Kirjoittaja Aihe: Television katsomisesta  (Luettu 8684 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Television katsomisesta
« Vastaus #50 : Marraskuu 28, 2007, 14:48:57 »
TV, salainen paheeni. Vietän nykyään aivan liian paljon aikaani sen äärellä. Ja samalla tulee tehtyä toista pahettani - napostelua. Mutta minkäs teet, se nyt on vain niin koukuttava!
Seuraan aivan liian montaa sarjaa. Puoletkin riittäisi, eikä niitä siltikään olisi "liian vähän". Yritän aina vähentää, mutta jään  helposti koukkuun uusiin sarjoihin. Tässä ne, mitä tällä hetkellä (muun muassa) katson:
Maanantai: Ruma Betty, Täydelliset naiset
Tiistai: Pako
Keskiviikko: Greyn anatomia (ja Heroes menee toiselta kanavalta talteen samalla)
Torstai: Lost, Dexter (joka jäi tauolle, tilalle tuli Kidnapattu)
Perjantaisin en katso mitään, kun en yleensä ole iltaisin kotona
Lauantai: Selviytyjät
Sunnuntai: Amazing Race

Näin siis. Joka päivä jotain. Lisäksi katson vaihtelevalla menestyksellä mm näitä ohjelmia :
Ota tai jätä
top design
big brother (todella harvoin kyllä)
salatut elämät
CSI
viikonlopun leffaputki (:D)
Teho-osasto
Miehen puolikkaat
Joey (tosin taisi sekin jo loppua)
Frendit
dr.Phil
huippumalli haussa
Idols (silloin kun se tulee)
sekä tietysti uutisia, luonto- ja ruoka-ohjelmia....
jne jne jne....

Että minä olen siis liikaa tv:n äärellä. Tuskin kukaan voi väittää vastaan. Perjantai ainoa päivä, jolloin en juurikaan katso TV:tä

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
« Vastaus #51 : Joulukuu 13, 2007, 00:45:48 »
Vielä yläasteaikoihin olin ehdottomasti television suurkuluttaja. Toosa tuntui olevan päällä koko ajan: aamulla ennen kouluunlähtöä oli päällä aamu-tv, että tiesi mistä puhuttiin. Koulusta tullessa tv taas päälle heti ensimmäisenä, ihan vain melusaasteeksi, kun hiljaisuudessa oli niin tympeä olla. Siinä tv:n edessä tulikin sitten istuttua aina, kun ei muuta tekemistä ollut (mikä muuten yhteenkin aikaan tarkoitti sitä, että siinä sohvalla istuttiin helposti koko päivä). Jossain vaiheessa se sitten kolahti, että eihän sieltä oikeastaan tullut mitään, mitä oikeasti seurasin, mikä oli muuten aikamoinen järkytys pienelle mielelleni. Vannoutunut tv-addikti aloitti tietoisesti karsimisen, ja lukioaikana tv:stä tuli katsottua vain ne tietyt sarjat (joita ei muuten ollut montaakaan), ja kirjoja tuli luettua vuodessa tuplasti enemmän kuin aikaisemmin.

Kotona käydessä tv:tä tulee luonnollisesti katsottua jonkin verran, lähinnä uutiset ja (ihanista ihaninta) Discovery Channelia (Meerkat Manor!). Elokuvia en ole jaksanut enää vuosiin katsoa televisiosta, lähinnä johtuen niiden lähetysajankohdista: tuppaan nukahtaa heti ensimmäisen - tai viimeistään toisen - mainostauon aikana, enkä yleensä jaksa/muista nauhoittaakaan.

Tällä hetkellä elän toista vuotta ilman tv:tä, eikä ole ollenkaan ikävä: ne harvat sarjat mitkä kiinnostavat löytyvät ennen pitkää lähikaupan hyllyltä DVD:n muodossa, ja olenkin hypännyt varauksetta tähän bandwagoniin. Tai no, löytyyhän meiltä tästä kämpästä tv:kin, mutta sieltä ei koskaan tunnu tulevan muuta kuin Scrubsia ja Eastenderssiä (saattaa tosin johtua kaukosäätimen hallitsijasta eli kämppiksestäni Megistä), joten rehellisesti voin sanoa, ettei tule katsottua. Uutisetkin luen joko netistä tai paperiversiona yliopiston lehtienlukusalissa.

Nyt tietokoneessa pyörivät brittisarjat Gormenghast ja The Tudors, sekä joka joulukuinen traditioni, eli Pride & Prejudice (siis nimenomaan se ainoa ja oikea, BBC-versio). Eli ei tässä nyt tosiaan ihan ilman tv:tä eletä, vaikka niin tykkään hehkuttaakin. ;) Mutta tämä tv:pä näyttää pelkkiä laatusarjoja; ilman mainoksia!
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #52 : Joulukuu 20, 2007, 10:22:35 »
Tahtoisin muistuttaa, että tarkoituksena on keskustella aiheesta, ei vain listata ohjelmia joita katsotte. (Tai Ele täti on hyvin vihainen! ;>)

Voisitte keskustella esimerkiksi näistä asioista:
- Kuinka paljon katsotte televisiota ja mikä on liikaa?
- Häiritseekö liiallinen television katselu jotenkin muuta elämää?
- Pitäisikö pienemmillä lapsilla olla enemmän rajoituksia isitä mitä he katsovat ja kauanko viettävät aikaa television äärellä?
- Minkä takia seuraat sarjoja?
jne.

Hyvää joulun odotusta,
Eleanír
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #53 : Joulukuu 22, 2007, 16:36:50 »
Ele-tädin (ja muiden aurorien) mieliksi :D Kirjoitan myös mielipiteitäni. Aikeisemmin jossain kohtaa kävin vähän listailemassa, mutta nyt sitten ihan oikeaa asiaakin (keskustelun tynkää)..

Eli, miksi katson sarjoja? Olen sellaista tyyppiä oleva ihminen, joka jää helposti koukkuun kaikkeen. En vain pysty lopettamaan ja TV ON hyvin koukuttava kapine. Lisäksi oma elämäni on välillä vähän "köyhää", eli aikas tylsää, joten sarjojen tarjoamien juonikuvioiden ja jännityksen katsominen on hyvää vaihtelua omalle tylsyydelle. Eri sarjojen katsominen ei myöskään vaadi suurta ajattelutyötä (no, on niitä poikkeuksiakin). Eli aivot narikkaan ja sillain :D Ei sitä aina voi nukkua, mutta tv:tä voi katsoa lähes aina.

Liiallinen TV:n katsominen voi välillä häiritä muuta elämää. Esimerkiksi ainakin oma koulutyöni kärsii välillä, kun on pakko katsoa sitä tv:tä. Joskus teen läksyjä/kirjoitan esseetä samaan aikaan, kun katson suosikki sarjojani. No, arvaahan sen, että jälki ei ole mitään huippuluokkaa. Lisäksi tuo olohuoneen kauhistus tuottaa paljon riitoja ja aggressioita. Veljien kanssa kun pitää aina olla eri mieltä siitä, mitä kanavaa katsotaan ja kuinka kovalla. (On muuten äärettömän rasittavaa herätä viikonloppu aamuna, kun saisi nukkua pitkään, aikaisin aamulla television ääniin.)

Pienillä lapsilla pitäisi kyllä olla jotain rajoituksia. Ja myös vähän vanhemmilla. Esimerkiksi hyviä rajoituksia olisivat "ei TV:tä ennen, kuin läksyt on tehty" tai "ei ilta 8 jälkeen". Eikä illalla mysökään tule mitään, joka olisi lapsille tarkoitettu (tässä suhteessa antaisin myös pientä kritiikkiä ns lastenkanaville. Niillä näytetään arki-iltaisin ihan liian myöhään ohjelmia -> lapset eivät mene nukkuun ajoissa -> He ovat väsyneitä koulussa ->numerot laskee -> turhaudutaan huonoon menestykseen -> katsotaan lisää TV:tä -> kierre on valmis. ) Televisiota ei pitäisi myöskään katsoa liian kauan yhteeen putkeen. (kröhömmm)

Minua muuten ärsyttää suunnattomasti, että kaikki hyvät sarjat tulevat samaan aikaan. Ja jos katsoo "samaan aikaan" kahta kanavaa, on molemmissa yhtä aikaa mainoskatkot. Eivätkö nuo kaupalliset tajua vähän verrata mainoskatko aikojaan muiden kanavien aikoihin? Olisi paljon ystävällisempää katselijoita kohtaan. Ei niitä mainoksia kuitenkaan kukaan katso. No, onneksi on keksitty taööentava digiboxi. (Menee siis entistä enemmän aikaa TV:lä, kun pitää ehtiä näkemään kaikki ennen seuraavan viikon jaksoa.)
Välillä tuntuu, että ei ehdi muuta tehdäkään, kuin tuojottaa sitä television ruutua. Vaikka kummasti sitä aikaa menee muuhunkin turhaan (Ai miten niin turhaan?)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.

henzzzu

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Joulukuu 28, 2007, 06:59:43 »
Voi hitto, kun pitäisi vähentää telkkarin edessä mollottamista. En sinänsä nyt luokittele itseäni televisiota tuntikausia katsovaksi tyypiksi, mutta päivittäin tulee kyllä aukaistua, vierähtä siinä sitten useampikin tunti, ehkä kahdesta viiteen. (Hirvittävää edes kirjoittaa!) Joskus sitten (lomalla, viikonloppuisin) olen ihan haltioissani, tuijotan telkkaria aamuun katsoen digiboksilta nauhoituksia ja leffoja tai DVD-bokseja. Puolustuksekseni nyt voin sentään sanoa sen, että enemmän kyllä ainakin tapasin katsoa DVD-bokseja kuin pelkkää telkkariohjelmaa, mutta eipä tuo muuta asiaa yhtään sen paremmaksi. Tietenkään en nyt _täysin_ joka päivä telkkarin edessä homehdu, joskus äidin luona en edes jaksa taistella kaukosäätimestä/ohjelmistosta, joten olen jo suosiolla tallentanut ohjelmat kotona omalle boksille valmiiksi.

Mutta niin, päivittäin ja viikoittain tulee telkkaria siis töllötettyä, joten onhan siellä sitten ohjelmia, jotka täytyy aivan välttämättä katsoa. Simpsonit on hauskuudessaan yksi aivan ehdoton, sikäli kun mitenkään voin, yritän aina kalastella kaikki jaksot mtv3:selta ja subilta boksilel ja katson ne sitten ensi tilassa. Miehen puolikkaat on yksi yllätyssarja, mitä aloin seurata ihan innoissani. Jotenkin olen fiksaatioitunut siihen, vaikka se ei nyt mitenkään erikoisen loistava ole. Joka tapauksessa, kelpo sarja, joka menee viihteenä, joskus jopa todella hauska. ^^ Conan O'Brien on taas toinen, mitä tulee katsottua ihan hingulla. Joka päivä pyrin nauhoittamaan kyseisen ohjelman, joskus tulee katsottua vain alkusketsit ja muut, jos ei ole ketään kiinnostavia vieraita. Sinkkuelämää nyt subilta massiuusintoina on tullut nauhotettua, boksi taitaa pursuilla jo sellaisten viidenkymmenen jakson verran, joten sitäkin pitäisi alta pois ruveta katselemaan. Siinäpä tärkeimmät.

Napsutin

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Tammikuu 21, 2008, 12:41:03 »
Salatut elämät on katsottava joka päivä.
Oikeastaan muita sellaisia ei ole mihin olisin koukussa. Jotain asiaohjelmia esimerkiksi kuningaskuluttajaa. Ja tietysti elokuvia.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #56 : Tammikuu 24, 2008, 20:55:30 »
Vihdoinkin on vähän enemmän aikaa muuhun, kun monet niistä ohjelmista, joita seuraan, ovat jäämässä tauolle. Osa tietysti on jäänyt tauolle vain sen käsikirjoittajien lakon takia, osa jää muuten vaan. Nyt ehtii tehdä paljon muutakin. _järkevämpää_ Kuten vaikka lukea kokeisiin (prelit alkaa ensi viikolla. Pitäisi ehtiä lukea niihinkin joskus). Oikeastaan harmittaa, että tv:stä tulee niin monia hyviä ohjelmia. Minä kun olen sitä tyyppiä, joka jää koukkuun lähes kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. Vaikka viime aikoina olen (onneksi?) huomannut, että ei ole enää niin paljoa jaksanut kiinnostaa erilaiset ohjelmat..

~Xanie

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Tammikuu 31, 2008, 20:12:28 »
En oikeastaan katso tv:tä juuri yhtään ja olen siihen ihan tyytyväinen. Lähinnä katson silloin, kun on tosi tylsää. Ei sieltä koskaan tunnu tulevan mitään, mikä kiinnostaisi niin paljon, että viitsisin jäädä seuraamaan.

Seuraan vain yhtä sarjaa, Greyn anatomiaa - sitäkin siksi, että satuin katsomaan alusta asti. En koskaan innostu seuraamaan mitään sarjaa kesken kauden. Minun pitää saada tuntea hahmot ja koko juoni kunnolla.

Simpsonit tietysti tulee katsottua, jos tv sattuu olemaan oikeaan aikaan auki. Tai vaihtoehtoisesti katson niitä digiboksin talletuksista, jos ei ole kummempaa tekemistä tai jos huvittaa lojua toimettomana sohvalla.

Tietokone korvaa telkkarin :D

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #58 : Helmikuu 02, 2008, 16:52:59 »
En katso telkkarista mitään sarjoja "seuraten" Simpsoneiden lisäksi. Osaa tykkään vilkuilla milloin sattuu, muttei todellakaan voisi sanoa että fanittaisin jotain sarjaa ihan äärimmäisyyksiin asti. Nuorempana kävi noin Winx-Klubin kanssa, mutta Potter-faniuden myötä winx-klubi hiipui.

Kuten Kommando sanoi: tietokone korvaa, mutta katson yleensä telkusta kaikki leffat... Vaikka olisi hieman surkeampaakin laatua, niin kyllä saatan joskus katsoa tylsyyteeni...
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa miki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #59 : Helmikuu 06, 2008, 16:39:38 »
Jotkut kaverini pitävät minua ja minä heitä outoina, kun en katso oikeastaan yhtään televisiota, kun he taas seuraavat liki kymmentä eri sarjaa. Katson vain aamulla lehdestä, sattuisiko musiikkikanavoilta tulemaan mitään mielenkiintoista haastattelua tai live-videota. Keikkojen ja haastattelujen seuraamisessa onkin ainoa televisionkatseluni. Niitäkin katson vain harvoin, sillä MTV:n ja Voicen tarjonta on yleensä vähän toisensuuntaista, kun mitä toivoisin. MTV:ltä saatan joskus katsoa tosin Viva La Bamia tai Jackassia, jos muuta tekemistä siihen aikaan ei ole.

Syy etten seuraa mitään sarjoja on oikeastaan se, etten ole nähnyt vielä sellaista sarjaa mikä minua kunnolla kiinnostaisi. Joskus olin ihan hulluna Lostiin ja Teho-osastoon, mutta innostus hiipui, kun kummassakin sarjassa alkoi tulla juonenkäänteitä jotka eivät enää olleet niin mielenkiintoisia. En muutenkaan ole kovin innostunut televisiosta. Olen samaa mieltä ylempien kanssa, että tietokone korvaa television. :D Jos minulla on tylsää, niin menen tietokoneen enkä television ääreen. Televisio tuntuu paljon tylsemmältä, sillä siitä joutuu katsomaan vain jotain niistä ohjelmista mitä sieltä sattuu tulemaan, mutta tietokoneella voi tehdä melkein mitä tahansa.

Vaikka televisiosarjat eivät voisi minua vähempää kiinnostaa, niin olen silti hulluna elokuviin. Harvemmin kuitenkaan katson mitään televisiosta tulevia elokuvia, vaan yleensä katson elokuvat DVD:ltä.
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

Iria

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Helmikuu 10, 2008, 12:01:19 »
Hmm, no ehkä se tuntimäärä on keskimäärin yksi. Yleensä tietokone ja kirja menevät aina TV:n edelle, mutta tulee sieltä nykyisin jokunen sarja, jota on pakko katsoa. Heroes taitaa olla itse asiassa ainut varsinainen sarja jota seuraan, ja senkin tallennan useimmiten kovalevylle ja katson sitten myöhemmin parempaan aikaan. (Harvoin jaksan katsoa televisiota yhdeksänkään jälkeen. Silloinhan on paras mesetysaika. :D) Joskus tulee myös katsottua Sydämen asialla, Huippumalli haussa, House tai Greyn Anatomia, mutta aika satunnaisesti. Sitten jos telkkarista tulee mielenkiintoisia dokkareita, tai vaikka Agatha Christie- tai Jane Austen-filmatisointeja, niin ne on pakko katsoa.

Mutta noin yleisesti en ole kova television katsoja. (Vaikka isä onkin töissä Ylellä.)

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #61 : Helmikuu 10, 2008, 13:43:31 »
Minä en nyt mitenkään erityisen paljon katso telkkaria. Yleensä katson salkkarit, frendit ja jos tulee joku hyvä elokuva/tv-ohjelma yhdeksän jälkeen, niin katson sen. Viikonloppuisin meneekin sitten vähän enemmän telkkarin ääressä, kun tulee kaikki tositv-sarjat joihin jää aina koukkuun. Ja viikonloppuisinkin tulee enemmän elokuviakin. Mutta, kun nopeasti ajattelee niin en katso telkkarista aktiivisesti muuta kuin frendejä.
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

presidentti

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Helmikuu 20, 2008, 03:21:43 »
Vuosi sitten olin järkyttävä sohvaperuna, sillä sain omaan huoneeseeni television ja kyllähän sitä kanavasurffailua tuli harrasteltua. Eihän surffauksessa mitään, mutta satuin aina löytämään jonkun mielenkiintoisen ohjelman, jota aloin katsomaan joka kerta, kun se tuli. Loppusaldoni sarjojen seuraamisessa olikin sitten jo huimat 18 - en edes tiedä, miten olen saanut kaikki ohjelmat päiviini mahdutettua. :D

Lopulta sarjoja jäi tauolle monen monta kappaletta ja joitakin jätin vain pois. Kyllästyin myös Suomen hitaaseen tahtiin sarjojen kohdalla ja aloin seuraamaan suurinta osaa netistä. Päivittäinen, tunnin mittainen televisioaikani jäi myös, sillä Tuhkimotarina loppui.
Vähän aikaa Pako oli ainoa, jota seurasin, netistä sitäkin. Sen jälkeen, kun sain televisioni takaisin, innostuin taas surffailemaan ja rupesin Tuhkimon sijasta katsomaan Emmerdalea, jota katson vieläkin!
Housen toisen tuotantokauden seuraaminenkin jäi vähälle, kunnes koukutuin uudestaan siihen juuri, kun sarja on melko loppuvaiheessa - googletin, ja katson sitäkin nyt netistä.

Televisioni on siis suurimman osan ajasta kiinni, ellen satu olemaan hereillä silloin, kun Conan ilmestyy ruutuun. Pyrin myös aina katsomaan Buffyn, joka tulee melko ilkeään aikaan - mitään tekemistä Conanin ja Buffyn välillä ei ole, joten Yli synkän virran saattaa pyöriä samalla, kun makaan sängyssä. Sen lisäksi käännän aina neloselle, jos satun huomaamaan Shieldin.
Riippuu tietysti aina vähän siitä, mikä leffa tulee, mutta jos on joku kiinnostava, saatan niitäkin katsoa.
Televisioaikani onkin sitten n. 4 - 5 tuntia viikossa - melko normaali määrä sanoisinko, ainakin verrattuna entiseen sarjamäärääni :D Jos haluan lisätä kaikki netissä katsomani ohjelmat koko summaan, tulee siihen neljä ohjelmatuntia lisää.

Televisiosta seurailen siis silloin tällöin Conania, Synkkää virtaa ja Shieldiä, kun taas pyrin aina katsomaan Buffyn, Emmerdalen ja Housen. Netistä katson Ugly Bettyä, Gossip Girliä, Housea ja Pakoa.

Minulla ei kuitenkaan siis ole mitään kiinteää määrää, kuinka paljon katson TV:tä - kunhan vain satun olemaan oikeaan aikaan laatikon ääressä, saatan sen pistää päälle ja etsiä jotain kiinnostavaa katsottavaa.

Hoho, odotan rakasta Sopranos -ja Sinkkuelämääboksiani saapuvaksi, sitten voinkin viettää kaikki päiväni tuijottaen niitä putkeen kerta toisensa jälkeen, tosin kyllä tietokoneelta. :D

Kaiten

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Maaliskuu 09, 2008, 17:26:09 »
Min katson ma-pe Salatut Elämät. Salkkareita seuraan, koska sarja vaan on niin typerä ja klisee~ XD Hyvät naurut saa aina ko. sarjaa katsoessa. Maanantaina katson myös Americas next top model, eli Huippumalli haussa. Tätäkin on hauska seurata malliksi haluavien epätoivon takia :D kuulostampa ilkeältä... x3 Keskiviikkoisin katson Heroessin, jota aloin seuraamaan alusta asti enkä ole joutunut pettymään. Heroes on erittäin mielenkiintoinen sarja, koska siinä käsitellään erillaisia kykyjä! ^^ Sylar on symppis kaveri, I support him! >3

Välillä sitten tietysti tuijotan innokkaasti lastenohjelmia Toon Disneyltä ja Disney Channelilta! :D Animal Planetilta katson lähes kaikkea - erityisesti Detroitin-, Miamin- ja Houstonin eläinpoliiseja, ym. Ja koska meiltä löytyy canal+:t jne tulee silloin tällöin katsottua joitain elokuvia. ;3

Televisiosta tulee kauheasti kaikenlaista roskaa ja lastenohjelmatkin ovat muuttuneet ihan kummallisiksi... *huokaisee dramaattisesti muistellessaan bambukarhuja, Vili Vilperiä ja Sandokania* Nykyään tarjolla on jotain Bratzeja sun muita tuollaisia. Ei ne minusta edes ole lastenohjelmia... :<

Omasta mielestäni en vietä paljoa aikaa tv:n ääressä. n___n

Zeini

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Maaliskuu 20, 2008, 09:50:56 »
Olen koukussa valitttavan moneen sarjaan, en jaksa luetella kaikkia. Ykkös ohjelma minulla on kyllä HOUSE!!!!!

Shiayla

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Maaliskuu 20, 2008, 10:04:49 »
Olen aika koukussa TV:seen. Sarjat joita katson:

Maanantai: Täydelliset naiset (ei kylläkään niin pakollinen)

Tiistai: Todistettavasti syyllinen

Keskiviikko: Greyn anatomia

Torstai: House (eiiiiiiiiiiiiiiiii se jäi tauolle)

Perjantai: Hauskat kotivideot, Bones

Launtai: NCIS Rikostutkijat (eeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sekin on tauolla)

Sunnuntai: Xena

+ jotkut leffat joita tulee (Jeeeeee Sormusten herrat tulee tän viikon perjantaina (21.3.08), lauantaina (22.3.08) ja sunnuntaina (23.3.08)

Oni

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Maaliskuu 22, 2008, 09:19:16 »
Nykyisin katson ehkä 1-2 tuntia telkkaria päivittäin. Ainoastaan Disney Channelilta tulee yksi ohjelma mikä on pakko katsoa, Subilta Frendit ja joitain kerran viikossa tulevia, kuten Täydelliset naiset, Greyn anatomia, Heroes, Dexter (Canalilta), ja satunnaisesti katson joitain leffoja ja dokkareita.
Joskus viime kesänä kun oli aikaa päivät pitkät löhötä telkkarin edessä, tuli katsottua paljon enemmän, mutta onneksi nykyisin ei edes tule niin paljoa hyvää ohjelmaa että menisi ihan överiksi tv:n katselu.

Aemma

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Maaliskuu 22, 2008, 13:15:58 »
Okei, olen sekä kahviaddikti mutta myös jonkin sortin tv-addikti. Katson päivittäin tv:tä noin 2-3 tuntia. Seuraan monia sarjoja, mutta en kuitenkaan ole niin koukussa ettenkö voisi jättaa muutamaa jaksoa väliin.

Tällä hetkellä seuraan tv:stä seuraavia sarjoja: Huippumalli haussa, Täydelliset naiset, Todistettavasti syyllinen, Greyn anatomia, Kotikatu, Tanssii Tähtien kanssa, Tanssi jos osaat (joka on meikäläisen lemppari).

Seuraavia sarjoja seuraan sillon tällön, kun intoa riittää: Frendit, Salatut elämät, Emmerdale ja Lost

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Maaliskuu 24, 2008, 18:05:33 »
Katson tv:tä melko vähän, sillä en ole koukuttanut itseäni kovinkaan moniin sarjoihin, sillä mielestäni suurin osa tällä hetkellä esitettävistä tv-sarjoista on täyttä potaskaa - esimerkkeinä nyt vaikka se kummallisen suosittu Salatut elämät, jonka "näyttelijöistä" monella ei ole juuri minkäänlaisia näyttelijäntaitoja.

Kaikkina päivinä en välttämättä avaakaan telkkaria, mutta joskus sairaana ollessani tai lomilla saattaa telkkarin ääressä vierähtää vaikka kymmenenkin tuntia. Keskiarvo voisi kuitenkin olla jotain tunnin paikkeilla. Eniten katson tv:stä leffoja aina silloin, kun jotain hyviä tulee - ja niitähän ei usein tule. Sarjoista seuraan tällä hetkellä ainoastaan Greyn anatomiaa vakituisesti, muita sitten vähän satunnaisemmin. Pärjäisin ilman telkkaria oikein mainiosti.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #69 : Toukokuu 18, 2008, 23:34:07 »
TV:n ääressä ei tule oikein kulutettua aikaa ^_^'' En seuraa nyt mitään sarjaa, mutta Ihanan Elisan uusintoja odottelen, niitä on kuulemma luvassa. Sub tv:n Otakua katselen joskus jos heillä on hyvä aihe. Yleensä unohdan, että se tulee ja yritän muistaa katsoa mikä heillä on aiheena ohjelmassa.
Yleensä pari kertaa viikossa tulee avattua tv ja käytyä kaikki kanavat läpi. Joskus saatan katsella hetken jotakin ohjelmaa huvin vuoksi.

Yksi juttu mikä minua kyrsii on se, että yleensä aina kun avaan tv:n ja jos sieltä mahdollisesti tulee oikeasti joku kiinnostava ohjelma, niin tämä ohjelma loppuu AINA, ihan aina viiden minuutin päästä. Tämän takia yritän ohjelma-aikatauluja seurata, mutta olen laiska selaamaan niitä. -.-

Jusku

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Heinäkuu 16, 2008, 11:20:23 »
joka päivä tulee katottua ihan liikaa telkkaa. siis aivan hävytön määrä. nyt kesällä on pakko kattoo joka aamu serranon perhe ja välillä kanava vaihtuu voicelle ja mtvlle. sitten iltasin tulee katsottua kaikkia ihan turhia ohjelmia. eniten katoin house ja gossip girlia ja joskus telkka on vielä yhdentoista aikaan päällä. sitä tulee töllötettyä "parhaina" päivin  jopa 5-6 tuntia!

Hockenheim

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Heinäkuu 16, 2008, 17:50:31 »
Kyllähän sitä aikaa tulee usein television ääressä vietettyä, vaikken itseäni olekaan mihinkään sarjaan koukuttanut, mitä nyt Simpsonit on sellainen vakio, mitä yleensä katselen televisiosta. Enimmäkseen nuo ohjelmat ovat urheiluaiheisia, esimerkiksi olympiakisojen aikana aina tulee liikaa seurailtua telkkarista ja tietenkin formulaviikonloppuisin ym. kisoja ja niiden parissa vierähtääkin sitten useampi tunti, ilman urheilukisoja tms. urheilutapahtumia aika harvoin tulee telkkaria edes avattua.

Kitiara

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Heinäkuu 17, 2008, 22:23:56 »
Katson telkkaria jokusen tunnin päivittäin. Kulutuksessa ovat lähinnä myöhäisillan sarjat kuten erilaiset dekkarit ym. jännityssarjat. Myös mm. Greyn anatomia, Täydelliset naiset, CSI:t ja muut kello yhdeksän hittisarjat tulee plarattua läpi. Petollisen koukuttumisen mahdollistaa tallentava digiboksi - tuntuu että on käsittämättömän helppoa selailla ohjelmalistoja ja painaa nauhoita-näppäintä tasaisin väliajoin. Istahdan tv:n eteen tavallisesti iltaisin töistä ja harrastuksista palatessani - heitän siis niin sanotusti aivot narikkaan ja lösähdän sohvalle. Ajallisesti sohvan pohjalla menee tavallisesti parisen tuntia arkisin, viikonloppuisin joskus enemmänkin ellei seuraavana aamuna ole heräämisen pakkoa. Monesti tulen nukahtaneeksi ruudun eteen.

On mukavaa rentoutua tuttujen sarjojen parissa. Suurin osa nykypäivän CSI-tyyppisistä sarjoista ei vaadi ihmeempää "sitoutumista" vaan jaksoja pystyy katsomaan sekajärjestyksessä, usein tuotantokausienkaan järjestyksestä välittämättä. Jaksot rullaa helposti pureksimatta läpi, koska ne harvoin sisältävät mitään sen monimutkaisempia juonikuvioita tai koukkuja - siis viiden tähden iltaviihdettä hetkiin, jolloin ajatus ei enää oikein tahdo kulkea. Nauhoittelen tavallisesti juuri näitä pureksimatta nieltäviä sarjoja boksin muistiin ja katson niitä sieltä aina luppohetkinä, usein muutamankin jakson putkina.

Elokuvia en tv:stä oikein tahdo jaksaa seurata. Pateettista tai ei, mutta syynä on nimenomaan jaksaminen. Täytyy olla aika hyvä elokuva, jotta saisin aikaiseksi alkaa tutustumaan uusiin hahmoihin ja juonikuvioihin. Tunnin mittaiset sarjat ovat helpompaa viihdettä kuin parin-kolmen tunnin satunnaiselokuvat joita ei ehkä katsokaan enää kertarysäyksellä. Tämän kirjoitan siis minä, joka periaatteessa kuitenkin pidän elokuvista. Kamala tauti tämä laiskuus...

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #73 : Heinäkuu 18, 2008, 17:24:39 »
Tällä hetkellä seuraan TV:stä vain Miami Inkiä, kun Project Runwaykin loppui. Satunnaisesti tulee katottua illalla yhdeksältä alkavia ohjemia, poliisisarjoja lähinnä. Katson myös jos tulee jotain kiinnostavia leffoja. Kaikki TV-sarjat, joita seuraan ovat joko tauolla seuraavaa tuotantokautta odotellessa tai jo loppuneet.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #74 : Joulukuu 31, 2008, 14:14:28 »
En kauheasti seuraa televisiota tällä hetkellä, mutta Salatut elämät tulee usein (ei ihan joka kerta) katsottua ja Kotikatu joka torstai. Lisäksi silloin tällöin katson myös eri elokuvia ja lyhyitä sarjoja. Urheilua seurasin ennen aktiivisesti, mutta viime aikoina on hieman alkanut mennä maku. En katsonut formuloistakaan viime kaudella kertaakaan koko kilpailua kesän jälkeen, ja jo sitä ennen oli aistittavissa kyllästymistä. Ehkä se tosin johtui osittain myös siitä, etteivät suomalaiset pärjänneet mitenkään erityisen hyvin. Myöskään mäkihyppy ja jääkiekko eivät enää sytytä yhtä paljon kuin ennen. En uskonut, että tällainen päivä voisi tulla, kun kyllästyn urheiluun, mutta niin siinä on nyt vähän päässyt käymään. No, ehkä se innostus vielä nousee, mene ja tiedä...
Terve kaikille!