Kirjoittaja Aihe: Kappale johon et "koskaan" kyllästy?  (Luettu 54605 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
Kappale johon et "koskaan" kyllästy?
« : Tammikuu 01, 2004, 01:24:04 »
Rakkaat ihmiset ja otukset sun muut epämääräiset oliot! Oletteko koskaan törmänneet kappaleeseen tai useampaan, johon ei kyllästy sitten millään? Minä olen. Moneen sellaiseen. Hyvin moneen. Ja jos joku jaksaa, niin jos ainakin osaan biiseistä voisi laittaa vähän että miksi? (Eli toisin sanoen MUISTAKAA NE PERUSTELUT, osaatte kyllä. ;> -Suru)

Eli siis.

Akman Voice ja Anywhere (kyllä, uusin villitys, kohta mulla on kyseisen bändin paitakin...) ovat sellaisia, joita kuuntelee putkeen vaikka kolmekin tuntia. Sanat mä jostain syystä kuulen aina väärin, mutta laulajan ääni on ihana, melodiat mahtavat, ja bändin soittajat ovat h*lvetin lahjakkaita. Oikeasti, sitä on ihanaa kuunnella.

Outlandishin Aicha. Sen lisäksi että tähän liittyy aivan sairaasti hyviä (ja huonoja...) muistoja, sen laulajan ääni on todella upea. Ja melodia on ihana. Rauhottava biisi kaiken kaikkiaan.

DJ Tomekk-Ganxtaville pt. 3. Se vain on.

Avril Lavigne-Losin' Grip on hyvä, sekä lyriikat, että melodia tekee siitä yhden mun ykkösbiiseistä. Siitä alusta musiikki on jotenkin sellanen, että heti tahtoo kuulla sen biisin loppuun. Kertosäkeistö on mahtava! Likka osaa hommansa hyvin.

Linkin Parkin Numb ja In The End, mitä näistä voi sanoo? Melodia jo pelkästään sai mut pitään näistä ja Chesterin ääni on ihana, varsinki ku se karjuu. Sitä paitsi, In The End on ollu teema kappaleena melkein kaikilla leireillä viime kesästä lähtien... Tulee aina hyvälle päälle ku sitä kuuntelee...

Muoksin lisää jos tulee mieleen...

:muoks1:

In Flamesin Swim on uinut mun lemppareihin (<-herran jumala, enks mä ollu hoppari?! O_o') Se kitara, se kitara!!! Mä en ymmärrä miks, mutta aina ku sitä kuuntelee tulee jotenki tosi hyvä olo... :)

:muoks2:
Tilanne katsaus: EI ENÄÄ NÄITÄ! En oo kuunnellu Aichaa ikuisuuksiin mutta kummiskin.

In Flames - Evil in a Closet. Itkustuttaa aina. Rakastan.

Sentenced - End of the Road. Itkustuttaa myös, kuten myös kyseisen bändin kappale No One There. Olin Senareiden toiseksi viimeisellä keikalla, ja märisin molempien kipaleiden aikana. Sen jälkeen olen kuunnellut näitä kamalasti, enkä ole vielä kyllästynyt.

//Hed pyytelee, ettei tästä tulisi pelkkää kappaleidenlistaustopicia...
//Adéa taasen pyytelee että jo topiciin kirjoittaneet ihmiset katselisivat entisiä viestejään, muokkailisivat niihin jos niitä uusia kappaleita "muistuu" mieleen...

//20012005, siivoilin, ~Lii
// Villi Lohi siivosi rankalla kädellä 14.12.-07
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2009, 19:12:18 kirjoittanut Surumielinen »
Forces collide.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2004, 15:02:53 »
Nightwish: Sleeping Sun Melkeinpä ensimmäinen NW:n kipale, jonka kuulin ja josta tykkäsin silloin muutama vuosi sitten. Se nyt vaan on ihana.

*muoks*

Norjalaisen säveltäjän Edvard Griegin Vuorenpeikkojen tanssi. Sitä jaksaa kuunnella tauotta (hieman vaikeeta se kuitenkin on kun meillä on se vain vinyylilevyllä...)

*muoks*

Savage Gardenin Chained To You. Ehana biisi :P Ellen olisi lukenut erästä ficciä, en välttämättä olisi vielä "löytänyt" tätä kappaletta.

30 Seconds to Marsin Capricorn. Ensimmäinen biisi jonka bändiltä kuulin, eikä ole vielä kyllästyttänyt. Ikivihreä :D

Nightwishin Ghost Love Score. Uusimman levyn ehkä paras kappale. Todennäköisesti pysyy all time top 5 -listalla hyyyyvin pitkään :) Orkesteri ja kuoro saa kappaleen kuulostamaan hienolta. Kuoron pätkä saa usein kylmät väreet kulkemaan selkäpiitä.

My fall will be for you
My love will be in you
You were the one to cut me
So I'll bleed forever

Volyymit kaakkoon kun biisi alkaa :D

Within Temptationin Memories. Silläkin uhalla, että minua luullaan Stand My Ground ja Memories -ihkuttajaksi, rakastan biisiä. (sivuhuomautuksena, olen kuunnellut WT:tä syksystä 2003 lähtien). Kaunis viulu alussa ja pitkin biisiä, Kappale myös tuo mieleeni kaksi rakasta, tosin fiktiivistä hahmoa. Kappaletta on aina ilo kuulla.

*muoks*

Kotani Kinyan Smashing Blue. Siinä oli sitä jotain kun ensi kertoja kuuntelin lähes neljä kuukautta sitten. Sitä voisi kuvitella, että se on vain alkuhuumaa, kun sitä voi edelleenkin kuunnella useasti. Ensimmäiset kaksi kuukautta kuuntelinkin sitä päivittäin kymmeniä kertoja ja edelleenkin vähintään pari kertaa päivässä. Kinya-saman ääni on vallan mahtava ja biisi on kaunis. Lisäksi kun jo nyt kappaleeseen liittyy muistoja (Gravitation, ihmiset rakkaat)...
Uskottavuuteni menee hevareiden silmissä kun kuuntelen syntikkateknopoppia mutta koska olen sanonut olevani hevari vaikka siltä näyttäisinkin ulkoisesti?

Kuuttis

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Tammikuu 01, 2004, 17:08:33 »
Vastaus on: ei mikään.

Kuvittele nyt, kuuntelet jotain hyvää biisiä kuusi tuntia putkeen. Haa, on se vieläkin hyvä. Kaksi päivää putkeen, todellakin niin että ainakin 24 tuntia peräkkäin sitä biisiä on soitettu. No, kyllähän vieläkin siitä pitää... Jonkun verran. Viikko. Enää sitä ei oikeasti jaksaisi. Kuukausi. Nyt ei enää siedä koko biisiä silmissään (korvissaan:p). Oikeasti, en voi kuvitella _mitään_ biisiä, jota haluaisin kuunnella 70 vuotta putkeen, oli se kuinka hyvä tahansa. Kokeilkaa itse, laittakaa joku biisi repeatille ja sanokaa kuukauden kuluttua kuinka hyvin olette sitä sietäneet.

-Kuuttis

Poissa Bambi

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Tammikuu 03, 2004, 20:58:17 »
Pelle Miljoona - Moottoritie on kuuma
Tuossa on kuolematon legenda, jota pakko kuuntelutan lapsenlapsillenikin *hymy* Juu, tuo biisin ansiosta moni kouluaine on saatu valmiiksi. Ihan kappale johon en kyllästy sitten millään.

Ultra bra - Tule pelaamaan meidän kanssa krokettia
Suloinen kappale, jota tulee kuunneltua aina kun on mieli vähän maassa. Muutamalla muullakin Ultra braan kappaleella on maaginen vaikutus olotilaani. Siis positiivinen vaikutus ^^

Luultavasti noihinkin kyllästyn aikani niitä kuunneltuani. Monet biisit kuluvat loppuun kun niitä soittaa liikaa...
All you ever wanted was love
But you never looked hard enough

Antura

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Tammikuu 03, 2004, 21:07:41 »
Simon & Garfunkel - Homeward Bound
Tähän ei voi kyllästyä... Klassikko, nostattaa tunteita, saa hyvän fiiliksen.

Sting - Fields of gold
Ihana. Stingin ääni, se melodia... *huokaa*

Akeboshi - Wind
Aivan ihana. Tunnelmaa ei pilaa edes hieman huonosti lausuttu englanti. Se melodia on vaan niin...
Ja muuten, soi ekojen Naruto -animeiden lopussa.

Paikalla Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #5 : Tammikuu 03, 2004, 22:44:00 »
Queen - Don't stop me now, The Show must go on, Bohemian rhapsody, Good Old-Fashioned Lover Boy
Freddie on uskomaton.
Don't stop me now on täynnä jotain kummallista energiaa, joka saa todella... energiseksi. Haluaisi tehdä jotain todella repäisevää. Tai ihan vaan vaikka juosta taloa ympäri. :D
The Show Must Go On on must. Kaikki, jotka tietävät miten kävi Freddie Mercurylle, tietävät miksi. Kappale yksinäänkin on tietenkin hieno. Kylmät väreet kyllä kulkevat vähän joka paikassa. Tätä on todella hieno kuunnella kovaa (hyvillä) autostereoilla ja ajaa pitkin öisiä teitä. Ja tietenkin laulaa mukana aina välillä.
Bohemian Rhapsodyhan on tavallaan monta kappaletta yhdessä. Ja koska tuossa kappaleessa on niin monta elementtiä, ei siihen kyllästy. Laulussa on myös hieno tarina. Kaikki kolme osaa myös liittyvät saumattomasti yhteen ja kuuluvat yhteen kappaleeseen, vaikka ovatkin niin erilaisia. Uskomatonta.
Good Old-Fashioned Lover Boy on täynnä sellaisia juttuja, mihin ei ihan joka paikassa törmää. En osaa tarkemmin määritellä mikä siinä on niin sykähdyttävää. Ehkä sen "moniäänisyys", eli se, että tässä on taas monia juttuja päällekäin, sellaisia pieniä juttuja, jotka hyppäävät "päämelodian" seasta. Tarkemmin miettiessä niitähän minä rakastan orkesterimusiikissakin.

Ai miten niin minä pidän Queenista? Voisin heittää tähän vielä ainakin 5 kappaletta, jotka ovat aivan loistavia ja vaikka olen renkuttanut niitä hyvin ahkerasti, en vieläkään ole kyllästynyt.

Mozart - 40. sinfonia
Ihan vain esimerkkinä aivan mahtavista klassisista kappaleista. Soitin tätä(kin) vuoden, mutta se on edelleen jokaisella kuuntelukerralla yhtä hyvä, ellei parempi. Klassisia kappaleita on kuunneltava monta monta kertaa, ennen kuin niihin alkaa päästä kunnolla sisään. Hienointa ehkä onkin istua orkesterissa ja soittaa itse. Harjoitusten lomassa kyllä saa kuulla jokaisen äänen erillään monta kertaa. :) "Klassinen musiikki" on tietenkin hyvin laaja käsite, mutta siihen sisältyy hyvin monta kuolematonta kappaletta, jotka voi kuunnella aina vain uudelleen ja uudelleen. Ahh.

John Williams - The Imperial March (Darth Vader Theme)
Tämä menee oikeastaan samaan sakkiin monen klassisen kappaleen kanssa. Minä rakastan sinfoniaorkesteria. Mutta juuri tämän kappaleen tekee kuolemattomaksi tietenkin iso musta pahis, Darth Vader. Tähtien sota -elokuvat (ne kolme ensimmäistä) ovat legendaarisia, miksi ei sitten myös niiden musiikki?

Rammstein - Mein Herz Brennt
Pidän Rammsteinin monesta muustakin kappaleesta, mutta Mein Herz Brennt on paljon kulutusta kestävämpi minusta kuin monet muut. Saksa kuulostaa ihanalta (vaikken sitä erityisemmin osaakaan) ja tässä kappaleessa on monta lausetta, jotka yksinkertaisesti kuulostavat aivan ihanilta. Monissa lauluissa ihastunkin siihen, miltä sanat kuulostavat, enkä siihen mitä ne tarkoittavat. Elokuva Lilja4ever lisäsi tähän kappaleeseen vielä roimasti tunnelatauksia, joten kestobiisipaketti on valmis.

Ja minäkään en ole vielä tähän mennessä kyllästynyt noihin mainittuihin Bon Jovin kappaleisiin.
What would The Doctor do?

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #6 : Tammikuu 03, 2004, 23:20:58 »
Embracedin tosin lyhyeksi jäänyt tuotanto, jonka kappaleista silti 90% ovat sellaisia, joita en voisi koskaan hylätä. Muutamia huippuja siellä joukossa on, kolmena parhaana A Dying Flame, Memento of Emotions ja Putrefaction. Mikään muu yhtye ei osaa tehdä yhtä hienoja lyriikkoja eikä melodioita. Kuuntelen kyllä monia muitakin yhtyeitä, mutta kun välillä laittaa Embracedin soimaan niin pitää kuunnella kaikki muutkin kappaleet samantien (varsinkin edellämainitut kolme), eikä käy kertaakaan mielessä että tähän/näihin voisi kyllästyä joskus. Kun vain olisivat tehneet enemmän musiikkia aikoinaan. On ärsyttävää huomata, että juuri kun olet löytänyt täydellisen yhtyeen joka tuntuu olevan kuin juuri sinua varten tehty, saat sitten myöhemmin jostain kuulla että he ovatkin lopettaneet hommansa jo kolme vuotta sitten. Joku saisi tehdä tribuutin Embracedille ja äkkiä.

Dimmu Borgirillakin on sellaisia kappaleita, joita on monta kertaa tullut kuunneltua mutta yhtäkään kertaa ei ole tullut kuunnellessa mieleen, että olisin kyllästynyt tähän jo ajat sitten. Muutamia mitä mainita, ovat mm. Mourning Palace, Dreamside Dominions ja Blessings Upon the Throne of Tyranny. Noilla pääsee hyviin tunnelmiin.

Rob Halford - Silent Screams kuuluu silti ikuisesti lempikappaleisiini, vaikka se onkin hyvin erilainen verrattuna niihin kappaleisiin, mitä nykyään olen tottunut kuuntelemaan. Johtuu ehkä siitä, että se on erittäin hieno, herkkä ja koskettava kappale.

Helloweeniin olen osittain kyllästymässä, mutta kun kerran kuuntelin muutamia lempikappaleitani uudelleen, tajusin että eihän näitä voi jättää, sentään niin hienoja kappaleita, että tulee muistoja. Mainitakseni nimeltä nyt ainakin Sole Survivor, Wake up the Mountain, A Handful of Pain sekä If I Could Fly.

En melkein koskaan kuuntele samaa kappaletta kahta tai enempää kertaa peräkkäin, muuten kyllästyn vain nopeammin. Varsinkin jos olen ensin iskenyt silmäni (tai sitten tässä tapauksessa korvani) johonkin erittäin tarttuvan kuuloiseen kappaleeseen, sitä kun kuuntelee monta kertaa päivässä niin sen tarttuvuus alkaa irrota. Kun huomaa, että kappaleessa ei ole enää mitään uutta, se muuttuu tylsäksi ja turhaksi. Paitsi Embraced tekee sen verran monipuolisia kappaleita, että niitä kuunnellessa löydän niistä aina jotain sellaista, jota en ole ennen huomannut. Jos yritän olla vaikka viikon kuuntelematta Embracedin A Dying Flamea, se kuulostaa tuon "puutteen" jälkeen melkein uudelta kappaleelta. Virkistävää kuulla täydellisen ihana lempikappale pitkästä aikaa, tunne on sama kuin rakastuisi uudelleen tyttöön, johon on viimeksi pitänyt yhteyttä kauan sitten. (tai poikaan, jos olisin nainen tai homoseksuaali.)

Jos tulee muuta sanottavaa mieleen, sitten venytän sen tähän samaan viestiin. Muokkailemisiin.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Aamun Aurinkoinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Tammikuu 05, 2004, 11:52:13 »
Aamun Aurinkoinen tekee tämän topicin myötä virallisen heräämisen viikkojen unestaan (:

David Charvet - Leap of faith
No en ole edes varma onko se yhtään oikein kirjoitettu mutta se on silti biisi johon en kyllästy. Kun se ilmestyi ensimmäisen kerran tuskin ajattelin siitä mitään erikoisen hyvää, mutta sitten tämä biisi oli hyvinkin paljon yhteydessä tapahtumaan jota jaksan edelleen muistella. Olin kaverini kanssa Katinkullassa ja hänellä oli kyseisen laulajan CD-mukanaan. Sitäpä paljon kuunneltiinkin ja Katinkullan reissu oli niin ikimuistoinen, että aina kun tämän biisin kuulen (viimeksi Kiss FM:ältä viisi minuuttia sitten :) ) ajattelen kaikkea mukavaa.

LotR:in hobitti-teema
Tässä tapauksessa yhdyn sataprosenttisesti jack sparrowin sanoihin.

evanescence - Everybody´s Fool
En minä tätä pitkää aikaa ole kuunnellut mutta pidän tästä enkä ole kyllästynyt ainakaan tähän mennessä. Sitä kuuntelen mielelläni sillä se on kaunis.

evanescence - My Immortal
Katso ylempi kommentti.

Erlkönig

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Tammikuu 08, 2004, 19:47:14 »
..Yksi kappale heidät löytää, se yksi heitä hallitsee.. ^^

Pienen pohdinnan tuloksena voin sanoa että on aika monta kappaletta joihin en varmaan tule koskaan kyllästymään. Yleensä ajattelen näin monista kappaleista, mutta sitten kun niitä on kuunnellut uudestaan ja uudestaan, niin loppujen lopuksi alkaa kyllästyttää.
Mutta näitä kappaleita minä en tule unohtamaan:

Johann Strauss: Radetski marssi
Upea kappale, Straussin parhaita. Pidän tästä jopa enemmän kuin Tonava kaunoisesta:) Tiesittekö muuten että tämä sävellys oli Pelle Hermannin tunnarina? Tosin hieman muunneltuna..

Gregorian: Maid of Orleans
One word: Ihana. Kauniit sanat, sopivan pitkä, sävel sopivan "virtaavaa" (en osaa okein ilmaista itseäni) ja Gregorianin hymistely versiona oivaa rauhoittumismusiikkia.

If Joan of Arc
Had a heart
Would she give it as a gift?

To such as me
Who longs to be
How an angel ought to be

Her dream´s to give
her heart away
Like an orphan on a wave

She cared so much
She offered up
Her body to the grave

Sitten hieman erilainen.
Modern Talking: You´re My Heart, You´re My Soul

Uskomaton diskohitti vuosien takaa.
Tiedätte kaikki kappaleen, pitääkö siis kertoa enempää?:)

Bietu

• Ankeuttaja
No tässäpä niitä.....
« Vastaus #9 : Tammikuu 12, 2004, 00:21:05 »
Bomfunk MC`s: Freestyler
Mahtavan pitkä minuutin alkusoitto, mikä on toteutettu hyvin. Aikansa elävä legenda Freestyler...

Iron Maiden: Run to the Hills
Mukava kertosäe, siksi kuuntelen tätä paljon. Ei kyllästymistä.

Iron Maiden: The Trooper
Tämä on ehkä Iron Maiden paras, ainakin alku on loistava. Iron Maiden on tuonut kitaran soittamisen aivan uudelle tasolle. Bravo!

Fintelligens: Kaikki Peliin
Alussa kun kuuntelin tätä tuli aina kylmän väreet, kun biisi on niin hyvä. Nykyään ei enää, mutta kyllästymistä ei ole havaittavissa.

Europe: Final Countdown
Tulee semmonen hauska jännittynyt olo. Hyvin tehty...

Ecera`s Darkness

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Tammikuu 24, 2004, 13:15:11 »
Itse asiassa tällaisia lauluja löytyy yllättävänkin paljon. Musiikkimakuni on kieltämättä melko laaja, mutta omistan lukuisia mahtavia levyjä, joihin ei voi kyllästyä. Tässä nyt muutama esimerkki.

Aaliyah "Try again": Tässä laulussa on se jokin. Kuultuani sen ensimmäisen kerran vuosia taaksepäin tykästyin siihen heti. Se on ollut mukanani useaan otteeseen mielessä tai ihan vaan levyllä tms. ja siksipä siihen liittyy suunnaton määrä muistoja. Sanat ovat suht tavalliset, mutta minä kuuntelenkin musiikkia,rytmiä...woah!

No Doubt "Spiderwebs": Sain Tragic Kingdom -albumin synttärilahjaksi kahdeksan vuotta sitten, olin silloin 8 ja tämä oli ensimmäinen englanninkielinen levyni ja edelleen paras omistamani levy. Biisissä kohahdutti jokin ja olen millä tuulella tahansa, tätä laulua voi aina kuunnella, kyllästymättä. Gwen rulaa tosi lujaa!

Evanescense "Going under": Tiedän, että tämä on niitä nykypäivän muotikappaleita, mutta minä rakastin sitä jo kauuuan ennen tätä päivää. Sanat ovat hätkähdyttävät, musiikkiin voi eläytyä niin kovaa, että melkein unohtaa missä on ja lauluun sisältyy muistojani Lontoosta. Aina kuunnellessani sitä muistan jokisen sekunttini Lontoossa ja ylitseni hyökyy tunteiden hyökyaalto..

Avril Lavigne "Complicated": Tiedän, teinibiisi, mutta en ole koskaan kyllästynyt siihen! Muutama kesä taaksepäin, kun Avril vasta esiteltiin MTV:llä ja Complicated soitettiin ensimmäistä kertaa, en tiedä mikä minuun meni. Musiikki vei mukanaan. Se oli niin...en tiedä, minun henkiseni, etten voinut olla huomioimatta sitä ja jo samana päivänä osasin sen ulkoa. En tosiaankaan tiedä, mikä siinä oli niiiin erikoista, että tarrauduin siihen, mutta näin kävi ja Avril on hyvä tyyppi. Kai meissä on jotain samaakin.

Linkin Park "Numb" ja "Crawling": Linkin Park on mahtava! Kukaan ei osaa karjua yhtä siististi kuin Chester ja yhdistettynä Miken räpäyttelyyn kokonaisuus on täydellinen. Oikeastaan rakastan kaikkia bändin biisejä, jo siitä hetkestä lähtien kun kukaan ei edes ollut kuullut koko bändistä. Bändin molempia levyjä voi kuunnella ikuisuuteen asti kyllästymättä, koska niissäkin (erityisesti Numbissa) on se jokin sävähdyttävä mauste, joka saa kylmänväreet joka ikinen kerta juoksemaan ihollani ja tuntumaan sisuskaluissani.

Useisiin lauluihin liittyy muistot, joiden takia niitä voisi kuunnella ikuisuuksiin, sekä aina se sävähdyttävä salaperäinen seikka, joka jollain selittämättömällä tavalla rakastaa minua *hymy* Tietysti lista jatkuisi ikuisuuksiin Ashantilla (esikuvallani) sekä listaan kuuluisi esim. Hoobastankin "Crawling in the dark", City Highin "What would you do" sekä Boomkat, TLC, Incubusin pari biisiä jne. jne. jne. mutta kukaan ei jaksaisi enää lukea tätä eli *kiitos ja kumarrus*

fvea

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Tammikuu 29, 2004, 22:34:03 »
Eminem & Nade Dogg - 'Till I Collapse

Tämä on ollut lempibiisini siitä asti, kun The Eminem Show ilmestyi, jotenkin se melodia, biitti ja lyriikat ovat niin mahtavat, että se on kuunneltava kerta toisensa perään  :)

Eminem - '97 Bonnie & Clyde

Hmm... Mielenkiintoiset lyriikat, joista tulee riippuvaiseksi. Jotenkin ihana biisi, vaikka jotkut voivat kyllä olla eri mieltä...

Eminem - The Way I Am
Tässäkin niin mahtavat lyriikat ja biitti ja kaikki, että täytyy aina vain kuunnella uudestaan.

Ja samantien voisin listata tähän koko Eminemin tuotannon, mutta enpä taida sitä tehdä, koska lista olisi piiitkä... Mutta noiden lisäksi lyriikoiltaan mahtavia ja muutenkin upeita biisejä ovat Brain Damage, Drug Ballad, Kim (joo, kaikki eivät välttämättä ole samaa mieltä...), Cleanin' Out My Closet, Cum On Everybody, Forgot About Dre, Lose Yourself jnejne...

Minä olen Eminem-fani, kuten varmaan huomaatte  :)

Ceassa

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Helmikuu 08, 2004, 20:56:32 »
Raptori - Oi Beibi

Mitä tähän voisi sanoa? Klassikko. Useiden vuosienkaan jälkeen tämä ei kyllästytä sitten yhtään. Kappale tuo mieleen aivan kamalasti kaikennäköisiä muistoja laidasta laitaan. Rakastan.

David Charvet - Leap of Faith

Tämä muistuttaa minua kovasti eräästä ihmisestä, ja tuo mieleen aikas kipeitä muistoja. Ihana kipale, jota olen kuunnellut jo lähes kyllästymiseen asti, mutta siltikään en ole täysin puutunut tähän.

Gackt - Sekirei

Tätäkin olen huudattanut jo pitkään, ja tuntuu että laulu vain paranee kerta kerran jälkeen. Sanat eivät riitä kuvailemaan. Täydellisen ihana.

Samaiselta artistilta on hyvä mainita myös kipaleet Lust for Blood, Mind Forest, Saikai Story, Oasis ja Vanilla. Rakastan näitä myöskin.

Evanescence - Bring Me To Life ja Away from Me

Bring Me To Lifea on tungettu tulemaan joka ikisestä tuutista, mutta itse jaksan kuunnella tätä yhtä innokkaasti vieläkin kuin silloin kun laulun ensimmäisen kerran kuulin. Tämä tuo myös mieleen lukuisia ihania ja katkeria muistoja, ja jaksaa viihdyttää kerta toisensa jälkeen. Sama pätee myös Away from Me -kipaleen kanssa, Bring Me To Lifen ohella ehdottomasti Evanescencen parasta antia.

Linkin Park - Numb

Tämä on vain niin sanoinkuvaamattoman ihana, sävel, sanat, kaikki onnistuvat koskettamaan minua kovasti. Myös Faint, Crawling ja In The End samaiselta kokoonpanolta ajavat saman asian.

Limp Bizkit - Rollin'

Ahihih, tämä on aina niin menevä ja rattoisa kappale. Terveisiä vaan parhaalle kaverilleni. x)

No juu, näitä olisi vielä tuhansia enemmänkin mutta en nyt millään jaksa listata niitä kaikkia. Palaan asiaan myöhemmin uudestaan, jos muistan.

Misha

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Helmikuu 11, 2004, 22:45:30 »
Juuri nyt kuuntelen Dir en Greyn Macabrea, levyä, josta pidän todella paljon, mutta en osaa sanoa sieltä yksittäistä kappaletta. Pidän kaikista liikaa ^^ Saman bändin Cage oli ensimmäinen j-rock-kappale jonka kuulin, ja se on vieläkin yksi lempikappaleistani.

Nine Inch Nailsin The Great Below on kappale, jota kuuntelen repeatilla, minkä teen yleensä todella harvoin. Se on mahtava, saa minut itkemään, jos olen herkässä mielentilassa.

Ocean pulls me close
And whispers in my ear
The destiny i've chose
All becoming clear
The currents have their say
The time is drawing near
Washes me away
Makes me disappear

I descend from grace
In arms of undertow
I will take my place
In the great below

Queenin The Show Must Go Onilla on myös samanlainen vaikutus. Pitäisi investoida johonkin Queenin levyyn, siskoni on hieman ärtynyt, kun hänen cd:nsä ovat olleet jo vuoden minulla lainassa.

Poissa Nigmed

• Vuotislainen
  • Draco is my whorecrux.
« Vastaus #14 : Helmikuu 12, 2004, 15:18:22 »
Gary Jules - Mad World: Tähän kappaleeseen en takuulla tule koskaan kyllästymään. Tässä on niin rauhallinen ja tavallaan surullinen tunnelma, että itsekin tätä kuunnellessaan ihan vaipuu jonkinlaiseen rauhoittuneeseen transsiin.

Blackmore's Night - Under a Violet  Moon: Niin kuin em. kappaleessakin, myös tätä kuunnellessaan ainakin minä vaivun jonkinlaiseen transsiin, josta herää vasta kun huomaa, että Winamp vaihtoi kappalettea. Uskomattoman hyvä kappale <33 Kiva itämainen tunnelma. En minä osaa sitä kuvata kunnolla.

HIM - Join Me: Ei kai tästä sen enempää sanottavaa ole kuin edellisistäkään. Tämä on hyvä ja sillä siisti. Alku varsinkin, kohta jossa sanotaan "baby, join me in death". Ottakaa nyt minusta selvää.
I'm not here, this isn't happening.

Poissa Lumenore

• Vuotislainen
    • http://livejournal.com/~eremophobia_
« Vastaus #15 : Helmikuu 12, 2004, 15:22:28 »
Dir en grey - Cage
Ensimmäinen DeGin kappale, jonka koskaan kuulin, sekä ensimmäinen j-rock kappale jonka kuulin. Se on kovin nätti ja antaa sellaisen pehmeän laskun j-rockin maailmaan.

Sonata Arctica - Victoria's Secret
Pidän hirveästi tuosta alkusoitosta ja sanat ovat aivan hirvittävän ihanat. n__n Kovin rakas. Kiitos Maille, joka tutustutti.

Dir en grey - Zan
Tämä on aivan upea! Onko sitä mitään mahdollisuutta kuulla psykoottisemmalta kuulostavaa kappaletta? Ei varmasti. Kyolla on ihan mahdoton ääni. o_O

Dir en grey - Myaku
Jotakin aivan ihmeellistä. Alku tuo mieleen karnevaalit ja sitten - jestas. Aivan ihmeellinen. DeG tekee aivan ihmeellisiä biisejä. Enkä todellakaan tarkoita huonossa mielessä.
broomsters on esim. kek eli salee jotain hotsittavinta.

maniac

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Helmikuu 23, 2004, 18:16:38 »
Ja näitähän löytyy. Minulla on paljon alltimefavourite biisejä, jotka aina välillä nousevat ehdottomiksi suosikeiksi ja välillä unohtuvat hetkeksi, kunnes taas löydän ne ja saatan kuunnella monta kertaa peräkkäin.

Dir en grey - Macabre ja Ain't afraid to die ja Raison D'etre
Macabre on ihana. Täydellinen. Lähes 11 minuutin kappaleessa ei ole yhtäkään huonoa kohtaa, todellinen Dirun taidonnäyte.  Erityisesti Kaorun, joka on säveltänyt musiikin, mutta jokainen soittaa/laulaa niin hyvin. Ain't afrain to die on aika surullinen ja Dir en greyn mittakaavalla rauhallinenkin kappale. Tämä soi lähes joka ilta kun olen menossa nukkumaan. Raison D'etre on ehkä vähän pirteämpi kappale, jota olen kuunnellut vasta noin kuukauden, mutta varmaan enemmän kuin mitään muuta Dirun biisiä. Erityisesti olen rakastunut PV:seen, joka on aivan mahtava. Osaisin mainita Dir en greyltä vielä monta kestosuosikkiani, mutta nuo kolme on kuitenkin ne minulle rakkaimmat.

Közi - Honey Vanity
Aika erilaista musiikkia kuin mitä yleensä kuuntelen, mutta rakastan Közin ääntä. Saisi luvan laulaa enemmän. Olen valehtelematta kuunnellut varmaan sata kertaa peräkkäin, enkä ole kyllästynyt.

Baroque - Cherry king
Taisi olla ensimmäinen Baroquen biisi minkä kuulin, ja ihastuin tähän biisiin/koko bändiin heti. Sopivan energistä rockia, laulajalla hyvä ääni ja kaikin puolin mukava biisi.

MUCC - Zetsubou
Ensimmäinen kuulemani MUCCin kappale, nyt olen kuunnellut tätä suunnilleen puoli vuotta kyllästymättä, vaikka ei olekkaan koskaan varsinaiseksi lempikappaleekseni noussut. Raskasta rockia jota jaksaa kuunnella oikeastaan koska vaan.

Malice Mizer - Illuminati ja Beast of Blood
Malice Mizerin näitä "ikivihreitä", suunnilleen ensimmäisiä kuulemiani j-rock kappaleita. Rakkaita siitä syystä, ja muutenkin hyviä. Illuminati Gacktin ajan paras ja Beast of Blood Klahan. Kummatkin ehdottomasti playlistini soitetuimpia kappaleita, ja PV:t myös hyviä.

In Flames - Swim ja World of promises ja Episode 666 ja Trigger  ja Free fall
Oli pakko valita näin monta biisiä koska en todellakaan osannut jättää mitään pois. Enemmänkin olisin voinut ottaa, mutta nämä on ne parhaimmat ja soitetuimmat In Flamesin biisit, joka on muuten lempibändini näistä ei-j-rock-bändeistä. Sanat on yleensä aivan mahtavat, erityisesti World of promises kappaleessa. Tykkään yleensäkin ihan mielettömästi melodisesta death-metallista, joten ei kai ihme että pidän niin paljon. Nämä kappaleet on jotenkin ne kaikkein iskevimmät. Sanat melkein ulkomuistissa ja muutenkin kuunnellut ihan mielettömästi, mutta en ole kyllästynyt.

Adema - Immortal ja Speculum
Ademaa kuuntelin eniten siinä 2002 vuodesta ja 2003 kesään asti. Nämä kappaleet olivat ehdottomasti lempikappaleitani. Ehkä muutama kuukausi sitten kuuntelin taas pitkästä aikaa, ja kaikki muistot palasivat, sen jälkeen on ollut taas kovassa kulutuksessa. Adema tekee todella hyvää raskasta rockia.

Hattara

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Helmikuu 27, 2004, 21:25:17 »
Queen - Bohemian Rhapsody

Iih. Kappale, jota voi kuunnella yhä uudelleen ja uudelleen. Vaikka joskus Bohemian Rhapsody saisikin aikaan kyllästymisen oireita, laitan levyn syrjään ja muutaman päivän kuluttua tunteet ovat varmasti muuttuneet. Rakastun tähän kappaleeseen aina uudestaan. Freddien ääni on mitä upein, se saa kylmät väreet kulkemaan pitkin selkäpiitä, ja kappale on tarpeeksi omaperäinen minun makuuni.

Muitakin tällaisia minulle ikivihreitä kappaleita on, Beatlesiltakin löytyy useita, joista tosin on vaikea valikoida parhaita.

Hanzu

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Maaliskuu 19, 2004, 21:50:50 »
Maija vilkkumaa - Tähti
Siis niin taivaallinen kappale. Ja en takuulla kyllästy koskaan! Melkeen tanssin aika itsekseni tän kappaleen tahdissa aina kun kuulen sen. Voin kuunnella vaikka kymmenen kertaa peräkkäin tuosta vaan (:

Kotiteollisuus- Rakastaa/ei rakasta
En tykännyt kappaleesta ollenkaan kun kuulin sen ensimmäisen kerran, mutta nyt kuuntelen sitä melkeenpä joka päivä. Aivan upee biisi. (:

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
« Vastaus #19 : Maaliskuu 21, 2004, 16:36:39 »
Kotiteollisuus - Tuomittu
Rakastan niitä lyriikoita. "Puolestani anna ruumiisi, edestäni vuodata veresi, loputtomia ehtoja sanelin, yksin kuoliaaksi palelin..." Se tuo niin paljon ajatuksia ja kipeän tunteen sisään (olen masokisti...).

Sentenced - Cross My Heart and Hope To Die, Drown Together, Home In Despair ja With Bitterness and Joy
En ole varma, miksi en kyllästy noihin, ehkä se on se tietty rytmi niissä ja osin lyriikatkin.

Charon - Bitter Joy, Craving ja Every Failure
Niissä on hyvä rytmi ja Bitter Joy:ssa hyvät lyriikat. Niistä tulee jotenkin sellainen olo, että haluaisin taistella jonkun kanssa myrskyn pauhaessa jossain ulkona. Niissä on jotain voimakasta.

Evanescense - Hello ja Eternal
Todella kauniita ja surullisia. Rakastan sitä pianomusiikkia.

In Flames - Only for the Weak
Siitä tulee tappofiilis. Ja hyvät lyriikat taas. "Sell me the infection, it is only for the weak, no need for sympathy, the misery that is me"

Nightwish - Dead Boy's Poem, Forever Yours ja 10th Man Down
Ne on niin kauniita, ja viimeksi mainitussa on niin hyvä musiikki.

Apulanta - Viivakoodit
Rytmi ja kertosäe. "Minä annan kaiken ja enemmän, tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää..."

LotR-sountrackit
Ne on niin upeita ja kauniita. Ei niihin voi kyllästyä.

:edit:
Charon - At the End of Our Day
Kuulin sen vähän aikaa sitten ja olen kuunnellut siitä asti. Rakastan niitä sanoja, niissä on jotain, mikä tekee kipeää kuunnella niitä. "She's the one who closed her eyes for all we lost at the end of our day, she's the one wish to cry but hold inside all the sorrow at the end of our day..."
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

BlackWolf

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Maaliskuu 21, 2004, 20:47:10 »
Evanescence - My immortal
Ihana herkkä biisi. Hyvä musavideo, sellanen rauhallinen. Amy Leellä on mahtava ääni.

Linkin park - In the end
Siis tämähän on aivan mahtava biisi. Koko ajan hyräilen laulan tätä.

Maija Vilkkumaa - Ei saa surettaa.
Maijalla on hieno erikoinen ääni ja se sopii tähän biisiin tosi hyvin.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #21 : Huhtikuu 16, 2004, 22:11:49 »
Apulanta - 0010

Tähän biisiin ei todellakaan kyllästy koskaan. Aivan ihanat lyriikat, mahtavat kitararämpytykset ja melodiakin on täydellinen. Kuitenkin mukavan yksinkertainen biisi, ei olla lähdetty kikkailu-linjalle. Tässä biisissä on todella mukava tunnelma.

Green Day - Basket Case

Taas kerran mahtavalliset kitarariffit, ja muutenkin mukavan letkeä biisi. Tässä vaan toimii melodia ja riffit niin hyvin, ei sen syvällisempää tällä kertaa. Sytyttää. :)

Nämä ainakin tällä erää. Muokkailuja saattaa olla luvassa.

*Muoks*

Muse - Absolution

Aivan järkyttävän ihana biisi, ei tällaista voi ollakaan... *huoh* Todella mahtava ja kaunis melodia kitarasooloineen, mukavat lyriikat. Erittäin tarttuva. Laulajalla hauskan korkea ääni mieheksi. Mättöä, mutta ei liikaa. Ihana. (anteeksi, aurorit, jos meni ihkutuksen puolelle)

*Muoks*

HITTO, tarkoitin siis biisiä Hysteria. XD Hyyyvä minä.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

TKTH

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Toukokuu 06, 2004, 16:57:40 »
TTuppaan kyllästymään kaikkiin kappaleisiin kun niitä aikani kuuntelen mutta tällä hetkellä semmosia noin kymmenen kertaa peräkkäin kuunneltavia on...

Bon Jovi:Living on a Prayer
Monet ovat täällä jo tätä laittaneet ja olen ehdottomasti samaa mieltä. Kaikki Bon Jovin kappaleet ovat hyviä mutta tämä riipaisee suoraan asiaan.

Therion:Summer Nigth City(Abba-cover)
Täydellinen cover-kappale. Melodia on aivan uskomaton ja saa minut leijumaan ilmassa. Pidän myös miehen äänestä paljon eikä nais vokalisti ole hassumpi.

Kovenant:Mannequin
Tämä sanoo niin paljon ihmisistä että sanoitukset ottavat kipeää. Ja kun suomalainen depressiivinen ihminen olen niin tottahan se sopii.

Tässähän näitä mutta haluan vielä lisätä että kappale jota en pysty kuntelemään kertaakaan on Mariskan Murha. Ei herranjee mitä vonkumista. Tarvitaan siedätyshoitoa.

Poissa neidor

• Xena
  • Vuotislainen
  • Pakeha (aroha) Maori
    • KC
« Vastaus #23 : Toukokuu 07, 2004, 16:35:54 »
Minulla on aika monia ja outoja, mutta se minulle suotakoon.

Lionking- soundtrack
Minua ei tunnu ihan oikeasti saavan tällä hetkellä irti siitä CD:stä aina välillä. Ja se tällä hetkellä on kestänyt siitä asti, kun kopioin puoli vuotta sitten kyseisen CD:n (paha minä) lainattuani sen kirjastosta. Siinä yhdistyy niin paljon kaikkia niitä elementtejä, mitä eniten musiikissa rakastan (ja hyvin yhdistyykin), että en vain voi olla pitämättä.

Police - Every Breath You Take
Tämä on jotenkin niin ei minun tyylinen kappale, että on ihmeellistä, miten paljon siitä oikeastaan diggailen (onpa muuten tyhmä sana... diggailen... mistäköhän sekin nyt tarttunu?). Sitä samaa renkutusta koko ajan niin hyvää tulee.

Afrikkalaisia rumpusooloja
En osaa kirjoittaa niitä soittajien, laulajien tai biisien nimiä tästä nyt ulkomuistista. Uskomattoman ihanan kuuloista joka tapauksessa. Tosin pelkään levyn olevan rikki, sillä siihen tuli aika paha skrade eilen. En ole uskaltanut vielä koittaa.
Colombia = You'll come for the enticing beauty of the Caribbean Sea. You'll stay because you've been kidnapped and locked in the trunk of a Dodge Dart.

Poissa Annatar

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Toukokuu 07, 2004, 17:41:56 »
Hobitti-teema ja muut lotrin soundtrackeiltä löytyvät biisit on vaan kerakaikkisen hienoja. Eniten mä pidän ykkösen soundtrackista. Siinä on sitä tunnelmallista, eikä liian haikeaa musiikkia. Sitä voi kuunnella aina uudestaan, ja uudestaan...

Nou Doubtin suunnilleen kaikki Rock Steady-albumilla olevat biisit on ihan mahtavia. Lempparini on In my head mutta myös Making out ja Running + Don't let me down on mielettömiä biisejä. Niistä iankaikkisista hiteistä kuten Hell good, Hey baby ja it's my life en pidä enää yhtään, koska radiokanavat ovat kuluttaneet ne puhki.
I probably still adore you with you hand around my neck