Kirjoittaja Aihe: Muse  (Luettu 15805 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Crookshanks

• Ankeuttaja
Muse
« : Tammikuu 05, 2004, 11:53:01 »
Kuuntelin radiosta jotain ko. bändin livetaltiointia.
10 sekuntia ja olin myyty.
Ostin Origin of symmetryn enkä ole muuta kuunnellutkaan viime aikoina. Olen niin tavattoman viehättynyt tollasesta melodisesta stadionrockista vai miksi sitä nyt haluaisi sanoa. Ja kun vielä muistetaan miun omituinen pakkomielle androgyyneihin vokalisteihin niin... *pyörtyy*
En ole vielä ehtinyt sanoituksiin tutustua mutta niissä kuulemma on jotain Sanomaakin<-- asia jota arvostan bändissä. Mutta musiikki ja melodiat ennen kaikkea, ja ne ovat Musella hallussa.
Mielipiteitä? Ja onko se uusin levy hyvä?

Miranda

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #1 : Tammikuu 08, 2004, 08:23:53 »
Tykkään ihan hirmuylikovin, jotain ihaninta musaa. Parhain on ehdottomasti Citizen erased joka on jotain niin upeaa ettei mitään rajaa <3 Se on vaan lähes täydellinen. Ih.

Miljoona muutakin hyvää biisiä niillä on, esim showbiz ja plug in baby ja butterflies&hurricanes.

Joku ihanin bändi <3 Olen pitäny aika tarkkaan puol vuotta. Ihanuus.

marya

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #2 : Tammikuu 12, 2004, 16:18:32 »
Jesh! Mä rakastan Musea!!! Uus levy on kyllä hyvä, mutta paras on ehkä kuitenkin Showbiz... Oliko kukaan nosturissa kattomassa? Mä olin ja oli kyllä hemmetin mahtavaa, kuulo kyllä lähti melkeen, mutta EI SE MITÄÄN kun niin hyvää musiikki sai kuunnella ja muutenki hyvä meininki.

Martu

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #3 : Maaliskuu 08, 2004, 21:16:29 »
Tykkää, tykkää ja tykkää... Kuuluu ehdottomasti lempi bändeihini!!
Matthew Bellamylla on aivan ihana ääni.. Kyllä, koko kokonaisuus on aivan jättebra. En ole vielä törmännyt biisin mistä en pitäisi.
Parhaita on Plug in baby, stocholm syndrome, hysteria, time is running out jajajajaja.
Jag tycker. (get the point?)  :D

Naa

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #4 : Maaliskuu 09, 2004, 20:07:48 »
Hmm. Soittiko se British Music Awardseissa? Jos se oli se, niin sitten se on se, minkä luulen sen olevan. :) (Selkeää, eikös?)

No jos se nyt sitten se oli, niin minä ainakin pidin siitä kappaleesta, jonka ne siellä esitti. Kappale oli täynnä energiaa. Teki mieli hyppiä sen tahdissa.
Näin Musen levyn tänään kaupassa, ja piti ihan miettiä, oliko se tämä se bändi, jonka nimi piti laittaa korvan taakse.

Kunhan saan vastauksen kysymykseen, niin tulen uudestaan ja muokkaan viestin uudelleen.

Crookshanks

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #5 : Maaliskuu 13, 2004, 16:35:33 »
Joo kyllä se oli se hyvä bandi joka soitti Brizeissä. =D

Damnit kun on liikaa hyviä levyjä mitä pitäis ostaa. Onko mielipiteitä kannattaisko ostaa ensin Showbiz vai vai Absolution?

wednesday

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #6 : Maaliskuu 13, 2004, 16:47:24 »
itse olen tykännyt musesta vuosia.silloin kun mainitsin sitä aina joskus kavereille niin kaikki oli et hei,mikä ihmeen muse?:O mut nyt siitä tykkää kaikki:'<

mutta onhan se totta,että mahtava bändi se on.vanhempi materiaali ihan yhtä hyvää kuin uusikin.itse sanallisena ihmisenä en ole ihan omaksunut musen ehkä hieman tyhjänpäisiä sanoituksia,mutta mahtava musiikki korvaa ajatuksen puutteen.

Naa

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #7 : Maaliskuu 19, 2004, 20:17:22 »
Lainaus
Joo kyllä se oli se hyvä bandi joka soitti Brizeissä. =D
Aa, hienoa ^^ Mitään hajua, mikä kappale se oli, ja miltä levyltä sen voisi löytää?

Lainaus
mut nyt siitä tykkää kaikki:'<
Ymmärrän täysin, mutta omaksi häpeäkseni täytyy sanoa, että kuulun tuohon 'nyt tykkää kaikki' -ryhmään. Ärsyttää, että silmät aukeavat vasta kun bändi on suosittu ja huipulla. Olisi, hmm, hienompaa sanoa, että on fanittanut sitä jo vaikka kuinka kauan. No jaa. Mitä se minäkin höpisen.

Drace

• Ankeuttaja
<3
« Vastaus #8 : Maaliskuu 20, 2004, 13:42:28 »
Ihana, ihana, ihana bändi. Tutustuin ensimmäisen kerran ja joskus Origin of symmetryn aikoihin, mutta koska en silloin ollut vielä täysin 'persoonallisen' (ja nyt puhutaan persoonallisesta siinä mielessä, että kuuntelin silloin listakamaa fanaattisesti) musiikin perään. Micro Cuts oli silloin jotain niin hirveää omasta mielestäni. Viime kesänä, en muista enää ajankohtaa, näin Sessions-ohjelmassa Time is running outin ensimmäistä kertaa. Sillä hetkellä kuului 'pum' (ei nyt ihan kirjaimellisesti)ja se oli menoa. Metsästin biisejä ympäri internetiä ja loppujen lopuksi ostin Absolutionin. Origin of symmetry lyötyy nykyään myös hyllystä. Plug in baby<3. Muse soittaa musiikkia, joka levystä toiseen onnistuu kuulostamaan yhtä hyvältä, ellei paremmaltakin. Showbiz:iä en ole kyllä vielä erityisemmin kuunnellut, mutta tuskin sekään minua pettää kun sen joskus ostan. Siis jos löydän sitä enää mistään.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Muse
« Vastaus #9 : Toukokuu 31, 2004, 11:24:39 »
Muse on ehdottomasti yksi lempibändeistäni; rohkenisinpa sanoa, että lempparini. Jos ei muuten, niin vähintään Top 2:een yltää.

Ensimmäistä kertaa kuulin Musea kun eräs kaverini kysyi, haluaisinko kuulla pari hyvää biisiä ja lähetti minulle mesen kautta Hysteria:n ja Time Is Running Out:in. Varsinkin Hysteria räjäytti tajuntani, se on vieläkin yksi lemppareistani. Suu loksahti auki niitä kuunnellessa. Eihän näin kaunista voi ollakaan! Uskomattoman melodista, muttei kuitenkaan mitään lällärikamaa. Joku taisikin tässä topicissa luokitella Musen melodiseksi stadionrockiksi, ja se on kyllä paras luonnehdinta mitä siitä olen kuullut. Pelkkä rock-luokitus nimittäin ei tee Muselle oikeutta.

Lempilevyni on Origin Of Symmetry. En käsitä, miten sitä on sanottu bändin huonoimmaksi levyksi, sillä koko levyllä ei ole yhtä ainutta huonoa biisiä o_O Itseasiassa lempibiisini ovat sillä levyllä. Ihanainen Showbiz seuraa perässä, mutta Absolution ei mielestäni ole Musea parhaimmillaan. En tiedä, tottakai senkin levyn kaikki biisit ovat hyviä, mutta kokonaisuutena levy on jotenkin... valju. Hullabaloo Soundtrackia en ole kuullut, mutta eikös se ole kokoelma? Olen kyllä kinunnut kavereilta kaikki mahdolliset biisit, mitä ei levyiltä löydy. Luulisin. Feeling Good ja Can't Take My Eyes Off You ovat aivan ihania covereita.

Olisi vaikeaa kuvitella Muselle joku muu laulaja kuin Matt Bellamy. Mieshän laulaa kuin enkeli! Bellamylla on aivan uskomattoman laaja ääniala: hän pääsee sekä väräjävän matalalle että huikean korkealle. Eihän tässä voi muuta kuin ihastella, kateelliseksi en rupea :)

Sattuisiko joku tietämään, onko Matt saanut virallisen/varsinaisen laulajan koulutuksen, vai onko hän vain hypännyt kylmiltään laulamaan ja kehittynyt, vaiko kouluttautunut sitten bändissä ollessaan? Tuskin moisen äänen saa saamatta ammattiopetusta.

//Edit: koko kömpelö(hkö) viesti uusiksi.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Linnet

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #10 : Syyskuu 17, 2004, 17:01:09 »
Minä jo säikähdin että täältä ei löytyisi ollenkaan Muse-aiheista topiccia, onneksi niin ei päässyt käymään.. Minulla on paraikaa erityisesti suosiossa Uno, Nature_1, Muscle Museum.. Origin of symmerty on paras cd, se uusinkaan ei ole niin hyvä.. ;)
Kerrassaan mahtavaa musiikkia! En tajua miten jotkut voi ihnota sitä..  Ensin mä jopa luulin että ne on ruotsalaisia, ja ihmettelin miten ne lausuu niin hyvin englantia.. sitten kävi ilmi että ne on eglnatilaisia, ihana aksentti..
Voi niitä onnekkaita jotka on päässyt käymään keikoilla..

mitaminako

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #11 : Lokakuu 22, 2004, 22:35:22 »
Kuulin Musesta ensimmäisen kerran joskus vuonna 2000 kun isosiskoni hehkutti ja pakotti kuuntelemaan. Minun tunteeni tätä bändiä kohtaan ovat melko ristiriitaiset. Toisaalta pidän todella paljon, toisaalta joskus jo Mattin korkea ääni saa minut voimaan pahoin (kuitenkin aika harvoin).

Ehdottomasti paras Musen levy on Origin of Symmetry. Absolution ei niinkään iske. Kappaleista tykkään varsinkin New Bornista ja Hysteriasta. Ne kitarat, ne kitarat. Muse on kyllä parempi livenä kuin levyllä, lavashow toimii. :)

Cassandra

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #12 : Marraskuu 25, 2004, 18:22:51 »
Musea suositteli yksi kaverini tuossa kuukausi sitten. Ajattelin että ihan kiva se on kuunnella jotain uutta, ja latasin sitten muutaman laulun. Ilokseni huomasin että olin hysterian kuullut jo aikaisemmin ja plug in babyyn suorastaan rakastuin :) aivan ihana laulu. Heti alussa kun kitara ja rummut alkaa soimaan, tulee sellainen innostunut olo. Ja laulajan ääni on ihana.

Time is running outissa on ihana musiikki. Sellainen tasainen... Sitä kuuntelee ihan mielellään kun on vähän masentunut olo. Musen lauluissa on muutenkin jotain sellaista, että kuuntelen sitä vain enemmän tai vähemmän surullisella tuulella.

Nassu

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #13 : Tammikuu 01, 2005, 23:17:09 »
Olen kuunnellut vain Musen uusinta Absolution levyä. Haluaisin hankkia/ladata niitä vanhempiakin piisejä jostain, juuri nyt ei ole mahdollista nuo mutta toivottavasti pian on.

Musella on ihan älyttömän hyvää musaa, ja hassua että vaikka se on aika suosittu ympäri maailmaa, niin silti monet eivät ole kuulleet siitä, eikä se ole mitään pintaliito -musiikkia. Mikä voi olla hyväkin asia.

Musen kappaleissa on jotain tummasävyistä, joka saa ajattelemaan synkkiä asioita. Toisaalta joitakin kappaleita kuunnellessa tuntuu siltä, että mieli aktivoituu ja tekee mieli juosta ympäri taloa. Juu eli musen musa herättää minussa suuria tunteita, ihan erilailla kuin joku tylsä peruspoppi.

Linnet

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #14 : Tammikuu 16, 2005, 18:54:12 »
Ei ne minusta mitenkään synkkiä ole, mutta tavallaan siinä saa samalla niinkun käsiteltyä kaikki vähänkin mieltä painavat asiat, ja tulee paremmalle tuulelle sekunti sekunnilta.
Muse on sellainen. Siinä yhdistyy niin monta asiaa. Bellamy on uskomaton kun se itse säveltää , laulaa, soittaa superkitaroitansa ja koskettimia.
Tulin faniksi vuosi sitten :)
Mikään muu bändi ei vaikuta samalla tavalla. Se on kyllä outoa , miten se on niin piilosuosittu, että se on todella suosittu, mutta silti monetkaan ei tiedä sitä. Jospa se vaan on niin Suomessa.

Sanjam

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #15 : Tammikuu 17, 2005, 19:29:52 »
Kuten avataristanikin näkee, saatanpa jopa hieman tykätä tästä musakkiryhmittymästä:)

Kaverini, joka on kuunnellut ja intoillut Musen ympärillä jo pitkään, sai minut viime kesänä lainaamaan Absolutionin kirjastosta, noh, innostavalla esimerkillään. Se ei ollut mikään päätäpahkaarakastuminen, vaan kasvoin siihen levyyn kiinni pikku hiljaa, kun lähdin perheeni kanssa Norjan-matkalle. Siellä Absolution taisi olla eniten soitossa ollut levy, mitä minun korvalappustereoihini tulee.

Sitten sain tältä samalta kaveriltani poltetut (voi kyllä vain, tiedän olevani paha ihminen) Origin Of Symmetryn ja Showbixin ja voi kuulkaa se oli menoa se. Siellä mennään edelleen.

En olekaan muuten pariin viikkoon Musettanut. Kiirussti levyhyllylle mars mars!

Poissa Elriel

• Vuotislainen
Muse
« Vastaus #16 : Maaliskuu 26, 2005, 14:48:16 »
Oij, minä rakastan Musea.
Olen kuullut joitan biisejä Orgin of symmetryltä ja Showbiziä, mutta omistan itse vain Absolutionin.
Tunnen monia muitankin Muse-fanittajia, jotka minutkin saivat kiinnostumaan bändistä. Sitä ennen en ollut ikinä mistään Musesta kuullutkaan. Oli aika yllätys saada selville, että Suomessakin on näin paljon faneja, vaikkei Muse missään radiossa soikaan.

Hysteria, Time is running out, the small print ja Plug on baby ovat ihania.

Muoks.
Whiii, ostin Joensuussa käydessäni myös Origin of symmetryn. Minusta kyllä Absolution on parempi. Tai sitten olen vain kuunnellut sitä enemmän.

Rosie

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #17 : Maaliskuu 26, 2005, 17:30:33 »
En omista yhtään Musen levyä mutta rakastan sitä bändiä. <3

Ystäväni on kova Muse-fani ja tartutti sen minuunkin kun kuuntelutti bändiä ahkerasti minulla. Solistin ääni on niin uskomaton ja se musiikki..aah<3

diastole decoart

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #18 : Maaliskuu 27, 2005, 12:03:37 »
Mun isoveli tykkää/kuuntelee sitä ;P
On kai se ihan hyvä, mutta sen laulajan ääni ei oikein iske. Vähän sellanen... jännä.

millie

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #19 : Huhtikuu 16, 2005, 12:15:01 »
Tykkään :)!  Laulajalla on persoonallinen ääni, eikä se minusta ole huono asia. Eipähän kuulosta ihan samalta kuin kaikki muutkin.

Goblin

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #20 : Huhtikuu 16, 2005, 23:17:56 »
Tuota... mulle on tätä topiccia lukiessa jäänyt vähän hassu tunne, että onkohan se mun Muse levy aivan samaa kaliiperia kuin nämä teidän puhumat levyt. Koska puhutte melodisesta musiikista, ja sen mitä olen joskus... puol vuotta sitten kuunnellut, se kuulosti melko synkältä ja rämisevältä.
Tämä tosin saattoi tietenkin johtua siitä, että minulla oli masennus ja olin muutenkin lynkkausmielialalla silloin, mutta...
Taidan lähteä kuuntelemaan kyseistä levyä. Sen nimi on muuten Absolution. Jos ketään kiinnostaa.

Pride

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #21 : Huhtikuu 18, 2005, 04:42:39 »
Muse=perfection. Yksinkertaista. Se musiikki on vaan niin älyttömän vaihtelevaa ja upeeta. Ja bändin laulaja omistaa kyllä todella persoonallisen äänen, ei voi muuta sanoa. Ja tämä kyseinen henkilö pääsee ihan mielettömän korkealle, considering että hän on kuiteskin miespuolinen.
Biisien säveltäjä, kuka lieneekään on Nero isolla n:llä. Ei siitä sen enempää.

Musen tyypit osaa myös soittaa. Sanoisin että piano/syna on kaikista upeinta kuunneltavaa noissa biiseissä. Varsinkin kun sitä saatetaan käyttää niin hienosti, kuten Darkshinessa, jossa pianisti kirjaimellisesti hakkaa niitä koskettimia. Ja se silti kuulostaa siistiltä :D

Lempibiisejä on mm. Thoughts of a dying atheist, Citizen erased, Apocalypse please ja Bliss.

Drace

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #22 : Huhtikuu 18, 2005, 19:18:30 »
Oletteko muuten kuulleet Musen tekemät coverit mm. biiseistä The House of the Rising Sun ja Can't take my eyes off of you? Mielestäni molemmat ovat aivan upeasti Musen 'tyyliin' sovellettuja. Itse pidän huomattavasti enemmän tuosta The house of the Rising Sunista, mutta eivätpä nuo muutkaan coverit huonoja ole, mitä niitä nyt kuunnellut olen. Mitä mieltä?

Poissa Grainne

• Vuotislainen
Muse
« Vastaus #23 : Toukokuu 07, 2005, 17:49:40 »
Ooooooh, mikä bändi.... yksi hienoimmista ja omaperäisimmistä orkestereista koko maailmassa.

Eka kosketukseni bändin musiikkiin sain silloin kun Sunburn-sinkku julkaistiin vuosia sitten, ja mulla meinasi pää räjähtää, niin uskomattomalta se kuulosti. Ja Matt Bellamy on ihan oma lukunsa.... käsittämättömän hieno muusikko, ja miten hitossa se vetää jokaisen biisin kuin viimeistä päivää ??? Tuollaista laulantaa ihan pelottaa kuunnella. Jätkä pääsee ihan naurettavan korkealle. Olen yrittänyt kiljua mukana enkä edes minä kimittäjä pääse niin ylös ! xD

Nassu tuolla sanoi kivasti että Musea kuunnellessa tekee mieli hölkätä ympäri taloa jne. Todellakin, mullakin aktivoituu joku ihme olotila, yleensä killun jossain katonrajassa, sitä joko riehuu ympäriinsä tai sitten kuuntelee monttu auki hartaana kuin kirkonpenkissä. Tuollainen dramaattinen, musikaalimainen rock saa sukkani pyörimään jaloissa.

Absolutionista täytyy vielä sanoa, ensimmäisen kerran kun kuulin Sing for absolutionin multa pääsi itku, ja mulle käy aniharvoin niin. Satuin kuuntelemaan sen sellaisessa mielentilassa että biisin sävel ja lyriikat  osui kuin puukko sieluun, anteeksi saivartelu mut siltä se tuntui. Vieläkin on vaikeaa sitä kuunnella herkistelemättä ;x  Ok.  Kadehdin teistä jokaista joka on nähnyt Musen livenä...
"Tiedätkö, mitä koirat tekevät susille?"

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #24 : Toukokuu 14, 2005, 16:59:35 »
Muse = yksi lempi bändeistäni nykyään.
Ihan mahtava bändi, todella. Itse omistan vain Absolutionin, mutta olen niitä toisiakin vähän kuullut. Lempi kappaleitani ovat Absolutionilta "Time Is Running Out", "Apocalypse Please", "Sing For Absolution", "Hysteria" ja "Stockholm Syndrome". Itseasiassa koko levy on kokonaisuudessaan upea.

Tera

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #25 : Heinäkuu 01, 2005, 22:27:52 »
Kirjoitanpa nyt kokonaan tämän viestin uusiksi, alkoi mennä alkuperäinen teksti jo turhan sekavaksi kaikkien lisäyksieni kanssa.

Siis. Muse kuuluu ehdottomasti suosikkeihini. Olen jo jokusenkin vuoden kyseistä bändiä innokkaasti kuunnellut ja omasta levyhyllystä löytyy levyt, jotka kantavat nimiä "Showbiz", "Origin Of Symmetry", "Hullabaloo Soundtrack" ja "Absolution". Hyviä levyjä ovat kaikki.

Musen musiikki on vain yksinkertaisesti loistavaa. Ja tosiaankin, kuten monet ovat jo sanoneetkin, Matthew Bellamy on tosiaankin aivan oma lukunsa. Lempibiisejä löytyy monia; Muscle Museum, Showbiz, Unintended, New Born, Hyper Music, Plug In Baby, Citizen Erased, Time Is Running Out, Stockholm Syndrome, Thoughts Of A Dying Atheist, The Small Print ja näin päin pois. Covereista olen kuullut tietenkin Feeling Goodin ja myös Can't Take My Eyes Off Youn. Olisi kyllä todellakin hienoa päästä joskus katsomaan Musea livenä. Musiikissa on vain Sitä Jotain. Se on yksinkertaisesti niin hyvää.

Niin siis, kuten varmasti kävikin selväksi, tämä tyttö pitää Musesta. :)

Larpskendia

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #26 : Heinäkuu 01, 2005, 22:50:20 »
Oi, sinä ihana ihminen joka olet tämän topikin luonut, kiitos!!! Muse on ihana bändi. Todella hyvä livenä ja mahtavia kappaleita. Minäkin löysin kyseisen bändin radion kautta, muutama vuosi sitten. Istuin autossa ja muistan kuinka kappale lähti soimaan Radio Mafialla. Istuin autossa ja kuuntelin. "Oi että on hyvä kappale!" Isäni joka on musiikkitarkkailija ja tuntee paljon bändejä/artisteja ajoi ja kysäsisin sitten että mikähän mahtoi olla bändin nimi. "Muse. Eks ookki hyvää musaa?!" Mä sanoin että joo tosi hyvää. Vähän myöhemmin kun isäni teki minulle "toive"-levyn(levyn jolle olin itse valinnut kappaleet), jäi levyyn tyhjää ja annoin isän laittaa sinne sen mielestä hyviä kappaleita. Kun jälkeenpäin kuuntelin niin minun sydämeni pomppasi kurkkuun. Aloin miettimään että "hetkinen, missäs olen tämän kuullutkaan? Ai niin, MUSE!!!" Soitin kappaletta täysillä seuraavat pari viikkoa huoneessani. Sain huutoja sekä äidiltäni että siskoltani... :D Aivan mahtava bändi tuo Muse!!!!!!! Ihaaaaaaaaanaaaaaaaa.... Joten kaikki, jotka pitävät siitä, olette valinneet hyvin! ;)

Dibreath

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #27 : Heinäkuu 03, 2005, 12:55:04 »
Muse esiintyi eilen Live8 tapahtumassa, olin ennen kuullut Hysteria sekä Time Is Running Out biisit. Ne olivat mahtavia mutta sitten Muse unohtui. Kunnes eilen Muse esitti Live8 tapahtumassa Hysterian. Olin aivan myyty! Luulin että Musessa soittaa 40 vuotiaat papat ja laulaja on joku karmean näköinen tyyppi. Yllätyinkin pikkasen kun huomasin että jäsenet olivat ikäluokkaa 20-25.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #28 : Heinäkuu 03, 2005, 13:25:06 »
Joo, katsoin Live 8:ia koko yön eilen, ja Musekin tuli nähtyä. Nauhoitinkin sen ja se oli loistava esitys! Olisivat voineet vaan näyttää vähän enemmän Musea, kuin yhden biisin. :/

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
Muse
« Vastaus #29 : Heinäkuu 05, 2005, 13:34:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Drace"
Oletteko muuten kuulleet Musen tekemät coverit mm. biiseistä The House of the Rising Sun ja Can't take my eyes off of you? Mielestäni molemmat ovat aivan upeasti Musen 'tyyliin' sovellettuja. Itse pidän huomattavasti enemmän tuosta The house of the Rising Sunista, mutta eivätpä nuo muutkaan coverit huonoja ole, mitä niitä nyt kuunnellut olen. Mitä mieltä?

Can't take My Eyes Off You on aivan uskomattoman ihana sovitus, ehkäpä melkein parempikin kuin alkuperäinen. :P Feeling Good on myös rakastettava. Olen kuullut Feeling Good:ista myös Michael Bubblé:n version (pätkän ainakin), eikä se vakuuttanut läheskään yhtä paljon kuin Muse. House of The Rising Sun:ia en ole kuullut, mutta uskon Musen olevan yhtä pettämättömän virtuoosimainen ja vangitseva kuin muissakin covereissaan ja tuotannossaan.

JokaMaunRae

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #30 : Heinäkuu 05, 2005, 13:55:50 »
Juu kyllä mäkin voisin myöntää tykkääväni Musen musiikista ^^
Sing For Absolution kai se ensimmäinen kappale olin jonka ko. bändiltä kuulin ja olin aivan myyty. Se on niin kaunis ja hieno kappale, että siitä ei voi olla pitämättä.
Mun suosikkeja on Sing For Absolution ja Time Is Running Out. Ne on jotenkin niin ihania kappaleita ^^
Vaikka onhan Musen kaikki kappaleet (ainakin ne mitkä oon kuullut) tosi hyviä (:

Meiju

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #31 : Elokuu 27, 2005, 23:38:45 »
Muse on ehdottomasti hyvä bändi, jota aluksi inhosin. Ja pitkään. Paras ystäväni fanitti bändiä kovin ja yritti leipoa minustakin fania, mutta minä inhosin sitä kiekumista, sitä räminää... Nyt en enää oikein ymmärrä edes että mitä. Jokin silloin sai kaikki vastenmieliset tunteeni bändiä kohtaan heräämään... Kunnes eräänä iltana myöhään värkätessäni jotain koulutyötä hikihatussa ystäväni lähettää sitten mesen kautta yhden kappaleen - Micro Cutsin. Ja rakastuin. Se antoi minulle voimia, se herätti minut uupumuksestani ja jaksoin taas jatkaa iänikuista tehtäväni tekemistä. Halusin ehdottomasti lisää ja niin se siitä sitten lähti. Nyt kuuntelen päivittäin - mitähän menneisyyden minäni olisi ajatellut, jos olisi tiennyt yhtäkkisestä kelkan käännöstäni? Ystäväni sai kuitenkin yrittää ainakin vuoden, ennen kuin sitten viimein onnistui. Pointsit siitä hänelle!

Breaktown

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #32 : Elokuu 28, 2005, 20:51:14 »
Muse on aivan loistava! Hankin Absolutionin joskus viime vuonna ja ihastuin siihen ihan täysin. Mahtavia biisejä! Sing For Absolution on ehdoton suosikkini! Kitarasoolot ovat huippuja!

Parodia

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #33 : Heinäkuu 03, 2006, 18:55:00 »
Uusi cd julkaistaan meillä ensi keskiviikkona! Mitkä ovat odotukset ja tunnelmat? Oletteko pitäneet paastoa Musesta tätä suurta hetkeä ennen, jotta kokemus olisi vieläkin jännittävämpi.
Itse aloitin tauon tammikuussa koska luulin että cd julkaistaisiin April mutta ei julkaistukaan.
Jokatapauksessa Matt sanoi AOL:n haastattelussa että Supermassive Black Hole on ollut poikkeus, he eivät ole siirtyneet sellaiseen musiikkiin oikeasti. Itseasiassa, eräässä arvostelussa oli, että cd olisi jopa nopetempoisempi.
 Kohta Muse on taas jokapaikassa! Julisteita! Artikkeleita! Videoita telkkarissa! Kappaleita radiossa!

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
Muse
« Vastaus #34 : Heinäkuu 03, 2006, 19:09:18 »
Vihdoinkin. Vihdoinkin. Johan tässä on odoteltu! Keskiviikkona ryntään tukka putkella levykauppaan, ellei saituus ja käytännöllisyys iske sitä ennen, sillä menen Ruisrokkiin tänä viikonloppuna ja käyttöraha olisi aika pop.

Lainaus käyttäjältä: "Sophia"
Oletteko pitäneet paastoa Musesta tätä suurta hetkeä ennen, jotta kokemus olisi vieläkin jännittävämpi.

En ole kuunnellut Musea herran aikoihin, mutta en ole pitänyt taukoa tarkoituksella. Minulla ei itseasiassa ollut hajuakaan että uusi levy ilmestyy jo nyt, kunnes näin mainoksen lehdessä.

Olen kuullut uudelta levyltä vain yhden biisin, Supermassive Black Holen. Oikeastaan harmittaa vähän että olen kuullut edes sen, koska nyt uuden levyn yhtenäisyys ja harmonia on rikottu. :\ No joo. Aluksi inhosin uutta sinkkua, sillä se kuulosti minusta aivan Princen ja Garbagen sekoitukselta (jossain arvostelussa sanottiin niin, en minä sitä itse keksinyt :D), mutta muutaman kuuntelukerran jälkeen osui ja upposi. Toivottavasti kaikki muut biisit eivät kuitenkaan ole yhtä dramaattisia.

Odotan uutta levyä siis kauhunsekaisella innolla ja mielenkiinnolla. Ostan sen jokatapauksessa, vaikken heti julkaisupäivänä ostaisikaan. Toivoa saattaa, että pojat tulisivat kiertueelle tänne asti :) Siitä onkin jo aikaa, kun Muse on viimeksi täällä käynyt, enkä minä ole vielä onnistunut näkemään bändiä livenä kertaakaan.

Parodia

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #35 : Heinäkuu 08, 2006, 20:36:29 »
Minulla on hyvin ristiriitaiset tuntemukset tästä uutusalbumista.
 Albumissa ei oikein ollut sellaista menoa ja meininkiä mitä aiemmin. Sanoitukset olivat hyvin synkkiä siihen tapaan, että halusin kuunnella musiikkia unohtaakseni maailman tilanteen, (ihmiset saastuttavat, tuhoavat maapallon, ihmiset sotivat, teknologia ja teollisuus jyrää oikean ihmiselämän, materialismi jyllää) ja sitten kävikin niin, että cd korosti näitä asioita.
Kappaleet olivat minusta suurimmaksi osaksi epämusemaisia, ja se Musen tyyli ei oikein kehittynyt. Tai Matt on selvästi panostanut lauluun, niin että se on, no laulua. Se ei ole niin erikoista kuin aiemmin.
Ja tuo uusi cd todennäköisesti ei tule toimimaan angstimusiikkina päivän harmeja helpottamaan, vaan se on jotain muunlaista.
En oikein tiedä. Lisäksi Muse kuullostaa Kentiltä, etenkin esim. toinen kappale albumilla. Tuo erehtymättömästi mieleen esim. Kentin uusimman albumin

rosagoo

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #36 : Heinäkuu 26, 2006, 11:32:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Drace"
Oletteko muuten kuulleet Musen tekemät coverit mm. biiseistä The House of the Rising Sun ja Can't take my eyes off of you?

Jälkimmäisen olen kuullut ,tykkään kyllä kovin:> Mutta itse bändi ! Aivan mahtavauskomaton, viime aikoina olen alkanut kuuntelemaan. Hullunhienoa musaa,lyriikkaa myöten. Kerrassaan ältsin tiukkkaa soittoa ,hatunnosto sillekin! Time is running out ,Hysteria ja Endlessly ovat suosikkejani kappaleista tällä hetkellä.ne voi kuunnella vaikka miljoonaan kertaan kyllästymättä! Uutta levyä en ole vielä saanut hankituksi mutta mieli kyllä tekisi. Olen kuullut siltä vain Supermassive Black Holen,aika kumman tanssibiittinen biisi mutta kolahtaa sekin!

Hiamiza

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #37 : Elokuu 13, 2006, 18:08:13 »
Aah, keskustelu Musesta. Pidän ko. bändistä todella paljon, ja epätoivoisesti yritän rahaa haalia kokoon päästäkseni ostamaan black holes and revelations-levyn.

Ensimmäinen kappale jonka Muselta kuulin oli new born. Rakastuin heti, kappale oli aivan ihana. Vieläkin siitä pidän, melkeinpä lempi biisini Muselta.

Joku mainitsi näistä covereista. Can't take My Eyes Off You:n olen kuullut, ja pidin siitä(kin). Vaikka onkin cover, kappale on mukavan... musemainen ja kivaa kuunneltavaa.

Mainittakoon vielä, että lempikappaleeni Muselta ovat varmaan Hysteria, new born, unintended ja Bliss. Tällä hetkellä nuo.

Poissa Krum the krummitus

• -
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Tuvaton
Muse
« Vastaus #38 : Elokuu 14, 2006, 12:48:38 »
Mielestäni Musen uusin on bändin ehdottomasti paras levy ja sinkkubiisi oli juuri se mikä sai minut ostamaan tuon. Huomaan kyllä, että levy on hieman irtiotto entisestä, mutta en pidä sitä pahana asiana. Levyllä on jotain uutta herkkyyttä ja soundillisesti kevyempi äänimaailma sopii tämänhetketkiselle musiikkimaulleni oikein hyvin.

Sanoituksista en osaa sanoa mitään, kun en koskaan ole päässyt sisälle mihinkään englanninkieliseen.
-

Tera

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #39 : Syyskuu 28, 2006, 18:51:32 »
Vasta nyt eksyn kertomaan tänne mietteitäni tästä Musen uusimmasta, Black Holes And Revelationsista, vaikka se silloin kesällä heti pari päivää ilmestymisen jälkeen tuli omaksi hankittua muiden Musen albumeiden seuraan tuonne levyhyllyyni. Ja minä pidän kyseisestä levystä paljon. Albumilta löytyy erilaisia kappaleita verrattuna aikaisempaan Musen tuotantoon, esimerkiksi ensimmäinen single Supermassive Black Hole oli ensimmäisiä kertoja kuullessa pienoinen yllätys, mutta mitä enemmän biisiä kuuli, sitä enemmän siitä aloin pitää. Ja niin, muutenkin Black Holes And Revelations on minusta tosiaankin onnistunut levy, sen biisit ja tyyli iskevät minuun aivan yhtä lujaa kuin kaikki aikaisempikin Musen tuotanto, esimerkiksi Origin Of Symmetryn tyyli. Tykkään, tykkään, tykkään siis tästäkin levystä.

zulggis

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #40 : Lokakuu 26, 2006, 01:51:37 »
Ei ihanampaa. Lempparini.
Muita kappaleita ei varmaan koneellani olekkaan kuin Musen.. noh, nyt narrasin, on täällä vaikka mitä, mutta Musea eniten. todella, näkisitte vain. :D
Tutustuin museen kun vahingossa törmäsin Sunburn kappaleeseen jo.. aika kauan sitten. Siitä se sitten lähti, latasin koneelle kappaleita ja ostin Showbizin :)
Siitä lähtien se on sitten ollut yhtä Musea, lyriikat ovat loistavat ja musiikki tosi kaunista. Tämä herättää paljon ajatuksia.
Monet kaverini sanovat, että Musen kaikki kappaleet ovat aika samanlaisia ja vaikea erottaa toisistaan. Onhan se vähän totta, mutta kuitenkin kaikilla kappaleilla on omat sanansa, musiikkinsa ja se tarkoitus.
Nyt kun uusin levy on hyllyssä on suuressa kulutuksessa ollut Supermassive Black Hole joka on yksi niistä, jotka erottuvat hyvin joukosta. ihana kappale, niinkuin kaikki :>

Dmezi

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #41 : Lokakuu 31, 2006, 20:26:32 »
JOssain vaiheessa oli joku kumman Muse-villitys luokallani .__. no minäkin sain siitä osani kaverini kautta.

Joo, eli Muse. En ole kuunnellut sen musiikkia kovinkaan paljoa, en ole fani, minulla ei ole sen levyä eikä musiikkikirjastossakaan taida nyt löytyä sitä, ikävä kyllä. JOka tapauksessa, niiden kappaleiden perusteella joita olen kuullut, bändi on hyvä. Pidän laulajan äänestä, se ei ole sellainen tasapaksu eikä myöskään oktaavialoilla leikittelevä. Sellainen sopiva, jotä on kiva kuunnella ja joka on vähän erilaista. Vähän aikaa sitten eräs luokkalaiseni piti esitelmän kyseisestä bändistä, ja näytti sitten videon. Se oli konsertista, en muista biisin nimeä mutta vaikutti hyvältä noin livenä. Pitäisi varmaan kuunnella enemmän ;>.

Niistä kappaleista, joita olen kuullut, paras on Hysteria.

Madvampire

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #42 : Marraskuu 22, 2006, 15:43:05 »
Itse olen kuullut vain kaksi kappaletta yhtyeeltä, ja olen jo myyty. tahtoisin kovastikkin tutkia lisää. Mutta tietämystä yhtyeestä ei ole minkään laista, joten paha tänne mitään kommentoida. Voin vain sanoa että rakastan sitä laulu ääntä <3

Raindrops

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #43 : Joulukuu 18, 2006, 19:36:18 »
Minulla on tuo Black holes and revelations- levy, ja se on ihan kuunneltava. Ei tosin läheskään niin hyvä, kuin olin odottanut. Kun kuulin biisin Starlight radiosta, odotin että koko levyllinen olisi yhtä upeaa tuotantoa mutta eipä ollut. Ovat biisit hyviä, mutta eivät ne silti saa oikeastaan mitään tunteita aikaan. Starlight tosin on edelleen aivan upea. Laulajan ääni on loistava ja kaunis. Sanat loistavat ja kauniit.

Hmm, ehkä pitäisi harjoitella uusia synonyymejä sanoille 'loistava' ja 'kaunis'.

Poissa Briette

• Vuotislainen
Muse
« Vastaus #44 : Joulukuu 26, 2006, 12:21:01 »
Itse olen kuullut vain kaksi kappaletta, mutta täytyy sanoa, että mielenkiintoiselta bändiltä kuulostaa. En tiedä oikeastaan mitää koko bändistä, en ole erityisemmin jaksanut innostua etsimäänkään tietoa, vaikka musiikki kyllä kolataakin ihan mukavasti :) Täytyy varmaan vaan ihan suosiolla tyytyä siihen, että joku kaveri joskus alkaa kuunnella bändiä ja kertoo sitte mulle.. Tai sitte ei kukaan ala kuunnella, jolloin päätän itse etsiä tietoa ja kappaleita.
Mutta joka tapauksessa pystyn sanomaan jo, että bändi kuulostaa mukavalta. Vähä erilaisempaa taas ;)

edit. / Nykyään mulla on jo levykin ja jonkun verran kappaleita koneella, noussut melko paljon mun listoilla. Sopii hyvin tasapainottamaan muuta kuuntelemaani musiikkia, tässä on niin paljon kaikkea muuta upeaa, kuin toisissa bändeissä. Tässä välitän oikeastaan siitä musiikista, laululla ei ole erikoisempaa merkitystä itselleni.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2007, 11:54:48 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Magma

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #45 : Joulukuu 27, 2006, 23:36:19 »
Minulla otti oman aikansa ennekun tykästyin, liekö ollut juuri tuo paljon puhuttu Matthew Bellamyn ääni joka vaati hiukan totuttelua. Musiikin omalaatuisuus ja energisyys kuitenkin vei voiton,ja nykyisin myös Bellamyn ääni saa aikaan hurjia mielihyvän aaltoja (jep). Lempparibiisejä löytyy monia mutta pari mainitakseni; Sober(varmaan mielestäni se kaikista paras), Hyper Music, New Born, In Your World, Plug In Baby,jne. Uusin levy on myös hankittu. Tykkään siitäkin kovasti, vaikka pidänkin vanhemmista enemmän. Mielestäni on kuitenkin hienoa, että bändi kokeilee hiukan erilaistakin joskus, se on mielenkiintoista. Ja onhan se Starlight nyt loistava ;)
Suuri haaveeni olisi nähdä Muse livenä. Kovin harvoin vain eksyvät tänne suuntaan. Bändin live kuntoa on kuitenkin kehuttu sen verran, että jos Muse ei tule luokseni, minä menen heidän luokseen. Joskus. Piste.

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
Vs: Muse
« Vastaus #46 : Kesäkuu 13, 2007, 00:08:30 »
Muse kuuluu tällä hetkellä neljän lempibändini joukkoon, heidän musiikkinsa on vaan älyttömän ihanaa kuultavaa ja ensimmäisellä kuuntelukerralla uusi upea musiikkielämys.
Olen kuullut aika paljon Musen biisejä, vaikka omistankin levyistä vain Black Holes & Revelationsin. Tältä levyltä voisin sanoa että lempparini ovat Map of the Problematique, Invincible ja City of Delusion. Koko levy on kyllä upea, vanhempiakin levyjä tulen varmasti vielä hankkimaan.
Edellä mainittujen biisien lisäksi lemppareitani ovat kanssa Muscle Museum ja Apocalypse Please. Kaikki kuulemani biisit ovat hyviä, mutta etenkin Muscle Museum kuulostaa minun korvissani erityisen hyvältä.
Matthew'in ääni on minusta käsittämättömän upea ja omalaatuinen, sitä kuuntelee oikein mielellään.

Olisi kieltämättä mieletöntä nähdä Muse livenä. Minäkin olen kuullut kehuttavan Musen olevan uskomaton livenä, kuulemma paremmin vetää livenä kuin kukaan. Olisi ollut tosi hieno juttu, jos Muse olisi tullut My Chemical Romancea Suomeen lämppäämään, niinkuin lämppäsi koko heidän kiertueensa ajan, mutta Suomi ei harmiksemme kuulu siihen kiertueeseen. Enköhän minäkin joskus yritä päästä Musea katsomaan jonnekin, jos eivät tänne asti eksy.

Muse oli mieletön löytö. Joidenkin mielestä on kuulemma kummallista että kuuntelen niinkin melodista musiikkia kuin Muse, joka on musiikin omalaatuisuuden takia aika erilaista kuin muu kuuntelemani musiikki, mutta itse pidän Musesta hillittömästi ja heidän musiikkinsa todellakin iskee minuun.

Luftalarm

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Elokuu 17, 2007, 16:39:39 »
Oijoi, minäkin haluan muistella fanihistoriaani, sillä lokakussa on edessä Musen keikka!

Taisin kiinnostua Musesta Absolution-levyn ilmestymisen jälkeen. En kyllä vielä silloin ostanut levyjä, vaan yritin bongailla bändin musiikkivideoita MTV:ltä. Time Is Running Out ja Sing for Absolution olivat tuolloin suosikkejani ja ovat edelleen tuon levyn oston jälkeen. Levyn ilmestymisestä taisi vierähtää vuosi tai kaksi ja unohdin Musen melkein kokonaan. Silloin tällöin innostuin muistelemaan Sing for Absolutionin videota ja pohtimaan sen esittäjän nimeä. Sitten joskus talvella ennen uusimman levyn ilmestymistä kävin ostamassa Absolutionin alennuksesta lähinnä "huvin vuoksi", mutta jäinkin aivan koukkuun.

Tällä hetkellä biisisuosikkejani ovat jo edellä mainitut, Apocalypse Please, Sunburn, Showbiz, New Born, Micro Cut, Knights of Cydonia, Take A Bow... Itse asiassa pidän kaikista lähes yhtä paljon. Levyjäkään en pysty sijoittamaan parhausjärjestykseen, mutta Absolutionia arvostan erityisesti siksi, että yleensäkään tykästyin Musen musiikkiin. Taitaisi tulla huomattavampi lyhyempi lista, jos pitäisi mainita biisejä, jotka eivät sytytä ( esim. Invincible ei innosta jostain syystä ).

Nyt toivon, että tulevasta keikasta tulee upea kokemus ja näen jotain kentältä. Minun tuurillani eteeni asettuu kuitenkin joukko hongankolistajia enkä näe lavaa ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2007, 16:44:00 kirjoittanut Luftalarm »

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #48 : Maaliskuu 24, 2008, 20:16:39 »
Oi vitsit, enkä minä oo kirjottanu tänne mitään! No, joka tapauksessa, Muse on yksi eniten kuuntelemistani bändeistä. Ensimmäisen kerran kuulin heidän musiikkiaan varmaan kolmisen vuotta sitten, ja tykästyin siihen pienellä varauksella. Mielestäni se oli siis varsin kuunneltavaa, mutta jonkin ajan kuluttua Muse painui unholaan, kunnes ehkä vuosi sitten löysin sen jälleen.

Tykkään siitä, että ne biisit ovat jollain tapaa omituisia - samaan tapaan kuin Matthewin lauluääni on omalla tavallaan omituinen. Parasta on, kun hän laulaa tosi korkealta ja kovaa! Sen kuulee paremmin bussissa, kuin semmoiset hiljaiset kohdat vaikkapa jossain Ruled By Secrecyssä. En kuitenkaan osaa eritellä mitään inhokkibiisejä, koska ei niitä käytännössä ole. Tällä hetkellä suosikkejani ovat Escape Showbiziltä sekä Starlight Black Holes and Revelationsilta. Koska kuuntelen näitä lähinnä soittimeltani, en osaa erotella noita levyjä sillä tavalla erikseen. Pitäisikin joskus oikeastaan ihan ajatuksella kuunnella vain tiettyä levyä, niin osaisi sanoa jotain tuosta musiikin kehityslinjastakin :)

Kuura, oon niiiin kateellinen sulle kun olit siellä keikalla! Muistan sen päivän, kun mietin että nyt siellä jotkut jonottaa ja kohta ne aloittaa ja ois varmaan ihan mahtavaa :P Ja minä tykkään tuosta Supermassive Black Holestakin, vaikka se tosiaan pikkaisen poikkeaa totutusta. Silti siinä on jotenkin niin paljon groovea.

Ois ihanaa nähdä Muse livenä, kun sitä niin aina kehutaan hyväksi livebändiksi. Ehkä tosiaan seuraavan kerran todella tartun tilaisuuteen ja lähden vaikka vähän kauemmaksikin Musea katsomaan, kun kyllä se vaan aina jaksaa sytyttää!
Humor me.

Tanja

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Maaliskuu 25, 2008, 18:39:26 »
Muse.
Tähän bändiin otin kontaktia ensimmäisen kerran muistaakseni ['muistaakseni' siksi, etten muista ikinä milloin kuulin jotain yhtyettä. :'D Poikkeus toki MCR] reilu puolitoista vuotta sitten [tai oikeastaan joskus heinä-elokuussa 2006 kai]. Olin kuullut puhuttavan Musesta, ja törmättyäni nimeen Time Is Running Out menin ihan mielenkiinnosta kuuntelemaan. En oikeastaan osannut muodostaa minkäänlaista mielipidettä, ainoastaan video jäi päähän. Sitten yhtye unohtui oikeastaan täysin, kunnes lähes puoli vuotta myöhemmin kuulin Knights Of Cydonian, isäni hehkuttamana. Hän sitten osteli pikkuhiljaa jokaisen Musen levyn, joita minäkin aina kuuntelin, muistamatta TIRO'a silloin ollenkaan. Joskus MTV'ltä sitten tuli Muse top 10, jolla Time Is Running Out oli. Muistin videon, ja tajusin, että tämä on se bändi! Innostuin Musesta jossain määrin enemmän, ja aloin saada jonkinasteisia mielipiteitä Musen biiseistä. Nousi suosikkeja, esim. Map Of The Problematique, Time Is Running Out, Apocalypse Please. Absolutionin ja Black Holes & Revelations'n biisejä oikeastaan vain, sillä niitä minä kuuntelin eniten. [Nyt voin lisätä suosikkieni listaan Caven, Plug In Babyn, Feeling Good'n, Starlight'n, Take A Bow'n, Invinciblen, New Bornin ainakin.]
Matthew Bellamylla on kerrassaan mahtava ääni, herra osaa tosiaan laulaa.

Ah, ja keikkaa ei sovi jättää mainitsematta kun kerran siellä olin. Eli siis 17.10.07, voi taivas. Paikkani oli ikävä kyllä katsomossa, mutta tunnelmaa se ei pilannut. Huusin ääneni käheäksi, lauloin ihastuttavalla äänelläni ja itkin Map Of The..'n aikana. Blissin siniset ilmapallot, se kuinka yleisö lauloi "Our time is running out, our time is running out..". Kaikki. Täydellinen ilta.
Eikä Musen live-esiintymistä kehuta turhaan ollenkaan, ehkä parasta ikinä.
Menisin uudestaan heti mikäli Suomeen tulevat.

Muse kuuluu bändien kärkeen, top 5'een omalla henk.koht. listallani.

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
« Vastaus #50 : Helmikuu 04, 2009, 15:43:24 »
Pitääpäs vähän nostella tätä keskustelua Vuotiksen pimeistä uumenista. ;D

Musea olen kuullut ensimmäisiä kertoja kun bändin kipaileita alkoi soida radiossa (niin, että minä olin kuulemassa). Olin aluksi, että mikäs surkea bändi tämä on, mutta mielipiteeni muuttui hurjasti kun luin Houkutuksen ja Uuden Kuun (Stephenie Meyerin kirjoja) ja löysin Stephin sivuilta molemmille kirjoille oman playlistin. Playlisteillä oli aikas paljon Musea ja aloin kiinnostua bändistä ja kuuntelen nykyään kyseistä bändiä aika usein. En ole kyllä kuunnellut muita kappaleita kuin ne jotka löytyy Stephenien sivuilta sekä Supermassive Black Hole on minun mp3:ssa suurkulutuksessa.
Bändin parhaita biisejä on mielestäni jo edellä mainittu Supermassive Black Hole, Time Is Running Out, Hyper Music, Apocalypse please sekä New Born.

Bändi kuuluu nykyään lempibändieni top 3:een..
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Lilla Myy

• ei oikein ihminenkään
  • Vuotislainen
    • Nescit vox missa reverti
  • Pottermore: SnitchCharm26124
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #51 : Helmikuu 06, 2009, 15:32:55 »
Jooo... Pitää nyt iteki käydä tänne jotakin postaamassa... :D Jos ei muuten, niin sitten sen kunniaksi, että sain tänää systeriltä synttärilahjaksi Musen H.A.A.R.P livecd + dvd:n... Varsinki, kun mä en ollu edes pyytänyt koko levyä. :D Pyysin Saran levyä ja sain tän... Mut ei se mitää, hyvä vaan; ei ois itelleni tullu mieleenkään ostaa Musen levyä, joten hyvä vaan, että sisko tietää, mikä on hyvää musaa... :D

Mut siis joo... Mä en sillon joskus vuonna nakki, kun Supermassive Black Hole ja Starlight tuli radiosoittoon tykänny niistä pätkän vertaa, mutta sitten, kun Kinghts of Cydonia tuli, niin se jo pikkasen sai mun kiinnostuksen heräämään. Ja sitten muutama vuosi sitten, kun systeri sai Houkutuksen synttärilahjaksi ja innostu siitä ja sit se sai mutkin innostumaan siitä, niin sitten sitä kautta oon Stephenie Meyerin virallisilta sivuilta erilaisilta playlisteiltä kuunnellut enemmän tai vähemmän Musea ja kyllä ne aika menevää musaa soittaa... :D Ekoja kertoja, ku kuuntelin niitä playlistejä, nii kuuntelin vaan ne biisit, mitkä tiesin, mutta sit myöhemmin rupesin kuunteleen niitä muitakin ja kyllä siellä on paljon hyviä biisejä ja suuri osa sellasiltaki artisteilta, joista en oo ikinä kuullukaa... Mutjoo... Eksyin vähä aiheesta...

Niin siis, piti sanomani vielä, että sitten kun Twilightista tehtiin elokuva ja systeri sai sen soundtrackin, niin sieltäkin on sitten tullut kuunneltua Musea (Supermassive Black Hole) ja sitten kun se siinä elokuvassa oli niin hyvässä kohdassa, niin eihän siitä VOI olla pitämättä... Tänään sitten aamulla, kun revin lahjapaperista esille Musen cd:n, olin vaan aluksi, että anteeksi mitä, mutta sitten siinä kannessa luki 6 biisiä, jotka sillä cd:llä on ja kun niistäki 4 oli hyviä biisejä, nii eihän siinä voinut muutakuin kiittää systeriä... :D On se vaan aika hyvä, että mulla on sellanen sisko, joka tietää, mikä on hyvää musaa... Ainaki joissain tapauksisss! Esim. Lovexin ja Uniklubin suhteen se on ihan outo, mutjoo... Meni taas vähä offiks...
There's absolutely no way you could make me break
No way to wipe the smile off my face

Tanja

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Kesäkuu 06, 2009, 04:13:56 »
Vähän nostelen ja Musehan on tulossa Suomeen taas 22/10/09. Liput virallisesti myyntiin nyt ensi maanantaina, mutta ennakkomyyntiähän on ollut jo.

Miten on, onko täältä porukkaa menossa?
Olen ollut pari päivää ihan hysteerisyyden partaalla, kaveri sai hommattua mulle ja itselleen kenttäliput ! En oikein pysty uskomaan, en ole sisäistänyt vielä että näen Musen toisen kerran elämäni aikana ja pääsen kentälle vielä. Ihan loistavaa ja lokakuuhun on liian pitkä aika.

Poissa Sari

• Vuotislainen
  • Ficciholisti
« Vastaus #53 : Heinäkuu 17, 2009, 20:29:43 »
Yksi maailman mahtavimmista bändeistä <3
Joo, en kyllä siitä keksi muuta sanottavaa kun MAHTAVA :D

Minäkin olen menossa katsomaan Musea Hartwalille! :D  Jeeeij. Tosin minulla on istumapaikat kun kaikki kenttäliput vietiin käsistä, nyyh  :/  Mutta toisaalta, en ole mikään hujoppi ja jos joutuisin kauas eturivistä, en luultavasti näkisi paljoakaan xD
I think you said what do you think to make me think you do, but really you don't.

Poissa Delia

• Sieluton
  • Vuotislainen
    • In This Madness
« Vastaus #54 : Elokuu 03, 2009, 22:54:44 »
Ah, Muse <3 Radio 1:ssä Zane Lowe soitti juuri The Resistance levyltä (miten kukaan jaksaa odottaa syyskuuhun) sinkun Uprising, ja olen virallisesti rakastunut siihen. Se. On. Täydellinen.

Itsekin olen menossa Musea katsomaan Hartwalille lokakuussa. 80 päivää jäljellä siihenkin, ja sitä ennen pitäisi selvitä elossa läpi yo-kirjoitusten (hui!). Istumapaikat on, mutten edes kentälle tähdännytkään, joten tyytyväinen täytyy olla. Olen ihan täpinöissäni jo nyt, koska olen aina ollut sitä mieltä, että odottaminen on melkein se paras asia missä tahansa jutussa :D En oikein ole vieläkään sisäistänyt sitä asiaa, että näen lempibändini livenä vain parin kuukauden päästä. Ei tahdo mahtua minun päähäni, mutta ehkä sitten lähempänä ajankohtaa alan mennä vielä hieman enemmän sekaisin asiasta. Pikkusiskoni vinkkasi Musen tulosta Suomeen joskus kesäkuun alussa hyvin epäsopivalla hetkellä, sillä olin töissä metsästämässä ampiaista, eikä kiljuminen ollut vaihtoehto. (Menin vessaan hypettämään yksikseni.) Kotona sain sitten kiljua senkin edestä :) Ja aamulla sai kyllä jännittää netin kanssa, kun niitä lippuja ostettiin. Olin ihan varma, että netti tekee nokkoset ja päättää jumittaa, mutta kaikki meni hyvin ja liput on kotona varmassa tallessa odottamassa lokakuuta.

En edes itse muista, koska tai miten tutustuin Museen. Yhtäkkiä se vain oli se Juttu. Ensimmäinen biisi, jonka bongasin, oli Starlight, joka on yhäkin yksi lemppareistani. Toisena tuli sitten muistaakseni Time is running out, jonka jälkeen kaikki olikin yhtä Musea. Ostin ensimmäisen levyni muistaakseni Lontoosta ja kyseinen levy oli Black Holes and Revelations. Kuuntelin levyä niin innoissani, että onnistuin hajottamaan sen kannenkin, kun heitin (hups!) sen lattialle. No, mitäs kansista, kunhan levy vain toimii :) Pitkään pärjäsin tuon kansipuoli levyn avulla, ja muut levyt ostin vasta viime vuonna Australiassa ollessani (jossa on muuten tajuttoman halpaa Suomeen verrattuna, ihan vain näin välihuomautuksena) liiallisen youtube-käytön jälkeen. En ole oikeastaan koskaan pahemmin pitänyt musiikista sillä tavalla, että olisin fanittanut kunnolla mitään. En tiedä, onko minulla edes pienenä ollut lempibändiä (vaikka tykkäsin kyllä Kirkasta kovasti ;D). Mutta nyt siitä ei ole puhettakaan. Muse on lumonnut minut, ja levyt komeilevat kunniapaikalla huoneessani (tosin eivät juuri tällä hetkellä, koska olen mökkeillyt ja ajellut sen verran ahkerasti, että levyjen tämän hetkinen sijainti on itsellenikin pienoinen mysteeri).

Nykyään Muse on se number one kirjoitusmusiikkini, ja yksinkertaisesti vain jotain niin ihanaa. Inspaa aina kummasti, kun laittaa Musen soimaan. Ehkä sillä on jotain tekemistä bändin nimen kanssa, kuka tietää. Levyt ovat soineet autossakin ajaessani, mikä ei miellyttäneet ollenkaan vanhempiani, joilla ei sitten ollenkaan ole korvaa Musen hienouksille. Soitin heille Showbiziä, ja ainoa kappale, joka meni edes jotenkin läpi, oli Unintended, josta isäni varsinkin piti kovasti. Muuten he kuvailivat Musea (miinus Unintended) korviavihlovaksi rääkymiseksi, ja isäni tokaisikin Sunburnin ensitahtien aikana, että mitä ihmettä tämä oikein on. No, kaikkiahan se ei tietenkään miellytä, mutten olettanutkaan, että vanhempani rakastaisivat Musea heidän musiikkimakunsa tuntien ;) Musen tähän asti julkaistuista levyistä suosikiksini ehkä muodostuu Black Holes, vaikka se saakin taistella aika kovasti Absolutionin kanssa. Black Holesilla on erityinen paikka sydämessäni jo senkin takia, että se oli ensimmäinen Musen levy, jonka ostin, ja siinä on se taianomainen Starlight. Vähiten pidän Originista, ihan jo ehkä senkin takia, etten ole kuunnellut sitä yhtä paljon kuin muita. (Mutta Plug in Baby on silti ihanuus.)
Voitte muuten vain kuvitella, miten rakastan Twilight-leffan baseball kohtausta, kun taustalla soi Supermassime Black Hole. Koko leffan paras kohta ehdottomasti!

Mutta lokakuu täältä tullaan! Ja sitä ennen tietysti syyskuun 16 (grr, hemmetin takapajula-Suomi, jonne levytkin ehtivät parin päivän viiveellä). Arvatkaa kuka istuu koko päivän enkun ylppäreissä, eikä ehdi kauppoihin ennen kuin iltapäivästä?

// Täytyypä vielä sanoa, että eilinen keikka Hartwallilla oli u-s-k-o-m-a-t-o-n! Parhaat paikat koko katsomossa, ja Matt Bellamy alle 10 metrin päässä! My kinda thing!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2009, 11:06:55 kirjoittanut Delia »

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #55 : Helmikuu 24, 2010, 19:15:34 »
Joo, Muse.

Samanlaista bändiä saa kyllä hakea. En vieläkään voi uskoa, että kolme ihmistä pystyy tehdä niin hyvää musiikkia. Kuuntelen Musea päivittäin, tälläkin hetkellä. Bellamyn lauluäänikin saa aikaan kylmiä väreitä ja kaikki se musiikki on niin kekseliästä, upeaa.
En muista milloin kuulin ensimmäisen kerran Musea. Muistaakseni taisin kuulla radiosta Plug In Baby:n joskus ja totesin että tämähän on ihan hyvä. Sitten muutama kuukausi sen jälkeen halusin kuunnella jotain erilaista musiikkia, joten menin Youtubeen ja mietin kauan että mitä kuuntelisin. Päähäni tuli, että enpä muistakaan miltä Muse kuulosti ja kuuntelin sitten sen kappaleita. Pikkuhiljaa aloin pitämään enemmän ja enemmän Musesta, kunnes siitä tuli lempi bändini. Ja sitä se on edelleen.

Muse on aivan upea livenä. Näin sen Lontoossa 13.11.09 ja täytyy sanoa että oli kyllä aivan huikea kokemus. Sitä en kyllä unohda ikinä, aivan uskomaton tunnelma ja musiikki ja kaikki.
"I hope you had the time of your life."   -080610

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #56 : Helmikuu 25, 2010, 11:42:05 »
Minä pidän ainakin todella paljon Musen musiikista. Olen kuunnellut sitä nyt varmaan noin puoli vuotta tai vajaa, mutta rupesin pitämään Musen musiikista heti kun kuulin sitä, ensimmäinen biisi, jonka kuulin taisi olla Uprising. Minulla on Musen uusin levy ja pidän sen kaikista biiseistä. Pidän ehkä eniten Musen biiseistä esim. Time Is Running, Plug In Baby, Undisclosed Desires, Resistance ja jne. jne, koska pidän niiden sanoituksesta ja sävellyksestä todella paljon. En ole nähnyt Musea livenä, vaikka olisi se kyllä aika kivaa :DD.

Poissa tnt

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Maaliskuu 25, 2010, 19:35:06 »
Jooh, en jaksanu lukea kaikkien kommentteja (vaihteeks!) mutta en varmaankaan tuo mitään uutta sanomalla että Muse on just hyvä, moniulotteinen ja kiinnostava rock-bändi. Tiedoksi kaikille Musettajille (:D) että kesällä, heinäkuussa ois tulossa niiden keikka Hesassa ja liput tulee myyntiin huomenna:) et sinne vaan! harmittaa vaan vähän kun en ite pääse..:(

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #58 : Huhtikuu 28, 2010, 23:42:46 »
Bellamy on jumala.

Mä suhtauduin Museen hieman nihkeänlaisesti. Ystäväni äiti popitti jotain tiettyä Musen levyä Twilight-leffan nähtyään kotonaan koko ajan, ja tämä ystäväni oli lopen kyllästynyt siihen levyyn, ja näin ollen välillä puhui miten ärsyttävää tämä musetus oli. Sympatiani olivat tietysti ystäväni puolella, vaikken varsin perehtynyt Museen ollutkaan.
Ensimmäinen biisi jonka kuuntelin (en kuullut vaan kuuntelin) oli kaverini mesessä lähettämä United States Of Eurasia ja en oikein tiennyt mitä ajatella... Mieleeni tuli ekaksi Queenin Teo Torriatte-biisi rämplättynä We Are The Championsiin ja mahtavuuspaisutteluefektit olivat aika queenmaiset... Laulajakin muistutti jotain määkivää MJUUUMJJJJUUUUEEEAAAAAA-mursua, joten en ollut hirveän ihastunut. Lyriikoita en kuunnellut juurikaan, kun olin saanut sellaisen lievän JOKU_ON_VARASTANUT_MINUN_RAKKAALTA-QUEEN_YHTYEELTÄ_JOTAIN_EIKÄ_KUKAAN_MUUpaitsiminä_SAA_TEHDÄ_NIIN!!-olotilan. Oikeasti siis lievän, mutta silti se oli aika typerää. No tuota, suhtauduin joskus silloin tällöin vaikutteiden ottamiseen toisilta bändeiltä hieman herkkähipiäisesti, tai jotain. Vaikutteiden ottaminenhan on oikeasti hieno juttu, ja musiikin tekeminen ilman sitä olisi aika mahdotonta. Mielestäni on täysin naurettavaa syyttää Musea ylettömässä Queenin plagioimisessa. Eräissä Queen-yhteisöissä on jopa linnoittautumia Musea vastaan... Hah. Eurasian efektithän ovat kunnianosoitus! Brian May muuten tykkäsi niistä.
Lempilevyni Muselta on tällä hetkellä ehkä Black Holes And Revelations.

Musessa nerokasta on se, että kaikki nämä vaikutteet on blendattu sopivaan kasaan, niin että siitä on tullut jotain originaalia. Resistance on ihan huippulevy, tykkään sen avaruus-hengestä. Tavallaan aika sci-fiä... Ja levyn loppuun laitettu sinfoniapätkä on ihan mahtava. Matthew Bellamy on ihan mahtimies, ja rakastan hänen mumblaavaa laulutyyliään. Mjuumujujujjuuuuuuu... Kitaristinakin verraton kaveri!

Muse on erittäin moniuloitteinen omituinen mahtibändi. Ainoana vikana ja puutteellisuutena ovat jäsenten lyhyet tukat.

Ketkä vuotislaisista ovat muuten tulossa kesällä Musen keikalle? MINÄMINÄMINÄ! (Ja Minsvo ja Sonja myös jee)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2010, 23:47:02 kirjoittanut Mimmi »
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #59 : Huhtikuu 30, 2010, 23:38:51 »
Myönnettäköön ensinäkin, että Muse ja Twilight on nou nou. Inhoan sitä, että Muse soi ko. elokuvissa ja inhoan sitä, että kaikki jotka eivät ennen Twilightia ole kuulleetkaan Musesta, ihkuttelevat niitä muutamaa hassua kappaletta ja sanovat muita huonoiksi X___X Tämä tosin johtunee vain muutamasta henkilöstä, en todellakaan sano, että kaikki ovat samanlaisia.

Enivei, olen kuunnellut Musea jota kuinkin nelisen vuotta ja en nyt ehkä mikään hyvä fani ole, koska joskus menee pitkäänkin ennen kuin taas jaksan kuunnella Musea. Maailmassa on muutakin musiikkia kuin Musen musiikki x) Kuitenkin, kuuntelen Musea enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja koko tuotanto heiltä on hallussa. Black Holes and Revelations ja Absolution on ne suosikki albumini ja kaikkein vähiten pidän The Resistancesta. Jos Restistancelta poistaisi Guiding Lightin ja ne kolme viimeistä Exogenesis kappaletta, niin se levy olisi suosikkini. Nyt vain olen poistanut nuo kappaleet koneeltani ja kuuntelen jäljelle jääneitä.

Bändin jäsenillä on minulle hyvin vähän merkitystä, kuten useimmissa muissakin kuuntelemissani bändeissä (tietysti poikkeuksia mahtuu muutaman yhtyeen kohdalla), pääasia kunhan pysyvät kasassa ja soittavat ja tekevät hyviä levyjä x) Keikalla en ole kertaakaan ollut, syksyllä jo melkein, mutta sitten en päässytkään. Lipun sain sitten hankituksi heinäkuun keikalle ja toivon, että tällä kertaa pääsisin, sen verran kovasti haluan Musen nähdä kuitenkin. Live vetoja tykkään katsella ja vain ihmetellä sitä mieletöntä fiilistä keikoilla. Tahdon itse päästä mukaan kokemaan sen fiiliksen x)
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Toukokuu 05, 2010, 09:54:50 »
Myönnettäköön, tutustuin Museen Twilightin kautta. Näin leffan enkä pitänyt siitä yhtään, mutta pidin soundtrackin kappaleista kovasti. Siitä se lähti.

En kuuntele Musea siksi, että kaikki muutkin, tai ainakin todella iso porukka kuuntelee sitä, vaan siksi, että yksinkertaisesti rakastan Musea. Muse tekee monipuolista, tasokasta ja tunteikasta musiikkia. En voi olla kuuntelematta Musea. Myönnän, että olen melko uusi fani, olen kuunnellut kyseistä yhtyettä päälle puoli vuotta, ehkä 7-8 kuukautta. Mutta, olen koukussa.
Lempikappaleita ovat ehdottomasti Time is running out, Unnatural selection ja Map of the problematique. Nuo tällä hetkellä, muitakin kappaleita kuuntelen usein.

Haluaisin niin kovasti kesällä nähdä Musen livenä, monet ovat kehuneet, että Muse on u-p-e-a livenä, ja harmittelenkin, etten millään pääse, kun ei ole rahaa lippuun, ja vanhmemmat sanoivat että itse maksat sen. :<
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2010, 09:59:06 kirjoittanut Mustepullo »
Who knows which is which and who is who

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #61 : Toukokuu 29, 2010, 22:43:12 »
Lainaus
Bellamy on jumala.
Ah, minun ja kaverini liian usein käyttämä lause.
Ja toinen on ehdottomasti "Omnomnom Bellamy" .__. Älkää edes kysykö.

Mutta, asiaan...
Kuuntelin Musea epäaktiivisesti ehkä vuoden ja se oli mun lempibändini tässä nyt sitten muutamia kuukausia. Sinällään pidän Musea edelleen sinä kaikkeista mahtavimpana bändinä, se musiikki on vain niin jotenkin sanoinkuvailemattoman mahtavaa. Bellamyn ääni on ehkä jotain mahtavinta ihana ja ne kitarariffit (ja ne hyvät Belldom -ficit *köhköh*) !
Tykkään enemmän ehkä vanhasta Musesta, mutta uudempikin on toki hyvää, tuntuu vain, niin kuin se olisi ollut ennen hieman enemmän sellaista massiivisempaa tai jotain.
Löysin Musen My Chemical Romancen kautta joskus, koska MCR'n pojat pitivät Musea aivan mahtavana, joten päätin tutustua bändiin. sitten myöhemmin eräs nettituttavani koukutti minut Time Is Running Out -biisiin ja aloin kuunnella koko ajan enemmän ja enemmän Musea. En osaa sanoa suosikkibiisiäni, mutta se on jotain, jossa Bellamy laulaa niin järjettömän korkealta että tekisi mieli vain pyörtyä. Yksi parhaista kappaleista on ainakin Showbiz.
Sain kaverilta joululahjaksi Hullabaloon, ja vaikka en pitänyt siitä kuvaustyylistä, ei sitä voinut muuta kuin tuijottaa suu auki ja ajatekka "voiko mitään tällaista olla edes olemassa?"
Joten: rakastan aina ja ikuisesti.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #62 : Toukokuu 30, 2010, 16:00:18 »
Muse on ollu mun ylivoimainen suosikkibändi about puolentoista vuoden ajan. Supermassive Black Hole taisi olla eka biisi minkä kuulin, kun joku oli jollain foorumilla linkittänyt sen tyyliin "rakastan tätä kuunnelkaa teki!!1". En kauheasti lämmennyt biisille vielä siinä vaiheessa. Sitten jonkun kuukauden päästä kaverini lähetti mulle muutaman biisin, mahtoivatkohan olla Butterflies and Hurricanes, Bliss ja Plug in Baby. B&H taisi olla se joka teki muhun suurimman vaikutuksen, ja silloin olinkin jo ihan myyty.

Suosikkibiisiä on ihan mahdoton sanoa, kun se vaihtelee melko usein, eikä minulla itse asiassa tällä hetkellä edes ole mitään erityissuosikkia. Suosikit vaihtelevat lähinnä mielialan mukaan. Albumeista sen sijaan on helppo sanoa paras. Origin of Symmetry on kokonaisuutena paras, mutta Black Holes and Revelationsin biiseistä tykkään yksittäisinä eniten.

Kävin tietysti lokakuussa Hartwallilla Musea katsomassa, Kaisaniemen keikalle olen myös menossa sekä syyskuussa Lontooseen Wembleylle.
imagine none of this is real

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #63 : Kesäkuu 03, 2010, 16:45:16 »
Tuli vaan mieleen että kun täällä Vuotiksesta löytyy Muse-faneja jotka ovat kesällä keikalle suuntaamassa, miten olisi joku jonottelumiitti silloin? Tosin se olisi kyllä aika hankalaa, uskoisin, mutta olisihan se hauskaa.

Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

aurore

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Heinäkuu 11, 2010, 22:17:09 »
Huoh, pakko myöntää, minäkin olen äkännyt Musen Twilightin kautta.
Supermassive Black Hole oli niin erilainen ja upea ja koukutuin siihen heti ja olin onnessani saadessa The Resistancen.
Aloin palvoa Musea yhä enemmän ja enemmän ja nyt olen menossa Kaisaniemeen kiljumaan ja saamaan lukumattomia Museorgasmeja ;__;
Itselläni on Showbiz, Origin of Symmetry, Absolution, Hullabaloo ja The Resistance.
Black Holes & Revelations on ehkä kumminkin lempialbumini, edellisiä kompaten, Matthew Bellamy on jumala. (+ Belldom, hehe.)

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #65 : Heinäkuu 19, 2010, 17:08:57 »
Itselläni ei ollut Musesta oikein minkäänlaista käsitystä. Supermassive Black Hole oli hyvä kappale ja tiesin, että Bellamy on jumala (Hihi). En kuitenkaan kuunnellut bändiä sen enempää.
Sitten kerran pistin merkille kappaleen United States of Eurasia. 1984 on yksi lempikirjoistani ja tuli hiukan yllätyksenä, että Muse oli tehnyt kappaleen tästä kirjasta! Toki Euraasia on olemassa oikeastikin, mutta tarkistin netistä, että Bellamy oli sanonut kappaleen saaneen vaikutteita kirjasta. Yllätyin myös siitä, että Bellamy kuulostaa joissain kappaleissa hävyttömän paljon Freddie Mercuryltä. Mikä on äärimmäisen mahtava juttu.
En vieläkään kuuntele Musea 24/7 mutta USoEn ansiosta, ajattelin tarkastella bändiä lähemminkin. :D
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #66 : Heinäkuu 19, 2010, 22:51:02 »
Saavuinpas juuri hotellille Musen keikalta! :D

Jalat ovat aivan turvoksissa ja kipeät viiden tunnin jäkötyksen jälkeen liian pienissä tennareissa ilman sukkia, mutta fiilis on edelleen ihan mahtava. :DDD
Keikka oli minusta hieno. ^^ (Tai no, en ole ennnen muilla keikoilla käynyt, mutta silti.. :'D)

Ketkäs siellä kävivät? Mitä mieltä olitte? :)

Itse rakastin kaikkea, jos reheellisiä ollaan. 8) Valoshow jäi vähän laimeaksi valoisuuden takia, mutta kyllä se ihan kiitettävä oli kunhan vähän iltaan päin pimeni ja aurinko laski. :)
161 cm pitkänä oli joskus hieman ärsyttävää kun kaksimetriset ihmiset tönivät ja tulivat eteen.. No, eipä sille mitään mahtanut. =)
Mielestäni Muse osaa esiintyä hyvin livenä. ^^ Kaikki lempikappaleenikin satutiin esittämään. :'D Harmi vain, ettei kitaroita rikottu tällä kertaa.. ^^

Parasta oli muiden mukana hyppiminen, ja varsinkin laulaminen täyteen ääneen. ^^ Erityisesti Starlightin aikana oli pakko laulaa niin kovaa, että edessä oleva (joku?) kääntyi ja katsoi minua vähän oudosti.. ^^

No, mitäs muuta.. Oli mahtava kokemus. Ainakin minulle. :D
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #67 : Heinäkuu 21, 2010, 00:36:59 »
Pakko sanoa, että keikka täytti kaikki odotukseni. Valoshow ehkä tosin jäi vähän laimeaksi juuri tuon valoisuuden takia, mutta väliäkö tuolla, kun vihdoin ja viimein näin Musen livenä?

Ite kavereideni ja heidän kavereidensa kanssa istuttiin siellä nurtsilla alueen ulkopuolella ja hämmästeltiin sitä suuren suurta jonoa, joka oikeasti valtasi koko Kaisaniemen ja lähialueet. Oli se aika huimaa, kun en ole ennen nähnyt mitään vastaavanlaista. Tosin mitäpä muuta voi odottaa loppuunmyydyltä minifestarilta? XD

Aikamme odoteltua jonon katoamista itsekin menimme sisälle ja vallattiin niin hyvät paikat kuin vain saatiin ja odottelimme keikan alkua. Tunti taidettiin odottaa, mikä meni ihan hirmu nopeasti ja sitten Matt, Dom ja Chris vain astelivat lavalle ja olin ihan wtf? Oon niin tottunu siihen, että bändien introt kestää ktyyliin kymmenen minuuttia ja sitten ne ehkä vaivautuvat lavalle XD Piristävä kokemus erilaisesta käyttäytymisestä.

Keikka oli mahtava, tulipahan sieltä ne pari ehdotonta suosikkiani ja pari vähän vähemmän suosikkiani. Mainio show, täytyy myöntää. Ja oli oikeasti todella ihanaa huomata, että ihmiset todellakin olivat mukana koko keikan ajan. Ei yhtään paha verrattuna joihinkin toisiin bändeihin :) Mie tykkäsin, sekä bändistä että yleisöstä x)

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #68 : Heinäkuu 21, 2010, 00:39:42 »
Tätä topicia lukiessani kiinnostuin tästä yhtyeestä, ja nyt toivoisinkin teiltä Musea kuuntelevilta vinkkiä, mikä olisi hyvä albumi aloittaa Musen kuuntelu? Mitä suosittelisitte uuden kokeilemista tahtovalle, kun kerta olen nyt Musesta kiinnostunut. Yhden levyn lainasin jo, jokin ihmeen Showbiz. Vielä en ole ehtinyt kuunnella, mutta teiltä toivoisin levyjä joita suosittelisitte. ^^ Helpottaisi uuteen yhtyeeseen tutustumista.

//Tacks Zaira, katsotaan josko kirjastosta löytyisi piakkoin noita. ^^
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2010, 00:55:04 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #69 : Heinäkuu 21, 2010, 00:49:36 »
Tätä topicia lukiessani kiinnostuin tästä yhtyeestä, ja nyt toivoisinkin teiltä Musea kuuntelevilta vinkkiä, mikä olisi hyvä albumi aloittaa Musen kuuntelu? Mitä suosittelisitte uuden kokeilemista tahtovalle, kun kerta olen nyt Musesta kiinnostunut. Yhden levyn lainasin jo, jokin ihmeen Showbiz. Vielä en ole ehtinyt kuunnella, mutta teiltä toivoisin levyjä joita suosittelisitte. ^^ Helpottaisi uuteen yhtyeeseen tutustumista.

Absolution ja Black Holes and Revelations. Mun henk.koht suosikit. Showbiz on se, mitä ite kuuntelen ehkä vähiten, jotenkaan ei ole iskeytynyt itselleni. Origin of symmetry taas on vähän sellainen sekametelisoppa, josta joko pitää tai ei. Itse pidän, mutta jos pitäisi valita, niin jonpi kumpi noista ensiki mainituista on jonkin verran aprempi. The Resistance on muuten ihan kelpo levy, jos sieltä  poistaisi muutaman kappaleen, jotka pilaavat sen levyn kokonaisuuden, imo. Sanovat Resistancea Musen parhaimmaksi levyksi, mutta imo Absolution tai BHAR ansaitsee tuon tittelin paremmin :)

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #70 : Heinäkuu 22, 2010, 12:37:42 »
Bellamy on jumala.
Näinpä. Matthewin ääni on jotain niin taivaallinen. Jos Musea kuunnellessa ei saa musiikkiorgasmeja, niin mistä sitten?

Olen Musesta tykkäillyt aika kauan hieman on-off tyyppisesti, mutta nyt jonkin aikaa sitten aloin pitää enemmän ja enemmän. Nyt oon sitten ilmeisesti vakavasti addiktoitunut Museen. Voiko Mattin äänestä olla rakastamatta? En minä ainakaan. Levyistä omistan ainoastaan The Resistancen , kun en jostain syystä ole aiemmin tullut levyjä ostaneeksi. Kuitenkin parhaat albumit mielestäni ovat Black Holes and Revelations ja Absolution. Biiseistä kovimmassa kulutuksessa ovat Knight of Cydonia, Time is Running Out ja Hysteria. Tuota jälkimmäistä on tullut kitarallakin rämpytettyä.

Harmittaa, kun keikalle en päässyt, mutta toivottavasti tulevat jossain vaiheessa taas Suomeen keikkailemaan. Jospa sitten, kun tuon autokortin saan, niin ei ole kyyti ongelmia, bussilla ja junalla kunn en tykkää kulkea.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #71 : Heinäkuu 30, 2010, 12:29:39 »
Ooh, Muse <3

Harmi että luin tätä topikkia vasta tänään! Keikalle jouduin menemään yksin, ja olisi ollu kivaa jos ois vaikka vuotislaisten kanssa siellä hengaillut :) Mutta oli ihan mahtavantäydellisenüberupean fantastinen keikka. Kaikki ne biisit, valoshow, silmämunapallot ja se tunnelma... Haluan uudestaan ! Alku oli ehdottomasti paras, Exogenesis pt 1 ja Uprising. Tosin lopun Knights of Cydonia oli loppuhuipennus, ja toosi hyvä. En kyllä osaa sanoo mikä ei olis ollut hyvä :D Mutta kymmenestä asti odottaminen auringon paistaessa ihan täysillä yksin ilman tekemistä oli kyllä sen arvoista :> (Plug in Baby <3) Rakastuin myös siihen tunnelmaan. Overturen jälkeen Uprisingin they will not force us ja Knights of Cydonian you and i must fight to survive aikana mulla tuli SE olo. Muttajoo ehkä nyt lopetan nää sekavat selitykset (selitin tätä veljelleni joka kysyi olenko taas syönyt sieniä -.- ei kannusta.)

En ole kuunnellut Musea kauhean kauaa (syksy 2009), mutta kun aloin kuunnella enemmän, ei tarvinnut opetella tykkäämään siitä ja musiikki vaan kolahti sillä lailla puff. Ensimmäisen kerran Musen biisin kuulin -ylläri- Houkutuksen ekasta leffasta. Ärsynärsynärsyttää kun kuuntelen Youtubesta Musea, niin joka toinen kommenteista koskee Twilightia ja ihmisiä jotka kuuntelevat Musea Twilightin takia. Henk koht inhoan Twilightia, mutta loppunkulunut aihe -.-''

Muse on yksi niitä bändejä, jota vaan jaksaa kuunnella. Samoja kappaleita päivästä toiseen, ja silti vaan kaikki on yhtä eeppistä.
En osaa sanoo lempibiisejä, mutta Guiding Light ei iske. Muuten The Resistance on hyvinhyvä. Erilaisempi kuin muut, selävsti jotenkin...ööh miten nyt selittäisin. Melodisempi? Ei vaan klassisempi! Paljon sävelkulkuja jotka vois yksistään olla jostain suuresta pianokonsertosta :D Tällanen tuli mulle mieleen :D Mutta Origin of Symmetry on ihan nerokas levy, ja sen takia mun sydän itkee verta, kun uusi levy lupaa enemmän"softer rockia". EIIII miksei voisi saada lisää OoS ja Absolution-tyyppistä? :3.

Selityksten laatu jälleen nollatasoa, mutta toivon että joku saa selvää :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2011, 14:48:03 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Elokuu 19, 2010, 19:51:26 »
Lainaus
Nyt oon sitten ilmeisesti vakavasti addiktoitunut Museen

Juuri näin, tälläkin hetkellä soi tuolta youtuben kautta Muscle Museum. Lainasin tuon uuden Musesta kertovan kirjan, ja ihan hyvä on jos ei oteta lukuun sitä että kirjoittaja ylistää (kylläkin erittäin ansaitusti mutta hieman ärsyttävästi) musea liiallisuuksiin asti. Kuitenkin on mukava tietää tarinat kappaleiden taustalla ja saada tietoa alkuvuosista.

Muse on jotain niin mahtavaa, upeaa ja koukuttavaa. Bellamyn ääni on täydellinen, hän osaa laulaa ja vieläpä todella hyvin. Kappaleet ovat samanlaisia Musemaisella tavalla, mutta kuitenkin niin erilaisia ja siitä minä pidän, inhoan sitä jos jonkin yhtyeen kaikki kappaleet kuulostavat samalta. Pakko hehkuttaa tätä jossain, koska kaverini eivät pidä musesta.

Lainaus
Bellamy on jumala.

Ooh, niin totta. :D Musen iso hieno juliste on saanut erikoispaikan huoneestani ikkunoiden välistä, siinä ei ole muita julisteita.

Paras bändi ikinä. Antaisin toisen käteni, jos pääsisin katsomaan livenä.

Poissa Liina

• Kaihomieli
  • Aurori
  • *
« Vastaus #73 : Lokakuu 08, 2010, 02:39:32 »
Olen hirveän huono kirjoittamaan oikeita viestejä oikeisiin paikkoihin, mutta Muse on senverran hieno yhtye, että voisin yrittää sanoa sanasen, kun olen nyt jossain euforiassa kuunneltuani taas Exogenesis-sinfonian läpi ja nautittua. Miten kukaan bändi maanpäällä voi olla niin käsittämätön että säveltää sinfonian, eikä minkä tahansa sinfonian vaan maailman kauneimman ja hienoimman sinfonian? Joskus isona haluaisin niin kuulla että yhtye esittää sinfonian kokonaisuudessansa orkestereineen, se olisi maailman hienoin elämys.

Olen nähnyt Musen kolmesti, kahdesti Helsingissä ja kerran Unkarissa Sziget-festivaaleilla tuossa elokuussa, eturivissä satatuhatta ihmistä selkiemme takana ja oli absurdeinta ja eeppisintä ikinä.

Lempikappaleeni on Micro Cuts, se on vaan jotain niin tuskaisen raastavaa ja kovaa ja jotain sellasta, ettei sitä voi käsittää. Eniten kuitenkin kuuntelen kappaletta nimeltä Map of the Problematique, joka on eri tavalla lemppari kuin Micro Cuts, Mappi on sellanen when will this loneliness be over ja since i lost you, kuten Matthew on laulanut siitä lähtien kun erosi Gaiasta, vaikka on kai siitäkin jo aikaa ja Matthewilla on uudet naiset kierroksessa mistä en tykkää yhtään koska niin ja näin.

Origin of Symmetry on hienoin levy, mitä kukaan koskaan ikinä on tehnyt.

Ja eipä musta nyt olekaan kirjoittamaan järkevää viestiä. Mutta kun sanat eivät riitä kertomaan, mitä silloin pitää tehdä? Kuunnella musiikkia ja nauttia elämästä ja vain olla, elämä on flow ja virtaus merkitsee muutosta, kaikki on kaunista eikä mikään tee kipeää.
Soittaako lehmus, laulaako satakieli?

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #74 : Tammikuu 08, 2011, 17:17:30 »
Oii, Muse. Yksi suosikkibändeistäni. Tutustuin Museen Twilightin kautta, kesällä 2010, mutten silloin niinkään kiinnittänyt itse bändiin huomiota. Minulla oli Supermassive Black Hole kännykässäni ja noin, mutten ehkä vielä silloin edes pitänyt kunnolla rockmusiikista tai mistään sen tapaisesta (luojan kiitos musiikkimakuni muuttui...). Tykästyin Museen enemmän ja paremmin kuultuani Neutron Star Collisionin, ja sen jälkeen kun kirjekaverini suositteli minulle bändiä. Olin nähnyt The Resistance -levyltä olevien sinkkujen musiikkivideoita The Voicelta, ja tykännyt niistä, joten päätin tilata cdon.comista itselleni The Resistancen. Se oli loistava päätös, ja niin minusta tuli Musen fani. Viime vuonna sain joululahjaksi BHAR:in, ja olen kevään ja kesän mittaan ostellut kaikki mahdolliset levyt, soundtrackit ja live-kokoelmat mitä ikinä ovatkaan... ja rakas ystäväni toi minulle Saksasta tuliaisiksi Hullabaloo DVD:n, joten omistan täydellisen kokoelman ja olen aivan älyttömän iloinen.

En voi laittaa levyjä minkäänlaiseen järjestykseen, liikaa miettimistä, ja pidän kaikista melkein yhtä paljon. Black Holes and Revelations on minulle kaikista henkilökohtaisin levy, sen levyn myötä minusta tuli kunnon fani (eli kuuntelin päivittäin jne), ja Starlight on pitkään ollut lempikappaleeni. The Resistance ei ole minun makuuni, vähän liikaa "klassista" musiikkia... mutta tietysti pidän koko levystä!
Showbiz on loistava, ottaen huomioon että se on bändin ensimmäinen levy. Pidän synkästä tunnelmasta, joka kuitenkin rikkoutuu muutamien kappaleiden myötä. Suosikkini on tältä levyltä Uno. En kuitenkaan tykkää kuunnella levyä loppuun asti, inhoan tietyllä tavalla Soberia, ja varsinkin sen sanoituksia, ne saavat minut pahalle tuulelle. En osaa oikein selittää. Mutta en pidä Showbizin loppupuolesta.
Mutta sitten ovat Origin of Symmetry. Ja Absolution. Molemmat aivan uskomattomia. Ei yhtään huonoa kappaletta. Jaksan kuunnella niitä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Ihanaa. Matt pääsee niin korkealle Micro Cutsissa ja Citizen Erasedissa, että ihan kylmät väreet menee.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2011, 17:54:33 kirjoittanut Miss Zora »
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #75 : Tammikuu 08, 2011, 18:56:01 »
kyllä, kuten Miss kertoikin, Musen minäkin bongasin twilightistä. Koukkasin itseni goog- taisiis erääseen hakukoneeseen, ja tungin sinne "twilight soundtrack", Muse in twilight, muse playing twilight songs, ynnämuita sivuja tunki silmieni edestä, ja sitten ahtauduin (mitä nämä verbit oikein on 8D ) youtubeen. "muse twilight" etsin sieltä. Kaskummaa, ompas hassua musiikkia. Tässä on vähän kaikkia soittimia.
 Ja siitä se sitten lähti.
Omistan "The Resistance" levyn, ja haluaisin "Blach holes and revelations"> jossa on se Supermassive Blackhole, lempikappaleeni, jonka on nyt syrjäyttänyt yhtä vanhat biisit, kuten "new born (josta on tulossa musavideo by:affu.. :) ".
Supermassiivista kuuntelen vieläkin, mutta Starlight, Plug in baby, ja muut kitarapainotteiset biisit sopivat parhaiten.

Miä haluan, miä haluan!
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #76 : Tammikuu 16, 2011, 16:36:06 »
Myönnettäköön ensinäkin, että Muse ja Twilight on nou nou. Inhoan sitä, että Muse soi ko. elokuvissa ja inhoan sitä, että kaikki jotka eivät ennen Twilightia ole kuulleetkaan Musesta, ihkuttelevat niitä muutamaa hassua kappaletta ja sanovat muita huonoiksi X___X Tämä tosin johtunee vain muutamasta henkilöstä, en todellakaan sano, että kaikki ovat samanlaisia.

Hyvin samaa mieltä ^^
Neutron Star Collisionin musiikkivideo oli hyvä ilman niitä turhia Twilight-pätkiä. Tyhmää, että Musea hehkutetaan yhdessä Twilightin kanssa, mutta minkäs sille voi kun Muse on Stephenie meyerin lempibändi. Toivon, ettei Twilight pilaa enempää Musen loistavia kappaleita.
About stars, girl

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #77 : Tammikuu 18, 2011, 07:49:16 »
Origin of Symmetry,
tilattu cdon.fistä, 11.95   +postimaksut jotain 2 e.. :DDD
Nyt ihan innoissaan venataan.
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #78 : Helmikuu 11, 2011, 17:13:18 »
Nyt kysyn täältä todellisten Muse-fanien joukosta että:

Mikä on teidän mielestänne paras bändin ensimmäisestä kolmesta levystä?

Olen siis tilaamassa/ostamassa joko Showbizin, Origin of Symmetryn tai Absolutionin. Tulen kyllä tulevaisuudessa ostamaan kaikki levyt, mutta näin mielenkiinnon vuoksi, mikä on paras?
About stars, girl

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #79 : Helmikuu 11, 2011, 17:44:08 »

Olen siis tilaamassa/ostamassa joko Showbizin, Origin of Symmetryn tai Absolutionin. Tulen kyllä tulevaisuudessa ostamaan kaikki levyt, mutta näin mielenkiinnon vuoksi, mikä on paras?

Mie sanon, että Origin of Symmetry. Ite tykkään siitä vaan jotenkin äärettömän paljon. Oikeastaan täytyy sanoa, että tkkään myös Showbizistä, mutta näistä kahdesta Origin of Symmetry vie voiton. Absolution on ihan ok, mut sillä ja BHAR:illa on liikaa puhkikulutettuja hittibiisejä, imo.

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
  • Pottermore: PixieDraconis24786
« Vastaus #80 : Helmikuu 11, 2011, 20:50:07 »
Lainaus käyttäjältä: Miss Zora

In Your World/Dead Star EP! <33 No ei vaan, mutta mä en osaa olla hehkuttamatta sitä. (Eikä sitä tietenkään löydy mistään... Mut se on silti paras :D) Vakavissaan, tohon on kyllä kauhean vaikee vastata. Itelleni Absolution on varmaan se läheisin levy, aivan päinvastoin kuin Zaira sanoi, mut Showbiz on kanssa upee. Origin of Symmetry kyllä kanssa, etenkin Plug in Babystä eteenpäin biisit on loistavia... Mut en siis osaa sanoa, eli tää on täysin hyödytöntä enkä tiijä miks alunperin vastasinkaan :S Ne on kaikki parhaita.

Oli mulla ehkä jotain asiaakin. Tunnustan siis olevani aivan hirmuinen Muse-fani, siinä vain on jotain mikä kolahtaa aivan täysillä. Olen rakastanut Musea siitä asti kun ensimmäisen kerran sitä/siitä puolisentoista vuotta sitten The Resistancen ilmestyttyä kuulin, on muuten ensimmäinen ja ainoa bändi tähän asti mitä mä aivan todella rakastan. Monia muitakin upeita tietenkin on, mutta mikään ei ole tähän mennessä yltänyt mahtavuudessa samalle tasolle.

Onko kukaan muu muuten huomannut, että Musen b-puolet ovat aivan mahtavia? <3 [mitennii oon vaan hysteerisen ilonen kun löysin jotain "uutta" Musea kuunneltavaks... :D Ei, ne on oikeesti mahtavia <33] Crying Shame on aivan upea, ja Easily ja Fury ja Glorious (mitä ne japanilaiset ovat tehneet ansaitakseen bonusbiisejä mutinmutinjupinjupin) ja Eternally Missed jajaja Popcorn, vaikkakin se on niin hysteerinen että mä aina kylven naurunkyynelissä kun mä kuuntelen sitä. Sigh.

Muse olis kuulemma jo tän vuoden puolella aloittamassa uuden levyn äänityksiäkin o___O Suorastaan pelottaa millaista kamaa on luvassa :D

Mä taidan olla vähän hysteerisellä tuulella. Meen ehkä keittään teetä ja koitan rauhoittua :D
Gilraen -> Iiri

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #81 : Helmikuu 12, 2011, 20:12:48 »
Missä tynnyrissä mie elän? Okei, tunnustan etten oo oikein viime aikoina seurannut Musen tekemisiä, joten olen vähän ulalla heidän tekemisistään... Henk.koht toivon että seuraavasta levystä tulee parempi kuin mitä The Resistance on.

Mmh, ja noi Musen b-puolet on kyllä oikeesti vallan mahtavia. Ja se on oikeesti niin, että oli mikä bändi tahansa kyseessä (ainakin melkein), niin japanilaiset saa aina ne extrabiisit. En ymmärrä miksi, koska kyllä mie ainakin haluaisin nuo biisit kans ihan täälläpäin maapalloa julkaistaville levyille. Ja jos noi biisit nyt joltain sinkulta sattuu löytymään, niin arvatkaa vain löytääkö noita sinkkuja sitten taas mistään enää...?

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #82 : Helmikuu 13, 2011, 15:54:55 »
Mie sanon, että Origin of Symmetry. Ite tykkään siitä vaan jotenkin äärettömän paljon. Oikeastaan täytyy sanoa, että tkkään myös Showbizistä, mutta näistä kahdesta Origin of Symmetry vie voiton. Absolution on ihan ok, mut sillä ja BHAR:illa on liikaa puhkikulutettuja hittibiisejä, imo.

Itelleni Absolution on varmaan se läheisin levy, aivan päinvastoin kuin Zaira sanoi, mut Showbiz on kanssa upee. Origin of Symmetry kyllä kanssa, etenkin Plug in Babystä eteenpäin biisit on loistavia... Mut en siis osaa sanoa, eli tää on täysin hyödytöntä enkä tiijä miks alunperin vastasinkaan :S Ne on kaikki parhaita.

Eli aion siis tilata Showbizin, Origin of Symmetryn sekä Absolutionin. Jaahas. Aluksi ajattelin tilata Absolutionin, mutta nyt kallistun enemmänkin OoS:n puolelle. OoS:llä houkuttelee monet loistavat sinkut (mm. Bliss ja New Born), mutta Showbizillä olisi ihania "vanhoja" kappaleita. En tiedä. Luultavasti ostan Origin of Symmetryn.
About stars, girl

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Helmikuu 19, 2011, 20:11:02 »
Tänään menin koluamaan Anttilan pimeät hinnat ja mahtoi siinä olla myyjillä ihmettelemistä kun kaivoin sen alelaarin varmaan viidesti lävitse, mutten silti löytänyt HAARPia. D: Omistan kaikki muut levyt joten se olis käytännössä sitten pakkohankinta. Kesällä näin sen samassa Anttilassa mutten tyhmänä ostanut. Tosin silloin tuli ostettua Showbiz ja Hullabaloo. :D (ja tänään matkaan tarttui White Liesin Ritual - levy)

Harmittaa tosiaan älyttömästi että onnistuin jotenkin missaamaan kaisaniemen keikan. Jos sitä uutta levyä voisi kohta pukata niin kiertuekin olisi luvassa. :>

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
« Vastaus #84 : Helmikuu 20, 2011, 14:07:31 »
Mustepullo, mä missasin kanssa Kaisanniemen ;____; Mulla oli ripari samaan aikaan ja se oli varattu jo jotain vuos etukäteen niin ettei sitä voinut edes vaihtaa tai jotain -.- Ärsyttää hirmuisesti vieläkin, vaikka tutustuinkin riparilla hurjan moneen ihanaan ihmiseen. Kiva istuu jossain rukoushetkessä ja tuijottaa vaan kelloa ja miettiä, mitä ne nyt just soittaa Kaisanniemessä :D Mut ens keikalle sit ehdottomasti. Onneks se tulee luultavasti jo ens vuonna (ja epäonneks vasta silloin n__n)... On myöa ah-niin-ironista, kun meidän riparin ja aikaisemmin kesällä olleen leirin yhteisellä jatkoriparilla huonekaverikseni osui ihminen, joka oli aivan samasta syystä missannut Green Dayn keikan :DD

Maailmanloppu on lähellä, sillä mä en voi enää uusia Black Holes & Revelationsia, koska se on ollut mulla kirjastossa jo puol vuotta lainassa :D Lol. Pitäis ostaa se ja Hullabaloo Soundtrack. Muse vie mut vararikkoon tätä menoa, mutta minkäs teet :D Kaikki muut levyt mulla onkin, H.A.A.R.P.ia myöten. Se on muuten ehkä joku paras livedvd minkä oon ikinä nähnyt - eikä vaan siksi, että itse keikka oli niin eeppinen ja paras ja niin pois päin, mikä lienee itsestäänselvyys, mutta se on myös tosi hyvin kuvattu jne :S Tykkään.

Muse on kyllä tajunnanräjäyttäjä <33 Oikeasti, miksen mä ole vieläkään törmännyt yhteenkään toiseen bändiin, joka olisi niin lähellä täydellisyyttä? (Edes Muse ei ole täydellinen... koska ne teki Neutron Star Collisionin ;_______; mut muuten mä voisin just nyt sanomaan sitä täydelliseksi, koska kuuntelen Crying Shamea parhaillaan n__n)

//Hyvä minä, koko viesti aiheen vierestä :D
Gilraen -> Iiri

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Helmikuu 25, 2011, 17:07:32 »
Ah, ja minä täällä taas. :D Toivottavasti ei ole kiellettyä kirjoittaa uutta viestiä näin nopeast edellisen jälkeen?

Ja täällä istuu koneen ääressä eräs hyvin onnellinen kaikkien muselevyjen omistaja! Sain HAARPin! Oltiin just Tallinnassa kaks yötä ja Kaubamajasta tarttui mukaan, 19.94 euroa tai jotain. Olen ylpeä itsestäni ;____;

Voisin kohta muuten perustaa tuonne fanitaidepuolelle oman Muse - fanitaidetopan, olen sen verran fanitöitä tehnyt ja koen itseni ihan hyväksi siinä puuhassa. Nimim. Kuvataidekoulussa kahdeksatta vuotta. :D

Poissa Solores

• Vuotislainen
« Vastaus #86 : Helmikuu 26, 2011, 17:16:52 »
Ja tätä paikkaahan en voi mitenkään sivuuttaa! Tulenpa siis myös kirjoittamaan tänne :D

Eli siis Muse :) Vuodesta 2009 asti ollut eniten kuunnelluin bändi mulla. Joskus sen vuoden kesän lopulla aloin miettiä jotakin uutta bändiä jota vois alkaa kuuntelemaan ja Musehan sitten jostakin loppujen lopuks tuli mieleen. Ekana apuna oli YouTube, sitten kirjasto ja lopulta niitä levyjä tuli sitten osteltua toinen toisensa jälkeen. Ajoitus bändin löytämisellehän oli mitä loistavin, kun The Resistance oli vasta tulossa ja ennen sen julkaisua ehdin jo hyvin tutustua suunnilleen koko bändin aikaisempaan tuotantoon ja tehdä samalla itsestäni hullun fanin :D

Ja bändin musiikkihan kolahti muhun aivan lujaa! Mikään kappaleista ei kuulosta samanlaiselta ja jokainen levy on aivan omanlaisensa kuuntelukokemus. Toisin sanoen Muse on onnistunut pitämään musiikkinsa mielenkiintoisena ja siitä onnistuu löytämään koko ajan jotain uutta. Tällaista kokemusta en ole saanut näin hyvin koskaan ennen minkään muun bändin kohdalla. Suosikkikappaletta en pysty sanomaan, mutta jos suosikkialbumista puhutaan niin luultavasti Absolution. Joka tapauksessa pidän jokaisesta albumista omalla tavallaan ja kirkasta voittajaa niistä on vaikea ainakin mun valita :)

Loistavan musiikin lisäksi Musehan on myös aivan mahtava livenä! Tän viime kiertueen aikana bändi tuli nähtyä kolme kertaa. Eka keikkakokemus oli vuoden 2009 Hartwallin keikka, sitten tuli viime kesän Kaisaniemen keikka (eturivissä! ;D), ja lopulta kruununa päälle viime syyskuun Wembley Stadionin keikka Lontoossa! Erityisesti viimeisin oli todella ikimuistoinen mahtavan keikkatunnelmansa puolesta!

Musen löytäminen palautti mulla myös tavallaan uskon tähän nykypäivän musiikkiin, ja sen ansiosta oma musiikkimakukin on ihan yleisesti laajentunut tässä viimeisen vuoden aikana :)

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
« Vastaus #87 : Joulukuu 17, 2011, 19:31:06 »
Onko täällä muita jotka odottavat tulevaa levyä kuin kuuta nousevaa? Musehan on ollut studiossa nyt muistaakseni lokakuusta asti ja levyä on ennusteltu tuohon ensi vuoden marraskuulle. Haastatteluissa ainakin Chris on sanonut moneen kertaan, että uusi levy tulee olemaan jotain täysin uudenlaista, ehkä vähän enemmän jalat maassa -meininkiä The Resistanceen huipentuneen kymmenen vuoden aikana kaiken aikaa eeppisempään suuntaan edenneen tuotannon jälkeen. "[The band] feel like we are drawing a line under a certain period of what we've done in our career. It feels like it's time to move on and do something radically different." (Chris NMEn haastattelussa).

Excuse me while I fangirl, mutta tätä on kuulkaas odotettu. Eniten kutkuttaa se tosiasia, että tulevan levyn jälkeen seuraa väistämättä myös kiertue ja sitten ne tulee Suomeen ja minä näen ne vihdoin livenä. Aamen. Välistä tuntuu, että olen viettänyt viimeiset puolitoista vuotta vain itkemällä kaikkien elämäni aikana missaamien Musen keikkojen perään. Nyt kun missasin vielä koko OoS:n, siis koko helvetin Origin of Symmetryn joka ei olekaan kuin rakkain levy minulle ikinä Reading/Leedsissä livenä, ei tässä voi enää kuin itkeä. :D

Mut joo, muita odottelijoita?
Gilraen -> Iiri

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #88 : Joulukuu 17, 2011, 22:33:37 »
Mut joo, muita odottelijoita?

Oi oi oi oi minä minä minä! Minä odotan, minä sitten niin odotan. Enkä jaksa odottaa. Kaikki, pienimmätkin tiedot ja uutiset saavat minut todella innostuneeksi. Totta kai seuraan kiivaasti kaikkia mahdollisia lähteitä, joissa vähänkin kerrotaan Musen tulevasta levystä. Facebookissa liian monia "I am a Muser" -sivuja. Tumblrissa jokaiseen pikkuriikkisempäänkin tietoon törmää väistämättä. Mutta se on vaan kiva se.

Tuo mitä Chris sanoi NME:n haastattelussa kuulostaa jännittävältä. Ja hyvin lupaavalta. Toisaalta on, ainakin minun mielestäni hyvä, että bändi muuttaa hieman suuntaansa, ja tekee jotain mitä ei ennen ole tehnyt. On spekuloitu pientä paluuta OoS:n ja Absolutionin aikohin, tai ainakin toivottu. En tiedä. Mutta kovasti toivon, että tulen pitämään uudesta levystä :) Muuten siellä Musen äänitysstudioiden ulkopuolella on nähty (oliko se Lontoon?) sinfoniaorkesterin rekka, jos joten oikein luulemme niin... !!!
About stars, girl

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
« Vastaus #89 : Joulukuu 18, 2011, 18:40:42 »
No saakeli nyt se istunto meni vanhenemaan ja koko kaunis viestini katosi Vuotiksen uumeniin pakkoko oli argh ja juuri kun olisin esikatsellut sen ja lähettänyt -.- Ugh.

Awws joku toinenkin <3 Miss Zora, törmäsin kanssa Tumblrissa tohon London Symphony Orchestra -juttuun ja kyllä mä pienen voitontanssin sen kunniaksi tempaisin :D Mut vähän varauksella mä siihen suhtaudun, Tumblr on kuitenkin aina Tumblr ja niin ihanarakasmahtava kuin se onkin on siellä niin paljon perättömiä juttuja liikkeellä että en menisi vielä mitään tyyliin Exo nelosta ennustamaan uudelle levylle. Ja mun mielestä toi OoS ja Abso -tyyliin palaaminen on vain fanien puhetta, kun taas itse bändi on puhunut pikemminkin päinvastaista? Tai siis jotain uutta sen sijaan että kierrättäisivät jotain vanhaa. Hyvin ristiriitaisia kyllä, milloin raskaampaa ja milloin kevyempää ja milloin elektronisempaa ja milloin The Strokesmaisempaa ja mitä vielä. Tai Mattia siteeratakseni "Ok, will start on christian gangsta rap jazz odyssey, some ambient rebellious dubstep and face melting metal flamenco cowboy psychedelia." Musta alkaa kohta tuntua et se levy tulee oikeasti olemaan jotain tuon tyylistä. Tai ehkei sittenkään :D Siitä mä oon kuitenkin aikas varma että jotain upeaa se tulee olemaan.

Vaikka onhan siltä levyltä jotain jo kuultukin. Nimittäin tämä. Jotkut pitävät vähän liikaa fanien trollaamisesta <3

asd nyt vaan äkkiä se levy minä en jaksa enää tätä odottamista!! asiapitoinen viesti taas vaihteeksi lol
Gilraen -> Iiri

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #90 : Joulukuu 18, 2011, 22:46:41 »
^^En minä tarkalleen muista, mitä kaikesta on sanottu, varsinkaan siitä, mitä levystä on sanottu. Ei sillä toisaalta ole väliä, tärkeintä on se mitä bändi itse ajattelee ja tekee, kunhan itse ovat tyytyväisiä levyyn. Mutta siitä kokonaan eri suunnan ottamisesta on kyllä puhetta ollut. Blah, ehkä kuuntelen liikaa muiden fanien puheita ja spekulointia enkä enää osaa erottaa mikä on totta ja mikä ei. Kunhan levyllä on Mattin kaunista laulua, Domin uskomatonta rummuttelua, ja Chrisin jylisevää bassoa kaikki tulee olemaan hyvin :) Minulle kelpaa melkein mikä tahansa (paitsi... anteeksi nyt vain, ei mielellään Exogenesis 4 tai mitään liikaa sinnepäin, minä vain en ole sinfoniaihmisiä).
Tai Mattia siteeratakseni "Ok, will start on christian gangsta rap jazz odyssey, some ambient rebellious dubstep and face melting metal flamenco cowboy psychedelia."
Siis mähän niin toivon että siitä levystä tulee tuollainen.

Vaikka onhan siltä levyltä jotain jo kuultukin. Nimittäin tämä. Jotkut pitävät vähän liikaa fanien trollaamisesta <3
Tuo videoklippi oli todella todella todella ilkeä teko! Mä en tiennyt, olisiko mun pitänyt itkeä vai nauraa vai heittää tietokone seinään.

Tom Kirk on pahin trollaaja ikinä
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2011, 23:03:16 kirjoittanut Miss Zora »
About stars, girl

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Joulukuu 23, 2011, 14:45:18 »
Lainaus käyttäjältä: Miss Zora
Minulle kelpaa melkein mikä tahansa (paitsi... anteeksi nyt vain, ei mielellään Exogenesis 4 tai mitään liikaa sinnepäin, minä vain en ole sinfoniaihmisiä).
There's already Exogenesis pt.4 8)

Ääääh kun jossain Kerrang!issa piti olla kanssa juttua siitä levystä. Toi Mattin kommentti koko levystä oli niin hilarious et hihhihii eikai sitä levyä voi muuta kun odottaa. Ja noita huhujakin on lennelly vähän joka suuntaan, typerin mihin olen törmännyt, oli uutinen, jossa kerrottiin kuinka Kate Hudson yrittää sekaantua uuteen albumiin. Mutta sekin oli joku juorusivusto, joten en ottaisi mitenkään übertosissani tuota c: Ja mitä kaikkea, Bingille omistettu levy, missä on tuutulauluja ja mitähän vielä...
Yritän uskoa, että Muse ei osaa tehdä mitään väärinNeutronshitcollisionkröhm, joten uusi levy tulee olemaan mahtava.

Tosta videosta vielä, että miten Dom näyttää noin vanhalta ja kun videon lähettäjän nimi oli nowheretom11 niin damn Tom I love you! *fangirl*
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #92 : Joulukuu 24, 2011, 13:29:06 »
Eikös niitä ole vaan kolme^    Vai missasinko mä jotain? ö.ö
  Muse vois tehdä covereita vaikka Green daylta, haluan kuulla Bascet Casen Musen vetämänä, tai  21 Guns.. O.O Kuolaan niin että kaikki hukkuvat.
  Tiedäkseni Muse ei ole tehnyt covereita mistään, vai onko?
Haluan. Mun Musefanittaminen on vähän laskenut, kun olen kuunnellut ne samat biisit uudelleen ja uudelleen, Plug in Baby, Starlight, Bliss, SMBH, New Born, Undisclosed Desires, I belong to you..
I belong to you oli vähän aikaa sitten pianoläksynäni, ja sitä soitettiin pettajan kanssa nelikätisesti. Full epicness, my dear aMused's.
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
« Vastaus #93 : Joulukuu 25, 2011, 16:07:44 »
Levyllä niitä on vaan 3 joo, mutta 4. Salvation on Musen tekemä vitsi. Öäh muistelisin, että 4. pilailee Radioheadin Creepin kustannuksella, kun Musea on niin paljon kritisoitu siitä, että ne matkivat Radioheadia ja Matt Radioheadin laulajan (ööh nimi oli ööh Thom Yorke?) laulutyyliä. Jee löysin linkinkin (http://www.musewiki.org/April_Fools_2010_Prank)

Musen Feeling Good on cover Nina Simonen alkuperäisestä mikä löytyy Origin of Symmetrylta, mikä onse tunnetuin . Please, Please, Please Let Me Get What I Want by The Smiths, House of the Rising Sun by The Animals (kai), Can't Take My Eyes Off You (alkuperäisesittäjä Frankie Valli?).
+ kasa covereita, mitä ne on esittänyt vain livenä.
Ja ettei tää viesti pääsisi yhtään vähemmän epäselväksi, niin kirjottelen kaikkea randomia vielä :D
Oi mäkin haluan soittaa noita biisejä! x3 The Resistance-nuottikirjan löysin, mutta soittelin viimeksi kaaaaauan sitten, niin enhän mä enää mitään osaa :D Ja toi on kyllä tuttu tunne kun on kuunnellut niitä samoja biisejä melkosen kauan, mutta kannattaa tutustua myös lyriikoihin ja noihin covereihin. Oon jotenkin innostunut aina vaan uudestaan ja uudestaan biiseistä, kun oon tutkinut sanoja ja tajunnut et heitäähänonsuperhyväjejjejjee! Suosittelen myös B-sideja... Eternally Missed... *drool*
and well yeah, imma crazy Muser 8D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2011, 16:22:26 kirjoittanut Nimue »

Poissa Liina

• Kaihomieli
  • Aurori
  • *
« Vastaus #94 : Tammikuu 07, 2012, 21:18:05 »
Välistä tuntuu, että olen viettänyt viimeiset puolitoista vuotta vain itkemällä kaikkien elämäni aikana missaamien Musen keikkojen perään. Nyt kun missasin vielä koko OoS:n, siis koko helvetin Origin of Symmetryn joka ei olekaan kuin rakkain levy minulle ikinä Reading/Leedsissä livenä, ei tässä voi enää kuin itkeä. :D

Sanotaanko näin että yksi elämäni eeppisimmistä kokemuksista. Readingin yö, Origin of Symmetry, täydellinen Muse. What's he builgind introna, sama mikä Hullabaloon alussa, oranssi verho ja oos-haarukat, kaikki se eeppisyys ja ne mielettömät taustat, älyttömästi ihmisiä ja tungosta mutta maailman paras pändi ja maailman paras levy, ei sitä voi käsittää. Megalomanian pyrotekniikka, oossin jälkeinen hittiputki mutta voi ei miten ihmiset olivat mukana! Lopun Knights of Cydonian mielettömyys ja ilotulitukset. Ja se, kun Micro Cutsin aikana en voinut muuta kuin olla silmät kii ja olla. Kun en ikinä ikinä olisi voinut käsittää, että Muse soittaa sen enää livenä, ja vielä niin, että olen siellä kuuntelemassa.

Ei mulla muuta. Uusi levy vähän pelottaa, Musesta on tullut Ressun myötä niin iso ja tunnettu pändi, Matista paparatsejen saalista ja jotenkin vähän sellanen olo että noh mitäs mitäs mutta henk koht toivon, että rokimpi linja pysyisi, vaikka sellasta nuoruuden angstia mitä ekoilla levyillä on ihan turha saavuttaa. Niin ne ihmiset aikuistuu.
Soittaako lehmus, laulaako satakieli?

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
« Vastaus #95 : Kesäkuu 06, 2012, 17:01:48 »
http://www.youtube.com/watch?v=IqFZGnfMLMw&feature=g-all-u

Yritän juuri ymmärtää mitä justiinsa kuulin. Mitä hittoa.
Todellakin tuon videon jälkeen odotan uutta albumia. Ei hemmetti. *panikointi* :D:D The 2nd Law.
*sanaton*
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2012, 17:23:09 kirjoittanut Nimue »

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
« Vastaus #96 : Kesäkuu 06, 2012, 17:12:32 »
Muse <3 Rakastan. Matthew Bellamyn ääni on niin sitä jotain, ja ne lyriikat. Päähän on jäänyt tämmösiä:

Don't waste your time or time will waste you, Knights of Cydonia

It's time the fat cat's had a heart attack, Uprising

'Cause I want it now I want it now Give me your heart and your soul I'm not breaking down, I'm breaking out, Last chance to lose control , Hysteria

Nomut en haluu tehdä tästä kommentista pelkkää Musen lyriikkaa, joten koitanpas keksiä vielä jotain järkevää.

Blissin musiikkivideossa mä oon rakastunu Matthew'n hiuksiin! Ahhh. Ihanat <3

Okei ei musta saa järkevää irti. . :D
You put your arms around me and I'm home.

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
« Vastaus #97 : Kesäkuu 07, 2012, 21:17:05 »
Vuorokauden sisään ensin uuden The 2nd Law -nimeä kantavan levyn traileri ja sitten kiertueaikataulut! Kahden ja puolen epätoivoinen odottaminen taitaa minun osaltani vihdoin olla ohi, jos nyt vain saan jonkun sinne seuraksi (ikään kuin nyt jättäisin menemättä vaikkei kukaan lähtiskään lol).

Muse esiintyy Hartwall Areenalla 10. joulukuuta tänä vuonna ja liput tulevat ilmeisesti myyntiin jo ensi viikolla.

(Nimi The 2nd Law muuten viittaa termodynamiikan toiseen lakiin.... joka on tuon trailerin jälkeen iskostunut päähäni taatusti koko loppuelämäksi. Suljetun systeemin entropia ja niin edelleen.)

Muita hyperventiloimassa täällä?
Gilraen -> Iiri

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #98 : Kesäkuu 07, 2012, 21:28:19 »
^Minä ilmoittaudun hyperventiloijaksi tuon Hartwall Areenan osilta! Haluan todellakin nähdä Musen livenä, vaikka ei aivan all-time-favouritteihini pääsekään. Kuitenkin tykkäilen heidän musiikistaan ja kappaleistaan paljon. Ja tietenkin mainittakoon Matthewn ääni, joka on puhdasta rakkautta <3

E// ...masennuinko edes kun huomasin, että keikkahan onkin joulukuussa. :( Olen taatustivarmasti töissä silloin, eikä vapaapäiviä tiedossa. Eieieiei. :(
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Kesäkuu 07, 2012, 23:28:32 »
Lainaus käyttäjältä: Gilraen
Muse esiintyy Hartwall Areenalla 10. joulukuuta tänä vuonna ja liput tulevat ilmeisesti myyntiin jo ensi viikolla. Muita hyperventiloimassa täällä?

Minä! Hyperventiloimiseni ja fanihössötykseni alkoi varsinkin silloin, kun tajusin minulla olevan jopa rahaa lippuun! Nyt en millään malttaisi odottaa joulukuuta. Olisiko muita tulossa alustavasti Hartwall Areenalle tuolloin?

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #100 : Kesäkuu 08, 2012, 08:42:48 »
Minäminäminä. Ja lauma muita ystäviäni ^.^ Toivon vain, ettei mitään vakavempaa tapahdu, mikä estäisi menemästä keikalle. Ennen sitä Kaisaniemen keikkaa oleva keikka oli sellainen jonne en sitten loppujen lopuksi päässytkään, kun sille päivälle tuli paljon Musea tärkeämpää mikä aiheutti lähes tulkoon itkupotkuraivarit, kun olin odottanut tuota keikkaa ihan malttamattomana. Onneksi sitten ilmoitettiin sitten seuraavan kesän Kaisaniemen keikasta. Sinne vannoin meneväni vaikka sairaalasängyssä jos niiksen tulee. Sairaalasängyssä ei tarvinnut mennä ja Kaisaniemessä pidettiin piknikkiä ystävieni kanssa ennen kuin edes mentiin aitojen toiselle puolelle.

Mut joo, joulukuuta odotellessa. Jos tällä kertaa vähän paremmissa olosuhteissakin. Auringonpaisteen ei pitäisi haitata näkyvyyttä tällä kertaa.. x'D

Poissa Jane Eyre

• Vuotislainen
« Vastaus #101 : Kesäkuu 08, 2012, 10:53:39 »
Jeejeejeejee! Viimeks en päässy Musen keikalle, ku ei ollu rahaa, mut nyt ei toivottavast olis sitä ongelmaa. Ainoo ongelma on et kenen kaa lähtisin. Mun yks sisko lähtis varmaan muuten mielellään, mut saattais tulla muistoja mieleen, jotka sinäänsä on mukavia, mutta aiheuttaa erittäin oletettavasti itkukohtauksen...
Toinenki sisko saattais lähteä mukaan, mutta saas nähä. Ja kolmaski sisko saattais lähteä ehkä. Mut ei mun kanssa varmaan kovin mielellään kahestaan.
Kysyin jo yhelt kaverilt, mut se ei viel  vastannu, toivottavast se pääsis, niini oisin onnellinen, ettei tarvii turvautuu siskoihin.

Mutta innoissani odotan tätä keikkaa! :))

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
« Vastaus #102 : Kesäkuu 08, 2012, 13:25:35 »
hihhih millaisen kohtauksen sain eilen töissä, kun kaveri soitti että Muse tulee joulukuussa Suomeen... :D Niillä on myös ne 2 keikkaa Ruotsissa ja yksi Virossa, että periaatteessa voisin lähteä sinnekin päin keikalle. Harmi, että liput ovat melkosen kalliit :/
mutta asdfghjk pakko päästä. *_*

//Permanto kutsuu!!!! kyllä kannatti raiskatapahoinpidellä F5- ja "Tilaa liput"-nappulaa puol yheksästä asti 8D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2012, 22:38:28 kirjoittanut Nimue »

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #103 : Kesäkuu 13, 2012, 19:36:19 »
Jos vaan liput saadaan niin minä olen tulossa, yhdessä äitini kanssa, joka on melkein fanaattisempi Musen fani kuin minä :D Sain tietää keikasta viime viikolla, kun olin rippileirillä. Äiti lähetti tekstiviestin kesken opparin, ja minä melkein pyörryin. Hyvä kun en alkanut hyperventiloimaan ja hyppimään ylösalas luokassa, piti säästellä neljä päivää, ja vasta kotona kehtasi hehkuttaa.

Miksi minusta tuntuu, että odotan paljon enemmän keikkaa kun uutta albumia? Traileri vaikutti kuitenkin hyvältä, ja se niin kutsuttu dubstep-osa kuulosti... mielenkiintoiselta. Jännittävältä. Mutta yhtä kaikki hyvin Musemaiselta. Odotan levyä kuitenkin erittäin paljon, ja mielenkiinnolla. Minusta kenelläkään ei ole syytä huoleen (jotkut ovat kauhistelleen juuri tuota dubstep-juttua), sillä traileri on traileri, ei koko levy.
Mitäköhän taas oikein selitin o_O
About stars, girl

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #104 : Elokuu 18, 2012, 15:17:21 »
Muse on muodostunut tämän vuoden aikana yhdeksi lempibändeistäni. Tokihan olen kuunnellut Musea jo kauemmin, mutta en ollut syventynyt heidän musiikkiinsa kunnolla. Tiesin vaan muutaman biisin ja niitä kuuntelin usein. Knights of Cydonia on muistaakseni ensimmäinen biisi jonka kuulin Muselta, joskus Voicen vuoden top 100 listalta.

Nyt sitten tänä vuonna päätin ostaa kaikki Musen levyt, kun näin niitä Tuurin kyläkaupassa vain 9e/kpl. Ihastuin suuremmin kuin ikinä mihinkään cd-levyihin mitä olen kuunnellut. Melkein jokaikinen biisi hipoo täydellisyyttä. Niitä kuunnellessa hyppään melkein ihan toiseen maailmaan. Matthewin ääni on niin loistava, en tiedä toista yhtä hyvää! Vaikea sanoa parhaita biisejä... Mainitsen silti muutaman mahtavuuden: The Small Print, Citizen Erased, Map of the Problematique, New Born, Space Dementia, Stockholm Syndrome, Muscle Museum, Exo-Politics, Unnatural Selection, MK Ultra... Harva "nykyajan" bändi osaa enää tehdä musiikkia, Muse taitaa olla ainoa bändi jota kuuntelen joka ei ole 80-luvulta. :D

Niin se keikka. En omista sinne lippua, mikä on lievästi sanottuna perseestä. En ole elämässäni ollut yhdelläkään kunnon keikalla, nyt olisi pakko päästä niin enkö kerrankin voisi päästä? Hankin sen lipun vielä jostain, vaikkapa sitten huuto.netistä jollen parempaa paikkaa keksi. D:

Uutta levyä odottelen jo innolla, tilasinkin sen jo ennakkoon. Trailerin perusteella vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta... Survival ei ole sinänsä kovin erikoinen biisi, mutta kuunneltava. Ylihuomenna julkaistaan Madness, sitä odotellessa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2012, 15:21:13 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #105 : Elokuu 20, 2012, 19:35:32 »
Mulla on ollut pitkään se ongelma ettei mulla vaan ole bändejä joista pitäisin, ja on pakko olla samaa mieltä tuon Candilyn kanssa, ei nykyajan bändit vaan TEE hyvää musiikkia enää! Ainut hyvä biisi mikä nyt on tullut on tuo We Are Young.
   Musen levyjä yritin etsiä itsekin tuurista kun pari viikkoa sitten olin siellä, mutta en löytänyt..

Eikä ees ota päähän, missasin ne liput kun vanhemmat oli vaan että "no katotaan ny". Sisso.
//>> Survival oli aivan mahtava, ehkä vähän kliseinen mutta tosi hyvä kipale, uusi levy pitäis ostaa joskus.. :P Musta taas nuo kitarasoolot olivat ihan pohjavetoja, ei niistä oikein ollut mihinkään ja introkin oli vähän pitkähkö. Kasattiin tunnelmaa liian kauan ei-mihinkään.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2012, 10:34:54 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
« Vastaus #106 : Elokuu 24, 2012, 19:21:55 »
Mitäs täällä tuumataan näistä uusista biiseistä? Olympiabiisi Survival, internetiä järkyttänyt dubstep-viritelmä Unsustainable, jonka käsittääkseni sai jos ennakkotilasi jotain (ja jonka alku olikin jo sillä trailerilla) ja nyt sitten Madness, ensimmäinen varsinainen sinkku The 2nd Lawilta?

Survival oli itselleni kyllä pettymys. Se kuulostaa siltä kuin Muse parodioisi itseään ja on mulle aika tuskaista kuunneltavaa. (Kitarasoolot on kyllä kivoja, heh.) Olympiatunnariksi sopi kyllä musta hyvin ja kunnialla vetivät päättäjäisjuhlissakin ja kaikkea. (Tosin ne taustatanssijajutut naurattaa vieläkin.) Unsustainable sitten korvasi mulle sen pettymyksen täysin. Se on niin kaheli. Hans Zimmer -meininkiä ja jotain dubstepin kaltaista ja termodynamiikan lakeja. Olin jo trailerista aivan innoissani ja toi koko biisi on vielä parempi. (Ja se pari sekuntia mitä siinä on Mattin ääntä. Kylmät väreet menee vieläkin joka kerta kun kuuntelee.)

Ja sit tää uusin, Madness, joka ei ole vielä kovinkaan montaa päivää ollut ulkona. Musta se on upea. Se on tosi erikoinen ollakseen Musen biisi saati sitten eka sinkku, se on kuitenkin aika minimalistinen (siis wtf, Museko tekis jotain minimalistista) ja pehmeä ja alkaa tosi hitaasti. Mut siinä kolmen ja puolen minuutin jälkeen se on niin puhdasta kauneutta ettei mitään rajaa.

Ja olen menossa keikalle joulukuussa, yksin, hui. Lippu on yläkatsomoon. Oon vähän turhankin innoissani. :D kun onhan siihen vielä vaikka kuinka pitkä aika. Mut oon odottanut tätä niin kauan, että nyt ei voi muuta kuin intoilla. Paitti pelottaa jo nyt ajatus siitä, et pitää mennä ypöyksin Helsingissä kun en oo koskaan siellä pyöriny julkisilla paitti pienenä tai jonkun toisen kanssa. Iik.
Gilraen -> Iiri

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Elokuu 24, 2012, 22:53:14 »
Mitäs täällä tuumataan näistä uusista biiseistä? Olympiabiisi Survival, internetiä järkyttänyt dubstep-viritelmä Unsustainable, jonka käsittääkseni sai jos ennakkotilasi jotain (ja jonka alku olikin jo sillä trailerilla) ja nyt sitten Madness, ensimmäinen varsinainen sinkku The 2nd Lawilta?

Kaikki ovat omalla tavallaan hienoja! Survivalissa on ihanaa kitaransoittoa, sanoitukset nyt on vähän mitä on, mutta silti pidän paljon siitä. Varsinkin sen jälkeen, kun näin sen esityksen sieltä olympialaisten päättäjäisistä. Itse asiassa kuuntelen Survivalia juuri nyt ja laulelen ihan fiiliksissä "yes I'm gonna wiiiiiiin!" :D
Unsustainable on epic. Ennen olen sanonut aina, että dubstep on korvien raiskausta, mutta ei se taidakaan olla. Muse osaa tehdä siitäkin mahtavaa.
Madness kuulosti ensimmäisellä kerralla erittäin kummalliselta, toisella kerralla jo ihanalta. Rakastan sen loppua, juuri siitä kolmesta minuutista eteenpäin. Se on kaunista laulantaa se, meni kylmiä väreitä. En tajua, miksi niin monet haukkuu sitä ihan surkeaksi?

Mua ahdistaa se ihan oikeasti etten omista lippua keikalle. Voisin jopa maksaa siitä lipusta ylihintaa, huuto.netissä varmasti joutuisikin maksamaan. Olen vaan ns maalaisjuntti joka ei ole käynyt kuin pari kertaa elämässään Helsingissä, eikä mulla ole hajuakaan missä on Hartwall Areena :D Enkä tunne ketään joka edes haluaisi tulla sinne mun kanssa. No jaa, pakko jotain keksiä!!
What were we built for?

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #108 : Elokuu 25, 2012, 00:55:01 »
Minä oikeastaan pidän kaikista tähän mennessä julkaistuista kappaleista. Ne eivät ehkä ole sitä, mitä eniten odotin, eivätkä perinteistä Musea, ehei, mutta Candilya lainaten, omalla tavallaan hienoja kappaleita. Kappaleet kuulostavat jännittävällä tavalla erilaisilta, ja siksi odotankin, miltä The 2nd Law kokonaisuutena kuulostaa.

Eniten uusista kappaleista on tullut kuunneltua Survivalia, ja se taitaa olla sanotaanko vaikka, no, suosikkini. Kappaleen sanoitukset eivät ole kovin... erikoiset, mutta niistä tulee hyvälle tuulelle, ja se on mahtava tsemppibiisi, jos ei ajattele Olympialaisia lyriikoiden inspiraationa. Kappale on sopivan mahtipontinen Muselle, vaikka ensimmäisillä kuuntelukerroilla mielessä käväisi, että menivätköhän he vähän liian pitkälle... voiko Muse olla liian mahtipontinen? Mattin kitarointi on mahtavaa (ah se soolo <3), ja se falsettikin... Tämä on Musea. Olympialaisten päättäjäisten esiintyminenkin oli hieno, harmitti vain, kun kappaletta oli lyhennetty niin paljon.

Sitten on myös kirottu Unsustainable. Olin melkein jopa järkyttynyt, kun kuulin ensimmäistä kertaa siitä pätkän The 2nd Law:n trailerissa kesäkuussa, mutta kun koko kappale julkaistiin... olen sitä mieltä, että Unsustainable on loistava. Se on hyvin jännittävä kappale, kuinka moni bändi yhdistää klassista musiikkia dubstepiin? Se on mielenkiintoinen kappale, koska siinä ei ole lainkaan laulua, vain Mattin... hyräilyä? Idk, mitä se on. Kaunista se on.
(Ja se pari sekuntia mitä siinä on Mattin ääntä. Kylmät väreet menee vieläkin joka kerta kun kuuntelee.)

Maanantaina julkaistiin ensimmäinen, virallinen sinkku Madness. Voin myöntää, että kun kuulin sen, inhosin sitä. Ajattelin että kappale oli lälly rakkauslaulu, eikä se kuulostanut lainkaan Muselta. Olen kuitenkin enemmän kuunneltuani alkanut pitämään siitä, ja oikein kovastikin. Sanat ovat aivan ihanat, varsinkin kun ajattelee, miten Kate on ollut niissä inspiraationa. Minulle tulee jatkuvasti muutamista kappaleen kohdista mieleen Queen (se yksi "Madness", ja se kitarasoolo!), mutta Museahan se toki on, ja minusta on hyvä, että he ovat kuitenkin muuttuneet viime levystä. Madness ei ehkä ole Musen paras kappale, niin kuin Coldplayn Chris Martin, ja Keane sanovat, mutta se on kuitenkin saanut paljon, paljon turhaa kritiikkiä puoleensa (kyllä, luen NME:n nettisivuja). Suurin osa kritiikistä on aiheetonta. Madness on ihana.

Ja kun vielä selittämisen makuun pääsin, niin kerronpa minäkin, että keikalle olen tulossa! Menen yhdessä äitin kanssa, joka rakastaa Musea melkein yhtä paljon kuin minä. Meillä on tosi hyvät paikat alakatsomosta, keskeltä. Ihan innoissani odotan keikkaa (tuntuu että melkein enemmän sitä kuin The 2nd Law:ta), mutta siihen on vielä pari kuukautta aikaa valmistautua :D

Ääääää mitä mä selitin anteeksi
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2012, 19:01:34 kirjoittanut Miss Zora »
About stars, girl

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Elokuu 25, 2012, 15:51:14 »
Hii tilasin äsken The 2nd Lawin :3
Musta Muse on julkaissut yllättävän paljon biisejä nyt, sitä Madnessin videota vielä odotellessa... Näin jotain kuvia ja videota SWAT-tyypeistä ja kunnon mellakasta ja odotan kyllä innolla miten meinaavat sulauttaa yhteen perus rakkausbiisin ja mielenosotusvideon xD

Mutta niistä itse biiseistä. Tykkään Survivalista, vaikka lyriikat olivat pienoinen pettymys. Mutta toisaalta musta ne lyyrikoiden puutteet korvaa Mattin falsetti<3 oi oi. Loppu on niin täydellinen, headbanging<3
Unsustainable on niin hullu, ettei siitä voi olla tykkäämättä :D Mielestäni koko se dubstep-Skrillex-hässäkkä on niin suurennettu, koska _Muse soittaa dubstep-kohdat oikeilla soittimilla_ (vaikka toki haluaisin nähä Domin dj:nä tietokoneen takana 8D). Matt on leikinnyt jo muutaman vuoden kitaroidensa Kaoss Padeilla niin että... :D Ää mikähän se pointti nyt oli apua.
Ja sitten vielä Madness. Kyllä se ensin kuulosti oudolta. Is this real looooove saa mun maksan aina rutistumaan kasaan, mutta I need your looooooooooove itkettää mua lähes jokainen kerta. Kanssaolijat bussissa saavat aina nauttia spontaaneista itkukohtauksistani :D Sitä paitsi Madness muistuttaa Leijonakuninkaan Circle Of Lifea :D

Kaikista eniten T2L:n julkaistuista biiseistä rakastan sitä, että ne ovat niin erilaisia ja Matt vaihtaa laulutapaansa aina biisin mukaan. Survivalissa vähän liian mahtipontinen, Madnessissa taas pehmeä ja lempeä ja aaah.<3
Tulisivat nyt vaan levy ja keikkakin... saa nähdä mitä miehet ovat keksineet tämän albumin kiertueelle :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2012, 00:44:00 kirjoittanut Nimue »

Poissa Jane Eyre

• Vuotislainen
« Vastaus #110 : Elokuu 27, 2012, 18:08:46 »
Kesällä Englannissa käydessäni tulin muuten ostaneeksi kaksi Musen levyä, Hulaballoon ja Origin of Symmetryn. Kyllä on tullut kuunneltua :)

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Syyskuu 27, 2012, 18:34:40 »
Onko kaikki muut kuin minä jo kuunnelleet koko The 2nd Lawin? :D En aio kuunnella mitään niistä biiseistä, ennen kuin saan levyn käteeni. Olen siis kuullut vain julkaistut singlet. Saa nähdä, koska se tulee, koska cdon.com ei ole mikään kovin nopea sivusto lähettämään tilauksia...

Sain tänään lipun, alakatsomoon! Kiitän vaan sitä, että lippuja tuli myyntiin lisää. Paikka ei ole mitenkään loistava, mahdollinen näköestekin on, mutta ei sen väliä! Pääasia on, että pääsen sinne ja kuulen kaunista musiikkia. Ongelmana on vaan edelleen se, ettei mua päästetä sinne yksin. Onhan tässä vielä aikaa ettiä seuraa, mutta yyyh.
What were we built for?

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
« Vastaus #112 : Syyskuu 30, 2012, 01:46:22 »
can't handle all these feelings

Kun viikon alussa alkoi ilmestyä Youtubeen The 2nd Law full album versioita, päätin etten kuuntele mitään ennen kuin itse levy ilmestyy... paitsi että hups oli pakko kuunnella Panic Station ja Supremacy :--D

Mutta viimein se sitten perjantaina saapui ja enkä oikein vieläkään tiedä mitä pitäisi ajatella. Oon kyllä täydellisen samaa mieltä Domin ja Chrisin kanssa, jotka levyä kuvailivat sanoilla"weird" ja "mental". Onhan se sellanen sekametelisoppa ettei mitään rajaa mutta aika mukava sellainen :-D

Rakastan Supremacya. Se on yksi niistä kappaleista, joidn kuluessa alan nauraa hullua psykopaattinaurua... enkä oikeen tiedä miksi 8D Ensinnäkin kun kappaleen nimi on ylivalta niin miten siitä ei voisi olla tykkäämättä. Toinen suosikki on Panic Station, koska sen tahdissa on kiva tanssia ja ööh, Mattin ääni on semi täydellinen. Muutenkin yksi albumin plussista on se, että Mattin ääni kuulostaa ihan jumalaiselta. Verratessa Showbizia ja T2L:ta niin huomaa varsin hyvin, kuinka paljon Mattin ääni on syventynyt (onneksi falsetit sujuvat vielä:D). Animals kuulostaa kivasti Screenagerilta ja Hoodoolta; muutenkin levyä kuunnellessani mulle tosi usein olo, että aiemmat biiit vilahtelevat välillä, mikä on ei ole huono juttu.

Levyn ristiriitaisin biisi tähän mennessä on joko Follow Me tai Explorers. Follow me on kuin Gloria Gaynorin I will survive ja Skrillex olisivat saaneet lapsen xD Sinänsä tuli iloisena yllätyksenä tämä biisi, sillä etukäteen kuvittelin että tässä olisi taas hidas ja hempeä kappale. Noh, ehkä se on vähän hempeä mutta ei onneksi hidas :D Ja todennäköisesti loistava live-biisi.
Explorers tiivistää sen huonon puolen Mattin sanoituksissa nykyään. Tykkään tosi paljon Black Holesin lyriikoista, koska niissä ei oikeastaan suoraan sanota mitään vaan pitää hetki päätellä että mistä biisissä nyt oikeastaan on kyse. Koko T2L-biiit on aika selviä ja kaipailen sitä pähkäilyä ja zetas fill the skies..
Chrisin biiseistä selvästi näkyy se, ettei Matt ole niitä säveltänyt (tai siis tämä käsitys mulla on, että ne on Chrisin säveltämiä) ja vaikka ne onkin ääh ihan ok ja jee niin pidän muista biiseistä enemmän. Kuitenkin eilisen yökuuntelun takia olen alkanut jokseenkin rakastaa varsinkin Liquid Statea. Headbanging. :3 Tai ehkä olen vain liian tottunut Mattin ääneen Muse-levyillä :D

Loppuarvio: a mí me gusta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2012, 20:07:45 kirjoittanut Nimue »

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #113 : Syyskuu 30, 2012, 16:11:11 »
Paljonko tuo levy maksaapi, ja mistä ootte ostanu? Kun mulla ois nyt kolomekymppiä käytettäviin ja pitäs ostaa kympillä tuo Sound of Juoppohullu -äänikirja, ni rahaa jäis kakskymppiä suurinpiirtein, ja pitäs vielä saada vähä rahaa säästöön syyslomaa varten.
Kuulemma siis hyvä levy ois :D
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #114 : Lokakuu 06, 2012, 12:26:57 »
Nyt viikon The 2nd Law:ta kuunneltuani tulen jakamaan ajatukseni tännekin. Minulla oli aluksi hieman ristiriitaiset tunteet levyä kohtaan, mutta kuunneltuani sitä enemmän, monta kertaa peräkkäin, olen oppinut pitämään siitä. Olin julkaisuviikon alussa kuunnellut Iltasanomien nettisivuille ilmaantuneesta The 2nd Law full albumista kuunnellut Supremacyn ja Panic Stationin, joten odotin kyllä lopuiltakin kappaleilta todella paljon.

Kuunneltuani levyn kokonaan ensimmäistä kertaa läpi petyin hieman. Kappaleet kuulostivat popmaisemmilta kuin ennen, ja aika monen kappaleen sanoitukset tuntuivat käsittelevän rakkautta. Ei sinänsä, että se olisi häirinnyt, mutta en koskaan ole oikein perustanut rakkauslyriikoista, ne tuntuvat jäävän toistensa jalkoihin.
Explorers tiivistää sen huonon puolen Mattin sanoituksissa nykyään. Tykkään tosi paljon Black Holesin lyriikoista, koska niissä ei oikeastaan suoraan sanota mitään vaan pitää hetki päätellä että mistä biisissä nyt oikeastaan on kyse. Koko T2L-biiit on aika selviä ja kaipailen sitä pähkäilyä ja zetas fill the skies..

Mutta täytyy kuitenkin ottaa huomioon se, että jäsenet ovat kasvaneet aikuisiksi, ja samalla myös lyriikat ovat kehittyneet erilaiseen suuntaan. Matt taisi jossain haastattelussa mainitakin, että ensimmäistä kertaa hän laulaa suhteestaan, mikä toisaalta on aika hellyyttävää. Madness on varsinkin sellainen rakkauslaulu, että jos yhtään tunteellisemmalla tuulella kappaletta kuuntelee, saattaa ilmoille päästä pieni nyyhkytys :D

Kokonaisuutena levy on kuitenkin todella hyvä, ei nouse suosikkien joukkoon, mutta ei ole täyttä roskaakaan, niin kuin jotkut väittävät. Levyn alkupuoli on huikea. Supremacy on sopivan mahtipontinen, se on ihanan hullu kappale. Se kuulosti melko tavalliselta kappaleelta, kunnes yhtäkkiä Matt kiekaisee kovaa ja korkealta Supremacyyyyyy, ja kappale saa ihan uuden suunnan. Rakastan sitä.
Madness on omassa hienoudessaan loistava, jonka jälkeen alkaa soida Panic Station, ehdoton suosikkini levyltä. Se on yksinkertaisuudelssaan vain niin uskomaton kappale, että melkein naurattaa. Se komppi, rytmi mikälie onkaan, vie vain mukanaan. Mattin ääni kappaleessa on upea, Panic Stationia ei voi olla rakastamatta. Muistan viime talvelta NME:n artikkelin, johon liittyi jotain sellaista kuin "new, horny material"... No, nyt tiedetään mitä sekin tarkoittaa tällä levyllä. Tavalla tai toisella :DD
Follow Me on jännä kappale, se on aika epämusemainen, mutta annan kaiken anteeksi, sillä kappaleen alku on hellyyttävä. Bingin sydämenlyönnit alussa aiheuttavat välillä hienoisen yhyy-kohtauksen. Animalskin on aika jännittävä, rakastan sen lauluosuuksia, varsinkin kertosäkeessä. Loppu on jokseenkin pelottava, mutta sopii kappaleeseen hyvin.
Explorers ja Big Freeze ovat niitä kappaleita, joista pidän, mutten kuitenkaan pidä. Niissä on ihanat sanat. Explorers kuulostaa minun korvaani vähän I Belong To You:lta. Ne ovat kuitenkin vähän liian kevyitä ja popmaisia Muselle, siksi en pidä yhtä paljon kuin muista.

Chrishin kirjoittamat (ja laulamat!) kappaleet ovat samalla ihania, että kamalia. Kun tietää, mistä niissä kerrotaan, alkaa pikkuhiljaa surettaa. Pidän Chrishin äänestä, se on kaunis, vaikka se onkin samalla aika hento. Koska pidän enemmän "rockimmasta" Musesta, Save Me jää vähän taka-alalle, mutta Liquid State kuulostaa hyvältä. Se on pahaenteinen, ja jos lyriikoita katsoo kunnolla, ja ajattelee, tulee melkein paha mieli.

Joo, mahtava selonteko, mutta loppujen lopuksi tykkään kuitenkin albumista kovasti!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2012, 16:29:31 kirjoittanut Miss Zora »
About stars, girl

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
« Vastaus #115 : Lokakuu 07, 2012, 17:27:00 »
Haa, voinpa tännekin tulla purkamaan tuntojani nyt, kun on jo ehtinyt muodostua aika selvä mielipide tästä levystä. Kun sen lopulta kuuntelin, varmaan puolet biiseistä sai mut kyyneliin. Olin pelännyt jotain paljon pahempaa, mutta oikeasti pidän tästä tekeleestä, vaikka onhan se niin hullu että välillä tekisi mieli itkeä. :D

"Christian gangsta rap jazz odyssey, some ambient rebellious dubstep and face melting metal flamenco cowboy psychedelia", for sure. Itse asiassa mun mielestä tän levyn ainoa ongelma on se, et se menee samaan aikaan viiteensataan eri suuntaan ja se joku yhtenäisyys puuttuu, sitä on vaikea kuunnella kerrallaan alusta loppuun, kun tunnetilat ja musiikkityylit vaihtuu puolessa sekunnissa.

Animals on mun lemppari, tykkään erityisesti kuunnella sitä kun kävelen ympäriinsä jossain kaupungissa. Ensin Muse tappelee vuosikymmenen sen kanssa että sitä verrataan koko ajan Radioheadiin ja sitten kun se tekee biisin, joka oikeasti kuulostaa Radioheadilta, se kuulostaa myös todella hyvältä. :D

Supremacy on toinen, kukapa siitä ei tykkäisi. Siinä vaiheessa kun se falsetti iskee, ei sitä voi miettiä muuta kuin että herrajumala minä rakastan tätä bändiä. :D Se on niin tyypillistä Musea. Survivalillekin aloin lämmetä - komediana se biisi on ihan huikea, tipun aina kun se kuoro alkaa laulaa "you were warned and didn't listen" (enkä ole vieläkään toipunut hajotuskuolemastani, kun katsoin sen Making of -videon mikä levyn mukana tuli ja siinä kuorossa lauloi ilmielävä Päivi Räsäsen kaksoisolento). Explorers on sellainen kehtolaulu, kyllä mä vieläkin sille saatan kyyneleen tirauttaa kun herkkään mielentilaan osun kuuntelemaan.

Se puoli, mistä en tykkää, on Big Freezen (ja Follow Me:n) lopun U2-maisuus, kyseistä poppoota kun karsastan aika rajusti. gskhdj kai sitä vanhetessaan itse kukin tasoittuu, mutta mutta. Chris teki musta aika hyvää työtä biiseillään, niistä vain puuttuu se joku Musemaisuus (ihmekö tuo kun kirjoittaja on eri, mutta silti). Liquid Statea tykkään kyllä jammata. :D Molemmat The 2nd Law -biisit on rakkautta.

...ja enää kaks kuukautta keikkaan.... sehän ei ole aika eikä mikään.... ja alan olla jo aika innoissani.... taas....
Gilraen -> Iiri

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #116 : Lokakuu 07, 2012, 17:33:21 »
KUINKA HIENO TOI ON TUO MATTIN MANSON M1D1, siis forreal :D
   Kattopaakappaka youtubesta viteoita nuilla sanoilla (manson m1d1 guitar) ja ihastelkaa, ei nyt oikeasti hei. Eihän tota kitaraksi voi enää sanoa, kitaraohjain olisi osuvampi.
Seuraavaksi hankintaan uusin levynen.

Mitä mieltä ootte näistä kovereista, Cant take my eyes off you ja House of the rising sun (<3), onko niitä muitakin? Saisivat tehdä enemmän nuita covereita jos ne noin hienoja ovat.
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #117 : Lokakuu 07, 2012, 19:35:55 »
The 2nd Law on aivan mahtava levy. En oikeesti odottanut mitään niin hienoa, kun kuuntelin sen ensimmäistä kertaa kannettavalla cd-soittimellani :'D
Ehdottomaksi lempibiisikseni on tullut Panic Station, kun kuuntelen sitä, tekee mieli ruveta hyppimään ja tanssimaan ympäri taloa. Animals on ihanan tunnelmallinen, Supremacy taas mahtipontinen, josta tulee sellanen olen maailman valtias jeee! -olo.

Big Freeze kuulostaa aika paljon U2:lta, mutta silti hyvältä! Mun mielestä U2 on tosi hyvä bändi, mutta ei Musen tarvitse silti kuulostaa siltä. Explorers on tosi kaunis, sanat saa jotenki itkettämään "free me from this world, I don't belong here" sopii muhun aika hyvin.
Follow Me on myös ihan nätti, mutta ehkä vähän liian elektrojumputusmainen :D Vaikka sellanen musiikki on ihan jees joskus, en haluaisi, että Muse tekee sellasta. Madness ei kuulostakaan enää niin hyvältä, kun levyllä on muita paljon parempia biisejä. Ei sekään huono ole, tosiaankaan.

Unsustainable on edelleenkin mun mielestä tosi upea ja eeppinen teos, mutta Isolated System on vielä parempi. Se on tosi ahdistava, sopisi hyvin johonkin maailmanlopusta kertovaan kauhuleffaan. Chrisin biisit on ihan jees, varsinkin Liquid State. Se on tän levyn "rankin" biisi selvästi. Save Me on taas aika tylsä, ei oikein iskenyt.

Tiivistettynä voisin sanoa, että oikein hieno levy. Tällä hetkellä en jaksa odottaa joulukuuta, koska syksy on niin masentavaa aikaa ja aika vaan matelee eteenpäin...
What were we built for?

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #118 : Joulukuu 05, 2012, 18:27:22 »
Pakko tulla tännekin hehkuttamaan, että Muse tulee 27.7.2013 Olympiastadionille! Varmaan jotain niin mahtavaa ja pakko päästä kentälle :---)

Hartwallin keikkaan enää muutama päivä, en ole niin innoissani vielä odotellut kun olen pelännyt, että se perutaan Matt:in jalan takia D: Nyt alan jo uskoa, ettei sitä peruta enää.
What were we built for?

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #119 : Joulukuu 15, 2012, 07:08:15 »
Hee, siskoni kanssa saatiin eilen kenttäliput Olympiastadionin keikalle. Nyt ei enää harmita se, että jäätiin pois Hartwallilta huonon ajankohdan vuoksi. Eli heinäkuun 27:ttä odotellessa!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2013, 12:11:39 kirjoittanut aivokas »
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #120 : Tammikuu 24, 2013, 23:32:34 »
Olin tuolla edellisellä Musen Suomen keikalla, mutta kesällä en ole menossa Olympiastadionnille kun ei ole taas varaa noin kalliisiin lippuihin.
Olihan tuo Musen keikka ihan hieno. Ei kuitenkaa parhaimpia keikkakokemuksia. Olin kentällä aika lähellä lavaa ja tunnelma yleisössä oli minusta aika, miten sen nyt sanoisi, tylsä? Jotenkin suurin osa porukasta, vaikka olivatkin niin lähellä lavaa, eivät tuntuneet olevan täysillä mukana. Visuaalisesti keikka oli kyllä todella hieno, kaikki valot ja yms.

En ole erityisemmin pitänyt noista Musen kahdesta uudemmasta levystä, jotenki lähtenyt jo liikaa eri suuntaan, vaikka hyvähän bändin on vähän uudistaa musaansa. Absolution on rakkain levy ja sitä edeltävät ovat myös suosikkejani.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Näkymättömyysviitan pala

• Knight of Cydonia
  • Vuotislainen
  • Dreams in dreams
  • Pottermore: WingStar7866
« Vastaus #121 : Heinäkuu 14, 2013, 23:02:33 »
Ai niin.

Se keikka.

En pääse.

Ketuttaa niin helkutisti.
Unwritten words, those words I wrote

But no one never read them

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #122 : Heinäkuu 14, 2013, 23:56:33 »
^Se vitutuksen määrä kun ei oo mitään kyytejä sinne, bussilla mua ei päästetä (enkä oo kyllä henkisesti valmis vaikka mulle sinne opas olisikin valmiina :D), takaisinkaan en pääsisi millään. Ollapa auto. Tai omistaapa. Ja kortti pls.
[/off]
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #123 : Syyskuu 26, 2015, 16:27:11 »
Musehan saapuu taas Suomeen ensi kesänä, luvassa areenakeikka Hartwallilla 14.6. Yleinen lipumyynti alkaa tosiaan maanantaina, tähän voisi investoida hyvillä mielin. :)

Alkukesästä julkaistua Drones-albumiakin on ollut useampi kuukausi aikaa makustella ja mainio albumihan se on! 2nd Lawia "rockimpi" ja perinteisempi, minkä huomioiden onkin jännää, että ainakin minulle Drones kolahtaa ehkä aiempia julkaisuja paremminkin pötköön kuunneltuna; toki irtopalatkin toimivat tarpeeksi hyvin, mutta tämä on siirtymäraitoineen ja lisämausteineen ennen kaikkea tiivis ja hyvin kokonaisuutta silmällä pitäen rytmitetty pläjäys, joka maistuu tällaiselle albumikokonaisuuksien ja fyysisten formaattien puolustajalle erittäin hyvin nimenomaan näin.

Yhtye ei ole unohtanut kokeilevia elementtejä ja erilaisia, villejäkin sovitusratkaisuja ja sopivaa Queen-flirttailua, mutta joka tapauksessa tämä perinteisemmän rockin suuntaan oleva rosoisempi ilmaisu toimii hienosti. En ole kuunnellut Musea aktiivisesti ihan vuottakaan, joten en kehtaa nyt mitään järkymmättömiä henkilökohtaisia rankingeja tehdä; yleisesti ottaen Dronesin biisimateriaali ei ole välttämättä ihan yhtyeen tuotannon kärkipäätä, mutta tasaisen laadukasta joka tapauksessa ja nimenomaan  kokonaisuutta tukevaa. On oikeastaan jopa hienoa, että siinä missä joka toinen biisi ei olekaan jotain tajunanräjäyttävää kitarasoundien ja huikeiden laulumelodioiden ilotulitusta, ei mitään vähemmän iskevääkään rönsyilyä löydy: tässä on hieno tasapaino syvyyden, mielenkiintoisuden, kokeilevuuden ja kuitenkin helppouden välillä.

Ehkei tässä mitään uusia Citizen Erasedeja ja Starlighteja liiaksi ole, mutta hienosti kasvavan ja johdattelevan albumin jylhästi päättävä The Aftermath-The Globalist(-Drones)-kombo on tolkuttoman hieno.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram