Kirjoittaja Aihe: Anime-elokuvat ja -sarjat  (Luettu 29858 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #50 : Marraskuu 27, 2004, 12:01:36 »
Te, jotka kyselitte magan/animen saatavuudesta Suomessa, niin tässä teille muutama, toivottavasti myös käyttökelpinen saitti. Itse olen onnellisesti ostanut nettikaupoista sekä Jyväskylän Fantasiapelit-liikeestä. Osa myyjistä on todella suloisia :)

http://hidoi.animeunioni.org/osto-opas/  - Erään anime/mangaseuran osto-opas, erittäin hyödyllinen. Ainakin useat sanovat niin :P

Tässä taas Kupolin ( www.kupoli.net ) oma "Mistä saada mangaa-ketju", joka on täynnä erilaisia linkkivinkkejä, joten kannattaa käydä vertailemassa hintoja ja postitusaikoja :) http://www.kupoli.net/phpbb/viewtopic.php?t=216

Ja muuten, jos vain uskaltaa ja haluaa, niin www.huuto.net on paikka, missä voin huutaa mm. mangaa ja animea. Joskus on ollut piraattejakin liikkellä, mutta niin kai kaikkialla.

Lainaus käyttäjältä: "Decamerone"
Onko joku muu käynyt kyseistä elokuvaa ihastelemassa? Suositan lämpimästi...

Itse kävin sisareni kanssa, ja yllätyin myös itse positiivisesti, vaikka olenkin paljon animea ennenkin katsellut. Ainoa huonompi puoli oli huonot suomipuheet, muttta ne eivät onneksi olleet kaikkein huonoimpia, mitä on mahdollista. Pesevät ainakin Superperheen .... ^^  Koko anime oli varsin sympaattinen ja lämminhenkinen, ja ylilihava katti oli mahtava.  Tässä vielä sen omat nettisivutkin; http://www.kissojenvaltakunta.fi/ Jotenkin sen oma tunnelma sai minut riekkumaan pahemmin kuin noin velivuotiaat katsojat :P

Ja itse... Olen aika tavallinen anime/mangaharrastaja. En osaa sanoa, mikä siinä kiehtoo. Sama kuin selittäisit, mikset pidä koulusta. Tai sitten ei. osaan selittää miksi en ppidä koulusta ^^ Aiheet ovat moniulotteisempia kuin länsimaisissa piirretyissä keskimäärin, ja poikkeukset vahvistavat sääntöjä. Osa saa tajunnan suorastaan virtaamaan, ja hieman tarinoita muunnellen saa kiintoisia aiheita omiin kirjoituksiin. Varsinkin jos koulussa ei sillä hetkellä ajatus oikein luista. Hahmoihin panostetaan myös täysin eri tavalla, ja loppuratkaisut ovat aivan oma lukunsa. Ja ne vaatteet joillakin hahmoilla :P En käsitä, millaisia virittimiä he onnistuvat keksimään. Mahdottoman epäkäytännöllisikin suurin osa.

Syvällisyyttä löytyy, jos jaksaa hieman etsiä. En ole nähnyt kuin yhden koskettavan länsimaisen animaation, joka oli Leijonakuningas. Ehdoton klassikko, jonka musiikillinenkin puoli jyrää reippaasti. Sen sijaan olen alkanut kyynelehtimään Rurouni Kenshinin OAV:eiden lopussa, keskellä ja alussa, se oli uskomattoman kaunista katseltavaa. Olen muutenkin tunteellisempi animen kanssa. Ehkä aiheet ovat kiinostavempi ja omituisempia; demoneita, enkeleitä, jumalia ja jumalattaria... O_o Fantasiafriikkinä olen kertakaikkiaan myyty.

Maailmat saattavat tukehtua omaan uskomattomuuteensa ja absurdeihin kummallisuuksiinsa. Taustatkin ovat yleensä sitä luokkaa, että tipahtelen penkiltäni. Kuin pääsisin uniinsa _oikeasti_ lentelemään. Jännittävää matkata joidenkin toisten (=tekijöiden) mielikuvituksessa, joka saa kyllä suurimman osan ihmisistä tuntemaan itsensä jotenkin... huonoiksi ja mielikuvituksemattomaksi. O_o

Olen moniruokainen animen kanssa. Lähes kaikki menee, mecharäiskintä, sohjo... Kaikki. Tai hentaita en ole katsellut. Pitänee siihenkin joskus tutustua :) Itse en ole juurikaan animea ostellut, johtuen hintavuudesta. Jyväskylässä kyllä olisi erinomaiset mahdollisuudet, mutta njhääh. Olen tykästynyt kovasti mm. Narutoon. Se on sympaattinen poika, vaikkei jälki aina kaunista olekaan. Ja välistä onnistuu koskettamaan todella syvältä. Joo, arvatakaa kuka on pillittänyt tämän sarjan kanssa... NGE on mietinnän alla, ja Ayashi no Ceres on jo isketty minun sieluuni syvälle. Joka tapauksessa kymmeniä sarjoja olen katsellut läpi, mutta en varsinaisesta listauksesta niin paljoa tykästä, että alkaisin tehdä sellaista.

Ja itse pyrin katsomaan animen japaniksi. Kunnioitan heidän suurta paneutumista/ eläytymistä työhönsä, sitä ei kauheasti tapaa muualla. Käsittääkseni he ovatkin kohtuullisen suuria julkkiksia, ja juontavat myös radio-ohjelmia ja muuta. Rahasampoja :P Ainakin itse olen huomannut suuren eron siinä, millä kielellä katson sen. Englanniksi sitten tekstitykset, en sentään japania osaa kuin ne wannabe-hihkaisut ja muun sellaisen.

Minua ei haittaa, vaikka animesta olisikin tulossa teinikulttuurin yksi muoto, alakulttuurin yksi muoto tai muuten vai suosittu, se olisi vain parempi; en joutuisi tekemään sellaista vaivaa jonkun sarjan metsästyksessä. Kyllä se joskus menee pois muodista :) Toivon näin, sillä jos vaikka kauppiaat epätoivoisesti myisivät albuminsa halvalla pois...

Anime iskee, manga iskee. Ei voi mitään, oli se sitten Suurten Ja Mahtavien Otakujen mielestä millaista syntiä tahansa.

Muoks.// Minä en opi ikinä kirjoittamaa oikein sanoja tietokoneella. Eli omien virheiden muokkailua.
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Sawyer

• Scandal
  • Vuotislainen
    • Livejournal
« Vastaus #51 : Tammikuu 08, 2005, 11:36:48 »
Kuka katsoi viime torstaina anime-elokuvan Yhdestoista matkustaja? Mitä mieltä olitte?
Itse katsoin sen ja pidin.
Ensivaikutelma ei ollut kovin hyvä, koska en pidä yleensä mistään avaruuteen liittyvästä. Heitin onneksi kuitenkin ennakkoluulot pois vaikka aluksi meinasin vaihtaa kanavaa.
Tykkäsin elokuvan piirrostyylistä, juonesta ja henkilöistä. Eniten tykkäsin Kuninkaasta (ja sillä oli ihanat hiuksetkin). Oikeastaan pidin kaikista henkilöistä. Juonessa ainoa häriritsevä asia oli, että minä kun en pidä avaruudesta, mutta oikeastaan se ei haitannut koska juoni perustui siihen osaksi. Enkä olisi arvannut, kuka todella oli Yhdestoista matkustaja, ennen asian paljastumista. Ja olen huonomuistinen, kun en muista sen yhden tyypin nimeä, mutta olisin halunnut sen yhden tulevan mieheksi. Se olisi ollut söpömpää. :)
"Well, we'll soon find out, won't we?" said Snape smoothly. "Wand out, Potter."

Hailie Jade

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Tammikuu 08, 2005, 19:30:49 »
M-täh, miksei kukaan ole kommentoinut Yhdestoista matkustaja-elokuvaa? Ja minä kun kuvittelin, että täällä olisi hirveä määrä viestejä siitä... Unohdin aluksi jotakin muuta säätäessäni koko elokuvan, mutta muistin mennä katsomaan sen lopuksi. Missasin alusta vähän, mutta onneksi pääsin juonesta kiinni, koska pidin elokuvasta melko paljon: juoni oli sopivan jännittävä ja mielenkiintoinen, että jaksoin seurata sitä hyvin, ja piirrostyylikin ihan katseltavaa. Ja lisäksi se oli japaninkielinen, yay~

Lainaus
Mielstäni on suoraansanottuna pyhäinhäväistys kun animiea dubataan muuksi kuin japaniksi. Siis aivan kauheaa! Esimerkiksi otetaan ameriikalainen 4Kids, ne dubbaa animet aivan pilalle! inhoan sitä.

Olen periaatteessa samaa mieltä tuosta, paitsi että minulle on tavallaan samantekevää, miten jenkit suoraansanoen tosiaan nolaavat jotkut animet. Enemmän minua harmittaa dubbauksessa se, että monet hyvät fansub-ryhmät joutuvat lopettamaan sarjojen kääntämisen ja animen saanti vaikeutuu netin kautta (omia kokemuksia esim. Fullmetal Alchemist ja Samurai 7, sniif). En halua kuulostaa hirveältä fanaatikolta, mutta FMA:n dubbaus oli aika törkeä joidenkin henkilöiden osalta kun ensimmäisen jakson netistä latasin. Miltä kuulostaa nelikymppinen mies vetämässä 15-vuotiaan pojan roolia, heh-heh. XD

Ja Puppi, katsot One Pieceä. Go you! Tosin vaikka sarjassa ei olekaan romansseja, olen ehtinyt jo kehittää itselleni obsession japanilaisen fanitaiteen syynäilyn jälkeen Luffy/Namiin.

Poissa Emily Le Strange

• pikkusyöjätär
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #53 : Tammikuu 09, 2005, 02:06:17 »
Hmm. Varmaan ensimmäisiä animeja joita näin, olivat älyttömän karkeasti dupatut Candy Candy, Lady Lady, Canbybell ja Superperhe. Niitä katselin pienempänä ihan mielettömän paljon, luultavasti yhtä paljon kuin länsimaalaisia piirrettyjä. Tiedostin ne japanilaisiksi, mutta enpä paljon muuta sitten tiennytkään. Näin myös muistaakseni pari Hopeanuolta noihin aikoihin, kun olin.. niin mitä? Varmaankin noin viisivuotias. Ja kirjastosta lainasin jonkinlaisia shoujo-animeja. Onhan niitä muistikuvia. Hmphm. Minulla on myös hyvin hatara ja kaukainen muisto päivästä, jolloin ystäväni kanssa istuimme heidän olohuoneessaan ja hysteerisesti repeilimme lentokonetta lentävälle sialle joka nauroi uskomattoman hirveällä tavalla. Porco Rosso kenties?

Sitten tietysti tuli katsottua Pokemonia joskus kymmenenvuotiaana.

Lähes pari vuotta sitten näin Henkien kätkemän, ja aloin vähitellen tajuta japanilaisen piirroselokuvan kauneuden. Katselin lisää Miyazakin elokuvia ja niin.. no. Olen aina tykännyt animesta melkein enemmän luin länsimaalaisista piirroselokuvista ( jos nyt ei Disneyn kauneimpia klassikoita lasketa mukaan, niitä joilla on nostalgista arvoa ), mutta enhän minä pienempänä tiedostanut muuta kuin sen eron. "Nuo ovat näitä, erilaisia kuin ne yhdet."

Vähän aikaa sitten ystävä lähetti minulle Princess Tutuja, ja koska se oli niin kaunis ja viehättävä ja kaikkea sitä mitä hyvältä juonelta  ja ihanilta henkilöiltä toivon, olin myyty. Ja olen edelleen. Siinä vaiheessa tämä jonkinasteinen fanaattisuuteni alkoi. Joten voidaan sanoa, että ensimmäinen animesarja jonka näin, oli Princess Tutu. Eikä siltä kukaan vie ykköspaikkaa. ^_____^  

Siitä ei ole pitkä aika, enkä voi sanoa tietäväni animesta vielä yhtään mitään, mutta niin se vain on että oh, hyvä kun tiedostin sen olemassaolon ihan kunnolla. Olisi luultavasti jäänyt monta hyvää sarjaa lataamatta ja katsomatta. Ehkä olen tosi tuore otaku, enkä varmaan voi vielä itseäni otakuksi kutsuakaan, kun se kuulostaa minusta joltain suurelta arvonimeltä. Hehe. Mut siis anyway. Anime on jotain niin.. se vain tyydyttää jokaisen tarpeen mitä voi keksiä. ^_^ *wink*

Animessa varmaan viehättää se syvällisyys ja kauneus. Henkilöt ovat niin uskomattoman samaistuttavia ja niin hmm.. Heh. Ja ehkä ne kauniit pojat & esimerkiksi shounen ai on jotain mitä ainakaan minä en voi vastustaa. Myös japanin kieli on tärkeä osa, sitä kuuntelee niin kaaauhean mielellään. Animen monimuotoisuus ja tuhannet mahdollisuudet myös tuovat avaruuden tunteen. Mitä tahansa voi tapahtua. Ja kun sitä voivat katsoa kaiken ikäiset ( kun yleensä länsimaalainen piirretty on lapsille suunnattua ja hivenen mustavalkoista, ainakin se mitä Suomessa on totuttu näkemään ) niin se vain.. Se vain on niin täydellisen viehättävää ja koskettavaa ja ja ja.. ja erilaista joka kerralla. Tuntuu että nykyään anime on minulle enemmän todellista kuin oma elämäni. Pidän myös älyttömästi fantasiasta ja scifistä kirjallisuudessakin, ja tämä varmaan huomattavasti edesauttaa addiktoitumista erilaisiin animesarjoihin.

Hmm. Yleisesti annan enemmän arvoa hyvälle kirjalle kuin elokuvalle, mutta pidän enemmän animesta kuin mangasta. Toisaalta eihän niitä voi verrata, ja hmphmm.. olen katsonut animea paljon enemmän kuin lukenut mangaa. Ehkä en voi edes sanoa vielä. ^^

Anyway. Princess Tutu, Rurouni Kenshin & Gravitation tähän mennessä kolahtaneet kunnolla. Seuraavaksi yritän löytää Hellsingiä ja Yami no Matsueita ( niitä kun tunnuttiin paljon täällä kehuttavan ). Myös tuo elokuva Grave of the fireflies on haussa, kun olen siitäkin kuullut hyvää. ^____^

Nyt selitin kauheasti. Hehih. Kukaan ei varmaan jaksanut lukea. No.. anyway.. ^^
Olen olento jolla ei ole kunnollista nimeä, olen haava maailman kyljessä. Mutta olen myös se täydellinen muukalainen jota rukoilit aina lapsena - että tulisin ja veisin sinut pois, sanoisin sinua kauniiksi, nostaisin sinut alastomana kadulta ja kantaisin ikkunan kautta Taivaaseen.

Poissa Myy

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Tammikuu 09, 2005, 19:47:00 »
Yhdestoista matkustaja oli oikein hyvä :) Sain vasta tänään katsottua sen nauhalta, en pystynyt silloin kun se tuli.
Alku oli varsin tylsä, mutta muuttui onneksi mielenkiintoisemmaksi^^
Mitä muuten tapahtui loppuminuuteilla... video loppui kesken ja siskoni laittoi äkkiä uuden videon mutta menetin ehkä minuutin (hui kauhia.. ) video loppui siihen kun kaikki reimuitsivat siitä että pääsivät läpi ja toinen video alkoi siitä kun (ääh.. en muista nimiä enää) se päähenkilö oli potilasvuoteella sen naisen kanssa juttelemassa. Niin tapahtuiko välillä mitään.. merkittävää, kuten että pyysikö kuningas anteeksi että oli epäillyt sitä yhtä..

Minä muuten heti alussa mietin että tuo on se ulkopuolinen (kun ne riisuivat kypärät päästään) (ja tarkoitin sitä opettajaa), mutta sitten paljastui se toinenkin kummatus ja en enää pahemmin pähkäillyt että kuka se oli..

Kenshi

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Tammikuu 09, 2005, 21:10:52 »
Yhdestoista matkustaja oli hyvä. Tiesin, että se oli avaruusaiheinen, ja alussa katsoin sitä vähän epäileväisesti, kun nuo avaruusjutut eivät oikein minun lemppareitani ole. Elokuva osoittautui kuitenkin hyväksi, ja yllätyin positiivisesti, kun kyseessä ei ollutkaan mikään avaruusräiskintä "Jee! Ammutaan kaikki vastaantulevat täyteen reikiä!" -meiningillä. Minäkään en arvannut, kuka se 11. sitten lopulta oli, aluksi luulin sitä vihreää heppua ylimääräiseksi..
Tuossa oli huumoriakin sopivasti mukana, piti yrittää naureskella hiljaa, ettei herätä muita.. Ruokasotaa, jee!

Lainaus käyttäjältä: "Myy"
pyysikö kuningas anteeksi että oli epäillyt sitä yhtä..

Joo, kuningas pyysi anteeksi Tadalta (sekö sen nimi oli?).

Poissa Sawyer

• Scandal
  • Vuotislainen
    • Livejournal
« Vastaus #56 : Tammikuu 14, 2005, 16:57:24 »
Entäs ketkä katsoivat eilen anime-leffan Opening the door? (muistaakseni suomeksi Portit auki!) Mitä mieltä olitte?
Mielestäni elokuva oli ihan hyvä, mutta pidin enemmän Yhdestoista matkustajasta. Juoni oli ok, mutta hieman ennalta-arvattava ja tylsempi kuin edellä mainittu. En pitänyt myöskään päähenkilöstä niin paljon.
Pidin aluksi Raddinista, mutta sitten kun paljastui mitä paljastui, en enää. Typerää mennä pilaamaan sellainen hahmo. (en halua spoilata)
Piirrostyyli oli toki hieno, pidin siitä, ja juoni ihan ok, mutta Yhdestoista matkustaja oli kokonaisuudessaan mielestäni paljon parempi. Pidin kuitenkin. :) Olisin varmasti pitänyt enemmän, jos en olisi verrannut sitä Yhdestoista matkustajaan.
"Well, we'll soon find out, won't we?" said Snape smoothly. "Wand out, Potter."

Poissa Howler

• "Räyhääjä"
  • Vuotislainen
« Vastaus #57 : Tammikuu 18, 2005, 14:00:01 »
Pakkohan se tännekin on vastata.

Minä näin ensimmäisen animeni ollessani vasta 6. Hopeanuolta, tietenkin. :) Siitä asti pitänyt. Eli jo.. öö. *laskee* yli 9 vuotta. Vau.

Nyt ajan saatossa kiinnostus on kasvanut, ja voisin vaikka listata animet joita katsoisin maailman tappiin asti:
Cowboy Bebop
Wolf's rain
Ginga Nagareboshi Gin
Hellsing
Neon Genesis Evangelion
(Ja lisäys:) FullMetal Alchemist
ja elokuvista
Mononoke Hime
Totoro
Henkien kätkemä
Porco Rosso

Joskus aikoinaan on tullut katsottua myös Digimonia ja Pokemonia sekä Muumeja. ^^"

//Muoks. Hyvä kun unohtaa perustelut, sen siitä saa kun on nukkunut vain pari tuntia yöllä. Eli, nyt tulee perustelua.

Minä pidän animesta ja mangasta, koska se on niin erilaista verrattuna Disneyhyn tai vaikka vain.. hmm. Nakke Nakuttajaan. Minusta se on kauniimpaa, se on niin hyvin tehty. Minun silmistäni katsottuna. Ja anime kiehtoo minua myös koska se on Japanissa tehtyä, suurimmaksi osaksi. Olen hyvin kiinnostunut Japanista, ja se on myös osa Japania, kulttuuria tai mitä lieneekään.

Mutta! Animessa ja mangassa on kuitenkin huonot puolensa. Japanin kieli. Minen ymmärrä sitä aivan 100%, joten varsinkin jos ei ole tekstejä, tulee vaikeuksia ymmärtää. Kerran nimittäin olen nähnyt elokuvan, taisi muuten olla Porco Rosso, jossa ei ollut tekstejä, vaan japania. -_-

Hailie Jade

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Tammikuu 19, 2005, 18:21:08 »
Lainaus käyttäjältä: "pikkupiru"
Omia suosikkejani on vaikka kuinka paljon ja useat ovat lastenohjelmia. Älkää naurako! Oon vasta 12 ja puoli vuotias!
Mutta asiaan. Oma listani katsomistani ja omistamastani/nauhotetusta animeista. (varautukaa pitkään listaan)

ONKO TEINI-IKÄISET MUTANTTI NINJA KILPIKONNAT ANIMEE?! Kirjoitin kysymyksen isolla, että varmasti näette. Mä fanitan Turtleseja ja bestiksenikin on jo ihan hulluna sarjaan heti ekan jakson katottuaan viime perjantaina. Ihan kuin mä.

w00t. (Sorry about that) Ymm, ainakaan minun tietääkseni Turtlesit eivät ole animea, vaikka kuinka kertoisivat ninjoista. Käsittääkseni se on ihan muualta peräisin. Mutta joo, tykkäsin itsekin lukea lehtiä pienenä, vaikka se ei mitenkään aiheeseen liitykään.

Jos se muka oikeasti on jotain animea, pliis, valaiskaa minua, jotta voin sanoa että oh-hoh ja my bad. :p

Ihan kuin Galanen sanoi, Naruto ei tule Suomen kanavilta. Tosin jos se tulisi, se todennäköisesti tarkoittaisi, että sarja on lisensoitu ja silloin itkisin ja kovaa. Vääh. Me loves fansubs. Ei millään pahalla muuten, mutta Pokémonkaan ei kai ole ihan sataprosenttista animea, jos ruvetaan hiuksia halkomaan, kerta se on japanilaisamerikkalainen... ja on olemassa paljon parempaakin animea kuin moni niistä, joita Suomessa tulee. Kantsii käyttää nettiä, jos voi~

Poissa pikkupiru

• Tyttö Pieni Vain
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #59 : Tammikuu 20, 2005, 18:38:28 »
Mutta minä en saa ladata animee netistä. Muuten olisin ladannut jo vaikka kuinka paljon Ranmaa ja Narutoo. Ja Digimon II loppu eilen! *itkee* Joudun tyytymään niihin animeihin, jotka tulee tavallisilta kanavilta ja subilta. Yle teemaltakin on tullu pari anime leffaa. Ja TMNKei siis ole animee. Selvä. 11. matkustaja oli ihan mahtava. Samoin Portit auki. Nyt pitäisi vain kestää huomiseen. En saa nimittäin kattoo Ihmemies-Lockea tänään. Isukin pitää nauhoittaa se. Ja ens viikolla ainakin yks animeleffa vielä. Mahtavaa! Leijun seitsemännessä taivaassa.
Never thought that I would be the one falling down

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #60 : Maaliskuu 17, 2005, 19:48:14 »
Minusta tämä on ehdottoman uudelleenpostaamisen arvoinen juttu.

Kakkonen uhkailee näyttää studio Ghiblin elokuvia!

Ooh, minä alan todella tykkäämään Kakkosesta enkä enää kiukuttele Yle-tempauksien johdosta (kesällä on tulossa uusintoja jo näytetyistä elokuvista, joten kaikilla vaan nauhurit pyörimään, jos jokin jäi väliin/nauhoittamatta) ja olen aivan uuurghf~~

Varsinkin tuo Howl's moving castle on sellainen juttu, minkä haluan nähdä heti ja nyt. Kiinnostaa pirusti ja olen kuullut vähintäänkin mielenkiintoisia juttuja siitä :) Tulossa ensimmäiseen Suomen esitysiltaan taasen Rakkautta ja Anarkiaa- festareilla, ja lähtee sitten levittäytymään. Ja minä painun katsomaan, vaikka erittäin valitettasti taitanee jäädä väliin tuo Soooomen ensi-ilta. Mutta tulee se tännnekin, ajan kanssa.
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Galanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Huhtikuu 06, 2005, 18:15:07 »
Riippuu vähän, että mistä olet kotoisin. Jos Helsingissä (tai sen lähellä) asuu, niin voi kipaista Fennica Comicisista (Albertinkatu 35) ostamassa. Nettikaupoista vissiin Videodivari kyseisen sarjan dvd:itä myy.

Nyt, kun Gravitation tuossa jo tulikin puheeksi, voisin alkaa vihaisena mutista itsekseni siitä, että Gravi on nykyään joku himputin muoti-ilmiö, ja kaikki lukee/katsoo sitä. Ärsyttää se siinä suhteessa, että minulle kys. sarja oli ensimmäinen, joka koukutti todella tähän anime/manga-maailmaan mukaan, ja eräänlainen rakkaus minulla siksi sarjaan onkin. Mutta into sarjaan on yllättäen kadonnut, kun joka kadunkulmassa joku kiljuu "Shuichi ja Yuki 4-ever!!!11". Kaikki ihmiset, jotka tunnen hieman lähemmin, ja ovat lukeneet mangaa/katsoneet animea, fanittavat Gravia. D'oh. Kaikki keräävät sitä, ja ylpeilevät sitten, kun ovat tuhlanneet viikkorahat Gravitation 10:een, ja jeejee. Tiedän, olen kamala, kun tahtoisin olla thö erilainen, ja fanittaa sarjaa yksin, muttamutta. Noniin. Ja hei, vielä kaikkein ärsyttävin juttu. Minkä takia kaikki (<-- yleistystä, mutta..) tuntuvat inhoavan Tohma Seguchi-samaa? (Hänhän on ihanin hahmo, mitä kuunaan on mangassa/animessa nähty!) En tietenkään vaadi ketään pitämään hänestä, mutta alkaa todellakin ärsyttää, kun minut melkein tapetaan, jos sanon Tohmaa kivaksi tai jotain :<. Aina joku ihme Eiri Yuki-fanikerho hyppää niskaan. Tohma on ihan kiltti ja viaton hahmo söpöine hattuineen, eikä mikään inhottava.

(Ja puhuin tuossa mangasta myös siksi, että en itse ole animea nähnyt, ja eivät ole kaikki muutkaan. Ja osa ei ole lukenut mangaa. Eli en siksi, ettenkö olisi osannut lukea topicin nimeä, ja huomannut sen käsittelevän pelkkää animea.)

Ja nyt voisin vielä sepittää jotain siitä, mitä animea tällä hetkellä katson ^^.
Elieli, sain kuukauden tuijottelun jälkeen (Huomatkaa, miten kauan pystyin tällaista mahtisarjaa säästelemään, ennen kuin katsoin sen loppuun!) Hikaru no Gon loppuun, ja en tiedä enää mitä teen X__x. Sarja oli aivan mahtava, musiikit rokkaavat, piirtotyyli on rakastettavaa ja hahmot todella elävät.
Helpotin tänään Hikarun jättämää tyhjyyden tunnetta sisälläni katsomalla 1 ½ jaksoa ylisöpöä Pita Teniä. Olen katsonut sitä jo aiemmin, mutta jatkoin vasta nyt. HikaGo on estänyt muiden animejen katsomisen ^^;;. Pita ten on itse asiassa varsin kiva sarja, hirmupiristävä, vaikka siirappinen onkin. Shia-chanilla on ihanat vaatteet, ja koko hahmo on muutenkin ihana <3. Lisäksi se hassu vaaleahiuksinen kissankorva-tyttö on suloinen. Ayanokoujikin on ihan kivatsu, ja Higuchi myös ^^. Misha-san sen sijaan ei, inhoan sen ääntä ;P.

Pahoittelen viestin sekavuutta. Ja omaa ihmeellistä tunnepurkaustani Gravin suhteen. Joo, fanittakaa vaan kaikki Gravia ja Shuichi Shindouta, tuhlatkaa niihin dvd:ihin viikkorahanne, laulakaa Shining Collectionia koulun käytävillä, cosplayatkaa ryhmässä Bad Luckia ja perustakaa tuhat ja sata Eiri Yuki-fanclubia.

(Ja tuota ei sitten oltu omistettu kenellekkään yksittäiselle henkilölle. Älkää loukkaantuko.)

Hailie Jade

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Huhtikuu 06, 2005, 19:16:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Galanen"
Nyt, kun Gravitation tuossa jo tulikin puheeksi, voisin alkaa vihaisena mutista itsekseni siitä, että Gravi on nykyään joku himputin muoti-ilmiö, ja kaikki lukee/katsoo sitä. Ärsyttää se siinä suhteessa, että minulle kys. sarja oli ensimmäinen, joka koukutti todella tähän anime/manga-maailmaan mukaan, ja eräänlainen rakkaus minulla siksi sarjaan onkin.

Äh, vaikka olisi kuinka lapsellista ja muuta, tajuan, miltä sinusta tuntuu. Olen itse katsonut Gravin animena, ja oli se minusta hyvä, mutta en ole koskaan ollut mitenkään hurrrjan obsessoitunut siihen, mutta... musiikkiin kyllä tuli ihastuttua. Olen kyllä katsonut sen vasta viime vuonna, oli ehkä ensimmäisiä minunkin katsomiani kokonaisia sarjoja, kun saatiin uusi kone, ja myönnän, että katsoin sen siksi, olin kuullut siitä paljon (tosin kyllähän se manga saattaa parempi olla)... eli varmaan kuulun vähän "näihin kaikkiin". Noh, suosio saattaa johtua siitä, että se oikeasti on kovin ylistetty ja siinä on yaoita/shounen-aita, josta melkein kaikki pitävät. Miten vain, en osaa ottaa tuohon ei-niin-rabis-Gravifanina paremmin kantaa ja kuulostan mitä suuremmalla todennäköisyydellä todella typerältä nyt. :)

Lainaus
Minkä takia kaikki (<-- yleistystä, mutta..) tuntuvat inhoavan Tohma Seguchi-samaa? (Hänhän on ihanin hahmo, mitä kuunaan on mangassa/animessa nähty!) En tietenkään vaadi ketään pitämään hänestä, mutta alkaa todellakin ärsyttää, kun minut melkein tapetaan, jos sanon Tohmaa kivaksi tai jotain :<. Aina joku ihme Eiri Yuki-fanikerho hyppää niskaan. Tohma on ihan kiltti ja viaton hahmo söpöine hattuineen, eikä mikään inhottava.

En kyllä inhonnut Tohmaa ikinä Gravia katsoessani, minusta se oli ihan ookoo siinä missä joku muukin. Mutta suosikkini oli ehdottomasti (ja on edelleen) K. K on vain niin hauska, väkivaltainen ja manipuloiva sekopää, että miten voisin olla pitämättä? Plus se random engrish jota K puhuu sarjassa.

Galanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Huhtikuu 07, 2005, 16:29:05 »
Tähän on paha sanoa mitään, että onko K kivastus hahmo animessa vaiko ei, kun en ole sitä animea vielä nähnyt T_T.

Joo, suurin syy minustakin taitaa olla tuo shounen-ai. Se genre tuntuu olevan suosiossa ainakin täälläpäin. Kerrankin yksi kaveri tuli kysymään multa, että "Hei, kannattaisko mun lukee Fakea, ku siin on kuulemma shounen-aita, ja ku mä tykkään sellasesta, kun mä tykkään Gravistki". Minusta Fake ja Gravitation eroavat silti aika rajusti toisistaan (Voin tässä olla osittain väärässä siinä suhteessa, että olen lukenut Fakea vaan ekan volumen, mutta tyyli on silti Graviin verrattuna ihan erilainen. Gravitation on täynnä huumoria ja epämääräistä söpöilyä, eikä siihen shounen-aihin kiinnitetä niin huomiota, kun taas Fake on täynnä rikoksia, poliisi-meininkiä ja .. no niin) Taisi muuten kaverin Faken ostosuunnitelmat jäädä siihen ;P

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #64 : Huhtikuu 07, 2005, 20:29:34 »
Ensiksi, kiitos Galanen! En kyllä asu kovin lähellä Helsinkiä (täällä muuallakin on elämää...).

Mutta sitten.

Öyi. Täytyy puolustaa... Ehkä Gravi nyt on hieman suosittu, ja ehkä siitä on tullut jonkinlainen muoti-ilmiö, mutta onko se sitten niin paha? Onko se paha asia, jos siitä nyt hieman pidetään? Minun mielestäni siitä saa pitää kaikki jotka haluavat - minä en välitä. Mulle merkitsee vaan se, että itse pidän. Eikä siinä ole mitään pahaa, että pitää jostain. Tosin, sen kyllä ymmärrän, että jos jostain asiasta ihkutetaan liikaa, se kyllä alkaa tursuamaan pikkuhiljaa korvista ulos..

Kuitenkin, kyllä minäkin ihmettelen, miksei Tohmasta pidetä niin paljon. Minusta hän on vallan suloinen hattuineen ja vaikka onkin aika ilkeä (Seguchi "teh iiiivil" Tohma). Minä kylläkin pidän kaikista Gravin hahmoista...

Ja tosiaan, shounen-ai on aika suosittua, ainakin enemmän kuin shoujo-ai. Mutta kieltämättä Fake ja Gravihan ovat aika erilaisia..

Galanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Huhtikuu 08, 2005, 20:24:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Joku"

Öyi. Täytyy puolustaa... Ehkä Gravi nyt on hieman suosittu, ja ehkä siitä on tullut jonkinlainen muoti-ilmiö, mutta onko se sitten niin paha? Onko se paha asia, jos siitä nyt hieman pidetään? Minun mielestäni siitä saa pitää kaikki jotka haluavat - minä en välitä. Mulle merkitsee vaan se, että itse pidän. Eikä siinä ole mitään pahaa, että pitää jostain.

Jos kaikki pitävät siitä, ja sitä fanitetaan joka puolella, niin käy niin, että...

a) sinun on itse vaikeampaa ostaa sitä, sillä se on kaikkialta loppu

b) siihen menee maku, kun kaikki lukevat.

c) korviisi kantautuu herkästi juonipaljastuksia, kun koulun käytävällä uusimman Gravin juonipaljastuksista lärpätetään kiivasti.

Minulle on käynyt nuo kaikki ylläluettelemani kohdat. Siksi tällä hetkellä Hikaru no Go tuntuu kivemmalta, ei sitä Gravia vaan ...  jaksa enää.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #66 : Huhtikuu 09, 2005, 18:47:07 »
Hehe.. kirjoitankin tänne nyt uudestaan ja hieman erilaisen viestin. :)

Minäkin näin ensimmäisen animeni 6-vuotiaana ja se oli tietenkin hopeanuoli. XD Rakastan hopeanuolta yhä ja katsoinkin sen joulun lähellä loppuun uudestaan. Keljuttaa vaan, että se on leikattu ja huonosti dubattu.. -____-
Tällä hetkellä ykkösenä on Naruto. ^___^ En puhu nylyään mistäään muusta, kuin narutosta. XD Olen katsontu 86 jaksoa ja minulla on ladattuna 124... :D Se vaan on niin ihana ohejlma en tajua mikä siinä viehättää.. o_o Minua rasittaa kyllä semmoiste tyypit jotka tolkuttavat "Naruto on paras, anime on parasta" vaikka eivät muuta animea ole katsoneetkaan.. -____-
Ja tässä se tulee... *nolo* Taidan olla ainut laatuani, mutta satun olemana 13-vuotias poika ja fanitan Gravitation animea... XD Minulla on kolme dvd:tä ja neljättä odotan postissa tulevan. Pitäisi tulla paikkoin.. :P Sarjassa on aivan mahtavaa musiikkia.. XD Eikä se shounen-ai minua häiritse.. (toisin kaverini suuttui minulle, kun katsoimme ykkösjakson... hän ei tiennyt mitä tarkoittaa, jos jossian on shounen-aita. -____-)
Olen ostanut myös Neon genesis evangelionia dvd:lle, kun sitä nyt suomenkielisenä saa. :D Se on kanssa aivan mahtava sarja. ^^ Ei muistuta paljoakana Tenkuu no Escaflwonea(The vision of Escaflowne), mutta pidän siitä yhtä paljon! [offtopic]Ainoana miinuksena on se, että kolmannessa dvd:ssä oli vain kolme jaksoa vaikka takana väitettiin, etät siinä oli neljä... [offtopikki pättyy]
Chobitskin on aivan ihana. Haluan katsoa sen uudelleen.. ja Magic knighti n katsoin myös dvd:ltä vähän aikaa sitten.. viimeinen jakso oli vahingoittunut ja jouduin skippaamaan hieman Debonair vastaan Magic knightit taistelusta. *itkee*
Pita-Ten on todellakin kaikkein ihanin. Ylisöpöilyä täynnä. Koko anime tietokoneella, kahdesti olen katsonut. Mangankin omistan. Pita-Ten on paras. *nyök*
D.N.angel animekin löytyy tietokoneelta ja se on myös paras.. XDD Kaikki ovat minusta parhaita. Fruits Basketkin pitää lisätä siihen porukkaan.

Tuo mistä yllä puhutaan on kyllä rasittavaa. -_- Minä menin amazon netitkauppaan ja huomasin siellä Graviation dvd:tä. Ajatteli nostaa sarjaa. Menin googpleen ja löysin moooooonta Graviation fanisivua. Kiinnostut lopahti heti, kun huomasin, että kaikki fanittaa sitä ja että siinä on shounen-aita. Tadam. Myöhemmin latasin Graviatonm muiikkia, rakastuin ja päätin pyytää äitiä ostamaan dvd:n. Katsoin sen serkkuni kanssa ja pidämme siitä molemmat. Lähes aina kun olen Fennica comicsissa ostamassa manbaa Gravitation mangoja lukee muutma tyttö. Se on rasittavaa. Onko kaikesta pakko tehdä ylisuurta fanituksen kohdetta? Inuyasha Naruto ja Gravitation taitavat olla liikafanituksen uhreja. Outo juttu miten ylifanitus vähnetää kiinnostusta o_O

Viestini taisi olla hieman sekava. Olen katsellut muutamia muitakin animesarjoja, mutta jaksaako niitä nyt tässä luetella?Ketään tuskin edes kiinnostaa. =_=

MUOKS: täytin maaliskuun lopulla 13 ja unohdin sne. Muokkasi nikääni. :]

Muoks 2:
,
Hooh, en olekkaan katsonut animea nyt pariin päivän oikein. Eikun katsoin miä torstaina Pita teniä. Se on mitä mainioin sarja poistattamaan surun ja väsymyksen. Ylipirteää söpöilyä <3. Jooh. Ja taisin eilen katsoa yhden jakson Fruits basketia. Sen hassun jakson, jossa Haru tulee ensikertaa esille. Pitäisi muuten tuota Furubaa joskus ostaa lisää, vasta 2 dvd:tä hankittu.

Olet oikeassa Pita-Tenin suhteen. u_u ja mä oon nähnty 3 dvd:tä, serkku lainaa.. MUHAHAHA *vahingoniloinen* :P

Galanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Huhtikuu 09, 2005, 19:19:44 »
Niinpä, niinpä, nii-ii-iiinpä.
Törmäsin eilen koulussa muutamaankin tyyppiin, joilla oli uusin Gravi kourassaan. Piti sitten sulkea silmät, ettei vahingossakaan spoilaannu. Tänään kävin sitten Fennica Comicsissa sen ostamassa, vaikak aluksi oli tarkoitus mennä tiistaina, mutta sitetn tajusin, etten selviä toista sokeanleikkimispäivää X__x (okei, toinen syy oli se, että menin muutenkin Hesaan tänään. Oikeastaan se oli se suurempi syy.). Jos joku  muuten näki teini-ikäisen tytön mustan lolitahameen (ensi kertaa käytin sitä julkisesti! ^^;; ) kanssa, niin se olin minä ^^;;.

Hooh, en olekkaan katsonut animea nyt pariin päivän oikein. Eikun katsoin miä torstaina Pita teniä. Se on mitä mainioin sarja poistattamaan surun ja väsymyksen. Ylipirteää söpöilyä <3. Jooh. Ja taisin eilen katsoa yhden jakson Fruits basketia. Sen hassun jakson, jossa Haru tulee ensikertaa esille. Pitäisi muuten tuota Furubaa joskus ostaa lisää, vasta 2 dvd:tä hankittu.

Hailie Jade

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Huhtikuu 10, 2005, 13:15:51 »
No elkääs nyt. Tietääkseni Gravi on nimittäin ollut erittäin suosittu jo pidemmänkin aikaa kuin vasta hiljattain. Tai tottakai se on varmaan nyt paljon tunnetumpi, kun mangastakin ollaan tekemässä muotivillitystä, kuten kaikesta muustakin nykyään, mutta älkää nyt suuttuko, jos sanon, että tuskin itsekään keksitte ensimmäisinä sitä Gravia lukea kerta se on kohtuullisen vanhakin.

Tiedän, että olen marmattanut samasta asiasta, mutta vain noin yleisesti mangasta, mutta yritän lopettaa sen, koska tiedän sen olevan vähän tyhmää. Tajuan kyllä, jos jotkut ovat lukeneet yhden Gravi-mangan eivätkä muuta ja silti ovat ihan "OMGyay Shuichi x Yuki pwnaa!!1" ja muut ihQuilijat, jotka eivät ole vaivautuneet perehtymään asiaan mutta vain riehuvat siitä, koska muutkin tekevät niin, mutta että sekö muka huonontaa Gravia, että monet vain lukevat sitä? Gravitation on Gravitation, eikä se siitä muuksi muutu, vaikka sitä lukisit sinä yksin tai sitten vähän kaikki. Kässään kyllä, että juonipaljastukset sun muut ärsyttävät, mutta silti. :)

Galanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Huhtikuu 10, 2005, 18:46:20 »
Dghaam, huomaan että olen innostunut ihan liikaa marmattamaan ja suurentelemaan asiaa ^^'. Tiedän, että olen tämän asian suhteen hirveän lapsellinen ja ättättää, ja nuo kaikki viestit ovat kirjoitettu hirveän tunnepurkauksen vallitessa. Anteeksi, anteeksi.
Mutta täälläpäin(ainakin minun koulussani) Gravi on tullut pinnalle ihan hiljattain, vaikka manga jo aikas vanha onkin, ja animekin muutamia vuosia vanha. (Alkusyksystä luin Gravia koulussa[<-- nykyään en lue enää koskaan mangaa koulussa. Rikki menemisen vaara on suuri.] ja kukaan ei ollut koskaan kuullutkaan siitä ;P)

Jaksaisiko joku keksiä muun aiheen kuin Gravin, josta jutella? Aihe tuntuu olevan käsistelty jo ihan kokonaan (: .

Heeeei, ja niin, tuli mieleen kun äsken lueskelin Chrono Crusadea (omistan vasta ekan osan, johtuen kroonisesta rahapulastani), että siitähän on tehty anime vissiin? Muistaakseni joku puhui, että se on mangaan verraten (miten tämän sievästi ilmaisisi) ... ei niin hyvä. Onko joku nähnyt, minkätasoinen anime se on?

Hailie Jade

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Huhtikuu 10, 2005, 19:56:33 »
Heeeei, ja niin, tuli mieleen kun äsken lueskelin Chrono Crusadea (omistan vasta ekan osan, johtuen kroonisesta rahapulastani), että siitähän on tehty anime vissiin? Muistaakseni joku puhui, että se on mangaan verraten (miten tämän sievästi ilmaisisi) ... ei niin hyvä. Onko joku nähnyt, minkätasoinen anime se on?

Itse asiassa, minä olen. :) Meinaan siis, että olen katsonut pelkän animen. Se oli ehkä sellaista keskitasoa... Muistan ainakin, että en taustamusiikeista kauheasti perustanut, ne olivat vähän mitään sanomattomia, mutta toisaalta taas tykkäsin alku- ja lopputeemasta ja Chrnon seiyuu oli Ishida Akira ja... Mutta itse tarinaan, olen kuullut että animen tarina poikkeaisi mangasta -ainakin- jonkin verran. Ja monet ovat tosiaan joo sanoneet, että anime oli mangaan verrattuna suoraan sanoen jopa huonokin, mikä sai minut kiinnostumaan. Ajattelinkin itse asiassa huomenna Helsingissä käydessä vilkaista, josko Chrno Crusadea löytyisi mangana Fantsusta, koska kun animena sen katselin joskus syksyllä ihan mielelläni (vaikka joskus tympiinnyin joihinkin kohtiin) niin tuumin että jos manga kerran on parempi, niin täytyy se katsastaa.

Mutta minun on vähän paha verrata vielä ainakaan animea ja mangaa keskenään, ehkä joku viisaampi osaisi tehdä sen, heh-heh~

Kaurakeksi

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Huhtikuu 25, 2005, 17:37:37 »
Hmm, anteeksi kaikille, mutta palaan vielä tuohon Gravitationiin.  Minä en nimittäin muusta animesarjasta piittaa. Ei sillä että olisin nähnytkään, mutta... x)

Okei, ehken ole oikea ihminen kirjoittamaan tähän topikkiin.. Tiedän, että minua ajatellaan semmoisena idioottina joka ei tiedä animesta yhtään mitään ja katsoo vain yhtä sarjaa, mutta... sellainen minä olen. :D

En itse _todellakaan_ tiennyt, että Gravi on niin suosittu.  Ystäväni minulle sitä näytti ja eikai siihen voinut kuin ihastua. Sitten tuli kausi jolloin ei olisi voinut enää kiinnostaa, ja taas yhtäkkiä - pim - päässäni naksahti ja oli pakko hakea jaksoja siitä.

Ja jos saanen vielä ilmaista mielipiteeni, minun suosikkejani ovat Hiro (oioi, ne hiukset!) ja Ryuichi (kukaan ei voi vastustaa häntä!) Ja täällä jo sitä ihmeteltiinkin, että miksi Tohmaa inhotaan... Minäpä kerron. Se kuulostaa naiselta, se näyttää naiselta, luulin sitä naiseksi, enkä osaa sitä vieläkään mieheksi kuvitella.

Mutta en enemmän ala siitä selittämään, kun en osaa. En tiedä animesta todellakaan mitään. Tykkään vain siitä piirrustustyylistä mitä niissä käytetään. Ja musiikista.

Anime-elokuvia olen nähnyt ainakin Henkien kätkemän, Hopeanuolen ja Sandybellin.

Ja jos mangastakin vielä sen verran sanoisin, että olen vallan ihastunut Ranma½:en. Juuri loistavaa huumoria. Ah. x)

//Ensi kerralla ei sitten rivinvaihtoja joka lauseen jälkeen vai mitä? :) -Thomas

Galanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Huhtikuu 25, 2005, 18:30:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Kaurakeksi"
Ja täällä jo sitä ihmeteltiinkin, että miksi Tohmaa inhotaan... Minäpä kerron. Se kuulostaa naiselta, se näyttää naiselta, luulin sitä naiseksi, enkä osaa sitä vieläkään mieheksi kuvitella.

En animesta tiedä, mutta jos joku todella luulee mangan Tohmaa naiseksi, niin sitten on päässä jotain vikaa (Varsinkin ensimmäisisissä osissa Tohma on ilmiselvä mies. Nykyään se piirtotyyli on tosiaan muuttunut niin radikaalisti [=enemmän animen tyyliseksi], että ihan hirvittää. Tohmakin oli uusimmassa osassa ihan höslän näköinen .__. .)

Ei varmaan yllätys, että Tohma muuten kuulostaa naiselta, jos hänen seiyuunsa on nainen? (Itse asiassa aika hilpeän monen miespuolisen anime-hahmon seiyuu on nainen, noin nopeasti keksin ainakin Yuki Sohman, ja muita Furuban hahmoja. Sekä Hikaru no Gosta muutaman miespuolisen hahmon.).

Härö

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Toukokuu 12, 2005, 18:52:56 »
Animetopic! Animetopic! *miettii valmiiksi miten voisi härötä tällä kertaa*

Animet ovat suunnilleen kaikki aivan ihania (paitsi tietty nämä Beybladet sun muut dubatut roskat)! Tälläkin hetkellä katselen Kamikaze Kaitou Jeannea. Animet joita olen nähnyt:

Kamikaze Kaitou Jeanne
Naruto
Fruits Basket
Full Metal Panic
Neon Genesis Evangelion
Di Gi Charat (nyo!)
Chobits
Yami no Matsuei
Sailor Moon
Gravitation
DragonBall Z
Ranma nibun no ichi
Ecxel Saga
Full Moon wo Sagashite
InuYasha
Tao Tao
Muumit
Peukaloisen retket
Henkien Kätkemä
Tonari no totoro
Kissojen Valtakunta

Lainaus
Ei varmaan yllätys, että Tohma muuten kuulostaa naiselta, jos hänen seiyuunsa on nainen? (Itse asiassa aika hilpeän monen miespuolisen anime-hahmon seiyuu on nainen, noin nopeasti keksin ainakin Yuki Sohman, ja muita Furuban hahmoja. Sekä Hikaru no Gosta muutaman miespuolisen hahmon.).

Yuki Sohman seiyuu ei ole nainen. Tietääkseni. Minusta hänen seiyuunsa ei edes kuulosta naiselta.

Yleensä pidän enemmän mangoista kuin animeista, mutta animea saa helpommin (jos lataa koneella), ja Naruto on poikkeus. Naruto on ihana sekä mangana että animena.

Ensimmäisen animeni näin 2-vuotiaana. Se oli Tonari no totoro. En kyllä luultavasti tiennyt silloin edes sanan anime merkitystä ^^

Noin, poistun nyt sekoilemasta.

lumineiti

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Toukokuu 13, 2005, 21:45:31 »
Hitusen enemmän olen ehkä mangan perään mutta se johtuu kai siitä että täällä takapajulassa missä asun ei saa kuin kolmea mangaa ja animea ei minkäänlaista,
joten kokemukseni rajoittuvatkin sitten TV:stä katsottuihin sarjoihin ja pariin "elokuvaan". Pidän animesta kovasti vaikkakin se maikkarilta ja subilta tuleva on kaikkea muuta kuin laadukasta.
Eniten tahtoisin nähdä Ranma½ animea koska pidän mangoista kovasti,mutta kun ei löydy niin ei ja nettikauppa ei ole ihan minun juttuni,varsinkaan kun sitä ei juuri Suomesta paljon saa..Hmm..
En nyt osaa tämän enempää sanoa