Kirjoittaja Aihe: Virheet elokuvissa ja TV-sarjoissa  (Luettu 21017 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Virheet elokuvissa ja TV-sarjoissa
« : Joulukuu 27, 2003, 11:34:47 »
Eli ajattelin tässä kun eilen katsoin tuota Yksin kotona 1&2 että tänne voisi laittaa tämmöisenkin. Eli tänne kerätään sitten kaikkien muiden paitsi Potter-leffojen kömmähdyksiä. Aloitetaanko?

Eli kuten jo sanoin, katsoin eilen Yksin kotona 1&2. Kakkosleffan tapahtumien pitäisi sijoittua vuoden päästä ykkösleffan tapahtumista. Monessa paikassa tätä toistellaan kuinka viime vuonna kävi tms. Kuitenkin sanotaan että ykkösleffassa Kevin oli 8v, ja kakkosessa taas 10. Outoa eikö totta? Ja Kevinin silmienväri vaihtuu jatkuvasti, välillä ne ovat kirkkaan siniset, välillä vihreät. Ja kesken elokuvaa! Mutta nyt, rakkaat Vuotislaiset, sana on vapaa!

Katselin elokuvaa -Kuin kissat ja koirat ja huomasin siinä virheen: Kun siinä kissa "tartuttaa" poikaan "koira-allergian", poika aivastaa heti kun hänelle näytetään koiraa. Mutta tämän jälkeen yhteydet koiriin eivät aiheuta allergiaa.

newer

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Joulukuu 28, 2003, 10:40:06 »
Taru sormusten herrassa - Sormuksen ritarit.
Megakömmi. Siinä kohdassa kun Frodo ja Sam kulkevat pellolla ennen kuin törmäävät Merriin ja Pippiniin näkyy taustalla ajava auto. Aurinko heijastuu auton ikkunasta ja näkyy liikkuva "valopiste".
Oliko keski-maassa autoja??? :)

Snivellus

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Joulukuu 28, 2003, 13:03:29 »
Kalman linnuissa (Murder of Crows) oli aika paha moka. Kaikki murhat paitsi yksi oli suunniteltu vahingoiksi, se yksi oli ryöstössä kuollut tyyppi.
Mutta kun murhaaja meinasi tappaa pääosaa esittävän lakimiehen, hän meinasi tehdä se aseella. Joka ei olisi sopinut ollenkaa kuvaan.

Kelpie

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Joulukuu 28, 2003, 13:25:39 »
Noita virheitähän nyt löytyy joka elokuvasta ja sarjasta vaikka kuinka kun niitä oikein aletaan tutkia. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, saako joku jotain tyydytystä tuollaisesta virheiden metsästämisestä. Minä en ainakaan pysty kunnolla keskittymään itse elokuvaan jos koko ajan mietin virheitä.

Sisältää spoilia BtVS:n viitoskauteen.
Nyt täytyy kuitenkin mainita Byffy the Vampire Slayer, josta olen nähnyt vain viitoskauden DVD:llä. Siinä oli aika koomisia, uskoakseni tahallaan tehtyjä virheitä välillä, esim. mikki näkyy vaikka kuinka kauan kuvan ylälaidassa ym. En nyt muista jaksojen nimiä, mutta siinä missä jaksossa jossa se avaruusolento saapui tukahduttamaan hulluja, Rileyn jäädessä metsään soittamaan Aloitteen kavereilleen näkyy joku tyyppi kuvan reunassa. Itse käsitin että se olisi Spike.
Toinen tapaus oli kun kuvattiin bysanttisotureita ja joku ruutupaitainen kameramies seisoskeli siinä (;

Aren

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Joulukuu 28, 2003, 21:36:35 »
noita virheitähän voi löytää esim sivulta:

www.moviemistakes.com

ja sitä auto juttuahan ei ole koskaan varmistettu, DVD'n kommenttiraidalla Peter Jackson mainitsee kuulleensa asiasta mutta koska autoa TAI heijastusta ei näy niin hän pitää asiaa ainakin huhuna.

Itse en usko ennen kun näen omin silmin.

Poissa Myy

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Joulukuu 29, 2003, 22:20:51 »
Minua ärsyttää kun eräässä muumi-jaksossa Muumimamma leipoo pullaa ja hän kun ottaa pullat uunista, laittaa patalapun siihen käteen, millä sen ensin ottaa (siis reunaan, joka on uuniluukun edessä) ja kun pelti on kokonaan ulkona, hän tarttuu toiseen reunaan (eihän iso pelti pysy yhden käden varassa) paljaalla kädellä. Eikö se pelti olekaan kuuma?

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Joulukuu 29, 2003, 22:27:47 »
James Bond lähtee hotellista harmaa puku päällä ja palaa päällään musta puku. ^^
Kyseessä taisi olla Salainen Agentti 007 ja Tohtori No ellen ihan väärin muista.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #7 : Joulukuu 30, 2003, 11:34:17 »
Katselin tässä Samu Sirkan Joulutervehdystä ja huomasin muutaman virheen: Kun kerotaan Mikki Hiiren joulusta, ja siellähän on myös tietysti Tiku ja Taku, tapahtuu kummia. Takun ollessa joulukuusessa, hän meinaa kävellä päin sinistä palloa. Kun tulee uusi "kuva", hän kävelee paikalla, jossa pallo oli, mutta ei olekaan enää. Ja kun Taku heittelee Plutolle joulukuusen palloja, hän heittää ne tässä järjestyksessä: Vaal.punainen, vihreä, punainen. Pluto saa ne kiinni tässä järjestyksessä: Vaal.punainen,punainen ja vihreä! Kaiken järjen mukaan tuon vihreän pallon olisi tällöin pitänyt särkyä.

Ja Lumiukko- piirretyssä on myös pieni virhe: Kun Lumiukko ja poika palaavat matkaltaan, Lumiukko jää väärinpäin seisomaan paikalleen kuin miten se oli alunperin. Kun poika menee aamulla katsomaan sulavaa lumiukkoaan, se on taas oikein päin.

Poissa Myy

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Joulukuu 30, 2003, 13:39:23 »
Lainaus
Ja Lumiukko- piirretyssä on myös pieni virhe: Kun Lumiukko ja poika palaavat matkaltaan, Lumiukko jää väärinpäin seisomaan paikalleen kuin miten se oli alunperin. Kun poika menee aamulla katsomaan sulavaa lumiukkoaan, se on taas oikein päin

Eikös se ollut alunperin selinpäin taloon. No siihen asentoon se sitten minun mielestä jäikin, kun siis, se ensis oli taloon päin ja sitten se kääntyi toisin päin ja jähmettyi siihen. Minun muistikuvan mukaan (ei ole tunnetusti maailman paras)

Salmakia

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Joulukuu 30, 2003, 21:25:14 »
Lainaus

ja sitä auto juttuahan ei ole koskaan varmistettu, DVD'n kommenttiraidalla Peter Jackson mainitsee kuulleensa asiasta mutta koska autoa TAI heijastusta ei näy niin hän pitää asiaa ainakin huhuna.

Itse en usko ennen kun näen omin silmin

No mene sitten mahdollisuuden tullen teatteriin ja katso omin silmin. Theatricalissa näkyy auto, ja käsittääkseni se on myös tavallisessa VHS(ja DVD?)-versiossa. SEE:ssä on se poistettu.
Olen ihmetellyt PJ:n juttua kommenttiraidalla, enkä edelleenkään löydä mitään selitystä. Muistaakseni toisilla kommenttiraidoilla puhutaan tässä asiassa ristiin, eli auton hetket julkisuudessa ja sen katoaminen myönnetään avoimesti. Joko PJ pilaili tai valehteli, tai sitten koko jupakka oli tapahtunut hänen tietämättään, mikä kuulostaa kummalliselta.

Tässä lainaus Jacksonin haastettalua Newsweekistä RotKin tiimoilta. Häneltä kyseltiin erinäisistä virheistä näissä elokuvissa.

"We actually didn't know about the car until we were cutting the movie. The smoke (from the exhaust) and dust wasn't so bad because there was already lots of it around, but the bloody windshield was reflecting the sun back into the camera lens. So we erased it for the DVD. I think some people were upset because they tried to show it to their friends and it was gone."

Poissa Eru

• Härskilärvi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Nynny
    • Kanjikaveri - opi japania!
« Vastaus #10 : Helmikuu 09, 2004, 17:30:55 »
TV:stä tuli eilen elokuva, Päätön ratsumies vai mikä lie. Minua jäi mietityttämään yksi asia elokuvasta. Ja tämähän sitten spoilaa kyseistä elokuvaa:

Ratsumieshän oli teroituttanut hampaansa näyttääkseen pelottavammalta. Kuitenkin hänen pääkallossaan hampaat olivat normaalit ihmishampaat. Ja kun hesseniläinen "kasvatti" päänsä takaisin, olivat hampaat taas terävät.

Olin ihan jo ihan varma, ettei pääkallo siis oikeasti kuulukkaan ratsumiehelle vaan, että leffassa tulee vielä jokin jippo. Katsoin sitten kelloa ja totesin, ettei uusille juonenkäänteille ole aikaa...
Kanjikaveri - opi japania!
suomi-japani-suomi  -sanakirja
Keskustele japanin kielestä ja kulttuurista foorumilla

Villasukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Helmikuu 14, 2004, 11:20:31 »
Sormusten Ritarit :: Seurue istuskelee jossain kivillä, ja Gimli huomauttaa mustista pilvistä, ja Aragorn tokaisee että ne eivät voi olla pilviä, eihän ne liiku vastatuuleen. Ja Legolaksen hiukset hulmuavat juuri siihen suuntaan, mihin "pilvet" liikkuvat.

*muotoilee*
En tuotakaan virhettä ole itse huomannut. Min en huomaa IKINÄ virheitä. Ellei joku huomauta minua niistä ^^ En ole ikinä nähnyt edes siitä mikrofonista varjoa.. emt. Mikä Villaa vaivaa? Onko se immuuni virheille?

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Helmikuu 16, 2004, 13:41:16 »
Tämä on mielestäni aika klassinen kämmi: Kahdessa Tornissa, rohanilaisten hyökätessä Merriä ja Pippiniä kuljettavan örkkijoukon kimppuun, Pip on jäädä hepan alle. Kädet ovat sidotut, mutta kun hän pyörähtää selälleen ja kiljuu hysteerisesti, siteet ovat kadonneet. Kun Merri kiskoo hänet pois, siteet ovat mystisesti pöllähtäneet takaisin... >.<

Gladiaattorissa puolestaan dallailee farkkuhousuinen avustaja roomanaikaisen armeijan joukossa... Ja jokaisessa pätkässä voi väittää vilkkuvan mikrofonin tai sen varjon tai varren tai jotain... ;)

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #13 : Helmikuu 17, 2004, 15:10:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Eru"
TV:stä tuli eilen elokuva, Päätön ratsumies vai mikä lie. Minua jäi mietityttämään yksi asia elokuvasta. Ja tämähän sitten spoilaa kyseistä elokuvaa:

Ratsumieshän oli teroituttanut hampaansa näyttääkseen pelottavammalta. Kuitenkin hänen pääkallossaan hampaat olivat normaalit ihmishampaat. Ja kun hesseniläinen "kasvatti" päänsä takaisin, olivat hampaat taas terävät.

Olin ihan jo ihan varma, ettei pääkallo siis oikeasti kuulukkaan ratsumiehelle vaan, että leffassa tulee vielä jokin jippo. Katsoin sitten kelloa ja totesin, ettei uusille juonenkäänteille ole aikaa...

spoilaa ehkä sehän katkaisi niitä päitä löytääkseen sopivan. Mut mä luulen että se pääkallo ei ollu sen oma, vaan mikä tahansa kävi kunhan se oli pelkkä pääkallo (eikä mitään lihaksia, ihoa jne.) Siihen pääkalloonhan muodostui lihakset jne.

Tai en tiedä. aika tyhmää arvelua.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Emily

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Maaliskuu 27, 2004, 15:36:31 »
Pirates of the carribbeanssissa, kun se Jack lähtee pakoon, kun sillä on ne raudat käsissä.
Siinä on semmone ihime "naru" joka menee sinne "alas"
Jotenkin ihmeellisesti se onnistuu ne raudat laittamaan siihen leffaan niin, että se "liukuu" sitä "vaijeria" pitkin.
Sitten se vielä hyppää siitä yhtä helposti pois ;).
Selitin aika huonosti, mutta toivottavadti joku tajusi xD

SilverChanteur

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Maaliskuu 27, 2004, 15:55:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Emily"
Pirates of the carribbeanssissa, kun se Jack lähtee pakoon, kun sillä on ne raudat käsissä.
Siinä on semmone ihime "naru" joka menee sinne "alas"
Jotenkin ihmeellisesti se onnistuu ne raudat laittamaan siihen leffaan niin, että se "liukuu" sitä "vaijeria" pitkin.
Sitten se vielä hyppää siitä yhtä helposti pois ;).

Nopes. Katsopa uudelleen, tarkasti. Itse asiassa Jack "taittaa" ketjun kaksinkerroin ja heilauttaa sen köyden yli, ottaen kiinni muodostuneesta lenkistä toisella puolen. Alhaalla hänen tarvitsee vain päästää irti lenkistä, ja homma toimii täysin loogisesti ja oikein.

Kaikista leffoista virheitä voi etsiä, tarkastella ja korjailla IMDB:n "Goofs"- sivuilla (löytyvät vasemmanpuoleisesta sivupalkista jokaisen leffan kohdalta). Siellä ovat myös "incorrectly regarded as goofs", eli virheellisesti reportoidut mokat, jotka eivät itse asiassa ole mokia laisinkaan.

milanda

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Maaliskuu 27, 2004, 18:29:44 »
Elokuvassa Mary Reilly, Tohtori Jekyylin/Herra Hyden (John Malkovic) silmät viahtelevat väriä ruskeasta siniseen...Värilliset piilolinssit vai jakomielitauti todella pahana? Epäilen ensimmäistä...

Muoksin jos keksin muita.

Riio-Kola

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Maaliskuu 27, 2004, 23:22:30 »
Tsh: Sormuksen Ritarit, Gandalfin piilolinssi loistaa selvästi eräässä kohtauksessa.

"Keep it secret, keep it safe."

Poissa inzu unicorn

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Maaliskuu 28, 2004, 17:23:05 »
Minäkään en huomaa virheitä melkein koskaan, en ainakaan ensimmäisellä katselukerralla. Mutta tämän muistan:

Yhdessä Jeesus-elokuvassa roomalaisella oli rannekello. Silloin ei varmaan oltu keksitty niitä?

Walda

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Maaliskuu 29, 2004, 14:51:51 »
Tämä ei varsinaisesti ole virhe, mutta ärsyttää kuitenkin suunnattomasti. Se, että Lotr-elokuvista on jätetty Tom Bombadil pois. O_o

Mitäs muita virheitä.. hmm.
Aika monessa leffassa toistuu just toi että vaatteet jotenkin hups vaan vaihtuu yhtäkkiä. Siihen ei vain välttämättä kaikki kiinnitä huomiota.

Tallulah

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Maaliskuu 29, 2004, 15:03:32 »
Joskus Subtv:ltä tuli sellainen ohjelma kuin Elokuvatarkastaja, ja siinä oli aina sellainen klaffivirheosio, jossa siis piti huomata, mikä virhe leffan jossain kohtauksessa tehtiin. Siinä siis näytettiin pätkä, josta kyseinen virhe tulisi löytää, ja aika tyhmiä mokia ne leffantekijät näyttivät tehneen. :)

Mitäs niitä oli...no, The Gangs of New York-leffassa DiCaprion olkapäällä oli kassi, mutta kun seuraavan kerran kamera siirtyi siihen, niin kassi olikin kainalossa, vaikkei se mitenkään olisi voinut siirtyä niin nopeasti.

Ja jossain taisi olla sellainen, että näyttelijän paidanhelman alta pilkotti pienoismikin johtoa. *lol*
On kai ollut sellaisiakin, että näyttelijällä on tupakka suussa, kun kamera siirtyy muualle, mutta jo parin sekunnin päästä se onkin siirtynyt käteen niin nopeasti, ettei se oikeasti olisi mahdollista. :)

Tuollaisia virheitä kai tulee silloin, kun kohtaukset kuvataan pätkissä. Ei olla tarpeeksi tarkkoja yksityiskohdissa.

Laputius

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Huhtikuu 01, 2004, 18:57:33 »
Yhessä Star Wars-elokuvassa(vissiin Episodi 2), kun ollaan Tatooinella taustalla lentää lentokone. En usko, että kukaan lentäisi lentsikalla kun on kaikki avaruusalukset ja muut lentopyörät.

Poissa Elena

• Hirnyrkki
« Vastaus #22 : Huhtikuu 04, 2004, 10:25:42 »
Frendien Barbados-jaksossa, kun Ross ja Charlie ovat sen "puskan" takana piilossa juttelemassa. Charlien drinkin koriste vaihtaa paikaa jatkuvasti, kun kuvataan eri kulmasta.
((the magic is spreading))

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #23 : Huhtikuu 04, 2004, 11:51:15 »
Eilen Haamujengi2:ssa nainen juoksee kynttilöiden keskellä nilkkapituisessa takissa. Useamman kerran hänen olisi pitänyt syttyä palamaan, mutta näin ei käynyt. Ja sitten yhtäkkiä, takki onkin pohkeeseen asti pitkä!

(ymmärsikö kukaan?)

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Huhtikuu 05, 2004, 10:41:15 »
Velvet Goldminessa on kaksi virhettä. Ainakin niihin oon kiinnittäny huomiota. [ spoilaa pikkuisen ] Siinä yhessä kohassa, kun Mandy avaa oven ja päästää irti kahvasta, toisesta kuvakulmasta käsi on silti kiinni kahvassa.. Ilkeetä. Ja edellisen kohdan jälkeen näkyy, kuinka Brianin ja Curt vaatteet ovat lattialla, ne ovat väärät vaatteet; molemmilla oli pelkät nahkahousut. Ja lattialla on vihreä puku, ja fosforin väriset poksyt..

Onhan muissakin leffoissa toki virheitä, mutta nyt ei tuu mieleen..