Kirjoittaja Aihe: Anime-elokuvat ja -sarjat  (Luettu 36481 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Shinju

• Ankeuttaja
Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #75 : Toukokuu 15, 2005, 22:42:40 »
Animeanimeanime. Ah.
Oi kyllä, olen faniutunut. Gravitation on kivajoo, mutta niinkuin joku tuolla aikaisemmin ilmaisikin...
Musiikki on aika sieltä.  Ja Kannazuki no Miko. Tiedän, kukaan tuskin on kuullut ks. sarjasta,
jossa on vain köpöset 12 episodia. Mutta höhöö. Se on hyvä.
Niin... Ja Neon genesis evangelion. Olen täysin rakastunut siihen, luin 7osaa mangana
ja jatkoin sitten animena siitä kohti mihin jäin mangassa.
Sailor Moonia tulee joskus sattumalta katseltua, mutta en pidä siitä kamalasti. Nääh.
(editoin tätä joskus myöhemmin kyllä, anteeksi huolittelematon ja tökkivä ulkoasu ja lauseet, oli vain pakko kirjoittaa hätähätää jotain ja olen ihan kamalan väsynyt ... eli elkää tukehtuko räkäänne, muokkailen kyllä.. ^^;)

Hailie Jade

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Toukokuu 27, 2005, 21:12:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Maglor"
Anime on saatanasta. Oikeasti. Miten joku jaksaa katsoa jotain piirrettyjä jätkiä jotka taistelevat jaksosta toiseen? Elämä menee ohi kun piää koko ajan katsoa jotain prkln piirrettyä. Luojan kiitos anime on tällä hetkellä vain muoti-ilmiö joka toivottavasti menee kohta ohi.

Ooh, joku joka ei ole haksahtanut animeen! Se on mielenkiintoinen ilmiö näinä päivinä. Oletko katsonut jotakin animea kenties vai katkeroitunut siihen ihan vain sen takia, että kaikki tuntuvat katsovan sitä nykyään? Ei sillä, että meikäläisellä olisi mitään sitä vastaan, että animea inhotaan, päin vastoin, mutta mietin vain, että onko sinulla joku erityinen syy vihata sitä?

Tosin, kyllä aika monet näemmä jaksavat katsella "piirrettyjä jätkiä jotka taistelevat jaksosta toiseen", kun anime niin suosittua näyttää olevan. =P

Maglor

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Toukokuu 27, 2005, 21:45:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Hailie Jade"

Ooh, joku joka ei ole haksahtanut animeen! Se on mielenkiintoinen ilmiö näinä päivinä. Oletko katsonut jotakin animea kenties vai katkeroitunut siihen ihan vain sen takia, että kaikki tuntuvat katsovan sitä nykyään? Ei sillä, että meikäläisellä olisi mitään sitä vastaan, että animea inhotaan, päin vastoin, mutta mietin vain, että onko sinulla joku erityinen syy vihata sitä?

Tosin, kyllä aika monet näemmä jaksavat katsella "piirrettyjä jätkiä jotka taistelevat jaksosta toiseen", kun anime niin suosittua näyttää olevan. =P

Olen yrittänyt katso animea, mutta kun ei nappaa niin ei nappaa. Juoni on mielestäni todella älytöntä ja sanotaanko, sellaista japanilaista. Vanhat kunnon länsimaiset hapatukset eli piirretyt (ennen vuotta 2001 tehdyt) nappaavat kyllä, mutta anime ei. Animessa ei ole ideaa. Loppupelissä ne ovat vain kaikki toistensa kopioita ja niissä vain puhutaan hassusti. BJ.

Esimerkkinä vaikkapa kaverin veli, jonka viikonloput menevät siihen, että puoli päivää hän pelaa velhopelejä ja toinen puoli menee animea katsellessa. Sosiaalista elämää? Ei. Paljon kavereita? Ei.

Ehkä hieman kärjistetty esimerkki, sillä eihän todellakaan kaikki animen katsojat ole tuollaisia. Mutta ehdottomasti liikaa aikaa ihmisillä menee tämän hömpän katsomiseen.

edit: yksi sana otettu pois.

Marsupieni

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Kesäkuu 24, 2005, 17:57:36 »
Minä olen toivottomasti rakastunut Gravitationiin. Se onkin sitten ainoa, muuta animea tulee silloin tällöin katsottua mutta ei iske juurikaan. Tosin silmiini on osunut vain sellaista animea jossa on jotain pahasti yliluonnollista tai ihan liikaa taistelukohtauksia (Full Metall Panic, Ranma ½, Fruits Basket, Pokemon, Digimon, Angel Sanctuary, Meitantei Conan...).

Kaikenmaailman muodonmuutokset ja enkelijutut ei vain iske. Furuba menee koska sen Tohrun viisaudet on niin suloisia. Ranma ja Full Metall Panic olisivat ihan hyviä ilman niitä ah niin tylsiä taistelukohtauksia. FMP:n Fumoffu on siedettävä, mutta Gravitation lyö laudalta kaikki: Tarina voisi tapahtua ihan oikeasti, sopivasti romantiikkaa ja hieman angstia pitämästä liiat fluffit poissa.

Luen ja katselen animea ja mangaa siinä missä muitakin, sen enempää ajattelematta että hei, täähän on nyt sitä animea!

(Offiksi tais mennä...)

Aren

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Kesäkuu 25, 2005, 12:49:07 »
Anime on saatanasta. Oikeasti. Miten joku jaksaa katsoa jotain piirrettyjä jätkiä jotka taistelevat jaksosta toiseen? Elämä menee ohi kun piää koko ajan katsoa jotain prkln piirrettyä. Luojan kiitos anime on tällä hetkellä vain muoti-ilmiö joka toivottavasti menee kohta ohi.

Olen samoilla linjoilla, ainakin siinä että luojan kiitos että tämä muoti-ilmiö menee pian ohi. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin teinitytöt jotka ovat nyt valinneet tämän muodiksi hetkeksikin. Mutta animea en suinkaan voi noin vain heittää pois turhana. Kunnon animea, siis sitä oikeaa mistä monet fanittajat eivät ole kuulleetkaan, on paljon. Ja ne kunnon animet ovat loistavia. Galaxy Express 999, Captain Harlock, Studio Ghiblin aikaiset työt, Lupin: Castle of Cagliostro ja monet monet muut ovat hyviä esimerkkejä tästä.

Antaa teinien fanittaa, kyllä se menee ohi. Mutta älä suinkaan vielä tuomitse animea, ainakaan täysin ennen kuin olet kokeilut katsoa kunnon animea.

Ezp

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Kesäkuu 25, 2005, 18:43:08 »

Olen yrittänyt katso animea, mutta kun ei nappaa niin ei nappaa. Juoni on mielestäni todella älytöntä ja sanotaanko, sellaista japanilaista. Vanhat kunnon länsimaiset hapatukset eli piirretyt (ennen vuotta 2001 tehdyt) nappaavat kyllä, mutta anime ei. Animessa ei ole ideaa. Loppupelissä ne ovat vain kaikki toistensa kopioita ja niissä vain puhutaan hassusti. BJ.

Eeg, mutta loppupeleissähän molemmat ovat ihan yhtä lailla piirrettyjä, niin länsimainen kuin japanilainenkin tuotanto x__X. Minä pidän enemmän japanilaisesta, kuin länsimaisesta, mutta ei se tarkoita, etten pitäisi länsimaisesta ollenkaan. Kysehän on vain alkuperästä, minkä perusteella ei kai voi tuomita?
Eikä anime sitä paitsi ole mikään genre, joten et voi sanoa, että sen juoni on todella älytöntä. Anime on vain japanilainen sana, joka tarkoittaa animaatiota. Totta kai japanilaisilla on oma tyylinsä tehdä asioita, aivan kuten länsimaalaisillakin, mutta eihän sitä voi koko tuotantoa tuomita sen perusteella. Tietenkin voi yleisesti sanoa, ettei anime vain kiinnosta, mutta eihän se ole sama asia, kuin kaikki anime = perseestä?

Lainaus
Luojan kiitos anime on tällä hetkellä vain muoti-ilmiö joka toivottavasti menee kohta ohi.

Mutta tokihan tiedät, että vaikka muoti-ilmiö menisikin pian ohi, ja osa harrastajista karsiutuisikin sen mukana, niin eivät ne kaikki "animen kyttääjät" suinkaan katoa, vaikkeivat enää näkyisikään mediassa niin selkeästi. Me kyttäämme edelleen animea omissa oloissamme, vaikkei siitä kukaan muu tietäisi yhtään mitään 8>.

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #81 : Heinäkuu 01, 2005, 18:16:54 »
Maglor, yleistät aika pahasti tuollaisia juttuja kuin että juonet ovat samanlaisia. Eikö muka länsimaiset piirretyt etc kopioi ihan yhtä paljon toisiaan? Kuulostat siltä kuin vihaisit japania...

Minä lasken itseni anime- ja mangafaniksi ja luultavasti se on tarttunut minuunkin vain muodin takia. Ja sitten minähän olen teini. Niin että kaipa minä sitten olen teinifani joka menee massan mukana. Haukkukaa pois, mutta animesta&mangasta en luovu kun buumi menee ohitse.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #82 : Heinäkuu 01, 2005, 19:04:38 »
Lainaus
Esimerkkinä vaikkapa kaverin veli, jonka viikonloput menevät siihen, että puoli päivää hän pelaa velhopelejä ja toinen puoli menee animea katsellessa. Sosiaalista elämää? Ei. Paljon kavereita? Ei.

Ehkä hieman kärjistetty esimerkki, sillä eihän todellakaan kaikki animen katsojat ole tuollaisia. Mutta ehdottomasti liikaa aikaa ihmisillä menee tämän hömpän katsomiseen.

En ala sen kummemmin moraalisoimaan koska minusta ei ole siihen, mutta... Koska tässä on kyseessä jälleen klassinen naapurin mummon kissan kaiman pieru, minua vähän huvittaa tämä oma vaahtoamiseni, mutta ei oteta asiaa liian vakavasti ^_^

Minusta tuossa tapauksessa on hieman kummallista vääntää asia niin, että anime olisi saatanasta. Miksikö? No, miettikää nyt vähän. On vaikeaa sanoa mistään asiasta, että se joku olisi saatanasta. Varsinkaan niin laajasta käsitteestä, kuin anime. Melkein ymmärtäisin, jos joku ilmaisisi "Fruits basketin olevan saatanata", koska sehän on melkein ymmärrettävää (sinällään en myönnä ymmärtäväni, koska minusta Furuba on upea sarja ^^;). Siinä vaiheessa, kun joku ilmaisee "rock-musiikin olevan saatanasta", joka on tähän "anime on saatanasta"-kommenttiin mielestäni oikein hyvin verrannollinen, niin minulle tulee kummallinen olo. Ei pelkästään sen vuoksi, että en voisi ymmärtää, miksei joku pidä jostain asiasta, mistä minä pidän, vaan että joku voi julistaa noin laajan alueen täydeksi paskaksi. Juonittomaksi myökyksi. Okei, on sanottava, etten tiedä, mitä animea olet katsellut, siis yrittänyt katsella, joten en voi sinällään laukoa mielipidettäni ko. animesta, mutta. Tämähän on kuin erittäin tyypillinen rap-kulttuurin perimmäisitä kiemuroista. Se, mitä valtavirran radiokanavat huudattavat päivät pääksytysten, ei ole kuin murto-osa siitä kaikesta rapista - hyvästä ja huonosta - mitä maailmassa koko ajan tuotetaan. Animessa on sama juttu. On toki aivan älyttömän tyhmää, että pitäisi mönkiä jotain underrrrrranimeita ymmärtääkseen jotain animen olematonta elämänviisautta, mutta on hieman kummallista vetää asia aivan noin yksikertaiseksi. Toki, minä tiedän, ettei kukaan halua olla niin lammasmainen, että sanoisi "kaikki anime, mitä olen katsonut, on ollut saatanasta." Eihän se olisi tarpeeksi provsoivaa :P Joo. Ja minä olen muuten sanonut rapista, että se on kamalaa. Enkä ole kuunnellut rappia yhtään enempää kuins en, mitä joskus automatkoilla kuulee radiosta. En pidä itseäni huonona ihmisenä. Tiedän pinnan. Tidän sen, mitä valtaosa kuuntelee. Inhoan sitä :P Ymmärrän tässä suhteessa jotenkin, miten joku voi kammota animea. Onhan sielläkin paljon törkyä. Mutta tämän jälkeen voin sanoa, että rickmusiikin ja animen vertaaminen on oikeastaan supertyhmä veto :P

P.S Ehdottoman liikaa on huonosti sanottu. Koska se on jokaisella ihmisillä erilainen määrä ja riippuu siitäkin, sanotko sinä sen jonkun toisen puolesta vai sanooko hän sen itse :)

Lainaus
Kunnon animea, siis sitä oikeaa mistä monet fanittajat eivät ole kuulleetkaan, on paljon. Ja ne kunnon animet ovat loistavia. Galaxy Express 999, Captain Harlock, Studio Ghiblin aikaiset työt, Lupin: Castle of Cagliostro ja monet monet muut ovat hyviä esimerkkejä tästä.

Minulle nousee aina niskavillat pystyyn tällaisesta elitisteilystä, siitä, että aletaan vetää katsojia erilaisiin laatikoihin sen perusteella, että ovatko he katsoneet vanhoja klassikoita, kuuntelevatko he vain japaninkielistä musiikkia, ovathan he harrastaneet yli 8 vuotta, lukevathan he japaniksi ja luonnollisestikin heidän korkein päämääränsä olisi matkustaa Japaniin jne. "Kunnon anime" on aina mielipide, ja monet, jotka eivät ole noista mainitsemistasi animeista nähneet ensimmäistkään, välttämättä edes kuulleet niistä, vaan katsovat noita "epäkunnonanimeita" saattavat pitää katsomastaan aivan valtavasti ja fanittaa sitä yhtä hyvin kuin sellainen henkilö, joka katsoo... kunnon animea :)

Minä en ole koskaan voinut ymmärtää esimerkiksi Gravitationin salaisuutta, koska mielestäni sarja on käsittämättömän huono, tylsä, typerällä tavalla naiivi, henkilöhahmot ovat myös mielestäni käsittämättömän rasittavia ja ennalta-arvattavia ja mukana oleva angsti on lähinnä huvittavaa. Mutta, monet muut rakastavat ko. sarjaa, joten täytyy sen tehdä jotain oikein, vaikken minä siitä pidäkään. Vaikken minä pidä sitä "kunnona animena" en kyllä kovinkaan hanakasti alkaisi arvostella ko. sarjan faneja heti samantien teinifaneiksijotkatykkäävätvainmuodinvuoksi. Sitä paitsi minusta on alkanut nykyään tuntumaan, ettei sellaisia muodin vuoksi tykkääjiä olekaan :P Truut ovat vain keksineet sellaiset.

Lainaus
Vanhat kunnon länsimaiset hapatukset eli piirretyt (ennen vuotta 2001 tehdyt) nappaavat kyllä, mutta anime ei. Animessa ei ole ideaa. Loppupelissä ne ovat vain kaikki toistensa kopioita ja niissä vain puhutaan hassusti. BJ.

Niin. Minä olen vain sitä mieltä, että animen kirjo on laajempi kuin vastaava länsimainen (tai ainakin on minulle helpommin saatavilla) ja sen vuoksi ne onnistuvat eroamaan toisistaan juuri sopivasti - enemmän kuin länsimaiset. Mutta, ihmisen perustunteet ovat kaikkialla maailmassa samanlaiset (okei, jossain päin Hinku-vinku-Afrikkaa on heimo, joka ei tunne suru-käsitettä ja Papua Uusi-Gineassa on sitä sun tätä) eli rakkautta, vihaa ja tätä rataa. Väitän, että niin japanilaiset (anime) animaatiot kuin länsimainenkin komppania seuraavat näitä tiettyjä teemoja aina vain uudelleen ja uudelleen. Kaikkihan niitä seuraavat! Kirjailijat, tavalliset ihmiset, kuunnelmat, kansantarinat (classshiset humalaisjuorut -> Grimmin veljekset -> Disney) eli yksinkertaisesti kaikki. Ihmisten arvomaailmat noudattelevat kaikkialla maailmassa varmasi aika pitkälti samaa kaavaa ja on noudatellut - luulisin- pitkään. Perhe, koti, ystävävät, koulutus, isänmaa, uskonto... Teemoja, jotka ovat esillä niin animessa kuin länsimaisessakin animaatiossa. Minä en ymmärrä, miten animaatiot, oli kyse missä suunassa maailmaa vain tuotetusta, voisivat tehdäö radikaaleja poikkeuksia toisistaan ilman, että ne olisivat samalla jonkun radikaalin poikkeuksen kopioita. Ja vaikkeivat olisikaan, ne herkästi miellettäisiin. Missä vain. Niin Japanissa kuin länsimaissakin. Japanissa on erilaista länsimaiseen animaation mielestäni se, että sitä tuotetaan laajemmalla ikäkirjolla kuin täällä länsimaissa. Klassisesti sanoan, että kovin paljoa ei ole 25-vuotiaille suunnattua länsimaista piirrettyä. Ja jotkut haluavat katsoa piirrettyjä, nimenomaan piirrettyjä. Joo, ja onhan toki animeiden ulkonäkö hieman erilainen kuin mitä länsimaissa on Leijonakuninkaan, Pocahontaksen sun muiden jälkeen totuttu.

Muuten. Toisin kuin luulit, minä en kirjoittanut tätä vihaisessa mielentilassa. Olin oikein hyvällä tuulella, kovin nälkäinen, mutta siis kuitenkin. En halua kulla mitään "rauhoitu"-kommenttia. Olen ihan rauhallinen, okei? "Tää on mun mielipide!11111!1 Mä saan sanoa sen!1!!11" Että niin. Ja ei, en ole tarkastanut viestiä kirjoitusvirheiden varalta, toisin kuin olisi pitänyt. Anteeksi.

MUOKS. Kaksi kirjoitusvirhettä. Jos jatkan tätä menoa, saan tämän ensi jouluna siistiin kuntoon :D

MUOKS2. Sama juttu :P
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #83 : Heinäkuu 01, 2005, 20:03:58 »
Jep, Gravitation on ihana jne. Kummallista kyllä, kun katsoo sen uudelleen jonkin ajan päästä, ei se enää niiin ihana olekaan. Ryuichi-chan on vieläkin ihana, Sleepless Beauty solona mahtava, osasta musiikista tykkään ja siinä se sitten onkin. Kaikesta kasvaa ohi.

Mutta on minulla asiaakin. Eli juuri Sinä, joka olet katsonut paljon tai vähän animea ja haluat ehdottomasti suositella minulle jotakin, NYT on tilaisuutesi. Haluaisin jotain harmitonta high-school-tyyppistä animea, jossa poika ei ole täysin nössö/idiootti/luuseri (vrt. Ah! My Goddesin Keiichi-san tai Love Hinan Kei-san). Fruits Basketin olen nähnyt, tykkään, tätä lisää. Ei tarvitse fluffia olla, mutta romantiikkaa tai vihjeitä siitä on kiva olla mukana. Ranma½ on katsottu myös, ihan ok, hyväksyn, actionia saa siis olla mukana. Ja kyllä, Onegai Teacher on nähty myös (ja Onegai Twinsiä en aio alkaa uudelleen katsomaan [olen jakson pari nähnyt] ellei joku anna HYVIÄ perusteluja).

Joten juuri Sinä, joka tiedät jonkun extra-kawaii-söpöhöpöhupupuputupulin sarjan, harmitonta viihdettä, jossa kaikki on ihanaa, kerro se minulle ja katson sen.

Oh, ja heteroparitus ei ole pakollinen. Poikarakkaus ja tyttörakkaus käy. Ja kyllä, olen Yami No Matsuein nähnyt. Ehkä joustan sen verran, että kunhan sarja/elokuva ei ole keskittynyt tappeluun ja siinä on juonta, vilkaisen sen.

Olen vaatelias. :) Ja noiden lisäksi, mitä yllä jo luettelin, olen seuraavat nähnyt: Henkien Kätkemä, Tonari No Totoro, Mononoke Hime, Kiki's Service, Porco Rosso, (Nausicaä on tylsä, en katsonut loppuun), Rurouni Kenshin (en ole katsonut loppuun, n. 30 jaksoa nähnyt, kannattaako?). Lisäilen, jos mieleen tulee. Autatteko kanssa-vuotislaista vai jätättekö hänet haparoimaan pimeään, ilman pienintäkään animehöpötöpöä? :/

Muoks: Kiitosta, Hyde, alan tänään jo etsimään kyseistä sarjaa. :) Ja lisää vastauksia kehiin, vuotislaiset.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Hyde

• deadpan
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
  • six gunshots
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #84 : Heinäkuu 02, 2005, 02:03:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Starpiks"
Mutta on minulla asiaakin. Eli juuri Sinä, joka olet katsonut paljon tai vähän animea ja haluat ehdottomasti suositella minulle jotakin, NYT on tilaisuutesi. Haluaisin jotain harmitonta high-school-tyyppistä animea, jossa poika ei ole täysin nössö/idiootti/luuseri (vrt. Ah! My Goddesin Keiichi-san tai Love Hinan Kei-san). Fruits Basketin olen nähnyt, tykkään, tätä lisää. Ei tarvitse fluffia olla, mutta romantiikkaa tai vihjeitä siitä on kiva olla mukana.

Jos kuuna päivänä löydät jostain sarjaa nimeltä School Rumble, katso ihmeessä. Romanssiviitettä ei tosin ole kuin lukuisissa yksipuolisissa rakkaussotkuissa, mutta se on harmitonta (+pirun hauskaa, eikä miespäähenkilö Harima Kenjiä voi nössöksikään sanoa...) Ainoa edellytys on, etteivät verisuonesi räjähdä päästä nähdessäsi naispäähenkilön, joka ei ole pelkkä airhead... siinä päässä liitelee muutama tornado. Vähintään.

Ja Maglor, jota en jaksa virallisesti quotettaa atm:

Jos olet katsonut tyyliin yhtä sarjaa muutaman jakson, ei kannata arvostella. Se ei ole sen arvoista. (tai ainakin riskeeraat marttyyrikuoleman vihaisten animefanittajien liekeissä. 0:>) Jos olet tutustunut hitusen laajemminkin ja et silti pidä, rispektiä ja hatunnosto. (Ja randomina faktana pitänee mainita, että minusta puolestaan monet länsimaiset animaation helmet toistavat kovasti itseään: ainakin TV-sarjoilla tuntuu olevan taipumusta ajautua usein siihen, että jaksot ovat irrallisia&toisiinsa liittymättömiä ja pyörivät lähinnä pointittomalla väkivallalla ja/tai häijynpuoleisella huumorilla.)

Animesarjoissa on sentään Juoni™. <3
[01:17] <34gL3> why there are no cheats for real life?

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #85 : Heinäkuu 02, 2005, 11:00:07 »
Lainaus
Rurouni Kenshin (en ole katsonut loppuun, n. 30 jaksoa nähnyt, kannattaako?)

Jos et millään, millään jaksa katsoa niitä muutamia (...) tylsiä mätkinmäiskismuksmuksouts!-taisteluita, mutta haluat silti tietää aah!lopullisen loppuratkaisun, tahdot pillittää, uskomattoman kaunista piirrustusjälkeä, joka on siitä realisitisimmasta päästä animeissa, niin suosittelen ehdottomasti katsomaan ainakin Rurouni Kenshinin OVA (OAV)- jaksot. Tietenkin tulee paruttua enemmän, jos on onnistunut hankkimaan tietyn kiintymyssiteen hahmoihin jo itse animen (tai mangan tai molempia, miten vain) kautta, mutta on se minun mielestäni sen verran kaunista, monella tapaa kaunista, katsottavaa, että itku tulee monilla jo ilman minkäänlaista "taustamateriaalia" itse pääanimesta :) Itse en niinkään innostunut tuosta animesta, mutta OVA:t sitten olivat sielunkauppa. En tosin kyennyt katsomaan sitä viimeistä loppuun. Siis aivan loppuun. Koska pelkäsin itkeväni niin kamalasti :>

OAV:t kertovat siis ajasta, kun Kenshin oli hitokiri battousai, ennen lällymiesaikaa :D

Tai, no, tässä olisi ehkä kaikki vähän selkeämmin:

1 : Kenshin 4 Part OVA Reminiscence/Tsuiokuhen (Kenshin age 15 )
2 : 95 Episode TV Series ( Kenshin age 28 or something )
3 : Samurai X Movie / Ishin Shishi No Requiem ( a Few years later )
4 : Kenshin 2 part OVA Seisouhen ( the end of kenshin )

Ensimmäiset ja viimeiset katsomani 20 minuuttia (from OVA) = aaaah!

Lainaus käyttäjältä: "Hyde"
(tai ainakin riskeeraat marttyyrikuoleman vihaisten animefanittajien liekeissä. 0:>)

^_________________^

MUOKS. Aren, joo, kyllä minä ymmärsin, mitä tarkoitit tai mitä hait alkuperäisesti. Minä vain... En tiedä, halusin provisoida tai jotain :P Tai en ehkä. En tiedä.

MUOKS2. Alkoi omatunto koluttamaan, oli pakko muokata viestin totuudenmukaisemmaksi yhdestä kohdasta. Kunniasanalla, en ole itkenyt Kenshinin kohdalla, mutta oli niin lähellä, että oli pakko lopettaa *säää-liiitt-täv-ää*
POISSAOLEVAINEN

Aren

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Heinäkuu 03, 2005, 11:06:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Renefer"
Lainaus
Kunnon animea, siis sitä oikeaa mistä monet fanittajat eivät ole kuulleetkaan, on paljon. Ja ne kunnon animet ovat loistavia. Galaxy Express 999, Captain Harlock, Studio Ghiblin aikaiset työt, Lupin: Castle of Cagliostro ja monet monet muut ovat hyviä esimerkkejä tästä.

Minulle nousee aina niskavillat pystyyn tällaisesta elitisteilystä, siitä, että aletaan vetää katsojia erilaisiin laatikoihin sen perusteella, että ovatko he katsoneet vanhoja klassikoita, kuuntelevatko he vain japaninkielistä musiikkia, ovathan he harrastaneet yli 8 vuotta, lukevathan he japaniksi ja luonnollisestikin heidän korkein päämääränsä olisi matkustaa Japaniin jne. "Kunnon anime" on aina mielipide, ja monet, jotka eivät ole noista mainitsemistasi animeista nähneet ensimmäistkään, välttämättä edes kuulleet niistä, vaan katsovat noita "epäkunnonanimeita" saattavat pitää katsomastaan aivan valtavasti ja fanittaa sitä yhtä hyvin kuin sellainen henkilö, joka katsoo... kunnon animea :)

Tarkoitin tuolla enemmänkin suurta inhoani chibi-gootteja kohtaan joita tuntuu kohtaavan aivan liikaa kaupungilla Animea etsiessään. Viimeisinkin keskustelu mitä kuulin akateemisessa sai jo veren kiehumaan:

chibi1: ojjjj, täs on niinq uus dragonball!
chibi2: ja tääl on yaoia! vähäx nää on!!!1!
chibi2: täh!? siis tää on niinq suomex! siis täh? ei siin oo ees niit ihq japanilaisii merkkei, täshän menee tää koko pointti siin!2

ja sitä rataa. Tässä vaiheessa piti vaihtaa maisemaa koska olisin muuten tehnyt tai sanonut jotain harkitsematonta. Voin uskoa että näitä anime-fanittajia on myös järkeviä yksilöitä, mutta tällä hetkellä olen törmännyt vain raivostuttaviin muoti-ilmiön perässä liihottaviin pelleihin joille japani on se 'ihq' villitys tällä hetkellä. Vähän kuin goottius tai larppaus muutamia vuosia takaperin. Se tässä eniten raivostuttaa. Ihan kiva jos pidätte animesta, mutta herranjumala tutustukaa siihen sitten kunnolla älkääkä vain poseeratko ja esitelkö animea koska se on makeeta tai muodissa. Tämä pätee myös kaikkeen muuhunkin.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #87 : Heinäkuu 03, 2005, 13:55:50 »
En nyt ota jätti quotea, mutta tuohon ylempään viestiin viittaan.

Itse pidän eniten juuri noista animesarjoista, jotka 'ovat muodissa'. Ihmetteletkö yhtään miksi ne ovat muodissa? Olisiko siksi, että suuri osa pitää niistä. Hyvänä esimerkkinä Naruto. Monet ajattelevat "pah eihän sitä voi katsoa! Hidastelua ja olematon juoni, kun pikkukakaranarutardit sitä ihquttaa". Itse ajattelin näin mutta tutustuin siihen myöhemmin tajusin, että se on ihana. Nyt olen kammottava Narutofani ja harkitsen meneväni jonnekin Cosplayaamaan Narutoa. Näin asia on. Toki on niitä idiootteja jotka juoksevat kadulla ja kiljuvat "pikazuuUUUuUUuuUU! Tule esiiiiiiini!!!1!" (tiedän, että se kirjoitetaan pikachu) mutta heidät voi jättää rauhaan.:3

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Heinäkuu 15, 2005, 20:35:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Hyde"
[Jos kuuna päivänä löydät jostain sarjaa nimeltä School Rumble, katso ihmeessä. Romanssiviitettä ei tosin ole kuin lukuisissa yksipuolisissa rakkaussotkuissa, mutta se on harmitonta (+pirun hauskaa, eikä miespäähenkilö Harima Kenjiä voi nössöksikään sanoa...) Ainoa edellytys on, etteivät verisuonesi räjähdä päästä nähdessäsi naispäähenkilön, joka ei ole pelkkä airhead... siinä päässä liitelee muutama tornado. Vähintään.

Katsoin ensimmäisen osan sarjaa ja nauroin kippurassa. Tätä lisää! ^^ Harmittaa kyllä, jos ei tule muuta kuin yksipuolista rakkautta, joten lisää high-school-sarjoja. Jos nyt asiaan kuitenkin palaan, School Rumble vaikuttaa erittäin hyvältä, nauraa ainakin sai. Harima Kenji on niiin mahtava hahmo, eikä Tenma-chankaan paha ole (hellyyttävä airhead :)).

No, nyt katsomaan toista jaksoa, palaillaan asiaan.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

BlackLiquid

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Heinäkuu 22, 2005, 14:30:18 »
Cukel: www.coollooc.com issa voit painattaa itsellesi aivan millaisen paidan haluat, tai ainakin melkein. Sivut ovat suomenkieliset, eikä Visalla maksamista tarvitse edes harkita. Voit etsiä kuvan netistä tai koneeltasi ja lähettää sen firmalle, ja he painavat sinulle siitä paidan.

Ja sitten siihen pääkysymykseen. Ensimmäinen sarja, jonka vakiintunut seuraaja olen, on One Piece. Olen aina pitänyt merirosvoista, ja vaikka se ei sellaista "perinteistä" meininkiä olekaan, niin pidän siitä paljon. Olen myös nähnyt pari One Piece elokuvaa, mutta ne eivät ole mitenkään voittaneet itse sarjaa, mutta eivät ole pettymystäkään tuottaneet. Sitten on kaksi lyhyttä sarjaa, Gravitation ja Yami no Matsuei ( josta en ole vieläkään nähnyt kahta viimeistä jaksoa ) joista pidän, ja olen katsonut Gravia useammankin kerran. Sääli etten ole nähnyt sen toista jaksoa, ja pyytäisinkin, että ilmoittaisitte jos tietäisitte mistä sen saa toimivana. Toinen vähän pitempi sarja onkin Mahoujin Guruguru, joka on aivan mahtavaa. Ensin sitä voisi luulla lasten animeksi, mutta perversseistä vitseistä voikin jo päätellä jo vähän jotain muuta. Lisäksi olen katsonut ties kuinka monta muuta animea, esimerkiksi Fancy Lala ja Koi Kaze sarjat kokonaisina, ja muita onkin sitten jäänyt kesken.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Heinäkuu 24, 2005, 20:50:17 »
Kyllä anime nykyään uppoaa myös minuun. Anime sarjoja on tullut katsottua jo jonkin aikaa esim. Sailor moon, Neon genesis evangelion, Ranma½ ja Hopeanuoli ovat suosikkejani (muita sarjoja en olekkaan nähnyt xD).

Pidän erityisesti Ranmasta. Idea Ranmassa (poika muuttuu tytöksi) on vain niin loistava, että se saa minut aina hyvälle tuulelle. Henkilöt ovat myös erillaisia persoonia kaikki ja sen vuoksi Ranmaa on mukava katsoa ja lukea.
 Sailor moonia aloin katsoa aika vasta ja kun sarjasta aloin piitämään oikeasti, niin samantien se loppuikin. Tietäisikö joku että onko Sailor moonille tulossa jatkoa?
 Neon genesis on myös aika uusi tuttavuus minulle ja se on hieman liian omituista minun makuun. Juuri kun luuli pääsevänsä kärryille yks kaks tapahtuukin jotai, jota ei osannut odottaa. Neon genesisin hamot ovat hienosti ja huolella piirettyjä.

Erityisesti animeissa pidän niiden piirto tyylistä, vaikka periaate onkin kaikissa animeissa sama, niin silti sen erillaisuus verattuna länsimaiseen piirustus tyylin lämmittä minun silmiäni.
 Ei uskoisi mutta anime tyylillä on todella vaikea piirtää. Silmät on vaikea saada näyttämään sopivan kokoisilta. Ei riitä että silmät ovat isot, vaan ne pitää saada näyttämään sopusuhtaisilta päähän verrattuna. Valot varjot ovat myös vaikea saada kohdalleen, koska animessa ne on piirretty niin vahvasti.

Animet ovat kaikin puolin mukavaa katseltavaa. Loppuratkaisua ei paljasteta heti (toisin kuin joissakin Disneyn elokuvissa) ja hahmot ovat huolella tehtyjä, eivätkä väkisin väännettyjä. Erityisesti pidän siitä miten animeissa tarkastellaan asioita myös pahiksen näkökulmasta.

Toisinsanoen minä pidän animeista^^.

(Animen ystäville suosittelen katsomaan Henkien kätkemän, jos ei ole sitä vielä katsonut :D).

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Elokuu 02, 2005, 12:46:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Starpiks"
No, nyt katsomaan toista jaksoa, palaillaan asiaan.

Pidän lupaukseni. Nyt on siis koko sarja (26 jaksoa) katsottu ja Hyde, kiitos, KIITOS, että suosittelit tätä sarjaa. ^^ Sarja jaksoi koko ajan pitää yllä omaa tunnelmaansa, säikäytin kerran jos toisenkin perheeni repeämällä nauruun sitä katsoessa ja viihdyin kovasti sarjan ääressä. Jossain keskivaiheella tuntui, että juoni hieman polkee paikallaan, mutta tämä oli yhden tai kahden jakson verran vain, sitten sarja meni taas sellaista vauhtia eteenpäin, että hädin tuskin perässä pysyi. School Rumble oli juuri sitä mitä kaipasin (vaikka romantiikka oli yksipuolista, sitä olisin halunnut hieman lisää). Mahtavia hahmoja, juonenkäänteitä ja niin mukavaa viihdettä. Ei mikään elämää suurempi sarja, mutta sellainen jonka voisin katsoa vielä uudelleen. Harima Kenji ja Eri-chan. ^^ Ja Tenma-chan, Imodori-kun, Hanai-kun... Mahtavaa viihdettä.

Pitäisi varmasti saada jotain järkevää arvostelua myös tähän, mutta olen vieläkin hieman pökerryksissäni. Eli jos kaipaat nauramista, kommelluksia, high school-touhua parhaimmillaan ja hieman sekoilua, School Rumble on valintasi!

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
« Vastaus #92 : Elokuu 15, 2005, 20:45:52 »
Jaan anime-sanomaa:

Princess Tutu

Pidätkö baletista? Pidätkö klassisesta musiikista? Pidätkö tarinoista? Haluatko prinssin, prinsessan joka jahtaa prinssiä ja prinsessaa, jonka kohtalo ei ole sama kuin prinssin? Jos haluat edes jotain näistä, katso Princess Tutu. Sarja on 26 -osainen ja käsittelee Ahiru-chania, joka on... no, verrattainkin mystinen henkilö. Ensi näkemältä Ahiru-chan on hellyyttävä ilmapää, joka sekoilee aina ja kaikkialla, mutta pinnan alla on enemmän, sellaista mitä Ahiru-chankaan ei tiedä. Prinssina toimii ihastuttava Mute, mutta miksi hän ei hymyile? Ja miten hänen ilkeä huonetoverinsa liittyy siihen? Ja kerrankin kaiken takana ei ole nainen, vaan vanha mies, mutta kuka ja miksi? Vastaukset saat jos katsot Princess Tutun!

Päivityksiä tulee lisää, kun jaksan katsoa lisää animea. Hellsingiä olen aloitellut nyt, siitä on täälläkin kai ollut juttua, Azumanga daioh vaikuttaa hyvältä (high-school-sarja), samoin kuin Psychic Academy. D.N. Angelista en ole vielä mielipidettä muodostanut (teini-ikäinen poika muuttuu aina välillä mustaksi enkeliksi, Darkiksi).

Sametti

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Elokuu 19, 2005, 09:28:51 »
Minä ymmärrän Arenin viestin niin, varsinkin tuon chibi -kohdan jälkeen, että suurin osa animenmanganjapaninym -vihaajien viha kohdistuu näihin ns. 'ernuihin' jotka koittavat olla tr00. No, ovathan hekin fanjea, mutta tosiaankin juuri niitä faneja, jotka muodin mentyä ohitse katoavat ja keksivät uutta fanitettavaa. Olen lukenut / puhunut ennenkin tästä jossakin. Itse aloin katsomaan animea ennen kuin siitä tuli massamuoti, JUURI ennen kuin siitä tuli massamuoti. Tulin ensimmäisen aallon mukana ja sille tielle jäin. Minä en ala muuttamaan harrastuksiani tai pukeutumistani parin vihaajan takia.

Hei tulen jatkamaan tätä kun pääsen kotiin! (olen koulussa:)

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #94 : Lokakuu 01, 2005, 21:45:02 »
Anime on ollut tuttua jo pitkän aikaa, Hopeanuolia kun tuli vähän katsottua pikkusiskon fanituksesta johtuen varmaan vajaat kymmenen vuotta sitten. Alakoulun viimeisinä vuosina sitten tuli Pokémon, jota katsoin useasti (ja joitain oheistuotteita ostelin samalla ^^) Niin sanotusti löysin animen uudestaan tuossa kesällä katsottuani Neon Genesis Evangelionista jakson numero 24. Googlettamalla NGE:stä tietoa törmäsin vahingossa Gravitationiin ja tunnin sisällä koneella oli monta kymmentä kuvaa sarjasta ja eka jakso latautumassa. Näin.

En katso animea sen takia, että mukamas kaikki muutkin tekevät niin. Slashien lukijana piti löytää uusia muotoja aiheesta ja koska Gravi tuota shônen aita on niin toki se kiinnosti kovasti.
Toki tuosta tuli "ongelmia" :D Vanhemmat pitävät minua täysin lapsellisena, koska katson piirrettyjä. Ovat kuitenkin vähitellen ymmärtäneet, kun olen muutamaan kertaan sanonut heille, että animea löytyy niin alakoululaisille kuin aikuisillekin x) He myös kuvittelevat minun olevan jonkinmoinen Japani-fani. Heh. Anime ei ole sen kummoisempaa kuin mikään muukaan piirretty. Se vain on japanilaista.

Kirjoitan tylsästi listana katsomani sarjat/leffat.
Pokémon, lukemattomia jaksoja
Pokémon elokuvat 1 ja 2
Hopeanuolia vähän
Gravitation
Fruits Basket
Sykisyo
Loveless
Yami no Matsuei
Weiss Kreuz, 2 jaksoa
FAKE
Neon Genesis Evangelion, 3 jaksoa
Gundam SEED, 4 jaksoa
Tonari no Totoro
D.N.Angel
plus joitakin satunnaisia sarjoja suunnilleen yksi jakso.

Gravitation on mielestäni vallan kaunis sarja, vaikkakin vielä kauniimpi mangana. Sillä on eräänlaista tunnearvoa, koska on sekä ensimmäinen anime- että mangasarja, jonka olen katsonut/lukenut kokonaan. Musiikit saivat minut innostumaan muidenkin sarjojen musiikista ja monta hyvää kappaletta on löytynyt ^^

Fruits Basketia jaksaa katsoa useasti, kiitos Sohman mahtavien herrojen Yuki, Kyo ja Shigure (unohtamatta Hatoria ja Ayamea). Varmaan paras sarja ikinä :P

Loveless kiinnosti, vaikka Ritsuka olikin vain 12-vuotias. Ensimmäisen jakson katsottuani mietin pitkään, uskallanko katsoa enempää. Lopulta jäin pieneen koukkuun ja katsoin loput jaksot pienen ajan sisällä.

Gundam SEED on vähän minua kummastuttanut. Jollain tasolla se käsittääkseni on kovin saman tyylinen Neon Genesis Evangelionin kanssa,  tosin vähän aikaa sitten katsottuani NGE:n kaksi ensimmäistä jaksoa kyllästyin siihen. Mechasarjat nyt eivät niin kiinnosta mutta toistaiseksi Gundam SEED on kiinnostanut varsin paljon. Osasyynä varmasti on se, että pidän SEEDin piirustustyylistä enemmän.

Animea kun löytyy monenlaista, monta hyvää sarjaa on varmasti vielä löytämättä, niin luultavasti vielä pitkän aikaa "harrastelen".

*muoks*
Turha tuota listaa on kamalasti päivitellä, koko ajan keksin uusia sarjoja joita katselen enemmän tai vähemmän xD

Yami no Matsuei, Papa to Kiss in the Dark OVAt 1-2 ja D.N.Angel ovatkin aikalailla tämän hetken suosikkejani.

kami

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Lokakuu 03, 2005, 16:23:18 »
Tykkään animesta ja mangasta todella paljon.  Mangaa tulee osteltua paljon ja rahaahan siinä kuluu. Animea katselin jo pienenä, mangaa luin ekan kerran silloin kun Ranma tuli suomeen. Sen jälkeen on tullut katseltua ja luettua vaikka mitä. Lempimangakseni voisin nimetä Fushigi Yûgin  ja Ayashi no Ceresin (ja yleenskäkin kaikki Yû Watasen teokset). Jos pitää tilannekomiikasta, niin Azumanga Daiohia voisin tosiaan suositella^^

No kaverit vähän ihmettelee tätä kiinnostuksen kohdettani ja kun yritän niille selittää niin ei.. Äiti on jo tottunut mutta ensin se oli vähän että "tämmönenkö sua sitten kiinnostaa?" Ja on mulla yksi kaveri joka lukee mangaa.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #96 : Lokakuu 03, 2005, 20:15:13 »
Lainaus
Hayao Miyazaki. ^^; Sen elokuvat

Kissojen valtakunta

En jaksa väittää, että itse olisin aina niin oikeasti luetellut herra H:n elokuvat (pahin mokani on yleensä listiä kaikki Miyazaki-sukunimiset yhdeksi hepuksi...)  täydellisessä aikajärjestelyssä tai edes maininnut oikeita tekeleitä, mutta tuo Kisujen valtakunta kyllä hämäsi. Tämä ja toisaalta olematon muistikin väittäisi muuta ja tituleeraisi ohjaajaksi Hiroyuki Moritan.

En tiedä, hämäsikö sitten Ghibli ja sitten tämä "KÄSIKIRJOITUS - SCREENPLAY
Hayao Miyazakin konseptista Reiko Yoshida..." (Suora lainaus yllämainitulta saitilta).

Mutta ei sillä niin väliä, hyvä elokuva on hyvä elokuva.
POISSAOLEVAINEN

Nipsutin

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Lokakuu 06, 2005, 18:47:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Renefer"
Lainaus
Hayao Miyazaki. ^^; Sen elokuvat

Kissojen valtakunta

En jaksa väittää, että itse olisin aina niin oikeasti luetellut herra H:n elokuvat (pahin mokani on yleensä listiä kaikki Miyazaki-sukunimiset yhdeksi hepuksi...)  täydellisessä aikajärjestelyssä tai edes maininnut oikeita tekeleitä, mutta tuo Kisujen valtakunta kyllä hämäsi. Tämä ja toisaalta olematon muistikin väittäisi muuta ja tituleeraisi ohjaajaksi Hiroyuki Moritan.

En tiedä, hämäsikö sitten Ghibli ja sitten tämä "KÄSIKIRJOITUS - SCREENPLAY
Hayao Miyazakin konseptista Reiko Yoshida..." (Suora lainaus yllämainitulta saitilta).

Mutta ei sillä niin väliä, hyvä elokuva on hyvä elokuva.

Hups.. Muistan kyllä lukeneeni, että kyseisen Ghibli-leffan ohjasikin joku muu, mutta silti sotken aina yhteen Kissojen Valtakunnan ja Miyazakin. O__O;; Kiitos kun korjasit!

variksenmarja

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Lokakuu 11, 2005, 21:49:06 »
Animet mitä olen nähnyt ovat lähinnä niitä mitä Suomesta saa/tulee telkasta, elikkäs Henkien kätkemä, Totoro, Pokémon, Sailor Moon ja mitäs muita niitä nyt on. Ja sitten yksi Urusei Yatsura-elokuva. Dragon Balliakin on tullut katsottua tutuilla pari jaksoa ^^
Mangaakaan en ole lukenut kuin niitä Suomessa myytäviä. Poikkeuksena Inu Yasha, jota lainasin kirjastosta enkun kielisenä. Oi onnea, sekin alkaa ilmestyä suomeksi vuodenvaihteessa. Ja kuten joku jo sanoikin, jos haluatte nauraa niin lukekaa Ranmaa. Aivan huippu! :D
Hei muuten, ei kukaan olisi nähnyt Ranma ½-elokuvaa Big trouble in Nekonron, China? Kun olen harkinnut sen tilaamista Videodivarista, mutta on se sen verran kallis että ajattelin kysyä muiden mielipidettä :)

muokkista.
Ja tietenkin Hopeanuolet on nähty :D

Elindar

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Lokakuu 20, 2005, 18:17:41 »
Animea tulee katsottua aikas tiuhaan.
Tällä hetkellä seurailen vain Narutoa (ja siitäkin pidän taukoa fillereiden vuoksi) ja Bleachiä. Näiden kahden sarjan ohella suosikkejani ovat mm. Fullmetal Alchemist, Full Metal Panic! ja Miyazakin elokuvat. Liikkuva linna pitäisi tässä kohta päästä katsomaan.. ^^
Em. lisäksi olen katsellut muutaman jakson Inuyashaa+elokuvat ja sitten tietty näitä subilla ja maikkarilla näytettyjä sarjoja.