Kirjoittaja Aihe: Ihmeotukset ja huispaus - pikkukirjat  (Luettu 18585 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Snivellus

• Ankeuttaja
Ihmeotukset ja huispaus - pikkukirjat
« : Syyskuu 10, 2003, 17:00:29 »
Tilasin Suomalaisesta molemmat kirjat, pisäisi olla loppuviikosta perillä.
Lukemani perusteella netistä en ole saanut oikein käsitystä näistä kirjoista mutta kun että ne ovat vähän niinkuin Harryen sivuteoksia joiusta on mahdollista periytyä paremmin aiheeseen. Mielenkiintoisia varmaan ovat, luulin että ne ei ole Rowlingin kirjoittamia mutta olihan ne:)

Mitäs teillä kirjojen omistajille on sanottava? Onko kannattava ostos?

Muutes. Olisi kiva saada kirja joka käsittelisi Animaagiutta tarkasti, olen todella kiinnostunut saada tietää siitä lisää, tuollaiset seikat on Pottereissa aina hauskoja lukea.

//Siirretty Jästitiedosta Taikuuden historiaan. -C'anossa
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2009, 20:36:04 kirjoittanut C'anossa »

Poissa Malvien

• ympäripyöreä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • deviantART
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #1 : Syyskuu 10, 2003, 20:41:48 »
Phiuu. Ei ne mitenkään järjettömän hyviä ole, ne pikkukirjat. Eivät edes mitenkään kovin valaisevia... Meillä (Meitillä ja Riimulla) on ne molemmat, suomeksi ja englanniksi. Olen niitä lueskellut aina välillä, ja niistä saa kyllä kivaa nippelitietoa, mutta petyin tosi phasti kun Ihmeotuksissa ei kerrottukkaan miten vieroittaa WC-pöntöstä juova lemmikkipuhpallura pahasta tavastaan (...ja viimeisen kahden tunnin ajan Harry oli saanut kuulla kaiken tytöstä itsestään, tytön äidistä ja kahdesta lemmikkipuhpallurasta Puhista ja Pöhistä...Hih...). Noärrär.  Ja olisi kuvitellut että taikaeläimiä on maailmassa enemmän kuin ne kirjassa luetellut. Ja kuvittelin sen sellaiseksi missä on yksityiskohtainen kuva jokaisesta otuksesta. No Äh.
Huispaus kautta aikojen on jo parempi, mutta jotain siitäkin jäi uupumaan...  Eikä siinäkään ollut kuvia kuin muutama. Meitsi olisi tahtonut kuvat (mieluiten liikkuvat, hih) niistä haukanpään hyökkäysmuodostelmista ynnä muista... Noärrär.
Animaagiudesta ei varmaan (ainakaan toivottavasti) ole tulossa mitään kirjaa... Siis eikös James & comp. mennyt ties-miten-monta- kolme(?) vuotta selvittää miten animaagiksi tullaan... Eihän siihen olisi mennyt niin kauan jos olisi joku kirja joka sisältää yksityiskohtaiset ohjeet animaagiksi tulemisesta... Noärrär.
Niin että minä en oikeastaan ole hirveän tyytyväinen niihin pikkukirjoihin.
We're all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Karen Hill

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Syyskuu 10, 2003, 20:45:28 »
Minä taas nautin enemmän taikaeläimet-kirjasta. Pidin lajikuvailuista, erityisesti noista tarinoista lajien kohtaamisista jästien kanssa... :)
Huispaus kautta aikojen ei niinkään saanut minua syttymään. Johtuu kenties siitä, etten koskaan ole ollut mitenkään kiinostunut urheilulajeista. Ostin molemmat hyvin pian ilmestymisensä jälkeen, kyllä bne mun mielestä on hintansa arvoiset ja hyvään tarkoitukseenhan ne rahat menee. Kyllä ne kokoelmaan kuuluu, ehdottomasti.
Harryn, Ronin ja Hermionen sivuhuomautukset ovat myös hauskaa luettavaa. "Hagrid hankkii pian tällaisen..."

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Syyskuu 11, 2003, 10:14:16 »
Olisin toivonut taikaotuskirjasta huomattavasti paksumpaa, sillä oma käsitykseni ei juurikaan valaistunut kyseisistä otuksista noin kymmenen rivin kuvailuilla. Pöh.

Huispauskirja on OK, mutta taikaotuskirja tasoltaan lasten kuvakirjoja. Otukset on kuitenkin hyvä omistaa, jos haluaa teorioida oikein kunnolla.
pecc@QuakeNet

Aredhel

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Syyskuu 11, 2003, 11:02:21 »
Jos Row olisi tehnyt Taikaotuksista  paksun, oikean kolukirjan, niin mitenköhän kauan olisi mennyt, että hän olisi päässyt kirjoittamaan jatkoa varsinaiseen sarjaan? Siinä semmoiset kymmenen vuotta...
 Sitä paitsi, koulukirjojen kuului olla sellaisia, että mahdollisimman monella on mahdollisuus ostaa ne, jotta rahaa saataisiin mahd. paljon.
 Mutta minusta Taikaotukset oli oikeastaan positiivinen lukuelämys, odotin jotain vähän kuivakkaampaa. Minusta Rown kuvat tekivät kirjasta aika, no, söpön, tai sillä tavalla, ettei siitä tullut oikeasti mitään koulukirja kuvaa ja varsinkin Harryn & Co.:n  huomautukset antoivat lisäsävyä.

Vaana

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Syyskuu 11, 2003, 11:08:51 »
Kyllähän ne mukavasti tietoa syvensivät, vaikka olisin toki toivonut niiden olevan pidempiä. Ihmeotukset ja niiden olinpaikat oli varsinkin aivan liian lyhyt. Miksi ihmeessä Potter kavereineen aina valittaisi läksyistä, jos kirja on niin lyhyt ja jokaisesta oliosta on niin lyhyt pätkä kirjoitettu? Vai oliko tämä kenties jokin lyhennetty versio jästeille jotka eivät saa tietää liikaa?  :wink:

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #6 : Syyskuu 11, 2003, 12:02:10 »
Suomalaisessa taitaa olla enemmänkin oheisteoksia, ainakin netin kautta löytyi mut ne on englanninkielisiä. Ja Tampereen akateemisessa kirjakaupassa oli joku oheisteos, Ja akateemisen nettiosotteesta löytyy esim. Magical worlds of Harry Potter
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Syyskuu 12, 2003, 10:54:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Aredhel"
Jos Row olisi tehnyt Taikaotuksista  paksun, oikean kolukirjan, niin mitenköhän kauan olisi mennyt, että hän olisi päässyt kirjoittamaan jatkoa varsinaiseen sarjaan? Siinä semmoiset kymmenen vuotta...

Ainakin minä olisin tehnyt niin, että vaikkapa vitosta työstäessa, jos homma olisi jossain kohtaa alkanut nyppiä, olisin kirjoittanut vaikkapa hippokampin värimuunnoksista ja kalmolaskoksen lisääntymistavoista pari sivua ja... Pala palalta. Ei kaikkea kerralla, vaan vähän kerrallaan. Välipaloina.
pecc@QuakeNet

Poissa Tanis

• Tapiiri
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #8 : Lokakuu 22, 2003, 15:47:54 »
Ajattelin vähän laajentaa tietoisuuttanne "Ihmeotusten ja niiden olinpaikkojen" ja "Huispauksen kautta aikojen" synnystä.

Rowlingin elämänkerrassa (J. K. Rowling - Harry Potterin luoja) kerrotaan, että Rowling teki kirjat vain Comic Relief -hyväntekeväisyysjärjestöä varten.

Rowling ilmeisestikin suostui (koska kyseiset kirjat on nyt kirjoitettu) ja kirjoitti kyseiset kirjat. Hänhän luovutti kaikki tekijänoikeuspalkkiot ym. Comic Reliefille.

Kirjat olivat minusta ihan hyviä. Syventävää luettavaa, joita ilmankin tokin HP:tä ymmärtää...
Kiltit lapset eivät vaadi mitään, kiltit lapset eivät saa mitään.
- Otto von Bismarck

Selidor

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Lokakuu 22, 2003, 19:59:44 »
Lainaus
Meitsi olisi tahtonut kuvat (mieluiten liikkuvat, hih) niistä haukanpään hyökkäysmuodostelmista ynnä muista... Noärrär.

Minusta se huispaus kautta aikojen oli enemmänkin huispauksen historiasta kertova teos, eikä 'nyky taktiikasta'.

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat-kirjassa ei varmaankaan ollut kaikkia olioita, joita on olemassa. Vain pieni osa. Muuten sen kirjoittaminen olisi kestänyt liian kauan. Ja eikös kielletyssämetsässäkin asu otuksia joista kukaan ei tiedä mitään...

Lainaus
Animaagiudesta ei varmaan (ainakaan toivottavasti) ole tulossa mitään kirjaa... Siis eikös James & comp. mennyt ties-miten-monta- kolme(?) vuotta selvittää miten animaagiksi tullaan... Eihän siihen olisi mennyt niin kauan jos olisi joku kirja joka sisältää yksityiskohtaiset ohjeet animaagiksi tulemisesta... Noärrär.

Ei sen musta tarttis olla mikään kirja 'näin sinusta tulee animaagi', vaan joku missä kerrotaan, miten esimerkiksi voi rekisteröityä animaagiksi, millaista on olla animaagi, animaagina olemisen riskeistä (no, öh.. mutta siinä miten pystyy tulemaan animaagiksi..?), pystyykö itse valitsemaan millaiseksi eläimeksi haluaa sitten muuttua yms. Sellainen olisi kyyllä mielenkiintoinen.

itse omistan molemmat kirjat (suomenkielisinä). Oli ne ihan hyviä.. Ja ne oli kiva lukea varsinaista Potteria odotellessa (en olisi kestänyt koko aikaa ilman mitään vilausta koko jutusta!) Sivuhuomautukset on hauskoja^^

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Ihmeotukset ja huispaus
« Vastaus #10 : Toukokuu 07, 2004, 15:57:41 »
Joanne on tosiaan perehtynyt Harry Potterin-maailmaan! Vaikka krjat ovat Tylypahkan koulukirjoja, ne ovat mielnkiintoisia (olisi hienoa, jos hän kirjottaisi meille koulukirjat).

Nämä kirjat ovat mielenkiintoisia ja loitokkaasti kirjoitettu:) Otukset ovat kuivaltu hienosti ja yksityiskohtaisesti *ylistää*.

En voinut vastustaa kun näin nämä kirjat kirjakaupan hyllyllä:) Olin aina halunnut tietää mitä Tylypahkan koulukirjoissa lukee.

Nyt tiedän, että nundu on maailman vaarallisin eläin...
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Tallulah

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Toukokuu 07, 2004, 16:59:01 »
Onko Rowling siis kuvittanut nämä pikkukirjat itse? En tiennytkään, pitää heti mennä lukemaan ne (en ole vielä ehtinyt).
Itsekin olen kyllä ajatellut kirjojen lyhyyttä, oikeasti Harrylla ja muillahan ne ovat paljon paksumpia. Mutta toisaalta, siihen olisi mennyt ikä ja terveys, jos Rowling olisi alkanut jonkinlaista fantasiakoulukirjaa kirjoittamaan kaikkine yksityiskohtineen, ja luultavasti jästit olisivat saaneet tietää liikaa velhomaailmasta. :)

Poissa Annatar

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Toukokuu 07, 2004, 17:47:19 »
Mun mielestä huispaus oli paljon kiinnostavampi. Eläinkirjassa oli toki paljon asiaa elukoista, mutta ne alkupuheet sun muut oli TYLSIÄ. Huispauskirjassa sen sijaan selitetään kaikki huispauksen historiasta, luudista ja joukkueista. Se on tosi mielenkiintosta luettavaa, ja sen avulla tajuaa paljon paremmin kaikki ne joukkueet sun muut.

Ei nää kirjat kuitenkaan mitään välttämättömiä ole. Tosin tää 6€ ei mun mielestä ole mikään hirveä hinta, eli... Ite mä kyllä hankin ne heti kun ne tuli. Mä ihmettelen vieläkin, että miksi jotkut potter-fanit on tajunnu niiden kahen opuksen ilmestymisen vasta nyt, kun kirjoittamisesta on kulunut jo 3 vuotta...
I probably still adore you with you hand around my neck

Milli

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Toukokuu 08, 2004, 19:37:01 »
Olen tiennyt niiden olemassa olosta jo ainakin kaksi vuotta, mutta en sitten saanut niitä.. *Nyyhkis* Erityisesti olisin tahtonut Huispaus kautta aikojen-kirjan.
Osaisiko kukaan sanoa myydäänkö niitä enää missään??
Kuinkas paljon näissä kirjoissa on sivuja, kun melkein kaikki tuntuvat puhuvan sivujen vähyydestä?

Muokkista:
Kiitos paljon Aredhel.. ja kiitos myös sinulle Kastalia, pitää vielä harkita tuota netin kautta tilaamista. ^^

Muoks. Unohdin sanoa keväällä, että loysin Huispaus kautta aikojen-kirjan kirpputorilta hintaan 50 sent. *iloinen* Etsin vielä Ihmeolento-kirjaa. (20.7.06)

Aredhel

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Toukokuu 08, 2004, 20:41:21 »
Toki niitä myydään vieläkin, ovathan potterit sen verran suosittuja. Ainakin siinä Suomalaisessa kirjakaupassa, jos äitini on töissä niitä myydään.
 Sivuja on Ihmeotuksissa *poimii kirjan pitkällisen etsinnän jälkeen lattialta vierestään* 42+12 alkupuhesivua. Huispaus-kirjasessa taas näyttäisi olevan 54, eli saman verran kuin ihmeotuksissa.

Aredhel

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Toukokuu 09, 2004, 12:26:01 »
Kaikilla pikku paikkakunnilla ei välttämättä ole krijastoa, tai ainakaan kovin suurta ja kattavaa sellaista. Ja eihän kenenkään tee mieli lähteä kamalan kauas, vain lainatakseen jonkun kirjan kuukaudeksi, ja lähteäkseen sitten taas sitä palauttamaan. Ja minusta olisi jotenkin vähän moraalitonta lähteä lainaamaan kirjaa, jonka tuotto menee hyväntekeväisyyteen.

Poissa Annatar

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Toukokuu 09, 2004, 15:52:39 »
Samaa mietin. Kirjan tuotto menee hyväntekeväisyyteen köyhiin maihin, ja ei se edes maksa paljoa. Eikö 6€ ole aika vähän tällaisesta opuksesta? Lisäksi kys. kirjat ovat todella käteviä, kun lukee muita Potter-kirjoja. Voi aina kurkkia nippelitietoa elukoista tai huispauksesta, kun sattuu sellainen kohta eteen :)
I probably still adore you with you hand around my neck

Kastalia

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Toukokuu 18, 2004, 15:22:05 »
Hihhuli: Tilasin juuri muutaman Potterin Akateemisen nettikaupasta ja systeemi toimi hyvin, hinnatkin oli normaalia tasoa. Nämä pikkukirjat näkyivät olevan siellä vain englanniksi (tai en osannut hakea), hinta 6,90/kpl. Postimaksu oli muistaakseni 3e, jos tilaa vähintään kolme kirjaa niin ei mene postimaksuakaan. Kirjat tuli postiin alle viikossa.

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
« Vastaus #18 : Heinäkuu 21, 2004, 22:13:46 »
Minä olen kerran lainannut molemmat kirjastosta, ja haluaisin ainakin Ihmeotukset omaksi. Mutta niitä ei löydy mistää, jopa Suomalainen.com:issa se oli loppuunmyyty. Ei kukaan sattuisi tietämään, voisiko sitä saada enää mistään?

MUOKS: Hahaa! Minäpäs löysinkin molemmat aivan uudenveroisina, avaamattomina, kirpparilta, ja maksoivat vain euron yhteensä! Tuurilla, mutta ei valittamista, ei todellakaan ;)

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

ShinyStar

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Heinäkuu 22, 2004, 02:03:39 »
En nyt mene vannomaan, mutta mielestäni niitä on ainakin kaupoissa vielä näkynyt. Ja sitten tietty voi kustantajalta selvittää onko painos loppuunmyyty. Ja jos on, niin voi olla, että niistä otetaan vielä uusi painos, koska Potterit ovat kuitenkin sen verran suosittuja. Nyt tuli vähän offtopic, mutta mennään itse asiaan.

Mielestäni pikkukirjat ovat ihan hyviä sellaisina kuin ovat. Olisi tosin ollut ihan kiva saada niistä otuksista vielä enemmän tietoa, mutta olen ihan tyytyväinen. Kovat kannet olisivat olleet kivoja, mutta se olisi nostanut varmaan hintaa. Olen sitä mieltä, että kannattaa lukea, niistä saa hyvää taustatietoa. Ja jos unohtelee asioista helposti, oikeita Pottereita lukiessa voi tarkistaa sieltä asioita.

Siitä onkin muuten aika kauan kun luin ne viimeksi. Täytyy lukea uudestaan^^

Torkku

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Heinäkuu 22, 2004, 10:54:21 »
Oih... Olipas ihanaa kun joku oli tälläisen topicin laatinut :)
Minun täytyykin heti lähteä katselemaan noita kirjoja suomalaisen kirjakaupan netti sivuilta ja pyytää sitten äitiä ostamaan nuo minulle (siis jos niitä vielä kaupoissa löytyy...??)
Mitkä niiden kirjat siis virallisesti ovat? Ovatko ne Huispaus kautta aikojen ja ihmeotukset ja niiden olinpaikat vai minkä nimisiä kyseiset kirjat ovatkaan?

possuliini

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Heinäkuu 22, 2004, 12:38:34 »
Minä en omista kyseisiä pikkukirjoja.
Mutta, käteviä ne on...
(voiko niitä tilata netistä? Mistä, mistä?!? *kyselee kiinnostuneena*)

Lainasin ne kirjastosta, mutta ainakaan siinä Taikaeläimet-kirjassa... No ei siinä kai ihan kaikkea ollut... Mutta hyvä se oli kumminkin...

Ja se Huispaus kautta aikojen oli paljon parempi. Miun mielestä se oli loistava tieto-opus... *naur* Siinä oli paljon tärkeää tietoa, jota oli mielenkiintoista lukea.

*niiaa* Kiitos Rowling, kun kirjoitit ne pikkukirjat.

Poissa Zariendha

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Heinäkuu 22, 2004, 14:04:49 »
Tammen HP-sivuilla lukee, että nämä kirjat ovat jo loppuunmyytyjä.

Itse menen lainaamaan nämä söpöt pikkukirjat kirjastosta heti, kunhan tuo kirjasto aukeaa kesätauolta.
Z.

Torkku

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Heinäkuu 23, 2004, 10:22:58 »
Noh voihan :´(
Hmmh...
Elikkäs mikäs se tammen nettisivun osoite taas olikaan (anteeksi huono muitini *wirn*) ???
Mutta mistä te muut ne tilasitte? vai tilasitteko te ne jo sillon kun ne oli vasta ilmestynyt? *mrr* miksi mä en huomannu niitä tarpeeksi aikasin...*murjottaa*
Onko siinä Ihmeotukset ja niiden olinpaikat kaikkea sellasta pikkutietoa??

Poissa Krum the krummitus

• -
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #24 : Heinäkuu 23, 2004, 19:15:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Torkku"
Noh voihan :´(
Hmmh...
Elikkäs mikäs se tammen nettisivun osoite taas olikaan (anteeksi huono muitini *wirn*) ???
Mutta mistä te muut ne tilasitte? vai tilasitteko te ne jo sillon kun ne oli vasta ilmestynyt? *mrr* miksi mä en huomannu niitä tarpeeksi aikasin...*murjottaa*
Onko siinä Ihmeotukset ja niiden olinpaikat kaikkea sellasta pikkutietoa??

http://www.tammi.net
http://www.tammi.net/harrypotter/

Rakas Googlemme.
-

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
Vs: Ihmeotukset ja huispaus - pikkukirjat
« Vastaus #25 : Joulukuu 29, 2007, 13:41:49 »
Huusin Huuto.netistä kyseiset kirjat ja sain ne sitten joululahjaksi. Hintaa kumpaisellakin oli ~20€, aika paljon hinta noussut siis siitä alkuperäisestä ~6€:sta. Tai siis ymmärrän kyllä hinnan nousun, taitavat nykyään olla keräilyharvinaisuuksia niiden vähyyden vuoksi. Ymmärtääkseni kirjoja ei ole painettu kuin yksi erä, eikä sitä enää saa ostettua kirjakaupoista(joissain pikkykylien kaupoissahan voi mahdollisesti näitä vielä olla mutmut...), joten niitä ei voi löytää kuin kirjastosta, kirppikseltä, kavereilta tai huutokaupoista.

Tosiaan luin tuon Huispaus kautta aikojen, oli se hieman pettymys kylläkin, olisin toivonut enemmän kuvia eri hyökkäysmuodostelmista. Olisi ollut myös mukava tietää enemmän MM-kisoista ja muistakin suurista huispauksen tapahtumista. Tuota Ihmeotukset kautta aikain en ole vielä ehtinyt lukemaan, mutta toivon, että se on parempi kuin Huispaus kautta aikain. Nyt on sitten jotain jännitettävää, ei sitä tämän topsunkaan perusteella oikein voi arvioida, sillä mielipiteet ovat menneeet aikalailla ristiin.

//pikkuipana: koita huuto.nettiä. Sieltä omani tilasin :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2008, 13:06:59 kirjoittanut Hassu »
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
« Vastaus #26 : Tammikuu 17, 2008, 19:41:25 »
Minä huudin kyseiset kaksi kirjaa viime joulukuussa huutonetin sivuilta ja kyllähän se kalliiksi tuli. En ollut älynnyt hankkia kirjoja vielä silloin, kun niitä halvalla kaupoista sai. Nyt jouduin pulittamaan niistä jotain viisikymppiä ;_____; En kuitenkaan kadu mitään, sillä jokaisen todellisen Potter-fanin hyllystä pitää löytyä kyseiset kaksi painosta. Nyt minulla ovat molemmat ja olen vain iloinen :)

Enemmän pidin ehkä Ihmeotukset ja niiden olinpaikat –kirjasta. Oli mielenkiintoista lukea itselle täysin uusista taikamaailman olennoista ja perehtyä niihin tarkemmin. Harryn, Ronin ja Hermionen ’käsin kirjoittamat’ lisäykset olivat myös hauskoja, sain nauraa vedet silmissä välillä *grin* Ei Huispaus kautta aikojen –kirjakaan huono ollut, oli kiinnostavaa lukea siitäkin urheilulajista enemmän. Olisin ehkä kuitenkin kaivannut kirjaan vielä lisää sitä jotakin. Vaikkapa enemmän tietoa luudanversista tai kuuluisista huispaajista.

Minustakin olisi kiinnostavaa lukea kirjanen animaagiudesta, mutta sellaista kirjaa tuskin tulee koskaan tulemaan – mutta aina voi toivoa!
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Tammikuu 25, 2008, 22:29:07 »
Olen lukenut kirjat, kaverilta lainasin, mutta nyt haluaisin löytää ne jostain.

Muistan kyllä ihmeotukset ja niiden olinpaikat kirjan etusivulta käsinkirjoitettuja kommentteja (jotain harry sydän myrtti, ja että Ronkin omistaa kirjan ;D Repesin täysillä aina niihin kun luin ne.) mutta siitä on nyt kohta jo 4 vuotta.. Harmi, kun ei muualta löydä. Tahdomme toisen painoksen!

Poissa Mega

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #28 : Tammikuu 26, 2008, 10:17:15 »
Jep, toinen painos olisi kova juttu.
Itse olen lukenut kyseiset kirjat kirjastosta lainattuina ja olivat epäilemättä kovin mielenkiintoisia.
Huispauksesta pidin erityisesti, koska olen vannoutunut huispausfani, muttei se elukoistakaan lukeminen niin kamalaa ollut. Hyvää lisäinfoa, ;-)

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Tammikuu 26, 2008, 12:19:24 »
Eikös se auttaisi Tammeakin. Koska on niin monta ihmistä, (potter-faneja siis ;D) jotka haluaisivat nuo tietyt kirjat, joten eikös se kasvattaisi myyntiäkin? Toisaalta, antaakohan Row tehdä toista painosta? Kun, nehän nyt eivät ole mitään oikeita kirjoja, ja niiden rahat menivät hyväntekeväisyyteen..

Mutta silti. Toinen painos olisi mahtava!

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #30 : Tammikuu 26, 2008, 15:50:43 »
Kaikille toista painosta hinkuville: Olimme viime kesänä yhteydessä Tammeen, ja heidän mukaansa heillä ei ole oikeutta uuteen painokseen. Joten se siitä.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Tammikuu 27, 2008, 21:21:53 »
Äiti löysi kirjat kirjastosta. Vähän repeilen heidän omille kommenteilleen; "Tämän kirjan omistaa Harry Potter.
Ja Ron Weasley jonka oma kirja hajosi
Mikset osta itsellesi uutta?
Kirjoita omaan kirjaasi Hermione!
Ostit lauantaina ne sontapommit, mikset ostanut niillä rahoilla uutta kirjaa?
Sontapommit jyrää!"

Muistan sen ulkoa. Ja vieläkin repeilen ;D

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Helmikuu 13, 2008, 16:51:51 »
Huispaus on todella mielenkiintoinen, mutta Ihmeotukset.... Se on tavallaan mielenkiintoinen, mutta silti jotenkin tylsä. Ihmeotuksissa piristävää on epämääräiset kommentit, kuten tämä:

"Tämän kirjan omistaa Harry Potter.
Sontapommit jyrää

Perlie

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Helmikuu 16, 2008, 21:54:32 »
MUkavan piristäviä juu! ^^

En kyllä maksaisi paljoa siitä pikkukirjasta, olen sen kyllä lainannut kirjastosta ja lukenut. Ihan mukavaa pientä lisätietoa.

Huispaus on todella mielenkiintoinen, mutta Ihmeotukset.... Se on tavallaan mielenkiintoinen, mutta silti jotenkin tylsä. Ihmeotuksissa piristävää on epämääräiset kommentit, kuten tämä:

"Tämän kirjan omistaa Harry Potter.
Sontapommit jyrää

Lainaus

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Helmikuu 17, 2008, 12:02:57 »
Olen lukenut (koululaisesta) että Rowling on luvannut kirjoittaa joitain uusia tylypahkan oppikirjoja. Ja uskon kyllä, jos hän kirjoittaa, niin kyllä ne suomennetaan. Kun ne ilmestyvät (jos nyt edes ilmestyy..) ostan ne heti ja en jää sitten viiden vuoden päästä harmittelemaan, miksei uutta painosta tule ;D

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #35 : Maaliskuu 10, 2008, 10:40:39 »
Olen lukenut Huispaus kautta aikojen- opuksen (lainasin kirjastosta). Olen lukenut sen oikeastaan moneen kertaan, koska se on hyvä. Tai siis sellaista vessalukemista, kun ei muutakaan löydy.

Eihän näitä saa enää oikein mistään, muuten kuin kirjastosta varastamalla. Tosin en tiedä, kannattaako se.
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Poissa Cirael

• Kelmeä kalmankoira
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixWolf25005
« Vastaus #36 : Maaliskuu 12, 2008, 20:04:00 »
Mielestäni nämä kaksi kirjaa olivat ihan jees. Ja siinä välissä silloin kun ne ilmestyivät oli mukava saada jotain välilukemista uusinta Potteria odotellessa. ;)
Itse pidin taikaotus kirjasta enemmän... Itseasiassa johtuen juuri niistä väli kommenteista. :)
"I solemnly swear that I'm up to no good", kuiskaa pieni rohkelikkotyttö Cirael kaivaessaan kelmien kartan taskustaan ja piiloutuu kivipilarin taakse, juuri ennen kuin Voron silmät ehtivät saavuttaa leikistään innostuneen noitatytön.

Kuolansyöjä

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Maaliskuu 14, 2008, 23:44:56 »
Itse pidin enemmän Ihmeotukset ja niiden olinpaikat-kirjasta! Se oli aivan loistava! Sainpahan tietää, että basiliski ei ehkä olekkaan vaarallisin eläin maailmassa. Mutta olivathan nuo ihan valaisevia, tosin joistain otuksista olisin halunnut lisää tietoa! Huispaus kautta aikojen oli ihan jees, muttei yltänyt IJNO:n tasolle.

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 19, 2008, 19:41:24 »
Aika monet näyttävät tykkäävän enemmän Ihmeotukset ja niiden olinpaikat- kirjasta. Niin kyllä minäkin, osittain välikommenttien takia ja muutenkin. Saako näitä kirjoja ostaa edes mistään enää? Laittakaa yksityisviestiä, jos joku tietää kaupan tai paikan, mistä niitä saa!
Huispaus kautta aikojen- kirjassa on alussa lainauslista ja matami Prillin "terveiset" kirjaa kaltoin kohteleville, mikä oli mielestäni myös erittäin hyvä idea niiden äsköisen kirjan välikommenttien lisäksi.
~mimbulus

Franklin

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Maaliskuu 31, 2008, 21:54:15 »
Minäkin pidin enemmän siitä ihmeotus-kirjasta sillä oli kivampi lukea niistä kuin huispauksesta.
Huispaus-kirjan alku oli niin tylsä etten jaksanut lukea siitä paljoa (sivut 1-7..).

aijju

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Heinäkuu 09, 2008, 16:28:43 »
Ihmeotukset oli kiva kirja, kivat kommentit ^^'

Huutonetistä voisin ostaa, mutta maksaa aika paljon, ja muitaki huutajia on. ;< Täällä kirjakaupoissa niitä ei ainakaan ole, hitto vie. ;<

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #41 : Heinäkuu 09, 2008, 17:31:19 »
Tilasin Huispaus -kirjan englanninkielisenä jostain nettikirjakaupasta (taisi olla Adlibris), ja se tuli pari päivää sitten postissa. Luin kirjan tunnissa, ja jäi kyllä hyvä olo siitä. Olisin kyllä mieluusti ottanut myös tuon Ihmeotukset -kirjan, mutta sitä ei ollut. Varasin molemmat suomenkielisinä kirjastosta, ja tässä sitä nyt odotellaan. Ajattelin ensin ostaa huuto.netistä tuon ihmeotuskirjan, mutta mielestäni siellä pyörivät hinnat ovat aika kohtuuttomia ohuesta vihosta.
Minä myös pidin erityisesti tuosta lainauslistasta ja Matami Prillin kommenteista alussa.
imagine none of this is real

Jennaanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Tammikuu 29, 2009, 21:33:16 »
Haluisin ite nää kirjat :D Harmi kun ei oo enää myynnissä.. Kaverin veljellä on nää molemmat. Sain kerran kattoo niitä, ja aika kivoilta näytti. Ainaki se Ihmeotukset ja niiden olinpaikat, ne Harryn/Ronin/Hermionen kirjotukset sinne oli aika hyvii 8DDDDD Täytyy varmaa käydä kirjastossa kattomassa jos sielä ois lainattavissa :>

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
apua! tahtoo!!
« Vastaus #43 : Huhtikuu 05, 2009, 22:01:53 »
löytyisikö näitä enkuksi, koska ne olisivat hyvä synttäri lahja suomeksi ja englanniksi.

Juu, olen lainannut kirjastosta, ja ahmaisin ne siltä istumalta. Meni 2 päivää /läpystkä ottaen huomioon että luin vain 10 minuuttia päivässä... =D
Pidin enemmän ihmeotuksista.
TAHTOO!!!
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Jiwa

• Slytherclaw
  • Vuotislainen
  • Bigger on the inside.
    • Ikiliekki
Vs: apua! tahtoo!!
« Vastaus #44 : Kesäkuu 30, 2009, 20:55:35 »
löytyisikö näitä enkuksi, koska ne olisivat hyvä synttäri lahja suomeksi ja englanniksi.

Minä ainakin tilasin tänään nämä kummatkin Akateemisesta kirjakaupasta, englanniksi. Se huispaus kautta aikojen oli loppunut, mutta saatavissa, ja Ihmeotukset ja mistä niitä löytää-kirjan toimituskaika oli muutama viikkoa.
"Excuse me, I'm making perfect sense. You're just not keeping up."
- The Doctor

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #45 : Elokuu 09, 2016, 13:49:29 »
Suomennettuja versioita näistä Ihmeotukset ja niiden olinpaikat sekä Huispaus kautta aikojen -teoksista ei tosiaan ole ollut virallisessa myynnissä enää aikoihin - mutta oletteko niitä nähneet myynnissä esimerkiksi kirppiksillä? Ja onko ihmisillä kiinnostusta edelleen näihin teoksiin?

Itselläni ei kyseisiä teoksia ole, sillä en tullut aikanani ostaneeni niitä aikanaan. Kirjat silloin lukaisin kirjastossa ja muistan ajatukseni olleen kahtiajakoiset: tykkäsin saada vähän lisää tietoa asioista, mutta odotin ehkä jotain enemmän.

Varsinkin tuo tuloillaan oleva Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuva on nostattanut ainakin omaa amielenkiintoani tuohon samannimiseen kirjaan. Tekisi mieli lukea kyseinen opus ennen elokuvaa ja sen katsomista.

Mites muut, minkälaisia mietteitä näistä teoksista nykyään?
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Elokuu 09, 2016, 13:59:35 »
Hirveästi hinkuisin näitä itselleni ja kyselinkin Tammelta olisiko uusintapainoksen mahdollisuus olemassa. Sieltä vastattiin näin
Lainaus
on hienoa, että kirjaan on kiinnostusta, mutta valitettavasti emme saa agentin pyynnöstä ottaa näistä kahdesta kirjasta juuri nyt uusintapainoksia. Asia on samoin kaikkialla maailmassa. Ensi vuonna on näillä näkymin tapahtumassa jotain uutta ainakin Ihmeotukset ja niiden olinpaikat –kirjan osalta.

Välillä joku myy näitä netissä, mutta hintapyyntö on yleensä hirmuisen korkea. En ole valmis maksamaan kahtakymppiä näin ohkaisista teoksista, sen verran pihi luonne kun olen. Toivottavasti ensi vuonna saataisiin uusintapainos kohtuuhintaan. Kirjastoista näitä varmaan voi lueskella, jos ei omistaminen ole sydämenasiana.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #47 : Helmikuu 26, 2017, 17:51:06 »
Näistä kirjoista on tulossa nyt 14.3. uusinta painokset englanniksi myyntiin, myös suomeen. Suomalaisessa ovat myynnissä 12.95€ kappale. Niissä on 2 viikon toimitus aika. Samaan aikaan ilmestyy myös The Tales of Beedle the Bardista uusilla kansilla, joku versio. Tässä vielä linkit kirjojen tietoihin suomalaisen sivulla Quidditcth Through the Ages, Fantastic Beasts and Where to Find Them ja The Tales of Beedle the Bard.

Odotatteko niiden ilmestymistä vai ette.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #48 : Maaliskuu 20, 2017, 18:21:02 »
Uudet painokset julkaistaan Suomeksi heinäkuussa. Myös Siuntio Silosäkeen tarinat.

https://issuu.com/kirja/docs/tammi_syksy17_issuu (sivut 77 ja 78.)
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #49 : Maaliskuu 20, 2017, 18:43:48 »
Mahtavaa että saadaan vihdoinkin uudet painokset. Edelliset tulivat jo 2001, jos en väärin muista. Nähtävästi luvassa on samat kannet kuin uusimmassa enkkuversiossa, ja mustavalkokuvituksia.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Hopeakettu

• Vuotislainen
« Vastaus #50 : Maaliskuu 20, 2017, 21:39:04 »
Hih, tätä on odotettu! ♥ Minusta noiden uusien painosten kannet ovat hauskannäköisiä (etenkin Ihmeotusten lohikäärme on tosi söpö!), mitä mieltä te muut olette? Tulevatkohan nuo kirjat erikseen vai jossain yhteispakkauksessa? Itseltäni löytyy jo tuo Siuntio Silosäkeen tarinat, mutta mutta, katsotaan, innostuisinko hankkimaan tuon uudenkin version... :D Minua ketuttaa kauheasti, kun joskus kirppiksellä näin Huispaus kautta aikojen -kirjan ihan pilkkahinnalla enkä idioottina ostanut sitä. :/ Mutta no, pianhan se ilmestyy jälleen. :)

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #51 : Maaliskuu 21, 2017, 00:23:47 »
Ainakin enkku versiot ovat erikseen myynnissä Suomalaisessakirjakaupassa. Tilasin nimittäin Huispaus kautta aikojen ja ihmeotukset ja niiden olinpaikat englanniksi, mietin vielä että tilaisko sen Siuntio Silosäkeen tarinat vielä enkuksi.

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
    • Tylycon
  • Pottermore: DragonSky115
« Vastaus #52 : Maaliskuu 21, 2017, 13:13:40 »
Ostan varmaan Ihmeotukset ja Huispauksen suomeksi kun ilmestyvät. Omistan molemmat jo englanniksi, mutta suomenkielistä en tähän mennessä ole onnistunut löytämään sopivalla hinnalla.
Pidän kuitenkin enemmän vanhojen painosten ulkonäöstä.
Näistä uusista painoksista minulle tulee vain mieleen eräs fantasiakirjasarja, jossa on saman tyylinen kansi (värikäs kansi, keskellä ympyrässä hahmojen kuvia tms).

Siuntio Silosäkeen tarinoita en aio ostaa, koska siitä omistan jo molemmat kielet, ja kuten kahdessa muussa, pidän edellisestä versiosta enemmän.

Positiivista on lähinnä uusi painos, mahdollisuus pitkästä aikaa suomenkielisiin versioihin, ja ihmeotusten uudet ihmeotukset... :'D
"You and I are going to be okay. You know that, right?"
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #53 : Maaliskuu 21, 2017, 14:39:21 »
Itse aion hankkia myös nämä uudet painokset, vaikka nuo vanhemmatkin löytyy suomenkielisinä. Kannet ovat upeat ja ihmeotuksten uudet otukset kiinnostaa.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #54 : Maaliskuu 22, 2017, 21:35:19 »
Vaikka kaikkiin uusiin Potter-aiheisiin juttuihin en ole yhtä innokkaasti suhtautunut, mutta tämä on vähän eri juttu - opukset ovat olleet jo tiedossa, ja uusien panosten avulla saadaan takaisin pinnalle jotain sitä vanhaa hohtoa. Minulla ei ole noita vanhoja painoksia, mutta olen kyllä kiinnostunut päästä tutustumaan noihin uusiin painoksiin!

Pidän kuitenkin enemmän vanhojen painosten ulkonäöstä.

Minä olen myös samaa mieltä, vanhemmat olivat mielestäni passelin simppelit ja "oppikirjamaiset".
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.