Kirjoittaja Aihe: Kappale johon et "koskaan" kyllästy?  (Luettu 51541 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Kappale johon et "koskaan" kyllästy?
« Vastaus #150 : Elokuu 01, 2006, 17:39:06 »
MMinulla on paljon biisejä mihin en ole kyllästynyt kertaakaan (yritän vain muistaa mitkä biisit ne olivat!)

Robbie Williams-Feel. Ihana biisi, rakastan suorastaan tätä biisiä. Hyvää kirjoitus musiikkia ;P

Indica-Ikuinen virta. En ymmärrä miksi tätmä on mielestäni hyvä biisi, mutta en vain kyllästy tähän biisiin...

Alice Cooper-Poison. HYvä biisi rajua rockkia, juuri sellaista mistä pidän..;)

Cascada-Everytime we touch + muu tuotanto. Cascada on juuri hyvä artisti j pidän tästä biisistä todella paljon. Ehkä enemmän Remixistä, mutta muuten todella hyvä biisi ;)

Shakira- Whenever Whenever (en oikein muita miten kappale kirjoitetaan!). Tämä on aivan todella hyvä biisi. Tosin oikeastaan pidän Shakiran biiseistä muutenkin, mutta tämä on yksi parhaista biiseistä. Biisi on jo aika vanha, mutat sitäkin parempi ;P

BoA-No.1. Korelainen artisti ja mielestäni hyvä. BoA laulaa japaniksi, enkä ihmettele jos ette ole kuulleet hänestä...Hyviä biisejä!

Marie Sherneholtin koko tuotanto. Sherneholtilla on aivan ihania biiseja. Yksi todella hyvä artisti ;)

Jotkut leffamusiikit ovat lemppareitani, yritän muistaa joitakin: Harry Potter, Pirates of the caribbean, Bond ja Narnia. Niitä on enemmänkin, mutta olen vain niin huonomuistinen ihminen ;(

-Carm
xD

Poissa Grainne

• Vuotislainen
« Vastaus #151 : Elokuu 03, 2006, 09:56:05 »
Faith No More : The Real Thing

Kuulin ensimmäisen kerran muistaakseni ´92 (levy ilmestyi ´89) isoveljen huoneessa, olin silloin 11-12 vuotias, ja Faith No More oli ensimmäisiä bändejä jotka "löysin". Teki suuren vaikutuksen tuolloin, ja vaikuttaa edelleen vaikka monen monta vuotta olen ehtinyt soittaa (nauha ihan totta kului kasetista puhki ennen cd -aikaa).
Koko levy on hieno, vaikkakin kevyempää kamaa kuin Angel Dust, mutta nimibiisi erityisesti (eikä sekään FNM:n paras) jaksaa järisyttää. Toki vanhemmiten tajuaa hiukan paremmin mistä siinä oikeastaan lauletaan... mutta kuulostaa aina vain paremmalta. Joku siinä vain on.

Faith No More - Yksi kaikkien aikojen suosikkibändejäni.
Mike Patton - Sekopäiden aatelia, loistava biisintekijä ja aivan käsittämättömän järjettömän hyvä laulaja. (Minulla oli M. Patton -fiksaatio yhteen aikaan. Bläh, on edelleen, myönnetään.)

Bändi on kuollut ja kuopattu, enkä koskaan ehtinyt nähdä livenä. Vain toinen fani voi tajuta mikä menetys.
"Tiedätkö, mitä koirat tekevät susille?"

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #152 : Elokuu 03, 2006, 12:13:37 »
Itse olen vakaasti sitä mieltä, etten tule koskaan kestämään mitään kappaletta hautaan asti. Jos todella hurahdan johonkin biisiin, vietän useita päiviä putkeen ainoastaan kuuntelemalla sitä; ja kuten arvata saattaa, siinähän käy sitten helposti niin, että biisi alkaa armotta kyllästyttämään, ja äkkiä huomaankin, että olen jo poistanut se mp3-soittimeltani, koska en jaksa enää kuunnella sitä. On kuitenkin yksi biisi, jota olen jo pidemmän aikaa jaksanut kuunnella ilman sen suurempia kyllästymisen merkkejä, nimittäin Rihannan Unfaithful. Biisi on kaunis, ihana, ja kuuntelen sitä usein iltaisin unenrippeitä hapuillessani, ja tämän biisinhän myötä ne helposti tulevatkin.

En useimmiten jaksa syventyä biisien sanoihin, koska kuuntelen lähinnä englannin kielisiä biisejä, ja englanti sen sijaan ei suinkaan kuulu vahvimpiin puoliini, päinvastoin. Tämä kyseinen biisi kuitenkin on saanut minutkin pohtimaan sanoja, ja äkkiä huomaankin tajuavani reilusti yli puolet sanoista ja biisin motiivisen idean. Sanojen ymmärtämisen myötä biisikin alkoi tempaista yhä useammin mukaansa ja äkkiä en voikaan kuunnella sitä hoilaamatta mukana.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Jäinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #153 : Elokuu 04, 2006, 21:47:16 »
Hmm. Eipä tätä paljoa tarvitse miettiä, Blind Guardian - And Then There Was Silence. Kappale kestää kiitettävät 14 minuuttia, joten ei sitä niin monta kertaa tuntiin kuunnellakaan. Mutta kuitenkin, keväällä kuuntelin ainoastaan ja pelkästään tätä kolme viikkoa putkeen eikä vieläkään tursua korvista ulos. Kappaleeseen liittyy tunteitakin ja ihan vain yksinkertaisia muistoja. Pidän vieläkin, vaikka en kuuntelekaan ihan niin usein kuin tuolloin keväällä.

Tosla

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Elokuu 06, 2006, 01:01:16 »
Hmm... Ehkä Komm Süsser Tod (esittäjää en nyt muista, siinä
on semmoinen ihanan "lopullinen" fiilis ja sen jokainen sointu,
sekä sana, koskettaa syvästi sieluani)...

Mahdollisesti myös Weird Al Yankowicin "Alternative Polka"
sillä se saa tarkastelemaan nykyistä rock-musiikkia uudenlaisella
tavalla (lisäksi se on mukavan rytmikäs ja sopivan "jatkuva
kappale)...

Lisäksi Black Eyed Peasin "Where is the Love?"  
Surullista... Melodia ja sanoitus sopivat hyvin yhteen ja muutenkin
homma toimii... Koskettava sanoma.

Vox "Armageddon"
Kuten  B.E.P:nkin kappale, loistava toteutus...
Voxin "vaihtoehtois gospel (kaikkea rap:sta rokkiin)" tuo kappaleeseen
mukavasta särmää ja näin erottaa sen massasta...

Y.U.P:n "Ihana elämä"
Sanoitus on sujuvaa ja kappaleen melodia jää hyvin mieleen...
Lisäksi laulajan ääni tuo kappaleeseen jännittävän lisän.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #155 : Elokuu 06, 2006, 01:41:37 »
Eppu Normaali - Murheellisten laulujen maa
Tässä on niin ihana tunnelma :) Sanat ovat kekseliäät, niinkuin kaikissa Epun lauluissa. Epun ääni on hiukan vanhentunut, se sopii tähän. Tämä kertoo niin hyvin suomesta ja suomalaisista :D tätä voi kuunnella kaikissa tunnepurkauksissa.

Eppu Normaali - Vuonna 85
Tarviiko edes kertoa niille, jotka kuuntelee tätä mielellään? Yksi parhaimmista Epun lauluista. Varsinkin tämä sävel on hyvä (kuuntelen biisejä samalla kuin kirjoitan :P). Tässä on aika haikea tunnelma :')
Voisin listata tähän vielä kymmenen Eppu Normaalin biisiä, mutta annan tilaa muillekkin.

HIM - In joy and sorrow
Tämän laulun ansiosta saan lähes aina inspiraatiota. Tässäkin on niin kauniit sanat. Tää soppii hyvin nyyhky biisiksi tai luomaan tunnelmaa, siksi tätä minä kuuntelenkin -> ideoita. Tätä on vieläpä hauskaa laulaa, tykkään nimittäin biiseistä jotka sopivat miun äänelle.

Zen café - Rakastunut taas
Miten ihmiset ei jaksa kuunnella tätä biisiä mukamas? Tämähän on juuri hyvä. Miksi? Tässä on rento tunnelma ja tätä voi laulaa. Kertoo naisesta joka rakastuu taas ja antaa mennä kaiken päin hornan tuuttia :D

Jeff Buckley - Hallelujah
En tästä oikeastaan pidä, mutta.. okei, kaunis on. Tässä on rauhoittava sävellys ja helpottava biisi kokonaisuudessaan. Minua rauhoittaa tälläinen: Makaa sängyllä selällä pimeässä, hengitä rauhallisesti ja kuuntele tätä!
Kun kirjoittaa niin tämä on oiva tausta musiikki.

Harry Potter and the prisoner of Azkaban - A window to the past
Rakastan rakastan rakastan elokuvamusiikkia hyvinä esimerkkeinä Troija, Lord of the Rings ja Harry Potter. Tähän biisiin voisi nukahtaa. Utuinen tunnelma. Hiukan surullinen. Ihana :D Okei, okei, tämä oli viimeinen.
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Enskuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #156 : Elokuu 06, 2006, 21:20:52 »
En tiedä olenko kirjoittanut tänne jo, mutta jos olen niin laitan listan uusiksi ^^

Guns N' Roses - Nightrain
Rakastan tämän laulun alkua, sitä missä vaan soitetaan. Rakastan ihan kaikkea tässä laulussa. En tiedä miksi, mutta niin se vain on. Tuntuu, että voisin kuunnella tätä koko päivän putkeen enkä kyllästyisi sittenkään.

Green Day - koko Warning levy
Olen nyt muutaman kuukauden sisällä kuunnellut tätä levyä ihan älyttömästi enkä ole kyllästynyt vieläkään yhteenkään lauluun. Tuntuu että löydän niistä melkein joka kerta jotain uutta, pieniä asioita, mutta uutta kuitenkin.

Oikeastaan suurin osa Green Dayn tuotannosta ja Guns N' Rosesin Appetite For Destruction on sellaista, että en kyllästy koskaan.

Velvet Revolver - Do It For The Kids
Tässä biisissä on jotenkin niin hyvä meininki, että ei tähän voi kyllästyä. Yksinkertaisesti todella hyvä biisi. Ja tykkään kohdasta "Went too fast I'm out of luck and I don't even give a f*ck!". Ja ne kitarat ja kaikki <3

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
« Vastaus #157 : Elokuu 07, 2006, 21:34:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Nashu"
The Beatles - I Should Have Known Better

Aivan uskomattoman ihana biisi, tästä tulee aina hyvälle mielelle. Tätä ei vaan voi kuunnella hymyilemättä (varsinkaan jos näkee sielunsa silmin kohtauksen elokuvasta A Hard Day's Night, jossa pojat soittaa tätä biisiä junassa ^_^ aww<3) Eikä voi olla laulamatta mukana.

Lisäilen muita kun keksin :D

"I should have known better with a girl like you, That I would love everything that you do, And I do, hey, hey, hey, and I do" :D Jep, puhut asiaa. Upea biisi ja leffakin on tosi positiivinen pätkä.

ps. np: Beatles - I should have known Better;)

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
« Vastaus #158 : Elokuu 07, 2006, 22:03:54 »
Jos sanoisin etten ikinä kyllästy Antti Tuiskun kappaleisiin tietäisin valehtelevani. Vaikka ne tällä hetkellä minua miellyttävätkin (Naura vain, minä pidän Tuiskusta!) niin en usko että enää vanhempana tykkään, jossain välissä alkaa kuitenkin kyllästyttämään.

Luulen että The Beatlesin kappaleet ovat sellaisia joihin ei kyllästy. Jotenkin ne vain aina jaksaa kuunnella ja kuunnella, etenkin kun niitä on paljon.

Kissin I was made for loving you on myös niin sellainen, että sitä voi kuunnella vaikka koko ajan, eikä silti kyllästy. Kissin laulajalla on hyvä ääni ja muutenkin kappale on yksi parhaimpia kuulemiani.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Scarlett

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Elokuu 13, 2006, 13:56:54 »
Tälläkin hetkellä luukutan taas Rolling Stonesin Shine a lihgt biisiä. Lähestulkoon joka ikinen kertan kun kuulen sen, menee iho kananlihalle. Biisi on vain niin uskomattoman kaunis. Sanat ovat todella kauniit ja jokainen soitin, kitarat, piano ja kaikki, soivat kaikki juuri niin upeasti, jokainen nuotti on juuri siellä missä pitäkin. Eikä kukaan toinen ihminen maailmassa VOI laulaa tätä biisiä paremmin kuin Mick Jagger.
Aivan käsittämätöntä miten Nellcotessa keith Richardsin hervottoman kokoisen lukaalin viinikellarissa voi syntyä jotakin näin kaunista.

Ai niin, tsekkaa sanat täältä: http://www.lyricsfreak.com/r/rolling+stones/shine+a+light_20117897.html

Johanhanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #160 : Elokuu 15, 2006, 01:58:51 »
Minulla on oikeastaan useampiakin kappaleita joita voisin kuunnella jatkuvasti.

Ehdottomiin suosikkeihin kuuluu ainakin seuraavat:

Robbie Williams: Angels ja Feel Niissä on molemmissa niin kauniit sanat ja rakastan Robbien ääntä. Olin katsomassa Robbiee helsingissä sillon pari vuotta sitten ja kun Angels tuli viimesenä biisinä meinasin alkaa itkeen. Se on vaan niin kaunis laulu.

Sonata Arctica: Talullah Tää on oikeestaan aika uus suosikki, mutta pidän siitä paljon. En oo vielä kyllästynyt siihen vaikka se on ollu mun MB3:lla jo muutaman kuukauden vakkari biisinä.

John Bon Jovi: Allways Tulee heti mieleen ala-asteen disco =) Tämä on kyllä niin klassinen rakkauslaulu, ettei siihen vaan voi kyllästyä.

Erick Clapton: Tears in heaven Tähän liittyy paljon muistoja.

Gun's and Rose's: knoking on heavens door ja november rain Kauniit sanat, Axl Rosen ääni ja Slashin kitara.

Tässä oli nyt muutama biisi. Lisäilen jos tulee vielä jotain mieleen. =)

//Heti muistui mieleen yksi lisää.

Kelly Clakson:Beautiful disaster (Live versio) Se tyttö vaan osaa laulaa niin upeesti. Sanat on myös todella kauniit.

Zaldo

• Ankeuttaja
« Vastaus #161 : Elokuu 17, 2006, 15:45:20 »
Céline Dion - My Heart Will Go On
Ihana kappale, kauniit sanat ja tuo muistoja mieleen. Olen kuunnellut tämän varmaan ainakin 100 kertaa viimeisen viikon aikana ja aina vaan tekee mieli lisää ja lisää. Yksinkertaisesti loistava ja paranee jokaisella kuuntelukerralla. Miten joku voikin laulaa noin kauniisti ja tunteella?

Apulanta - Maanantai
Tämäkin on todella kaunis, varsinkin jos alkaa sanoja kunnolla kuuntelemaan ja pohtimaan niiden syvällisiä merkityksiä ;) Olen tykännyt Apulannasta jo vaikka kuinka pitkään ja tämä on aina ollut se yksi kappale ylitse muiden. Kuunneltu uudestaan ja uudestaan. Ja uudestaan. Aina yhtä loistava.

Poissa Kirikaze

• Vuotislainen
« Vastaus #162 : Elokuu 19, 2006, 19:34:58 »
No onhan niitä kappaleita...  Rakastan Himin kappaleita "Join me in death" ja "Gone with the sin" ja muitakin vanhempia, tietysti, mutta nuo kaksi erityisesti ovat ihania. Olen nyt lukion ekalla ja ala-asteelta noita kappaleita olen kuunnellut, välillä enemmän välillä vähemmän, joskus peräkkäin ja useasti päivässä, enkä usko että ikinä tulen noihin kyllästymään.  Bloodpitin Platitude (ainut kappale tuolta bändiltä jota kuuntelee muutenkin kuin livenä) on okei, siihenkään en ole kyllästynyt, mutta en kyllä aivan jatkuvasti kuuntelekaan sitä. Ja Sonata Arctica..<3 Tallulah on aivan ihana, enkä varmasti ikinä kyllästy siihen. Replica ja Broken myös suosikkeja, muut kappaleet okei.
"Jesus Christ!"
"Jesus Christ? Stop me if you heard this one: Jesus Christ walks into a hotel." ~Funboy ja Eric Draven, The Crow~

TerryGreen

• Ankeuttaja
« Vastaus #163 : Syyskuu 13, 2006, 17:36:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Diella"
Sonata Arctica: Tallulah

Brian McFadden: Real to me

Apocalyptica: Quutamo

Mul on ihmeen samaa:D

Eivät sitten ole missään järjestyksessä, en osaa laittaa niin.
Sonata Arctica: Tallulah
Jotain niin ihanaa. Tätä tulee kuunneltuu älyttömän paljon, sanat, laulajan ääni ja kaikki on vaan niin taivaallista.

Apocalyptica: Faraway
Tätä pystyy kuuntelemaan jopa kerralla kaksi ja puoli tuntia ennenkuin tekee mieli vaihtaa biisiä. Pianoalkusoitto on ihana ja koko biisi kaunis<3 Luokkalainen lähetti joskus mesessä, kun pyysin. Olin kuullut biisistä siis vain alkusoiton. Apocalyptican musassa on muutenkin se ihana, ettei biiseissä ole yleensä sanoja. Siis poikkeuksiakin on vajaa kymmenen kappaletta, mutta kuitenkin.

Apocalyptica: Hall of The Mountain King
Kunnon jyräystä alusta alkaen. On siis cover vuorenpeikkojen tanssista tai siitä. Kyllä te sen tiedätte. Tää saa mahtavalle tuulelle.

Brian McFadden & Delta Goodrem : Almost Here
Herkkää, kaunista lämmintä. Ihastuin biisiin joskus pari vuotta sitten, kun soi radiossa.

Näitä on enemmänkin, mutten niitä tähän jaksa kirjoittaa, nuo nyt ainakin on ihania.

Catoblepas

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Syyskuu 22, 2006, 17:10:32 »
Winamppini on varmaan jo täyteen runkattu joitakin biisejä, joihin en luultavasti tule koskaan kyllästymään.

Sonata Arctica - My Selene.
Tämä on jotain uskomatonta. Tony kuulostaa aivan erilaiselta kuin muissa Sonatan biiseissä. Lyyrinen, kaunis, puhdas ja äärimmäisen toimiva milloin vain, mutta ennen kaikkea biisi on täyttä powermetallia. Rakkaus.

Timo Rautiainen - Hiljaisen Talven Lapsi
Tiedän, että on vaikea sanoa jostain biisistä että se on kuolematon, jos levynkin ilmestymisestä on hädin tuskin neljä kuukautta. Mutta tässä tapauksessa sitä ei voi kiistää. Hiljaisen talven lapsi on ehkä se nyyhkybiisien ikiklassikko minun kirjoissani.

Stam1na - Likainen Parketti.
Periaatteessa sama juttu kuin edellisessä. Stam1nan uusin ilmestyi toukokuussa, ja siitä asti olen jyystänyt levyä niin Winampillani kuin mp3:llakin. ( Ei, en sentään tunge levyä ämppäriraukan sisälmyksiin. ) Likainen Parketti on raskas, angstinen ja jopa pelottava säkeistöissään. Kertosäe ehkä paras ikinä. Mosh.

Mokoma - Punainen Kukko
Suomalainen thrash-metallin ylistämiseni jatkuu, varon tai koetan varoa ettei kuulosta kohta jo euforiselta. Punainen Kukko on kevyesti Mokoman mahtavin kappale. Kitarat ehkä parhaat mitä on olemassaan sekä aido vihan tunne Annalan lyriikoissa. Ainoana miinuksena ajoittain puuduttava kertosäe. Muuten loistavaa kamaa.

Kuulostan musiikkiarvostelijalta, en ole siis amis.

Tulilintu

• Ankeuttaja
Re: Kappale johon et "koskaan" kyllästy?
« Vastaus #165 : Tammikuu 31, 2007, 12:40:39 »
Olen tässä kuunnellut Evanescencen Call Me When You're Soberia muutaman kuukauden, enkä käsitä, miksen vieläkään ole siihen kyllästynyt. Olen kuullut kappaleen valehtelematta varmaan yli 500 kertaa! Muistan, kun kuulin sen ensimmäisen kerran; en pitänyt siitä ollenkaan. Olin järkyttynyt, että upean Fallen-levyn jälkeen lohkaistaan sinkuksi niin oudon kuuloinen ja kaikkiaan eriskummallinen kappale. Mutta pian sen jälkeen kappale alkoi salakavalasti miellyttää korvaa joka kuuntelukerralla enemmän ja enemmän, ja lopulta se sitten kolahti: kertakaikkiaan mahtava biisi, suoranainen taideteos! Olen lukenut musiikin teoriaa vuosikausia, ja voisin analysoida Call Me When You're Soberin molli- ja duurisointujen vuorottelun virtuoosimaisen mestarilliseksi. Amy Lee on yksi parhaita tietämiäni laulutekijöitä ja uusin Evanescencen levy "The Open Door" kokonaisuutena on ihastuttavaa kuunneltavaa. Jos yhtään pidätte Evanescencesta, on The Open Door ihan pakko-ostos. Kohtahan siitä ilmestyy uusi singlekin, Sweet Sacrifice. (Lithium on edellinen sinkku.)

Mitä te muut ajattelitte/ajattelette Call Me When You're Soberista? Olen kuullut useamman kuin kymmenen ihmisen sanovan samaa kuin minäkin: ensimmäisellä kuuntelukerralla ei iskenyt, mutta jonkin ajan päästä kappaletta jo rakasti. Ihan hassua.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2007, 00:19:34 kirjoittanut Tulilintu »

twei

• Ankeuttaja
« Vastaus #166 : Tammikuu 31, 2007, 20:52:20 »
Olen törmännyt. Tässä tilanteessa kuitenkin tulee mieleen vain yksi niistä. Se yksi rakkain:

Tiger Lou - Oh Horatio

Miksi se saa joka kerta itkemään tai ainakin herkistelemään ja pahasti. Tähän lauluun liittyy tuntemattomasta syystä tajuton tunnelataus. Tähän ei ikinä kyllästy.

Santiago

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Helmikuu 04, 2007, 12:32:31 »
On monia erinäisiä kappaleita, joihin en luultavasti koskaan kyllästy. Ei, en kuuntele niitä tiettyjä kappaleita kymmentä kertaa putkeen, en voi käsittää, miten jotkut pystyvät siihen. Minä en kykene kuuntelemaan yhtä ainoaa kappaletta kuin muutaman kerran peräkkäin ja sitten pitää pitää tauko. Ei makeaa mahan täydeltä, kuten sanonta kuuluu.

Ensinnäkin, kuten olen jo monessa topicissa mainostanut, Rammstein on valloittanut sydämeni. En voi sanoa, ettenkö kyllästyisi joskus bändin kappaleisiin, mutta tällä hetkellä se ei tunnu mahdolliselta. En mainitse yhtäkään tiettyä ja nimenomaista kappaletta, koska jokainen niistä on lähellä sydäntäni.

Sitten niiden yksittäisten kappaleiden kimppuun *avaa soittolistansa ja tarkastelee sitä*

CMX - Negatiivinen asenne
Myönnän huumorintajuni oudoksi ja siksipä tämän kappaleen sanoitukset saavat minut oikeastaan aina nauramaan. Tiedän, ettei sille pitäisi nauraa, mutten voi mitään. Kun nykyaika rupeaa kaikkine joutavuuksineen ärsyttämään, tämä on juuri oikea kappale kuunneltavaksi. Kuten oikeastaan hyvin moni muukin CMX:n kappaleista.

The Brobdingnagian Bards - The Scotsman
Kuulin tämän kerran muutama vuosi takaperin winampin kautta Demented radiosta. Muistan, kuinka nauroin kippurassa. Skotti-parka. Latasin kappaleen koneelleni ja sinne se oikeastaan unohtui, kunnes viime vuoden 2006 loppupäivinä näin televisiosta UIT:n jokavuotisen musikaaliesityksen. UIT oli tehnyt  kappaleesta suomalaisen version, joka kertoi lappalaisesta miehestä. Muistin, että alkuperäisversio löytyy koneeltani ja rakastuin kappaleeseen uudestaan.

Sonata Arctica - The End of This Chapter
Myönnän, etten ole kuullut Sonatalta montaakaan kappaletta tämän lisäksi. Monet ihmiset murjottavat minulle kuukausia kun sanon, ettei Sonata ole oikein koskaan iskenyt minuun. Mutta tämä kappale... Pidän kappaleeseen sisällytetystä tarinasta, juuri sellaiset tarinat tarttuvat minuun, eivätkä päästä irti. Tai sitten minä en päästä niistä irti. Täydellinen kappale kaikin puolin.

Placebo - Sleeping With Ghosts
Ainoa kappale, jonka Placebolta olen kunnolla kuullut. Ystäväni kuuntelee Placeboa enemmänkin ja kuuntelutti kerran minulla tämän kappaleen. 'Saatat pitää', hän sanoi ja painoi kuulokkeet korvilleni. Silloin olimme tunteneet noin viikon verran ja silti hän tiesi makuni täysin. Outoa? Ei kai nyt sentään.

Outkast - Dracula's Wedding
Outkast ei todellakaan ole jotain sellaista, mitä luulisi minun kuuntelevan. Olen kuullut monia Outkastin kappaleita, mutta tämä on ylitse kaikkien muiden. Oikeastaan en muita heidän kappaleitaan enää juurikaan kuuntele, musiikkityyli kun ei oikein mielyttänyt tarpeeksi korvaani. Ihastus tähän kappaleeseen johtuu oikeastaan täysin sanoista. Olen parantumaton yliluonnollisuuden ja varsinkin vampyyreiden ihailija. Joten tämä kappale tietenkin voitti minut täysin puolelleen.

Tom Waits - Little Drop of Poison
Kuulin, kuten varmasti monet muutkin ovat tämän kappaleen kuulleet, ensimmäistä kertaa Shrek 2:ssa. Metsästin sen jostakin ja siitä saakka kappale on pysynyt suosikkieni joukossa. Waitsin ääni, karhea ja matala, kuulostaa uskomattoman ihalta korviini. Eikä kappaletta Shrekistäkään voinut ohittaa, siinähän kapteeni Koukku laulaa sitä! ;D

David Bowie - Starman
Kuulin tämän ensimmäisen kerran radiosta kummieni autossa. Lauloin heti mukana, kertosäkeessä vain. En osaa perustella sen paremmin, miksi tästä kappaleesta pidän, mutta se vain tuo minulle sellaisen tietyn tunteen, josta tiedän, onko kappale hyvä vai ei.

Muokkailen, jos muutoksia tulee. Ja varmasti tulee. Tässä nyt oli vain muutama niistä monista monista, joihin en kyllästy koskaan.

Joskin koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.

Minttupastilli

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Helmikuu 07, 2007, 18:43:27 »
Tuli heti kaksi unohtumatonta biisiä mieleen, vaikka näitä on useampikin. Täältä pesee:

Usher - Confessions.
Nyt varmasti pari "oikean" musiikin harrastajaa heristää minulle sormea näin
kaupallisen musiikin kuuntelusta, mutta tähän biisiin nyt vaan liittyy niin upeita muistoja. Rakastan kappaletta, vaikka se ei välttämättä olekaan sitä suurinta taidetta, mutta kukaan ei voi kieltää, etteikö tässä olisi tunnetta! Voin kuunnella Usherin kaunista ääntä vaikka maailman tappiin asti. Kappaleen viehätystä lisää se, että siihen liittyy oikea tarina: Usher oli pettänyt tyttistään (muistaakseni TLC:n Chilli), pannut toisen naisen paksuksi ja pyytää sitten sydän verellä anteeksi.

Oasis - Wonderwall.
En kyllästy koskaan Wonderwalliin. Se oli minun ensimmäinen lempikappaleeni ja on edelleen. En tiedä montaakaan ihmistä, joka pitäisi Oasiksesta, mutta mitäs siitä. Wonderwall on ihana kappale ja Liam vetää todella tunteella.

Poissa Lyn

• Unilinnun höyhen
  • Vuotislainen
  • Freedom is just a word
  • Pottermore: NewtRune173
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kappale johon et "koskaan" kyllästy?
« Vastaus #169 : Helmikuu 25, 2007, 18:49:26 »
 Hmm. nyt tulee vaan pari mieleen:

Groove Coverage - God is a girl
On aivan ihana kappale, kuulin ekan kerran joksus aikaa sitten ja kuuntelen sitä yhä. Sanat ne minuun purivat.

DHT - Listen to your heart
Ihanat sanat, tunnelmallinen biisi. Saa minut lähes itkemään joka ikinen kerta kun kuuntelen. Paljon hyviä muistoja kappaleeseen liittyy.

sitten vielä

Cascada - Reason
en tiedä mikä minuun iski, mutta kuuntelen vieläkin useasti.

En ole nyt aivan varma oikeista esittäjistä, mutta noilla minä ne olen kuullut.
One day.

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
« Vastaus #170 : Helmikuu 26, 2007, 11:36:21 »
Olen ennenkin kirjoittanut tänne, ja mielipiteet muuttuvat, joo. Ainakin tuo kohta, jossan väitän tykkääväni Kissin I was made for loving you vielä joskus vanhempanakin. En enää kuuntele sitä läheskään niin paljon, olen toisin sanoen kyllästynyt siihen, vaikka yhä se onkin hyvä, ja Kiss muutenkin yksi parhaimmista bändeistä. (Ostin vähän aikaa sitten levynkin, josta ei ole kuitenkaan vielä suosikkia löytynyt)

Toisinaan kun kuulen jonkun kappaleen, ajattelen että tähän minä en kyllästy, en koskaan, mutta sitten kuuntelen sitä ahkerasti pari päivää ja tajuan kyllästyneeni. Joskus se kappale oli Kissin "Crazy crazy night", jonka pilasin liialla kuuntelulla. Mutta on se yhä kiva, ihanan kesäinen kappale.

Voisin väittää, että kappale johon en koskaan kyllästy on joko The Beatlesia tai The Doorsia. Esimerkiksi Yesterday tai Light my fire.
Molemmat on upeita, kauniita kappaleita, joita ei renkuteta päivästä toiseen radioissa tai muualla, vaan ne voi kuunnella silloin kun haluaa, eli minun tapauksessani ainakin kerran viikossa. Muita kappaleita joihin en usko kyllästyväni ovat The Beatlesin Hey Jude ja Here comes the sun

Aika paljon on myös Zen Cafén kappaleita iPodini soitetuimpien listalla. Yksi kauneimmista on kenties Todella kaunis
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Ravenmind

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Helmikuu 26, 2007, 17:18:14 »
Niitä on kyllä pirun monta... Komppaan täysin Santiagoa tuossa Negatiivisessa asenteessa.
Päällimmäisenä nousi kuitenkin mieleen Tristanian Equilibrium. Varsinkin kovalla soitettuna se on ehkä maailman kaunein kappale, lyriikoita myöten. Loistavaan metalliin ei välttämättä tarvita kitaratilutusta, mättöä ja örinää. Tyylikkään rauhallinen kappale, jossa molempien laulajien äänet pääsevät oikeuksiinsa ja lopputulos... No, uskomattoman kaunis. Ei sitä muuten voi kuvailla.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #172 : Maaliskuu 03, 2007, 23:01:40 »
Ekaksi tulee mieleen suurin-osa My Chemical Romancen biiseistä. Kuitenkin ensimmäinen kappale jonka heiltä kuulin, Helena, en ole vielä koskaan kyllästynyt. Muutenkin heiltä tulee mielestäni niin vähän kyllästyttäviä biisejä.
Jotkun klassiset on ja sellasia mihin ei kyllästy. En ikinä muista klassisessa musiikissa säveltäjiä, saati sitten niiden biisien nimiä. Elokuvissa olleita kappaleita, klassisia esim. Potterissa, rakastan suuresti. Niistä tulee vielä kaikkia kohtauksia mieleen.

My Chemical Romance & The Used - Under Pressure
Tossa on nyt sellainen kappale, johon en ole koskaan kyllästynyt. Sekin voi olla, että kun tuossa vielä laulaa lempi-bändit keskenään, kappale on miljoona kertaa parempi kuin alkuperäisten esittäjien (David Bowie % Queen) niin siihen ei vaan helposti kyllästytä. Musiikki ja ääni ovat herkkua korville :)

Ozzy Osbourne - Dreamer
Pitkästä aikaa kuulin tämän ja se oli edelleen hyvä. Nykyään se on muutenkin suuressa kulutuksessa eikä kyllästymisestä ole kyllä tietoakaan. Se biisin eteneminen ja kuitenkin se hitaus taitaa olla tässä se pointti johon en vaan kyllästy.
i only show you what i want you to see

Poissa Krizz

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #173 : Maaliskuu 04, 2007, 12:05:19 »
Kappaleita joihin ei voi kyllästyä on erittäin monta.Suurin osa Guns N' Rosesin ja Hanoi Rocksin kappaleista. Kuitenkin on muutamia sellasia kappaleita, että en kuuntele bändiltä muita kappaleita kuin sitä yhtä ja se yks on sellanen, et siihen ei kyllästy.

Warmen:Somebody's Watching Me
Hieno versio siitä Rockwellin alkuperäisestä kappaleesta. Itse en edes pidä siitä Rockwellin versiosta.Tän kappaleen kuulin varmaan ekaa kertaa kun isosisko kuunteli tätä ja siitä asti oon tykänny.

Steel Dragon:We All Die Young
Steel Dragonilta tykkään yös parista muusta kappaleesta, mutta tämä on ehdottomasti paras.Tähän kappaleeseen ei vaan voi millään kyllästyä.

McAny

• Ankeuttaja
« Vastaus #174 : Maaliskuu 06, 2007, 21:46:02 »
Sonata Arctica - False News Travel Fast
Siinä on vain sellaista melodiaa, joka iskee minuun ja mukana on kiva lauleskella. Pidän myös kivoista välisoitoista.

The 69 Eyes - Dawn's Highway
Tässä kappaleessa on jotain viehätysvoimaa, jonka avulla jaksan kuunnella tätä yhä uudelleen ja uudelleen...Kiva rytmi ja melodia.

Edguy - Out of Vogue
Tässä on kivat välisoitot, melodia, sanoitukset ja kiva tanssia mukana(vaikken nyt tavallaan tanssi, mutta...). Tästä saa myös kuviteltua kaikkea kappaleeseen sopivaa.