Kirjoittaja Aihe: Elokuvateatterin tunnelma  (Luettu 7192 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Anonymous

• Ankeuttaja
Elokuvateatterin tunnelma
« Vastaus #25 : Kesäkuu 08, 2004, 12:08:20 »
Leffateattrifiilis alkaa jo lippuja ostaessa... Käyn lähes poikkeuksetta Tennispalatsissa, ja jo se, että paikka on minulle tuttu, auttaa avamaan sopivan tunnelman leffaa varten. Tennariin on aina yhtä mukava mennä.

on äärimmäisen tärkeä mennä paikanpäälle jo reilusti ennen elokuvaa... Lippujen osto, karkkien osto, Kukunorissa käyminen... Jotenkin tästä on tullut minulle perinne.
Toinen mikä on tärkeää, että ei ole kiire pois. Halutessa voi istua vaikka loppumusiikit loppuun, jos huvittaa. Ei ole kiva lähteä heti... Musiikit ovat osa elokuvaa.

Leffafiilis ei lähde heti kun poistuu salista. toisinaan se lähtee bussissa, toisinaan se kestää paljon pidempää. On mukavampi käydä iltanäytöksissä, kun ulkona on jo pimeää, eikä tule valoon totuttelua. Valo on asia, mikä saattaa toisinaan pilata leffatunnelman.. En varmaan ikinä tottuisi aamunäytöksiin.

Kaikkein eniten minua ärsyttää rapisevat karkkipussit, kännykät ja puhelu... Ja pitkät ihmiset nenän edessä. Minulle ei ONNEKSI ole koskaan tupsahtanut epämiellyttävää vierustoveria, mutta ehkä sekin vielä joskus koetaan.

Kaikkein eniten muistan itseäni jonkun ulkopuolisen tekijän häiritsevän, kun olin katsomassa Salaisuuksien kammiota. Näytös oli kutsuvierasnäytös, ja näissä yleensä on jotain tarjoilua. Kyseisessä oli popcornia ja limupullo. Oli äärimmäisen rasittavaa, kun joka puolella ruoskutettiin kun leffa alkoi... No, melu oli laantunut jo puolessa tunnissa, kun ihmisten eväät loppuivat.

Parhaiksi kokemuksiksi toteasin varmaan Helmiä ja Sikoja -kutsuvierasnäytöksen. Tunnelma oli tiivis, koska Technicolour esiintyi aluksi ja nostatti leffankatsomisintoa. Kaikki nauroivat oikeissa kohdissa, kaikilla tuntui olleen hauskaa... Varsinkin minulla, joka kuulemma naureskeli ihan yksikseenkin välillä. *ei mitään muistikuvaa*

Myös Pahoja Poikia oli kivä käydä katsomassa, vaikka olinkin kipeä... Yleisö nauroi samoissa kohdissa...

Kahden tornin viimeiset puolituntia oli tuskaa, koska en ollut syönyt mitään muuta kuin aamupalan ja karkkia kyseisenä päivänä ja tuli huono olo... Oli hirveää, kun toivoi, että elokuva ei loppuisi vielä, mutta oli paha olo eikä taistelu kankalla todellakaan auttanut asiaan... *aijaijai*

Oikeastaan minua ei häiritse, jos joku välillä supattaa muutaman sanan... Jatkuva meteli niinkin. Yleensä keskityn leffaan, enkä välttämättä edes huomaa kaikkia häiriötekijöitä, vaikka leffakumppani huomaisikin.

Olen käynyt leffassa myös yksin. En voi sanoa sen olleen mitenkään mukavampaa kuin seurassa, mutta hauskaa oli, että vieressäni istui myös henkilö joka oli yksin... Ja siten sitten ei ollutkaan orpo olo, vaikka en kyseiselle henkilölle sanonut sanaakaan tai mitään muutakaan...
Sitten olen ollut myös jumalattoman porukan seurassa ja se oli ihan hauskaa koska meillä oli HIRVEÄ kiire ehtiä koko saliin ennen elokuvaa....

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Kesäkuu 08, 2004, 14:50:09 »
Täläliset teinixhäiriköt ottavat päähän... Kävin katsomassa Kuninkaan paluun kolmatta kertaa paikallisessa pikkuteatterissa, ja mukaan oli osunut ärsyttävä kakaralauma, jotka eivät selvästikään jaksaneet katsoa leffaa loppuun, ja kikattelivat ja kommentoivat mm. Harmaissa satamissa: -Ei Legsya saa jättää, ja Klonkun ilmestyessä kuului KIRKUNAA, voi prkle...

Tampereen Plevnassa on unelmafiilis, rauhallinen ja sellainen hieman maaginen... Kun siellä vain istuu ylhäällä iltapäivänäytösten aikaan ja lukee ilmaisjakelulehtiä... Ihanata, mä voisin viettää monta päivää vain katsellen niitä julisteita ja ihmisiä ja kuunnellen sitä ainutlaatuista hiljaisuutta... Kaunis elokuvia kunnioittava paikka, ihana ilmapiiri... En ole törmännyt sellaiseen missään muualla, Kinopalatsi on liian tehokas ja nykyaikainen miun makuuni... :)

Mandy

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Kesäkuu 09, 2004, 15:40:20 »
Leffateatteriin kuuluu ehdottomasti pehmeät kokolattiamatot ja sellainen elokuvateattereille tyypillinen haju, joka ei koostu vain popcornin hajusta. Sitä on vaikea selittää, mutta menkää ja haistakaa :) Popcornit ovat mainioita elokuvissa, mutta jätän ne kuitenkin useimmiten ostamatta, koska niiden haju häiritsee minua.

Elokuviin kuuluuvat myös hämäryys ja himmeät valot katossa, musiikki ennen mainoksien ja elokuvan alkamista sekä pehmeät isot tuolit, jotka saisivat olla mielellään punaisia. Tuo musiikki on jännä juttu. Niin usein kuin Tampereen Plevnassa olenkin käynyt, melkein aina on soitettu Savage Gardenia.

Isot salit ja valkokankaat ovat eniten mieleeni. Tarvitsen sen kunnon elokuvayleisön siihen ymärilleni, jotta voin todella tuntea olevani elokuvissa. Kaivatessani täydellistä hiljaisuutta jään kotiin katselemaan videoita kaikessa rauhassa.  Toki arvostan hiljaisuutta elokuvissa, mutta ei voi olettaakaan täydellistä rauhaa monen sadan paikan kattavassa salissa, jonne mahtuu aina joukkoon muutama häirikkö. Esimerkiksi joku Tennarin ykkössali. Sinnehän menee valtavasti porukkaa.

Ensi-illat ovat tunnelmaltaan aivan ykkösluokkaa, eritoten yöensi-illat. Hienoin kokemukseni on viime joulukuulta, Kuninkaan paluun ensi-ilta keskiyöllä Tampereen Plevnassa, kun ihmiset olivat pukeutuneet asianmukaisesti ja elokuvateatteri oli tungokseen asti täynnä. Ensi-illat ovat kaikista jännittävimpiä.

Karkkipussien rapistelu ei minua hirveästi haittaa varsinkaan silloin, kun olen ihan elokuvan pauloissa. Tuskin edes huomaan sitä. Itse pyrin rapistelemaan vain kohtauksissa, jotka ovat hyvin äänekkäitä eikä rapistelu kuulu niin voimakkaana sen alta.

Jatkuva elokuvan kommentointi on ärsyttävää. Eikö niitä kommentteja voisi säästää sinne ihan loppuun, kun elokuva on jo nähty? Ja puhelimet olisi hyvä laittaa täysin äänettömälle tai sammuttaa kokonaan. Mikään ei ole niin inhottavaa kuin se, että  vieressä istuvan puhelin alkaa soimaan, tämä vastaa siihen ja selittää olevansa elokuvissa. Toisessa päässä oleva ei kuule mitään, ja vieressä istuva selittää yhä uudelleen olevansa elokuvissa. Huargh. Ja kun sama toistuu kaksi kertaa uudelleen, niin eikö sitä puhelinta voisi vain yksinkertaisesti laittaa kiinni.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #28 : Kesäkuu 09, 2004, 15:55:42 »
Tunnelma oli hyvä esim. silloin, kun olin katsomassa Kuninkaan paluuta. Sali oli täynnä ja suurin osa ihmisistä täysillä mukana. Se on aika hassu fiilis, kun melkein koko sali on kyynel silmässä ja sitten seuraavassa hetkessä kaikki nauravat.

Leffa fiiliksen pilaavat törkeät leffa häriköijät. Sellaiset jotka paljastavat kaverille juonta niin kovaan ääneen, että sitä on mahdoton olla kuulematta. Katalia ovat myös kovaääniset leffaherkkujen mutustelijat. Lisäksi on niitä jotka saavat hupia kertoa koko salille kaverinsa upeista bileistä tai heittämällä popcornia toisten päälle.

Olen kerran ollut lähes tyhjässä salissa ainoana seurana kaverini ja neljä häirikköä. Silloin oli mennä hermot. Elokuvana oli Perjantai on pahin ja ihan kuin leffan ällöttävyys ei olisi riittänyt pilaamaan leffafiilistä niin häirikköjen oli pakko tanssia kankaan edessä noin puolessa välissä leffaa.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

ujelo

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Elokuu 06, 2004, 10:25:24 »
Rakastan elokuvateattereita.

Hiljaista puheensorinaa, ainakin puolitäysi sali, popcornia ja limupullo vieressä, parhaat kaverit molemmilla puolilla, hieman hämyiset valot ja kutkuttava odotuksen tunne mainoksien pyöriessä.
Haluaisin mennä vaikka joka viikko elokuviin, mutta matka Finnkinoon on vähän pitkä jokaviikkoiseksi reissuksi. :(

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
« Vastaus #30 : Elokuu 10, 2004, 22:27:21 »
Elokuviin meno on minulle aina seikkailu! Käyn elokuvissa vain muutaman kerran vuodessa ja niitä leffoja mitä menen katsomaan olen odottanut jo pitkään. On hyvä, jos yleisöä on paljon ja kaikki ovat kiinnostuneita elokuvasta. Nauravat samoissa kohdissa ym. Siinä tuntee aina jonkinlaista yhteenkuuluvuutta muiden kanssa vaikka ei ketään  tunnekaan. Se on oikeasti aivan mieletön fiilis! On myös kiva mennä elokuviin sellaisen porukan kanssa, joka innoissaan elokuvasta. Kaverini on samanlainen Potter-ja TSh-fani, kuin minäkin ja on kiva odottaa yhdessä innoissaan näytöksen alkamista ja sitten kotimatkalla jutella mielipiteistä ja pettymyksistä ja hyvistä kohdista. Iltanäytökset kuuluvat myös ehdottomasti asiaan, on ihanaa tulla ulos pimeään elokuvateatterista, se epätodellinen tunnelma säilyy niin pidempään! Olen yleensä aina ollut iltanäytöksissä, mutta Mustan helmen kirousta olin katsomassa kesällä iltapäivällä. Oli kauhea shokki tulla ulos auringonpaisteeseen!

Häiriköt eivät tietysti ole kivoja, mutta niitä nyt riittää lähes joka näytökseen. Se on myös tosi ärsyttävää, kun jotkut tulevat teatteriin myöhässä. Keskity siinä sitten elokuvaan, kun toiset avaavat ovea jatkuvasti. Karkkipussien rapistelijat eivät minua niin häiritse, koska keskityn niin paljon elokuvaan, etten heitä huomaakaan. Näytöksissä pölöttäjät ovat sen sijaan ärsyttäviä. Kun olin katsomassa Kuninkaan paluuta toisen kerran vieressäni istui poika, joka viimeisen puolen tunnin aikana sanoi ainakin 10 kertaa. "No nyt se loppui, ihanaa! Ai, eikö vieläkään!" Ja takani jotkut keskustelivat tarmokkaasti siitä, kuinka monella kielellä heidän opettajansa on lukenut TSH:n. Ainakin suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi kuulemma. Olisivat senkin keskustelun voineet jättää vaikka... matikantunnille!
"I believe you find life such a problem because you think there are the good people and the bad people", said the man. "You´re wrong, of course. There are, always and only, the bad people, but some of them are on opposite sides."
-Terry Pratchett: Guards! Guards!-

medu

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Elokuu 11, 2004, 11:16:41 »
Leffaan meno fiilis on niin ihana! Menen tennariin lähes aina. Heti kun astuu sisälle, heti leffa mainokset loistavat ja ihana popparin haju pöllähtää. Nykyään aina kun missä tahansa tuoksuu poppari niin heti tulee leffateatteri mieleen:)
Ja sillon jos on menossa katsomaan leffaa mitä on todella oottanut, eli Lotrit ja Potterit. Niissä on tosi ihana fiilis.. Ensi illoissa varsinkin.
Ja minuu häiritsee just ne tyypit jotka juttelee leffan aikana, jotkut ei voi edes kuiskata! Esim. Poa'n ennakossa meidän edessä istui jotain tyyppejä jotka kokoajan kommentoivat leffasta ihan normaaliin äänen sävyyn tai ehkä jopa kovempaa. Ja viellä sellaisia juttuja jotka oli ihan ilmiselviä, he ainakin näyttivät etteivät ollu lukeneet kirjaa. Ennakko ja sellaiset pitäisi olla omistettu true faneille:p
Ja kuninkaan paluun ensi illassa monet huutelivat leffan lopussa 'eikö tää vieläkään lopu?' disgraceful.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #32 : Joulukuu 30, 2004, 23:11:29 »
Paras tunnelma leffateatterissa on silloin kun siellä on hiljaista, oli sitten täysi sali tai vain pari katsojaa.

Pienoinen fiilis nousee, kun astuu leffateatterin ovesta sisään. Se kiva popcornien haju ja kaikki elokuvajulisteet. Paikalle täytyy mennä ainakin puolta tuntia ennen näytöksen alkua, ettei tule kiire ja pääsee saliin ensimmäisten joukossa varaamaan itselleen paikat. Sitten alkaa leffa.

Harvoin osun sellaiseen täyteen näytökseen, jossa ei olisi mitään häiriötekijää. Yleensä se on joko niin, että juuri hiljaisimmassa kohdassa joku päättää avata karkkipussinsa tai puhelin rupeaa soimaan. Karmeinta on, jos puhelimen omistaja on noteeraamatta ääntä. Tai sitten huomaa, mutta ei laita kiinni puhelintaan ja kohta soi uudestaan... Tyhjempi sali on kivempi. Ei häiriötekijöitä niin usein.

Yleensä keskityn leffaan täysillä. Tietenkin, jos kaveri jotain sanoo, niin kuulen ja vastaan, mutta muuten olen keskittynyt. Ilmeet naamallani vaihtelevat, istun melkein täysin paikallani koko leffan ajan. Jotenkin kivaa se on :) En niin välitä, millaiset salin äänentoistotekniikat ovat, viimeksi ne olivat surkeat, kun Aleksanteria katselin, mutta ei se sitten lopulta häirinnyt.

Fiiliksissä olen yleensä vielä jonkin aikaa leffasta poistuessani. Kertailen kaverini kanssa kohtauksia ja myös joitakin teorioita joihinkin asioihin liittyen.

Lainaus käyttäjältä: "Derica Tonks"
Olin katsomassa Titanicia (silloin joskus kun se tuli) ja takanani istui jokin mies, joka hölötti aika kuuluvasti "Älä mene enää sinne" ja "Pysy siellä veneessä vaan!", kun Rose meni pelastamaan Jackia ja sitten loikkasi veneestä takaisin laivaan. Se mies hölisi paljonkin ja ärsytti, kunnes vilkaisin kaveriani, joka näytti siltä kuin olisi ollut tukehtumaisillaan nauruun.

Tiedätkö, kiitos sinun, minä sain päivän täydellisen vatsalihastreenin :D

cheri

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Tammikuu 01, 2005, 00:29:22 »
Kun asun tällaisessa pikkupikkutuppukylässä, niin koskaan ei elokuvateatterissa satu olemaan täysi. Hyvä jos edes puolitäysi, joten minulle ei ole sattunut koskaan viereen mitään lörpöttelijähäirikköä. Ja paikan saa valita itse. Ah, että minä rakastanrakastanrakastan tätä kaupunkia. Sitten asiaan.

Olisi hyvä, jos elokuvassa olisi rento tunnelma. Ihmisiä olisi kohtalaisesti. Pienet häiriöt eivät haittaa, mutta suuret sen sijaan kyllä. Jos pikkuvauva itkee (ja nehän itkevät ärsyttävän kovaäänisesti), jos joku alkaa huudella kesken elokuvan kuuluvia "buu!"- ääniä jne. Noita ei ole onneksi koskaan sattunut minulle.

Niin, ja popkornit ja limsapullo ja se elokuva itse, kun sen katsoo elokuvateatterissa. Jotenkin on paljon hauskempaa katsoa elokuva siellä kuin kotona. Kotona siitä puuttuu se tunnelma. Kun elokuvan on katsonut elokuvateatterissa, ostaa sen sitten videolle ja katsoo kotona, niin se on jotenkin huonompi. Eikä se johdu siitä, että elokuva on jo nähty. Se johtuu siitä, että elokuvateatterissa on parempi tunnelma. Kotona ei ole popkorneja (tai on, mutta harvoin), ei limsapulloa (koska sille ei ole tarvetta kun ei ole popkorneja) eikä mitään, mitä elokuvateatterissa on. Paitsi, jos on varastanut jotain elokuvateatterista.

Verhontanko

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Tammikuu 01, 2005, 00:54:37 »
Sellanen tunnelma on kiva, missä jengi ei ravaa kokoajan kauempana istuvan kaverin luokse (niinkuin mulle on käyny) tai jos saa paikan kaverusten välistä alkaa ne nojautuu yli ja puhumaan toistensa kanssa. Myös se ärsyttää (AV leffassa kävi niin) kun siihen mun viereen tuli istumaan kaks naista jolla oli hirvee määrä hajuvettä. Pää oli kipee ku sieltä lähdin. Ja kaikenmaailman kälätys siellä ympärillä, sipsipussien rapistelu jne.

Kerran koulussa mentiin kattomaan Heinähattu ja Vilttitossu (ala-asteella) siellä oli ylempiä luokkia yläpuolella ja ne heitteli karkkia alhaalla istuvien niskaan. Nekin ärsyttää jotka pitää jalkojaan penkillä, tai jos on hienhajuset sukat, otetaan pois ne kengät... sitä ei kestä kukaan. ¤_¤

Ei se haittaa, jos kuiskii, mutta jos suunnilleen huutaa siellä jotain: Noniin mennäänkö tän jälkeen vaikka mäkkäriin tai heseen vai minne!??!?

Myös edessä istuvien jatkuva nojailu johonkin suuntaan on hermoja raastavaa. Kuten joskus kun olin kattomassa Monsterit OY, eräs hiukan tukevampi mies kääntyili vasemmalle ja oikeelle, nousi nostamaan housujaan ylemmäs jne. ja en nähnyt puoliakaan elokuvan tapahtumista, pienikokoinen kuin olen.

Sharida

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Tammikuu 01, 2005, 01:20:26 »
En kestä olla tyhjässä teatteri salissa, en kestä. Minä pelkään aina että onko täällä ketään katsomassa ja joudunko olla yksin jne. Siksi käynkin aina Tennispalatsissa niin siellä salissa on takuuvarmasti joku toinenkin *hymy*

Inhoan jos edessä istuu joku tankki. Se on yksi sellaisia asioita joka saa hyppimään seinille ja joskus tekisi mieli tökätä selkään ja pyytää siirtymään johonkin muualle. Onneksi eteen ei ole vielä sellaista tankkia sattunut että olisin alkanut tökkimään. Varsinkin jos se olisi joku kehonrakentaja kimppu. Olisin varmaan ihan hiljaa jos se alkaisi örisemään jotakin ^^

Minä en häiriinny rapinasta, puheesta jne. Osaan sulkea ei-halutuilta ääniltä korvani täysin kun haluan (koulussa se vain on huonompi homma kun joskus vahingossa ne korvat napsahtaa lukkoon) sen siitä saa kun kasvaa tälläisessä perheessä. Hiljaisuus ärsyttää minua muulloin paitsi silloin kun yritän nukkua. Aina taustalla on oltava jonkilaista ääntä. Jos leffateatterissa on hiljaista kuin haudassa minä varmaan pomppaisin ylös ja alkaisin tehdä jotakin mölöä että joutuisin ulos *hehee*

Lils

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Tammikuu 01, 2005, 14:16:10 »
Rakastan elokuvateattereita. Ja tietty sitä niiden tunnelmaa.

Yksi mieleenpainuvimmista kokemuksista taitaa olla, kun olimme ystäväni kanssa katsomassa Bridget Jones - Elämä jatkuu. Sali ei ollut kovin täysi. Kukaan ei rapistellut häiritsevästi, vaan juuri sillälailla pienesti kuten tunnelmaan sopii. Vieressäni istui toisella puolella nuori poika äitinsä kanssa, joka nauroi tosi hassulla tavalla. Sekin jotenkin loi omaa tunnelmaansa. Salissa pystyi aistimaan jonkinlaista yhteishenkeä. Ihan uskomatonta. :)

Toinen hauska kokemus oli, kun samaisen ystäväni kanssa olimme katsomassa tuota uutuuselokuvaa nimeltä Pelikaanimies. Sehän on ns. lastenelokuva. Sattumoisin olimme ainoat teini-ikäisten edustajat katsomossa ja meillä oli hauskaa. Takanamme istuvat pikkutytöt kävivät varsin hauskaa vuoropuhelua.. "Vähän toi herra Lintu on söpö", sanoi toinen. "Mä voisin pusutella sitä vaikka joka päivä!", vieruskaveri ilmoitti. Kun tämä herra Lintu joutui vaikeuksiin, pikkutytöt hätääntyivät ja takaamme kuului säännöllisin väliajoin: "Älä, älä, ei saa, ei saa.. älkää viekö sitä.. ei saa!"

Tuli ihan innostus taas mennä leffaan tätä kirjoittaessa. :)

Folio

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Tammikuu 01, 2005, 14:43:38 »
Kyllähän minusta on parempi kun on vähemmän porukkaa. Mutta olen kokenut senkin että sali oli täynnä. Se oli silloin RotK'ssa. Silloin ei tainnut olla tyhjiä paikkoja. Tasan vuosi sitten olin katsomassa sitä ihanaa elokuvaa. 1.1.2004.

Tyhjin sali oli kun olin katsomassa Finding Nemoa. Ei Nemoa etsimässä, vaan se original. Duppakset on surkeita aina. Silloin kanssamme oli 4 muuta ihmistä. 2 nuorta tyttöä, 2 nuorta poikaa ja minä+kaverini. Ja kaikkien paikat oli ihan eri tasoissa. Silloin sai makoilla niillä tuolella.

Häiriköt on inhottavia. Lastenelokuvissa on suurin melu. Karkkipussien paperit, kuiskimiset.. ymymyms. Se on TODELLA ärsyttävää. Joskus olen snaonut että olkaa hiljaa. Ocean's twelve elokuvaa katsoessa, takanamme oli  jotain kehitysvammaisia ja ne huuteli ja taputti. Se pilasi tunnelman, mutta ..
Mielestäni vanhempien tehtävä on huolehtia että lapset pysyvät hiljaa.

Yleensä elokuvateatteriehin ei saa tuoda hampurilaisia, jäätelöä ja mitä niitä nyt olikaan. Return of the Kingiä toisen kerran katosmassa tietysti MINUN viereeni oli tullut n. 12-vuotias poika ja hänen äitinsä, joka oli laittanut laukkuunsa hampurilaisia, ranskalaisia ja limsaa. Ei kauhean kivaa ollut sekään kun herkuteltiin siinä vieressä.

Cross

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Tammikuu 01, 2005, 16:28:30 »
Paras leffa tunnelma oli kun menimme serkun kanssa katsomaan HP 3 leffan. xD Oli niin hiljaista että sitä ei ollut uskoa todeksi. Jännittivätkö katsojat?

Kun menimme katsomaan Ihmeperheen se oli yhtä ... sitä niin.
Minun takanani istui meidän luokkalainen poika kaverinsa kanssa.
En voinnut keskittyä leffaan kun se poika potki koko ajan penkkiäni

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #39 : Lokakuu 04, 2005, 13:34:45 »
Onhan siinä se oma tunnelmansa, kun porukkaa on paljon :)
Se tietenkin ärsyttää, kun ihmisillä on tapana puhua pälättää pitkin elokuvaa. o.O
Sitten se kun porukka ei osaa käyttäytyä siivosti, on tuolin selkämysten potkijaa ja karkkien ja sipsien heittelijöitä. Kerrankin sain pringles purkin päähäni ><
Mutta onhan se miellyttävämpää katsella elokuvia teatterissa isolta valkokankaalta, kunhan ihmiset osaavat käyttäytyä :)

Se on myös hiukan inhottavaa kun eteen istuu joku isokokoisempi, minä kun en näe mitään lyhyenä ihmisenä. Onneksi kauniasten teatterisa saa hakea alle tyynyjä, :D se on meidän potterin katsomis paikka ^^
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Witchy

• Ankeuttaja
Vs: Elokuvateatterin tunnelma
« Vastaus #40 : Syyskuu 12, 2007, 17:28:36 »
Olin kerran elokuvissa kamuni kanssa ja olimme ainoat paikalla! sai nauraa, hihitellä ja hihhuloida ihan täysiä ilman että häiritsisi ketään. :DD itse kyllä kuulun niihin jotka häiriintyvät jos elokuvan aikana kuuluu kaiken maailman ritinää ja rapinaa ja juttelua kun on jännin kohta meneillään, siinä menee ainakin mun nautinto... :P mut on se elokuvateatteri kyllä ihana paikka :D

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #41 : Syyskuu 14, 2007, 15:55:55 »
Elokuvateatterit ovat toisaalta parhaillaan silloin, kun sali on täynnä, kevyttä karkkipussien rapinaa kuuluu sieltä täältä ja kauan odotettu elokuva on juuri alkamaisillaan. Toisaalta taas on mahtavaa, kun salissa on vain vähän porukkaa (kuten minulla ja siskollani sen Fantastic Fourin kanssa: vain yksi mies meidän lisäksi). On jotenkin rennompaa katsoa sitä elokuvaa jos siellä ei ole muita, ei ainakaan kukaan siinä seuraavalla rivillä puhu puhelimessa jotain että "tää loppuu tunnin päästä, soitan sulle sit!" tai paljastele tulevia tapahtumia, jotka jo jostain syystä tietää etukäteen. Itselläni on myös paha tapa nostaa jalat edelläolevan istuimen nojalle, jos siinä ei istu ketään. Eikä mielellään kyseisen istuimen viereisissäkään, en halua kenenkään joutuvan haistelemaan sukkahikeäni ;P Tai no oikeastaan en tee tätä muulloin kuin silloin, jos sali todellakin on melkeinpä tyhjillään. Yleensä istun risti-istunnassa tai polvet koukussa penkilläni. Lisäksi etenkin tuohon Oulun uudehkoon Plazaan kuuluu mielestäni se haju, mikä siellä on joka paikassa. Siellä suorastaan haisee elokuva. Itse en muistaakseni ole edes käynyt muualla kuin Oulussa elokuvissa, en ole nyt sataprosenttisen varma. Mutta kuitenkin, yleensä tulee käytyä siinä kaikkein isoimmassa ja helpoimpien kulkuyhteyksien päässä olevassa Plazassa, vaikka Oulusta löytyisikin myös pikkuinen Star, jonka tunnelma on kyllä vertaansa vailla. En ole vähään aikaan käynyt, mutta ennen siellä ainakin ole semmoiset paperilipukkeet, joissa luki vain jotain tyyliin "elokuvalippu" ja itsetehdyt karkkipussit, paikan omistaja myi liput ja hänen miehensä otti ne salin ovella vastaan. Ihan mahtavaa meininkiä! Ja siellä on tietääkseni kuitenkin todella laadukas äänentoisto. Mutta miksi hitossa elokuvissakäynti on niin kallista!
Humor me.

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #42 : Syyskuu 17, 2007, 13:32:01 »
Riippuu siitä, millainen elokuva on, pidänkö siitä että katsojia on paljon. Joihinkin Pottereiden tapaisiin "suurelokuviin" kuuluu mielestäni täysi sali. Niissä sulatan myös enemmän metelöintiä, ja pidän suuresti siitä, että ihmiset tulevat niihin elokuvan henkeen pukeutuneina. Jos kyseesä taas on esim. aasialainen "taide-elokuva", haluan että katsojia on vähän ja että he ovat hiljaa. Taputtaminen tuollaisessa elokuvassa olisi kaamea rike.

Suurin osa katsojista onneksi älyää olla puhumatta kesken leffan. Eniten minua ärsyttävätkin henkilöt, jotka potkivat tuoliani tai muuten mylläävät paikallaan siten, että oma tuolini tärisee. Ja teinit ärsyttävät, siksi vältän Tennispalatsia varsinkin iltaisin. Silloin koko paikka on täynnä häiritseviä teinejä. Lähes yhtä ärsyttäviä kuin häiriköt ovat myös käytöspoliisit, jotka kääntyvät tuijottamaan vihaisena jos karkkipussi vähänkin rapisee. Itse yritän aina olla mahdollisimman hiljaa leffoissa, mutta silti olen saanut joskus tällaisilta vihaisia katseita.

En yleensä pidä siitä, että leffojen aikana hirveästi hurrataan tai taputetaan. Kamalinta on, jos niin tehdään typerissä kohdissa. En ikinä ole kokenut sellaista kuin koin ollessani katsomassa ensimmäistä Pirates of the Caribbean -leffaa. Koko sali nauroi, ulvoi, karjui ja taputti aivan kaikelle, aivan koko ajan. Kyllä leffa minunkin mielestäni oli hyvä, mutta silti... Hyväksyn kyllä taputukset tms. POTC- JA Potter -tyyppisissä leffoissa, mutta en ole sitä ikinä itse harrastanut.
-Non unde possim sed unde volo-

Soijakastike

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Syyskuu 17, 2007, 16:33:51 »
Pidän just sellaisesta että teatteri on aika täynnä, ja että siellä on rauhallista. Silleen just et kaikki näyttää keskittyvän siihen leffaan tosi hyvin.
Tykkään myös siittä et jos on huvittava kohta leffassa niin kaikki nauraa :D Se on jotenkin öh kivaa.
Leffan kattelusta menee into jos esim. takana on ihmisiä jotka eivät ole yhtään rauhassa.

Poissa Carlos

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • LiveJournal
« Vastaus #44 : Syyskuu 23, 2007, 01:10:38 »
Yleensä toivon, että salissa on mahdollisimman vähän ihmisiä. Mitä enemmän ihmisiä, sitä todennäköisempää, että joukkoon mahtuu myös joku häirikkö. Pieni rapistelu ei vielä kamalasti häiritse mutta riittävän kovaääninen juttelu ja kaikki elokuvaan liittymätön melskaaminen (naureskelu, hihitys) ärsyttää. Ja taputtamista en halua esiintyvän ikinä kesken elokuvan. Niin usein en ole kuitenkaan törmännyt tällaisiin ongelmiin, ettei elokuvissa käyminen houkuttelisi enää. Ikäviä tapauksia on muutama vuodessa.
Harvat poikkeukset ovat niitä tapauksia kun kaikki ovat oikeasti kiinnostuneita elokuvasta ja salissa on oikeasti tunnelmaa. Tähän mennessä nämä kokemukset ovat tulleet pääasiassa R&A-elokuvista. Tänäänkin salissa oli etenkin alkupuolella aivan uskomattoman hiljaista, aivan kuin kukaan ei olisi edes hengittänyt.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #45 : Syyskuu 23, 2007, 13:15:59 »
Kaikista parasta on silloin, kun teatteri on ihan täynnä. En muuten tykkää suurista väkijoukoista, mutta leffateattereihin ne sopivat täydellisesti. Ei sitä samaa fiilistä ole, jos on vain vähän ihmisiä. Lisäksi se nostaa aika paljon tunnelmaa, jos on muuten melko rauhallista, mutta kaikki kuitenkin eläytyvät elokuvaan esimerkiski nauramalla oikeissa kohtaa. Se tosin ärsyttää, jos joku rupeaa nauramaan älyttömän äänekkäästi jollekin kohdalle, jossa ei kuulu nauraa, tai jos muuten vain ihmiset meluavat ja sipisevät ihan omia juttujaan kovaäänisesti. Se häiritsee ^^ Ei se elokuvanautintoa varsinaisesti pilaa, tai edes häiritse keskittymistä, mutta kyllä se jonkun verran tunnelmaa latistaa.

Niin, ja se on myös älyttömän tunnelmallista, jos ihmiset taputtavat elokuvalle sen loputtua, tosin vain ensi-illoissa. Esimerkiksi Kuninkaan paluun Jyväskylän ensi-illassa oli ihanaa, kun melkein kaikki taputtivat. Se oli ihana hetki ^^

Kaiken kaikkiaan tykkään elokuvateattereista ja niissä käymisestä ihan älyttömästi. Kun katsoo kotona jotain elokuvaa ei tunnelma ole läheskään sama, kuin jos olisi elokuvateatterissa.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #46 : Syyskuu 24, 2007, 14:14:51 »
Oli päässyt unohtumaan, ettei elokuvissa ole enää edes pimeää (vai onko näin vain Nanny-valtiossa?), osa vanhaa tunnelmaa on poissa kun nykyään näkee muut katselijat. Mutta huippu tuli juuri koettua viikonloppuna: valo oli valkokankaan päällä, joten kuva ei edes päässyt täysiin oikeuksiinsa ja valo häikäisi. Olin kyseisessä teatterikompleksissa ensimmäistä ja aivan taatusti viimeistä kertaa. Meitä oli salissa alle 10, ja ennen elokuvaa näytettiin tavalliset kehotukset "älä lisää omia äänitehosteitasi" ja kännykät kiinni. Vaan eikös yhden kännykkä ruvennut soimaan kesken, kassin pohjalla, josta kesti aikansa onkia se. (Tämähän on vielä pientä, sellaistakin on tullut todistettua, että puhelimeen vastataan kesken elokuvan, kovalla äänellä, jotta sen saa kuulumaan dialogin yli.)
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Serious

• Tillintalla
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Syyskuu 25, 2007, 15:19:35 »
Mm. Elokuvateatterin tunnelma, lempiaiheitani. Minä rakastan sitä tunnetta, kun pääsee odottamaan (hyvän) elokuvan alkamista. Mitä enemmän muita ihmisiä, sitä parempi. Pimeää täytyy olla, ja kuvan- ka äänenlaadun on oltava kohdallaan.

Viimeksi olin katsomassa Feeniksin kiltaa (toisen kerran), ja olin salissa ainut joka nauroi kaksimielisyyksille (esim. kohdassa, jossa Snape raahaa Harrya portaita alas).

Kerran erään naisen kännykkä alkoi soida kesken leffan. Hän vastasi siihen ja selitti:
"Mä oon elokuvissa, en voi puhua nyt. Aijaa? Koska? Plaa plaa plaa..." Ja minuutin päästä sulki puhelimen. >:(
Elämän tarkoitus on etsiä se.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #48 : Joulukuu 13, 2007, 16:33:58 »
Kun olimme katsomassa veljieni kanssa PotC 3:sta, niin sali oli melko täynnä, mutta ei se mitenkään kauheasti häirinnyt. Parhaimillaan leffateattereissa on jännittynyt tunnelma, varsinkin kun yht'äkkiä valot sammuu, eikä kukaan ihan älyttömästi rapistele niiden karkkipussien kanssa. Kyllä semmoinen pieni rapina käy XD Elokuvan aikana inhoan, sitä kun joku limsan juonnin seurauksen röyhtäisee :P Useat sitten repeää sille ja salissa on hirveä meteli. Leffan aikana olisi kiva pitää sali suhtkoht hiljaisena.

The Holidayn kun kävin yksin katsomassa, salissa oli kiva tunnelma, sillä minun lisäkseni siellä ei ollut muuta kuin pari aikuista. Oli kiva istua siellä piemässä, ja syödä karkkia *.* Oli PotC 3:kin tunnelma ihan okei, mutta liikaa oli ääniä. Johtuneeko tuosta salin täyttyneisyydestä <:
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #49 : Marraskuu 08, 2008, 14:05:38 »
Mahdollisimman vähän ihmisiä, sen parempi. Ja mahdollisimman hiljaista. Pieni hiljainen nauru"sekunti" niissä selvästi hauskoissa kohdissa ei haittaa... Täpötäysi sali on ahdistavaa, ja jos siellä on vielä niitä meluajia, esim. kun minä ja isäni oltiin katsomassa sitä uusinta Indiana Jonesia, paikka oli ihan täyteen ahdettu, ja joku pelleilevä nuorisoporukka ylhäällä. Koko ajan ahdisti, se nuoriso ei osannut olla hiljaa ja pistivät käsimerkkejä kuvan eteen alussa. Parempi esimerkki oli National treasure 2: Minä kolme hiljaista tyttöä ja pariskunta, jotka ymmärsivat elokuvan aikana olla hiljaa. Se oli paras elokuvaelämys ikinä!!!
   Valitettavasti se ainoa elokuvateatteri mun kodin lähimailla aiotaan lopettaa, koska se ei ole tarpeeksi TUOTTAVA!!! Eli siihen taisivat jäädä ensi-ilta/ elokuvan tunnelmat pitkäksi aikaa. *huokailee* Sillä oikean elokuvateatterin tunnelmaa ei voita sitten yhtikäs mikään. :)
ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä