Kirjoittaja Aihe: Anime-elokuvat ja -sarjat  (Luettu 32594 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #125 : Heinäkuu 05, 2006, 22:48:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"
Mä en jaksa puhua animesta, mut voin puhua vähän ääninäyttelijöistä!  Inhoan sitä, jos hahmon ääni on ihan liian nuoren (tai liian vanhan) kuuloinen. Sellainen mielikuva, että nuoren kuuloiset 'heleät'/vinkuvat/emt äänet ovat vähän liian suosittuja.

Minä en enää edes osaa sanoa, kuulostaako joku liian nuorelta vai vanhalta, paitsi jos ääni ja pärstä poikkeaa liikaa toisistaan :D Ääni voi olla hyvin hämäävä (ja minä puhun nyt japanilaisista ääninäyttelijöistä, en ole vielä länsimaalaisessa animaatiossa keksinyt seurata ääninäyttelijöitä sen tarkemmin). Tuosta tulikin jotenkin mieleeni, kuinka katselin Gravitationia ensimmäistä kertaa (ja muutenkin pitkään aikaan ensimmäistä animesarjaa). Parikymppistä Yuki Eiriä ääninäytteli Inoue Kazuhiko. Jos en olisi käynyt kurkkaamassa seiyuun ikää, olisin luullut Kazuhikoa ehkä kolme-nelikymppikseksi xD Seiyuu on syntynyt 1954.

Tosin juuri keksin esimerkin, jolloin ääni ei oikein sovi hahmolle. Papa to KISS IN THE DARK -OVA-jaksoissa 15-vuotiasta Miraa ääninäyttelee Midorikawa Hikaru. Turhan jännä ja vanha ääni Miran tyyliselle teini-ikäiselle pojalle. Olisivat saaneet jonkun toisen pistää kehiin (tosin kyseessä on shota-insesti-yaoi-pläjäys, ihan kuka tahansa ei kai olisi mukaan mennyt xD)

Lainaus
Fullmetal Alchemistin Alin ääninäyttelijävalinta on maailman hirvein, se kuulostaa 5-vuotiaalta D: Ääni onkin kai sama kuin Alilla pikkulapsena. Jos ei katsojien korvien niin edes uskottavuuden takia olisi voinut ottaa jonkun toisen seiyuun.

Jaahas ^^ No se sitten selviää minulle siinä vaiheessa kun sarjaa pääsen vähän katselemaan.

Hmm. Tässä tämä tällä kertaa. Itseäni rupesi jo huvittamaan viestiä kirjoittaessani.

Uuvat

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Heinäkuu 11, 2006, 16:53:54 »
Itse vihaan (sanan lievimmäsä merkityksessä mutta kuitenkin) animea!! En vain voi käsittää sitä! En ymmärrä mikä siinä on niin erikoista ja poikkeavaa... varmaan sitten se "UuUuu, niin ihQ" piirustustyyli mikä ainakaan minuun ei yhtään kolahda. Lähes jokainen kaverini on hulluna animeen ja mangaan ja aina tuntuu että keskustelu menee ja jää siihen. Ärsyttävää. En ole lukenut mangaa mutta pari animejaksoa olen netistä katsellut. Oli niin pitkästyttävää ja kamalaa että pystyin olemmat katsomaan kyllä vain puoleen väliin :D Vaikka ne jaksotkin oli just jotain sellaisia joita kaverini palvovat.

Mutta kyllä muistan pienenä katselleeni Hopeanuolta, aika innoissanikin, mutta silloin se oli minulle vain yksi piirretty muiden joukossa. Pockemoniakin joskus silloin ihan ihan ihan ekalla tuotantokaudella katselin (koska Pikatchu vaan oli aika söpö). Vaikken tiedä onko kumpikaan näistä loppupeleissä sitä "oikeaa" animea. Anime ei vaan taida olla minun juttuni, ja tuntuu että animea katsovat vaan kaikki pervot (ja itse en ole xD). Ainakin kaikki animehullut tuttuni ovat enemmän ja vähemmän (enimmäkseen enemmän) perverssejä. *Don't get mad at me* :/

~muoks. MUUMIT!! Aivan eli Muumit on ainoa anime minkä voin hyväksyä :DD Nuuskamuikkunen rulez. :]

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #127 : Heinäkuu 16, 2006, 00:05:24 »
Sitähän ne animesarjat on edelleenkin, yksiä piirrettyjä muiden joukossa. Totta kai koko juttu voi ärsyttää etenkin nyt, kun japanilainen animaatio on kovin in juttu täällä päin.

Lainaus
Oli niin pitkästyttävää ja kamalaa että pystyin olemmat katsomaan kyllä vain puoleen väliin :D

Ehkäpä kyseinen sarja ei sitten ollut sinun makuusi. Toivottavasti et sen perusteella tuomitse kaikkea. Kyllä jostain loppujen lopuksi varmasti löytyisi jokin kiinnostavakin sarja :P

Lainaus
Anime ei vaan taida olla minun juttuni, ja tuntuu että animea katsovat vaan kaikki pervot (ja itse en ole xD). Ainakin kaikki animehullut tuttuni ovat enemmän ja vähemmän (enimmäkseen enemmän) perverssejä. *Don't get mad at me* :/

Elä tuttujenkaan perusteella yleistä liikaa. En tiedä tilastoista mitään, mutta varmasti on paljon sellaisiakin, jotka eivät ole näitä ns. perverssejä. Tosin mitä tarkoitat perversseillä? Sitä, että kaverisi katsovat sarjaa, jossa on esimerkiksi poikien välistä rakkautta?

Madvampire

• Ankeuttaja
« Vastaus #128 : Heinäkuu 16, 2006, 22:58:34 »
Minäkö en ole kirjoittanut tänne?! o-o kauhiaa! eli mine pidän animesta paljon, vaikken taistelu animesta niinkään välitä. Joillekkin tulee naurettua (kuten Sailormoon ja Dragon ball z sekä Tokyo meow meo) mutta suurin osa mitä minä olen nähnyt on todella kaunista

. Jos voisin, ostaisin taatusti paljon animea kotiini. Eniten pidän Shounen aista, Yaoitakin aion jossain vaiheessa katsella (okei okei olen katsonut vähän) ja muutenkin poika poika parituksista, sekä myös tyttö tytö parituksista joskus, pidän. Animea onkin monesti sanottu kapinaksi harhaluuloja vastaan..tai näin olen kuullut.

Rakastan Lovelessta todella,todella paljon. Siinä on ihana tarina, ihana musiikki, huolellinen piirto ja niin ihanat vräit. hahmot ovat kaikkein rakkaimpia. Ja se että kaikilla lapsilla (lue: neitsyillä) on kissankorvat ja häntä (voi olla koirankin..) on suloista. Muutenkin tunnelma on ihana ja soubin ja Ritskan äänet. Ja koko tilanne mistä anime lähtee, rakastan. Sekin oli suloista että lasten opettajalla 23 w oli vielä korvat. Minä pidän animesta jossa parikymppinen mies ja 12-13 vuotias poika suutelevat....rakastan sitä loppua <3

Pidän myös Gravitationista, Yukiiii! (matkii Suicshia, jonka nimeä ei osaa kirjoittaa) erityisen paljon. en ole vielä paljoa animea katsellut mutta tarkoituksena olisi nähdä enemmän.  D.n.angelkin on hyvä, mutta parempi mangana. Mangaa tulee luettua enemmän, yleensä kavereiden luona. Vaikka pidän myöskin koreassa tehdystä manthwasta (kirjoitetaankohan sekään noin -.-i)

Niin ja Muumi fani olen ollut lapsena (yllätys yllätys) ja tulen aina olemaan xD hyvä Nuuskamuikkunen!

Berry Icewand

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Elokuu 17, 2006, 18:09:48 »
Mitäkö mieltä olen animesta? Noh, kyllähän sitä katsoo, mutta enemmän tykkään mangasta.
Omia suosikkejani ovat Final Fantasy XII, Hopeanuolet ja Neon Genesis Evangelion.

Animesarjat ovat todella hyvin toteutettuja. Esimerkkinä vaikkapa Final Fantasy XII. Kohtaukset ovat todella hienosti toteutettuja. Esim. taistelukohtaukset. Kaikki valot ja varjot kohdallaan, hiukset heiluvat juuri oikeaan aikaan.
Noh, myönnän, hiukan epäaitojahan ne välillä on, kun tyypit lentelee kilometrien korkeuksissa toisen tyypin heittämänä. Mutta mitäpä siitä. :">

Rakastan Hopeanuoli 2 kohtausta, jossa Hopeanuoli lähtee äitinsä luota itkien. Itselleenkin itku tulee. <;

Ja Pokémon, Digimon ja Hamtaro tietenkin.<3

Eipä sen enempää tällä kertaa.

Berry kiittää.

Shagrat

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Elokuu 28, 2006, 20:54:42 »
Animea katson jonkin verran, viimeisin katsomani sarja on Ginga Densetsu Weed, josta voisikin kirjoittaa jotain kommenttiakin:

Eli kaikki 26 jaksoa olen jo nähnyt Weed:stä ja pidin kovasti tästä sarjasta! \o/

Tietysti ennen kuin olin nähnyt yhtään jaksoa epäilin hiukan, että onkohan tämä hyvä sarja, vai liekö turhanpäivänen jatko-osa Hopeanuolelle, mutta onneksi en pettynytkään sarjaan. Toki jos verrataan Hopeanuolta ja Ginga Densetsu Weediä, niin kyllä Hopeanuoli vie silti voiton sen nostalgisuudessa ja loistokkuudessa, muttei GDW silti huono ole. :) Sarja oli jossain määrin koskettavakin, sillä siinä oli paljon mahtavia kohtauksia, sekä tiettyjen hahmojen kuolemat oli toteutettu hienosti. On hienoa, että mukana on myös paljon vanhoja tuttuja Hopeanuolesta (Smith, Cross, Ben, John, Kurotora, HOPEANUOLI!!..), jotka ovat kyllä hiukan muuttuneet sitten Hopeanuolen tapahtumista, mutta hyvä näin.

GDW:n musiikit oli myöskin hyvät, etenkin alku- ja lopputunnarit. Itseasiassa koko sarjassa ei taida olla semmoista kappaletta, josta en pitäisi. :D

Mitä nyt tulee tuohon Weed DVD:n julkaisuun, niin itse en ole yhtään tyytyväinen siihen, että Future Film päätti julkaista sitten kaikki osat yksittäisinä DVD:nä (vol.1, vol.2 jne.). Jos minun mielipidettä kysytään, niin kaikki jaksot olisi pitänyt tunkea yhteen julkaisuun ja tehdä niistä juuri Hopeanuolen tapainen iso DVD-boksi. Tuntuu turhauttavalta ostella kaikki DVD:t yksitellen, elleivät tosiaan sitten julkaise noista sitä isoa DVD-boksia.

Muuten, lisää juttua voi lukea Weed:stä Hopeanuoli.com:n foorumilta
Myöskin Weed:stä on tehty jo jonkunlainen t-paitakin, jonka voi ostaa vaikka täältä.

Jeps, voisin sanoa, että Ginga Densetsu Weed on ehdottomasti katsomisen arvoinen sarja, mikäli on katsonut Hopeanuolen ja muutenkin jos pitää animesta.

Lainaus käyttäjältä: "Berry Icewand"
Animesarjat ovat todella hyvin toteutettuja. Esimerkkinä vaikkapa Final Fantasy XII.

XII? Tarkoitat varmaankin VII, nimittäin Final Fantasy XII on peli, mikä todennäköisesti ilmestyy vasta ensi vuonna, tosin onhan Final Fantasy VII pelikin, mutta siitä on tehty viime vuonna CG-leffa (joka vissiin luokitellaan animeksi, vaikka onkin tietokoneanimaatio) ja juuri nuo postaamasi kuvaukset kävi hyvin yhteen Final Fantasy VII: Advent Children leffan kanssa, joten varmaan tarkoitit sitä?

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Syyskuu 02, 2006, 15:22:23 »
Frederica laskee MUUMIT animeksi, mitä ne taitavat ollakin, eli niinpä lasken minäkin. Muita katsomiani ovat tietysti vuosia sitten POKEMONit ja HAMTARO. Tosin olin (ja olen edelleen) vähän liian vanha jaksaakseni enää innostua niistä.
 Katsoin kerran kokeeksi DRAGON BALL Z:aa, mutta se oli mielestäni aika tylsä. Nyt olen seurannut jonkin verran canal+ menevää SAMURAI CHAMPLOOta, jonka piirrostyylistä pidän. Se on modernia ja tyyliteltyä.
Harmittaa kuitenkin, että nuo tv-sarjat on puhuttu englanniksi. (Siis että japani olisi parempi.)
  Olen muuten hulluna STUDIO GHIBLIN animeihin! Ja älkää nyt fanaattiset animen ystävät tulko valittamaan, että ärsyttää kun ihmiset alkoivat kiinnostua animesta vasta kun siitä tuli muoti-ilmiö ja HENKIEN KÄTKEMÄ voitti oscarin, koska minä en tähän ryhmään kuulu. Ensimmäinen näkemäni MIYAZAKI elokuva on ARSIN LUPIN kuinkahan mones... kauan sitten.

Nyt kyselisin elokuvasta nimeltä KIKI´S DELIVERY SERVICE, sekä edelleen INU YASHA animesta. JOS TIEDÄTTE MISTÄ NÄITÄ SAA, NIIN KERTOKAA!!!! Arigatou. xD

Wyndra

• Ankeuttaja
« Vastaus #132 : Syyskuu 02, 2006, 15:45:01 »
Joo, manga ja anime menee kyllä.
En oo kauheesti lukenu, mut kaveri tykkää sikana mangasta ja animesta, ni se tän tartutti. Oon kattonu vaan: Dragon Ball z:ta, InuYashaa, Love Hinaa, Muumeja, Hamtaroo ja sitä yhtä minkä nimee en muista :D Mut se ei ollu Sailor Moon.
Netistä esim. Youtubesta niitä jaksoja löytää aika helposti jos osaa ettiä.
Sieltä se mun kaveri niitä kattelee.

DRAGON BALL Z ON PARAS!

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
Re: Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #133 : Syyskuu 02, 2006, 16:14:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Satsu-Yasha"
Nyt kyselisin elokuvasta nimeltä KIKI´S DELIVERY SERVICE, sekä edelleen INU YASHA animesta. JOS TIEDÄTTE MISTÄ NÄITÄ SAA, NIIN KERTOKAA!!!! Arigatou. xD

Mitäköhän haluat tietää? Inuyashasta en tiedä, mutta Kiki's Delivery Servicen olen nähnyt (ja jos en väärin muista, minulla on se myös jossakin).

Lopetin tuossa viikko, kaksi sitten sellaisen animen kuin Sukisyon. Tämä on varmaankin teinitytöille sopiva ihku-jee-homoja-anime. Periaatteessa juoni oli ihan vekkuli, mutta se kaikenlainen jahkaaminen ja söpöily oli ärsyttävää. Vaikka tosin täytyy myöntää, että repesin pahemman kerran kun Ran ja Yoru, hmm, olivat hieman intiimissä tunnelmissa.

Nyt katselun alaisena on Kyokaramarou (huh, meniköhän oikein... ei mennyt, Kyokaramaou, noin). Tarina kertoo siis pojasta nykyajan Japanissa, joka joutuu vessanpöntön kautta toiseen maailmaan jossa onkin kuningas, maou. Ja sitten tapahtuukin vaikka mitä ja maailman erikoisuutena ovat lentävät luurangot. Olen vasta pari jaksoa nähnyt kyseistä animea, mutta pitänee se tässä lopetella. Ja sitten on sellainen anime kuin M L (Mein Liebe), mutta se odottaa vasta koneella, en ole yhtään katsonut sitä joten en voi siitä puhua.

Ja muistakaahan tytöt ja pojat, että suositteluja otan vastaan vieläkin. :)
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #134 : Syyskuu 07, 2006, 22:53:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Starpiks"
Lopetin tuossa viikko, kaksi sitten sellaisen animen kuin Sukisyon. Tämä on varmaankin teinitytöille sopiva ihku-jee-homoja-anime. Periaatteessa juoni oli ihan vekkuli, mutta se kaikenlainen jahkaaminen ja söpöily oli ärsyttävää. Vaikka tosin täytyy myöntää, että repesin pahemman kerran kun Ran ja Yoru, hmm, olivat hieman intiimissä tunnelmissa.

Sukisyo oli yksi ensimmäisiä shounen ai -sarjoja, jota katsoin kun niin sanotusti löysin animen uudelleen reilu vuosi sitten. Toista kertaa en sitä ikinä katsonut, mutta mitä sarjasta ja fiiliksistäni muistan, se oli toisaalta ihan mukava, toisaalta kovin typerä. Huvittavia juttuja oli kivasti, mutta se jokapaikanhöylä-juttu vähän rupesi tympimään. Ja tuo Yorun ja Ranin yöllinen toiminta sai meikäläisenkin nauramaan (ja olin muutenkin naama punaisena). Päähenkilöiden ääninäyttelijät olivat kyllä mainioita.

Nyt katselun alaisena on Kyokaramarou (huh, meniköhän oikein... ei mennyt, Kyokaramaou, noin). Tarina kertoo siis pojasta nykyajan Japanissa, joka joutuu vessanpöntön kautta toiseen maailmaan jossa onkin kuningas, maou. Ja sitten tapahtuukin vaikka mitä ja maailman erikoisuutena ovat lentävät luurangot. Olen vasta pari jaksoa nähnyt kyseistä animea, mutta pitänee se tässä lopetella. Ja sitten on sellainen anime kuin M L (Mein Liebe), mutta se odottaa vasta koneella, en ole yhtään katsonut sitä joten en voi siitä puhua.

Kyou Kara Maou! (tai Kyo Kara Maoh! tai Kyô Kara Maô! tai miten sen nyt haluaakaan kirjoittaa :D) on luultavasti paras sarja mitä olen katsonut. Taisin siitä selostaa jossain viestissäni edellisellä sivulla, mutta kuitenkin. Oikeasti toivoisin, että sarja jatkuisi noiden 78 jakson lisäksi edelleen :P
Sarja on lähestulkoon slasharin unelma 8D Ja vaikka sitä kuvittelee, ettei siinä mitään juonta ole, niin on väärässä. Kyllä se siellä on :P

Meine Liebeä olen katsonut kolme jaksoa (Meine Liebe Wiederin, jatko-osan, tosin taas olen kokonaan nähnyt). Sarja on olevinaan kovin angstangst. Ei mikään huumorisarja. Mutta värimaailma on jotenkin piristävän murrettua (:D) ja musiikki aivan ihanaa.

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Syyskuu 08, 2006, 11:10:46 »
Pidän erityisen paljon elokuvasta "Prinsessa Mononoke." Se kyllä onkin ainut anime- elokuva, jonka olen nähnyt. Myös sarja "Kyborgi 009" on todella hyvä!! Harmi vain että se loppui.. Drazonballista en oikein osaa sanoa mitään. Olen joskus katsonut pari jaksoa ja ne ovat vaikuttaneet hyviltä. Ehkä pitäisi alkaa vakiokatsojaksi. Toisaalta katson jo nyt niin paljon ohjelmia joka päivä, että luultavasti en ehdi/ jaksa enää seurata uutta sarjaa. Mutta pointti on se, että Anime on todella hienoa. Onneksi semmoinen on keksitty!!

Poissa Zelen

• Uneton
  • Vuotislainen
« Vastaus #136 : Syyskuu 28, 2006, 23:15:52 »
Hmmmh, täytyy kyllä myöntää että vasta pari kuukautta sitten kartoin mangaa ja animea melko kovalla kädellä... kunnes sitten sisareni lainasi kirjastosta pari Inuyashaa ja olin toivottomasti koukussa.

En ole nähnyt kuin muutamia anime-elokuvia, joista mainittakoon Kissojen valtakunta, Liikkuva linna, Inuyasha the Movie "Affections Touching Across Time, Inuyasha the Movie 2 "The Castle Beyond the Looking Glass" ja Inuyasha the movie 3 "The Sword of an Honorable Ruler". Näistä kaikista kaikki paitsi jälkimmäisenä mainittu löytyvät DVD hyllystäni, kolmatta Inuyasha-leffaa en ole vielä onnistunut ostamaan mistään.

Mitä mieltä olette animesta?
Hmmm... En ole kovin tarkkaan animeja seurannut ja niiden muutamien seurailujen jälkeen minulla on varsin ristiriitainen kuva niistä. Pidän monista, mutta toisaalta myös inhoan ja kammoksun monia.

Kamikaze Kaitou Jeanne on hyvä esimerkki inhokeistani. Mangana se on piirretty mielestäni tyypillisen suloiseen ja siistiin shoujo-tyyliin, mutta voi hirvitys millaista jälkeä animaattorit ovat saaneet aikaan. Kaiken lisäksi sain traumoja siitä tunnarista "Piece of Love". Ranma ½ on myös animena aika pelottavaa katsottavaa, ainakaan minuun tuo tyyli ei iske (tosin ei iskenyt mangakaan joten miten voisi sarjan pohjalta tehnyt anime tuntua yhtään paremmalta?). Ehkä useimmat animetyylit eivät sovi minulle.

Full Metal Alchemistia en ole seurannut kuin yhden jakson verran, mutta systeri kehui hienoksi sarjaksi ja se myös näytti kauniisti tehdyltä. Toinen ihan mielenkiintoiselta näyttänyt anime oli Aishiteruze Baby, jota olen nähnyt myös vain tuon yhden jakson verran, ja pidin näkemästäni. DN.Angel vaikutti myös ihan hyvältä, vaikka siinä suodatetaan klisheitä toisensa perään.

Vihaatteko kenties animea?
En voi sanoa vihaavani kaikkea animea, mutta on paljon genrejä ja sarjoja, joita en suostu katsomaan. Jatkuva pervoilu, ylisöpöstelyt, wannabeihanatolennot, juonettomat yaoit (hentai yleensänkin) ja mielestäni huonosti toteutetut jäävät poikkeuksetta katsomatta. Olen nirso, mutta en animen vihaaja.  

Onko joku anime-sarja erityisen lähellä sydäntänne?
Inuyasha on ottanut melko hyvän paikan sydämessäni, huolimatta minuakin häiritsevästä toistosta ja reilusta ylipituudesta. Kun huomaan ärsyyntyväni ja nauravani jollekin kohdalle sarjaa, tajuan pitäväni siitä ja eläytyväni siihen todella. Manga ja anime muistuttavat piirtotyylillisesti melko paljon toisiaan, joten ainakaan se ei ole esteenä sarjan seuraamiselle. 60 jaksoa on tullut katsottua sekalaisessa järjestyksessä ja meno jatkuu.

Neon Genesis Evangelion:sta olen nähnyt ensimmäisen jakson Subbarilla ja pidin todella paljon. Sääli kun en koskaan muista/muistanut avata telkkaria huonon katseluajan takia.

Muumit olivat ehdoton ykkönen jo pienenä ja pidän niiden opetuksista yhä. Ihmettelinkin kerran miksi "Muumipeikko ja pyrstötähti" elokuvan lopputeksteissä on japanin kielistä tekstiä (ainakin tässä meidän versiossa on), mutta havahduin kun tajusin, että sekin luokitellaan animeksi.

Abbie

• Ankeuttaja
« Vastaus #137 : Syyskuu 29, 2006, 15:00:40 »
Pidän mangasta ja animesta paljon. En ole kovinkaan paljoa animea katsonut, mutta muutamia sarjoja ja elokuvia tullut katsottua. En ole koskaan mitenkään vihannut animea, en todellakaan. Pidän siitä miten kaunista piirrostyyli on ja sarjoissa on yleensä todella loistava huumori.

Olen katsonut sarjoista Fruits Basketia, Lovehinaa ja joskus myös Sailor Moonia. Pidän eniten FB:stä, siinä on kivaa huumoria ja tarina on kiva. Elokuvista olen nähnyt Miyazakin elokuvat Henkienkätkemää, Kissojen valtakunta ja Liikkuva linna. Kaikki noista on hyviä, mutta kissojen valtakunta on huonoin. Rakastuin täysin Liikkuvaan linnaan kun sen näin. Ainiin ja sitten olen nähnyt jotain elokuvia ja sarjan pätkiä joita en edes muista, aika tyhmää. No minäpä tästä nyt kuitenkin häivyn muualle sekoilemasta.

Muoksista vähäisen. Kun So Fetch mainitsi pokemonin ja digimonin, niin titetenkin olen niitäkin pienenä katsonut. Pokemon oli nähtävä ihan joka kerta ja digimonista en ole koskaan oikeastaan varsinaisesti pitänyt, mutta on sitäkin tultu aika paljon katsottua. Ja muumit, ihana sarja. :)

So Fetch

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Lokakuu 01, 2006, 00:23:44 »
(Krhm, Kissojen valtakunta ei ole Hayao Miyazakin leffa, vaikka Studio Ghiblin tuotantoa onkin. Tai no, konsepti on kyllä Miyazakin, mutta ohjauksesta vastaa Hiroyuki Morita. Ihan viihdyttävä elokuva näin nopeasti kuvailtuna.)

Viimeksi kirjoittaessani olin sanonut että Loveless on okei. Ei se ole okei, vaan ihana. Katsoin sarjan uudestaan vähän aikaa sitten ystäväni kanssa ja nyt se jotenkin vetosi ihan eri tavalla. Värit, musiikki, hahmot, oikeastaan kaikki miellytti minua aivan eri tavalla kuin viimeksi. Kaunista.

Kävin tänään henkeviä keskusteluja Pokemonista ja Digimonista kaverini kanssa, ja muistelimme kuinka suuria faneja olimme silloin joskus.

Olen viime viikkoina addiktoitunut Muumien musiikkiin. Muumit on muutenkin yksi hellyttävimmistä sarjoista ikinä. Muumimaailmaan taas ensi kesänäkin. \o/

Kaikki katsomaan Totoroa elokuviin!

Romulus

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Lokakuu 01, 2006, 11:52:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Abbie"
Rakastuin täysin Liikkuvaan linnaan kun sen näin.

Sama täällä. Näin oikeastaan ensin vain puolet siitä ja olin ihan myyty. Minun piti lainata se ystävältäni, mutta lopulta kävikin niin, että lainasin Henkien kätkemän ja ostin Liikkuvan linnan itselleni. Äitini on muuten varmaan jo ihan täynnä japanilaisia ja heidän elokuviaan^_^. Minä kun olen yrittänyt saada hänet katsomaan edes Linnan... Osittain siksi, että kun sen ostin, niin tämä katsoi hiukan nenän varttaan pitkin. ("Mieti nyt kaksi kertaa, haluatko ostaa piirretyn sinun iässäsi..." Piirretyn...?) Ja olin juuri edellisenä päivänä selittänyt hänelle pitkät pätkät, mitä eroa on Disneyn piirretyllä ja Ghiblin animella... Huomaa että joku on taas kuunnellut. Äiti taitaa joutua katsomaan tulevaisuudessakin, kun ostan animea, tykkäsi tai ei.

Joskus aikoinaan kun näin osan Henkien kätkemästä (näyttävästi minä katson kaikki parhaat elokuvat ensin osina...), en oikeastaan ihastunut siihen. En pitänyt edes hyvänä. Muutamaa kuukautta myöhemmin katsoin Liikkuvan linnan ja Henkien kätkemäkin nousi kunnia paikalle^_^ Katsoin sitten tuossa tunti sitten Kissojen valtakunnan ja hyvä elokuva se olikin. Oikein hyvä.

Prinsessa Mononoken haluan ehdottomasti nähdä, mutta se taitaakin olla jo aluillaan, kun Fitz on lupaillut sen minulle näyttää. Että näin^_^.

NightWalker

• Ankeuttaja
« Vastaus #140 : Lokakuu 01, 2006, 21:00:21 »
Jonkin verran tulee animea katsottua, etenkin kun kylällä pyörii porukka, jolle paikallinen nuoppari on varannut leffahuoneen illaksi viikossa :)
Sielläpähän katsomme erilaisia animeita, räpätämme tyhjänpäiväisyyksiä ja nauretaan vatsalihakset kipeiksi. Samurai Champloota (anteeksi oikeinkirjoitus, en tiedä siitä mitään), Cowboy Bebopia, NightWalkeria, VampireHunter Dtä ja muita sarjoja ja elokuvia olemme katsastaneet. Koulussa historiantunneilla katottu myös Prinsessa Mononoke :) Kiva hissanmaikka.

Netistä laillisesti hakemalla löytyy aika lailla, mm. Narutoa, D.N.Angelia, NightWakeria, Hellsingiä, Wolfs rainia jne. Välillä vain tahtoo kyrsästä jaksojen hitaat latausajat ja joidenkin jaksojen puuttuminen välistä.
Muumit on kova sarja, mutta uudet jaksot ovat aivan kamalia. Kielenkäyttö välillä aivan kamalaa. Uih, mihin katosivat ne vanhan hyvät muumit?

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Lokakuu 05, 2006, 10:07:27 »

Mitäköhän haluat tietää? Inuyashasta en tiedä, mutta Kiki's Delivery Servicen olen nähnyt (ja jos en väärin muista, minulla on se myös jossakin).

Anteeksi, että kesti näin kauan ottaa yhteyttä... Niin, olet siis nähnyt Kikin? Eikö se ole Studio Ghiblin eka pitkä elokuva? Mitä tykkäsit siitä ja kannattaako se katsoa? (vaikka varmaan ne kaikki on katsottavia:) Muistatko yhtään, mistä päin maailmaa sait filikan? Ikinä en ole nimittäin törmännyt tähän kaupoissa, olisi kätevää tietää. (Helpottaisi hiukan etsintäurakkaa.) Kiitos kun vastasit <3

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
« Vastaus #142 : Lokakuu 05, 2006, 12:16:42 »
Niin, olet siis nähnyt Kikin? Eikö se ole Studio Ghiblin eka pitkä elokuva? Mitä tykkäsit siitä ja kannattaako se katsoa? (vaikka varmaan ne kaikki on katsottavia:) Muistatko yhtään, mistä päin maailmaa sait filikan?

Olen nähnyt. :) Voi olla, ainakin on vanhempaa matskua. Tykkäsin siitä, se oli ihan mukava vaikka ei parhaimmistoa. Semmoinen harmiton lähinnä. Kannattaa se katsoa jos jostain saa, mutta en tiedä kannattaako sitä ihan varta vasten ostaa. Itse hankin sen netistä, koska ei ole hajuakaan mistä noita voisi ostaa (ihan peruskaupoista sitä EI löydy, mutta ehkä joku Fantasiapelit ja tietenkin ulkomaiset nettikaupat voi olla lähteitä). Mutta voihan se olla, että innostuvat tuomaan lisää Ghiblin elokuvia tänne, tuleehan Totorokin nyt elokuvateattereihin.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

Kesäperro

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Lokakuu 09, 2006, 15:41:38 »
Voih, en ole todellakaan mikään ekspertti mangasta ja animesta puhuttaessa. En todellakaan. Piirrustustyyliä osaan hieman, pari termiä sieltä täältä, en osaa mainita kovinkaan monta elokuvaa tai sarjaa nimeltä...
Mutta tadaa, yhtä sarjaa seuraan animena ja mangana, hyvä minä! Inuyashaa siis, siihen jää helposti koukkuun, ja se on suomeksi ilmestynyt mangana vain vuoden, joten pääsin helposti mukaan. Hihhih, erittäin hilpeää. Kuulemma se on toistenkin mielestä hyvä, vaikka ei paras olisikaan. En tavallisesti naura sarjakuvia lukiessa, mutta Inuyasha on sopivasti hauska, jännittävä jaaaaa väkivaltainen. Väkivallalle en tosin naura.

Animessa ja mangassa viehättää se, että siinä on tietyssä mielessä eri kliseet kuin länsimaisissa sarjakuvissa/tarinoissa. (en väitä, ettei samojakin olisi) Juonenkäänteet ovat muutenkin erejä kulttuurin takia.

Anteeksi kirjoituslaadultaan huono viesti, mutta mitä muuta voit odottaa, minähän tulin vasta koulusta! Aivoni ovat nyt kytkeytyneet mukavasti pois päältä. :D Ja eiku hyvät päivänjatkot, hyvät ihmiset! (ja tämä kaikki vain todistaakseni, että olen hieman outo)

teininoita

• Ankeuttaja
anime sarjat, joita olen katsonut
« Vastaus #144 : Lokakuu 17, 2006, 19:16:45 »
Minä olen animefani viimeistäkin hiuskarvaa myöten!

Ehdoton suosikkini on Sailor moon (Se on vaan niin ihana...varsinkin Mamoru+Usagi+Chibiusa....Tai kaikki on ihania...)
Olen katsonut noin 132 jaksoa ja vieläkin se alkumusiikki on niin ihana!
katsokaa esim. you tubesta( www.youtube.com ). Jaksoja on tehty 200

Toinen on Hopeanuoli.
Tämäkin on hyvä, katsoin joskus DVD:ltä ja äskettäin you tubesta!Hopeanuoli on niin ihana! Olen katsonut vähän Weediäkin, mutta se ei ollut niin hyvä.

Sitten kolmannella sijalla on tokyo mew mew.
Luen myös kyseistä mangaa ja siksi en ole vielä katsonut animea kokonaan. Kerta kaikkiaan hyvä vaan! You tubeen mars!

JA MUUMIT TOTTAKAI!
Se taisi olla kuusi vuotiaana listan ensimmäinen ja ainoa, mutta muumit rulettaa! On sekin anime!( ei löydy you tubesta)

Ja joskus Inyashaa ja Narutoa. Ihan OK.

teininoita

• Ankeuttaja
anime sarjat, joita olen katsonut
« Vastaus #145 : Lokakuu 17, 2006, 19:17:16 »
Minä olen animefani viimeistäkin hiuskarvaa myöten!

Ehdoton suosikkini on Sailor moon (Se on vaan niin ihana...varsinkin Mamoru+Usagi+Chibiusa....Tai kaikki on ihania...)
Olen katsonut noin 132 jaksoa ja vieläkin se alkumusiikki on niin ihana!
katsokaa esim. you tubesta. Jaksoja on tehty 200

Toinen on Hopeanuoli.
Tämäkin on hyvä, katsoin joskus DVD:ltä ja äskettäin you tubesta!Hopeanuoli on niin ihana! Olen katsonut vähän Weediäkin, mutta se ei ollut niin hyvä.

Sitten kolmannella sijalla on tokyo mew mew.
Luen myös kyseistä mangaa ja siksi en ole vielä katsonut animea kokonaan. Kerta kaikkiaan hyvä vaan! You tubeen mars!

JA MUUMIT TOTTAKAI!
Se taisi olla kuusi vuotiaana listan ensimmäinen ja ainoa, mutta muumit rulettaa! On sekin anime!( ei löydy you tubesta)

Ja joskus Inyashaa ja Narutoa. Ihan OK.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2010, 01:15:44 kirjoittanut Valeriana »

Wyndra

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Lokakuu 21, 2006, 22:14:06 »
Animea? Kuulenko sen sanan helisevän korvissani kauniisti? Kylläää!!
Mangaa ei tule niin paljon luettua joskus tosin sitäkin...
Mutta tässäpä muutamia animeja mitä seurailen...

Muumit: Mikä legenda! Ei vaan taida enää töllöstä tulla eikä sitä netistäkään saa oikein ladattua *Syvää närkästystä*
Hemuli on selvästi koko sarjan paras hahmo. Se on niin ihana niiden kasvitieteellisten asioidensa kanssa... :D
Nuuskamuikkunen on myös oikein mukava... Olen näiden mies hahmojen perään <3

Dragon Ball Z: Mitä olisi elämä ilman rakkaita DBZ hahmojamme?
Tätä animea tulee subilta katsottua aika usein *Piilomainontaa* Trunks rolestaa. Se on niin ihana sen potta kampauksensa kanssa x)
Sarjassa toistuu se sama kaava. Vihollinen - Vihollisen tappaminen, mutta silti. Hurmio sarja... Min Tyksin!

Hopeanuoli Ja Weedi: Tuttavallisemmin hopsu. Siis no en ole ihan kaikkia jaksoja katsonut mutta hyvältä vaikuttaa..
Weedi on huono jatko-osa! En tykkää piirrostyylistä yhtään... Ei ole läheskään yhtä hyvä kun hopsu <3
Ei ole mitään lempihahmoa tullut. Jotenkin vain sellainen sarja, että kaikki menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos x)
Ihan ok.

Gravitation: *Hyppii intona ympäri huonetta* Latasin kaikki jaksot ja katsoin putkeen! Aivan loistavaa..!! Mistä aloitan? Vaikka siitä, että se musiikki on aivan kertakaikkisen ihanaa... *Kuuntelee Sleepless beatya(Nittle Grasperia)*
Se on humoristinen anime, silti tulee itku joka kolmannessa välissä. Hyvä sarja, tai mikä tahansa tarina on sellainen joka itkettää ja naurattaa.
Hiro on paras koko sarjasta,se on niin uskollinen ystävä Shuichille... Se siinä ehkä parasta onkin ja se on ehkä ainoa "normaali". Tjaa... No ei koko sarjassa taida ketään normaalia ollakkaan. x)
Mr. K on myös aika uhana kun se kiillottelee niitä aseitaan joka välissä.
Yuki on omituinen... Välittää, ei välitä. Mutta kyllä se välittää *Ihkutus kohtaus* Sen menneisyys on aika raju... Ei siitä sen enempää, ettei mene spoilaukseksi.
Mitään ärsyttävää en löydä koko sarjasta... Tai mitään mitä pitäisi muuttaa se Tohmankin juttu sopii siihen vaikka se aluksi ärsyttikin...x)
Taisi mennä offiksi? ^^'
Muoks// Tuolla oli joku sanonut, että Gravitation on MUOTI-ILMIÖ!! Minä en ainakaan kuullut siitä keneltäkään, tai kukaan kavereistani, ei siihen ollut törmännyt. Youtubessa oli joku musiikki video ja siitä sitten kiinnostus alkoi. Minä kuule MUOTI-ILMIÖT NÄYTÄN!! xD

Muoks2// (Muuta osaakkaan kun muokata omia viestejään... ^^')
Siiis... Mistä ihmeen kummasta saa ladattua sitä Gravin musiikkia? Googlea on kaiveltu ja vaikka sun mitä. Mutta sieltäkin löytyi vaan 4 biisiä ja niitä on enemmän...?

No tätä minulle...

Vielä yksi juttu:
Minä en voi sietää kaikkea tätä tyttöanimea!! *Kiehuu*
Sailormoonia, Love Hinaa ja Tokio Mewmewiä, ne on niin ärsyttäviää!! En tiedä miksi. Mutta ei vaan ole mun juttu. Vaikka ihan tyttö olen... X_x

Tulipa pitkä sepustus. ^^'

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #147 : Marraskuu 23, 2006, 16:58:25 »
Shagrat ja Starpiks, kiitos kaunis teille! Sainkin jo hommattua Kikin ja mene nyt kasomaan videodivarista Inua... Anteeksi etten vastannut aikaisemmin, jostain syystä en pysty aina lähettämään tänne postia. Ohimennen, koska maameren tarinat tulee elokuviin? Siis se Ghiblin versio... Ja eikö teistäkin animet maksa ihan törkeän paljon, varmaan ei Japanissa maksa puoltakaan siitä mitä täällä saa pulittaa. Toisaalta, ihmekös tuo, kun siellä sitä on niin paljon. Mutta silti, AAAAGH! Kiva hankkia joku Fruits basketin koko sarja, kun 4 jaksoa maksaa jo omaisuuden. Voi voi voi voi..

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
« Vastaus #148 : Marraskuu 23, 2006, 20:08:38 »
http://www.vuotis.net/viewtopic.php?t=17821

Eru sanoo viimeisessä viestissä, että elokuva pitäisi tulla syksyn aikana, mutta koska mitään mainostusta ei ole alkanut, veikkailen myöhää ensi kevättä/kesää. En tiedä miten elokuva on menestynyt Japanissa ja se voi olla hieman liian erilainen Suomelle (Suomi on tottunut, että anime on söpö-jee-kawaii! ja Maameren tarinat eivät niitä huumoristisimpia tarinoita ole). Mielenkiintoinenhan tuo voisi olla katsoa, mutta kyllästyin niin pahuksenmoisesti Grave of the Firefliesiin, että en tiedä.

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #149 : Joulukuu 08, 2006, 17:31:02 »
Ooo... Tulikärpästen hauta oli ihana, vaikka kauheen surullinen! Tykkäsin nähdä vähän erilaista animea, ettei aina juuri sitä Starpiksia lainaten "söpö-jee-kawaii"ta. No ei, kyllähän animea löytyy kaikenlaista ja hyvä niin, makunsa kullakin. Toivon kuitenkin kovasti että Maameren vastaanotto on hyvä jotta se eksyy tännekin, siinä on muutes ihana musiikki. (Kävin youtubessa, sieltähän se traileri löytyy jos joku ei ole nähnyt ja kiinnostaa.) Ghiblin vakavampaan genreen menee mielestäni myös Mononoke Hime..?