Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaku?  (Luettu 32297 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Slughorn

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #75 : Tammikuu 05, 2006, 11:07:26 »
Minä olen aika kaikkiruokainen, mutta siis rakastan sellaisesta melko kevyestä rockista kuten Simple Plan, Avril Lavigne, Gavin DeGraw yms. Sen voisi myös tiivistää pidän paljon kanadalaisrockista. Ihannoin myös soulia ja r&b:tä. Lempi soul-laulaja on Alicia Keys, joka tarkalleen ottaen soittaa neosoulia. Myös pidän Lauren Hill:in musiikista. Kaikkea muuta kuuntelen paitsi nit tätä kuuluisaa huppa/iskelmä/tango sektoria enkä myöskään noita suomalaisia, jotka ovat tulleet kilpailuista, koska henkilökohtaisesti he ovat päässet tekemättä kunnolla töitä tähtitaivaalle. Ulkomaalaiset sietää, sillä he ovat tehneet töitä menestyäkseen kansainvälisesti. Kuka muka on kuullut, että vaikka kanadalaiset ovat kuulleet vaikka Jani Wikholmista??!!

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
Musiikkimaku?
« Vastaus #76 : Tammikuu 05, 2006, 16:21:29 »
Minulla on melko suppea musiikkigenrevalikoima, ja oikeastaan minun onkin helpompi luetella millaisesta musiikista en pidä. Räppiä esimerkiksi vihaan. Tämä menee todella rankaksi yleistykseksi, mutta en pidä useimpien räpkappaleiden videoista, enkä siitä että niissä kiroillaan niin paljon. Liika kiroilu nimittäin antaa pellen vaikutelman. ^^ R'n'B:ssa taas ottaa aivoon se, että useimmat laulut ovat niin samanlaisia sanomaltaan, ja kun laulajat eivät tee niitä yleensä itse, niin aina vain pahenee. Kaupallinen pop on ärsyttävää myös, ja suurin osa hittiradiokanavilla soitettavasta musiikista.
Sen sijaan pidän mm. metallista, ainakin molemmat lempibändini ovat metalli/hevibändejä (NW, Sonata Arctica). Ihan death metalista en pidä, vaikka joskus kyllä CoB:tä kuuntelenkin. Ennen kuuntelin myös melko paljon punkpoppia/punkrockia, esimerkiksi Bustedia, Blink-182:ta ja Good Charlottea. No, Busted ja Blink hajosivat ja GC:stä tuli ylikaupallista, niin punkrock/popin osilta genrevalikoimani lässähti.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Smutrus

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #77 : Tammikuu 06, 2006, 18:02:05 »
Tykkään Jazzista ja Beatleseista. :D kuuntelen sellaista erilaista musiikkia, jota en osaa oikein luokitella, useimmat kavereistani pitävät kuuntelemaani musiikkia outona. Kuuntelen mm. Adam Greeniä, Damien Ricea ja Beatleseiden vanhoja biisejä (the long and winding road ah <3) ja tykkään musikaalien ja leffojen soundtrackeistä, ykkösiä nyt PotO ja Moulin Rouge.  Jos nyt kysyttäisiin, että mikä on Amy Diamondin vai mikä lie onkaan paras biisi, en osaisi vastata. Kuka on Amy Diamond? Inhoan purkkapoppia ja sellaisia pinnallisia biisejä joissa ei ole mitään järkeä saatika sisältöä. Eli NRJ:tä ei kannateta ^__^

Poissa Saffy

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Musiikkimaku?
« Vastaus #78 : Tammikuu 06, 2006, 19:16:11 »
Minun musiikkimakuni on hyvinkin laaja, ainoastaan raskaasta örinähevistä en pidä. Muuten kyllä kaikki käy. Ehkä enimmäkseen kuuntelen kuitenkin rockin eri lajeja - punk rock, soft rock, pop rock, indie.. Mutta myös jonkin verran poppia kuuntelen, sekä vähän heviäkin.
Mewiä kuulin ensimmäisen kerran noin kuukausi sitten, ja siitä lähtien olen kuunnellut sitä päivittäin. Ihanaa musiikkia, en ikinä kyllästy!
Aknestik on ollut yksi suosikeistani jo kauan aikaa, toissakesästä lähtien, kuin myös Tehosekoitin, Nightwish, O-zone, Beats And Styles, Kent, Dido, Disco, Backstreet Boys, Movetron, Chorale, Linkin Park ja t.A.T.u.
Myöhemmin suosioni saavuttaneita ovat tuon Mewin lisäksi Sadetanssi, Within Temptation, Placebo, Björk, Ultra Bra/SMG, Avril Lavigne, Gregorian, PMMP, Maija Vilkkumaa, Christian Walz, Groove Coverage, Uniklubi, Gwen Stefani sekä Green Day.
Apulannan ja The Rasmuksen vanhempi tuotanto on aivan upeaa, mutta uudempi on suoraan sanoen surkeaa minun mielestäni.
Kaikista uusin tuttavuuteni on Essentia, jolta olen kylläkin kuullut vain yhden laulun, The Song For The Girl Who Has No Feelings:in, mutta se on aivan ihana ja haluaisin kuulla muitakin lauluja.

Eikä tuossa ollut edes kaikkia bändejä/artisteja joista pidän; tässä loput: Eminem, Fool's Garden, Savage Garden, Groove Coverage, Hausmylly, Irina, Neljä Ruusua, Tiktak, Vanilla Ninja, The Clash, Sex Pistols, Rancid, Eppu Normaali sekä Suurlähettiläät.

Ja lopuksi inhokkejani: Amy Diamond, London MC, suurin osa Britneyn biiseistä, Teräsbetoni, Lordi, 50cent.

joo ja muoksista: "sun musiikkimaku on outo kun sulla on joka päivä uus suosikki" eli kaverini noin sanoi mesessä, ja tuo on kyllä niin totta :D

CryingWind

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #79 : Tammikuu 07, 2006, 12:05:05 »
Mie olen vasta muutama vuosi sitten todella tajunnut millainen musiikkimaku miulla on. Sitä ennen kuuntelin suunnilleen samaa mitä muutamat kaverit ovat kehuneet hyväksi. Sanoin aina, ettei miul ole lempibändejä tai mitään, eikä musiikki kiinnosta.

Mutta löydettyäni The Crashin, en ole juuri muuta kuunnelut. Hiljattain kuulin myös yhden Sigur Rósin biisin ja hurahdin siihenkin totaalisesti. :) Sigur Rós on islantilainen, vähän erikoinen rock-yhtye ja The Crashin genre on pop.

Miun musiikkimakua on kuvailtu oudoksi, koska en pidä hirveästi näistä tämän päivän hittibiisestä. Ei se muiden hienoinen arvostelu kyllä miun musiikkimakua mihinkään muuta. Kun mie johonkin hurahdan, niin se kestää. ;)

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
Musiikkimaku?
« Vastaus #80 : Tammikuu 09, 2006, 02:17:55 »
Musiikkimaku, mikä ihana puheenaihe. tässä vaiheessa huomaan että kello 2:00 ja minun pitäisi olla nukkumassa koska huomenna tietääkseni alkaa koulu..

Minun musiikki makuni on vuosien saatossa vaihdellut. Tosin nyt se on alkanut kallistumaan rockin ja metallin puolelle. Sitä nyt vain kaipaa vaihtelua kaiken sen Spearsin, Antti Tuiskun sun muun popituksen keskellä. Tarvitseeko sitä sen laajemmin sanoa?

Tosin noita suosikkibiisejä löytyy edelleen Britney Spearsilta jonka biisi Toxic on niin soitettu, mutta silti se pysyy minun suosikkinani (yhtenä niistä biiseistä), koska siihen liittyy paljon sellaista, mitä minä en halua kertoa ainakaan tässä. Toinen suosikkibiisini on Christian Walzin Wonderchild, johon en kyllästy varmaan ikinä. Muutamia muitakin poikkeuksia löytyy. Heh, älkää tulko tutkimaan tietokonettani.

Mutta siis musiikkimaustani. Listalle mahtuu Nightwish vuodesta 2001, Metallica vuodesta 2001, Children of Bodom (pakolla joutunut kuuntelemaan 90-luvun lopussa, kun rakas veljeni huudatti niin että kuulu pihalle asti), Rammstein (sama juttu kuin COBin kanssa), Battlelore, System Of A Down, Don Huonot vuodesta kivi, jossain määrin CMX, Sonata Arctica, Zen Café jossain määrin, silloin kun jaksaa. Onhan noita. Enemmänkin. Tuossa nyt pääpiirteittäin.

Toisaalta joku voisi sanoa minua kaikkiruokaiseksi musiikin suhteen. Jos minä kuulen jonkun biisin, osaan melko todennäköisesti nimetä sen ja kertoa esittäjän. Joissain tapauksissa siis. Ja kyseessä on vähän vanhemmat biisit siis, ei ne joita tällä hetkellä puhki kulutetaan radioissa. Mieleni on omituinen, kyllä. Turha siitä on selvää ottaa.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Sharida

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #81 : Tammikuu 21, 2006, 15:11:54 »
No niin.. Musiikkimakuni. En oikein tiedä missä välissä aloin pitämään musiikista, mitä nykyäänkin kuuntelen. Kai se tapahtui siinä vaiheessa, kun siirryin yläasteelle. Taisi olla Nightwish, System of a down, Metallica ekoja bändejä joihin tykästyin ks. genressä. Kahdeksannella homma laajeni hiukan enemmän eli mukaan tuli muita suosittuja bändejä. Vasta kahdeksannen talvella aloin haalia enemmän musiikkimakuuni muutakin ,kuin niitä pinnalla olevia, koska tuntui, että kaikissa niissä oli niin saman tyylinen soundi (tiedä sitten loppujen lopuksi oliko, noin sen itselleni ainakin perustelin).

Nykyään sitten tulee kuunneltua sekaisin vähän kaikenlaista. Metallia (doom metal ehkä erityisesti) ja myös "gootti" nimikkeen alle luokiteltuja bändejä. Muutamat indu bänditkin kuulostavat ihan mukavalta korviin ja rockaan ei aiheuta mitään välitöntä inho efektiä. Myös kovaa ja korkealta laulettu ooppera tyylinen meininki menettelee.

Mutta jos luettelemaan lähtee tämän hetken suosikkeja niin niitä löytyy vaikka millä mitalla. Mainittakoon nyt tälläisiä kuin: Type O Negative, Sisters of mercy, Godsmack, Mudvayne, Anders Manga, Theatres des vampires, Diablo, Sirenia, The Birthday Massacre, Deathstars, Charon, Shroud of tears, Lacuna coil, Fear factory, KoRn, Sarah Brightman, Diary of dreams, Dark Sanctuary, Rob Zombie, Paradise Lost jne. jne.

Laajalle tuo musiikkimakuni on viimeisen vuoden aikana levinnyt, kun ennen tuli keskityttyä vain muutamiin bändeihin tarkemmin. Mutta lisää bändejä tulee etsittyä ja levyjä osteltua sitä mukaan, kun kerkiää ja rahaa on.

Poissa Bruce Air

• Paleleva häntä
  • Vuotislainen
Musiikkimaku?
« Vastaus #82 : Tammikuu 22, 2006, 15:31:15 »
Musiikkimakuni on hhmm, aika rajoittunut.

Kuuntelen lähinnä rockia, metallia, powermetallia, hardrockia ja eniten sitä heviä. Minusta tämä lokerointi on hirmu hankalaa.

Melkein kaikki NRJ:ltä soitettu lähinnä ällöttää minua, haiskahtaa rahalta jo tänne saakka. Myöskään iskelmä-, tai klassinenmusiikki ei kolahda, tähän en tosin syytä tiedä. Mutta kun ei niin ei. Dancet, punkit, sunmuut tuntuvat myös vähän vierailta tälle tytölle.

Minun mielipiteeni musiikista ovat todella vahvat ja varmat. Niitä en muuttaisi mistään hinnasta, enkä tule muuttamaan. Varsinkaan niillä iän ikuisilla kavereitten mielipiteillä ei voi koskaan olla mitään tekemistä tämän kanssa. Musiikki on minun elämässäni todella, todella suuri asia ja musiikkimaku erittäin henkilökohtainen. Minä olen ylpeä siitä mitä kuuntelen, en sure sitä mitä minun "pitäisi" kuunnella ollakseni samanlainen kuin muut.
Jumitan tietyissä bändeissä totaalisesti, muttei se menoa haittaa.

Paras bändi on yllätys, yllätys Steve Harrisin perustama 30-vuotta paahtanut hevimonsteri Iron Maiden, johon olen totaalisen rakastunut. Loistava bändiä, todella taitavat soittajat ja laulaja(t), jotka ovat todella ansainneet paikkansa maailman musiikkihistoriassa. Tuhansien hevibändien innoittaja ja esikuva. Parasta Maidenissa on kaikki. Soundit, lyrikat, soitanta, laulanta. Kokonaisuus. Maidenin parhaat kappaleet eivät mielestäni ole lähelläkään ruupperia, ne ovat joko sinkkujen B-puolia, tai levytettyjä singlejulkaisemattomia kappaleita.

Muita hyviä ovat rockista Whitesnake, metallista luonnollisesti Metallica, powermetallista Helloween ja hardrockista Guns N' Roses. Jokseenkin saman kuulloista tavaraa siis. Myös U2 ja R.E.M. ovat kovasti mieleeni, mutten minä oikein tiennyt mihin lokeroon ne tökkäisin.
Ja muutamat menkööt perään huomenna.

Miles

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #83 : Helmikuu 14, 2006, 17:32:16 »
Musiikkimaku. Se on laaja käsite. Sen voi laskea joko siitä, että mitä kuuntelee vapaa-ajalla, siitä että mistä pitää, muttei välttämättä kuuntele, tai siitä, että mitä pystyy kuuntelemaan, muttei pidä.
Minä nyt ymmärsin niin, että mistä pitää, muttei välttämättä kuuntele..?

Minun musiikkimakuni on aikalailla laidasta laitaan. Ääripäät ovat taas toinen asia.
Siis Rock on parasta tällä hetkellä, mm. Blink, Linkin Park, Poets of the fall, Apocalyptica ym. samantapainen.
Suomalainen Rap musiikki on toinen. Skandaali, RDN, Mariska, Mängimies ym..
Rokahtava suomenkielinen poppi ja eng. menee, ja myöskin klassista kuuntelee vielä hyvin.
Jazz menee, mutta Blues. Ne kaikeista blueseimmatbluesbiisit ovat niin kamalia. Eihän niitä pysty kuuntelemaan Erkkikään (anteeksi fanit).
Toinen samanlainen on suomalainen hidas/tavallinen pop.
Hevistähevein heavymetal ei myöskään luista enää.

Tässä siis aikalailla minun musamakuni, ehkä hieman sekavaa mutta..

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
Musiikkimaku?
« Vastaus #84 : Helmikuu 17, 2006, 22:29:16 »
Tavallaan voi sanoa, ettei minulla ole musiikkimakua, koska kuuntelen lähes kaikkea laidasta laitaan. Joskus tykkään jostain hevibiisistä, ja joskus lempparini onkin jokin hempeä laulu. Yksi ykkössuosikkini, joka on ja pysyy, on kuitenkin The Ark. Tykkään lähes kaikista kyseisen ruotsalaisbändin biiseistä. Kuuntelen myös paljon rankempaa musiikkia. On oikeastaan helpompaa sanoa, millaista musiikkia en kuuntele. Näihin inhotuksiin kuuluu disco ja teknomusiikki. Ei iske ei yhtään. Suurin osa biiseistä on huonoja heti, kun taustalla on discobiitti, vai miksi sitä sanotaan. Keskityn musiikissa usein pieniin asioihin, kuten sähkökitara soolot tai mukava pianoplimputus taustalla. Sanat ovat myös tärkeässä osassa, ja monesti kuuntelen musiikkia sen mukaan, miten mielialani ja biisin sanat kohtaavat.

Omituisuuksiin kuuluu jotkut kummalliset, muille migreeniä aiheuttavat renkutukset, kuten Lion Kingin In The Jungle. Ihan ihmeellisen naurattavaa jos on oikealla tuulella!
Humor me.

Poissa pirstoutunut

• Maailman kilteimmän näköinen
  • Vuotislainen
Musiikkimaku?
« Vastaus #85 : Helmikuu 18, 2006, 11:17:05 »
Minun musiikkimakuni vaihtuu aina melko nopeasti. Gorillaz ja Green Day ovat sellaisia bändejä, joiden musaan en yksinkertaisesti ole kyllästynyt. Muita ns. suosikkibändejä minulla ei ainakaan tällä hetkellä ole. Mutta kohta saattaa tulla joku bändi/artisti, jonka musaan ihastun hetkeksi.
Yleensä en pahemmin kuuntele oikein räppiä enkä mitään raskainta rokkia. Mutta oikeastaan sitten kaikkea siltä väliltä. Eniten ehkä jotain juuri Green Dayn tapaista. Ja sitten niitä hetkellisiä suosikkeja, joita minulle tulee n. 10 kuukaudessa. :)
"Ja taas yksi häpeämätön valhe!" Howl totesi ja käveli seinää päin, "Onneksi olen niin tinkimättömän epärehellinen. Sen ansiosta minulla ei ole hätäpäivää".

Poissa Smoothie

• ilokaasu
  • Vuotislainen
  • oh mama.<3
Musiikkimaku?
« Vastaus #86 : Helmikuu 18, 2006, 12:20:17 »
Well, mun musiikkini riippuu välillä tunteista. HIM soi kun menee vähän huonommin.
Sitten kun on taasen kivaa niin soi joku raikkaampi, pahimmassa tapauksessa lastenlaulut. x)

Hevi ym. tälläset vähän "raskaammat"... No thanks, ne on musta pelkkää melua josta saa päänsärkyä. Hevi ei mielestäni ole siis musiikkia lainkaan. :D
No mutta siis, hopparihan minä olen. :P
Lähemmäs viidestäkymmenestä levystäni ovat pahimmassa kulutuksessa luultavasti Rockin da north, Apollo ja Skandaali.
Koneella istuessani soi aina joku myös. :D
Mut sellasta..

*poks*

Valveuni

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #87 : Helmikuu 24, 2006, 18:28:47 »
Musiikkimaku...
Kuuntelen aika paljon kaikkea, paitsi jotain teknoa ja "teinipoppia". Muuten olen kaikkiruokainen.
Ärsyttävimpiä ovat ne artistit/bändit, jotka eivät itse tee sävellyksiään ja sanoituksiaan. Se vaan tekee bändistä/artistista niin tekemällä tehdyn. Jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.
Tässä joitain bändejä/artisteja, joista pidän:
Green day, Simple plan, Good Charlotte, Avril Lavigne, Sum 41, My Chemical Romance, Blink-182, Ramones, Goldfinger, yms.
Pidän myös vähän raskaammasta metallista ja räpistä. Suomihopista erityisesti. Eli siis aika samoilla linjoilla Milesin kanssa.

Poissa Ms Dearborn

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Musiikkimaku?
« Vastaus #88 : Helmikuu 24, 2006, 22:56:30 »
Millainen musiikkimaku ? Omg. Nyt tulee paljon testiä. Kuuntelen musiikkia lähinnä koneellani, joten sinne on kertynyt vaikka mitä suosikkeja. En aijo valitella hieman listamaista tyyliäni, mutta lupaan myös ehdottomasti perustella.

Hector - En voi väitää, että en rakastaisi hänen levytyksiään. Aivan mahtavaa musiikkia vuosikymmenien varsilta. Olen äitini kanssa armoton Hector-fani, ja olemme käyneet muutamalla hänen keikallaan. Sanoitukset ovat legendoja ja niin on itse artistikin.

Leevi and the Leavings - Jos on 5-vuotiaana osannut kaikista härskeimpien Leevi-biisien sanat ulkoa, ei voi väittää että ei pidä heidän musiikistaan. Nyt kun minulla olisi ollut tarpeeksi ikää ja älyä mennä tämän bändin keikalle, suomen Rock/Pop taivas kärsi Göstan kuoleman johdosta. Rakastan sitä tavallista arkea ja soundia mikä soi Leevien biiseissä.

Bonny Tyler ja Tina Tuner - Saan taas kiittää äitiäni ja LP-varastoani. Juuri tänään taas nyyhkin junassa kuunnellessani Bonnieta. Miten jollain voi olla niin käheäkurkku ja mahtava soundi. Pidän myös Tinan kasari-rock hengestä ja molemmat naisethan taas ovat legendoja.

Minä joudun nyt tähän väliin kertomaan, että jos teillä on jotain suomalaista musiikkia vastaan, niin voi, mitä te ollette menettäneet. Minä rakastan lähinnä vanhojen suomiklassikoiden sanoituskia. Niistä kuulee miten Suomessa eletään ja milloin on ollut ristiriitoja poliitiikassa. Rakastan ajattelua.

Tuota, kai minun nyt täytyy mainita myös mieltymykseni rock-musiikkiin; AC/DC, Gun's and Roses, Apocalyptica ja Nightwish. En ole mielestäni musikaalinen, joten en aina ymmärrä ihmisten intoa Apocalypticaan, mutta olen sijoittanut hiedän musiikkinsa erilaisiin kuviin mielessäni. Maalaismaisemaa, moottoritietä, lomamatkaa, vuoristoa ja paikallisbusseja. Rakastan kuunnella musiikkia matkoilla.

Pidän myös Disneyn soundtrackeistä. Vaikka kappaleet eivät yllä mihinkään mainittaviin lukemiin sävellyksiensä puolesta, löydän kuitenkin kyseisistä kappaleista taas sitä ihanaa nostalgiaa ja mystiikkaa. Ehkä minusta voisi tulla joskus dubbaaja.

Tottakai kuuntelen myös Robbie Williamsia, Wheatusta, sun muita uusia juttuja.

Kai minulla sitten on laaja musiikki maku. Eii, ei saa unohtaa Apulannan vanhaa tuotantoa, joka siis mielestäni lopuu Plastik-levyyn. Ehkäs joskus opin pitämään muistakin heidän kappaleistaan, kuin Silmämunasta.

Ms Dearborn

Coccinelle

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #89 : Maaliskuu 19, 2006, 13:22:55 »
Kun joku kysyy musiikkimakuani, minä vastaan laidasta laitaan. Sitten se joku sanoo, ettei niin voi olla. Ettei muka ihminen voisi tykätä ihan kaikenlaisesta musiikista. Mutta minä kyllä voin.

Rock. Sitä minä varmaankin eniten kuuntelen. Niin uutta kuin vanhaa. Sitten on tietty punk jota tulee myös kuunneltua. Hiukan heviä ja hip hoppia sekaan, ja vielä sellaista ns. friikkimusaa, jota en osaa luokitella mihinkään. :D Joskus tekee mieli kuunnella jotain klassista musiikkia ja joskus kelpaa jopa jazz. Myös kunnon teinipopitus iskee tietyllä mielialalla (joka ei ole kovin usein XD).

Lempibändejä ja -laulajia on mm. U2, No Doubt ja Gwen Stefani, Hanoi Rocks, Robbie Williams, Björk, Gorillaz, Eels, The Rasmus, 69 Eyes, Him, 22 Pistepirkko, Eminem, The Crash, The Darkness, The Cranberries ja liian moni muu. n______n

Madvampire

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #90 : Maaliskuu 20, 2006, 07:30:52 »
Erittäin monipuolinen.....eniten iskee j-rock ja visual kei utta hevikin pakko laittaa jo nyt, vaikka olen siinä uusi tekijä. Tanssimusiikkikin menee groove coveragen puolelta ja suomalaisista indican ja apulannan tyyliset...yö! Hip hopia en voi sietää ja ainoa siihen liittyvä jota kuuntelen on @junkmail. Garbage on kunnon musiikkia! Ja japanista tullut yleensäkin....kuten malice mizer. rakastan kauniita melodisia säveliä mutta sanat ovat erittäin tärkeitä lauluissa myöskin ja...eksyn aiheesta.

Bodom Knight

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #91 : Toukokuu 16, 2006, 13:40:05 »
Ihmiset sanovat, että musiikkimakuni olisi suppea, koska kuuntelen kaikkia metellin alalajeja (heavymetal, dethmetal, blackmetal jne jne..)

Mutta totta tai ei, metal on parasta!

Suosikki bändini on Children of Bodom: kaikkine kitarasooloinenn ja tilutuksineen Bändiä ei voi kerrassaan vastustaa.

Muita hyviä bändejä ovat :
Inflames ( jotain hyvää Ruotsistakin )
Hammerfall ( ihme ja kumma, myös ruotsista! )
Korn ( Hieno kokonaisuus )

hillah

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #92 : Toukokuu 21, 2006, 15:02:34 »
Omasta mielestäni, ihmisestä ei voi sanoa esimerkiksi; "Sä nyt et ainakaan voi kuunnella rockia ku sul on tollaset vaatteet!!" Mun mielestä toi on aika tyhmää, meinaan vaan kun jos ihminen nyt tahtoo joskus vähän 'leikkiä' rikasta ja ostaa vaikka lacosten t-paidan, (tai sitten äiti pakottaa käyttämään sellaisii merkki vaatteita.) ni eihän siitä voi sanoa että mitä musiikkia kuuntelee. Itse tykkään älyttömästi rockista ja heavymetallista (noihin ne varmaan kuuluu). Minullakin on yks burberryn asukokonaisuus (ja siihen upposi aika älyttömästi rahaa.) ja erikseen lahjoina saatuja lacosten laukkuja ja muuta kallista. Siksi useimmat sanovat älyttömäksi pissikseksi. En vain voi sille mitään että äiti ei tykkää jos revin farkut auki ja tupeeraan hiukset ja sotken silmät.
Teinit ovat sitten asia erikseen. Irc-galleriassakin törmää moniin, musamakuna Hanoi rocks,ramonens, nirvana, metallica, disturbed yms, ja kuvat ovat sitten joko että rööki on suussa ja kaljapullo toisessa kädessä ja paita on melkein olematon.
Lempparibändejä ehdottomasti;

MÖTLEY CRÜE - arvostan bändiä suuresti, niin monet ongelmat kokeneet, sekä yhdessä että erikseen, musiikki loistavaa. Useimmat basistit ei koskaan ole niin suosittuja kuten esim. laulaja. Mutta näitä neljää ei kyllä voi vastustaa Lee,Mars,Neil ja Sixx tekee tästä bändistä ihanan.

ja sitten en jaksa selitellä muista:
-Hanoi Rocks
-The Darkness
-Metallica
-Scorpions
-Skid Row

Omasta mielestäni sanoitukset ja toteutukset kaikilla ihan upeita, ne kertookin jostain. En jaksa enempää selitellä.

Vertal

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #93 : Toukokuu 22, 2006, 18:25:34 »
Olen alkanut pitämään hevistä. En siksi että jotkut kaverit pitävät siitä vaan siksi että se on alkanut kuulostaa hyvältä. Ennen pidin pop musiikista mutta se ei nyt ole minusta niin hyvää kuin hevi. Hevi on vain niin rajua ja voimakasta että pidän siitä.

Hyviä hevi-bändiä ovat:
System of Dawn
Children of Bodom

Toki niitä on muitakin mutta tässä minusta parhaat. Minulle on melkein ihan sama millä kielellä lauletaan mutta englanti on heville sopivampaa.

Mezurashiko

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #94 : Toukokuu 22, 2006, 19:17:43 »
Rakastan heavyä! Aika monenlaisia kuuntelenkin:

Lordi
Godsmack
Rammstein
Ozzy Osbourne
Nightwish
Stratovarius
Disturbed
Verjnuarmu
Teräsbetoni
Ruoska
Sentenced
Metallica

Siinä muutama esimerkki. Mutta viimeisen vuoden sisään olen alkanut `digata`animemusiikkia. Pidän eritoten Hironobu Kageyaman DragonBall Z-lauluista. Niissä on sitä jotakin. Jotkin Ranma 1/2-laulut ovat kanssa hyviä, ja kasa sekalaisia animemusiikkeja.

Heke

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #95 : Toukokuu 22, 2006, 19:40:46 »
Kuuntelen perinteisiä:

Ramones
Sex pistols
Rolling Stones
ja myöskin Eminem

Luokittelen itseni ´´hyvän musiikin´´ kuuntelijaksi.
Eli Rock´n´Rollia, Punk-tyylin musiikkia ja myöskin räp-musiikkia, tosin Eminemiä kuuntelen hyvien riimien takia vain.
Vielä tunnustan, että suomalainen musiikki Euroviisuvoittajat kauniilla mukamas englannilla laulavat henkilöt eivät sytytä.
Paras suomenkielinen kappale on Ville Valon laulamamana ikuinen on rakkaus, tosin tämänkin kuulin vain CKY-leffassa, enkä tiedä alkuperäisesittäjää. Yleisesti ottaen suomalaisten tekemä musiikki on outoa, ei millään pahalla.

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
Musiikkimaku?
« Vastaus #96 : Toukokuu 22, 2006, 21:00:47 »
Ajattelin tulla kertomaan mielipiteeni yhdestä asiasta, nimeltä musiikki maku. Jotkut valitsevat ystävänsä musiikkimaun perusteella, mikä on mielestäni äärettömän typerää. Jos musiikkimausta tulee riitaa, ei pidä puhua musiikkimausta lainaakn, sillä vältytään riidoilta.

Jotkut taas tuomitsevat musiikkimaun perusteella. Esim. Jos joku on vaikka rokkari ja itse on hiphoppari (tai Hevari ja poppari, tuo oli esimerkki) ja tuomitsee tyyppiä sanoen:"Tuo tykkää Rockista, se on varmana joku tumpelo, joka ei ymmärrä musasta mitään..." Jotkut tuomitsevat musamaun takia liian aikaisin, jos tätä kyseistä tyyppiä ei edes tunne. Sama homma voi olla pukeutumis tyylissä. Mutta useimmiten minulla on tullut vastaan musiikkimaku. Jotkut vanhat ihmiset moittivat, jos pitää esim. Lordista, eivätkä ota ensin selvää, että minkälainen bändi on kyseessä. Ensin pitäisi tutkia ennen kuin tuomitsee.

Sainpas purattua tunteitani tähän... ^^ Ja jotenkin tiivistettynä...
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Meisseli

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #97 : Toukokuu 22, 2006, 21:14:23 »
Saphire Tulenpunainen; Tuo oli hyvin sanottu. Ei pidä tuomita musiikinmausta. Jos toinen tykkää räpistä toinen metallista, niin ei heidän kannata ruveta riitelemään sellasestä, toisen musamausta...

Jaaps, no muttah, minäkin voisin tänne raapustaa...
Minä tykkään aika paljon Hevistä, metallista, rokista jne. Ja minä inhoan räppiä. Mutta on yksi bändi missä on räppiäkin mutta silti ihan hyvä, nimittäin P.O.D. Se on ihan hyvä bändi (tai ainaki se yks kappale ;D), vaikka siinä onki räppii mukana... Ja sellast purkkapoppii inhoon kans, se ei jotenki iske muhun.

Michiyo

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #98 : Toukokuu 24, 2006, 14:25:44 »
Itselläni voi olla välistä aika laajakin musiikkimaku.
Perinteisesti pysyttelen kuitenkin klassisen, instrumentaalisen, rockin, rankemman rockin, hevin ja metallin reviireillä. Olen lapsesta lähtien kuunnellut, kiitos isoveljeni ja serkkujeni, Iron Maidenia, joka on vuosien varrella vaikuttanut paljon siihen, millaista musiikkia nautiskelen. Myös tutustuminen ihan pienenä lapsena saksalaiseen bändiin Scorpionsiin oli yksi iloinen tapahtuminen, jonka ansiosta olen tutustunut kaikenlaiseen, niin itämäiseen kuin länsimaiseen, rockiin, heviin ja metalliin. Erityisesti japanilainen rock, heavy ja metalli ovat löytäneet paikkansa elämästäni. Esimerkkejä en rupea niistä sanomaan, koska niitä on ihan liikaa. Nyt olen myös kaverini kautta tutustunut syvällisemmin metallibändeihin, joita olen jo aikaisemminkin kuullut. Ja näistä varsinkin Insomnium ja My Dying Bride ovat juurruttaneet juurensa syvälle sisälleni.
Klassisen ja instrumentaalisen sulautuminen elämääni tapahtui jo pienenä, siitä saan kiittää vain äitiäni, joka tutustutti minut Vivaldiin ja Tsaikovskiin. Popmusiikki ei ole koskaan iskenyt minuun, vaikka ainut popmusiikki, jota tällä hetkellä kuuntelen, tulee Hamasaki Ayumilta. Sen naisen ääni on vain lumonnut minut.

Myös vähän hennompi musiikki (en osaa luokitella tätä), jota rakastan, tulee Enigmalta. Olen vain niin ihastunut sen luojan, Michael Cretun, musiikkiin, etten osaa sitä sanoin kuvailla. Hän tekee juuri haaveiluun sopivaa musiikkia.

Wiwije

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #99 : Toukokuu 24, 2006, 15:58:24 »
Kallistuisin oikeastaan tuonne vähän rokimman ja hevimmän puolelle. Joku vähän erinlainen ("raskaampi") poppikin menee. Myös jotkut punk-bändit ovat lähellä sydäntäni.

Oikeastaan voisin luetella nyt pari suosikkiani.
Dark Moor on oikein hyvää. Naislaulajalla on hyvä ja vahva ääni josta pidän oikein kovasti.
Metallica on iän ja ikuisuuden paras. Yksi niistä jotka löytyvät aina Top-5-listaltani. Parempaa ei voi ollakkaan... Yhtä hyviä vain... Mutta ei yhtäkään parempaa. En edes tiedä miksi. Hyvä musiikki, ehkäpä...
Green Day on mös yksi ykkönen. Hyvät sanat, tarttuvat melodiat ja Billie Joen loistava ääni tekevät musiikista hienoa.
Iron Maiden. Nousee samalle viivalle Metallican kanssa, ihan vain sen takia että se on juuri sellaista kuin on.
Children of Bodom on ihan vastikään saanut kunnian nauttia siitä, että minä kuuntelen sitä (aika omituisesti muotoiltu lause). Tästä saan kiittä isäpuoltani, joka ahkerasti totutti minua raskaamman musiikin puolelle. Kiitos.
Ja vielä manittakoon Good Charlotte, josta voin sanoa vain että pidän siitä. Hiukan keveämpää musiikkia tarvitaan pitämään jalat maassa :)

Tyttönä saan aina kuulla, että olen hevityttö. Koska kukaan luokkani tytöista tai kukaan kavereistani ei kuuntele samanlaista musiikkia kuin minä, olen saanut todellisen hevarin maineen. Enkä minä tietenkään suutu. olen vain otettu, että pojatkin tunnustavat, että tytötkin voivat kuunnella raskaampaa musiikkia.