Kirjoittaja Aihe: Nemoa etsimässä  (Luettu 3709 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

newer

• Ankeuttaja
Nemoa etsimässä
« : Joulukuu 15, 2003, 23:25:27 »
No niin... Tää on mun ensimmäinen luoma aihe, joten muoksikaa mielenne mukaan...
Nemoa etsimässä animaatio. Oletteko nähnyt ja mitä mieltä? Esim. ääninäyttelijät, tarina, toteutus, musiikki yms yms.

Itse katoin elokuvan aika vasta ja alkuperäisillä ääninäyttelijöillä. Pidin elokuvasta tosi paljon kuten aikaisemmistakin Disneyn ja Pixarin yhteituotoksista. Ääninäyttelijät oli juuri nappiin William Dafoe Gillinä ja Ellen DeGeneres Doryna. Tarina oli hellyyttävä isä poika juttu mut ei liian lälly, just sopiva. Se oli myös hauska, huumori nauratti myös vanhempia. Graafinen toteutus oli todella upea ja taitavasti tehty. Erityisesti valon heijastelut vedessä oli saatu näyttämään todella aidolta. Robbie Williamsin esittämä tunnusmusiikki Beyond the sea sopi elokuvaan täydellisesti.

Lempihahmoni elokuvassa oli varmaankin pikkukilppari Squirt, se oli niin suloinen!  :D myös Dory oli yksi lemppareistani.

Eli siis, mitä mieltä te olette?

Siili

• Ankeuttaja
Nemoa etsimässä
« Vastaus #1 : Joulukuu 16, 2003, 17:57:02 »
Nemo on mahtava!!

Se on todella hellyyttävä, suloinen, mutta silti aika RANKKA... Käsikirjoitus on täyttä kultaa :D Kävin katsomassa suomalaisilla äänillä, ja ne oli todella laatutyötä, vaikka esim. kilpparien dialogi oli vähän ... ööh ... kökkö. Luulen, että se olisi ollut englannin kielisenä parempi. Kävin any way katsomassa suomalaisena, koska suomennokset oikeasti ovat mahtavia, ja mun mielestä on turha boikotoida niitä... *jupisee ja osoittelee*

Kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa!! Leffa oli visuaalisesti täysin hämmästyttävä, mutta sen pointti ei ole siinä, vaan mukaansavetävässä kässärissä + dialogissa. Lumoavaa, kerrassaan!

Artemiina

• Ankeuttaja
Nemoa etsimässä
« Vastaus #2 : Tammikuu 11, 2004, 12:38:38 »
Minäkin kävin katsomassa sen, ja se oli aivan loistava! Ne kalat oli melkein aidon näköisiä ja kaikki merivirtaukset ja merikasvit oli kauniita.
Hauskin kohta oli varmaan se kun Nemoa yritettiin pyydystää, ja ne kaikki akvaarion kalat hyppäsivät samaan haaviin... kun kuvittelee että meidänkin kalat tekisi niin...  :lol:
Musiikkikin sopi elokuvaan täydellisesti, ja hait oli hauskoja  :D

Iceheart

• Ankeuttaja
Nemoa etsimässä
« Vastaus #3 : Helmikuu 14, 2004, 12:15:53 »
Oon nähny Finding Nemon ihan alkuperäiskielellä, ja se ainaski oli aivan mahtava! Esimerkiksi se kilpparin hahmo oli tosi hauska :D

Muuteski, harmi että Disneyn ja Pixarin yhteistyö päättyy, mikä on melko suuri ihme sen jälkeen että toi Nemoa etsimässä on menestynyt ympäri maailmaa :/

Eli tähän loppuun vois vaikka pistää, että ite olen piirretty-iän ohittanu iän puolesta, mutta ei se tän leffan kohdalla mitään haitannu, silti mä nauroin ihan kympillä!

Selidor

• Ankeuttaja
Nemoa etsimässä
« Vastaus #4 : Helmikuu 14, 2004, 18:58:31 »
Kävin katsomassa tämän -kuten kaikki muutkin lastenelokuvat  xD - melkein heti, kun se tuli. Nauroin hirmuisesti. Pikkusiskoni ei ensin olisi suostunut lähtemään elokuviin minun j Eleisan kanssa koska me muka nauretaan väärissä paikoissa o.O

Mutta niin.. Disneyn ja Pixarin melkein kaikki elokuvat on ihan huippuja. Kurja, että minulle paljastettiin sekin karmea totuus, että ne lopettavat!? Kilpikonnat ja ne hait oli ihan huipseja^^

Miiiitää nyyyt taaapaaahtuuu?? *puhuu valasta*

ayu

• Ankeuttaja
Nemoa etsimässä
« Vastaus #5 : Helmikuu 18, 2004, 20:16:14 »
Spoleri vaara!

Nemoa etsimässä.. AAH! Aivan uskomattoman hvä! Katsoin sen kerran aika vasta elokuvissa yhden kaverin kanssa. (meidän lisäksi oli jotain 10 ja se oli ensinäytös täällä..)

Elokuvan alussa näytettiin se lyhyt elokuva. Se oli hauska!

No kuitenkin elokuvan alussa meilkein huusin kaverilleni: "Tuolla isäkalalla on Katto Kassisen ääni!"
Olivatko Marlin ja Nemo klovnikaloja? Noh, ihania kaloja olivat molemmat. Nemo tai Dori olivat parhaat. kaveri sai muuten sydänkohtauksen, kun sukeltaja näytettiin ensimmäisen kerran..:)

Minä pidin paljon niistä kohdista, joissa näytettiin Marlinia ja Doria meressä, en hirveästi tykännyt niistä akvaario kohdista. No tästähän tuli viisammaksi! Minä ainakin opein, että kilpikonnat voivat elää 100 vuotiaisiksi!

Se oli kaunein kohta koko leffassa siinä alussa. kun se hauen näköinen kala söi Korallin ja ne muut pienet. Vain nemo ja isä jäi eloon. Se oli niin surullinen, vaikka olikin piirretyssä..*sniff*

Minullapas on tuo nytten! :D

Poissa Cache

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Nemoa etsimässä
« Vastaus #6 : Helmikuu 24, 2004, 15:11:59 »
Saattaa sisältää spoilausta!

Ihana! ^^ Ihastuin leffaan heti kun katoin mainoksenkin! :) Harmi että Disney ja Pixar lopeeti yhteistyön... Plaah... Mä pidin erityisesti leffan musiikkina siitä Beyond the sea ja Land down underista! Ihania! x) Ensi kuussa se kuulemma tulee videona ja dvdnä joten taidanpa ihan käydä ostamassa. Niin paljon siitä pidin! :) Itse katoin suomenkielisen version leffassa. Siinäkin oli TODELLA upeat ääniäyttelijät. Gillin äänestä pidin erityisesti! <3 En vain muista kuka sitä näytteli... Ja en ole varma mutta Pelikaania taisi olla Santeri Kinnunen! Todella hyvä valinta siihen! :)
Kokonaisuutena se oli hurmaava. Lyö ihan reippaasti aiemmat Pixar leffat ja on samalla tasolla Leijona kuninkaan kanssa. Eräs kaverini joka ei ole nähnyt Nemoa Etsimässä leffaa ihmettelee miten muka se voisi olla parempi kuin Leijona kunigas. Minusta voi. :)
Ja niistä näyttelijöistä vielä että Pomollakin oli hyvä näyttelijä. Taisi olla Vesa-Matti Loiri. Ainakin se sopi siihen. Harmi ettei leffa voinut olla pidempi koska sehän on lasten filmi... :(

*muoks* 25.3.04
Jeah! Sain viime lauantaina DVD:n. Ja eilen katoin leffan alkuperäiskielellä. Ihana se oli niinkin! :) Pidin tosin jooistain äänistä enemmän suomenkielisessä.
DVD:n lisämateriaali on kiinnostavaa. Varsinkin "Nemoa Tekemässä" on hyvin mahtava! Siinä kerrotaan eri vaiheista yms. elokuvan tekemisessä.
Leffan pystyy myös katsomaan selostuksen kanssa missä näkyy kuva käsikirjoitus poistetuista kohtauksista. Aion senkin joskus vielä katsoa! ;)

Poissa Kiiwi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Nemoa etsimässä
« Vastaus #7 : Helmikuu 25, 2004, 21:40:52 »
Nemoa etsimässä... Se oli mahtava elokuva. Parhaita kohtia oli juuri ne kilppari jutut ja se valaskieli. Mahtavia. Aivan mahtavia.

Katsoin sen Suomen kielisenä, vaikka haluaisin nähdä myös alkuperäisen. Isosiskoni, joka on nähnyt molemmat, sanoi, että alkuperäinen oli parempi. Varsinkin valaskieli oli kuulemma parempi alkuperäisenä.

Ja tämä on ihan totta: Minä, olen 13, ja isosiskoni, 16, olemme molemmat melkeinpä piirretty-iän yli jo, mutta molemmilla oli tosi hauskaa. Se on mahtava elokuva!!!!

Se lyhytelokuva sen Nemon alussa oli myös aivan mieletön, mahtava, hulvaton, mitä ikinä voitkaan keksiä siitä. Mahtava. Minä rakastin sitä!
'Cause I love you and I need you and I'll never let you go.

Poissa neidor

• Xena
  • Vuotislainen
  • Pakeha (aroha) Maori
    • KC
Nemoa etsimässä
« Vastaus #8 : Helmikuu 25, 2004, 22:33:14 »
Minä itse asiassa en ole vielä nähnyt, mutta voisi olla ihan jees. Tosin pidän enemmän piirretyistä. Jotenkin enemmän tunnelmaa. En osaa selittää sitä.

Kuitenkin eräs bussikeskustelu tänne, mitä en voinut välttää kuulemasta:

Poika 1: "Siis eile tuli ihan sika makee leffa. Jumalatonta mättöö ja tulitusta eli just niinku pitääki. Simth ihan loisti siinä. Pitäs varmaan mennä kattoo toi SWAT vai mitä. Se vaikutti traileris ainaki tosi hyvältä. Ampuu isoilla aseilla ja osaa käsitellä niitä."
Poika 2: "Nii..."
Poika 1: "No, minkä sä oot nähny viimeks?"
Poika 2: "Kävin toissapäivänä kattoo Nemoa etsimässä. Se oli tosi hyvä."
Poika 1: "Oot sä jätkä tosissas?"
Poika 2: "Joo. Mä tykkäsin siitä."

Oli se kyllä jotain niin sulosta, kun about 16-vuotias jätkä sanoo pokkanaamalla kaverilleen, että tykkää Disney-leffasta.
Colombia = You'll come for the enticing beauty of the Caribbean Sea. You'll stay because you've been kidnapped and locked in the trunk of a Dodge Dart.

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
Nemoa etsimässä
« Vastaus #9 : Maaliskuu 14, 2004, 19:41:40 »
Ah :). Aivan ihana leffa. Paras varmaan aikoihin!
Siitä on oiekasti jo aikaa, kun sen näin, mutta ooh. Se oli niin mainio.

saattaa spoilata

En osaa sanoa hauskinta kohtaa, koska oikeatsi kaikki oli ihan mahtavia. Valaskieli!! ihk! :DD Siinä oikeasti nauroin vedet silmissä vaikka kuinka kauan.
Nauroin tässä leffassa pahiten _ikinä_. En ole koskaan nähnyt hauskempaa. Ihan mainio.
Ääni-näyttlijät (original) oli aivan loistoja :). Samoin musiikki, ja hahmot, ja kaikki.
Suosikki hahmojani oli vaikka kuinka monta. Dori, se oli niin.. hassu :). Sitten ne kaikki akvaario-heebut. Jaques oli mainio XD. Samoin Gill. Oivoi. Repeilin ihan turhan monta kertaa :p.
'okei, täytyy saada tämä likaiseksi..'
'Ajatellaan likaisia ajatuksia'
XD oivoi. 'Okei, yritän olla siivoamatta' (Jaqu) Aww.
Se akvaario oli muutenkin ihan loisto. Ja merikin, mutta akvaarion ne 'jutut' oli mainioita. Kekseliäitä noi.
Se pikku-tyttökin oli ihan loisto XD. En muista sen nimeä, mutta se oli kyllä aika karmivan näköinen :p.

Ne sillit ^^. Ja hait :D. Ja Nemon koulu-kaverit :p. kilpparit! Ah. Meduusat! Kiakki oli ihan parhaita. Jeejee.
Olen ihan hurmiossa, vieläkin ^^. Välillä se oli tosi pelottava ja surullinenkin, mutta suurimmaksi osaksi nauroin vedet silmissä ^^. Ihana kerrassaan. En osaa sanoa mitään mutta, kuin, etät loistavampaa saa hakea :p.

-TLD

Dwal

• Ankeuttaja
Nemoa etsimässä
« Vastaus #10 : Maaliskuu 22, 2004, 13:18:21 »
Viikonloppuna ostettiin dvd. Tai tokihan Nemo tuli katseltua teatterissakin, mutta kuten sanoin, nyt viikonloppuna nemo täytti lauantai-iltamme ja sunnuntaiaamun myös. Ekstrat oli melko mitäänsanomattomia (lukuunottamatta sitä herra Rauskun tietopläjäystä, jonka suomenkielisenä kuulin, ja joka vähän ontui. Olisin kaivannut lisäinfoa kaloista.), en oikein käsitä virtuaaliakvaarion tarkoitusta. Ihan kaikkea en kyllä ehtinyt vielä katsellakaan.

Elokuva tuli kyllä katsottua alusta lopputekstien loppuun saakka (joka sai minut säikähtämään ^^), todennäköisesti ensi viikonloppuna uudelleen. Minä kyllä pidin (vaikka poikaystäväni kanssa tulikin riitaa siitä, kumpi oli parempi, Karhuveljeni Koda vai Nemoa etsimässä. Kun minulla on taipumusta kääntyä ensimmäisen kannalle... Kai minä sitten liikutuin Kodasta), vaikka kieltämättä yleisesti ajatellen juoni olikin aika heppoinen. Sen sijaan sisälle ujutetut kaikenmoiset pienet mukavat vivahteet tekivät elokuvasta viihdyttävän, ei lainkaan tylsän. Alkuperäiskielellä olen kuullut vain ihan alun, en siis esimerkiksi kilpikonnia tai edes Doria. Jotenkin aivan elokuvan alussa tuntui siltä, että haluan kuulla tämän toistamiseen suomeksi. Nemo ja Marlin kai kuulostivat paremmalta ^^

Ja nyt saattaa spoilata.

Ei minulle oikeastaan muodostunut mitään suosikkikohtausta. Dorin ja valaskielen tahtoisin kuulla alkuperäisenä, suomeksi se kuulosti lähinnä... no, mölinältä. Tosin sitä kai valaskieli onkin ^^ Mutta minusta se ei ollut hauskaa. Marlinin ja Dorin arvausleikki... eikös Kodassa ollut jotakin samankaltaista niiden hirvien välillä? Muuten oikeastaan Dori olikin parhaita hahmoja, ärsyttävine lähimuistinmenetyksineen. Jotenkin Dorin "kasvaminen" elokuvan aikana oli ehkä hienoin tarina tarinan sisällä. Muuttuivathan toki muutkin, mutta se oli odotettavaa ja tylsää. Dori on persoona.
Nemosta itsestään en juurikaan tykännyt, ärsyttävä pieni kala. Marlin oli myös vaisu. Kilpikonnien asennoituminen kymppi, mutta joku jäi mättämään. Akvaariokaloista taas... alusta saakka Gil oli suosikkini. Sellainen alakulo paistoi hänestä. Kaiken lisäksi pidin hänestä kalalajina eniten. Kaunis, ylpeä kala.

Noin tiivistettynä, hieno, näyttävä kokonaisuus, joskin minua jäi hieman vaivaamaan se, että jonkinsorttinen omalaatuinen idea puuttui.

Hermus

• Ankeuttaja
Nemoa etsimässä
« Vastaus #11 : Huhtikuu 15, 2004, 20:31:07 »
Itse kävin katsimassa tämän elokuvan äitini ja toisen pikkusiskoni kanssa, mutta istuin kyllä ihan eri puolella salia :P

Hyvä elokuva, ei riitä kuitenkaan ihan Monsterit OY:n tasolle kuten Nimismies jo sanoikin.

Paras hahmo oli kyllä Dori/Dory, kumpi nyt onkaan.Dorin/Dorin muistin menetykset olivat hauskoja, ja se kun hän puhui "Rouva Valaalle!

Hyvä musiikki, suomalaisten äänet oli valittu ihan hyvin, ja kaikki oli itse asiassa toteutettu erittäin hauskasti.^^

Poissa inzu unicorn

• Vuotislainen
Nemoa etsimässä
« Vastaus #12 : Huhtikuu 16, 2004, 22:22:35 »
Oih, minä katsoin sen, lähinnä siksi, että pikkusiskoni halusi vuokrata sen.

Se oli todellakin hyvä. Se merimaailma oli ihanasta tehty, koralliriutat ja kaikki. Paras henkilö oli kyllä Dori. Se oli hauskaa, kun se hoki sitä P.Shermannia koko ajan. Ja ne kalansyönnistä eroon pyrkivät hait! (Viiden askellus: Tuo kalakaveri.) Ja se valaskieli oli myös tosi hauskan kuuloista. Nauroin ihan hulluna sille.

Oliko sen pääkilpparin (en muista nimeä juuri nyt) suomalainen ääni Samuli Edelmann? Kuulosti niin tutulta.

Poissa Miukumauku

• @!
  • Vuotislainen
Nemoa etsimässä
« Vastaus #13 : Huhtikuu 11, 2005, 14:46:23 »
"Kala on kaveri, ei sapuska." XD
Ihana animaatio, melkein yhtä hyvä kuin Shrek.
Se pikkuruinen kilpikonna oli ihanin, (yo yo) ja miksei myös AA-hait.
Dorin hahmo suomeksi oli vähän kökkö, ja sanoista ei useimmiten saa selvää. Muuten tosi ihana lauantaikokemus. <3
But never love. Never happiness. Never love.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Nemoa etsimässä
« Vastaus #14 : Helmikuu 07, 2010, 20:57:05 »
Ihme ja kumma, vaikka tätä elokuvaa olen katsonut pitkiä pätkiä varmasti viitisen kertaa, en ole koskaan nähnyt koko elokuvaa samalla istumalla. Ehkä se kuitenkin johtuu siitä, että aina on löytynyt jotain mielekkäämpää tekemistä.

Onhan tässä sitä tiettyä huvitusta ja huumoria, mutta minuun se ei vain iskeytynyt. Itsessään se pääasiapläjäys, eli tarina ja juoni, eivät myöskään saaneet minua pitämään tästä.

Minua hirvitti tämä elokuva jo silloin, kun se ilmestyi. Ennakkokäsitysten vanki mikä ennakkokäsitysten vanki, vaikkei kyse ollutkaan kuin yhdestä animaatiosta.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Helmikuu 27, 2010, 17:01:51 »
Tuli tänään Disney Channelilta! Katsoin, tietenkin.

Ihana elokuva, vaikkei olekaan henkiläkohtaisesti oman Disney-leffojen listallani ensimmäisten joukossa.
Hahmot on ihan kivoja, ja leffa kokonaisuudessaan on kyllä ihan ok, mutta jotain tuntuu jäävän puuttumaan. En tiedä, onhan tarina ihan kiva ja hahmotkin on jees porukkaa, mutta silti. Jotkut kohdat oli tosi hauskoja, että nauroikin aidosti, mutta jotkut puolestaan sitten jäi vähän uupumaan sellaiselle häh -tasolle.

Olen nähnyt elokuvan muutamaan otteeseen. Olen huomannut, että kun olen katsonut sen kavereiden kanssa, se on tuntunut hauskemmalta ja kivemmalta, mutta sitten kun juuri tänään katsoin sen yksin, ei se tuntunut läheskään yhtä hyvältä.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #16 : Heinäkuu 20, 2016, 21:56:31 »
Tällehän on tullut omanlaisensa jatko-osa, Doria etsimässä, joka on ollut ihan valtaisa menestys maailmalla ja tulossa Suomeenkin. Onko joku jo päättänyt mennä katsomaan? :)
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #17 : Elokuu 22, 2016, 12:16:58 »
Nemoa etsimässä on yksi Pixar suosikkejani. Pidän valtavasti meren ja kalojen animoinnista tässä ja pienestä kauniista huumorista. Lastenelokuvissa on usein yksinhuoltajia, mutta ne on lähes aina äitipuolia tai isä ja tytär suhteita, mutta tässä onkin isä ja poika suhde. Nemo on vielä niin pienikin ja akra elokuvan alussa. Dori taas on ihanan omanlainen hahmo, joka virkistää elokuvaa paljon ja tuo todella hyvää vatapainoa Marlinille ja Nemolle.
Uutta Doria etsimässä olen odotellut jo pitkään ja nyt viikonloppunahan sen ensi-ilta jo tuleekin. Parin viikon sisäll ätämä on tarkoitus mennä katsomaan. Juonta en ole etukäteen halunnut kamalasti tietää, nimen perusteella Dori tulee katoamaan ja Marlin ja Nemo häntä etsimään. Vanhoja hahmoja, kuten Tärkyä toivon siinä näkeväni ja kuulemma saamme Dorin menneisyydestäkin kuulla tässä jotain lisää.