Kirjoittaja Aihe: Muse  (Luettu 11758 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Muse
« Vastaus #100 : Kesäkuu 08, 2012, 08:42:48 »
Minäminäminä. Ja lauma muita ystäviäni ^.^ Toivon vain, ettei mitään vakavempaa tapahdu, mikä estäisi menemästä keikalle. Ennen sitä Kaisaniemen keikkaa oleva keikka oli sellainen jonne en sitten loppujen lopuksi päässytkään, kun sille päivälle tuli paljon Musea tärkeämpää mikä aiheutti lähes tulkoon itkupotkuraivarit, kun olin odottanut tuota keikkaa ihan malttamattomana. Onneksi sitten ilmoitettiin sitten seuraavan kesän Kaisaniemen keikasta. Sinne vannoin meneväni vaikka sairaalasängyssä jos niiksen tulee. Sairaalasängyssä ei tarvinnut mennä ja Kaisaniemessä pidettiin piknikkiä ystävieni kanssa ennen kuin edes mentiin aitojen toiselle puolelle.

Mut joo, joulukuuta odotellessa. Jos tällä kertaa vähän paremmissa olosuhteissakin. Auringonpaisteen ei pitäisi haitata näkyvyyttä tällä kertaa.. x'D
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #101 : Kesäkuu 08, 2012, 10:53:39 »
Jeejeejeejee! Viimeks en päässy Musen keikalle, ku ei ollu rahaa, mut nyt ei toivottavast olis sitä ongelmaa. Ainoo ongelma on et kenen kaa lähtisin. Mun yks sisko lähtis varmaan muuten mielellään, mut saattais tulla muistoja mieleen, jotka sinäänsä on mukavia, mutta aiheuttaa erittäin oletettavasti itkukohtauksen...
Toinenki sisko saattais lähteä mukaan, mutta saas nähä. Ja kolmaski sisko saattais lähteä ehkä. Mut ei mun kanssa varmaan kovin mielellään kahestaan.
Kysyin jo yhelt kaverilt, mut se ei viel  vastannu, toivottavast se pääsis, niini oisin onnellinen, ettei tarvii turvautuu siskoihin.

Mutta innoissani odotan tätä keikkaa! :))
You put your arms around me and I'm home.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #102 : Kesäkuu 08, 2012, 13:25:35 »
hihhih millaisen kohtauksen sain eilen töissä, kun kaveri soitti että Muse tulee joulukuussa Suomeen... :D Niillä on myös ne 2 keikkaa Ruotsissa ja yksi Virossa, että periaatteessa voisin lähteä sinnekin päin keikalle. Harmi, että liput ovat melkosen kalliit :/
mutta asdfghjk pakko päästä. *_*

//Permanto kutsuu!!!! kyllä kannatti raiskatapahoinpidellä F5- ja "Tilaa liput"-nappulaa puol yheksästä asti 8D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2012, 22:38:28 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #103 : Kesäkuu 13, 2012, 19:36:19 »
Jos vaan liput saadaan niin minä olen tulossa, yhdessä äitini kanssa, joka on melkein fanaattisempi Musen fani kuin minä :D Sain tietää keikasta viime viikolla, kun olin rippileirillä. Äiti lähetti tekstiviestin kesken opparin, ja minä melkein pyörryin. Hyvä kun en alkanut hyperventiloimaan ja hyppimään ylösalas luokassa, piti säästellä neljä päivää, ja vasta kotona kehtasi hehkuttaa.

Miksi minusta tuntuu, että odotan paljon enemmän keikkaa kun uutta albumia? Traileri vaikutti kuitenkin hyvältä, ja se niin kutsuttu dubstep-osa kuulosti... mielenkiintoiselta. Jännittävältä. Mutta yhtä kaikki hyvin Musemaiselta. Odotan levyä kuitenkin erittäin paljon, ja mielenkiinnolla. Minusta kenelläkään ei ole syytä huoleen (jotkut ovat kauhistelleen juuri tuota dubstep-juttua), sillä traileri on traileri, ei koko levy.
Mitäköhän taas oikein selitin o_O
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #104 : Elokuu 18, 2012, 15:17:21 »
Muse on muodostunut tämän vuoden aikana yhdeksi lempibändeistäni. Tokihan olen kuunnellut Musea jo kauemmin, mutta en ollut syventynyt heidän musiikkiinsa kunnolla. Tiesin vaan muutaman biisin ja niitä kuuntelin usein. Knights of Cydonia on muistaakseni ensimmäinen biisi jonka kuulin Muselta, joskus Voicen vuoden top 100 listalta.

Nyt sitten tänä vuonna päätin ostaa kaikki Musen levyt, kun näin niitä Tuurin kyläkaupassa vain 9e/kpl. Ihastuin suuremmin kuin ikinä mihinkään cd-levyihin mitä olen kuunnellut. Melkein jokaikinen biisi hipoo täydellisyyttä. Niitä kuunnellessa hyppään melkein ihan toiseen maailmaan. Matthewin ääni on niin loistava, en tiedä toista yhtä hyvää! Vaikea sanoa parhaita biisejä... Mainitsen silti muutaman mahtavuuden: The Small Print, Citizen Erased, Map of the Problematique, New Born, Space Dementia, Stockholm Syndrome, Muscle Museum, Exo-Politics, Unnatural Selection, MK Ultra... Harva "nykyajan" bändi osaa enää tehdä musiikkia, Muse taitaa olla ainoa bändi jota kuuntelen joka ei ole 80-luvulta. :D

Niin se keikka. En omista sinne lippua, mikä on lievästi sanottuna perseestä. En ole elämässäni ollut yhdelläkään kunnon keikalla, nyt olisi pakko päästä niin enkö kerrankin voisi päästä? Hankin sen lipun vielä jostain, vaikkapa sitten huuto.netistä jollen parempaa paikkaa keksi. D:

Uutta levyä odottelen jo innolla, tilasinkin sen jo ennakkoon. Trailerin perusteella vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta... Survival ei ole sinänsä kovin erikoinen biisi, mutta kuunneltava. Ylihuomenna julkaistaan Madness, sitä odotellessa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2012, 15:21:13 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
« Vastaus #105 : Elokuu 20, 2012, 19:35:32 »
Mulla on ollut pitkään se ongelma ettei mulla vaan ole bändejä joista pitäisin, ja on pakko olla samaa mieltä tuon Candilyn kanssa, ei nykyajan bändit vaan TEE hyvää musiikkia enää! Ainut hyvä biisi mikä nyt on tullut on tuo We Are Young.
   Musen levyjä yritin etsiä itsekin tuurista kun pari viikkoa sitten olin siellä, mutta en löytänyt..

Eikä ees ota päähän, missasin ne liput kun vanhemmat oli vaan että "no katotaan ny". Sisso.
//>> Survival oli aivan mahtava, ehkä vähän kliseinen mutta tosi hyvä kipale, uusi levy pitäis ostaa joskus.. :P Musta taas nuo kitarasoolot olivat ihan pohjavetoja, ei niistä oikein ollut mihinkään ja introkin oli vähän pitkähkö. Kasattiin tunnelmaa liian kauan ei-mihinkään.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2012, 10:34:54 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
  • Pottermore: PixieDraconis24786
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #106 : Elokuu 24, 2012, 19:21:55 »
Mitäs täällä tuumataan näistä uusista biiseistä? Olympiabiisi Survival, internetiä järkyttänyt dubstep-viritelmä Unsustainable, jonka käsittääkseni sai jos ennakkotilasi jotain (ja jonka alku olikin jo sillä trailerilla) ja nyt sitten Madness, ensimmäinen varsinainen sinkku The 2nd Lawilta?

Survival oli itselleni kyllä pettymys. Se kuulostaa siltä kuin Muse parodioisi itseään ja on mulle aika tuskaista kuunneltavaa. (Kitarasoolot on kyllä kivoja, heh.) Olympiatunnariksi sopi kyllä musta hyvin ja kunnialla vetivät päättäjäisjuhlissakin ja kaikkea. (Tosin ne taustatanssijajutut naurattaa vieläkin.) Unsustainable sitten korvasi mulle sen pettymyksen täysin. Se on niin kaheli. Hans Zimmer -meininkiä ja jotain dubstepin kaltaista ja termodynamiikan lakeja. Olin jo trailerista aivan innoissani ja toi koko biisi on vielä parempi. (Ja se pari sekuntia mitä siinä on Mattin ääntä. Kylmät väreet menee vieläkin joka kerta kun kuuntelee.)

Ja sit tää uusin, Madness, joka ei ole vielä kovinkaan montaa päivää ollut ulkona. Musta se on upea. Se on tosi erikoinen ollakseen Musen biisi saati sitten eka sinkku, se on kuitenkin aika minimalistinen (siis wtf, Museko tekis jotain minimalistista) ja pehmeä ja alkaa tosi hitaasti. Mut siinä kolmen ja puolen minuutin jälkeen se on niin puhdasta kauneutta ettei mitään rajaa.

Ja olen menossa keikalle joulukuussa, yksin, hui. Lippu on yläkatsomoon. Oon vähän turhankin innoissani. :D kun onhan siihen vielä vaikka kuinka pitkä aika. Mut oon odottanut tätä niin kauan, että nyt ei voi muuta kuin intoilla. Paitti pelottaa jo nyt ajatus siitä, et pitää mennä ypöyksin Helsingissä kun en oo koskaan siellä pyöriny julkisilla paitti pienenä tai jonkun toisen kanssa. Iik.
Gilraen -> Iiri

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Elokuu 24, 2012, 22:53:14 »
Mitäs täällä tuumataan näistä uusista biiseistä? Olympiabiisi Survival, internetiä järkyttänyt dubstep-viritelmä Unsustainable, jonka käsittääkseni sai jos ennakkotilasi jotain (ja jonka alku olikin jo sillä trailerilla) ja nyt sitten Madness, ensimmäinen varsinainen sinkku The 2nd Lawilta?

Kaikki ovat omalla tavallaan hienoja! Survivalissa on ihanaa kitaransoittoa, sanoitukset nyt on vähän mitä on, mutta silti pidän paljon siitä. Varsinkin sen jälkeen, kun näin sen esityksen sieltä olympialaisten päättäjäisistä. Itse asiassa kuuntelen Survivalia juuri nyt ja laulelen ihan fiiliksissä "yes I'm gonna wiiiiiiin!" :D
Unsustainable on epic. Ennen olen sanonut aina, että dubstep on korvien raiskausta, mutta ei se taidakaan olla. Muse osaa tehdä siitäkin mahtavaa.
Madness kuulosti ensimmäisellä kerralla erittäin kummalliselta, toisella kerralla jo ihanalta. Rakastan sen loppua, juuri siitä kolmesta minuutista eteenpäin. Se on kaunista laulantaa se, meni kylmiä väreitä. En tajua, miksi niin monet haukkuu sitä ihan surkeaksi?

Mua ahdistaa se ihan oikeasti etten omista lippua keikalle. Voisin jopa maksaa siitä lipusta ylihintaa, huuto.netissä varmasti joutuisikin maksamaan. Olen vaan ns maalaisjuntti joka ei ole käynyt kuin pari kertaa elämässään Helsingissä, eikä mulla ole hajuakaan missä on Hartwall Areena :D Enkä tunne ketään joka edes haluaisi tulla sinne mun kanssa. No jaa, pakko jotain keksiä!!
What were we built for?

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #108 : Elokuu 25, 2012, 00:55:01 »
Minä oikeastaan pidän kaikista tähän mennessä julkaistuista kappaleista. Ne eivät ehkä ole sitä, mitä eniten odotin, eivätkä perinteistä Musea, ehei, mutta Candilya lainaten, omalla tavallaan hienoja kappaleita. Kappaleet kuulostavat jännittävällä tavalla erilaisilta, ja siksi odotankin, miltä The 2nd Law kokonaisuutena kuulostaa.

Eniten uusista kappaleista on tullut kuunneltua Survivalia, ja se taitaa olla sanotaanko vaikka, no, suosikkini. Kappaleen sanoitukset eivät ole kovin... erikoiset, mutta niistä tulee hyvälle tuulelle, ja se on mahtava tsemppibiisi, jos ei ajattele Olympialaisia lyriikoiden inspiraationa. Kappale on sopivan mahtipontinen Muselle, vaikka ensimmäisillä kuuntelukerroilla mielessä käväisi, että menivätköhän he vähän liian pitkälle... voiko Muse olla liian mahtipontinen? Mattin kitarointi on mahtavaa (ah se soolo <3), ja se falsettikin... Tämä on Musea. Olympialaisten päättäjäisten esiintyminenkin oli hieno, harmitti vain, kun kappaletta oli lyhennetty niin paljon.

Sitten on myös kirottu Unsustainable. Olin melkein jopa järkyttynyt, kun kuulin ensimmäistä kertaa siitä pätkän The 2nd Law:n trailerissa kesäkuussa, mutta kun koko kappale julkaistiin... olen sitä mieltä, että Unsustainable on loistava. Se on hyvin jännittävä kappale, kuinka moni bändi yhdistää klassista musiikkia dubstepiin? Se on mielenkiintoinen kappale, koska siinä ei ole lainkaan laulua, vain Mattin... hyräilyä? Idk, mitä se on. Kaunista se on.
(Ja se pari sekuntia mitä siinä on Mattin ääntä. Kylmät väreet menee vieläkin joka kerta kun kuuntelee.)

Maanantaina julkaistiin ensimmäinen, virallinen sinkku Madness. Voin myöntää, että kun kuulin sen, inhosin sitä. Ajattelin että kappale oli lälly rakkauslaulu, eikä se kuulostanut lainkaan Muselta. Olen kuitenkin enemmän kuunneltuani alkanut pitämään siitä, ja oikein kovastikin. Sanat ovat aivan ihanat, varsinkin kun ajattelee, miten Kate on ollut niissä inspiraationa. Minulle tulee jatkuvasti muutamista kappaleen kohdista mieleen Queen (se yksi "Madness", ja se kitarasoolo!), mutta Museahan se toki on, ja minusta on hyvä, että he ovat kuitenkin muuttuneet viime levystä. Madness ei ehkä ole Musen paras kappale, niin kuin Coldplayn Chris Martin, ja Keane sanovat, mutta se on kuitenkin saanut paljon, paljon turhaa kritiikkiä puoleensa (kyllä, luen NME:n nettisivuja). Suurin osa kritiikistä on aiheetonta. Madness on ihana.

Ja kun vielä selittämisen makuun pääsin, niin kerronpa minäkin, että keikalle olen tulossa! Menen yhdessä äitin kanssa, joka rakastaa Musea melkein yhtä paljon kuin minä. Meillä on tosi hyvät paikat alakatsomosta, keskeltä. Ihan innoissani odotan keikkaa (tuntuu että melkein enemmän sitä kuin The 2nd Law:ta), mutta siihen on vielä pari kuukautta aikaa valmistautua :D

Ääääää mitä mä selitin anteeksi
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2012, 19:01:34 kirjoittanut Miss Zora »
About stars, girl

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Elokuu 25, 2012, 15:51:14 »
Hii tilasin äsken The 2nd Lawin :3
Musta Muse on julkaissut yllättävän paljon biisejä nyt, sitä Madnessin videota vielä odotellessa... Näin jotain kuvia ja videota SWAT-tyypeistä ja kunnon mellakasta ja odotan kyllä innolla miten meinaavat sulauttaa yhteen perus rakkausbiisin ja mielenosotusvideon xD

Mutta niistä itse biiseistä. Tykkään Survivalista, vaikka lyriikat olivat pienoinen pettymys. Mutta toisaalta musta ne lyyrikoiden puutteet korvaa Mattin falsetti<3 oi oi. Loppu on niin täydellinen, headbanging<3
Unsustainable on niin hullu, ettei siitä voi olla tykkäämättä :D Mielestäni koko se dubstep-Skrillex-hässäkkä on niin suurennettu, koska _Muse soittaa dubstep-kohdat oikeilla soittimilla_ (vaikka toki haluaisin nähä Domin dj:nä tietokoneen takana 8D). Matt on leikinnyt jo muutaman vuoden kitaroidensa Kaoss Padeilla niin että... :D Ää mikähän se pointti nyt oli apua.
Ja sitten vielä Madness. Kyllä se ensin kuulosti oudolta. Is this real looooove saa mun maksan aina rutistumaan kasaan, mutta I need your looooooooooove itkettää mua lähes jokainen kerta. Kanssaolijat bussissa saavat aina nauttia spontaaneista itkukohtauksistani :D Sitä paitsi Madness muistuttaa Leijonakuninkaan Circle Of Lifea :D

Kaikista eniten T2L:n julkaistuista biiseistä rakastan sitä, että ne ovat niin erilaisia ja Matt vaihtaa laulutapaansa aina biisin mukaan. Survivalissa vähän liian mahtipontinen, Madnessissa taas pehmeä ja lempeä ja aaah.<3
Tulisivat nyt vaan levy ja keikkakin... saa nähdä mitä miehet ovat keksineet tämän albumin kiertueelle :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2012, 00:44:00 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
« Vastaus #110 : Elokuu 27, 2012, 18:08:46 »
Kesällä Englannissa käydessäni tulin muuten ostaneeksi kaksi Musen levyä, Hulaballoon ja Origin of Symmetryn. Kyllä on tullut kuunneltua :)
You put your arms around me and I'm home.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Syyskuu 27, 2012, 18:34:40 »
Onko kaikki muut kuin minä jo kuunnelleet koko The 2nd Lawin? :D En aio kuunnella mitään niistä biiseistä, ennen kuin saan levyn käteeni. Olen siis kuullut vain julkaistut singlet. Saa nähdä, koska se tulee, koska cdon.com ei ole mikään kovin nopea sivusto lähettämään tilauksia...

Sain tänään lipun, alakatsomoon! Kiitän vaan sitä, että lippuja tuli myyntiin lisää. Paikka ei ole mitenkään loistava, mahdollinen näköestekin on, mutta ei sen väliä! Pääasia on, että pääsen sinne ja kuulen kaunista musiikkia. Ongelmana on vaan edelleen se, ettei mua päästetä sinne yksin. Onhan tässä vielä aikaa ettiä seuraa, mutta yyyh.
What were we built for?

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
« Vastaus #112 : Syyskuu 30, 2012, 01:46:22 »
can't handle all these feelings

Kun viikon alussa alkoi ilmestyä Youtubeen The 2nd Law full album versioita, päätin etten kuuntele mitään ennen kuin itse levy ilmestyy... paitsi että hups oli pakko kuunnella Panic Station ja Supremacy :--D

Mutta viimein se sitten perjantaina saapui ja enkä oikein vieläkään tiedä mitä pitäisi ajatella. Oon kyllä täydellisen samaa mieltä Domin ja Chrisin kanssa, jotka levyä kuvailivat sanoilla"weird" ja "mental". Onhan se sellanen sekametelisoppa ettei mitään rajaa mutta aika mukava sellainen :-D

Rakastan Supremacya. Se on yksi niistä kappaleista, joidn kuluessa alan nauraa hullua psykopaattinaurua... enkä oikeen tiedä miksi 8D Ensinnäkin kun kappaleen nimi on ylivalta niin miten siitä ei voisi olla tykkäämättä. Toinen suosikki on Panic Station, koska sen tahdissa on kiva tanssia ja ööh, Mattin ääni on semi täydellinen. Muutenkin yksi albumin plussista on se, että Mattin ääni kuulostaa ihan jumalaiselta. Verratessa Showbizia ja T2L:ta niin huomaa varsin hyvin, kuinka paljon Mattin ääni on syventynyt (onneksi falsetit sujuvat vielä:D). Animals kuulostaa kivasti Screenagerilta ja Hoodoolta; muutenkin levyä kuunnellessani mulle tosi usein olo, että aiemmat biiit vilahtelevat välillä, mikä on ei ole huono juttu.

Levyn ristiriitaisin biisi tähän mennessä on joko Follow Me tai Explorers. Follow me on kuin Gloria Gaynorin I will survive ja Skrillex olisivat saaneet lapsen xD Sinänsä tuli iloisena yllätyksenä tämä biisi, sillä etukäteen kuvittelin että tässä olisi taas hidas ja hempeä kappale. Noh, ehkä se on vähän hempeä mutta ei onneksi hidas :D Ja todennäköisesti loistava live-biisi.
Explorers tiivistää sen huonon puolen Mattin sanoituksissa nykyään. Tykkään tosi paljon Black Holesin lyriikoista, koska niissä ei oikeastaan suoraan sanota mitään vaan pitää hetki päätellä että mistä biisissä nyt oikeastaan on kyse. Koko T2L-biiit on aika selviä ja kaipailen sitä pähkäilyä ja zetas fill the skies..
Chrisin biiseistä selvästi näkyy se, ettei Matt ole niitä säveltänyt (tai siis tämä käsitys mulla on, että ne on Chrisin säveltämiä) ja vaikka ne onkin ääh ihan ok ja jee niin pidän muista biiseistä enemmän. Kuitenkin eilisen yökuuntelun takia olen alkanut jokseenkin rakastaa varsinkin Liquid Statea. Headbanging. :3 Tai ehkä olen vain liian tottunut Mattin ääneen Muse-levyillä :D

Loppuarvio: a mí me gusta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2012, 20:07:45 kirjoittanut Nimue »

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #113 : Syyskuu 30, 2012, 16:11:11 »
Paljonko tuo levy maksaapi, ja mistä ootte ostanu? Kun mulla ois nyt kolomekymppiä käytettäviin ja pitäs ostaa kympillä tuo Sound of Juoppohullu -äänikirja, ni rahaa jäis kakskymppiä suurinpiirtein, ja pitäs vielä saada vähä rahaa säästöön syyslomaa varten.
Kuulemma siis hyvä levy ois :D
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #114 : Lokakuu 06, 2012, 12:26:57 »
Nyt viikon The 2nd Law:ta kuunneltuani tulen jakamaan ajatukseni tännekin. Minulla oli aluksi hieman ristiriitaiset tunteet levyä kohtaan, mutta kuunneltuani sitä enemmän, monta kertaa peräkkäin, olen oppinut pitämään siitä. Olin julkaisuviikon alussa kuunnellut Iltasanomien nettisivuille ilmaantuneesta The 2nd Law full albumista kuunnellut Supremacyn ja Panic Stationin, joten odotin kyllä lopuiltakin kappaleilta todella paljon.

Kuunneltuani levyn kokonaan ensimmäistä kertaa läpi petyin hieman. Kappaleet kuulostivat popmaisemmilta kuin ennen, ja aika monen kappaleen sanoitukset tuntuivat käsittelevän rakkautta. Ei sinänsä, että se olisi häirinnyt, mutta en koskaan ole oikein perustanut rakkauslyriikoista, ne tuntuvat jäävän toistensa jalkoihin.
Explorers tiivistää sen huonon puolen Mattin sanoituksissa nykyään. Tykkään tosi paljon Black Holesin lyriikoista, koska niissä ei oikeastaan suoraan sanota mitään vaan pitää hetki päätellä että mistä biisissä nyt oikeastaan on kyse. Koko T2L-biiit on aika selviä ja kaipailen sitä pähkäilyä ja zetas fill the skies..

Mutta täytyy kuitenkin ottaa huomioon se, että jäsenet ovat kasvaneet aikuisiksi, ja samalla myös lyriikat ovat kehittyneet erilaiseen suuntaan. Matt taisi jossain haastattelussa mainitakin, että ensimmäistä kertaa hän laulaa suhteestaan, mikä toisaalta on aika hellyyttävää. Madness on varsinkin sellainen rakkauslaulu, että jos yhtään tunteellisemmalla tuulella kappaletta kuuntelee, saattaa ilmoille päästä pieni nyyhkytys :D

Kokonaisuutena levy on kuitenkin todella hyvä, ei nouse suosikkien joukkoon, mutta ei ole täyttä roskaakaan, niin kuin jotkut väittävät. Levyn alkupuoli on huikea. Supremacy on sopivan mahtipontinen, se on ihanan hullu kappale. Se kuulosti melko tavalliselta kappaleelta, kunnes yhtäkkiä Matt kiekaisee kovaa ja korkealta Supremacyyyyyy, ja kappale saa ihan uuden suunnan. Rakastan sitä.
Madness on omassa hienoudessaan loistava, jonka jälkeen alkaa soida Panic Station, ehdoton suosikkini levyltä. Se on yksinkertaisuudelssaan vain niin uskomaton kappale, että melkein naurattaa. Se komppi, rytmi mikälie onkaan, vie vain mukanaan. Mattin ääni kappaleessa on upea, Panic Stationia ei voi olla rakastamatta. Muistan viime talvelta NME:n artikkelin, johon liittyi jotain sellaista kuin "new, horny material"... No, nyt tiedetään mitä sekin tarkoittaa tällä levyllä. Tavalla tai toisella :DD
Follow Me on jännä kappale, se on aika epämusemainen, mutta annan kaiken anteeksi, sillä kappaleen alku on hellyyttävä. Bingin sydämenlyönnit alussa aiheuttavat välillä hienoisen yhyy-kohtauksen. Animalskin on aika jännittävä, rakastan sen lauluosuuksia, varsinkin kertosäkeessä. Loppu on jokseenkin pelottava, mutta sopii kappaleeseen hyvin.
Explorers ja Big Freeze ovat niitä kappaleita, joista pidän, mutten kuitenkaan pidä. Niissä on ihanat sanat. Explorers kuulostaa minun korvaani vähän I Belong To You:lta. Ne ovat kuitenkin vähän liian kevyitä ja popmaisia Muselle, siksi en pidä yhtä paljon kuin muista.

Chrishin kirjoittamat (ja laulamat!) kappaleet ovat samalla ihania, että kamalia. Kun tietää, mistä niissä kerrotaan, alkaa pikkuhiljaa surettaa. Pidän Chrishin äänestä, se on kaunis, vaikka se onkin samalla aika hento. Koska pidän enemmän "rockimmasta" Musesta, Save Me jää vähän taka-alalle, mutta Liquid State kuulostaa hyvältä. Se on pahaenteinen, ja jos lyriikoita katsoo kunnolla, ja ajattelee, tulee melkein paha mieli.

Joo, mahtava selonteko, mutta loppujen lopuksi tykkään kuitenkin albumista kovasti!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2012, 16:29:31 kirjoittanut Miss Zora »
About stars, girl

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
  • Pottermore: PixieDraconis24786
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #115 : Lokakuu 07, 2012, 17:27:00 »
Haa, voinpa tännekin tulla purkamaan tuntojani nyt, kun on jo ehtinyt muodostua aika selvä mielipide tästä levystä. Kun sen lopulta kuuntelin, varmaan puolet biiseistä sai mut kyyneliin. Olin pelännyt jotain paljon pahempaa, mutta oikeasti pidän tästä tekeleestä, vaikka onhan se niin hullu että välillä tekisi mieli itkeä. :D

"Christian gangsta rap jazz odyssey, some ambient rebellious dubstep and face melting metal flamenco cowboy psychedelia", for sure. Itse asiassa mun mielestä tän levyn ainoa ongelma on se, et se menee samaan aikaan viiteensataan eri suuntaan ja se joku yhtenäisyys puuttuu, sitä on vaikea kuunnella kerrallaan alusta loppuun, kun tunnetilat ja musiikkityylit vaihtuu puolessa sekunnissa.

Animals on mun lemppari, tykkään erityisesti kuunnella sitä kun kävelen ympäriinsä jossain kaupungissa. Ensin Muse tappelee vuosikymmenen sen kanssa että sitä verrataan koko ajan Radioheadiin ja sitten kun se tekee biisin, joka oikeasti kuulostaa Radioheadilta, se kuulostaa myös todella hyvältä. :D

Supremacy on toinen, kukapa siitä ei tykkäisi. Siinä vaiheessa kun se falsetti iskee, ei sitä voi miettiä muuta kuin että herrajumala minä rakastan tätä bändiä. :D Se on niin tyypillistä Musea. Survivalillekin aloin lämmetä - komediana se biisi on ihan huikea, tipun aina kun se kuoro alkaa laulaa "you were warned and didn't listen" (enkä ole vieläkään toipunut hajotuskuolemastani, kun katsoin sen Making of -videon mikä levyn mukana tuli ja siinä kuorossa lauloi ilmielävä Päivi Räsäsen kaksoisolento). Explorers on sellainen kehtolaulu, kyllä mä vieläkin sille saatan kyyneleen tirauttaa kun herkkään mielentilaan osun kuuntelemaan.

Se puoli, mistä en tykkää, on Big Freezen (ja Follow Me:n) lopun U2-maisuus, kyseistä poppoota kun karsastan aika rajusti. gskhdj kai sitä vanhetessaan itse kukin tasoittuu, mutta mutta. Chris teki musta aika hyvää työtä biiseillään, niistä vain puuttuu se joku Musemaisuus (ihmekö tuo kun kirjoittaja on eri, mutta silti). Liquid Statea tykkään kyllä jammata. :D Molemmat The 2nd Law -biisit on rakkautta.

...ja enää kaks kuukautta keikkaan.... sehän ei ole aika eikä mikään.... ja alan olla jo aika innoissani.... taas....
Gilraen -> Iiri

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #116 : Lokakuu 07, 2012, 17:33:21 »
KUINKA HIENO TOI ON TUO MATTIN MANSON M1D1, siis forreal :D
   Kattopaakappaka youtubesta viteoita nuilla sanoilla (manson m1d1 guitar) ja ihastelkaa, ei nyt oikeasti hei. Eihän tota kitaraksi voi enää sanoa, kitaraohjain olisi osuvampi.
Seuraavaksi hankintaan uusin levynen.

Mitä mieltä ootte näistä kovereista, Cant take my eyes off you ja House of the rising sun (<3), onko niitä muitakin? Saisivat tehdä enemmän nuita covereita jos ne noin hienoja ovat.
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #117 : Lokakuu 07, 2012, 19:35:55 »
The 2nd Law on aivan mahtava levy. En oikeesti odottanut mitään niin hienoa, kun kuuntelin sen ensimmäistä kertaa kannettavalla cd-soittimellani :'D
Ehdottomaksi lempibiisikseni on tullut Panic Station, kun kuuntelen sitä, tekee mieli ruveta hyppimään ja tanssimaan ympäri taloa. Animals on ihanan tunnelmallinen, Supremacy taas mahtipontinen, josta tulee sellanen olen maailman valtias jeee! -olo.

Big Freeze kuulostaa aika paljon U2:lta, mutta silti hyvältä! Mun mielestä U2 on tosi hyvä bändi, mutta ei Musen tarvitse silti kuulostaa siltä. Explorers on tosi kaunis, sanat saa jotenki itkettämään "free me from this world, I don't belong here" sopii muhun aika hyvin.
Follow Me on myös ihan nätti, mutta ehkä vähän liian elektrojumputusmainen :D Vaikka sellanen musiikki on ihan jees joskus, en haluaisi, että Muse tekee sellasta. Madness ei kuulostakaan enää niin hyvältä, kun levyllä on muita paljon parempia biisejä. Ei sekään huono ole, tosiaankaan.

Unsustainable on edelleenkin mun mielestä tosi upea ja eeppinen teos, mutta Isolated System on vielä parempi. Se on tosi ahdistava, sopisi hyvin johonkin maailmanlopusta kertovaan kauhuleffaan. Chrisin biisit on ihan jees, varsinkin Liquid State. Se on tän levyn "rankin" biisi selvästi. Save Me on taas aika tylsä, ei oikein iskenyt.

Tiivistettynä voisin sanoa, että oikein hieno levy. Tällä hetkellä en jaksa odottaa joulukuuta, koska syksy on niin masentavaa aikaa ja aika vaan matelee eteenpäin...
What were we built for?

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #118 : Joulukuu 05, 2012, 18:27:22 »
Pakko tulla tännekin hehkuttamaan, että Muse tulee 27.7.2013 Olympiastadionille! Varmaan jotain niin mahtavaa ja pakko päästä kentälle :---)

Hartwallin keikkaan enää muutama päivä, en ole niin innoissani vielä odotellut kun olen pelännyt, että se perutaan Matt:in jalan takia D: Nyt alan jo uskoa, ettei sitä peruta enää.
What were we built for?

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #119 : Joulukuu 15, 2012, 07:08:15 »
Hee, siskoni kanssa saatiin eilen kenttäliput Olympiastadionin keikalle. Nyt ei enää harmita se, että jäätiin pois Hartwallilta huonon ajankohdan vuoksi. Eli heinäkuun 27:ttä odotellessa!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2013, 12:11:39 kirjoittanut aivokas »
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #120 : Tammikuu 24, 2013, 23:32:34 »
Olin tuolla edellisellä Musen Suomen keikalla, mutta kesällä en ole menossa Olympiastadionnille kun ei ole taas varaa noin kalliisiin lippuihin.
Olihan tuo Musen keikka ihan hieno. Ei kuitenkaa parhaimpia keikkakokemuksia. Olin kentällä aika lähellä lavaa ja tunnelma yleisössä oli minusta aika, miten sen nyt sanoisi, tylsä? Jotenkin suurin osa porukasta, vaikka olivatkin niin lähellä lavaa, eivät tuntuneet olevan täysillä mukana. Visuaalisesti keikka oli kyllä todella hieno, kaikki valot ja yms.

En ole erityisemmin pitänyt noista Musen kahdesta uudemmasta levystä, jotenki lähtenyt jo liikaa eri suuntaan, vaikka hyvähän bändin on vähän uudistaa musaansa. Absolution on rakkain levy ja sitä edeltävät ovat myös suosikkejani.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Näkymättömyysviitan pala

• Knight of Cydonia
  • Vuotislainen
  • Dreams in dreams
  • Pottermore: WingStar7866
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #121 : Heinäkuu 14, 2013, 23:02:33 »
Ai niin.

Se keikka.

En pääse.

Ketuttaa niin helkutisti.
Unwritten words, those words I wrote

But no one never read them

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #122 : Heinäkuu 14, 2013, 23:56:33 »
^Se vitutuksen määrä kun ei oo mitään kyytejä sinne, bussilla mua ei päästetä (enkä oo kyllä henkisesti valmis vaikka mulle sinne opas olisikin valmiina :D), takaisinkaan en pääsisi millään. Ollapa auto. Tai omistaapa. Ja kortti pls.
[/off]
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #123 : Syyskuu 26, 2015, 16:27:11 »
Musehan saapuu taas Suomeen ensi kesänä, luvassa areenakeikka Hartwallilla 14.6. Yleinen lipumyynti alkaa tosiaan maanantaina, tähän voisi investoida hyvillä mielin. :)

Alkukesästä julkaistua Drones-albumiakin on ollut useampi kuukausi aikaa makustella ja mainio albumihan se on! 2nd Lawia "rockimpi" ja perinteisempi, minkä huomioiden onkin jännää, että ainakin minulle Drones kolahtaa ehkä aiempia julkaisuja paremminkin pötköön kuunneltuna; toki irtopalatkin toimivat tarpeeksi hyvin, mutta tämä on siirtymäraitoineen ja lisämausteineen ennen kaikkea tiivis ja hyvin kokonaisuutta silmällä pitäen rytmitetty pläjäys, joka maistuu tällaiselle albumikokonaisuuksien ja fyysisten formaattien puolustajalle erittäin hyvin nimenomaan näin.

Yhtye ei ole unohtanut kokeilevia elementtejä ja erilaisia, villejäkin sovitusratkaisuja ja sopivaa Queen-flirttailua, mutta joka tapauksessa tämä perinteisemmän rockin suuntaan oleva rosoisempi ilmaisu toimii hienosti. En ole kuunnellut Musea aktiivisesti ihan vuottakaan, joten en kehtaa nyt mitään järkymmättömiä henkilökohtaisia rankingeja tehdä; yleisesti ottaen Dronesin biisimateriaali ei ole välttämättä ihan yhtyeen tuotannon kärkipäätä, mutta tasaisen laadukasta joka tapauksessa ja nimenomaan  kokonaisuutta tukevaa. On oikeastaan jopa hienoa, että siinä missä joka toinen biisi ei olekaan jotain tajunanräjäyttävää kitarasoundien ja huikeiden laulumelodioiden ilotulitusta, ei mitään vähemmän iskevääkään rönsyilyä löydy: tässä on hieno tasapaino syvyyden, mielenkiintoisuden, kokeilevuuden ja kuitenkin helppouden välillä.

Ehkei tässä mitään uusia Citizen Erasedeja ja Starlighteja liiaksi ole, mutta hienosti kasvavan ja johdattelevan albumin jylhästi päättävä The Aftermath-The Globalist(-Drones)-kombo on tolkuttoman hieno.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram