Kirjoittaja Aihe: The Nightmare Before Christmas  (Luettu 5936 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

willy

• Ankeuttaja
The Nightmare Before Christmas
« Vastaus #25 : Maaliskuu 10, 2006, 21:43:28 »
The Nightmare Before Christmas, lempparielokuvani. Olen nähnyt tämän pienenä ja rakastan tätä. Musiikit ovat mahtavia, Danny Elfman tekee muutenkin aivan mahtavaa musiikkia elokuviin (lähinnä nyt Burtonin), ja lainasi myös ääntään Jackille lauluissa joka on mahtava. Tykkään ja rakastan niin paljon. Olen ladannut kaikki kappaleet koneelle, mutta jotkut ovat vähän huonolaatuisia ja osa loppuu kesken, joten ajattelin että ostan soundtrackin jostakin. On oikeastaan jo kauan sitten pitänyt ostaa. Elokuva oli ihanan värikäs, varsinkin joulukaupungin osalta, mutta toisella tavalla taas mukavan tumma ja synkkä. Tim Burton, on nero.

Kaikille, ketkä haluavat tämän ostaa; itse ostin joskus viime vuoden syksyllä Helsingin Foorumin Free Record Shopista, oli alennuksessa, n. 12-14 euroa. Ja pari päivää sitten olin Hämeenlinnan Anttilassa eli missäa asun, sieltäkin löytyy lastenhyllyltä niitä vaikka kuinka paljon. Tai ainakin silloin löytyi. Ja voihan netistäkin aina tilata jostakin, jos ei kaupoista löydy, mutta luulisin kyllä todellakin, että löytyy.

Elokuva on niin mahtava. Juoni on hyvä, toteukset, esim. Zero, kaikki. Kaikinpuolin, täydellinen. Ei siitä keksi mitään pahaa sanottavaa. Ehkä nyt menee kyllä liikaa pelkän kehumisen puolelle. Ärsyttää vain, että nykyään se on niin kaupallistettu, että joka kauppa (europehouse, blibbo, ynnämuut) pursuavat sitä tavaraa, t-paitoja, laukkuja, ynnä muita. No, myönnetään, omistan itse hupparin. Myös laukku minulla oli, mutta luovuin siitä jo kauan sitten, koska rikki meni, eivät nimittäin ole yhtään kestäviä ne. Enkä sitä huppariakaan enää mielelläni käytä, koska sekin on jo aivan hajoamispisteessä.. ei sinänsä, keräile ihan kuinka paljon tavaraa miten haluat, sellaiset vain ärsyttävät, ketkä eivät ole nähneet koko elokuvaa ja ihkuttavat silti, 'oioioi jack on niiiin ihana' ym. Oikeasti, sellaiset ottaa päähän.

Em-Em

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Joulukuu 01, 2006, 20:02:52 »
Tuli ostettua Tim Burton huumassa alennus laarista. Yllätyin melkoisesti, kun huomasin sen olevan Disneyn elokuva. Allekirjoittanut kun sattuu olemaan Disney elokuvien vastustaja ja vihaaja. Mutta tämä ei ollutkaan sellainen ylipirteä ällövärikäs rahastusanimaatio, vaan oikeasti hellyttävä. Synkkä ulkokuori, mutta lopulta suloinen. Ironista, kuinka kirkkaan värikkääseen kaupunkiin eksyvä synkkä hahmo vain pahentaa asioita. Jack on todella mielenkiintoinen hahmo, välillä paha ja välillä niin herttainen. Kaikessa kliseisyydessään juoni saa joulumielen syöpymään katsonan mieleen. Ja laulut. Juuri niitä vihaan Disneyn elokuvissa, mutta nämä ovat hyviä. Ääninäyttely on upeaa. Varsinkin Jackin hautuumaalaulun voi kuunnella uudestaan ja uudestaan. "Oh, somewhere deep inside of  these bones, an emptiness begun to grow..."

Uuvat

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Joulukuu 09, 2006, 19:50:48 »
Ihana elokuva kyllä :) Jonkun aikaa jo halunnut nähdä (sain sellaisen käsityksen että about muutama vuosi takaperin olisi TV:stä tullut?) ja pari kuukautta sitten löysin kuin löysinkin jostain alekopasta. Ja täytyy tässä nyt joulun alla katsoa taas ;)
Mutta kääk nyt täytyisi muistaa jotain mainittavaa... tulee kyllä vaan positiivista mieleen, ainoa asia josta en pitänyt leffassa oli varmaankin  Oogie-Boogie mään koska kummitusmies oli hyvin ällöttävä (en pidä ötököistä).
Laulut olivat ihania. Tai no en nyt parista tiedä mutta ainakin This Is Halloween, What's This? ja Oogie-Boogie-tai-mikä-nyt-olikaan ovat jääneet mieleen.
Joulupukki oli myös erittäin koominen xD

Apua en keksi muuta. Ihanan Burtonmainen elokuva.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: The Nightmare Before Christmas
« Vastaus #28 : Tammikuu 20, 2007, 11:36:24 »
Tutkin DVD:n extroja ja huomasin siellä pari Tim Burtonin varhaista lehvaa. Vincentiin ihastuin heti! Se on lyhyt animaatio pikkupojasta, jolla on "hieman" omituinen mielikuvitusmaailma. Onko kukaan muu huomannut kyseistä pätkää?
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Kesäkuu 19, 2007, 23:22:46 »
The Nightmare Before Christmas. Ihana.

Minua on ärsyttänyt, kun kaikki ihkuttavat Tim Burtonin elokuvia ja olen itse välttänyt menemästä moiseen massaan, mutta... pakko myöntää, Tim Burton kyllä tekee hyviä elokuvia!

En oikeastaan pitänyt juonta kovin vaikuttavana, mutta Danny Elfmanin tekemät laulut (ja herran oma lauluääni) saivat heti painautumaan ruudun ääreen. Minulle tuli mieleen siitä Jack' lament'ista jotenkin The Phantom of the Opera (joka on yksi lempielokuvistani). Ja se visualisointi! Juuri se kohta, kun Jack seisoo sillä kiertyvällä kallionkiellekkeellä kuun loistaessa takana (ja Zero-hauvan ihmetellessä kauempana), tulee aina ensimmäisenä mieleen, kun sanotaan "Nightmare Before Christmas".

Ja mikäpä olisi suloisempi loppu, kuin
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Tunnelma jotenkin synkkä, mutta silti iloinen. Ja mustaa huumoria. Hieno elokuva!

Bruise Pristine

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Kesäkuu 21, 2007, 13:58:49 »
Ihana elokuva. Loistava musiikki. Hienot hahmot. Kaunis toteutus. Timburtonmainen mahtava vahanukkeanimaatio. Yksi lempielokuvistani ja Tim Burton on yksi suosikkiohjaajistani! Näin elokuvan ensimmäisen kerran viisivuotiaana ja tykkäsin siitä silloinkin. Joulupukin kaappaus oli hauska. Omistan myös TNBC:n DVD:nä.

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #31 : Kesäkuu 21, 2007, 17:40:09 »
Itse en ole nähnyt, mutta Kingdom heartsista tuttu. Toivon kovasti että se tulisi joskus telkkarista. Lenpihahmosta sen verran, että tuo Zero vaikutti oikein mukavalta aavekoiralta :)
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #32 : Tammikuu 23, 2008, 12:07:57 »
Aivan mahtava elokuva, ehdottomasti, kuten Tim Burtonin elokuvat tuppaavat yleensäkin olemaan.
Näin ensimmäisen kerran joskus ajat sitten, mutta ostin tässä pari vuotta takaperin, kun kiinnostuin nähtyäni muita Burtonin elokuvia, mm. Corpse Briden.
Burton kuuluu ehdottomasti maailman parhaisiin ohjaajiin, todellinen nero. The Nightmare Before Christmas on mielestäni paras hänen aikaansaannoksistaan. Se on vain niin mahtavasti toteutettu, ettei voi kuin ihailla.
Hahmot ovat todella kiehtovasti luotuja, mielenkiintoisia. Eivät todellakaan mitään perinteisiä, kuten ei ole koko elokuva ylipäätäänkään...
Musiikki on jotain aivan järkyttävän upeaa ja mahtavaa.
Aivan häikäisevän loistava teos, en voi muuta sanoa. Vähän ihkuttamiseksi tämä meni, mutta...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #33 : Tammikuu 23, 2008, 21:34:53 »
Mä näin NBC:n vihdoin ja viimein nyt männeenä jouluna. Sehän nauttii aikamoista mainetta ja ihkutusta, joten olin aika innoissani. Lisäksi Päätön ratsumies on mun mielestä tosi hyvä elokuva, joten ohjaajapuolikin vaikutti aika lupaavalta (tosin Saksikäsi-Edward oli kyllä vaan keskinkertainen, joten toisaalta...).

Eli pettymys oli sitten aika suuri kun itse elokuva alkoi. Animaatio oli kyllä hienosti toteutettu ja silleen, mutta. Hahmot oli pliisuja ja särmättömiä, eikä niiden kohtalo kiinnostanut tippaakaan. Musiikki ei ollut musta mitenkään erityisen hienoa (parhaimmillaan vain keskinkertaista) ja lauluja oli ihan liikaa. Juonikaan ei vaikuttanut jännittävältä. Mä kestin katsoa elokuvaa vain jotain parikymmentä minuuttia ja sitten meni hermot. En sitten tiedä, olisiko leffa parantunut loppua kohden, mutta alku oli niin luotaantyöntävä, ettei tehnyt mieli ottaa selvää.

Mua ihan oikeasti harmittaa tämä aika vietävästi. Mä odotin mukavan anarkista joululeffaa ja sainkin nähtäväkseni imelletyn söpöilyn :(
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #34 : Tammikuu 24, 2008, 00:38:49 »
Palvon Tim Burtonia maasta taivaaseen, ja rakastan hänen elokuviaan. The Nightmare Before Christmas kuuluu ehdottomasti suosikkeihini, ja Stop Motion tekniikka on kiehtova.

Elokuvan näin ensi kertaa jouluna, olisiko ollut ehkä vuonna '99. Silloin lähinnä en edes tajunnut kunnolla siitä mitään, ja toisen kerran sitten katsoin sen uudestaan noin neljä vuotta sitten. Tietenkin se oli sitten pakko hankkia omaksi, ja nyt olen perinteenä katsonut sen aina 23. Joulukuuta ennen nukkumaan menoa odottaen seuraavaa päivää innolla (Jouluaatto! :>).

Musiikista pidän the Nightmare Before Christmasissa paljon. Danny Elfman on mahtava säveltäjä, ja kukaan muu ei sopisi paremmin laulamaan Jackin osuuksia. Soundtrackin omistan myös (sellaisen kahden levyn version, siinä toisella levyllä on eri artistien laulamina niitä biisejä), ja sitä tulee kuunneltua usein. Oogie Boogie's Song, Poor Jack, sekä What's This? ovat lempikappaleeni elokuvasta.

The Nightmare Before Christmas saa varmasti osaksi myös mielenkiintoa tuon Stop Motion tekniikan takia. Itseäni ainakin kiehtoo se, ja ensimmäisellä katselukerralla luulin elokuvan olevan tietokoneella tehty, kunnes sain kuulla, että se on toteutettu Stop Motionilla. Yllätyin myös positiivisesti kun muutama vuosi sitten Tim Burtonilta tuli Corpse Bride, joka oli taas tehty samaisella tekniikalla.

Tutkin DVD:n extroja ja huomasin siellä pari Tim Burtonin varhaista lehvaa. Vincentiin ihastuin heti! Se on lyhyt animaatio pikkupojasta, jolla on "hieman" omituinen mielikuvitusmaailma. Onko kukaan muu huomannut kyseistä pätkää?

Vincentistä pidän myös paljon. Se oli Tim Burtonin ensimmäinen Stop Motion tekniikalla tehty (lyhyt)elokuva, korjatkaa, jos olen nyt ihan väärässä. Frankenweenie oli myös ihana, mustavalkoinen elokuva on jo itsessään kiehtova.

Suosittelen lämpimästi the Nightmare Before Christmasia kaikenikäisille! (Ja pahoittelen tuota Stop Motion jauhamista, mutta olen vain niin kiinnostunut siitä. :D)
"There's no need to call me sir, Professor"

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #35 : Joulukuu 24, 2008, 17:04:57 »
Voi, tämä on ihana! Ensinnäkin. Pidän elokuvan ulkoasusta. Koska olen visuaalinen ihminen, odotan elokuvilta tiettyä kauneutta, omanlaisuutta tai jotakin muuta visuaalisesti jännittävää. TNBC tarjosi minun näköelimilleni juuri oikeanlaista, omalla tyylillään nättiä, eloisaa kuvaa. Toiseksi, tämän elokuvan äänimaailma on mielenkiintoinen. Danny Elfman on nerokas säveltäjä. Eläväisessä kuvajaisessa on runsaasti uljaita kipaleita, mielikappaleekseni laskisin tämän laulun Kidnap Mr. Sandy Claws. TNBC vilisee hurmaavia hahmoja, varsinkin ne kolme kakaraa, joiden nimeä en tietenkään muista, ovat veikeitä vempuloita. Puhun tietysti vihtahousuksi, luurangoksi ja noidaksi pukeutuneista vekaroista jotka tekivät mukavia asioita eräälle punanuttuiselle henkilölle.

Sitten on tietysti vielä itse tarina. Koko homma on kirjoitettu juonikkaan koukuttavasti. Tarina on oikeastaan palikkamaisen yksinkertainen (vai onko?) mutta juuri siinä se koukuttavuus piileekin, näin ainakin uskon. Olen muuten luullut että koko höskä on tehty tietokoneella. Vai että se onkin stoppiliikkeellä. No sehän nostaa elokuvan uljaustasoa entisestään. Mukava ja katselunkestävä elokuva kaikenkaikkiaan, edellä jo mainituista syistä. Erityismaininta viehättävyydestä menee musiikille ja ulkoasulle, jotka molemmat ovat perin herkullista nautittavaa.

~Moondancer (kristallinen kahvikuppi)

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #36 : Helmikuu 06, 2009, 14:48:56 »
Aivan ihana elokuva! Heti kun näin sen ensimäistä kertaa olin ihan WOW! tunnelmissa. Koko elokuvahan on  perjaatteessa tehty nukeilla ja yhteen sekuntiin taisi mahtua jtn 24 kuvaa (en oo ihan varma älkää vihatko jos oon väärässä XD) Todella symppis tarina ja symppis hahmot. Se on meidän  perheen jouluelokuva mikä me katsotaan ihan joka ikinen joulu. Kuuntelemme myös soundtrack:ia aina joulun alla. Aivan mahtavalla tavalla tehty ja upeasti toteutettu elokuva minkä voi vain katsoa uudestaan ja uudestaan ja se ei ikinä menetä hohtoaan! Pidän monistakin Burtonin elokuvista mutta tämä on yksi lemppareistani!

-metsän menninkäinen-
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #37 : Helmikuu 14, 2011, 23:54:39 »
No mutta eihän Tim Burtonista voi olla pitämättä! Varmaan kolmesti olen tämän katsonut, mutta voisin katsoa vaikka vielä toiset kolme kertaa! Todella ihastuttava elokuva, rakastan sitä epärealistisuutta joka hahmoista huokuu, anatomia ei tosiaankaan ole kohdallaan. Juuri se ehkä onkin hauskaa. Idea tässä on hyvä ja hahmot ovat hauskan näköisiä, rakastan tätä<3 Haluaisin vielä katsoa tämän joskus, ehkäpä hommaan tämän itselleni =) Aina se on tullut telkkarista töllötettyä eikä hommattua itelle. Eikä tätä taida kellään kaverillakaan olla joten eipä sitä voi sitten lainatakkaan. Mutta jospa sen joskus hommais... =)
Cadillac.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Tammikuu 03, 2015, 11:47:33 »
Liityn Tim Burton-fanitukseen. Mietitäänpäs... ehkäpä 5 kertaa olen sen nähnyt ja toimii aina! Tähän elokuvaan ei kyllästy. Sehän tuli televisiosta 25. pv 2014 illalla, katsoin sen silloin jälleen kerran. Suosikkini on ehdottomasti Zero. Jackin laulut on upeita ja kokonaisuus on täydellinen kokonaisuus, ei puutteita. Kerran myin kyseisen leffan pois (älkää ikinä myykö mitään pois harkitsematta) joten ostin uudestaan Anttilasta, siellä niitä oli pilvin pimein. Kyseessä on kahden levyn versio jossa on ne ekstrat. Sally jäi jotenkin vaisuksi hahmoksi (vaikkakin on hyvin omapäinen). Mitä mieltä ootte kyseisen elokuvan ikärajasta? Oon iloinen että televisiosta tämän leffan voi nähdä joka joulu! Viimeksi se taisi tulla Fox-kanavalta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2015, 11:53:46 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.