Kirjoittaja Aihe: Muse  (Luettu 11783 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Tera

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #25 : Heinäkuu 01, 2005, 22:27:52 »
Kirjoitanpa nyt kokonaan tämän viestin uusiksi, alkoi mennä alkuperäinen teksti jo turhan sekavaksi kaikkien lisäyksieni kanssa.

Siis. Muse kuuluu ehdottomasti suosikkeihini. Olen jo jokusenkin vuoden kyseistä bändiä innokkaasti kuunnellut ja omasta levyhyllystä löytyy levyt, jotka kantavat nimiä "Showbiz", "Origin Of Symmetry", "Hullabaloo Soundtrack" ja "Absolution". Hyviä levyjä ovat kaikki.

Musen musiikki on vain yksinkertaisesti loistavaa. Ja tosiaankin, kuten monet ovat jo sanoneetkin, Matthew Bellamy on tosiaankin aivan oma lukunsa. Lempibiisejä löytyy monia; Muscle Museum, Showbiz, Unintended, New Born, Hyper Music, Plug In Baby, Citizen Erased, Time Is Running Out, Stockholm Syndrome, Thoughts Of A Dying Atheist, The Small Print ja näin päin pois. Covereista olen kuullut tietenkin Feeling Goodin ja myös Can't Take My Eyes Off Youn. Olisi kyllä todellakin hienoa päästä joskus katsomaan Musea livenä. Musiikissa on vain Sitä Jotain. Se on yksinkertaisesti niin hyvää.

Niin siis, kuten varmasti kävikin selväksi, tämä tyttö pitää Musesta. :)

Larpskendia

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #26 : Heinäkuu 01, 2005, 22:50:20 »
Oi, sinä ihana ihminen joka olet tämän topikin luonut, kiitos!!! Muse on ihana bändi. Todella hyvä livenä ja mahtavia kappaleita. Minäkin löysin kyseisen bändin radion kautta, muutama vuosi sitten. Istuin autossa ja muistan kuinka kappale lähti soimaan Radio Mafialla. Istuin autossa ja kuuntelin. "Oi että on hyvä kappale!" Isäni joka on musiikkitarkkailija ja tuntee paljon bändejä/artisteja ajoi ja kysäsisin sitten että mikähän mahtoi olla bändin nimi. "Muse. Eks ookki hyvää musaa?!" Mä sanoin että joo tosi hyvää. Vähän myöhemmin kun isäni teki minulle "toive"-levyn(levyn jolle olin itse valinnut kappaleet), jäi levyyn tyhjää ja annoin isän laittaa sinne sen mielestä hyviä kappaleita. Kun jälkeenpäin kuuntelin niin minun sydämeni pomppasi kurkkuun. Aloin miettimään että "hetkinen, missäs olen tämän kuullutkaan? Ai niin, MUSE!!!" Soitin kappaletta täysillä seuraavat pari viikkoa huoneessani. Sain huutoja sekä äidiltäni että siskoltani... :D Aivan mahtava bändi tuo Muse!!!!!!! Ihaaaaaaaaanaaaaaaaa.... Joten kaikki, jotka pitävät siitä, olette valinneet hyvin! ;)

Dibreath

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #27 : Heinäkuu 03, 2005, 12:55:04 »
Muse esiintyi eilen Live8 tapahtumassa, olin ennen kuullut Hysteria sekä Time Is Running Out biisit. Ne olivat mahtavia mutta sitten Muse unohtui. Kunnes eilen Muse esitti Live8 tapahtumassa Hysterian. Olin aivan myyty! Luulin että Musessa soittaa 40 vuotiaat papat ja laulaja on joku karmean näköinen tyyppi. Yllätyinkin pikkasen kun huomasin että jäsenet olivat ikäluokkaa 20-25.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #28 : Heinäkuu 03, 2005, 13:25:06 »
Joo, katsoin Live 8:ia koko yön eilen, ja Musekin tuli nähtyä. Nauhoitinkin sen ja se oli loistava esitys! Olisivat voineet vaan näyttää vähän enemmän Musea, kuin yhden biisin. :/

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Muse
« Vastaus #29 : Heinäkuu 05, 2005, 13:34:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Drace"
Oletteko muuten kuulleet Musen tekemät coverit mm. biiseistä The House of the Rising Sun ja Can't take my eyes off of you? Mielestäni molemmat ovat aivan upeasti Musen 'tyyliin' sovellettuja. Itse pidän huomattavasti enemmän tuosta The house of the Rising Sunista, mutta eivätpä nuo muutkaan coverit huonoja ole, mitä niitä nyt kuunnellut olen. Mitä mieltä?

Can't take My Eyes Off You on aivan uskomattoman ihana sovitus, ehkäpä melkein parempikin kuin alkuperäinen. :P Feeling Good on myös rakastettava. Olen kuullut Feeling Good:ista myös Michael Bubblé:n version (pätkän ainakin), eikä se vakuuttanut läheskään yhtä paljon kuin Muse. House of The Rising Sun:ia en ole kuullut, mutta uskon Musen olevan yhtä pettämättömän virtuoosimainen ja vangitseva kuin muissakin covereissaan ja tuotannossaan.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

JokaMaunRae

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #30 : Heinäkuu 05, 2005, 13:55:50 »
Juu kyllä mäkin voisin myöntää tykkääväni Musen musiikista ^^
Sing For Absolution kai se ensimmäinen kappale olin jonka ko. bändiltä kuulin ja olin aivan myyty. Se on niin kaunis ja hieno kappale, että siitä ei voi olla pitämättä.
Mun suosikkeja on Sing For Absolution ja Time Is Running Out. Ne on jotenkin niin ihania kappaleita ^^
Vaikka onhan Musen kaikki kappaleet (ainakin ne mitkä oon kuullut) tosi hyviä (:

Meiju

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #31 : Elokuu 27, 2005, 23:38:45 »
Muse on ehdottomasti hyvä bändi, jota aluksi inhosin. Ja pitkään. Paras ystäväni fanitti bändiä kovin ja yritti leipoa minustakin fania, mutta minä inhosin sitä kiekumista, sitä räminää... Nyt en enää oikein ymmärrä edes että mitä. Jokin silloin sai kaikki vastenmieliset tunteeni bändiä kohtaan heräämään... Kunnes eräänä iltana myöhään värkätessäni jotain koulutyötä hikihatussa ystäväni lähettää sitten mesen kautta yhden kappaleen - Micro Cutsin. Ja rakastuin. Se antoi minulle voimia, se herätti minut uupumuksestani ja jaksoin taas jatkaa iänikuista tehtäväni tekemistä. Halusin ehdottomasti lisää ja niin se siitä sitten lähti. Nyt kuuntelen päivittäin - mitähän menneisyyden minäni olisi ajatellut, jos olisi tiennyt yhtäkkisestä kelkan käännöstäni? Ystäväni sai kuitenkin yrittää ainakin vuoden, ennen kuin sitten viimein onnistui. Pointsit siitä hänelle!

Breaktown

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #32 : Elokuu 28, 2005, 20:51:14 »
Muse on aivan loistava! Hankin Absolutionin joskus viime vuonna ja ihastuin siihen ihan täysin. Mahtavia biisejä! Sing For Absolution on ehdoton suosikkini! Kitarasoolot ovat huippuja!

Parodia

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #33 : Heinäkuu 03, 2006, 18:55:00 »
Uusi cd julkaistaan meillä ensi keskiviikkona! Mitkä ovat odotukset ja tunnelmat? Oletteko pitäneet paastoa Musesta tätä suurta hetkeä ennen, jotta kokemus olisi vieläkin jännittävämpi.
Itse aloitin tauon tammikuussa koska luulin että cd julkaistaisiin April mutta ei julkaistukaan.
Jokatapauksessa Matt sanoi AOL:n haastattelussa että Supermassive Black Hole on ollut poikkeus, he eivät ole siirtyneet sellaiseen musiikkiin oikeasti. Itseasiassa, eräässä arvostelussa oli, että cd olisi jopa nopetempoisempi.
 Kohta Muse on taas jokapaikassa! Julisteita! Artikkeleita! Videoita telkkarissa! Kappaleita radiossa!

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
Muse
« Vastaus #34 : Heinäkuu 03, 2006, 19:09:18 »
Vihdoinkin. Vihdoinkin. Johan tässä on odoteltu! Keskiviikkona ryntään tukka putkella levykauppaan, ellei saituus ja käytännöllisyys iske sitä ennen, sillä menen Ruisrokkiin tänä viikonloppuna ja käyttöraha olisi aika pop.

Lainaus käyttäjältä: "Sophia"
Oletteko pitäneet paastoa Musesta tätä suurta hetkeä ennen, jotta kokemus olisi vieläkin jännittävämpi.

En ole kuunnellut Musea herran aikoihin, mutta en ole pitänyt taukoa tarkoituksella. Minulla ei itseasiassa ollut hajuakaan että uusi levy ilmestyy jo nyt, kunnes näin mainoksen lehdessä.

Olen kuullut uudelta levyltä vain yhden biisin, Supermassive Black Holen. Oikeastaan harmittaa vähän että olen kuullut edes sen, koska nyt uuden levyn yhtenäisyys ja harmonia on rikottu. :\ No joo. Aluksi inhosin uutta sinkkua, sillä se kuulosti minusta aivan Princen ja Garbagen sekoitukselta (jossain arvostelussa sanottiin niin, en minä sitä itse keksinyt :D), mutta muutaman kuuntelukerran jälkeen osui ja upposi. Toivottavasti kaikki muut biisit eivät kuitenkaan ole yhtä dramaattisia.

Odotan uutta levyä siis kauhunsekaisella innolla ja mielenkiinnolla. Ostan sen jokatapauksessa, vaikken heti julkaisupäivänä ostaisikaan. Toivoa saattaa, että pojat tulisivat kiertueelle tänne asti :) Siitä onkin jo aikaa, kun Muse on viimeksi täällä käynyt, enkä minä ole vielä onnistunut näkemään bändiä livenä kertaakaan.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Parodia

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #35 : Heinäkuu 08, 2006, 20:36:29 »
Minulla on hyvin ristiriitaiset tuntemukset tästä uutusalbumista.
 Albumissa ei oikein ollut sellaista menoa ja meininkiä mitä aiemmin. Sanoitukset olivat hyvin synkkiä siihen tapaan, että halusin kuunnella musiikkia unohtaakseni maailman tilanteen, (ihmiset saastuttavat, tuhoavat maapallon, ihmiset sotivat, teknologia ja teollisuus jyrää oikean ihmiselämän, materialismi jyllää) ja sitten kävikin niin, että cd korosti näitä asioita.
Kappaleet olivat minusta suurimmaksi osaksi epämusemaisia, ja se Musen tyyli ei oikein kehittynyt. Tai Matt on selvästi panostanut lauluun, niin että se on, no laulua. Se ei ole niin erikoista kuin aiemmin.
Ja tuo uusi cd todennäköisesti ei tule toimimaan angstimusiikkina päivän harmeja helpottamaan, vaan se on jotain muunlaista.
En oikein tiedä. Lisäksi Muse kuullostaa Kentiltä, etenkin esim. toinen kappale albumilla. Tuo erehtymättömästi mieleen esim. Kentin uusimman albumin

rosagoo

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #36 : Heinäkuu 26, 2006, 11:32:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Drace"
Oletteko muuten kuulleet Musen tekemät coverit mm. biiseistä The House of the Rising Sun ja Can't take my eyes off of you?

Jälkimmäisen olen kuullut ,tykkään kyllä kovin:> Mutta itse bändi ! Aivan mahtavauskomaton, viime aikoina olen alkanut kuuntelemaan. Hullunhienoa musaa,lyriikkaa myöten. Kerrassaan ältsin tiukkkaa soittoa ,hatunnosto sillekin! Time is running out ,Hysteria ja Endlessly ovat suosikkejani kappaleista tällä hetkellä.ne voi kuunnella vaikka miljoonaan kertaan kyllästymättä! Uutta levyä en ole vielä saanut hankituksi mutta mieli kyllä tekisi. Olen kuullut siltä vain Supermassive Black Holen,aika kumman tanssibiittinen biisi mutta kolahtaa sekin!

Hiamiza

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #37 : Elokuu 13, 2006, 18:08:13 »
Aah, keskustelu Musesta. Pidän ko. bändistä todella paljon, ja epätoivoisesti yritän rahaa haalia kokoon päästäkseni ostamaan black holes and revelations-levyn.

Ensimmäinen kappale jonka Muselta kuulin oli new born. Rakastuin heti, kappale oli aivan ihana. Vieläkin siitä pidän, melkeinpä lempi biisini Muselta.

Joku mainitsi näistä covereista. Can't take My Eyes Off You:n olen kuullut, ja pidin siitä(kin). Vaikka onkin cover, kappale on mukavan... musemainen ja kivaa kuunneltavaa.

Mainittakoon vielä, että lempikappaleeni Muselta ovat varmaan Hysteria, new born, unintended ja Bliss. Tällä hetkellä nuo.

Poissa Krum the krummitus

• -
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Tuvaton
Muse
« Vastaus #38 : Elokuu 14, 2006, 12:48:38 »
Mielestäni Musen uusin on bändin ehdottomasti paras levy ja sinkkubiisi oli juuri se mikä sai minut ostamaan tuon. Huomaan kyllä, että levy on hieman irtiotto entisestä, mutta en pidä sitä pahana asiana. Levyllä on jotain uutta herkkyyttä ja soundillisesti kevyempi äänimaailma sopii tämänhetketkiselle musiikkimaulleni oikein hyvin.

Sanoituksista en osaa sanoa mitään, kun en koskaan ole päässyt sisälle mihinkään englanninkieliseen.
-

Tera

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #39 : Syyskuu 28, 2006, 18:51:32 »
Vasta nyt eksyn kertomaan tänne mietteitäni tästä Musen uusimmasta, Black Holes And Revelationsista, vaikka se silloin kesällä heti pari päivää ilmestymisen jälkeen tuli omaksi hankittua muiden Musen albumeiden seuraan tuonne levyhyllyyni. Ja minä pidän kyseisestä levystä paljon. Albumilta löytyy erilaisia kappaleita verrattuna aikaisempaan Musen tuotantoon, esimerkiksi ensimmäinen single Supermassive Black Hole oli ensimmäisiä kertoja kuullessa pienoinen yllätys, mutta mitä enemmän biisiä kuuli, sitä enemmän siitä aloin pitää. Ja niin, muutenkin Black Holes And Revelations on minusta tosiaankin onnistunut levy, sen biisit ja tyyli iskevät minuun aivan yhtä lujaa kuin kaikki aikaisempikin Musen tuotanto, esimerkiksi Origin Of Symmetryn tyyli. Tykkään, tykkään, tykkään siis tästäkin levystä.

zulggis

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #40 : Lokakuu 26, 2006, 01:51:37 »
Ei ihanampaa. Lempparini.
Muita kappaleita ei varmaan koneellani olekkaan kuin Musen.. noh, nyt narrasin, on täällä vaikka mitä, mutta Musea eniten. todella, näkisitte vain. :D
Tutustuin museen kun vahingossa törmäsin Sunburn kappaleeseen jo.. aika kauan sitten. Siitä se sitten lähti, latasin koneelle kappaleita ja ostin Showbizin :)
Siitä lähtien se on sitten ollut yhtä Musea, lyriikat ovat loistavat ja musiikki tosi kaunista. Tämä herättää paljon ajatuksia.
Monet kaverini sanovat, että Musen kaikki kappaleet ovat aika samanlaisia ja vaikea erottaa toisistaan. Onhan se vähän totta, mutta kuitenkin kaikilla kappaleilla on omat sanansa, musiikkinsa ja se tarkoitus.
Nyt kun uusin levy on hyllyssä on suuressa kulutuksessa ollut Supermassive Black Hole joka on yksi niistä, jotka erottuvat hyvin joukosta. ihana kappale, niinkuin kaikki :>

Dmezi

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #41 : Lokakuu 31, 2006, 20:26:32 »
JOssain vaiheessa oli joku kumman Muse-villitys luokallani .__. no minäkin sain siitä osani kaverini kautta.

Joo, eli Muse. En ole kuunnellut sen musiikkia kovinkaan paljoa, en ole fani, minulla ei ole sen levyä eikä musiikkikirjastossakaan taida nyt löytyä sitä, ikävä kyllä. JOka tapauksessa, niiden kappaleiden perusteella joita olen kuullut, bändi on hyvä. Pidän laulajan äänestä, se ei ole sellainen tasapaksu eikä myöskään oktaavialoilla leikittelevä. Sellainen sopiva, jotä on kiva kuunnella ja joka on vähän erilaista. Vähän aikaa sitten eräs luokkalaiseni piti esitelmän kyseisestä bändistä, ja näytti sitten videon. Se oli konsertista, en muista biisin nimeä mutta vaikutti hyvältä noin livenä. Pitäisi varmaan kuunnella enemmän ;>.

Niistä kappaleista, joita olen kuullut, paras on Hysteria.

Madvampire

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #42 : Marraskuu 22, 2006, 15:43:05 »
Itse olen kuullut vain kaksi kappaletta yhtyeeltä, ja olen jo myyty. tahtoisin kovastikkin tutkia lisää. Mutta tietämystä yhtyeestä ei ole minkään laista, joten paha tänne mitään kommentoida. Voin vain sanoa että rakastan sitä laulu ääntä <3

Raindrops

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #43 : Joulukuu 18, 2006, 19:36:18 »
Minulla on tuo Black holes and revelations- levy, ja se on ihan kuunneltava. Ei tosin läheskään niin hyvä, kuin olin odottanut. Kun kuulin biisin Starlight radiosta, odotin että koko levyllinen olisi yhtä upeaa tuotantoa mutta eipä ollut. Ovat biisit hyviä, mutta eivät ne silti saa oikeastaan mitään tunteita aikaan. Starlight tosin on edelleen aivan upea. Laulajan ääni on loistava ja kaunis. Sanat loistavat ja kauniit.

Hmm, ehkä pitäisi harjoitella uusia synonyymejä sanoille 'loistava' ja 'kaunis'.

Poissa Briette

• Vuotislainen
Muse
« Vastaus #44 : Joulukuu 26, 2006, 12:21:01 »
Itse olen kuullut vain kaksi kappaletta, mutta täytyy sanoa, että mielenkiintoiselta bändiltä kuulostaa. En tiedä oikeastaan mitää koko bändistä, en ole erityisemmin jaksanut innostua etsimäänkään tietoa, vaikka musiikki kyllä kolataakin ihan mukavasti :) Täytyy varmaan vaan ihan suosiolla tyytyä siihen, että joku kaveri joskus alkaa kuunnella bändiä ja kertoo sitte mulle.. Tai sitte ei kukaan ala kuunnella, jolloin päätän itse etsiä tietoa ja kappaleita.
Mutta joka tapauksessa pystyn sanomaan jo, että bändi kuulostaa mukavalta. Vähä erilaisempaa taas ;)

edit. / Nykyään mulla on jo levykin ja jonkun verran kappaleita koneella, noussut melko paljon mun listoilla. Sopii hyvin tasapainottamaan muuta kuuntelemaani musiikkia, tässä on niin paljon kaikkea muuta upeaa, kuin toisissa bändeissä. Tässä välitän oikeastaan siitä musiikista, laululla ei ole erikoisempaa merkitystä itselleni.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2007, 11:54:48 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Magma

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #45 : Joulukuu 27, 2006, 23:36:19 »
Minulla otti oman aikansa ennekun tykästyin, liekö ollut juuri tuo paljon puhuttu Matthew Bellamyn ääni joka vaati hiukan totuttelua. Musiikin omalaatuisuus ja energisyys kuitenkin vei voiton,ja nykyisin myös Bellamyn ääni saa aikaan hurjia mielihyvän aaltoja (jep). Lempparibiisejä löytyy monia mutta pari mainitakseni; Sober(varmaan mielestäni se kaikista paras), Hyper Music, New Born, In Your World, Plug In Baby,jne. Uusin levy on myös hankittu. Tykkään siitäkin kovasti, vaikka pidänkin vanhemmista enemmän. Mielestäni on kuitenkin hienoa, että bändi kokeilee hiukan erilaistakin joskus, se on mielenkiintoista. Ja onhan se Starlight nyt loistava ;)
Suuri haaveeni olisi nähdä Muse livenä. Kovin harvoin vain eksyvät tänne suuntaan. Bändin live kuntoa on kuitenkin kehuttu sen verran, että jos Muse ei tule luokseni, minä menen heidän luokseen. Joskus. Piste.

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
Vs: Muse
« Vastaus #46 : Kesäkuu 13, 2007, 00:08:30 »
Muse kuuluu tällä hetkellä neljän lempibändini joukkoon, heidän musiikkinsa on vaan älyttömän ihanaa kuultavaa ja ensimmäisellä kuuntelukerralla uusi upea musiikkielämys.
Olen kuullut aika paljon Musen biisejä, vaikka omistankin levyistä vain Black Holes & Revelationsin. Tältä levyltä voisin sanoa että lempparini ovat Map of the Problematique, Invincible ja City of Delusion. Koko levy on kyllä upea, vanhempiakin levyjä tulen varmasti vielä hankkimaan.
Edellä mainittujen biisien lisäksi lemppareitani ovat kanssa Muscle Museum ja Apocalypse Please. Kaikki kuulemani biisit ovat hyviä, mutta etenkin Muscle Museum kuulostaa minun korvissani erityisen hyvältä.
Matthew'in ääni on minusta käsittämättömän upea ja omalaatuinen, sitä kuuntelee oikein mielellään.

Olisi kieltämättä mieletöntä nähdä Muse livenä. Minäkin olen kuullut kehuttavan Musen olevan uskomaton livenä, kuulemma paremmin vetää livenä kuin kukaan. Olisi ollut tosi hieno juttu, jos Muse olisi tullut My Chemical Romancea Suomeen lämppäämään, niinkuin lämppäsi koko heidän kiertueensa ajan, mutta Suomi ei harmiksemme kuulu siihen kiertueeseen. Enköhän minäkin joskus yritä päästä Musea katsomaan jonnekin, jos eivät tänne asti eksy.

Muse oli mieletön löytö. Joidenkin mielestä on kuulemma kummallista että kuuntelen niinkin melodista musiikkia kuin Muse, joka on musiikin omalaatuisuuden takia aika erilaista kuin muu kuuntelemani musiikki, mutta itse pidän Musesta hillittömästi ja heidän musiikkinsa todellakin iskee minuun.

Luftalarm

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Elokuu 17, 2007, 16:39:39 »
Oijoi, minäkin haluan muistella fanihistoriaani, sillä lokakussa on edessä Musen keikka!

Taisin kiinnostua Musesta Absolution-levyn ilmestymisen jälkeen. En kyllä vielä silloin ostanut levyjä, vaan yritin bongailla bändin musiikkivideoita MTV:ltä. Time Is Running Out ja Sing for Absolution olivat tuolloin suosikkejani ja ovat edelleen tuon levyn oston jälkeen. Levyn ilmestymisestä taisi vierähtää vuosi tai kaksi ja unohdin Musen melkein kokonaan. Silloin tällöin innostuin muistelemaan Sing for Absolutionin videota ja pohtimaan sen esittäjän nimeä. Sitten joskus talvella ennen uusimman levyn ilmestymistä kävin ostamassa Absolutionin alennuksesta lähinnä "huvin vuoksi", mutta jäinkin aivan koukkuun.

Tällä hetkellä biisisuosikkejani ovat jo edellä mainitut, Apocalypse Please, Sunburn, Showbiz, New Born, Micro Cut, Knights of Cydonia, Take A Bow... Itse asiassa pidän kaikista lähes yhtä paljon. Levyjäkään en pysty sijoittamaan parhausjärjestykseen, mutta Absolutionia arvostan erityisesti siksi, että yleensäkään tykästyin Musen musiikkiin. Taitaisi tulla huomattavampi lyhyempi lista, jos pitäisi mainita biisejä, jotka eivät sytytä ( esim. Invincible ei innosta jostain syystä ).

Nyt toivon, että tulevasta keikasta tulee upea kokemus ja näen jotain kentältä. Minun tuurillani eteeni asettuu kuitenkin joukko hongankolistajia enkä näe lavaa ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2007, 16:44:00 kirjoittanut Luftalarm »

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #48 : Maaliskuu 24, 2008, 20:16:39 »
Oi vitsit, enkä minä oo kirjottanu tänne mitään! No, joka tapauksessa, Muse on yksi eniten kuuntelemistani bändeistä. Ensimmäisen kerran kuulin heidän musiikkiaan varmaan kolmisen vuotta sitten, ja tykästyin siihen pienellä varauksella. Mielestäni se oli siis varsin kuunneltavaa, mutta jonkin ajan kuluttua Muse painui unholaan, kunnes ehkä vuosi sitten löysin sen jälleen.

Tykkään siitä, että ne biisit ovat jollain tapaa omituisia - samaan tapaan kuin Matthewin lauluääni on omalla tavallaan omituinen. Parasta on, kun hän laulaa tosi korkealta ja kovaa! Sen kuulee paremmin bussissa, kuin semmoiset hiljaiset kohdat vaikkapa jossain Ruled By Secrecyssä. En kuitenkaan osaa eritellä mitään inhokkibiisejä, koska ei niitä käytännössä ole. Tällä hetkellä suosikkejani ovat Escape Showbiziltä sekä Starlight Black Holes and Revelationsilta. Koska kuuntelen näitä lähinnä soittimeltani, en osaa erotella noita levyjä sillä tavalla erikseen. Pitäisikin joskus oikeastaan ihan ajatuksella kuunnella vain tiettyä levyä, niin osaisi sanoa jotain tuosta musiikin kehityslinjastakin :)

Kuura, oon niiiin kateellinen sulle kun olit siellä keikalla! Muistan sen päivän, kun mietin että nyt siellä jotkut jonottaa ja kohta ne aloittaa ja ois varmaan ihan mahtavaa :P Ja minä tykkään tuosta Supermassive Black Holestakin, vaikka se tosiaan pikkaisen poikkeaa totutusta. Silti siinä on jotenkin niin paljon groovea.

Ois ihanaa nähdä Muse livenä, kun sitä niin aina kehutaan hyväksi livebändiksi. Ehkä tosiaan seuraavan kerran todella tartun tilaisuuteen ja lähden vaikka vähän kauemmaksikin Musea katsomaan, kun kyllä se vaan aina jaksaa sytyttää!
Humor me.

Tanja

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Maaliskuu 25, 2008, 18:39:26 »
Muse.
Tähän bändiin otin kontaktia ensimmäisen kerran muistaakseni ['muistaakseni' siksi, etten muista ikinä milloin kuulin jotain yhtyettä. :'D Poikkeus toki MCR] reilu puolitoista vuotta sitten [tai oikeastaan joskus heinä-elokuussa 2006 kai]. Olin kuullut puhuttavan Musesta, ja törmättyäni nimeen Time Is Running Out menin ihan mielenkiinnosta kuuntelemaan. En oikeastaan osannut muodostaa minkäänlaista mielipidettä, ainoastaan video jäi päähän. Sitten yhtye unohtui oikeastaan täysin, kunnes lähes puoli vuotta myöhemmin kuulin Knights Of Cydonian, isäni hehkuttamana. Hän sitten osteli pikkuhiljaa jokaisen Musen levyn, joita minäkin aina kuuntelin, muistamatta TIRO'a silloin ollenkaan. Joskus MTV'ltä sitten tuli Muse top 10, jolla Time Is Running Out oli. Muistin videon, ja tajusin, että tämä on se bändi! Innostuin Musesta jossain määrin enemmän, ja aloin saada jonkinasteisia mielipiteitä Musen biiseistä. Nousi suosikkeja, esim. Map Of The Problematique, Time Is Running Out, Apocalypse Please. Absolutionin ja Black Holes & Revelations'n biisejä oikeastaan vain, sillä niitä minä kuuntelin eniten. [Nyt voin lisätä suosikkieni listaan Caven, Plug In Babyn, Feeling Good'n, Starlight'n, Take A Bow'n, Invinciblen, New Bornin ainakin.]
Matthew Bellamylla on kerrassaan mahtava ääni, herra osaa tosiaan laulaa.

Ah, ja keikkaa ei sovi jättää mainitsematta kun kerran siellä olin. Eli siis 17.10.07, voi taivas. Paikkani oli ikävä kyllä katsomossa, mutta tunnelmaa se ei pilannut. Huusin ääneni käheäksi, lauloin ihastuttavalla äänelläni ja itkin Map Of The..'n aikana. Blissin siniset ilmapallot, se kuinka yleisö lauloi "Our time is running out, our time is running out..". Kaikki. Täydellinen ilta.
Eikä Musen live-esiintymistä kehuta turhaan ollenkaan, ehkä parasta ikinä.
Menisin uudestaan heti mikäli Suomeen tulevat.

Muse kuuluu bändien kärkeen, top 5'een omalla henk.koht. listallani.