Kirjoittaja Aihe: PMMP  (Luettu 14613 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mai

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #25 : Marraskuu 04, 2003, 08:42:58 »
Olen kuullut tasan yhden biisin, nimittäin Rusketusraidat. Minusta oikein pirteää kesämusiikkia, joka kuitenkin pitemmän päälle alkaa ärsyttämään. Tarttuva biisi joka alkaa hymyilyttämään, tai sitten vastaavasti repimään hiuksia.

Heidän lauluäänestään on vaikea sanoa yhden biisin perusteella mitään, koska kipalehan oli pääasiassa huutoa.

En nyt tuomitse täysin bändiä ja biisiä, mutta ei oikein iske muhun.

Katariina

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #26 : Marraskuu 12, 2003, 19:19:49 »
Ihan voisin sanoa, että PMMP (=pelastakaa maailma, muuttakaa Puolaan) on varmasti muutakin kuin se yksi biisi. Arvostellessa bändejä pahin virhe on tehdä se yhden biisin perusteella, vaikka tämä olisikin hitti. Ja tässäkin topikissa suurin osa on tähän sortunut... Omaa henkilökohtaista mielipidettä mulla ei PMMP:stä ole, paitsi että haastattelussa ne käyttäyty tosi teinikanamaisesti... kikatteli koko ajan ja muuta.

Bee

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #27 : Marraskuu 16, 2003, 22:40:46 »
Minusta PMMP on aivan mahtava bändi ja hyvin ihania persoonia kummatkin tytöt, mutta Paula on kuitenkin minun lempparini.
joku sanoin nuissa viesteissä, että sitä ei kiinnosta kuvin paljon tollainen "rääväsuinen"-laulu, mutta onhan niillä kauniitakin kappaleita. esim. Joutsenet ja Kesä -95
Kesä -95 on ehkä lempparikappaleeni, mutta siinä lauletaan vaan niin vähän, että se hermostuttaa minua paljon.
Olen huomannut, että Miralla ei ole niin puhtoisen selvä ääni kuin Paulalla.
eli se joka yleensä 'rääkyy' kappaleissa on tietääkseni Mira.
kannattaa käydä sivuilla www.pmmp.cd

Aikon

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #28 : Heinäkuu 02, 2004, 00:52:17 »
Aika energinen bändi, täytyy myöntää!
Joo, no se on hyvää että tekee itse kappaleensa. *Kehuu PMMP:tä*

Joutsenet ja Kesä-95 on hyviä kappaleita. Täytyy myöntää.

Levy löytyy (poltettuna tosin) ja kaikista kappaleista en pitänyt.
Esim. se Isin pikku tyttö... Se oli aika raju. Tai ainakin kuulosti rajulta.
Mä kun tykkään enemmän rauhallisista biiseistä, kuten Poika ja joutsenet.
Niina ja Rusketusraidat ei oiken ollut hyviä, mutta kyllähän niitä kuuntelee jos ei muutakaan löydy.

Täytyy mainita, että nimmarit löytyy. Ja vielä seinällä...
(Mikä muhunkin on mennyt... x))

Daenne

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #29 : Maaliskuu 18, 2005, 17:01:58 »
Uusi levy on ihanuus<3. Kaikki biisit hyviä, ja tytöt ovat kehittyneet laulunsa kanssa. Parhaita biisejä minun mielestä tuolta levyltä on Matoja, Mummola, Matkalaulu ja Kovemmat kädet.

Matoja ja Mummola edustaa tällä kertaa rankempaa tyyliä. Ei ehkä ihan yhtä rankkaa kuin Isin Pikku Tyttö mutta kuitenkin. Nyt ei ole mitään sellaista "Rusketusraidat" kappaletta. Tokihan noita rempseämpiäkin pari siellä on, kuten Matkalaulu.

Lyriikoissa minulle tulee monessa kappaleessa mieleen kuolema/kuoleminen. Etenkin ennen levyn julkaisua kun luki PMMP:n sivuilta noita lyriikoita ja ei ollut biisien melodioita kuullut. Fanin haastattelussa tytöt sanoivatkin että tämän levyn "teemana" on vähän niinkuin menettäminen.

Tällä levyllä on ehkä enemmän hempeilybiisejä kuin edellisellä. Minä luokittelisin ainakin viisi biisiä sellaisiksi. Ovat säilyttäneet silti oman tyylinsä biiseissä sekä kansilehtisessä. Suosittelen albumia PMMP:n ystäville. :)

pesukarhu

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #30 : Huhtikuu 26, 2005, 12:47:08 »
minultakin löytyy tuo uusi albumi; Kovemmat kädet ja tyksin kovasti :) Soinut niin kannettavassa, kuin kotimankassakin lähes tauotta.

omistan myös Kuulkaas enot-albumin, mutta voin vain todeta, että kyllä Kovemmat kädet on parempi :) PMMP:stä on nopeasti noussut yksi lempibändeistäni.

Muhun "kolahtaa" nuo hempeämmät kipaleet ja tältä ceedeeltä niitä löytyy :) Varsinkin viimeinen, Salla tahtoo siivet on ihana, mulle tulee siitä ihan mieleen peikot ja peikkometsä (kummallinenko?? ;)) Päiväkoti on myös ihana.
En oikeastaan löydä tästä levystä mitään huonoa sanottavaa, sillä vaikka Mummola ja Matoja ei kuulu omiin suosikkeihini, täytyy nostaa tytöille hattua siitä, että ne kappaleet levyltä löytyvät, ne nimittäin kuvaavat bändin persoonallisuutta ja tahtoa olla "oma itsensä". Hienoa PMMP :)

Maisa

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #31 : Toukokuu 06, 2005, 16:02:39 »
Mielestäni PMMP on ihan hyvä. Tosin rusketusraitoihin olen jo aikoja sitten kyllästynyt. Uudelta levyltä olen muutaman kappaleen kuullut, päiväkodista en pidä ollenkaan mutta Salla tahtoo siivet on aivan ihana. <3 Ja edelliseltä levyltä Kesä -95 :>

Paulalla on mielestäni parempi ääni kuin Miralla. Mira on siskoni bestiksen äidin paras ystävä, hih.

Pitäisi ostaa se levy, tosin nyt ei ole rahaa. Hyvä että kaksikko on ottanut nyt vähän pehmeämmän linjan.

Emiru

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #32 : Toukokuu 07, 2005, 00:18:22 »
No siis, minä tuomitsin vielä about kuukausi sitten PMMP:n täysin tasantarkkaan ainoastaan Rusketusraidat-biisin takia, koska en ollut mitään muuta kuullut. Mutta sitten uuden levyn ilmestyttyä sain innostuksen hankkia käsiini niiden biisejä ottaakseni selvää sitten, että mitä mieltä niistä oikeasti olisin. Ja sanoisin, että kyllä se sittenkin on ihan kuunneltavaa musiikkia.

Kappaleet ovat mielestäni mukavan persoonallisia ja värikkäitä, ja niitä on niin erityylisiä; rempseitä, hempeitä, vähän rankempaa ja vähän rauhallisempaa. ja se on hyvä asia. Mielestäni uusi levy on kyllä parempi kuin edellinen, sillä ovat Paula ja Mira kyllä kehittyneet laulamisessa tämän uuden levyn myötä.

Lempikappaleiksini on noussut Päiväkoti, Kesä-95 ja Joutsenet. Olen mieltynyt noihin niiden rauhallisen tunnelman ja sanoitusten takia. Muita hyviä kappaleita ovat ainakin Kovemmat kädet, Auta mua, Salla tahtoo siivet ja Mummola.

Poikkeustapaus

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #33 : Toukokuu 09, 2005, 11:07:55 »
Minäkin pidän uudesta albumista. Sydän jysähti, kun huomasi miten tytöt ovat kehittyneet ääntensä ja sanoitustensa kanssa. Etenkin Mummola, Maria Magdalena, Matoja ja Olkaa yksin ja juoskaa karkuun ovat todella hyviä kappaleita. Vaikka PMMP ei tule koskaan olemaan suosikkibändini, niin olen oppinut pitämään tästä musiikista.

Yayoi

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #34 : Elokuu 08, 2005, 12:20:31 »
Kyllä minä P.M.M.P:stä jonkun verran pidän. Sanat ainakin uusimmassa levyssä ovat aika omituiset. Ainakin Päiväkodissa. Pisän Rusketusraidoista ja Oo siellä jossain mun- laulusta. Tytöillä on ihan hyvät äänet, mutta ne sanat ovat jotenkin niin outoja joissakin. Esimerkiksi Päiväkodissakin lauletaan: "Kilpikonnat jäävät sulle sinunhan ne on...". Minusta se on pikkuisen outoa. Isäni (joka ei pidä mistään nykyajan musiikista) sanoi, että P.M.M.P on Paskan Musiikin Molemmat Puolet. ^^ Pääasiassa se naurattaa minua.

<3: Yayoi

Poissa Ceciliah

• Syystuuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Ceciliah - livejournal
PMMP
« Vastaus #35 : Elokuu 08, 2005, 16:07:10 »
Ensimmäisen levyn ilmestyttyä en pitänyt ollenkaan PMMP:n hittikappaleista esim. Rusketusraidat, Niina ja kaunis balladi Joutsenet alkoi myös kyllästyttää.

Nyt olen ostanut uuden levyn, Kovemmat kädet ja siitä pidän todella. Tytöt ovat kehittyneet!!! Ostin aluksi levyn siksi koska pidin juuri hittikappaleista, esim. Oo siellä jossain mun, Matkalaulu ja Päiväkoti, mutta nykyään inhoan niitä. Skippaan ne aina ohi. (Ne on kätevästi siinä yhdessä "pötkössä", kaikki levynomistajat varmaan tietävät)

Pidän erityisesti kappaleista Mummola, Onni, Maria Magdalena ja Kovemmat kädet. PMMP panostaa sanoituksiin ja sen takia lauluja onkin kiva kuunnella ja lauleskella mukana.

Tykkään.
I just got lost
Every river that I've tried to cross
And every door I ever tried was locked
Ooh-Oh, And I'm just waiting till the shine wears off

apila

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #36 : Elokuu 09, 2005, 11:46:27 »
Kyllä vain! PMMP on aivan mahtava. Musiikissa on hyvää se että se ei ainakaan ole samanlasta joka kappaleessa.
Huonoa ei kai ole..Tai jos on niin ei tule nyt mieleen..
Paulan ja Miran äänet on erikoiset, hyvällä tavalla.
Tytöt osaavat "tulkita" jokaisen kappaleen hyvin ja omalla tavallaan.

Laulun sanoista: Hitaissa kappaleissa on kauniit sanat. Kaikissa lauluissa on "mieleenpainuvat" sanat.

Tykkään molemmista levyistä vaikka ekaan olen jonkin verran kyllästynyt.

virhe

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #37 : Elokuu 09, 2005, 18:02:58 »
btw, se on PMMP ihan yhteen ilman pisteitä. ;o

PMMP on ainakin minun suosikkini. Tykkäilen biiseistä kovasti, mutta ehkä ne kaikista kuluneimmat mitä en ole pitkään aikaan jaksanut kuunnella ovat Päiväkoti ja OSJM.

Tyttöjen äänet on kivat, ne on nättejä, musa on hyvää. En keksisi mitään moitittavaa. Paitsi keikkalistat. Rupes ottamaan päähän kun näin että nää on olleet Kajaanissa 9.7 enkä tiennyt mitään, ei mulla kyllä rahaakaan ois ollut että siihen puoleen.. :o

Itse asiassa en koskaan kuuntele radiota tai seuraa innokkaasti mediaa, ja kun esikoissingle Rusketusraidat oli tullut myyntiin en tiennyt siitä mitään. Kerran kuulin jossain mainoksessa sen ja sitten se oli pakko saada. Kaverilla kuulin joitain biisejä myöhemmin levyltä ja pakko oli sekin itselle saada. Kovemmat kädet sain vasta myöhemmin, kuuntelin sitä sen jälkeen pari viikkoa enkä mitään muuta. :D

Caramelody

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #38 : Elokuu 12, 2005, 20:35:29 »
Njoops. PMMP on ihan hyvä. Minulla on kyllä vain yksi levy ja se on kuulkaas enot.(oikeasti se ei ole minun,muttajoo...)

Lemppareitani ovat *miettii* Kesä-95 ja, kyllä, Isin pikku tyttö. Se sopii yleensä hyvin mielialaani kun laitan levyn soimaan  :D Aluksi Poika oli hyvä mutta se alkoi kyllästyttää.  Kesä-95 on kivasti surullinen. Varsinkin kun kohta kesä loppuu. *huokaus*

Tytöillä on ihan ok äänet. Kelpaa minulle. Sanat on kivoja.Ainiijn! Kuulin radiosta aika vasta Päiväkoti-biisin. Se oli Hyvä. Jäi soimaan päähän. Uudelta Albumilta en ole kuulut muita kuin OSJM:än. ihan kiva. En muista sitä kovin tarkkaan. Tahtoisin uuden mutta mutta rahat on vähissä...

Sitten Vielä. Rusketusraidat On Karmea Kappale. Se ärsyttää.
Cara on puhunut.

muokss... Sori, päiväkoti olikin uudelta levyltä....

Kikaya

• Ankeuttaja
Tyksin. >.<
« Vastaus #39 : Marraskuu 07, 2005, 18:13:30 »
Pidän Pmmp: paaaljon. Mutta itse Paula ja Mira vähän ärsyttää, kun ne yrittää olla sellaisia ns. erikoisia tyyppejä. Niillä on hyvät äänet, ja laulutkin jää helposti soimaan päähän, varsinkin Pikkuveli. Rusketusraidoista en tykännyt, se oli sellanen matkittu versio yhdestä Annan kappaleesta. Pmmp on hyvä bändi, mutta mitään erikoisempia ihmisä ne eivät todellakaan ole. >:C

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
PMMP
« Vastaus #40 : Marraskuu 08, 2005, 16:04:57 »
Vihaan. Melkein ainakin. Ottaa ainakin pahasti päähän.

Ostin Kuulkaas enot!- levyn viimejouluna (vai olikohan sitä edeltävänä..) ja pidin sitä ihan OK:na. Lähes kaikkia lauluja voi kuunnella, yksi tai kaksi niistä oli jopa hyviä, niinkuin esimerkiksi Joutsenet ja Rusketusraidat. Mutta toinen levy (ainakin radiossa soitettavat laulut) olikin sitten surkea. Päiväkoti ja Oo siellä jossain mun kuulostavat aikas samanlaisilta, ja sanoituksetkin ovat melko keskivertokamaa. Oo siellä jossain mun:ssa ärsyttää myös se, kun lauseet on tauotettu oudosti.
Paulassa ja Mirassa ei kyllä itsessään ole mitään vikaa, mutta ehkä se vähän pännii kun he yrittävät olla hirveän kapinallisia, kun laulujen sanat ovat sellaiset kuin ovat. ^__^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Nerdie

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #41 : Joulukuu 03, 2005, 22:29:20 »
Pmmp on energinen, hauska bändi. Tykkään. Omaperäistä musiikkia, joka nipistää jostain tuolta aivojen sisuksista. Kaikki kappaleet eivät kuitenkaan iske, otetaan nyt esimerkiksi vaikka Pikkuveli ja Oo siellä jossain mun. Pikkuveli on tylsä, sanoisinko. Ja eihän tätä biisiä ole Pmmp itse tehnyt muutenkaan. Oo siellä jossain mun on läpi kulutettu ja masentava. Ääääh. Mutta sitten rakastan monia Miran ja Paulan kappaleita. Synestesia, Mummola, Kovemmat Kädet, Kumivirsi ja Poika ovat ihania. Niitä kuunnellessa alkaa aina hymyilyttämään.

Olin tyttöjen keikalla kotikunnassani viime kesänä. Mahtava keikka! Tytöt omaavat esiintymisen, he juttelevat yleisölle kuin läheisille ystävilleen, pistävät nauramaan ja riehumaan. Hm, ainoa asia oli se, että bändin rumpali teki melko outoja ilmeitä soittaessaan hullun raivolla rumpujaan. O_o Mutta olipas rumpali muutenkin komistus, ja satuin kulkemaan hänestä ihan ohikin, hänen ollessaan tupakalla keikan loputtua. ^^ Tosi ihanaa. Niin, nimmarinkin olisin saanut mutta en sitten jaksanut mennä jonottamaan, kuten kaverini tekivät.

Xeemu

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #42 : Joulukuu 06, 2005, 14:10:26 »
Täytyypä myöntää perustaneeni ensimielipiteeni Rusketusraidat- kappaleelle, joka on ärsyttävä kesärenkutus. Viime kesänä ollessani Postin aamujakelussa töissä soi radiosta kuitenkin useampaan otteeseen Oo siellä jossain mun ja Päiväkoti- kappaleet, jotka olivat täysin erilaisia kuin mitä PMMP:ltä odotin. Aivan loistavia molemmat. Vihdoin sitten päätin ostaa tuon Kovemmat Kädet Kumipainoksen ja pyörtää sanani PMMP:n huonoudesta. Onhan tämä totaalisen erilaista, kuin muut kuuntelemani bändit, mutta eipä sillä ole väliä. Jos musiikki on hyvää, niin sillä ei ole väliä mihin lokeroon sen luokittelee. On minulla muitakin tällaisia "omasta musiikkimaustani" poikkeavia bändejä, mutta PMMP taitaa niistä olla se oma suosikki, vaikka onhan siltäkin aikamoista kuraakin kuultu.

Kummitusankka

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #43 : Tammikuu 21, 2006, 18:09:08 »
Sillon kun Rusketusraidat alko soida radiossa, pidin siitä. Mut sitten sitä alettiin soittaa niin paljon, et siihen kyllästy. Oon kuullu pari kappaletta niiden Kuulkaas enot!-levyltä, ja niistä en oikeen tykkää. Synttärilahjaks sain Kovemmat kädet-levyn, ja pidän siitä tosi paljon, kaikki biisit on sellasia, mitä voi oikeesti kuunnella. Ku monesti levyä ostaessa käy niin että mä rupeen kuuntelemaan vaan paria kappaletta siitä xD  Mä tykkään niistä biisien sanotuksista, PMMP on mahtava bändi <3

faint

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #44 : Helmikuu 05, 2006, 13:32:56 »
En ole koskaan erityisemmin pitänyt PMMP:stä, se on sellaista kuunneltavaa, mutta ei mitään huippuhyvää. Pakosti sitä on kyllä tullut kuunneltua, sillä pikkusiskoni huudattaa bändin kappaleita vähän liikaakin -

Äsken kun surffailin telkkarikanavilla, Voicelta sattui tulemaan PMMP:n Joutsenet, ja en voi muuta sanoa kun että on tytöt aika paljon kehittyneet! Äänet ovat ihan erilaisia kun vertaa esim. Joutsenet- ja Pikkuveli -biisejä. Ja minusta äänet ovat muuttuneet ehdottomasti parempaan suuntaan! Eka levy oli muutenkin vähän sellaista oman tyylin etsimistä.

Paula ja Mira ovat kivan pirteitä ilmestyksiä lehdissä ja telkkarissa, mutta joskus he vaikuttavat vähän teennäisiltä, wannabe-kapinallisista ja wannabe-niin-erilaisista. Ja laulujen sanat ovat ihan ok, välillä vähän liian tekotaiteelliset (missä biisissä nyt ei minun mielestäni olisi tekotaiteelliset sanat...). Pikkuveli-laulun sanoja en voi sietää! "Pysy aina pikkuveljenä, lintuna, älä koskaan miehisty." Voi Luoja. Mutta tästä en syytä PMMP:tä, koska eikö kyseinen kappale ole vain cover jonkun muun biisistä? No, minusta Pikkuveli ei ole tyttöjen paras laulu. Pidän Päiväkodista ja Kesä-95:sta. PMMP:llä on monia ihan hyviä kappaleita, mutta myös jotain aivan karmeita, joita en voi sietää.

Poissa Jents

• hapankorpputyttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
PMMP
« Vastaus #45 : Maaliskuu 08, 2006, 11:05:02 »
Pidän.

Lempikappaleeni on Onni, Ikuinen leikki, Joutsenet, Kesä -95, Kumivirsi, Matkalaulu, Pikkuveli, Päiväkoti, Oo siellä jossain mun. Ikinä en ole pitänyt Rusketusraidoista, kuulin sen ensimmäisen kerran radiosta hammaslääkärissä. "kauhea biisi, en tykkää ö_ö" Oli ensimmäinen kommenttini mitä muistan tästä. Se vaan alkaa ärsyttämään se "heeeeeeeeeeeeeeeeeeelvetin hyvin menee!" Argh.

Todellakin pidän. Tyttöjen äänet sopii todella hyvin yhteen ja he ovat nättejä :)
Hän on kuin sade tai pimeys, tai kivi joka täytyy kiertää, että pääsisi eteenpäin.

Poissa Spectre

• Wraith
  • Hirnyrkki
PMMP
« Vastaus #46 : Maaliskuu 08, 2006, 12:10:53 »
No en pidä. En jaksa ymmärtää, millä ihmeen konstilla ne sai niinkin monta (Emma?)palkintoa, varmaan joku trendijuttu taas. Onneksi niillä on tapana jäädä pian unholaan. PMMP:n musiikki on minusta sanalla sanoen huonoa. Tyttöjen äänet eivät ole mitenkään ihmeelliset, sanoitukset ovat kovia ja kömpelöitä eivätkä mitenkään erityisen koskettaviakaan. Muutenkin musiikki jää päähän soimaan inhottavana renkutuksena josta ei pääse millään eroon, vaikka kuinka yrittäisi. En nyt sano, että kaikella musiikilla pitäisi olla jokin ylevämpi merkitys, mutta kun kuulin tuon "Matkalaulun" raadiosta viime viikolla, olin vähän, että thäh..? Ei siis mitään järkeä. Ja vähän sama juttu niitten joka kappaleella. Joku tietty saattaa ymmärtää niitä hyvinkin, mutta minulle ei uppoa kaaliin, ei sitten millään.

Huonoa kerrassaan, hyi.

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • jump, deliver me
PMMP
« Vastaus #47 : Maaliskuu 08, 2006, 18:31:50 »
Toivottavasti en ole ainoa, joka rakastaa PMMP:n musiikkia. Mielestäni Paula ja Mira ovat yltäneet yllättävän pitkälle musiikkiurallaan katsoen siihen, että he lähtivät Popstarsin pronssipoijuilta ilman voittoa ja Popstarsista varmasti osaatte jo ilman katsomistakin arvata, että sitä ohjelmaa huonompaa saa etsiä (nojaa, Huuma ja Idols yltävät melkein samalle tasolle).

Myönnettäköön, että Paula ja Mira olivat alkuvaiheessa hieman liian räväköitä, ainakin levyn ja erityisesti Rusketusraidat-kappaleen perusteella. Kiroilu kertosäkeessä tai "huonotapainen kielenkäyttö" sanoituksissa ei mua haitannut ollenkaan, mutta mielestäni omalla tavallaan Rusketusraidoissa oleva... nojaa, seksistä niin huumorilla ja avoimesti puhuen on sellainen tabu yhteiskunnassa. Onhan se tietysti ihan ymmärrettävää että seksistä nykyään puhutaan hirmuisen avoimesti, mutta esimerkiksi tämän perheen äidin kuullessa kappaleen niskavillat olivat jo pystyssä, "eihän me tällaista kuunnella" etc. Rusketusraidat-kappaleesta pidän itse kyllä erittäin paljon, sanoitukset ovat omalla, humoristisella tavallaan kivat ja mua itseäni ei haittaa ollenkaan se "karjuminen", sen kun jättivät pois sen hitin jälkeen. Minäkin kyllästyin Rusketusraitojen ainiaiseen renkuttamiseen vuonna hissikuilu (ei satu tulemaan mieleen tarkka vuosi), mutta kun sitä ei sen jälkeen soitettukaan radiossa kohtuuttomia määriä olen jo lähes tottunut kappaleeseen ja pidänkin siitä oikein kovasti. Toinen suosikki on myös Matkalaulu, sanoituksia rakastan ja se pirteä asenne joka huokuu siitä kappaleesta.
Lainaus käyttäjältä: "Spectre"
En nyt sano, että kaikella musiikilla pitäisi olla jokin ylevämpi merkitys, mutta kun kuulin tuon "Matkalaulun" raadiosta viime viikolla, olin vähän, että thäh..? Ei siis mitään järkeä.

Nojaa, miten sen nyt ottaa, haastatteluissahan PMMP on kertonut Matkalaulun sanoitusten kertovan siitä, kuinka he matkaavat esiintymispaikalta toiselle ja kuinka he sen pohjalta alkoivat kasata lauluun sanoja. Ymmärrän kyllä täysin, mitä tarkoitit tuossa "ymmärtämisellä". <naurahdus>

Sanoituksista pidän, ihanan omaperäisiä ja kyllä mä itse niistä järjenhäivähdyksen irrotan. Juuri sanoitusten takia jaksankin PMMP:n musiikkia kuunnella, on tosi rentouttavaa lauleskella esimerkiksi Maria Magdalena-kappaleen mukana. Minusta PMMP aloitti ehkä vähän huteralta alustalta (juuri niin, Popstarsin pronssipoijut) mutta ovat löytäneet muutaman vuoden saatossa hyvin oman, todellisen tyylinsä josta pitävät kiinni ja olen samaa mieltä erään lehtiarvostelun mukaan, Kovemmat kädet-albumin kansikuva on ihanan erilainen kuin muiden tämän vuosikymmenen saatossa tulleiden levyjen. Lisäksi arvostan kovasti Paulan ja Miran asennetta, se heillä nimittäin on kohdallaan. Bändin nimestä en hirveästi perusta, mutta kyllä sekin paremman puutteessa menee.
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Coccinelle

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #48 : Maaliskuu 19, 2006, 12:31:09 »
Tämäkin bändi yksi lemppareistani. :D

Omaperäinen tyyli ja musiikkigenre sai mut varmaan tykkäämään tästä. Mutta kun tuon tokan CD'n sain, aloin vasta kunnolla pitää tästä, se on paljon parempi kuin eka (joka on kuitenkin todella hyvä n________n).

Paulan ja Miran äänet on omaperäisiä, mutta ehkä aika karuja tai öö. En osaa selittää sitä. :> Niiden äänet kuitenkin sopii tuohon musiikkiin joten ei sillä sitten ole väliä. n.n'

Mun lempibiisit ekalta CD'ltä on Poika ja Ikuinen leikki, ja tokalta CD'ltä melkein kaikki. :D

Wihih.

fluffy

• Ankeuttaja
PMMP
« Vastaus #49 : Maaliskuu 19, 2006, 20:06:19 »
Olen alkanut tykkäämään PMMP:stä vasta ihan vähän aikaa sitten. Ennen se oli mielestäni ihan kuunneltavaa, mutta sitten aloin tykkäämään enemmänkin. Kaverini lähetti minulle Kuulkaas enot -levyn kaikki biisit koneelle ja kuuntelen oikeastaan melko usein. (tälläkin hetkellä.)
PMMP:llä on tosi hyviä biisejä. Niissä on kivat sanat ja ne on jotenkin kaikki tosi kesäisiä. Tai siis, PMMP:stä tulee minulle jostain syystä aina mieleen kesä. Musiikki on myös mukavan iloista ja energistä. Kovemmat kädet -levyn voisin jopa ostaa jossain vaiheessa kun rahat riittää. Suosikkibiisejä tällä hetkellä ekalta levyltä on varmaan Synestesia, Niina, Kesä-95 ja Isin pikku tyttö. Toiselta levyltä vaikea sanoa, kun en ole siitä kuullut muut kuin nuo mitkä nyt yleensä soi kaikkialla. Kummallakaan ei oikeastaan ole mitenkään erikoisen hyvä ääni. Sellainen keskinkertainen, mutta sopii hyvin näihin biiseihin.

Lyhyesti sanottuna: Tykkään.