Kirjoittaja Aihe: Unelmavartalot  (Luettu 37482 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Jace

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Unelmavartalot
« Vastaus #200 : Elokuu 11, 2012, 18:22:59 »
Olen tyytyväinen vartalooni ja olen melkein aina ollutkin. Olen malliltani pitkä (174cm) ja hoikka. Olen harrastanut urheilua koko ikäni, eikä ylimääräisiä kiloja ole päässyt kertymään. Tällä hetkellä olen mielestäni ehkä hieman liian lihaksikas. Käsivarteni ovat jäntevät ja lihakset erottuvat heti kättä liikauttaessa, samoin jaloissa. Polveni ovat pahkuraiset ja paistavat farkkujen läpi kun koukistan jalkaa. Vatsalihaksetkin erottuvat esim. uimapuvun tai tiukan topin alta ja siksi en mitään tiukkaa yleensä käytäkkään.

Kävin muutama kuukausi sitten fysioterapeutilla, joka varoitti erilaisista lihasvammoista, jotka liiasta treenaamisesta voisi tulla, koska lihakseni eivät ole vielä kehittyneet loppuun. Treenaamisesta on tullut rutiini, enkä tiedä miten pystyisin sitä keventämään terapeutin ohjeiden mukaan.

Minulla on tummanruskeat (näyttävät mustilta) vahvat hiukset, jotka lainehtivat pienesti. Silmäni ovat lähes mustat ja kaverini sanoi joskus, että näytän vähän Bellatrixiltä nuorempana. Korvani ovat ihmeellisen suipot haltiakorvat jotka pilkistelevät ärsyttävästi hiuksista, mutta näin yleensä olen hyvin tyytyväinen vartalooni.

Ulkonäkö on liian isossa osassa nykypäivänä ja vaatimukset liian korkeat. Jokainen on oman näköisensä, eikä joitakin ruumiinrakenteita vain voi saada mallin mittoihin. Onhan se kivaa, kun näyttää hyvältä, mutta sitä kauneutta on monenlaista.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #201 : Syyskuu 07, 2012, 22:12:46 »
Kerron tämän nyt hyvin yksinkertaisesti: olen läski. Kyllä, olen aivan hirveän läski. Suorastaan inhoan vartaloani. Joka paikassa on läskiä ja oon hirveen levee ja iso ja ja.. Yööök.. Miuta oikeen oksettaa katsoa läskejäni. Hyi hyi hyi. Ehkä nykymaailmassa ihan oikeesti ulkonäkö merkitsee liikaa, mutta sellaisiksi meidät on tehty.. Tai siis media on tehnyt. Toisaalta myös osa harrastuksista on sellaisia missä suositaan laihoja ihmisiä.
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
« Vastaus #202 : Syyskuu 29, 2012, 22:32:11 »
Nyky-yhteiskunnassa on huono käsitys unelmavartaloista. Monet ajattelee, että pitää olla niin laiha kun kaikissa muotilehden mainoksissa, ja sitten se johtaakin tosi usein syömishäiriöön... Se ei ole ollenkaan nättiä mielestäni olla sellanen liian laiha, munmielestä pitäisi olla muodokas. Ja sitten jos joku on hiukan pulleampi kuin muut, siitä saatetaan alkaa kiusaamaan toista.

Kaikkien mainoksien pitäisi munmielestä tavallaan 'kannustaa' muita olemaan normaalipainoisia ja kurvikkaita ottamalla kaikennäköisiä ja kokoisia ihmisiä niihin. Mediassa esiintyy vain langanlaihoja ja kauniita malleja, munmielestä pitäisi olla niitä sopivan kurvikkaita paljon enemmän! Paljon kauniimpaa se on kuin laiha henkilö jonka luut törröttävät.

Minä itse en ole lähes ollenkaan tyytyväinen vartalooni. Olen laiha vääristä paikoista ja pullea vääristä.
Pienempänä olin aina hieman pullukka, mutta tämä sitten hiukan muuttui kun mulla alkoi kasvupyrähdys. Oon aika lyhyt ikäisekseni (14-v, 162,5cm), mutta minä kasvan vielä. Vaikka nyt kun mulla on kasvupyrähdys ja olen laihtunut, en silti ole onneksi mikään tikku. Mulla on pitkät ja laihat jalat, mistä mä pidän. Tällä hetkellä painoindeksini on (ainakin ton nuoren painoindeksilaskurin mukaan) 17,2, mikä on normaalipaino.

Minun pää on taas kauhean pyöreä, ja posket todella pulleat joka saa minut näyttämään parisen vuotta nuoremmalta kuin oikeasti olen. Mulla on suuret kasvot, pieni (mutta leveä) nenä ja pieni suu ja normaalikokoiset silmät, joka saa minut näyttämään todella hassulta, koska mun pää on niin iso.
Mun hiukset taas on laineilevat, ja se ärsyttää mua todella paljon. Niistä ei tule sellaisia nättejä laineita/kiharoita, vaan sellaiset ihan hirveät mummolaineet...

Kiinnitän ulkonäkööni paljon huomiota ja minulla on suuret ulkonäköpaineet. En pidä vartalostani, en pidä kasvoistani (paitsi silmistä), enkä pidä maantienruskeista hiuksistani. Yritän kuitenkin vain tottua itseeni ja hyväksyä itseni sellaisena kuin olen.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2013, 20:04:43 kirjoittanut Narniadara »

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #203 : Marraskuu 27, 2012, 19:54:18 »
Kaikkien mainoksien pitäisi munmielestä tavallaan 'kannustaa' muita olemaan normaalipainoisia ja kurvikkaita ottamalla kaikennäköisiä ja kokoisia ihmisiä niihin. Mediassa esiintyy vain langanlaihoja ja kauniita malleja, munmielestä pitäisi olla niitä sopivan kurvikkaita paljon enemmän! Paljon kauniimpaa se on kuin laiha henkilö jonka luut törröttävät.

Olen ihan samaa mieltä, minun mielestäni kurvikas on kaunista. Mainoksissa, varsinkin naisilla, kuuluu olla naisellinen kroppa, ei 12 vuotiaan pojan vartalo.

Vaikka olen koko ikäni ollut ylipainoinen niin näin vanhaksi (eli yli kakskympiseksi) tullessani osaan jo arvostaa itseäni ja omaa kroppaani. Vaikka lapsena olin pyöreä ja ylipainohaukkuja ja kiusausta ja pahaa mieltä ja aliarvoststa koinkin paljon, niin näin vanhenpana minä ainakin olen kiintynyt omaan kroppaani. En missään nimessä haluaisi ulkonäön tähden menettää kilojani (vaan terveyden), ja silloinkin tulisi tunne etten ole oma itseni.

Aina saa unelmoida, mutta muistakaa hyvät ihmiset; Olet oman kroppanne kanssa koko ikänne, rakastakaa sitä, älkää vihatko.

Oon aika lyhyt ikäisekseni (14-v, 162,5cm), mutta minä kasvan vielä.

Isosiskoni, 24 vuotias on 160 cm, eikä kasva enää, onko hän sitten kääpiö?
Ei pahalla, mutta 162,5cm 14 vuotiaana ei ole lyhyyttä. Tunnen monia yli parikymppisiä, jotka ovat siinä 160-165 cm pitkiä.

Poissa Pric

• tulevaisuuden terapeutti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosStone26806
« Vastaus #204 : Marraskuu 29, 2012, 18:49:35 »
musta taas täällä kaikki kuulosti niin hyviltä... Tästä tulee kunnon sepustus.

Mä oon noin 140 cm pitkä, oon ihan kohta 16 ja painan ihan liikaa. Tai.En.Tiiä... Mulla on ollu monta vuotta syömishäiriö, välillä on parempia ja välillä huononpia kausia. Joo, oon siis lyhytkasvuinen. Mun äiti ja mummo on molemmat lyhyitä, me sairastetaan kaikki samaa aineenvaihduntahäiriötä joka kalsiumin ja fosfaatin puutteesta johtuen hidastaa pituuskasvua.

Mä en oikeen tiedä, millanen mä oon. Oon suht normaali, tai sit en. Mun kehonkuva on niin vääristynyt. Välillä mä näytän ihan hyvältä, ja joskus taas ihan järkyttävältä läskivuorelta. Haluisin laihduttaa 12-16 kiloo, mut en vaan pysty, koska sit painaisin aivan liian vähän.

Mä  en ees haluis olla pitkä,150 cm olis kiva. Haluisin olla sellanen pieni ja siroluinen, oikeet linnun luut. Mun mielestä laihuus on kaunista, ei sellanen ns. liika laihuus vaan oikee laihuus. Oon tavallaan aika lihaksikas, keväällä mulla näky vielä neljä ylintä vatsalihasta mutta eipä näy enään ku kaks...

Mun unelmavartalo olisi siis pieni ja tosi siro ja kevyt.
If you play your cards right
you can change the world

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #205 : Marraskuu 30, 2012, 09:32:15 »
Minun unelmavartaloni olisi tällä hetkellä Bujinkan Budo Taijutsuun täydellinen kroppa: vahva, notkea, kestävä, lihaksissa sekä räjähtävää että sitkeää voimaa. Onneksi sellaisen saa treenaamalla, vaikka aikaa se tuleekin ottamaan - eikä mikään treenaaminen tietenkään korjaa sellaisia heikkouksia kuin vialliset polvirustot, pilalle venyneet nilkkojen nivelsiteet ja lievän skolioosin käyristämä selkä. Lievittyypä niiden aiheuttamaa haitta kuitenkin, kun lihakset kehittyvät ja tukevat rankaa paremmin ;)
Constantem decorat honor

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #206 : Joulukuu 01, 2012, 14:53:48 »
Musta sellasen sairaalloisen laihuuden ihannoiminen on lähtenyt aika usealta käsistä tässä lähiaikoina, eikä enää oikein osata arvostaa tavallisen näköistä kroppaa... Arvostelua tulee ihan tavallisille ihmisille jostain niin älyttömistä jutuista, ettei mitään rajaa enää.
Pituutta löytyy iteltä noin 173 cm ja pitäs tulla vielä kolme senttiä lisää. En tiiä miten ihmiset täällä suhtautuu painostaan puhumiseen, mutta itelle kertynyt se 55 joka on aika lailla lihasta onneks... Viis kertaa viikossa käyn vaihtelevasti Les Millsin Attackissa, Combatissa, Balancessa, Cxworxissä ja spinningissä, lenkkeilen kans keväisin ja syksyisin aika ahkeraan. Mikään ei kyllä silti voita sitä tunnetta minkä saa kunnon rääkistä salilla! Kaverit aina jaksaa ihmetellä mun vatsalihaksia ja etureisiä vaikka musta ne kaipaa vielä rutkasti treeniä...
Vartalotyypiltäni oon enemmän tai vähemmän tiimalasi, tosi kapea vyötärö ja leveet hartiat ja lanteet. Suvussa kulkee se ihka-ihana päärynävartalo, mutta onneks oon siunattu isän leveillä hartioilla... Silti kaikki ylimääränen rasva tuntuu kertyvän pelkästään takamukseen ja reisiin. Vatsaa mun ei oo koskaan tarvinnutkaan sen erityisemmin treenata, aika vähällä työllä on tullut toi pienonen sixpack mikä toivottavasti on ihan kunnon mitoissa kesään mennessä.
Mun unelmakroppa on ehdottomasti sellanen terveellä tavalla lihaksikas (ei todellakaan mikään pumpattu kehokeijo), hoikka mutta kevyesti lihaksikas. Harva se päivä joku huutelee että kuinka laiha oon, mut vaikenevat kyllä aika äkisti ku käsken lyödä mun vatsalihaksia :D Eli lisää kiinteytystä ja lihaksia haen etenkin reisiin, vatsaan ja selkään. Ei jaksa innostaa mikään bodaus, eli haen ainakin ite terveen näköstä kroppaa. Itteeni oon siis melko lailla tyytyväinen, pieniä parannuksia ois tehtävissä mut kyllä tää tästä!

If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa Mesha

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonMist15858
« Vastaus #207 : Joulukuu 03, 2012, 17:46:21 »
Mulla on ollut aika vääristynyt käsitys siitä, miltä mä näytän. Teininä luulin olevani paljon isompi kuin olenkaan, enkä ollut itseeni kovin tyytyväinen. Mun ihannekroppa oli silloin laiha ja pieni. Olen 165 senttinen ja pituuteeni olen ollut aina tyytyväinen, tämä on sellainen aika keskiverto naiselle. Olen aina ollut normaalipainoinen, kasvupyrähdyksen aikaan jopa lähellä alipainoa. Kasilla, ysillä ja vielä lukiossakin luulin olevani pyöreä, mutta nyt kun katson sen aikaisia kuvia, en ollut lähelläkään ylipainoa, vaan aika hoikka.
Nykyään kun katson peiliin, tajuan olevani edelleen hoikka ja aika sopusuhtainen. Muutosta on tapahtunut vain pääni sisällä, sillä nykyään olen oikeasti tosi tyytyväinen itseeni. Ja oikeastaan tyytyväisyys kasvaa koko ajan, sillä aloittamani liikuntaharrastus on jo parissa kuukaudessa saanut muutoksia aikaan. Aikaisemmin hieman löllöt reidet ovat nyt lihaksikkaat ja aikaisemmin todella laihat käteni ovat myös alkaneet saada voimakkaampia muotoja. Olen alkanut ihannoida laihuuden sijasta lihaksikuutta. Olen jo nyt tyytyväinen itseeni, mutta yritän kuitenkin saada vielä lihaksia kasvatettua ja näkymään selvemmin. Minulla oli liikunnan harrastamisessa kuuden vuoden tauko ja sinä aikana lihakseni hävisivät, mutta nyt ne ovat tulossa hiljalleen takaisin esiin.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #208 : Tammikuu 20, 2013, 19:56:53 »
Nykyään ulkonäöllä on kyllä ihan liikaa merkitystä ja alipainoisia suositaan normaalipainoisten sijaan...
Minulla itselläni ei ole mitään väliä, miltä muut näyttävät. Minulla ei ole minkäännäköistä naama- tai painorajaa ihmisille keiden kanssa haluan olla tekemisissä. Tietysti jos on sairaalloisen laiha tai lihava, niin oikeasti piätäisi muuttaa ruokavaliota, ihan vain terveyden takia.
Myönnän myös, että hyvännäköisiä eli hyvä kroppaisia ja komeat kasvon piirteet omaavia, miehiä on kivempi katsella kuin jotain pulskeampaa henkilöä, jonka naaman piirteet eivät edes kunnolla pääse esiin rasvan alta. Mutta en silti oikeasti ihastu ikinä ulkonäön/painon perusteella.

Vaikka muissa ihmisissä en paljon mieti heidän vartaloidensa täydellisyyttä tai mitä lie, niin en silti ole tyytyväinen omaan vartalooni, vaikka ei se ihan huonoimmasta päästä ole.
Olen normaalipainoinen, enkä esimerkiksi kymmenen kilon lihomisella vielä menisi ylipainoisen puolelle. Mielestäni reiteni ja sääreni ovat liian paksut, suurin osa on kyllä lihasta, mutta vähän löllöt eikä paksuudeltaan kauhean kaunista katsottavaa. Samoin jalkani ovat liian isot, en ala sanomaan kengän kokoa, mutta pari numeroa pienemmät olisivat kivat, koska en ole kauhean pitkä, noin 165 senttiä.
Käsivarteni ovat ihan okei, vähän lihaksia, muttei liikaa eli ovat sopivan paksuiset. Käteni ovat jalkojen tavalla vähän liian isot, mutta pitkistä sormista on myös hyötyä, joten en valita. Vatsassa on mielestäni ehkä pieni määrä turhaa rasvaa, mutta ei mitään selkeää kumpua. Vatsalihakset näkyy vähäsen alta, mutta haluaisin paljon paremmat vatsalihakset. Välillä tekisi mieli olla miettimättä ollenkaa vartaloani, koska sisälläni asuu pieni herkuttelija, mutta vaikea sitä on olla edes välillä ajattelematta.
Kuitenkin, olen joten kuten tyytyväinen(, mutta silti tyytymätön) vartalooni ja yritän vähitellen tehdä siihen niitä parannuksia, mihin voin itse vaikuttaa.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #209 : Tammikuu 20, 2013, 20:10:46 »
Minullakaan ei ole mitään väliä toisen ihmisen ulkonäöllä tai painolla.

Itseni kanssa olen melkein sinut; toisin kuin monet täällä, haluaisin "lihoa". Tykkään olla lyhyt (153 cm) ja pienet kolmekutosen jalatkin kelpaavat, mutta inhoan sitä kun olen niin kamalan tikkulaiha. Musta ei ole nimittäin yhtään kaunista, jos jalat näyttää pillillä katkaistavilta. Haluaisin paksummat reidet ja sääret (istuvat farkut on unelma) ja ehkä jonkunverran paksummat käsivarretkin. Tuppaa aina välillä inhottamaan, kun kylkiluutkin kuultaa läpi. En oo epäterveen laiha, mutta haluaisin olla - en mä tiiä, vähemmän risun - näköinen. Miusta vaan on nätimpää, kun on vähän lihaa luiden päällä :))

Tosiaan, eiköhän tuota ala kasvaessa muutenkin kertymään, oon kuitenkin vasta elämän ihan alkuvaiheessa, joten... Mutta toivoisin vaan :D En halua olla laiha, mutta en myöskään kehonrakentajan näköinen (no sitä en ainakaan oo :3). Miun mielestä ei oo sekään kovin kaunista naisilla, eikä miehilläkään, että kaikki lihakset ja verisuonet pullottaa sillein hyi. Sehän nyt on toki aina nättiä, jos on vähän lihasta (vatsalihasta, lihaspaksut reidet yms.) näkyvissä, mutta liika on aina liikaa :)

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #210 : Tammikuu 20, 2013, 20:56:34 »
Mun unelmavartalosta en osaa oikein sanoa. Tämä mun nykyinen vartalo on kyllä ihan kiva, sellanen perushoikka, ei laiha eikä lihava. Mutta ei ole oikein niitä lihaksiakaan.
Ärsyttäähän se tietenkin, kun alavartalo on jotenkin liian iso verrattuna ylävartaloon, selkä on liian pitkä ja jalat ovat vänkyrät, sormet paksut, lättäjalat, pattipolvet jnejne jäkäjäkä. Kyllä niitä vikoja löytyy mutta ne ovat suurimmilta osin varmasti pääni sisällä :D
Loppupeleissä olen ihan tyytyväinen vartalooni, vaikka haluaisinkin hiukan enemmän lihasta ja hiukan pitemmät jalat, hiukan pienemmän takapuolen, kapeamman naaman...
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #211 : Helmikuu 26, 2015, 14:15:21 »
Mjaa, meikäläisellä on päässyt paino nousemaan joten se on paha paha. Oma unelmavartalo on sellanen terve, kurvikas ja sopiva. Jotenkin oon aina pitänyt itsestäni ja nyt parikymppisenä vielä enemmän, paino on se ainoa ongelma ja sekin on vain kiinni siitä mitä itse teen ja tungen naamaani. Minä vain olen vähän sellainen että elän syödäkseni ja muutettuani pois kotoa opiskelijaelämä alkoi painaa päälle - halpa einesruoka, alkoholi ja sitä seurannut darrasafka... ei hyvä. Nyt olen vähentänyt alkoholin käyttöä ja yrittänyt lisätä liikuntaa ja syödä terveellisemmin. Sokeria en syö melkein ollenkaan ellei kyseessä ole sitten hedelmien oma sokeri tai kahvissa. Teessä juon melkein aina hunajaa ja haluan ajatella, että hunaja estää flunssaaa.. jonkinlainen plasebo vaikutus?

Mutta yleisesti olen aina ollut tyytyväinen itseeni. En ole mikään pitkä tyttö ja olen aina ollut, hmh, muodokkaampi kuin isosiskoni joka on tällä hetkellä todella laiha, hän harrastaa liikuntaa aika paljon. Itse olen aika lailla mukavuudenhaluisempi ja painon noustua olen joutunut itsekin nousemaan (:D). Minulla vaan on elämässäni kaikkea muutakin kuin liikuntaa... omasta mielestäni on tärkeintä, että itse viihtyy omassa ruumiissaan ja on perusterve - pieni ylipaino ei haittaa mikäli on perusterve. Itse haluaisin laihtua ehkä semmoset 10 kiloa, tässä pikkuhiljaa muutetaan elämäntapoja ja lisätään liikuntaa.

Yhdessä vaiheessa otin paljon paineita painostani ja ajatus laihtumisesta pääsi vähän valloilleen - mitään ei tietenkään tapahtunut, paitsi että oma paha olo kasvoi. Kun sitten juttelin parin ystäväni kanssa, joilla on ylipainoa enemmän kuin minulla, tajusin ettei kauneus tarkoita sitä miltä näytät - kauneus on asenne.
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Jeecra

• Vuotislainen
  • .
« Vastaus #212 : Maaliskuu 29, 2016, 11:08:12 »
Olen noin 80 %:sesti tyytyväinen vartalooni. Haluaisin että hiukseni olisivat paremmin huolletut ja näyttäisivät myös siltä sekä haluaisin olla pidempi. Musta tulee vaan noin 160 senttimetriä pitkä :/

Mua kiusattiin koulussa ykkösellä, kun olin vaan 112 senttimetriä pitkä, olin koko koulun lyhyin oppilas. Mua pilkattiin, tönittiin ja nosteltiin ilman mun lupaa sekä nimiteltiin, ja kaikki vaan mun pituuden takia. Kerroin siitä opettajille, mutta he eivät tehneet asialle mitään.

Mun pituus johtuu yhdestä myosiitista, jouduin syömään kortisonia parantuakseni. Onneksi sain kasvupyrähdyksen kortisonin lopettamisen jälkeen.

Mutta olen aika tyytyväinen kehooni! :)

Katsomalla toisiimme me suutumme.
Katsomalla itseemme me masennumme.
Katsomalla Kristukseen me muutumme.

Poissa My Name Is

• V.I.P-tasoa
  • Vuotislainen
« Vastaus #213 : Huhtikuu 13, 2016, 17:34:51 »
Luulen että yksikään ihminen ei ole vartaloonsa täysin tyytyväinen, en minäkään. Ja koska olen kunnon valittaja totta kai tännekin on pakko tulla kirjoittelemaan. :D

Haluaisin kiinteämmän kropan kuten moni muukin. Lisäksi haluaisin olla lyhempi, nyt kun olen luokan pisin tyttö ja suurin osa pojistakin häviää pituudessani. Ehkä enemmän naisellisia muotoja, eikä tämmöinen leveäharteinen jättiläinen. Painooni olen tyytyväinen, mutta kyllä minun pitäisi aloittaa jokin liikunnallinen harrastus. Hiukseni ovat vahvat ja terveet, mutta tahtoisin että ne eivät takkuuntuisi tai rasvoittuisi niin helposti... :/ Mutta olen kroppaani verrattain tyytyväinen, sanoisin 80-90%?
Toistaiseksi epäsäännöllisen säännöllisesti täällä käyvä, en vastaa poissaoloista.