Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaku?  (Luettu 34201 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Jack the Ripoff

• Draamadiktaattori
  • Vuotislainen
  • Mitäs kettua..?
Vs: Musiikkimaku?
« Vastaus #275 : Maaliskuu 17, 2012, 22:52:47 »
Kikkelihevi on hieno, hieno asia. Tuplabasso, tilutus sekä kovaa ja korkealta lähtevä laulanta vaan iskee joka kerta. Toimii myös naisvokalisteilla. Bonuspisteet ja kunnon gasmit jos melodiakin sattuu olemaan mukavan dramaattinen.

Muuten menee hyvin pitkälti satunnaisten kappaleiden puolelle.. Tulee kuunneltua kaikkea vähän laidasta laitaan, mutta yleensä selkeä(hkö) melodia pitää olla. Ainakin jossain kohden. XD

Olen myös sitä tyyppiä joka soittaa samaa biisiä tunnista toiseen jos se sattuu miellyttämään. Tänään on ollut soimassa Ricky Martinin Livin la vida loca. Seksikäs "latino"poprock kyllä menee myös.
True delights come only through suffering.

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • you're in ruins
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #276 : Huhtikuu 02, 2012, 16:57:50 »
Paramore

Paramore soittaa ihanan iloista musiikkia mutta se ei kuitenkaan ole sellaista... niiku.. sellasta... sellasta huonoo vaa se on silti iha punkrockia ja näin.

Green Day

Green Day on ollut varmaan 4 vuotta lempparieni joukossa. Green Day osaa soittaa rauhallista musiikkia mutta ei silti ole mikään klassinen musiikki- bändi. Ei todellakaan. Ja Green Daylla ei ole paljoakaan kappaleita missä ei olisi punkkia joissain kohdissa. No Wake Me Up When September Endssissäkin on siinä loppupuolella kovempaa musiikkia :)

Nightwish

Nightwishin musiikki on ainutlaatuista. En ole todellakaan mikään goottimusiikki tyyppi ja Nightwish on ainoa kunnon rockbändi mitä kuuntelen. Mut ku mä oon kuunnellu niit joitai muita ni ei ne oo must ollu yhtä hyviä. Ja mulla on Markon nimmari:3 lesoleso:D ok ei muuta .
[/i]
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #277 : Toukokuu 04, 2012, 23:10:00 »
Mulla on aika monipuolinen musiikkimaku, vaikka tyylit ovatkin pääasiassa punk, rock, alternative ja metal ja kaikkea niiden mahdollisia alatyylejä.
Ääripäistä voisin mainita, ensimmäiseksi kevyestä Adelen. Se on ihan loistava. Moniko poppari tekee itse sanat? Kaksi tulee tällähetkelle mieleen.. Ja sitten toinen ääripää Bullet For My Valentine. Metalcorea. Aivan loistavaa tämäkin. Nerokkaita sanoja yhdistettynä upeisiin melodioihin ja screamoihin.

Eniten tulee kuunneltua: Green Day, Paramore, Billy Talent, Rammstein ja Bulletit. Kyllä mä voisin tähän liutan muitakin bändejä luetella mutta en viitsi. Tarkemmin bändejä löytyy profiilistani.

~~Töme~~
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #278 : Heinäkuu 07, 2012, 11:32:21 »
Loppujen lopuksi kuuntelen kaikkea. Tai siis kaikesta löytyy jotain, mikä ansaitsisi paikan soittolistoillani. Eniten kolahtavat eräät raskaamman rockin muodot, jotka voisivat mennä jopa metallin puolelle, myös alternative-, progressiviinen ja psykedeelinen rock on aika kivaa fiilistelykamaa. Grungekin kolahtaa kuin miljoona volttia. Yleisesti jos biisi on tarttuva ja sitä pystyy fiilistelemään, on se minusta hyvää.
Adelen Rolling in the Deephan on loistava! Samoin Heaven Shall Burn - Behind the Wall of Silence. Huomaatteko eron?

Lempibändejäni ovat Apulanta, Zen Cafe, Happoradio, Linkin Park, CMX, Fall Out Boy, Red Hot Chili Peppers, Pariisin Kevät,Nirvana, Green Day, Foo Fighters etc. Näistä esim. Zen Cafe ja Happoradio edustavat suomalaista poprockia, Red Hot Chili Peppers popin, rockin ja hiphopin erikoista yhdistelmää, Fall Out Boy teini-pop-punkia, Pariisin Kevät taasen on ihan omaa luokkaansa, Nirvana on grunge-musiikkia kun taas Green Day ja Foo Fighters ovat sellaista nykyään paljon pinnalla olevaa, suoraviivaisempaa, rockia. CMX on myös omaa luokkaansa - kokeilevat kaikenlaista, yleisesti musiikki on ollut joko viimeaikaista, kevyempää ja "kiltimpää" popmusiikkia, tai aikaisemmin nähtyä, rockimpaa progea. Apulanta taas on sitä tuttua ja turvallista Apulantaa ollut jo pitkään - silti osaten muuttua. (Minusta tuntuu että nämä "APULANNASTA ON TULLUT KAUPALLISTA MASSAA" tyypit eivät ole kuunnelleet niitä nykyään tehtyjä, ei niin tunnettuja biisejä : D Tietty Apulanta on muuttunut ehkä hiukan "kiltimmäksi", mutta kokoajanhan se on ollut pinnalla)
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #279 : Heinäkuu 07, 2012, 12:18:44 »
K-pop! K-pop ehdottomasti.
Siitä lähtien, kun siskoni linkkasi mulle 2ne1'n I am the best -kappaleen (itse hän oli siitä kiinnostunut ilmeisesti vain siksi, että musiikkivideossa alun tytöllä oli peilikynsilakkaa. jei) joskus lokakuussa viime vuonna (? ainoa muistikuva on, että latasin ko. kappaleen ja muuta samalta esittäjältä eräälle reissulle joka tapahtui lokakuussa, eikä siitä ollut kauaa siihen kun olin tutustunut genreen.), enkä siitä lähtien ole oikeastaan muuta musiikkia kuunnellut kuin k-poppia. Tosin yhtyeet ovat lisääntyneet, tällä hetkellä kuuntelulistalla jo mainittu 2ne1, Super Junior, SHINee ja muita yksittäisiä biisejä muilta esittäjiltä.

K-popissa ensimmäisenä kiehtoi eri kieli, ja se kun sitä ei ymmärtänyt oli lähinnä plussaa - saattoi vain kuunnella musiikkia välittämättä sanoista ja niiden merkityksistä. Helposti minulle tosin tuli selväksi, että mitä jokaisessa biisissä kuullut saranghae ja gaseumi ja muut kliseet tarkoittivat, ja opin myös pienen harjoittelun jälkeen kirjoittamaan hangulia, korealaisia aakkosia. Musiikissa on hyvä rytmi, ja ne ovat mukaansatempaavia huolimatta vieraasta kielestä. Bändejä on montaa erilaista, ja bändinkin sisällä biisit ovat hyvinkin erilaisia (kuten SHINeen Hello ja Lucifer sekä Super Juniorin No Other ja Bonamana - täysin erilaisia vaikka samasta bändistä tulevat).

Jos haluat tietää minkälainen on kliseinen k-pop-biisi, etsi youtuben hausta sanoilla 'ultimate k-pop song' ja valitse ensimmäinen hakutulos :D biisistä tosin puuttuu saranghae kokonaan... :s mutta siitä saa varsin hyvän käsityksen musiikkityylistä :)

// Dewie, oot todella oikeessa :D Jos vaan ois vähän suositumpaa, ni koko maailma tanssis noiden mukana. Tosin, itseäni viehättää tässä kielen lisäksi myös se, ettei juuri kukaan kuuntele tuota, niin olen omalla tavallani harvinainen (; Ja voihan se Pitbull olla, kukapa tietää ;D ja ihan ps. se on Sistar, olettaen että puhumme samasta yhtyeestä :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2012, 20:39:23 kirjoittanut Linesca »
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #280 : Heinäkuu 07, 2012, 19:44:49 »
Oli pakko käydä kuuntelemassa tuota k-poppia :D ja huhhuh, jos kielenä olisi englanti niin nuo kaikki mitä tässä nyt ehdin katsoa (pari kappaleet Bigbangilta, Sintarilta ja 2NE1:lta) olisivat ihan huikeita hittejä! Siellä oli kyllä semmosta tanssilattia-biittiä, että Pitbulliakin heikottais :D ja siis sanon tämän kaiken hyvää tarkoittaen! Ja Lady Gagakin kalpesin noiden asujen rinnalla, jösses.

Oon ihan järkyttynyt, jatkan koekuuntelua :DD

muokss! Menossa Sintarin So Cool. Siellä vilahti ihan Pitbullin näkönen kaveri!!! xddd
muokks2. onko se oikeastikin Pitbull häh!?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2012, 19:48:42 kirjoittanut Dewie »
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Heimdall

• Vuotislainen
« Vastaus #281 : Elokuu 13, 2012, 00:47:55 »
Nyt kun ajattelee, niin kuuntelen musiikkia aika laidasta laitaan. En kuitenkaan voi sanoa kuuntelevani mitään "listaykkösiä tällä hetkellä". Ne vaan on jotain niin järkyttävää musiikkia, josta en yhtään pidä. Mielipiteet kullakin näinhän se on.

Musiikki auttaa viemään ajatuksia pois huolista, se rentouttaa, saa aikaa kulumaan nopeampaa ja yksinkertaisesti on aivan parasta.

Mitään tiettyä genreä en haluaisi sanoa, mutta voin sanoa että kallistun aika vakaasti klassisen rockin pariin. Folk, psykedeelinen rock ja pop rock ovat nämäkin kyllä aika yleisiä kuunneltavia. Klassisen rockin pariin rantauduin joskus kymmenen vuotiaana, isoveljen kautta ja siitä lähtien olen fanittanut ihan tosissani. Queen, Led Zeppelin, The Beatles, Rolling Stones ja The Who ovat suosikeitani.

Black Sabbath on sitten vissiin kaikkein "raskainta" musiikkia mitä kuuntelen. Ozzy is the best 8)!

Nirvana ja Foo Fighters ovat vähän uudempia suosikkeja, tekivät/tekevät ihan hiton hyvää musiikkia!
If not for you / Babe, I couldn't even find the door
I couldn't even see the floor /I'd be sad and blue, if not for you.

Freia -> Heimdall

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #282 : Elokuu 13, 2012, 11:59:50 »
Minua aina ärsyttää, kun ihmiset kysyvät musiikkimaustani tai siitä, millaista musiikkia kuuntelen. Yleensä vastaan, että en kuuntele musiikkia tai että minulla ei ole musiikkimakua, ja sitten kaikki jäävät toljottamaan ihmeissään.

Tunnen todella harvoja ihmisiä, joille musiikki on yhtä "samantekevä" asia kuin minulle. En koe mielekkääksi istua kavereiden kesken kuuntelemassa hiljaa hyviä biisejä, vaan minulle musiikki on ennemmin sellainen taustamelu. Tosin poikkeuksena joku aivan ihana kappale, jonka haluan kuunnella kerran tai pari.

En myöskään pidä artisteista tai bändeistä. En jaksa kuunnella samalta esittäjältä kovin paljoa musiikkia. Jossain vaiheessa luulin fanittavani Sonata Arcticaa, mutta skippaillessani sen biisejä niiden tullessa mp3:lta lenkillä totesin, ettei se niin mene. Pidän kappaleista, ja joillakin esittäjillä niitä on useampi hyvä tai kuunneltava. Lisäksi minut on mahdollista saada pitämään melkein mistä tahansa, kunhan soittaa sen minulle tarpeeksi monta kertaa.

Ehkä sellainen yleispätevä kriteeri biiseille, joista pidän, on tunteellisuus. En välitä hyväntuulisista rallatuksista, mutta surulliset, katkerat, haikeat sun muut iskevät. Lisäksi pidän aika paljon elokuvamusiikista. Tärkeintä tosiaan biisissä on tunnelma, sillä sanoja harvemmin edes kuuntelen.

Taidan olla jonkinlainen luonnonoikku, mutta en ihan totta pysty käsittämään, miten ihmiset voivat fanittaa jotain yhtä bändiä tai artistia niin hirveästi. Olen ollut yhdellä keikalla - kaveri sai suostuteltua Madonnan keikalle tunnin varoitusajalla - enkä erityisesti viihtynyt. En käsitä, miten jotkut voivat maksaa satojakin euroja päästäkseen kuuntelemaan musiikkia, varsinkin, kun laatu on vielä paljon huonompi kuin kotona kuunneltuna.
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
« Vastaus #283 : Elokuu 13, 2012, 13:41:43 »
Nominal, et ole luonnonoikku, minullakaan ei ole musiikkimausta tietoakaan. ;) Jotkut biisit iskevät minuun, ja niitä tulee sitten kuunneltua jonkin verran, mutta en fanita mitään bändiä, artistia tai tyylisuuntaa. Aika naurettavaa, että minulla on uusi ja kallis radio, kun ei sitä juurikaan tule kuunneltua, mitä nyt Potter-soundtrackit kerran läpi. Radiosta tulee mielestäni liian usein samat biisit, ja nykymusiikki ei ole minun makuuni. Jos lempparibiisejä minulla on, niin ne ovatkin sitten 80-luvulta.

Elokuvamusiikki kelpaa minulle. Potteria, Blues Brothersien ym. soundtrackejä on tullut kuunneltua joskus. Mutta jos kuuntelen musiikkia, teen ehdottomasti jotain muutakin, "Istunpa tässä puoli tuntia fiilistelemässä Michael Jacksonia" -tyyli ei sovi minulle. Joskus piirrän, luen tai kudon kuulokkeet päässä. Yleisesti ottaen musiikki ei ole minulle erityisen tärkeää, mutta aika-ajoin viihdyttävää. keikoille tuskin ikinä raahautuisin...
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #284 : Elokuu 13, 2012, 13:54:22 »
Musiikkimaku vaihtelee aika paljon. Kuuntelen mitä milloinkin, enimmäkseen tätä nykyaikaista musiikkia, vaikka joskus vanhemmankin musiikin kanssa fiilistelen. Mitään yksittäistä suosikkia ei nouse muiden ylitse, mutta jos ihan kotimaisia tekijöitä mietitään niin tykkään Apulannasta (kuka ei pidä?) ja Dingosta, jonkin verran... Anssi Kelasta pidin joskus tuhat vuotta sitten. Leffamusiikkia en oikein ole juurtunut kuuntelemaan. Pitäisi varmaan, mutta kun en ole mikään musiikki-intoilija niin tajuaisinko siitä edes mitään... vai voiko siitä edes tajuta mitään? :D En kuuntele musiikkia mistään sen erityisemmästä syystäkään, kuin siitä, että joskus siitä saa inspiraatiota kirjoittamiseen, mutta silloinkin yleensä on kyseessä vain yksi tietty kappale eikä enempää. Omistan n. 4 levyä :D

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #285 : Elokuu 13, 2012, 16:05:31 »
Nominal et ole yksin. Vihaan sitä kun ihmiset kysyvät, mistä musiikista pidän. Kuuntelen ainoastaan musiikkia, jos se tulee radiosta (Radio Aalto). Myös vanhat kappaleet ovat hyviä. Nykyään kaikki kuuntelee jotain, joka kuulostaa puhumiselta (ei räppiä). Sitten saan kärsiä siinä vieressä, jos (ja kun) joku soittaa kyseistä musiikkia.

Itse asiassa tykkään eri bändeistä, mutta en kuuntele niitä. Tykkään esim. Queen, Coldplay sekä joistain Pink Floydin kappaleista.
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #286 : Elokuu 13, 2012, 17:05:32 »
Oooooh, Undef ja goldensnitch, onko tämä todellistakaan! Pelastitte minut ikuiselta kadotukselta eikä kun no joo ihan sama :D

Oikeasti, mikä siinä on, että aina toiseen tutustuessa pitää kysyä musiikkimausta? Tai siis joo, totta kai, hyvä niille jotka jotain tiettyä kuuntelevat. Mutta entä sitten me ernut? ): Sitä tulee aina jotenkin tyhmä ja keskusteluntappava olo, kun jää mumisemaan jotain epämääräistä. Sitten, jos satun mainitsemaan jonkun bändin, jonka jostain musiikista pidän, minut leimataan heti kyseisen genren kuuntelijaksi :D Yritin tuossa juuri taannoin selittää poikaystävän kavereille suunnilleen, mitä kuuntelen. "Ai, sä oot siis hevari? Häh, eihän näitä yhdistä mikään! Ooksä niin masentunu että viiltelet aina itteäs näiden biisien tahtiin?" Siinä vaiheessa jäädyin aika pahasti. Minulle biisin surumielisyys ei tarkoita sitä, että kuuntelisin sitä vain surullisena - jos olen iloinen, saan siitä ihan erilaisia asioita irti.
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Quanie

• vampyyrin ja ihmissuden jälkeläinen
  • Vuotislainen
  • en tunne tapausta, suosittelen ampumista
    • Sunny loves Rainy
« Vastaus #287 : Marraskuu 16, 2012, 20:45:46 »
Musiikki on tärkeä asia, ainakin mulle, ja musiikkimausta on kiva puhua, kunhan siitä ei riitaa tule, koska se on jokaisen ihmisen oma asia mitä ne kuuntelee ja siitä on osattava keskustella loukkaamatta toista, mutta silti suoraan.

Oma musiikkimakuni on aika pitkälti kaikkea. Enimmäkseen kai se on jotain rockin tapaista (varsinkin sellasta 80-lukua) ja tällä hetkellä parasta on mielestäni Seremedy, joka on aika uunituore bändi.
Kaikki menee tosin, jos ei jazzia ja oopperaa lasketa (tai jos on laulaja kuten Tarja Turunen voin tehä poikkeuksen). Jrock on tosi lähellä sydäntä näinä päivinä, eikä ihan normaalissakaan popissa ole mitään vikaa. Ihan semmonen mitä näitä on .. mmh.. noh.. semmonen rock/metal/mikälie missä karjutaan melkee koko biisi sillaa päättömästi ei oikein onnaa, mutta mene sekin joten kuten, rap on samoilla linjoilla.

Jos katsotaan sellaista mitä kuuntelin ihan "kunnon" bändeistä pienenä (ei mtn Smurffeja :D) ni oli ehottomasti The Rasmus mikä on kyl vieläkin ihan jees, vaikka uudet veisut ei sillaan olekkaan minun juttu.

Lempibändejä: Guns N' Roses, Mötley Crue, Mucc, Sug, Seremedy, Green Day, Panic At the Disco,  Black Eyed Peas & Sixx: A.M

....

Ja vaikka mitä muuta, mutta menis ikuisuus luetella ne kaikki, uskokaa mua.

Ai niin, ihan tuli mieleeni... Onko teistä se oikein et jos ei tyyppi kuuntele samaa musaa kuin itse niin ei vois olla kavereita?
And you can't see, that it's like a disease
It's killing me now, it's so hard to breathe

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #288 : Marraskuu 16, 2012, 23:27:24 »
Onko teistä se oikein et jos ei tyyppi kuuntele samaa musaa kuin itse niin ei vois olla kavereita?

Ei. Kyllä kaveruudessa/ystävyydessä on pohjimmiltaan kyse jostain ihan muusta, kuin musiikkimausta. :) Eli ei musiikkimaun pitäisi olla mikään ratkaiseva tekijä ystävyyssuhteissa.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Epona

• Vuotislainen
  • Huutaa vastatuuleen
    • Kolmekuusviis
  • Pottermore: LovePotion1*
« Vastaus #289 : Tammikuu 12, 2013, 02:14:16 »
Nominal, kuulostaa kyllä hassulta että he sitten kokivat tarpeelliseksi ihmetellä että biisejä ei yhdistä mikään. Eipä sen pitäisi mikään vaatimus olla että kappaleiden kuuluu olla samanlaisia jotta niistä voi tykätä, siinähän puutuu sekä korvat että aivot jos koko ajan kuuntelee jotain tasapaksua pötköä vaan. :D

Ja Quanie, ei todellakaan! Totta kai samankaltainen musiikkimaku luo yhden yhteisen jutunaiheen kaveruksille mutta ei se ainakaan minun mielestäni mikään välttämättömyys ole, eikä edes lähellä sitä. Aivan samahan se on että mitä se toinen kuuntelee kunhan itse tykkää siitä eikä tuputa liikaa, eikä myöskään puolestaan tuomitse niitä bändejä/kappaleita joita muut kuuntelevat.

Oman musiikkimakuni kuvailun aloitan yleensä sanomalla että en ole millään muotoa genreuskovaista tyyppiä, joten ehkä sillä lausahduksella voisi aloittaa tässäkin tilanteessa. Samoin sanon että musiikki on puheenaiheena minulle sellainen että voisin kälättää siitä helposti muutaman tunnin putkeen ja saada siinä ajassa vain murto-osan ajatuksistani jaettua, mutta pyrin kuitenkin tällä kertaa hillitsemään itseäni.

Tosiaan, genret ja nämä kaiken maailman related artists -listat ovat minulle lähinnä tylsää ajanvietettä, mutta koska laajan makuni puolesta joutuisin selailemaan noita listoja päivät pitkät ja lopulta kuitenkin päätyisin hermoromahduksen partaalle asian kanssa, olen ihan tietoisesti pyrkinyt välttämään noita listoja ja lähinnä keskittynyt painamaan mieleeni erilaisia yhteyksiä joissa olen kuullut eri bändeistä (esim. erityyliset julkaisut, kiitospuheet tms.). Omilla soittolistoillani pyörii vähän kaikennäköistä kamaa espanjankielisestä popista Eminemin ja suomi-iskelmien kautta kasarirokkiin ja norjalaiseen death metalliin asti, mutta ne pisimpään säilyneet ja ihan yleensäkin vaikuttavimmat suosikit tuntuvat kuitenkin sijoittuvan sinne metallin puolelle, joten niissä raskaammissa maisemissa sitä tulee usein sitten pyörittyä.

Näitä aivan parhaita ovat esim. Nightwish, Disturbed ja Children Of Bodom, ja niiden lisäksi soittolistoilla ahkerasti pyörivät esim. Avantasia, Brother Firetribe, Amorphis, Metallica, Evanescence, Seether, Edguy ja Stam1na. En osaa mainita mitään tiettyä syytä tai elementtiä miksi juuri nämä yhtyeet tai tällainen melodisempi ja raskaampi musiikki kolahtaa niin lujaa, mutta yksi vaikuttavista asioista on ehdottomasti lyriikat. Minusta on tärkeää että kappaleissa on jotain selkeää tarttumapintaa, ja loogisestikin instrumentaalimusiikkia lukuun ottamatta lyriikat ovat aika selkeä keino jolla musiikin luoja voi sitä luoda. Reilun seitsemän ja puolen vuoden kuorotaustalla on ehkä myös osaa asiaan, sillä on tietenkin paljon mukavampi laulaa ja tulkita sellaisia kappaleita joissa on jotain mihin samaistua, mutta ihan jo kuuntelijan asemassa olen sitä mieltä että on vähän tylsää kuunnella koko ajan musiikkia sellaisista aiheista jotka eivät itseäni niin kosketa, eli esim. bilettäminen ja aktiivinen naisten metsästys. No thank you. Mieluummin tulkitsen itse näitä vähän tarkemmin mietityn oloisia biisejä, joiden sanoituksista löytyy sekä oikeasti fiksuja kohtia että sellaisia pätkiä jotka voivat tarkoittaa lähes mitä tahansa. (:
10.3.2012 ♥ 15.6.2012 ♥ 10.11.2012
And there forever remains that change from G to Em.  -Nightwish

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #290 : Tammikuu 16, 2013, 14:38:09 »
Minun musiikki makuni on varsin laaja, mutta en mene väittämään, että kuuntelen kaikenlaista. Suurin osa esimerkiksi mainstream musiikista ei miellytä minua.
Eniten tulee kuunneltua jokin lajin rockia, indietä, punkkia ja akustista musiikkia. Minulla menee aika kausittain, minkä tyyppistä musiikkia kuuntelen, mutta sitten on tietty joitakin suosikkeja, jotka menee melkein aina. Nykyään eniten tulee kuunneltua esimerkiksi The Gaslight Anthem, Alkaline Trio, Matt Skiba and the Sekrets, Bad Religion, Jimmy Eat World, Radical Face, Have Nots. Nämä oli nyt vain muutamia esimerkkejä, viikonki sisässä tulee kuunneltua monia kymmeniä eri bändejä. Kuukaudessa satoja eri.

En tunne ketään, kenellä olisi edes samantyyppinen musiikkimaku kuin minulla, mikä on tavallaan aika surullista, koska kaverini eivät jaksa kuunnella, kun selitän kuinka täydellinen ääni Brian Fallonilla tai Matt Skiballa on yms.

Minua ärsyttää vähän kysymys millaista musiikkia kuuntelen, koska minulla on aika monimutkainen musiikkimaku ja en aina millään jaksaisi alkaa selittää koko musiikkimakua, plus monet ei tiedä suurinta osaa suosikki bändeistäni... Ja sitten ku ne tietää muutaman ne luokittelee minut stereotyyppisesti jonkun sen yhden genren mukaan.... ei se mene niiin.... -___- jos on ihan pakko luokitella, niin ottaisi edes ekaksi kunnolla selvää mitä kaikkea kuuntelen ja jos niinkin laajasta genre valikoimasta minut voi johonkin laatikkoon pistää, niin voisi vähän miettiä pitääkö ne stereotypiat oikeasti paikkaansa....

Ja mainitaan vielä, että live musiikki on parasta musiikkia! Pääsisipä sitä näkemään useammin. Tänään Frank Turnerin keikka :))
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #291 : Helmikuu 11, 2013, 20:48:16 »
Laitoin koko viestin uudestaan trallalaa, koska toi edellinen oli vähän... köh köh.

Mutta. Musiikkimakuni on tällein sanalla sanoen rock. Alagenret on sitten asia erikseen. Alternativea, punkia, punk rockia, punk popia, hardcorea, metallia, power metallia, pop-punkia, rockia emo- ja hardcorevaikutteilla  ja yms. tuollaisia kakserigenreäyhteenaikahauskaa-väännöksiä. Esimerkkinä lempibändini, Paramore. Muita hyviä on My Chemical Romance, Evanescence, Nightwish, Within Temptation, Green Day, Avenged Sevenfold, System of a Down, A Day to Remember, 30 Seconds to Mars, Three Days Grace, Coldplay ja kaikki nämä tällaset.. :) Tykkään musiikista, jossa on jotain sellaista, joka saa kylmät väreet pintaan, ja jossa pystyy vokalistin lisäksi tuntemaan rummut, basson ja kitaran. Sinfoniaorkesteri taustalla on kans aika kiva juttu ♥

Minuun ei iske teknopoppi, dance, dubstep (hyikamala), purkkapoppi, rap, R&B tai muu tällainen nyky ajan NRJ:llä soitettu yleinen sonta... :D Anteeksikamalasti. Artisteja/bändejä, joita en siedä on esim. Skrillex, One Direction, Justin Bieber (tosin piiperi lähinnä huvittaa mua :D), Nicki Minaj, Flo Rida, David Guetta ymsyms.  Sen takia, että se kuulostaa pitkään pureskellun purkan vininältä, Skrillexin tapauksessa rakennustyömaata, on niin teennäistä ja jota en voi sisäistää musiikiksi. Tämähän on tietysti makuasia ennen kaikkea, joten antakaa anteeksi kärkäs mielipiteen jako :'33

Yksi sellainen artisti, jota kuuntelen _paljon_, mutta jota ei voi todellakaan määritellä suosikkigenreihini on Adele.
Mutta mä en tiedä, miten mä luokittelisin Adelen... Kun se on sellasta purkkapopin kaltasta, mutta ei sitte ookkaan...
Tuota en kyllä ehkä aivan täysin tajua, sillä eihän Adelessa ole mitään purkkapoppiin viittaavaa? :D Neitonenhan laulaa soulia, jazzia, bluesia ja kyllä, poppia, mutta ei purkkapoppia. Siellä taustalla ei kuulu teennäiseksi miksattua musiikkia, ääntä ei muokkailla pinkiksi ja sokerihuurretuksi. Adelessa tykkään just siitä luonnollisuudesta, pehmeää, mutta voimakasta ja todella isoa ääntä ja ylipäätään koko laulutaitoa. Kappaleet on mahtavuutta ja Adelen ääni ja tulkinta parantaa niitä vielä lisää! Yksi lemppareista, ehdottomasti :)

Komppailen Nominaalia (kesällä keksitty lempinimi ei katoa >D), genreihin lukitseminen yhden kappaleen tai bändin takia on tyhmää. Kuten jo sanoin, en kuuntele muita Adelen tyylisiä artisteja, mutta Adele vie jalat alta joka kerta. Surumielisestä musasta mäkin tykkään ♥ Missä mielentilassa vaan :)

Noiden ylempänä mainittujen lisäksi kuuntelen harvoin, jotakin näitä vanhempia, kuten Ramonesia, Sex Pistolsia ja Nirvanaa. Arvostan ja kunnioitan tosi paljon Beatleseja, Rollareita ja Led zeppeliniä, eivät vain ole kolahtaneet niin vahvasti kohdalle :)

Tallainen sepitys tälläkertaa, kiitosta.  :)
*kumartaa hattua nostaen ja poistuu vähin äänin*

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #292 : Helmikuu 12, 2013, 19:44:51 »
Musiikkimakuni on hyvin laaja ja sekava. Montaa artistia/bändiä en voi mainita, muttta mainittakoon Adele,Shakira,k.d.lang (etenkin Hallelujah ja Constant craving) ja Queen. Queen on kyllä aivan mahtava. Show must go on on suosikkini. Suurta, legendaarista musiikkia, ah <3<3<3Rakastun nimittäin enemmän kappaleeseen, kuin artistiin. Muun muassa Scorpionsin Still loving you on aivan ihana<3<3<3<3 Leffojen soundtrackejä rakastan myös. Pottereita, Lotria... Klassinen musiikkikin joissan tapauksissa on mukavaa. Pianistina Tampereen Konservatoriolla tulee klasaria kuitenkin itse "soitettua" usein liikaakin, mutta monet klasarit ovat kuitenkin ihania, kuten Jean Sibeliuksen Intermezzo. Sytyn melkein millaiselle tahansa musiikille, kun sen vain pakkosoittaa minulle tarpeeksi monta kertaa, eikä kyseessä ole Robin, Tuuli tai Justin Bieber. Rakastan kappaleita, jotka saavat kylmätväreet kulkeman pitkin selkäpiitä, sanoja, joka oikeasti tarkoittavat jotain ( Molempiin täsmää Show must go on:)Ehkä lempikappaleeni). Kappale joka täyttää koko pään ja pyyhkii kaiken muu pois.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2013, 19:50:35 kirjoittanut hanhyokkasikimppuuni »

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #293 : Maaliskuu 12, 2013, 19:17:11 »
Melkein voisi sanoa, että olen suurimmaksi osaksi kaikkiruokainen musiikin suhteen.

Pääasiassa kuuntelen poppia ja rokkia, suomalaista ja ulkomaalaista. Tämän lisäksi tykkään kuunnella "jumputusta" ja sellaista musaa mihin voi vaan kreisibailata. Huomatan, että en juurikaan perusta dubstepistä, lähinnä puhun nyt kaiken maailman Rihannoista ja semmosista "perus" r'n'b-biiseistä. Avomieheni kuuntelee punkia (vaikka osa niistä mun mielestä on ihan silkkaa rokkia...), joten sitä olen oppinut sietämään :D ei vaan, on siellä oikein hyviäkin bändejä. Tykkään todella paljon jazzista ja soulista ja sen tapaisesta "vanhasta" musiikista. Vahvat naislaulajat ovat yksi iso suosikki-ryhmä. Piano-instrumentaalit soi aina rauhallisena koti-iltana, ei ole mitään klassista vaan modernia (oikeen asiantuntija tässä terve...) soitantaa. Räppi ja hiphop menee satunnaisesti pieninä annoksina.

Hevi ja metalli on ehkä sellaisia, joista en juurikaan perusta. Lähinnä se mörinä naurattaa ja ärsyttää. Inhokkibändejä/-artisteja ei minulla juurikaan ole, mutta Jippu ja Sunrise Avenue on nimenomaan sellaisia :D en tiedä, Jippu on niin hemmetin angstinen koko ajan ettei sitä vuodatusta jaksa kuunnella. Sunrise Avenue nyt vaan pännii, ehkä se kohdistuu enemmänkin Samu Haberiin kuin koko bändiin?

One Direction ja Justin Bieber menevät myös tuohon inhokkikastiin. Pystyn kuitenkin kuuntelemaan heidän biisejään, jos ne soivat radiossa, kun olen autolla liikenteessä. Jipun ja Sunrise Avenuen kohdalla on pakka kääntää kanavaa :D

Tässä vielä lyhyesti lempparibändejä/-artisteja
The Rasmus, since 2002, ikuinen rakkaus
Rise Against, avokin kautta löytynyt
Dropkick Murphys, ks. edellinen
Alicia Keys, esimerkkinä vahvoista naislaulajista
Negative, nykyään ehkei niinkään, mutta teininä elin ja hengitin. Mainitsen sen lähinnä nostalgia-syistä :)
PMMP, etenkin livenä, varma kreisibailaus-bändi
The Sounds, myös erittäin vahvoja kreisibailaus-keikkoja tarjolla
Disco Ensemble, uusi-vanha löytö. Jestas kun potkii!
Samuli Putro, myös Zen Café käy!
Cheek, myönnän, Vain Elämää teki tehtävänsä ja teini-iän kiinnostuksenkohde palasi kuuntelulistoille
Jo Stance, aivan huikee mimmi, huhhuh!
Bruno Mars, tällä hetkellä vielä tarkemman tutustumisen alla, mutta mitä on livevideoita kattonu niin aivan törkeän hyvä meininki!
Michael Jackson, ei tarvitse edes perustella

Niitä biletys-biisejä löytyy mm. Rihannalta, Icona Popilta, David Guettalta... mitä näitä nyt on :D

Ja Disney, sitä ei saa unohtaa!
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #294 : Maaliskuu 13, 2013, 18:34:36 »
No lähinnä HP-soundtrackit.Tuovat mieleen elokuvan kohtauksia ja ovat ihania.Toki Dumbledore's farevell tai mikälie on surullista kuultavaa ja jotkut kappaleet taas ovat joskus liian iloisia tai meluisia omaa mielialaa nähden.

Ja One Direction on kans hyvää musiikkia,vaik niit kappaleita onkii liian vähän.Varmaa paras on Live while we're yoang tai Magic tai Kiss you...

No kyllä kelpaa vähä kaikki radiosta(yleX tai NRJ) tulevat paitsi Petri Nygårt(?) ja Kuningaspähkinä.
Kuningaspähkinästä tuli mieleen Kuningasidean Enemmän duuoo ku sooloo,joka on hyvä kappale :)
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #295 : Huhtikuu 26, 2013, 20:42:54 »
Musiikkimakuani on hankala määritellä. Pidän musiikista aikalailla laidasta laitaan, mutten hevistä, lastenlauluista tai muista vastaavista. Ei vain ole minun juttuni.

Kuuntelen siis suosikkielokuvieni soundtrackeja; Harry Potter, Nälkäpeli, Pirates of the Caribbean. Elokuvamusiikki on mukavaa kuunneltavaa, koska siinä pääsee elokuvan tunnelmiin ilman sen katsomista. Myös elokuvien, jotka ovat myös kirjoina ilmestyneet, soundtrackien kuuntelu kyseistä kirjaa lukiessa luo tunnelmaa. Elokuvamusiikista pidän siis ihan vain sen tunnelman vuoksi.

Toki minulta löytyy myös suosikkiartisteja, mm. Bruno Mars, Adam Lambert sekä bändeistä Muse ja Paramore. Paramorelta pidän lähinnä brand new eyes cd:stä, mutta on vanhemmatkin cd:t hyviä. Bruno Marsin musiikki taas on jotenkin rentoa ja hänen äänensä kuulostaa hienolta.:) Toinen, kenties erikoisempaa genreä edustava bändi, josta pidän, on Panic! at the Disco, mutta lähinnä vain uusin levynsä. Eräs hyvä laulaja, jota monikaan ei taida tietää, on Lazaro Arbos. Vaikka hänellä ei olekaan vielä omia kappaleita, on hän inspiroiva henkilö. Eli musiikkimakuuni vaikuttaa myös itse laulajat, ei vain musiikki.

Toki pidän myös ihan yksittäisistä kappaleista tai muutamasta artistin laulusta. Ja pidän myös ihan suomalaisistakin artisteista. Ainakin osasta Olavi Uusivirran kappaleista; Oodi ilolle sekä Tie etäisyyksiin kuulostaa jostain syystä hyvältä.

Poissa DJ

• DJ
  • Vuotislainen
  • DJ-Voldemort XD
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #296 : Joulukuu 09, 2013, 15:02:07 »
DUBSTEP
DJ-Voldemort XD

Poissa Mehujauhepallo

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonPatronus27791
« Vastaus #297 : Tammikuu 05, 2014, 11:45:33 »
Itse en pysty määrittelemään musamakuani. Se riippuu paljon fiiliksestä. Musamakuni on laaja ja melkein kaikki genret menee lukuunottamatta oopperaa ja muuta vastaavaa. Perus massapoppiakaan en yleensä kuuntele

Vaikka kuuntelen monenlaista musiikkia, suurin osa kuuntelemastani musasta rajoittuu silti lajityyppeihin rock, punk ja proge.. Kuuntelen paljon esimerkiksi Apulantaa. Musiikkimakuun vaikuttaa myös lyriikat. Mielestäni sanat voivat pilata melodian ja toisinpäin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2014, 11:59:47 kirjoittanut Mehujauhepallo »

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #298 : Elokuu 10, 2014, 11:52:13 »
Espanjankielinen ja latinomusiikki<3
Semmoista musiikkia minä kuuntelen, ja kuuntelen myös Beatlesia, Elvistä, rokkia yleensäkin ja klassista musiikkia , vaikka lähes kaikesta musiikista pidänkin.

Minäkin tykkään kuunnella elokuvien musiikkia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2015, 00:26:32 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #299 : Elokuu 03, 2015, 14:57:04 »
Musiikkimakuni muuttaa muotoaan kaiken aikaa fiilispohjalta. Toisaalta kivijalka pysyy samana, koska suosikkibändit pysyy samoina. Musiikkimaku on häilyvä käsite.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2015, 00:27:19 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.