Kirjoittaja Aihe: Anime-elokuvat ja -sarjat  (Luettu 36482 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

innoscent

• Ankeuttaja
Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #25 : Huhtikuu 06, 2004, 10:58:11 »
Räyh, kuka kehtasikaan ehdottaa, että Irukalla ja Kakashilla olisi jotain???Hyi teitä... Kakashi on ja tulee ikuisesti olemaan lempparihahmoni Narutossa, joten älkääpä yrittäkökään vihjailla mitään.. :)

Niin siis Hellsingissä on todellakin vamppyyri jos toinenkin, mutta ei se tappaminen ehkä ihan pääasia siinä ole. Tosin silloin kun näin kyseisen animen, osasin kaksi sanaa japania, joten kääntymättömistä vitseistä suurin osa jäi hämärän peittoon. Toivottavasti saan jaksot uudelleen käsiini paremmin tekstitettyinä, ne kun olivat todella surkealla fontilla ja huonolla englannilla höystettyjä..

pteek

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Huhtikuu 13, 2004, 13:38:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Hailie Jade"
...Onko Fullmetal Alchemist hyvä?

On! Jos et oo vielä sitä käsiisi saanut, niin painu heti etsimään. Se on mahtava sarja.

Tjaa. Toinen sarja, jota suosittelin on Paranoia Agent. Aikuisempaan makuun sopivaa jännitysanimea. En nyt sitten tiedä että mitä tuosta juonesta kertois, ei siitä oikein mitään viiden jakson perusteella voi sanoa. O_o Mutta hyvä se on, tämän hetkinen lempianimeni.

Ja jos Midori no Hibi on animena puoleksikaan niin hyvä kuin mangana, niin sitä kannattaa kyllä katsoa. Ensimmäinen jakso oli ainakin aika lupaava. Semmoista hassua animea, jossain siinä shoujon ja shounenin väliltä. Manga-versio ainakin on aivan upea.

Meh. Nyt kun vielä Naruto 78-jakson sais käsiinsä, niin onnelinen oisin...

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
Animet
« Vastaus #27 : Kesäkuu 06, 2004, 11:57:57 »
Aa... Animet on niin kivoja! Itse olen katsonut sellaista Chobits sarjaa serkullani.(Hän on ostanut dvd:n) Se on niin hullunhauska! Semmonen tyyppi maaseuduta lähtee opiskelemaan Rokioon ja siellä on semmosii Persocomeja jotka on söpöjä tyttöjä. Persocomit käyttäytyvät kuin ihmiset, mutta niillä on tietokoneen aivot. Hideki(maalaisjuntti) haluaa itselleen Persocomin, mutta hänellä ei ole varaa. Kun Hideki on kävelyllä hän näkee Persocomin hylättynä. Hideki ottaa Persocomin luokseen ja sitten alkaa hassut asiat. Hideki rakastuu Persocomiin, mutta Persocomin OS on kadonnut joten se osaa sanoa vain "chi". Tavalliset persocomit eivät voi liikkua ilman OS:sää, mutta 'Chi' onkin mystinen Chobitsi. Elokuvat on suunnatu yli 15- vuotiaille, mutta kyllä niitä voi katsoa silti... Chobits sarjakuvia voi ostaa suomestakin, mutta ne ovat englanniksi. Niitä on ilmestynyt 7 dvd:tä eli 28 osaa.

Ja minustakin(Tämä liittyy alla olevaan) Hopeanuolen 4 osaa on hyviä, mutta Baybladea vihaan en vain kerta kaikkiaan voi katsoa sitä. Digimonista tykkään, mutta Digimon 2(YÄK!) on ällö. Henkien kätkemä on suosikki piirroselokuvani.

Mime Kettu

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Kesäkuu 09, 2004, 18:11:09 »
Olen tutustunut animeen jo vuonna -97, kun aloin Saksassa seuraamaan Sailor Moonia telkkarista. Katsoin sarjaa kunnes se lopetettiin 2002. Tiedän aiheesta kaiken. Muaahaa :D

Sailor Moonin lakkauttamisen jälkeen alkoi Saksan TV:ssä pyöriä kaikenmaailman sarjoja, joista nyt mainittakoon Ranma 1/2 (taisi muuten oikeasti olla telkkarissa. Näin minun lahot aivoni minulle väittävät. ), Yo-gi-oh!, DragonBall ja One peace (tai joku tommoinen..).

Aloin sitten törmäillä mangaan kirjakauppojen ja kioskien hyllyillä. Lueskelin niitä ja sen jälkeen olen tutustunut lähemmin Fruit Baskettiin ja Ranma 1/2. Ranmaa olen lukenut suomeksi käännettynä 1,2,7 ja englanniksi 4, 22.. aika hajanaisesti siis. Satunnaisia sarjoja kokoelma-albumeissa saksassa on luettu, valitettavasti en niitä ole onnistunut seuraamaan. Köh.

Pokemonin olin nähnyt televisiosta saksassa vuotta ennekuin sarja alkoi täälä suomessa. se ei oikein ikinä onnistunut kiinnostamaan. Digimon sen sijaan on kohtalainen ja varsin ihastuttavaa katsoa sitä alkuperäiskielellä :D

Yleisesti pidän mangasta enemmän kuin animesta, jotenkin se on parempaa, koska se on alkuperäistä ja hentai on minun mielestäni molempien tyylien raiskaamistä.

Sametti

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Kesäkuu 14, 2004, 16:33:41 »
Siis täällä keskustellaan mangasta ja animesta ILMAN minua?!
Raakaa siis. No, olen uusi täällä, joten annetaanko se teille tällä kertaa anteeksi. ^^

Tutustuin mangaan ja animeen ensimmäisen kerran joskus vuosi sitten, kun löysin netistä kuvia Record of Lodoss Wars -nimisestä animesta. Viime syksynä sitten laitailin tästä animesta noin puolet kaikista 26:sta (??) jaksosta. Ja paljon siitä pidinkin. ^^ Erityisesti Lodossin musiikit jäivät mieleen ja Kiseki no Umi onkin ainut japanin kielinen laulu, jota osaan laulaan. Heh.

Love Hina, Avenger, InuYasha, Ranma, Rurouni Kenshi/Samurai X... Ovat myöskin suosikkejani. Tosin tämän hetkinen ykköseni on Witch Hunter Robin, josta pidän hyvin paljon. Älkääkä kysykö juonesta mitään, sillä en osaa sitä selittää. Liian monimutkainen selitettäväksi, sitä pitää saada katsoa!

Nooh, pidän myös 'syvällisestä' animesta ja mangasta, siispä nyt olen tutustunut Vampire Princessa Miyuhun (ai sekö syvällistä, en nyt ole ihan varma) joka on myöskin hyvää. Varmaan monet ovat tähänkin sarjaan tutustuneet. Luen sitä mangana, koska manga on tosiaan parempaa kuin anime. Animen juoni eroaa liikaa mangasta. Ja nyt odottelen tässä tietokoneen edessä, joskos postiluukustamme voisi tipahtaa postin nouto ilmoitus lappu, joka ilmoittaisi Angel Sanctuaryni ensimmäisen osan saapuneeksi. Jooh.

Lopetan tähän tämän sepustukseni. Hmmm... Pitäisi kai tutustua tuohon Hellsingiin ja Yami no Mantsureihin. Lupinkin olisi varmaan hyvää. Vai onko? Toivotaan, että tämä viesti menee oikeaan paikkaan...

pteek

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Kesäkuu 14, 2004, 19:55:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Taivaanrannanmaalari"
http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=856
Tässä on linkki YleTeeman näyttämistä animeista. :)

Vai aikoo Yle näyttää Faken telkkarissa? No johan on edistystä tapahtunut täälläkin. Suosittelen kyllä katsomaan jos sen digiboksin sattuu omistamaan, ja varsinkin jos on slashin (shounen-ain/yaoin) ystävä. Se on aika ihana. Ja jos on lukenu Fake-mangaa, niin tuo elokuva perustuu toisen volumen ensimmäiseen tarinaan, on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta sama juttu.

Muita noista leffoista en olekaan sitten nähnyt, joten niihin en puutu. :P

Poissa Pomdidali

• Juustokakku
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #31 : Heinäkuu 07, 2004, 04:20:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Myy"
Kaverini lainasi mulle pari päivää sitten pari 1989-1990 valmisunutta mangaa. Nimet olivat "Superperhe 1" ja "Lady Lady!",ihmisillä

hmmm... voi baka, oletan ettet ole lukenut lady ladya mangana koska sanoit katsoneesi sitä, ei sillä, voikai mangaakin katsoa... *rolleyes* Mie tykkään lady ladysta eriiiittäin paljon, onhan se aika tuttu noilta lapsuusvuosilta että vuorosanatki muistan ulkoa...  Mutta onko kukaan muu huomannut kuinka sairas tämä kyseinen sarja on? Lynn on polvenkorkuinen ja ihastunut 'niin komeaan' Arthuriin, ja saara vieläpä luulee että Lynn olisi mahdollinen 'kilpailija'...:D Mielenkiintoista...:)

Miepäs en puhu täällä mangasta (jota diggailen huimasti) koska sille on jo oma topiccinsa tuolla muu viihde -kohdassa, että sinne kasvattamaan sitä topiccia jos manga kiinnostaa...:P

No niin, itse animeen siis...

Fruits basket, koukussa ollaan! Se on niin ihana tarina, ja lisäksi sitä ei ole venytetty liikaa. Tottakai haluaisin nähdä niin hyvästä animesta enemmänkin, mutta minun on sanottava että yli 50 jaksoa käsittävä anime on minulle hiukan liian pitkästyttävä...:/
Toinen mikä on hyvä on Fushigi Yûgi (Yûgi, ei Yuugi tai Yugi), enemmän tykkään jkyllä OVA1 ja OVA2, OVA3:en uusi Suzaku Priestess on raivostuttava pentu ja haluaisin hirttää hänet henkilökohtaisetsi, ketään kohtalotovereita?
Animessa minua viehättää hyvä juoni, kaunis käsiala ja komeat miehet... *drool drool drool drool* Ja nyt kun päästiin kauniiseen piirosjälkeen, maailman kauneimpia on ehdotomasti Angel Sanctuary joka on vertaansa vailla. Niin kaunis...

eli siis suosikki animeni:

Fruits Basket, Fushgii Yûgi, Angel Sanctuary, Ranma ½, Ceres ja NGE (Neon Genesis Evangelion)
Who'd want to be men of the people
When there's people like you?

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #32 : Heinäkuu 21, 2004, 20:14:13 »
Khrm. Tunteeko kukaan täällä animea nimeltä Saiyuki..?

No, minä ainakin tunnen. Serkullani on niitä jaksoja DVD'llä, melkein kaikki jaksot, lopusta puuttuu vähän. Mutta se on tosi hyvä anime! Hakkai on suloinen ja Gojyo on kiva. ^^ Päähenkilöitähän siinä siis ovat Genjo Sanzo, Son Goku, Cho Hakkai ja Sha Gojyo. He sitten matkaavat yhdessä länteen, en ole oikein varma minkä ihmeen takia - on päässyt unohtumaan. Ja taistelevat ilkeitä demoneja ja jumalia vastaan. Juoni ei ehkä kuullosta miltään maailman mielenkiintoisimmalta, mutta se on hyvä, koska sitä on höystetty hyvällä huumorilla. Ja muutenkin. Itse olen nähnyt sitä suurimmaksi osaksi italiaksi dubattuna, ja -ihme kyllä- se on niin minun mielestäni oikein hyvä. Ja myös musiikki on hyvä. Pidän niistä alku- ja loppulauluista kovasti.

On oikein hyvä, että serkullani on noita DVD'llä, koska nissä DVD'ssä on myös muiden animeiden trailereita. Ja niissä oli myös Inu-Yashaa, voi onnen päivää! (Arvatkaa kuka kuolasi kuin viimeistä päivää Sesshoumarun [jota näytettiin ihmeen paljon] perään, kun se siellä välillä aina vilahti? ^^;) Ja se Inu-kappale oli hyvä. "I want to change the world..."

Tofu

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Heinäkuu 23, 2004, 01:24:03 »

Suomalaiset duppaukset ovat kauheita.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2007, 13:30:52 kirjoittanut Tofu »

Lils

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Heinäkuu 30, 2004, 14:48:11 »
Minulle anime tuli tutuksi joskus vuonna pottu, kun katsoin Totoron telkkarista. Ihastuin söpöihin hahmoihin ja tarinaan. Yhä minulla on Totoro vuosien takaa jo miltei puhkikuluneella nauhalla. Rakastan tuota elokuvaa.

Jossain vaiheessa olin aivan addiktoitunut Sailor Moon-sarjaan, kun se tuli SubTV:llä. Niin, tämä olikin seuraava animesarja, jota seurasin sitten Pokémonin jälkeen (o.O).

Ja Henkien kätkemään ihastuin viime vuonna. Taitavasti piirretty elokuva, jossa on jännittävä juoni ja ihanat henkilöhahmot. (Tai no eivät ne kaikki ole ihania, kuten kamala Yobaba!)

Nyt yritän kovasti kalastella anime-elokuvia sieltä täältä, tosin huonolla menestyksellä..

Onko Yle esittänyt televisiossa peruskanavillaan muitakin animeita, kuin Totoron ja Punaisen sian (Porco Rocco)? Yritin Ylen nettisivuilta etsiä, muttei löytynyt tietoa.

Dargonie

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Heinäkuu 31, 2004, 18:44:13 »
Animesarjoja en tahdo tässä viestissäni mitenkään erityisemmin kommentoida, sanon vain että pidän niistä. Ranma ½ ja Inu-Yashaa on tullut kaverin luona tietokoneelta katsottua ja sisko lataa Love Hinaa koneelle ja joskus ohi kävellessäni saatan jumittua sitä katsomaan.

Haluaisin kertoa Henkien Kätkemästä. Katsoin sen äsken kolmannen kerran läpi ja joka kerta se on yhtä rakastettava. Olen täydellisen ihastunut piirtäjän tyyliin ja tarinaan. Laitoin siskoni lataamaan Prinsessa Mononokea koska tahdon nähdä senkin.
Henkien Kätkemä on kauniisti piirretty ja hyvin paljon tunteisiin vaikuttava elokuva. Rakastan piirtojäljen jokaista pientä yksityiskohtaa ravintoloita ja katulamppuja myöten. Varsinkin juna ja meri tekivät minuun suunnattoman vaikutuksen. Rakastan myös kylpylää ja sen satoja eri huoneita. Kaikki on niin kaunista.
En ryhdy nyt tässä kertomaan elokuvan juonta vaan sanon, että Henkien Kätkemä on katsomisen arvoinen.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #36 : Elokuu 12, 2004, 20:05:07 »
Sisältää spoilereita jonkun verran, huom!

Lainaus käyttäjältä: "Pippin"
Spoiler: Gravitation
Minun lempi animesarja on Gravitation. Se on niin kawaiita koko sarja! Se kertoo Shuichi nimisstä pojasta joka rakastuu Yuki nimiseen poikaan ja sitten koko sarja keskittyy heidän pulmiinsa ja risuihin ja ruusuihin. Se on niin kaunis ja ihailtava sarja! Minä olen ihastunut siihen.)

JA Bad Luck-bändistä. Eipäs unohdeta sitä! :P

Lainaus käyttäjältä: "Pat Bateman"

Tosin katsonut olen Gravitationin (kamalinta yaoita mitä ikuna tehty... Mikä sitä poikaa oikeen vaivaa?!)

Kröhöm, anteeksi mutta tuo on korjattava, Gravitationhan on siis shounen-aita, eikä yaoita. Vaikka OVA:ssa (miten taivutetaan tuo? OVA:issa?) vähän vilahtaakin enemmän paljasta pintaa.

Eli hyvä viestihän aloitetaan AINA lainauksella, joten nyt kun tuo alku on saatu pois jaloista, niin keskitytään kunnolla asiaan.

Olen siis itsekin jonkin verran tutustunut animeen, manga on jäänyt todella paljon vähemmälle (mutta siihen tulee muutos heti kun sitä löydän jostain). Hopeanuolet olen nähnyt (siis sekä leikatut että leikkaamattomat versiot), ja mitä voisin sanoa? Ehkä enää tässä iässä puhuvat koirat eivät iske niin paljon kuin pienempänä (tai sitten olen vain kyynisempi... hmm, voi se olla sekin), mutta yhä edelleen se vie mukanaan.

Nimim. katsottiin kaverin kanssa kaikki DVD:t (eli n. 8,5 tuntia) putkeen. Pidän piirustustyylistä, ja tarina menee hyvin eteenpäin. Pidän.

Sitten olen jonkin verran nähnyt Hayao Miyazakin elokuvia. Mononoke Himen olen nähnyt, samoin kuin Henkien kätkemän, Porco Rosson ja hieman Nausicaa of the Valley of Wind:iä. IMHO tuo viimeinen elokuva oli sen verran... tylsä, suoraan sanottuna, etten jaksanut loppuun katsoa. Porco Rosso oli taas hyvinkin viihdyttävä, ja siinä oli mielenkiintoinen tarina. Ja se sika (jonka nimeä en muista) oli yksinkertaisesti onnistunut hahmo ^^

Mononoke Hime ja Henkien kätkemä sitten ovatkin eräitä lempielokuviani. Mononoke Himessä on hyvin vahva tarina ja se on mielettömän kaunis, niin tarina kuin piirustystyylikin. Elokuva on hyvin spirituaalinen alusta loppuun. Se on jotain erikoista.

Henkien kätkemä sitten taas on... on todella erikoinen. Se on todella erilainen kaikesta mitä olen ennen nähnyt. Mitenköhän siitä voisi puhua? Tarina on hyvin moniulotteinen ja täynnä symbooleita ja piilomerkityksiä. Siinä on todella paljon kaikkea, ja siinä on niin mielettömän hyvin onnistuttu yhdistämään niin maailman henkinen kuin fyysinenkin puoli. Siinä on vakavia asioita, mutta niihin ei keskitytä niin, että elokuva masentaisi, vaan ne on tuotu esiin tavalla, joka esitettää ne sellaisena kuin ne ovat. Ne ovat olemassa, ne ovat tällaisia, piste. Tälle elokuvalle ei oikein ole sanoja.

Ja lopetetaan tämä viesti sitten minun ehdottomaan lempiasiaani (no, sarjan musiikin ohella) tällä hetkellä, eli Gravitationiin. Kuten lainauksissa olikin jo, sarja kertoo Shuichi-pojasta, joka on laulajana bändissä nimeltä Bad Luck ja rakastuu Yuki Eiri-nimiseen kirjailijaan. Sarja seuraa sekä bändin menestystä että Shuichin ja Yukin suhdetta. Sarja on täynnä loistavaa musiikkia (sanoittepa mitä tahansa, niin se on!), hyviä henkilöhahmoja ja se on loppujen lopuksi hyvinkin realistinen. Pidän sarjasta todella paljon, enkä vähiten Ryuichin takia. Kyseinen henkilö on todella kaksiajakautunut persoona, toisaalta käyttäytyy kuin pieni lapsi mutta osaa olla vakava (no, aina välillä ainakin...) ja lavalla ollessaan on ammattitaitoinen laulaja. Olen nähnyt myös ne kaksi OVA:a, jotka eroavat sarjasta jonkin verran (ovat puoli-itsenäisiä niin...). Piirustustyyli eroaa jonkun verran sarjasta, mikä ensin oli aikamoinen hämmästys, mutta totuin nopeasti. Ja haluan lukea Gravitation-mangaa heti kun sitä käsiini saan.

Muoks: OVA vai OAV? Original Video Animation vai Original Animation Video? Molempia kun näkee.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #37 : Elokuu 25, 2004, 19:41:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Starpiks"
Muoks: OVA vai OAV? Original Video Animation vai Original Animation Video? Molempia kun näkee.

Myös minä olen miettinyt tuota kun on törmännyt kumpaankin, ja olen ajatellut, että vissiin voi käyttää molempia. Tai siis, kyllä tuo kuulostaa ihan järkevältä jos sanoo Original Video Animation tai Original Animation Video, kumpi vaan. Siis kieliopillisesti. Mutta OVA on minun mielestäni ainakin ehdottomasti helpompi sanoa kuin OAV. ^^

Sametti

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Elokuu 26, 2004, 09:33:09 »
Tällänen topikki on jo jossain, mutta ei se mitään. xP

En näytä olevan ainut, joka tykkää animesta/mangasta. Vasta eilenhän minä katsoin Cowboy Bebop -sarjan loppuun ja rakastuin. Ostin sen elokuvan Ranskasta kesällä, siitä alkoi minun Beboppeuteni. (jet ja Ed on aivan loistavia ja Ein on so kawaiiiiii)

Gesh. Andel Sanctuary on myös ihana manga. Animena en ole katsonut, mutta vakaasti päätin kerätä itselleni koko sarjan mangana. Siinä on myös kaunis piirustusjälki, aivan kuin Yami no Mantsureissa, jota muuten haluan MYÖS lukea. Nee.

Yleltähän tulee anime elokuvia jossain välissä syksyllä. Hiihii!
Anteeksi, olen vähän sekopää tänään, kiitos Bebopin! Jäyks. Mitäs vielä.

Rakastan animeiden (en osaa taaskaan taivuttaa) musiikkeja. Rakastettavia. Minulla on niitä aimo kokoelma, tosin mihin kerpeleeseen se cd on mennyt. :/ Myös fan fiction animeista on hauskaa. (ja ylläri ylläri, luen Bebop fikkejä) *repeää* Anteeksi. Tuli taas turhuutta..

[muoksista] Arvstkaas, kuka hoksasi Akira -videon niiden kirjaston video hyllystä? minä aivan oikein! [/muoksista]

TytoAlba

• Ankeuttaja
Re: Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #39 : Syyskuu 10, 2004, 22:20:45 »
Minä pidän animesta. Minä siis en rakasta sitä, mutta tykkään kuitenkin ^^

Ensimmäinen anime, mihin tutustuin oli (yllätys, yllätys) Hopeanuoli. Ja fanitan sitä edelleen. Ihmekö tuo ^^
(Nyt on menossa GNG-kausi, niin sanoo minun asentamani näytönsäästäjäkin ^^')
Mutta muita animeita ei ole sitten tullut katseltua...
Mutta minua kiinostaisi nähdä se elokuva, missä on se pikkutyttö, Chihiro...? En muista, mikä sen nimi on.
Mainoksissa näytti mielenkiintoiselta. Ja kun sanoin kavereille, että haluaisin nähdä sen leffan, he vain sanoivat, että olen outo.
(Mitä siitä, jos sain testimaa.com:issa friikki-testissä tulokseksi 91%...? Ei liity animeen!)

Minua kiinostaa anime, mutta sitä näkee kovin harvoin.
Subiltahan alkaa/on alkanut jokin animepiirrossarja...? Onko? Onko tulossa...?
En muista enää, mutta animen katselu kannattaa!
^^

Mononoke

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Syyskuu 12, 2004, 09:49:40 »
Myös Sailor Moon alkoi juuri tauon jälkeen tulla. Sekä Pokemon  kolomoselta. (en tiedä tuleeko neloselta vielä Beyblade ja oiskohan ollu kolmoselta tai nelkulta kun tuli Transformers armada. En katso kyseisiä.) Kohtahan sieltä alkaa myös Hamtaro (23.lokakuuta)
Sekä Neon genesis evangelion tulee 2005 vuoden puolella, ja vieläpä alkuperäiskielellä. I
loitkaamme suuresti!
.....
Ja Mononoke kannattaa katsoa alkuperäiskielellä, dubattu versio on... O_O verrattuna japsipuheisiin. Voi että, kun Sanin äänikin oli niin lattea. Meinaan kuolla.

Darine

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Syyskuu 13, 2004, 16:21:11 »
Purplis, muistaakseni nelosella olisi ehkä alkamassa joskus puolen vuoden päästä NGE, eli Neon Genesis Evangelion. Itse olen joitakin jaksoja siitä nähnyt, eikä se nyt mitenkään aivan kamalaa ole. Ihan katsottavaa. Nelosen sedät ja tädit tekivät kiltin teon ja laittoivat ohjelmistoon (kerrankin) animea, joka ei ole ärsyttävää Sailor Moon kimitystä puhumattakaan MKR:stä. Saattaa tosin olla että tuo alkaa (jos alkaa) pyörimään subbarilta, muisti ei oikein pelaa. Menkääpäs itse kurkistamaan http://www.kupoli.netin uutis-sektiota ja hiukan kun rullaatte sivua alas päin niin pitäisi jotain infoa tulla..

Lainaus käyttäjältä: "LilShii"
Tai no eivät ne kaikki ole ihania, kuten kamala Yobaba!

No eipäs, ilman rouvaa Henkien kätkemästä olisi jäänyt puuttumaan jotain eikä se olisi ollut yhtä hieno kuin se tälläisenään on. Sitäpaitsi minusta Yobaba oli yksi Henkien kätkemän rakastettavimmista hahmoista.

Henkien kätkemä on kyllä hirmu suloinen, mielenkiintoinen ja kaunis elokuva, ei siinä mitään. Rutkasti ilmeikkäämpi ja hienoimpi kuin Disneyn elokuvat. Vasta Henkien kätkemän nähtyään oikeasti tajusi että aika harvassa Disneyn leffassa on mitään itua.

Muita animeleffoja mitä olen nähnyt ovat Blood: The Last Vampire, Vampire hunter D: Bloodlust, Vampire hunter D, Mononoke Hime (Princess Mononoke).. Mitäköhän muita olisi.. Totoro on latauksessa ja katsoin myös pätkän sen yhden alusta, jonka japaninkielistä nimeä en kuolemaksenikaan muista. Englanniksi taisi olla Grave of the Fireflies tai joku semmoinen. Ei kuitenkaan oikein kiinnostanut.

Olen myös sarjoja katsellut hiukan, ainoat mihin olen tosissaan rakastunut, ovat Hellsing ja Gravitation. Niistä sitten tuli ladattua jokainen jakso. Mistään muusta animesarjasta en ole jaksanut loppuun asti koskaan ladata, ei ole vaan kiinnostusta riittänyt. Mutta muutamia mainitakseni, olen nähnyt mm. NGE:llää, Inuyashaa, Rurouni Kenshiniä, Vampire princess Miyua, Yami no matsueita, DN Angelia..

Mangaa en ole paljoakaan kerennyt lukea, enkä itse omista yhtään. Kavereilta sitten löytyy senkin edestä ja heiltä olen lainaillut sitä mukaa kun jaksan. Gravitationit olen lukenut 7. osaan asti, jotain Inuyashaa ja nyt lainassa on muistaakseni Utenaa, Ceresiä ja Yu-Gi-Ohia. Epäilen etten niistä pahemmin välitä kun Ceresiä hiukan selailin, mutta kaikkea kannattaa kokeilla.. Harmi vain että Teijan ja minun maut mangan ja animen suhteen eivät kohtaa. Luojan kiitos Essi on suuren luokan yaoi fani ja se minulle noita Graveja lainaileekin. ^^

Ainut anime mistä en oikeasti pidä yhtään on - älkää nyt tappako - Hopeanuoli.

Poissa Hyde

• deadpan
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
  • six gunshots
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #42 : Lokakuu 16, 2004, 17:11:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Wiz"

Mitäs itse olette mieltä, millä kielellä animet pitäisi olla? Originaalisesti Japaniksi? Englanniksi? Vai sitten Suomeksi?

Itse sanoisin, että puhe japaniksi, tekstitys englanniksi, koska olen suurimman osan näkemistäni sarjoista tuohon tapaan katsonut. Dub jotakuinkin joka kielellä = evil. Ja siinä tapauksessa, että tekstitys halutaan suomeksi, on odotettava taas se aika, joka menee tekstin kääntämisessä armaalle kielellemme. (Ja, jos englanti olisi tekstitysten kielenä, se karsisi katsojakunnasta pikkulapsia, joka taas puhuisi sitä vastaan, että anime on vain lapsille. Tämä taas ei ole lainkaan paha asia, IMHO.)

Näin joskus puoli ikuisuutta sitten Porco Rosson TV:stä, mutta ei ollut harmainta aavistusta sitten sen alkuperästä. Muumit toisaalta edustivat jo erilaista tyyliä, jonka tunnisti länsimaisesta poikkeavaksi. Suunnilleen pari vuotta olen animea tarkoituksellisesti tuijottanut. Sarjoja, joista pidän, on hitusen liikaa lueteltavaksi, koska mieleeni on jotakuinkin kaikki, mitä satun näkemään. (Paitsi se friggin´ shounen-ai. Me so not likes, toisin kuin tuskallisen moni muu.)

Joskus mietin myös, miksi tuijottaa juuri animea. Piirrostyylillä ei ole liiemmin väliä minulle, helpompaa ja vaivattomampaa olisi tod.näk. katsoa länsimaista animaatiota ja anime-sanaa on pahoinpidelty ja väärinkäytetty, josta johtuen siitä on ennakkoluuloja. Siispä miksi?

Itseäni kiehtovat japanilaisten mestarien luomat uskomattomat maailmat, animaation standardeilla varsin moniulotteiset henkilöhahmot sekä kaikki tajuttomat ideat, joista he saavat luotua toimivia juonikuvioita. Kysymykseni teille on: mikä teidät vetää animen pariin? Onko tiettyjä tekijöitä, jotka voitte nimetä, vai pidättekö Japanin tuotannosta itsellennekin tuntemattomista syistä?

Käännyttämistäkin on hauska harrastaa, kun ei ole muuta tekemistä.
[01:17] <34gL3> why there are no cheats for real life?

Dragon

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Lokakuu 17, 2004, 15:54:38 »
Animeen en ole vielä kovin tiiviisti ehtinyt tutustua, mutta tarkoituksena olisi nyt muutama sarjaa lisää saada katsottua.
Olen nähnyt leffat Spirited Away ja Mononoke no Hime. Kummatkin olivat mielestäni erittäin miellyttävää katsottavaa, varsinkin japanilaisilla äänillä.

Muutaman sarjan olen myös nähnyt. Ai Yori Aoshi ja Onegai Teacher. Kumpikaan ei kuitenkaan erityisemmin sykähdyttänyt. Mukavaa niitä oli seurata, mutta siihen se sitten jäikin.
Lapsena olin tietämättäni hyvinkin innostunut animesta piirustustyylin vuoksi. Jotenkin kirpputoreilta ja kaupoista tarttui aina mukaan animea.

Lapsena erityisen lähellä sydäntäni olivat sarjat Candy Candy ja Lady Oscar. Niitä sitten katsottiin aina uudestaan ja uudestaan. Nykyään tuo lapsuuden innostus on palannut takaisin. Yritän epätoivoisesti etsiä kyseisiä sarjoja kirpputoreilta, mutta vielä ei ole onnistanut. (btw. jos kellään on tietoa mistä niitä voisi hankkia, minulle voi lähettää yksäriä)
Muutaman noita videoita tällä hetkellä omistan, mutta tarkoituksena olisi hankkia kaikki.
En kuitenkaan suosittelisi Lady Oscaria pienille lapsille katsottavaksi, vaikka sitä itse silloin seurasinkin. Kaikki kohtaukset eivät nimittäin välttämättä ole kovin kehittäviä lapsen silmille.

Poissa Myy

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Lokakuu 31, 2004, 17:34:12 »
melilot: Omia mangojani olen hankkinut tavallisista kaupoista(ranmaa, conania), Fantasiapelit-liikkeestä (nitä on isoimmissa kaupungeissa kuten tre:lla ja hki:ssä) ja netistä tilaamalla.
Animea en omista niin paljoa. Anttilasta ostin GNG:n leikkaamattoman version, Henkien kätkemän sain kaveriltani ja netistä on tullut ladattua. Ja sitten on pari näitä kamalia suomeksi dubattuja videoita.. Kissojen valtakuntaa en mene katsomaan leffaan.. hankin sen sitten dvvd:lle jos siihen vaikka saisi alkuperäiset äänet.

Numen

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Lokakuu 31, 2004, 21:15:26 »
Vietin juuri vähän aikaa 1-vuotis synttäreitä animen suhteen ^^  Minulla se alkoi iki-ihanasta Sailor Moonista ja tässä sitä nyt ollaan, täysin animeen ihastuneena. Lempisarjoihini lukeutuu Utena (ja jos joku yrittää uskotella minulle että Anthy ja Utena "ovat vain ystäviä, myös sarjan lopussa", niin minä haastan hänet kaksintaisteluun), Madlax, Maria-sama ga miteru, Noir (josta olen nähnyt vasta yheksän jaksoa) ja Kannazuki no miko (vaikka sarjasta löytyy fan-subattuna vasta neljä jaksoa, ovat odotukseni korkealla *wirn*). Eli voisiko sanoa aika shoujo-ai painotteista.

Lainaus
lainassa on muistaakseni Utenaa, Ceresiä ja Yu-Gi-Ohia. Epäilen etten niistä pahemmin välitä kun Ceresiä hiukan selailin, mutta kaikkea kannattaa kokeilla.. Harmi vain että Teijan ja minun maut mangan ja animen suhteen eivät kohtaa.

Välillä itsekin ihmettelen mitä Yu-Gi-Oh ja Ceres tekevät hyllyssäni, varsinkin Ceres, joka oli herätysostos suurella H  -.-; Yu-Gi-Ohin sentään sain äipältä nimppari lahjaksi. Mutta Utenan loppu aiheuttaa (myös mangana) itselleni suuria pulmia, kiitos kyynelehtimisen. Zettai unmei mokushiroku

Poissa Koenoe

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Marraskuu 24, 2004, 15:12:49 »
Olen aloittelija. Myönnettäköön. Toissa viikkoon asti en ollut nähnyt kuin Pokemonit ja Digimonit ja sensemmoiset, mitä nyt suomessa oli näytetty. Olin kiinnostunut animesta ja mangasta (mangasta on hieman enemmän kokemusta: lueskelin Jyväskylän kaupunginkirjastossa tetissä ollessani kasan saksan- ja englanninkielistä mangaa), mutta en jaksanut tehdä mitään asian eteen. Valitin vain, kuinka Suomesta ei mitään saa.

Sitten latasin winampin kuunnellakseni australialaisen ystäväni radiohjelmaa netin välityksellä. Sattumalta samaan aikaan Anime-Kraze näytti muutamaa animesarjaa winampin välityksellä. Ensimmäinen ohjelma, jota ihan mielenkiinnosta vilkaisin, oli Last Exile. Katsoin, jäin koukkuun ja rakastuin (varsinkin Dioon. Ja Luciolaan.) Valitettavsti sarja ei ainakaan winampilla enää näy... *sniff*

Nyt pitäisi saada tietoa, että mitä kannattaa katsoa. Luin tämän topikin läpi kynä kädessäni ja merkksin muistiin kaikki kehutut sarjat/elokuvat, että muistaisin mitä katsoa sitten kun saan käsiini. Mutta... suosituksia? Mikä on perusanimea aloittelijalle? Mikä on hyvää animea? Ja ennen kaikkea: mistä sitä saa?
I am the evidence
The Fool -> Koenoe

Poissa Decamerone

• Vuotislainen
    • www.decamerone.vuodatus.net
« Vastaus #47 : Marraskuu 25, 2004, 16:26:10 »
Kävin katsomassa Kissojen valtakunta-elokuvan viikko sitten. Olin todella positiivisesti yllättynyt! Minä olen jotenkin aina ollut vähän ennakkoluuloinen animea ja mangaa kohtaan (tai ehkä vain ärsyttää se, kun yksi kaveri esittelee AINA niitä pseudomangakuviaan ihan innoissaan, eikä voisi vähempää kiinnostaa...) Mutta, asiaan.

Pidin todella paljon piirrosjäljestä ja tarinan juonesta! Hirmuisen söpö tarina kaikenkaikkiaan, ja piti hyvin mielenkiinnon yllä. Todella kiintoisaa vaihtelua jenkkipiirrettyihin. Onko joku muu käynyt kyseistä elokuvaa ihastelemassa? Suositan lämpimästi...
On vaikeaa olla rohkea, kun on vain Hyvin Pieni Eläin.

Inidra

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Marraskuu 26, 2004, 10:58:36 »
Juu juu, pidän animesta todella paljon. En ole moniakaan animeja nähnyt (kiitos tietokoneen suojamuurin ja rahattoman kassani), mutta pidän hyvin paljon piirustustyylistä ja yleensä fantasiatyyppisestä juonesta.
Sailor Moon jota olen seurannut nappulasta saakka, on varmasti se kaikkein läheisin ja sitä nauraa samoille jaksoille aina uudestaan. Olen saanut myös hirveästi ideoita valokuvaukseen ja piirustuksiin Sailor Moonista...
Henkien Kätkemän olen aina halunut nähdä, mutta kun ei ole mihinkään vuokraamoon vuokrakorttia, ja kirjastosta se on melkein aina varattu, saan odottaa sitä vielä jonkin aikaa.
Mielestäni Suomeen pitäisi tulla enemmän animesarjoja, ja mielellään muualle kuin Subille, koska en osaa omaa digiäni käyttää (voisi tietenkin opetella....).

Hopealohikäärme

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Marraskuu 27, 2004, 11:27:39 »
Oma anime-innostukseni alkoi Pokemonista, ja sen jälkeen olen ollut koukussa. Katsoin juuri Princess Mononoken, ehdottomasti suosikki anime-leffani. Siinä on kaikki kohdallaan. Riipaisevan kaunis musiikki, upea piirrosjälki ja lumoava tarina. Suosittelen ehdottomasti kaikille! Ja Ashitaka...oih.  Ne susijumalat ovat myös mahtavia. Näin oikeasti painajaisia siitä kohdasta, kun San melkein muuttui demoniksi.

Toinen lempparini on Henkien kätkemä. En voi olla itkemättä, kun Haku lentää Chichiro selässään taivaalla ja muistaa oikean nimensä. Niin kaunista.... Haku on upein lohikäärme jonka olen nähnyt missään leffassa. Miyazaki on nero, muuta ei voi sanoa.

Animea voi tilata helposti Videodivaarista. Princess Mononoken ja Henkien kätkemän saa jopa videoina, ja DVD:inä löytyy kaikkea mahdollista. Tosin suurin osa alue 4:n dvd:eistä ei taida ihan tavallisella koneella pyöriä. Itse säästän rahaa Nausicaa of the valley of the wind:iin, jos leffa on yhtä upea kuin manga niin se on ostamisen arvoinen.