Kirjoittaja Aihe: Mikä sai Lilyn menemään naimisiin Jamesin kanssa?  (Luettu 27399 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
Vs: Mikä sai Lilyn menemään naimisiin Jamesin kanssa?
« Vastaus #50 : Lokakuu 28, 2008, 18:32:53 »
Evilheart, tarkoitin sitä, että kiusaaminen on aina väärin, oli syynä mikä tahansa ja oli luonteeltaan millainen ihminen hyvänsä. Kalkaroksesta varmaan tuntui pahalta, kun häntä jatkuvasti kiusattiin, ja varmaan se oli osasyynä siihen, miksi hänestä tuli aikuisena sellainen kuin tuli. Kiusaaminen voi jättää pysyvät arvet, uskokaa tai älkää.

Terve kaikille!

Poissa Kanttarelli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #51 : Lokakuu 29, 2008, 16:54:21 »
Vastaan suoraan otsikkoon: tyhmyyttään, ei mitään loogista selitystä. Mokomaa (Jamesia) ei koskis pitkällä tikullakaan, paitsi pesismailalla, taotakseen vähän järkeä päähän.

Ei kai sit muuta. (huom. tämä on vastaus, ei mielipide :P)
Zombies ate my brain :D

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Lokakuu 29, 2008, 18:21:00 »
Itse en sen pahemmin kirjoita, sillä olen hyvinkin samoilla linjoilla Ambran kanssa.

Mitä Hartsa sanoi siitä, etteikö James olisi koskaan lopettanut Kalkaroksen kiusaamista, ilmaisisin asian myös siten, miksi olisi pitänyt??  James oli kuitenkin niin ilkikurinen ja Siriuksen kanssa aina poikamainen, ettei Kalkaroksen kiusoittelua voinut vain jättää pois.
Lilyn rakkaus Jamesin ns. toiseen, herramiesmäiseen puoleen kesti kyllä sen, että mies vähän naljaili vanhalle koulukaverilleen.
Olkoon ihminen millainen tahansa - kiusaaminen ei ole ikinä oikeutettua. Ei ikinä. Ja ei se ollut enää pientä kiusoittelua, julkisten nöyryytysten lisäksi Kalkarosta kiusattiin rikkomalla tavaroita (En muuten ole varma, mutta minusta jossain kohdassa mainittiin Jamesin vetävän kädellä Kalkaroksen mustepullon rikki) ja haukkumalla ilman syytä.

Minusta Lily oli yksinkertaisesti hullu naidessaan Jamesin. Tai ehkä James kierouksissaan keitti Lilylle lemmenjuoman? Joskin olisi outoa väittää ettei Lily tunnistaisi lemmenjuomaa, sen voi kuitenkin piilottaa, esimerkiksi konvehteihin. :) Noh, ehkä Jamesissa on joku salaperäinen ja toistaiseksi tuntematon vetovoima. Muu kuin ulkonäkö.
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #53 : Lokakuu 29, 2008, 21:28:49 »
Mä oon samoilla linjoilla Hartsan ja Nadian kanssa. James ei ollut mitenkään ilkikurinen ja poikamainen, vaan pahantahtoinen, matalamielinen ja häijy kiusaaja. Kenties hän osasi olla lipevä Lilyn seurassa, mutta herrasmieheksi ei hänestä kerta kaikkiaan ole.

Tai ehkä James kierouksissaan keitti Lilylle lemmenjuoman?

Ei se James olisi osannut itse valmistaa lemmenjuomaa, törppö mikä törppö :P

Mutta varsinainen asia, joka mulle tuli tuosta lemmenjuomaehdotuksesta mieleen, on että Voldemortin ja Harryn vanhemmilla on itse asiassa tässäkin yhtäläisyyksiä (siis veristatuksen ohella). Meinaan, kummassakin pariskunnassa lähtötilanne oli sellainen, että henkilö A rakasti pitkään henkilö B:tä, joka puolestaan ei ollut tietääkseen A:sta. Erona on se, että siinä missä Volden vanhempien rakastunut osapuoli turvautui kierouksiin saadakseen lemmittynsä itselleen, Harryn vanhempien kohdalla kosiskelun kohde päätti antaa mahdollisuuden ihailijalleen. Lopputuloksena on tietenkin se, että Harryn vanhemmat päätyivät yhteen ja olisivat varmaankin eläneet rakastuneina vuosikausia, ellei ulkopuolinen taho (sattumoisin Volde itse) olisi puuttunut asiaan. Voldemortin vanhempien kohdalla taasen tuli vain surua ja murhetta (ja Voldemort). Eli Harry ja rakkauden - tai hyväntahtoisuuden - voima liittyvät tässäkin yhteen, ei kannata olla liian ylimielinen toisia kohtaan. Ties miten olisi käynyt, jos Tomppa olisi ollut myötämielisempi Meropea kohtaan.

Mutta tavallaan musta kuitenkin Meropen ja Tompan suhteen vertailukohteeksi sopii paremmin Kalkaroksen ja Lilyn suhde. Kalkaros ja Merope olivat molemmat epäsuosittuja, outoja hiippareita (ja ei-rohkelikkoja), mutta heidän ihailunsa kohde oli yleisenkin ihailun kohde. Kalkaros ei juottanut Lilylle lemmenjuomaa, vaikka hän taatusti olisi kyennyt moisen valmistamaan, mutta eipä hänellekään mitenkään onnellisesti käynyt. Kalkaros jäi yksin, eli yksin ja kuoli (melkein) yksin.

Näiden kolmen pariskunnan tarinoiden masentava opetus taitaa olla, että kultapossukerhoon kuulumattomien ei kannata rakastua ylempiinsä.

edit. tosi nolo moka, onneksi huomasin poistaa sen :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2008, 22:23:13 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Kuutti

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Marraskuu 08, 2008, 10:18:05 »
Huomioittehan ihmiset, että James näytettiin vain ja ainoastaan Kalkaroksen muistojen kautta. Tämä johtaa luonnollisesti siihen, että hänestä nähtiin vain ne kaikkein huonoimmat puolet. Muina kuin "kiusataanpa Ruikulia" -hetkinä hän saattoi olla mitä mukavin tyyppi muille ihmisille. Emmehän voi tätä tietää, koska näimme Jamesin vain Kalkaroksen kautta. Ja täälläkin näyttäisi viimeisen kirjan jälkeen löytyvän Kalkaroksen faneja pilvin pimein ja on luonnollista, että hänen puoliaan halutaan pitää. Lily kuitenkin rakastui Jamesiin, ei Kalkarokseen, sillä hyvä. Ehkä Kalkaroksella olisi ollut "mahkuja", jos hän ei tosiaan olisi sotkeutunut pimeyden voimiin.

Ja ennen kuin joku tulee lyttäämään minut tämän kommentin takia: kyllä, kiusaaminen on ehdottoman väärin eikä sitä pidä missään muodossa hyväksyä.

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #55 : Marraskuu 08, 2008, 18:27:46 »
No minun oma näkemykseni tästä asiasta on, että Lily vain alkoi aikanaan enemmän ja enemmän miettimään Jamesia ja pian totesi tykkäävänsä tästä ja sitten James pyysi Lilyä treffeille ja Lily suostui tai jotain... Tai sitten Lily suostui huvin vuoksi menemään treffeille ennen kuin edes piti Jamesista. Ja sitten huomasi, että James on mukava heppu ja näin...
Okei, tämä oli hyvin sekavaa. Mutta itse pidän tuota ainakin todennäköisenä. En tiedä onko tätä samaa juttua jo pohdittu, sillä en ehtinyt lukea muita viestejä (enkä myöskään aloitusviestiä. :'D)
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #56 : Marraskuu 08, 2008, 20:31:52 »
Tiedän itsekkin aivan hyvin, millaiset arvet kiusaaminen voi jättää. Itse kiusaajana ja reilusti kiusattuna osaan nähdä asian molemmat puolet. Nyt ei ollut kyse kuitenkaan kiusaamiseta vaan Lilyn rakkaudesta Jamesiin.
Kiusaaminen ei tietenkään ole oikeutettua, enkä sitä millään tavalla tarkoittanut. Kirjakin kun sattuu olemaan fiktiivinen.
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Poissa zoooda

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Marraskuu 28, 2008, 10:41:58 »
Oon ite aina ollu sitä mieltä, että Jamesilla on kaksi puolta, toinen on se kovanaamainen kiusaaja, toinen taas sellainen herkempi ja kypsempi. Siinä vaiheessa kun James kuuli Lilyn ja Kalkaroksen välirikosta, niin ehkäpä hän ymmärsi näyttää sitä toista puoltaanki Lilylle ja jättää sitä kiusaajapuoltaan vähän taka-alalle. Eli sisimmiltään Jampppppa oli varmaan ihan kiva heppu. :)

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #58 : Joulukuu 09, 2008, 21:04:10 »
Minä uskon vakaasti siihen, että James tosiaan kasvoi sen viidennen luokan Kalkaros-onnettomuuden jälkeen jo kuudennella luokalla sen verran, oletan hänen pohtineen syvällisiä eli itseään ja suhtautumistaan ja mahdollisesti angstannut sitä ettei mahdollisesti koskaan saa Lilyä, jonka jälkeen hän on päättänyt muuttuvansa vain Lilyn takia. Ja tietenkin kaverit ymmärtävät poikaa eivätkä estä häntä. Tai no, varmaan Sirius on saattanut yrittää, mutta Jamesie on jääräpää, joten se ei kuunnellut Siriusta tällä kertaa. Ja sitten seitsemännellä luokalla Jamesie on hurmaava herrasmies (uskon vakaasti Jamesin olevan herrasmies kuitenkin sismmässään), joten Lily rakastuu häneen syvästi. :3 Uskon myös, että Lily on tosiaan aina ollut rakastunut Jamesiin. Se selittäisi hänen hymynsä siinä Feeniksin killan pikku muistossa Kalkaroksen mielessä.

Enkä minä puolusta pariskuntaa siksi, että paritus on ehdottomasti paras Potter-paritus mitä vain voi olla, vaan siksi, että uskon todella aikuistumiseen, vaikka kiusaaminen onkin paha juttu. Minuakin on kiusattu ja en pidä siitä yhtään. Mutta uskon vakaasti, että noilla Lilyn sanomisilla viidennellä luokalla oli loppujen lopuksi paljon suurempi vaikutus Jamesiin kuin annettiin ymmärtää. Ja olen monen fanficin kohdallakin huomannut, että moni muukin on tätä mieltä. Se on mahdollista.

Että tiivistettynä Lilykulta meni Jamesin kanssa naimisiin syvästä ja voimakkaasta rakkaudesta, jota tunsi sydämessään. Ja varmasti hän myös loppujen lopuksi koki Jamesin olevan hänelle juuri sellainen mies, jollaisen hän haluaisi muutenkin, joten joo. Rakkaus voittaa kaiken, ah~ <3
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Mirinda

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Joulukuu 10, 2008, 08:23:03 »
Luettuani tuon ensimmäisen viestin ajattelin vastata yksinkertaisesti että "rakkaus",mutta ehkä pitäisi kirjoittaa pidempi viesti.

Niin kyllä minäkin,Mutta jos James muuttui? moni muukin hahmo muuttui kirjojen aikana, ja tosiaaan Lily oli ehkä hiukan liiankin kiltti, ja antoi Jamesille yhden mehdollisuuden, jonka jälkeen oikeasti rakastui Jamesiiin.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Kesäkuu 28, 2009, 14:18:40 »
Parempi kysymys olisi mikä sai Lilyn rakastumaan Jamesiin, koska tietenkin vastaus otsikon kysymykseen on rakkaus.
Luultavasti Lily rakastui Jamesiin siksi, että tämä kypseni pahimmista ajoistaan eikä Siriuksen sanojen mukaisesti kironnut luihuisia tytön nähdessä.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Tammikuu 30, 2010, 21:13:11 »
Minun mielestäni on aika kettumainen juttu, että Lily hylkäsi Severuksen ja meni naimisiin Jamesin kanssa. Toisaalta, jos Lily olisikin valinnut Severuksen niin mitään Harry Potteria ei olisi, joten mikä minä olen tässä valittamaan...
Luultavasti Lily sitten yksinkertaisesti rakastui Jamesiin, niin se ihmisluonto toimii. Vaikka James olikin aiemmin Lilyn mielestä pelkkä "päsmäröivä jalkarätti", joka kiusasi hänen ystäväänsä ja kaikkia muitakin jotka eteen osuivat ja kävivät hänen hermoilleen. Myöhemminhän tuli ilmi, että James ei enää seitsemännellä luokalla "kironnut Severusta ainakaan hänen ja Lilyn treffeillä", mutta mistäs sitä tietää vaikka hän olisi muulloin, Lilyn näköpiirin ulkopuolella, niin tehnyt? Lily ilmeisesti antoi Jamesille uuden mahdollisuuden kaikesta huolimatta, ja loppujen lopuksi rakastuikin häneen. Syystä tai toisesta.

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2011, 23:07:07 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #62 : Helmikuu 18, 2010, 11:40:56 »
Lily tuskin koskaan vihasi Jamesia, vaikka monesti sanoikin tästä yhtä, jos toistakin. Lily oli varmasti hyvinkin äkkipikainen, mutta tuskin kovinkaan pitkävihainen, koska eihän hän jaksanut Severuksellekkaan vihoitella pitkään, vaikka tämä kutsui tätä 'kuraveriseksi'.

Luultavasti, kun James kypsyi ja 'kasvoi aikuiseksi' hän unohti niin ylimielisen asenteensa ja keskittyi ehkä paremmin tavoin Lilyyn ja jätti mm. Severuksen kiusaamisen heidän treffeillään. Olivathan he samassa tuvassa, joten he joutuivat väkisinkin viettämään aikaa yhdessä muulloinkin kuin treffeillä ja ehkä Lily huomasi Jamesin muuttuneen ja siksi suostui jopa tapailemaan tätä. Sitten hän rakastui.

Niin ja olihan se ilkeää Lilyltä ''hyljätä'' Severus, mutta eiväthän he koskaan olleet yhdessä. He olivat parhaita ystäviä, mutta he ajautuivat erilleen omissa tuvissaan. Sev valitsi oman tiensä eikä Lily hyväksynyt tätä, joten he ajautuivat erilleen. Surullista kuitenkin, sillä rakastihan Sev Lilyä paljon....

Poissa Suklaanoidankattila

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #63 : Heinäkuu 28, 2013, 23:12:56 »
James on luultavasti paljon muutakin kuin kelmi, joksi hänet on lyhyissä kirjan katkelmissa kuvattu. Luulen hänen olleen ystävänä vähintään yhtä lojaali kuin Harrykin - mikä voi olla yksi syy, joka sai Lilyn rakastumaan häneen. Kaiken lisäksi monia tyttöjä tuntuvat kiinnostavan salaperäiset pahat pojat. Luulen, että Jamesissakin on se hyvin pehmeä pullamössöinen puoli, jonka hän on näyttänyt Lilylle. Lilykään tuskin olisi suostunut treffeille, jos ei olisi pitänyt häntä jo alun alkaen puoleensavetävänä. Aivan kuin oikeassakin maailmassa.

Lily ja Severushan olivat pelkkiä ystäviä, kuten Odoshi jo sanoikin. Ellen muista väärin, Severus ei koskaan tunnustanut Lilylle suoraan tunteitaan. Mikäli Lily on itse ollut epävarma tunteistaan tai on pitänyt Severusta vain sisarellisesti rakkaana, hänkään tuskin on ottanut aihetta esille.
Flitwick -> Suklaanoidankattila

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #64 : Tammikuu 23, 2015, 01:28:14 »
Mikä ne sai meneen naimisiin?
No siis joo, tähänhän kerta kaikkiaan täytyy liittyä joku salkkarimainen draama! James varmasti jotenkin kiristi Lilyä, juotti lemmenjuomaa ja sitä rataa... Ja Severus olisi voinut olla prinssi urhea ja pelastaa Lilyn pinteestä, mutta eihän se niin mennyt, hän jäi nuolemaan näppejään kun kuuli heidän menneen naimsiiin... Ja niin Lily-rukka joutui ikuisiksi ajoiksi ison, pahan Potterin vallan alle! Kunnes kuolema heidät korjasi.

Joo, pelleilypätkä on nyt ohi, asiaan.
James tuskin oli pelkästään kusipäinen koulukiusaaja. Koulukiusaaminen on tosi tosi väärin, mutta niidenkin ääliöiden on mahdollista muuttua.
Eihän Siriuskaan ole pelkkä koulukiusaaja, hän on tosi rakastettu tyyppi kokonaisuudessaan vaikka kaikki tietävät, että hän oli Kalkarosta kohtaan jopa pahempi kuin James ikinä! Ja no, James kasvoi henkisesti sen vitosluokan jälkeen. Ja kun hän oli selvittänyt päätään, hänestä ja Lilystä tuli johtajaoppilaita. Näin Lily joutui väkisinkin tutustumaan Jamesiin. Siinä samalla Lily varmasti myös käsitti, ettei James olekaan niin kamala kuin hän oli aina kuvitellut.

Ja sitten he rakastuivat ja pariutuivat ja... 
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #65 : Tammikuu 23, 2015, 15:20:22 »
Taidan vain jättää tämän sarjakuvan tähän. Klik klik.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #66 : Tammikuu 23, 2015, 16:16:05 »
Hih, hauska tuo Tarun postaama sarjakuva :D

Oma teoriani on, että James näki Lilyn koulussa, ihastui, ja lopulta
rohkaistui sanomaan Liylle hei, ja kysyi lähtisikö tämä hänen kanssaan ulos
mietittyään kauan mitä Lily sanoisi, ja Lily oli myös ihastunut Jamesiin, ja suostui.
Ja he menivät naimisiin mietittyään aikansa asiaa.
Varmaan molempia yhdisti rakkaus, ja tiedät-kai-kenen vastustaminen.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Rose

• Vuotislainen
  • Potterhead päästä varpaisiin
« Vastaus #67 : Helmikuu 28, 2016, 16:56:24 »
Hmm... Eikös James ollut kuitenkin ihastunut Lilyyn? Eikä hän minun mielestä Lilyä kiusannut, vaan Severusta. Minun näkökulmastani James oli ihastunut Lilyyn, ja oli kateellinen Severukselle siitä että Lily oli Severuksen kanssa, joten hän kiusasi Severusta. Ja vaikka James ei kiusannut Lilyä, Lily ei pitänyt siitä että James kiusasi hänen ystäväänsä, Severusta. Tosin, lopulta James huomasi että hän ei saa mitenkään Lilyä rakastamaan häntä, jos hän kiusaa Lilyn ystävää. Ja, James pyysi Lilyä treffeille. Lily huomasi kuinka hän oli muuttunut. Sitten he alkoivat viettää aikaa yhdessä, rakastuivat, menivät naimisiin ja saivat Harryn.

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #68 : Huhtikuu 14, 2016, 21:51:28 »
Tietenkin rakastumiseen ollee monta syytä, mutta minusta on kuitenkin aika uskomatonta, että Lily rakastui _parhaan ystävänsä pahimpaan kiusaajaan. En tajua miten joku voi nähdä jotain niin hyvää ja seksikästä henkilössä joka kiduttaa itselleen tärkeää henkilöä. Toisaalta vaikuttaa siltä, että Lilyn kiinnostus alkoi muodostua enemmän vasta hänen ja Kalkaroksen välirikon jälkeen. Siinä vaiheessa Lily ei enää kunnioittanut Kalkarosta ja ehkä se tosiaan oli se viimeinen siirto tehdä pesäero, kuten joku täällä jo mainitsikin. Uskon vahvasti myös pimeyden voimien ja niiden vastustuksen olleen se ratkaiseva tekijä.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #69 : Elokuu 01, 2016, 21:06:06 »
Mulla on tähän vain ja ainoastaan yksi sana, joka on: Amortentia. Se et miten James on saanut Lilyn sitä juomaan ni se on sitten asia erikseen, mut mä vain en näe tässä mitään muuta mahdollisuutta. Okei lapset kasvaa aikuisiksi, mut silti, jos Lily kerran on vihannut Jamesia ja pitänyt sitä aina lapsellisena idioottina, ni en mä vain näe sitä rakastumassa Jamesiin. Ja se et Lily ei antanut muka anteeksi Kalkarokselle tätä "kuraverinen" lausahdusta, okei ymmärrettävää et sellasesta suuttuu, mut et välirikko sellasen koko lapsuusajan mittaiselle ystävyydelle, vain suuttuksissa lausahdetun sanan vuoksi.. Öh. Mä olen möläytellyt yhelle todella rakkaalle nettikaverille vaikka mitä sammakoita ja on meinattu monesti katkasta välit, mut aina on saatu sovittua, et jotenkin Lily on AIKA pikkumainen jos sellasesta ottaa niin pahasti nokkiinsa, mut sit taas sekin voi olla sellanen et Lily otti siitä niin nokkiinsa ja oli niin lapsellinen et meni SIKSI Jamesin kanssa yhteen... Se on sitten se toinen teoria. ;D
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
« Vastaus #70 : Elokuu 01, 2016, 21:47:24 »
Niinno Lilyhän siinä Kalkaroksen kauheimmassa muistossa valittaa Kalkarokselle myös mm. tämän ystäväpiiristä ja heidän arvoistaan, sekä ihan konkreettisista teoistaan (joku oli tehnyt jotain Mary MacDonaldille). Syy Lilyn ja Kalkaroksen välirikossa ei siis ollut yksittäisessä sanassa (ja sen takanaan pitämässä ajatus- ja arvomaailmassa), vaikka se ehkä toimikin sen laukaisimena. :>
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Elokuu 03, 2016, 21:46:01 »
Niinno Lilyhän siinä Kalkaroksen kauheimmassa muistossa valittaa Kalkarokselle myös mm. tämän ystäväpiiristä ja heidän arvoistaan, sekä ihan konkreettisista teoistaan (joku oli tehnyt jotain Mary MacDonaldille). Syy Lilyn ja Kalkaroksen välirikossa ei siis ollut yksittäisessä sanassa (ja sen takanaan pitämässä ajatus- ja arvomaailmassa), vaikka se ehkä toimikin sen laukaisimena. :>

Joo okei sanotaanko näin et mä tavallaan ymmärrän Kalkaroksen pointin. Mut joo siinä suhteessa ymmärrän et Lily oli vihanen Kalkarokselle, mut et katkasee siihen välit ni hmm.. Tiedän kuinka v-mäistä on ihan oikeesti olla sellasessa kaveripiirissä jossa sä oot se (millä sanalla sen kuvais osuvasti) roskasäkki(?). Eli otetaan esimerkki tilanteesta jossa jossakin vaiheessa elämääni olin. Mulla ei ikinä ole ollut mitään oikeata parasta ystävää on vaan ollu sellasia ohimeneviä kaveruus-/ystävyyssuhteita (tai niihin ei ole paljon tullu pidettyä yhteyksiä, oon huono sellasessa ;D) Mut joo siis nimet on muutettu ihan täysin ja tuskin kukaan ees tunnistais tätä tilannetta, mut silti muutan nimet

Eli tää kaverijengi on Pipe, Lumi, Lila ja vaikka Suvi.

Eli Lumi ja Lila on niinkun vähän enemmän sellaset "parhaat kaverit" tässä poppoossa ja minä ja Suvi sitten ne "kuulutaan jengiin mut ei olla Lumin ja Lilan parhaita ystäviä".
Lumille ja Lilalle tulee riitaa ni Suvi siinä sit kuuntelee aina sillon tällön ja mä olen se joka kuulee aika aktiivisesti tätä

"Lumi on sit ihan P****A tyyppi, mut sä oot ihan kiva"

"Lila ja mä ei enää koskaan puhuta toisillemme"

jne jne... tiiätte kuitenkin mitä mä tarkotan ja molempien huonoja puolia vuodatettiin AINA mulle. Siis sit oot siinä sillai "joo, nii, aivan, no voi voi, hmm, jaa, juu" :'DDD idealla. Mut nii sitten meni pari päivää tai joku vajaa viikko ni kun Lumi ja Lila tuli kouluun ni sit alko tää

"Vitsit sä oot niin rakas, anteeks Lumi!"

tyylinen lätinä.

Tällä episodilla ajan takaa juuri sitä, et jos oikeesti on toisen paras kaveri ja ajattelis toisen kaveripiiristä jotain ja möläyttäisikin siitä sille kaverille jotain ni hmm mä ainakin siinä tilanteessa olisin sillai "No hei, en mäkä arvostele sun muita frendejä, mut tiiätsä et sä oot silti aina mulle rakas tyyppi" idealla, ja yrittäisin kääntää ajatukset pois siitä.
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Isfet

• Haahuilija
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #72 : Elokuu 14, 2016, 20:26:26 »
 Sanon heti alkuun olevani vannoutunut James/Lily -fani, mutta yritän nyt perustella tätä edes vähäsen.

Tuo Tarun linkkaama sarjis kertoo kyllä aika hyvin sen, mitä minä olen ajatellut. James ei ole täydellinen kusipää, vaan lojaali ystävilleen, rohkea kuin rohkelikko ikään (joka saattaa aiheuttaa pientä harkintakyvyn puutetta) ja puolustaa "heikompia".  En koita ihkuttaa, jokaisella on huonoja puolia. Teini-ikäinen James on kuitenkin teini, vaikkei se tee hänen käytöksestään missään nimessä hyväksyttävää. Ei James silti varmastikaan tavoitellut Lilyä yhtä röyhkeästi koko aikaa, ehkä pettymykset hioivat hänen egoaan/ esittämisen tarvettaan hiukan pienemmäksi.

Pahoittelen ettei minulla ole nyt aikaa pidempään ja syvällisempää viestiin, ehkä joskus muoksin.

//Ehkä noinkin. Osittain siksi laitoin sen lainausmerkkeihin, mutta minulle siinä on ollut aina jotain vaikeasti määritettävää. Siltikin hän ja Lily kuuluivat Rowlingin mukaan Feeniksin kiltaan, mikä taas kertoo muidenkin suojelusta. Toisaalta silloinkin hän suojeli osittain rakkaitaan, Voldemort oli yleinen uhka.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2016, 19:02:08 kirjoittanut Isfet »
Ajattelen, siis olen.

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Elokuu 15, 2016, 20:22:28 »
^ En nyt tiedä nuista heikoimpien puolustamisesta niinkään. Enemmänkin minusta James vaikuttaa henkilöltä, joka kyllä pitää omiensa puolia ja on heille mukava/ystävällinen, muista nyt ei välttämättä niinkään. Tietenkin se omien puolustaminen on jo aika hyvä syy pitää henkilöstä, jos vaan sattuu kuulumaan siihen sisäpiiriin.

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Pottermore: WildWave21968
« Vastaus #74 : Tammikuu 31, 2017, 03:13:41 »
Tämähän on hauska sattuma. Puhuttiin juuri viikko sitten kavereiden kanssa Severus-James "suhteesta", ja kyllähän se liittyy hyvin paljon Jily-suhteeseen!

Taidan vain jättää tämän sarjakuvan tähän. Klik klik.

Ah, tämä, kiitos! Olen joskus nähnyt samantapaisen asian! Yritin löytää sitä, mutten löytänyt : / Anyways, siinä oli verrattu, mitä James ja Severus tekivät about samoihin aikoihin elämässään. Varmaan suosikki kohtaukset olivat
James: "Bullied Snape."
Severus: "Bullied the Marauders, fellow students, and his own students when he was a teacher"
JA
James: "Died because he protect his family"
Severus: "Protected Harry because Dumbledore blackmailed him" (vaikka kiristys onkin vähän liioittelua)

Mikä ne sai meneen naimisiin?
No siis joo, tähänhän kerta kaikkiaan täytyy liittyä joku salkkarimainen draama! James varmasti jotenkin kiristi Lilyä, juotti lemmenjuomaa ja sitä rataa... Ja Severus olisi voinut olla prinssi urhea ja pelastaa Lilyn pinteestä, mutta eihän se niin mennyt, hän jäi nuolemaan näppejään kun kuuli heidän menneen naimsiiin... Ja niin Lily-rukka joutui ikuisiksi ajoiksi ison, pahan Potterin vallan alle! Kunnes kuolema heidät korjasi.

Joo, pelleilypätkä on nyt ohi, asiaan.
James tuskin oli pelkästään kusipäinen koulukiusaaja. Koulukiusaaminen on tosi tosi väärin, mutta niidenkin ääliöiden on mahdollista muuttua.
Eihän Siriuskaan ole pelkkä koulukiusaaja, hän on tosi rakastettu tyyppi kokonaisuudessaan vaikka kaikki tietävät, että hän oli Kalkarosta kohtaan jopa pahempi kuin James ikinä! Ja no, James kasvoi henkisesti sen vitosluokan jälkeen. Ja kun hän oli selvittänyt päätään, hänestä ja Lilystä tuli johtajaoppilaita. Näin Lily joutui väkisinkin tutustumaan Jamesiin. Siinä samalla Lily varmasti myös käsitti, ettei James olekaan niin kamala kuin hän oli aina kuvitellut.

Ja sitten he rakastuivat ja pariutuivat ja...

Ahhhaha! Nauroin jo tuolle alullesi, koska olin vain lol - tää kuulostaakin niin vakuuttavalta, että näin todellakin ajattelet xD Mutta kyllä, olen hyvin samaa mieltä Rantsaken kanssa myös tästä asiasta.

Itse olen parantumaton kelmi-fani, vaikka eritoten James ja Sirius olivat koulukiusaajia ja en ole sinänsä ikinä pitänyt koulukiusaajista. Mutta viimeksi juuri viime vuoden puolelta osaan sanoa kokemuksesta, että koulukiusaajat osaavat muuttua, vaikken ihan nyt kuullut sanaa anteeksi.

Mutta mitä kavereiden kanssa tuli juteltua, niin tulipahan heitettyä pari asiaa kehiin, esim. Harry puhui Siriukselle ja Remukselle Jamesista Severuksen muistosta. Kelmithän olivat hyvin sitä mieltä, että James oli 15 ja Harry tulistui ja sanoi itse olevansa 15. En nyt sanoisi, että Harry olisi ollut paljoa parempi sen isäänsä. Hänellä oli hyvin samanlainen suhde Dracon kanssa kuin Jamesilla ja Severuksella. Lisäksi James ja Harry on kasvatettu HYVIN erilailla ja eri aikakausillakin. Elämä on ollut hyvin erilaista. Toisaalta James oli koulukiusaaja aikana, kun Voldemort oli vallassa, ja niin oli oikeastaan Harrykin (in some kind of way) - ja sen lisäksi vielä pyöritti Albuksen kaartia. Mutta edelleen, Harryn aikana asiat olivat paljon erilailla velhomaailmassa kuin hänen isänsä kouluaikoina.

Ja kuten täällä on puhuttu, olemme saaneet vain palasia Kelmien tarinasta. Kaikki lukijat muodostavat niistä oman mielikuvat kelmien kouluvuosien tapahtumista. James ja Sirius kasvoivat siitä - enemmän tai vähemmän. Niin, ja Jamesista tuli johtajapoika. En ihmettelisi, vaikka Dumbledore nimenomaan siksi antoi tämän vastuun Jamesille, koska näki Jamesin läpi, että James pystyy siihen. Ja että James saisi sysäyksen aikuisuuteen ja saisi sitä kautta Siriuksen myös kasvamaan. Remushan ei nyt ihan onnistunut tässä ollen valvojaoppilas näiden kahden kanssa ; ) , ja James oli hänestä ja Siriuksesta huomattavasti järkevämpi. Ja sitten tosiaan tämä johtajaoppilas-asema varmasti tosiaan pistänyt Jamesin ja Lilyn tutustumaan enemmän toisiinsa. Kuten Rantsake sanoikin tuossa häntä lainatessani. Lisäksi en usko, että Lilykaan on täysin puhtoinen, kerta tosiaan rakastui Jamesiin. On varmasti paljon, mitä meille ei ole annettu tietää kelmien vuosista. Olen samaa mieltä monen kanssa tässä ketjussa (mitä minä nyt selasin tätä), ja parhaimpina jäivät juuri mieleen, että Lily on varmasti ihastunut Jamesiin kuten muutkin, mutta Jamesin asenne Severusta ja muita luihuisia kohtaan piti Lilyn pään kelmien läsnäollessa.

Ja sanoisin, että Severus ei tehnyt kaikkea mahdollista, mitä olisi voinut tehdä Lilyn saamiseksi. Hän on aika hyvä esimerkki luihuisesta, koska he ajattelevat omaa napaansa aika lailla. Ja jos Severuksen suhde Lilyn kanssa olisi mennyt pieleen, niin hän ei olisi voinut kääntyä takaisin kuolonsyöjien puoleen vaan olisi elänyt yksin. Epäilen suuresti, että Severus oikeasti olisi halunnut viettää loppuelämänsä yksin, jos kerta pimeät voimat kiinnostivat häntä. Kun taas Jamesia ei - suuri ero siis. Jamesin ei tarvinnut muuttua paljoa saadakseen Lilyä itselleen, Severuksen olisi pitänyt. Ja se ei ole tervettä muuttaa itseään muiden takia. Severus valitsi pimeän puolen, koska pelkäsi Lilyn menettämistä jo ennen kuin menetti sen.
Mutta tuo oli vain oma teoriani Severuksen mielenjuoksusta. Ja ennen kuin saan Severus-fanit niskoilleni, pidän Severuksesta tosi paljon ja edelleen. Mutta hän on pelottava, ja en sanoisi, että hän olisi parempi kuin James. Imo James on parempi, ja hänet tosiaan jätetään huomiotta. I don't like this. James suojeli ystäviään ja oli hyvä ihminen.

Joten joo, sanoisin, että Lily oppi näkemään Jamesin parhaat puolet ja sen takia rakastui häneen. Ja James ei lopettanut Severuksen kiusaamista. Hän vähensi hyvin paljon ja ei tehnyt sitä Lilyn nähden. Enkä sanoisi, että Lily oikeasti poikkasi suhteen Severuksen kanssa totaalisesti - välttämättä. Uskoisin, että hän toivoi Severuksen tulevan järkiinsä ja saisi ehkä lapsuuden kaverinsa takaisin.

(Voisin varmasti jatkaa tätä listaa pidemmälle, esimerkiksi Jamesin ja eritoten Siriuksen (my most favorite character in the whole series) syistä luihuisia vastaan, mutta ne menevät aika lailla ohi aiheen, I think? )
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jenaminya)