Kirjoittaja Aihe: "Kummallisuudet"  (Luettu 32860 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Night Mare

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #125 : Heinäkuu 15, 2003, 23:51:07 »
Olen saattanut jo kirjoittaa tänne. En ole varma.

No kumminkin. Minulla outo valokuva muisti. Muistan oliko juttu aukeaman vasemman- vai oikenpuoleisella sivulla, mutta en muista sivu numeroa.

Ja Éówyn epäilee että minulla on ajatusten luku kykyjä. Mahdollista, mutta ainakin piilevää.

Mitäs vielä..   Äiti huuta täysillä korvan juuressa, eikä minulla ole aavistustakaan mitä hän sanoo. Osaan sulkea korvani. Kuvainnollisesti. En kuule mitään.

Ja kun vaivun mietteisiini. Kerran se tapahtui koulussa. Opettaja selitti jotain ja kysyi sitten minulta koska näytin poissa olevalta. Enkä minä osannut vastata.

Unohdan kaiken kokeessa ja muistan ne kokeen jälkeen.

Oikea silmäni näkee 1.6 siltä E-taululta ja vasen vain 1.1

No nyt minä taas höpötän.

:Muoks: No nyt olen huomannut uuden kummallisuuden itsestäni ja päätin laittaa sen tänne.

Joskus yksin oleessani puhun itselleni ja tavaroille Ihan oikeasti. Pehmoleluille, kaapeille, tietokoneelle ynm.

Ne eivät ole vielä vastanneet. ^^

Ja sitten puhun kirjojen henkilöiden kanssa. Yhtenä iltana kun oliin lukenut DragonLancea, Raistlin Majere käveli huoneeseeni ja alkoi tiuskia siitä että olin sotkenut hänen pöytänsä ja minä väitin vastaan.

Kuulostaa hullulta, mutta totta sen.

Ihme kyllä en pelkää yhtään kirjojen henkilöiden ilmestymistä, vaan pidän sitä luonnollisena.

Meeti

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #126 : Heinäkuu 19, 2003, 20:07:52 »
Ennen nukkumaanmenoani minun on tarkistettava silmäyksellä, että kaikki kaappien ovet ovat kiinni. Muuten en mitä luultavammin saa nukuttua. Kappeja on seinissäni kiinni kahdeksan kappaletta.
Minun on kaikessava oltava täysin erilainen ja päinvastainen kuin toiset. Joskus tämä piirre korostuu, varsinkin jos en ole nukkunut hyvin. Esimerkki: Mummu: Olet niin samankaltainen kuin isäsi. Minä: ENKÄ OLE! Mummu: *hymisee* Juuri tuota tarkoitan. Myöhemmin raivosin itselleni, koska juuri sanojeni jälkeen ymmärsin että minun olisi pitänyt myöntyä ja höpistä jotakin herrasmiehistä. Keh. .___.
Olen myös äärettömän herkkä asioissa joissa olen hyvä (suokaa anteeksi). En siedä useimmiten ihmisiä joita kehutaan vapaasti kirjoituksistaan. Mutta tuo edellä mainittu on vain huonoina päivinä, joskus saatan jopa kantaa oman korteni kehuista kokoon. ^__^
Jep. Ja kaiken lisäksi pukeudun essuihin.

Heiheihei, sinä normaali ihminen. Meitähän ei ole olemassa!

Poissa MissAlkupala

• Vuotislainen
"Kummallisuudet"
« Vastaus #127 : Heinäkuu 19, 2003, 22:01:47 »
Eh... minulla näitä kummallisuuksia löytyy myös pari... :)
-Osaan "nostaa" huuleni yläkumaa, ilman, että mikään muu ei liiku. Siis ymmärrettävästi: osaan nostaa oikeaa ja vasempaa huultani ylöspäin yksitellen, yhdessä, vuorotellen. Aina, jos en tajua jotain juttua, automaattisesti nostan huulta.
-Pienenä tämä vika oli pahimmillaan; olin toka kolmasluokkalainen ja enkun taito ääretön nolla. No, osasin jotain sepustaa. Leikin sitten, että olen joku kuuluisa pikkutyttö, joka pääsee Yhdysvaltoihin johonkin kuuluisaan pianokonserttiin soittamaan. Menen lavalle ja selitän jotain tähän tyyliin: "My name is Jessica" (halusin aina olla joku "hienoniminen)"and I "(sitten en tiennyt, mikä on soittaa, keksin omia sanoja aina, jos jotain en tiennyt" song name is Intiaanien kevätlaulu. " Ja selitin vielä jotain omiani, että olen köyhä. Soiton jälkeen niiasin ja menin keittiöön. Taputuksia ei kuulunut. Menin "yleisön" joukkoon ja kaikki tuijotti minua. Sitten joku vaan sanoi jotain tyyliin "lovely!" Ääh. en osaa selittää, harrastan sitä vieläkin o_O
-Osaan katsoa kieroon käsittämättömän paljon ja osaan tärisyttää silmiä silleen jänskästi.
-Minä kipristelen milloin mitäkin aina, kun katulamppu tai muu tötsä tulee autossa vastaan.
-Autossa leikin, että ulkona, kun menee puita ohi, on kilpailijoita, joidenka täytyy hyppiä puusta puuhun auton perässä ja aina vain yksi ja paras pysyi vauhdissa mukana. Ja joskus se ohitti kierroksilla muita kilpailijoita. Outoja leikkejä, jotka on jatkunut kauan.
-Jossain vaiheessa minä aina avasin suuni ammolleen nopeasti ja sitten taas suu kiinni. Luulin, ettei kukaan huomannut, mutta kavereiden pitkä ihmettely sai sitten lopettamaan sen tavan.
-Olen jatkanut tätä jo niin kauan, en voi enää lopettaa. Laihistan aina, kun menen uimaan, suihkuun, minne vaan, missä maha näkyy. Kukaan ei tiedä sitä, että olen paljon pyöreämpi, kun en laihista. Mutta laihistan vielä, ja se näyttää aidolta :)
No, tuli pitkä viesti, mutta kummallisuuksia on.

Ainiin, mullakin on se juttu, että jos luen jonkun nimen väärin, se on vaikea korjata. Minulle Rohkelikko oli pitkään Rohelikko ja niitä oli muitakin monia. Draco oli Dracko. Niin kirjoitin aina tarinoihin :/

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #128 : Heinäkuu 21, 2003, 01:40:07 »
Miä pompin. Siis aina kotona kun liikun väliä tupa-keittiö-oma huone niin miä pompin vähintään muutaman pompun. Ja liikun turhaan. Eli saatan olla katsomassa vaikka telkkaria, mutta yhtäkkiä vaan nousen ylös ja käyn jossain kääntymässä ilman mitään syytä.
Aina kun on auton kyydissä kesäisin [tai milloin vaan milloin aurinko paistaa] niin notkelmiin jää aina sellaisia mustia varjoja jotka liikkuvat. Miä aina kuvittelen ne joksikin omituisiksi mustiksi mähmiksi jotka liikkuvat notkoissa ja hyökkäävät reunametsistä autojen kimppuun.
Jostain syystä mun pitää käydä "tarkistamassa" sivujani viismiljuunaa kertaa päivässä. Jonkinlainen pakkomielle että onko siellä sittenkin joku virhe, entäs jos joku linkki ei toimikaan jne. Tämä tarkistelu liittyy myös joihinkin muihin asioihin ja joskus siitä on hyötyäkin. Tarkistin parin kuukauden jälkeen riparikorttien kuoret ja sieltä löytyikin lahjarahaa 70 euroa mitä en ollut huomannut ollenkaan!
Jos olen kävelemässä ulkona, niin alan hokea jotain sanaa askelien tahtiin. Esimerkiksi: jou -- ni. jou -- ni. Tai: kis -- sa. kis -- sa. Tai sitten jankkaan jotain asiaa, sanaa tai lausetta päässäni koko ajan. Ja kun kuuntelee tarpeeksi kauan kellon raksutusta tai astianpesukoneen ääntä niin niissä alkaa kuulua sävelmiä.
Ei nyt tällä hetkellä tule muita mieleen.

Fremon

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #129 : Heinäkuu 21, 2003, 01:59:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Bloody Aeliah"
Ja kun kuuntelee tarpeeksi kauan kellon raksutusta tai astianpesukoneen ääntä niin niissä alkaa kuulua sävelmiä.
Ehdottoman varma merkki orastavasta, geneettisestä kylähulluudesta ;)

Ei vainen; Minullakin on omat 'rituaalini', joita uskollisesti toistelen joka ikinen kerta, kun erkanen kotoani: Ovatko avaimet taskussa? Onko kahvinkeitin pois päältä? (vaikka siinä on automaattinen sammutus) Ovatko autonavaimet mukana? (vaikka en olisikaan autolla lähdössä mihinkään) Onko lompakko takataskussa? (Tämä on ihan oikeasti järkevä!). Ovatko ikkunat kiinni ...

Viimeksi olin vanhempieni luona yötä; koirani olivat mukanani = kukaan ei ollut vahtimassa kotiani - olin hirvittävän vakuuttunut, että murtovarkaat tyhjentävät asuntoni vuorokauden aikana, kun en ole kotona; Oli erittäin vaikea nukkua..

Älkää siis ikinä hankkiko omaa kotia, jossa on omaa omaisuutta, koska kuka tahansa voi nussia kamasi, kun olet tunnin poissa! Miten niin neuroottinen?

/Fremon

Poissa Autumn Twilight

• Auringon lapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Korpinkynsi Narniasta
  • Tupa: Korpinkynsi
"Kummallisuudet"
« Vastaus #130 : Heinäkuu 21, 2003, 12:57:38 »
Ja liikun turhaan. Eli saatan olla katsomassa vaikka telkkaria, mutta yhtäkkiä vaan nousen ylös ja käyn jossain kääntymässä ilman mitään syytä.

Minulla sama juttu. Jos esimerkiksi luen jotakin omassa huoneessani, saatan useammankin kerran vain nousta ylös ja käydä kääntymässä olohuoneessa ja mennä takaisin lukemaan.

Lisäksi minä puhelen itsekseni. En siis mitään "kaunis sää tänään", vaan jos esim. lasken jotakin, luettelen numeroita ääneen ja mumisen siinä sivussa jotakin. Tai kun Animorphs -kirjasarjan hahmot kirjoittavat aina vuorotellen kirjan seikkailuistaan, minä eräänä päivänä menin kirjahyllylleni ja aloin luetella: "Jake on kirjoittanut... Hetkinen, neljä, ei, vaan viisi.." ja muuta tällaista.

Minä myös hyräilen lähes aina kävellessäni tai pyöräillessäni jos olen yksin, joskus myös keskustelen yksinäni pääni sisällä.
Monesti minulla on myös tapana ajatella englanniksi. ^^'

Kyllähän näitä löytyy.
Little owls bring me messages, transparent envelopes, given by black daisies and through enormous telescopes, addressed the White Crow, sent it out, was it meant to get to me? 
Fantasianovelli: Unensieppaaja

Rafael

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #131 : Heinäkuu 21, 2003, 20:26:04 »
Vedän henkeä nauraessani. Minä en kerta kaikkiaan osaa nauraa ulospäin. Tästä syntyy oikeasti paha, sellainen haukkuva ääni.

Kerran kaverin kanssa ulkona yksi koira alkoi seurata minua katseellaan nauraessani. Se oli kamalaa.

Nauruääneni on jokseenkin tällainen: hiihhiihHONKHONK.

Eikä kukaan tunnu uskovan, etten tee sitä tahallani.

Andalucia

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #132 : Heinäkuu 21, 2003, 20:51:04 »
Minä potkin yöllä seinään, vahingossa tietenkin, kielsin asian tulisesti viime vuoteen saakka, silloin olimme eräässä ulkomailla hotellissa (kuten yleensä ollaankin) yötä ja olin potkaissut tappavalla karatepotkullani äitiä ja hosaissut yöpöytään jossa oli äidin lasit, ne eivät kärsineet, äiti sen sijaan kärsi, omien sanojensa mukaan, en itse huomannut koko asiaa. Kotona sänkyni on kiinni seinässä ja siihen oli alkanut ilmestyä kauheasti likatahroja (joo, jalkani ovat likaiset) ja kaikki ihmettelivät mistä ne olivat ilmestyneet.

Toinen juttuni ovat jäätyneet sormet. Tai jos ihan tarkkoja ollaan niin ei AIVAN jäätyneet, mutta sormenpääni ovat aina kuin jääkalikat, kun terkkari otti sormenpäästäni verikokeen (se muuten sattui) niin hän joutui "pumppaamaan"/ "puristamaan" sormenpäitäni ainakin minuutin kun yritti saada niihin jonkun verran lämpöä (tai verta kiertämään, en minä tiedä) ja kysyi ovatko sormeni aina tälläiset. Ja minulla on lähes aina kylmä, olen todellinen vilukissa, en ole uinut tänä kesänäkään lainkaan, koska olen aivan varma, että jäätyisin kuoliaaksi vedessä, muilla ystävilläni sen sijaan on aina (suurinpirtein) kuuma ja he tirisevät kesät talvet kuin ryynimakkarat vartaissaan (minun käyttämä sanonta josta he eivät erityisemmin pidä :) ja hikoilevat sata litraa päivittäin. Lisäksi minulla on "marmori-iho"( mistäköhän nimitys?), älkää nyt MISSÄÄN nimessä käsittäkö, että se olisi kaunista kuin marmori, ei sinne päinkään, se on sellaista -öh- sanoisinkos vaikka laikukasta, mulle tulee aina sellainen iho varsinkin jalkoihin kun minulla on kylmä ( ja minulla on usein kylmä) ja kamuni ihmettelivät tätä kummasti. Sitten eräs liikunta tunti (joka oli uintia) raivostuttava likka tuli (entinen ystäväni, ei siitä sen enempää) sanomaan: "sul on ihan kummalline iho jalois, tulee mieleen iha dinosarukse iho." Joo, otti päähän ( vaikkei dinoissa ole mitään vikaa) ja aloin vihata liikunta tunteja, joissa täytyy uida, tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa etten pidä kavereiden kanssa uimisesta.

Pyörittelen peukaloitani ihan itsekseni, siis tämä on ihan typerä juttu, mutta minun äitini-äidin-äiti harrasteli tätä ( äippä on kertonut, olen kuulemma perinyt mutkain häneltä,kuin pelkästään typerän peukalonpyörittelyn, ainakin silmät-siis isoisoäidiltä) ja se on tarttunut minuunkin. Tunnilla jos vaikka on saanut kokeen tehdä eikä saa vielä palauttaa (meillä on tälläinen tyhmä käytäntö että vasta kymmentä vaille saa palauttaa, pitäisi muka korjailla vastauksia, mutta minä piirtelen koe papruuni, siis jos niitä voi piirrustuksiksi kutsua) niin opettaja käskee pyörittelemään peukaloitaan, tässä vaiheessa hätkähdän sillä huomaan pyöritteleväni niitä koko ajan, vaikka yli puolet matematiikan tylsistä laskuista olisikin tekemättä, ja opettajalla on se mielikuva, että saan nopeasti kokeet valmiiksi  :D

Minulla on  jatkuvasti joku lamppu huoneessani päällä, siellä on niitä neljä, kattolamppu, kaksi pöydällä ja yksi sänkyni yläpuolella (tästä irtosi kerran öisen potkuni aikana varjostin) ja aina on joku päällä. En tiedä tähän syytä, en pelkää että kannibaali tulee ja syö minut (ainakaan kovin usein) joten syytä en tiedä, katsoin äskenkin ihan vain testakseni onko minulla tosiaankin lamput helottamassa yhtä mitaa ja taas, siellä porotteli iloisesti sänkyni yläpuolella oleva lamppu. Mikäköhän on. No, mutta tässä muutama, kaikkia en jaksa edes listata.

zetsubou

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #133 : Heinäkuu 21, 2003, 21:10:40 »
Minä olen hullu ihminen... ja niillähän on halvat huvit, eikö?
Noniin, asiaan:

1. Opettelen lauseita leffoista, musiikkikappaleiden alusta, kirjoista jne. Ja sitten hoen niitä puhujien "omilla" äänillä... Kamalin lienee erittäin (Darinen mielipide) vakuuttava Klonkku- imitaatio. Ekaluokkalaiset säikähtivät tosissaan, kun rupesin sihisemään bussissa. Pelotella nyt viattomia lapsukaisia, hyi minua ;D  Myös TSH:n alkupuheen osaan ulkoa.

2. Käyrät pikkusormet. Ne kulkee suvussa. Mun pikkusormet ei taivu suoraksi ollenkaan... Jos ne jää tiettyyn asentoon, ne alkaa väpättämään. Ällöä.

3. Mulle jäi pysyvät traumat The Ring- elokuvasta. En uskalla avata vaatekomeroa, jos olen yksin kotona.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
"Kummallisuudet"
« Vastaus #134 : Heinäkuu 21, 2003, 21:26:45 »
Aina... Siis AINA, kun menen jääkaapin ohi, se on pakko avata. Molemmat ovet. Ja jatkaa sitten matkaa.

Minäkin puhelen usein yksinäni ja sitten alan miettimään, mistä tuo ääni tulee.

Pelottavinta on, jos alkaa hyräilemään/laulamaan jotain ja sitten ihmettelee. ^^

Sitten myös kuulen usein soittorasiamusiikkia, kun tulen tänne. Kaikki laitteet, mistä on mahdollista tulla musiikkia ovat kiinni. Ja sitten kun sitä yrittää kuunnella tarkemmin, se loppuu "kalahtaen", kuin joku olisi sulkenut rasian.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Erlkönig

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #135 : Joulukuu 20, 2003, 19:17:50 »
Ponder ponder, olenkohan minä joskus kirjoittanut tänne?
En minä varmaan ^^

No mut joo, minultakin friikkimäisyyksiä löytyy.
Jotkut on ihan pieniä ja yksityisiä,
joistakin tietää kaikki ja kaverit nauraa O_o

-Minulla on pakko mielle sukia hiuksiani. Joskus myös pörröttää niitä..
Tämä on raivostuttavaa, varsinkin jos esitelmöi luokan edessä ja sitten tekee tuon ihan huomaamattaan sillä lailla että puheeseen tulee tauko, niin kaikki katsoo oudosti..
Minulle tuli sangen tympääntynyt olo kun luin OotP:ista sen kohdan jossa x pörröttää hiuksiaan ja y tuskastuu.

-Minä en kestä olla kotona arkivaatteet päällä.
Heti kun pääsen kotiin laitan yökkärit päälle tai hillun kalsareillani :p
Verkkaritkin olisi jo liikaa..
Joskus minulla on myös peitto ympärilläni.

-Minäkin teen tuota leffojen lauseiden ulkoaopettelua ;p
Ja minäkin osaan se TSH:n alkupuheen ulkoa..
Samoin esim. Gandalfin repliikit Khazad-dumin sillalla.
"...I am the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. Dark fire shall not avail you!..." jne.
Sitten minulla on pakkomielle kaikkiin sellaisiin "fiksun oloisiin" lausahduksiin joita sitten opettelen ja kirjoittelen kaikkialle.
Sama pätee latinaan, uskomaton kieli.. hrr.

Tuossa nyt oli joitan, kai niitä tulee vielä jossain vaiheessa mieleen.

Kelpie

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #136 : Joulukuu 21, 2003, 11:17:03 »
Lainaanpa itseäni:
Lainaus

Osaan heiluttaa korviani. Tai siis nostella. Samaan aikaan tai yksitellen. Jos joku ihminen ärsyttää tai hermostuttaa minua jännitän korviani huomaamattani ylöspäin, kai se on jonkinlaista luimistelua:) Kaverini inhoaa kun teen niin.

Tämä juttu sai ihan uusia ulottuvuuksia kun kaverini huomautti että kun hymyilen/nauran korvani nousevat ylöspäin. Hmm.

Samaisen kaverini mielestä pidän kännykkää ihan kummallisesti. (No hui.)

Aina kun juon puolen litran kokis-pullosta (mitä tapahtuu usein, sillä olen hullu kokis-addikti) hieraisen ensin kädellä pullon suun ympärillä, tavallaan puhdistan sen. Sama juttu kun pistän sen pullon kiinni. Ystäväni aina pitävät hauskaa sillä jutulla. En minä voi sille mitään!

Äh, kun tulin tänne näitä oli mielessä vaikka kuinka monta. Nyt ne kaikki unohtuivat :P

Mikä se peukkuvarpaan viereinen varvas on..? No, kuitenkin. Vasemmassa jalassani se on pidempi kuin peukkvarvas, oikeassa lyhempi.

Kun jännitän sormiani ylöspäin niin ne taipuvat ihan mielettämästi väärään suuntaan. Siis taaksepäin. Eh. Sitä on hankala selittää. Ne eivät vain mene suoraan.

Hattara

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #137 : Joulukuu 22, 2003, 11:46:00 »
Eh, minun on aina pakko avata jääkaapin ovi, vaikkei edes olisi nälkä. Avaan oven, katson jääkaapin sisältöä ehkä kolmisen sekuntia, pamautan oven kiinni ja kävelen pois. Tämä häiritsee minua vähän väliä ja yleensä teen sen melkein huomaamattani.

Jalkani naksahtelevat. Tai pikemminkin nilkkani. Aina kun pyöritän nilkkaani ympäri, kuuluu: naks, naks, naks... Äitini mielestä tämä on erityisen ärsyttävää.

Puhuessani huidon huomaamattani käsilläni. Lopetan tämän vasta, kun kaverit alkavat nauraa ja huomauttavat asiasta. No, en minä nyt ihan aina sentään huido.

Pikkuvarpaani kynsi on haljennut kahtia joskus vuosikausia sitten, kun pudotin vahingossa kirveen (varsi alaspäin) varpailleni. Nytkin siinä on tavallaan kaksi kynttä vierekkäin, ja olen pohjattoman kyllästynyt tähän ihanaan varpaaseeni...

Monta kertaa päivässä minä kiskon sormiani niin kauan että ne naksahtavat. Vaikka joskus tämä käy kipeääkin, minun on pakko vetää sormea niin kauan että kuuluu naks. Äitini inhoaa tätä yli kaiken.

Poissa Alicia F-B

• Vuotislainen
"Kummallisuudet"
« Vastaus #138 : Joulukuu 22, 2003, 14:01:41 »
Kyllä vain. Nyt pienet stoorit minusta itsestäni.
Noita sormia nyt aikas monet osaavat taivutella. Minä myös. Taaksepäin kaikki sormet taipuvat vähintään sen 90 astetta. Sitten osaan taivuttaa sormiani vain viimeisestä nivelestä, peukalo taipuu vähintään sen 90 astetta siitä nivelestä ja pikkurillillä osaan tehdä z-kirjaimen [tämän havaitsin ihan sattumalta]. Lisäksi osaan tehdä noin puoli senttiä syvän kuopan peukaloni 'tyveen'. Se pelottaa useimpia vastaantulijoita. Lisäksi toinen ranteeni naksuu ja on hirvittävän löysä naksauttelun jälkeen.
**Kerran läksyjä tehdessäni huomasin myös osaavani lukita etusormeni. Se oli pelottavaa kun en saanut sitä millään koukistettua. Tämä tapahtui useita kertoja ja aina sama juttu.

Osaan sitten myös liikutella kulmakarvoja [kukapa ei osaisi], laittaa kielen rullalle [tämä on muuten periytyvä dominoiva ominaisuus (en minä bilsan kirjaa tutkinut, en... ;))] ja tehdä sillä aaltoja.
Outoa on myös se, ettei ylähuuleni nouse vinoon ylös kuin toiselle puolen.

Minulla on myös pitkät jalat ja polveni naksuivat vielä vuosi sitten joka kerta kun niitä taivutin, nyt se on hävinnyt... Pottuvarpaani naksuvat aina ja saan ne uskomattoman tiiviisti 'rullalle'. Pikkuvarpaani saan kovasti erilleen muista varpaista.

Ihoni on lisäksi melko ruskea jo luonnostaan. Lisäksi en ole koskaan palanut! En ikinä, en koskaan. Vaikka olen paljon auringossa ja normaalit ihmiset palavat jo nopeasti, voin olla monta tuntia putkeen auringossa ilman mitään voiteita ja suojaa (okei, hattu suojaamaan päätä, hiukset kun ovat tummat ja kuumenevat helposti).

Unohtui ihan. Itsekin teen koko ajan jotain. Kun katson televisiota, huomaan yhtäkkiä olevani ylhäällä ja sitten istun taas takaisin. Kävelen koko ajan taloa ympäri, vaikka tietäisin mitä minun piti tehdä.

Laitan vessan oven kiinni aina yöksi. Pelkään viemäreissä asustavia ötsyjä ja kerran nuorempana katsoin sellaisen Pelottaako-jakson [Are You Afraid of Dark? Jos joku tunnistaa], jossa eräällä uima-altaalla sieltä viemäristä tuli joku hirviö. Jotain lapsuuden pelkoja, mutta kun näin siiroja (yyh) ensimmäisen kerran, kammoni vain voimistui.

Ajattelen aina englanniksi, harvemmin suomeksi enää. Lisäksi höpisen koko ajan hamstereilleni kun ei ole ketään muuta kenelle puhua; niillekin englanniksi!

Minäkin opettelen TV-sarjoista ja elokuvista parhaat repliikit ulkoa. Lisäksi muistan pitkiäkin keskusteluja ulkoa.

Kun tulen sisään huoneistoomme, riisun aina ensin kengät, käyn keittiössä, menen takaisin eteiseen ja riisun loput vaatteeni.
Kun tulen nettiin, katson ensin sähköpostin ja sitten tulen Vuotikseen. Siis aina.

Lisäksi nauran melkein kaikille sanoille, jos alan ajattelemaan niitä kirjain kirjaimelta. Minulla on myös joka ikinen viikko 'kello yhden hysteria' [alan nauramaan aina vähän ennen kello yhtä], koulun lopun hysteria [yleisempi kuin edellinen, siis aina, aina alan nauraa käkättämään noin puolta tuntia ennen koulun loppumista. On siinä opettajilla ihmettelemistä], iltahysteria [noin kello 21] sekä viikonloppuiltojen hysteria [koko ilta kello 17-23, tämä on aina vähintään perjantaina ja sunnuntaina o_O]. Pelottavaa.

Käteni ovat usein jääkylmät. Ainakin kylmemmät kuin muiden.
Lisäksi minulla on melko terävät kulmahampaat, ei ihan sellaiset vampyyri-hampaat, mutta melkein.

Samoin kuin Chabat, käännän kelloni aina noin 5 minuuttia edelle ja kuvittelen etten tiedä sitä, muttei se auta, koska tiedän :/

Kun olen autossa, nostan aina jalkojani ylös kun asfaltin pinnassa on rako. Lisäksi suljen silmäni jostain syystä aina lyhtypylväiden kohdalla, en aina mutta usein. Näyttää varmasti tyhmälle.

Kun teen jotain vain yhdellä kädellä [esim. oikealla], alan vasemmalla taitella paitaani oikealta puolelta, oikean käden 'alta'. Paidat onkin ruman näköisiä kun teen sitä huomaamattani koko ajan.

En pidä limsasta, yääh. Juonkin aivan hirvittävästi maitoa [ennen join myös mehuja, nykyään en paljon muuta juokaan kuin maitoa].

**Saan lisäksi kylmiä väreitä pumpulista ja ihan kaikista kankaista. Etenkin farkkukangas saa näitä aikaan.

//Muokatut merkitty **

Cameron

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #139 : Joulukuu 22, 2003, 15:02:06 »
Kummajaisia? Ah! Tänne osastolle kuulun!  :D

Olen kuin Jarkko Tammisto. En siis ulkonäöltäni, vaan osaan imitoida. Se on vaan on tullut jostain.

Toinen kumma juttu minussa on, että minulla on joku pakkomielle, olla ainakin puoliuntia päivästä "pulla" -asennossa. (hienon nimen olen itse keksinyt..) Se on sellainen, että jalat nostetaan niskan taakse, sitten seistää käsivoimilla.. Huii! :o

Ja sitten vielä kolmas..

Jos olen kotona, ja radiosta tulee joku kappale, jota en vaikka ennen olisi kuulutkaan, niin osaan sen sanat! Ooo!

Muok. Ja sitten vielä mulla on pakkomielle haistaa käsiä.. ainakun olen koskenut johonkin.. karmistuttavaa. tiedän.

Tearless

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #140 : Joulukuu 22, 2003, 15:16:11 »
Muiden mielestä karmein erikoisuuteni se, kun saan jännitetttä vasemman jalan pikkuvarpaan n. 2-3 cm päähän seuraavasta varpaasta.  Pystyn kävelemään sillä tavalla ja joskus olen ollut koko koulun päivän lainkaan huomaamattani niin.

Heiluttelen leukaani pois sijoiltaan ja takaisin n. 50 kertaa päivittäin. Siitä kuuluu hirveä ääni ja pelkään, että leukani jääkin joskus pois sijoiltaan. Olen yrittänyt vähentää leukani lonksuttelua, mutta se tulee minulle pakon omaisesti. Miksi minun piti opetella se kesällä???

Saan väännettyä peukaloni taaksepäin, niin että se koskettaa rannettani. Kaikki sormet taipuvat edestäpäin ranteeseen asti, ainakin pienellä avustuksella. Kieleni saan rullalle, olen osannut sen aina.

Toistelen aina mitä muut sanovat matkimalla samalla heidän ääntään ja äänensävyään. Esim. kerran eräs tyyppi sanoi "Mielenosoitus!" Minä sitten sanoin heti perässä saman ja hoin koko lopputunnin sitä samaa sanaa.

Syön paahtoleipää aina sittä pyöreämmästä päästä. Muut väittävät sitä "vääräksi" pääksi pitää kiinni, mutta minä väitän vastaan. Aloitan aina kaverini kanssa paahtoleipää syödessämme. saman keskustelun, joka päättyy aina samaan pisteeseen. Mitään hyviä perusteluja meillä ei ikinä ole, puhumme vian iloksemme :)

Mumisen itsekseni ja joskus totean asioita peilikuvalleni. Tänäänkin mummon pitkäveteisen puhelun jälkeen sanoin peilikuvalleni: "Toi oli tän tylsin asia!" Jääkaappiin katsoessani mutisen "ei täällä oo mitään syötävää..." Sitten vain paiskaan oven kiinni ja sanon "mäpäs meen lukemaan..." Tuo on hyvin yleinen keskustelu itseni kanssa.

Muutan ääneen lukiessani usein sanajärjestystä. On rasittavaa kuunnella kaikkien huomautuksia "Ei se noin mee" tms. En vain mahda sille mitään, vaan luen asian niin kuin se helpoiten tulee suustani ulos. Kukaan ei vaan tunnu uskovan minua...

Shiri

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #141 : Joulukuu 22, 2003, 23:55:01 »
Itselläni on monia erikoisia piirteitä.

Itselläni on nimittäin lättäjalat, aivan. Kuulitte oikein. Jalkapohjani eivät ole kaaressa, niinkun aika monella taitaa olla. Jalkapohjani on suora ja lättänä. Oikeastaan se on aika koominen näky, kun tepostelen jaloillani :)
Olen käynyt lääkärillä jalkani takia, ja vaikka sain kaaripohjat (vaikea selittää minkälaisia ne ovat) eivät ne kuitenkaan saaneet jalkaani edes vähän 'kaarelle'. Juu, mutta olen pystynyt hyvin olemaan jalkojeni kanssa. Olen onnellinen, että olen edes vähän erikoinen.

Toinen kummallisuuspiirteeni on, että kun istun jalat maassa lattialla aivan suorassa, niin pääsen ylös heti. (Tajusiko kukaan selitystäni?;))
Olen nähnyt, kun muut ovat yrittäneet samaa, mutta ovat joko pöllähtäneet maahan tai nouseminen on kestänyt useamman sekunnin.
Itse kuitenkin pääsen ylös heti. :D

Siinä taitavat olla erikoisuuteni. Ei paljoakaan, mutta kuitenkin jotakin.
Rakastan olla edes vähän erilainen kuin muut :)

Qia

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #142 : Helmikuu 28, 2004, 18:31:36 »
Minunkin on ihan pakko kertoa.

Kieleni on outo. Se ei ole mitenkään pitkä, mutta kun laitan kieleni etuhampaiden ja ylähuulen taakse, ja "työnnän" sen nopeasti ulos, kuuluu sellainen hassu ääni. Teen samaa myös huulilla. Jännää on, että tätä ei osaa (tutuistani) muutkuin pojat.  Sisksi minulle sanotaan usein että pitäisi olla hiljaa, koska minä alan "soittamaan" semmoista naurettavaa sarjaa joka kuuluu jotenkin näin: dib daa dibi dibi daa. Sitten toistelen sitä koko ajan.

Saan myös ylähuulen kiinni nenääni. Ei se välttämättä ole mitään outoa mutta kuitenkin.

nanase

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #143 : Helmikuu 28, 2004, 19:35:15 »
Minä luulin jotain kolme vuotta että Rohkelikko on Rohelikko ja Luihuinen on Luihunen. Niin ne on helpompi lukea ja nytkin oli kamalan vaikeaa kirjoittaa ne oikein.
Minulla on pakkomielteenä nivelien naksuttelu. Teen sitä ihan vahingossa ja on myös todella noloa vahingossa naksauttaa kovaänisesti niveltänsä kesken kokeen.
En voi elää päivääkään ilman nettiä. Tulee sellanen kamala tunne etten ole ajan tasalla esim. Vuotiksen keskusteluista.

Lerppa

• Ankeuttaja
Re: spooky..
« Vastaus #144 : Helmikuu 28, 2004, 21:16:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Drace"
Lainaus käyttäjältä: "jackie"

Eh. Minun sormieni nivelet ovat niin löysät, että esim. pikkusormellani saan 'taaksepäin' 90 asteen kulman. Se on aika pelottavaa..
Voin yrittää skannata sen.

http://www22.brinkster.com/kabaree/sormi1.jpg
http://www22.brinkster.com/kabaree/sormi2.jpg

Mullakin taipuu sormet noin, siitä on välillä haittaa (joskus myös hyötyä) kitaran soitossa... kun ne on niin löysät.. :o/
Sitten mun leuka naksuu, kun avaan suun "haukottelu-auki" niin naksahtaa. Musta sitä on kiva naksutella, mutta se ei ole yhtään kivan näköstä :D :D

Sitten kun katon jotain leffaaa missä joku tapetaan tai jotain satutetaan, niin se sattuu muakin. Taisiis mahassa muljahtaa ja tulee kylmät väreet jos joku esim. lävistetään keihäällä mahasta.. (TSH:n kattominen on siksi yhtä tuskaa, vaikka on pirun hyvä leffa muuten)

Mä en osaa lukea koskaan oikein... Eipä se nyt hirveästi muuten haittaa, paitsi koulussa. Todella ärsyttävää on esim. lukeä ääneen, kun mulla kestää aina niin kauan lukea vieraskieliset vaikeat sanat oikein, joudun lukemaan ne eka mielessäni tosi monta kertaa, ennen kun pystyn sanomaan ääneen  ja sittenkin ne tulee väärin ulos :D Myös ainekirjotuksen tarkistus on ongelma, kun en huomaa virheitä. En varmaan huomaisi jos joskus Vuotis olisikin Vutois, tai video viedo, tai alkemisti aklemisti... Myös Potterissa oon lukenut lähes kaikki nimet väärin, ne on sitten pikkuhiljaa luultavasti lähes kaikki...

Poissa Zelen

• Uneton
  • Vuotislainen
"Kummallisuudet"
« Vastaus #145 : Helmikuu 28, 2004, 21:53:39 »
En tiedä ovatko nämä kummallisuuksia, mutta mainitsen muutaman: Oikean käden keskisormen ensimmäisessä "taittuvassa" kohdassa on omituinen paakku. Se ei ole syylä eikä finni. Se on tunnontonkin vielä. Sitä saa pistellä neulalla, mutta silti ei tunnu missään.

Aina kun menen kyykkyyn polvet naksuvat...

Vielä yksi. Minulla on niin hirveän pienet kädet. Ne on pienemmät kun mun pikkusiskolla. Kulkee kuulemma suvussa. Onneksi mun sisko on 9 vuotias eikä 4. *virnuilee*

//muoks 15.lokakuuta 2005

...

Jestas, onneksi tämän viestin kirjoittamisesta on pitkä aika. 9-vuotias? Miten se nyt yhtäkkiä sitten on 11? Ehkä se johtuu siitä, että hänellä on synttärit huhtikuussa ja ilmeisestä tämä viesti on kirjoitettu hieman ennen hänen 10 synttäreitään. :D Offiksi meni...

Onhan minussa vielä muutamia muitakin omituisuuksia joita en ole viitsinyt aiemmin kirjoittaa. Naurahdan usein ääneen ajatuksilleni, se kerää joukon kummaksuvia katseita.

Jos en ajattele kynän pitämistä kädessäni, se kolahtaa hyvin äkkiä pöytää vasten. En tiedä, mistä se johtuu... Ja joskus pudottelen sitä kynää ihan vain huvikseni.

Ah ja koulukirjat. Minulla on joku ihmeen pakkomielle piirrellä ja kirjoittaa niihin kaikkea kummallista (laulunsanoja, tekijöille huomautuksia, piirrän paperin läpi seuraavalla sivulla olevan hahmon, "Tämän kirjan omisti (nimi) (vuosiluvut)" marginaaleja). Vihkoihin piirtely on myös yleistynyt... Nykyään tosin en suttaa niin hirveästi, pyrin pitämään kuvaseni "taustakoristuksina", samoin tekstinpätkät.  

Alan helposti änkyttämään kuin tollo, jos en keksi mitään kunnollista sanottavaa tai ajatuskatko vaivaa.

JulietF

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #146 : Helmikuu 28, 2004, 22:12:35 »
Hmm, osaan värisyttää silmiäni. Nopeasti siis. En tietenkään ole nähnyt koskaan miltä se näyttää itseni tekemänä (vaikka olenkin peilillä ja videokameralla yrittänytkin), mutta yksi kaverini osaa saman, ja voin sanoa, ettei näytä erityisen kivalta.

Olen osaanut tehdä sen varmaan aina. Välillä tuntuu, että teen sen enemmänkin tahdonvoimalla kuin lihaksilla. Olen yrittänyt sitä pojillekin opettaa, mutta ei vaan tunnu niiltä luontuvan.

Kerran onnistuin muuten säikyttämään luokkakaverini pahanpäiväisesti tylsällä ruotsintunnilla, kun hänen käännyttyä katsomaan tein sen. Raukkaparka.

Niin, niistä sormista vielä. Saan taivutettua peukaloni "päätynivelen" "tyviniveltä" nähden 90 asteen kulmaan taaksepäin. Saman osaa myös äitini, mutta ketään muuta samanlaista en tunne.

-J

PS: Täysin päätöntä tekstiä, olen hyyvin väsynyt...

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
"Kummallisuudet"
« Vastaus #147 : Helmikuu 28, 2004, 22:15:56 »
Kuten moni muukin, myös minä naksauttelen sormiani. Yleensä vain keskisormet naksahtavat. Nykyään ihan huomaamattani naksuttelen sormiani, vaikka ne eivät naksahtaisikaan. Nivelet ei varmaankaan tykkää kovin paljoa. *napsnaps*

Molemmat isovarpaanikin naksuvat. Eivät kovin usein, mutta silloin kun ne sen tekevät, niin ääni on aika kova. *naps taas* Polvissa sama juttu.

Alaselän nikamat. Jos olen makoillut tai istunut hieman huonommassa asennossa, niin kun nousen ja lähden kävelemään, nivelet naksahtavat. Muut eivät luultavasti sitä kuule, mutta mie ainakin tunnen sen.

Niska joskus hieman naksahtaa...

Minäkin pölisen joskus yksinäni kotona englantia.

Minäkin opettelen kaiken maailman (hauskoja) repliikkejä tai latinankielisiä lauseita. Niistä kun voi joskus olla kuulemma hyötyä...:P
"You are in the end only what I made you to be" Toi oli jo pakkomielle minulle pari viikkoa sitten.

Ja kun kuuntelee tarpeeksi kauan kellon raksutusta tai astianpesukoneen ääntä niin niissä alkaa kuulua sävelmiä.

No en minä säveliä kuule, mutta kaikenlaisia rytmejä kylläkin. Aivan mahtavaa on, kun joku lautanen vielä kolisee sopivassa tahdissa.

Meillä on ulkosauna. Joka kerta ennen kuin heitän saunatakin naulaan, minun on tarkistettava, ettei ketään piileskele pukuhuoneen nurkassa tai lauteiden alla. Ja ovi vielä hakaan.

Lainaus käyttäjältä: "Aamun Aurinkoinen"
Jos sattuu olemaan aurinkoinen päivä, kun istun autossa. Ja parempi ( välttämätöntä) että tien varrella on esim. puita, pensaita ja muita sellaisia jotka aiheuttavat varjoja tielle. Kuvittelen jonkinlaisen "peliukon" tai jonkinmoisne otuksen, joka hyppii varjolta toiselle. Oikeastaan vain pitkillä matkoilla ja moottori ( yms. ) teillä. Yrittäkää ymmärtää ;) .
Mie ymmärsin. Pienempänä harrastin samaa.

Siinä jotain.

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
"Kummallisuudet"
« Vastaus #148 : Helmikuu 29, 2004, 18:26:03 »
Sormeni taipuvat aika omituisesti. Saan molempien käsien keskisormet hieman outoon asentoon, taivutettua ylimmäisen nivelen "normaalisti" eteenpäin ja sen alapuolisen taaksepäin. Siis ilman että kosken siihen millään. Sama onnistuu vasemman käden etusormella. Sormeni taipuvat muutenkin hyvin taaksepäin pelkästään jännittämällä niitä.

Kyynärpäät taipuvat reilusti väärään suuntaan, jos nojaan esim. pöytään. Ja käsivarteni ovat vinot, ainakin kyynärpäiden kohdalta.
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

kvaak

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #149 : Helmikuu 29, 2004, 18:44:39 »
Mun polveni naksuu aina ja erittäin kova äänisesti kun meen kyykkyyn. Ärsytän sillä aina kavereitani kun ne ei tykkää siitä äänestä.

Saan myös  toisen keskisormeni taivutettua silleen sinne taakse. Ja sitten sen luun kärki jää törröttämään siihen kämmeneen.

Kun käännyn aamulla mun selästä kuuluu ärsyttävä naksahdus rytmi. Se on ällöttävää.