Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaku?  (Luettu 32118 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

lajien

• Ankeuttaja
Vs: Musiikkimaku?
« Vastaus #125 : Huhtikuu 16, 2007, 19:49:35 »
Oman musiikkimakuni kehittymiseen on varmasti kaikista eniten vaikuttanut musiikki, jota isosiskoni on kuunnellut. Minä en ole musiikin suhteen niin intohimoinen kuin siskoni (kuuntelee musiikkia yöt ja päivät läpeensä, soittaa ainakin neljää eri instrumenttia ja omistaa vahvat mielipiteet jokaisesta musiikkiin liittyvästä aiheesta), mutta rakastan sitä silti, enkä kykene kuvittelemaan elämääni ilman musiikkia.

Minulla on tapana kuunnella hillittyä musiikkia hillityllä voimakkuudella kirjoittaessani tietokoneella. Tällöin kuunteleen useimmiten jotain siskoni iTunesin soittolistalta (koska siellä on kaikkea), nykyisin yleensä The Beatlesia, The Crashia, The Doorsia tai jotain jazzsuosikeistani, kuten Ben E. Kingin klassikkoa Stand By Meta. Hyvin usein, saapuessani rättiväsyyneenä ja näin keväällä hikipinnassa pyöräilyn jäljiltä kotiin laitan välittömästi pauhaamaan taustalle vanhempien LP:itä (jotka ovat siirtymässä jo hyvää vauhtia minulle ja siskolleni) kuten aiemmin mainitsemaani The Doorsia, Smokieta, David Bowieta, Sinean O'Connoria, Pelle Miljoonaa ja Juice Leskistä. Niin, ja iPodilla minulla on valtavasti kaikkea, mainitsenpa vaikka edellisten lisäksi Sex Pistolsin, The Clashin, Led Zeppelinin, Jimi Hendrixin, U2:n, John Lennonin (sooloilijana, kuten myös Ringo Starr), The Arkin, Hanoi Rocksin.

Viestin alku on mennyt aikalailla luettelemiseksi. Oho.
Kaikista mainituista yhtyeistä voi ehkä päätellä, että kuuntelen musiikkia melkein laidasta laitaan, uskoisin. Muusiikki, jota kuuntelen ahkerimmin (oikeastaan The Crash, The Doors, Smokie, The Beatles) on aika tunnettua, rennompaa ja ehkä helpompaa kuunneltavaa. Klassinen ja moderni uppoaa kun soitan itse tai sitten livenä orkesterin soittamana. Muuten tulee kuunneltua vain joskus LP:iltä Mozartin G-molli 40. sinfoniaa, siitä tykkään. Ja sekin on kovin tunnettu.
Jazz. Ah. Sitä on ihana soittaa ja aika mukava kuunnellakin.

Näin, arvasinhan. Ensimmäinen viestini pitkään aikaan, joten ensin kirjoittaminen tuntuu aika pakonomaiselta ja kankealta, mutta loppua kohden alkaa käydä jaaritteluksi. Loptenpahan vielä hyvän sään aikana.

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #126 : Huhtikuu 17, 2007, 14:35:05 »
Minä en oikein tiedä, onko musamakuni laaja vaiko rajoittunut, mutta olen jotenkin ahdasmielinen.

Kuuntelen siis jonkinasteista metallia/raskaampaa rockia mallia Nightwish, Within Temptation, Evanescence. Aika pitkälti makuni rajoittuu naispuolisiin laulajiin tai naislaulajan omaaviin bändeihin. Toki on nyt myöhemmin tullut kuunneltua myös esmes Sonataa sekä tuota Poets of the Fallia.
Yleensäkin musiikkimakuni on sellainen mahtipontinen, joten elokuvamusiikit ja osa taidemusiikista on myös sydäntä lähellä. Rauhallistakin musiikkia toki tulee kuunneltua, kelttiläishenkinen tunnelmointi kuuluu myös musiikkimakuuni.

Paljon enemmän tuntuu sitten olevan sellaisia musiikkityylejä, joista en pidä tai vielä kärjekkäämmin en voi sietää. Hiphoppi ja r'n'b ovat heti ulkona listaltani, teinipopista en pidä mutta en myöskään örinähevistä. Lähes kaikki suomenkielinen on syystä tai toisesta pannassa, ja j-poppiin alkaa mennä hermot.

Mitenkä tämäkin musiikkimaku on oikein kehittynyt? Minulla oli aika pitkä ajanjakso muutama vuosi sitten kun en osannut kuunnella oikein yhtään mitään, enkä varsinkaan nimetä lempibändejä. Sitten nämä Nightwish ja Evanescence löytyivät oikeaan aikaan, ja ne johtivat musiikkiopintojen kanssa klassisen parempaan ymmärtämiseen. Meillä ei kotona ole juurikaan musiikkia kuunneltu, joten musiikkimaun kehittymisestä on pitänyt huolehtia aika yksin. Ja tottakai se minusta on maailman paras ;)
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #127 : Huhtikuu 18, 2007, 18:11:51 »
Musiikkimakuni on enimmäkseen heviä, mutta hieman rockiakin listalta löytyy. x) Kuuntelen heviä laidasta laitaan, mutta ehdottomasti eniten pidän Nightwishista. Pidän myös 70-luvun ja 80-luvun hevistä, mutta kyllä nykyäänkin osataan. Musiikki ei saa olla mitään hempeilyä, muttei sen saisi olla mitään tunnistamatonta örinää josta ei voi löytää melodiaa ollenkaan. Pidän myös kelttiläisestä musiikista, muuta rauhallisempaa en sitten kuuntelekaan. x)Nightwishin musiikissa on melkeimpä kaikkia elementtejä, joista musiikissa pidän ja joita arvostan. Musiikki on tasapainoista ja siinä on kaikkea oikeassa suhteessa. Erityisesti siinä viehättää monipuolisuus ja kappaleiden vaihtelevuus. Laulajan on todella osattava laulaa, ja soittajien osattava soittaa, muuten ei tule mitään.En voi sietää hempeilyä tai purkkapoppia. Hyi hyi. Mitään Antti Tuiskua on turha tyrkyttää, saan siitä vain päänsärkyä. Meillä kotona on saanut kuunnella mitä musiikkia haluaa, ihan sama tykkääkö popista vai heavymetallista. Meillä on aina oltu kaikkiruokaisia musiikin suhteen.

Poissa Thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RainWolf2
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #128 : Huhtikuu 24, 2007, 19:50:58 »
Jos ihmiset kysyvät minulta musiikkimaustani, he yleensä katuvat päätöstään kohtuullisen pian, ensinnäkin siksi ettei mitään rajoja näytä löytyvän, ja toisekseen koska mielipiteeni muuttuvat hyvin nopeasti. Musiikista on kuitenkin kivaa puhua, joten hyökkäänpä suoraan asiaan. Olen maailman huonoin luokittelemaan musiikkia genreittäin, minulle on 'hyvää musiikkia' ja 'huonoa musiikkia', niin että jos luokittelen huonosti, niin valistakaa. Inkku korjaa jos haluaa.

Mahdollisesti eniten rakastama genreni on vanha kunnon heavy metal ja sälä (olipas tyhmästi sanottu), ja varsinkin suomalainen sellainen. Mm. sellaisia bändejä kun Nightwish, Sonata Arctica, Children of Bodom, Stratovarius ja Apocalyptica on tässä vuosien varrella tullut kuunneltua, ja vielä yhä edelleen. Siinä olikin sitten suurissa määrin musiikki jota pystyn luokittelemaan.

Suomalaisesta (siis ei-heviä) kuuntelen lisäksi myös esim. Ultra Brata ja Rajatonta, joskaan en tiedä pitäisikö jälkimmäinen luokitella enemmänkin klasariin.

Klasarista puheen ollen, nyt päästiin lempiaiheeseeni jes. Jos joku teistä nyypistä ei tiedä mikä on klasari niin termi on yhtä kuin klassinen musiikki. Klasaria soitan itse, niin soolokamaa (sello) kuin kamaria ja orkesterimusiikkiakin, Helsingin Juniorijousten jäsenenä lähinnä jousiorkesterille sävellettyä musiikkia, mutta kun leireillä pääsee soittamaan sinfiksessä Sibeliuksen 2. sinfoniaa, niin meininki on aivan toista, sellain rutiinien rikkomista. Sibelius onkin yksi lempisäveltäjistäni, Sibeliuksen viulukonsertto, Kullervo ja sinfoniat ovat (hyvin soitettuina) ihanaa kuultavaa. Muita suosikkejani ovat J. S. Bach (ne soolosellosarjat ovat heveintä heviä ja Matteus-passio on paras), Prokofjev, Tsaikovski, Wagner, Shostakovich, Brahms (e-mollisonaatin eka osa <3), Kodály ja kaikki hyvät tyypit, jotka ovat säveltäneet uskomattoman upeita ja pirun vaikeita sellokonserttoja. Oopperaa kuuntelen kanssa, se on mahtavaa. Boris Godunovin ja Parsifalin kaltaiset pitkät ja mahtipontiset angstipläjäykset iskevät minuun enemmän kuin Mozartin ja italianojen oopperat, Mozartin oopperoista ylivoimaisesti kauhein on Cosí fan tutte. Venäläiset oopperat ja musiikki iskevät, ja Wagner nyt on aina paras.

Takaisin 'kevyeen musiikkiin' (vihaan tuota sanontatapaa). Suosikkiyhtyeeni numero yksi on kautta aikain (jo monen vuoden ajan) ollut The Beatles. Neroja olivat, mitä siihen voi sanoa. Parhaita biisejä esim. Fixing a hole, Good morning, She's leaving home, Within you without you, Oh Darling, Norwegian wood, Here comes the sun, I am the walrus, Yesterday, Penny lane, Come together, listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Muita hyviä bändejä, joita kuuntelen ja joita en oikein osaa (lue: jaksa) lajitella, ja jotka joutuvat listan jatkeeksi vain, koska eivät ole Suomi-heviä, klasaria eivätkä The Beatles (jätän boldaamatta lukumukavuuden vuoksi): Korn, Linkin park, Guns'n'roses, Neljä ruusua, Iron maiden, Metallica, Uriah Heep, Deep Purple, Mew, Placebo, Michael Jackson, System Of A Down, Green Day, Good Charlotte, D'espairsray, Sex pistols ja niin edelleen.

Erityiset anteeksipyyntöni jne. - bändeille (joita varmasti kiinnostaa).
practice random acts of kindness

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #129 : Heinäkuu 19, 2007, 00:44:37 »
Oma musiikkimakuni on todella laaja. Välillä voin kuunnelle power metallia tyyliin Nightwish ja parin tunnin päästä iskelmää. Jazz taitaa olla yksi harvoista musiikkilajeista joista en pidä.

Iskelmästä parasta on mm. Anneli Mattila ja Anna Erikssson (molemmat taitavat kylläkin olla paremminkin iskelmäpoppia. Kaija Koolla on todella hyviä sanoituksia. Joskus pidin Britney Spearsista mutta nyt mielestäni se on vain ärsyttävää teinipoppia.

Metallimusassa pidän eniten Within temptationista, Nightwishistä ja Sonata Arcticasta. Näistä jokaisessa on laulajalla todella vahva ääni, sanoitukset hyviä ja tarttuva melodia.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2007, 00:56:59 kirjoittanut Lady Asensio »
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Blind

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Heinäkuu 19, 2007, 02:07:36 »
Nykyään kuuntelen oikeastaan kaikenlaista musiikkia, black metallista suomihiphoppiin ja iskelmään.

En oikeastaan ala luokittelemaan lempipändejäni mihinkään genreihin, sillä niillä ei ole minulle mitään merkitystä.  Kuuntelen sitä, mikä on mielestäni hyvää (no shit, Sherlock!). En edes tarkista pändiin tutustuessani sen genreä, joten jos jossain kysytään lempi musiikkigenreä, en osaa millään vastata. Mahdollisesti metalli on lähinnä, mutta.. Noh.

Lempiartisteista olen kirjoittanut joskus listan, myöskin sellaisen missä mainitaan pändit, joiden edes yhdestä kappaleesta pidän. Siksi lista onkin harvinaisen sekalainen. Siinä on kaikkea, Turmion Kätilöistä, Children of Bodomista ja Dimmu Borgirista Kwaniin, Abbaan, Antti Tuiskuun ja Cheriin.

En yleensä koukkuunnu pändiin/artistiin, vaan biisiin, siinäkin ensimmäisenä huomaan melodian. Joskus käy niin että 'rakastan' jotain biisiä, enkä edes tiedä mistä se kertoo. Hyvänä esimerkkinä Rotersandin One level Down- kappale. Melodia on mitä ihanin, sellainen rauhallinen ja jollain omituisella tapaa myös ahdistava. Pidän sellaisesta. Sanat osaan, sen verran monta kertaa on tullut piisi kuunneltua, mutta en ole jaksanut ottaa selvää mitä ne ovat suomeksi. Ei sillä oikeastaan ole edes merkitystä. Jokin tuossa piisissä on sellaista mikä saa minut itkemään. Sama VNV Nationin Illusionissa, sekä And Onen So Klingt Liebessä.

Jos nyt tiivistetään jotenkin, niin.. No, voisin sanoa että pidän rauhallisesta musiikista, sellaisesta mikä saa tunteet pintaan ja kyynelet valumaan, piisiesimerkkeinä juuri One Level Down, Beloved (VNV Nation), Stop Crying Your Heart Out (Oasis) ja Lay Your World On Me (Ozzy Osbourne). Ja sitten taas, välillä tuntuu että on pakko kuunnella Enochian Crescentiä, Emperoria ja Slayeriä. En tiedä, kai olen vain omituinen.

pienokainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Heinäkuu 19, 2007, 09:14:35 »
Kuuntelen mieluiten heviä/rockia ja elokuvamusiikkia. Myös joku poprock tms. saattaa välillä kelvata ja klassinenkin. Tuolta hevi/rock puolelta en todellakaan kuuntele mitään kovin raskasta ellei nyt sitten Amorphista lasketa. Lähinnä power metallin puolelta: Stratovarius, Sonata Arctica ja sitten sellaisia, joilla on naislaulaja: Nightwish, After Forever, Sirenia jne. Jostain syystä olen myös tykästynyt Tarotin äijäheviin... :) Sitten on vielä mittava lista kaikkea sekalaista: Maija Vilkkumaa, Indica, Therion, Brother Firetribe, Kotiteollisuus ja niin edelleen. En nyt viitsi kaikkia luetella. Periaatteessa kuuntelen kaikkea, mitä Radio Rock soittaa... :P

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #132 : Heinäkuu 19, 2007, 11:14:31 »
Hevi pääasiassa ja muut metallin alaluokat esim. Thrash, Melodinen Death, Power metal. Power metallista en hirveästi pidä, mutta Sonata Arctica  on hyvä. Thrash metalli bändeistä pitää mainita Mokoma, Verjnuarmu (joka on myös mielestäni Melodista Death metallia), Stam1na, (joka on myös progea mielestäni), Sitten on myös Meshuggah jota tulee joskus kuunneltua. Ai niin. Sitten on vielä Pain Confessor , joka on myös Thrash painoitteista, mutta mielestäni siinä on piirteitä myös Melodisesta Death metallista. Sitten nämä Melodiset Death metalli bändit. In Flamesia tulee kuunneltua ja Norther on toinen hyvä. Noumenasta ja
Eternal Tears of Sorrowista en mene sanomaan mitään varmaa, mutta mielestäni ovat ainakin vähän Melodisia Death metal bändejä.
Nightwish on myös hyvä, mutta sen tyyliä on mielestäni vähän vaikea määritellä. Kotiteollisuus on myös hyvä ja niin on myös Viikate.
Suosikki bändejäni , mutta meinasivat unohtua. Sitten on vielä yksi. Children of Bodom jonka laittaisin myös Tuohon Melodiseen death metal kuoroon. Bändi on itse sanonut edustavansa Extreme- Metallia mutta Melodista Death metallia ainakin ne kaksi ensimmäistä levyä, jossei kolmaskin.

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #133 : Elokuu 05, 2007, 00:38:08 »
Metallia, metallia ja metallia. Ei heviä. Mitään Iron Maidenia raskaampaa ei voi sanoa heviksi. Se on ainostaan loukkaavaa. (genrepoliisista päivää)

Kuuntelen black ja death metalia. Minusta on nyt hirvittävän tarkkaan pantava merkille genret. En yhtään pidä siitä että kaikkea raskasta sanotaan heavy metalliksi, varsinkaan kun itse heavy metal on mielestäni täyttä kuraa.

Tosiaan. Black metal, tuo kristinuskoa vastaan hyökkäävä metallin suuntaus, saatananpalvontaan viittaamista unohtamatta. Ah että jotenkin pidän siitä. Se ärhäkkyys, säröisyys ja vivahteikas kolkkoisuus jotenkin, en osaa edes kuvailla. Mahtavaa. Mainittavia bändejä: Anaal Nathrakh, Carpathian Forest, Nargaroth, 1349. Pankaahan merkille, tämä on se genre jossa "ikkunat särkyvät" ja "kiljutaan" tai vaihtoehtoisesti sanoista ei muka saa selvää.

Death metal, tuo aggressiivinen ja varsin nopeatempoinen suuntaus. Minuun jotenkin vetoaa tässä se matalaääninen murina, jolla laulut lauletaan. Kuulostaa tosi hienolta, ja sanoista kyllä saa selvää jos niitä vähän kuuntelee. Bändeistä ehdottamasti mainittava Deicide. Parempaa ei olekkaan. Glen Bentonissa on sitä jotain (Muutakin kuin risti väärinpäin poltettuna otsaansa)

« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2007, 19:40:24 kirjoittanut julkupuu »
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Massu

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Elokuu 08, 2007, 21:58:04 »
Mie menen aina ihan vaikeaksi kun miulta kysytään miun musiikkimakua :'D Se on niin vaikea kysymys, kun ainakaan mie en pysty luokittelemaan sitä mitenkään yhteen kategoriaan tai mitenkään lyhyesti. Olen aika kaikkiruokainen musiikin suhteen, että kuuntelen aika laidasta laitaan sen mukaan mikä sattuu miellyttämään.
Lempibändien lista olisikin sitten ihan loputon, koska se on kausittaista: niitä tulee ja menee. Siellä taustalla kuitenkin yleensä häälyvät aina ne tietyt suosikkibändit. Miulla on se paha tapa että kun vaikka ihastun johonkin uuteen bändiin kuuntelen sitä koko ajan, sitten kyllästyn ja se unohtuu, ja sitten jonkin ajan päästä tulee sellainen tunne että haluanpas kuunnella sitä pitkästä aikaa ja sitten jonkin aikaa soitan vain sitä ^^ Ja sitten saatan ihastua johonkin bändiin vain yhden kappaleen tai vaikka laulajan ulkonäön takia, tai sitten ensin inhota jotain kappaletta mutta myöhemmin tykästyä siihen.

Ainoastaan rap ja hip hop on sellaisia mistä mie en niin tykkää. Eminem vielä menettelee, mutta 50 Cent sun muut tälläiset menee jo vähän yli hilseen. Se tyyli ei jotenkin vain iske miuhun ollenkaan, etenkin kun ne sanoitukset ja musiikkivideot (ainakin ne joihin mie olen törmännyt) on yleensä vähän mitä on. Ja tämä ns. 'tissipoppi', eli tyttöbändit jotka myyvät musiikin sijaan itseään (Pussycat Dolls hyvänä esimerkkinä) saa inhonväreet kulkemaan pitkin selkäpiitä <<
Joskus tuntuu että kuuntelen vain musiikkia josta kukaan muu ei pidä, koska tykkään esimerkiksi Tommi Läntisestä ja Eppu Normaalista, mutta jos tunnustan kuuntelevani Tokio Hotelia tai Lovexia niin olenkin heti kamala muotipelle ja ihkuttaja joka kuuntelee ko. bändien musiikkia vain sen takia että se on muotia ja niin edelleen. Ei puhettakaan siitä että voisin oikeasti tykätä niistä... The 69 eyesin kohdalla olen myös törmännyt ajattelutapaan, että koska se on kuulemma 'wannabe-goottibändi' niin minä kuuntelen sitä koska kuvittelen sen olevan goottimusiikkia -.- Äly hoi.

Kuuntelen niin kotimaista kuin ulkomaista musiikkia. Aika suuri osa englanninkielistä, mutta suomalaisen lisäksi mahtuu mukaan muutama saksalainenkin bändi, sillä minusta saksa on yleisesti ottaen tosi kivan kuuloinen kieli laulettuna. <3 Joskus kuuntelin Kentiäkin, mutta jotenkin tuo ruotsinkielinen musiikki ei vain koskaan ole oikein iskenyt. Ja mieluummin kuuntelen sellaista musiikkia jota edes jokseenkin käsitän, koska sanoitukset ja niiden merkitys ovat minulle äärettömän tärkeitä. Etsin kaikkiin lauluihin käännökset ja pohdin niitä ja saatan istua kuuntelemassa levyä kansivihko kädessä. Hyvät sanat pelastavat musiikillisesti vähän huonommankin kappaleen.

Jos tähän loppuun kehittelisi vaikka sellaisen perinteisen listan lempibändeistä...

Kotimaiset:
The 69 eyes
H.I.M
Leevi and the Leavings
Eppu Normaali
Negative
The Rasmus
Lordi
Lauri Tähkä & Elonkerjuu
Apulanta
Technicolour
Zen Cafe
The Rain
Hanoi Rock
Ultra Bra

Ulkomaiset:
Tokio Hotel
Marilyn Manson
Rammstein
Alice Cooper
Kiss
Culture Club
Linkin Park
Pet Shop Boys
Eminem

Siinä kai ne tärkeimmät tällä hetkellä ^^;

Sulka

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Elokuu 09, 2007, 12:42:28 »
Musiikkimakuuni kuuluvat: Jazz = Rytmikästä ja rentouttavaa. Blues = Saa ajatukset liikkeelle; juuri sopivaa musiikkia taiteen tekemiselle. Soul = Tunteiden ilta.   Joitakin PoP  yhtyeitä luvuilta 60-90.  Kaikki klassinen musiikki = Patarummut ja vieulut, muut suuren orkesterin soittimet,  Klassista musiikkia kuunnellessa saa hyvän olon, pääsee irti arjesta, rentoutumaan edes 10 minuutiksi.

Musiikkimakuani yhtyettäin:

Joitakin. Nightwish
Leevi and the leavings
Juice Leskinen
The Hollies
The beatles
Eagles
Ray Charles  ja monia muita saman tyyppisiä soittajia vaikkeivat välttämättä sokeita.

Wazlibi

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Elokuu 09, 2007, 22:35:38 »
Minulla on musiikkimaku kans hyvin laaja. Lähinnä sydäntä on hevi. Ei siis mitään Ari Koivusen kiljumista tai Children of Bodomin örinää. Kunnon heviä sen pitää mulla. Eniten kuuntelen Sonata Arcticaa, Stratovariusta, Sturm Und Drangia ymv. bändejä. EN ole kuitenkaan vain ''hevimies'' (en ole siis mies alkuunkaan, kuvainnollisesti) vaan perjaattees menee iskelmäkin. En siis oksenna jos joku rupee soittamaan esim. Maarit Hurmerintaa . Klassista ja elokuvamusiikkia tykkään kuunnella. Lordissa jokin viehättää, ja Take That on IHANA. Deep Purplekin menee, ei siinä mitään. Ainoat ns. ällöt on örinähevi (Lamb Of God, Cannibal Corpse, Children of Bodom ymv). Saisin paremman suorituksen oksentamalla mikkiin.

Poissa Arminas

• Addikti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #137 : Elokuu 11, 2007, 18:31:14 »
No, melkein kaikki oikeastaan menee paitsi rap. Se on vaan jotenkin ärsyttävää, en osaa selittää. Tämän hetken ehdoton ykkönen on The Ark, koska niinkuin Ola Salo sanoo, niin niissä biiseissä on tavallaan kaksi ulottuvuutta, voi vaan kuunnella kummempia ajattelematta tai sitten miettiä mitä niissä oikeasti halutaan kertoa:)
The stories we love best do live in us forever.

nella

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Elokuu 11, 2007, 18:52:51 »
Voisin sanoa, etä kuuntelen aika monenlaista musiikkia. Lähinnä sydäntä on kuitenkin rock. Rockissa on vaan sitä jotain miksi sitä jaksaa kuunnella. Tämän hetkinen suosikki on ehdottomasti Hanoi Rocks. Niiden biisit ja live meininki on aivan mahtavaa! Musiikkimakuni vaihtelee vähän mielen mukaan. Joskus tekee mielihyppiä ja pomppia eli on tosi energinen olo, sillon joku menevä musa on hyvää. Joskus on taas hyvä vain kuunnella jotain rauhoittavaa. Tykkään myös kuunnella paljon leffojen soundtrackeja. Varsinkin jos kyseessä on joku lempileffoistani, on ihana kuunnella soundtrackia ja muistella niitä kohtia joissa kyseinen kappale soi. Esim. uusimman PotC leffan soundtrack on ollut viime aikoina ahkerassa kulutuksessa. Lempibändeihin lukeutuu Hanoi Rocksin lisäksi monta suomalaista bändiä, mainittakoon Apulanta, ja joitan ulkomaalaisia yhtyeitä, kuten The Ark.

Musiikkimakuni on kuitenkin melko laaja, mutta on joitan lajeja jotka eivät uppoa - ei sitten millään.  Esim. Jazzia ja räppiä en jaksa kuunnella yhtään. Jazz alkaa vaan lähinnä nukuttamaan ja rap ei muuten vaan innosta.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #139 : Elokuu 19, 2007, 21:44:08 »
Oma musiikkimakuni on aika laaja, painottuu rock/pop. Näistä pidän erityisen paljon; Elvis, Greenday, Lapko, Maroon 5, Nelly Furtado, Jamiroquai, Phil Collins, The Darkness, Scissor Sisters, Red Hot Chili Peppers(<3), Wigwam, Rollarit, Tehosekoitin ymym.
Kuuntelen myös klassista. Nelly Furtadon aikaisemmat levyt iskee paremmin kuin uutuudet, mutta sekin on ihan kiva. Normaalisti en pidä hiphopista, mutta Black Eyed Peas on ihan kiva. Siihen kylläkin on alkanut jo kyllästyä. Ennen pidin myös Apulannasta, mutta nykyään en voi edes kuunnella kun jo alkaa ärsyttää.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Breed

• Ankeuttaja
« Vastaus #140 : Elokuu 24, 2007, 23:02:36 »
Itse kuuntelen nykyään lähinnä punkkia sillä se iskee parhaiten, lähes kaikenlainen punk toimii todella hyvin. Lempibändejä on Aivolävistys, Kauniit Poliisit, Rancid, Dead Kennedys, Ramones , Bad Religion, The Clash, Sex Pistols, NOFX, The Exploited, The Casualties, Pennywise, Sham 69, Anti-flag ja monia monia muita. Mutta noita tullut viimeaikoina eniten kuunneltua.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #141 : Elokuu 27, 2007, 19:18:51 »
Metalliahan se pääasiassa. Suurimmat palvonnan kohteet ovat perinteinen hevi, thrash, power, sinfoninen ja proge. Bändejä esmes Iron Maiden, Metallica, Slayer, Megadeth, Led Zeppelin, Black Sabbath, Iced Earth ja Nightwish. Muita uppoavia on progressiivinen rock ja hard rock. Metalli on kuitenkin se suuri rakkaus fantasiakirjallisuuden ohella.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

E chan

• Ankeuttaja
« Vastaus #142 : Elokuu 30, 2007, 18:32:05 »
Hm...Kuuntelen aika erilaista musiikkiia, mutta nimetkäämme suosikkigenrekseni japanilainen musiikki eli j-rock. Suosikkiyhtyeisiini, tietysti tästä samaisesta genrestä kuuluu muun muassa The GazettE, D'espairs ray, Antic Café sekä Ai Otsuka. Näiden kestosuosikkieni lisäksi kuuntelen muita random-yhtyeitä kuten melody club (mistä muistin tuon O.o), The Ark sekä Black eyed peas. Enempää en uskallakaan kertoa, etten möläytä kilomertiviestiä^o^

Janya

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Syyskuu 01, 2007, 19:31:32 »
J-rock/Rock on nyt kaikistä lähinnä sitä sydäntä. On se outoa, miten ennen kuuntelin vielä Cascadaa ja Justin Timberlakea. Ei sellaista enää missään nimessä.
Marilyn Manson, Tokio Hotel, Ayabie ja D'espairsRay ovat ne, mitä soittimessani nyt pauhaa. Olen täysin rakastunut vähän sellaiseen synkähköön musiikkiin. Myös trance musiikkia kuuntelen. Ja kyllä hevikin siinä vielä menettelee.
Mutta niin kuin jo sanottua, j-rock ja sitten kaikki muu rock yms. on sellaista mitä tulee enimmäkseen kuunneltua. Ei siinä sen enempää perusteluja :)

Kaiten

• Ankeuttaja
« Vastaus #144 : Syyskuu 03, 2007, 21:43:18 »
Japanilainen rock on elämäni kulmakivi. Eniten soi the GazettE, D'espairsRay, Sadie, Girugämesh ja Rentrer En Soi. Bändejä on rutkasti lisää ja tutustun lähes jatkuvasti uusiin bändeihin :3 J-rockissa minua viehättää mm. itse japanin kieli, sanoitukset eikä miesten ulkonäössäkään ole tippaakaan moittimista! <3 ;) Rakastan sitä energiaa joka näkyy ja kuuluu heidän soittaessaan! Japanilaiset muusikot ovat niin aitoja ja todella arvostan sitä piirrettä. Olen kuunnellut j-rockia 'bout 1½-vuotta, eli en niin kovin kauan, mutta silti olen ihan myyty ^^

Länsimaisia bändejä kuuntelen harvoin ja näistä mainittakoon Linkin Park, My Chemical Romance ja Apulanta. Heidän musiikkinsa on kuunneltavaa (vaikka en pidä länsimaisten bändejen soittotaitoa ja varsinkaan lavaesiintymistä japanilaisten tasolla) ilman sen suurempia perusteluja.

Mystica

• Ankeuttaja
« Vastaus #145 : Syyskuu 04, 2007, 14:26:27 »
Miun musamaku kaartuu tuonne Hevi/Rock puolelle... Bändejä, joista oon aina tykänny on mm. Nightwish, joka nyt on kuitenkin aika raskasta...
Yhteen aikaan kuuntelin pelkkää raskasta heviä, mutta nyt voin ihan hyvällä omatunnolla kuunnella vaikka Maija Vilkkumaata, joka on... rockia?

Tällä hetkellä kuuntelen mielutiten:
- Chric Cornell
- HIM
- Maija Vilkkumaa (eka levy... Muut ei oo niin hyviä)
- Evanscence
- Nightwish (Anette ja Tarja, molemmat käy. Musa on kuitenkin samaa)
- Iron Maiden
- Ari Koivunen
- Hanna Pakarinen

Harvemin tulee kuunneltua, mutta kuunneltua silti:
- Leevi and the Leevings
- Anssi Kela
- Ella ja Aleksi (<3)
- Maija Vilkkumaa (uudemmat levyt)

Että että... Tuosta saa suurin piirtein käsitystä miun musa mieltymyksille.

Ravenheart

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Syyskuu 04, 2007, 19:31:05 »
Mun musamaku koostuu enimmäkseen metallista, erityisesti gothicia, sinfonista, power ja black metallia tulee kuunneltua hyvin paljon. Myös muut alalajit metallista menee. Kuuntelen tosin myös satunnaisesti soundtrack musiikkia, poppia (PMMP:tä lähinnä, välillä hairahdun Madonnaan), rockia sekä new agea ja folkia. Musiikkimakuni on siis mitä on, eli aika eriskummallinen :D Metalli on kuitenkin suurin rakkaus noista kaikista :) Ja sitten pientä listaa siitä mitä kuuntelen. Enimmäkseen ulkomaalaista tavaraa ja kaikki eivät edes mahdu tuohon.

Kotimaiset:
*Nightwish (laulajalla ei ole väliä, pidän sekä Annetesta että Tarjasta)
*Sonata Arctica
*Sentenced
*Stratovarius
*PMMP (satunnaisesti)
*Värttinä (satunnaisesti)
*Battlelore
*Children of Bodom

Ulkomaiset:
*Tristania
*Within Temptation
*Xandria
*Leaves' Eyes
*Cradle of Filth
*Dimmu Borgir
*Epica
*Lacuna Coil
*Rammstein
*Enya (satunnaisesti)
*yms. kaikki ei tähän mahdu

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #147 : Syyskuu 04, 2007, 20:45:17 »
Minä olen lähes täysin genrerajoittumaton. Ainoastaan trance ja muu ihme jumputus ei ole ikinä uponnut missään muodossa. Koko musiikkimakuni perustuu oikeastaan vain tiedonhaluuni. Kuuntelen bändejä, joita kaverini kuuntelevat, kuuntelen bändejä, joita lehdet suosittelevat. Minä haluan tietää, mistä puhutaan ja on hauskaa, kun on testannut niin laajasti kaikkea, että voi todella perustaa mielipiteensä johonkin. Olen löytänyt monta helmeä vain satunnaisesti kuuntelemalla levyä, jonka joku on maininnut ohimennen sivulauseessa. Kyse on lähinnä siitä, että voin puhua mielipiteistäni ilman, että tarvitsee miettiä koko ajan paljastuuko muille, etten ikinä ole kuunnellut kyseistä yhtyettä.

Tällä hetkellä ehdottomia suosikkeja ovat The Used, D'espairsRay ja The Ark. Ne iskevät juuri nyt, juuri oikealla tavalla. Viikon päästä saatan olla jo rakastunut Anna Abreun levyyn. En voi ikinä tietää, mikä tuntuu hyvältä seuraavaksi. Elämä on jännittävämpää ilman genrerajoja. Sitä paitsi musiikkilukiossa on vain haittaa, jos ei kestä kuin tietyn tyylistä musiikkia.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #148 : Syyskuu 04, 2007, 21:39:16 »
Mä tykkään eniten Pop/Rock ja R&B tyylisestä musiikista.

Lempi artistejani ovat(tällä hetkellä) :
- Fall Out Boys
- Santa Justa Klan :D
- Natasha Bedinfield

Joitaki rap kappaleitakin tulee kuunneltua..

Jazz ei uppoa, ei sitten millään. Siitä tulee uninen olo, ja mua alkaa välillä "ahdistaa" ku kuulen jazzia. Se on sellasta outoo(mun mielestä). Sitten toiset, mitä en kuuntele on klassiset kappaleet. Ja raskas metalli tai hevi ei kuulosta kivalta mun korvissa. Tulee siis enimmäkseen kuunneltua pop, rock, R&B ja rap biisejä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2009, 00:37:00 kirjoittanut Bonnie »

LimenC

• Ankeuttaja
« Vastaus #149 : Syyskuu 09, 2007, 15:32:54 »
Itse pidän lähes kaikesta musiikista, mutta pääosin rock-, deathmetall- ja jonkintyyppisestä rap musiikista.

Musiikissa pitää minusta olla hyvä rytmi ja saada sanoista selvää (tosin deathmetall musasta niitä ei usein erotakkaan) ja basso on musiikissa minusta tosi parhaan kuulosta, siksi ehkä tuo räppi tuohon rockin sekaan heittäytyi :D Ja laulajalla pitää olla hyvä ääni, tai muuten en pidä kappaleesta ollenkaan.

Techno musiikkikin on sinänsä tosi hyvän kuuloista, koska useissa biiseissä on paljon bassoa, sekä sanoista saa  selvää. Mutta en kuitenkaan harrasta technon kuuntelemista, muutenkuin discoissa ym. bileissä todella rakastan kuunella technoa.

Illalla on ihanaa kuunnella jotakin hempeää rockia, jotain rakkauslaulua, tai jotain missä soi pelkkä piano.

Myös sellainen musiikki jossa on ns. "härskit" sanat ovat myös huvittavia kuunnella jos on hyvä fiilis. Esim. Mc Mane:n biisit ovat joskus niin huvittavan kuuloisia, vaikkakin en eläissäni ole ehkä kuullut huonompaa musiikkia.

Tällä hetkellä lempiartistejani/bändejäni on esim:
-Mötley Crüe.!
-Children Of Bodom
-AC/DC
-Disco Ensemble
-Foo Fighters
-In Flames
-Lapko
-Metric
-OK Go
-Panic! At The Disco
-Scorpions