Kirjoittaja Aihe: Tonari no Totoro/Näkymätön ystävä  (Luettu 8707 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Maria Chang

• Ankeuttaja
Tonari no Totoro/Näkymätön ystävä
« Vastaus #25 : Lokakuu 16, 2006, 10:30:03 »
Kävin katsomassa tämän muutamisen viikkoa sitten, tai oikeastaan pari päivää sen jälkeen, kun se tuli ensi-iltaan. Originaalina tottakai!

Tonari no Totoro oli niin ihana elokuva. Piirtojälki oli aivan upeaa, ääninäyttelijät aivan mahtavia ja juoni niin suloinen. Elokuvassa oli muutama niin upea kohtaus, että pidätin vain hengitystä, esimerkiksi se sadekohtaus. Elokuvan tunnelma oli koko ajan niin välitön ja aito. Tarina oli niin ihanan höpsö ja kekseliäs. Jokaisen ihmisen pitäisi nähdä tämä elokuva ainakin kerran elämässään. En ymmärrä miten kukaan on voinut kehitellä mitään näin ihanaa...

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Tonari no Totoro/Näkymätön ystävä
« Vastaus #26 : Maaliskuu 18, 2007, 14:01:58 »
Ostin tämän elokuvan eilen, koska ajattelin, että se ei voi olla huono, koska se on Miyazakin elokuva. Tosiaan päätelmäni osoittautuivat oikeiksi ja elokuva oli kerrassaan koskettava, kaunis, hellyyttävä ja söpö. Ehkä eniten tuli elokuvan aika hoettua "Oi, awww, ihana, voi raasukas". Totorot ja kissabussi olivat kerrassaan jotain niin hellyyttävää!

En pitänyt suomen kielisistä dubbauksista, mutta onneksi dvd:ltä löytyy myös äänet japaniksi. Äänenlaatu ei ollut mikään paras ja naurut kävivät hermoilleni (tai niin yleensäkin kyllä).

Musiikki oli aika hupaisa, varsinkin se tunnari. "Totoro, totoro." Suomenkielisillä sivuilla vietin aika paljonkin aikaa tänään ja kuuntelin monta kertaa putkeen sitä kappaletta. ^^

Mielestäni tuo nimi on Naapurini Totoro, ihan japanista käännettynä, eikä Näkymätön ystävä. Englanniksi nimi on My neighbour Totoro.
Tämä nimi lukee minun dvd:ni kannessa ainakin. ^^
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2007, 14:05:13 kirjoittanut Huhutar »

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
totoro totooro
« Vastaus #27 : Maaliskuu 28, 2007, 07:57:03 »
 Tämä oli aivan hellyyttävä leffa ostin tämän läheisestä prismasta maanantaina,  koska olin ystävän luona yötä ja oli puhe katsoa tämä mutta minä nukahdin lattialle enkä nähnyt kuin eka 30...Joten pakko oli ostaaa itselleni enkä kadu

Tämä on yksi myazakin parhaimpia ´leffoja ja tämä sopii satavarmasti kaikille... Tai niille jotka jaksavat katsoa..

Pidin totoroista aivan yli paljon ja se kissa bussi oli kyllä omaperäisyyden huippu....Varmasti oli pehmoset penkit.....
dataa kotona ja koulussa

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Huhtikuu 09, 2007, 23:46:20 »
Viestini SPOILAA.

Voi, tämä elokuva on kyllä yksi ihanimmista ja rakkaimmista lapsuudessa nähdyistä elokuvista. Kyllä Totoro taisi olla meillä kasetillakin, mutta se kasetti katosi jo kauan aikaa sitten, ja sitä olen kauan harmitellut. Ilahduin ikihyviksi, kun viime viikolla satuin näkemään kyseisen elokuvan Anttilan Top Ten -osaston hyllyssä. Ostaahan se tietysti piti, ja tänä viikonloppuna olen katsonut sen jo ainakin kolmisen kertaa.

Totoro on siitä erikoinen elokuva, että vaikka siinä ei tapahdu oikeastaan mitään suurta ja mullistavaa (ellei nyt sitten Totoron [ja Kissabussin!] ilmestymisiä ja Mein katoamista pidetä sellaisina). Silti se on niin ihastuttava, ettei siitä saa kyllikseen. Maisemat ovat henkeäsalpaavan kauniita, kuten Miyazakin elokuvissa yleensä. Tarina on hellyyttävä ja elokuvaa katsellessa melkein toivoo, että olisi itsekin lapsi taas. Totoro tuntuu ajattomalta, sillä siitä pystyy nauttimaan vielä nytkin.

Olen nähnyt muitakin Miyazakin elokuvia, ja täytyy sanoa, että vaikka hänen luomansa maailmat ovat välillä hiukan utopistisia (kuten vaikka Henkien kätkemässä), ne ovat silti viihdyttäviä. Miyazakin elokuvat eivät ainakaan minun mielestäni tunnu sillä tavalla helpoilta ja valmiiksi pureskelluilta, kuin monet länsimaalaiset. Niissä asioita ei selitetä kymmeneen kertaan, että kaikki varmasti ymmärtäisivät, vaan ne antavat jotenkin tilaa mielikuvitukselle. Lisäksi Miyazakin elokuvissa on todella hienot musiikit! Pidän erityisesti Totoron musiikista, en osaa sanoa miksi. Suosittelen Totoroa lämpimästi kaikille, jotka pitävät Miyazakin elokuvista.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #29 : Huhtikuu 10, 2007, 00:09:54 »
Mielestäni tuo nimi on Naapurini Totoro, ihan japanista käännettynä, eikä Näkymätön ystävä. Englanniksi nimi on My neighbour Totoro.
Tämä nimi lukee minun dvd:ni kannessa ainakin. ^^

Tonari=naapuri, no=genetiivipartikkeli --> Tonari no Totoro = Naapurin Totoro.

Ja juu, minä liityn Totoron ihanuutta kailottavaan kuoroon. Siitä huolimatta, että sitä katsotaan meillä kutakuinkin kerran päivässä kun nelivuotias pikku-ukko on siihen ihastunut, ja minun on istuttava vieressä tulkkaamassa englanninkielisiä tekstejä suomenkielelle.

Meni muuten muutama katselukerta, ennen kuin tajusin, että alkutekstien aikana venyttelevät chibitotorot muodostavat katakanatekstin totorototorototoro =)
Constantem decorat honor

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
« Vastaus #30 : Huhtikuu 27, 2008, 09:27:44 »
En edes jaksa muistella, kuinka monesti tämän piirroselokuvan olen nähnyt. Näin sen ihan pikkuisena, ehkä joskus viisi vuotiaana ensi kerran, ja olen katsonut sen vielä useampaan otteeseen vanhemmallakin iällä. Minä olen toisinaan todella pihi rahoistani, mutta en voinut sille mitään, että ostin Totoron päälle kahdellakymmenellä eurolla heti, kun DVD julkaisu oli tullut. Minä olin valmis maksamaan tästä niinkin paljon, sillä se on todellakin sen arvoinen. Naapurini Totorolla on ollut minuun aina hyvin syvä vaikutus, sillä tarinan mukaan on ujutettu pieniä opetuksiakin, jotka olen vasta myöhemmin huomannut. Tarina on sinänsä myös hyvin koskettava ja todellisen tuntuinen, joten nostan ehdottomasti hattua  Miyazakille onnistuneesta kokoperheen elokuvasta.

Ihastuin niihin nokipalleroisiin aivan heti, vaikka en tosin muista oliko niillä jotain virallista nimeä ^^ Ne olivat sellaisia pieniä, söpöjä, leijailevia palleroita, joilla oli kivat silmät. Totoro itse on myös varsin ihana ilmestys ja loistava satuhahmo, hyvin onnistunut. Ne minitotorotkin olivat ihania *naur*
Musiikit ovat kyllä jotain niin hienoa ja loistavaa tässä elokuvassa. Ne sopivat tunnelmaan hyvin ja jäävät päähän soimaan. Musiikki ei ole millään tavoin rasittavaa, vaan sellaista mukavaa rallatusta, mistä tulee hyville mielin.

Voi kamala, nyt tulikin taas kamala himo päästä katsomaan Tonari no Totoro taas kerran :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2008, 21:08:55 kirjoittanut Leonor »
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #31 : Toukokuu 17, 2008, 21:43:56 »
En ole nähnyt paljon anime-elokuvia (siis nimenomaan elokuvia), ja kaikki näkemäni ovat olleet loistavia, mutta tämä on ehdottomasti kärjessä. Tai jos ei täysin kärjessä, niin kärkipäässä. Suloinen ja tunteikas elokuva, joka samalla naurattaa ja on myös syvällinen ja välillä jopa itkettävä (joidenkin kohdalla, ei minun).

Haluaisin oman pikkutotoron (sen valkoisen) kainaloon. ^///^ Tai itse käpertyä ison Totoron syliin. 8)

Aluksi näin Miyazakilta kai Henkien kätkemän ja harmitti pitkään, etten ollut nähnyt Totoroa, kaikki kehuivat sitä niin. Sitten vihdoin, vihdoin ostin sen Anttilasta kympillä - en saanut pettyä. En tosiaankaan. ^^ Sitten meninkin äkkiä vaihtamaan kännykkäkorun Totoroon. n____n

Niin ja sitten tuosta nimijutusta, että ensin Tototo julkaistiin Suomessa nimellä Näkymätön ystävä, käännettiin myöhemmin suoraan Naapurini Totoroksi. 8D
LOVE-NYAPPY! ♥

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Toukokuu 17, 2008, 21:58:57 »
Voi tämä on aivan ihana elokuva!

En tykkää mistään mangasta enkä animesta mutta kaikki nämä Hayo Miyzakin (vai miten se kirjotetaan?) elokuvat ovat aivan ihania! Tämä varsinkin -ja kissojen valtakunta- Totoro on aivan ihan ja ne sen pikku otus kaverit kans. Niin suloisia. Ja se kissa bussi AWW <3 :DD
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Poissa magico

• Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: JinxFrog184
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #33 : Toukokuu 18, 2008, 13:47:00 »
Totoro on söpö ja elokuva on ihana.Se on aika hauska ja ja lapset on hyvin piirretty.Elokuva on muutenkin hyvin tehty.

Draco dormiens nunquam titillandus

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Toukokuu 21, 2008, 15:46:48 »
Tonari no Totoro on juuri sellainen suloinen ja salaperäinen elokuva. Katsoin elokuvan ensimmäisen kerran vasta joskus viime vuoden puolella, enkä ollut kuullutkaan siitä koskaan aiemmin. :/ Mutta sen jälkeen alkoi hirveä fanitus ja piirtelin "totoroita" joka paikkaan. X,D

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Elokuu 16, 2008, 20:02:24 »
Totoro on iiiiiiiiiiiihana elokuva! Pidän erityisesti siitä, kun Totoro karjuu ^^
Mielestäni elokuvan "päähenkilöt" (Satsuki ja Mei) jollain lailla "ärsyttäviä"... Enemmän pidän niistä olioista, mitä elokuvassa esiintyy, esim. kissabussi ja mustapallerot :D

Tere vaan...

Poissa Matu

• Vuotislainen
  • Lemons, please.
« Vastaus #36 : Joulukuu 20, 2008, 17:46:00 »
Naapurini Totoro on Ihana elokuva <3

Lapsista on tehty todella luonnollisia, pikku Mei matkii siskoaan ja kaikkea :) Leffaa ei ole tehty mistään suuresta, maailmaa horjuttavasta asiasta, vaan se käsittelee vain yhtä perhettä. Animointi on tosi hyvää, eikä kenestäkään ole tehty mahdottoman suurisilmäistä tai tikkua tai yleensäkään sellaista millaiseksi animehahmot mielletään. Miyazakilta ei voi odottaakaan muuta kuin ensiluokkaista :D

Paras kohtaus on kyllä se, jossa Totoro odottaa bussia ja innostuu siitä kun sadepisarat ropisevat sateenvarjoon :DD
All work and no play make Jack a dull boy

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #37 : Toukokuu 31, 2009, 13:41:32 »
Tämä on ehkäpä paras elokuva Studio Ghibliltä! Tarina on loistava, lapsenomainen ja piristää synkimmänkin päivän. Totoro varsinkin on ihana. Henkilöt ovat uskottavia ja uskoisi näin hyvinkin voivan käydä jossain kaukana. Tunnelma tässä anime-elokuvassa on ihana, sen jaksaa katsoa monta kertaa peräkkäin. Kuten minä tein kun lainasin sen kirjastosta, sekosin totaalisesti ja latasin netistä sen lopputekstien laulun.. Muaha.

Musiikitkin ovat loistavia tässä elokuvassa, en osaa sanoa oikeastaan mitään negatiivistä tästä. Minä pidän ihanimpana kohtana sitä, kun Mei näkee pikku-Totorot ja löytää sitä kautta itse Totoron. Aww, katsoin sen kohdan monta kertaa.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #38 : Kesäkuu 01, 2009, 10:46:29 »
Tottorottotooro!
Minä näin tämän elokuvan ensimmäistä kertaa ehkä kolmen vuoden iässä, ja olen rakastanut sitä siitä lähtien. Pienenä isosiskon kanssa laulettiin sitä lauluakin mukana.

Juoni on ihana, ehkä hieman surullinenkin välillä, ja Totoro pikkuystävineen ovat niin suloisia. Olen ostanut itselleni Totoro-laukunkin tässä muutama vuosi sitten. Muistan kuinka pienenä rakastin sitä kissabussia! Kun se näyttää niin ihanan pehmeältä ja kaikkea.

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
« Vastaus #39 : Joulukuu 30, 2009, 16:42:38 »
Voooi, rakastuin heti Totoroon... Sain elokuvan joululahjaksi ja olen katsonut sen nyt kaksi kertaa. Porukat nauroivat, kun olin niin innoissani (niiden mukaan) "lasten piirretystä" vielä näinkin "vanhana", mutta mielestäni IKINÄ ei voi olla liian vanha katsomaan Miyazakin tekemiä animeja!

Paras kohta oli mielestäni se kun Mei lähtee seuraamaan niitä öpöttejä (okei, mitä ne nyt olikaan :D) ja sitten löytää Totoron. Ne Mein ilmeet ovat niin aidon oloisia ja se innostus! Se kohta saa aina nauramaan. Kuin myös se kohta missä Totoro lainaa tyttöjen sateenvarjoa ja puista ropisee isoja pisaroita Totoron pitelemään sateenvarjoon. Ne ilmeet! :D

En ole niin kauheasti animeen perehtynyt, useimpia sarjoja en jaksa edes katsoa, mutta Miyazakin anime-elokuvat uppoavat täysin. Hän on vain niin hyvä!

Kiinnostuin tästä leffasta, kun ylä-aste-aikainen uskonnonopettajani puhui "hassusta leffasta, jossa on kissabussi". Joku osasi kertoa leffalle nimenkin ja siitä asti olen halunnut nähdä, mikä oli tämä leffa josta uskonnonopettajakin innostui. :D

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #40 : Marraskuu 20, 2010, 16:59:12 »
ahh! enkö ole vastannut ;_; kamalata.

Omistan tämän.. nyt tulee kamaluuksia ja paljastuksia, piraattikopiona Peeäspeelläni, ja fanitan ihan kybällä animaatioita, joide tekijänä on... eheh. Studio Gibli.
    Porco Rossoa sensijaan en tajunnut.. o.o'

#KAWAII DESU! Totoro on jotenkin niin lapsenomainen, kun se siellä hypähtelee sen sateenvarjonkanssa pihalla jne.
 Elokuva on kaunis, mutta itseäni otti päähän isän "joo, tehkää mitä haluatte" asenne lastenkasvatukseen. Tartun pieniin asioihin, mutta tämä jäi ottamaan silmiin. Totoron löytämis kohtaus oli suloinen, kun kaksi yhtä älykästä olentoa tapaavat toisensa sattumalta.
Kissabussi oli aivan mahtava, aina kun bussi tulee vastaan en voi olla hymyilemättä - idea oli mahtava, ja toteutus karmivan suloinen.

Elokuvasta jää jännä fiilis, onkohan tommonen totoro olemassa..
 oh! ja makkurokurot oli suloisia kun ne siellä seinänsisällä köksivät.

Elokuvan musiikki oli kaunista ja kevyttä, toi hyvin esiin tarinan juonen. Musiikkia olen youtubesta joskus jotenkin ihmeellisesti löytynyt. Ihanimpia kohtauksia on kun nokipallerot lähtevät pois talosta, se musiikki on kaunista.
 Anteeksi huono telsti.
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #41 : Toukokuu 04, 2015, 15:13:40 »
Totoro on vaan niin... Suloinen.
Lainaus
Elokuvasta jää jännä fiilis, onkohan tommonen totoro olemassa..
Niinpä. Olis kyllä ihanaa, jos olis, herttainen tapaus, ja se musiikki <3
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina