Kirjoittaja Aihe: Muse  (Luettu 12754 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Crookshanks

• Ankeuttaja
Muse
« : Tammikuu 05, 2004, 11:53:01 »
Kuuntelin radiosta jotain ko. bändin livetaltiointia.
10 sekuntia ja olin myyty.
Ostin Origin of symmetryn enkä ole muuta kuunnellutkaan viime aikoina. Olen niin tavattoman viehättynyt tollasesta melodisesta stadionrockista vai miksi sitä nyt haluaisi sanoa. Ja kun vielä muistetaan miun omituinen pakkomielle androgyyneihin vokalisteihin niin... *pyörtyy*
En ole vielä ehtinyt sanoituksiin tutustua mutta niissä kuulemma on jotain Sanomaakin<-- asia jota arvostan bändissä. Mutta musiikki ja melodiat ennen kaikkea, ja ne ovat Musella hallussa.
Mielipiteitä? Ja onko se uusin levy hyvä?

Miranda

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #1 : Tammikuu 08, 2004, 08:23:53 »
Tykkään ihan hirmuylikovin, jotain ihaninta musaa. Parhain on ehdottomasti Citizen erased joka on jotain niin upeaa ettei mitään rajaa <3 Se on vaan lähes täydellinen. Ih.

Miljoona muutakin hyvää biisiä niillä on, esim showbiz ja plug in baby ja butterflies&hurricanes.

Joku ihanin bändi <3 Olen pitäny aika tarkkaan puol vuotta. Ihanuus.

marya

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #2 : Tammikuu 12, 2004, 16:18:32 »
Jesh! Mä rakastan Musea!!! Uus levy on kyllä hyvä, mutta paras on ehkä kuitenkin Showbiz... Oliko kukaan nosturissa kattomassa? Mä olin ja oli kyllä hemmetin mahtavaa, kuulo kyllä lähti melkeen, mutta EI SE MITÄÄN kun niin hyvää musiikki sai kuunnella ja muutenki hyvä meininki.

Martu

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #3 : Maaliskuu 08, 2004, 21:16:29 »
Tykkää, tykkää ja tykkää... Kuuluu ehdottomasti lempi bändeihini!!
Matthew Bellamylla on aivan ihana ääni.. Kyllä, koko kokonaisuus on aivan jättebra. En ole vielä törmännyt biisin mistä en pitäisi.
Parhaita on Plug in baby, stocholm syndrome, hysteria, time is running out jajajajaja.
Jag tycker. (get the point?)  :D

Naa

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #4 : Maaliskuu 09, 2004, 20:07:48 »
Hmm. Soittiko se British Music Awardseissa? Jos se oli se, niin sitten se on se, minkä luulen sen olevan. :) (Selkeää, eikös?)

No jos se nyt sitten se oli, niin minä ainakin pidin siitä kappaleesta, jonka ne siellä esitti. Kappale oli täynnä energiaa. Teki mieli hyppiä sen tahdissa.
Näin Musen levyn tänään kaupassa, ja piti ihan miettiä, oliko se tämä se bändi, jonka nimi piti laittaa korvan taakse.

Kunhan saan vastauksen kysymykseen, niin tulen uudestaan ja muokkaan viestin uudelleen.

Crookshanks

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #5 : Maaliskuu 13, 2004, 16:35:33 »
Joo kyllä se oli se hyvä bandi joka soitti Brizeissä. =D

Damnit kun on liikaa hyviä levyjä mitä pitäis ostaa. Onko mielipiteitä kannattaisko ostaa ensin Showbiz vai vai Absolution?

wednesday

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #6 : Maaliskuu 13, 2004, 16:47:24 »
itse olen tykännyt musesta vuosia.silloin kun mainitsin sitä aina joskus kavereille niin kaikki oli et hei,mikä ihmeen muse?:O mut nyt siitä tykkää kaikki:'<

mutta onhan se totta,että mahtava bändi se on.vanhempi materiaali ihan yhtä hyvää kuin uusikin.itse sanallisena ihmisenä en ole ihan omaksunut musen ehkä hieman tyhjänpäisiä sanoituksia,mutta mahtava musiikki korvaa ajatuksen puutteen.

Naa

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #7 : Maaliskuu 19, 2004, 20:17:22 »
Lainaus
Joo kyllä se oli se hyvä bandi joka soitti Brizeissä. =D
Aa, hienoa ^^ Mitään hajua, mikä kappale se oli, ja miltä levyltä sen voisi löytää?

Lainaus
mut nyt siitä tykkää kaikki:'<
Ymmärrän täysin, mutta omaksi häpeäkseni täytyy sanoa, että kuulun tuohon 'nyt tykkää kaikki' -ryhmään. Ärsyttää, että silmät aukeavat vasta kun bändi on suosittu ja huipulla. Olisi, hmm, hienompaa sanoa, että on fanittanut sitä jo vaikka kuinka kauan. No jaa. Mitä se minäkin höpisen.

Drace

• Ankeuttaja
<3
« Vastaus #8 : Maaliskuu 20, 2004, 13:42:28 »
Ihana, ihana, ihana bändi. Tutustuin ensimmäisen kerran ja joskus Origin of symmetryn aikoihin, mutta koska en silloin ollut vielä täysin 'persoonallisen' (ja nyt puhutaan persoonallisesta siinä mielessä, että kuuntelin silloin listakamaa fanaattisesti) musiikin perään. Micro Cuts oli silloin jotain niin hirveää omasta mielestäni. Viime kesänä, en muista enää ajankohtaa, näin Sessions-ohjelmassa Time is running outin ensimmäistä kertaa. Sillä hetkellä kuului 'pum' (ei nyt ihan kirjaimellisesti)ja se oli menoa. Metsästin biisejä ympäri internetiä ja loppujen lopuksi ostin Absolutionin. Origin of symmetry lyötyy nykyään myös hyllystä. Plug in baby<3. Muse soittaa musiikkia, joka levystä toiseen onnistuu kuulostamaan yhtä hyvältä, ellei paremmaltakin. Showbiz:iä en ole kyllä vielä erityisemmin kuunnellut, mutta tuskin sekään minua pettää kun sen joskus ostan. Siis jos löydän sitä enää mistään.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Muse
« Vastaus #9 : Toukokuu 31, 2004, 11:24:39 »
Muse on ehdottomasti yksi lempibändeistäni; rohkenisinpa sanoa, että lempparini. Jos ei muuten, niin vähintään Top 2:een yltää.

Ensimmäistä kertaa kuulin Musea kun eräs kaverini kysyi, haluaisinko kuulla pari hyvää biisiä ja lähetti minulle mesen kautta Hysteria:n ja Time Is Running Out:in. Varsinkin Hysteria räjäytti tajuntani, se on vieläkin yksi lemppareistani. Suu loksahti auki niitä kuunnellessa. Eihän näin kaunista voi ollakaan! Uskomattoman melodista, muttei kuitenkaan mitään lällärikamaa. Joku taisikin tässä topicissa luokitella Musen melodiseksi stadionrockiksi, ja se on kyllä paras luonnehdinta mitä siitä olen kuullut. Pelkkä rock-luokitus nimittäin ei tee Muselle oikeutta.

Lempilevyni on Origin Of Symmetry. En käsitä, miten sitä on sanottu bändin huonoimmaksi levyksi, sillä koko levyllä ei ole yhtä ainutta huonoa biisiä o_O Itseasiassa lempibiisini ovat sillä levyllä. Ihanainen Showbiz seuraa perässä, mutta Absolution ei mielestäni ole Musea parhaimmillaan. En tiedä, tottakai senkin levyn kaikki biisit ovat hyviä, mutta kokonaisuutena levy on jotenkin... valju. Hullabaloo Soundtrackia en ole kuullut, mutta eikös se ole kokoelma? Olen kyllä kinunnut kavereilta kaikki mahdolliset biisit, mitä ei levyiltä löydy. Luulisin. Feeling Good ja Can't Take My Eyes Off You ovat aivan ihania covereita.

Olisi vaikeaa kuvitella Muselle joku muu laulaja kuin Matt Bellamy. Mieshän laulaa kuin enkeli! Bellamylla on aivan uskomattoman laaja ääniala: hän pääsee sekä väräjävän matalalle että huikean korkealle. Eihän tässä voi muuta kuin ihastella, kateelliseksi en rupea :)

Sattuisiko joku tietämään, onko Matt saanut virallisen/varsinaisen laulajan koulutuksen, vai onko hän vain hypännyt kylmiltään laulamaan ja kehittynyt, vaiko kouluttautunut sitten bändissä ollessaan? Tuskin moisen äänen saa saamatta ammattiopetusta.

//Edit: koko kömpelö(hkö) viesti uusiksi.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Linnet

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #10 : Syyskuu 17, 2004, 17:01:09 »
Minä jo säikähdin että täältä ei löytyisi ollenkaan Muse-aiheista topiccia, onneksi niin ei päässyt käymään.. Minulla on paraikaa erityisesti suosiossa Uno, Nature_1, Muscle Museum.. Origin of symmerty on paras cd, se uusinkaan ei ole niin hyvä.. ;)
Kerrassaan mahtavaa musiikkia! En tajua miten jotkut voi ihnota sitä..  Ensin mä jopa luulin että ne on ruotsalaisia, ja ihmettelin miten ne lausuu niin hyvin englantia.. sitten kävi ilmi että ne on eglnatilaisia, ihana aksentti..
Voi niitä onnekkaita jotka on päässyt käymään keikoilla..

mitaminako

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #11 : Lokakuu 22, 2004, 22:35:22 »
Kuulin Musesta ensimmäisen kerran joskus vuonna 2000 kun isosiskoni hehkutti ja pakotti kuuntelemaan. Minun tunteeni tätä bändiä kohtaan ovat melko ristiriitaiset. Toisaalta pidän todella paljon, toisaalta joskus jo Mattin korkea ääni saa minut voimaan pahoin (kuitenkin aika harvoin).

Ehdottomasti paras Musen levy on Origin of Symmetry. Absolution ei niinkään iske. Kappaleista tykkään varsinkin New Bornista ja Hysteriasta. Ne kitarat, ne kitarat. Muse on kyllä parempi livenä kuin levyllä, lavashow toimii. :)

Cassandra

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #12 : Marraskuu 25, 2004, 18:22:51 »
Musea suositteli yksi kaverini tuossa kuukausi sitten. Ajattelin että ihan kiva se on kuunnella jotain uutta, ja latasin sitten muutaman laulun. Ilokseni huomasin että olin hysterian kuullut jo aikaisemmin ja plug in babyyn suorastaan rakastuin :) aivan ihana laulu. Heti alussa kun kitara ja rummut alkaa soimaan, tulee sellainen innostunut olo. Ja laulajan ääni on ihana.

Time is running outissa on ihana musiikki. Sellainen tasainen... Sitä kuuntelee ihan mielellään kun on vähän masentunut olo. Musen lauluissa on muutenkin jotain sellaista, että kuuntelen sitä vain enemmän tai vähemmän surullisella tuulella.

Nassu

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #13 : Tammikuu 01, 2005, 23:17:09 »
Olen kuunnellut vain Musen uusinta Absolution levyä. Haluaisin hankkia/ladata niitä vanhempiakin piisejä jostain, juuri nyt ei ole mahdollista nuo mutta toivottavasti pian on.

Musella on ihan älyttömän hyvää musaa, ja hassua että vaikka se on aika suosittu ympäri maailmaa, niin silti monet eivät ole kuulleet siitä, eikä se ole mitään pintaliito -musiikkia. Mikä voi olla hyväkin asia.

Musen kappaleissa on jotain tummasävyistä, joka saa ajattelemaan synkkiä asioita. Toisaalta joitakin kappaleita kuunnellessa tuntuu siltä, että mieli aktivoituu ja tekee mieli juosta ympäri taloa. Juu eli musen musa herättää minussa suuria tunteita, ihan erilailla kuin joku tylsä peruspoppi.

Linnet

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #14 : Tammikuu 16, 2005, 18:54:12 »
Ei ne minusta mitenkään synkkiä ole, mutta tavallaan siinä saa samalla niinkun käsiteltyä kaikki vähänkin mieltä painavat asiat, ja tulee paremmalle tuulelle sekunti sekunnilta.
Muse on sellainen. Siinä yhdistyy niin monta asiaa. Bellamy on uskomaton kun se itse säveltää , laulaa, soittaa superkitaroitansa ja koskettimia.
Tulin faniksi vuosi sitten :)
Mikään muu bändi ei vaikuta samalla tavalla. Se on kyllä outoa , miten se on niin piilosuosittu, että se on todella suosittu, mutta silti monetkaan ei tiedä sitä. Jospa se vaan on niin Suomessa.

Sanjam

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #15 : Tammikuu 17, 2005, 19:29:52 »
Kuten avataristanikin näkee, saatanpa jopa hieman tykätä tästä musakkiryhmittymästä:)

Kaverini, joka on kuunnellut ja intoillut Musen ympärillä jo pitkään, sai minut viime kesänä lainaamaan Absolutionin kirjastosta, noh, innostavalla esimerkillään. Se ei ollut mikään päätäpahkaarakastuminen, vaan kasvoin siihen levyyn kiinni pikku hiljaa, kun lähdin perheeni kanssa Norjan-matkalle. Siellä Absolution taisi olla eniten soitossa ollut levy, mitä minun korvalappustereoihini tulee.

Sitten sain tältä samalta kaveriltani poltetut (voi kyllä vain, tiedän olevani paha ihminen) Origin Of Symmetryn ja Showbixin ja voi kuulkaa se oli menoa se. Siellä mennään edelleen.

En olekaan muuten pariin viikkoon Musettanut. Kiirussti levyhyllylle mars mars!

Poissa Elriel

• Vuotislainen
Muse
« Vastaus #16 : Maaliskuu 26, 2005, 14:48:16 »
Oij, minä rakastan Musea.
Olen kuullut joitan biisejä Orgin of symmetryltä ja Showbiziä, mutta omistan itse vain Absolutionin.
Tunnen monia muitankin Muse-fanittajia, jotka minutkin saivat kiinnostumaan bändistä. Sitä ennen en ollut ikinä mistään Musesta kuullutkaan. Oli aika yllätys saada selville, että Suomessakin on näin paljon faneja, vaikkei Muse missään radiossa soikaan.

Hysteria, Time is running out, the small print ja Plug on baby ovat ihania.

Muoks.
Whiii, ostin Joensuussa käydessäni myös Origin of symmetryn. Minusta kyllä Absolution on parempi. Tai sitten olen vain kuunnellut sitä enemmän.

Rosie

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #17 : Maaliskuu 26, 2005, 17:30:33 »
En omista yhtään Musen levyä mutta rakastan sitä bändiä. <3

Ystäväni on kova Muse-fani ja tartutti sen minuunkin kun kuuntelutti bändiä ahkerasti minulla. Solistin ääni on niin uskomaton ja se musiikki..aah<3

diastole decoart

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #18 : Maaliskuu 27, 2005, 12:03:37 »
Mun isoveli tykkää/kuuntelee sitä ;P
On kai se ihan hyvä, mutta sen laulajan ääni ei oikein iske. Vähän sellanen... jännä.

millie

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #19 : Huhtikuu 16, 2005, 12:15:01 »
Tykkään :)!  Laulajalla on persoonallinen ääni, eikä se minusta ole huono asia. Eipähän kuulosta ihan samalta kuin kaikki muutkin.

Goblin

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #20 : Huhtikuu 16, 2005, 23:17:56 »
Tuota... mulle on tätä topiccia lukiessa jäänyt vähän hassu tunne, että onkohan se mun Muse levy aivan samaa kaliiperia kuin nämä teidän puhumat levyt. Koska puhutte melodisesta musiikista, ja sen mitä olen joskus... puol vuotta sitten kuunnellut, se kuulosti melko synkältä ja rämisevältä.
Tämä tosin saattoi tietenkin johtua siitä, että minulla oli masennus ja olin muutenkin lynkkausmielialalla silloin, mutta...
Taidan lähteä kuuntelemaan kyseistä levyä. Sen nimi on muuten Absolution. Jos ketään kiinnostaa.

Pride

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #21 : Huhtikuu 18, 2005, 04:42:39 »
Muse=perfection. Yksinkertaista. Se musiikki on vaan niin älyttömän vaihtelevaa ja upeeta. Ja bändin laulaja omistaa kyllä todella persoonallisen äänen, ei voi muuta sanoa. Ja tämä kyseinen henkilö pääsee ihan mielettömän korkealle, considering että hän on kuiteskin miespuolinen.
Biisien säveltäjä, kuka lieneekään on Nero isolla n:llä. Ei siitä sen enempää.

Musen tyypit osaa myös soittaa. Sanoisin että piano/syna on kaikista upeinta kuunneltavaa noissa biiseissä. Varsinkin kun sitä saatetaan käyttää niin hienosti, kuten Darkshinessa, jossa pianisti kirjaimellisesti hakkaa niitä koskettimia. Ja se silti kuulostaa siistiltä :D

Lempibiisejä on mm. Thoughts of a dying atheist, Citizen erased, Apocalypse please ja Bliss.

Drace

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #22 : Huhtikuu 18, 2005, 19:18:30 »
Oletteko muuten kuulleet Musen tekemät coverit mm. biiseistä The House of the Rising Sun ja Can't take my eyes off of you? Mielestäni molemmat ovat aivan upeasti Musen 'tyyliin' sovellettuja. Itse pidän huomattavasti enemmän tuosta The house of the Rising Sunista, mutta eivätpä nuo muutkaan coverit huonoja ole, mitä niitä nyt kuunnellut olen. Mitä mieltä?

Poissa Grainne

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Muse
« Vastaus #23 : Toukokuu 07, 2005, 17:49:40 »
Ooooooh, mikä bändi.... yksi hienoimmista ja omaperäisimmistä orkestereista koko maailmassa.

Eka kosketukseni bändin musiikkiin sain silloin kun Sunburn-sinkku julkaistiin vuosia sitten, ja mulla meinasi pää räjähtää, niin uskomattomalta se kuulosti. Ja Matt Bellamy on ihan oma lukunsa.... käsittämättömän hieno muusikko, ja miten hitossa se vetää jokaisen biisin kuin viimeistä päivää ??? Tuollaista laulantaa ihan pelottaa kuunnella. Jätkä pääsee ihan naurettavan korkealle. Olen yrittänyt kiljua mukana enkä edes minä kimittäjä pääse niin ylös ! xD

Nassu tuolla sanoi kivasti että Musea kuunnellessa tekee mieli hölkätä ympäri taloa jne. Todellakin, mullakin aktivoituu joku ihme olotila, yleensä killun jossain katonrajassa, sitä joko riehuu ympäriinsä tai sitten kuuntelee monttu auki hartaana kuin kirkonpenkissä. Tuollainen dramaattinen, musikaalimainen rock saa sukkani pyörimään jaloissa.

Absolutionista täytyy vielä sanoa, ensimmäisen kerran kun kuulin Sing for absolutionin multa pääsi itku, ja mulle käy aniharvoin niin. Satuin kuuntelemaan sen sellaisessa mielentilassa että biisin sävel ja lyriikat  osui kuin puukko sieluun, anteeksi saivartelu mut siltä se tuntui. Vieläkin on vaikeaa sitä kuunnella herkistelemättä ;x  Ok.  Kadehdin teistä jokaista joka on nähnyt Musen livenä...
"Tiedätkö, mitä koirat tekevät susille?"

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Muse
« Vastaus #24 : Toukokuu 14, 2005, 16:59:35 »
Muse = yksi lempi bändeistäni nykyään.
Ihan mahtava bändi, todella. Itse omistan vain Absolutionin, mutta olen niitä toisiakin vähän kuullut. Lempi kappaleitani ovat Absolutionilta "Time Is Running Out", "Apocalypse Please", "Sing For Absolution", "Hysteria" ja "Stockholm Syndrome". Itseasiassa koko levy on kokonaisuudessaan upea.