Kirjoittaja Aihe: Anime-elokuvat ja -sarjat  (Luettu 35426 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Domie

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #100 : Marraskuu 17, 2005, 19:55:01 »
Ei pelkäksi listaamiseksi kiitos. Kertokaa vähän niistä sarjoista ja miksi pidätte niistä ja vaikkapa suosikkihamoistainne niissä jne.

Chirai

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Marraskuu 26, 2005, 20:24:40 »
Animea ei ole tullut niin paljoa katsottua. Ensinnäkin, se on aivan liian kallista "aitona" ostettuna (katselin jotain DVD-boxia, vaivaiset 112 € o.0), ja kone taas on juuri siinä kunnossa että sinne meneekin paljon. Ei sillä että manga olisi sen halvempaa. Mutta se ainakin on helpompi ottaa matkaan ja pidän siitä muutenkin enemmän.

Mutta, Furuban olen nähnyt kokonaisuudessa, sitten jotain Henkien kätkemää ja Liikkuvaa linnaa. Full Metal Panic on nähty kanssa, FMP Fumoffusta muutama osaa. Ja sitten monista sarjoista yksittäisiä jaksoja. Lähinnä juuri niin, että katson onko se ollenkaan semmoinen mistä voisin mangana pitää ja sitten laittaa se sille pitkälle ostoslistalleni. Ai niin, Excel Sagaa olen hiljalleen katsonut, nerokas anime.

Jos olisin rikas ja muuta, niin tilaisin heti kaikkea. Tai jos olisi parempi kone. Mutta miten vain.

Taiyo

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Marraskuu 27, 2005, 10:32:34 »
Anime on todellakin lähinnä sydäntäni. Kuten myös manga, joka ei liity tähän keskusteluun sitten mitenkään.

Mutta. Olen seurannut innokkaasti Neon Genesis Evangelionia (Eikös se muuten loppunut? o_O). Sailor moonia katsoin joskus, mutta ei oikein iskenyt. *Naur* Tykkään animesta todella paljon. Ja Japanista yleensäkin. (Ääh, taas menen aiheen vierestä.) Kaikkein eniten inhoan kaikista maailman animeista DragonBallia! *Läppäisee käden suunsa eteen pidätelläkseen oksennusta* Kaksi kaveriani ovat täysin hurahtaneita DB:iin ja en jaksa heidän vaahtoamistaan siitä. Mutta makunsa kullakin. En ole kyllä itse ostanut animea DVD:nä sillä kuten moni on aikaisemmin maininnutkin, se on kaillista "aitona" ostettuna ja yleensäkin. Minulla ei edes ole rahaa. Mutta anime-elokuvat. Suosittelen etenkin Henkien kätkemää. Rakastan sitä. Valitettavasti minulla ei ole sitäkään, mutta kaverillani on jolta sitten voin aina sen lainata. Wii. Myös Prinsessa Mononoke on katsottavan arvoinen ja tietysti sitten Totoro. (<3)

Sharida

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Marraskuu 27, 2005, 19:18:00 »
Minä en juurikaan animesta ole innostunut. Minä yleensä innostun sarjoista, en tietystä tyylisuunnasta. Saatan katsoa jotain tiettyä sarjaa siksi koska se on hyvä, en siksi että se on ah, animea! Muutamat kaverini harrastavat sitä että katsovat jotain sarjaa siksi että se on animea mutta eivät paljoa koko sarjasta perusta. Outoa.

Mutta itse asiaan. Minä en kovinkaan siis ole harrastanut animen tuijottamista. Kaikki Hellsingit katsoin (harmi kun niitä oli vain niin vähän) ja Love Hinat ovat työn alla. Niitä katselen lähinnä kaverini luona joskus. Olen katsonut kyseisiä kahdeksanteen jaksoon asti, vielähän niitä on paljon jäljellä (taisi olla 25:een asti+specialit). Muista animeista en ole juurikaan innostunut, mutta muutamia sarjoja olen kyllä vilkaissut, lähinnä niitä jotka pyörivät Subilla mutta kaikki tuntuvat menevän vain yli hilseen. Neon Genesis Evangelionista en tajunnut mitään, Dragon ball ei myöskään iskenyt ja turha edes mainita mitä Sailor moon sai minussa aikaan ^^ Pokémon taitaa olla ainut anime mitä katsoin silmät kiiluen mutta sitäkin joskus kolmannella (hmm, eli on siitä jotain 7 vuotta).

Puolittaiseksi animeksi luokitelluista sarjoista Muumit ovat ykkönen. Luonnollisesti. Enkä sitä ole koskaan edes tiedostanut, vasta muutamia vuosia sitten tajusin sen.

Anime elokuvia en ole myöskään nähnyt kovinkaan. Hopeanuolet päiväkodissa olivat ihan ykkösiä, en niistä kyllä muista paljoakaan. Tähän taitaa tyssätä anime tietoisuuteni. Mutta jos jokin kiinnostava sarja pomppaa tielle niin kyllä se tulee katsottua, oli se sitten minkä sorttista animea tahansa (paitsi hentai ei ehkä uppoa missään olosuhteissa ^^).

Poissa Iriomote

• Vuotislainen
« Vastaus #104 : Joulukuu 02, 2005, 22:27:19 »
Azumanga Daioh. Sydämellinen ja hauska anime, joka saa väkisinkin hyvälle tuulelle.

Hellsing on tyylikkäin. Tämä olisi juuri se sarja jonka näyttäisin ensimmäisenä kaverille joka ei katso animea. Ainoa anime joka on englanniksi parempi kuin nihongoksi. Alucardin ääninäyttelijä on ilmiömäinen ja brittienglanti sopii Englantiin sijoittuvaan sarjaan. Hellsingiä tulee tietääkseni uusi tuotantokausi tammikuussa...

En tajua miten joku jaksaa katsoa Ranmaa. Noin 40 jakson kohdalla alkoi maistua puulta, kun juoni ei edennyt ja samat vitsit oli käytetty moneen kertaan. Kaverin suosituksesta en katsonut seuraavia 120 jaksoa.

Tabris

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Joulukuu 13, 2005, 13:23:09 »
Ensimmäisen kerran näin animea vuonna 1998 (?) kun Pokemon tuli Suomeen sarjana niiden kymmenien oheistuotteiden kera. Pidin tyylistä todella paljon, vaikkakaan en silloin vielä tiennyt että sitä kutsuttiin animeksi...sen tiesin kyllä että se oli japanilainen animaatiosarja. Kiinostuin tyylistä, ja silloin aloin ensimmäisen kerran piirtää mangatyylillä. Siitä eteenpäin olen nähnyt paljon eri sorttista animea, ihan mechasta shounen-aihin. Olen nähnyt mm. seuraavia(muistamisjärjestyksessä):

Fake-poliisipari Randy ja Dee
Shounen-aita. Tämän nähtyäni kiinnostuin Fakesta, ja tällä hetkellä ovat mangasarjasta osat 6 ja 7 omistuksessa. Itse elokuva ei ollut kovinkaan hyvin piirretty, hahmoilla oli välillä suhteettoman suuret rintakehät ja pienet päät, välillä ne olivat ihan normaaleja. Kokonaisuudessaan ihan ok.

Henkien kätkemä
Tämän alalajia en tiedä, mutta menee luultavasti fantasiaan ja supernaturaliin päin. Lievästi sanottuna omituinen, mutta kuitenkin loppujen lopuksi järkeenkäyvä ja sydämellinen.

Neon Genesis Evangelion
Ehdoton suosikkini. Mechaa, fantasiaa ja supernaturalia, ainakin niitä. Kertoo itsestään epävarman 14-vuotiaan pojan, Shinji Ikarin tehtävästä jättiläisrobotti EVA-01:n puikoissa maailman pelastamiseksi kaaottisessa 2015-luvun Neo-Tokiossa, jota vainoavat kauhistuttavat, tuhoavat Enkelit.

(Anteeksi, en ehdi kirjoittaa tätä loppuun! Seuraavalla kerralla sitten!)

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Maaliskuu 12, 2006, 16:24:18 »
Itse olen aika uusi anime-fani. Viime hiihtolomalla hurahdin totaalisesti.

Ensimmäinen animeni taisi olla jopa Pokémon... Tykkäsin siitä aluksi aivan mielettömästi, koska itse örvelöt oli sööttejä... Mutta sitten koko sarja menetti hohtonsa ja siitä tuli pelkkää itsensä toistamista.
Digimon tuli toisena. Siinä oli aika sama juttu kuin Pokéjen kanssa, paitsi, että juonta oli jossain määrin enemmän.
Kissojen valtakunnan näin... joskus. En edes muista enää. Pidin siitä ehkä ainoastaan siksi, että siinä oli kissoja. Kissat on ihanii!
Ja nyt saavumme viime hiihtolomaan.

Ystäväni oli löytänyt aivan ihanan nettisivun, jolla saattoi katsella animea niin paljon kuin sielu sietää. Ja se anime, jota rupesin katsomaan oli Inuyasha. Mangana olin lukenut neljä ekaa pokkaria ja tiesin jo pitäväni kyseisestä tarinasta. Olen nyt katsonut melkein kaikki sieltä löytyvät jaksot. Koneeni ei suostunut lataamaan kahta niistä. Tämän lisäksi olen katsonut netistä kaikki neljä Inuyasha-elokuvaa.
Katsoin yhden jakson Ranmaa ja totesin, että tätä en kyllä katso. Detective Conanin kanssa oli aika sama juttu. Hahmot käyttäytyi tyhmästi ja piirrosjälki oli kamalaa... Sitäkään en kyllä aio katsoa enempää.
Viime viikolla löysin D.N.Angelin. Aivan ihana sarja, mutta liian lyhyt. Piirrosjäljestä tykkään vaikka muutamilla tyypeillä onkin järkyttävät mulkosilmät...

Periaatteet, joilla päätän mitä katson:
-piirrosjälki, se ei saa olla samanlaista kuin Conanissa, aivan järkyttävää...
-juoni, täysin juonetonta animea ei jaksa katsoa kovinkaan pitkään
-musiikki, Inuyashan ja D.N.Angelin alkumusiikki on juuri sitä itseään...
-henkilöt, söpöt pojat pakollisia (esim. Sesshoumaru ja Dark:DDDDD)

Ja nyt minun pitää taas löytää uusi anime, jota seurata. Ajattelin kokeilla tuota Hellsingiä, kun siitä kerran tykätään...

Poissa chiblu

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Maaliskuu 31, 2006, 18:27:36 »
Minä pidän animesta aivan hirveästi. Miyazakin elokuvat on tosi hienoja! Hurahdin animeen Unkarissa, jossa katsoin tasan 10 minuuttia yhtä Inuyasha-jaksoa. Siitä asti olen animea fanittanut ja täysillä. =)
Harmi vain, ettei telkussa ole melkein lainkaan tavallisilla kanavilla mitään "hyviä" animeja. Tietysti on se Pokemon, mutta minä olen ainakin kyllästynyt siihen. Ja äänityskään ei ole mitään maailman parasta. Pidän enemmän tekstityksestä. Meni vähän offtopicin puolelle ^^'.
Mutta siis... tiedättekö onko näillä "tavallisilla kanavilla" (siis nelonen, maikkari jne.) mitään animeita? Ei taida olla, ainakaan minusta.

So Fetch

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Maaliskuu 31, 2006, 22:15:55 »
Ensimmäinen animeni oli varmaan Sailor Moon, jota 90-luvun alkupuolella tiirasin ihan innoissani saksan kielisenä. Ah, siinä sarjassa on paljon nostalgiaa. 8D

Joop, enköhän minäkin kuulu niihin vanhoihin Pokémon-fanittajiin (oikeesti, olin varmaan yksi pahimmista xD). Hopeanuolet myös on katsottu iki-ihanilla suomi-dubeilla (tokihan myös leikkaamattomat olen nähnyt). Digimon ei koskaan oikein iskenyt minuun, eikä myöskään Dragon Ball Z.

Studio Ghiblin tuotanto on myös aivan ihanaa. <3 Joskus ihan pikku natiaisena Totoro oli lempileffani, ja niin se on oikeastaan vieläkin. Miyazakin lehvat on taidetta.

Suosikkisarjani on ehkääää.. No, enpäs tiedä. Ehkä Gravitation..? 8D (varmaan ainoa sarja, joka on mielestäni animena parempaa kuin mangana) Chrno Crusade on myös kiva, niin kuin DNAngelkin, Loveless on okei kanssa.. Eivät ehkä kaikista taidokkaimmin tehtyjä sarjoja, mutta ah niin <3. Ööö.. Njoo, ei nyt tule niitä muita suosikkien nimiä mieleen. O.o

Musiikit ovat ihania. <3

Muoks: Tänään näin Saiyuki DVD:itä (njoo, oli siellä muutakin, Inuyashaa ja Neon Genesis Evangelionia yms., Saiyuki kuitenkin ainoa joka kauheasti kiinnostaisi ja jota en olisi nähnyt kunnolla) mutta maksoi ~40 €, ja molen köyhä. ;_; Nyyhkyti.

Muoks2: Tajusin vähän aikaa sitten, että olen lapsena katsonut saksan kielisinä kauheasti animea. Tämä oivallus tuli, kun lueskelin jostain vanhojen sarjojen arvosteluita. Voi, ne olivat ihania (ainakin silloin).

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #109 : Huhtikuu 27, 2006, 12:26:46 »
Yleensä minulla on jotain ikuisuussarjoja vastaan. Nyt kuitenkin toivon, että Kyô Kara Maô! jatkuisi, 78 jaksoa olikin liian vähän. Siinä oli joku oma juttunsa, suorastaan rakastuin siihen. Katsoin ensimmäiset kaksi jaksoa vajaat pari kuukautta sitten ja jäin välittömästi koukkuun. Lähes joka päivä katsoin ainakin pari jaksoa, en voinut olla liian kauan erossa sarjasta.

Sattumalta sarjan löysin. Taisin tutkia, missä sarjoissa Inoue Kazuhiko on ääninäytellyt ja sitten vain päätin etsiä käsiini ensimmäisen jakson. Tosin ANN:n tiivistelmä sarjan ideasta ei ihan vedonnut meikäläiseen, nauroin vain :D

KKM:ää ei kai oikein voi pistää shônen aihin, mutta viittauksia on roimasti (ja meikä tykkää ^^).

Nyt tässä sitten odotellaan, että loputkin jaksot subattaisiin. Ymmärrän ehkä hieman enemmän sitten mistä puhuivat xD

Aloitin juuri uuden sarjan seuraamisen, Gakuen Heaven nimeltään (ja perustuu johonkin tietokonepeliin) Shônen aita se on. Saa nähdä miten sarja kehittyy, kaksi jaksoa vasta katsottuna.

Jonii

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Huhtikuu 27, 2006, 23:39:14 »
http://animewatcher.net/users/429/anime

Onhan tuota animea hiukan tullut katsottua, vaikka nykyään anime alkaakin tuntua kovasti tusinaviihteeltä. Silti en voi kieltää etteikö anime olisi paljon onnistunut muuttamaan elämääni positiiviseen suuntaan. Ilman Hikaru no Go -nimistä lautapelistä kertovaa animea tuskin olisin aloittanut gon pelaamisen, ja myös Mahoromatic iski juuri silloin kun pahimmissa  teiniangsteissa kaipasin jotain joka saisi minut taas uskomaan elämään. Muutenkin animen maalaamat tarinat muistuttavat kovasti romaaneista ja novelleista, eivät, tietyllä tavalla niin kovin tönköistä, hollywood-leffoista(Joilla toki on viihdearvonsa, tosin kovin erilainen kuin animella).

Sellaista. En jaksanut vielä lukea koko ketjua läpi enkä niistä muutamista viesteistä löytänyt mitään mihin vastata, joten tein tylsästi tällaisen itsestäni kertovan viestin. Koittakaa jaksaa

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #111 : Toukokuu 27, 2006, 16:55:43 »
Kyllä minä tykkään animesta ja katson aina kun käsille sattuu sellainen tilaisuus. En kuitenkaan ole mikään animen/mangan suurkuluttuja, vaan pikemminkin satunnainen ystävä, jos asian voi näin ilmaista. Esim. jos kirjastossa on jotain animea DVD:llä tai videolla tai mangapokkareita, lainaan tietysti heti. Aika vähän niihin kuitenkin ainakin täällä törmää, en voi kutsua itseäni miksikään asiantuntijaksi: päinvastoin. En itse osta mitään animea/mangaa, paitsi Henkien kätkemän ostin, mutta se olikin niin hyvä. Liikkuva linna ja Totoro on kanssa aivan ihanat.

Pidän animesta yksinkertaisesti siksi, koska se on erilaista kuin länsimaiset piirretyt (ja paljon parempaa!). Tapahtumat eivät mene aina saman kaavan mukaan ja pieniä, hauskoja yksityiskohtia on enemmän. Piirustustyyli on myös hieno, vaikka niitäkin animessa/mangassa toki löytyy hirveästi erilaisia. Tai itse asiassa se juuri onkin hienoa.

Mutta sitten ne itse sarjat. Kyllä, seurasin tietysti Pokémonia silloin kun se oli vielä uusi juttu ja minä muutaman vuoden nuorempi. Minusta tuli ihan fani, ostin niitä pelejäkin Gameboy colorille. Nykyään en enää katso tv:stä mitään animea, koska meillä näkyy kanavista vain 1-4, ja vain 3:lta ja 4:lta tulee animea - lapsille tarkoitettua, suomeksi dubattua (hyihyi!) ja hiton aikaisin aamulla. Japanin kieli on kyllä yksi tärkeä tekijä, miksi pidän animesta. Ja musiikit, niin kuin joku mainitsikin, on yleensä hyviä.

Viime/tällä viikolla katsoin Final Fantasy Unlimited:iä 2 DVD:llistä, kun ne oli ilmestyneet kirjastoon. Se oli ensimmäinen kunnon animesarja pitkään aikaan jota olen katsellut, ja täytyy sanoa, että kyllä se koukutti. Minä pidin. Paha vain arvostella, kun olen nähnyt niin vähän muuta animea. Lempihahmoikseni nousivat ilman muuta Kaze sekä Makenshi ja Lou Lupus. Ei muissakaan hahmoissa mitään valittamista ole, päinvastoin. Tarinakin on kiinnostava ja kaikenlaista outoa tapahtuu yhtenään. Taisteluja on aika paljon, mutta parempi sekin kuin jotain ällöromantiikkaa. Tilaisipa kirjasto sarjaa lisää, harmittaa kun se jäi kesken.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Frederica

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Toukokuu 30, 2006, 18:31:01 »
Ensimmäinen katsomani anime oli kuuluisa ja iki-ihana Muumit (joiden en kylläkään vielä silloin tiennyt olevan animea, niin pieni kun olin), sitten muistaakseni Pokémon, Digimon ynnä muunlaista animea, mitä teeveestä nyt sitten sattui tulemaan siihen aikaan - niin, ja tietenkin Hopeanuoli, jonka neljä (suomenkielistä) VHS:ää bongasin älyttömän halvalla Keskisen video-osastolta. Olinkin vielä silloin hyvinkin ihastunut Hopeanuoli-sarjaan, mutten niinkään sen karmivaan, suomenkieliseen, dubattuun versioon (minä kai sitten jotenkin boikotoin näitä Suomi-dubbauksia). :P Ääninäyttelijät kun eivät mielestäni osanneet eläytyä sitten ollenkaan. Mutta niin, aiheeseen -

niin, kyllä pidän animesta. Paljonkin. Katsoin joskus monet jaksot Inuyashaa sekä sen kaikki kolme elokuvaa (lisäksi myös pätkän neljännestä), muutamia jaksoja Mermaid Melody Pichi Pichi Pitchiä sekä vähän Fushigi Yugia, mutta melkein nuo kaikki lähtivät jonnekin Keski-Suomeen ex-ex-tietokoneeni mukana, joten en voi enää edes tarkistaa, mitä kaikkea minulla on ollut. :/ Jotenkin minusta tuntuu, että olen omistanut joskus enemmänkin animea, mutten vain muista niitä kaikkia.

Tahtoisin kovasti nähdä joskus Final Fantasy-animea, Angelic Layeriä, lisää Azumanga Daiohia ja Fushigi Yugia, mutten usko, että toiveeni toteutuvat aivan heti, sillä minun kotikaupungissani ei juuri myydä animea eikä minulla ole liialti rahaakaan semmoisen ostelemiseen - huonompi juttu siis. :P

Eleonoratar

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Kesäkuu 04, 2006, 16:28:21 »
Jei, minä pidän animesta todella paljon. Kaikista animeista en tietenkään pidä, esimerkiksi sellaiset avaruusalusjutut ei oikein jaksa kiinnostaa, mutta yleensä kuitenkin animeista pidän. En sitten tiedä mikä niissä kiehtoo, ehkä piirrustustyyli, juoni tai koko kokonaisuus. Jotenkin animet ovat mielestäni parempia kuin tavalliset piirretyt.
Kovin paljon animea en kyllä ole nähnyt. Katselen oikeastaan vain niitä, joita tulee telkkarista, saatan välillä kyllä jostain muualtakin välillä hankkia.

Animeita, joita olen katsonut:
Pokemonia, Digimonia ja Muumeja olen tietysti joskus pienenä katsonut.
Sailor Moonia katselin kun sitä tuli Subtv:ltä. Pidin siitä aika paljon ja minua harmitti kun siitä ei näytetty kaikkia jaksoja. Sailor Moonin ansiosta taisin alkaa kiinnostua enemmän animesta, sitä ennen en edes tainnut tietää mitä anime on.
Princess Mononoken isä löysi jostain kotimme kaapin perältä, kun kerroin että haluaisin katsella animea. Ihan ok se oli, en kuitenkaan hirveästi tykännyt juonesta tai aiheesta.
Dragonballia, Battle B Damania, Duel Mastersia, Kyborgia 009 ym. olen välillä vähän katsellut jos olen sattunut avaamaan telkkarin niiden tullessa. En oikein noista tykkää.
Kissojen valtakunnan vuokrasin eilen DVD:llä. Tykkäsin kyllä ihan, mutta mielestäni siellä Kissojen valtakunnassa olisi voinut tapahtua vähän enemmän. Ja elokuva oli kyllä aika lyhyt...
Porit auki, Ihmemies Lockea ja Yhdettätoista matkustajaa katsoin vähän aikaa silloin kun ne tulivat Yle Teemalta. En oikein tykännyt.
Yle Teemalta tuli myös Fake, ja siitä kyllä tykkäsin. Shounen-aita on kiva katsella...

Eli jotain kymmentä animea olen tainnut katsoa, ainakin vähän. Olisi kyllä kiva katsoa enemmänkin, ja katson animea aina kun siihen tulee tilaisuus.
Alkaisipa telkkarista tulla jokin hyvä animesarja jota voisi katsella... Minulla ei nimittäin ole tarpeeksi rahaa ostaa animeja (melkein kaikki menee mangaan), vuokraamaankin pääsen aika harvoin. Netistä kyllä vähän katselen, mutta kivempihan se olisi katsoa telkkarista...

Muoks: Nyt sitten olen katsonut myös muutaman jakson Gravitationia ja Lovelessia. Molemmat vaikutti kivoilta (shounen-aita <3), tuota Lovelessia voisi ehkä ostaa manganakin (Gravitationia ostankin jo). Lisäksi Ranmaa ja Conania katsoin molempia yhden jakson, samoin kuin Prince of Tennistä, ihan kivoja.
Ja tilasin Anime-lehden tässä muutama päivä sitten, niin kaupan päälle saan Liikkuva linna dvd:n.

Muoks2: Jotain pari viikkoa sitten ostin kaksi suomenkielistä Fruits Basket dvd:tä. Ja ne olivat kyllä hyviä, kauniisti piirrettyjä ja hauskoja (sopivasti joistain kohti vähän surullisiakin). Aion kyllä ostaa nuo kaikki suomeksi tulevat Fruits Basket dvd:t, kun ne aika halpojakin ovat. Suomennos on kyllä välillä vähän huono ja telkkarinruutu välkähtää välillä hetken ihan mustana, mutta eipä se nyt niin haittaa.
Ja Pet Shop of Horrorsia katsoin yhden jakson ja se vaikutti hyvältä kuten mangakin...
Voisin kyllä ehkä lopettaa tämän viestin muokkaamisen. Ja jokaisen katsomani animen listaamisen. Muuten tästä viestistä tulee kamalan pitkä.

Anselmus

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Kesäkuu 10, 2006, 01:00:20 »
Viime talvena ostin ekan manga pokkarini (Time Stranger Kyoko 3)
Ja tykkää Arina Tanemuran tyylistä tosi paljon. Kaikkein eniten minua surettaa kun en löydä pokkari sarjan ekaa osaa, kustantajalta se on loppu ja antikvariaatistakaan sitä ei löydy. Piti sitten tilata ja varta kirjastosta, kirja on Pornaisissa ja se on vielä lainassa ja se pitää ensi tilata tänne Porvooseen ja sitten maksaa 3 euron kuljetus kulut, ärsyttää! Asiasta toiseen, siis Animee.
Noh sitten kuulin uudelta kaverilta että Liikkuva linna on tosi ihana, olin jo harkinnut sen ostoa. Ja sitten ostin sen ja hullaanuin heti! Sitten aloin metsästää Henkien kätkemää, ja monen viikon etsinnän jälkeen löysin sen lasten osastolta viimeisestä ala hyllyltä kolme kappaletta jäljellä alkuperäisversio videota, tietty suomeksi tekstitettynä.
Henkien kätkemä oli tosi outo, mutta kaunis. Sitten tässä vähän aika sitten tuli Yle Teemalta neljä anime elokuvaa, mutta koska talossa on vain yksi digiboxi niin äidin valta kausi loppui vasta niin myöhään että näin jostain puolivälistä elokuvan; Yhdestoista matkustaja, joka oli ihan hyvä, vaikka noi avaruus jutut ei ole mua oikein koskaan kiinnostaneet. Kokonaan näin sen Shounen leffan Fake-poliisipari Randy ja Dee, aluksi vähän ällötti ajatus homo parituksesta, mutta se oli toteutettu niin hyvin että en voinut olla tykkäämättä. Tosi jännä ja hyvä leffa oli, varsinkin kun Deen ja Randyn suhde oli niin koominen xD
Kun aloin miettiä että kuinka kauan olen katsonut animea, niin aluksi ajattelin että kolmisen kuukautta, mutta sitten heräsin... Pokemon ja Digimonkin ovat animea!!! Eli olen katsonut animea 9-vuotiaasta asti, elikäs noin 7 vuotta, pitkä aika. Ja nyt kun neloselta tulee uusintoina vahoja suomeksi tekstiettyjä digimoneja, katson niitä ja sen jälkeen kun tulee tää uus sarja Kyborky 009 (jos kirjoitin oikein) niin katon sitä, vaikka en oikein pidä juonesta. Sitten klo: 16.00 vaihtuu kanava subille ja olen viimein oppinut katsomaan Dragonballia! katsoin pienenä, sitä saksan kanavalta ja en tykännyt yhtään, (Ok siinä on jotain palloja joita niiden pitää saada ja sitten ne tappelee...) silloin ajattelin noin. Mutta nyt olen päässyt nyt juoneen jotenkin mukaan, tässä on ilmeisesti kyseesä uusi sukupolvi, kun Gohan on kerran Gokun poika ja Goku elää jossain maailmassa jossa ei vanhene ollenkaan...
Noh, tulipa taas kirjoitettua. Anime rulez! Olen oppinut japaniakin muutaman sanan verran niitä katsoessa :)

Luftalarm

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Kesäkuu 14, 2006, 12:47:30 »
Taisin tutustua animen ihmeelliseen maailmaan samaan aikaan, kun hoksasin mangankin olemassa olon. Olinhan tietysti katsonut Pokemonia ja muita lasten animesarjoja aikaisemminkin, mutta silloin vasta tajusin että kyse on juuri animesta eikä mistä tahansa animaatiosta. Pitkään aikaan en sitten katsonutkaan muita animesarjoja kuin niitä, joita sattui televisiosta tulemaan. Seurasin siis melko tiiviisti Sailor Moonia, Taikasotureita/Magic Knight Rayerthia ja himpun myöhemmin NGE:ta. En erityisesti pitänyt yhdestäkään em. sarjasta, mutta hei - se oli animea! Tämän vuoden aikana olen katsonut aika paljon animea. Oikeastaan jos listaisin tähän kaikki näkemäni animesarjat, suurin osa siitä olisi vasta tämän vuoden saldoa. Syy tähän on lähinnä se, että sain vihdoin ja viimein oman tietokoneen( ja löysin tieni YouTubeen, josta olin ollut autuaan tietämätön ). Olenkin jo lataillut aika monta sarjaa kokonaisuudessaan ja tietysti mukana on erinäisiä jaksoja sieltä täältä.

Suosikikseni on noussut Yami no Matsuei eli Descendants of Darkness. Nättejä poikia, juoni( paljon plussaa tule vielä hyvästä juonesta ) ja viitteitä shounen-aihin - sillä sekoituksella saa minut koukkuun. Pidän myös Gravitationista ja jonkin verran Narutostakin, vaikka Narutossa olen menossa vasta jossain 20. jakson paikkeilla. Anime-elokuvista pidän mahdottomasti Totorosta ja muista Hayao Miyazakin töistä. Haluaisin kovasti myös nähdä Tulikärpästen haudan.

Kuten jo sanoin, kaipaan animesarjoilta/-elokuvilta hyvää juonta. Piirtojälkikin on aika tärkeätä minulle, sillä en kestä katsoa karua jälkeä kovinkaan kauaa. Ja jos animessa on shounen-aita, se on vain hyvä asia. Vähän mietityttää jo itseänikin, että kestänköhän enää ollenkaan sellaisia sarjoja, joissa päähahmoina on pelkkiä tyttöjä, kun olen katsonut niin monta poikarakkausanimea ja sarjoja, joissa on lähestulkoon vain poikahahmoja. Yritän kyllä parhaani mukaan sietää tyttöanimea, mutta jokin siinä vain yleensä tökkii. Azumanga Daioh on yllättävä kyllä ihan siedettävä, jopa nautittava.

Mezurashiko

• Ankeuttaja
« Vastaus #116 : Kesäkuu 14, 2006, 13:28:40 »
Kaikkihan ovat animeen tutustuneet jo ihan pieninä: Muumit, Alfred J. Kvak jne. Mutta seurasin Pokemoniakin ihan innoissani alkuaikoina, nykyään sitä vain jatketaan liikaa.

Ensimmäinen anime, jonka tiesin heti animeksi oli Subbarilla uusittu Magic Knight Rayearth. Olin koukussa. Siitä lähti eteenpäin ihastuminen animeen, enkä saa siitä kyllikseni. Janoan koko ajan uusia sarjoja katsottavaksi, tai leffoja. Olen nähnyt tähän mennessä 51:tä eri animea.

Miyazakin tuotannot ovat yksiä suosikkejani, mutta perustan sarjoihin enemmän, koska niitä löydän helpommin netistä katsottavaksi. Suursuosikkini (kun Muumeja ei lasketa) sarjoista ovat Magic Knight Rayearth, Trigun, Love Hina, Ranma 1/2, ja DragonBall Z. Kaikki ovat persoonallisia, hauskoja, erilaisia, ja jännittäviä, eritoten Trigun ja DragonBall Z. Mutta näistä suosikeistani suurkulutan DB Z:taa, melkeinpä liikaa :P.

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #117 : Kesäkuu 17, 2006, 10:43:12 »
Itse olen juuri hurahtanut pahasti animeen. Pidän siitä aivan järjettömästi, enkä nykyään enää edes voi kuvitella elämää ilman telkkarista tulevaa animea.:)
Tietenkin on myös niitä poikkeusanimesarjoja, joista en pidä. Esimerkiksi sellaiset kuin Hamtaro, Digimon, Pokemon yms eivät kuulu erityisemmin suosikkeihini. Myönnän kuitenkin fanittaneeni pienenä noita kahta jälkimmäistä (toiseksi viimeistä etenkin), mutta kiinnostus niihin on hajonnut ajat sitten lopullisesti. Enkä silloin pienenä edes tiennyt, että Digimonit ja Pokemonit luokiteltiin animeksi, pidin niitä silloin luultavasti vain piirrettyinä tjtn.

Suosikkianimesarjojani tällä hetkellä ovat mm. Sailor Moon ja Shaman king, eritoten tuo jälkimmäinen, joka poikamaisuudestaan huolimatta on ollut alusta asti suosikkini ja joka juuri minut tähän animemaailmaan johdattikin. Sailor Moonistakin pidän, mutta sitä en katsele edes vakituisesti enkä erityisemmin ole hurahtanut siihen, ainakaan samalla tavalla kuin Shaman kingiin. Hellsingkin on ihan ok, mutta sekään ei kuulu ykköslistalleni enkä sitäkään varsinaisesti ole katsellut.
Dragon ball on yksi sellainen, jonka haluaisin ehdottomasti nähdä. En tiedä siitä juuri mitään, mutta suurin osa ilmeisesti pitää siitä, joten...
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #118 : Kesäkuu 26, 2006, 12:18:12 »
ANime on osa elämääni jo^^;. Avaan televison katsoaakseni animea (yleensä DVD:ltä) enkä välitä juurikaan mistään muusta tv sarjoista kuin animesta. Animessa on vain se huonopuoli että ne kaikki (suurin osa) kertovat ihmisistä/ihmissuhteista. Satun itse pitämään enemmän eläintarinoista. Ginga Nagareboshi Gin ja sen sisar sarja ja Wolf's rain on ainoat tietämäni animet mitkä seuraavat muiden kuin ihmisten elämän menoa (wolf's rainissä tosin sudet ovat suurimman osan ajasta ihmisiä). Mutta silti, kyllä animea tykkää katsella, tosin, kaikki nämä animet mitkä tulee mtv3 lasten aamuissa ja neloselta (suomi dubattuina) ovat jotain niin kamalaa että oksettaa. Ahkä sarja olisivat ihan ok, jos niissä olisi alkuperäinen ääniraita taikka edes englanniksi väänetty ääniraita.

Animessa arvostan eniten piirustus tyyliä. Katson animet piirustustyylin mukaan. Jos tyyli ei mielytä minua jätän animen kastomatta. Mutta animet joiden kuvia olen nähnyt netissä ovat suurin osa hyvän näköisiä. Ainakin värityksen osalta. Ostankin animet sillä tavalla, että nähtyäni/kuultuani jonkin kiintoisan animen olemassa olossa käyn locknessheartissäa (tai jotain tollasta) katsomassa arvostelut ja jos se on saanut hyvät arvostelut kipaisen tilaamassa sen. Tilaan animet lähinnä netti kaupoista: Filmifriikki.fi ja videodivari.fi :stä ja käyn katsomassa huuto.net :stä olisiko kyseinen anime halvemmalla saatavissa. Kaupoista en juurikaan ole ostanut animea. Kaikki varmaan tietävät ettei tavallisista marketeista löydy oikein animea, ei ainakaan meiltä.

En ole nähnyt moniakaan animeita. Ensimmäinen anime, minkä olen nähnyt, lienee sitten muumit veikken tätä sarjaa mielläkkään animeksi... seuraava onkin sitten legendaarinen Ginga Nagareboshi Gin sarja minkä näin ollessani 3 vuotias tai hieman alle. Nuori ainakin olin... Anime faniksi tulin leikkaamattoman Ginin ilmestyttyä dvd:lle. Sain Boxin mukana lehden jossa oli Vampire hunter D dvd mainos. En siinä vaiheessa vielä teinnyt animen ja animaation (tai siis tavallisen länsimaisen piirretyn) eroa. Mutta Vampire Huntersin nätyäni nostin animet hieman omaan arvoonsa ja kiertelin anime keskustelu foorumeissa katsomassa millaisista animeista ihmiset pitivät. Vähitellen aloin ostelemaan animeita DVD hyllylleni. No, hyllälläni ei nyt hirveästi ole vielä animea, mutta eiköhän ajan saatossa valikoima laajene.

Näkemäni animet:

Muumit
Ginga Nagareboshi Gin (omistan leikkaamattoman version)
Magic Knight Rayearth
Tottoro
Pokemon
Digimon
Vampire Hunter D: Bloodlust (omistan DVD:n)
Hellsing
Henkien kätkemä (omistan DVD:n)
Wolf's rain (omistan pari DVD:tä)
Liikkuva linna (omistan DVD:n)
Dragon ball z (omistan 4-6 elokuvaa ja kaksi viimeistä saagaa DVD:llä)
Dragon ball
Dragon ball gt
Naruto
kissojen valtakunta
Ginga denetsu Weed
Love hina

Jos pitäisi valita huonoin näkemäni anime on se valitettavasti Ginga Denetsu Weed. Parhaimillaan anime on hienoa katsottavaa, mutta noin 3/4 osa sarjasta on kamalasti piiretty. Koirat ovat joko käveleiä neliöitä taikka sitten ne ovat neljä vuotiaan piirtämiä (suurin piirtein) jolloin rakenne on luonnoton. Koska minulle grafiikka on erittäin tärkeä asia, on Weedin katsominen välillä aika kamalaa.

Tällä hetkellä paras anime on (ehkä sen näkee avasta ja allekirjoituksesta) Dragon ball z. Onhan se aika yllättävää kun sarja perustuu liiaksi venyviin taisteluihin ja grafiikka ei ole loistokas (lopu päässä sarjaa grafiikka on minusta ihan hyvää), mutta sarja vain iskee täysillä minuun. Johtuisiko sitten hyvistä hahmoista ja maailman laajuudesta sekä huumorista.

Naruto on uusi tuttavuus minulle. Näin yhdestä lehdestä pari kuvaa sarjasta, ja grafiikan takia jälleen päätin katsoa pari jaksoa sarjaa. Vielä en ole kovin vakuuttunut animesta, mutten näe yhtään epätodennäköiseltä että joskus olisin tämänkin animen fani. Olivat kohtaukset sen verran mielenkiintoiset...
"Are we there yet?"
"No"

Elewyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Kesäkuu 29, 2006, 15:53:12 »
Miten voi olla mahdollista etten ole vastannut tänne vielä? No joka tapauksessa...

Pidän myös animesta, vaikka ei se ehkä kuitenkaan mene mangan ohitse. Ensimmäisiä animeja mitä olen nähnyt ovat varmaankin niitä perinteisiä Pokemon, Digimon, Hopeanuoli jne. Ja täytyy myös muistaa että muumitkin ovat animea, että se taitaakin olla ihka ensimmäinen näkemäni. Nykyään tulee katsottua DB/DBZ(sanokoot muut mitä tahtovat mutta minä tykkään), Fruits Baskettia, Neon genesis evangelionia ja lisäksi joitain satunnaisia sarjoja ja elokuvia. Elokuvista voisi ainakin mainita Myazakin työt, kuten henkien kätkemä ja liikkuva linna. Hopeanuolikin on aika hyvä (puhun nyt leikkaamattomasta ja EI-suomi dubatusta versiosta), jossain vaiheessa oli ihan listan kärjessä mutta nykyään ei jaksa niin innostaa. Vähän on tullut katseltua Inu Yashaakin, mutta jostain syystä se ei kuitenkaan niin kovasti iske, ei manganakaan. Ei sillä, ihan mukavaa piirrosjälkeä ja hyvä juoni mutta ei vain toiminut niin minun kohdallani. Narutoa en ole päässyt vieläkään katsomaan, kun ei suostu tuo tietokoneen DVD-soitin sitä soittamaan. Mutta olisi aikomus joskus päästä sitäkin katsomaan, nyt täytyy vain pitäytyä mangassa. Itseltä löytyy myös mm. Vampire Hunter D - ihan ok vamppyyri leffa, tosin itselläni on juuri epäonnekseni se versio jossa on vain enkkudubbi.

Mutta itseäni eniten miellyttävä anime on ehkäpä db/dbz, vaikka sen graafinen puoli ei ehkä ole parasta laatua. Monet väittävät myös ettei tämä kyseinen anime sisällä minkäänlaista juonta, on pelkkää tappelua ja huonoa piirrosjälkeä. Itse en näe asiaa niin. Juontakin on jos vain jaksaa seurata, ei se voi selvitä sillä että katsoo yhden jakson ja tuomitsee - lisäksi sarjassa on huumoria ja taistelukaan ei ole pahaksi minun makuuni. Ja minusta tässä animessa täytyisi myös muistaa että Dragon Ball on wanha. En vertailisi sitä mitenkään mihinkään Fruits Baskettiin tai muihin "kauniisiin" animeihin ainakaan piirrosjäljeltään, mutta itselleni se on loistava juuri sellaisena. Sarjan juoni ja tarina tempaisi ainakin minut mukaansa ja nyt siihen hurahtanut.

Tietysti on tullut nähtyä niitä TV:n sarjoja kuten Pokemon, Digimon, Hamtaro, Duel Masters, Kyborgi 009, Battle B Damon, ja mitä lie niitä onkaan, mutta tosin mikään noista ei kuulu suosikkeihini. Jotenkin usein tuntuu että Suomessa vieläkin ajatellaan että anime on vain pikkulapsille tehtyä piirrettyä, vaikka eihän se niin mene. Noista Kyborgi 009 joka alkoi vähän aikaa sitten on noista ehkä vähiten lapsille suunnattu, mutta en silti kovin pidä siitä. Joskus tulee katsottua jos ei ole muuta tekemistä mutta ei muuten pahemmin. Joskus ala-asteella Pokemon oli kyllä se "the best" mutta nykyään en sitä katso. Varsinkaan kun TV versiossa on kauheat suomidubit. Olisi mukavaa jos TV:hen tulisi laadukasta, japaninkielistä ja vanhemmillekkin tarkoitettua animea. Tosin Neon genesis evangelion on ehkä hiukan vanhemmille kuin tarhaikäisille, ja se onkin ihan tyydyttävää katseltavaa.

Fruits Basket on ehdottomasti myös uusi suosikki, grafiikka on kaunista ja ennen kaikkea animessa on hyvä tarina, ja myös huumoriakin löytyy jonkin verran. Sarjan hahmot ovat loistavia, persoonallisia ja heidän seikkailuaan on mukava katsoa.

Edit.
Lainaus käyttäjältä: "Yanni"
Minä olen nähnyt animea vain netissä kaverini koneella, ja nekin pätkät mitä näin olivat melko pervoja. Minulle on tullut animesta (ja mangasta) sellainen kuva, että ne ovat jotenkin pervoja juttuja tai jotain. Kun luin ranma ½:sta, päähenkilö oli usein alasti ja kaikkea muuta sellaista.

Melko yleinen harha. Monesti monelle jää animesta sellainen kuva että se on joko lapsien piirrettyä ja hentaita. Haluaisin nyt kuitenkin mainita että todellakaan kaikki anime ei ole täynnä jotain pervouksia ja alastomuutta, ei sinnepäinkään. Dragon Ballistakin aiheutunut kohu sai varmasti monet ihmiset karttamaan mangaa ajatellen sen olevan jotenkin "sopimatonta". Suosittelen lämpimästi tutustumaan esimerkiksi juuri Miyazakin töihin, kuten henkien kätkemä ja liikkuva linna - kummatkin olen kokenut ihan perhe elokuviksi ja kummatkin ovat olleet todella taidokkaasti tehtyjä. Suosittelen ainakin niitä jos vasta tutustuu animeen, monesti jos eka anime on juuri esim. Ranmaa tai muuta jossa saattaa olla alastomuutta sun muuta jää helposti siitä kuva että kaikki anime on sellaista, joka ei kuitenkaan pidä paikkaansa.

Yanni

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Kesäkuu 29, 2006, 17:38:09 »
Minä en tajua mikä animessa viehättää. En myöskään tajua mikä mangassa viehättää (se ei kylläkään kuulu tähän topiciin). Tarkoitan nyt siis kaikkia noita tunnettuja sarjoja kuten Inuyasha ja Ranma½ ja mitä niitä onkaan. En tarkoita Muumeja. ^^ Tuntuu, että animesta (ja mangasta) on tullut jonkinlainen villitys. Minä olen nähnyt animea vain netissä kaverini koneella, ja nekin pätkät mitä näin olivat melko pervoja. Minulle on tullut animesta (ja mangasta) sellainen kuva, että ne ovat jotenkin pervoja juttuja tai jotain. Kun luin ranma ½:sta, päähenkilö oli usein alasti ja kaikkea muuta sellaista. Ei kolahda minuun. En tiedä miksi. Ehkä juuri se pervouden takia.

Vekara Väkkärä

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Kesäkuu 29, 2006, 19:51:09 »
Minäkin tykkään tosi paljon animesta, mutta mangoista en ole jaksanut innostua.Lempi anime on Kyborgi 009,Hopeanuoli ja Weed!.Minullakin on myös joku vhs Ladystä, mutta en tykännyt siitä hirveästi.Heh heh aina, kun yritin katsoa sitä niin sisko oli heti laittamassa telvision kiinni.
Mutta tietääkö joku, että myydäänkö vielä jossain päin suomee Kyborgi
vhs tai dvd:tä? tai voiko youtubessa katsoa kyborgin ensimmäisiä jaksoja?
olkaa niin mukavia ja ihania ihmisiä ja auttakaa minua jooko?

Vekara Väkkärä

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Kesäkuu 29, 2006, 22:36:15 »
Minäkin pidän animesta tosi paljon.Mun lemppareitani on nykyään Hopeanuoli, Weed ja Kyborgi 009.Ennen en ollut kuullutkaan koko anime sanasta saati sitte mangasta hehe.
Tietääkö muuten kukaan, että onko suomesta saatavilla Kyborgi dvd:tä?
esm Cyborgi 009 battle alive 1-5.Tai voiko käydä youtubesta katsomassa
Kyborgin jaksoja?
   jos joku tietää tästä jotain niin vastatkaa jooko?
     tämä on tärkeää.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #123 : Heinäkuu 05, 2006, 21:08:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Tapsuttelija"
Ensimmäinen animesarja minkä katsoin tais olla Gravitation tai Yami no matsuei joskus ainakin 6 vuotta sitten.

Niin no alkoivathan nuo pyörimään Japanin televisiossa lokakuussa 2000 ^^

Nyt huomaa, kuinka aikaa ei enää riitäkään. On monta suosikkiseiyuuta ja haluaisi alkaa seuraamaan jokaista sarjaa, jossa suosikit ovat. Tällä hetkellä kiinnostaa Full Metal Alchemist (havaitsi juuri, että siinä on aika mahtavat musiikit), joka on 51-jaksoinen. Katsomattomia sarjoja kertyy vain.

Miksi emme puhuisi vaikka ääninäyttelijöistä? Kuka tai ketkä ovat suosikkisi? Miksi? Ynnä muuta, kertokaa pois.

Poissa Tiistai

• Vuotislainen
« Vastaus #124 : Heinäkuu 05, 2006, 22:16:42 »
Mä en jaksa puhua animesta, mut voin puhua vähän ääninäyttelijöistä!  Inhoan sitä, jos hahmon ääni on ihan liian nuoren (tai liian vanhan) kuuloinen. Sellainen mielikuva, että nuoren kuuloiset 'heleät'/vinkuvat/emt äänet ovat vähän liian suosittuja. Sopivalla hahmolla sen sijaan en väheksy vinkunaääntäkään, esimerkiksi Hamtarossa, jonka dubbauksista olen kuullut valituksia, ne sopivat just hyvin :D Puhun tosin nyt tietysti suomalaisista ääninäyttelijöistä, mutta en usko japanilaisten ainakaan vähemmän kimittävän. Muistaakseni ainakin alkutunnari oli japaniksi vielä pirteämpi.

Fullmetal Alchemistin Alin ääninäyttelijävalinta on maailman hirvein, se kuulostaa 5-vuotiaalta D: Ääni onkin kai sama kuin Alilla pikkulapsena. Jos ei katsojien korvien niin edes uskottavuuden takia olisi voinut ottaa jonkun toisen seiyuun.

En hirveästi kiinnitä huomiota ääninäyttelijöihin (enkä edes katso niin paljoa animea, että samoja olisi todennäköistä esiintyä), mutta Showtaro Morikubo on kyllä jäänyt mieleen, kun alunperin tutustuin miehen laulajanuraan (hänen laulamansa animetunnaribiisit ovat hirveitä, mutta sitten löytyy pari helmeä kuten Hedgehog Peter ja Moonlight) ja myöhemmin hänestä tietoa etsiessäni huomasin, että hän on Shikamarun ääni Narutossa. Katsoin ensimmäiset jaksot uudelleen todetakseni, että hyvä ääni myös puhuttuna. Sitä paitsi Shikamaru taisi olla lempihahmojani silloin, kun katsoin Narutoa. (Mikä päättyi kai siihen, että pikkuveljeni poisti minulla kesken olleen kauden koneeltaan tjtn...) Sitä paitsi Showtaro-nimi on loistava, vaikkakin aika yksinkertainen (miehen oikea sukunimi on ymmärtääkseni Shoutarou).

Tulipa taas sulkeita DD: