (voin muistella väärinkin).

Armand. Mitäs tähän nyt kommentoisi. Antonio Banderas veti Armandin roolin hyvin. Hän toi esille Armandin kärsimystä ja pimeyttä, mihin Armand oli joutunut. Ainoa ongelma ja ristiriita on se, ettei Armand ole oikeasti lähelläkään sitä, mitä Antonio Banderaksen esittämä Armand on. Niin kuin on jo aikaisemmin esille tullut Armand on n. 17-vuotias ja enkelikasvoinen (huom! siis vaalea hiuksinen tai "kultakutrinen"). No, kaikkea ei voi aina saada niin kuin haluaisi.

Claudian roolin Kirsten Dunst esittää todella hyvin. Ottaen huomioon Kirstenin tuolloisen iän ja sen, etten ole lukenut kirjaa.

Kadotettujen kuningatar -elokuvasta:
Elokuva ei ole lähellekään niin hyvä kuin Veren vangit ja se ei noudata kirjoja mitenkään tarkasti. Tämä on tietysti joiltakin osin ymmärrettävää mm. elokuvan pituuden takia. Lestat on aivan erilainen, kuin Veren vangeissa, mutta en voi olla kehaisematta Stuart Townsendin ulkomuotoa Lestatina. *virn* Ne, jotka ovat kyseisen elokuvan nähneet ovat varmaankin huomioineet, että elokuvassa oleva Armand muistuttaa oikeata kuvausta hieman enemmän kuin Antonio Banderasin esittämä Armand. Kaikkein ihmeellisin hahmo on Marius. Mitä hittoa ne menivät sille tekemään! Lyhyet hiukset! Ei voi olla totta. A) Mariuksella ei ole lyhyitä (tumman ruskeita) hiuksia. B) Vampyyrit eivät voi leikata hiuksiaa lyhyiksi (jos ne ovat olleet pitkät, kun henkilöstä on tehty vampyyri), koska ne kasvavat heti takaisin.
Mielestäni Lestatin musiikki oli hienoa. Ne sanoitukset...*kylmät väreet*
Aina en voi ymmärtää elokuvien tekijöiden ideoita ja ihmeellisiä tempauksia! No, kai niilläkin oli joku tarkoitus tai idea...tai sitten ei.

Poissa Carola

• Tiikerinkultainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • journal
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #12 : Huhtikuu 17, 2004, 11:26:50 »
Kerran katsoin. Kello oli 2 yöllä ja silmät alkoivat painua kiinni. Oikeastaan aika tylsä, ei oikeastaan mitään itua. Mutta loppu oli koominen. "saat valita, toisin kuin minä aikoinani..." Olin niin väsynyt että jopa nauratti. Jos tykkää vampyyreista niin sitten.
Quid times?
Snape is a steamy pile of buffalo pucky
Rip off the Wings of a dragonfly

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #13 : Huhtikuu 17, 2004, 11:47:04 »
Nipotusviesti tulossa, koskee enemmän kirjoja kuin elokuvia. Tunnen vain tänään tarvetta nipottaa.

Lainaus käyttäjältä: "Hannah Mayfair"

Paitsi Louis:n hiukset eivät mielestäni ole tummat niissä kirjoissa (voin muistella väärinkin).

Niin kuin on jo aikaisemmin esille tullut Armand on n. 17-vuotias ja enkelikasvoinen (huom! siis vaalea hiuksinen tai "kultakutrinen").

Mustat ne taisivat olla kirjoissa, siis Louisin hiukset. Armandin hiukset taas muistaakseni "auburn" eli sellaiset vähän punertavanruskeat. Tosin siitä kun luin noita kirjoja on aika monta vuotta enkä nyt jaksa selailla niitä vaikka ne tuossa kirjahyllyssä kököttävätkin.

Minusta Antonio Benderas oli huomattavasti parmpi Armand kuin se Kadotettujen kuningattaren rääpäle. Vaikka Banderas ei ulkonäöltään muistuta kirjojen Armandia niin hän silti onnistuu minusta aika hyvin välittämään sen kirjojen Armandin hengen. Miten tämän nyt sanoisi? KK-leffan Armand on sellainen mitäänsanomaton pullaposki, kun taas Banderas on häikäilemätön vampyyri.

Lainaus käyttäjältä: "Hannah Mayfair"

Kaikkein ihmeellisin hahmo on Marius. Mitä hittoa ne menivät sille tekemään! Lyhyet hiukset! Ei voi olla totta. A) Mariuksella ei ole lyhyitä (tumman ruskeita) hiuksia. B) Vampyyrit eivät voi leikata hiuksiaa lyhyiksi (jos ne ovat olleet pitkät, kun henkilöstä on tehty vampyyri), koska ne kasvavat heti takaisin.

Kylläpäs voivat leikata lyhyet hiukset :) Ne kasvavat tosin takaisin vuorokauden aikana, mutta eivät heti niin kuin Claudian hiukset siinä leffassa. Kirjoissa useammillakin vampyreillä on tapana joskus leikkattaa itselleen lyhyet, "modernit" hiukset yhdeksi päiväksi. Esim. Gabrille taisi harrastaa tuota kun pukeutui nuoreksi mieheksi, jos nyt en aivan väärin muista.

Mutta Marius on tosiaan kirjojen mukaan vaalea ja hänellä on vähän pidemmät hiukset (hiusten annettiin kasvaa kun häntä pidettiin vankina ennen vampyyriksi muuttamista).

Nipo nipo :)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Fleur

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Huhtikuu 17, 2004, 12:03:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Lupin"
Kirjoissa useammillakin vampyreillä on tapana joskus leikkattaa itselleen lyhyet, "modernit" hiukset yhdeksi päiväksi. Esim. Gabrille taisi harrastaa tuota kun pukeutui nuoreksi mieheksi, jos nyt en aivan väärin muista.

Juups. Järkyttyi samaan tapaan kuin Claudia leffassa kun hiukset kasvoivat päivässä takaisin.

Misha

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Huhtikuu 21, 2004, 21:58:24 »
En ole vieläkään selvittänyt itselleni, pidänkö Veren vangeista elokuvana vai en. Vaikka Tom Cruise Lestatina kuulostikin aluksi kauhealta, täytyy myöntää, että herra osasi näytellä. Parempaa Lestatia tuskin olisin vaatinutkaan. Brad Pitt vastasi yllättävän paljon mielikuvaani Louisista. Claudia herätti elokuvassa yhtä paljon aggressioita kuin kirjassakin. En koskaan pitänyt hänestä.

Mutta. Ne puudelit. Olisi syönyt rottia tai jotain. Mitä tahansa muuta kuin puudeleita...

Armandin ulkonäkö herätti minussa närkästystä, mutta ei läheskään niin paljon kuin jos olisin siinä vaiheessa jo lukenut The Vampire Armandin, jonka seurauksena Armand kohosi yhdeksi lempivampyyreistäni.

Elokuva seurasi ihan kiitettävästi kirjan juonta, mutta se ei silti ollut minun IwtV:ni. Louis ja Lestat eivät tule koskaan näyttämään mielessäni Brad Pittiltä ja Tom Cruiselta (Armandista nyt puhumattakaan), eikä elokuvan tunnelma ollut sama kuin kirjaa lukiessa. En osaa määritellä tarkkaan, mikä mätti. Puudeleita lukuunottamatta. Monet varmasti pitävät tästä elokuvasta, minä vain olen nirshokki.

Tietenkin nähtyäni Kadotettujen kuningattaren itkin jo epätoivoisesti Tompan perään.

Järkyttävää. Todella järkyttävää. Miten kukaan voi kirjojen perusteella saada tuollaisen kuvan Lestatista? Lestat ei näytä Ville Valolta. Lestat on sarkastinen ja naurettava ja ihana ja rakastettava. Mikä leffan hahmossa muka oli Lestatia?

Marius oli aika paha shokki. Mitenkäs pitkät, vaaleat hiukset olivat päässeet muuttumaan tummaksi sängeksi? Marius oli kaikesta huolimatta elokuvan mielenkiintoisin hahmo. Hänen takiaan jaksoin katsoa sen loppuun.

Kirjan juonen seuraamisesta ei näy merkkejä. Ei sillä olisi niin väliä, jos elokuva olisi hyvä ja henkilöt kohdallaan, mutta kun eivät ole. Ja ennen kaikkea - missä on kaikki Lestatin ja Louisin söpöstely?!

ShiaraSpinenutrio

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Huhtikuu 25, 2004, 20:37:38 »
Ajattelin jossain vaiheessa katsastaa kyseisen leffan, mutta viivytän sitä mahdollisimman kauan jos vain mahdollista. En kestä ajatusta Brad Pittistä häpäisemässä ihanaisen Louisin. *nyyhkäisee*

Lestat on aivan ihanaihana aivan muutenkin <3

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Toukokuu 16, 2004, 10:38:04 »
Lainaus käyttäjältä: "ShiaraSpinenutrio"
Ajattelin jossain vaiheessa katsastaa kyseisen leffan, mutta viivytän sitä mahdollisimman kauan jos vain mahdollista. En kestä ajatusta Brad Pittistä häpäisemässä ihanaisen Louisin. *nyyhkäisee*

Brad Pitt ei häpäise Louista. Itse asiassa se on jopa parempi Louis kun voisi olettaa.
Toisaalta, tuohan on vain minun mielipiteeni.
Ja elokuva on yllättävän hyväkin, yksi lemppareista, katsoi sitä sitten pelkkänä elokuvana tai sitten kirjasta tehtynä sovituksena. Varmaankin paras sellainen, mitä olen nähnyt, ellei vaikkapa Tuulten viemää oteta lukuun.

Lamia

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Toukokuu 20, 2004, 15:23:29 »
Pakkohan se on kommentoida. Kirjat vastaavat minulle suunnilleen Raamattua, joten elokuva on kai eräänlainen Katekismus.

Näin elokuvan ensimmäisen kerran kaverini synttäreillä. Olin silloin kaiketi kahdeksan vanha ja sain pahoja traumoja sen katsomisesta. Punaisia nallekarkkeja en voinut syödä varmaan vuoteen, mehuista puhumattakaan. Kukaan ei tainnut vaivautua katsomaan ikärajaa? No, pidin elokuvasta joka tapauksessa paljon jo silloin.

Muutama vuosi eteenpäin luin kaikki kolme suomennettua kirjaa ja myöhemmin tilasin kaikki englanninkielisinä Suomalaisen Kirjakaupan kautta. Ne luettuani päädyin uudemman kerran elokuvan ääreen ja nyt olenkin katsonut sen vähintään parikymmentä kertaa. (Okei, taidan vähätellä.) DVD:n ostin Anttilasta, eli kannattaa mennä sieltä kysymään englanninkielisellä nimellä jos ei muualta tunnu löytyvän.

Pidin synkähköstä tunnelmasta. Louisin melankolia ja tapa kertoa asioita oli saatu hyvin tallennettua. Dialogit varsinkin Louisin ja Lestatin välillä  saivat minut hymyilemään. Vampyyrin elämän koko traagisuus oli saatu hyvin mukaan... Voisin kuvailla elokuvaa sydämen seisauttavaksi ja itkettäväksikin jos osaisin itkeä. Hmm...

Kirjat on luettu niin moneen otteeseen, etten voinut olla loukkaantumatta muiden tavoin Armandin ulkonäöstä.  Miten ihmeessä rooliin valittiin Antonio Banderas? Onhan Armand kieltämättä kirjoissakin monta sataa vuotta vanha ja uhkaava todellakin varsinkin tällöin, ns. vielä valtansa huipulla vaikka olikin joutunut tiputtautumaan roolistaan Pariisin hautausmaalla. Mutta eikö sitä olisi voitu toteuttaa jollakin toisella tapaa? Armandin arvovalta olisi mielestäni saatu tallennettua nuoremmillekkin kasvoille, koska niiden taakse kätkeytyvä tietohan oli tämän vallan perusta.

Myös Tom Cruise sai minut pudistelemaan päätäni, vaikkakin Lestatin olemus Louisin näkökulmasta vastasikin tätä. Brad Pitt taas... Mies ei mielestäni omaa mitään suuremmoisia näyttelijän lahjoja, mutta yhtä sydäntäsärkevän kaunis hän on kuin roolihahmonsakin. Ei käy kieltäminen. Claudia oli omaa luokkaansa. Koko juonikuvio ikuisesta nuken vartalosta on sykähdyttävä.

Kun aloin lukea topiccia meinasin ruveta nipottamaan samoista asioista kuin Lupin, mutta näennä hän kerkesi ensin. *hymy* Toteaisin vain, että Armand ei näy Kadotettujen kuningattaressa.

Äsken mainitsemastani elokuvasta sananen. Miten ihmeessä näin huono erillinen jatko-osa saatiin tehtyä Veren Vangeille?? *puistatus* Kirjana aivan loistava ja siintä olisi saatu taatusti tehtyä muutakin kuin kieli poskella vedetty, yhden katselukerran nuorten raina. Marius pisti suuttumaan. (Lempivampyyrini, by the way) Ulkonäkö...ÖH? Täysin vääränlainen. Jotain arvovallasta ja ylpeydestä sentään oli saatu mukaan. Stuart Townsendin ääni taas sai minut kananlihalle, mutta muuten en vakuuttunut hänestä Lestatina. Oma mielikuvani vampyyrista liittyy jollakin tavalla nuoreen leijonaan ja jumalaan, mitä Stuart ei oikein muistuta. Noh, hyvännäköinen herra kumminkin.

Osallistun vielä keskusteluun ihon runksahtamisesta. Itse en viitsi kokeilla käykö niin tavallisessa puraisussa, mutta osa vampyyreista hoitaa homman ilman ääntä, kauniisti. Lestat taas varmasti joskus pistää runksahtamaan ihan hauskuuden vuoksi. Vanhemmat vampyyrit taas usein murtavat kaikki luut ihmiseltä ja se tuskin on äänetöntä. Jo yhden luun murtuminen kaveriltani kuulosti kamalalta... *surullinen hymy*

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #19 : Toukokuu 20, 2004, 15:58:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Lamia"
Toteaisin vain, että Armand ei näy Kadotettujen kuningattaressa.

Jei, saan viisastella lisää :P
Armandia ei muistaakseni mainita nimeltä (enkä jaksa katsoa leffaa uudestaan vaan tarkistaakseni sen), mutta kyllä hän vilahtaa ainakin yhdessä kohtaa, siinä kun koolla on paljon vampyyrejä... IMDb kertoo että Armandia näyttelee Matthew Newton. jonka kua löytyy täältä.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Erlkönig

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Toukokuu 20, 2004, 20:33:14 »
Tulee spoilaamaan!

Minun piti tänään lukea ruotsinkokeisiin mutta, kuinka ollakkaan, päädyin katsomaan Veren vankeja ja aloittamaan The Vampire Lestatia :p
Sain IwtV:n loppuun pari päivää sitten ja heti olin koukussa! Sitten lainasinkin leffan, jonka tosin olin nähnyt kaksi kertaa aikaisemmin mutten muistanut siitä paljoakaan, ja katsoin sen kertaakaan nousematta sohvalta. Koska näin leffan ennen kirjan lukemista, on Cruise aina vastannut kuvitelmaani Lestatista. Miehellä on juuri sitä mitä tarvitaan (kuten joku jo taisi mainitakin), hieman hulluutta, loistava nauru ja ylenkatseinen olemus kaikkeen mahdolliseen. Pidän siis tästä näyttelijävalinnasta.

Myös Dunst on loistava Claudiana, kuten mainittu myös jo mainittu :) Ei voi kuin ihailla tytön tappamismetodeja, ensin odotetaan yksin säälittävänä penkillä ja itketään kunnes joku herttainen rouva tulee lohduttamaan. Sitten imetään se kuiviin :p  Tehokasta, sanoisinko.
Ja sitten nämä I wan´t some more. kommentit, mitä muuta voi odottaa lapselta joka karkin sijaan tahtoo verta?

Pitt nyt menee Louisina, mutta sekin vain siksi että näin leffan ennen kirjaa enkä pääse mielikuvasta eroon. Banderas taas häiritsee minuakin suunnattomasti. (Tosin kirjaa lukiessa minulle tuli heti "auburn haired" sanojen jälkeen mielikuva Päätön Ratsumies leffan pahiksesta Armandina. >.< Onneksi tämä on katoamassa..) Täytyy kyllä sanoa että Banderas osasi näytellä vanhaa ja älykästä, mutta jos edes se tukka olisi voinut olla oikean värinen..  Santiagon näyttelijä oli tarpeeksi ärsyttävä roolissaan, en kuitenkaan kuvitellut että tällä olisi harmaita hiuksia :p Minua jäi vaivaamaan Celesten "puuttuminen" (kyllä se varmaan jokui niistä oli, nimeä ei vain mainittu), olisi ollut kiva nähdä yksi voimakkaimmista naisvampyyreistä.

Leffa ei mielestäni ollut liian raaka, pikemminkin se kuvasti vampyyreiden (-ien?) luontoa hyvin. Verta ei roiskunut ylenmäärin eivätkä ne tehneet tappamisesta niin suurta showta. Mitä nyt Lestat tai Claudia hieman huvittelivat uhreillaan XD Leffa sai minut myös nauramaan aika paljon, varsinkin Lestatin kommentit tämän tanssiessa Claudian äidin kanssa ja lopussa: Louis, Louis, allways whining.. :p
Löytyi leffasta myös sitä pelottavuutta, varsinkin siinä kohtaa meni kylmät väreet kun Lestat ilmestyi soittamaan pienoa ja sanoi Claudia, you have been a very, very, very naughty little girl..*shiver*

Oliko kenenkään mielestä muuten kamalan surullista, sekä kirjassa että leffassa, Claudian ja Madeleinen kuolema? Minusta se oli, varsinkin kun Louis sitten kostonsa haahuilee yksinään..

Lamia

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Toukokuu 21, 2004, 16:33:30 »
Lupin: *Nauraa* Kerrankin joku pääsi näpäyttämään aiheesta. Pitääkin katsoa Kadotettujen kuningatar uudestaan.. Hyllyssä se vaan lojuu melkoisena pettymyksenä. Hih.

Sitten jatkankin itse aiheesta. Erlkönig, kieltämättä Claudian ja Madeleinen kuolema oli surullinen, mutta kirjojen puoleen ehkä tarpeellinen (?) uusien juonikuvioiden ja eteen pääsemisen kannalta. Lisäksi se toi elokuvaan tarvittavaa traagista sävyä ja antoi Louisille entistä enemmän syytä murjoittaa. Luulen myös, että Claudia olisi tuhottu myöhemmin joka tapauksessa. Sääntöjen rikkominen on kyllä kivaa puuhaa, mutta yleensä siitä seuraa jonkinmoinen rangaistus. *virnistää*

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #22 : Heinäkuu 04, 2004, 22:41:21 »
Hyvä on. Myönnän. En ole nähnyt leffaa. *sniff* Mutta haluaisin kovasti. *manaa tämän "kaupungin" hiiteen, koska missään täällä ei ole sitä vuokrattavana* MUTTA menen elokuun eka viikko Helsinkiin ja aion ostaa sen sieltä (+ pari Vampyyri Kroniikkaa kirjoina, jos löytyy *on lukenut VV'n ja VL'n*).

Asiasta toiseen. Ostin tässä yksi kaunis päivä levyn nimeltään Scary Film Music ja siinä oli kappale Sympathy for the Devil. Missä kohti elokuvaa kyseinen laulu ilmenee? Tahtoisin tietää.

Kadotettujen Kuningattaren olen taas nähnyt leffana. Se on kauhistus. Stuart-mikä-hänen-nimensä-nyt-olikaan ei osaa olla Lestat. Hänessä ei ole mitään Lestatmaista. No okei, näin yhden ainoan ilmeen hänen kasvoillaan, joka oli hieman Lestatmainen. Ja siinä ei ollut Louisia. En häntä ainakaan nähnyt eikä häntä mainittu lopputeksteissä. Pyhäinhäväistys. *L/L-shipperi* Ja kuinka romanttista olikaan kun Lestat ja Jesse kävelivät yhdessä kohti auringon laskua.

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Heinäkuu 05, 2004, 19:42:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Joku"
Asiasta toiseen. Ostin tässä yksi kaunis päivä levyn nimeltään Scary Film Music ja siinä oli kappale Sympathy for the Devil. Missä kohti elokuvaa kyseinen laulu ilmenee? Tahtoisin tietää.

Se on ehkäpä jopa paras kohta elokuvasta. *g*
Saattaa siis spoilata.
Siinä vaiheessa, kun Daniel lähtee Louisin luota, kunhan on tätä haastatellut ja tullut vähä pelotelluksi, ja lähtee ajelemaan ympäri ämpäri. Nooh, kukapa siellä muukaan olisi takapenkillä piilossa, hyvin verenhimoisena, kuin Lestat. Siinä vaiheessa, kun Lestat kääntää radion päälle, soi tuo Sympathy for the Devil. Se vain sopii siihen kohtaan niin hyvin.. Eli aivan lopussa.
"Oh Louie, Louie, Still whining Louie, have you heard enough? I've had to listen to that for centuries."

Lainaus
Ja kuinka romanttista olikaan kun Lestat ja Jesse kävelivät yhdessä kohti auringon laskua.

Viimeistään tämä pilasi koko elokuvan, vaikka oli siinä paljon itkussa pitelemistä kun KK:ta katsoi ensimmäistä kertaa. Onneksi musiikki on sentään edes vähän kuunneltavaa.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #24 : Heinäkuu 23, 2004, 14:46:46 »
Voi onnen päivää! Minun rakasihanakultainen äitini antoi minun tilata Veren Vangit DVD'n NetAnttilasta. -^_^- Olen hyvin onnellinen. Leffan pitäisi tulla minulle postissa noin viikossa, eli tulenpa vissiin sitten sitä tänne arvostelemaan. ^^

-Muoks- No niin, nyt on sitten leffa nähty. (He-hee, se tuli tänään ja olen katsonut sen jo kahdesti!!) Ja voin arvostella sitä vähän.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Lyhyesti. Todella loistava elokuva. Yksi parhaimmista näkemistäni. Katsoin se kahden kaverini (serkkuni) kanssa, ja ihmettelen kyllä, miten he eivät niin kauheasti elokuvasta innostuneet loppujen lopuksi. Eivät ainakaan vaikuttaneet siltä. O_o Näytin sen vielä myöhemmin äidillenikin, joka -yllätys, yllätys- torkkui melkein puolet elokuvasta. -_-; Mistä johtuu, että hän ei koskaan jaksa katsoa kokonaan elokuvia, joita minä vaadin häntä katsomaan?? Outo tyyppi...

Niin tosiaan, pitikö minun sanoa tuo äskeinen lyhyesti..?

//Eleanír korjasi spoilerin :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 10:52:53 kirjoittanut Eleanír »