Kirjoittaja Aihe: Frendit  (Luettu 19860 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Frendit
« Vastaus #100 : Helmikuu 12, 2008, 11:31:26 »
Ennen pidin frendejä vain sellaisena ihan ok sarjana, josta lähes kaikki pitävät. En voinut ymmärtää, miksi kaikki hehkuttavat siitä niin paljon. No, nyt jouluksi sain lahjaksi 8. tuotantokauden, veljeni sai 9. ja meillä oli kotona jo valmiiksi 1. ja 10. Katsoin sitten ensin omani ja sitten veljeni ja sen kymmenennen heti putkeen. Joku vajaa viikko siinä meni, kun olin katsonut kaikki kolme tuotantokautta. Siitä voi sitten fiksumpi päätellä, missä mun joululoma meni :D Nyt olen katsonut myös sen ensimmäisen ja seiskan, jonka lainasin kaveriltani. Mielestäni frendit ovat parhaita, kun niitä katsoo useamman jakson putkeen. Niitä voi lisäksi katsoa useamman kerran, eivätkä ne ikinä lakkaa olemasta hyviä!

Omaa lempparihahmoa en osaa valita. He ovat kaikki omalla tavallaan parhaita. Kaikilla on mielenkiintoisia piirteitä, kuten Monicalla siivoaminen ja Joeyllä naiset. Vaikea päättää näin hyvästä kuusikosta parasta.

Tuosta alkuvideosta vielä. Eikös siinä näytetyt pikkupätkät ole aina edellisestä tuotantokaudesta otettuja? Näin siis muiden kanssa, paitsi ensimmäisessä tietysti. Ainakin olen tullut siihen tulokseen, kun noita uusimpia olen katsonut...

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Shlile

• freak
  • Vuotislainen
  • one, two, three
« Vastaus #101 : Helmikuu 27, 2008, 16:59:59 »
Lempihahmoni on Joey. Hän on niin söpö! ^^ Ja muutenkin hyvä näyttelijä. Myös Chandler ja Monica ovat suosikkejani. Ja olen niin onnellinen kun sarja alkoi alusta! Sarja on niin hyvä ja hauska!
Frendit eivät olleet alussa suosikkejani eikä Simpsonit. Mutta katsoin niitä kun ei ollut oikein muutakaan tekemistä ja jäin ohjelmaan koukkuun... Joten olen katsonut Frendejä noin 5kk.
i believe

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #102 : Maaliskuu 06, 2008, 20:48:51 »
Itse pidin myös tällaisena "ok" sarjana, mutta nyt kun tutustuin (hankin 1,4,5,6,7,8,9 ja 10 tuotantokaudet) ja on kyllä loistava sarja! Omat lempihahmot Chandler ja Joey... Joeylla on se legendarinen "How're you doing?" -iskurepliikki :D
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #103 : Maaliskuu 21, 2008, 00:19:23 »
Loistava sarja, täytyy sanoa. Silti en jaksa melkein ikinä katsoa sitä, koska, noh, en nyt yleensäkään katso niin paljon telkkaria. Sarjassa vetoaa se, että voi ihan rauhassa vaan naura, eikä tarvitse miettiä mitään.

Lempihahmoja on kaksi kappaletta: Phobe ja Chandler. Phoebs on kiva, kun sillä on aina ihmeideoita ja sen menneisyys on aika värikäs. Chandler taas vaikuttaa kamalan pessimistiseltä ja sarkastiseltä hahmolta, mutta se ei silti ole ilkeä. Joeystä en pidä lainkaan. Pinnallinen ja ärsyttävä tyyppi.

Ne on hauskoja jaksoja, joissa näytetään pätkiä lukioajoista. Monica oli silloin sellainen lihapulla. Yhdessä jaksossa se tanssi diskossa. Niillä oli kaikilla aika hianot hiukset :D

-manta
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Shay

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Huhtikuu 20, 2008, 22:08:41 »
Tykkään ^^ Ihan jokaista jaksoa en ole nähnyt, mutta suurimman osan kuitenkin ja katsoin kyllä sarjaa vielä ennen kun se taas alkoi ihan alusta. Itse omistan kaudet 1-5, ja yleensä kun ei ole mitään parempaakaan tekemistä niin menee helposti melkein puoli kautta päivässä (yleensä joinakin viikonloppuina).. Joissakin kohdissa en tykkää siitä, miten repliikit on suomennettu tekstityksessä, huonosti suomennetut suorastaan ärsyttävät. Rupesinkin jossain vaiheessa katsomaan jaksoja englanninkielisellä tekstityksellä, ja myöhemmin otin tekstityksen kokonaan pois.
Lempihahmoni on ehdottomasti Chandler. Suurin osa vitseistä on hauskoja, en melkein ikinä naura komediasarjoja katsoessa, mutta Frendeissä olen kyllä useastikin, useimmiten jollekin Chandlerin tekemiselle tai vitsille. Toki siinä on lukemattomia muitakin hauskoja kohtia.. Myöskin Joey on hauska hahmo, mutta tämän tyhmyys menee joskus vähän yli.
Koko Frendien kokonaisuus on onnistunut; kukaan hahmoista ei ole täydellinen, vaan kaikilla on sekä hyvät että huonot puolensa ja lisäksi heillä on sellaisia luonteenpiirteitä, joista saa hyvin revittyä hauskoja tapahtumia sarjaan.

Tähtikirkas

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Huhtikuu 23, 2008, 17:31:30 »
Todellakin paras sarja ikinä, jota jaksaa katsoa aina uudestaan ja uudestaan. On dvd:n kovalevyllä jaksoja ja uusintoja tulee aina katsottua subilta. Ei ole varmaankaan yhtään jaksoa jäänyt näkemättä. Chandler vitseineen on ehdottomasti paras hahmo (: Toinen suosikki on ehkä Joey, sellanen naistenmies jne...:'D Phoebekin on hauska kaikkine lauluineen, Monicassa parasta varmaan on... se että se on Monica, siivoushullu xD Ja Rachel hemmoteltu :'D

Poissa Kafee

• Kahvikuppi
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #106 : Huhtikuu 23, 2008, 20:27:19 »
Frendit on ihan mahtava sarja. Ne jutut naurattaa vaikka ne ei olis oikeesti kovin hauskoja. Jotenkin se tyyli miten ne sanoo ne asiat. Olen katsonut joitain jaksoja eri tuotanto kausista, mutta aina ei muista katsoo. Onneksi niitä uusintoja tulee aika paljon.
Muumilimu 1,5 litran pulloihin! Kannatta käydä osallistuun...

Ellie

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Toukokuu 07, 2008, 19:12:48 »
Aloin katsomaan Frendejä joskus kun niiden viimeisiä jaksoja tuli maikkarilta. Olen ahkerasti myös seurannut uusintoja Subilta.
Yhtään tuotantokautta en omista, mutta kavereilta niitä löytyy ja olen lainaillut niitä ahkerasti >:) Jaksoihin ei kyllästy, vaikka ne olisi nähnyt useamman kertaan (kuten monet minua ennen ovat todenneet).
Frendeissä on hauskoja vitsejä ja hahmot on ihania. Minulla ei ole lempihahmoa... Tykkään kaikista. Phoebe on kyllä ihana ja myös hänen kaikki laulunsa. Smelly Cat, Smelly cat what are they feeding you? Smelly Cat, smelly cat it's not your fault...

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #108 : Heinäkuu 24, 2008, 01:55:49 »
Isäni tapaa sanoa, että Frendien huumorin voi tiivistää yhteen lauseeseen: Jos esim. Joey sanoo Rossille: "Istun sinun paikallesi sohvalla!" niin heti katsomo hörähtää ja sitten se on hauskaa. Huumori on suurin osin teennäistä ja väkinäistä, välillä jostain täysin huumorittomasta asiasta tehdään "vitsi". Ei sillä, etten pitäisi slap stick-huumorista, mutta osa Frendien huumorista ei ole huumoria ollenkaan. Kyllä minä silti Frendejä toisinaan katson ja on siinä toki hyvääkin huumoria, vaikka tiedän kyllä parempiakin komediasarjoja.

"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa charmed

• Sourcream and onion!
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Heinäkuu 25, 2008, 10:57:07 »

Jepjep... Olen muutaman vuoden tätä sarjaa jo tuijottanut ja siskon kanssa ollaan ihan koukussa, muistetaanpa melkeen joka jakso ulkoa :--D Eka Frendit-jakso oli minulle se, missä Emma on Monicalla ja Chandlerlilla hoidossa ja M ja C alkavat pelehtiä ja Joey panikoi kun Emma on yksin. Että näin.

Jotenki sitten vaan ruvettiin kattoo niitä, sisko otti aina kaverilta lainaan ja lopulta minä pyysin kymppivuoden isältä joululahjaksi. Alettiin siitä sitten niitä haalimaan, viime jouluna saatiin kasivuosi, joka oli sitten viimeinen, elikkäpä nyt on kaikki! (8

Tiedättehän, kun Frendien kansia on monenlaisia? Meidän kakkosvuoden kannet on erilaiset kuin muiden, joten me vähän hyljeksitään sitä :D Kauheeta rasismia :---D

Mutta maailman paras sarja on Frendit, siitä ei käy kiisteleminen.
so then i was like AVADA KEDAVRA
and he was like *dead*

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #110 : Elokuu 05, 2008, 11:51:28 »
Ekat kuusi tuotontakautta ovat lähes poikkeuksetta rautaa. Silloin Frendit-kuusikko oli koko ajan huippuvireessä. Sittemmin taso kyllä laski, ja sarja alkoi toistamaan häiritsevästi itseään, vaikka todella hyviä jaksoja tuli vielä esim. 7-tuotantokaudella paljonkin. Kaksi viimeistä tuotantokautta ovat aika nolostuttavan vaisuja, eikä ihme: olivathan ne tässä vaiheessa duunanneet samalla porukalla komediaa jo 8-9 vuotta. Mutta ensimmäiset kuusi tuotantokautta ovat ihan huippulaadukasta tilannekomiikkaa ja kestävät yhä katselua. Jaksot on kirjoitettu ja ohjattu todella hyvin, ja frendimme ovat loistavia niin erikseen kuin yhdessäkin.

Omat suosikit päähahmoista ovat Chandler, Phoebe ja Ross. Kaikki kuusi ne on kyllä erinomaisia. Hahmojen charmi tosin väheni huippuaikojen jälkeen, kun niistä alettiin tehdä sovinaisempia ja konservatiivisempia. Esim. Phoebe ei ollut enää vikoissa tuotantokausissa se sama hassu hippityttö, mikä hän oli ensimmäisinä vuosina, Joeysta katosi herkkyys ja hänestä tuli pelkkä sovinistisika, Chandler ei ollut enää sarkastinen luuseri vaan tyypillinen sälli, Monicasta ja Rachelista tehtiin tavis 30v. naisia jne. Rossin rooli pysyi ehkä eniten vanhan kaltaisena. Tiesittekö muuten, että David Schwimmer (Rossin näyttelijä) on näyttelemisen ohella ohjannut joitakin Frendit-jaksoja? Muistaakseni ainakin kahdeksannelta tuotantokaudelta (mahdollisesti muiltakin kausilta) löytyy useita Davidin ohjaamia jaksoja.

Niin, ja itseltäni siis löytyy kaikki Frendit-tuotantokaudet lukuunottamatta yhdeksättä kautta. 1,2,3,4,5,6,7,8,10 -boxit ovat hyllyssä. :)

Poissa Naelath

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Syyskuu 28, 2008, 01:24:12 »
Oma lempisarjani - mikään ei oo parempaa viihdettä.
Itse oon tykännyt frendeistä ala-asteelta saakka, eli monta kertaa on jaksot tullu nähtyä. Fani siis olen ollut hmm, jotai viis vuotta ellei enemmänkin?
Tajusin viime vuonna, et hemmetti, miksen ole ostanu niitä DVD-bokseja? No ei kauan mennyt ja nyt kaikki ovat jo pitkän tovin koristaneet elokuvahyllyäni.

Se, miksi se on lempisarjani, on se että huumori on täysin minun tyylistä! Mistään muusta valmiiksinauretusta komediasarjasta en ole pitänyt, enkä yleisestikään muusta komediasta, joten aika tarkka olen ;)
Sen voisin sanoa, että aluksi vitsit olivat hieman kömpelömpiä, vähän ilmiselviä, mutta silti hyviä. Apua, kyllä minulla on ihan oikeata kritiikkiä sarjasta sanottavana, mutta en nyt saa mieleeni.
En osaa valita lempihahmoa, mutta sanoisinko, että eniten ärsytystä aiheuttaa Pheebs. Miksi? Ehkä se on liian omalaatuinen minun mieleeni.
Ihana legendaarisuus on Ross&Rachel. Helmikausia ovat 4-7 suurinpiirtein, se kun Monica ja Chandler alkavat salasuhteeseen, mutta en muista millä kaudella.
Muistan vuorosanoja jo ihan liikaa ulkoa jos alan kattomaan.
Aivan mahtava sarja.
Your cage may not have bars but it’s still a cage.

Durden

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Syyskuu 28, 2008, 11:09:53 »
Tää on yks mun lempisarjoista, mutta tais olla vasta viime vuonna, kun alotin oikeesti sitä kattomaan. Tuotantokausia ei oo mulla kaikkia, 1,2,4 ja 5 löytyy. Tykkään hirveesti, kun joitain lempinäyttelijöitä vierailee niissä jaksoissa. Suosikkeja on mm. Freddie Prinze Jr, Brad Pitt ja Bruce Willis. Mutta paras oli, kun katoin sohvalla sitä dvdtä ja yhtäkkiä hyppään siitä pystyyn - Giovanni Ribisi juoksee Rachelin ja Pheebsin luo ja sanoi heittääneensä kondomin kolikkojen sekaan. Sitten oli upeeta, kun se esiinty vielä Pheebsin veljenä useemmassakin jaksossa.
Lempihahmoja on ehrottomasti Chandler ja Monica, ehkä siks, kun niitten luonteet, varsinkin Monican(en vaan osaa tehä ruokaa), vastaa mun luonnetta. ehe ehe

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #113 : Lokakuu 01, 2008, 13:14:07 »
Mutta paras oli, kun katoin sohvalla sitä dvdtä ja yhtäkkiä hyppään siitä pystyyn - Giovanni Ribisi juoksee Rachelin ja Pheebsin luo ja sanoi heittääneensä kondomin kolikkojen sekaan. Sitten oli upeeta, kun se esiinty vielä Pheebsin veljenä useemmassakin jaksossa.

Joo, Ribisi on aivan MAHTAVA Phoeben veljenä. Tosin sitten kun se vilahtaa jossain kasituotantokaudessa uudestaan, niin roolia on muutettu huonoon suuntaan. Mutta näissä vanhemmissa jaksoissa se on aivan huippu!

Lempihahmoja on ehrottomasti Chandler ja Monica, ehkä siks, kun niitten luonteet, varsinkin Monican(en vaan osaa tehä ruokaa), vastaa mun luonnetta. ehe ehe

Eikö Monica juuri osaa tehdä ruokaa? ;)

Ihana legendaarisuus on Ross&Rachel. Helmikausia ovat 4-7 suurinpiirtein, se kun Monica ja Chandler alkavat salasuhteeseen, mutta en muista millä kaudella.

Neljännen kauden lopussa (Lontoo-jaksossa) he lyöttäytyvät yhteen, ja viitosessa se yhteiselämä sitten alkaa kunnolla. Minusta tämä 4. ja 5. kauden taite on ekojen tuotantokausien ohella Frendien ehdotonta kulta-aikaa.

Durden

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Lokakuu 01, 2008, 22:39:07 »
Lainaus
Eikö Monica juuri osaa tehdä ruokaa? ;)

Siis... Minä ja Monica ollaan tosi samanlaisia, mutta minä en osaa laittaa ruokaa. :D

Poissa Villa Viola

• Salarakas Mäyrä
  • Vuotislainen
  • Rakkaus on kärsivällinen!
  • Pottermore: WingHowl90
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #115 : Lokakuu 02, 2008, 10:58:37 »
Mielestäni frendit ovat parhaita, kun niitä katsoo useamman jakson putkeen. Niitä voi lisäksi katsoa useamman kerran, eivätkä ne ikinä lakkaa olemasta hyviä!

Frendit on juuri sellainen sarja, että sitä on katsottava monta jaksoa peräkkäin. Siitä tulee vain paha mieli, jos näkee ainoastaan yhden jakson. Sub sentään näyttää nykyään monta jaksoa viikolla, mutta silloin vielä, kun sarja tuli MTV3:lta sai odottaa uutta jaksoa viikon. Se oli yhtä tuskaa, varsinkin viimeisiä jaksoja katsellessa...

Lainaus
Tuosta alkuvideosta vielä. Eikös siinä näytetyt pikkupätkät ole aina edellisestä tuotantokaudesta otettuja? Näin siis muiden kanssa, paitsi ensimmäisessä tietysti. Ainakin olen tullut siihen tulokseen, kun noita uusimpia olen katsonut...

Ihan oikein olet huomioinut. Ja kauden puolivälissä pätkät vaihtuvat siihen kauteen, jota on katsomassa.

Olen nyt noin puolentoista viikon ajan katsellut Frendejä dvd:ltä ja tällä hetkellä on menossa 8 kauden puoliväli. (Yhden kauden katsomiseen menee noin kaksi päivää...) Huomasin juuri, että seitsemäs kausi on minun suosikkini tällä hetkellä. Olen aina luullut, että viides kausi on parhain, lähinnä Monican ja Chandlerin suhteen vuoksi. Toisaalta olen katsonut sitä varmaan liikaa, ja siksi vähemmän katsottu kausi on hauskempi...

Monica ja Chandler ovat ehdottomasti suosikkiparini. Suhteen alkuvaiheen salailu on ihanan romanttista.

Minusta on mukava, että kirjoittajat muistavat joitakin pieniä yksityiskohtia sarja edetessä. Esim. Phoeben asunnossa (7. kaudella) ovat Rachelin Pottery Barnin apoteekkarin pöytä ja suuri lintuhäkki (jotka Rachel osti muistaakseni 6. kaudella), vaikka Rachel ei edes silloin asu enää Phoeben kanssa.

Mitä tekisinkään, jos minulla ei olisi Frendien kaikkia kymmentä kautta? Frendit osaavat aina piristää, jos on ollut huono päivä. Pitää vain osata valita oikea jakso!

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #116 : Lokakuu 31, 2008, 22:12:08 »
Miten minusta jotenkin tuntuu, että olisin kirjoittanut tämän jo? No, ainakaan en löytänyt kirjoitustani mistään... Ehkä kirjoitinkin sen Risingshadow:hun, nää menee aina vähän sekaisin...

Mutta asiaan. Joo, katon Frendit lähes joka kerta kun ne tulee, ne ei vissiin kumminkaan joka päivä tule. Lempihahmoni on Phoebe, jota näyttelee Lisa Kudrow (tai jotain sinne päin).
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #117 : Marraskuu 18, 2008, 14:58:55 »
Vihasin tätä sarjaa vielä kaksi vuotta sitten, vaikka en ollut nähnyt yhtäkään kokonaista jaksoa. Siinä se taas nähdään, ettei kannata tuomita asioita liian vikkelään. Nykyään minulla on viisi tuotantokautta itselläni ja lainailen muita kaveriltani. Rakastan tätä sarjaa, koska se on yksinkertaisesti hauska ja viihdyttävä. Ei liikaa erikoisefektejä tai toimintaa, vaan hiottua small talkkia ja tilannekomiikkaa.

Chandler on lempihahmoni, rakastan ironiaa ja hänen ilmeilyään. Kadehdin hahmon taitoa vääntää vitsi asiasta kuin asiasta. Jokainen Frendien omaa ääripäiden persoonallisuuden (jos niin voisi sanoa), ja kaikilla on hyvät hetkensä. Rossin ajatukset ovat välillä niiiin humoristia (puukauhoilla hierominen aiheutti minussa vuosisadan naurukohtauksen). Phoebesta pidän vähiten, hän on vähän liian "outo hippi" minun makuuni.

Sarjan miinus on se, miten paljon suhteita hahmoilla on. En ole vielä vaivautunut laskemaan, kuinka monta treffikumppania kullakin hahmolla on ollut 10 tuotantokauden aikana, mutta melko monta. Ja suurinta osaa ei enää muistella edes seuraavassa jaksossa. Toisaalta, kyseessähän on ihmissuhteista kertova tilannekomiikka. Ehkä New Yorkissa tosiaan tutustuu sen suureen väestöön. :'D Parhaimpia hetkiä on runsaasti, mutta pidän varsinkin Monican ja Chanderin yrityksistä salata suhteensa ja heidän muista tempauksistaan.
Eilen nauroin tälle kohtaukselle nelostuottiksessa (suunnilleen näin se meni):

*Carol tulee hakemaan Beniä kotiin Rossin luota*

Carol: "Miten teillä on mennyt Benin kanssa tjn?"
Ross: "Kysyin haluaako hän syödä. Hän vastasi: ´ei´. Haluatko nukkua? ´ei´. Mitä sinä haluaisit tehdä? ´Ei´. Hän siis lakaisee."

*näytetään pikku-Ben lakaisemassa lattiaa punaisella leikkirikkalapiolla ja harjalla*

xD niin normaali asia, mutta repesin täysillä. Eikä tämä kuulu edes kahdenkymmenen parhaan koomisen tilanteen joukkoon. Ainiin, Gellerien vanhemmat ovat myös hersyttävän hauskoja, varsinkin Jack Geller. Ja kaikki nuoruusaikoja kuvaavat jaksot, näin olisi voinut käydä-jakso ja kuvitelmat. Puuh. Niin paljon asiaa, niin vähän kirjamia! ;)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2008, 15:04:32 kirjoittanut Röhkö »
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #118 : Kesäkuu 26, 2009, 14:43:55 »
frendit. Kyllä. Tiedän sarjan(seuraan päivittäin kun se tulee -perään simpsonit)
 tunnari on aivan legendaarinen. Siinä täytyy taputtaa mukana! aina! ikuisesti! So no one told you life was gonna be this way(ta-ta-ta-tap)
Aina täytyy tapuaa! se kuuluu biisiin!
Phoebe ja Joey voisivat vaikka mennä naimisiin. Molemmat täysiä pölkkypäitä ;)
Joey on symppis. Häneen samaistuu. Joey on vaan niin... öö.. mikä olisi oikea sana...?
baywatchinalkuaelisitäjuoksukohtaafanittavamaaihanparastodellaylinaiivityyppi. 
Toinen favourite on sitten Phoebe. Smelly cat, smelly cat. What are they feedin you?
Ne laulut jäävät soiman päähän! (the cow is the meadow goes moo..)
Hän on todellakin öö... outo. Miksei hän voisi rakastua Joeyhin?
Chandler. Yksi lemppareistani. Hän on niin tiukkis, että käy jo koomiseksi ;)
monica on yksi lemppareistani myös. Kaikki täytyy aina olla järjestyksessä!
Ross, Yksi parhaimmista hahmoista! Hän on niin tavallinen että naurattaa!
Rachel. Yksi lemppareistani. Hänellä menee hyvin, mutta liian huonosti ollakseen hyvää..(what?!)
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Maailmanvartija

• Vuotislainen
  • Minä Minä-maa
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #119 : Heinäkuu 10, 2009, 23:09:47 »
Voi luoja, monettakohan kertaa Subikin näyttää Frendejä putkeen? No Sama kai se mminulle on, kunhan tulevat vielä pari kertaan. Olen todellakin ollut hulluna sarjaan varmaan kahdeksanvuotiaasta asti. Eli siitä asti kun opin lukemaan tekstitykset. Vaikka olen nähnyt kaikki tuotantokaudet ehkä noin kahdeksan kertaa, minua edelleen ärsyttää kamalasti jos missaan yhdenkin jakson.

Äitini yritti kieltää minua katsomasta sarjaa enää, kun se alkoi alusta muutama kuukausi takaperin. Ei onnistunut, avasin telkkarin aina kun hänen silmänsä vältti. Riippuvainen ehkä.

Lempihahmoni on ehdottomasti Chandler, sarkastinen ja muiden kustannuksella vitsaileva.. hmh hyypiö on kai oikea sana.

Tunnustan rakkauten myös Joeyn tanssiin ja myönnän opetelleeni sen itsekin. Se on hauska!

//Huhutar poisti tekijänoikeuksia rikkovan youtube-linkin
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2010, 16:52:01 kirjoittanut Huhutar »
LETS KILL EACH OTHER

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #120 : Heinäkuu 22, 2009, 19:20:25 »
Frendit on se sarja, jota en ikinä seuraamalla seurannut, mutta telkkarin eteen istahtaessa sen katsoo mielellään, ja onpa tullut kavereiden dvd-bokseilta useita jaksoja peräjälkeenkin katsottua kyllästymättä. Tässä on loistava sarja, joka saa aina hyvälle tuulelle, ja jokaisessa jaksossa on aina vähintään se kolme kohtaa, joissa repeän nauramaan ihan ääneenkin.

Rakastan jokaikistä kuudesta päähenkilöstä, sekä useampaa sivuhahmoakin. Suosikit ovat kuitenkin Chandler ja Phoebe, joiden välillä on mahdoton valita, kumpi on se rakkaampi. Chandlerin lutkautukset ovat lähes poikkeuksetta hauskoja, elekieli mahtavaa ja muutenkin hahmo kokonaisuudessaan loistava. Phoebe taas on läpeensä ihana, suorastaan ihailen häntä. Sopivan friikki minun makuuni.
Jos joku pitäisi valita, kuka ei aivan muiden tasolle yllä, olisi se Rachel. Kaikista bliisuin, hänellä ei ole mitään niin "spessupiirteitä" kuin toisilla. Mutta pakkohan sarjassa mukana on olla se kaunotar, joka iskee kaikki miehet.

Frendien huumori on raikasta ja kekseliästä, vaikka käsittelee välillä vakaviakin asioita. Kerrostalo jossa he asuvat on minusta aivan ihana, mutta minua häiritsee suunnattomasti se, mikseivät he pidä ovia lukossa!? Asuuhan talossa muitakin ihmisiä.

MITÄ, Giovanni Ribisi Frendeissä!? Nyt hävettää kun en tällaista tiennyt. Mikä kausi, mitkä jaksot? Pakko nähdä!
Tuntuu, että osa Frendien jaksoista on tullut nähtyä sata kertaa, kun sitten taas ilmeisesti on niitäkin, mihin ei ole vielä kertaakaan törmännyt. Uuttakin hupia riittää siis vielä.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #121 : Elokuu 21, 2009, 16:07:31 »
Voi näitä Frendejä, arki-iltojen piristyspommeja. Sarjaa olen katsonut nyt useamman vuoden, mutta muut perheenjäsenemme eivät ole vielä ymmärtäneet sarjan jujua. Sarjan kaikki kymmenen tuotantokautta minulla on myös DVD-boxeina, ja niitä olen myös katsellut ahkerasti.

Lempihahmoni ovat Joey ja Phoebe. Joey on hauska, yretteliäs ja jotenkin niin empaattisen yksinkertaisen tyhmä. Phoebe taas on niin eriskummallinen, ettei mitään rajaa.

Kaiken kaikkiaan ihana sarja :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2011, 19:41:58 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #122 : Lokakuu 04, 2009, 11:10:05 »
Itse aloin seurata Frendejä vasta kun tämä viimeisin uusintakierros pyörähti subilla käyntiin. No, jäinpähän heti koukkuun ja nyt digiboksissa on maanantasta perjantaihin automaattinen tallennus 20.00-20.30. Boksi on täynnä jaksoja, jotka olen katsonut jo monta kertaa mutta säästelen parhaita siihen asti että saisin (ehkä toivottavasti joululahjaksi) kaikki kymmenen kautta. Näin siitä jo viime yönä untakin ;D
Parasta aikaa oli kun Rachel ja Ross olivat yhdessä, ovat vaan niin suloinen pari! Muutenkin jotenkin tykkään Rachelista, vaikka monien mielestä se on vain tyhjäpäinen kaunotar, mutta silti. Chandlerin vitsit ovat hauskoja, jos niitä ei ole suomennettu tyhmästi (en osaa englantia ihan niin hyvin että ymmärtäisin kaikki jutut) ja Chandler ja Monicakin ovat hyvä pari. Kaikki kuusi päähenkilöä täydentävät toisiaan, kaikki ovat erilaisia, ja se ehkä tekee sarjasta niin hyvän. Monissa muissa sarjoissa on vain hyvännäköisiä ja normaaleja ihmisiä, mutta Frendeissä on enemmän. Samoin kaikki kuusi pysyivät mukana loppuun asti, eivätkä kuolleet kesken pois. Muuten loput kaudet olisivatkin olleet puolta huonompia.
Ai niin, rakastan Phoeben lauluja! Smelly cat ja muut ovat tosi hyviä, hoilailen niitä välillä kaverieni kanssa tai ihan yksiksenikin ;)
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #123 : Lokakuu 13, 2009, 16:34:44 »
Frendit, huippuja!!
Lähes joka päivä tulee katottua Frendit, aina kun kerkeää :) Ne on vaan niin HAUSKOJA ja PIRISTÄVIÄ! Lempihahmo on ehkä Rachel... Tai Joey... Tai Phoebe :D Tai sitte kaikki nämä kolme. Tai no... En kyllä ole ihan varma, Chandler, Monica ja Ross on myös niin mahtavia hahmoja! Hankala niistä on päättää. Mutta Phoebessa hauskinta on ne sen laulut, ja sehän nyt on muutenki semmonen hippi x)) Hyvä sarja, aika pitkään oon jo seurannu... :)
Cadillac.

Poissa Panthera

• Maailman Gangsteri.
  • Vuotislainen
  • Miksi kananmunaa??
« Vastaus #124 : Lokakuu 25, 2009, 16:13:20 »
Hei! Mä seuraan frendejä joka päivä ne pitää aina katsoa. Se on just paras ku siin on nii hyvii juttuij.Mun lempi hahmi siinä on Rachel.Mut tykkään muista myös!xD.Musta Rachel on  kiva koska sitä näyttelee Jennifer Aniston ja se on nii hauska.Mä en pidä siitä Guntherista  kauheasti. Olin aika pieni kun aloin katselemaan niitä yhtenä päivänä vaan mun äiti ja isä alko kattoo sitä ja sitt seurasin siin vieres ja sitt ne oli aina pakko kattoo. Joo se ei oo kivaa jos ei oo nähny vanhoi jaksoi mut onneks mull on yks kaveri joka voi lainata mulle niit tuotantokausiii! xD. Mun mielestä ne on just nii hyviä ku niille aina sattuu ja tapahtuu missään jaksossa en oo jättäny nauramatta! Mäki tukkään aika paljon Chandleristä ja Joeysta ja meinasin laittaa neki mutta Rachel vei silti voiton.
I'm flying, i'm Dying, But i love still.