Kirjoittaja Aihe: Frendit  (Luettu 20021 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • A Chapter Can be a Book
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Frendit
« Vastaus #125 : Joulukuu 31, 2009, 10:22:34 »
Frendit, lempiohjelmieni ykkössijalla ollut jo monia, monia vuosia. Sarjasta löytyy loistavaa huumoria, vakavuutta ja mahtavia hahmoja/näyttelijöitä (niin pää-, että sivuhahmot).
Kaikki jaksot tuli katsottua silloin, kun Frendit pyöri Mtv3:lla ja välillä on tullut Subtv:ltäkin katsottua. Sen jälkeen, kun sain kolme vuotta sitten kaikki tuotantokaudet dvd:nä käsiini, olen katsonut Frendien jaksot niistä (dvd:t olivat minulta yhdessä vaiheessa ns. pannassa, koska katsoin niitä liikaa...).
Ei Frendeistä pysty valitsemaan erillistä lempihahmoa (ainakaan päähahmoista), sillä jokainen on niin erilainen. Ja juuri se tekee kaikista lempihahmojani.
Monica - ikuinen siivoushullu, tavaroiden järjestyksen pitäjä ja entinen pulluka (se miten Monica puhuu aina ruuasta sillä tavalla kaipaavasti...).
Rachel - ah, niin itserakas (alussa enemmän kuin loppua kohden...), muotitietoinen ja miesten unelma.
Phoebe - ikuinen hippi, hyvällä tavalla tyhmä ja mahtava laulujen tekijä (Smelly Cat oli kaikkein paras...).
Chandler - ikuinen koomikko, säheltäjä ja jollain asteella hieman naismainen.
Joey - ihastuttava naistenmies, hyvällä tavalla tyhmä ja ruokien ylin ystävä.
Ross - dinoista tykkäävä, perheen prinssi (niin kuin Monicakin sanoo) ja Rachelin rakastamisesta aiheuttuvat mustasukkaisuudet.
Sivuhahmoista lempparini on Mike. Loistava kumppani Phoebelle, niin ihastuttava ja hauskakin hahmo.
Sivuhahmoista Janice on ärsyttävin, mutta ohjelma ei olisi mitään ilman hänen kamalaa nauruaan ja Oh My God-lausahdustaan, jota hän aina venyttää.
Jaksoistakaan ei voi valita lempparia, koska ne ovat kaikki hauskoja ja parhaita. Parempaa ohjelmaa saa hakea...

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2015, 11:37:48 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #126 : Helmikuu 13, 2010, 13:26:47 »
Oi, paras niistä on ehdottomasti Chandler :D Voi tosin johtua että olen samanlainen :) Se on vaan niin hyvä tyyppi! On tosi Joeykin hyvä! Niin sellanen typerähko ja sellanen mikä ajattelee ennenkaikkea ruokaa ja naisia ;)

Frendejä oon katsonut jo ikuisuuden. Mutta vaikka ennen olenkin jo jotkut jaksot nähnyt ni silti se on aina yhtä hauska ja ihana :)))
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #127 : Maaliskuu 22, 2010, 18:44:44 »
Frendejä katsoo kyllä enemmän kuin mielellään. En ole ihan varma olenko katsonut täysin kaikki jaksot, mutta nyt kun ne alkaa (taas kerran) subilta uusintana, niin ajattelin katsoa nyt kaikki jaksot, jos vain mahdollista. Olen kuitenkin nähnyt lähes kaikki jaksot.

Frendeissä on ehdottomasti hyvää se, että kaikki päähenkilöt ovat erilaisia, kukaan ei kuole keskenkaiken ja jaksot ovat sellaisia kepeitä, mukavia.

Lempi hahmoni ovat kai Chandler ja Joey. Chandlerin vitsit ovat kyllä aivan mahtavia ja Joey on höpsön suloinen. Kaikissa päähahmoissa on kyllä jotain aivan omaa kiehtovuutta, ja pidän heistä kaikista.
"I hope you had the time of your life."   -080610

suklaavaahto

• Ankeuttaja
« Vastaus #128 : Huhtikuu 11, 2010, 12:44:53 »
Kivaa, että täällä on tämmöinenkin aihe. Minusta Frendit on yksi parhaimmista sarjoista. Sitä kun katsoo niin on melkein pakko nauraa, eikä siihen kyllästy vaikka kuinka monta kertaa on sen katsonut. Minä aina nauhoittelen niitä jaksoja ja katselen sitten muulloinkin, vaikka omistankin 1,2,3,4 ja 5 tuotantokaudet.

Lempihahmot ovat Chandler, Joey ja Phoebe.
Chandler on hauska, ihana ja uskomattoman suloinen (ilmeni parhaiten sarjan loppu tuotantokausissa.)
Joey on hauska ja rakastettava hahmo.
Phoebe on outo ja hauska.

En osaa oikein hyvin perustella mutta kuitenkin nuo ovat parhaita =)

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Huhtikuu 11, 2010, 13:04:25 »
Katselen Frendejä aina silloin, kun kerkeän. Huomaan aina katsovani semmoista mitä en ole ennen nähnyt. Niitä pyörii kokoajan telkkarista, mutta niihin ei vain voi kyllästyä. Lempihahmoni on ehdottomasti Chandler. Hän on niin hauska ja ehdottomasti paras jakso on se, kun Chandler yrittää olla sanomatta mitään piikikästä. Nauran sille aina. Frendit ovat kieltämättä todella hyvä sarja.

Poissa Sugar

• sininen välähdys tähtien keskellä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #130 : Huhtikuu 11, 2010, 17:57:04 »
Sanoinkin jo jossain tuolla, että olen ns boksikatsoja, enkä vaivaudu koskaan katsomaan mitään sarjoja televisiosta (okei, Despikset tekee poikkeuksen sääntöön), vaan katson ne kaikki sitten peräjälkeen dvd-bokseilta kun joku ne ostaa (yleensä minä itse tai sitten siskot). Nytkin tässä ehkä pari päivää sitten innostuin katsomaan Frendien toista tuotantokautta, meillä on siis kaudet 2-6, enkä tajua miten en ole sattunut katsomaan sitä aiemmin! Tai siis ainahan se on ollut tarkotus, muttaa... :> Aina se on jotenkin jäänyt enkä kuitenkaan ole tajunnut siitä mitään kun en ole aiemmin katsonut sitä. :d

Lempihahmoni ehdottomasti naisista Rachel ja miehistä Joey, kaikista Rachel. Ja Chandlerista pidän kaikkein vähiten, en osaa yhtään sanoa miksi. Rachel nyt on ehkä sen takia, että pidän yleensäkin Anistonista näyttelijänä, ja muutenkin hahmo on jotenkin niin hurmaava kaikessa itsekeskeisyydessään ja päättämättömyydessään. Phoebesta ja Monicasta pidän molemmista yhtä paljon, ja muutenkin pidän heistä paljon. Rossista en ennen tykännyt yhtään, mutta nykyään oikeastaan se on ihan kiva :-----)

Se vain häiritsee Frendien katsomisessa, että missaan joskus jotkut tärkeätkin tapahtumat, kuten sen kun Ross ja Rachel suutelivat vihdoinkin ja katsoin vain sitä että Rachelin paidasta näkyi läpi koska keskityn aina tuijottamaan pieniä, epäolennaisia yksityiskohtia.

Ja Smelly Cat on paras.
Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on

Absurd

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Heinäkuu 24, 2010, 16:51:36 »
Se vain häiritsee Frendien katsomisessa, että missaan joskus jotkut tärkeätkin tapahtumat, kuten sen kun Ross ja Rachel suutelivat vihdoinkin ja katsoin vain sitä että Rachelin paidasta näkyi läpi koska keskityn aina tuijottamaan pieniä, epäolennaisia yksityiskohtia.

Ahhahahaa :''D Mutta toi on kyllä ihan totta: Jennifer Anistonin vaatteista näkyy aina läpi. Taitaa alusvaatteet olla unohtunu kokonaan?

Lempparihahmoni on Chandler. Hauskin hahmo sarjassa sarkastisilla kommenteillaan. Muutkin ovat ihan mahtavia ja persoonallisia hahmoja esim. epäonninen Ross. Sivuhahmoista ehdottomasti paras on Mike! Yksi koomisimmista kohdista on se, kun Phoebe haluaa vaihtaa nimensä joksikin Prinsessa blööblööksi, niin Mike vaihtaa Paska-Jussiksi. Sitten siihen tulee jotain tuttuja ja Phoebe esittelee heille miehensä Paska-Jussin. Hhaa! :D

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #132 : Joulukuu 03, 2010, 23:45:44 »
Freneistä jos mistä ei puutu sitten tippaakaan huumoria! Sarja saa AINA nauramaan, ja vaikka olisikin vähän huono päivä niin pakko myötää ettei tämän aikana muuta tee kun naura : P
Olen tainnut nähdä jokaisen frendit jakson, alusta loppuun, jokaisen tuotantokauden kun nykyäänhän se tulee tiistaista perjantaihin subilta. En kuitenkaan ole seuraamalla seurannut sarjaa vaan aina silloin tällöin on putkia jolloin katson joka päivä frendit ja joskus ei kiinnosta sitten yhtään.
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #133 : Joulukuu 29, 2010, 21:05:04 »
Ja taas yksi Frendit fani ilmoittautuu  ! Itse olen seuraillut jo kolmisen vuotta samoja vanhoja jaksoja. Niihin ei ikinä kyllästy ! Lempihahmoni on varmaankin Joey tai Phoebe.
Joey siksi, että hän on niin hauska varsinkin Chandlerin seurassa. (=
Ja Phoebe siksi että hän on niin outo mutta samalla erittäin hauska.
Joo tää oli todella hyvin selitetty mutta selitys tuokin. :D

~Camillaah

Muoks// (ylhäällä)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2010, 21:09:11 kirjoittanut Camillaah »
Hey! You just lost The Game.

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #134 : Tammikuu 06, 2011, 16:25:37 »
Olen katsonut Frendejä jostain viisi vuotiaasta vanhempien serkkujen katsoessa niitä. Yleensä vain odotin Frendien loppuvan ja Simpsoneiden alkavan, mutta ehkä joskus kolmannella luokalla Frendit syrjäyttivät Simpsonit ja olen sitten jo montamonta vuotta ollut niihin koukussa.
En osaa valita lemppari-hahmoa mutta ehkä vähiten pidän Rossista. Ross on niin ärsyttävä jossain jaksoissa. Toisaalta Ross ja Rachel yhdessä on niin söppänä pari, että en voi Rossia inhota.
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #135 : Tammikuu 06, 2011, 18:14:13 »
Pakko kertoa/lainata tässä arvostelua, jonka luin muinoin Etelä-Suomen Sanomista ja jonka kanssa olen täysin samaa mieltä: Frendit on aikuisten satu. Sarjassa esitellään ihmisiä, joilla on ympärillään läheisiä. Heillä on hauskaa ja heillä on hyvät työpaikat (tai ainakin sarjan myötä he nousevat hyviin asemiin). He perustavat perheitä ja nauttivat elämästä. Eikä päähenkilöiden edes tarvitse aina olla töissä, vaan he notkuvat yllättävän paljon kahvilassa. Frendit elävät elämänsä onnellisina loppuun asti, tai siltä ainakin sarjan lopuilla vaikuttaa.
Chandler on hauska, Ross on viisas, Joey on komea, Monica on kodinhengetär, Rachel on kaunis ja Phoebe erilainen. Kaikki nämä piirteet ovat arvostettuja maailmassamme. Olen muuten kuullut legendaa, että Frendien yksi alkuperäinen tarkoitus on ollut opettaa maahanmuuttajille englantia. Kenties myös amerikkalaisia perusarvoja?
"Pants - like shorts, but longer!"

lovekiva

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Tammikuu 20, 2011, 14:45:03 »
Olen seurannut Frendejä toosi kauan ja ne ovat todella hyviä.

Lempihahmoni on ehkä Rachel, sillä hän ei ole liian outo, kuten Pheobe. Hänellä on todella hyvä huumorin taju ja hän ymmärtää muodin päälle.
En pidä Rossista, sillä hän on liian tosikko.

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
« Vastaus #137 : Tammikuu 27, 2011, 12:39:16 »
Frendejä on tullut seurattua jo piitkääänn :)! Loistava ja aina naurattava ohjelma! Omistan seitsemän tuotantokautta ja niitä tulee usein kateltua :)! Kaikki hahmot ovat loistavia vaikea päättää lempparia, ehkä se olisi Joey? Joey on niin paras kun tajuaa asiat aina myöhässä ja muutenkin niin hölmö :D!
Wait till my father hears about this!

Poissa Carlos

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • LiveJournal
« Vastaus #138 : Helmikuu 06, 2011, 15:55:03 »
Olen muuten kuullut legendaa, että Frendien yksi alkuperäinen tarkoitus on ollut opettaa maahanmuuttajille englantia. Kenties myös amerikkalaisia perusarvoja?

Vaikea nähdä, että suurelle kanavalle tehdyllä sitcomilla olisi voinut olla muuta tarkoitusta kuin tehdä rahaa. Ja väittäisin, että Frendeistä ei varsinaisesti löydy amerikkalaisia perusarvoja.

Itse seurasin Frendejä lähes alusta asti ja hyllystä löytyvät kaikki kaudet dvd:llä. Kello 20:30 uusinnatkin kuuluivat päivittäiseen rituaaliin vuosien ajan, kunnes hiljattain lakkasin katsomasta muita kuin tallennettuja ohjelmia. Vaikka laatu vähän laskikin loppua kohden, Frendit oli pääsääntöisesti jokseenkin takuuvarmaa laatua ja jaksaa edelleen viihdyttää. Jaksot eivät varsinaisesti ikinä kulu loppuun, vaan niitä voi katsoa aina vaan uudestaan.
Yllä sanotusta huolimatta Frendit ei minusta kuulu aivan sitcomien parhaimmistoon. Se on kyllä hauska ja erittäin hyvin tehty, mutta olen pitänyt Frendejä lähinnä viimeisen päälle hiottuna hittituotteena. Omaperäisyys tai rajojen rikkominen eivät sen sijaan kuulu sen hyveisiin. Kerronta pysyttelee muutamia takauma- ja vaihtoehtotodellisuusjaksoja lukuun ottamatta turvallisilla vesillä ja amerikkalaisen television konservatiivisuuden horjuttaminen on jätetty pitkälti muille. Frendit pysyttelee myös varsin tiukasti realismin asettamissa rajoissa. Enimmäkseen sinkkuelämää viettävien kaverusten elämän kuvaaminen ei sekään ole mitenkään uusi ajatus. Esimerkiksi Seinfeld, Mad About You ja How I Met Your Mother ovat kukin omalla tavallaan kekseliäämpiä. Ei se tietenkään vähennä Frendien arvoa viihdyttäjänä.

Poissa miwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #139 : Huhtikuu 20, 2011, 20:30:35 »
Frendit on legenda ! Ah, niin ihana sarja, että ei voi olla hehkuttamatta. Tuo tylsiin päiviin ihanasti piristettä :) Lempparia on hankala valita, koska kaikissa on niin hitosti plussaa, mut oiskohan se perus Chandler :) Siihen ja sen hauskoihin kommentteihin ei vaan voi kyllästyä :) Muuten aika tasapuolisen hauskaa porukkaa, suosikeiksi voisi nimetä kaikki. Ja ei ole yhtäkään Frendien jaksoa, mitä en olis nähnyt :o No, sen arvoista se onkin :)
I'm not asleep, I'm up for the fight, into the magic.
bellafruits -> miwaaa

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #140 : Huhtikuu 20, 2011, 22:15:15 »
Friends, the love of my life. No, en minä mikään addikti ole, mutta jollain tasolla noin voisi sanoa, sillä Frendit saavat minut aina täysin poikkeuksetta hyvälle tuulelle. Ostin joskus 2009 kaikki tuotantokaudet putkeen kahdessa kuukaudessa ja olen katsonut ne läpi varmaan viisi kertaa. Hehheh. Niissä vain on sitä jotain, vähän niin kuin Pottereissakin. Joissakin jaksoissa olen nauranut ihan maha kippuralla, ja jaksot ja näyttelijät saavat minut edelleenkin nauramaan. Tulen luultavasti olemaan ikuinen Frendit fani ja olisi taivaallista edes nähdä yksikin kuudesta päänäyttelijästä. Kannan ikuisesti kaunaa siitä, kun olin niin nuori kun Frendejä kuvattiin etten olisi voinut kuvitellakkaan meneväni Yhdysvaltoihin katsomaan jakson kuvauksia. Tosin jotenkin ihmeen kaupalla olen onnistunut elämään melko lailla pimennossa ennen vuotta 2008, enkä tiennyt oikeastaan sarjan kuin vain nimeltä.

Olen monesti miettinyt mikä hahmo olisi paras. Se nimittäin vaihtelee eri tuotantokausissa. :D Esim. Ross on alkukausissa hiukan tylsähkö, mutta loppukausiin päin mennessä hänestä tulee hyvä hahmo. :D Välillä taas Joey on aivan mahtava, kuten myös Phoebe ja Chandler. Rachel on välillä ehkä hiukan ärsyttävä, mutta on omalla tavallaan hyvä. Monica on sellainen hyvä basic, mutta en milloinkaan ole löytänyt hänestä jotain sellaista mikä nappaisi.
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Zhalar

• Pahvilaatikko :]
  • Vuotislainen
  • ~Vain kirjat ymmärtävät minua täysin~
« Vastaus #141 : Syyskuu 22, 2012, 10:09:45 »
Frendit, yksi parhaista TV-ohjelmista mitä on. Jokaisessa jaksossa oma vitsinsä (no tietenkin), omat sattumuksensa ja mikä tärkeintä ei yhtään vakavamielistä pönöttelyä, tai ei ainakaan koko ohjelman ajan.
Lempihahmoni on Phoebe, ehkä hieman lapsellinen, mutta siitä minä juuri tykkään! Iloinen, kekseliäs, rohkea.. Ja hauska!
Ross on mielestäni todella ärsyttävä, johtuneeko siitä, että huijasi Rachelia, siitä että on hieman tylsä vai siitä, että hän on isoveli. Mutta jotenkin hän vain on niin inhottava kaikentietäjä. Anteeksi Ross-fanit.
Miksikö aloin katselemaan...Hmmm...En ollenkaan muista, koska aloin katselemaan Frendejä, mutta olen todella iloinen, että aloin! Isoveljelläni saattoi olla sormensa pelissä, tai sitten isälläni, kumpi niitä nyt enemmän katseleekaan.
Mutta yhteenvetona on sanottava, että Frendit loistaa vieläkin!

-Zhalar-
"Kuuluisa Harry Potter, hänen aseenkantajansa Ronald Weasley ja kartanlukijansa Hermione Granger", olisi Kalkaros voinut todeta missä vaiheessa tahansa heidän lukuvuottaan.

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
  • Pottermore: SwordVine3373
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #142 : Syyskuu 22, 2012, 10:16:42 »
Frendit on yksi lempiohjelmistani, ja syystäkin. Niin hauskoja juttuja, ja joka jaksollekin on aina pakko nauraa. Lempihahmoni on varmaan Chandler tai Monica, vaikka kaikki kyllä on niin loistavia:). Hyvät näyttelijät ja sairaan hyvät käsikirjoittajat. Rakastan.

Chandler on niin hullun hauska epähyvillä vitseillään, sellainen hauska sähläri ja muutenkin hauska:).
Monica sen siivousinnon ja sellasen ajottaisen kiihtymyksen takia.
Ross on sellanen yrittäväinen ja kiva.:)
Phoebe. Sillä on niin hauskoja lauluja, ja se on sellanen vähän hullu.:D
Joey on ihan ok, mutta njaa. Siis hauskahan se on, muttaa...
Rachel on niin hauska. Se vaan on niin kiva, en tiiä miks.:D

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
« Vastaus #143 : Kesäkuu 14, 2014, 11:07:23 »
Rakastan Frendit-sarjaa. Kuuluu lempisarjoihini! Siinä on niin paljon huumoria ja hauskoja kohtauksia, että väkisinkin tulee välillä naurettua :D Hahmot ovat mahtavia ja vaikea valita parasta, koska kaikissa on jotain hyvää ja jotain huonoa. Omistan kaikki tuotantokaudet ja olen katsonut ne läpi 2-3 kertaa. Lempituotantokautta en osaa päättää, mutta varsinkin ensimmäinen ja toinen ovat kiinnostavia! Kaikissa kausissa on ne huisinhauskat jaksonsa - kuten myös ne hieman tylsemmät. Niin MAHTAVA tv-sarja! <3
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood

Poissa Chandler Bing

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
« Vastaus #144 : Marraskuu 20, 2015, 21:41:17 »
Frendit on hauska ohjelma jonka parissa saa nauraa! Katsoin ensimmäisen kerran sarjaa vasta tänä vuonna, koska sisarukseni oli katsonut sitä paljon ja halusin nähdä millainen se on. Kun olin katsonut ensimmäiset kuusi jaksoa, jäin heti koukkuun. Onneksi hänellä oli kaikki tuotantokaudet DVD:llä.

Lempihahmoni on Chandler Bing, niinkuin nimimerkkinikin sen jo kertoo. Chandler on frendeistä hauskin. Hän on vaan jotenkin mukava tyyppi.
"Never. I'll never turn to the Dark Side. You've failed, your highness. I am a Jedi, like my father before me." - Luke Skywalker

Poissa MariKok

• Vuotislainen
« Vastaus #145 : Marraskuu 23, 2015, 11:12:28 »
Pitäisi varmaan lainata siskolta hänen Frendit-bokseja ja katsoa kerrankin koko sarja alusta loppuun! :)

Oma suosikkini on Phoebe. Hän on ihanan omaperäinen ja hyväntahtoinen. Ja lisäksi tietty ne laulut! <3