Kirjoittaja Aihe: PMMP  (Luettu 13139 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Vätte

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #50 : Kesäkuu 06, 2006, 20:09:14 »
PMMP ei ole uusi tuttavuus, raariosta tullut kuultua tiettyjä kappaleita jo ihan liikaakin. Mutta varsinainen innostus syttyi tässä pari päivää sitten kun tv:stä tuli Ylex popista niitten keikka. Olen toki aina tiennyt, että Paula ja Mira ovat energisiä esiintyjiä ja riehujia, mutta se pirteys tarttui jopa tv:n välityksellä niin, että oli pakko nousta itsekin pomppimaan ja hyppimään kuin heikkopäinen.  
Nyt olen sitten kuunnellut ystäväni Kovemmat kädet -albumia ja tullut sinkkujen lisäksi muutkin kappaleet tutuiksi. Lempi kappaleitani on Olkaa yksin ja juoskaa karkuun, Kovemmat kädet ja Mummola. Tietysti Matkalaulu ja Pikkuveli ovat myös aivan ihania, mutta ne on jo kulutettu puhki. Kappaleissa viehättää niitten synkkyys ja samalla "rokkius", tuntuu, että tytöt antavat kaikeen ahdistavan tulla sisältään laulujen myötä ja sitten jääkin tilaa muulle.

Odotan innolla, että pääsisin Qstockiin (kirjoitetaanko se noin?) Ouluun ja näkisin PMMP:n oikeasti livenä.

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Kelmi
PMMP
« Vastaus #51 : Kesäkuu 09, 2006, 11:12:01 »
Mielipiteeni PMMP:stä on melko ristiriitainen. Pidän omalla tavallaan kappaleesta "Rusketusraidat", ja muutkin samalla levyllä esiintyvät biisit ovat ihan mukiinmeneviä, mutta tämä uusin levy on surkea, PMMP:n taso on laskenut melkeinpä lapselliseksi. Mutta kuitenkin esimerkiksi sanat ja melodia ovat hyvin omaperäisiä ja "On siellä jossain mun" oli jossain vaiheessa todellakin hyvä biisi, mutta kun sitä oli pakko soitattaa radioissa tauotta, niin kylläkän siihenkin sitten kyllästyi. Kun radiosta alettiin soittaa muitakin PMMP:n biisejä tältä uudelta levyltä, odotin niiltä "On siellä jossain mun" - biisin perusteella paljon enemmän kuin mitä totesin sen sitten loppupeleissä olevan. Onhan se hienoa, että jotkut tekevät itse kaikki biisinsä yms, mutta minä en pidä sen tyylisestä musiikista kuin mitä he tekevät. Tyttöjen äänissä en näe tosin mitään vikaa, etenkin Paulan ääni on mielestäni todella hyvä. Ja tavallaan se sopiikin niihin biiseihin, millaisia he tekevät ja millaisia he laulavat, mutta nämä biisit eivät ole minun mieleeni. Sanoitukset on paikoittain hieman kapinallisia, mutta enimmäkseen ne tuntuvat lapsellisilta ja ärsyttäviltä.

Saippuakupla
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

zenzero

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #52 : Kesäkuu 10, 2006, 14:18:20 »
Minä tykkään, olen aina tykännyt.
Rusketusraidat taitaa olla sellainen biisi, että se joko ihastuttaa tai vihastuttaa. Minusta siitä tulee ihana kesäfiilis ja parhaat muistot siitä kesästä, kun tuo oli iso hitti. En omista ensimmäistä levyä (Kuulkaas Enot), mutta siltä levyltä löytyy muutamia hyviä kappaleita. Joutsenet on uskomattoman kaunis kappale, hyvät sanoitukset jne. Myös Kesä -95 on helmi.

Toinen levy minulla on itselläni. Täytyy myöntää, että jos minulla sitä ei olisi, en luultavasti pitäisi PMMP:stä niin paljon. Radiossa soitettavat Oo siellä jossain mun ja Päiväkoti eivät ole mielestäni levyn parhaimmistoa. Ne on soitettu puhki kauan sitten, enkä voi enää tuota edellä mainittua Oo siellä jossain mun-kappaletta sietää.
Pidän melkein kaikista kappaleista toisella levyllä. Ehdottomia lemppareita ovat Matoja (räväkkä ja energinen biisi, missä mielestäni on myös ns "sanoma"), Salla tahtoo siivet (järkyttävän kaunis kappale, yksinkertaisuudessaan), Auta mua ("Teit minusta perhosen, kaunis ja lyhyt on lento sen") ja Maria Magdalena (Tyttöjen äänet sopii tähän kappaleeseen täydellisesti).

PMMP on siis hyvä bändi, koska: lyriikat on nerokkaita, monet biisit ovat tarttuvia ja melodiat kohdallaan, tytöt ovat energisiä ja hyvä äänisiä esiintyjiä.

atmoshpere

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #53 : Kesäkuu 27, 2006, 20:58:40 »
Harva muistaa, että nämäkin tytöt olivat Popstarssissa ja se on musta hyvä. Mielestäni PMMP on yksi Suomen nerokkaimmista lyrikoitsijista.

Lainaus käyttäjältä: "zenzero"
Radiossa soitettavat Oo siellä jossain mun ja Päiväkoti eivät ole mielestäni levyn parhaimmistoa.

En voi ilmaista kuinka suurta vihaa tunnen sitä kohtaan, että nämä biisit soivat radioista. No, henkilökohtaisesti tosin pidän Päiväkodista. Oo siellä jossain mun on loppupeleissä aika rasittava kun se on niin puhki soitettu. Mielestäni ihmisillä on aivan erilainen/vääristynyt kuva PMMP:stä, koska radiossa soi vaan nimenomaan kappaleet Rusketusraidat, Joutsenet, Oo siellä jossain mun sekä Päiväkoti. Ne ovat niin sitä hittikamaa mitä soi koko ajan radioissa, siksihän ne sitä soittaakin. Mutta juuri sen takia ne ei vät todellakaan ole PMMP:n parhaimmistoa. Minun mielestäni. En ala vuodattamaan enempää.

Henkilökohtaiset lempibiisini ovat varmaankin Matoja, Maria Magdalena, Salla Tahtoo Siivet ja Joutsenet. Omistan vain PMMP:n uusimman levyn, Kovimmat Kädet, kumipainos. Maria Magdalena ja Kovemmat Kädet on tavallaan aika ahdistavia biisejä.

//olet aina kakkonen
kuka jää
kuka jää

//katso ympärillesi
kuka jää
kuka jää

Edit: Jäin miettimään vielä tätä PMMP:tä ja mieleen nousi vielä, että PMMP:tä ajatellessa minä ainakin tulen yleensä aika hyvälle tuulelle kun ne on niin energisiä tyttöjä. (:

Poissa Sakr

• Opiskelija
  • Vuotislainen
PMMP
« Vastaus #54 : Heinäkuu 03, 2006, 04:46:48 »
Ensimmäisen levyn perusteella pidin bändiä lähinnä ärsyttävänä teinibändinä. Kuuntelin kaveriltani lainaaman, bändin uudemman levyn Kovemmat Kädet viime keväänä, heti ilmestymisen sen jälkeen, läpi bussimatkalla Kuopioon. Istuimme koko parituntisen matkan kavereiden kanssa bussin takapenkillä, enkä varsinaisesti keskittynyt kuunteluun. Totesin levyn olevan tylsä. En jaksanut edes kuunnella biisejä kokonaan läpi, paitsi ne jo valmiiksi tutut hitit "Oo siellä jossain mun" ja "Päiväkoti". Ei siitä muuta seurannut kuin se, että hoilasin koko illan ja yön "oo siellä jossain mun!" Myöhemmin luin levyn saaneen suurta kiitosta kriitikoilta. Ihmettelin.

Muutama päivä sitten satuimme näkemään Kovemmat Kädet uudemman painoksen alennusmyynnissä hyllyssä "kaksi levyä 15€!" ja päätimme erään kaverin kanssa ostaa molemmat tämän samaisen levyn. Päätös perustui lähinnä lukemiini hyviin arvosteluihin, joiden johdosta tuli fiilis, että pakko kuunnella se vielä läpi. Ja kun halvalla lähti... Samana iltana järjestimme kämpilläni parinkymmenen ihmisen alkoholipitoiset tuparijatkot, ja joku pisti levyn soimaan. Makoillessani parvekkeella iltaauringon lämmössä, tupakka toisessa ja siideripullo toisessa kädessä, levy alkoi kuulostaa yhtäkkiä oikein hyvältä. Myös tutut hittibiisit kuulostivat hyviltä pitkän tauon jälkeen.

Tänään kuuntelin jälleen Kovempia Käsiä, ja pakko sanoa, ettei se yhtään huono ostos ollut. Levyllä ei ole varsinaisesti yhtään huonoa kappaletta. Biisit ovat erilaisia, suurimmaksi osaksi eivät lainkaan sellaista "toisesta korvasta sisään, ja toisesta ulos"-kamaa, mitä voisi luulla levyltä suurimmaksi hiteiksi nousseiden kappaleiden perusteella. Sanoitukset ovat aitoja, eivät mitenkään wannabe-taiteellisia ja liikaa yrittäviä. Jossain biiseissä on niin monimutkaisia rakenteita, että ihan ihmettelee, miten tälläinen bändi on voinut nousta teininbändiksi. Mieleen tulee monessakin kohtaa yksi takavuosien suosikkini Ultra Bra niin sanoituksenkin kuin soundin puolesta.

Ihan harmittaa, kun löysi noin hyvän albumin vasta nyt, yli vuosi sen ilmestymisen jälkeen. Seuraavan albumin ostan mitä todennäköisimmin. Saapi nähdä, lähdenkö Ruisrockissa katsomaan bändiä. Näin sen kyllä jo viime vuoden Ilosaaressa, eikä heiltä ymmärtääkseni juurikaan uusia biisejä sen jälkeen ole tullut.
Vive le vie de Bohème!

Nashu

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #55 : Heinäkuu 16, 2006, 13:13:40 »
Luokittelen PMMP:n lempibändeihini ehdottomasti! Lyriikat ovat persoonallisia ja biisien melodioista löytyy välillä tosi jänniä käänteitä :> Omistan Kovemmat kädet -albumin ja sitä lähinnä kuuntelen, pari kertaa kirjastosta on tarttunut mukaan myös aikaisempi levy, mutta se ei ole saavuttanut niin suurta suosiota pääni sisällä. :DD KK-levyn parasta kappaletta on vaikea nimetä, niin moni biisi on omalla tavallaan ihana. Salla tahtoo siivet on kyllä erittäin hyvä ehdokas <3 Tulee melkein itku kurkkuun kun kuuntelen ja mietin yhtä ystävääni, jolla ei mene elämässään kauhean hyvin.

kun en saa sua kiinni aina pelkään vaan,
sun satuttavan itseäsi uudestaan,
enkä voi auttaa.

Myös nimikkobiisi Kovemmat kädet on koskettava. Ja Mummolakin on ihana. :>

Havina

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #56 : Marraskuu 17, 2006, 18:09:06 »
Pari päivää sitten tuli uusi levy "Leskiäidin tyttäret" ja olen oikeasti lumoissani! PMMP paranee vain huimaa vauhtia. "Kovemmat kädet" oli myös melkoinen yllätys ja siitä lähtien aloin kiinnostua enemmän bändistä. "Kuulkaas enot" on sellainen levy jolloin haluaa pitää oikeasti hauskaa, mutta tietenkin levyltä monet biisit ovat ihan huippuja! PMMP paranee entisestään ja vasta uusi levy tuli kauppoihin kuulin, että se on jo myynyt platinaa.

Aloin kiinnostua bändistä jo ensimmäisestä levystä, mutta ensimmäinen levy oli ihan ok, mutta seuraavasta "Kovemmat kädet"- levystä innostuin enemmän. Toinen levy on ihanan rauhallinen ja sellainen mukava mitä tykkää kuunella enemmän. Sanat ovat persoonallisemmat ja muutenkin levy on enemmän minun makuuni. Uusin levy vei kiinnostukseni taivaisiin ja olen todellakin kiinnostunut tästä.
Lempikappaleitani PMMP;eeltä ovat Olkaa yksin ja juoskaa karkuun, Kesäkaverit, Taiteilia, Kovemmat kädet, Auta mua, Poika ym. Kaikki kappaleet ovat ihastuttavia.

Nuorallatanssija

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #57 : Marraskuu 17, 2006, 20:46:55 »
Kylläpä esimerkiksi Taiteilia nostaa ihon kananlihalle. Liian kova pala minulle. En ymmärrä, mitä hohtoa biisissä on, mutta kai sekin aukeaa minulle joskus. Nyt ymmärrän, kun eräs kriitikko Leskiäidin tyttärien arvostelussa mainitsi: "Useampaa biisiä on varmaan upeaa hoilata livenä ja kännissä, mutta levyllä ne jäävät hataraksi".

Mutta muille biiseille toki nostan hattua, esimerkiksi Jollekin rajalle ja Tässä elämä on-biisille.

le loup-garou

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #58 : Marraskuu 18, 2006, 09:07:58 »
Oli hauska lukea tuolta topicin alusta noita kolmen vuoden takaisia Rusketusraitojen haukkumisia, kun ajattelee, kuinka erilainen bändi PMMP on tänä päivänä kuin kesällä 2003.
Minäkin tietenkin kuulin Rusketusraidat radiosta sinä kesänä, eihän siltä voinut välttyä, ja pidin biisiä ihan OK:na ja bändiä yhden turhan hitin ihmeenä. Sitten joskus viime joulun aikoihin kaikki alkoivat kehua PMMP:tä, sen uutta levyä ja Pikkuveli alkoi soida tiuhaan tahtiin radiossa. Uudelta levyltä olin kuullut sitä ennen vain Oo siellä jossain mun. Joskus viime keväänä sitten otin ja hankin molemmat levyt. Ekan levyn joutsenet oli myös tuttu laulu, ehkä juuri sen takia en kovin yllättynyt, kun kuulin Oo siellä jossain mun radiosta, ja se oli minusta todella hyvä. Ekasta levystä en tykkää ollenkaan niin paljon kuin toisesta, mutta kyllä sekin menee. Minusta PMMP on loistava bändi, varsinkin sanoituksiltaan. Laulut on pakko kuunnella muutaman kerran, ennen kuin tajuaa, mistä tosissaan on kyse. Esim. Päiväkotihan on erobiisi, mitä ei todellakaan tajua vain kuuntelemalla sen radiosta kerran tai pari tai kuulemalla pelkän kertosäkeen. Se juuri on teksteissä hienoa, musiikkia pitää tosissaan kuunnella, ennenkä juttuun pääsee tosissaan mukaan. Lisäksi tekstien aiheet ovat todella monipuolisia, ihan uutta minulle tämmöinen.
Minusta biisit ovat nimenomaan koskettavia, kunhan sanat vain ymmärtää. Oikeastaan jokainen biisi koskettaa minua jollakin tavalla, jopa matkalaulu, joka periaatteessa ei ole kuin semmoinen hyväntuulinen ööh.. ei renkutus, se on negatiivinen sana, eikä matkalaulussa ole mitään negatiivista, mutta ehkä rallatus(?) sopisi tähän kohtaan.
Entäs sitten tyttöjen keikat, mitä menoa! Viime kesän Provinssirockissa festareiden päälavan avaaja, ja millainen avaus olikaan! Olin kuullut puhuttavan heidän energisestä ja erikoisesta lavaesiintymisestään, mutta en ollut osannut kuvitella sitä sellaiseksi mitä se oli. Todella omaperäistä ja nimenomaan energistä, keikan loppuun asti. Se pitää itse kokea, ei sitä voi vain selittää. Lisäksi tyttöjen omaperäiset vaatteet ja tyyli, he ainakin vaikuttavat olevan tosissaan omia itsejänsä, eivät mitään esittäjiä.
Viimeinen silaus bändin uskottavuudelle, minun kannaltani, on, että heistä on tehty Soundiin jo kaksi haastattelua, ja siihen lehteen ei kyllä varmasti pistetä mitään musiikillisesti turhaa.
Nyt odotan, että saan käsiini uuden kevyn, Leskiäidin tyttäret. Ensimmäinen sinkku Henkilökohtaisesti on taattua PMMP:tä, lisäksi se on kuin tehty kuvaamaan erästä tuntemaani ihmistä, joten se tuo biisiin oman lisänsä, jotain henkilökohtaista. ;)

PMMP on kaikkea muuta kuin turhaa renkutusta, jopa Rusketusraidat on saanut uutta luonnetta, vaikkei ehkä syvyyttä, kuunneltuani muita biisejä. Minä tykkään.

mörkö

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #59 : Marraskuu 18, 2006, 10:52:22 »
Tykkään erittäin paljon.
Ihastuin Rusketusraidat-kappaleeseen, ja sitten kinusin niin kauan, että äiti levyn minulle sitten osti. Ensimmäiseltä levyltä lempikappaleeni on Isin pikku tyttö. PMMP:n ensimmäisen levyn kappaleet ovat ihanan erilaisia ja niissä on menoa. Toisen levyn biiseistä Onni. <3 Sanoitukset ovat nätit. :D
Paulan ääni on mielestäni parempi kuin Miran.

apinanyyba

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #60 : Marraskuu 18, 2006, 12:46:11 »
Mulla on kaikki PMMP:n levyt + pari sellasta jotka oon saanut Paulalta ja Miralta(onneksi isäni tuntee heidät). Mira on mielestäni parempi kuin Paula.
Kuulkaas Enot! levyltä paras biisi on Kesä -95. Kovemmat Kädet levyltä Pikkuveli ja Uusimmalta eli Leskiäidin Tyttäret levyltä Henkilökohtaisesti.

eicchaa

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #61 : Marraskuu 20, 2006, 00:44:26 »
Sain PMMP:n uuden levyn eilen, olen niin tykästynyt. Tämä oli kyllä vaikeasti aukeavampi levy kuin aikaisemmat, mutta nytkun tätä on soitellut useampaan kertaan, olen aivan rakastunut. Kuulostaa varsin erilaiselta kuin muut bändit/PMMP:n aikaisemmat levyt, mutta kyllä tämän PMMP:ksi silti tunnistaa.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
PMMP
« Vastaus #62 : Marraskuu 20, 2006, 18:10:21 »
Itse olen tykästynyt PMMP:n vasta näiden kahden jälkimmäisen levyn myötä. Rusketusraidat nyt oli mitä oli, ei sitä oikein voi talvisin kuunnella, mutta Joutsenet otti korvaan jo alkuaikoina, kuinka kaunis kappale siinä onkaan. Kovemmat kädet -levy oli jo huima hyppäys eteenpäin enkä oikeastaan osaa sanoa yhtään huonoa kohtaa kyseiseltä levyltä, vaikka osaa kappaleista kuuntelenkin enemmän kuin toisia. Uutta Leskiäidin tyttäret levyä olen tässä muutamia päiviä pyörittänyt ja täytyy kyllä todeta että PMMP on ottanut paikkansa Suomen musiikkikartalta. Sen verran ennakkoluulotonta materiaalia ja osuvaa ettei paremmasta väliä.

Livenä olen tyttöjä nähnyt vain kerran, mutta uskoisin menon keikoilla olevan vielä sata kertaa energisempää kuin levyillä. Ehkä vielä joskus uudestaankin päädyn keikalle jos rahaa ja aikaa riittää. Omina lempikappaleina mainittakoon Joutsenet, Salla tahtoo siivet, Taiteilia, Joku raja ja Kovemmat kädet. Toivottavasti tytöillä on vielä useita vuosia edessään, tämmöistä noususuhdannetta on ollut ilo seurata.
Breathe in, who knows how long this will last..

Draco's bitch

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #63 : Marraskuu 24, 2006, 16:34:52 »
Ah, mitä loistavin yhtye. Tykästyin jo ekan levyn aikoihin tyttöihin, mutta ehdottomasti parempaan päin ovat menneet levy kerrallaan. Uskaltaisin miltei väittää bändin kasvaneen "aikuisemmaksi". Leskiäidin tyttäret soinut koko viikon repeatilla ja taitaapa soida vielä ensi viikonkin :)

Uusimmalta levyltä parhautta ovat erityisesti Joku raja, Kesäkaverit, Taiteilia ja Päät soittaa. Kävin keskiviikkona todistamassa PMMP:tä livenäkin ja on kyllä ehkä yksi parhaista livebändeistä mihin olen törmännyt. Mielikuva vain vahvistuu keikka toisensa jälkeen. PMMP on punkimpi kuin moni punk-bändit yhteensä and me likes it <3

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
PMMP
« Vastaus #64 : Marraskuu 25, 2006, 20:23:17 »
Tiedän, olen kirjoittanut tänne aiemminkin, mutta mielipiteet muuttuvat.

Kuuntelin tänään niitä Pmmp:n kappaleita ja tajusin (Joo, kuulostaa tyhmältä) mitä niissä sanotaan. Tai siis Rusketusraidathan on aika bimbo renkutus jonka sanoma ei ehkä ole mikään niin tärkeä, mutta näissä muissahan on todella fiksut ja älykkäät sanat. Erityisesti tykkään tästä uudesta Henkilökohtaisesti, tytöt ovat selvästi kehittyneet monessa asiassa, ja olisin ihan halukas kuulemaan tuon uuden levyn kappaleitakin.
Vaikka PmmP onkin ns. "aikuistunut", silti se on ihanan naiivi bändi. :)

Ja Pikkuveljeen olen yhäkin kyllästynyt.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Mindezu

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #65 : Marraskuu 25, 2006, 22:31:01 »
Pidän PMMP:stä todella paljon. Tytöt ovat omaperäisiä pukeutumiseltaan, sehän siinä ensin kiinnittää huomiota. Visuaalisuus on tärkeää. Uskaltavat olla sitä mitä ovat, eivätkä esitä mitään. Todella räväkkiä persoonia, jotka eivät peittele mitään persoonistaan.
Paulan ja Miran äänet ovat oikeasti niin ihania, ja ne sopivat jotenkin lauluihin, sanoihin ja musiikkiin. Siis todellakin jotain ainutlaatuista. Laulujen sanat koskettavat ainakin itseäni paljon, osa sellaisia surullisia ja masentuneita, mutta sekä myös iloisia ja hauskoja.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: PMMP
« Vastaus #66 : Kesäkuu 24, 2007, 17:57:21 »
En ole koskaan erityisemmin pitänyt PMMP:n musiikista, se ei vain kertakaikkiaan ole iskenyt muhun. Nyt sitten oli juhannuksena PMMP:n keikalla, ja oli tosi hyvä keikka! Vaikka tyttöjen musiikkia ei edes tarkoituksella kuuntele, sitä kuulee kuitenkin radiosta aika runsaasti ja osan biiseistä oppii muistamaan. Voi sitten ihan kympillä laulaa mukana ainakin kertosäkeet. Esimerkiksi Pikkuveli ja Joutsenet kuuluvat niihin kappaleisiin, joita en tahdo kuunnella ellei ole pakko, mutta silti niiden kertosäkeet menevät ulkomuistista, kun ollaan oikeassa tunnelmassa! Tänä kesänä on paljon soinut radiossa Kesäkaverit, ja se on kyllä niin hyvä kuvaus Suomen kesästä kuin voi olla! Jotenkin siinä on niin oikea tunnelma ja tosi hyvät sanat. Vaikka bändi onkin kehittynyt elämänkaarensa aikana, on Miralla ja Paulalla edelleen se mukavan rempseä ote biiseissään, ja niitä on aina välillä ilo kuunnella.
Humor me.

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Heinäkuu 01, 2007, 13:18:59 »
Tykkään PMMP:stä, yks suosikkibändeistäni.
Omistan kaks levyä, Kuulkaas enot ja Kovemmat kädet. Uusinta en ole vielä ehtinyt hankkimaan, hankin sen varmaan sitten kun se on halvempi. (tai kun on ylimääräistä rahaa)
Kovemmat kädet on mielestäni paljon parempi kuin Kuulkaas enot. Tykkään siinä kaikista kappaleista. Aikuistunut ekasta levystä paljon.

Isin pikku tyttö on kyllä huonoin kappale PMMP:ltä. Aika järkky.
Parhaat kappaleet ovat Maria Magdalena, Kovemmat kädet, Salla tahtoo siivet, Mummola, Päiväkoti ja Pikkuveli. Kaikki tosi hyviä.
Rusketusraidoista tykkäsin tosi paljon silloin kun se oli uusi kappale, onhan sen vieläkin kyllä hyvä. :)

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #68 : Heinäkuu 16, 2007, 01:04:16 »
Rusketusraidat ja Pikkuveli on ihan Ok biisejä. Muuten en kyseisestä bändistä välitä. Kaikki muut biisit ärsyttää ja saavat kääntämään radiokanavaa. Lisäksi Paulalla ja Miralla ei ole minkäänlaista lauluääntä. Pelkkää kanamaista hoilotusta.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

katve

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Heinäkuu 16, 2007, 23:05:30 »
Pmmp on tällä hetkellä lempibändini, mutta faniutuminen ei todellakaan tapahtunut hetkessä. Minulle yhtyeellä oli alun perin todellisia uskottavuusongelmia, kun se tuli julkisuuteen sellaisella biisillä kuin Rusketusraidat. Onhan se ihan kiva kesäbiisi ja sillai, mutta jotenkin en edes ajatellut, että ko. kappaleen tehnyt yhtye voisi tehdä "oikeaakin" musiikkia. Kuulin kyllä joskus myöhemmin Joutsenet, mutta sekään ei saanut minua kiinnostumaan niin paljoa, että olisin ostanut vielä ekaa levyä.

Kovemmat kädet muutti kuitenkin asian. Sekin meinasi aluksi mennä minulta ohi, mutta sitten siskoni osti sen viime kesänä, kun olimme jollain epämääräisellä autoreissulla Keski-Suomen läpi. Sitä sitten kuunneltiinkin varmaan viisi tuntia yhtä soittoa, ajettiin vuorotellen, juottiin kevytkokista ja näprättiin cd-soitinta:P Mutta se oli oikeasti minulle herätys semifaniudesta aitoon kiinnostukseen. Varsinkin kappale Olkaa yksin ja juoskaa karkuun jäi saman tien päähän soimaan. Minulle pmmp on tärkeä yhtye sen tietyn välittömyyden ja rohkeuden takia. Heillä ei ole varmaan yhtään kappaletta, josta en tykkäisi.

Onko joku nähnyt Joku raja -kappaleen musiikkivideon? Se on nerokas. Oikeasti. Tuijotin sitä suu auki kun näin sen ensimmäisen kerran.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #70 : Heinäkuu 17, 2007, 00:00:38 »
Lisäksi Paulalla ja Miralla ei ole minkäänlaista lauluääntä. Pelkkää kanamaista hoilotusta.

Tuosta "Paulalla ja Miralla ei ole minkäänlaista lauluääntä" - väitteestä olen erittäin paljon eri mieltä. Joistakin lauluista voi ehkä saada sellaisen käsityksen, että he muka vain huutavat, mutta kyllä niitä kappaleita kuunnellessa tajuaa vähän epämusikaalisempikin (niin kuin minä), että lauluääntä löytyy ja paljon.
Eikö muka Joutsenista huomaa sitä? Oo siellä jossain mun? Kiitos? Ne lauluthan suorastaan kiljuvat (näin kuvainnollisesti) sitä, että tytöt osaavat laulaa.
Muutenkin melko huonosti perusteltu väite, etten sanoisi.
Erkoisemmat laulut, kuten Taitelia, ovat myös ihania. Taitelia varsinkin kuuluu ehdottomiin lemppareihin PMMP'ltä.

Nojoo, siitä pääsenkin itse asiaan. Minäkin pidän hyvin paljon PMMP'stä, joka erottuu edukseen tästä suomalaisten naislaulajien massasta. He uskaltavat olla erilaisia ja tehdä erilaisia lauluja. Mikäs sen parempaa? Levyistä omistan kaikki, tosin niistä vain parhaat palat (eli hyvin monta kipaletta per levy) olen valinnut Mp3-soittimeeni.

Hankalaa mainita lempikappaleitani PMMP'ltä, mutta niitä ovat ainakin Joutsenet, Onni, Matoja, Kiitos, Henkilökohtaisesti, Taitelia ja Tässä elämä on.
Kaksi keikkaakin olen tytöiltä nähnyt, kummatkin festrikeikkoja, mutta mainioita olivat. Hauskoja ja räväköitä vetoja kumpainenkin.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #71 : Heinäkuu 17, 2007, 00:53:24 »
Lisäksi Paulalla ja Miralla ei ole minkäänlaista lauluääntä. Pelkkää kanamaista hoilotusta.

Tuosta "Paulalla ja Miralla ei ole minkäänlaista lauluääntä" - väitteestä olen erittäin paljon eri mieltä. Joistakin lauluista voi ehkä saada sellaisen käsityksen, että he muka vain huutavat, mutta kyllä niitä kappaleita kuunnellessa tajuaa vähän epämusikaalisempikin (niin kuin minä), että lauluääntä löytyy ja paljon.
Eikö muka Joutsenista huomaa sitä? Oo siellä jossain mun? Kiitos? Ne lauluthan suorastaan kiljuvat (näin kuvainnollisesti) sitä, että tytöt osaavat laulaa.
Muutenkin melko huonosti perusteltu väite, etten sanoisi.

Se olikin mielipide, toinen tykkää toinen ei. En jaksa kuunnella niiden ulinaa. Esim. Joku raja on täyttä huutamista.  Ja äitinikin on kanssani samaa mieltä ja hänellä sentään oli aikoinaan musiikin numero 10.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #72 : Heinäkuu 17, 2007, 12:46:51 »
Esim. Joku raja on täyttä huutamista.  Ja äitinikin on kanssani samaa mieltä ja hänellä sentään oli aikoinaan musiikin numero 10.

Minulla on absoluuttinen sävelkorva, ja minusta se on kaukana huutamisesta :) Jos laulun aiheena on naiseen kohdistuva perheväkivalta ja kertosäkeessä mennään todella korkealle, niin pakkohan se nyt on laulaa kovaa. Ihan äänen muodostuksen ja sanoman perillemenon kannalta. Ärsyttää vain sellainen mentaliteetti, että heti jos ei laulu ole sellaista r'n'b-jodlausta vaan lauletaan korkealta ja kovaa, niin "ei osata laulaa". Mutta sehän on sinun mielipiteesi.

Eli minäkin siis tykkään ja paljon! Tykkäsin alun alkaenkin Rusketusraidat-renkutuksesta, minusta se oli aivan mainio. En kuitenkaan kiinnittänyt bändiin suurempaa huomiota ennen Kovemmat kädet-albumia. Kovemmat kädet oli juuri se veto, jolla PMMP kiinnitti paikkansa Suomen musiikkimarkkinoilla. Silloin minäkin aloin ottaa heidät vakavasti.

Suhtaudun hirveän kriittisesti suomenkielisen musiikin sanoituksiin, mutta PMMP on todellakin läpäissyt seulani 100-prosenttisesti. Tykkään biisien lyriikoista todella paljon. Ne ovat hyvinkin arkisia, mutta todella koskettavia ja niihin pystyy varmasti kuka tahansa samaistumaan. Huumoriakin löytyy, kuten esim. Taiteilia-biisissä. Joissakin biiseissä on niin vahvat lyriikat ja sanoma, että tulee kylmät väreet (esim. Joku raja). Edellämainitun musiikkivideo on muuten yksi suosikeistani! Todella pysäyttävän karmiva video kaikessa häähilpeydessään. En muuten jaksa olla ihmettelemättä ihmisten tyhmyyttä: YouTubessakin kommentit ovat luokkaa "joo ihan hyvä biisi mut huono video" tai "tää video on ihan tylsä kun siinä vaan kuvataan jonkun häitä". AARGH! Ovatko ihmiset tosiaan niin sokeita, etteivät pysty näkemään sen häähumun ja "yksinkertaisuuden" taakse?

Arvostan Paulaa ja Miraa muusikkoina ja naisina todella paljon. Minusta on ihanan virkistävää, että he ovat päässeet pinnalle juuri omien meriittiensä ja lahjojensa ansiosta, eikä millään ulkoisilla avuilla. He eivät ole suostuneet levy-yhtiöiden pompoteltaviksi. Jostain haastattelusta luin, että heitä alkuaikoina pyydettiin "rajoittamaan vähän", mutta tytöt pitivät päänsä ja tekivät juuri niinkuin halusivat. Asiaa!

Yhtään levyä en omista, mutta Leskiäidin tyttäret olisi tarkoitus hankkia jossain vaiheessa. Kovemmat kädet olen kuunnellut puhki ja Kuulkaas enot! taas ei ole mielestäni niin kovin hyvä, vaikka siellä helmiä onkin. Lempibiisejäni ovat mm. Joku raja, Kesäkaverit, Mummola, Matoja ja Rusketusraidat, jonka kävin vetäisemässä karaokessa tämän kesän Ruisrockissa :) PMMP:n biisejä on muutenkin tosi kivaa laulaa, koska ne sopivat äänialalleni hyvin. Pakko nähdä tämä bändi joskus livenä!
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #73 : Heinäkuu 17, 2007, 15:18:14 »
Joissakin biiseissä on niin vahvat lyriikat ja sanoma, että tulee kylmät väreet (esim. Joku raja). Edellämainitun musiikkivideo on muuten yksi suosikeistani! Todella pysäyttävän karmiva video kaikessa häähilpeydessään. En muuten jaksa olla ihmettelemättä ihmisten tyhmyyttä: YouTubessakin kommentit ovat luokkaa "joo ihan hyvä biisi mut huono video" tai "tää video on ihan tylsä kun siinä vaan kuvataan jonkun häitä". AARGH! Ovatko ihmiset tosiaan niin sokeita, etteivät pysty näkemään sen häähumun ja "yksinkertaisuuden" taakse?

Todellakin näin. Aluksi video herätti hieman kummeksuntaa, mutta kun katselin sen uudestaan ajatuksen kanssa, niin sen idea ja merkitys menivät perille. Video on todella - pelottava kenties? Loistava toteutus ja idea ainakin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2007, 15:22:43 kirjoittanut Kalke »
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #74 : Heinäkuu 18, 2007, 18:39:01 »
Hienoa musaa totta vie. Olin juuri Ruisrockissa kuutelemassa kyseistä bändiä, ja kyllä se sade vaan siinä kuunnellessa unohtuu. Lanne pyörii, kädet ilmassa ja laulaen mukana.

PMMP:n kappaleiden sanat ovat hienoja (joskus jopa hiukan pelottavia). Raikkaita. Sanat jäävät erittäin helposti päähän ja ne oppii nopeasti. Kappaleet eivät kuitenkaan ole sellaisia Novan päähän jättämiä kappaleita vaan itse niitä tulee hyräiltyä aina toisinaan. Kappaleiden tunneskaala on laaja. Välillä aivan sydän jammailee ihanan hitaan musiikin tahdissa, kun taas toiset kappaleet räväyttää "täältä tullaan bileet!".

Hyvää vapaa-ajan musiikkia. En kuitenkaan omista yhtään levyä. Tarkemmin ajateltuna voisin kyllä hankkiakin sellaisen..
If I'cant hear your heart beat, you are too far away